Waarom wel? Ik heb wel vaak zat in een trein achter een 1200 gezeten. Beschouw dat niet echt als iets van vroeger of zo.quote:
Er komen nog wel wat varianten in Amersfoort, maar je moet zelf maar komen kijken welke dat zijnquote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ff in de gaten houden.
Dan komt dat spuuglelijke ding met die NVBS pornobanner ook weer langs zekerDat wordt soepen...
En zo schuift het steeds verder op. Het zou medio september zijn, tenslotte.twitter:treinreiziger twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:20:14Overdracht V250 wordt nu medio november / december verwacht, zo meldt @NSHispeed aan treinreiziger.nl reageer retweet
Ik vind het in elk geval hoopgevend dat het gesteggel nu over maanden gaat, niet over jaren. Toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:23 schreef James1988 het volgende:
En zo schuift het steeds verder op. Het zou medio september zijn, tenslotte.twitter:treinreiziger twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:20:14Overdracht V250 wordt nu medio november / december verwacht, zo meldt @NSHispeed aan treinreiziger.nl reageer retweet
mja, met mazzel gaat de V250 in april in dienst. Vergeet niet dat je eerst machinisten op moet leiden en daarna nog een proefbedrijf met die dingen moet gaan rijden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:28 schreef James1988 het volgende:
Het kan nog steeds, met wat kunst- en vliegwerk vanuit Hispeed. Naar Brussel hoef je sowieso dit jaar niet meer te verwachten. Met een beetje mazzel in juni/juli.
Tsja, in juni meldde treinreiziger.nl dat het medio september zou zijn. Ik ben zeer kritisch wanneer ik ook maar iets hoor over datums voor de HSL, want ze worden steevast niet gehaald.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het in elk geval hoopgevend dat het gesteggel nu over maanden gaat, niet over jaren. Toch?
Eerder dan april kan ook nog wel gebeuren, maar zoals ik al zei: met kunst- en vliegwerk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, met mazzel gaat de V250 in april in dienst. Vergeet niet dat je eerst machinisten op moet leiden en daarna nog een proefbedrijf met die dingen moet gaan rijden.
Maar trekt ooit iemand de bronnen van treinreiziger.nl in twijfel? Daar hoor je nooit wat over namelijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:33 schreef James1988 het volgende:
Tsja, in juni meldde treinreiziger.nl dat het medio september zou zijn. Ik ben zeer kritisch
Treinreiziger.nl zit volgens mij redelijk dicht op het vuur, er is niet echt reden om ze in twijfel te trekken. De artikelen die ze publiceren kloppen feitelijk gezien, zijn te controleren, of hoor ik ook langs andere kanalen (die ik wel degelijk vertrouw).quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar trekt ooit iemand de bronnen van treinreiziger.nl in twijfel? Daar hoor je nooit wat over namelijk.
twitter:Omied twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:26:25@treinreiziger nov/dec 2012? Of komend nov/dec al? #Fyra #V250 #overdracht reageer retweet
Mwehehetwitter:treinreiziger twitterde op donderdag 13-10-2011 om 23:27:54@Omied 2011, maar dan nog niet in de reizigersdienst. Daar durven ze geen datum bij te noemen. reageer retweet
Ik ook nog niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:20 schreef Duvel het volgende:
Is er iemand die al kaarten binnen heeft voor de rondrit van de 1200'en?
Dat zal je nog te horen krijgen. Ik heb ook nog niks gehoord.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 21:50 schreef Duvel het volgende:
Ik heb geen afwijzing ontvangen van NVBS, en geen geld terug, ook al ben ik geen lid of donateur... Mag ik dan mee?
quote:Snel akkoord HSL-lijn Breda-Antwerpen
BREDA - Minister Schultz van Haegen ondertekent op 30 november een contract met de Belgische regering over de hsl-verbinding Breda-Antwerpen.
Dat heeft de Bredase verkeerswethouder Wilbert Willems donderdagavond gezegd.
Eerder deze week liet Willems al doorschemeren dat er schot zit in de zich al lang voortslepende gesprekken over de hsl-shuttle. Woensdag kreeg hij van het ministerie te horen dat eind volgende maand spijkers met koppen worden geslagen.
Te laatquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:36 schreef James1988 het volgende:
Snel akkoord HSL-lijn Breda-Antwerpen
BREDA - Minister Schultz van Haegen ondertekent op 30 november een contract met de Belgische regering over de hsl-verbinding Breda-Antwerpen. Dat heeft de Bredase verkeerswethouder Wilbert Willems donderdagavond gezegd.
Eerder deze week liet Willems al doorschemeren dat er schot zit in de zich al lang voortslepende gesprekken over de hsl-shuttle. Woensdag kreeg hij van het ministerie te horen dat eind volgende maand spijkers met koppen worden geslagen.
Bron: BN De Stem
Vanwaar dequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:36 schreef greavy het volgende:
Breda krijgt hun lang om gezeurde HSL-verbinding met belgië
Waarom? Eens per 2 uur Schiphol - Hannover - Berlin is ook genoeg toch?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 08:49 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten ze het wel een beetje slim aanpakken en dat ding 1x per uur laten rijden, niet 1x per 2 uur zoals met die kansloze Fyra Den Haag - Breda - Brussel.
Als er gewoon eens iemand gloeiend de pest krijgt en er eens naar reizigersbelangen gekeken gaat worden? Is dat een goed idee of niet?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:12 schreef James1988 het volgende:
Infrabel vraagt een hogere infraheffing voor tragere treinen op HSLs, vandaar dus geen ICRm PRIO over de HSL in België
Dit is alleen maar echt zo als alles op blokafstand achter elkaar aan rijdt. Om dat met die kometensnelheden te gaan doen lijkt me niet enorm handig, tenzij die blokken minimaal 10 km lang zijnquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:23 schreef James1988 het volgende:
Dat RFF dat zou doen bij treinen op de LGV Nord of LGV Paris-Sud Est kan ik me voorstellen, die lijnen zitten gewoon stampvol en een tragere trein betekent minder capaciteit voor andere treinen.
Op de HSL zijn zeker wel blokken in gebruikt, maar bepalend is de headway.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is alleen maar echt zo als alles op blokafstand achter elkaar aan rijdt. Om dat met die kometensnelheden te gaan doen lijkt me niet enorm handig, tenzij die blokken minimaal 10 km lang zijn
Of werkt dat systeem niet met blokken?![]()
Kan je vanuit 300 km/h binnen 2300 meter stilstaan in geval van nood?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:51 schreef James1988 het volgende:
Onder ERTMS Level 2 geldt een Vmax van 300 km/h met een bloklengte van 2300 meter.
Bij ERTMS Level 1 heb je te maken met vaste bakens, de bloklengte is daar veel groter omdat de bakens minder vaak liggen. Bij ERTMS Level 2 worden er voortdurend gegevens uitgewisseld (via GSM-R/GPRS) met het Radio Block Centre (RBC), zegmaar het controlecentrum. De gegevens die worden uitgewisseld bevatten ook informatie over snelheid e.d.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je vanuit 300 km/h binnen 2300 meter stilstaan in geval van nood?
Nou niet meer zeuren Ireyonquote:(RBC)
Die ICE in Eschede stond wel in één keer stil...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:58 schreef Duvel het volgende:
Die 2300m is ook geen noodremming, maar iets comfortabelers, ook rekening houdend met enige marge en het feit dat de trein voor je nooit in één keer stilstaat.
Met zeven bakken als kreukelzone.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:10 schreef MREn het volgende:
[..]
Die ICE in Eschede stond wel in één keer stil...
Maar als achteroprazende trein heb je niet zo veel met dat voorste stuk te maken als je met 300 km/uur op het achterste deel af komt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:20 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee. De 'powerhead' kwam pas in het station tot stilstand, toch echt een paar km verder.
Daarvoor heb je ook weer treindetectie. Als een blok bezet blijft (bijvoorbeeld omdat een Fyra een rijtuig is kwijtgeraakt onderweg) kan een Thalys nooit met 300 km/h een blok inrijden. ERTMS berekent dan een remcurve tot voor het blok dat bezet blijft, en op dat moment moet je stil staan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar als achteroprazende trein heb je niet zo veel met dat voorste stuk te maken als je met 300 km/uur op het achterste deel af komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |