abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:46:18 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103030342

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:46:46 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103030358
Heb gelijk de link van Blijbol in de OP weer gefixed.
pi_103030469
Wat een kontmongolen van Greenpeace. Levensgevaarlijk!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103030481
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gelukkig gaat dat stuk naar de RET, toch?
Gaat die hele lijn naar de RET? Ook de vervallen stukken zonder bovenleiding?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:51:52 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103030508
quote:
Snel beslissing nodig over Gronings-Friese spoorlijn

GRONINGEN - Wethouder Dekker van de stad Groningen wil snel een besluit over een mogelijke spoorlijn Groningen - Heerenveen.

Dekker is bang dat het beschikbare geld voor de spoorverbinding anders terug moet naar Den Haag. De provincies Groningen, Friesland en een aantal gemeenten langs het traject zijn groot voorstander van de nieuwe spoorlijn.

Maar de aanleg van de lijn lijkt veel duurder uit te vallen dan de 550 miljoen euro die beschikbaar is. Wethouder Dekker roept alle deelnemende partijen dan ook op om te bekijken waar extra budgetten beschikbaar zijn. Lukt dat niet dan moeten de provincies en gemeenten met alternatieve vervoersplannen komen om het geld in het Noorden te houden.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:53:16 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103030544
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Gaat die hele lijn naar de RET? Ook de vervallen stukken zonder bovenleiding?
Die stukken spoor gaan opgeruimd worden. Daar zijn al plannen voor bij Prorail. Onder andere Hoek van Holland en Vlaardingen moeten er stevig aan geloven. In Hoek v Holland Haven gaan de kopsporen weg, in Vlaardingen word het emplacement opgeruimd voor een groot deel.

Misschien dat er één kopspoortje te Hoek van Holland blijft liggen, spoortje 3.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:59:35 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103030735
Om 11:00 vertrekt uit de Watergraafsmeer de 1254 als Losse Loc naar Den Bosch(A. 12:45). Daar haalt het één van de 2 V60'jes op, en gaat om 13:10 weer retour Watergraafsmeer.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:01:16 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103030776
Het schijnt dat de 'NID'-bak uit Hengelo gister eindelijk in Duitsland is beland...
pi_103030796
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een kontmongolen van Greenpeace. Levensgevaarlijk!
Voor wie -behalve de machinist- was het eigenlijk gevaarlijk? En waarom?
pi_103030824
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Die stukken spoor gaan opgeruimd worden. Daar zijn al plannen voor bij Prorail. Onder andere Hoek van Holland en Vlaardingen moeten er stevig aan geloven. In Hoek v Holland Haven gaan de kopsporen weg, in Vlaardingen word het emplacement opgeruimd voor een groot deel.

Misschien dat er één kopspoortje te Hoek van Holland blijft liggen, spoortje 3.
Hmm dat vind ik toch jammer, mooi stukje geschiedenis dat verdwijnt. Wanneer staat het gepland? Misschien dat ik nog een keer langs Vlaardingen rijd. Kan ik meteen onderdelen kopen, dat zit er namelijk naast.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103030831
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor wie -behalve de machinist- was het eigenlijk gevaarlijk? En waarom?
Als er kernafval vrijkomt dan is de omgeving sowieso de sjaak.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:03:31 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103030840
Wanneer is mij nog onbekend. De plannen liggen er wel.
pi_103030842
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Als er kernafval vrijkomt dan is de omgeving sowieso de sjaak.
En het is niet totaal gestoord om met een trein te rijden die een kernramp veroorzaakt als 'ie ontspoort?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:04:32 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103030868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:03 schreef Igen het volgende:

[..]

En het is niet totaal gestoord om met een trein te rijden die een kernramp veroorzaakt als 'ie ontspoort?
Wil je het liever per vrachtauto? Het risico op een ontsporing is volgens mij kleiner dan bij transport per weg.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:05:33 #15
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_103030901
Dat spul zit zodanig verpakt dat er echt niet zoveel gebeurt als de boel ontspoort. Bovendien, een lek van kernafval is heel wat anders dan een kernexplosie of een reactor meltdown, qua vrijkomende straling. Totaal niet vergelijkbaar.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:07:38 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103030970
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een kontmongolen van Greenpeace. Levensgevaarlijk!
Ik wil eerst uit een betrouwbare bron horen wat er gebeurd is. Elsevier, Telegraaf e.d. lopen als een kip zonder kop achter halve roddels aan, en onze vrienden van de PVV doen er nog een schepje bovenop.

Kutland.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103030977
Het lijkt mij desondanks alsnog enorm gevaarlijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103031047
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:04 schreef greavy het volgende:

[..]

Wil je het liever per vrachtauto? Het risico op een ontsporing is volgens mij kleiner dan bij transport per weg.
Ik wil dan liever helemaal geen kernenergie als je het afval niet kan verwerken en (blijkbaar) ook niet veilig kan transporteren.

Greenpeace zelf zegt trouwens dat ze het bewust op een manier deden dat er geen daadwerkelijk gevaar was.

En in dat geval is het wel een geslaagde actie. Want hoe harder de kernenergie-voorstanders nu afgeven op Greenpeace, hoe meer ze daarmee hun eigen beweringen ondergraven (no pun intended) dat kernenergie veilig is.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:15:52 #19
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_103031188
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik wil dan liever helemaal geen kernenergie als je het afval niet kan verwerken en (blijkbaar) ook niet veilig kan transporteren.

Greenpeace zelf zegt trouwens dat ze het bewust op een manier deden dat er geen daadwerkelijk gevaar was.

En in dat geval is het wel een geslaagde actie. Want hoe harder de kernenergie-voorstanders nu afgeven op Greenpeace, hoe meer ze daarmee hun eigen beweringen ondergraven (no pun intended) dat kernenergie veilig is.
Dat is wel een heel kromme redenering. Als ik een stuk beton op de HSL leg, en men geeft op mij af omdat ik de veiligheid in het gevaar breng, ondergraven die mensen dan ook de bewering dat de HSL veilig is? Kom op zeg. Als je moedwillig de veiligheid in het geding brengt ben je gewoon heel erg fout bezig.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:19:54 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103031304
De containers waar het kernafval in zit kunnen een ontsporing echt wel overleven, maak je daar niet druk over. Greenpeace probeert gewoon op iedere mogelijke manier om kernenergie te doen stoppen, ook al is het één van de meest efficiënte vormen van energie opwekken die er op dit moment is, vele malen efficiënter (en schoner) dan kolen, gas of olie.
pi_103031457
Mensen die tegen kernenergie zijn :') .

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik wil dan liever helemaal geen kernenergie als je het afval niet kan verwerken en (blijkbaar) ook niet veilig kan transporteren.

Greenpeace zelf zegt trouwens dat ze het bewust op een manier deden dat er geen daadwerkelijk gevaar was.

En in dat geval is het wel een geslaagde actie. Want hoe harder de kernenergie-voorstanders nu afgeven op Greenpeace, hoe meer ze daarmee hun eigen beweringen ondergraven (no pun intended) dat kernenergie veilig is.
Het afval gaat naar Le Havre om juist goed verwerkt (lees: gerecycled) te worden. Het transport is veilig zat, die containers kunnen wel wat hebben hoor. Men geeft af op Greenpeace omdat het gewoon kneuzen zijn die vooruitgang en daarmee een leefbare toekomst tegenwerken met vervelende acties en het verspreiden van leugens en onwaarheden.

pi_103031507
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:19 schreef James1988 het volgende:
De containers waar het kernafval in zit kunnen een ontsporing echt wel overleven, maak je daar niet druk over.
Dat lijkt mij ook.

Maar wel gek dan dat heel rechts Nederland, inclusief sommigen in dit topic, meteen moord en brand lopen te schreeuwen over een "nucleaire ramp" die "bijna" was gebeurd.
pi_103031719
Nouja het lijkt mij toch gevaarlijk. Tuurlijk is het wel veilig, maar ik vind het geen goed idee om dat soort streken uit te halen met kernafval.

Een ramp zal niet gebeuren maar toch.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103031888
Wat ik niet begrijp is dat elke keer als er een nieuw spoortraject word aangelegd, men over het budget heen gaat...
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_103031972
quote:
15s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:40 schreef SpeedyRich het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat elke keer als er een nieuw spoortraject word aangelegd, men over het budget heen gaat...
Da's ambtenarenlogica. Als je meer uitgeeft dan je krijgt, dan krijg je de volgende keer misschien meer.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:53:27 #26
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103032270
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nouja het lijkt mij toch gevaarlijk. Tuurlijk is het wel veilig, maar ik vind het geen goed idee om dat soort streken uit te halen met kernafval.

Een ramp zal niet gebeuren maar toch.
Er zal vast niets gebeuren, maar laten we het niet live gaan uitproberen idd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_103032490
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nouja het lijkt mij toch gevaarlijk. Tuurlijk is het wel veilig, maar ik vind het geen goed idee om dat soort streken uit te halen met kernafval.

Een ramp zal niet gebeuren maar toch.
Okee. Alleen maar onderbuikgevoelens dus. Geen poging tot zinnig argument. Next! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103032806
Bij mij inderdaad meer een onderbuikgevoel, maar ik vind het toch belachelijk om met dat soort zaken te gaan 'klieren'.

Greenpeace: Atoomrel was slechts ludieke actie

Greenpeace steekt enigszins de hand in eigen boezem.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103032811
PVV uiteraard over de rooie.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 12:10:27 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103032832
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
PVV uiteraard over de rooie.
mja, dat is een clubje schreeuwers dat niet serieus te nemen valt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103032876
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat is een clubje schreeuwers dat niet serieus te nemen valt
Dat sowieso. Maar ik ben benieuwd wat voor een wetsvoorstellen ze nu gaan verzinnen :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103033378
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat is een clubje schreeuwers dat niet serieus te nemen valt
Net als Greenpeace :s)
pi_103033406
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:30 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Net als Greenpeace :s)
die zijn iig meer serieus te nemen.. (niet helemaal serieus, maar meer)
pi_103033457
Ik heb altijd een grote afgunst gehad jegens Greenpeace en zal dit ook altijd hebben.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 12:38:34 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103033583
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:19 schreef James1988 het volgende:
De containers waar het kernafval in zit kunnen een ontsporing echt wel overleven, maak je daar niet druk over. Greenpeace probeert gewoon op iedere mogelijke manier om kernenergie te doen stoppen, ook al is het één van de meest efficiënte vormen van energie opwekken die er op dit moment is, vele malen efficiënter (en schoner) dan kolen, gas of olie.
Kernenergie houdt in:
- het op milieu-onvriendelijke manier delven van uraniumerts;
- het op milieu-onvriendelijke wijze verwerken van de erts tot uranium;
- het verrijken van uranium om het geschikt te maken voor gebruik in een kerncentrale;
- het bouwen van een kerncentrale met alle daarbij behorende veiligheidsmaatregelen;
- het bedrijven van de centrale met alle risico's (inclusief niet volledig beheersbare);
- het zo mogelijk opwerken van gebruikte splijtstofstaven;
- het opslaan van het afval.

N.B.: het afval blijft duizenden jaren levensgevaarlijk op een niet te beheersen manier: ontsnapt en verspreid radioactief materiaal laat zich niet verwijderen of neutraliseren. Aangezien de mensheid een gedocumenteerde geschiedenis heeft van iets meer dan 2000 jaar, en we net 66 jaar vrij van een wereldoorlog zijn, is het volkomen onmogelijk te beweren dat opslag van kernafval op een duurzaam veilige manier kan geschieden.

