Dragen als de vrieskou straks toeslaat in d autoquote:
Tering, zie nu pas dat er geen baklava staat.quote:Op donderdag 24 november 2011 20:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dragen als de vrieskou straks toeslaat in d auto
Baklava is mierzoet.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:07 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Tering, zie nu pas dat er geen baklava staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Ik draag al mijn militaire kisten, heb een kale kop en biker-snor (niet te zien met balaklava op), dat in combinatie met zwarte TNT broek en TNT jas (in PostNL auto) doet mensen nu soms al afschrikkenquote:Op donderdag 24 november 2011 21:05 schreef carboni het volgende:
Tevens zijn wij opzoek naar een persoon met het volgende signalement, een zwarte bivakmuts in een oranje auto die zich verdacht lang ophield bij een groene brievenbus.
Die uniformen worden vaak gebruikt bij overvallen btw, zie ze vaak langs komen bij opsporings verzocht. Dankzij de nieuwe postbezorgers en subcontractors heeft iederen die jassen. Dramatischquote:Op donderdag 24 november 2011 21:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik draag al mijn militaire kisten, heb een kale kop en biker-snor (niet te zien met balaklava op), dat in combinatie met zwarte TNT broek en TNT jas (in PostNL auto) doet mensen nu soms al afschrikken
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat ErwinRommel af en toe wel mierzoet is hoor!quote:Op donderdag 24 november 2011 21:07 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Tering, zie nu pas dat er geen baklava staat.
helaas wel ja.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:17 schreef carboni het volgende:
[..]
Die uniformen worden vaak gebruikt bij overvallen btw, zie ze vaak langs komen bij opsporings verzocht. Dankzij de nieuwe postbezorgers en subcontractors heeft iederen die jassen. Dramatisch
http://www.avro.nl/tv/pro(...)_woningoverval.aspx#
http://www.avro.nl/tv/pro(...)e_woningoverval.aspx
etc etc.
Das best wel dom ja, moet toch niet zo moeilijk zijn de personeelsadministratie te koppelen dat die pasjes automatisch stoppen.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat heeft mede te maken met het luie terugvorder beleid.
Collega van mij heeft nooit het toegangspasje moeten teruggeven na uitdiensttreding.
Je kan gewoon in en uit het gebouw met dat pasje.. Lijkt me wel handig dat dat daar wat meer toezicht op is..
Idem met sleutels van depots etc.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat heeft mede te maken met het luie terugvorder beleid.
Collega van mij heeft nooit het toegangspasje moeten teruggeven na uitdiensttreding.
Je kan gewoon in en uit het gebouw met dat pasje.. Lijkt me wel handig dat dat daar wat meer toezicht op is..
Das helemaal verschrikkelijk ja, er zijn altijd sleutels te kort. handig als je weer naar een depot word gestuurd waar je nooit komt.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idem met sleutels van depots etc.
Weet je wel dat die dingen van zilver zijn?quote:Op donderdag 24 november 2011 21:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Wisten jullie trouwens dan een buslichtingsleutel ¤1750 kost?
Totaal geen toezicht op.. Veel uitzendkrachten krijgen een sleutel mee, maar ik heb niet het idee dat er een deugdelijke administratie is.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Idem met sleutels van depots etc.
Dat idd. Op zaterdag werk ik op een andere vestiging, nooit geen sleutel van dat depot aanwezig terwijl er tig gemaakt zijn. Uit armoede moet ik alles maar buiten de garagebox dumpen.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:23 schreef carboni het volgende:
[..]
Das helemaal verschrikkelijk ja, er zijn altijd sleutels te kort. handig als je weer naar een depot word gestuurd waar je nooit komt.
ik wist dat ze duur waren ja.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Wisten jullie trouwens dan een buslichtingsleutel ¤1750 kost?
Ze kunnen me nog meer vertellen!quote:Op donderdag 24 november 2011 21:23 schreef carboni het volgende:
[..]
Weet je wel dat die dingen van zilver zijn?
Ze zijn iig handiger dan die oude, kun je wat meer kracht mee zetten.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ze kunnen me nog meer vertellen!
quote:Op donderdag 24 november 2011 21:25 schreef pussywillow het volgende:
Ons depot heeft zo'n "master lock", kastje met een cijferslot en daar hangt dan de sleutel in. Duurde een paar weken en toen was die sleutel kwijt natuurlijk
Mijn auto heeft nog gewoon TNT logo erop, terwijl al de andere wagens een PostNL logo hebbenquote:Op donderdag 24 november 2011 21:23 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst een busje met PostNL-logo gezien![]()
Collectors edition. Beter TNT dan PostNL, brakke kut naamquote:Op donderdag 24 november 2011 21:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn auto heeft nog gewoon TNT logo erop, terwijl al de andere wagens een PostNL logo hebben
Die oude ken ik niet. Zo lang werk ik er nog nietquote:Op donderdag 24 november 2011 21:26 schreef carboni het volgende:
[..]
Ze zijn iig handiger dan die oude, kun je wat meer kracht mee zetten.
Ken je die 1lingbusjes? De oude is net een slag groter.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die oude ken ik niet. Zo lang werk ik er nog niet
Kom je bij breng/haal klanten, zeg je door de intercom "goedemorgen PostNL". Ik blijf het houden bij "Goedemorgen TNT"quote:Op donderdag 24 november 2011 21:28 schreef carboni het volgende:
[..]
Collectors edition. Beter TNT dan PostNL, brakke kut naam
Ohh die.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:29 schreef carboni het volgende:
[..]
Ken je die 1lingbusjes? De oude is net een slag groter.
Weet ik veel, bij het VBG raakten we dat soort dingen nooit kwijt.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohh die.
Maar waarom het zo duur moet zijn?
Bij pakjes zeg ik geen naam.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kom je bij breng/haal klanten, zeg je door de intercom "goedemorgen PostNL". Ik blijf het houden bij "Goedemorgen TNT"
De subco's presteerden het bij ons om in 4 weken tijd 2 sleutels kwijt te rakenquote:Op donderdag 24 november 2011 21:31 schreef carboni het volgende:
[..]
Weet ik veel, bij het VBG raakten we dat soort dingen nooit kwijt.
Ja, je kunt er toch op wachten totdat iemand (al dan niet per ongeluk) die sleutel in zijn zak steekt ofzo, of dat kastje niet dicht doet en vervolgens iemand met slechte intenties er met die sleutel vandoor gaatquote:
Vorig jaar was het met (rond) kerst geloof ik. Paar risicobussen gaan eerder versmald of zelfs helemaal weg.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Wanneer komen die dunne sleuven trouwens in de brievenbussen?
Kan er niet op wachten!!
Mooi kut. Want die bus op de Koningsweg zit altijd bomvol omdat een bedrijfje er brief-pakketten in dumpt. En als hij die volgedumpt heeft gaat hij naar de Thorbeckestraat om daar de rest in te dumpen. De klootzak.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:37 schreef carboni het volgende:
[..]
Vorig jaar was het met (rond) kerst geloof ik. Paar risicobussen gaan eerder versmald of zelfs helemaal weg.
Vorig jaar was prachtig trouwens, de helft was weg. Of opgeblazen of preventief weggehaald. Er stonden twee rolcontainers lege kappen (waren nog die oude rode).
Er is hier ook zo'n brievenbus die traditioneel als eerste word opgeblazen, toen die in maart was vervangen door zo'n oranje hebben ze er ook de fik in gestoken. Staat niet eens in een tokkiewijk ofzo.
Misschien kun je via je TC een afsluitertje regelen voor "preventief"quote:Op donderdag 24 november 2011 21:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mooi kut. Want die bus op de Koningsweg zit altijd bomvol omdat een bedrijfje er brief-pakketten in dumpt. En als hij die volgedumpt heeft gaat hij naar de Thorbeckestraat om daar de rest in te dumpen. De klootzak.
Je opend die bus met buslichtingstas eronder, en dankzij die pakketten flikkert de helft van de gewone post op straat ivm verstopt zitten. Die lul is té beroerd ff naar de bupo te rijden, terwijl dat om de hoek ligt
Uiteraard!quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:11 schreef Snoepje5 het volgende:
Maken jullie ook praatjes met klanten?
Zo min mogelijk, ik heb werk te doenquote:Op vrijdag 25 november 2011 01:11 schreef Snoepje5 het volgende:
Wij hebben altijd zo'n geinige PostNL pakketbezorger die praat over zn aankopen bij DealExtreme
Hij spaart modeltreinen o.i.d. En komt om de week wel bij ons aan de deur.
Ik vind het altijd pijnlijk om te zien dat het overal dezelfde laksheid is met dit soort dingenquote:Op donderdag 24 november 2011 21:23 schreef carboni het volgende:
[..]
Das helemaal verschrikkelijk ja, er zijn altijd sleutels te kort. handig als je weer naar een depot word gestuurd waar je nooit komt.
Buiten de normale beleefdheidsvormen en flauwe grapjes niet. Heb er ook een hekel aan als mensen mij aan de praat houden.quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:11 schreef Snoepje5 het volgende:
Dan hebben ze het hier slimmer geregeld, bij elk depot hangt een kastje met cijferslot aan de muur met daar in de sleutelquote:Op vrijdag 25 november 2011 15:43 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik vind het altijd pijnlijk om te zien dat het overal dezelfde laksheid is met dit soort dingen
zie vorige pagina. Zelfs dan kan het mis gaanquote:Op vrijdag 25 november 2011 15:44 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dan hebben ze het hier slimmer geregeld, bij elk depot hangt een kastje met cijferslot aan de muur met daar in de sleutel
Waarom verbaast het me ook niksquote:Op vrijdag 25 november 2011 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie vorige pagina. Zelfs dan kan het mis gaan
De post moet je ophalen bij een depot, we gaan het niet bij je thuis brengen. De depots zijn trouwens altijd wel enigszins in de buurt.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:08 schreef electrocrash het volgende:
Ik heb wat vraagjes.
Als postbezorger, moet je zelf bij een afhaalpunt gaan om de post op te halen die je op die dag gaat bezorgen of word dat netjes bij jouw thuis afgeleverd?
Is de functie postivoorbereider leuk? heb je veel contact met collega's?
Wat is leuker en vlotter te doen?quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:13 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
De post moet je ophalen bij een depot, we gaan het niet bij je thuis brengen. De depots zijn trouwens altijd wel enigszins in de buurt.
Ik vind voorbereiden wel prima en contact met je collega's kom je niet onderuit
Dat is dan duidelijkquote:Op vrijdag 25 november 2011 16:15 schreef gelestipjes het volgende:
Je moet de post ophalen op een depot. Postvoorbereider kan best leuk zijn, dat ligt ook aan het team waar je in terecht komt. Wel staan de tijden altijd extreem krap, waardoor je het over het algemeen zelfs als je echt heel hard doorwerkt niet haalt.
Voorbereider, hoef je de straat niet op.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:15 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Wat is leuker en vlotter te doen?
Want ik zou het liefst dan minimaal 8-12 uurtjes per week willen werken.
Hmm, en voor postbezorger moet je dan heel veel straten doen of word ermee rekening gehouden als je bijv. niet kan fietsen of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:17 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Voorbereider, hoef je de straat niet op.
Niet kan fietsen..?quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:19 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Hmm, en voor postbezorger moet je dan heel veel straten doen of word ermee rekening gehouden als je bijv. niet kan fietsen of iets dergelijks.
dan is dat bij jullie niet goed geregeld. Wij schrijven gewoon de tijden nog op omdat we niet echt standaardwijken hebben zeg maar.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:15 schreef gelestipjes het volgende:
Je moet de post ophalen op een depot. Postvoorbereider kan best leuk zijn, dat ligt ook aan het team waar je in terecht komt. Wel staan de tijden altijd extreem krap, waardoor je het over het algemeen zelfs als je echt heel hard doorwerkt niet haalt.
Er staan hier sinds kort een aantal nieuwe reserve-fietsen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:28 schreef Atmosphere82 het volgende:
Het bedrijf wordt steeds achterlijker. Het is in mijn ogen sowieso een drama dat zelfs
tien jaar geleden (met de hoge behaalde winsten, niet dat ze daar nu over moeten zeiken)
er nooit fietsen beschikbaar waren vanuit het bedrijf. Je moet echt zelfs bedelen om een reservefiets als je fiets tijdelijk naar de knoppen is.
we hebben er weer eenquote:
Die zullen niet open zijn. Is op 1 industriegebied. Zal dus maandagochtend worden.quote:
dat kun je bij ons wel vergeten. Misschien 24 en 31 december, maar anders is er op alle andere zaterdagen HAHquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:02 schreef Drassss het volgende:
Gaan we morgen weer een deels Hah-loze zaterdag krijgen?
wel vreemd dat een VBG op zaterdag dicht is ...quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die zullen niet open zijn. Is op 1 industriegebied. Zal dus maandagochtend worden.
Die bedrijvenquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel vreemd dat een VBG op zaterdag dicht is ...
Toevallig waren het hier 2 zaterdagen met geen HAH. Ik had dan 1 wijkje met een dun foldertje, maar dat mag je amper Hah noemen eigenlijkquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kun je bij ons wel vergeten. Misschien 24 en 31 december, maar anders is er op alle andere zaterdagen HAH
Ja, en laat er dan nét toevallig iets gebeuren met die auto. Dan ben je de Chaqeau!quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:17 schreef Jesse_ het volgende:
Dat doe je toch niet, gewoon mee naar huis die auto.
Gebeurt je toch maar één keer en dan weet je van niks
Zolang je door kan rijden gebeurde het in je dienstquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, en laat er dan nét toevallig iets gebeuren met die auto. Dan ben je de Chaqeau!
uhhmmmm, voertuig gestolen in totaal andere stad dan waar die na de dienst hoort te staan?quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Zolang je door kan rijden gebeurde het in je dienst
Envelop met het adres van je buren op de passagiersstoelquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
uhhmmmm, voertuig gestolen in totaal andere stad dan waar die na de dienst hoort te staan?
jaja, ik zie de tronie van mijn TC al voor mequote:Op vrijdag 25 november 2011 22:23 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Envelop met het adres van je buren op de passagiersstoel
Een maandje, is die het ook vergeten.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
jaja, ik zie de tronie van mijn TC al voor me
denk dat ik er gelijk uitlig, ben maar uitzendkracht.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:25 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Een maandje, is die het ook vergeten.
het is idd niet aan te raden, maar er gebeurt wel meer dat niet mag.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
denk dat ik er gelijk uitlig, ben maar uitzendkracht.
Okay, maar een auto mee naar huis nemen is toch wat anders dan een brievenbus pakketje bij de voordeur leggenquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:50 schreef pussywillow het volgende:
Als we alles wat niet mag ineens niet meer zouden doen zou het helemaal voor geen meter lopen allemaal
Politie bellen en wegslepen!quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:47 schreef pussywillow het volgende:
Wij hebben niet eens een hek. Met als gevolg dat er laat in de middag, als er niemand meer is, altijd mensen op het terrein parkeren die boodschappen doen bij de naastgelegen supermarktHoewel er toch een groot bord staat dat het niet mag.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:43 schreef TokenW het volgende:
Maar in sommige gevallen is het ook wel logisch dat het niet uitbetaald wordt, laatst liep iemand over een wijk bijna 6 uur, terwijl de meesten dezelfde wijk in 1,5 uur weglopen.
Je hebt er altijd mensen tussen zitten die er misbruik van maken of gewoon echt super onhandig zijn. Alleen moet je die dan individueel aanpakken, niet door over de hele linie minder uit te betalen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:09 schreef pussywillow het volgende:
Ja, wij hadden laatst ook iemand die 5 uur met een wijk bezig was geweest die makkelijk in de helft van die tijd kan. Was wel een nieuw iemand, maar toch. Ik heb ook wel eens met iemand mee moeten lopen om te kijken wat diegene allemaal uitspookte, omdat de TC vond dat hij toch wel erg veel uren schreef. Werd ook wel meteen duidelijk waarom: tijdens het lopen even een ritje langs het winkelcentrum "ff peuken halen!", en na afloop ging hij terug naar kantoor om te kijken of er nog meer te doen was want "2 uur is toch wel erg weinig".Als je niet oppast maken mensen er misbruik van.
Als ze die tijden gewoon even net iets ruimer zouden zetten (en niet maar 10 magere minuten extra als er HAH is) dan zou je helemaal geen uren hóeven schrijven en was er geen probleem. Vraag me af of dat uiteindelijk zelfs niet voordeliger zou zijn, nu rondt iedereen die tijden natuurlijk lekker naar boven af.
Ik begin straks in December ook als postbezorger. En heb ook een een stukje terug gelezen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoi!![]()
Ik lurk al mee op Fok sinds 2005, maar ga nu toch een poging wagen mee te doen![]()
Sinds vorige week dinsdag ben ik ook in dienst bij PostNL, als postbezorger. Ik heb even gegoogled op ''misstanden bij PostNL'' en schrok daar wel aardig van.
Tot nu toe merk ik er in mijn eigen buurt nog niet veel van gelukkig.
Ik heb me trouwens in dit topic ingelezen vanaf #90, dus aardig op de hoogte!
Kan iemand mij nog vertellen waar de afkortingen VBG en Madje voor staan?
Betekent volgens mij dat je op woensdag en vrijdag geen HAH hebt en er gewoon minder post is (geen Makro, Kampioen, tv-gidsen, tijdschriften, etc.) Maarja, jij begint in december. Volgens mij gaat dit dan sowieso voorlopig nog niet op, omdat het in december elke dag stervensdruk isquote:Op zaterdag 26 november 2011 14:43 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik begin straks in December ook als postbezorger. En heb ook een een stukje terug gelezen.
Nu heb ik ook een vraagje. Ik lees overal oer DiDoZa. En ik ga straks een wijk lopen op Dinsdag tot en met zaterdag. Daar staat totaal 14 uur voor. Maar wat voor verhoudingen kan ik verwachten van DiDoZa en opzichten van WoVr?
Correctquote:Op zaterdag 26 november 2011 14:25 schreef lbeew het volgende:
VBG = voorbereidingsgebied
MAD weet ik niet zeker maar ik denk dat het iets zal zijn als met aanvullende dienst, zoals aangetekenden/legitimatiezendingen
Dat geldt waarschijnlijk alleen als er binnen werkzaamheden in je dienst zitten. Het is overigens geen kwartier pauze, maar 10 minuten.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:37 schreef Deezertje het volgende:
Wat een dag.
Kom ik aan op kantoor, zegt een collega tegen me: wat heb ik nu gehoord. Ga je ons verlaten? Ik zo: ehh.... nee.... Hij: oh, dan heb ik vast iemand anders voor me. (nu is mijn salaris sinds deze week hoger en misschien proberen ze me er uit te werken, maar dat mag niet eens volgens de wet!)
Eenmaal onderweg gaat bij de allerlaatste straat mijn band plotseling lek...Daar ging mijn niet al te beste humeur...
Tevens een vraagje. Ik las ergens vorig jaar ergens dat je sowieso recht hebt op een kwartier pauze bij een dienst van 3 uur of meer. Nu is mijn zaterdagwijk sowieso 4,5 uur dus lijkt me dat ik wel eens pauze mag nemen. Echter krijg ik gewoon de wijktijd uitbetaald (excl. pauze). Weet iemand hier meer over? Sinds het VBG in maart sluit geven ze geen cent teveel uit en krijgt niemand meer overuren uitbetaald mits een zeer goede reden.
Gelukkig heeft onze TC ervoor gezorgd dat het vanaf NU goed moet gaan. Anders komt rekening terecht bij Post-bedrijf. Vandaag liep het eindelijk eens gesmeerd zoals het hoort!quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons was het weer eens gigantisch druk. Te weinig mensen en veel post. Je kon op sommige stukken per boer afbundelen, zo veel was er voor het buitengebied ...
Denk aan hen (de chauffeurs) die al die tassen mogen tillen naar de steunpunten en depotsquote:Op zaterdag 26 november 2011 20:01 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik moest verdomme een uur fietsen naar mijn wijk vandaag, en toen had ik in totaal ook nog 6 tassen + 1 tas reclame... Verdorie.
Haha ik geloof je, maar alles was ook nog heel erg slecht gesorteerd. Nadat ik de eerste 4 tassen had gedaan moest ik sommige straten nog een keer overdoen met de laatste 2 tassen. Daarnaast hadden ze me de laatste tassen als eerste gegeven. Echt een rommeltje.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Denk aan hen (de chauffeurs) die al die tassen mogen tillen naar de steunpunten en depots![]()
Wij krijgen er echt lange armen van.
Dat slechte zetten komt helaas steeds vaker voor, ook door ervaren postbodes. Vandaag 4 stukken post naar VBG teruggenomen (op 400 adressen) omdat ik geen zin had weer om te keren.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Haha ik geloof je, maar alles was ook nog heel erg slecht gesorteerd. Nadat ik de eerste 4 tassen had gedaan moest ik sommige straten nog een keer overdoen met de laatste 2 tassen. Daarnaast hadden ze me de laatste tassen als eerste gegeven. Echt een rommeltje.
Haha dan gaat het VBG snel failliet. grappenmakers.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gelukkig heeft onze TC ervoor gezorgd dat het vanaf NU goed moet gaan. Anders komt rekening terecht bij Post-bedrijf. Vandaag liep het eindelijk eens gesmeerd zoals het hoort!
Kuddo's voor onze TC.
Tja, dan moeten ze maar zich eens druk maken om alles op tijd af te hebben, en niet elke 10 minuten koffie/peuken puaze te moeten houden. Vandaag hing er een goede sfeer, echter wel onder strict toezicht. Zaken waren op tijd klaar.quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:17 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha dan gaat het VBG snel failliet. grappenmakers.
Dat klopt. Zelf krijg ik over het algemeen wel gewoon de tijd die ik gewerkt heb uitbetaald, maar vooral de fulltimers hebben gewoon pech op een drukke dag. Op een niet drukke dag (de woensdag) trouwens ook, aangezien er dan standaard 1,5 uur van de tijd af gaat, of het nu echt rustig was of niet. Over het algemeen komt het er dus op neer dat die vaak zowel op piek- als op daldagen in hun eigen tijd werken.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan is dat bij jullie niet goed geregeld. Wij schrijven gewoon de tijden nog op omdat we niet echt standaardwijken hebben zeg maar.
Okee, dat is duidelijk.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:21 schreef VKV het volgende:
[..]
Betekent volgens mij dat je op woensdag en vrijdag geen HAH hebt en er gewoon minder post is (geen Makro, Kampioen, tv-gidsen, tijdschriften, etc.) Maarja, jij begint in december. Volgens mij gaat dit dan sowieso voorlopig nog niet op, omdat het in december elke dag stervensdruk is
50 kerstkaarten? Ik ben al verrast als ik er dit jaar één verstuur...quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:53 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Okee, dat is duidelijk.
December is kerstkaartenperiode inderdaad. Heb er hier ook 50 klaar liggen. Ben wel benieuwd.
Dat klopt niet. Ook als je dienst alleen uit buitenwerkzaamheden bestaat heb je recht op doorbetaalde pauze, tenzij je een postbezorger bent. Als je een uitvoering hebt van meer dan 3.30 uur heb je zelfs recht op 20 minuten koffiepauze!quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:40 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dat geldt waarschijnlijk alleen als er binnen werkzaamheden in je dienst zitten. Het is overigens geen kwartier pauze, maar 10 minuten.
Iets van de vorige eeuw? Ik herinner me anders toch wel een aanzienlijke hoeveelheid rode bakken vol met kerstkaarten vorig jaarquote:Op zondag 27 november 2011 00:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Kerstkaarten????? Dat is iets van de vorige eeuw.
Nee, ik stuur wel een e-mail, sms, oid's. Ga m'n hand niet pijnigen.
Nor does my family, friends or relations
Hoe oud ben je? Postbezorger verdient zo rond het minimumloon ja.quote:Op zondag 27 november 2011 01:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Misschien solliciteren als postnl bezorger voor de feestdagen..
Even een zakcentje bijverdienen..
Kan iemand mij zo vertellen wat het verdient? Kreeg bij mijn vorige baan namelijk 9,30 ongeveer, postNL zal er vast wel onder zitten![]()
Ik moest eens iemand naar het postkantoor sturen voor een magazine.. Dat paste er met geen mogelijkheid in de brievenbus.quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:01 schreef pussywillow het volgende:
TrueZou het denk ik ook niet aandurven, hoor. Pakketjes bij de voordeur leggen doe ik al niet eens, ik vind het veel te leuk om die mensen naar de AH te sturen, met hun rare kleine brievenbusjes
Dat zal ze leren.
Ik ken mensen zonder computer of mobiel.quote:Op zondag 27 november 2011 00:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Heb ik laatst ook gedaan voor een doodgewone A4-envelopquote:Op zondag 27 november 2011 10:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik moest eens iemand naar het postkantoor sturen voor een magazine.. Dat paste er met geen mogelijkheid in de brievenbus.
Standaard tijd erbij?quote:Op zondag 27 november 2011 11:08 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik ken mensen zonder computer of mobiel.
Overigens als het overal met kerst druk is, krijg je dan overuren wel uitbetaald? Of komt er een stuk standaard tijd bij?
Uhm ja.. af en toe heb ik het idee dat ik dingen vouw, die eigenlijk niet gevouwen mogen worden...quote:Op zondag 27 november 2011 11:31 schreef pussywillow het volgende:
Heb ik laatst ook gedaan voor een doodgewone A4-envelopDie mensen hebben zo'n leuke, "authentieke" gleuf in de muur waar net een bankafschrift doorheen kan. Een normale brief moet je dus al vouwen. Er zat een brochure in die envelop of iets dergelijks, het ging er met geen mogelijkheid doorheen. Dus ja, jammer dan
Ja, als iedereen zo gaat denken neemt de hoeveelheid post zelfs tijdens de kerst enorm af, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Sowieso, een sms of e-mail haalt het natuurlijk niet bij een echte kaart.quote:Op zondag 27 november 2011 00:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Heb je bij e-mailen of sms-en je handen niet nodig dan?quote:Op zondag 27 november 2011 00:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Handig om dat in een topic voor postmedewerkers te zeggen.quote:Op zondag 27 november 2011 00:12 schreef ErwinRommel het volgende:
quote:Op zondag 27 november 2011 09:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Ook als je dienst alleen uit buitenwerkzaamheden bestaat heb je recht op doorbetaalde pauze, tenzij je een postbezorger bent. Als je een uitvoering hebt van meer dan 3.30 uur heb je zelfs recht op 20 minuten koffiepauze!
Mijn uitvoering is 4,20 uur (twee wijken) en ik ben zaterdagbesteller.quote:Op zondag 27 november 2011 09:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als je een uitvoering hebt van meer dan 3.30 uur heb je zelfs recht op 20 minuten koffiepauze!
Als je geacht wordt de wijken achter elkaar te lopen, en je bestelling niet al reeds onderbroken wordt door een middagpauze van 45 minuten, dan wel.quote:Op zondag 27 november 2011 16:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn uitvoering is 4,20 uur (twee wijken) en ik ben zaterdagbesteller.
Geldt dit dan ook voor mij?
Ik neem eigenlijk nooit pauze..
Manman, dan ging ik toch echt stennis trappen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat klopt. Zelf krijg ik over het algemeen wel gewoon de tijd die ik gewerkt heb uitbetaald, maar vooral de fulltimers hebben gewoon pech op een drukke dag. Op een niet drukke dag (de woensdag) trouwens ook, aangezien er dan standaard 1,5 uur van de tijd af gaat, of het nu echt rustig was of niet. Over het algemeen komt het er dus op neer dat die vaak zowel op piek- als op daldagen in hun eigen tijd werken.
Aha, bedankt voor je antwoord.quote:Op zondag 27 november 2011 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je geacht wordt de wijken achter elkaar te lopen, en je bestelling niet al reeds onderbroken wordt door een middagpauze van 45 minuten, dan wel.
Je TC bellen en zeggen dat je ziek bent.quote:Op maandag 28 november 2011 11:40 schreef gridjuh het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe de "procedure" is als je jezelf ziek wilt melden?
In principe niet. Voor de routes staan bepaalde tijden. Daarmee moet je het doen. gelukkig is onze TC flexibel en mag ik wel buiten de uren schrijven die er eigenlijk voor staan. Komt natuurlijk ook doordat ik mijzelf erg flexibel opstel, en nooit té beroerd ben werk van anderen op me te nemen.quote:Op zondag 27 november 2011 11:08 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik ken mensen zonder computer of mobiel.
Overigens als het overal met kerst druk is, krijg je dan overuren wel uitbetaald? Of komt er een stuk standaard tijd bij?
Typen is minder vermoeiend dan schrijvenquote:Op zondag 27 november 2011 13:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Heb je bij e-mailen of sms-en je handen niet nodig dan?
Dat doen ze bij ons ookquote:Op maandag 28 november 2011 00:37 schreef ellenatmars het volgende:
(..) en zelfs bittergarnituur, om 9 uur 's morgens![]()
De fietsenvergoeding is een percentage van het aantal uren dat je je fiets gebruikt, als je extra uren maakt moet je dus ook zorgen dat fietsuren niet als binnenuren geteld wordenquote:Op maandag 28 november 2011 16:02 schreef EdNoolk het volgende:
Heb bijna mijn 3-maanden contract achter de rug en mijn teamcoach wil me heel graag houden. Zal het tarief krijgen van een zaterdagwerker maar dat vind ik niet genoeg. Ik twijfel dus: nog 3 maanden of niet? Het nadeel is dat ik dan december-januari-februari werk en dan is het natuurlijk stervenskoud met sneeuw en regen. Ook is er dan de drukke kerstperiode. Het voordeel is dat ik dan wat beter verdien.
Nu wil ik meer eisen, een hoger loon gaat niet maar ik heb gehoord dat de vaste krachten een bepaald bedrag per maand krijgen voor het onderhoud van hun fiets. Als ik mijn contract verleng dan werk ik er uiteindelijk 6 maanden en mijn fiets ziet er al erg afgepeigerd uit en klinkt niet helemaal lekker meer. Hoeveel is dat bedrag per maand? Dan weet ik wat ik kan eisen.
Ook hoorde ik dat de vaste werknemers bonnen krijgen voor Ecco schoenen. Ik vind dat ik daar ook recht op heb aangezien ik ook vaak de post loop. Hoeveel is dat per jaar?
Bedankt
Uiteraard, vandaar dat ik het er ook even bij zegquote:Op maandag 28 november 2011 16:18 schreef EdNoolk het volgende:
Wow dat is inderdaad niet veel, 13eu per 3 maanden. Bedankt, ik weet genoeg
Edit: @Drasss Ben jij zaterdagwerker en krijg je daarom maar 52eu per jaar? Dat zou een hoop verklaren.
Tja ik kom op 3/4 p/w.quote:Op maandag 28 november 2011 16:24 schreef EdNoolk het volgende:
10 a 15 fietsuren per week gemiddeld gok ik zo.
Bij zaterdagwerkers is het toch ook % uren?quote:Op maandag 28 november 2011 16:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Uiteraard, vandaar dat ik het er ook even bij zeg
Als je dus fulltime werkt ( volgens Jesse dus % uren ) krijg je toch een "aardig" bedrag aan fietsvergoeding. Oke het is geen vetpot, maar toch weer +/- 65 euro? gok ik.
Ik dus op 4x zoveel. 4x2x13=¤104. Toch de moeite waard. Is toch een redelijke eis als ik ¤100 vraag voor fietsonderhoud van 6 maanden?quote:
Al sla je me doodquote:Op maandag 28 november 2011 16:26 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Bij zaterdagwerkers is het toch ook % uren?
(ik ben zelf zaterdagbesteller)
Ja, maar de 118 euro is over de tweede maand. Eerste maand heeft ie 400 euro of zo gekregen, en nu is het ineens 118?quote:Op maandag 28 november 2011 16:32 schreef EdNoolk het volgende:
De eerste maand dat je werkt krijg je alleen je contracturen uitbetaald, de tweede maand komen de overuren van de eerste maand erbij. Dat ZOU het kunnen zijn. Overuren worden altijd pas de volgende maand uitbetaald.
Hmm apart. Op zijn loonstrook die hij per post heeft ontvangen (als het goed is) staat een nummer dat hij kan bellen met vragen erover. Of hij moet even langs zijn teamcoach natuurlijk.quote:Op maandag 28 november 2011 16:33 schreef AliceD.. het volgende:
[..]
Ja, maar de 118 euro is over de tweede maand. Eerste maand heeft ie 400 euro of zo gekregen, en nu is het ineens 118?
Ja daar stond ook een mailadres en daar heeft ie zaterdag naar gemaild, dus we wachten dezer dagen nog even af en anders bellen we wel even. Bedankt.quote:Op maandag 28 november 2011 16:39 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Hmm apart. Op zijn loonstrook die hij per post heeft ontvangen (als het goed is) staat een nummer dat hij kan bellen met vragen erover. Of hij moet even langs zijn teamcoach natuurlijk.
8,6 x 12 x 4 = 412,8 dat had je zelf ook wel even kunnen checkenquote:Op maandag 28 november 2011 16:30 schreef AliceD.. het volgende:
Mensen, ik heb even een vraagje: mijn echtgenoot werkt ook bij PostNL als postbezorger en werkt drie dagen twee wijken (dus ieder dag bezorgt ie post bij twee weken, drie keer per week) en iedere dag neemt gemiddeld circa 4/5 in beslag.
Hij is 28 en verdient 8,6 per uur. Nou heeft ie voor een hele maand slechts 118 euro loon ontvangen.. Hoe kan dit? Van zijn loonstrook wordt hij niet wijzer en hij heeft ook al gemaild hierover, maar heeft dusver geen reactie ontvangen.
Wordt er niet per uur uitbetaald bij PostNL (want hij heeft zijn uren wel opgeschreven)? En nee, deze info werd niet op voorhand aan hem verstrekt..![]()
Of zou 118 euro kloppen voor ongeveer 12 uur per week werken terwijl je 8,6 per uur verdient?
Ik heb dat natuurlijk ook zelf gecheckt (overigens met een andere berekening want die van jou klopt niet helemaal) anders was ik hier niet. De laatste zin was dan ook je reinste sarcasme.quote:Op maandag 28 november 2011 17:23 schreef sbientje het volgende:
[..]
8,6 x 12 x 4 = 412,8 dat had je zelf ook wel even kunnen checkenDat klopt dus neit. Als ik hem was zou ik eens nagaan wat er als uren geregistreerd is. Overigens is de loonstrook niet zo ingewikkeld. Ik heb niet de goeie strook bij de hand maar in de linker kolom staat als eerst het percentage van een fulltime baan wat je man werkt (bij 12 uur zal dat rond de 29% zijn, lijkt me) en daaronder staan de overuren (van de maand ervoor) In de 2e kolom staat dan het salaris..
dat was me neit duidelijk, excuus dan hoorquote:Op maandag 28 november 2011 17:38 schreef AliceD.. het volgende:
[..]
Ik heb dat natuurlijk ook zelf gecheckt (overigens met een andere berekening want die van jou klopt niet helemaal) anders was ik hier niet. De laatste zin was dan ook je reinste sarcasme.
Ja maar mijn man heeft een 5 uren contract gekregen, maar werkt gewoon meer dan dat (12 uur dus minstens) want hij wordt meer opgeroepen. Dus inderdaad even navragen hoeveel uren er zijn geregistreerd, want hier klopt helemaal niets meer van.
Ah das wel relax!quote:
Ik ga in het Sorteerventrum in Dordrecht werkenquote:Op maandag 28 november 2011 18:18 schreef HetBrabandertje het volgende:
Oudjaarsdag is gewoon een werkdag. Gezellig met de post door krachtwijken het vuurwerk ontwijken
Sorteercentrum is anders dan VBG, geloof niet dat er sorteercentrum zit in Dordrecht.quote:Op maandag 28 november 2011 18:20 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Ik ga in het Sorteerventrum in Dordrecht werken, vandaar dat ik benieuwd ben of er dan ook gewoon gesorteerd wordt.
Maar neem aan dat je met nieuwjaarsdag wel gewoon vrij bent
Is misschien anders dan ja, maar er zit zeker een sorteercentrum in Dordrecht.quote:Op maandag 28 november 2011 18:22 schreef carboni het volgende:
[..]
Sorteercentrum is anders dan VBG, geloof niet dat er sorteercentrum zit in Dordrecht.
Doe je handsorteren in het sorteercentrum?quote:Op maandag 28 november 2011 18:24 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Is misschien anders dan ja, maar er zit zeker een sorteercentrum in Dordrecht.
Er wordt hier gewoon post en pakketten gesorteerd, eigenlijk van alles.
Oh ja inderdaad, die vervloekte Djoser troep zaterdag!quote:Op maandag 28 november 2011 13:07 schreef sbientje het volgende:
zo, wat een rotdag was zaterdag zeg. Ik had 2 wijken, een van redelijke grootte en eentje die klein is (3 flats en 18 huizen, wel grote flats). Maar het was zo druk in de voorbereiding. Boeken van Djoser (dat formaat is echt niet normaal!) en makro, en ook nog de kampioen en iets van de rabobank. Dikke bundels waren het steeds. En dan nog dubbel huis aan huis, allebei van C1000
Was een kaartje en zo'n vierkant vel, wat door die plastic bandjes vaak een heel eind ingescheurd was. Op een gegeven moment heb ik een aantal vellen weggelegd, die konden echt neit meer. Waren tot over de helft ingescheurd. Kwam uiteindelijk precies uit met HAH, had er geen (toonbare) meer over. Loopwijk ging wel, was de 2e keer dat ik m liep en had de rondjes goed in mijn hoofd zitten. Ging vlotter dan de eerste keer, toen het overigens ook nog erg warm was. Best een leuke wijk!
Volgens mij wel. Het zijn in ieder geval fijne, goede schoenen!quote:Op maandag 28 november 2011 18:09 schreef V__L_N het volgende:
Ecco-bonnen? Die krijg je vast niet met een tijdelijk contract zeker?
Stond net bij het postpunt 2 pakjes af te geven. Ze konden gewoon niet meer mee met de auto. Ding was afgeladen vol. Alleen van het punt waar ik stond kwamen al 3 karren en 4 zakken vandaan.
Chauf.. kon er gelukkig nog om lachen, maar toch.
ook 2e kerstdagquote:
Je krijgt volgens mij ieder kwartaal zo'n setje bonnen (correct me if I'm wrong), dus meer dan je zelf gebruiken kan. Dus aan een collega vragen of hij nog ongebruikte bonnen heeft is ook een optie. Je moet wel een PostNL legitimatiebewijs kunnen tonen in de winkel.quote:Op maandag 28 november 2011 20:44 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Het zijn in ieder geval fijne, goede schoenen!![]()
1ste kerstdag moet ik op zondag gewoon stand-by staan igv overlijden van iemand in 2 regio's. Rouwkaarten ophalen en naar Nieuwegein brengen.quote:
Ja klopt! daar ja.quote:Op maandag 28 november 2011 19:16 schreef pussywillow het volgende:
Aan de Pieter Zeemanweg, toch? Daar stond in ieder geval altijd een heel erg groot gebouw met PTT/TPG/TNT (en tegenwoordig misschien wel PostNL) erop
Gebeurt handmatig, maar ook automatisch.quote:Op maandag 28 november 2011 19:54 schreef AJ187 het volgende:
[..]
Doe je handsorteren in het sorteercentrum?
quote:PostNL wil einde aan twijfels bezorging
Laatste update: 28 november 2011 14:49 info
DEN HAAG - PostNL wil de twijfels van de ondernemingsraad (OR) van het bedrijf over de juistheid van de bezorgcijfers wegnemen door zijn interne rapportage over post die op depots en in sorteercentra achterblijft, te verbeteren.
Foto: ANP
Dit zei een woordvoerder van PostNL maandag naar aanleiding van een bericht van de NOS.
De OR ontvangt al langere tijd signalen van postbodes, met name in de Randstad, dat elke dag veel post achterblijft op depots en sorteercentra. Dat zou het onwaarschijnlijk maken dat PostNL 97 procent van de post binnen 1 dag bezorgt, zoals het bedrijf claimt.
PostNL heeft nu met alle lijnmanagers betere afspraken gemaakt over de interne rapportage, zoals het bijhouden van wijken die niet gelopen zijn. Op die manier wil het bedrijf de bedenkingen van de OR wegnemen.
je krijgt 3 bonnen per jaarquote:Op maandag 28 november 2011 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je krijgt volgens mij ieder kwartaal zo'n setje bonnen (correct me if I'm wrong), dus meer dan je zelf gebruiken kan. Dus aan een collega vragen of hij nog ongebruikte bonnen heeft is ook een optie. Je moet wel een PostNL legitimatiebewijs kunnen tonen in de winkel.
Ik bedoel op welke afdeling jij werkt?quote:Op maandag 28 november 2011 21:42 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Gebeurt handmatig, maar ook automatisch.
Ja en als ik nou eens zo'n PostNL legitimatiebewijs eens zou hebben...Werk er nu 6/7 maanden, heb die eccobonnen dan weer wel maar verders niets...quote:Op maandag 28 november 2011 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je krijgt volgens mij ieder kwartaal zo'n setje bonnen (correct me if I'm wrong), dus meer dan je zelf gebruiken kan. Dus aan een collega vragen of hij nog ongebruikte bonnen heeft is ook een optie. Je moet wel een PostNL legitimatiebewijs kunnen tonen in de winkel.
Ik ga dat ook 3 zondagen doen, beginnend met aanstaande zondag. Sta dan zelf op Nieuwegein, wie weet kom ik je nog tegen.quote:Op maandag 28 november 2011 21:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
1ste kerstdag moet ik op zondag gewoon stand-by staan igv overlijden van iemand in 2 regio's. Rouwkaarten ophalen en naar Nieuwegein brengen.
Als je een man, met snor en kale kop tegenkomt, met militaire kisten aan, tegenkomt, dan ben ik datquote:Op maandag 28 november 2011 22:56 schreef lbeew het volgende:
[..]
Ik ga dat ook 3 zondagen doen, beginnend met aanstaande zondag. Sta dan zelf op Nieuwegein, wie weet kom ik je nog tegen.
Oh dat is ook een tof idee. Het zijn zulke lekkere schoenen en altijd een rip uit me lijfquote:Op maandag 28 november 2011 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar is ook op bezuinigd, vroeger waren het er 4.quote:Op maandag 28 november 2011 23:51 schreef pussywillow het volgende:
Twee wijken?Dat is wel écht een dorp.
Ik heb hier nog van die bonnen liggen, je krijgt er blijkbaar 3 per jaar en elke bon is 4 maanden geldig; dus 1 bon voor jan t/m april, 1 voor mei t/m augustus en 1 voor september t/m december. Je kunt er alleen maar één per aankoop gebruiken, dus je hebt volgens mij niks aan meerdere bonnen. Bovendien moet je per se zwarte of oranje schoenen kopen.
Zit je nou me dorpje te beledigen hierzoquote:Op maandag 28 november 2011 23:51 schreef pussywillow het volgende:
Twee wijken?Dat is wel écht een dorp.
Ik heb hier nog van die bonnen liggen, je krijgt er blijkbaar 3 per jaar en elke bon is 4 maanden geldig; dus 1 bon voor jan t/m april, 1 voor mei t/m augustus en 1 voor september t/m december. Je kunt er alleen maar één per aankoop gebruiken, dus je hebt volgens mij niks aan meerdere bonnen. Bovendien moet je per se zwarte of oranje schoenen kopen.
Het aantal garageboxen was hier juist onlangs uitgebreid. Ben benieuwd of dit uiteindelijk echt leidt tot de sluiting van de garageboxen. Dan hebben ze een leuk probleem hier, nu ze net bezig zijn alle overige steunpunten zoveel mogelijk op te heffen.quote:Eindhoven: Post NL moet uit garageboxen
EINDHOVEN - Post NL moet in Eindhoven stoppen met het gebruik van garageboxen voor de distributie van post. Het gebruik van de garageboxen voor bedrijfsdoeleinden is tegen de regels. Ook vreest het Eindhovense college van B en W overlast voor omwonenden.
Dat schrijft het college in antwoord op vragen van de GroenLinks-fractie in de Eindhovense raad naar aanleiding van een artikel in het ED, begin deze maand. Daarin werd beschreven hoe op zeker zeven plekken in de stad garageboxen worden gebruikt voor de overslag van post aan postbodes. Veel postbodes zijn hier niet blij mee.
"Aangezien er sprake is van een overtreding van de bepalingen in het bestemmingsplan gaan wij handhavend optreden", schrijft het college van B en W. "In eerste instantie zal Post NL een aanschrijving ontvangen waarin is aangegeven dat er gehandeld wordt in strijd met de bestemming. Daarnaast zullen wij in overleg treden met Post NL om gezamenlijk te bekijken op welke wijze de postverdeling georganiseerd kan worden zonder overlast voor de omgeving en passend binnen de bestemmingsplannen."
Ik als "simpele" zaterdagmedewerker merk vrij weinig van de echte ellende. Wij komen netjes aandraven rond half 8, zetten een wijk of 3/4 en pakken vervolgens netjes de wijken die we moeten bezorgen om ons heen. Controle over je eigen loopwijk dus. Het kan "bijna" niet misgaanquote:
Denk dat de meeste gemeenten er weinig problemen mee zullen hebben. De overlast valt over het algemeen ook behoorlijk mee lijkt me. Ik juich het sluiten van dat soort depots overigens wel van harte toe, om wat voor reden dan ook. Het ontbreken van een plee stoor ik me mateloos aan bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:06 schreef HetBrabandertje het volgende:
http://www.ed.nl/regio/ei(...)-uit-garageboxen.ece
[..]
Het aantal garageboxen was hier juist onlangs uitgebreid. Ben benieuwd of dit uiteindelijk echt leidt tot de sluiting van de garageboxen. Dan hebben ze een leuk probleem hier, nu ze net bezig zijn alle overige steunpunten zoveel mogelijk op te heffen.
Valt nog mee. Ik had vandaag 4 wijken (1 grote, 2 kleintjes, en 1 piepkleine) en had in totaal 26 tassen! In totaal 6x teruggereden naar het depot. Maar wel lekker verdiendquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:49 schreef pussywillow het volgende:
Wat een dag! Vier tassen post en vier tassen HAHBen (toepasselijk) vier uur met mijn wijk bezig geweest, zo lang heb ik er volgens mij nog nooit over gedaan
Als het echt druk is 12.00/13.00 waar normaal het doel is om 11.00 uit te gaan.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:22 schreef EdNoolk het volgende:
Drie maanden contract verlengen ga ik sowieso niet doen, maar een maand (die volgende week in gaat) wil ik nog wel overwegen. Iemand die me dat aan/af kan raden ivm kerstperiode? Hoor van de ene werknemer dat ik snel voor de kerst weg moet zijn omdat het dan stervens druk is maar de ander zegt weer dat het dan juist gezellig is. En tot hoe laat wordt er dan gemiddeld voorbereid>
Vaak vallen we ook stil omdat de post nog niet van de machines is.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:40 schreef Drassss het volgende:
[..]
Als het echt druk is 12.00/13.00 waar normaal het doel is om 11.00 uit te gaan.
12 december zullen de kerstdiensten wel ingaan. Ze proberen die altijd zo kort mogelijk te houden, als je de week ervoor en de week erna verzuipt dan moet dat maar met de normale bezetting opgelost worden.quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:07 schreef V__L_N het volgende:
Wanneer begint de kerstdrukte eigenlijk officieel? Op 6 december of pas later?
ietsje later.quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:07 schreef V__L_N het volgende:
Wanneer begint de kerstdrukte eigenlijk officieel? Op 6 december of pas later?
Ah okee.quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:11 schreef lololo het volgende:
[..]
12 december zullen de kerstdiensten wel ingaan. Ze proberen die altijd zo kort mogelijk te houden, als je de week ervoor en de week erna verzuipt dan moet dat maar met de normale bezetting opgelost worden.
Met wat mazzel mag je eerder komen, vaak is het ook gewoon al nodig om meer personeel in te zetten. Bij ons is er door creatieve teamcoaches ook wel vaker 'gesjoemeld' met het eerder inzetten van kerst-hulpjesquote:Op dinsdag 29 november 2011 18:18 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ah okee.
Vorige week zeiden ze dat zo rond 5/6 december me rooster en contract wel rond zouden zijn en ik zou kunnen beginnen. Ik heb gesolliciteerd voor 5 dagen di-za. Begin november al, maar vorige week dus ineens. 2 weken dan is het rond.
Ik had gehoopt dat ze met de kerstdrukte in aantocht die dingen er wat sneller door heen zouden duwen. Maar dan zou best kunnen dat 13 december pas me eerste dag zal zijn. Jammer, kan het geld goed gebruiken.
Dan blijf ik duimen. Ik krijg een contract voor een half jaar trouwensquote:Op dinsdag 29 november 2011 18:20 schreef lololo het volgende:
[..]
Met wat mazzel mag je eerder komen, vaak is het ook gewoon al nodig om meer personeel in te zetten. Bij ons is er door creatieve teamcoaches ook wel vaker 'gesjoemeld' met het eerder inzetten van kerst-hulpjes
versimpeling van de werkproceduresquote:Op dinsdag 29 november 2011 22:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Eeeh... oké.. En waar is dat beleid op gebasseerd? Enkel en alleen geld verdienen?
Ze kunnen meer folders slijten, dus krijgen ze meer betaald door bedrijven die folders laten verspreiden.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Pardon? Het lijkt mij dat er juist méér werk is. Voor zowel de zetter als de bezorger.
Of zie ik het wéér verkeerd?
er is wel een verschil natuurlijk tussen versimpeling of meer werk. Het wordt er wel simpeler door, je moet gewoon overal folders bezorgen tenzij ze een sticker hebben.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Pardon? Het lijkt mij dat er juist méér werk is. Voor zowel de zetter als de bezorger.
Of zie ik het wéér verkeerd?
Voorlopig heb ik nog geen contract en dus ook geen personeelspas. Dus schiet ik er nog niks mee opquote:Op dinsdag 29 november 2011 23:35 schreef Troeta het volgende:
VLN,als je echt zo'n bon wil hebben, mag je die van mij wel hoor:D
quote:Op woensdag 30 november 2011 09:42 schreef V__L_N het volgende:
En alsof de duvel d'r mee speelt. Werd net gebeld, Dinsdag me eerste wijk lopen
Als ik mijn loonstrook zou meenemen, zou dat ook werken dan?quote:Op woensdag 30 november 2011 10:46 schreef maikel112 het volgende:
Ik werk er al enkele jaren en heb nooit een personeelspas gehad. Ik kon de Ecco bon in Breda gewoon gebruiken door mijn personeelsnummer door te geven.
Tuurlijk krijg je eenquote:Op woensdag 30 november 2011 11:06 schreef pussywillow het volgende:
Als je in dienst bent bij PostNL krijg je toch zeker gewoon zo'n ding?
Ik ben weg per 1 januari, maar ik hoop toch wel op een kerstpakket. Ik heb toch zeker niet voor niets het hele jaar met die post lopen sjouwen
Je wordt er toch voor betaalt?quote:Op woensdag 30 november 2011 11:06 schreef pussywillow het volgende:
Als je in dienst bent bij PostNL krijg je toch zeker gewoon zo'n ding?
Ik ben weg per 1 januari, maar ik hoop toch wel op een kerstpakket. Ik heb toch zeker niet voor niets het hele jaar met die post lopen sjouwen
Alleen in de postbezorgers-CAO staat dat fulltime 38 uur is. In de andere PostNL CAO's is dat 37 uur. Beetje eigenaardig, want als pbz kun je niet eens fuilltime werken, al zou je het willen. Bij de nieuwe CAO wilden ze aanvankelijk fulltime voor een pbz op 40 uur stellen, zodat het uurloon nog lager zou uitvallen. Maar lijkt van de baan.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:34 schreef V__L_N het volgende:
Nog even storen. (Tjezus lastpak dat mens zeg)
Werkt postNL met 38 uur als fulltime rekening? Dit omdat ze 8,69 gaan betalen. 8,72 is dan het minimumloon (en straks 8,79). En het daar dan het meeste op lijkt?
Ik heb van verschillende postbezorgers gehoord dat hun uurloon idd net onder het minimumloon ligt (als ze net beginnen) en dat daar op de salarisstrook een klein bedrag bij staat ter compensatie. Misschien dat er relatief nieuwe postbezorgers hier zijn die dat eens kunnen nakijken?quote:Op woensdag 30 november 2011 14:34 schreef V__L_N het volgende:
Nog even storen. (Tjezus lastpak dat mens zeg)
Werkt postNL met 38 uur als fulltime rekening? Dit omdat ze 8,69 gaan betalen. 8,72 is dan het minimumloon (en straks 8,79). En het daar dan het meeste op lijkt?
Dat zal een boekhoudkundige reden hebben oid. PostNL is door allerlei vage regelgeving gedwongen om niet onder een bepaalde prijs hun diensten aan te bieden. Weet er het fijne niet van maar ze moeten er dus alles aan doen om de kostprijs zo laag mogelijk te houden zodat ze zo min mogelijk last hebben van die regelgeving ivm de concurrentie.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:29 schreef V__L_N het volgende:
Lololo: Dat zou dus gaan om 3cent per uur. Vreemd dat ze dat niet gewoon bijstellen. Per 1 januari zou het dan gaan om 10 cent.
Was het niet zo dat je die toeslag niet over overuren betaald krijgt?quote:Op woensdag 30 november 2011 15:41 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat zal een boekhoudkundige reden hebben oid. PostNL is door allerlei vage regelgeving gedwongen om niet onder een bepaalde prijs hun diensten aan te bieden. Weet er het fijne niet van maar ze moeten er dus alles aan doen om de kostprijs zo laag mogelijk te houden zodat ze zo min mogelijk last hebben van die regelgeving ivm de concurrentie.
En dan kan ik me best een boekhoudkundige constructie voorstellen waarbij je uurloon voor de kostprijs meetelt en die 3 cent ergens bij 'incidentele lasten' geboekt wordt oid. Of iets compleet anders, ik speculeer namelijk maar een eind weg nu
quote:Op woensdag 30 november 2011 15:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Klopt, er komt een extra bedrag bij. Dit om het minimum te halen.
Zoiets hadden ze bij mij ook geflikt, was toen een probleem met het 'contractsysteem' en ik heb toen een tijdje via Randstad voor TNT gewerkt (dat moest omdat ik anders niet verzekerd was zonder contract enzo). Ondertussen staat er dus mooi een verkeerd functiejaar op m'n loonstrookje. Op zich niet zo erg aangezien we nu toch nog niet meer krijgen als Postbezorgers (en inmiddels is het jaar 4 dus het maakt ook niet zoveel uit).quote:Op woensdag 30 november 2011 16:07 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hopelijk gaan ze me niet naaienik heb nu 3,5 jaar onafgebroken gewerkt. Maar, mijn laatste tijdelijke contract liep eind sept 2010 af, en mijn nieuwe contract (vast dus), ging pas half oktober in. Tussendoor wel gewerkt! Ook ben ik als nieuwe medewerker aangemeld, dus nieuw personeelsnr en alles. Ben nu bang dat ze me daar mee te pakken hebben, en dat ze vorig jaar opnieuw zijn gaan tellen
. Maar goed, in maart ben ik 4 jaar in dienst en ik kan aantonen al die tijd onafgebroken gewerkt te hebben.
Als uitzendkracht val je onder een andere CAO (CAO Uitzendkrachten), dat verdient gewoon beter. Als UZK kreeg ik geloof ik ¤8,95 per uur, bij PostNL ¤8,69. Je bent dan voor PostNL ook meteen een stuk duurder, die betalen zo'n beetje het dubbele van je uurloon aan Randstad.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Toch vreemd dat ik als UZK meer verdien dan mensen in dienst van PostNL, en tevens een vele ruimere/royalere reiskostenvergoeding heb
Dat was inderdaad een tijdje zo, tegenwoordig krijg je voor je overuren het minimumloon en voor je contracturen een lager uurloon + toeslag tot aan het minimumloon.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:50 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Was het niet zo dat je die toeslag niet over overuren betaald krijgt?
gebeld met Randstad en idd. Klopt!quote:Op woensdag 30 november 2011 16:49 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Als uitzendkracht val je onder een andere CAO (CAO Uitzendkrachten), dat verdient gewoon beter. Als UZK kreeg ik geloof ik ¤8,95 per uur, bij PostNL ¤8,69. Je bent dan voor PostNL ook meteen een stuk duurder, die betalen zo'n beetje het dubbele van je uurloon aan Randstad.
Dat was eerst wel zo, maar miv juli van dit jaar krijg je over de overuren precies het minimumloon betaald, dus een iets hoger bedrag dan over je contracturen.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:50 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Was het niet zo dat je die toeslag niet over overuren betaald krijgt?
Net even Intranet gechecked, maar daar is niets te vinden. Heb je het wel goed gelezen? Wat ik wel weet is dat op het moment dat jouw VBG sluit en naar een CVL gaat, de functie van zaterdagwerker komt te vervallen. Je mag dan kiezen tussen pbz worden (met een afbouwregeling, zodat je eerst nog hetzelfde loon hebt, maar uiteindelijk op het pbz-loon eindigt) of voorbereider worden op het CVL, waarbij je onder de grote PostNL CAO komt te vallen, met ongeveer hetzelfde loon als nu, maar met kans op ongunstige werktijden (bijv. nachtdiensten).quote:Op woensdag 30 november 2011 15:52 schreef tntster het volgende:
Vandaag lag een schrijven in de kantine dat PostNL de zaterdagwerkers in de CAO van postbezorgers willen laten vallen.
HOE LEKKER IS DAT !?
Moet nie gekke worden
Dat zal het zijn jaquote:Op woensdag 30 november 2011 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Net even Intranet gechecked, maar daar is niets te vinden. Heb je het wel goed gelezen? Wat ik wel weet is dat op het moment dat jouw VBG sluit en naar een CVL gaat, de functie van zaterdagwerker komt te vervallen. Je mag dan kiezen tussen pbz worden (met een afbouwregeling, zodat je eerst nog hetzelfde loon hebt, maar uiteindelijk op het pbz-loon eindigt) of voorbereider worden op het CVL, waarbij je onder de grote PostNL CAO komt te vallen, met ongeveer hetzelfde loon als nu, maar met kans op ongunstige werktijden (bijv. nachtdiensten).
Alleen levende dieren en stoffen waarop de Wet Vervoer Gevaarlijke Stoffen van op toepassing is mag je niet versturen. Shampoo mag gewoon hoor, zolang je de boel maar goed verpakt zodat het niet gaat lekkenquote:Op woensdag 30 november 2011 17:40 schreef Pipo1234 het volgende:
Weet iemand hier waar ik een lijst kan vinden met goederen die wel of niet per post verstuurd mogen worden? Ik had vandaag een enveloppe met flesjes shampoo o.i.d. en ik vraag me af of dat wel mag.
Er word van alles verstuurd, van handgranaten tot jeukpoeder aan toe. Dat laatste is irritant.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het schijnt dat er ook drugs via de post verstuurd worden.
Ik vraag me af hoe vaak ik dan drugs door de brievenbus heb gegooid.![]()
Of wat dacht je van vuurwerk via de pakketservice..
Nadat ik er anderhalf jaar werkte kreeg ik een oproepje om een pasfoto aan te leveren voor een bedrijfspas!quote:Op woensdag 30 november 2011 10:46 schreef maikel112 het volgende:
Ik werk er al enkele jaren en heb nooit een personeelspas gehad. Ik kon de Ecco bon in Breda gewoon gebruiken door mijn personeelsnummer door te geven.
Iemand met een hekel aan postbodes?quote:Op woensdag 30 november 2011 18:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Er word van alles verstuurd, van handgranaten tot jeukpoeder aan toe. Dat laatste is irritant.
Die pas heb je af en toe best wel nodigquote:Op woensdag 30 november 2011 18:36 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Nadat ik er anderhalf jaar werkte kreeg ik een oproepje om een pasfoto aan te leveren voor een bedrijfspas!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |