quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Nope, als je Hengelo kent: aan de Enschedese kant ligt een bundeltje van 3 sporen, waarvan de voorste van Syntus is. Op het tweede spoor staat ie. Kwestie van de sprinter pakken en je kunt hem platen door het open raamquote:Op maandag 10 oktober 2011 16:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Leuke plaat. Zeker niet vanaf perron te platen of dergelijke?
jij snap waarschijnlijk niet wat ik bedoelquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:15 schreef Duvel het volgende:
Whaha! Intercity naar Den Haag was DD-AR!
Hengeloooo!quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
Gefilmd vanuit de trein, vervolgens er een screentje van gemaakt
Daarom wegklappen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
omdat zo'n armsteun irritant is en alleen maar in de weg zit
Ik vind het wel lekker in ICMm. Tafeltje uitklappen, laptop daarop. Je ellebogen op de leuning.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
omdat zo'n armsteun irritant is en alleen maar in de weg zit
Overstap op de Fyra naar Breda van 17:40 precies gehaald. Alleen zit die wel helemaal vol volgens mij, ik zit nu op een klapstoeltjequote:
quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:44 schreef James1988 het volgende:
Ik zit in de Pimpel
Van Amsterdam Zuid naar Schiphol![]()
Net DDZ 1e klas ^^quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Overstap op de Fyra naar Breda van 17:40 precies gehaald. Alleen zit die wel helemaal vol volgens mij, ik zit nu op een klapstoeltje
Nee muts, ik reageerde helemaal niet op jou!quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:19 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
jij snap waarschijnlijk niet wat ik bedoel
aangezien er aardig wat DD-IRM zijn gestrand met olie in de luchtleidingen
Nee. Geen enkel...quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:50 schreef James1988 het volgende:
En hoe denken jullie dat het komende winter zal gaan op het spoor? Hebben jullie er vertrouwen in?
Een beetje meer dan in de afgelopen jaren, maar het is eerst zien, dan gelovenquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:50 schreef James1988 het volgende:
En hoe denken jullie dat het komende winter zal gaan op het spoor? Hebben jullie er vertrouwen in?
HA Dus toch. Ik zei t gister nog tegen Dennis, maar die wilde t niet gelovenquote:Op maandag 10 oktober 2011 16:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
DDZ bak op het emplacement van Hengelo.
Gefilmd vanuit de trein, vervolgens er een screentje van gemaakt
Als je door een man geloofd wilt worden, zul je toch eerst een penis moeten groeien.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:05 schreef Crientj het volgende:
[..]
HA Dus toch. Ik zei t gister nog tegen Dennis, maar die wilde t niet geloven
quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je door een man geloofd wilt worden, zul je toch eerst een penis moeten groeien.
Bij een shirtje met meer inkijk luisteren ze alleen naar m'n twee ladiesquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:34 schreef Crientj het volgende:
[..]Of een shirtje dragen met meer inkijk.
Maar hey, ginger met bleke huid, welke kerel valt daar niet op?
Nou, leg uit. Welke diesellocomotieven? En bron?quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:53 schreef James1988 het volgende:
Dit jaar gaan er in ieder geval diesellocomotieven klaarstaan op een paar knooppunten (Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Zwolle)
Zozozo, je hoeft niet zo te happen hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou, leg uit. Welke diesellocomotieven? En bron?
De 6400'den dan DB Schenker, V100 van RRF? Denk je dat echt?
Wil je daar continu een Mcn voor beschikbaar houden? Wie gaat dat betalen?
Hoe wil jij ze slepen? Met een koppelboom (mag niet met reizigers erin, is bij het meeste materieel niet meer toegelaten/beschikbaar). Een koppelwagen? Zijn er genoeg koppelwagens?
Tevens de regels schrijven al voor dat zodra een trein gestrand is, en de mogelijkheid van welke andere vervoerder dan ook om de gestrande trein weg te slepen er is, moet dat.
Ja, de loco's van goederenvervoerders kunnen echt geen reizigersmaterieel slepen zonder koppelwagen/koppelboom hoor.
Ik hoop deze:quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou, leg uit. Welke diesellocomotieven? En bron?
De 6400'den dan DB Schenker, V100 van RRF? Denk je dat echt?
Daar kunnen wij niets aan doenquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Bij een shirtje met meer inkijk luisteren ze alleen naar m'n twee ladies
In het filmpje hadden ze het alleen over het wegslepen van gestrande treinen. Er werd niet gezegd dat het om een volle trein ging. En als er dan een trein strandt, dan zal die hoe dan ook afgesleept moeten worden, want routes blokkeren zorgt sowieso voor vertragingen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zozozo, je hoeft niet zo te happen hoor.
Er was net een item bij het RTL Nieuws over, daar werd dat genoemd. Ter illustratie werden 4 6400-locs op een kaart getoond
Oh geweldig, er liep op een ander forum een enorme discussie over, tot en met een machinist die hoog van de toren blies dat ie toch zelf wel wist hoe het zat.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Gevalletje oeps: de reden dat het DDM-1 momenteel nog niet rijdt is dat de machinisten eerst herinstructie moeten hebben voor ze er op mogen rijden.
1800 voor een 1700 verwisseld. Iedere machinist kent de 1700, maar met DDM1 zijn er wat andere procedures (qua ATB en zo), en dat moet officieel worden opgefrist.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoeveel is er dan veranderd joh?
Niet geloven wat de media zegt. Een diesellocomotief bij de media is al snel een willekeurige diesellok, ook al komt hij uit Oostenrijk ...quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zozozo, je hoeft niet zo te happen hoor.
Er was net een item bij het RTL Nieuws over, daar werd dat genoemd. Ter illustratie werden 4 6400-locs op een kaart getoond
Herinstructie moest sowieso vanwege de 1700 loc die er nu aan hangt. Niet dat er dan veel veranderd, maar het geheel moet heer geherinstructueerd worden. Mcn'en Amsterdam/Enkhuizen hadden hun bevoegdheden nog met de 1800 loc.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet als machinist eens in de zoveel jaar herinstructie hebben op materieel en bij DDM-1 was dat kennelijk al even geleden.
Ah zodoende.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
1800 voor een 1700 verwisseld. Iedere machinist kent de 1700, maar met DDM1 zijn er wat andere procedures (qua ATB en zo), en dat moet officieel worden opgefrist.
Ja, zou nu al in de spitstrein Amsterdam-Enkhuizen moeten rijden. Hoeveel slagen weet ik zo ff niet, 1 of 2 stammetjes ging het om. Elke stam roulerend in omloop, zodat alles regelmatig blijft rijden en zo ingezet kan worden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:40 schreef V2 het volgende:
Hebben ze dat DDM-1 mat al nodig dan? Dat was toch alleen voor als het mis ging straks in de winter?
Het item ging over ProRailquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet geloven wat de media zegt. Een diesellocomotief bij de media is al snel een willekeurige diesellok, ook al komt hij uit Oostenrijk ...
Heb even wat rondvraag gedaan. NSR gaat géén extra diesellcomotieven ergens neerzetten.
Anders word ProRail snel arm. Rekenen dat een machinist gauw 50 tot 100 euro per uur kost. Dan krijg je de diesel nog, want de loc moet continu opgestart zijn. Zo niet, zit je met het probleem dat het opstarten errug lang duurt. Voorbeeld: Class66 is 45 tot 60 minuten bezig, G2000 minimaal 30 minuten. Een Elok 189'er staat eerst nog een half uur lucht te vullen enz...quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:23 schreef James1988 het volgende:
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in, ProRail kennende
Een 6400 heeft een hulpdiesel, dat helpt wel hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Anders word ProRail snel arm. Rekenen dat een machinist gauw 50 tot 100 euro per uur kost. Dan krijg je de diesel nog, want de loc moet continu opgestart zijn. Zo niet, zit je met het probleem dat het opstarten errug lang duurt. Voorbeeld: Class66 is 45 tot 60 minuten bezig, G2000 minimaal 30 minuten. Een Elok 189'er staat eerst nog een half uur lucht te vullen enz...
Per dag zal het ProRail per locomotief + bemanning dus gauw 5.000 euro of meer gaan kosten.
Want de vervoerder wil ook nog geld voor het beschikbaar stellen van de lok, etc etc etc
wat kost het om mensen hun kaartjes terug te betalen bij vertraging?quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Anders word ProRail snel arm. Rekenen dat een machinist gauw 50 tot 100 euro per uur kost. Dan krijg je de diesel nog, want de loc moet continu opgestart zijn. Zo niet, zit je met het probleem dat het opstarten errug lang duurt. Voorbeeld: Class66 is 45 tot 60 minuten bezig, G2000 minimaal 30 minuten. Een Elok 189'er staat eerst nog een half uur lucht te vullen enz...
Bovenstaande is bij normale temperaturen. Bij koude temperaturen kost het meer tijd.
Per dag zal het ProRail per locomotief + bemanning dus gauw 5.000 euro of meer gaan kosten.
Want de vervoerder wil ook nog geld voor het beschikbaar stellen van de lok, etc etc etc
Dat wist ik niet. Dan scheelt het wel tijd ja. Maar alsnog, als je met -5 een koude 6400 wil opstarten, ben je echt niet snel weg hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een 6400 heeft een hulpdiesel, dat helpt wel hoor.
ProRail niks, tenzij NSR deze declaratie weer kan verhalen op ProRail. NSR zal zich dan ook op overmacht kunnen beroepen in aantal gevallen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
wat kost het om mensen hun kaartjes terug te betalen bij vertraging?
Dat snap ik, maar het was ook alleen maar een voorbeeldquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
Een 189'er ga je sowieso niet achter de hand houden als er een risico bestaat dat de bovenleiding knapt of een onderstation ermee kapt. Dan is dat nog steeds nutteloos, zegmaar.
Daarom moet je het spul ook warm houden en daar heb je geen grote krachtbron voor nodig als je het goed doet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Dan scheelt het wel tijd ja. Maar alsnog, als je met -5 een koude 6400 wil opstarten, ben je echt niet snel weg hoor.
Klopt. Stationair draaien laten is voldoende. Doet DBS elk weekend in Amersfoort al met 2-3 6400'den. Staan daar het hele weekend stationair te draaien. Maar ook dat kost geld.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom moet je het spul ook warm houden en daar heb je geen grote krachtbron voor nodig als je het goed doet.
Ik neem berichten in de media met een korreltje zou hoor. Maar op RTL Nieuws werd juist expliciet gezegd dat dat wél gaat gebeuren.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:18 schreef greavy het volgende:
Ja, oké. Maar geloof me, ProRail gaat geen extra locomotieven klaar zetten. Ja, wanneer er iets gestrand is word er een loc opgeroepen. Die staat niet 24/7 paraat.
Dat. Is. De. Hulpdiesel. Die houdt het koelwater warm, zodat je geen koude start hebt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Stationair draaien laten is voldoende. Doet DBS elk weekend in Amersfoort al met 2-3 6400'den. Staan daar het hele weekend stationair te draaien. Maar ook dat kost geld.
Onderstations zijn geen risico bij kou.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:30 schreef James1988 het volgende:
Een 189'er ga je sowieso niet achter de hand houden als er een risico bestaat dat de bovenleiding knapt of een onderstation ermee kapt. Dan is dat nog steeds nutteloos, zegmaar.
Ik vind hun wijze van redeneren al simpel genoeg, blijf met je poten van ons spoor af.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
De directrice van ProRail wilt het spoornetwerk versimpelen. Dit betekent dus de ondergang van veel historische fabriekslijntjes. Ik vind dat toch jammer.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind hun wijze van redeneren al simpel genoeg, blijf met je poten van ons spoor af.
Lijntjes die nog gebruikt worden gaan niet dicht. Niet-gebruikte lijntjes gaan wel dicht, natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
De directrice van ProRail wilt het spoornetwerk versimpelen. Dit betekent dus de ondergang van veel historische fabriekslijntjes. Ik vind dat toch jammer.
Alleen effect op de stoptreinen, volgens TT en AV.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:32 schreef greavy het volgende:
Defecte bovenleiding te Breukelen. Prognose: onbekend
Ik dacht dat de IC's via Hilversum werden omgeleid. Blijkt toch niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen effect op de stoptreinen, volgens TT en AV.
Bij ProRail:quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:08 schreef ReisT het volgende:
Ik bedenk me net, het is vandaag precies 1 jaar geleden dat NS oefende met de nooddienstregeling voor het winterweer. Die vervolgens nooit in de praktijk gebruikt is (als ik die ene dag in juni niet meetel) omdat de sneeuw te onverwacht kwam. Gaan ze daar nog iets mee doen komende winter?
Stoere jongen hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:40 schreef Ireyon het volgende:
Toch zonde dat men niet gewoon over die Greenpeace-kneuzen heen rijdt wanneer ze zich weer aan de rails vastbinden.
Ja dat lijkt mij ook niet meer dan terecht. Die vertraging kost gewoon bakken met geld.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
Rekening sturen voor het verstoren van het treinverkeer. Moeten ze bij koperdieven als ze die pakken ook doen. Kost hun zo tienduizend euro.
Dan raken ze slechts een hand kwijt hoorquote:
Koperdieven krijgen een boete van minimaal 5.000 euro, plus een bijhorende straf (extra geldboete of dergelijke).quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
Rekening sturen voor het verstoren van het treinverkeer. Moeten ze bij koperdieven als ze die pakken ook doen. Kost hun zo tienduizend euro.
Ah, je hoort er weinig over, maar het is meer dan terecht natuurlijk. Nu moeten ze bij koperdiefstal nog zorgen dat de vervoerders ook een onderbouwde claim indienen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Koperdieven krijgen een boete van minimaal 5.000 euro, plus een bijhorende straf (extra geldboete of dergelijke).
Bij NSR krijgen graffiti spuiters een boete van meestal > 20.000 euro als ze gepakt worden.
Zeker. Heb laatst nog met een beveiligingsbedrijf gesproken, die wekelijks op beruchte plaatsen in de bosjes liggen met een hond, te wachten op spuiters. Zo'n bedrijf krijgt dan ook 900 euro van NS per gepakte spuiter, en ze worden uiteraard nog eens normaal betaald.quote:
Bullshit, we kennen in dit land geen lijfstraffen. En wat jij nutteloze, wereldvreemde mafkezen vindt, zijn voor een ander heldhaftige activisten voor de goede zaak.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan raken ze slechts een hand kwijt hoor. Het zijn gewoon volledig nutteloze wereldvreemde mafkezen die alleen maar voor irritatie zorgen en continu onwaarheden schreeuwen. Gewoon 1x een fatsoenlijke boodschap, nl. "Optyfen" en ze leren 't wel af.
Dat laatste is een naaistreek en zou niet moeten mogen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeker. Heb laatst nog met een beveiligingsbedrijf gesproken, die wekelijks op beruchte plaatsen in de bosjes liggen met een hond, te wachten op spuiters. Zo'n bedrijf krijgt dan ook 900 euro van NS per gepakte spuiter, en ze worden uiteraard nog eens normaal betaald.
Als de persoon gepakt is, zonder graffiti op de trein, maar wel bussen bij zich heeft, spuiten hun er vaak een beetje op de trein. Anders loopt die graffitispuiter met 90 euro weg, nu met 20.000 of meer.
20000 euro boete voor de beveiliger.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste is een naaistreek en zou niet moeten mogen.
Nee sorry, de ruimte is net opgevuld door iets anders, dus heb er tijdelijk geen plek voor. Ook niet in de driedubbele garage hier.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:07 schreef blup het volgende:
Iemand nog een sik voor in zn achtertuin?
http://link.marktplaats.nl/481303508
Wat verbruikt ie ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:07 schreef blup het volgende:
Iemand nog een sik voor in zn achtertuin?
http://link.marktplaats.nl/481303508
Nee, maar verzenden is wel mogelijk. Ff PostNL bellen voor transport van 21 tonquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:07 schreef blup het volgende:
Iemand nog een sik voor in zn achtertuin?
http://link.marktplaats.nl/481303508
Ja ik begrijp het, zeker met de uitleg van greavy erbij.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Duur grapje hoor, het verwijderen en vooral het niet kunnen inzetten van het treinstel.
Wil jij iemand ongestraft voor deze daad weg moeten laten komen? Ik vind het meer dan terecht. Lekker beboeten, zij leren het sneller af met 20k boete dan 90 euro.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste is een naaistreek en zou niet moeten mogen.
Yep, maar dan accepteer je het ook niet dat de politie om de boel af te maken op het potentiële slachtoffer schiet om de potentiële dader erbij te naaien.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand die met een geladen pistool naar iemand toesluipt is ook iets van plan.
Nee tuurlijk niet maar wat mijn punt is, is dat de aanzet ertoe ook wel zwaarder mag worden bestraft. Er is uiteraard amper tot geen schade maar er moet wel gestraft worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Yep, maar dan accepteer je het ook niet dat de politie om de boel af te maken op het potentiële slachtoffer schiet om de potentiële dader erbij te naaien.
Het is simpel. Hij of zij heeft op het moment van betrappen nog niets gedaan. Het enige wat je juridisch gezien mag doen is het afpakken van de bussen en diegene beboeten voor het aanwezig zijn op verboden terrein.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Wil jij iemand ongestraft voor deze daad weg moeten laten komen? Ik vind het meer dan terecht. Lekker beboeten, zij leren het sneller af met 20k boete dan 90 euro.
"Zelf afhalen"quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, maar verzenden is wel mogelijk. Ff PostNL bellen voor transport van 21 ton
Het hoort misschien niet, maar het is wel de manier bij problemen. Als het maar even kan word er gewacht met ingrijpen tot er iets op de trein staat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is simpel. Hij of zij heeft op het moment van betrappen nog niets gedaan. Het enige wat je juridisch gezien mag doen is het afpakken van de bussen en diegene beboeten voor het aanwezig zijn op verboden terrein.
Het voor iemand iets op de trein spuiten en dan diegene er bij naaien kan gewoon niet. Het is net als dat jij met een groot voorwerp over straat loopt, iemand anders pakt het af, gooit er een ruit mee in en gaat dan jou als dader aanwijzen. Zoiets hoort gewoon niet.
Wanneer je een indringer in huis betrapt en hem een blauw oog slaat, zal de agent ook verklaren dat de indringer van de trap is gevallen of tegen een deur geknald, zodat-ie jou niet kan aanklagen voor mishandeling. Vind je 't dan ook oneerlijk dat die gast erbij is genaaid?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is simpel. Hij of zij heeft op het moment van betrappen nog niets gedaan. Het enige wat je juridisch gezien mag doen is het afpakken van de bussen en diegene beboeten voor het aanwezig zijn op verboden terrein.
Het voor iemand iets op de trein spuiten en dan diegene er bij naaien kan gewoon niet. Het is net als dat jij met een groot voorwerp over straat loopt, iemand anders pakt het af, gooit er een ruit mee in en gaat dan jou als dader aanwijzen. Zoiets hoort gewoon niet.
Draai het om: wat zou je ervan vinden als jij er het slachtoffer van zou worden?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wanneer je een indringer in huis betrapt en hem een blauw oog slaat, zal de agent ook verklaren dat de indringer van de trap is gevallen of tegen een deur geknald, zodat-ie jou niet kan aanklagen voor mishandeling. Vind je 't dan ook oneerlijk dat die gast erbij is genaaid?
Dat is juridisch gezien een hele andere situatie, omdat het hier specifiek gaat om het vernielen van andermans eigendommen waarbij een handje geholpen wordt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wanneer je een indringer in huis betrapt en hem een blauw oog slaat, zal de agent ook verklaren dat de indringer van de trap is gevallen of tegen een deur geknald, zodat-ie jou niet kan aanklagen voor mishandeling. Vind je 't dan ook oneerlijk dat die gast erbij is genaaid?
Het ging me meer om het 'medelijden hebben' (oneerlijk.. genaaid) met iemand die overduidelijk kwaad in de zin heeft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is juridisch gezien een hele andere situatie, omdat het hier specifiek gaat om het vernielen van andermans eigendommen waarbij een handje geholpen wordt.
Ik kan het me heel moeilijk voorstellen aangezien ik er vrij zeker van ben dat ik nooit graffiti zal spuiten of ergens ga inbreken, maar waarschijnlijk iets in de zin van "Oh, die kerel beschermt z'n huis/eigendommen/vrouw en kinderen en nu is mijn gezicht naar de klote. En terecht". Je recht op rechtvaardigheid verlies je wat mij betreft wanneer je er overduidelijk in den beginne zelf weinig waarde aan hecht.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Draai het om: wat zou je ervan vinden als jij er het slachtoffer van zou worden?
Het gaat niet om je blauwe oog, het gaat erom dat je erbij genaaid wordt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:55 schreef Ireyon het volgende:
Ik kan het me heel moeilijk voorstellen aangezien ik er vrij zeker van ben dat ik nooit graffiti zal spuiten of ergens ga inbreken, maar waarschijnlijk iets in de zin van "Oh, die kerel beschermt z'n huis/eigendommen/vrouw en kinderen en nu is mijn gezicht naar de klote. En terecht". Je recht op rechtvaardigheid verlies je wat mij betreft wanneer je er overduidelijk in den beginne zelf weinig waarde aan hecht.
Gezien de huidige regels wordt je er wel bijgenaaid ja. De regels zijn derhalve ook niet optimaal, aangezien het slachtoffer vaker de sjaak is dan de overvallerquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het gaat niet om je blauwe oog, het gaat erom dat je erbij genaaid wordt.
Zie de laatste zin. Ik vind het een prima maatregel om zulke personen duidelijk te maken dat ze niet zo makkelijk met hun overtredingen/misdaden weg kunnen komen in de vorm van een lage boete of het ontvangen van een schadevergoeding.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het gaat niet om je blauwe oog, het gaat erom dat je erbij genaaid wordt.
Maar je kan die boete wel hoger maken bijv:quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is simpel. Hij of zij heeft op het moment van betrappen nog niets gedaan. Het enige wat je juridisch gezien mag doen is het afpakken van de bussen en diegene beboeten voor het aanwezig zijn op verboden terrein.
Het voor iemand iets op de trein spuiten en dan diegene er bij naaien kan gewoon niet. Het is net als dat jij met een groot voorwerp over straat loopt, iemand anders pakt het af, gooit er een ruit mee in en gaat dan jou als dader aanwijzen. Zoiets hoort gewoon niet.
Voorbereiding voor die nieuwe brug bij de aansluiting?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:36 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden rondom Den Bosch
Maandag 24 oktober tot en met zondag 30 oktober
Van maandag 24 t/m zondag 30 oktober
Hahah lekker bezig zegquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:26 schreef greavy het volgende:
Het DDZ-rijtuig zou vanochtend de grens overgaan. ZOU. De 6418 van DBS kwam in Hengelo, had er wat mee gesleept, is los naar de tankplaat gereden, getankt, maar is toen weer naar Almelo gegaan, en staat daar helemaal plat. Het DDZ-rijtuig staat nog in Hengelo...
Oorzaak: Wederom geweigerd in Duitsland
Oh. En Syntus maakte er weer een bende van in de achterhoek. Twee Linten reden Winterswijk->Arnhem. Het achterste stelletje had nog maar 1 motor die draaide, het voorste had een stationair draaiende motor en een normaal draaiende...
Uiteindelijk is het te Zevenaar gesplitst, en is het voorste stelletje doorgereden. Te Doetinchem al +20, te Zevenaar +30. Arnhem was met +70. Zevenaar-Arnhem met 40 km/h, de rest met 60 km/h...
En nog eens 3 DM90'jes te Doetinchem defect.
Dat is nog niet zo'n slecht idee, er staat genoeg 1700 op de Dijksgracht bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:37 schreef SpeedyRich het volgende:
Nog een reactie op de wegsleep locs
Volgens mij heeft NS aardig wat 18/1700 locs staan die wel dienstvaardig zijn maar niet gebruikt worden. Zou men niet deze gewoon standby laten staan (Dus panto's omhoog, luchtpompen aan, verwarming aan enz). Zodat bij een defecte treinen er een NS mcn gelijk op het bok kan springen en weg rijden. Buiten de elektrische lijnen een paar diesels die op depotvoeding of hulpmotor staan.
Dat zie ik niet gebeuren, want je moet de elektronica ergens kwijt kunnen, en zo'n grootschalige aanpassing bij een loc die halverwege/driekwart z'n economische levensduur is is dat de investering niet waard.quote:Tevens zou ik als NS een 5 - 10 18/1700'en ombouwen naar 1,5 kV=/25 kV~ (ook ATB en ERMTS). Zodat ze ook op de HSL (en BetuweRoute) kunnen wegslepen
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:34 schreef James1988 het volgende:
ProRail verbetert spoor met spectaculaire trein (1,2 km!)
Geinigquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:34 schreef James1988 het volgende:
ProRail verbetert spoor met spectaculaire trein (1,2 km!)
Precies wat bedoelquote:[..]
Dat is nog niet zo'n slecht idee, er staat genoeg 1700 op de Dijksgracht bijvoorbeeld
De NS 1700 kan 180 km/u als max snelheid aan houden onder 1500 V= . Ten 2e zijn het sterke locs. Ik ken maar weinig locs die meer vermogen hebben onder 1500 V=. En we hebben er genoeg.quote:[..]
Dat zie ik niet gebeuren, want je moet de elektronica ergens kwijt kunnen, en zo'n grootschalige aanpassing bij een loc die halverwege/driekwart z'n economische levensduur is is dat de investering niet waard.
Dan is het financieel interessanter om een BR186, BR189, Vectron of Prima 2 te leasen die dat allemaal standaard al kan.
Google is je vriend.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:44 schreef Aladin het volgende:
zo'n plaszak lijkt me ook wel handig in de auto als er wat langdurig oponthoud is of in de tent als het regent maar waar ze te koop zijn?
Correct, al is de 1800-serie in slechtere staat dan de 1700. De 1800 is ook bijna 10 jaar ouder.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:42 schreef SpeedyRich het volgende:
De NS 1700 kan 1800 km/u als max snelheid aan houden onder 1500 V= . Ten 2e zijn het sterke locs. Ik ken maar weinig locs die meer vermogen hebben onder 1500 V=. En we hebben er genoeg.
NS wil juist van alle getrokken treinen af, dat zie je ook wel aan de orders: de laatste rijtuigen die NS heeft gekocht (ICK) zijn binnen een paar jaar aan de kant gegaan en gaan niet meer van hun plek komen, behalve om naar de sloper te gaan.quote:Tevens is de loc serie bekent onder mcn. Als grootste voordeel zou men de 186 serie niet meer hoeven leasen als NS er genoeg ombouwt.
Maar als men het toch niet doet zou wel voorstellen aan de NS om dan nieuwe locs te kopen. Al zijn het er maar 10
Over dat filmpje gesproken: de 6702 staat nu troosteloos alleen op Rotterdam Feijenoordquote:
Ga je gang, NS zit in Utrecht, zie de telefoongids of de site.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:42 schreef SpeedyRich het volgende:
Maar als men het toch niet doet zou wel voorstellen aan de NS om dan nieuwe locs te kopen. Al zijn het er maar 10
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ja goeiedag, met SpeedyRich. Laat je niet misleiden door mijn naam hoor, maarreh, loccie kopuh?"
Nee, dit is voor een ander project. Voorbereiding voor de bouw van de brug over de toekomstige omgeleide Zuid-Willemsvaart (ze gaan eerste een brug bouwen en dan daar het nieuwe kanaal onderdoor graven). Die brug komt halverwege Den Bosch Oost en Rosmalen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voorbereiding voor die nieuwe brug bij de aansluiting?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:25 schreef James1988 het volgende:
Handig trouwens: vandaag is de laatste dag dat mijn Altijd Vrij-abonnement geldig is. Maar ik kan niet vandaag al een nieuw maandabonnement aanschaffen dat morgen ingaat, niet op dezelfde OV-chipkaart tenminste
Ik heb geen flauw idee, de NS-site zegt dat de combinatie met de producten op m'n kaart niet mogelijk is. Waarschijnlijk kijkt die site niet naar de einddatum van het product dat ik al heb ofzoquote:
Niks over sluiting van station Hoogeveen? Jammerquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:46 schreef Igen het volgende:
En nog steeds niet meer dan alleen "NS bekijkt op verzoek van regionale overheden de mogelijkheid van 2 IC’s en 2 Sprinters Zwolle-Groningen"
De snelle Qliner tussen Hoogeveen en Emmen gaat iig al verdwijnenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niks over sluiting van station Hoogeveen? Jammer
Kunnen we die mastwijkiaanse aandachtshoerenkolonie sowieso niet loszagen en ergens onder duwen of zo?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De snelle Qliner tussen Hoogeveen en Emmen gaat iig al verdwijnen
Gewoon aanstaande december doordrukken. Die egoïstische Hoogeveners zorgen ervoor dat Intercityreizigers langer onderweg dan noodzakelijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:46 schreef Igen het volgende:
En nog steeds niet meer dan alleen "NS bekijkt op verzoek van regionale overheden de mogelijkheid van 2 IC’s en 2 Sprinters Zwolle-Groningen"
Bij Hoogeveen loopt de A28 wel mooi onder het spoor doorquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunnen we die mastwijkiaanse aandachtshoerenkolonie sowieso niet loszagen en ergens onder duwen of zo?
Of nog vervelender: 'Mijn' bus in Groningen rijdt gewoon om het half uur en sluit perfect op de echte IC aan. Maar zo heb ik wel maar één fatsoenlijke reismogelijkheid per uur. En dat alleen maar vanwege een paar zeikerds in Hoogeveen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gewoon aanstaande december doordrukken. Die egoïstische Hoogeveners zorgen ervoor dat Intercityreizigers langer onderweg dan noodzakelijk.
Worden de aansluitingen tussen trein en bus voorspelbaarder. Als je bus om 15 en 45 over vertrekt is dat makkelijker te onthouden dan wanneer je bus om 03 en 43 vertrekt...
Hoe gaan ze dit eigenlijk doen? De berlijn gaat naar Amsterdam rijden. Rijd op die tijden de IC Amsterdam-Amersfoort dan vanaf schiphol? Veel duidelijker wordt het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
Leesvoer over dienstregeling 2013: http://www.rijksoverheid.(...)ofdrailnet-2013.html
Opvallend is dat 1x per uur Groningen - Lelydorp - Schiphol - Den Haag gereden gaat worden en 1x per uur Groningen - Utrecht - Rotterdam. De trein van/naar Leeuwarden wisselt met deze trein af.
Verder gaat de Noord-Oost nog meer op de schop, waardoor de treinen in Twente met een kwartier verschuiven.
Het lijkt me dat de IC Berlijn los komt te liggen van de Twentse IC's en 1x per twee uur het pad Amersfoort - Amsterdam inneemt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoe gaan ze dit eigenlijk doen? De berlijn gaat naar Amsterdam rijden. Rijd op die tijden de IC Amsterdam-Amersfoort dan vanaf schiphol? Veel duidelijker wordt het in ieder geval niet.
Zoals voor december 2006, alleen dan nog iets uitgekleder?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de IC Berlijn los komt te liggen van de Twentse IC's en 1x per twee uur het pad Amersfoort - Amsterdam inneemt.
mja, het is min of meer een halve derde IC in Twente, dus ja, de situatie van voor december 2006 maar dan iets uitgekleder. Toen lag de IC Berlijn nog helemaal los kan ik me herinneren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoals voor december 2006, alleen dan nog iets uitgekleder?
Toen was het elke twee uur de vijfde IC jaquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het is min of meer een halve derde IC in Twente, dus ja, de situatie van voor december 2006 maar dan iets uitgekleder. Toen lag de IC Berlijn nog helemaal los kan ik me herinneren.
Als het een echte IC was zou ie tussen Hengelo en Amersfoort natuurlijk nergens stoppenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen was het elke twee uur de vijfde IC ja![]()
Toen stopte hij ook niet in verwaarloosbare gehuchten als Apeldoorn en Almelo![]()
Okee dat is weer een naam minder op de housewarmingquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als het een echte IC was zou ie tussen Hengelo en Amersfoort natuurlijk nergens stoppen
Boeiend, hebben we nu ook alquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:28 schreef Ascendancy het volgende:
Maar goed ieder half uur Utrecht-Zwolle is natuurlijk wel een plus.
Ik ben een vervelende kuthippie die toch alleen maar je bier had opgedronken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee dat is weer een naam minder op de housewarming
Met een kutoverstap die als het koppelen even niet werkt direct weg is.quote:
Nee wiseguy. Met een stoptreinquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Met een kutoverstap die als het koppelen even niet werkt direct weg is.
Heb dat ding 1x gepakt tot 't harde. Dat mensen bereidt zijn tot die martelingquote:
Nee. De IC Rotterdam-Amersfoort biedt dan een overstap.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:31 schreef dennistd het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe men dat kwartier verleggen van de Oost ziet: Betekent dat dat er in Amersfoort altijd een overstap van een kwartier komt?
Er lopen hier van die koeien rond die DDAR geweldig vindenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Heb dat ding 1x gepakt tot 't harde. Dat mensen bereidt zijn tot die marteling
Voor een stoptreintje heb ik het ook liever dan SLT. Maar DDZ is natuurlijk het eindequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er lopen hier van die koeien rond die DDAR geweldig vindenEcht waar
![]()
Precies. Vanuit Twente wordt alleen de verbinding met Amsterdam minder. Ook de overstap op de IC Zwolle - Arnhem zal minder worden lijkt me.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee. De IC Rotterdam-Amersfoort biedt dan een overstap.
zal wel SGMm en SLeT worden lijkt mequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Voor een stoptreintje heb ik het ook liever dan SLT. Maar DDZ is natuurlijk het einde![]()
Wat gaat er dan eigenlijk rijden op Utrecht-zwolle?
Dan neemt toch niemand dat ding meer in de ochtendspitsquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal wel SGMm en SLeT worden lijkt me
Als toch niemand dat ding neemt kan je best lekker zitten denk ikquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan neemt toch niemand dat ding meer in de ochtendspits![]()
Lekker een uurtje staan.
Momenteel is t DD-AR & Sgmm.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Voor een stoptreintje heb ik het ook liever dan SLT. Maar DDZ is natuurlijk het einde![]()
Wat gaat er dan eigenlijk rijden op Utrecht-zwolle?
Misschien is t eerder gevraagd; maar waarom helemaal in Eindhoven?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:36 schreef greavy het volgende:
Morgen ochtend sollicitatie bij Shakies Eindhoven
Omdat ik daar tenminste voor een gesprek word uitgenodigdquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:37 schreef Crientj het volgende:
[..]
Misschien is t eerder gevraagd; maar waarom helemaal in Eindhoven?
Het lijkt me idd dat er 4 IC's per uur op Utrecht - Den Haag blijvenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:46 schreef Duvel het volgende:
Ik heb die brief van de minister van treinen en ander vervoer gelezen, en ik vraag me af hoe in de toekomst het verkeer op Utrecht - Den Haag er uit gaat zien. Alle IC's die vanuit Groningen/Leeuwarden via Utrecht gaan, rijden dan door naar Rotterdam. Zou die dan aangevuld worden met een extra IC naar Den Haag, zoals nu ook de 2800/2000 paren? En dan het andere kwartier een IC uit Enschede of zo? Ik ben erg benieuwd. Kan me niet voorstellen dat Utrecht - Den Haag teruggaat naar twee IC's per uur.
Misschien wel lucratiever dan 40 % korting in de daluren en 0 % korting in de spits (al was dat alleen de ochtendspits)quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
Verder zie ik dat de oud-studenten nog steeds een oud voordeelurenabonnement aan kunnen vragen bij de NS. De NS heeft het verzoek ingediend om dit te vervangen door het product Altijd Voordeel. Dat betekent 40% voordeel in de daluren en 20% voordeel in de spits.
Godsamme, laat die Windows Mobile-meuk nou gewoon eens een keer afstervenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:46 schreef greavy het volgende:
Oja. De Nieuwe railpockets schijnen ook uitgerold te worden.
3 Generaties Railpocket: http://twitpic.com/6yxgtb
© @Orgelgek op Twitter.
ze hebben laatst een nieuwe unimog getest in utrecht die een 3x VIRM een heuvel op heeft gesleept. Sleeplocs brengen veel praktische problemen met zich mee. Dit ding kan op iedere overweg op t spoor gezet worden. En heeft gewoon een Scharfenbergkoppeling.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:37 schreef SpeedyRich het volgende:
Nog een reactie op de wegsleep locs
Volgens mij heeft NS aardig wat 18/1700 locs staan die wel dienstvaardig zijn maar niet gebruikt worden. Zou men niet deze gewoon standby laten staan (Dus panto's omhoog, luchtpompen aan, verwarming aan enz). Zodat bij een defecte treinen er een NS mcn gelijk op het bok kan springen en weg rijden. Buiten de elektrische lijnen een paar diesels die op depotvoeding of hulpmotor staan.
Tevens zou ik als NS een 5 - 10 18/1700'en ombouwen naar 1,5 kV=/25 kV~ (ook ATB en ERMTS). Zodat ze ook op de HSL (en BetuweRoute) kunnen wegslepen
Dat betwijfel ik dan weer: die trein zou immers ook sneller worden (stops tussen Arnhem en Nijmegen eruit), en als dat allemaal boven Nijmegen opgevangen gaat worden, kun je (eventueel met schrappen van Dieren) best een kwartier eerder in Deventer zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook de overstap op de IC Zwolle - Arnhem zal minder worden lijkt me.
1 2 3 4 5 6 7 | 2e klas enkele reis Normaal tarief Superdiscount weekendtarief* Amsterdam - Schiphol ¤4,40 ¤2,50 Schiphol - Rotterdam ¤12,80 ¤7,50 Amsterdam - Rotterda ¤16,10 ¤9,50 Amsterdam - Breda ¤21,60 ¤12,50 Schiphol - Breda ¤20,30 ¤12,00 Rotterdam - Breda ¤10,00 ¤5.80 |
Hé, dat lijkt erg op een licht gewijzigde Intercity 125 van British Rail!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:01 schreef Luco het volgende:
Vorige week ben ik met de trein vanuit Sydney naar Casino gegaan. De betreffende trein? de XPT. Hier drie foto's vanaf Sydney Central.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:A variant of the power cars operates in Australia as part of the XPT.
Ja, volgens hun NID : Nieuwe Intercity Dubbeldekkersquote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De spits al gelezen heren? Verhaaltje over de NID ofwel DDZ...
Komen de grappen alweer aan hoor: Deze trein rijdt Nieuwe Intercity Elektrische Dubbeldekkers. Lees; Deze trein rijdt NIEDquote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, volgens hun NID : Nieuwe Intercity Dubbeldekkers
Dat heeft die poepharses van dat script dan lekker handig geregeldquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:10 schreef James1988 het volgende:
Oja, om 0:01 kon ik wel een nieuw Altijd Vrij-maandabonnement kopen en op dezelfde OV-chipkaart zetten als waar het om 23:59 nog niet kon.
Optimist die je bentquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Strak geregeld met die kaart. Ik zeg het je, in het jaar 2112 zal het nog wel eens wat worden met die kaart.
ergens moet toch een grens worden gelegd?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft die poepharses van dat script dan lekker handig geregeld
Nee hoor. Technisch is het heel goed mogelijk om 2 produkten tegelijk op de kaart te laden.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ergens moet toch een grens worden gelegd?
Dat 2 overlappende producten niet mogelijk zijn is begrijpelijk. Je kunt ook niet een Altijd Vrij op een kaart met een studentenproduct laden, want je hebt al reisrecht gedurende een deel van de periode. 2 aansluitende gelijksoortige producten moeten wel mogelijk zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ergens moet toch een grens worden gelegd?
Alweer? Gisteren ook al.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:08 schreef greavy het volgende:
Te Schiphol is er een grote storing qua kaartjes kopen en OV-chip: Alle ov-chip in- en uitcheckpalen werken niet, en de PIN-mogelijkheid op de kaarten heeft storing.. Je kan niet pinnen dus. Voor pinnen: -> Loket
Of er een tijdelijk alternatief is voor de OV-chip in- en uit te checken, zal vast wel (mobiele apparatuur?)
Nou ja, je weet natuurlijk niet waarom het niet werkt. Dat kan los van de OVC staan. Een storing kan natuurlijk wel eens gebeuren, en ik hoor je niet klagen over de PIN die het niet doet.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nou bijna wel. Het is gewoon schandalig dat iets wordt ingevoerd dat niet volledig werkt.
Hier nog even op terugkomen: het lijkt me dat de NS moet werken met een 28/32 verhouding voor de treinen tussen Groningen en Zwolle, omdat anders de treinen van/naar Leeuwarden het ene half uur tien minuten stil staan, terwijl de Groningentrein dan vrijwel direct door moet rijden. Doe je een 28/32 verhouding dan hebben de passagiers tijd genoeg om over te stappen. Het andere half uur is er niet aan de hand.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
Leesvoer over dienstregeling 2013: http://www.rijksoverheid.(...)ofdrailnet-2013.html
Opvallend is dat 1x per uur Groningen - Lelydorp - Schiphol - Den Haag gereden gaat worden en 1x per uur Groningen - Utrecht - Rotterdam. De trein van/naar Leeuwarden wisselt met deze trein af.
Verder gaat de Noord-Oost nog meer op de schop, waardoor de treinen in Twente met een kwartier verschuiven.
Ik heb het meer over de dekking; er zijn nog lijnen waar de OVC niet gebruikt kan worden. Zoiets vind ik niet goed geregeld.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, je weet natuurlijk niet waarom het niet werkt. Dat kan los van de OVC staan. Een storing kan natuurlijk wel eens gebeuren, en ik hoor je niet klagen over de PIN die het niet doet.
Lekkerquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:07 schreef James1988 het volgende:
Reisadvies
Reizigers tussen Rotterdam C en Den Haag HS reizen via Gouda.
die mogen zwemmenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker![]()
En reizigers richting Hoek Strand kunnen helemaal barsten begrijp ik?
Hoek van Holland strand is nou niet echt gigantischquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker![]()
En reizigers richting Hoek Strand kunnen helemaal barsten begrijp ik?
Dan hoeven ze ons met geneuzel over blaadjes bij Maassluis ook niet meer lastig te vallenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hoek van Holland strand is nou niet echt gigantisch
Nog Iets Duffers denk ikquote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat voor muziek gaan ze dan in die Lounge draaien?
doe maar dance of rockmuziek, want dan slaan bepaalde types dat gedeelte van de trein over.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat voor muziek gaan ze dan in die Lounge draaien?
Nee. Is Drankloos.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Komt er ook een bar in de Lounge?
Nee. Het Sp!ts artikel verwees daar al vaag naar..quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Seks aan boord mag vast ook niet: Neuken Is Dokken
Die klapstoel word inderdaad op élk forum besprokenquote:De NS spreekt van een loungeconcept. Op internetfora wordt de NID door
ingewijden volop besproken. De reacties zijn overwegend positief, maar kritiek is er ook. De loungebanken nodigen
‘natuurlijk in het weekend dronken jongeren heel erg uit die half in coma met
hun schoenen op de bank liggen; en ik
denk dat er nog wel legio voorbeelden te
verzinnen zijn van dingen die daar gaan
gebeuren die je liever niet in een trein
hebt’, schrijft een van hen. De in de eerste klas opvallende klapstoel krijgt kritiek maar werkt vooral op de lachspieren.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:54 schreef De_Dakgoot het volgende:
Klapstoel zoals je hebt in de sprinter bij de deuren?
lol wat een grap,Het lijkt net op een prullenbakquote:
Eerste klas zitten... op een klapstoel.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:23 schreef TeringHenkie het volgende:
Wat is er zo erg aan die klapstoel?
Ik kan er smakelijk om lachenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Eerste klas zitten... op een klapstoel.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou ja, in de tweede klas moet je nog wel eens staan, dus ik zie de logica wel.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Eerste klas zitten... op een klapstoel.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heeft dat ene klapstoeltje dan effect als het zo druk is in de trein? ik denk totaal niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, in de tweede klas moet je nog wel eens staan, dus ik zie de logica wel.
wees blij dat je e.v.t. nog kan zitten..quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Eerste klas zitten... op een klapstoel.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een klapstoel is er niet zodat je bij drukte nog kunt zitten, een klapstoel is er zodat je die bij drukte in kunt klappen waardoor er meer mensen kunnen staan..quote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:52 schreef mschol het volgende:
[..]
wees blij dat je e.v.t. nog kan zitten..
Dat concept is natuurlijk een verloren zaak, dus dan kan je 'm beter weglaten=pquote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een klapstoel is er niet zodat je bij drukte nog kunt zitten, een klapstoel is er zodat je die bij drukte in kunt klappen waardoor er meer mensen kunnen staan..
Inderdaad. Een grote prullenbak of bagagerek was een stuk nuttiger geweestquote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat concept is natuurlijk een verloren zaak, dus dan kan je 'm beter weglaten=p
Afgereden roestdeeltjes van de rails denk ikquote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:27 schreef Fixers het volgende:
Waarom is de ballast langs en tussen de rails eigenlijk bruin? Het is blauwgrijs als ze het strooien. Daarna wordt het langzaam bruin. Is dat door ijzerdeeltjes in het steen zelf, of door prut dat van treinen en rails komt?
