quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Gaat die hele lijn naar de RET? Ook de vervallen stukken zonder bovenleiding?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gelukkig gaat dat stuk naar de RET, toch?
quote:Snel beslissing nodig over Gronings-Friese spoorlijn
GRONINGEN - Wethouder Dekker van de stad Groningen wil snel een besluit over een mogelijke spoorlijn Groningen - Heerenveen.
Dekker is bang dat het beschikbare geld voor de spoorverbinding anders terug moet naar Den Haag. De provincies Groningen, Friesland en een aantal gemeenten langs het traject zijn groot voorstander van de nieuwe spoorlijn.
Maar de aanleg van de lijn lijkt veel duurder uit te vallen dan de 550 miljoen euro die beschikbaar is. Wethouder Dekker roept alle deelnemende partijen dan ook op om te bekijken waar extra budgetten beschikbaar zijn. Lukt dat niet dan moeten de provincies en gemeenten met alternatieve vervoersplannen komen om het geld in het Noorden te houden.
Die stukken spoor gaan opgeruimd worden. Daar zijn al plannen voor bij Prorail. Onder andere Hoek van Holland en Vlaardingen moeten er stevig aan geloven. In Hoek v Holland Haven gaan de kopsporen weg, in Vlaardingen word het emplacement opgeruimd voor een groot deel.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Gaat die hele lijn naar de RET? Ook de vervallen stukken zonder bovenleiding?
Voor wie -behalve de machinist- was het eigenlijk gevaarlijk? En waarom?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een kontmongolen van Greenpeace. Levensgevaarlijk!
Hmm dat vind ik toch jammer, mooi stukje geschiedenis dat verdwijnt. Wanneer staat het gepland? Misschien dat ik nog een keer langs Vlaardingen rijd. Kan ik meteen onderdelen kopen, dat zit er namelijk naast.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Die stukken spoor gaan opgeruimd worden. Daar zijn al plannen voor bij Prorail. Onder andere Hoek van Holland en Vlaardingen moeten er stevig aan geloven. In Hoek v Holland Haven gaan de kopsporen weg, in Vlaardingen word het emplacement opgeruimd voor een groot deel.
Misschien dat er één kopspoortje te Hoek van Holland blijft liggen, spoortje 3.
Als er kernafval vrijkomt dan is de omgeving sowieso de sjaak.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor wie -behalve de machinist- was het eigenlijk gevaarlijk? En waarom?
En het is niet totaal gestoord om met een trein te rijden die een kernramp veroorzaakt als 'ie ontspoort?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Als er kernafval vrijkomt dan is de omgeving sowieso de sjaak.
Wil je het liever per vrachtauto? Het risico op een ontsporing is volgens mij kleiner dan bij transport per weg.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:03 schreef Igen het volgende:
[..]
En het is niet totaal gestoord om met een trein te rijden die een kernramp veroorzaakt als 'ie ontspoort?
Ik wil eerst uit een betrouwbare bron horen wat er gebeurd is. Elsevier, Telegraaf e.d. lopen als een kip zonder kop achter halve roddels aan, en onze vrienden van de PVV doen er nog een schepje bovenop.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een kontmongolen van Greenpeace. Levensgevaarlijk!
Ik wil dan liever helemaal geen kernenergie als je het afval niet kan verwerken en (blijkbaar) ook niet veilig kan transporteren.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Wil je het liever per vrachtauto? Het risico op een ontsporing is volgens mij kleiner dan bij transport per weg.
Dat is wel een heel kromme redenering. Als ik een stuk beton op de HSL leg, en men geeft op mij af omdat ik de veiligheid in het gevaar breng, ondergraven die mensen dan ook de bewering dat de HSL veilig is? Kom op zeg. Als je moedwillig de veiligheid in het geding brengt ben je gewoon heel erg fout bezig.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil dan liever helemaal geen kernenergie als je het afval niet kan verwerken en (blijkbaar) ook niet veilig kan transporteren.
Greenpeace zelf zegt trouwens dat ze het bewust op een manier deden dat er geen daadwerkelijk gevaar was.
En in dat geval is het wel een geslaagde actie. Want hoe harder de kernenergie-voorstanders nu afgeven op Greenpeace, hoe meer ze daarmee hun eigen beweringen ondergraven (no pun intended) dat kernenergie veilig is.
Het afval gaat naar Le Havre om juist goed verwerkt (lees: gerecycled) te worden. Het transport is veilig zat, die containers kunnen wel wat hebben hoor. Men geeft af op Greenpeace omdat het gewoon kneuzen zijn die vooruitgang en daarmee een leefbare toekomst tegenwerken met vervelende acties en het verspreiden van leugens en onwaarheden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil dan liever helemaal geen kernenergie als je het afval niet kan verwerken en (blijkbaar) ook niet veilig kan transporteren.
Greenpeace zelf zegt trouwens dat ze het bewust op een manier deden dat er geen daadwerkelijk gevaar was.
En in dat geval is het wel een geslaagde actie. Want hoe harder de kernenergie-voorstanders nu afgeven op Greenpeace, hoe meer ze daarmee hun eigen beweringen ondergraven (no pun intended) dat kernenergie veilig is.
Dat lijkt mij ook.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:19 schreef James1988 het volgende:
De containers waar het kernafval in zit kunnen een ontsporing echt wel overleven, maak je daar niet druk over.
Da's ambtenarenlogica. Als je meer uitgeeft dan je krijgt, dan krijg je de volgende keer misschien meer.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:40 schreef SpeedyRich het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat elke keer als er een nieuw spoortraject word aangelegd, men over het budget heen gaat...
Er zal vast niets gebeuren, maar laten we het niet live gaan uitproberen idd.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nouja het lijkt mij toch gevaarlijk. Tuurlijk is het wel veilig, maar ik vind het geen goed idee om dat soort streken uit te halen met kernafval.
Een ramp zal niet gebeuren maar toch.
Okee. Alleen maar onderbuikgevoelens dus. Geen poging tot zinnig argument. Next!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nouja het lijkt mij toch gevaarlijk. Tuurlijk is het wel veilig, maar ik vind het geen goed idee om dat soort streken uit te halen met kernafval.
Een ramp zal niet gebeuren maar toch.
mja, dat is een clubje schreeuwers dat niet serieus te nemen valtquote:
Dat sowieso. Maar ik ben benieuwd wat voor een wetsvoorstellen ze nu gaan verzinnenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is een clubje schreeuwers dat niet serieus te nemen valt
Net als Greenpeacequote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat is een clubje schreeuwers dat niet serieus te nemen valt
Kernenergie houdt in:quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:19 schreef James1988 het volgende:
De containers waar het kernafval in zit kunnen een ontsporing echt wel overleven, maak je daar niet druk over. Greenpeace probeert gewoon op iedere mogelijke manier om kernenergie te doen stoppen, ook al is het één van de meest efficiënte vormen van energie opwekken die er op dit moment is, vele malen efficiënter (en schoner) dan kolen, gas of olie.
Jaloezie dus.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb altijd een grote afgunst gehad jegens Greenpeace en zal dit ook altijd hebben.
Kernenergie is dat ook een tussenstap naar kernfusie, wat wel echt duurzaam zal zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kernenergie houdt in:
- het op milieu-onvriendelijke manier delven van uraniumerts;
- het op milieu-onvriendelijke wijze verwerken van de erts tot uranium;
- het verrijken van uranium om het geschikt te maken voor gebruik in een kerncentrale;
- het bouwen van een kerncentrale met alle daarbij behorende veiligheidsmaatregelen;
- het bedrijven van de centrale met alle risico's (inclusief niet volledig beheersbare);
- het zo mogelijk opwerken van gebruikte splijtstofstaven;
- het opslaan van het afval.
N.B.: het afval blijft duizenden jaren levensgevaarlijk op een niet te beheersen manier: ontsnapt en verspreid radioactief materiaal laat zich niet verwijderen of neutraliseren. Aangezien de mensheid een gedocumenteerde geschiedenis heeft van iets meer dan 2000 jaar, en we net 66 jaar vrij van een wereldoorlog zijn, is het volkomen onmogelijk te beweren dat opslag van kernafval op een duurzaam veilige manier kan geschieden.
Kernenergie is wellicht voor de korte termijn de oplossing om CO2-uitstoot terug te brengen, het brengt op de langere termijn echter veel grotere risico's met zich mee. Reden om het gebruik van kernenergie zo veel mogelijk af te bouwen.
Nee, ik vind het een verwerpelijke club.quote:
das kernfusie idd (nu gebruiken we splitsing), maar het is nog lang niet commercieel rendabel...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nee, ik vind het een verwerpelijke club.
Overigens is kernfusie veiliger dan kernsplitsing (of net andersom) dus de techniek wordt beter.
Maar dat heeft niks met treinen te maken.
nou.. als je kernfusie zo kan maken dat schappelijk formaat krijgt...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:20 schreef mschol het volgende:
[..]
das kernfusie idd (nu gebruiken we splitsing), maar het is nog lang niet commercieel rendabel...
maar weinig treinenpraat idd
We zitten hier niet op Somda hoorquote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:46 schreef greavy het volgende:
En nu weer on-topic...?
Dit is niet het kernafvaltransport topic
Gaat over wifi in Fyra.twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 13-10-2011 om 13:05:30@NS_online @xanderdejong De toeslag betaal je voor de snelle verbinding. We krijgen nu wel heel veel vraag dus onderzoeken het wel. reageer retweet
Waarom bovenleiding weghalen? Dan moet je allemaal nieuw materieel enzo gaan kopen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou.. als je kernfusie zo kan maken dat schappelijk formaat krijgt...
kan je overal de bovenleiding weghalen.. elk treinstel zn eigen fusiereactortje
tuurlijk nietquote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Waarom bovenleiding weghalen? Dan moet je allemaal nieuw materieel enzo gaan kopen.
Dat gaat hem niet worden met die tunnels denk ik...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
We zitten hier niet op Somda hoor
Maar ok, enigszins ontopic:Gaat over wifi in Fyra.twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 13-10-2011 om 13:05:30@NS_online @xanderdejong De toeslag betaal je voor de snelle verbinding. We krijgen nu wel heel veel vraag dus onderzoeken het wel. reageer retweet
Je moet de betekenis van "afgunst" even opzoeken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nee, ik vind het een verwerpelijke club.
IJssel.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn trein van vanochtend![]()
[ afbeelding ]
Incorrecte woordkeuze inderdaad.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je moet de betekening van "afgunst" even opzoeken.
Betekening is een leuke afwisseling. Maar het slaat inderdaad nergens op.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:56 schreef Duvel het volgende:
En ik moet de schrijfwijze van "betekenis" consequenter toepassen.
de Westerschelde heeft ook gewoon GSM antennes er in :-Pquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:27 schreef James1988 het volgende:
Je kunt in tunnels ook gewoon 3G/wifi aanleggen hoor. De Kanaaltunnel gaat dat volgend jaar krijgen
En jij hebt er vertrouwen in dat dat bij de GHT gaat gebeurenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:27 schreef James1988 het volgende:
Je kunt in tunnels ook gewoon 3G/wifi aanleggen hoor. De Kanaaltunnel gaat dat volgend jaar krijgen
Nee, dit is, bij laagstaande zon in het oosten, iets wat oost-west stroomtquote:
Ik meen me te herinneren dat Greenpeace ook een kolentransport over de weg probeerde te saboteren.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:19 schreef James1988 het volgende:
De containers waar het kernafval in zit kunnen een ontsporing echt wel overleven, maak je daar niet druk over. Greenpeace probeert gewoon op iedere mogelijke manier om kernenergie te doen stoppen, ook al is het één van de meest efficiënte vormen van energie opwekken die er op dit moment is, vele malen efficiënter (en schoner) dan kolen, gas of olie.
Jij hebt vlak bij je nieuwe huis een nog veel mooiere rivierquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn trein van vanochtend![]()
[ afbeelding ]
Nee ik moest naar een dokter in Groesbeek voor mn rugquote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
Had je tijd te veel, Fles om een eindje om te reizen?
Misschien zeitie dat welquote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:09 schreef Ireyon het volgende:
Groesbeek? Wat zei-tie, dat je vaker moet gaan voetballen?
Hoe kom je er opquote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:36 schreef bork het volgende:
Poolse HSL-planning 2015/2016
http://www.intercity.pl/p(...)0PKP%20Intercity.pdf
Die treintjes kunnen ook hier rijdenen in Dld btw, wel zo handig.
Och, jawel. De voordelen zijn er en de vraag vanuit de klanten is er ook.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En jij hebt er vertrouwen in dat dat bij de GHT gaat gebeuren?
1,5 kV staat er anders niet bijquote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:36 schreef bork het volgende:
Poolse HSL-planning 2015/2016
http://www.intercity.pl/p(...)0PKP%20Intercity.pdf
Die treintjes kunnen ook hier rijdenen in Dld btw, wel zo handig.
Ja alleen over de HSL en de Betuweroutequote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:36 schreef bork het volgende:
Poolse HSL-planning 2015/2016
http://www.intercity.pl/p(...)0PKP%20Intercity.pdf
Die treintjes kunnen ook hier rijdenen in Dld btw, wel zo handig.
Da's hier om de hoek en je hebt niet gezwaaid?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik moest naar een dokter in Groesbeek voor mn rug
Als het onder 3 kV gelijkspanning rijdt dan kan het hier ook wel rondcrossen onder 1,8 kV, alleen je gaat wat minder snelquote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja alleen over de HSL en de Betuweroute
Ik weet niet of die moderne dingen ook zo makkelijk zijn...? Die trein is toch sowieso een kopie van dat moderne Italiaanse geval, de ETR600?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het onder 3 kV gelijkspanning rijdt dan kan het hier ook wel rondcrossen onder 1,8 kV, alleen je gaat wat minder snel
hmm ja, daar zit wat in. Die Belgische locs kunnen het iig wel aan, anders had bijvoorbeeld de IC Maastricht - Brussel niet kunnen rijden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of die moderne dingen ook zo makkelijk zijn...? Die trein is toch sowieso een kopie van dat moderne Italiaanse geval, de ETR600?
De trein is inderdaad van hetzelfde platform, namelijk het New Pendolino-platform van Alstom. De eerste lichting van deze treinen was besteld voor de Cisalpino-treinen tussen Zwitserland en Italië, maar Cisalpino is eerder ontbonden dan de treinen waren geleverd en toegelatenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of die moderne dingen ook zo makkelijk zijn...? Die trein is toch sowieso een kopie van dat moderne Italiaanse geval, de ETR600?
Bron: Leidsch Dagbladquote:Nog meer herrie langs het HSL-traject
Gepubliceerd op 13 oktober 11, 17:37 Laatst bijgewerkt op 13 oktober 11, 17:57
KAAG EN BRAASSEM - Met de komst van Thalystreinen op het HSL-traject Breda-Rotterdam-Amsterdam bereikt de geluidsoverlast in Hoogmade en Roelofarendsveen nieuwe hoogten. Volgens woordvoerder Hein Schildt van de actiegroep ’Geen Gehoor’ horen de bewoners langs het spoor frequenties onder de 500 hertz, die er eerder niet waren. ,,Geluidsschermen houden lage geluiden niet tegen.’’
Minister Schultz van Haegen (Verkeer en Waterstaat) meldde donderdag in een nieuwe ’voortgangsrapportage HSL-Zuid’ dat zij niet kan zeggen wanneer NS Hispeed de definitieve V-250 hogesnelheidstreinen in gebruik kan nemen. Tot nu toe was ervan uitgegaan dat de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda de langverwachte treinstellen volgend jaar wel zou leveren. Ze blijken echter niet te voldoen aan de technische eisen die de Europese Unie stelt en Schultz weet niet, ondanks ’intensieve samenwerking’, wanneer dat wel zo is. ,,AnsaldoBreda voert uitgebreide tests uit die nodig zijn voor de toelating van V250-materieel in Nederland en België.’’
Volgens mij heb ik vorig jaar met zo'n ding gereisd en het ging prima!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:26 schreef James1988 het volgende:
Belgische treinen kunnen inderdaad in Nederland onder 1500 V rijden, maar niet al te lang, het schijnt niet goed te zijn voor de elektronica.
[..]
De trein is inderdaad van hetzelfde platform, namelijk het New Pendolino-platform van Alstom. De eerste lichting van deze treinen was besteld voor de Cisalpino-treinen tussen Zwitserland en Italië, maar Cisalpino is eerder ontbonden dan de treinen waren geleverd en toegelaten
De typenamen zijn ETR (Elettro Treno Rapide) 600 en ETR 610. De ETR 600 is geschikt voor Italië, de ETR 610 ook voor Zwitserland en Italië. De stellen hebben zo'n 2,5 jaar vertraging gehad vanwege technische problemen en onvolkomenheden, de treinen zijn zwaarder dan was afgesproken.
Niet zoals je van Alstom mag verwachten, wellicht speelt het mee dat deze treinen van Alstom Italia afkomstig zijn (=voormalig Fiat Ferroviare)? Het zijn tenslotte niet de eerste treinen van Italiaanse komaf waar problemen mee zijn
Oh god, het volgende hoofdstuk...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Leidsch Dagblad
Wat krijgen we nou?
Ik heb maar drie woorden: What. The. Fuck. Ik heb nog doorgeklikt naar andere artikelen, als de IC4 op enige manier voor de kwaliteit van de V250 staat hou ik m'n hart vast.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:56 schreef carboni het volgende:
[..]
Kan altijd erger
http://translate.google.c(...)6utm_campaign%3Dtiny
http://translate.google.c(...)2Farticle1638609.ece
En de IC4 dondert onderweg uit elkaar. Goed geregeldquote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:56 schreef carboni het volgende:
[..]
Kan altijd erger
http://translate.google.c(...)6utm_campaign%3Dtiny
http://translate.google.c(...)2Farticle1638609.ece
Nog niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:20 schreef Duvel het volgende:
Is er iemand die al kaarten binnen heeft voor de rondrit van de 1200'en?
Wanneer is het eigenlijk?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Nog niet.
Maar ook zonder dat je in de trein zit, belooft het een leuke dag te worden in Amersfoort.
12 novemberquote:
ff in de gaten houden.quote:
Dat geloof ik! Maar meerijden vind ik toch ook erg tof!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Nog niet.
Maar ook zonder dat je in de trein zit, belooft het een leuke dag te worden in Amersfoort.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:50 schreef Duvel het volgende:
Ik heb geen afwijzing ontvangen van NVBS, en geen geld terug, ook al ben ik geen lid of donateur... Mag ik dan mee?
Nee, JIJ niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:39 schreef dennistd het volgende:
en eind oktober/begin november krijgen de deelnemers bericht (kreeg ik als antwoord op mijn mail daarover)
Tja wat hierboven al gezegd wordt: wtf?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:56 schreef carboni het volgende:
[..]
Kan altijd erger
http://translate.google.c(...)6utm_campaign%3Dtiny
http://translate.google.c(...)2Farticle1638609.ece
Kan nog weleens lastig worden als ik het zo allemaal eens leesquote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:09 schreef MTL het volgende:
[..]
Tja wat hierboven al gezegd wordt: wtf?
Zou die V250 ooit nog in normale dienst komen?
moeten ze maar een bestaand concept nemen ipv t wiel weer uit proberen te vindenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan nog weleens lastig worden als ik het zo allemaal eens lees
het komt goed, ooitquote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan nog weleens lastig worden als ik het zo allemaal eens lees
Bijkomend probleem is dat de IC3's stilaan uit elkaar vallen. Wat DSB de volgende keer moet doen is een deugdelijk bestek schrijven en AnsaldoBreda bij voorbaat uitsluiten.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:46 schreef James1988 het volgende:
Ik zit eens wat rond te kijken op ekstrabladet.dk, het staat er vol met artikelen over de IC4... wat een ramptrein is dat zeg
Je weet dat er bepaalde voorrangsregels van kracht waren?quote:
Ik zit je te dollenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je weet dat er bepaalde voorrangsregels van kracht waren?
Waarom niet?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb me sowieso niet ingeschrevenHet komt wel goed
Waarom wel? Ik heb wel vaak zat in een trein achter een 1200 gezeten. Beschouw dat niet echt als iets van vroeger of zo.quote:
Er komen nog wel wat varianten in Amersfoort, maar je moet zelf maar komen kijken welke dat zijnquote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ff in de gaten houden.
Dan komt dat spuuglelijke ding met die NVBS pornobanner ook weer langs zekerDat wordt soepen...
En zo schuift het steeds verder op. Het zou medio september zijn, tenslotte.twitter:treinreiziger twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:20:14Overdracht V250 wordt nu medio november / december verwacht, zo meldt @NSHispeed aan treinreiziger.nl reageer retweet
Ik vind het in elk geval hoopgevend dat het gesteggel nu over maanden gaat, niet over jaren. Toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:23 schreef James1988 het volgende:
En zo schuift het steeds verder op. Het zou medio september zijn, tenslotte.twitter:treinreiziger twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:20:14Overdracht V250 wordt nu medio november / december verwacht, zo meldt @NSHispeed aan treinreiziger.nl reageer retweet
mja, met mazzel gaat de V250 in april in dienst. Vergeet niet dat je eerst machinisten op moet leiden en daarna nog een proefbedrijf met die dingen moet gaan rijden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:28 schreef James1988 het volgende:
Het kan nog steeds, met wat kunst- en vliegwerk vanuit Hispeed. Naar Brussel hoef je sowieso dit jaar niet meer te verwachten. Met een beetje mazzel in juni/juli.
Tsja, in juni meldde treinreiziger.nl dat het medio september zou zijn. Ik ben zeer kritisch wanneer ik ook maar iets hoor over datums voor de HSL, want ze worden steevast niet gehaald.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het in elk geval hoopgevend dat het gesteggel nu over maanden gaat, niet over jaren. Toch?
Eerder dan april kan ook nog wel gebeuren, maar zoals ik al zei: met kunst- en vliegwerk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, met mazzel gaat de V250 in april in dienst. Vergeet niet dat je eerst machinisten op moet leiden en daarna nog een proefbedrijf met die dingen moet gaan rijden.
Maar trekt ooit iemand de bronnen van treinreiziger.nl in twijfel? Daar hoor je nooit wat over namelijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:33 schreef James1988 het volgende:
Tsja, in juni meldde treinreiziger.nl dat het medio september zou zijn. Ik ben zeer kritisch
Treinreiziger.nl zit volgens mij redelijk dicht op het vuur, er is niet echt reden om ze in twijfel te trekken. De artikelen die ze publiceren kloppen feitelijk gezien, zijn te controleren, of hoor ik ook langs andere kanalen (die ik wel degelijk vertrouw).quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar trekt ooit iemand de bronnen van treinreiziger.nl in twijfel? Daar hoor je nooit wat over namelijk.
twitter:Omied twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:26:25@treinreiziger nov/dec 2012? Of komend nov/dec al? #Fyra #V250 #overdracht reageer retweet
Mwehehetwitter:treinreiziger twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:27:54@Omied 2011, maar dan nog niet in de reizigersdienst. Daar durven ze geen datum bij te noemen. reageer retweet
Ik ook nog niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:20 schreef Duvel het volgende:
Is er iemand die al kaarten binnen heeft voor de rondrit van de 1200'en?
Dat zal je nog te horen krijgen. Ik heb ook nog niks gehoord.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:50 schreef Duvel het volgende:
Ik heb geen afwijzing ontvangen van NVBS, en geen geld terug, ook al ben ik geen lid of donateur... Mag ik dan mee?
quote:Snel akkoord HSL-lijn Breda-Antwerpen
BREDA - Minister Schultz van Haegen ondertekent op 30 november een contract met de Belgische regering over de hsl-verbinding Breda-Antwerpen.
Dat heeft de Bredase verkeerswethouder Wilbert Willems donderdagavond gezegd.
Eerder deze week liet Willems al doorschemeren dat er schot zit in de zich al lang voortslepende gesprekken over de hsl-shuttle. Woensdag kreeg hij van het ministerie te horen dat eind volgende maand spijkers met koppen worden geslagen.
Te laatquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:36 schreef James1988 het volgende:
Snel akkoord HSL-lijn Breda-Antwerpen
BREDA - Minister Schultz van Haegen ondertekent op 30 november een contract met de Belgische regering over de hsl-verbinding Breda-Antwerpen. Dat heeft de Bredase verkeerswethouder Wilbert Willems donderdagavond gezegd.
Eerder deze week liet Willems al doorschemeren dat er schot zit in de zich al lang voortslepende gesprekken over de hsl-shuttle. Woensdag kreeg hij van het ministerie te horen dat eind volgende maand spijkers met koppen worden geslagen.
Bron: BN De Stem
Vanwaar dequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:36 schreef greavy het volgende:
Breda krijgt hun lang om gezeurde HSL-verbinding met belgië
Waarom? Eens per 2 uur Schiphol - Hannover - Berlin is ook genoeg toch?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:49 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten ze het wel een beetje slim aanpakken en dat ding 1x per uur laten rijden, niet 1x per 2 uur zoals met die kansloze Fyra Den Haag - Breda - Brussel.
Als er gewoon eens iemand gloeiend de pest krijgt en er eens naar reizigersbelangen gekeken gaat worden? Is dat een goed idee of niet?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:12 schreef James1988 het volgende:
Infrabel vraagt een hogere infraheffing voor tragere treinen op HSLs, vandaar dus geen ICRm PRIO over de HSL in België
Dit is alleen maar echt zo als alles op blokafstand achter elkaar aan rijdt. Om dat met die kometensnelheden te gaan doen lijkt me niet enorm handig, tenzij die blokken minimaal 10 km lang zijnquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:23 schreef James1988 het volgende:
Dat RFF dat zou doen bij treinen op de LGV Nord of LGV Paris-Sud Est kan ik me voorstellen, die lijnen zitten gewoon stampvol en een tragere trein betekent minder capaciteit voor andere treinen.
Op de HSL zijn zeker wel blokken in gebruikt, maar bepalend is de headway.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is alleen maar echt zo als alles op blokafstand achter elkaar aan rijdt. Om dat met die kometensnelheden te gaan doen lijkt me niet enorm handig, tenzij die blokken minimaal 10 km lang zijn
Of werkt dat systeem niet met blokken?![]()
Kan je vanuit 300 km/h binnen 2300 meter stilstaan in geval van nood?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:51 schreef James1988 het volgende:
Onder ERTMS Level 2 geldt een Vmax van 300 km/h met een bloklengte van 2300 meter.
Bij ERTMS Level 1 heb je te maken met vaste bakens, de bloklengte is daar veel groter omdat de bakens minder vaak liggen. Bij ERTMS Level 2 worden er voortdurend gegevens uitgewisseld (via GSM-R/GPRS) met het Radio Block Centre (RBC), zegmaar het controlecentrum. De gegevens die worden uitgewisseld bevatten ook informatie over snelheid e.d.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je vanuit 300 km/h binnen 2300 meter stilstaan in geval van nood?
Nou niet meer zeuren Ireyonquote:(RBC)
Die ICE in Eschede stond wel in één keer stil...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:58 schreef Duvel het volgende:
Die 2300m is ook geen noodremming, maar iets comfortabelers, ook rekening houdend met enige marge en het feit dat de trein voor je nooit in één keer stilstaat.
Met zeven bakken als kreukelzone.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:10 schreef MREn het volgende:
[..]
Die ICE in Eschede stond wel in één keer stil...
Maar als achteroprazende trein heb je niet zo veel met dat voorste stuk te maken als je met 300 km/uur op het achterste deel af komt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:20 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee. De 'powerhead' kwam pas in het station tot stilstand, toch echt een paar km verder.
Daarvoor heb je ook weer treindetectie. Als een blok bezet blijft (bijvoorbeeld omdat een Fyra een rijtuig is kwijtgeraakt onderweg) kan een Thalys nooit met 300 km/h een blok inrijden. ERTMS berekent dan een remcurve tot voor het blok dat bezet blijft, en op dat moment moet je stil staan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar als achteroprazende trein heb je niet zo veel met dat voorste stuk te maken als je met 300 km/uur op het achterste deel af komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |