Dat dacht ik dus ook, maar de laatste keer werd ons wel om de chipkaart gevraagd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef Socios het volgende:
Als je een Superdiscountticket hebt gekocht, hoef je helemaal geen ov-studentenkaart mee te nemen.
Je stapt dus in Arnhem in een ICE die niet in Emmerich stopt, maar je hebt een Superdiscountticket vanaf Emmerich naar Keulen?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:38 schreef Cerbie het volgende:
Even een korte vraag over de internationale treinen.
Komende dinsdag gaan we met de ICE vanaf Arnhem naar Keulen, en ik bedenk me net dat onze OV-studentenkaarten (week) niet geldig zijn![]()
Moet ik me hier nog druk over maken of gewoon vriendelijk lachen en mijn OV-kaart laten zien? Het zijn superdiscounttickets waarop Emmerich -> Keulen staat en ik herinner me van vorig jaar nog dat ze om een OV-kaart vroegen.
Ligt eraan. Heb je dikke tieten? Dan kom je er misschien mee weg.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:38 schreef Cerbie het volgende:
Moet ik me hier nog druk over maken of gewoon vriendelijk lachen en mijn OV-kaart laten zien?
Die tickets van nshispeed zijn altijd lekker onduidelijk. We hebben via nshispeed.nl geboekt, Arnhem --> Keulen. Dan krijg je een ticket waar bovenaan staat:quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Je stapt dus in Arnhem in een ICE die niet in Emmerich stopt, maar je hebt een Superdiscountticket vanaf Emmerich naar Keulen?
Of heb je een Superdiscountticket vanaf Arnhem?
Als je vanaf Emmerich hebt, moet je sowieso een kaartje Arnhem -> Emmerich hebben. Maar de ICE stopt weer niet in Emmerich, dus of die SDT in de ICE geldig is, betwijfel ik.
Als je SDT vanaf Arnhem is, hoef je vanaf Arnhem geen andere kaarten te gebruiken, tenzij je elders uit het land komt.
1 | http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/gerardns-afstanden-vz-loket-dec-2010.pdf |
1 | http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/gerardns-afstanden-az-loket-dec-2010.pdf |
Ohw, nu wordt het wat duidelijker!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:12 schreef Cerbie het volgende:
Die tickets van nshispeed zijn altijd lekker onduidelijk. We hebben via nshispeed.nl geboekt, Arnhem --> Keulen. Dan krijg je een ticket waar bovenaan staat:
Vertrek: EMMERICH(GR). Aankomst: KOELN
SUPERDISCOUNT
Reservering: ARNHEM -> KOELN HBF [plaatsnummers]
Kun je berhaupt een kaartje Arnhem -> grens kopen? Of vragen ze nog steeds alleen om je chipkaart zonder hem daadwerkelijk te scannen? In dat geval hebben we natuurlijk allebei een 'weekendOV'
Ja!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, nu wordt het wat duidelijker!
Bij het boeken heb je dus aangeven dat je OV/NS-reisrecht hebt in Nederland. Anders krijg je niet meerdere tickets.
In dat geval heb je dus inderdaad wl je ov-studentenkaart nodig. Terecht dat je daar op aangesproken bent!
Ik heb de URL's aangepast.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:15 schreef lyolyrc het volgende:
@Socios: de links naar de tariefeenhedenkaarten van NS in de OP kloppen niet meer.
De grote kaart is te vinden op:
[ code verwijderd ]
De detailkaarten staan op:
[ code verwijderd ]
Als je die aanpast in de OP, dan is die weer wat beter up to date.
Moet. En ja, bij het loketquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:19 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ja!
Maar tijdens het boeken had ik niet door dat we enkel 40% korting hebben ipv vrij reizen op de reisdatum, omdat we een week later hebben geboekt dan oorspronkelijk de bedoeling was (dom, niet opgelet).
Kan ik dan alsnog een kaartje tot de grens ergens kopen?
Maandag even regelen danquote:
Woon jij daar of zo? Dat je er zo'n last van hadquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:03 schreef Watertornado het volgende:
Eindelijk dat ding weg uit Cartesiusweg.
Niks, die jongen heet gewoon Sebastiaanquote:Op zondag 17 juli 2011 00:19 schreef bork het volgende:
Nice Greavy, mooie plaatjes hoor!, eentje (Schwerte) had je misschien er uit kunnen laten.
maar, Voor mijn reisgenoot de Niehl Sebastianstrasse weer bezocht:" dan word ik nieuwsgierig, wat is daar dan te zien?
Bad Harzburg staat er nog.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:41 schreef Igen het volgende:
Ik heb van die foto van Schwerte even het grootformaat bekeken, en zo te zien hebben ze daar inmiddels ook de armseinen vervangen door moderne? Ergens toch wel jammer, een paar jaar terug was het nog het enige station wat ik kende waar nog massa's ouderwetse armseinen stonden.
Ik dacht dat er op Schwerte nog 1, hoogstens 2, armseinen stonden. Ben alleen niet helemaal zeker daarvan.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:41 schreef Igen het volgende:
Ik heb van die foto van Schwerte even het grootformaat bekeken, en zo te zien hebben ze daar inmiddels ook de armseinen vervangen door moderne? Ergens toch wel jammer, een paar jaar terug was het nog het enige station wat ik kende waar nog massa's ouderwetse armseinen stonden.
Dankje. Zoals Fles al zegt, mijn reisgenoot heet Sebastiaanquote:Op zondag 17 juli 2011 00:19 schreef bork het volgende:
Nice Greavy, mooie plaatjes hoor!, eentje (Schwerte) had je misschien er uit kunnen laten.
maar, Voor mijn reisgenoot de Niehl Sebastianstrasse weer bezocht:" dan word ik nieuwsgierig, wat is daar dan te zien?
heel somda een 10tje pp en dan lekker gaan cruissen met een vtjequote:Op zondag 17 juli 2011 10:55 schreef greavy het volgende:
Whut. Ik hoor net via-via een aantal lease- en koopprijzen van locomotieven:
- Serie 1600/1800 E-locs: Koop 50.000 tot 300.000. Afhankelijk van de staat van de loc ed
- Serie BR189 E-locs: Lease 60.000 per maand (onderhoud ed inbegrepen)
- Plan V en DM90: Lease 16.000 per maand
Microsoft train simulatorquote:Op zondag 17 juli 2011 12:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Wie speelt er hier wel eens treinspelletjes
Misschien de optie 'Nur direktverbindungen mit Schlafwagen anzeigen' aanklikken bij de vervoersmiddelkeuze?quote:Op zondag 17 juli 2011 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Echt, kan er niet eens een soort "comfort"-mode komen in HAFAS? Dat je niet van dit soort absurde adviezen krijgt:
Utrecht Centraal 20:51 V
Enschede 22:32 x 23:26
Mnster 0:44 x 1:13
Kln Hbf 3:09 x 3:20
Frankfurt Flughafen 4:41 x 5:39
Mnchen Hbf 9:16 A
Dat is toch totale waanzin?![]()
Ik wil alleen zinvolle adviezen krijgen, namelijk de CityNightLine
Nja, dat gaat dan ook weer wat ver, andere opties kunnen ook comfortabel zijn, maar niet op deze manier. Misschien iets als "geen overstaps tussen 00:00 en 06:00" erin.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien de optie 'Nur direktverbindungen mit Schlafwagen anzeigen' aanklikken bij de vervoersmiddelkeuze?
Laatst was de DLC -75%, da's het moment om wat te kopen.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Overpriced troep met die achterlijke hoeveelheid DLC's
27 en 28 augustus is er al stoom in de achterhoekquote:Op zondag 17 juli 2011 13:17 schreef dennistd het volgende:
Op 24 en 25 september worden er een aantal slagen Mnster-Enschede en Mnster-Coesfeld met stoom en oude diesels gereden. Fahrplan op http://www.altenberge.de/2005/zvm_flyer.pdf
Daarom boek ik die ook 92 dagen van te vorenquote:Op zondag 17 juli 2011 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht, alle nachttreinen zitten al tot de rand toe volgeboekt voor komend weekend en het weekend daarop. En ook Frankfurt lukt niet anders dan OF voor astronomisch veel geld, OF het wordt een soort stop-and-go-penalty aldaar![]()
Maar gewoon een slagje Kln dan. Kijk ik daar wel verder. Meteen maar even een BahnCard sjeffen trouwens.
Wel grappig: Een NS-jaarkaart is 3503 euro, ALS je hem ineens betaalt, anders 3649.
Een BahnCard 100 is 3800 euro. Maar daar kan je dan ook wel _IETS_ meer mee![]()
Ja natuurlijk, maar ja, ik weet NU pas dat het nog 2 weken slecht weer wordt en ik wil dus NU naar ergens waar het leuk isquote:Op zondag 17 juli 2011 14:03 schreef bork het volgende:
[..]
Daarom boek ik die ook 92 dagen van te voren
Dat klopt. Op de rode Fyra-locs staat NL-HSA, die locs zijn dus overgedragen aan HSA (die ze least van Alpha Trains). De grijze Fyra-locs zijn van D-CBR, dat is Cobra Rail. Die locs zijn slechts voor een korte tijd voor HSA, en zijn daarom niet overgedragen.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:37 schreef Fixers het volgende:
In de lange registratiecodes op de zijkant van locs, daar in zijn de onderstreepte letters toch het land van herkomst? In dat geval stond er een duitse fyraloc in Breda. (grijs, met alleen het fyra logo in't rood)
Dat is dus precies ook mijn bezwaar tegen al die vroegboekkortingen.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar ja, ik weet NU pas dat het nog 2 weken slecht weer wordt en ik wil dus NU naar ergens waar het leuk is
Ja nou ja, als je ziet hoeveel ruimte die inneemt dan kan daar nooit meer dan wat schroefjes en lampjes in zittenquote:Op zondag 17 juli 2011 15:54 schreef Igen het volgende:
Ook grappig dat er een doos reserve-onderdelen aan boord is. Is misschien niet onzinnig, maar ik had het zelf niet echt verwacht.
Betalen, wat is dat?quote:Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Overpriced troep met die achterlijke hoeveelheid DLC's
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | 6:07 Den helder zuid - 7:18 Amsterdam CS 7:26 Amsterdam CS - 8:33 Breda (zuurstok) 8:52 Breda - 9:11 Roosendaal 9:18 Roostendaal - 10:09 Middelburg 10:22 Middelburg - 11:14 Roosendaal 11:21 Roosendaal - 11:53 Tilburg 11:58 Tilburg - 12:27 Eindhoven 12:32 Eindhoven - 13:34 Maastricht 13:56 Maastricht - 15:52 Utrecht CS 16:21 Utrecht CS - 18:14 Groningen 18:19 Groningen - 19:04 Nieuweschans 19:14 Nieuweschans - 19:59 Groningen 20:04 Groningen - 20:54 Leeuwarden ## Bus ## 21:03 Leeuwarden - 22:12 Busstation den oever 22:16 Busstation Den Oever - 22:48 Den Helder |
Ja dat scheeltquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | 6:07 Den helder zuid - 7:18 Amsterdam CS 7:26 Amsterdam CS - 8:33 Breda (zuurstok) 8:52 Breda - 9:11 Roosendaal 9:18 Roosendaal - 10:09 Middelburg 10:22 Middelburg - 11:14 Roosendaal 11:21 Roosendaal - 11:39 Breda 11:51 Breda - 13:13 Venlo 13:30 Venlo - 14:22 Nijmegen 14:45 Nijmegen - 16:13 Zwolle 16:17 Zwolle - 17:14 Groningen 17:19 Groningen - 18:04 Nieuweschans 18:14 Nieuweschans - 18:59 Groningen 19:06 Groningen - 20:52 Amersfoort 20:59 Amersfoort - 21:44 Amsterdam Sloterdijk 21:47 Amsterdam sloterdijk - 22:52 Den Helder Zuid |
Scheelt 2 uur totaal. Dus kan Crasho zeker weten thuis komenquote:Op zondag 17 juli 2011 18:26 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou de IC van 6:48 uit Den Helder gelijk naar Maastricht pakken. De langst mogelijke zit die je in 't binnenland kunt hebben.
[..]
Ja dat scheelt![]()
Ook de meest pijnlijkequote:Op zondag 17 juli 2011 18:26 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou de IC van 6:48 uit Den Helder gelijk naar Maastricht pakken. De langst mogelijke zit die je in 't binnenland kunt hebben.
BN de Stemquote:MIDDELBURG - Het verzet tegen de nieuwe dienstregeling op het Zeeuwse spoor groeit.
De CDA-fractie in Provinciale Staten wil dat de provincie opnieuw met de Nederlandse Spoorwegen onderhandelt om een snelle verbinding met de Randstad te behouden. Eerder drong de PvdA al aan op actie. En ook de gemeenten Middelburg en Vlissingen protesteerden onlangs. Vanaf december stoppen de treinen op alle Zeeuwse stations. Nu rijdt er nog eens per uur een intercity. Dat scheelt zeven minuten op het traject Vlissingen-Roosendaal.
Mja, en dan kom ik weer op me uiterste tijd aan, dus ben ik de sjaak met een vertragingkje op dat stukquote:Op zondag 17 juli 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Je kan er ook voor kiezen om niet in Amersfoort over te stappen, maar in Schiphol ofzo. Alhoewel je dat vast niet zoveel VIRM zal schelen...
Oeps. Ik dacht dat het Audun-le-Tiche was, maar het is Rodange..quote:Op zondag 17 juli 2011 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
godverdomme ik word doodziek van die hoerige Flickr links er allemaal bij
geen quote derhalve.
Maar komen er ook Belgen in Audun-le-Tiche ja? Bijzonder. Belgen op het Luxemburgse net, in Frankrijk
Oja. Ik keek even een uur scheef. Dan is dit beter jaquote:Op zondag 17 juli 2011 18:47 schreef CrashO het volgende:
[..]
Mja, en dan kom ik weer op me uiterste tijd aan, dus ben ik de sjaak met een vertragingkje op dat stuk
Hmm ja 'k zat met het idee dat Ehv - Venlo of Ehv - Maastricht ong. even lang zouden duren. En terug via Nijmegen scheelt natuurlijk ook een hoop.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Scheelt 2 uur totaal. Dus kan Crasho zeker weten thuis komen
Dat is toch gevoelsmatig het verschil tussen 50 minuten of een uur onderweg zijn.. scheelt flink wat hoor.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:39 schreef greavy het volgende:
[..]
BN de Stem
JOEPIE. 7 Hele minuten sneller
Oh okee, ik dacht al. Ben daar sinds 2008 niet meer geweest.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Oeps. Ik dacht dat het Audun-le-Tiche was, maar het is Rodange..
Ja, dat is dus het oude SNCF-gebouw, uit de tijd dat de Fransen er nog kwamenquote:Op zondag 17 juli 2011 19:16 schreef greavy het volgende:
Audun-le-Tiche is een kopspoortje, en houdt verder niks meer in. Er staat wel iets van een stationsgebouw, maar daar houdt het bij op.
In HAFAS staat bijna al het Openbaar Vervoer. Bus, tram, metro en veerboten e.d. inbegrepen.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:20 schreef placeholder het volgende:
Als genteresseerd treinreiziger en informaticagebruiker vroeg ik me af hoe het zit met het systeem waar de dienstregeling in staat. Ik weet niet precies hoe het heet maar de volgende twee namen zijn mij bij gebleven: HAFAS en HaCon Ingenieurgesellschaft.
Op interrail naar Montenegro vorig jaar merkte ik dat ze ook in Tsjechi hetzelfde systeem gebruiken. Zitten alle landen nou op 1 groot systeem, of is het wel ieder voor zich?
Het viel me op dat alle vertrek- en aankomststaten op de stations, vooral in het oostblok, vrijwel dezelfde opmaak hebben. Komen deze ook uit datzelfde systeem rollen?
HaCon heeft bijvoorbeeld voor Bahn.de de online planner gemaakt, maar ook de offline planner.quote:Hafas is de treinplanner van Hacon (ingenieurbureau), zij maken die op maat voor elke spoorwegmaatschappij.
SNCF en trenitalia gebruiken voor hun eigen planner geen Hafas, NS heeft momenteel ook nog een ander systeem.
Al hun treinen zitten wel in het systeem.
Als je meer richting Balkan en oost Europa gaat zitten meestal alleen de grootste treinen erin
Jij begrijpt het, ja! Iedere extra stop voelt superlang. De reiziger zit daar niet te wachten. Stel dat de Intercity niet overal zou stoppen en alsnog zeven minuten langer deed over hetzelfde traject, dan was het veel minder erg geweest...quote:Op zondag 17 juli 2011 18:56 schreef Ireyon het volgende:
Dat is toch gevoelsmatig het verschil tussen 50 minuten of een uur onderweg zijn.. scheelt flink wat hoor.
Sowieso die lightraileenheidsworst op het spoor ineens.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet weer die rood-witte krengen. Ben het nu al zat met dat kleurenschema.
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaarquote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet weer die rood-witte krengen. Ben het nu al zat met dat kleurenschema.
Met rood-wit heb ik sowieso geen problemen. De kleuren van DB en ICE.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaar
wtf is Cico?quote:Op zondag 17 juli 2011 19:59 schreef greavy het volgende:
BRENG word anders:
[ afbeelding ]
En de Achterhoek krijgt maar 1 soort CiCo. Kosten worden onderling verdeeld. Dus niet n voor Arriva n voor Breng concessie een CiCo. Zijn toch beide Arriva..
Ook al was de Breng concessie van Syntus, moest het alsnog 1 CiCo zijn.
CiCo?quote:Op zondag 17 juli 2011 19:59 schreef greavy het volgende:
BRENG word anders:
[ afbeelding ]
En de Achterhoek krijgt maar 1 soort CiCo. Kosten worden onderling verdeeld. Dus niet n voor Arriva n voor Breng concessie een CiCo. Zijn toch beide Arriva..
Ook al was de Breng concessie van Syntus, moest het alsnog 1 CiCo zijn.
Ja, want rood met wit is teneminste even groen met creme als hun bussenquote:Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaar
Jij snapt hetquote:Op zondag 17 juli 2011 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want rood met wit is teneminste even groen met creme als hun bussen
Mjah, maar dan reis je wel met een rechtstreekse ICE zonder tussenstops n met 200 km/u.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Normalpreis-tarieven zijn echt van de gekke daar trouwens. Duisburg - Dsseldorf retour, 23 km x 2: 25,00![]()
Vergelijk Utrecht Zuilen - Amersfoort, ook 23 km x 2: 8,60. En dat is NOG niet echt goedkoop, eigenlijk.
Verbundtarifquote:Op zondag 17 juli 2011 20:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, maar dan reis je wel met een rechtstreekse ICE zonder tussenstops n met 200 km/u.
Overigens kost het met IC/ EC 7,50 enkele reis. Met het RE/RB/S geen idee, maar zal goedkoper zijn?
Dat valt alleszins mee dus. En veel Nahverkehr stopt onderweg alleen te Dsseldorf Flughafen.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:46 schreef Igen het volgende:
Met Nahverkehr is het 4,70 enkele reis, dus 9,40 retour.
Er zijn ook ICE's die er (zonder tussenstop) 11 minuten over doen.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens heb ik zowel een RE gevonden die het in 14 minuten doet, als een ICE die er 15 voor nodig heeft. Beide stoppen op Flughafen. Nja, wat boeit het dan
Dat is uiteraard de reden, ja.quote:Maar okee, ICE is juist voor de lange afstanden bedoeld. Ze hebben liever niet dat je daar kleine korte kutstukkies mee gaat rijden.
Alleen de S-Bahn stopt vaker ja.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat valt alleszins mee dus. En veel Nahverkehr stopt onderweg alleen te Dsseldorf Flughafen.
10 zelfs zag ikquote:Op zondag 17 juli 2011 20:50 schreef Socios het volgende:
Er zijn ook ICE's die er (zonder tussenstop) 11 minuten over doen.
Ja, magquote:Op zondag 17 juli 2011 21:00 schreef EddyAlbena het volgende:
Mag je met NS een kaartje kopen voor een intercity traject en dan de stoptrein gebruiken om op een tussenliggend station een vrij lange stop te houden?
Ik kom vanuit het oosten, moet naar Hilversum Noord om te werken en aan het eind van de dag door naar A'dam Zuid. Een direct ticket is goedkoper, als ik twee tickets haal is het duurder.
Met de papieren kaartjes mag dat jaquote:Op zondag 17 juli 2011 21:00 schreef EddyAlbena het volgende:
Mag je met NS een kaartje kopen voor een intercity traject en dan de stoptrein gebruiken om op een tussenliggend station een vrij lange stop te houden?
Ik kom vanuit het oosten, moet naar Hilversum Noord om te werken en aan het eind van de dag door naar A'dam Zuid. Een direct ticket is goedkoper, als ik twee tickets haal is het duurder.
Met een OV-Chipflipflop mag dat ookquote:Op zondag 17 juli 2011 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met de papieren kaartjes mag dat ja
Als ik smorgens vergeet uit te checken en ik bel de NS Klantenservice, dan krijg ik te horen "bent u vanmiddag weer op dat station? Dan kunt u dan gewoon uitchecken, 3 minuten wachten, en inchecken voor de terugweg"quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
Een wassen neus dus. Ik vind het wel belangrijk om dat toch even op te merken, aangezien er in de ons omringende landen wel degelijk serieus met reisonderbrekingen gegooid wordt in allerlei tariefvoorwaarden. En daar is het ook echt controleerbaar, hetzij door Zugbindung, hetzij door de ongeveer drieduizend keer zo hoge trefkans HC in Belgi. Die hebben bovendien allemaal WEL hun tang op het correcte treinnummer staanquote:Op zondag 17 juli 2011 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
Het is ook niet echt controleerbaar, maar dit is wat de regels stellen he
Ik ben zelf al blij dat het in NL mag. Wat ik wel een echte wassen neus vind is de e-ticket. Ze kijken even naar je ID en dan knippen ze, zonder even het e-ticket te scannen ofzo.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een wassen neus dus. Ik vind het wel belangrijk om dat toch even op te merken, aangezien er in de ons omringende landen wel degelijk serieus met reisonderbrekingen gegooid wordt in allerlei tariefvoorwaarden. En daar is het ook echt controleerbaar, hetzij door Zugbindung, hetzij door de ongeveer drieduizend keer zo hoge trefkans HC in Belgi. Die hebben bovendien allemaal WEL hun tang op het correcte treinnummer staanWat dat betreft maakt het conducteursgilde er in Nederland echt een potje van.
Reisplanner op vrr.de, bij de zoekresultaten staat telkens de preisstufe en als je die aanklikt zie je de prijzen voor de verschillende kaartsoorten.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Igen waar haal jij die verbundtarif-prijzen vandaan?
Was er een paar weken geleden niet sprake van vrijgave van de nederlandse database voor derde partijen? De ns planner voldoet prima, maar als je voor stadsvervoer 9292 gebruikt is het een drama. De engine achter dat apparaat lijkt ontworpen in de vroege jaren 80 en nooit met zijn tijd meegegaan. Als je de komma tussen plaats en straatnaam vergeet, of de exacte haltenaam niet goed hebt snapt 'ie er niets van. Van mij mogen ze dat over laten nemen door google.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:23 schreef greavy het volgende:
[..]
In HAFAS staat bijna al het Openbaar Vervoer. Bus, tram, metro en veerboten e.d. inbegrepen.
Veel vervoerders hebben een eigen HAFAS-database. Hierdoor kan het voorkomen dat je bij de DB iets anders ziet als bij de NMBS. De vervoerders moeten hun gegevens aan elkaar doorgeven.
Een quote van het Nederlands Interrail Forum:
[..]
HaCon heeft bijvoorbeeld voor Bahn.de de online planner gemaakt, maar ook de offline planner.
En de mobiele applicatie.
Net als bij de NMBS de internationale planner.
Alles wat met HAFAS te maken heeft, komt van HaCon.
Informatie over HaCon op: http://www.hacon.de/
Nee. Waarom ook? Het is immers helemaal niet gezegd dat je met een Verbundkaartje met startpunt Dsseldorf berhaupt een trein gaat pakken.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah ja logisch ook wel. Geldt die BahnCard daar ook? Neem aan van wel?
Ook altijd mooi bij kaartcontrole in de trein: "Ihre BahnCard, bitte".quote:Op zondag 17 juli 2011 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga gewoon een treinkaartje kopen voor een ontbrekend stukje waar het NRW-ticket niet geldt. En dan wapper ik met die kaart.
Die he'k dan tochquote:Op zondag 17 juli 2011 22:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Ook altijd mooi bij kaartcontrole in de trein: "Ihre BahnCard, bitte".
Precies. Mooi toch dat je dan zo'n kaart kan showen.quote:
Ja! Goed dat je het zegt. Ik moet mijn Railplus via NS nog opzeggen voordat mijn Voordeelurenabonnement verlengd wordt.quote:Zit trouwens ook meteen RailPlus bij zag ik. Scheelt weer 15 euries![]()
Ja jammer dat die Buurlandtreinen niet meer rijden. Daar had ik nog wel profijt van toen ik in Breda op school zatquote:Op zondag 17 juli 2011 23:45 schreef James1988 het volgende:
Voordat ik ook maar in de buurt van Duitsland ben, is het al anderhalf uur verder (minstens)
Ja maar dat is anders. De meeste mensen hebben ook een normaal leven met school en werk en huis en slapen en eten en zo. Jij nietquote:Op zondag 17 juli 2011 23:46 schreef greavy het volgende:
Wat denk je van mij? Ik ben nog langer onderweg
Ik heb een normaal levenquote:Op zondag 17 juli 2011 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar dat is anders. De meeste mensen hebben ook een normaal leven met school en werk en huis en slapen en eten en zo. Jij niet
Half uurtjequote:Op zondag 17 juli 2011 23:45 schreef James1988 het volgende:
Voordat ik ook maar in de buurt van Duitsland ben, is het al anderhalf uur verder (minstens)
Zo bezien eigenlijk wel een wonder dat ik een vriendin heb...quote:Hobby's: treinen, treinreizen, treinen restaureren, treinen fotograferen, over treinen praten op internet.
quote:Op maandag 18 juli 2011 08:11 schreef Duvel het volgende:
Zie je het al voor je op zo'n datingsite?
[..]
Zo bezien eigenlijk wel een wonder dat ik een vriendin heb...
Lees meerquote:Ruim 10 procent meer omzet Thalys
BRUSSEL - Thalys, de snelle treinverbinding tussen Amsterdam en Parijs, heeft in het eerste halfjaar 10,3 procent meer binnengehaald met de verkoop van kaarten dan in het eerste halfjaar van 2010.
Alleen bij die ritten kom je wel eens te vroeg, daar heb je bij het spoor gelukkig geen last van.quote:
quote:Op maandag 18 juli 2011 13:19 schreef Bitlord het volgende:
Wauw, net in Lodz, Polen in een oude tram uit Mannheim gezeten die over een interlokale lijn reed. Anderhalf uur schommelen door de weilanden. Tramlijnen als deze waren er vroeger erg veel in Europa, nu zijn er nog maar een handvolmover. Prachtig!
Meer op nu.nlquote:Treinmachinist onder invloed van alcohol
GRONINGEN - Voor het eerst sinds het Korps landelijke politiediensten (KLPD) in 2008 alcoholcontroles uitvoert op het spoor, is een treinmachinist met meer dan 0,5 promille tegen de lamp gelopen.
Een vrouwelijke 44-jarige machinist van een passagierstrein van Arriva blies maandagmorgen op station Groningen 1 promille en is aangehouden op verdenking van rijden onder invloed, meldde het KLPD.
Zolang je maar niet twee keer te hard rijdtquote:Op maandag 18 juli 2011 16:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is ook maar twee keer zo veel als de toegestane hoeveelheid, maar het mag natuurlijk niet.
Hafas levert je een betere gebruikerservaring dan 9292ov, inderdaad.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
9292ov is afschuwelijk slecht.. Daar moet je niet meer van gebruik maken..
Ik kom voor m'n werk vaak in dorpen waar ik nog nooit van gehoord heb en dan weet ik eigenlijk weinig betere alternatievenquote:Op maandag 18 juli 2011 17:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgens mij zou het op NS.nl gewoon moeten staan dat je rechtstreeks kan reizen naar Rotterdam...
9292ov is afschuwelijk slecht.. Daar moet je niet meer van gebruik maken..
Ook de android-applicatie is best fijn en overzichtelijk.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:33 schreef Bitlord het volgende:
Wat overigens apart is, want OV9292 als Iphone Applicatie werkt Best fijn. Ik snap dan ook niet waarom men op de website niet de mogelijkheid hebt om vertrek- en eindbestemming via een kaart te kiezen.
De treinen tussen Rotterdam/Den Haag-Leeuwarden/Groningen worden onderweg gesplitst. Vanwege de norm qua treinlengte, zijn er een aantal treinen uit Groningen die 1 treinstel voor Rotterdam bij zich hebben. Dit zijn niet veel, maar toch. Er komt ook wel eens uit Leeuwarden dat naar Den Haag gaat. Dit is niet vaak op een dag, maar het heeft te maken om bepaalde treinstellen op een juiste plaats te krijgen. Dat is ook in de Dienstregeling opgenomen, en zou dus op ns.nl ook goed weergegeven moeten worden.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Moest vanmiddag van Assen naar Rotterdam. Volgens 9292ov, de reisplanner van ns.nl en de gele borden kan dat niet rechtstreeks (alleen naar Den Haag rechtstreeks en in de spits wel naar Rotterdam), volgens de CTA kan het wel rechtstreeks en in de praktijk gaat het ook rechtstreeks. Kan dat niet wat eenduidiger?
En ja, dit kan zelfs als je niet van te voren hebt opgegeven mee te doen hiermeequote:Geachte heer Greavy,
De rest van Nederland moet nog even wachten, maar u kunt vanaf vandaag uw nieuwe NS-abonnement bestellen!
Bestellen kan tot 1 augustus op http://www.ns.nl/voorinschrijving
• Kies uw abonnement via het kopje ‘Onze nieuwe abonnementen’ op de site
• Klik op ‘kopen’ en vul als gebruikersnaam Voorinschrijving in en als wachtwoord Welkom2011
Op veel van onze abonnementen ontvangt u 5 introductiekorting per maand, wanneer u een doorlopend abonnement afsluit.
Kort nadat u besteld heeft, sturen we u een e-mail met de eerste enqute. Als dank voor uw bestelling krijgt u de cd ‘Fier’ van Nick en Simon cadeau. Deze wordt na de bestelling binnen enkele dagen per post aan u toegestuurd.
Uw huidige abonnement
Wanneer u een nieuw abonnement bestelt, stapt u automatisch over en wordt uw Voordeelurenabonnement stopgezet. Het resterende abonnementsgeld storten we terug op uw rekening. U kunt, nadat u besteld heeft, niet meer terugkeren naar uw huidige Voordeelurenabonnement.
Wilt u eerst meer weten?
Hier vindt u alle informatie op een rijtje. Met de NS abonnementenwijzer kunt u meteen zien welk abonnement het beste bij u past.
Alvast veel reisplezier!
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Ja, totdat ik een keer wat updates binnenhaalde voor Android zelf. Toen was 9292 ineens niet meer thuis. Opflikkeren met die boel.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ook de android-applicatie is best fijn en overzichtelijk.
Alleen hun 'gewone' website is gewoon om te huilen
Heb je dit ook gelezen?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:44 schreef greavy het volgende:
[..]
En ja, dit kan zelfs als je niet van te voren hebt opgegeven mee te doen hiermee
quote:U kunt, nadat u besteld heeft, niet meer terugkeren naar uw huidige Voordeelurenabonnement.
Top Gear op zondag??quote:Op maandag 18 juli 2011 21:22 schreef Ireyon het volgende:
Iemand gisteren TopGear gezien? Van auto's en caravans een trein maken, Clarkson in een Jaguar met een 'high-speed' (toch zo'n 80mph) SportsTrain en May en Hammond in een Audi met 4 caravans (een 1ste klas, 2de klas, tuig-klas en restauratierijtuig). Prachtig om te zien.
Interessant!quote:Op maandag 18 juli 2011 19:44 schreef greavy het volgende:
[..]
En ja, dit kan zelfs als je niet van te voren hebt opgegeven mee te doen hiermee
En dit keer niet een mailtje er achteraan dat er iets fout is gegaan en je het bericht als niet verstuurd moet beschouwen, zoals laatst?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:44 schreef greavy het volgende:
[..]
En ja, dit kan zelfs als je niet van te voren hebt opgegeven mee te doen hiermee
Heb toevallig nog net op tijd een oude VDU gekregen, na dit jaar zie ik het wel of ik nog verlengquote:Op maandag 18 juli 2011 22:55 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Interessant!
Zit nog een beetje te twijfelen wat ik zal doen. Heb waarschijnlijk t/m 31 augustus mijn studenten ov. Op dit moment geldt nog steeds de actie dat je daarna een jaar gratis voordeelurenabonnement mag hebben. Iemand die weet of dit gaat veranderen? Anders ga ik mooi meedoen aan deze actie
Maar als je nu een VDU hebt, en die verloopt over een maand? Wordt die dan wel automatisch verlengd weer?quote:Op maandag 18 juli 2011 23:04 schreef greavy het volgende:
Het Voordeelurenabonnement gaat verdwijnen. Die word niet meer verkocht.
Ik gok dat je dus dat VDU niet kan krijgen.
Ja, alleen is de reden niet de vakantiedienstregeling. De perroncapaciteit in Zwolle is minder dan gebruikelijk en daarom worden de treinen uit Leeuwarden en Groningen al in Meppel gekoppeld. Zo ontstaat er iets meer ruimte. Het splitsen gebeurt wel in Zwolle zelf.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:10 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Stopt met de vakantie dienst regeling een extra trein vanuit Steenwijk in Meppel. De trein van rond kwart over het hele uur moet volgens de reisplanner van de ns en ov9292 ook stoppen. Maar gebeurd dit ook echt?
Waren ze ook driftig aan het schrijven?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ja hoor het vrije reizen is nu voorbij. En gelijk controleurs in de trein almelo marienberg. Nog nooit gezien in de trein.
Vorig jaar december met de materieelproblemen heb ik echt een keer SGMm als intercity van Amsterdam Zuid naar Eindhoven gehad. VIRM vind ik niet geweldig, maar het is nog altijd beter intercitymaterieel dan SGMm.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Stapte net op Driebergen-Zeist uit een SGMm, die als intercity naar Eindhoven reed
SGMm heeft dan nog een toilet. Er is ook al wel eens een koppeltje SLT-IV verzeild geraakt in de IC Zwolle - Roosendaal.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Vorig jaar december met de materieelproblemen heb ik echt een keer SGMm als intercity van Amsterdam Zuid naar Eindhoven gehad. VIRM vind ik niet geweldig, maar het is nog altijd beter intercitymaterieel dan SGMm.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
SGMm heeft dan nog een toilet. Er is ook al wel eens een koppeltje SLT-IV verzeild geraakt in de IC Zwolle - Roosendaal.
SGMm-II heeft geen toilet. De drietjes hebben dat wl.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
SGMm heeft dan nog een toilet. Er is ook al wel eens een koppeltje SLT-IV verzeild geraakt in de IC Zwolle - Roosendaal.
Dat is waar... maar rijden de tweetjes wel eens zonder drietje?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:26 schreef greavy het volgende:
[..]
SGMm-II heeft geen toilet. De drietjes hebben dat wl.
Ik heb geen idee of ik in een tweetje of drietje zat, ik kan me alleen herinneren dat ik de stoelen oncomfortabel vond.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:26 schreef greavy het volgende:
[..]
SGMm-II heeft geen toilet. De drietjes hebben dat wl.
In de stoptrein Almelo-Apeldoorn rijdt 's avonds laat nog best wel eens alleen een tweetje in z'n eentje (haha, 2 in 1quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is waar... maar rijden de tweetjes wel eens zonder drietje?
Er rijden genoeg solo tweetjes, of 2x tweetje.. Denk bijvoorbeeld aan Gouda-Alphen, bijna altijd een tweetje.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is waar... maar rijden de tweetjes wel eens zonder drietje?
Tijdens de winterproblemen had ik een los tweetje in de 13600, de koppeling van dat ding zat toen helemaal vol met sneeuw dus dat verklaart het wellicht.
Verklaart u nader. Driebergen-Zeist en Eindhovenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Stapte net op Driebergen-Zeist uit een SGMm, die als intercity naar Eindhoven reed
Owja, oepsquote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Verklaart u nader. Driebergen-Zeist en Eindhoven
Bedoel je niet de IC naar Nijmegen?
Twee zelfs in de spits.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Er rijden genoeg solo tweetjes, of 2x tweetje.. Denk bijvoorbeeld aan Gouda-Alphen, bijna altijd een tweetje.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
En wat nu als je geen chipkaart hebt?
quote:Op station Veendam kan je dus alleen nog maar een anonieme OV-Chipkaart kopen of je saldo opladen, bij de o-zo-kutte Arriva automaten...
Foto's zijn allang geresized, hoor. Nog geen halve MB per foto. Heb hele reportage's van 20 van zulke foto's hier gepubliceerd in het verleden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:02 schreef greavy het volgende:
SSOOOCC. Doe eens ff rap je foto's resizen. En schrijf die verkortingen eens vol uit ....
Ik resize ze niet. Ik zet ze op Flickr, die ze vervolgens zelf naar het juiste formaat omzet. Voorheen deed ik het naar 800x640 resizen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel wat anders dan die carddump van jou met 30 foto's @ 5 MB per stuk, en nog te belazerd om ze ook maar rechtop te zetten.
Doe maar gewoon welquote:Op woensdag 20 juli 2011 00:08 schreef greavy het volgende:
Bij mij deed 'ie hier in Fok! niet echt de foto goed laten zien. Na een simpele refresh wel...
[..]
Ik resize ze niet.
Lekker nuttig ook echt, die straps over grind heen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:04 schreef greavy het volgende:
Oh. Ik vond deze foto op Twitter (@Blostrupmoen):
Klikje
Zoek de fout (die iedereen zo moet kunnen vinden.....)!!!.....
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 6:45 Station den helder 6:45 Bus 135 ri Hoorn - 7:12 Busstation Den Oever (Berkhof Ambassador) 7:14 Qliner 350 ri Lw - 8:31 Leeuwarden (Mercedes-Benz Integro) 8:59 Leeuwarden sp 8 - 9:34 Groningen (Spurt) 9:46 Groningen sp 2b - 12:22 Den Haag CS (ICMm) 13:08 Den haag CS sp 5 - 15:32 Enschede (ICMm) 15:57 Enschede sp 4 - 18:08 Schiphol (ICMm) 18:40 Schiphol sp 5-6 - 19:06 Rotterdam CS (Fyra) 19:20 Rotterdam sp 13 - 19:59 Utrecht CS (ICMm) 20:10 Utrecht CS sp 5 - 21:52 Den Helder zuid (VIRM) |
Ja. Enschede - Apeldoorn bv.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is waar... maar rijden de tweetjes wel eens zonder drietje?
Tijdens de winterproblemen had ik een los tweetje in de 13600, de koppeling van dat ding zat toen helemaal vol met sneeuw dus dat verklaart het wellicht.
NS is 100% in handen van de staat, het is dus ook jouw trein!quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Stel dat ik een foto maak van een NS trein, en dat ik die foto op een ansichtkaart laat drukken. Die zijn voor eigen gebruik en enkele verkoop ik op marktplaats om de kosten eruit te halen. Mag dat?
Volgens mij mag dat niet omdat het dan geen privgebruik meer is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Stel dat ik een foto maak van een NS trein, en dat ik die foto op een ansichtkaart laat drukken. Die zijn voor eigen gebruik en enkele verkoop ik op marktplaats om de kosten eruit te halen. Mag dat?
Kunnen we nog langer wachten tot Utrecht - Houten volledig viersporig is.quote:VOOR BETER OV TELEURGESTELD OVER SCHRAPPEN TRACEBESLUIT SPOOR UTRECHT
De Raad van State heeft woensdag het tracbesluit over de spoorverbreding in en rond Utrecht vernietigd. Een aantal Utrechters die rondom het spoor wonen in beroep gegaan tegen de verbreding, waarvan de voorbereidingen al zijn gestart. De Raad van State bleek het met de omwonenden eens dat er bij het nemen van het besluit onvoldoende aandacht is besteed aan de mogelijke toename van trillingen in hun woningen.
Voor Beter OV is teleurgesteld over de uitspraak. Er is te veel gekeken naar de belangen van mensen die willens en wetens een huis nabij een spoorlijn hebben gekocht, en die heel goed wisten dat er vroeg of laat een spoorverdubbeling aan de orde zou komen. De koopprijs van de woningen is wegens de ligging aan het spoor vrij laag. De bewoners eten van twee walletjes: goedkoop ene huis gekocht, maar vervolgens de nadelen van wonen aan het spoor afwentelen op juridische scherpslijperij.
Verhoging van de capaciteit van ons spoorwegnet is beslist noodzakelijk. Voor ons milieu. Voor onze mobiliteit. Voor onze economie. Spooruitbreidingen zouden onder de crisis- en herstelwet moeten vallen, en daardoor vlot ter hand moeten kunnen worden genomen.
Bron: www.voorbeterov.nl
dat de rechter daar nog intraptquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:10 schreef James1988 het volgende:
Even wat anders:
[..]
Achterlijke NIMBY's
Mag wel gok ik. Kijk maar hoeveel van die dingen op Marktplaats worden verkochtquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Stel dat ik een foto maak van een NS trein, en dat ik die foto op een ansichtkaart laat drukken. Die zijn voor eigen gebruik en enkele verkoop ik op marktplaats om de kosten eruit te halen. Mag dat?
want alles dat gebeurd op marktplaats mag?quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Mag wel gok ik. Kijk maar hoeveel van die dingen op Marktplaats worden verkocht
RTV Utrechtquote:UTRECHT - ProRail gaat voorlopig door met de spoorverbreding tussen Utrecht en Den Bosch, ondanks dat de Raad van State het tracbesluit heeft vernietigd. Het bedrijf sluit niet uit dat de werkzaamheden later wel stil worden gelegd.
Het tracbesluit voorziet in de aanleg van twee tot vier nieuwe sporen en het verbeteren van de bestaande sporen tussen Utrecht Centraal en de wijk Lunetten. Ook wordt station Lunetten aangepast en het nieuwe station Vaartsche Rijn gebouwd.
Huizenbezitters langs het spoor hadden geklaagd omdat ze bang zijn dat de extra treinen zoveel trilling veroorzaken dat hun huizen beschadigen.
TRILLINGEN
De raad bleek het met enkele omwonenden eens dat er bij het nemen van het besluit onvoldoende aandacht is besteed aan de mogelijke toename van trillingen in hun woningen. ProRail moet de berekeningen voor die trillingen nu opnieuw doen.
Overigens hadden de omwonenden ook veel andere punten aangedragen waarom de spoorverdubbeling zou moeten stoppen, maar daar oordeelde de Raad van State niet in hun voordeel.
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu en ProRail lieten weten zich nog te moeten beraden op de gevolgen van de uitspraak.
Bron en meer: De Stentorquote:Sluiting NS-loket station Harderwijk door OV-chipkaart
HARDERWIJK - Per 1 augustus stopt NS de kaartverkoop in de kiosk op het station in Harderwijk, maakt de vervoerder bekend.
De NS stopt met de persoonlijke kaartverkoop op alle stations in Nederland als gevolg van de invoering van de OV-chipkaart en het toenemend gebruik e-tickets, een treinkaartje dat via de website van de NS kan worden gekocht. De sluiting van de loketten stuit in veel plaatsen op protest. Blinden en slechtzienden voelen zich ronduit in de kou gezet door de spoorvervoerder.
Ervaring van de afgelopen weken: Er staat vaak genoeg op het bord op het perron dat de trein naar en bepaald eindpunt gaat op deze lijn. Ik heb nu al een aantal keren gehad dat het splitsen anders gaat en je opeens in een directe trein beland, die eerder niet direct zou zijn!quote:Op maandag 18 juli 2011 19:11 schreef greavy het volgende:
[..]
De treinen tussen Rotterdam/Den Haag-Leeuwarden/Groningen worden onderweg gesplitst. Vanwege de norm qua treinlengte, zijn er een aantal treinen uit Groningen die 1 treinstel voor Rotterdam bij zich hebben. Dit zijn niet veel, maar toch. Er komt ook wel eens uit Leeuwarden dat naar Den Haag gaat. Dit is niet vaak op een dag, maar het heeft te maken om bepaalde treinstellen op een juiste plaats te krijgen. Dat is ook in de Dienstregeling opgenomen, en zou dus op ns.nl ook goed weergegeven moeten worden.
Op 9292ov.nl kan je voor de trein beter niet kijken. Daar staan teveel fouten in.
Mwa, vraag me nog even af of ik zin heb om dat soort toeren uit te gaan halen... Er zien nog zoveel meer leuke ansichtkaartideeenquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
want alles dat gebeurd op marktplaats mag?![]()
Het is de vraag of ze er moeilijk om gaan doen hoor, maar het logo is beschermd en daar kan je gedonder mee krijgen. Verder zal het wel los lopen omdat ze moeten bewijzen dat ze schade lijden.
Reizigers die reizen met een OV-chipkaart hoeven geen toeslag te kopen, toch?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:00 schreef Socios het volgende:
Voor het maken van leuke reisjes de komende maand:
Vanaf a.s. zaterdag t/m 28 augustus a.s. rijdt Deutsche Bahn in samenwerking met NS Hispeed net als zomer vorig jaar weer met ICE-treinen op het traject Eindhoven - Utrecht Centraal - Amsterdam Centraal. Echter dit keer geheel terecht zonder stops te 's-Hertogenbosch (ICE 254 uitgezonderd).
Een andere vraag:quote:ICE toeslag
Wanneer u reist met de ICE International betaalt u daarvoor een toeslag van 2. Houders van een NS- of OV-Jaarabonnement, Jaartrajectabonnement, Maandtrajectabonnement of Maandnetabonnement hoeven geen toeslag te betalen wanneer zij op het traject van hun abonnement reizen.Als u reist op saldo, kunt u met uw OV-chipkaart reizen in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Dit laatste geldt niet voor houders van een studenten OV-chipkaart.
Dat mag dus duidelijk zijnquote:Reizen met de OV-chipkaart in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem
Indien u een geldig reisproduct (Reizen op Saldo) op uw OV-chipkaart heeft staan kunt u ook met uw OV-chipkaart reizen in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem zonder (papieren) toeslag.
Wil u reizen met Fyra, dan is een papieren toeslag wel verplicht.
Voor meer informatie kunt u terecht op deze pagina.
Nee. Ik kan pas om 5:40 weg uit Zwijndrecht, maar heb daar eigenlijk geen zin in. Ergens rond 8/9 uur vertrek denk ik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Om 04.16u de trein van Zwolle naar Deventer pakken. Deze stopt niet te Wijhe en Olst.
Wat nu als je met je studentenOV-chipkaart in de kortingsperiode op saldo reist?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:07 schreef greavy het volgende:
Volgens Eva:
[..]
Een andere vraag:
[..]
Dat mag dus duidelijk zijn
* Scarlet_Dragonfly denkt terug aan de goeie ouwe tijd dat die trein sowieso 1x per uur heel hard door reed langs Wijhe en Olst...quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Om 04.16u de trein van Zwolle naar Deventer pakken. Deze stopt niet te Wijhe en Olst.
Echt h. Absurd dat dat nu niet meer zo is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
* Scarlet_Dragonfly denkt terug aan de goeie ouwe tijd dat die trein sowieso 1x per uur heel hard door reed langs Wijhe en Olst...
Geldt dus niet op het traject Eindhoven - Utrecht Centraal.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:07 schreef greavy het volgende:
Volgens Eva:
[..]
Een andere vraag:
[..]
Dat mag dus duidelijk zijn
Alleen op zaterdag stopte die altijd. Laat nou precies die enige keer in m'n hele leven dat ik van Zwolle naar Wijhe moest dit op een zaterdag zijn, en de machinist vergat te stoppenquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt h. Absurd dat dat nu niet meer zo is.
Wat wil je dan?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt h. Absurd dat dat nu niet meer zo is.
Ja! Extra station Zwolle-Zuid erbij graag.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat wil je dan?
Een stoptrein Deventer <-> Zwolle ?
Ja, zo moeilijk is het allemaal niet. Of gewoon n keer per uur stoppen op die stationnetjes. Ging vroeger ook prima.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat wil je dan?
Een stoptrein Deventer <-> Zwolle ?
maar zoals het nu gaat, is het toch ook prima? Die paar minuten extra...quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, zo moeilijk is het allemaal niet. Of gewoon n keer per uur stoppen op die stationnetjes. Ging vroeger ook prima.
Langer onderweg zijn is nooit beter.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
maar zoals het nu gaat, is het toch ook prima? Die paar minuten extra...
quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
qua reistijd schiet het maar een paar minuutjes op
Het scheelt minstens 5 minuten. Dat is heel wat op zo'n stukje. Toen ik een keer met IC Berlin omgeleid werd was het nog een aantal minuten extra sneller. Zo 7 of 8 minuten tijdwinst. Het kn dus wel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
maar zoals het nu gaat, is het toch ook prima? Die paar minuten extra...
Voor iedere Nederlander voor wie Zwolle niet het eindpunt van de reis is, maar die (bijvoorbeeld, puur hypothetisch) door wil reizen naar Leeuwarden scheelt het op de hele reis welgeteld 0 (nul) minuten. Je haalt er namelijk echt geen andere overstap mee!quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:21 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Het scheelt minstens 5 minuten. Dat is heel wat op zo'n stukje.
Kijk, dat is nou nog eens mooi nieuws, ja.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig voor Socios wordt de IC tussen Roosendaal en Zwolle in de toekomst met ongeveer 20 minuten versneld tussen Roosendaal en Arnhem.
Nee.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Nou 5 minuten, als je daarmee 2 steden/dorpen een half uurs dienst kun geven prima toch?
Hoe dat danquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig voor Socios wordt de IC tussen Roosendaal en Zwolle in de toekomst met ongeveer 20 minuten versneld tussen Roosendaal en Arnhem.
Met die 5 minuten extra tijd kun je tenminste op je gemak overstappen op Zwolle, in plaats van nerveus moeten sprinten bij 1 minuut vertraging.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Voor iedere Nederlander voor wie Zwolle niet het eindpunt van de reis is, maar die (bijvoorbeeld, puur hypothetisch) door wil reizen naar Leeuwarden scheelt het op de hele reis welgeteld 0 (nul) minuten. Je haalt er namelijk echt geen andere overstap mee!![]()
Enige wat je er mee wint is een extra 5 minuten staan wachten op het o zo gezellige station Zwolle...
dan neem je een trein eerder? Het is onmogelijk om 7 richtingen een perfecte overstap te geven lijkt mequote:Op woensdag 20 juli 2011 19:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe dat dan
[..]
Met die 5 minuten extra tijd kun je tenminste op je gemak overstappen op Zwolle, in plaats van nerveus moeten sprinten bij 1 minuut vertraging.
Terecht. WAAROM zou je een uursdienst daar doen? Je zit toch al met het enkelspoor, dus dit gaat PRIMA zoquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Nou 5 minuten, als je daarmee 2 steden/dorpen een half uurs dienst kun geven prima toch?
Ze willen de trein niet meer overal laten stoppen tussen Arnhem en Nijmegen en willen de stop in onder meer Etten-Leur schrappen. Zo kun je ongeveer 20 minuten winnen. Zou moeten ingaan op het moment dat vanwege de Hanzelijn ook de rest van de dienstregeling op de schop gaat.quote:
Als dat gebeurt vergeef ik ze al het Beneluxtrein gekloot.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze willen de trein niet meer overal laten stoppen tussen Arnhem en Nijmegen en willen de stop in onder meer Etten-Leur schrappen. Zo kun je ongeveer 20 minuten winnen. Zou moeten ingaan op het moment dat vanwege de Hanzelijn ook de rest van de dienstregeling op de schop gaat.
Als het goed is wel jaquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:30 schreef greavy het volgende:
En dan de Stoptrein uit Utrecht/Den Bosch zeker doortrekken naar Roosendaal?
This is the spirit.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ze willen de trein niet meer overal laten stoppen tussen Arnhem en Nijmegen en willen de stop in onder meer Etten-Leur schrappen. Zo kun je ongeveer 20 minuten winnen. Zou moeten ingaan op het moment dat vanwege de Hanzelijn ook de rest van de dienstregeling op de schop gaat.
VIRM- en SLT-haters moeten hun hart in Zwolle toch wel kunnen ophalen. Je treft er vooral ICMm, ICRm, plan-V en DDAR.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Voor iedere Nederlander voor wie Zwolle niet het eindpunt van de reis is, maar die (bijvoorbeeld, puur hypothetisch) door wil reizen naar Leeuwarden scheelt het op de hele reis welgeteld 0 (nul) minuten. Je haalt er namelijk echt geen andere overstap mee!![]()
Enige wat je er mee wint is een extra 5 minuten staan wachten op het o zo gezellige station Zwolle...
Dat gaat niet passen volgens mij, laatste tijd alleen maar virm en koplopers gezien.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:49 schreef greavy het volgende:
Oh. Weet iemand of er nou ICRm tussen Roosendaal en Zwolle rijdt, door deze werkzaamheden? Ik gok het niet, gezien de beperkte mogelijkheden om te keren.. Ik gok ook op korte keringen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | Tijd Station Treinnr. Spoor Materieel 7:50 Zwijndrecht 5125 3 SLeT 7:55 Dordrecht 3b 8:12 Dordrecht 2120 1 VIRM 8:26 Rotterdam CS 11 8:35 Rotterdam CS 20529 14a ICM 9:13 Utrecht CS 12b 9:43 Utrecht CS 3528 7 ICRm 10:14 Schiphol 5 of 6 10:49 Schiphol 145 3 IC-Berlijn 11:35 Amersfoort 1 11:38 Amersfoort 537 2 ICMm 12:14 Zwolle 5 13:16 Zwolle 744 7 ICMm 14:38 Schiphol 4 15:44 Schiphol 3557 1 of 2 ICRm 18:22 Maastricht 1 ETEN 19:10 Maastricht 6874 5b Plan V 19:51 Roermond 3a 19:59 Roermond 874 2 VIRM 20:29 Eindhoven 5 20:32 Eindhoven 701974 6 ?? 21:08 Breda 8 INDIEN GEEN ICRm OF ICMm WACHT IK UITERST HALF UUR OP EINDHOVEN en schuift planning halfuur door 21:24 Breda 965 5 Prio 21:48 Rotterdam CS 12 22:02 Rotterdam CS 5183 6 SLT 22:20 Zwijndrecht 3 |
Dat is dan deel van zijn hobby zeg maar, maar allejezus man koop eens een nieuw bed...quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Waarom ga je voor de fun naar maastricht? pokke end.
Wij hebben er zo 1 vanaf Keulen begin augustus, doet er van daar wel af veel langer over dan de reguliere route. Wel goed nieuws voor onze smurf, deze maanden gratis ijs (door Langnese gesponsord) voor kinderen in de ICE.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:00 schreef Socios het volgende:
Voor het maken van leuke reisjes de komende maand:
Vanaf a.s. zaterdag t/m 28 augustus a.s. rijdt Deutsche Bahn in samenwerking met NS Hispeed net als zomer vorig jaar weer met ICE-treinen op het traject Eindhoven - Utrecht Centraal - Amsterdam Centraal. Echter dit keer geheel terecht zonder stops te 's-Hertogenbosch (ICE 254 uitgezonderd).
heldquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef Yreal het volgende:
En het ergste was dus dat ik dagelijks een overstap had van een kwartier op schiphol..
Ik ben dus maar via duivendrecht -> Stoptrein naar Leiden gaan reizen omdat ik me helemaal arm en dik at daar. Echt dagelijks patatjes speciaal halen daar gaat je merken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |