abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2011 @ 18:28:02 #251
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_104975869
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:20 schreef lololo het volgende:

[..]

Met wat mazzel mag je eerder komen, vaak is het ook gewoon al nodig om meer personeel in te zetten. Bij ons is er door creatieve teamcoaches ook wel vaker 'gesjoemeld' met het eerder inzetten van kerst-hulpjes :P
Dan blijf ik duimen. Ik krijg een contract voor een half jaar trouwens :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_104988964
ErwinRommel,

Jij doet toch alleen bedrijven? Daar hoeft toch geen HaH bij, of zie ik dat verkeerd..
pi_104989029
Het beleid dat Post NL sinds een aantal maanden voert is dat ook bij bedrijven de HAH bezorgd moet worden. Vooral leuk bij veel winkels zonder brievenbussen die dus ook geen NEE-NEE sticker hebben, maar wel de acties van de concurrent ontvangen. Maar alles voor het geld he ;)
pi_104989130
Eeeh... oké.. En waar is dat beleid op gebasseerd? Enkel en alleen geld verdienen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2011 @ 22:33:48 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_104989430
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Eeeh... oké.. En waar is dat beleid op gebasseerd? Enkel en alleen geld verdienen?
versimpeling van de werkprocedures
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_104989618
Pardon? Het lijkt mij dat er juist méér werk is. Voor zowel de zetter als de bezorger.

Of zie ik het wéér verkeerd? :?
pi_104989702
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Pardon? Het lijkt mij dat er juist méér werk is. Voor zowel de zetter als de bezorger.

Ze kunnen meer folders slijten, dus krijgen ze meer betaald door bedrijven die folders laten verspreiden.
lama
pi_104989836
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:38 schreef Poesopstokje het volgende:

er is wel een verschil natuurlijk tussen versimpeling of meer werk. Het wordt er wel simpeler door, je moet gewoon overal folders bezorgen tenzij ze een sticker hebben.
pi_104989858
Aaah oké, dat is dan weer duidelijk.

Overigens mocht ik vandaag al bij m'n TC piepen; uur te weinig betaald gekregen. Ze hadden er in om zitten goochelen. Ipv 3uren hadden ze er 2u en een uur pauze van gemaakt. Béétje jammer.

Hoe kan ik dit het beste voorkomen? Ik schrijf wel op wat ik gewerkt heb, maar weet niet welke uren er officieel voor staan. Ze doen daar ook erg vaag over op het VBG..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2011 22:44:15 ]
pi_104992251
VLN,als je echt zo'n bon wil hebben, mag je die van mij wel hoor:D
  woensdag 30 november 2011 @ 00:09:10 #261
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_104993642
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:35 schreef Troeta het volgende:
VLN,als je echt zo'n bon wil hebben, mag je die van mij wel hoor:D
Voorlopig heb ik nog geen contract en dus ook geen personeelspas. Dus schiet ik er nog niks mee op :) Maar wel lief en ik ga het zeker onthouden, voor als ik die pas heb.

Net me fiets opgehaald bij de fietsenmaker. Die is er klaar voor in iedergeval (maar ik hoop stiekem toch op een loopwijk, lijkt me lekkerder)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 30 november 2011 @ 09:42:35 #262
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_104998218
En alsof de duvel d'r mee speelt. Werd net gebeld, Dinsdag me eerste wijk lopen :)
Loesje
pi_104998611
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 09:42 schreef V__L_N het volgende:
En alsof de duvel d'r mee speelt. Werd net gebeld, Dinsdag me eerste wijk lopen :)
^O^
pi_104999346
Lekker, beginnen op een dinsdag :')
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 30 november 2011 @ 10:40:10 #265
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_104999545
Leuk oefenen met hah en post toch :)
Kijken of ik er uberhaupt iets van bak en anders hebben ze nog kans om even te schaven.

Om 1 uur beginnen, dus ze verwachten in ieder geval dat het binnen 4 uur te doen is.
Loesje
  woensdag 30 november 2011 @ 10:46:24 #266
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_104999700
Ik werk er al enkele jaren en heb nooit een personeelspas gehad. Ik kon de Ecco bon in Breda gewoon gebruiken door mijn personeelsnummer door te geven.
pi_104999883
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:46 schreef maikel112 het volgende:
Ik werk er al enkele jaren en heb nooit een personeelspas gehad. Ik kon de Ecco bon in Breda gewoon gebruiken door mijn personeelsnummer door te geven.
Als ik mijn loonstrook zou meenemen, zou dat ook werken dan?
Oh en krijg ik volgend jaar die bonnen dan weer? en worden ze dan met de post verstuurd?
pi_105000266
Kerstpakketten zijn binnen, zeker niet bedoeld voor parttimers met verlengd contract?
pi_105000355
Als je in dienst bent bij PostNL krijg je toch zeker gewoon zo'n ding? :P

Ik ben weg per 1 januari, maar ik hoop toch wel op een kerstpakket. Ik heb toch zeker niet voor niets het hele jaar met die post lopen sjouwen :(
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_105001065
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:06 schreef pussywillow het volgende:

Ik ben weg per 1 januari, maar ik hoop toch wel op een kerstpakket. Ik heb toch zeker niet voor niets het hele jaar met die post lopen sjouwen :(
Tuurlijk krijg je een :)
pi_105001366
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:06 schreef pussywillow het volgende:

Je wordt er toch voor betaalt? :P
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  woensdag 30 november 2011 @ 14:34:01 #272
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_105006952
Nog even storen. (Tjezus lastpak dat mens zeg)

Werkt postNL met 38 uur als fulltime rekening? Dit omdat ze 8,69 gaan betalen. 8,72 is dan het minimumloon (en straks 8,79). En het daar dan het meeste op lijkt?
Loesje
pi_105008026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:34 schreef V__L_N het volgende:

Werkt postNL met 38 uur als fulltime rekening? Dit omdat ze 8,69 gaan betalen. 8,72 is dan het minimumloon (en straks 8,79). En het daar dan het meeste op lijkt?
Alleen in de postbezorgers-CAO staat dat fulltime 38 uur is. In de andere PostNL CAO's is dat 37 uur. Beetje eigenaardig, want als pbz kun je niet eens fuilltime werken, al zou je het willen. Bij de nieuwe CAO wilden ze aanvankelijk fulltime voor een pbz op 40 uur stellen, zodat het uurloon nog lager zou uitvallen. Maar lijkt van de baan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_105008633
Werd vandaag aangesproken door een buurtbewoner. Iemand had maandag een lading post verloren midden op straat. Incl een aantal rouwkaarten..

Ik heb gelijk met mijn TC gebeld, maar die zei dat ik de bewoners voortaan maar op de klantenservice moest wijzen, die lossen die zaken op.

Is dit de normale gang van zaken? Ik neem aan dat mijn TC zelf ook wel even met de betreffende PBZ kan praten?
pi_105008872
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:34 schreef V__L_N het volgende:

Ik heb van verschillende postbezorgers gehoord dat hun uurloon idd net onder het minimumloon ligt (als ze net beginnen) en dat daar op de salarisstrook een klein bedrag bij staat ter compensatie. Misschien dat er relatief nieuwe postbezorgers hier zijn die dat eens kunnen nakijken? :)
pi_105008950
Klopt, er komt een extra bedrag bij. Dit om het minimum te halen.
  woensdag 30 november 2011 @ 15:29:46 #277
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_105009012
Ki: okee, dat is vreemd, maar ik word postbezorger, dus ik keek daar naar. Maar vreemd dat ze willen rekenen met 40 uur.

Lololo: Dat zou dus gaan om 3cent per uur. Vreemd dat ze dat niet gewoon bijstellen. Per 1 januari zou het dan gaan om 10 cent.
Loesje
pi_105009407
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:29 schreef V__L_N het volgende:

Lololo: Dat zou dus gaan om 3cent per uur. Vreemd dat ze dat niet gewoon bijstellen. Per 1 januari zou het dan gaan om 10 cent.
Dat zal een boekhoudkundige reden hebben oid. PostNL is door allerlei vage regelgeving gedwongen om niet onder een bepaalde prijs hun diensten aan te bieden. Weet er het fijne niet van maar ze moeten er dus alles aan doen om de kostprijs zo laag mogelijk te houden zodat ze zo min mogelijk last hebben van die regelgeving ivm de concurrentie.

En dan kan ik me best een boekhoudkundige constructie voorstellen waarbij je uurloon voor de kostprijs meetelt en die 3 cent ergens bij 'incidentele lasten' geboekt wordt oid. Of iets compleet anders, ik speculeer namelijk maar een eind weg nu :+
pi_105009727
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:41 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat zal een boekhoudkundige reden hebben oid. PostNL is door allerlei vage regelgeving gedwongen om niet onder een bepaalde prijs hun diensten aan te bieden. Weet er het fijne niet van maar ze moeten er dus alles aan doen om de kostprijs zo laag mogelijk te houden zodat ze zo min mogelijk last hebben van die regelgeving ivm de concurrentie.

En dan kan ik me best een boekhoudkundige constructie voorstellen waarbij je uurloon voor de kostprijs meetelt en die 3 cent ergens bij 'incidentele lasten' geboekt wordt oid. Of iets compleet anders, ik speculeer namelijk maar een eind weg nu :+
Was het niet zo dat je die toeslag niet over overuren betaald krijgt?
pi_105009787
Vandaag lag een schrijven in de kantine dat PostNL de zaterdagwerkers in de CAO van postbezorgers willen laten vallen.
HOE LEKKER IS DAT !?
Moet nie gekke worden >:O
  woensdag 30 november 2011 @ 15:54:26 #281
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_105009836
Toch vreemd dat ik als UZK meer verdien dan mensen in dienst van PostNL, en tevens een vele ruimere/royalere reiskostenvergoeding heb :?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 30 november 2011 @ 16:00:39 #282
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_105010035
Gewoon dus geldbesparingstruukjes. Naja, kan het me ook wel voorstellen, bij sandd enzo krijg je veel minder betaald. Ze moeten toch concurreren.
Loesje
pi_105010284
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Klopt, er komt een extra bedrag bij. Dit om het minimum te halen.
:Y zie ik ook altijd op mijn strookjes staan.

Als de nieuwe cao er door komt, krijg je straks meer loon als je boven de 23 bent, bij 1 en 3 jaar onafgebroken in dienst. Als ik het goed begreep tenminste :P

Hopelijk gaan ze me niet naaien :') ik heb nu 3,5 jaar onafgebroken gewerkt. Maar, mijn laatste tijdelijke contract liep eind sept 2010 af, en mijn nieuwe contract (vast dus), ging pas half oktober in. Tussendoor wel gewerkt! Ook ben ik als nieuwe medewerker aangemeld, dus nieuw personeelsnr en alles. Ben nu bang dat ze me daar mee te pakken hebben, en dat ze vorig jaar opnieuw zijn gaan tellen :'). Maar goed, in maart ben ik 4 jaar in dienst en ik kan aantonen al die tijd onafgebroken gewerkt te hebben.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_105011106
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:07 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hopelijk gaan ze me niet naaien :') ik heb nu 3,5 jaar onafgebroken gewerkt. Maar, mijn laatste tijdelijke contract liep eind sept 2010 af, en mijn nieuwe contract (vast dus), ging pas half oktober in. Tussendoor wel gewerkt! Ook ben ik als nieuwe medewerker aangemeld, dus nieuw personeelsnr en alles. Ben nu bang dat ze me daar mee te pakken hebben, en dat ze vorig jaar opnieuw zijn gaan tellen :'). Maar goed, in maart ben ik 4 jaar in dienst en ik kan aantonen al die tijd onafgebroken gewerkt te hebben.
Zoiets hadden ze bij mij ook geflikt, was toen een probleem met het 'contractsysteem' en ik heb toen een tijdje via Randstad voor TNT gewerkt (dat moest omdat ik anders niet verzekerd was zonder contract enzo). Ondertussen staat er dus mooi een verkeerd functiejaar op m'n loonstrookje. Op zich niet zo erg aangezien we nu toch nog niet meer krijgen als Postbezorgers (en inmiddels is het jaar 4 dus het maakt ook niet zoveel uit).

Het enige wat wel irritant is, is dat met de punten van kleding. Je krijgt namelijk pas nieuwe punten om te bestellen als je 3 jaar in dienst bent. Als ze tussendoor lopen te klooien ben je dan dus je punten kwijt :'(
Ik heb de TC toen een 'buitenbudgetaire bestelling' laten doen toen ik wat nieuws nodig had. Kreeg ik het complete pakket binnen, dus ik had ineens 2 jassen, 2 regenpakken, maar vooruit! :')
  woensdag 30 november 2011 @ 16:37:59 #285
110987 ErwinRommel
pi_105011335
Net ff Randstad gebeld en blijkt dat ik 0,07¤ per uur erbij krijg *O*
Tevens wist ik ook niet dat als ik meer dan 37 uur per week ik 150% uren toeslag mag rekenen.
Minus de zaterdag, maar wel met dezelfde uren. Zaterdag is 140% toeslag.
Toch ff regelen, geld is geld :)
pi_105011742
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Toch vreemd dat ik als UZK meer verdien dan mensen in dienst van PostNL, en tevens een vele ruimere/royalere reiskostenvergoeding heb :?
Als uitzendkracht val je onder een andere CAO (CAO Uitzendkrachten), dat verdient gewoon beter. Als UZK kreeg ik geloof ik ¤8,95 per uur, bij PostNL ¤8,69. Je bent dan voor PostNL ook meteen een stuk duurder, die betalen zo'n beetje het dubbele van je uurloon aan Randstad.

quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:50 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een tijdje zo, tegenwoordig krijg je voor je overuren het minimumloon en voor je contracturen een lager uurloon + toeslag tot aan het minimumloon. :')
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  woensdag 30 november 2011 @ 17:06:15 #287
110987 ErwinRommel
pi_105012311
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:49 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Als uitzendkracht val je onder een andere CAO (CAO Uitzendkrachten), dat verdient gewoon beter. Als UZK kreeg ik geloof ik ¤8,95 per uur, bij PostNL ¤8,69. Je bent dan voor PostNL ook meteen een stuk duurder, die betalen zo'n beetje het dubbele van je uurloon aan Randstad.

gebeld met Randstad en idd. Klopt!
Ik verdien nu ¤9,02 bruto per uur (ben btw 38 jaar). Echter vallen wij weer onder de "koeriers-CAO". Reiskostenvergoeding per week is voor mij ¤34.
pi_105012622
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:50 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Dat was eerst wel zo, maar miv juli van dit jaar krijg je over de overuren precies het minimumloon betaald, dus een iets hoger bedrag dan over je contracturen.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_105012776
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:52 schreef tntster het volgende:
Vandaag lag een schrijven in de kantine dat PostNL de zaterdagwerkers in de CAO van postbezorgers willen laten vallen.
HOE LEKKER IS DAT !?
Moet nie gekke worden >:O
Net even Intranet gechecked, maar daar is niets te vinden. Heb je het wel goed gelezen? Wat ik wel weet is dat op het moment dat jouw VBG sluit en naar een CVL gaat, de functie van zaterdagwerker komt te vervallen. Je mag dan kiezen tussen pbz worden (met een afbouwregeling, zodat je eerst nog hetzelfde loon hebt, maar uiteindelijk op het pbz-loon eindigt) of voorbereider worden op het CVL, waarbij je onder de grote PostNL CAO komt te vallen, met ongeveer hetzelfde loon als nu, maar met kans op ongunstige werktijden (bijv. nachtdiensten).
pi_105013497
Weet iemand hier waar ik een lijst kan vinden met goederen die wel of niet per post verstuurd mogen worden? Ik had vandaag een enveloppe met flesjes shampoo o.i.d. en ik vraag me af of dat wel mag.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2011 @ 17:50:00 #291
Maffe Fries
pi_105013920
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Net even Intranet gechecked, maar daar is niets te vinden. Heb je het wel goed gelezen? Wat ik wel weet is dat op het moment dat jouw VBG sluit en naar een CVL gaat, de functie van zaterdagwerker komt te vervallen. Je mag dan kiezen tussen pbz worden (met een afbouwregeling, zodat je eerst nog hetzelfde loon hebt, maar uiteindelijk op het pbz-loon eindigt) of voorbereider worden op het CVL, waarbij je onder de grote PostNL CAO komt te vallen, met ongeveer hetzelfde loon als nu, maar met kans op ongunstige werktijden (bijv. nachtdiensten).
Dat zal het zijn ja
pi_105014169
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:40 schreef Pipo1234 het volgende:
Weet iemand hier waar ik een lijst kan vinden met goederen die wel of niet per post verstuurd mogen worden? Ik had vandaag een enveloppe met flesjes shampoo o.i.d. en ik vraag me af of dat wel mag.
Alleen levende dieren en stoffen waarop de Wet Vervoer Gevaarlijke Stoffen van op toepassing is mag je niet versturen. Shampoo mag gewoon hoor, zolang je de boel maar goed verpakt zodat het niet gaat lekken :P
pi_105015153
Het schijnt dat er ook drugs via de post verstuurd worden.
Ik vraag me af hoe vaak ik dan drugs door de brievenbus heb gegooid. :')

Of wat dacht je van vuurwerk via de pakketservice.. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 30 november 2011 @ 18:25:54 #294
110987 ErwinRommel
pi_105015385
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het schijnt dat er ook drugs via de post verstuurd worden.
Ik vraag me af hoe vaak ik dan drugs door de brievenbus heb gegooid. :')

Of wat dacht je van vuurwerk via de pakketservice.. :{
Er word van alles verstuurd, van handgranaten tot jeukpoeder aan toe. Dat laatste is irritant.
  woensdag 30 november 2011 @ 18:36:42 #295
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_105015772
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:46 schreef maikel112 het volgende:
Nadat ik er anderhalf jaar werkte kreeg ik een oproepje om een pasfoto aan te leveren voor een bedrijfspas! *O*
Leven en laten leven
pi_105016805
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:25 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Er word van alles verstuurd, van handgranaten tot jeukpoeder aan toe. Dat laatste is irritant.
Iemand met een hekel aan postbodes?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2011 @ 19:20:06 #297
Maffe Fries
pi_105017561
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:36 schreef Miepiekiekuut het volgende:

[..]

Nadat ik er anderhalf jaar werkte kreeg ik een oproepje om een pasfoto aan te leveren voor een bedrijfspas! *O*
Die pas heb je af en toe best wel nodig :P

Ben blij dat de mijne iig geactiveerd is
  woensdag 30 november 2011 @ 19:25:50 #298
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_105017822
De actie die al jaren loopt om als medewerker de keuze te hebben je kerstpakket niet te ontvangen de waarde ervan naar Afrika te laten gaan, naar een land als Malawi: :')

Net of TNT Post/PostNL nog niet genoeg buiten de deur doet?

Moeten ze misschien eerst hun werknemers eens niet goed gaan betalen!?! 8)7
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_105018208
Op het moment dat het VBG hier sluit neem ik al mijn verlofuren op als ZDW en peer ik 'm.
Never nooit ga ik werken onder de postbezorgers CAO (sorry voor alle postbezorgers hier, maar jullie worden gewoon finaal uitgeknepen waar je zelf bij staat).
pi_105018932
Tja, je moet toch wat als je ongeschoold bent ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')