Kernenergie is wellicht voor de korte termijn de oplossing om CO2-uitstoot terug te brengen, het brengt op de langere termijn echter veel grotere risico's met zich mee. Reden om het gebruik van kernenergie zo veel mogelijk af te bouwen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 oktober 2011 @ 12:38:46 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103033588
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb altijd een grote afgunst gehad jegens Greenpeace en zal dit ook altijd hebben.
Jaloezie dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103033721
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kernenergie houdt in:
- het op milieu-onvriendelijke manier delven van uraniumerts;
- het op milieu-onvriendelijke wijze verwerken van de erts tot uranium;
- het verrijken van uranium om het geschikt te maken voor gebruik in een kerncentrale;
- het bouwen van een kerncentrale met alle daarbij behorende veiligheidsmaatregelen;
- het bedrijven van de centrale met alle risico's (inclusief niet volledig beheersbare);
- het zo mogelijk opwerken van gebruikte splijtstofstaven;
- het opslaan van het afval.

N.B.: het afval blijft duizenden jaren levensgevaarlijk op een niet te beheersen manier: ontsnapt en verspreid radioactief materiaal laat zich niet verwijderen of neutraliseren. Aangezien de mensheid een gedocumenteerde geschiedenis heeft van iets meer dan 2000 jaar, en we net 66 jaar vrij van een wereldoorlog zijn, is het volkomen onmogelijk te beweren dat opslag van kernafval op een duurzaam veilige manier kan geschieden.

Kernenergie is wellicht voor de korte termijn de oplossing om CO2-uitstoot terug te brengen, het brengt op de langere termijn echter veel grotere risico's met zich mee. Reden om het gebruik van kernenergie zo veel mogelijk af te bouwen.
Kernenergie is dat ook een tussenstap naar kernfusie, wat wel echt duurzaam zal zijn.
Daarnaast hoeft de opslag maar aan 1 vereiste te voldoen, het moet niet op een dusdanige manier in het milieu kunnen komen, dat het zich over grote afstand kan verspreiden. Lokaal is eigenlijk enkel een probleem voor mensen. Zie tsjernobyl. Natuurtechnisch gezien is dat gebied nu eigenlijk veel beter af.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 13 oktober 2011 @ 12:46:51 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103033772
En nu weer on-topic...?
Dit is niet het kernafvaltransport topic
pi_103033882
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jaloezie dus.
Nee, ik vind het een verwerpelijke club.

Overigens is kernfusie veiliger dan kernsplitsing (of net andersom) dus de techniek wordt beter.

Maar dat heeft niks met treinen te maken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103034654
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nee, ik vind het een verwerpelijke club.

Overigens is kernfusie veiliger dan kernsplitsing (of net andersom) dus de techniek wordt beter.

Maar dat heeft niks met treinen te maken.
das kernfusie idd (nu gebruiken we splitsing), maar het is nog lang niet commercieel rendabel...

maar weinig treinenpraat idd :+
pi_103034864
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:20 schreef mschol het volgende:

[..]

das kernfusie idd (nu gebruiken we splitsing), maar het is nog lang niet commercieel rendabel...

maar weinig treinenpraat idd :+
nou.. als je kernfusie zo kan maken dat schappelijk formaat krijgt...
kan je overal de bovenleiding weghalen.. elk treinstel zn eigen fusiereactortje :7
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:38:37 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103035255
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:46 schreef greavy het volgende:
En nu weer on-topic...?
Dit is niet het kernafvaltransport topic
We zitten hier niet op Somda hoor :+

Maar ok, enigszins ontopic:
NSHispeed twitterde op donderdag 13-10-2011 om 13:05:30 @NS_online @xanderdejong De toeslag betaal je voor de snelle verbinding. We krijgen nu wel heel veel vraag dus onderzoeken het wel. reageer retweet
Gaat over wifi in Fyra.
pi_103035264
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nou.. als je kernfusie zo kan maken dat schappelijk formaat krijgt...
kan je overal de bovenleiding weghalen.. elk treinstel zn eigen fusiereactortje :7
Waarom bovenleiding weghalen? Dan moet je allemaal nieuw materieel enzo gaan kopen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103036226
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Waarom bovenleiding weghalen? Dan moet je allemaal nieuw materieel enzo gaan kopen.
tuurlijk niet :W je sloopt gewoon de panto er af en hangt er een reactortje in.. en scheuren maar :7
  Redactie Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 14:14:48 #45
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103036430
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

We zitten hier niet op Somda hoor :+

Maar ok, enigszins ontopic:
NSHispeed twitterde op donderdag 13-10-2011 om 13:05:30 @NS_online @xanderdejong De toeslag betaal je voor de snelle verbinding. We krijgen nu wel heel veel vraag dus onderzoeken het wel. reageer retweet
Gaat over wifi in Fyra.
Dat gaat hem niet worden met die tunnels denk ik...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:27:35 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103036886
Je kunt in tunnels ook gewoon 3G/wifi aanleggen hoor. De Kanaaltunnel gaat dat volgend jaar krijgen :)
pi_103038115
Mijn trein van vanochtend *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:52:28 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103039517
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 12:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nee, ik vind het een verwerpelijke club.
Je moet de betekenis van "afgunst" even opzoeken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:52:39 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103039523
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn trein van vanochtend *O*

[ afbeelding ]
IJssel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103039547
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je moet de betekening van "afgunst" even opzoeken.
Incorrecte woordkeuze inderdaad.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:56:47 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103039676
En ik moet de schrijfwijze van "betekenis" consequenter toepassen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103040261
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:56 schreef Duvel het volgende:
En ik moet de schrijfwijze van "betekenis" consequenter toepassen.
Betekening is een leuke afwisseling. Maar het slaat inderdaad nergens op.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103041007
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:27 schreef James1988 het volgende:
Je kunt in tunnels ook gewoon 3G/wifi aanleggen hoor. De Kanaaltunnel gaat dat volgend jaar krijgen :)
de Westerschelde heeft ook gewoon GSM antennes er in :-P
pi_103041857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:27 schreef James1988 het volgende:
Je kunt in tunnels ook gewoon 3G/wifi aanleggen hoor. De Kanaaltunnel gaat dat volgend jaar krijgen :)
En jij hebt er vertrouwen in dat dat bij de GHT gaat gebeuren :X ?
pi_103042279
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

IJssel.
Nee, dit is, bij laagstaande zon in het oosten, iets wat oost-west stroomt :P

De Rijn dus :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 17:42:31 #56
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103043524
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:19 schreef James1988 het volgende:
De containers waar het kernafval in zit kunnen een ontsporing echt wel overleven, maak je daar niet druk over. Greenpeace probeert gewoon op iedere mogelijke manier om kernenergie te doen stoppen, ook al is het één van de meest efficiënte vormen van energie opwekken die er op dit moment is, vele malen efficiënter (en schoner) dan kolen, gas of olie.
Ik meen me te herinneren dat Greenpeace ook een kolentransport over de weg probeerde te saboteren.
pi_103043794
Greenpeace is zelf afval. Of betalen ze de noodzakelijke politie-inzet zelf terug? Nou dan. Schadelijk, afval, weg ermee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103043834
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn trein van vanochtend *O*

[ afbeelding ]
Jij hebt vlak bij je nieuwe huis een nog veel mooiere rivier :Y.
dag
pi_103043944
Ja dat weet ik *O* Ik heb een foto van iemand van hier (wie? :@ ) nog steeds als wallpaper ingesteld staan *O*

Van een koploper op de brug over de IJssel toen met hoogwater, vlak na zonsondergang, bij heldere hemel O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 17:56:24 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103043956
Had je tijd te veel, Fles om een eindje om te reizen? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103044030
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
Had je tijd te veel, Fles om een eindje om te reizen? :P
Nee ik moest naar een dokter in Groesbeek voor mn rug :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 18:00:27 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103044063
Dat kan natuurlijk ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103044344
Groesbeek? Wat zei-tie, dat je vaker moet gaan voetballen?
pi_103044414
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:09 schreef Ireyon het volgende:
Groesbeek? Wat zei-tie, dat je vaker moet gaan voetballen?
Misschien zeitie dat wel :P Medisch geheim hea :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:36:23 #65
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103045149
Poolse HSL-planning 2015/2016

http://www.intercity.pl/p(...)0PKP%20Intercity.pdf

Die treintjes kunnen ook hier rijden :P en in Dld btw, wel zo handig.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103045172
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:36 schreef bork het volgende:
Poolse HSL-planning 2015/2016

http://www.intercity.pl/p(...)0PKP%20Intercity.pdf

Die treintjes kunnen ook hier rijden :P en in Dld btw, wel zo handig.
Hoe kom je er op _O- :D
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:39:06 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103045221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En jij hebt er vertrouwen in dat dat bij de GHT gaat gebeuren :X ?
Och, jawel. De voordelen zijn er en de vraag vanuit de klanten is er ook.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:36 schreef bork het volgende:
Poolse HSL-planning 2015/2016

http://www.intercity.pl/p(...)0PKP%20Intercity.pdf

Die treintjes kunnen ook hier rijden :P en in Dld btw, wel zo handig.
1,5 kV staat er anders niet bij :s)

De treinen waar het in die PDF over gaat zijn New Pendolino's van Alstom, maar dan zonder kantelbakinstallatie.
pi_103045763
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:36 schreef bork het volgende:
Poolse HSL-planning 2015/2016

http://www.intercity.pl/p(...)0PKP%20Intercity.pdf

Die treintjes kunnen ook hier rijden :P en in Dld btw, wel zo handig.
Ja alleen over de HSL en de Betuweroute :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103046032
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee ik moest naar een dokter in Groesbeek voor mn rug :)
Da's hier om de hoek en je hebt niet gezwaaid?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 19:13:22 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103046430
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja alleen over de HSL en de Betuweroute :')
Als het onder 3 kV gelijkspanning rijdt dan kan het hier ook wel rondcrossen onder 1,8 kV, alleen je gaat wat minder snel
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:17:51 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103046583
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het onder 3 kV gelijkspanning rijdt dan kan het hier ook wel rondcrossen onder 1,8 kV, alleen je gaat wat minder snel
Ik weet niet of die moderne dingen ook zo makkelijk zijn...? Die trein is toch sowieso een kopie van dat moderne Italiaanse geval, de ETR600?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 19:20:13 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103046673
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet niet of die moderne dingen ook zo makkelijk zijn...? Die trein is toch sowieso een kopie van dat moderne Italiaanse geval, de ETR600?
hmm ja, daar zit wat in. Die Belgische locs kunnen het iig wel aan, anders had bijvoorbeeld de IC Maastricht - Brussel niet kunnen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:26:37 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103046914
Belgische treinen kunnen inderdaad in Nederland onder 1500 V rijden, maar niet al te lang, het schijnt niet goed te zijn voor de elektronica.
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet niet of die moderne dingen ook zo makkelijk zijn...? Die trein is toch sowieso een kopie van dat moderne Italiaanse geval, de ETR600?
De trein is inderdaad van hetzelfde platform, namelijk het New Pendolino-platform van Alstom. De eerste lichting van deze treinen was besteld voor de Cisalpino-treinen tussen Zwitserland en Italië, maar Cisalpino is eerder ontbonden dan de treinen waren geleverd en toegelaten _O-

De typenamen zijn ETR (Elettro Treno Rapide) 600 en ETR 610. De ETR 600 is geschikt voor Italië, de ETR 610 ook voor Zwitserland en Italië. De stellen hebben zo'n 2,5 jaar vertraging gehad vanwege technische problemen en onvolkomenheden, de treinen zijn zwaarder dan was afgesproken.

Niet zoals je van Alstom mag verwachten, wellicht speelt het mee dat deze treinen van Alstom Italia afkomstig zijn (=voormalig Fiat Ferroviare)? Het zijn tenslotte niet de eerste treinen van Italiaanse komaf waar problemen mee zijn :+
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:33:27 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103047187
quote:
Nog meer herrie langs het HSL-traject
Gepubliceerd op 13 oktober 11, 17:37 Laatst bijgewerkt op 13 oktober 11, 17:57

KAAG EN BRAASSEM - Met de komst van Thalystreinen op het HSL-traject Breda-Rotterdam-Amsterdam bereikt de geluidsoverlast in Hoogmade en Roelofarendsveen nieuwe hoogten. Volgens woordvoerder Hein Schildt van de actiegroep ’Geen Gehoor’ horen de bewoners langs het spoor frequenties onder de 500 hertz, die er eerder niet waren. ,,Geluidsschermen houden lage geluiden niet tegen.’’

Minister Schultz van Haegen (Verkeer en Waterstaat) meldde donderdag in een nieuwe ’voortgangsrapportage HSL-Zuid’ dat zij niet kan zeggen wanneer NS Hispeed de definitieve V-250 hogesnelheidstreinen in gebruik kan nemen. Tot nu toe was ervan uitgegaan dat de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda de langverwachte treinstellen volgend jaar wel zou leveren. Ze blijken echter niet te voldoen aan de technische eisen die de Europese Unie stelt en Schultz weet niet, ondanks ’intensieve samenwerking’, wanneer dat wel zo is. ,,AnsaldoBreda voert uitgebreide tests uit die nodig zijn voor de toelating van V250-materieel in Nederland en België.’’
Bron: Leidsch Dagblad

Wat krijgen we nou? :')
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:01:55 #75
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103048414
een mens kan zich toch wel eens vergissen soms? Moet er dan gelijk belachelijk over gedaan worden?
Ik trouwens alleen maar zeggen dat het daar wel rapper gaat dan hier (Hoewel het nog niet rijdt natuurlijk :P )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:08:53 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103048764
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:26 schreef James1988 het volgende:
Belgische treinen kunnen inderdaad in Nederland onder 1500 V rijden, maar niet al te lang, het schijnt niet goed te zijn voor de elektronica.

[..]

De trein is inderdaad van hetzelfde platform, namelijk het New Pendolino-platform van Alstom. De eerste lichting van deze treinen was besteld voor de Cisalpino-treinen tussen Zwitserland en Italië, maar Cisalpino is eerder ontbonden dan de treinen waren geleverd en toegelaten _O-

De typenamen zijn ETR (Elettro Treno Rapide) 600 en ETR 610. De ETR 600 is geschikt voor Italië, de ETR 610 ook voor Zwitserland en Italië. De stellen hebben zo'n 2,5 jaar vertraging gehad vanwege technische problemen en onvolkomenheden, de treinen zijn zwaarder dan was afgesproken.

Niet zoals je van Alstom mag verwachten, wellicht speelt het mee dat deze treinen van Alstom Italia afkomstig zijn (=voormalig Fiat Ferroviare)? Het zijn tenslotte niet de eerste treinen van Italiaanse komaf waar problemen mee zijn :+
Volgens mij heb ik vorig jaar met zo'n ding gereisd en het ging prima!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:09:11 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103048782
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Leidsch Dagblad

Wat krijgen we nou? :')
Oh god, het volgende hoofdstuk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:15:17 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103052329
quote:
Ik heb maar drie woorden: What. The. Fuck. Ik heb nog doorgeklikt naar andere artikelen, als de IC4 op enige manier voor de kwaliteit van de V250 staat hou ik m'n hart vast.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:20:27 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103052618
Is er iemand die al kaarten binnen heeft voor de rondrit van de 1200'en?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 21:27:14 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103052986
quote:
En de IC4 dondert onderweg uit elkaar. Goed geregeld
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:31:47 #82
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103053281
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:20 schreef Duvel het volgende:
Is er iemand die al kaarten binnen heeft voor de rondrit van de 1200'en?
Nog niet.
Maar ook zonder dat je in de trein zit, belooft het een leuke dag te worden in Amersfoort.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_103053506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Nog niet.
Maar ook zonder dat je in de trein zit, belooft het een leuke dag te worden in Amersfoort.
Wanneer is het eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 21:39:58 #84
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103053753
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wanneer is het eigenlijk?
12 november
en eind oktober/begin november krijgen de deelnemers bericht (kreeg ik als antwoord op mijn mail daarover)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:46:36 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103054094
Ik zit eens wat rond te kijken op ekstrabladet.dk, het staat er vol met artikelen over de IC4... wat een ramptrein is dat zeg :X
pi_103054290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

12 november
ff in de gaten houden.

Dan komt dat spuuglelijke ding met die NVBS pornobanner ook weer langs zeker 8)7 Dat wordt soepen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:49:55 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103054303
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Nog niet.
Maar ook zonder dat je in de trein zit, belooft het een leuke dag te worden in Amersfoort.
Dat geloof ik! Maar meerijden vind ik toch ook erg tof!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:50:32 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103054343
Ik heb geen afwijzing ontvangen van NVBS, en geen geld terug, ook al ben ik geen lid of donateur... Mag ik dan mee?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103054417
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:50 schreef Duvel het volgende:
Ik heb geen afwijzing ontvangen van NVBS, en geen geld terug, ook al ben ik geen lid of donateur... Mag ik dan mee?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:39 schreef dennistd het volgende:
en eind oktober/begin november krijgen de deelnemers bericht (kreeg ik als antwoord op mijn mail daarover)
Nee, JIJ niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103055544
quote:
Tja wat hierboven al gezegd wordt: wtf?

Zou die V250 ooit nog in normale dienst komen?
pi_103056009
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:09 schreef MTL het volgende:

[..]

Tja wat hierboven al gezegd wordt: wtf?

Zou die V250 ooit nog in normale dienst komen?
Kan nog weleens lastig worden als ik het zo allemaal eens lees -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103056389
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan nog weleens lastig worden als ik het zo allemaal eens lees -O-
moeten ze maar een bestaand concept nemen ipv t wiel weer uit proberen te vinden :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 22:32:12 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103056904
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan nog weleens lastig worden als ik het zo allemaal eens lees -O-
het komt goed, ooit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103057258
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het komt goed, ooit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:46:24 #95
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:50:17 #96
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103057899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:46 schreef James1988 het volgende:
Ik zit eens wat rond te kijken op ekstrabladet.dk, het staat er vol met artikelen over de IC4... wat een ramptrein is dat zeg :X
Bijkomend probleem is dat de IC3's stilaan uit elkaar vallen. Wat DSB de volgende keer moet doen is een deugdelijk bestek schrijven en AnsaldoBreda bij voorbaat uitsluiten.

Schiet me ineens te binnen dat de Tsjechische spoorwegen ook hun eigen problemen hebben omdat Skoda bijna altijd de orders binnensleept.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:04:37 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103058633
De 'problemen' met de V250 schijnen te gaan over geluidsniveau's, ik heb horen zeggen dat V250 mogelijk niet voldoet aan de regels m.b.t. geluidsproductie zoals beschreven in TSI Noise. Echter, ik heb geen officiële bronnen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:08:49 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103058845
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Nee, JIJ niet.
Je weet dat er bepaalde voorrangsregels van kracht waren?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103058937
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je weet dat er bepaalde voorrangsregels van kracht waren?
Ik zit je te dollen :*

Ik heb me sowieso niet ingeschreven :) Het komt wel goed :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:13:58 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103059130
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb me sowieso niet ingeschreven :) Het komt wel goed :Y
Waarom niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')