Dat is nog niet zo'n slecht idee, er staat genoeg 1700 op de Dijksgracht bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:37 schreef SpeedyRich het volgende:
Nog een reactie op de wegsleep locs
Volgens mij heeft NS aardig wat 18/1700 locs staan die wel dienstvaardig zijn maar niet gebruikt worden. Zou men niet deze gewoon standby laten staan (Dus panto's omhoog, luchtpompen aan, verwarming aan enz). Zodat bij een defecte treinen er een NS mcn gelijk op het bok kan springen en weg rijden. Buiten de elektrische lijnen een paar diesels die op depotvoeding of hulpmotor staan.
Dat zie ik niet gebeuren, want je moet de elektronica ergens kwijt kunnen, en zo'n grootschalige aanpassing bij een loc die halverwege/driekwart z'n economische levensduur is is dat de investering niet waard.quote:Tevens zou ik als NS een 5 - 10 18/1700'en ombouwen naar 1,5 kV=/25 kV~ (ook ATB en ERMTS). Zodat ze ook op de HSL (en BetuweRoute) kunnen wegslepen
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:34 schreef James1988 het volgende:
ProRail verbetert spoor met spectaculaire trein (1,2 km!)
Geinigquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:34 schreef James1988 het volgende:
ProRail verbetert spoor met spectaculaire trein (1,2 km!)
Precies wat bedoelquote:[..]
Dat is nog niet zo'n slecht idee, er staat genoeg 1700 op de Dijksgracht bijvoorbeeld
De NS 1700 kan 180 km/u als max snelheid aan houden onder 1500 V= . Ten 2e zijn het sterke locs. Ik ken maar weinig locs die meer vermogen hebben onder 1500 V=. En we hebben er genoeg.quote:[..]
Dat zie ik niet gebeuren, want je moet de elektronica ergens kwijt kunnen, en zo'n grootschalige aanpassing bij een loc die halverwege/driekwart z'n economische levensduur is is dat de investering niet waard.
Dan is het financieel interessanter om een BR186, BR189, Vectron of Prima 2 te leasen die dat allemaal standaard al kan.
Google is je vriend.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:44 schreef Aladin het volgende:
zo'n plaszak lijkt me ook wel handig in de auto als er wat langdurig oponthoud is of in de tent als het regent maar waar ze te koop zijn?
Correct, al is de 1800-serie in slechtere staat dan de 1700. De 1800 is ook bijna 10 jaar ouder.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:42 schreef SpeedyRich het volgende:
De NS 1700 kan 1800 km/u als max snelheid aan houden onder 1500 V= . Ten 2e zijn het sterke locs. Ik ken maar weinig locs die meer vermogen hebben onder 1500 V=. En we hebben er genoeg.
NS wil juist van alle getrokken treinen af, dat zie je ook wel aan de orders: de laatste rijtuigen die NS heeft gekocht (ICK) zijn binnen een paar jaar aan de kant gegaan en gaan niet meer van hun plek komen, behalve om naar de sloper te gaan.quote:Tevens is de loc serie bekent onder mcn. Als grootste voordeel zou men de 186 serie niet meer hoeven leasen als NS er genoeg ombouwt.
Maar als men het toch niet doet zou wel voorstellen aan de NS om dan nieuwe locs te kopen. Al zijn het er maar 10
Over dat filmpje gesproken: de 6702 staat nu troosteloos alleen op Rotterdam Feijenoordquote:
Ga je gang, NS zit in Utrecht, zie de telefoongids of de site.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:42 schreef SpeedyRich het volgende:
Maar als men het toch niet doet zou wel voorstellen aan de NS om dan nieuwe locs te kopen. Al zijn het er maar 10
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
"Ja goeiedag, met SpeedyRich. Laat je niet misleiden door mijn naam hoor, maarreh, loccie kopuh?"
Nee, dit is voor een ander project. Voorbereiding voor de bouw van de brug over de toekomstige omgeleide Zuid-Willemsvaart (ze gaan eerste een brug bouwen en dan daar het nieuwe kanaal onderdoor graven). Die brug komt halverwege Den Bosch Oost en Rosmalen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Voorbereiding voor die nieuwe brug bij de aansluiting?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:25 schreef James1988 het volgende:
Handig trouwens: vandaag is de laatste dag dat mijn Altijd Vrij-abonnement geldig is. Maar ik kan niet vandaag al een nieuw maandabonnement aanschaffen dat morgen ingaat, niet op dezelfde OV-chipkaart tenminste
Ik heb geen flauw idee, de NS-site zegt dat de combinatie met de producten op m'n kaart niet mogelijk is. Waarschijnlijk kijkt die site niet naar de einddatum van het product dat ik al heb ofzoquote:
Niks over sluiting van station Hoogeveen? Jammerquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:46 schreef Igen het volgende:
En nog steeds niet meer dan alleen "NS bekijkt op verzoek van regionale overheden de mogelijkheid van 2 IC’s en 2 Sprinters Zwolle-Groningen"
De snelle Qliner tussen Hoogeveen en Emmen gaat iig al verdwijnenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niks over sluiting van station Hoogeveen? Jammer
Kunnen we die mastwijkiaanse aandachtshoerenkolonie sowieso niet loszagen en ergens onder duwen of zo?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De snelle Qliner tussen Hoogeveen en Emmen gaat iig al verdwijnen
Gewoon aanstaande december doordrukken. Die egoïstische Hoogeveners zorgen ervoor dat Intercityreizigers langer onderweg dan noodzakelijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:46 schreef Igen het volgende:
En nog steeds niet meer dan alleen "NS bekijkt op verzoek van regionale overheden de mogelijkheid van 2 IC’s en 2 Sprinters Zwolle-Groningen"
Bij Hoogeveen loopt de A28 wel mooi onder het spoor doorquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunnen we die mastwijkiaanse aandachtshoerenkolonie sowieso niet loszagen en ergens onder duwen of zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |