| Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:00 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy | |
| Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:00 |
| TWEE godver kliks. | |
| Yreal | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:03 |
| mijn treinkilometers zijn helemaal om te janken dit jaar. Ik ben de ring Den haag -> Bijlmer -> Utrecht -> Den haag eigenlijk maar 3x uit geweest | |
| #ANONIEM | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:05 |
ooh. dan heb ik nog veeel minder km's gemaakt Almelo de Riet - Hengelo na de vakantie word het Almelo de riet - Enschede | |
| #ANONIEM | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:06 |
| Dank voor het openen. Is een crime om een op te maken met een iphone Al die electrische locomotieven uit de 1800? Serie die op centraal staan... Wat gaan ze daar mee doen? Is echt een hele kluit. | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:07 |
De mobiele layout heeft die functie niet... | |
| Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:07 |
Welk centraal bedoel je beste vriend? | |
| Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:08 |
Maak dan ook de lapo niet | |
| James1988 | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:10 |
Een lapo is sneller gemaakt dan je doorhebt. Amsterdam Centraal gok ik, waar een berg 1700/1800-locs staan. | |
| Yreal | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:12 |
| ik ga dan voor verpieteren | |
| Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:14 |
Een beetje opletten kan ook. Ook in de mobiele layout zie je postnummers | |
| ZwartmetSuiker | woensdag 3 augustus 2011 @ 00:19 |
| Ja die locs bij Amsterdam zijn inderdaad neergezet. Reed er laatst langs in de tram. Zijn die toevallig voor de herfst/winter DDAR's? | |
| hoj | woensdag 3 augustus 2011 @ 01:34 |
| Wie heeft er hier wel eens seksuele handelingen bedreven in een trein? | |
| Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2011 @ 01:38 |
Jouw soort mensen is hier ongewenst | |
| Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2011 @ 02:10 |
| mijn bier is op. Ik ga slapen | |
| greavy | woensdag 3 augustus 2011 @ 07:33 |
| |
| #ANONIEM | woensdag 3 augustus 2011 @ 08:00 |
Stop toch eens met zeuren over het aanmaken van een nieuw topic. Ik heb niet gezien dat ik de laatste plaatste. Daarnaast ook nog netjes gevraagd en je nog bedankt ook. OT Ik bedoel idd amstrerdam centraal. Staan er echt tientallen. Op wiki las ik dat ze zijn uitfesaeerd. Toch vreemd dat ik ze nog met enkele regelmaat zie rijden met een dubbeldekker erachter [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2011 08:02:22 ] | |
| Duvel | woensdag 3 augustus 2011 @ 08:10 |
Je ziet 1700'en met dubbeldekkers uit begin jaren '90, geen 1800'en met dubbeldekkers uit halvewege de jaren '80. Over de winterinzet van DDM1 doen allerlei wilde verhalen de ronde. Voorlopig staan ze nog terzijde voor zover ik weet. | |
| greavy | woensdag 3 augustus 2011 @ 08:15 |
De 1800'den staan allemaal terzijde, op 2 na. Er rijden 2 bij LOCON, met de vuiltreinen. LOCON heb al vaak genoeg een defecte loc gehad tot nu toe De DDM-1's staan terzijde, en zijn laatst weer aan een 1800 opgestart. Er is wat getest. Voor deze winter is de planning om een aantal 1700 E-locs om te bouwen, die vervolgens voor DDM-1 te gebruiken. Dit vanwege de slechte betrouwbaarheid van de 1800 locomotieven. Dezen komen dan in vaste omlopen te rijden. | |
| Guppy | woensdag 3 augustus 2011 @ 08:24 |
| De fietsenstalling op station arnhem was niet geopend vanmorgen ?! Ik ben maar met de bus gegaan, want ik wil m'n fiets niet zomaar daar neerzetten, dan is ie 's avonds zeker kapot, of weg | |
| greavy | woensdag 3 augustus 2011 @ 08:26 |
| Nog leuke vorderingen: LOCON zit zelf met enorme loctekorten. Dit had als resultaat dat de vuiltrein Apeldoorn - Apeldoorn VAM met alternatief materieel gereden werd.. Gister was 's Ochtends de VSM stoomloc 52 3879 de gelukkige (deze was al op stoom). Later de dag kwam VSM 2299 nog van stal om een trein te rijden vanaf Apeldoorn VAM naar Apeldoorn. Vannacht heeft een onbekende VSM 2400 de vuiltrein gereden. Nu komt er vanaf elders de EETC V60D 6005 naar Apeldoorn om de vuiltreinen te gaan rijden. | |
| Fixers | woensdag 3 augustus 2011 @ 08:43 |
| De NS of prorail heeft volgens mij teleportatieunits aangeschaft. Zit nu in de trein die volgens de conducteur stopt in Utrecht Overvecht, Horst-Sevenum, Hilversum Sportpark..... | |
| Guppy | woensdag 3 augustus 2011 @ 08:45 |
| Heb je het niet gehoord dan? Dat nieuwe wormgat bij Utrecht | |
| Duvel | woensdag 3 augustus 2011 @ 08:46 |
De ene H is de andere niet. | |
| James1988 | woensdag 3 augustus 2011 @ 08:51 |
Dat moet er wel geweldig uit zien, een stoomtrein die goederen doet. In 2011! | |
| Ireyon | woensdag 3 augustus 2011 @ 08:54 |
| Er komt blijkbaar een 3D-film over de HSL, van de hand van Jan de Bont. Afgelopen zondag zijn er volop beelden geschoten | |
| #ANONIEM | woensdag 3 augustus 2011 @ 09:35 |
Mooie treinen | |
| Nina-Sanders | woensdag 3 augustus 2011 @ 11:21 |
Speed 3? Sluit wel leuk aan, na een bus die niet meer kan stoppen en een cruiseboat die gekaapt is en niet meer onder controle is. ik zie het nou al voor me, Jack die aan de Fyra loc hangt, en Annie Porter in een PRIO-ruituig waar een bom aanslag is geweest die half uit elkaar ligt, een een vliegtuigje met de bad-guy welke een broer is van de overleden figuur uit Speed 1 die samenwerkt met Geiger ofzo Mijn god, zou een geweldig script kunnen zijn | |
| Ireyon | woensdag 3 augustus 2011 @ 11:35 |
Eh ja, dan vrees ik dat ik je teleur moet stellen | |
| Kentekenplaat | woensdag 3 augustus 2011 @ 12:08 |
Daar is toch heul geen bomaanslag voor nodig? | |
| Guppy | woensdag 3 augustus 2011 @ 12:14 |
| Er zijn toch al meer films over niet te stoppen treinen? | |
| Guppy | woensdag 3 augustus 2011 @ 13:46 |
| Er rijdt net een sprinter weg en de machinist heeft de deur gewoon openstaan. Dat mag toch helemaal niet? | |
| Duvel | woensdag 3 augustus 2011 @ 13:51 |
Z'n cabinedeur? Dat gebeurt wel vaker. | |
| Guppy | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:03 |
| Oh... ik dacht dus dat dat niet mocht. Nou ja | |
| Yreal | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:29 |
| Je moet het maar warm hebben | |
| TeringHenkie | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:32 |
| Dat is nog niks, gister ontgrendelde de meester de deuren 3 seconden voordat de trein stilstond. De deuren vlogen open, en ik sprong uit een rijdende trein. | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:32 |
Volgens mij bestaan daar geen regels over. | |
| Guppy | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:34 |
| Ach, nu zit ik in een stilstaande bus met draaiende motor in m'n eentje te wachten tot er een chauffeur komt. Whatever | |
| lyolyrc | woensdag 3 augustus 2011 @ 14:36 |
Ik ben ook wel eens uit een langzaam rijdende trein gesprongen toen ik een bus wilde halen. Dat was wel ten koste van een pijnlijke enkel | |
| Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2011 @ 17:00 |
20 jaar geleden kon dat echt gewoon nog. Ben toen ook weleens heel stoer uit een rijdende trein gesprongen. En heel stoer op m'n kokosnoot geticheld | |
| Scarlet_Dragonfly | woensdag 3 augustus 2011 @ 17:13 |
| En de gevolgen daarvan merken we nu nog steeds | |
| Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2011 @ 17:19 |
| Arme jullie | |
| ziggyziggyziggy | woensdag 3 augustus 2011 @ 18:38 |
| "Niet openen voor de trein stilstaat" Nostalgie. Net als "Op vol balkon liever niet roken". | |
| mschol | woensdag 3 augustus 2011 @ 18:40 |
hij reed zeker aardig hard? | |
| lyolyrc | woensdag 3 augustus 2011 @ 18:48 |
En ook in het Duits (Nicht öffnen bevor der Zug hält) en Frans (Ne pas ouvrir avant l'arrêt du train). | |
| Dr_Flash | woensdag 3 augustus 2011 @ 19:01 |
"Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden" | |
| greavy | woensdag 3 augustus 2011 @ 19:05 |
| Afgelopen maandag te Dordrecht Zuid: | |
| Kopstoot | woensdag 3 augustus 2011 @ 20:33 |
| Beste treinkenners, Ik heb een vraag, waarop ik na even het internet napluizen niet heb kunnen vinden, wie weet kan één van jullie me aan het antwoord helpen. Ik heb zelf een studenten-ovchipkaart met weekendabonnement. Nu willen mijn ouders en ik komende zaterdag een stukje met de trein gaan reizen. Zij hebben verleden week een enveloppe van de NS ontvangen, met allerlei voordeelkaartjes, waaronder het meereiskaartje. Nu is mijn vraag, als ik gratis reis, mag ik 3 personen meenemen met meereiskorting. Kan ik dus nu één van mijn ouders een kaartje met korting laten kopen, waarop die ander gratis mee kan? Bedankt alvast voor de moeite! | |
| dennistd | woensdag 3 augustus 2011 @ 20:41 |
| Volgens mij mag het gewoon, je mag alleen niet meerdere spoordeelwekenkaartjes (3x woordwaarde) gebruiken tegelijk, en daar is in dit geval geen sprake van. | |
| greavy | woensdag 3 augustus 2011 @ 20:45 |
| Mag gewoon. Je mag alleen niet meerdere Spoordeelwekenkaartjes combineren, of in combinatie met andere acties gebruiken. | |
| Kentekenplaat | woensdag 3 augustus 2011 @ 20:55 |
| |
| Guppy | woensdag 3 augustus 2011 @ 20:57 |
| Ja | |
| Yreal | woensdag 3 augustus 2011 @ 22:04 |
| Pas als je een coupe voor jezelf hebt merk je pas hoe tering hard zon airco loeit.. Weer eens het ritje Bijlmer -> leiden .. | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:06 |
![]() Vanmiddag op Veenendaal Centrum. Enorm grappig en enorm treffend | |
| mschol | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:10 |
et duurde eff voordat het kwartje viel | |
| Yreal | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:11 |
| Snap hem niet | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:11 |
Woerd. Woerden. Hihi haha. | |
| Ascendancy | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:14 |
| Arriva dreigt met rechter rond mislukte hsl Geheel terecht natuurlijk, hoewel het voor de klant niet het gunstigste is. Ik vraag me af in hoeverre een bod van 50 miljoen lager wel reëel was. 115 miljoen per jaar is er toch ook niet te verdienen met die lijn? | |
| Yreal | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:16 |
Neu | |
| Yreal | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:16 |
Oh dus toch zo | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 00:18 |
Ja. Plus dat ik zelf in Ut woon en mijn | |
| James1988 | donderdag 4 augustus 2011 @ 01:10 |
De enige gunstige optie voor de | |
| Guppy | donderdag 4 augustus 2011 @ 07:00 |
Jammer alleen dat er een spatie is vergeten bij "woerd,'is" /typografienerd | |
| Duvel | donderdag 4 augustus 2011 @ 08:10 |
Kan NS ineens wel die onzalige herschikking op de Oude Lijn teniet doen, wedden? | |
| greavy | donderdag 4 augustus 2011 @ 09:44 |
| Een prachtige vooruitgang voor de nieuwe abonnementen: Vanaf 1 Januari 2012 zijn de nieuwe abonnementen geldig bij de overige vervoerders MITS NS in December kan aantonen dat deze abonnementen goed werken, en niet tevaak falen, én de vervoerders allemaal zicht hebben op deze gegevens (OOK de controleteams etc) Hierover is op 1 Augustus jl. een akkoord bereikt. Het enige nadeel dat blijft is, dat wanneer je overstapt van vervoerder A naar vervoerder B dat opnieuw in- en uitchecken verplicht blijft. Dit om de kostenverdeling goed te berekenen. | |
| Duvel | donderdag 4 augustus 2011 @ 09:57 |
En om jou twee keer het starttarief af te troggelen. Kutkaart. | |
| greavy | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:06 |
| Dat komt er inderdaad ook nog bij. TENZIJ daar ook een akkoord over is bereikt, dat wanneer je de overstap maakt, je geen nieuw starttarief hoeft te betalen. Dat zou natuurlijk moeten.. | |
| James1988 | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:08 |
| Het gaat niet alleen om het starttarief, maar voornamelijk om het degressief kilometertarief. Daarom is het rondje Breda - Utrecht - Amsterdam - Schiphol - Breda goedkoper als je alléén in Amsterdam en Bredaa uitcheckt (ook al verlaat je Utrecht C en Schiphol). | |
| ziggyziggyziggy | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:21 |
Scherp +1. | |
| greavy | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:46 |
| Morgen sollicitatiegesprek bij de Railcatering in Utrecht | |
| ReisT | donderdag 4 augustus 2011 @ 10:53 |
Ze brengen eerst een slecht product op de markt, vervolgens gaan ze dat product wat minder slecht maken, en dan moeten we allemaal blij zijn enzo? Iets dat nog niet zo lang geleden vanzelfsprekend was (dat landelijke abonnementen in het hele land geldig zijn) is nu ineens bijzonder... | |
| Helly | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:05 |
| Waarom staat er bij de ICE van 18.41u van Amsterdam Centraal naar Eindhoven van vandaag dat dat reisadvies vervalt? | |
| mschol | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:10 |
het opstap tarief zal echt niet 2x worden gerekend, doen ze dat wel dan zullen ze het moeten omdraaien naar een overstap.. | |
| Ascendancy | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:19 |
| Waarom kan dat overstappen eigenlijk niet. Als ik van een arriva bus naar een connexion bus ga dan hoef ik toch ook niet 2x een instaptarief te betalen? Kunnen die eikels bij NS dan helemaal niets goed doen. ovchipkaart.nl beweerst overigens dat overstappen binnen 35 minuten nooit 2x het basistarief kost. Als blaak, heemstede-aerdenout en Schiedam centrum eruit gaan als IC stop, dan lijkt het me voor de rest niet zo'n probleem. MITS die toeslag eruit gaat en dat lijkt me logisch als ze het als 1 pakket krijgen. | |
| ReisT | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:30 |
NS weigert stelselmatig om de chipkaart op een fatsoenlijke manier te implementeren.NS maakt daar dus GEEN overstap van. Check je uit dan is je reis afgelopen (en de transactie afgesloten), check je dan weer in dan staat de teller weer op 0. Alleen bij vervoerders die de algemene regels van de chipkaart hanteren (en rekenen met een vaste km-prijs). Daar doet NS dus niet aan mee. | |
| mschol | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:35 |
dat de NS daar nu nog mee weg komt: oke, maar zodra het echt landelijk is lijkt me het stug dat ze dit vol kunnen houden | |
| Ascendancy | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:36 |
| http://www.ov-chipkaart.n(...)ipkaart/overstappen/ Is dit dan niet gewoon oplichting? | |
| Scarlet_Dragonfly | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:38 |
Ze zijn wel hard met een inhaalslag bezig. Zo is het tegenwoordig al wel mogelijk bij een NS kaartautomaat je niet-NS producten op te halen en op je chipkaart te zetten etc. Ik heb dus ook wel enigszins de verwachting (ik weet nog niet hoe realistisch die is...) dat ze wel die kant op aan het werken zijn. | |
| mschol | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:44 |
wat dacht je van dit idiote regeltje: http://www.ov-chipkaart.n(...)/ophalenofuitzwaaien toch van de zotte dat je niet meer even iemand kan uitzwaaien als je geen ov chipkaart hebt | |
| greavy | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:46 |
| Bij NS is het dat, wanneer je uitcheckt binnen 60 minuten op hetzelfde station, er geen saldo afgeschreven word. En zolang de poortjes niet gesloten zijn op de treinstations, hoef je dus ook niet in te checken om iemand uit te zwaaien. Metro sowieso wel. | |
| mschol | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:49 |
begin 2012 worden die poortjes toch gesloten (want dan is iedereen over naar ov chipkaart) toch? dan kan je dus niet iemand meer uitzwaaien als je geen ov-chipkaart hebt.. | |
| Peterselieman | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:50 |
| Gewoon met papieren kaartjes blijven reizen | |
| ReisT | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:52 |
eind 2012 is dat volgens NS. Ze moeten er eerst nog voor zorgen dat iedereen overal met die kaart kan reizen. Zover is het nog lang niet. | |
| Doc__Zenith | donderdag 4 augustus 2011 @ 11:59 |
| Zo, virtueel de eerste trein over de Hanzelijn gereden. Met 200 door Dronten uiteraard | |
| James1988 | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:12 |
Omdat die niet (de hele route) rijdt dus? Met wat voor trein? | |
| Doc__Zenith | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:13 |
| Mat'64 | |
| Irritatie100 | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:14 |
| Chipkaart bij de NS is sowieso vaag. Een vriend van me heeft 19 euro op dat ding staan, dan kan ie niet eens inchecken bij de NS want daar heb je minimaal 20 euro voor nodig Bij de lokale vervoerders kan je met een saldo van 0 gewoon inchecken en pas bij een negatief saldo niet meer. | |
| Doc__Zenith | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:19 |
| Ik snap ook wel weer dat de NS je geen anonieme kaart voor 7,50 ofzo laat kopen om er vervolgens met 25 euro mee te reizen? | |
| Fixers | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:34 |
Vroeger waren dasr perronkaartjes voor. | |
| Brembo | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:38 |
Inchecken en uitchecken binnen 20 minuten Om toegang te krijgen tot het OV-chipkaartgebied om iemand op te halen of uit te zwaaien of, moet u inchecken met uw OV-chipkaart. U betaalt dan het instaptarief. Checkt u binnen 20 minuten weer uit, dan worden er geen kosten in rekening gebracht en krijgt u het volledige instaptarief weer teruggeboekt op uw OV-chipkaart. Dit geldt zowel bij GVB en RET. Bij NS is de periode langer. Daar worden geen kosten in rekening gebracht als u binnen 60 minuten weer uitcheckt. Ik weet niet hoor maar je hebt 19 minuten de tijd om iemand uit te zwaaien bij de Metro en maarliefst 59 minuten de tijd om iemand uit te zwaaien bij de trein Wil je dan even het zonesysteem van de ov-chipkaart uitleggen aan een toerist | |
| Guppy | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:41 |
| Ga je met zo'n rugzak op in de trein dan greavy? | |
| ReisT | donderdag 4 augustus 2011 @ 12:53 |
Die ICE rijdt gewoon de hele route maar de dienstregeling is blijkbaar aangepast (vertrekt 3 minuten later uit Amsterdam...) | |
| Ascendancy | donderdag 4 augustus 2011 @ 13:38 |
| Hebben ze eigenlijk al wat bedacht op de meereiskorting? Als die vervalt zal ik sowieso altijd de auto pakken als ik met vrienden ergens heen moet. Dan maar een bob. | |
| mschol | donderdag 4 augustus 2011 @ 13:50 |
tegenwoordig (en al enige tijd) kan je gewoon het perron op, wat is daar mis mee... | |
| lyolyrc | donderdag 4 augustus 2011 @ 14:03 |
Die meereiskorting is er ook weer bij de nieuwe NS-abonnementen, dus daarmee zullen ze voorlopig wel doorgaan. Ik vraag me wel af hoe dat dadelijk moet als er overal poortjes staan. Het valt me trouwens op dat de meeste nieuwe abonnementen leuke voordeeltjes hebben voor de 60- en 65-plussers, terwijl je als jonge, single dertiger gewoon de volle mep mag betalen. | |
| Scarlet_Dragonfly | donderdag 4 augustus 2011 @ 14:08 |
| Dat is niet anders dan de huidige/oude situatie hoor. 65+'ers krijgen nu ook al een aantal dagen vrij reizen bij hun voordeeluren-abonnement. | |
| greavy | donderdag 4 augustus 2011 @ 14:42 |
Als ik aangenomen word (hoop ik natuurlijk wel Railcatering heeft wel grote interesse lijkt het, want toen ik woensdag gebeld werd, vroegen ze of ik gelijk langs kon komen Maar Vrijdag paste het mij pas. Ik moet wel gelijk pasfoto, ID-kaart en bankpas meenemen voor als ik gelijk aangenomen word. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 04-08-2011 14:48:46 ] | |
| Ascendancy | donderdag 4 augustus 2011 @ 14:44 |
En dan kiest de NS zeker automatisch voor de kortste reisjes | |
| Ascendancy | donderdag 4 augustus 2011 @ 14:45 |
Zolang je maar niet gaat zeuren hoe moeilijk mijn studieboek er wel niet uitziet als ik in de trein zit te leren. | |
| greavy | donderdag 4 augustus 2011 @ 15:04 |
| Dan ga ik wel zeuren dat het er makkelijk uit ziet | |
| Ascendancy | donderdag 4 augustus 2011 @ 15:24 |
Nee, als ik nee knik dan loop je door | |
| Duvel | donderdag 4 augustus 2011 @ 16:03 |
| En jawel, Dordt ligt weer plat. | |
| James1988 | donderdag 4 augustus 2011 @ 17:02 |
3x raden waar ik zometeen langs moet? Juist. Dordrecht.
| |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:12 |
Een proef? Kijken of Brabo's ook koffie drinken? Wat is dat voor onzin? Er moet gewoon catering komen op alle intercitydiensten. Snel. Een proef | |
| Duvel | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:13 |
| Pleur op met die gore "koffie". | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:14 |
| Poekiewoekie | |
| Guppy | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:16 |
| Er zou cola uit die tassen moeten komen. Groetjes uit ede trouwens, ik ben gestrand | |
| Duvel | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:18 |
Het gaat de rest van de dag duren volgens TT... Wat hebben ze in 's hemelsnaam stuk gemaakt??? | |
| Duvel | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:18 |
Hoi Whiskey. Zo heette de hond van mijn opa en oma vroeger. | |
| greavy | donderdag 4 augustus 2011 @ 18:48 |
Of het rendabel is om daar cateraars te laten lopen. Dat is de proef... | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:04 |
Je mist een deel van het verhaal geloof ik Wat is er stuk bij Ede Gupps? | |
| #ANONIEM | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:16 |
Dat. Ik ben groot voorstander voor railcatering, maar dan moeten ze wel échte koffie schenken. Niet die Chemische uit Fukushima geimporteerde potgrond waar ze wat lauw water bij gooien dat al de hele dag in een rugtank zit en het dan verkopen voor 2 euro Gewoon normale, niet-oplos koffie, dan zou ik regelmatig een bakkie pleur kopen bij ze Zo'n expressokreng kan tegenwoordig in 10sec een vers bakkie produceren van bonen, dus daar moet vast wel iets mobiels mee te fixen zijn. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2011 19:17:19 ] | |
| Guppy | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:30 |
Bij ede niks, bij Arnhem schijnt een wissel in puin te liggen. Maar ik ben alweer in Arnhem. Met een hele auto vol Fok-forenzen naar arnhem gekomen | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 19:38 |
Cateraars met bier laten rondlopen in SLT's One knife cuts all: Catering aan boord Extra vraag naar toiletten aan boord Plees financieren van de opbrengst van de catering Bah wat ben ik toch griezelig briljant eigenlijk | |
| Ascendancy | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:40 |
| Altijd als ik mensen in de trein bier zie drinken is het klootjesvolk of een Duitser en dat houden we maar lekker zo. Het is toch geen rijdende kroeg | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:41 |
| Voor vervoer op stand neem je maar een taxi, verhevene | |
| Ascendancy | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:45 |
| Ik voel me niet verheven, maar ik heb nooit begrepen waarom je bier in de trein zou willen/moeten drinken, tenzij te laat bent voor een feest en dus al in de trein voordrinkt. Alcohol is imo een sociale gelegenheid, geen doel opzich. | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:48 |
| Oh, okee | |
| Ireyon | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:49 |
| 'k Zat een keer in de IC Ehv - Tilburg (v. 17:32) van een Duveltje te genieten. Nog nooit zoveel diknekken vol jaloezie naar me zien kijken. | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:52 |
Kijk maar uit. Ascendinges heeft er nogal kriebel aan | |
| Ireyon | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:53 |
Daar smaakt-ie alleen maar lekkerder door | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 20:56 |
Proost! | |
| Ascendancy | donderdag 4 augustus 2011 @ 21:11 |
| Nee hoor, mensen moeten het zelf weten, maar er is geen enkele reden om bier in de trein te faciliteren en door uitwassen is het sociaal onwenselijk. | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 21:16 |
| Ik kots op mensen die vooral druk zijn met bepalen hoe een ander zijn leven wel of niet moet leven. Op jou dus, A-ding | |
| Ascendancy | donderdag 4 augustus 2011 @ 21:25 |
| Ik bepaal niet hoe mensen hun leven moeten leven. Dat het sociaal onwenselijk is, lijkt me een vrij open deur. | |
| dennistd | donderdag 4 augustus 2011 @ 21:41 |
Kunnen we misschien weer even ontopic gaan?![]() Loc Z4 van de SchafbergBahn (uit 1893) bovenop de Schafbergspitze eergisteren | |
| greavy | donderdag 4 augustus 2011 @ 21:51 |
| Nice! | |
| Brembo | donderdag 4 augustus 2011 @ 22:27 |
Het is ook wel lekker in de trein, vooral in de oude koplopers raampje open, biertje er bij | |
| Scarlet_Dragonfly | donderdag 4 augustus 2011 @ 22:34 |
| Hmm.. interessant. Ik hou sinds begin dit jaar een excel-sheet bij met alle ritjes die ik met de trein maak door Nederland. Ik heb er zojuist een vergelijking tussen de kosten die ik in theorie zou maken als alle nieuwe abonnements-vormen het hele jaar al geldig zouden zijn. De conclusie lijkt nu te zijn dat 'altijd voordeel' voor mij het goedkoopst uit komt met m'n huidige reisgedrag. Zo wisselend tussen weekend, door-de-weekse-dal-uren en spits-uren is mijn reisgedrag blijkbaar! Van te voren had ik vermoed dat een dal-vrij of een weekend-vrij het voordeligst zou zijn (zijn nummer 2 en 3 trouwens). | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 22:37 |
Vet Wel een eng simpel systeem trouwens zo te zien, Strub. | |
| stavromulabeta | donderdag 4 augustus 2011 @ 22:41 |
Dit dus. ![]() | |
| dennistd | donderdag 4 augustus 2011 @ 23:01 |
Dit is alleen op het station, de rest is Abt met 2 rijen tanden | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 23:10 |
| Dat is wel het minste ja. Is het niet zo steil of zo? | |
| dennistd | donderdag 4 augustus 2011 @ 23:21 |
| 25,5% maximale stijging, vrij steil dus wel.. | |
| Dr_Flash | donderdag 4 augustus 2011 @ 23:26 |
| Hmm typisch. Nou ja, Abt met 2 rijen kan genoeg zijn natuurlijk. Als het alleen dat ene tractieding met dat ene rijtuigje is kan het niet veel kwaad denk ik Waar zijn de bordjes? | |
| Duvel | vrijdag 5 augustus 2011 @ 00:47 |
You're welcome. | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 02:20 |
| Zit er naar uit dat de reis Boedapest -> Den haag HS er gaat komen | |
| dennistd | vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:13 |
De normale treinen (dit was de 'nostalgiezug') rijden met een neubau-dampflok (oliegestookt uit halverwege jaren '90) en twee op het oog lichtgewicht rijtuigen. Het dalstation heb ik helaas niet voor je, wel de beide stations de berg op: ![]() | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:08 |
| Leuk Krijg er alweer helemaal zin in om die kant op te gaan. Misschienvolgend jaar maar eens, eindelijk | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:58 |
| En de Rit is rond. 15 Aug ga ik vanuit Boedapest in 1x door naar Eindhoven. En er zit een bier wagon in de trein | |
| Brembo | vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:08 |
Sinds wanneer kan je in een keer van Boedapest naar Eindhoven? | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:15 |
1x per jaar, de terugrit van de Sziget trein | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:17 |
| Ben aangenomen bij de Railcatering Vrijdag beginnen. Gelijk 8 uur contract, maar ze hopen dat ik wel meer ga werken (4 diensten, elke dag 2. Een dienst is 4,5 a 5 uur) [ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 05-08-2011 16:29:36 ] | |
| James1988 | vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:18 |
| Feli | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:24 |
toppie | |
| ziggyziggyziggy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:42 |
| Feli! Jammer dat ik je niet snel zal tegenkomen, denk ik... | |
| Duvel | vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:43 |
Geen herinstructies in Utrecht? | |
| Peterselieman | vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:43 |
gefeliciteerd | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:53 |
| Danku | |
| Stefanovic83 | vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:58 |
| Nice, voortaan gratis koffie voor de treinfokkers | |
| Ireyon | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:04 |
| Waar kunnen we je dan vinden? Fyra of ergens van/naar Utrecht | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:04 |
ik ben voor | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:11 |
Heb standplaats Utrecht. Dat betekent tussen Utrecht-Amersfoort-Zwolle, en er is ergens een kans op Utrecht-Arnhem, Utrecht-Amsterdam en Utrecht-Eindhoven. Alleen gratis koffie lukt niet hoor. Kan wel bij de Kiosk en dergelijke (zodra ik mn pas heb) 60% korting krijgen | |
| James1988 | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:15 |
Het ziet er wel aantrekkelijk uit | |
| Peter | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:33 |
Je bekers worden geteld? | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:36 |
| Jup. Voorraad bij vertrek + als je weer terug bent. Als je te weinig geld hebt, mag je zelf betalen. Bij te vaak verschil kan je ontslag krijgen.. | |
| #ANONIEM | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:38 |
Lekker werken dan | |
| Peter | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:38 |
| Dat wordt eigen bekers meenemen | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:40 |
Lijkt me niet meer dan logisch toch? Gefeli en succes greavy | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:43 |
Nee. Logisch dat de baas niet voor de misgelopen omzet opdraait? Hij gaat jou tekort niet betalen | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:44 |
Dat mag trouwens niet hé. Dat je het even weet. | |
| Duvel | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:45 |
Zou mooi zijn als ze dat ook bij banken deden: hoi, jij hebt die pauper een dure lening in zijn maag gesplitst, hij kan hem niet meer afbetalen dus we houden jouw loon in. | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:45 |
Ze kunnen een heel boel willen, maar dat jij iets kwijt raakt is gewoon bedrijfsrisco en daar is hij voor verantwoordelijk. | |
| Duvel | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:45 |
Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad zo is, maar heb je een bron? | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:46 |
Dat zou mooi zijn ja | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:46 |
het staat ergens in bw 6. Even een koffie zetten en dan zal ik het even opzoeken | |
| #ANONIEM | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:47 |
Dat is wettelijk geregeld. CAO Horeca? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2011 17:50:07 ] | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:49 |
| Denk het wel. Durf het niet zeker te zeggen. | |
| Duvel | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:50 |
No shit. | |
| #ANONIEM | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:50 |
joajoa [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2011 17:50:52 ] | |
| Duvel | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:51 |
Nee, CAO's gaan niet over bedrijfsrisico. Het is een algemenere regel die gaat over de aansprakelijkheid van werknemers op het gebied van bedrijfsgoederen. | |
| #ANONIEM | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:51 |
Klopt, mijn fout | |
| Guppy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:53 |
Deden ze dat maar eens. Loeders zijn t, die banken | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:53 |
| Ik stond net in Den Bosch waar ineens een ICE en een EuroNight elkaar kruisten | |
| Guppy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:54 |
| Ik mis de ICE best wel een beetje op mijn traject | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:56 |
| Ik zag er later anders in Arnhem ook eentje binnenrijden | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:58 |
| zo, koffie is gezet en de wetbundel ligt open. Artikel 7 : 661 bw laat je werkgever maar eens aantonen dat je een beker, zakje thee en 85 cent hebt ontvreemd Jij moet hier dus voor verzekerd zijn en anders gaat het riedeltje echt niet op. Ik ga in September beginnen aan mijn rechten studie aan de uva | |
| Guppy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:59 |
| Toen ik m laatst wilde nemen ging ie naar venlo... | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:59 |
| Ik kwam vanochtend op Den Bosch de Jan Kiepura ook al tegen. Was net op tijd de trap af.. Tegelijkertijd kwam uit de andere richting de lege Cellulose. Dat was balen, want die had ik ook op de foto willen hebben,,, Toen ik naar Utrecht ging, werd ik ingehaald door de ICE richting Venlo | |
| Duvel | vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:03 |
Als je straks met die rugzak rondloopt heb je geen tijd meer voor die ongein hè! | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:03 |
| Dat weet ik. | |
| Duvel | vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:13 |
Dat is mooi en zal bijdragen aan een bevredigende dienstuitvoering. | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:14 |
| Gaat hier nog iemand iets doen met mijn kennis van het recht? | |
| bork | vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:23 |
Ik kwam er in eentje Arnhem uit | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:30 |
Ja had ik 2 weken geleden ook. Lekker 3 uur stapvoets peddelen naar Keulen godverdomme | |
| bork | vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:37 |
Er was iets tussen Eindhoven en Helmond, ICE 154 naar Duisburg i.p.v Venlo vanaf Keulen via Gladbach | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:43 |
| Inderdaad. Slim gedaan. Tussen Eindhoven en Helmond was - hoe kan het ook niet anders - toen een zelfdoding.. Is het normaal dat de ICE keert op Utrecht? Toen ik om 11:50 op spoor 4 stond, kwam een ICE uit de ri Venlo, keerde op spoor 4 en zou 12:10 weer naar Frankfurt vertrekken.. | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:56 |
Vanmiddag in Den Bosch, kiek moar welke je leuker vindt ![]() ![]() | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:10 |
| Morgen voor het eerst sinds aug 2006 weer eens Hoorn-Enkhuizen berijden | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:10 |
| Nice! | |
| Stefanovic83 | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:12 |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:12 |
Sterkte gast | |
| Zyron | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:13 |
| Gezien er 8 seconden tussen de posts zag verwacht ik niet dat greavy de post van Fles had gezien.. Welkom bij Servex, greavy. Succes en ik kom je vast wel eens tegen. | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:20 |
Dat denk ik ook idd Thanx Yreal | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:22 |
Dat is minder. Sterkte ermee! @Fles, ik had je post voor mij niet gezien. Ik reageerde op je foto. Dit dus. Jij zit toch in de Kiosk van Emmen? Wie weet dat ik je tegen kom | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:23 |
| Ah oke, ik kijk standaard niet naar de post time. Iemand nog een pilsje? | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:39 |
| Aanmeldformulier Studentenbijeenkomst OV-chipkaart Ben jij student, ouder dan 18 jaar en reis je met je Studenten OV-Chipkaart? Wil jij meewerken aan een klantensessie en je mening geven op een aantal cases t.a.v. in- en uitchecken met de OV-chipkaart? Meld je dan aan voor de klantensessie op maandag 15 augustus van 17.00 tot 19.00 uur in Utrecht (naast het station). Voor een pizza en cola wordt gezorgd. Ook geven we je een vergoeding voor je medewerking aan deze sessie. Voor het aanmeldformulier een klikje | |
| #ANONIEM | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:40 |
| "voor een pizza en cola wordt gezorgd." [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2011 19:40:33 ] | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:40 |
| Jezus. Gratis reizen en nog inspraak krijgen ook | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:40 |
| Ik zou wel willen, maar dan ben ik net vertrokken uit Boedapest | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:41 |
Dit is toch om dingen te kunnen verbeteren. OOK de SOV-procedure bij NSR moet verbeterd worden. En dat kan je bespreken met de SOV-reizigers | |
| Zyron | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:45 |
Alleen denk ik niet dat jij met je Railcatering in Emn komt.. Wat betreft die NS-actie nu met studentenOVblabla.. .als ze het nu binnen de geldigheid van de week-OV hadden gedaan had ik het overwogen. Oja; toetje; Vanaf maandag 8 augustus 2011 heeft de Albert Heijn weer dagkaarten. Deze zijn geldig op: - één dag voor één persoon in de 2e klasse - in de periode van maandag 8 augustus 2011 t/m zondag 30 oktober 2011 - maandag t/m vrijdag na 9 uur, in het weekend de hele dag Kosten: ¤ 14,-. Het is mij op dit moment nog niet bekend of ze ook geldig zijn bij Arriva/Connexxion/Syntus/Veolia, al ga ik daar wel vanuit. Bron: een schijtlijster. | |
| Peter | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:47 |
| "Aanmeldformulier Studentenbijeenkomst OV-chipkaart Bevestiging Alvast bedankt voor je medewerking!" IK heb wel invloed | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:51 |
SOV is vanaf 15 augustus weer geldig. Nee, dat zal wel niet. Maarja, ik kom ook wel eens in Emmen (maar tref jou daar nooit Alleen jammer dat die reiskostenvergoeding zo brak is bij Servex (Railcatering sowieso). ¤7,98 maximaal per dag vergoeden ze voor reiskosten. Meer kosten = zelf bijbetalen. Maar anderzijds is dit ook wel begrijpelijk. | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:57 |
Dit gaat alleen over de reiskosten die je moet maken om van huis naar werk en weer terug te komen neem ik aan? Of moet je overdag in de trein terwijl je koffie loopt te leuren ook in het bezig zijn van een geldig vervoerbewijs? Dat zou wel TE triest zijn natuurlijk, maar hey, Servex.. ik vraag het maar even | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:57 |
| Gaat over de reiskosten van woon-werkverkeer inderdaad. Tijdens je werk mag je gewoon 'meeliften' | |
| Zyron | vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:58 |
| SOV is vanaf de 16e geldig greavy, watch out. Reiskosten heb ik niet mee te maken. Ik sta binnen acht minuten op het station met de fiets, ik ben dan ook de lul als het alarm 's nachts afgaat.. komende 2 weken ben ik er nog vrij veel, in principe elke ochtend om 05:45 beginnen. Tot 17 augustus ben ik unitleider. ;D | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:00 |
Krijg nou de piepers. Waarom pas geldig op dinsdag, en niet maandag | |
| Zyron | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:01 |
| Het is élk jaar vanaf de 16e tot (en dus vanaf) de 16e. Ongeacht de dag. | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:01 |
| Maar dan nog niet logisch... Ik vind gewoon begin van de week. Sowieso NS.. Zij willen SOV-reizigers erbij, maar SOV is niet geldig. FAIL | |
| Dr_Flash | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:02 |
Zeg het ze! | |
| Zyron | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:05 |
| And so he did "@NS_online ben er wel, maar jammer dat SOV dan nog niet geldig is..." | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:17 |
het is al 20 miljoen miljard jaar van 16 tot 16.. zelfs als er nog verplichte activiteiten zijn op school Dat mag je er echt wel even ingooien namens mij. | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:18 |
| Maarja, daarvoor moet je weer niet bij NSR zijn, maar bij die vage IB-Groep.. | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:21 |
| Ach, je neemt nog steeds een product van de NS af, dus je kan het allicht proberen | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:25 |
| Het is geen product van NS. | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:26 |
| Een treinreis is een NS product | |
| Scarlet_Dragonfly | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:28 |
| Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ook met een NS-ticket en dus de voorwaarden daarbij reist... Dat is met vliegen misschien wat duidelijker: daar kun je ook prima met een KLM ticket in een Air-France vliegtuig zitten bijvoorbeeld. | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:31 |
Maar je vervoerbewijs word door DUO/IB-Groep bepaald, die ook bijhorende voorwaarden gebruikt | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:32 |
| Waar verschillen de voorwaarde van de SOV dan van een kaartje? | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:59 |
| Vergelijk het maar.. Zal vast verschil in zitten | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:23 |
| Zwartrijder betaalt na 59 jaar alsnog Een spoorweg in Servië. © epa Een man die begin jaren '50 als zwartrijder een rit met de trein heeft gemaakt, heeft de boete onlangs alsnog betaald. De krant Politika in Belgrado meldt dat Manojlo in een enveloppe 10 euro heeft gestuurd naar directeur Milovan Markovic van de Servische spoorwegen. Manojlo Latkovic uit het Noord-Servische Zrenjanin schrijft in een begeleidend briefje dat zijn illegale rit toen uit pure noodzaak was: hij had geen geld voor een kaartje. Maar nu hij 'aan het eind van zijn levensreis de balans opmaakte' bleek er nog een rekening open te staan, waarop hij deze alsnog betaalde. De spoorwegen hebben geprobeerd hem het geld terug te geven omdat de overtreding allang verjaard is. Maar zonder succes: Latkovic weigert het aan te nemen want dan klopt immers zijn balans niet meer. (ANP/Redactie) | |
| Yreal | vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:57 |
Wat een baas | |
| stavromulabeta | vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:22 |
| Is iemand al opgevallen dat de NS-reisplanner nog steeds de oude tariefstructuur voor via-trajecten aangeeft? | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:27 |
| Hmmm. Vandaag is er wederom een ICE via Arnhem de grens over gekomen - want hoe kan het ook niet anders - er was weer eens een aanrijding tussen Eindhoven en Helmond.. | |
| ziggyziggyziggy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:33 |
Nauwelijks. | |
| James1988 | vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:43 |
| Zo, even een slagje Breda - Schiphol gedaan met de Fyra. Gewoon, omdat het kan. Perfect pünktlich. | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:44 |
| Ga ik nog liever retourtje met ICR-TD10 naar Venlo. Veel leuker. En je 3G valt niet continu weg | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:45 |
Nieuwe aanwinst.. 462 pagina's tellend boek..![]() | |
| James1988 | vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:47 |
Oh, ik reisde niet alleen. Heb m'n telefoon ook amper aangeraakt onderwerp | |
| greavy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:56 |
| Maar dan nog Je ziet bij Den haag-Venlo tenminste nog wat cargo's, net als op Venlo | |
| James1988 | vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:00 |
| Ik heb Thalyssen gezien. Bij Hoofddorp kruiste er eentje, nog geen twee minuten later zagen we er eentje over het gewone spoor richting Den Haag gaan... | |
| bork | vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:46 |
lezen meneer Greavy, ik zat er in, compleet met uitleg die jij zo goed vond | |
| James1988 | zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:41 |
![]() What the... Ter informatie: CrossCountry is een Train Operating Company in Engeland. | |
| Yreal | zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:43 |
| |
| greavy | zaterdag 6 augustus 2011 @ 08:00 |
Oh. Ik dacht dat jou bericht over vorige week ging, toen er ook al een ICE via Arnhem de grens over kwam. Wederom dezelfde reden | |
| bork | zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:31 |
Toen ook een ongeval tussen Eindhoven-Helmond | |
| ZwartmetSuiker | zaterdag 6 augustus 2011 @ 15:20 |
Hahaha die is briljant! | |
| Arnette | zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:31 |
Inmiddels zijn de nieuwe tarieven (20 en 40% korting) ook te vinden op ns.nl! | |
| greavy | zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:35 |
Jup. Toen ook al een zelfdoding. Daar is het wekelijks minimaal 1x raak, meestal vaker. | |
| Zenit- | zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:08 |
Met deze trein ging ik door het Zwarte Woud, hij reed bijzonder comfortabel.![]() ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Zenit- op 06-08-2011 18:19:28 ] | |
| Duvel | zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:54 |
| Titisee? | |
| Dr_Flash | zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:14 |
Netjes Duuf | |
| Duvel | zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:23 |
Ik was er nog in het Hemelvaartweekend. ![]() ![]() [ Bericht 50% gewijzigd door Duvel op 06-08-2011 19:29:38 ] | |
| Dr_Flash | zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:50 |
| Leuk, ik zat vorig jaar om deze tijd in de buurt (Freiburg Littenweiler) | |
| Duvel | zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:57 |
| 't Is een mooi gebied, je kunt er goed wandelen. Ze zetten alleen de afstanden op de bordjes zoals ze die op de kaart hebben opgemeten. | |
| Zenit- | zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:26 |
Ik zat in Kirchzarten, da's 9 km ten zuiden van Freiburg. | |
| Dr_Flash | zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:27 |
| Nou, ten oosten dan Ik heb nog een mooie cabinerit van dat hele traject trouwens | |
| Dr_Flash | zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:55 |
Misschien kunnen onze erwtensoep-uitdelende vrienden eens een voorbeeld nemen aan de Zweden ![]() | |
| bork | zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:07 |
Wij zaten een week in Freiburg zelf (Vauban). En zijn ook op pad geweest maar dan wel met dit monster langs de 3 meren ![]() Met start in Seebrugg ![]() Niet zo comfortabel trouwens ![]() en aankomst te Titisee ![]() ![]() | |
| Dr_Flash | zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:10 |
| Kijk, da's nogeens een stoomloc | |
| Zenit- | zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:14 |
Langs de Schluchsee, Titisee en nog zo'n klein meer bedoel je? | |
| Dr_Flash | zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:16 |
| Tussen Altglashütten-Falkau en Aha ligt nog een klein meertje: Het Windgfällweiher. | |
| bork | zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:26 |
http://www.3seenbahn.de/ | |
| ziggyziggyziggy | zondag 7 augustus 2011 @ 00:11 |
Nou, sneeuw op de vrije baan is meestal niet het probleem in Nederland... | |
| Dr_Flash | zondag 7 augustus 2011 @ 00:33 |
Oh ja, reden te meer om vooral NIET van de Zweden te willen leren idd | |
| Zug-Chef | zondag 7 augustus 2011 @ 00:38 |
Zo tijd voor een eerste plaatje van de vakantie, die me via Berlijn naar Praag, Wenen en Budapest leidde. ![]() Aangekomen in Praag kwam het met bakken uit de hemel en dat bleef anderhalve dag zo doorgaan. Pas vrijdag 22 juli 2011 werd het droog en bleef het droog. Zo is na het ontbijt een bezoekje gebracht aan het fraaie centraal station van Praag, het hlavní nádraží. Typisch Tsjechisch is de oude vertrouwde railbus, wat met name in de dunbevolktere gebieden de enige vorm van openbaar vervoer per spoor is. Tussen 1975 en 1982 zijn door het Tsjechische bedrijf Vagonka Tatra in totaal 680 stuks van de serie 810 geleverd, waarvan er ook in 2011 nog velen in de oorspronkelijke staat rijden. De railbussen zijn per stuk bijna 14 meter lang en hebben 55 zitplaatsen. Vanuit Praag rijdt nog dagelijks een trein bestaande uit meerdere van deze railbussen en worden getrokken door een diesellok van de serie 714. Klokslag 1 minuut voor 11 vertrekt de 714 019 met vijf van deze wagens als Os (Osobní vlak; stoptrein) 9007 voor een bijna twee uur durende rit naar Čerčany, een plaats in Midden-Bohemen zo'n 35 km ten zuidoosten van Praag. Later meer. | |
| Dr_Flash | zondag 7 augustus 2011 @ 00:42 |
| Typisch. Ik had naar Cercany en nog wel wat verder gewoon een CityElephant En juist dit soort troep op de lijn naar Dobris | |
| Zug-Chef | zondag 7 augustus 2011 @ 00:46 |
| Je hebt een snelle stoptrein en een langzame die een andere route neemt. De snelle rijdt vaker (ik geloof 1 a 2 x per uur) en rijdt inderdaad met die nieuwe dubbeldeksmeuk. De langzame rijdt met van alles en nog wat maar in ieder geval diesel waaronder dus deze samenstelling. | |
| Dr_Flash | zondag 7 augustus 2011 @ 00:47 |
| De snelle zoals jij dat noemt stopt ook overal hoor | |
| bork | zondag 7 augustus 2011 @ 00:50 |
Ik ben benieuwd | |
| Dr_Flash | zondag 7 augustus 2011 @ 00:56 |
| Jij hebt het zeker over de lijn die eerst richting Dobris gaat tot Vrané nad Vltavou (of eigenlijk tot Skochovice) en daarna alsnog afbuigt naar Cercany? The relevant portion of the network is shown in the exhibit ![]() | |
| Ascendancy | zondag 7 augustus 2011 @ 05:06 |
Alsof het daar allemaal zo lekker gaat. De meeste IC's rijden hooguit 1x per 2 uur. De X2000 op veel trajecten nog minder. En de gewone IC Goteborg-Kopenhagen kwam ook 20 minuten te laat binnen op Goteborg, om vervolgens de verwachte aankomsttijd in kopenhagen met een half uur te laten fluctueren. Je kan het daar wel bagatelliseren, maar het lijkt alleen minder erg, omdat de treinen daar veel minder rijden.Een kwartier is een veel groter probleem, gevoelsmatig als de trein ieder kwartier rijdt. En wat dat tergaat ben ik iig blij met de Nederlandse drgl. | |
| ErkendFokker | zondag 7 augustus 2011 @ 08:55 |
Iemand een idee welke trein dit is? Wou hier eerst mee reizen maar aangezien er geen sporen bij staan leek het me allemaal een beetje vaag![]() ![]() | |
| Zug-Chef | zondag 7 augustus 2011 @ 09:56 |
Helemaal juist Dat is een extra trein naar Budapest voor het Sziget-festival | |
| ErkendFokker | zondag 7 augustus 2011 @ 10:07 |
had al zo'n vermoeden. Maar goed dat ik daar niet in zat, was vast heel vol. al ga ik wel naar budapest. Ik ga met het vliegtuig. | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 10:26 |
| De Sziget trein is ook alleen toegankelijk voor de mensen die voor deze trein gereserveerd hebben. | |
| ErkendFokker | zondag 7 augustus 2011 @ 10:51 |
waarom staat hij er dan tussen? Zonder info verder. Lekker vaag. | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 10:55 |
De planner heeft de trein ietwat verkeerd ingelegd: Deze trein had erbij moeten hebben "NVR" (Niet voor Reizigers). Dan had hij niet in de planner gestaan. Dat is echter niet gebeurd, waardoor hij er wel in staat. | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 10:56 |
| Oh. We hebben een roze VIRM (OV-Chipvirm) minder op het sporennetwerk rijden binnenkort De VIRM 9524 word weer geel met blauw En vanaf 5 September gaat eindelijk de kwartiersdienst Dordrecht-Gorinchem van start De DRGL voor de trein naar Geldermalsen verschuift één minuut, en samen met de kruisingen in Dordrecht Stadspolders en Boven-Hardinxveld, is de (irritant) lange stop voor de trein naar Geldermalsen ook verdwenen En de aansluitingen in Geldermalsen blijven hetzelfde, maar in Dordrecht wijzigingen. De trein uit Geldermalsen sluit aan op de IC naar Amsterdam, en de trein uit Gorinchem sluit aan op de IC naar Den Haag. Voorheen sloot de trein uit Geldermalsen aan op de IC naar Den Haag | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 15:36 |
| Als het hier toch zo stil is, maar een paar fotootjes.. Beladen kolen- of ertstrein opweg naar emplacement Maasvlakte, om daar ingewisseld te worden voor 2x BR189 Allen geen dienst Opvallend bij deze foto is dat de achterste locomotief géén DB Schenker logo heeft, maar een DB logo. Opweg naar DSM Lutterade Afkomstig uit Tilburg De afvoer van Moerdijk 6x keteltjes Novara-shuttle De Melzo Nieuwe aanvoer naar Moerdijk | |
| James1988 | zondag 7 augustus 2011 @ 15:58 |
| Mooie foto's, goed weer ook zo te zien. Op Drehscheibe staat een foto van de 1901 en 1902 voor de NMBS. Deze locs zijn gelijk aan de HLE 18 maar zijn voorzien van automatische koppeling en MUX, om zo als treinstel te kunnen rijden met M6-rijtuigen. | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 15:59 |
| Het was goed weer. Dan wel niet zonnig, maar de zon kan vaak de ergste ergernis zijn voor de fotograaf: Tegen de zon in, schaduw et cetera. | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 16:01 |
| Oja, afgelopen Vrijdag te Dordrecht nog de Tilburg Industrieshuttle: Toen te Roosendaal de UC 44600 uit Antwerpen Noord: Te Den Bosch de EuroNight: Uiteindelijk te Utrecht een Lege Kolentrein met 2x DBS 189 naar Amsterdam Westhaven: Jammer genoeg de lege Dolimetrein te Den Bosch gemist: Terwijl ik de EN zit te fotograferen, komt op het andere middenspoor 5(?) deze trein voorbij denderen.. | |
| Ascendancy | zondag 7 augustus 2011 @ 17:11 |
Wordt de reis dan niet gewoon een kwartier langer inplaats van de beloofde 2 minuten? Als de dienstregeling op gdm maar 1 minuut verandert, maar die trein aansluit op een trein die een 13 minuten later vertrekt uit Dordrecht, lijkt me dat de enige conclusie. En hoe is die overstap, want als je op dordt naar spoor 5 moet rennen haal je dat in de spits niet. | |
| Brembo | zondag 7 augustus 2011 @ 18:00 |
Ze kunnen toch op de CTA aangeven dat deze bestemd is voor gezelschapsvervoer of reservering verplicht. Het geeft bij de treinreiziger wel duidelijk dat hij weet waar zijn trein vertrekt en hoe laat | |
| Dr_Flash | zondag 7 augustus 2011 @ 18:20 |
| Hoe rijdt die Sziget trein eigenlijk precies? Staat helemaal niet eens een Sziget in HAFAS | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 18:25 |
| Groningen-Zwolle-Utrecht-Den Bosch-Eindhoven-Venlo, daarna weet ik het ff niet meer. | |
| Zug-Chef | zondag 7 augustus 2011 @ 18:25 |
| Hafas = geplande dienstregelingen van treinen voor iedereen beschikbaar (=OV). Deze Sziget-trein (en de 2 van vrijdag) zijn extra ingelegde chartertreinen en staan dus ook niet in Hafas. En het Sziget-festival wordt gehouden op een eiland in de Donau in de stad Budapest | |
| Dr_Flash | zondag 7 augustus 2011 @ 18:26 |
| Mooi. EN hoe rijdt die trein dan? En wat is er ZO enorm boeiend aan dat festival dat er vanuit Groningen directe treinen naartoe gaan? | |
| placeholder | zondag 7 augustus 2011 @ 18:28 |
| De treinen naar Sziget zijn partytreinen, hoorde ik laatst. Compleet met bar en disco. Misschien dat iemand hier meer over weet? Leek me wel geinig. Mag best een keer van Den Helder naar Maastricht rijden dan ^^ | |
| Dr_Flash | zondag 7 augustus 2011 @ 18:32 |
Ik dacht meer aan een IETS langer traject. Iets als ehmm. Groningen - Budapest of zo Den Helder - Maastricht | |
| Ascendancy | zondag 7 augustus 2011 @ 19:31 |
Het is het grootste festival van Europa. 7 dagen lang een festival immenser dan lowlands met halve liters bier voor 2 euro. | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 22:14 |
Nee. In Geldermalsen verschuift het niet. Ik zal de DRGL nog even opzoeken, je hoort het nader | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 22:37 |
| Ascendancy, heb het gevonden. Vertrektijden uit Dordrecht naar Gorinchem en Geldermalsen worden: x.08, x.23(tot Gorinchem), x.38, x.53(tot Gorinchem) Vertrektijden uit Geldermalsen naar Dordrecht: x.08, x.38 Deze komt aan in Dordrecht om x.03 en x.33. Reistijd word dus met 8 minuten vergroot. Vertrektijden uit Gorinchem ri Dordrecht zijn: x.05, x.22, x.35 en x.52. Hier word de reistijd vergroot van 22 naar 28 minuten. Aankomsten Dordrecht zijn dus: x.03(uit Geldermalsen), x.20(uit Gorinchem), x.33(uit Geldermalsen), x.50(uit Gorinchem) Verder word de Stoptrein Dordrecht-Gorinchem vv een soort sneltrein: Deze zal niet gaan stoppen op station Blauwe Zoom ivm de kruising op Boven-Hardinxveld | |
| Dr_Flash | zondag 7 augustus 2011 @ 22:39 |
| ik word doodziek van dat geneuzel op de millimeter daar. Verdubbel gewoon heel die lijn en je kan doen en laten wat je wil | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 22:49 |
| Compleet verdubbelen is ook beter. Sowieso tussen Dordrecht en Gorinchem volledig dubbel spoor. | |
| Ascendancy | zondag 7 augustus 2011 @ 23:05 |
Kortom, vanuit Geldermalsen wordt de overstaptijd vergroot van 3 naar 9 minuten en die vanuit Gorinchem geeft een overstap van 9 minuten, richting Rotterdam. Dan heb je dus een effectieve reistijdverlenging van 6+6 is 12 minuten vanuit Gorinchem. Dat is wel erg veel en ik vraag me af in hoeverre dat gecompenseert wordt door het kortere wachten, want de 1900 sluit nu perfect aan Verdubbelen is te duur fles, omdat de betuwelijk nu daar ligt, kan je tussen Gorinchem en Hardinxveld nergens heen, tenzij je of de A15 het kanaal in bouwt, of de betuwelijn nu al gaat verleggen. | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 23:18 |
| |
| Bundesrepublik | zondag 7 augustus 2011 @ 23:21 |
http://www.101.tv/page/10(...)c487a4279dc725f8cb2a | |
| Ascendancy | zondag 7 augustus 2011 @ 23:26 |
Het is geen eens een ic station. Het is een stoptreinstation waar toevallig een ic die als stoptrein rijdt langskomt. Het belang van Hoogenveen is 0,0 in economische waarde en het voorkomen van fileleed. | |
| Viezze | zondag 7 augustus 2011 @ 23:46 |
| Ik snap het probleem van Hoogeveen ook niet zo goed. De stoptrein rijdt namelijk voor de intercity uit, dus als je richting Amersfoort moet kan je in Zwolle prima overstappen. Je bent alleen wat langer onderweg, maar dan moet je maar in een echte stad gaan wonen | |
| greavy | zondag 7 augustus 2011 @ 23:46 |
| Het scheelt ze iets van 5, hoogstens 10 minuten reistijd. | |
| Dr_Flash | zondag 7 augustus 2011 @ 23:53 |
Hoogeveen heeft ook helemaal geen probleem. Ene J. Mastwijk die in de Kamer zit en in Hoogeveen woont, is de enige die dat "probleem" "heeft". Want die heeft in een gebied waar niemand woont, VIJFTIGDUIZEND mensen kunnen vinden die echt DOODGAAN aan een overstap op weg naar Schiphol. Like, 1 op de 5 heeft die verbinding EEN keer per jaar nodig. Waar hebben we het over? DAAR hebben we het over. Jan Mastwijk kan beter al onze belastingcenten terug gaan betalen. Waardeloze "volksvertegenwoordiger" dat het is. | |
| Peterselieman | zondag 7 augustus 2011 @ 23:56 |
| Fles, Mastwijk zit niet meer in de kamer | |
| Ascendancy | zondag 7 augustus 2011 @ 23:56 |
50.000 mensen? Dat zijn serieuze vervoersaantallen en daar is de capaciteit helemaal niet voor op Groningen-Schiphol. Beter dus dat we die mensen teleurstellen. Kan trouwens niet wachten tot iemand uit visvliet in de kamer komt. | |
| Dr_Flash | zondag 7 augustus 2011 @ 23:57 |
Hoe kan het dan dat dat hoogeveen gezeik gewoon doorgaat | |
| Peterselieman | maandag 8 augustus 2011 @ 00:01 |
omdat ze niet snappen dat per uur een meer regelmatig patroon beter is en dat ze bij de NS beter kunnen aandringen op een trein die na Zwolle doorrijdt naar Utrecht. Voordelen: makkelijke overstap op Zwolle en minder rangeren in Zwolle. | |
| Duvel | maandag 8 augustus 2011 @ 07:52 |
| Greavy: toffe foto's, ik zou alleen proberen je camera recht te zetten, het lijkt nu alsof de treinen gelanceerd worden... | |
| Guppy | maandag 8 augustus 2011 @ 08:02 |
| En het regenwater stroomt rijkelijk in de hal van station Arnhem... | |
| greavy | maandag 8 augustus 2011 @ 08:06 |
Ja, dat weet ik. Achteraf bewerken doe ik eigenlijk zelden, misschien mij daar toch maar wat meer in verdiepen |