abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:56:47 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103039676
En ik moet de schrijfwijze van "betekenis" consequenter toepassen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103040261
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:56 schreef Duvel het volgende:
En ik moet de schrijfwijze van "betekenis" consequenter toepassen.
Betekening is een leuke afwisseling. Maar het slaat inderdaad nergens op.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103041007
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:27 schreef James1988 het volgende:
Je kunt in tunnels ook gewoon 3G/wifi aanleggen hoor. De Kanaaltunnel gaat dat volgend jaar krijgen :)
de Westerschelde heeft ook gewoon GSM antennes er in :-P
pi_103041857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:27 schreef James1988 het volgende:
Je kunt in tunnels ook gewoon 3G/wifi aanleggen hoor. De Kanaaltunnel gaat dat volgend jaar krijgen :)
En jij hebt er vertrouwen in dat dat bij de GHT gaat gebeuren :X ?
pi_103042279
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

IJssel.
Nee, dit is, bij laagstaande zon in het oosten, iets wat oost-west stroomt :P

De Rijn dus :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:42:31 #56
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103043524
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:19 schreef James1988 het volgende:
De containers waar het kernafval in zit kunnen een ontsporing echt wel overleven, maak je daar niet druk over. Greenpeace probeert gewoon op iedere mogelijke manier om kernenergie te doen stoppen, ook al is het één van de meest efficiënte vormen van energie opwekken die er op dit moment is, vele malen efficiënter (en schoner) dan kolen, gas of olie.
Ik meen me te herinneren dat Greenpeace ook een kolentransport over de weg probeerde te saboteren.
pi_103043794
Greenpeace is zelf afval. Of betalen ze de noodzakelijke politie-inzet zelf terug? Nou dan. Schadelijk, afval, weg ermee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103043834
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn trein van vanochtend *O*

[ afbeelding ]
Jij hebt vlak bij je nieuwe huis een nog veel mooiere rivier :Y.
dag
pi_103043944
Ja dat weet ik *O* Ik heb een foto van iemand van hier (wie? :@ ) nog steeds als wallpaper ingesteld staan *O*

Van een koploper op de brug over de IJssel toen met hoogwater, vlak na zonsondergang, bij heldere hemel O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 17:56:24 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103043956
Had je tijd te veel, Fles om een eindje om te reizen? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103044030
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
Had je tijd te veel, Fles om een eindje om te reizen? :P
Nee ik moest naar een dokter in Groesbeek voor mn rug :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 18:00:27 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103044063
Dat kan natuurlijk ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103044344
Groesbeek? Wat zei-tie, dat je vaker moet gaan voetballen?
pi_103044414
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:09 schreef Ireyon het volgende:
Groesbeek? Wat zei-tie, dat je vaker moet gaan voetballen?
Misschien zeitie dat wel :P Medisch geheim hea :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:36:23 #65
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103045149
Poolse HSL-planning 2015/2016

http://www.intercity.pl/p(...)0PKP%20Intercity.pdf

Die treintjes kunnen ook hier rijden :P en in Dld btw, wel zo handig.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103045172
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:36 schreef bork het volgende:
Poolse HSL-planning 2015/2016

http://www.intercity.pl/p(...)0PKP%20Intercity.pdf

Die treintjes kunnen ook hier rijden :P en in Dld btw, wel zo handig.
Hoe kom je er op _O- :D
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:39:06 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103045221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En jij hebt er vertrouwen in dat dat bij de GHT gaat gebeuren :X ?
Och, jawel. De voordelen zijn er en de vraag vanuit de klanten is er ook.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:36 schreef bork het volgende:
Poolse HSL-planning 2015/2016

http://www.intercity.pl/p(...)0PKP%20Intercity.pdf

Die treintjes kunnen ook hier rijden :P en in Dld btw, wel zo handig.
1,5 kV staat er anders niet bij :s)

De treinen waar het in die PDF over gaat zijn New Pendolino's van Alstom, maar dan zonder kantelbakinstallatie.
pi_103045763
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:36 schreef bork het volgende:
Poolse HSL-planning 2015/2016

http://www.intercity.pl/p(...)0PKP%20Intercity.pdf

Die treintjes kunnen ook hier rijden :P en in Dld btw, wel zo handig.
Ja alleen over de HSL en de Betuweroute :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103046032
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee ik moest naar een dokter in Groesbeek voor mn rug :)
Da's hier om de hoek en je hebt niet gezwaaid?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 19:13:22 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103046430
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja alleen over de HSL en de Betuweroute :')
Als het onder 3 kV gelijkspanning rijdt dan kan het hier ook wel rondcrossen onder 1,8 kV, alleen je gaat wat minder snel
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:17:51 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103046583
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het onder 3 kV gelijkspanning rijdt dan kan het hier ook wel rondcrossen onder 1,8 kV, alleen je gaat wat minder snel
Ik weet niet of die moderne dingen ook zo makkelijk zijn...? Die trein is toch sowieso een kopie van dat moderne Italiaanse geval, de ETR600?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 19:20:13 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103046673
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet niet of die moderne dingen ook zo makkelijk zijn...? Die trein is toch sowieso een kopie van dat moderne Italiaanse geval, de ETR600?
hmm ja, daar zit wat in. Die Belgische locs kunnen het iig wel aan, anders had bijvoorbeeld de IC Maastricht - Brussel niet kunnen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:26:37 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103046914
Belgische treinen kunnen inderdaad in Nederland onder 1500 V rijden, maar niet al te lang, het schijnt niet goed te zijn voor de elektronica.
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet niet of die moderne dingen ook zo makkelijk zijn...? Die trein is toch sowieso een kopie van dat moderne Italiaanse geval, de ETR600?
De trein is inderdaad van hetzelfde platform, namelijk het New Pendolino-platform van Alstom. De eerste lichting van deze treinen was besteld voor de Cisalpino-treinen tussen Zwitserland en Italië, maar Cisalpino is eerder ontbonden dan de treinen waren geleverd en toegelaten _O-

De typenamen zijn ETR (Elettro Treno Rapide) 600 en ETR 610. De ETR 600 is geschikt voor Italië, de ETR 610 ook voor Zwitserland en Italië. De stellen hebben zo'n 2,5 jaar vertraging gehad vanwege technische problemen en onvolkomenheden, de treinen zijn zwaarder dan was afgesproken.

Niet zoals je van Alstom mag verwachten, wellicht speelt het mee dat deze treinen van Alstom Italia afkomstig zijn (=voormalig Fiat Ferroviare)? Het zijn tenslotte niet de eerste treinen van Italiaanse komaf waar problemen mee zijn :+
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:33:27 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103047187
quote:
Nog meer herrie langs het HSL-traject
Gepubliceerd op 13 oktober 11, 17:37 Laatst bijgewerkt op 13 oktober 11, 17:57

KAAG EN BRAASSEM - Met de komst van Thalystreinen op het HSL-traject Breda-Rotterdam-Amsterdam bereikt de geluidsoverlast in Hoogmade en Roelofarendsveen nieuwe hoogten. Volgens woordvoerder Hein Schildt van de actiegroep ’Geen Gehoor’ horen de bewoners langs het spoor frequenties onder de 500 hertz, die er eerder niet waren. ,,Geluidsschermen houden lage geluiden niet tegen.’’

Minister Schultz van Haegen (Verkeer en Waterstaat) meldde donderdag in een nieuwe ’voortgangsrapportage HSL-Zuid’ dat zij niet kan zeggen wanneer NS Hispeed de definitieve V-250 hogesnelheidstreinen in gebruik kan nemen. Tot nu toe was ervan uitgegaan dat de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda de langverwachte treinstellen volgend jaar wel zou leveren. Ze blijken echter niet te voldoen aan de technische eisen die de Europese Unie stelt en Schultz weet niet, ondanks ’intensieve samenwerking’, wanneer dat wel zo is. ,,AnsaldoBreda voert uitgebreide tests uit die nodig zijn voor de toelating van V250-materieel in Nederland en België.’’
Bron: Leidsch Dagblad

Wat krijgen we nou? :')
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:01:55 #75
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103048414
een mens kan zich toch wel eens vergissen soms? Moet er dan gelijk belachelijk over gedaan worden?
Ik trouwens alleen maar zeggen dat het daar wel rapper gaat dan hier (Hoewel het nog niet rijdt natuurlijk :P )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:08:53 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103048764
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:26 schreef James1988 het volgende:
Belgische treinen kunnen inderdaad in Nederland onder 1500 V rijden, maar niet al te lang, het schijnt niet goed te zijn voor de elektronica.

[..]

De trein is inderdaad van hetzelfde platform, namelijk het New Pendolino-platform van Alstom. De eerste lichting van deze treinen was besteld voor de Cisalpino-treinen tussen Zwitserland en Italië, maar Cisalpino is eerder ontbonden dan de treinen waren geleverd en toegelaten _O-

De typenamen zijn ETR (Elettro Treno Rapide) 600 en ETR 610. De ETR 600 is geschikt voor Italië, de ETR 610 ook voor Zwitserland en Italië. De stellen hebben zo'n 2,5 jaar vertraging gehad vanwege technische problemen en onvolkomenheden, de treinen zijn zwaarder dan was afgesproken.

Niet zoals je van Alstom mag verwachten, wellicht speelt het mee dat deze treinen van Alstom Italia afkomstig zijn (=voormalig Fiat Ferroviare)? Het zijn tenslotte niet de eerste treinen van Italiaanse komaf waar problemen mee zijn :+
Volgens mij heb ik vorig jaar met zo'n ding gereisd en het ging prima!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:09:11 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103048782
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Leidsch Dagblad

Wat krijgen we nou? :')
Oh god, het volgende hoofdstuk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:15:17 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103052329
quote:
Ik heb maar drie woorden: What. The. Fuck. Ik heb nog doorgeklikt naar andere artikelen, als de IC4 op enige manier voor de kwaliteit van de V250 staat hou ik m'n hart vast.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:20:27 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103052618
Is er iemand die al kaarten binnen heeft voor de rondrit van de 1200'en?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 21:27:14 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103052986
quote:
En de IC4 dondert onderweg uit elkaar. Goed geregeld
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:31:47 #82
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103053281
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:20 schreef Duvel het volgende:
Is er iemand die al kaarten binnen heeft voor de rondrit van de 1200'en?
Nog niet.
Maar ook zonder dat je in de trein zit, belooft het een leuke dag te worden in Amersfoort.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_103053506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Nog niet.
Maar ook zonder dat je in de trein zit, belooft het een leuke dag te worden in Amersfoort.
Wanneer is het eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 21:39:58 #84
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103053753
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wanneer is het eigenlijk?
12 november
en eind oktober/begin november krijgen de deelnemers bericht (kreeg ik als antwoord op mijn mail daarover)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:46:36 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103054094
Ik zit eens wat rond te kijken op ekstrabladet.dk, het staat er vol met artikelen over de IC4... wat een ramptrein is dat zeg :X
pi_103054290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

12 november
ff in de gaten houden.

Dan komt dat spuuglelijke ding met die NVBS pornobanner ook weer langs zeker 8)7 Dat wordt soepen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:49:55 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103054303
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Nog niet.
Maar ook zonder dat je in de trein zit, belooft het een leuke dag te worden in Amersfoort.
Dat geloof ik! Maar meerijden vind ik toch ook erg tof!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:50:32 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103054343
Ik heb geen afwijzing ontvangen van NVBS, en geen geld terug, ook al ben ik geen lid of donateur... Mag ik dan mee?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103054417
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:50 schreef Duvel het volgende:
Ik heb geen afwijzing ontvangen van NVBS, en geen geld terug, ook al ben ik geen lid of donateur... Mag ik dan mee?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:39 schreef dennistd het volgende:
en eind oktober/begin november krijgen de deelnemers bericht (kreeg ik als antwoord op mijn mail daarover)
Nee, JIJ niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103055544
quote:
Tja wat hierboven al gezegd wordt: wtf?

Zou die V250 ooit nog in normale dienst komen?
pi_103056009
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:09 schreef MTL het volgende:

[..]

Tja wat hierboven al gezegd wordt: wtf?

Zou die V250 ooit nog in normale dienst komen?
Kan nog weleens lastig worden als ik het zo allemaal eens lees -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103056389
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan nog weleens lastig worden als ik het zo allemaal eens lees -O-
moeten ze maar een bestaand concept nemen ipv t wiel weer uit proberen te vinden :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 22:32:12 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103056904
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan nog weleens lastig worden als ik het zo allemaal eens lees -O-
het komt goed, ooit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103057258
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het komt goed, ooit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:46:24 #95
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:50:17 #96
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103057899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:46 schreef James1988 het volgende:
Ik zit eens wat rond te kijken op ekstrabladet.dk, het staat er vol met artikelen over de IC4... wat een ramptrein is dat zeg :X
Bijkomend probleem is dat de IC3's stilaan uit elkaar vallen. Wat DSB de volgende keer moet doen is een deugdelijk bestek schrijven en AnsaldoBreda bij voorbaat uitsluiten.

Schiet me ineens te binnen dat de Tsjechische spoorwegen ook hun eigen problemen hebben omdat Skoda bijna altijd de orders binnensleept.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:04:37 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103058633
De 'problemen' met de V250 schijnen te gaan over geluidsniveau's, ik heb horen zeggen dat V250 mogelijk niet voldoet aan de regels m.b.t. geluidsproductie zoals beschreven in TSI Noise. Echter, ik heb geen officiële bronnen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:08:49 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103058845
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Nee, JIJ niet.
Je weet dat er bepaalde voorrangsregels van kracht waren?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103058937
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je weet dat er bepaalde voorrangsregels van kracht waren?
Ik zit je te dollen :*

Ik heb me sowieso niet ingeschreven :) Het komt wel goed :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:13:58 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103059130
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb me sowieso niet ingeschreven :) Het komt wel goed :Y
Waarom niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')