Afgereden roestdeeltjes van de rails denk ikquote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:27 schreef Fixers het volgende:
Waarom is de ballast langs en tussen de rails eigenlijk bruin? Het is blauwgrijs als ze het strooien. Daarna wordt het langzaam bruin. Is dat door ijzerdeeltjes in het steen zelf, of door prut dat van treinen en rails komt?
Dat weet ik wel zeker.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Afgereden roestdeeltjes van de rails denk ik
ik heb genoeg klapstoelen gezien die je gewoon uitklapt, ook bij drukte, omdat je toch maar met z'n 2'en er zou kunnen staan (2 klapstoelen)quote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een klapstoel is er niet zodat je bij drukte nog kunt zitten, een klapstoel is er zodat je die bij drukte in kunt klappen waardoor er meer mensen kunnen staan..
OK, dus nog even sparen voor een realistische modelweergave. Ik heb er nu zes.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:06 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op de verder verregende woensdag 12 oktober 2011 is met enkele uren vertraging de HTRS 1609 met slechts 50 beladen Fccpps'n onderweg als trein (3)58341 naar de Amsterdam Westhaven [...]
Grappig, die trein kwam net in een nieuwsitem voor op rtvoost.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:06 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Al sinds enkele jaren rijdt HTRS zo'n tweemaal per week steenslagtreinen vanuit het Duitse Schwarzkollm, gelegen nabij Hoyerswerda ten oosten van Dresden. De bestemming in Nederland is afwisselend Amsterdam of Roosendaal. Deze bloktreinen, altijd bestaande uit 60 blauwe Railpro-Fccpps'n, leveren nieuwe ballast aan ten behoeve van diverse werkzaamheden aan het spoor in Nederland. Voorganger ACTS reed de trein standaard met de toen nog zwarte 189 096 en de 189 211. Toen gestart werd met het rijden van de treinen naar Bologna en Kehl waren beide meersysteemloks voor deze internationale treinen benodigd. Sindsdien levert een HTRS 1600 de tractie van/naar grensstation Bad Bentheim, alwaar een gehuurde SBB 482'er de trein overneemt. Op de verder verregende woensdag 12 oktober 2011 is met enkele uren vertraging de HTRS 1609 met slechts 50 beladen Fccpps'n onderweg als trein (3)58341 naar de Amsterdam Westhaven en passeert hier gedurende een kortstondig droog moment ter hoogte van Harselaar (bij Barneveld Noord).
Gezeik. De Boog van Bathmen gaat ook niet doorquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Grappig, die trein kwam net in een nieuwsitem voor op rtvoost.
Over teveel goederentreinen in het Oosten blablabla
Er werd gezegd dat er meer goederentreinen gaan rijden om de betuwelijn te ontlastenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gezeik. De Boog van Bathmen gaat ook niet doorWat willen ze nou?
![]()
Er zijn te veel goederentreinen in het oosten, maar iets eraan doen mag ook niet
Dat lijkt me de grootste onzin ter wereldquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat er meer goederentreinen gaan rijden om de betuwelijn te ontlasten
Ja preciesquote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me de grootste onzin ter wereldWaarom is die betuweroute ooit helemaal aangelegd dan?
Waarom doen ze de korte boog niet gewoon.... 1000 meter spoor.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gezeik. De Boog van Bathmen gaat ook niet doorWat willen ze nou?
![]()
Er zijn te veel goederentreinen in het oosten, maar iets eraan doen mag ook niet
gezeik met Nimby's toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom doen ze de korte boog niet gewoon.... 1000 meter spoor.(ja dubbel dan)
er zijn twee opties voor de korte boog: door de woonwijk of over de wegen heen... Door de woonwijk betekent dat het spoor op 14 meter vanaf de huizen komt. Dat mag niet, moet minimaal 40 meter of zo zijn. Dus moeten ze die huizen aankopenquote:
Dan nemen ze toch gewoon de tractor naar het dichtstbijzijnde station? De trend om ieder gehucht een halte te geven is volgens mij in de jaren '30 van de vorige eeuw al onrendabel gebleken.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Artikel van ruim een jaar geleden ja. Bovendien heeft Bathmen zich ongelofelijk laten foppen door niet gewoon een station voor zichzelf te eisen langs de lijn naar Almelo. En nou is het allemaal de schuld van de trein en zijn ze tegen alles wat daarop rijmt. Stoer hoor
Het werkt idd alleen in het Noorden. Molkwerum, Kropswolde, Usquert...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 08:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan nemen ze toch gewoon de tractor naar het dichtstbijzijnde station? De trend om ieder gehucht een halte te geven is volgens mij in de jaren '30 van de vorige eeuw al onrendabel gebleken.
Daar wel, maar in de rest van het land zijn vooral in 1938 talloze haltes gesloten (tussen Hoorn en Purmerend bijvoorbeeld Kwadijk, Oosthuizen, Avenhorn).quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het werkt idd alleen in het Noorden. Molkwerum, Kropswolde, Usquert...
Gelukkig gaat dat stuk naar de RET, toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Heel Vlaardingen zo'n beetje.
Bron: De Telegraafquote:Atoomrel Greenpeace
door Gijsbert Termaat
VLISSINGEN - Activisten van GreenPeace hebben een kuil gegraven onder de rails van de trein die kernafval van Borssele naar Frankrijk zou brengen. De actievoerders werden gestoord en namen de benen. Daardoor is Nederland een ramp bespaard gebleven.
De actie vond plaats in Vlissingen-Oost bij het emplacement Sloe, waar meerdere sporen naast elkaar liggen. Toen de mannen werden gestoord tijdens hun heimelijke werkzaamheden, sloegen ze op de vlucht en wisten uit handen van de gealarmeerde politie te blijven.
Het incident is geheim gehouden door de politie, die dinsdagavond nog een uitgebreide persverklaring naar buiten bracht waarin stond dat ’tijdens het kerntransport zich geen noemenswaardige incidenten hebben voorgedaan’. Het KLPD zegt dat het melden van de ’graafactie’ door drukte op kantoor niet naar buiten is gebracht.
Naar aanleiding van de berichtgeving in De Telegraaf, geeft Greenpeace om 11.00 een persconferentie.
Het citeren van "de Telegraaf" als betrouwbare bron zou een gegronde reden moeten zijn voor standrechtelijke executie.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: De TelegraafStelletje idioten bij Greenpeace. Dit is gewoon terrorisme, niks anders.
Nja, daar linkte GeenStijl naar. Hier wat andere artikelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het citeren van "de Telegraaf" als betrouwbare bron zou een gegronde reden moeten zijn voor standrechtelijke executie.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:38 schreef Duvel het volgende:
Als het bericht waar is, is dat inderdaad het failliet van Greenpeace als geloofwaardige organisatie.
Dan nog blijft overigens mijn vorige post staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |