Dat zal een boekhoudkundige reden hebben oid. PostNL is door allerlei vage regelgeving gedwongen om niet onder een bepaalde prijs hun diensten aan te bieden. Weet er het fijne niet van maar ze moeten er dus alles aan doen om de kostprijs zo laag mogelijk te houden zodat ze zo min mogelijk last hebben van die regelgeving ivm de concurrentie.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:29 schreef V__L_N het volgende:
Lololo: Dat zou dus gaan om 3cent per uur. Vreemd dat ze dat niet gewoon bijstellen. Per 1 januari zou het dan gaan om 10 cent.
Was het niet zo dat je die toeslag niet over overuren betaald krijgt?quote:Op woensdag 30 november 2011 15:41 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat zal een boekhoudkundige reden hebben oid. PostNL is door allerlei vage regelgeving gedwongen om niet onder een bepaalde prijs hun diensten aan te bieden. Weet er het fijne niet van maar ze moeten er dus alles aan doen om de kostprijs zo laag mogelijk te houden zodat ze zo min mogelijk last hebben van die regelgeving ivm de concurrentie.
En dan kan ik me best een boekhoudkundige constructie voorstellen waarbij je uurloon voor de kostprijs meetelt en die 3 cent ergens bij 'incidentele lasten' geboekt wordt oid. Of iets compleet anders, ik speculeer namelijk maar een eind weg nu
quote:Op woensdag 30 november 2011 15:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Klopt, er komt een extra bedrag bij. Dit om het minimum te halen.
Zoiets hadden ze bij mij ook geflikt, was toen een probleem met het 'contractsysteem' en ik heb toen een tijdje via Randstad voor TNT gewerkt (dat moest omdat ik anders niet verzekerd was zonder contract enzo). Ondertussen staat er dus mooi een verkeerd functiejaar op m'n loonstrookje. Op zich niet zo erg aangezien we nu toch nog niet meer krijgen als Postbezorgers (en inmiddels is het jaar 4 dus het maakt ook niet zoveel uit).quote:Op woensdag 30 november 2011 16:07 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hopelijk gaan ze me niet naaienik heb nu 3,5 jaar onafgebroken gewerkt. Maar, mijn laatste tijdelijke contract liep eind sept 2010 af, en mijn nieuwe contract (vast dus), ging pas half oktober in. Tussendoor wel gewerkt! Ook ben ik als nieuwe medewerker aangemeld, dus nieuw personeelsnr en alles. Ben nu bang dat ze me daar mee te pakken hebben, en dat ze vorig jaar opnieuw zijn gaan tellen
. Maar goed, in maart ben ik 4 jaar in dienst en ik kan aantonen al die tijd onafgebroken gewerkt te hebben.
Als uitzendkracht val je onder een andere CAO (CAO Uitzendkrachten), dat verdient gewoon beter. Als UZK kreeg ik geloof ik ¤8,95 per uur, bij PostNL ¤8,69. Je bent dan voor PostNL ook meteen een stuk duurder, die betalen zo'n beetje het dubbele van je uurloon aan Randstad.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Toch vreemd dat ik als UZK meer verdien dan mensen in dienst van PostNL, en tevens een vele ruimere/royalere reiskostenvergoeding heb
Dat was inderdaad een tijdje zo, tegenwoordig krijg je voor je overuren het minimumloon en voor je contracturen een lager uurloon + toeslag tot aan het minimumloon.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:50 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Was het niet zo dat je die toeslag niet over overuren betaald krijgt?
gebeld met Randstad en idd. Klopt!quote:Op woensdag 30 november 2011 16:49 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Als uitzendkracht val je onder een andere CAO (CAO Uitzendkrachten), dat verdient gewoon beter. Als UZK kreeg ik geloof ik ¤8,95 per uur, bij PostNL ¤8,69. Je bent dan voor PostNL ook meteen een stuk duurder, die betalen zo'n beetje het dubbele van je uurloon aan Randstad.
Dat was eerst wel zo, maar miv juli van dit jaar krijg je over de overuren precies het minimumloon betaald, dus een iets hoger bedrag dan over je contracturen.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:50 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Was het niet zo dat je die toeslag niet over overuren betaald krijgt?
Net even Intranet gechecked, maar daar is niets te vinden. Heb je het wel goed gelezen? Wat ik wel weet is dat op het moment dat jouw VBG sluit en naar een CVL gaat, de functie van zaterdagwerker komt te vervallen. Je mag dan kiezen tussen pbz worden (met een afbouwregeling, zodat je eerst nog hetzelfde loon hebt, maar uiteindelijk op het pbz-loon eindigt) of voorbereider worden op het CVL, waarbij je onder de grote PostNL CAO komt te vallen, met ongeveer hetzelfde loon als nu, maar met kans op ongunstige werktijden (bijv. nachtdiensten).quote:Op woensdag 30 november 2011 15:52 schreef tntster het volgende:
Vandaag lag een schrijven in de kantine dat PostNL de zaterdagwerkers in de CAO van postbezorgers willen laten vallen.
HOE LEKKER IS DAT !?
Moet nie gekke worden
Dat zal het zijn jaquote:Op woensdag 30 november 2011 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Net even Intranet gechecked, maar daar is niets te vinden. Heb je het wel goed gelezen? Wat ik wel weet is dat op het moment dat jouw VBG sluit en naar een CVL gaat, de functie van zaterdagwerker komt te vervallen. Je mag dan kiezen tussen pbz worden (met een afbouwregeling, zodat je eerst nog hetzelfde loon hebt, maar uiteindelijk op het pbz-loon eindigt) of voorbereider worden op het CVL, waarbij je onder de grote PostNL CAO komt te vallen, met ongeveer hetzelfde loon als nu, maar met kans op ongunstige werktijden (bijv. nachtdiensten).
Alleen levende dieren en stoffen waarop de Wet Vervoer Gevaarlijke Stoffen van op toepassing is mag je niet versturen. Shampoo mag gewoon hoor, zolang je de boel maar goed verpakt zodat het niet gaat lekkenquote:Op woensdag 30 november 2011 17:40 schreef Pipo1234 het volgende:
Weet iemand hier waar ik een lijst kan vinden met goederen die wel of niet per post verstuurd mogen worden? Ik had vandaag een enveloppe met flesjes shampoo o.i.d. en ik vraag me af of dat wel mag.
Er word van alles verstuurd, van handgranaten tot jeukpoeder aan toe. Dat laatste is irritant.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het schijnt dat er ook drugs via de post verstuurd worden.
Ik vraag me af hoe vaak ik dan drugs door de brievenbus heb gegooid.![]()
Of wat dacht je van vuurwerk via de pakketservice..
Nadat ik er anderhalf jaar werkte kreeg ik een oproepje om een pasfoto aan te leveren voor een bedrijfspas!quote:Op woensdag 30 november 2011 10:46 schreef maikel112 het volgende:
Ik werk er al enkele jaren en heb nooit een personeelspas gehad. Ik kon de Ecco bon in Breda gewoon gebruiken door mijn personeelsnummer door te geven.
Iemand met een hekel aan postbodes?quote:Op woensdag 30 november 2011 18:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Er word van alles verstuurd, van handgranaten tot jeukpoeder aan toe. Dat laatste is irritant.
Die pas heb je af en toe best wel nodigquote:Op woensdag 30 november 2011 18:36 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Nadat ik er anderhalf jaar werkte kreeg ik een oproepje om een pasfoto aan te leveren voor een bedrijfspas!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |