Reizigers die reizen met een OV-chipkaart hoeven geen toeslag te kopen, toch?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:00 schreef Socios het volgende:
Voor het maken van leuke reisjes de komende maand:
Vanaf a.s. zaterdag t/m 28 augustus a.s. rijdt Deutsche Bahn in samenwerking met NS Hispeed net als zomer vorig jaar weer met ICE-treinen op het traject Eindhoven - Utrecht Centraal - Amsterdam Centraal. Echter dit keer geheel terecht zonder stops te 's-Hertogenbosch (ICE 254 uitgezonderd).
Een andere vraag:quote:ICE toeslag
Wanneer u reist met de ICE International betaalt u daarvoor een toeslag van ¤ 2. Houders van een NS- of OV-Jaarabonnement, Jaartrajectabonnement, Maandtrajectabonnement of Maandnetabonnement hoeven geen toeslag te betalen wanneer zij op het traject van hun abonnement reizen.Als u reist op saldo, kunt u met uw OV-chipkaart reizen in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Dit laatste geldt niet voor houders van een studenten OV-chipkaart.
Dat mag dus duidelijk zijnquote:Reizen met de OV-chipkaart in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem
Indien u een geldig reisproduct (Reizen op Saldo) op uw OV-chipkaart heeft staan kunt u ook met uw OV-chipkaart reizen in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem zonder (papieren) toeslag.
Wil u reizen met Fyra, dan is een papieren toeslag wel verplicht.
Voor meer informatie kunt u terecht op deze pagina.
Nee. Ik kan pas om 5:40 weg uit Zwijndrecht, maar heb daar eigenlijk geen zin in. Ergens rond 8/9 uur vertrek denk ik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Om 04.16u de trein van Zwolle naar Deventer pakken. Deze stopt niet te Wijhe en Olst.
Wat nu als je met je studentenOV-chipkaart in de kortingsperiode op saldo reist?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:07 schreef greavy het volgende:
Volgens Eva:
[..]
Een andere vraag:
[..]
Dat mag dus duidelijk zijn
* Scarlet_Dragonfly denkt terug aan de goeie ouwe tijd dat die trein sowieso 1x per uur heel hard door reed langs Wijhe en Olst...quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Om 04.16u de trein van Zwolle naar Deventer pakken. Deze stopt niet te Wijhe en Olst.
Echt hè. Absurd dat dat nu niet meer zo is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
* Scarlet_Dragonfly denkt terug aan de goeie ouwe tijd dat die trein sowieso 1x per uur heel hard door reed langs Wijhe en Olst...
Geldt dus niet op het traject Eindhoven - Utrecht Centraal.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:07 schreef greavy het volgende:
Volgens Eva:
[..]
Een andere vraag:
[..]
Dat mag dus duidelijk zijn
Alleen op zaterdag stopte die altijd. Laat nou precies die enige keer in m'n hele leven dat ik van Zwolle naar Wijhe moest dit op een zaterdag zijn, en de machinist vergat te stoppenquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hè. Absurd dat dat nu niet meer zo is.
Wat wil je dan?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hè. Absurd dat dat nu niet meer zo is.
Ja! Extra station Zwolle-Zuid erbij graag.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat wil je dan?
Een stoptrein Deventer <-> Zwolle ?
Ja, zo moeilijk is het allemaal niet. Of gewoon één keer per uur stoppen op die stationnetjes. Ging vroeger ook prima.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat wil je dan?
Een stoptrein Deventer <-> Zwolle ?
maar zoals het nu gaat, is het toch ook prima? Die paar minuten extra...quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, zo moeilijk is het allemaal niet. Of gewoon één keer per uur stoppen op die stationnetjes. Ging vroeger ook prima.
Langer onderweg zijn is nooit beter.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
maar zoals het nu gaat, is het toch ook prima? Die paar minuten extra...
quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
qua reistijd schiet het maar een paar minuutjes op
Het scheelt minstens 5 minuten. Dat is heel wat op zo'n stukje. Toen ik een keer met IC Berlin omgeleid werd was het nog een aantal minuten extra sneller. Zo 7 of 8 minuten tijdwinst. Het kán dus wel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
maar zoals het nu gaat, is het toch ook prima? Die paar minuten extra...
Voor iedere Nederlander voor wie Zwolle niet het eindpunt van de reis is, maar die (bijvoorbeeld, puur hypothetisch) door wil reizen naar Leeuwarden scheelt het op de hele reis welgeteld 0 (nul) minuten. Je haalt er namelijk echt geen andere overstap mee!quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:21 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Het scheelt minstens 5 minuten. Dat is heel wat op zo'n stukje.
Kijk, dat is nou nog eens mooi nieuws, ja.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig voor Socios wordt de IC tussen Roosendaal en Zwolle in de toekomst met ongeveer 20 minuten versneld tussen Roosendaal en Arnhem.
Nee.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Nou 5 minuten, als je daarmee 2 steden/dorpen een half uurs dienst kun geven prima toch?
Hoe dat danquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig voor Socios wordt de IC tussen Roosendaal en Zwolle in de toekomst met ongeveer 20 minuten versneld tussen Roosendaal en Arnhem.
Met die 5 minuten extra tijd kun je tenminste op je gemak overstappen op Zwolle, in plaats van nerveus moeten sprinten bij 1 minuut vertraging.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Voor iedere Nederlander voor wie Zwolle niet het eindpunt van de reis is, maar die (bijvoorbeeld, puur hypothetisch) door wil reizen naar Leeuwarden scheelt het op de hele reis welgeteld 0 (nul) minuten. Je haalt er namelijk echt geen andere overstap mee!![]()
Enige wat je er mee wint is een extra 5 minuten staan wachten op het o zo gezellige station Zwolle...
dan neem je een trein eerder? Het is onmogelijk om 7 richtingen een perfecte overstap te geven lijkt mequote:Op woensdag 20 juli 2011 19:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe dat dan
[..]
Met die 5 minuten extra tijd kun je tenminste op je gemak overstappen op Zwolle, in plaats van nerveus moeten sprinten bij 1 minuut vertraging.
Terecht. WAAROM zou je een uursdienst daar doen? Je zit toch al met het enkelspoor, dus dit gaat PRIMA zoquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Nou 5 minuten, als je daarmee 2 steden/dorpen een half uurs dienst kun geven prima toch?
Ze willen de trein niet meer overal laten stoppen tussen Arnhem en Nijmegen en willen de stop in onder meer Etten-Leur schrappen. Zo kun je ongeveer 20 minuten winnen. Zou moeten ingaan op het moment dat vanwege de Hanzelijn ook de rest van de dienstregeling op de schop gaat.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |