abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103059188
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom niet?
Waarom wel? Ik heb wel vaak zat in een trein achter een 1200 gezeten. Beschouw dat niet echt als iets van vroeger of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:19:36 #102
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103059425
Laatste keer dat ik achter een 1200 zat, was met ICRm ;)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:20:22 #103
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103059474
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ff in de gaten houden.

Dan komt dat spuuglelijke ding met die NVBS pornobanner ook weer langs zeker 8)7 Dat wordt soepen...
Er komen nog wel wat varianten in Amersfoort, maar je moet zelf maar komen kijken welke dat zijn ;)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:23:30 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103059675
treinreiziger twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:20:14 Overdracht V250 wordt nu medio november / december verwacht, zo meldt @NSHispeed aan treinreiziger.nl reageer retweet
En zo schuift het steeds verder op. Het zou medio september zijn, tenslotte. _O-
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:25:31 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103059766
Ze zouden in december in de reguliere Fyra dienst gaan rijden. Nou ja, eigenlijk zouden ze in 2006, etc etc etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:28:01 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103059893
Het kan nog steeds, met wat kunst- en vliegwerk vanuit Hispeed. Naar Brussel hoef je sowieso dit jaar niet meer te verwachten. Met een beetje mazzel in juni/juli.
pi_103059978
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:23 schreef James1988 het volgende:
treinreiziger twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:20:14 Overdracht V250 wordt nu medio november / december verwacht, zo meldt @NSHispeed aan treinreiziger.nl reageer retweet
En zo schuift het steeds verder op. Het zou medio september zijn, tenslotte. _O-
Ik vind het in elk geval hoopgevend dat het gesteggel nu over maanden gaat, niet over jaren. Toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2011 @ 23:30:29 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103060005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:28 schreef James1988 het volgende:
Het kan nog steeds, met wat kunst- en vliegwerk vanuit Hispeed. Naar Brussel hoef je sowieso dit jaar niet meer te verwachten. Met een beetje mazzel in juni/juli.
mja, met mazzel gaat de V250 in april in dienst. Vergeet niet dat je eerst machinisten op moet leiden en daarna nog een proefbedrijf met die dingen moet gaan rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:33:01 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103060107
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vind het in elk geval hoopgevend dat het gesteggel nu over maanden gaat, niet over jaren. Toch? :?
Tsja, in juni meldde treinreiziger.nl dat het medio september zou zijn. Ik ben zeer kritisch wanneer ik ook maar iets hoor over datums voor de HSL, want ze worden steevast niet gehaald.

Zie bijvoorbeeld de Fyra naar Breda, die eigenlijk al vanaf oktober 2010 zou gaan rijden. Dat werd 6 maanden later vanwege EMC-problemen. Zie V250 dat al talloze keren is uitgesteld. Zie de baansystemen (ERTMS, bovenleiding, enz) die voor talloze vertragingen hebben gezorgd. Zie de Thalys-treinen die later werden opgeleverd (vertraagde renovatie/ERTMS-inbouw)... enz.

quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, met mazzel gaat de V250 in april in dienst. Vergeet niet dat je eerst machinisten op moet leiden en daarna nog een proefbedrijf met die dingen moet gaan rijden.
Eerder dan april kan ook nog wel gebeuren, maar zoals ik al zei: met kunst- en vliegwerk.
pi_103060168
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:33 schreef James1988 het volgende:
Tsja, in juni meldde treinreiziger.nl dat het medio september zou zijn. Ik ben zeer kritisch
Maar trekt ooit iemand de bronnen van treinreiziger.nl in twijfel? Daar hoor je nooit wat over namelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:38:17 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103060329
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar trekt ooit iemand de bronnen van treinreiziger.nl in twijfel? Daar hoor je nooit wat over namelijk.
Treinreiziger.nl zit volgens mij redelijk dicht op het vuur, er is niet echt reden om ze in twijfel te trekken. De artikelen die ze publiceren kloppen feitelijk gezien, zijn te controleren, of hoor ik ook langs andere kanalen (die ik wel degelijk vertrouw).

Er staat volgens mij meer bullshit op Somda dan op Treinreiziger _O-
pi_103060534
ja, dat zal wel, maar dat rechtvaardigt blindvaren nog niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:58:44 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103061220
Nee, dat is waar. Maar ik zie nou ook niet echt een betere bron. :')
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:11:50 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103061732
Omied twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:26:25 @treinreiziger nov/dec 2012? Of komend nov/dec al? #Fyra #V250 #overdracht reageer retweet
treinreiziger twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:27:54 @Omied 2011, maar dan nog niet in de reizigersdienst. Daar durven ze geen datum bij te noemen. reageer retweet
Mwehehe _O-

Ik zie het zo gebeuren dat het ding eindelijk z'n typetoelating krijgt en dat de eerste wordt overgedragen aan NS Hispeed, en dat Hispeed dan alsnog honderdduizend gebreken ontdekt (zoals DSB bij de IC4). :')
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:03:24 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103065167
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:20 schreef Duvel het volgende:
Is er iemand die al kaarten binnen heeft voor de rondrit van de 1200'en?
Ik ook nog niet.
quote:
3s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:50 schreef Duvel het volgende:
Ik heb geen afwijzing ontvangen van NVBS, en geen geld terug, ook al ben ik geen lid of donateur... Mag ik dan mee?
Dat zal je nog te horen krijgen. Ik heb ook nog niks gehoord.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:05:50 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103065186
OK.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:36:05 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103065540
Breda krijgt hun lang om gezeurde HSL-verbinding met belgië :r

quote:
Snel akkoord HSL-lijn Breda-Antwerpen

BREDA - Minister Schultz van Haegen ondertekent op 30 november een contract met de Belgische regering over de hsl-verbinding Breda-Antwerpen.

Dat heeft de Bredase verkeerswethouder Wilbert Willems donderdagavond gezegd.

Eerder deze week liet Willems al doorschemeren dat er schot zit in de zich al lang voortslepende gesprekken over de hsl-shuttle. Woensdag kreeg hij van het ministerie te horen dat eind volgende maand spijkers met koppen worden geslagen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:36:30 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103065544
Gvd, greavy :')
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:37:12 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103065552
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:36 schreef James1988 het volgende:
Snel akkoord HSL-lijn Breda-Antwerpen

BREDA - Minister Schultz van Haegen ondertekent op 30 november een contract met de Belgische regering over de hsl-verbinding Breda-Antwerpen. Dat heeft de Bredase verkeerswethouder Wilbert Willems donderdagavond gezegd.

Eerder deze week liet Willems al doorschemeren dat er schot zit in de zich al lang voortslepende gesprekken over de hsl-shuttle. Woensdag kreeg hij van het ministerie te horen dat eind volgende maand spijkers met koppen worden geslagen.

Bron: BN De Stem
Te laat :6
Ik zat dat artikel ook al te lezen...
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:43:16 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103065614
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:36 schreef greavy het volgende:
Breda krijgt hun lang om gezeurde HSL-verbinding met belgië :r

Vanwaar de :r eigenlijk? Een verbinding met België is destijds gewoon afgesproken, en Breda is nu de halve stationsbuurt aan het verbouwen (Via Breda) om de omgeving wat meer de allure van een internationaal knooppunt te geven.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:47:13 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103065674
Ik denk dat het voor mij misschien nog wel sneller is ook naar Brussel :9

Sneller dan over Rotterdam :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:49:01 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103065715
Dan moeten ze het wel een beetje slim aanpakken en dat ding 1x per uur laten rijden, niet 1x per 2 uur zoals met die kansloze Fyra Den Haag - Breda - Brussel.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:03:50 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103065979
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:49 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten ze het wel een beetje slim aanpakken en dat ding 1x per uur laten rijden, niet 1x per 2 uur zoals met die kansloze Fyra Den Haag - Breda - Brussel.
Waarom? Eens per 2 uur Schiphol - Hannover - Berlin is ook genoeg toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:07:09 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103066041
Wordt Den Haag - Breda - Brussel straks ook gereden (IVW volente) met V250?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:07:46 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103066057
Jup, V250.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:08:39 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103066070
De V in V250 staat voor het aantal versies die het ontwerp heeft ondergaan voordat ze begonnen met bouwen. En nog klopt er geen reet van.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:12:25 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103066139
Infrabel vraagt een hogere infraheffing voor tragere treinen op HSLs, vandaar dus geen ICRm PRIO over de HSL in België _O-
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:13:55 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103066168
Godsamme, wat een kneuzen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:18:31 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103066254
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:12 schreef James1988 het volgende:
Infrabel vraagt een hogere infraheffing voor tragere treinen op HSLs, vandaar dus geen ICRm PRIO over de HSL in België _O-
Als er gewoon eens iemand gloeiend de pest krijgt en er eens naar reizigersbelangen gekeken gaat worden? Is dat een goed idee of niet? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:23:03 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103066338
Dat RFF dat zou doen bij treinen op de LGV Nord of LGV Paris-Sud Est kan ik me voorstellen, die lijnen zitten gewoon stampvol en een tragere trein betekent minder capaciteit voor andere treinen.

Maar de HSL4 is nou niet echt een drukgebruikte lijn met 11x per dag een Thalys en een Noorderkempenshuttle. :')
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:26:55 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103066439
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:23 schreef James1988 het volgende:
Dat RFF dat zou doen bij treinen op de LGV Nord of LGV Paris-Sud Est kan ik me voorstellen, die lijnen zitten gewoon stampvol en een tragere trein betekent minder capaciteit voor andere treinen.
Dit is alleen maar echt zo als alles op blokafstand achter elkaar aan rijdt. Om dat met die kometensnelheden te gaan doen lijkt me niet enorm handig, tenzij die blokken minimaal 10 km lang zijn :X

Of werkt dat systeem niet met blokken? :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Dr_Flash op 14-10-2011 09:41:29 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:51:07 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103066943
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is alleen maar echt zo als alles op blokafstand achter elkaar aan rijdt. Om dat met die kometensnelheden te gaan doen lijkt me niet enorm handig, tenzij die blokken minimaal 10 km lang zijn :X

Of werkt dat systeem niet met blokken? :@
Op de HSL zijn zeker wel blokken in gebruikt, maar bepalend is de headway.

De bloklengte op de HSL-Zuid hangt samen met het gebruikte beveiligingssysteem. Onder ERTMS Level 1 geldt in Nederland een Vmax van 160 km/h met een bloklengte van 7000 meter. Onder ERTMS Level 2 geldt een Vmax van 300 km/h met een bloklengte van 2300 meter. Zie deze presentatie voor wat meer technische achtergrondinformatie.

De headway is de tijd tussen 2 treinen. Op de LGV Est (Vmax 320 km/h) is dat 3 minuten. Dat houdt in dat als op punt X een trein passeert aan 320 km/h, het minimaal 3 minuten duurt voor de volgende trein er aan 320 km/h passeert.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:53:10 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103066981
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:51 schreef James1988 het volgende:
Onder ERTMS Level 2 geldt een Vmax van 300 km/h met een bloklengte van 2300 meter.
Kan je vanuit 300 km/h binnen 2300 meter stilstaan in geval van nood? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:56:32 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103067061
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan je vanuit 300 km/h binnen 2300 meter stilstaan in geval van nood? :?
Bij ERTMS Level 1 heb je te maken met vaste bakens, de bloklengte is daar veel groter omdat de bakens minder vaak liggen. Bij ERTMS Level 2 worden er voortdurend gegevens uitgewisseld (via GSM-R/GPRS) met het Radio Block Centre (RBC), zegmaar het controlecentrum. De gegevens die worden uitgewisseld bevatten ook informatie over snelheid e.d.

Als je op 2300 meter achter je voorganger rijdt mag je sowieso geen 300 km/h rijden, dat laat ERTMS dan niet toe. Het systeem berekent een remcurve a.d.h.v. de karakteristieken van het materieel waarmee gereden wordt, en bepaalt zodoende wat de veilige maximumsnelheid is.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:58:13 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103067105
Oh, okee, dank voor de uitleg ^O^

quote:
(RBC)
Nou niet meer zeuren Ireyon :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:58:39 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103067112
Die 2300m is ook geen noodremming, maar iets comfortabelers, ook rekening houdend met enige marge en het feit dat de trein voor je nooit in één keer stilstaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:10:24 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103067326
Precies :Y
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:36:14 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103067906
En hier nog een presentatie van Alstom Transport over de RBC-handoff bij de grensovergang bij Hazeldonk, wat er zoal bij komt kijken enzo.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:37:18 #140
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103067935
Als het meezit en er niks geks gebeurd dan doe ik maandag o.a. de volgende trajecten

Zackenbahn Sie war eine der ersten elektrifizierten Eisenbahnstrecken Deutschlands
Tannwalder Zahnradbahn ist die letzte noch betriebsfähige normalspurige Zahnradbahnstrecke Europas für kombinierten Reibungs- und Zahnradbetrieb en
met de tram (meterspoor, 12,7 km) van Liberec naar Jablonec nad Nisou, een Interurban in het Nederlands in het Duits Überlandstraßenbahn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:38:19 #141
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103067967
stomme knopjes, kan je niet gewoon delete doen :( :P :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:38:46 #142
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103067983
stomme knopjes :(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103068124
waarom edit je je post niet gewoon :')
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:35:00 #144
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103071376
Kwam ik net tegen op de A7:

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:38:06 #145
155227 crew  Guppy
dus
pi_103071461
Surrealisme O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:10:28 #146
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103074368
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:58 schreef Duvel het volgende:
Die 2300m is ook geen noodremming, maar iets comfortabelers, ook rekening houdend met enige marge en het feit dat de trein voor je nooit in één keer stilstaat.
Die ICE in Eschede stond wel in één keer stil...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:20:25 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103074731
Nou, nee. De 'powerhead' kwam pas in het station tot stilstand, toch echt een paar km verder.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:40:08 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103075433
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:10 schreef MREn het volgende:

[..]

Die ICE in Eschede stond wel in één keer stil...
Met zeven bakken als kreukelzone.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:45:12 #149
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103075631
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:20 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee. De 'powerhead' kwam pas in het station tot stilstand, toch echt een paar km verder.
Maar als achteroprazende trein heb je niet zo veel met dat voorste stuk te maken als je met 300 km/uur op het achterste deel af komt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:47:28 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103075725
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Maar als achteroprazende trein heb je niet zo veel met dat voorste stuk te maken als je met 300 km/uur op het achterste deel af komt.
Daarvoor heb je ook weer treindetectie. Als een blok bezet blijft (bijvoorbeeld omdat een Fyra een rijtuig is kwijtgeraakt onderweg) kan een Thalys nooit met 300 km/h een blok inrijden. ERTMS berekent dan een remcurve tot voor het blok dat bezet blijft, en op dat moment moet je stil staan.

Sta je niet stil, dan volgt een snelremming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')