abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104871578
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 11:31 schreef pussywillow het volgende:

Heb ik laatst ook gedaan voor een doodgewone A4-envelop :D Die mensen hebben zo'n leuke, "authentieke" gleuf in de muur waar net een bankafschrift doorheen kan. Een normale brief moet je dus al vouwen. Er zat een brochure in die envelop of iets dergelijks, het ging er met geen mogelijkheid doorheen. Dus ja, jammer dan :')

Uhm ja.. af en toe heb ik het idee dat ik dingen vouw, die eigenlijk niet gevouwen mogen worden...
Niet dat het er op staat, maar dan nog
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_104871605
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 00:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Kerstkaarten????? Dat is iets van de vorige eeuw. ;)
Nee, ik stuur wel een e-mail, sms, oid's. Ga m'n hand niet pijnigen.
Nor does my family, friends or relations :)
Ja, als iedereen zo gaat denken neemt de hoeveelheid post zelfs tijdens de kerst enorm af, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Sowieso, een sms of e-mail haalt het natuurlijk niet bij een echte kaart.
pi_104873727
quote:
Heb je bij e-mailen of sms-en je handen niet nodig dan? :?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_104873945
quote:
Handig om dat in een topic voor postmedewerkers te zeggen. :P
pi_104877357
Heeft iemand hier weleens handsorteren gedaan in een sorteercentrum?

Ben benieuwd hoe dat in z'n werk gaat. Het schijnt dat je er een snelheidstest voor moet doen...
  zondag 27 november 2011 @ 16:22:23 #156
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_104881430
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat klopt niet. Ook als je dienst alleen uit buitenwerkzaamheden bestaat heb je recht op doorbetaalde pauze, tenzij je een postbezorger bent. Als je een uitvoering hebt van meer dan 3.30 uur heb je zelfs recht op 20 minuten koffiepauze!
:'(
Leven en laten leven
pi_104881567
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Als je een uitvoering hebt van meer dan 3.30 uur heb je zelfs recht op 20 minuten koffiepauze!
Mijn uitvoering is 4,20 uur (twee wijken) en ik ben zaterdagbesteller.
Geldt dit dan ook voor mij?

Ik neem eigenlijk nooit pauze..
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_104881754
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mijn uitvoering is 4,20 uur (twee wijken) en ik ben zaterdagbesteller.
Geldt dit dan ook voor mij?

Ik neem eigenlijk nooit pauze..
Als je geacht wordt de wijken achter elkaar te lopen, en je bestelling niet al reeds onderbroken wordt door een middagpauze van 45 minuten, dan wel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_104881916
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat klopt. Zelf krijg ik over het algemeen wel gewoon de tijd die ik gewerkt heb uitbetaald, maar vooral de fulltimers hebben gewoon pech op een drukke dag. Op een niet drukke dag (de woensdag) trouwens ook, aangezien er dan standaard 1,5 uur van de tijd af gaat, of het nu echt rustig was of niet. Over het algemeen komt het er dus op neer dat die vaak zowel op piek- als op daldagen in hun eigen tijd werken.
Manman, dan ging ik toch echt stennis trappen. :{
pi_104882419
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als je geacht wordt de wijken achter elkaar te lopen, en je bestelling niet al reeds onderbroken wordt door een middagpauze van 45 minuten, dan wel.
Aha, bedankt voor je antwoord.
Ik ben liever eerder klaar dan dat ik buiten pauze moet houden. :@
  zondag 27 november 2011 @ 20:25:15 #161
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_104892956
Zaterdag was het weer een drama zeg, ik heb dertig fouten geteld die door 'de zetter' van die dag was gemaakt. Ik heb een keer of tien moeten teruglopen in de wijk! :N

Niet meer je eigen wijk kunnen zetten op zaterdag: ;(
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 27 november 2011 @ 20:33:04 #162
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_104893424
Nu is op onze vestiging (is dat ook landelijk?) sinds vorig jaar ook het kerstontbijt afgeschaft.

We hebben nu wel een wat uitgebreidere kerstborrel, met lekkere saté's en een uitgebreid scala aan dranken... Oké, dat is wel mooi! Het kerstpakket is ook nog steeds in orde.

Maar toch, de bezuinigingen bij PostNL... :'(
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_104893924
Ik weet eerlijk gezegd weet ik niet of er iets wordt geregeld.
Toen ik nog bij de pakketservice werkte, kregen we soep.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:43:09 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_104894135
geen idee wat ze met de kerst doen. Wij hadden iig vorig jaar nog iedere dag lekkernijen. Dat varieerde van kerstbrood tot broodjes worst, tot koeken en soep :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_104895410
Bij ons hebben we volgens mij sowieso nog nooit een kerstontbijt gehad.
pi_104898240
Bij ons waren vorig jaar 3 kerstontbijten. 1 voor de postbezorgers, 1 voor de postbodes en 1 voor de medewerkers op zaterdag. Het ontbijt van de zaterdag was het laatste en daar kreeg je dezelfde broodjes ed die op de dagen ervoor overwaren. Er zat nog net geen schimmel op, maar dan kan je beter geen kerstontbijt geven.
pi_104899749
Gadverdamme :P

Ik werk er pas sinds vorig jaar, maar toen hadden we in ieder geval geen kerstontbijt. Als ik me goed herinner had iemand wel een kerststol had neergezet voor bij de koffie, en op oudjaarsdag waren er ook oliebollen 8-)
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104899789
Ik kom trouwens bijna nooit in de kantine, dus het feest zal wel aan mij voorbij gaan.
pi_104900847
Vorige jaren was de koffie gratis bij KNJ, alleen kwam er maar de halve hoeveelheid op en was het zo'n beetje continu op.
pi_104908099
2 jaar geleden hadden we een kerstonbijt. Afgelopen jaar een "kerst"borrel in Januari. Nou hoorde ik dat we dit jaar niks zouden doen omdat we al iets dit jaar hadden gedaan (in Januari dus) whuahahah.

En verder hebben we tijdens de KNJ periode wel eens erwtensoep en worstenbroodjes enzo... en zelfs bittergarnituur, om 9 uur 's morgens :'( :D
pi_104916006
Kan iemand mij vertellen hoe de "procedure" is als je jezelf ziek wilt melden?
pi_104916519
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:40 schreef gridjuh het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe de "procedure" is als je jezelf ziek wilt melden?
Je TC bellen en zeggen dat je ziek bent.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  maandag 28 november 2011 @ 12:17:37 #174
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_104917240
quote:
11s.gif Op zondag 27 november 2011 11:08 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik ken mensen zonder computer of mobiel.

Overigens als het overal met kerst druk is, krijg je dan overuren wel uitbetaald? Of komt er een stuk standaard tijd bij?
In principe niet. Voor de routes staan bepaalde tijden. Daarmee moet je het doen. gelukkig is onze TC flexibel en mag ik wel buiten de uren schrijven die er eigenlijk voor staan. Komt natuurlijk ook doordat ik mijzelf erg flexibel opstel, en nooit té beroerd ben werk van anderen op me te nemen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 28 november 2011 @ 12:22:11 #175
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_104917398
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Heb je bij e-mailen of sms-en je handen niet nodig dan? :?
Typen is minder vermoeiend dan schrijven ;)
Al helemaal als je tig kaarten moet gaan schrijven. Met e-mail of sms kun je dat gewoon met CC doen :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_104918917
zo, wat een rotdag was zaterdag zeg. Ik had 2 wijken, een van redelijke grootte en eentje die klein is (3 flats en 18 huizen, wel grote flats :D). Maar het was zo druk in de voorbereiding. Boeken van Djoser (dat formaat is echt niet normaal!) en makro, en ook nog de kampioen en iets van de rabobank. Dikke bundels waren het steeds. En dan nog dubbel huis aan huis, allebei van C1000 :') Was een kaartje en zo'n vierkant vel, wat door die plastic bandjes vaak een heel eind ingescheurd was. Op een gegeven moment heb ik een aantal vellen weggelegd, die konden echt neit meer. Waren tot over de helft ingescheurd. Kwam uiteindelijk precies uit met HAH, had er geen (toonbare) meer over. Loopwijk ging wel, was de 2e keer dat ik m liep en had de rondjes goed in mijn hoofd zitten. Ging vlotter dan de eerste keer, toen het overigens ook nog erg warm was. Best een leuke wijk!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_104920007
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 00:37 schreef ellenatmars het volgende:
(..) en zelfs bittergarnituur, om 9 uur 's morgens :'( :D
Dat doen ze bij ons ook :') Stelletje vetzakken.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104920129
Bij ons zijn de briefjes om je uren op te schrijven elke keer 'op' ... ook zoiets vervelends.
pi_104920167
Vorig jaar werkte ik nog fulltime in december en toen was het elke dag wel "feest". Broodjes met salade/soep & worstenbroodjes etc. Best aardig allemaal :)

Die kerstcadeaus zijn natuurlijk voor de full-timers of niet?
pi_104925073
Heb bijna mijn 3-maanden contract achter de rug en mijn teamcoach wil me heel graag houden. Zal het tarief krijgen van een zaterdagwerker maar dat vind ik niet genoeg. Ik twijfel dus: nog 3 maanden of niet? Het nadeel is dat ik dan december-januari-februari werk en dan is het natuurlijk stervenskoud met sneeuw en regen. Ook is er dan de drukke kerstperiode. Het voordeel is dat ik dan wat beter verdien.

Nu wil ik meer eisen, een hoger loon gaat niet maar ik heb gehoord dat de vaste krachten een bepaald bedrag per maand krijgen voor het onderhoud van hun fiets. Als ik mijn contract verleng dan werk ik er uiteindelijk 6 maanden en mijn fiets ziet er al erg afgepeigerd uit en klinkt niet helemaal lekker meer. Hoeveel is dat bedrag per maand? Dan weet ik wat ik kan eisen.

Ook hoorde ik dat de vaste werknemers bonnen krijgen voor Ecco schoenen. Ik vind dat ik daar ook recht op heb aangezien ik ook vaak de post loop. Hoeveel is dat per jaar?

Bedankt :)
pi_104925607
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:02 schreef EdNoolk het volgende:
Heb bijna mijn 3-maanden contract achter de rug en mijn teamcoach wil me heel graag houden. Zal het tarief krijgen van een zaterdagwerker maar dat vind ik niet genoeg. Ik twijfel dus: nog 3 maanden of niet? Het nadeel is dat ik dan december-januari-februari werk en dan is het natuurlijk stervenskoud met sneeuw en regen. Ook is er dan de drukke kerstperiode. Het voordeel is dat ik dan wat beter verdien.

Nu wil ik meer eisen, een hoger loon gaat niet maar ik heb gehoord dat de vaste krachten een bepaald bedrag per maand krijgen voor het onderhoud van hun fiets. Als ik mijn contract verleng dan werk ik er uiteindelijk 6 maanden en mijn fiets ziet er al erg afgepeigerd uit en klinkt niet helemaal lekker meer. Hoeveel is dat bedrag per maand? Dan weet ik wat ik kan eisen.

Ook hoorde ik dat de vaste werknemers bonnen krijgen voor Ecco schoenen. Ik vind dat ik daar ook recht op heb aangezien ik ook vaak de post loop. Hoeveel is dat per jaar?

Bedankt :)
De fietsenvergoeding is een percentage van het aantal uren dat je je fiets gebruikt, als je extra uren maakt moet je dus ook zorgen dat fietsuren niet als binnenuren geteld worden :P Maar het is erg weinig.
En die Ecco bonnen zijn kortingsbonnen.
pi_104925649
Ik kan je alvast informeren wat een zaterdagmedewerker krijgt, een fulltimer kan je verder informeren :)

- Elk kwartaal krijg ik 13 euro fiets vergoeding.
- Ecco bon is 40% korting.
pi_104925821
Wow dat is inderdaad niet veel, 13eu per 3 maanden :'). Bedankt, ik weet genoeg :)

Edit: @Drasss Ben jij zaterdagwerker en krijg je daarom maar 52eu per jaar? Dat zou een hoop verklaren.
pi_104926008
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:18 schreef EdNoolk het volgende:
Wow dat is inderdaad niet veel, 13eu per 3 maanden :'). Bedankt, ik weet genoeg :)

Edit: @Drasss Ben jij zaterdagwerker en krijg je daarom maar 52eu per jaar? Dat zou een hoop verklaren.
Uiteraard, vandaar dat ik het er ook even bij zeg :P

Als je dus fulltime werkt ( volgens Jesse dus % uren ) krijg je toch een "aardig" bedrag aan fietsvergoeding. Oke het is geen vetpot, maar toch weer +/- 65 euro? gok ik.
pi_104926065
10 a 15 fietsuren per week gemiddeld gok ik zo.
pi_104926105
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:24 schreef EdNoolk het volgende:
10 a 15 fietsuren per week gemiddeld gok ik zo.
Tja ik kom op 3/4 p/w.
pi_104926166
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:22 schreef Drassss het volgende:

[..]

Uiteraard, vandaar dat ik het er ook even bij zeg :P

Als je dus fulltime werkt ( volgens Jesse dus % uren ) krijg je toch een "aardig" bedrag aan fietsvergoeding. Oke het is geen vetpot, maar toch weer +/- 65 euro? gok ik.
Bij zaterdagwerkers is het toch ook % uren?
(ik ben zelf zaterdagbesteller :P)
pi_104926257
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:24 schreef Drassss het volgende:

[..]

Tja ik kom op 3/4 p/w.
Ik dus op 4x zoveel. 4x2x13=¤104. Toch de moeite waard. Is toch een redelijke eis als ik ¤100 vraag voor fietsonderhoud van 6 maanden?
pi_104926258
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2011 16:26 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Bij zaterdagwerkers is het toch ook % uren?
(ik ben zelf zaterdagbesteller :P)
Al sla je me dood :P
pi_104926322
Mensen, ik heb even een vraagje: mijn echtgenoot werkt ook bij PostNL als postbezorger en werkt drie dagen twee wijken (dus ieder dag bezorgt ie post bij twee weken, drie keer per week) en iedere dag neemt gemiddeld circa 4/5 in beslag.

Hij is 28 en verdient 8,6 per uur. Nou heeft ie voor een hele maand slechts 118 euro loon ontvangen.. Hoe kan dit? Van zijn loonstrook wordt hij niet wijzer en hij heeft ook al gemaild hierover, maar heeft dusver geen reactie ontvangen.

Wordt er niet per uur uitbetaald bij PostNL (want hij heeft zijn uren wel opgeschreven)? En nee, deze info werd niet op voorhand aan hem verstrekt.. :N

Of zou 118 euro kloppen voor ongeveer 12 uur per week werken terwijl je 8,6 per uur verdient? :{
AliceD = LSD
pi_104926426
De eerste maand dat je werkt krijg je alleen je contracturen uitbetaald, de tweede maand komen de overuren van de eerste maand erbij. Dat ZOU het kunnen zijn. Overuren worden altijd pas de volgende maand uitbetaald.
pi_104926483
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:32 schreef EdNoolk het volgende:
De eerste maand dat je werkt krijg je alleen je contracturen uitbetaald, de tweede maand komen de overuren van de eerste maand erbij. Dat ZOU het kunnen zijn. Overuren worden altijd pas de volgende maand uitbetaald.
Ja, maar de 118 euro is over de tweede maand. Eerste maand heeft ie 400 euro of zo gekregen, en nu is het ineens 118?
AliceD = LSD
pi_104926729
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:33 schreef AliceD.. het volgende:

[..]

Ja, maar de 118 euro is over de tweede maand. Eerste maand heeft ie 400 euro of zo gekregen, en nu is het ineens 118?
Hmm apart. Op zijn loonstrook die hij per post heeft ontvangen (als het goed is) staat een nummer dat hij kan bellen met vragen erover. Of hij moet even langs zijn teamcoach natuurlijk.
pi_104926814
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:39 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Hmm apart. Op zijn loonstrook die hij per post heeft ontvangen (als het goed is) staat een nummer dat hij kan bellen met vragen erover. Of hij moet even langs zijn teamcoach natuurlijk.
Ja daar stond ook een mailadres en daar heeft ie zaterdag naar gemaild, dus we wachten dezer dagen nog even af en anders bellen we wel even. Bedankt.
AliceD = LSD
pi_104928142
Nou ik ga toch maar sorteren bij PostNL omdat ik anders in de problemen kom met geld.
Maar hoe zit het eigenlijk met feestdagen bij PostNL?

Moet je gewoon werken op kerst of ben je dan vrij?
pi_104928574
kerstdagen heb je vrij :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_104928764
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:30 schreef AliceD.. het volgende:
Mensen, ik heb even een vraagje: mijn echtgenoot werkt ook bij PostNL als postbezorger en werkt drie dagen twee wijken (dus ieder dag bezorgt ie post bij twee weken, drie keer per week) en iedere dag neemt gemiddeld circa 4/5 in beslag.

Hij is 28 en verdient 8,6 per uur. Nou heeft ie voor een hele maand slechts 118 euro loon ontvangen.. Hoe kan dit? Van zijn loonstrook wordt hij niet wijzer en hij heeft ook al gemaild hierover, maar heeft dusver geen reactie ontvangen.

Wordt er niet per uur uitbetaald bij PostNL (want hij heeft zijn uren wel opgeschreven)? En nee, deze info werd niet op voorhand aan hem verstrekt.. :N

Of zou 118 euro kloppen voor ongeveer 12 uur per week werken terwijl je 8,6 per uur verdient? :{
8,6 x 12 x 4 = 412,8 dat had je zelf ook wel even kunnen checken ;) Dat klopt dus neit. Als ik hem was zou ik eens nagaan wat er als uren geregistreerd is. Overigens is de loonstrook niet zo ingewikkeld. Ik heb niet de goeie strook bij de hand maar in de linker kolom staat als eerst het percentage van een fulltime baan wat je man werkt (bij 12 uur zal dat rond de 29% zijn, lijkt me) en daaronder staan de overuren (van de maand ervoor) In de 2e kolom staat dan het salaris..
pi_104929198
Iedereen krijgt de eccobonnen,dat hoef je niet te eisen hoor.
En ik krijg geen fietsvergoeding trouwens, omdat ik een karretjeswijk heb, daar moet je ook rekening mee houden.
Eigenlijk kan je gewoon niks eisen, dit is het bedrijf daar niet voor, ook al zijn ze tevreden over, voor jou 10 anderen.
pi_104929414
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 17:23 schreef sbientje het volgende:

[..]

8,6 x 12 x 4 = 412,8 dat had je zelf ook wel even kunnen checken ;) Dat klopt dus neit. Als ik hem was zou ik eens nagaan wat er als uren geregistreerd is. Overigens is de loonstrook niet zo ingewikkeld. Ik heb niet de goeie strook bij de hand maar in de linker kolom staat als eerst het percentage van een fulltime baan wat je man werkt (bij 12 uur zal dat rond de 29% zijn, lijkt me) en daaronder staan de overuren (van de maand ervoor) In de 2e kolom staat dan het salaris..
Ik heb dat natuurlijk ook zelf gecheckt (overigens met een andere berekening want die van jou klopt niet helemaal) anders was ik hier niet. De laatste zin was dan ook je reinste sarcasme.

Ja maar mijn man heeft een 5 uren contract gekregen, maar werkt gewoon meer dan dat (12 uur dus minstens) want hij wordt meer opgeroepen. Dus inderdaad even navragen hoeveel uren er zijn geregistreerd, want hier klopt helemaal niets meer van.
AliceD = LSD
pi_104929618
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 17:38 schreef AliceD.. het volgende:

[..]

Ik heb dat natuurlijk ook zelf gecheckt (overigens met een andere berekening want die van jou klopt niet helemaal) anders was ik hier niet. De laatste zin was dan ook je reinste sarcasme.

Ja maar mijn man heeft een 5 uren contract gekregen, maar werkt gewoon meer dan dat (12 uur dus minstens) want hij wordt meer opgeroepen. Dus inderdaad even navragen hoeveel uren er zijn geregistreerd, want hier klopt helemaal niets meer van.
dat was me neit duidelijk, excuus dan hoor :)

Ik zou er idd even actheraangaan. Er is zo'n uitdraai van de gemaakte uren (Harmony heet dat) en dat zou te vinen moeten zijn op het depot waar je man zijn post ophaalt. En anders zou ik als ik hem was zijn postbode+ even aan de spreekwoordelijke jas trekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')