Dat weet ik wel zeker.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Afgereden roestdeeltjes van de rails denk ik
ik heb genoeg klapstoelen gezien die je gewoon uitklapt, ook bij drukte, omdat je toch maar met z'n 2'en er zou kunnen staan (2 klapstoelen)quote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een klapstoel is er niet zodat je bij drukte nog kunt zitten, een klapstoel is er zodat je die bij drukte in kunt klappen waardoor er meer mensen kunnen staan..
OK, dus nog even sparen voor een realistische modelweergave. Ik heb er nu zes.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:06 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op de verder verregende woensdag 12 oktober 2011 is met enkele uren vertraging de HTRS 1609 met slechts 50 beladen Fccpps'n onderweg als trein (3)58341 naar de Amsterdam Westhaven [...]
Grappig, die trein kwam net in een nieuwsitem voor op rtvoost.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:06 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Al sinds enkele jaren rijdt HTRS zo'n tweemaal per week steenslagtreinen vanuit het Duitse Schwarzkollm, gelegen nabij Hoyerswerda ten oosten van Dresden. De bestemming in Nederland is afwisselend Amsterdam of Roosendaal. Deze bloktreinen, altijd bestaande uit 60 blauwe Railpro-Fccpps'n, leveren nieuwe ballast aan ten behoeve van diverse werkzaamheden aan het spoor in Nederland. Voorganger ACTS reed de trein standaard met de toen nog zwarte 189 096 en de 189 211. Toen gestart werd met het rijden van de treinen naar Bologna en Kehl waren beide meersysteemloks voor deze internationale treinen benodigd. Sindsdien levert een HTRS 1600 de tractie van/naar grensstation Bad Bentheim, alwaar een gehuurde SBB 482'er de trein overneemt. Op de verder verregende woensdag 12 oktober 2011 is met enkele uren vertraging de HTRS 1609 met slechts 50 beladen Fccpps'n onderweg als trein (3)58341 naar de Amsterdam Westhaven en passeert hier gedurende een kortstondig droog moment ter hoogte van Harselaar (bij Barneveld Noord).
Gezeik. De Boog van Bathmen gaat ook niet doorquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Grappig, die trein kwam net in een nieuwsitem voor op rtvoost.
Over teveel goederentreinen in het Oosten blablabla
Er werd gezegd dat er meer goederentreinen gaan rijden om de betuwelijn te ontlastenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gezeik. De Boog van Bathmen gaat ook niet doorWat willen ze nou?
![]()
Er zijn te veel goederentreinen in het oosten, maar iets eraan doen mag ook niet
Dat lijkt me de grootste onzin ter wereldquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat er meer goederentreinen gaan rijden om de betuwelijn te ontlasten
Ja preciesquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me de grootste onzin ter wereldWaarom is die betuweroute ooit helemaal aangelegd dan?
Waarom doen ze de korte boog niet gewoon.... 1000 meter spoor.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gezeik. De Boog van Bathmen gaat ook niet doorWat willen ze nou?
![]()
Er zijn te veel goederentreinen in het oosten, maar iets eraan doen mag ook niet
gezeik met Nimby's toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom doen ze de korte boog niet gewoon.... 1000 meter spoor.(ja dubbel dan)
er zijn twee opties voor de korte boog: door de woonwijk of over de wegen heen... Door de woonwijk betekent dat het spoor op 14 meter vanaf de huizen komt. Dat mag niet, moet minimaal 40 meter of zo zijn. Dus moeten ze die huizen aankopenquote:
Dan nemen ze toch gewoon de tractor naar het dichtstbijzijnde station? De trend om ieder gehucht een halte te geven is volgens mij in de jaren '30 van de vorige eeuw al onrendabel gebleken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Artikel van ruim een jaar geleden ja. Bovendien heeft Bathmen zich ongelofelijk laten foppen door niet gewoon een station voor zichzelf te eisen langs de lijn naar Almelo. En nou is het allemaal de schuld van de trein en zijn ze tegen alles wat daarop rijmt. Stoer hoor
Het werkt idd alleen in het Noorden. Molkwerum, Kropswolde, Usquert...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan nemen ze toch gewoon de tractor naar het dichtstbijzijnde station? De trend om ieder gehucht een halte te geven is volgens mij in de jaren '30 van de vorige eeuw al onrendabel gebleken.
Daar wel, maar in de rest van het land zijn vooral in 1938 talloze haltes gesloten (tussen Hoorn en Purmerend bijvoorbeeld Kwadijk, Oosthuizen, Avenhorn).quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het werkt idd alleen in het Noorden. Molkwerum, Kropswolde, Usquert...
Gelukkig gaat dat stuk naar de RET, toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Heel Vlaardingen zo'n beetje.
Bron: De Telegraafquote:Atoomrel Greenpeace
door Gijsbert Termaat
VLISSINGEN - Activisten van GreenPeace hebben een kuil gegraven onder de rails van de trein die kernafval van Borssele naar Frankrijk zou brengen. De actievoerders werden gestoord en namen de benen. Daardoor is Nederland een ramp bespaard gebleven.
De actie vond plaats in Vlissingen-Oost bij het emplacement Sloe, waar meerdere sporen naast elkaar liggen. Toen de mannen werden gestoord tijdens hun heimelijke werkzaamheden, sloegen ze op de vlucht en wisten uit handen van de gealarmeerde politie te blijven.
Het incident is geheim gehouden door de politie, die dinsdagavond nog een uitgebreide persverklaring naar buiten bracht waarin stond dat ’tijdens het kerntransport zich geen noemenswaardige incidenten hebben voorgedaan’. Het KLPD zegt dat het melden van de ’graafactie’ door drukte op kantoor niet naar buiten is gebracht.
Naar aanleiding van de berichtgeving in De Telegraaf, geeft Greenpeace om 11.00 een persconferentie.
Het citeren van "de Telegraaf" als betrouwbare bron zou een gegronde reden moeten zijn voor standrechtelijke executie.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: De TelegraafStelletje idioten bij Greenpeace. Dit is gewoon terrorisme, niks anders.
Nja, daar linkte GeenStijl naar. Hier wat andere artikelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het citeren van "de Telegraaf" als betrouwbare bron zou een gegronde reden moeten zijn voor standrechtelijke executie.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:38 schreef Duvel het volgende:
Als het bericht waar is, is dat inderdaad het failliet van Greenpeace als geloofwaardige organisatie.
Dan nog blijft overigens mijn vorige post staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |