abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99580627
Ook grappig dat er een doos reserve-onderdelen aan boord is. Is misschien niet onzinnig, maar ik had het zelf niet echt verwacht.
  zondag 17 juli 2011 @ 15:57:17 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99580697
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:54 schreef Igen het volgende:
Ook grappig dat er een doos reserve-onderdelen aan boord is. Is misschien niet onzinnig, maar ik had het zelf niet echt verwacht.
Ja nou ja, als je ziet hoeveel ruimte die inneemt dan kan daar nooit meer dan wat schroefjes en lampjes in zitten :D Maar ja, dat heb je in de auto toch ook aan boord?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99580818
Ik heb geen auto :')

Maar goed, ik had gedacht dat ze bij treinen alle onderdelen die kapot kunnen gaan periodiek vervangen voordat het mis gaat - niet dat een locomotief ergens in een weiland tot stilstand komt en de machinist met een schroevendraaier aan de slag moet.

Alhoewel, bij mijn laatste rit met een NS-trein met locomotief kwam die inderdaad in een weiland tot stilstand vanwege problemen met de loc. :D
pi_99581091
*kraak*
Dames en heren, vanwege een technisch defect kunnen wij niet verder rijden. Zodra de meester de statische omzetter vervangen heeft, kunnen we de reis weer vervolgen
*kraak*
pi_99581275
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Overpriced troep met die achterlijke hoeveelheid DLC's :r
Betalen, wat is dat?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  zondag 17 juli 2011 @ 16:51:15 #56
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99582521
Maar is daar veel Nederlands spul voor dan, Railworks?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_99583139
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:13 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Betalen, wat is dat?
Als je arm bent, is het een onbekend verschijnsel ja.
pi_99585167
Ik wil donderdag een rondje NL doen, maar ik krijg me planning niet kloppend :P
Start en eindpunt is Den Helder (zuid).
Ik wil proberen om nieuweschans, maastricht en middelburg te pakken. Maar zit nogal krap kwa tijden daarmee. Ik kan op zijn vroegst om 5:57 op den helder zuid staan, en moet uiterlijk 23:31 daar weer terug zijn ivm bus :r

Ik kwam zelf op:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
6:07 Den helder zuid - 7:18 Amsterdam CS
7:26 Amsterdam CS - 8:33 Breda (zuurstok)
8:52 Breda - 9:11 Roosendaal
9:18 Roostendaal - 10:09 Middelburg

10:22 Middelburg - 11:14 Roosendaal
11:21 Roosendaal - 11:53 Tilburg
11:58 Tilburg - 12:27 Eindhoven
12:32 Eindhoven - 13:34 Maastricht

13:56 Maastricht - 15:52 Utrecht CS
16:21 Utrecht CS - 18:14 Groningen
18:19 Groningen - 19:04 Nieuweschans

19:14 Nieuweschans - 19:59 Groningen
20:04 Groningen - 20:54 Leeuwarden
## Bus ##
21:03 Leeuwarden - 22:12 Busstation den oever
22:16 Busstation Den Oever - 22:48 Den Helder

Vooral dat laatste stukje vind ik eng, want die bus is de laatste mogelijkheid van de dag om vanaf friesland naar Den Helder te komen :P

Iemand suggesties voor een alternatieve route? *)
pi_99585214
Ga tot Venlo ipv Maastricht?
pi_99585387
Ik zou de IC van 6:48 uit Den Helder gelijk naar Maastricht pakken. De langst mogelijke zit die je in 't binnenland kunt hebben :P .


quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ga tot Venlo ipv Maastricht?
Ja dat scheelt 8)7
  zondag 17 juli 2011 @ 18:29:34 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99585473
Dinsdag 12 Juli

Vandaag staat er een rit van Keulen Hbf naar Luxembourg Gare, met IC136 op het programma.
Maar omdat wij de hele ochtend nog hebben, hebben we nog wat door Keulen gecrossed met een CityTicket preisstufe 1B.

Eerst gingen we een stuk met de tram, om lijn 5 af te maken naar Sparkasse Am Butzweilerhof, en daar met de bus (met overstap) naar Mengenich Ollenhauering voor lijn 3. Uiteindelijk hebben we vanaf de overstaphalte gelopen naar het beginpunt van lijn 3. Dit omdat wij circa 20 minuten op de bus hadden moeten wachten, en de bus er 2 minuten over doet. Lopend ben je sneller :Y

Hier zijn wij doorgegaan naar Köln Messe Deutz, alwaar wij met de trein verder gingen. Hadden nog een retourtje Köln Nippes met de Silberlingen gedaan, en vervolgens met de BR628 nog even naar Köln West.


928 519 / 628 519 by theknittur, on Flickr

En op Köln West nog wat cargo:

HGK DE73 met ketelwagons , Köln West by theknittur, on Flickr


NMBS 2807, LLT by theknittur, on Flickr

Waarna wij weer naar Hbf gingen, en onze koffers bij het bagagedepot opgehaald hebben. Hadden geen zin om met de koffers rond te sjouwen, en voor 5 euro kan je ze achterlaten voor een hele dag. ¤2,00 of ¤2,50 voor 2 uur.

Vervolgens nog wat drinken & eten gehaald voor onderweg. Waarna wij het perron opzochten, en gelijk de beste plaats op het perron zochten, voor ons rijtuig.


101 047-9 met IC136 by theknittur, on Flickr

Deze trein bracht ons naar Luxemburg. In Koblenz word er echter van locomotief gewisseld: Er komt dan een BR181 voor.


181 207-2 met IC136 by theknittur, on Flickr

En er stonden Silberlingen:

DB 143 905-8 met Silberlingen, Trier Hbf by theknittur, on Flickr

Hierna vanaf Luxembourg Gare via Ettelbruck naar de camping gegaan. 's Avonds nog een rondje met de bus, en de volgende dag treinen.

Woensdag 13 juli
Dit viel ons op: Een Arriva-look-a-like OV-Chippaal. Echter, voor hun is het voor de E-go pas.

Incheckpaal E-Go chipkaart te Luxemburg by theknittur, on Flickr

Waarna wij uiteindelijk in Bettembourg terecht kwamen:

CFL 2223, Bettembourg by theknittur, on Flickr


CFL Dosto te Bettembourg by theknittur, on Flickr


CFL 2014, Bettembourg by theknittur, on Flickr

Na een retourtje richting Volmerange kwamen wij uiteindelijk op Esch-sur-Alzette terecht, waar nog wat cargo langs kwam:

CFL 1331+13xx met containertrein te Esch/Alzette by theknittur, on Flickr


CFL 1818 met goederentrein te Esch/Alzette by theknittur, on Flickr

Wat ons via Audun-le-Tiche op Rodange bracht:

CFL 3005 met keteltrein te Audun-Le-Tiche by theknittur, on Flickr


CFL Dosto te Audun-Le-Tiche by theknittur, on Flickr

Waar de Belgen ook komen:

NMBS MW41 te Audun-Le-Tiche by theknittur, on Flickr

Waarna wij via Petange weer naar Luxemburg gingen, en je ook de Belgen kunt vinden:

NMBS MS96 te Luxemburg by theknittur, on Flickr

Een retourtje Kleinbettingen bracht ons wederom in Luxemburg, waarna wij via Wasserbillig weer naar de camping gingen.

In Wasserbillig wist ik nog een foto te maken van een BR628:

BR628 te Wasserbillig by theknittur, on Flickr

's Avonds gingen wij nog een rondje met de bus. Met de auto (samen met STF) naar Berveaux (of hoe je dat schrijft). Daar gingen wij met een Setra met fietsaanhanger een stuk mee:

Een Setra van vervoerder Simon te Berveaux by theknittur, on Flickr

En te Diekirch nog een leuke foto weten te schieten:

CFL 2004 bij avond te Diekirch by theknittur, on Flickr

Van de volgende 2 dagen heb ik eigenlijk géén foto's uit het buitenland. Hebben weinig treinen gezien. En qua bussen weinig geplaat.

De donderdag gingen wij een dagje rondrijden met de bus. En de vrijdag gingen wij via Luxemburg met de IR naar Luik, en vervolgens de MBE naar Maastricht, door naar Breda, en uit Breda de Fyra naar Rotterdam.
Htm_Tram ging met de Randstadrail naar Voorburg, en ik nam de Sprinter naar Zwijndrecht.
Ik had ondertussen al een taxi geregeld, die mooi op tijd gereed stond en mij weer thuis bracht *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 17-07-2011 18:51:25 ]
pi_99585513
Hmm, dat scheelt wel aardig ja, tot Venlo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
6:07 Den helder zuid - 7:18 Amsterdam CS
7:26 Amsterdam CS - 8:33 Breda (zuurstok)
8:52 Breda - 9:11 Roosendaal
9:18 Roosendaal - 10:09 Middelburg

10:22 Middelburg - 11:14 Roosendaal
11:21 Roosendaal - 11:39 Breda
11:51 Breda - 13:13 Venlo

13:30 Venlo - 14:22 Nijmegen
14:45 Nijmegen - 16:13 Zwolle
16:17 Zwolle - 17:14 Groningen
17:19 Groningen - 18:04 Nieuweschans

18:14 Nieuweschans - 18:59 Groningen
19:06 Groningen - 20:52 Amersfoort
20:59 Amersfoort - 21:44 Amsterdam Sloterdijk
21:47 Amsterdam sloterdijk - 22:52 Den Helder Zuid
En hoef dan niet te bussen ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2011 18:39:47 ]
pi_99585595
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:26 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou de IC van 6:48 uit Den Helder gelijk naar Maastricht pakken. De langst mogelijke zit die je in 't binnenland kunt hebben :P .

[..]

Ja dat scheelt 8)7
Scheelt 2 uur totaal. Dus kan Crasho zeker weten thuis komen ^O^
pi_99585675
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:26 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou de IC van 6:48 uit Den Helder gelijk naar Maastricht pakken. De langst mogelijke zit die je in 't binnenland kunt hebben :P .
Ook de meest pijnlijke :P 4uur in een virm. Oeff :X
  zondag 17 juli 2011 @ 18:37:35 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99585694
Je kan er ook voor kiezen om niet in Amersfoort over te stappen, maar in Schiphol ofzo. Alhoewel je dat vast niet zoveel VIRM zal schelen...
  zondag 17 juli 2011 @ 18:39:55 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99585760
quote:
MIDDELBURG - Het verzet tegen de nieuwe dienstregeling op het Zeeuwse spoor groeit.

De CDA-fractie in Provinciale Staten wil dat de provincie opnieuw met de Nederlandse Spoorwegen onderhandelt om een snelle verbinding met de Randstad te behouden. Eerder drong de PvdA al aan op actie. En ook de gemeenten Middelburg en Vlissingen protesteerden onlangs. Vanaf december stoppen de treinen op alle Zeeuwse stations. Nu rijdt er nog eens per uur een intercity. Dat scheelt zeven minuten op het traject Vlissingen-Roosendaal.
BN de Stem

JOEPIE. 7 Hele minuten sneller :r
  zondag 17 juli 2011 @ 18:44:56 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99585923
godverdomme ik word doodziek van die hoerige Flickr links er allemaal bij :r

geen quote derhalve.

Maar komen er ook Belgen in Audun-le-Tiche ja? Bijzonder. Belgen op het Luxemburgse net, in Frankrijk :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99586007
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Je kan er ook voor kiezen om niet in Amersfoort over te stappen, maar in Schiphol ofzo. Alhoewel je dat vast niet zoveel VIRM zal schelen...
Mja, en dan kom ik weer op me uiterste tijd aan, dus ben ik de sjaak met een vertragingkje op dat stuk :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2011 18:47:58 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 18:50:15 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99586077
quote:
11s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
godverdomme ik word doodziek van die hoerige Flickr links er allemaal bij :r

geen quote derhalve.

Maar komen er ook Belgen in Audun-le-Tiche ja? Bijzonder. Belgen op het Luxemburgse net, in Frankrijk :D
Oeps. Ik dacht dat het Audun-le-Tiche was, maar het is Rodange..
  zondag 17 juli 2011 @ 18:54:19 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99586172
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:47 schreef CrashO het volgende:

[..]

Mja, en dan kom ik weer op me uiterste tijd aan, dus ben ik de sjaak met een vertragingkje op dat stuk :P
Oja. Ik keek even een uur scheef. Dan is dit beter ja :Y
pi_99586255
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Scheelt 2 uur totaal. Dus kan Crasho zeker weten thuis komen ^O^
Hmm ja 'k zat met het idee dat Ehv - Venlo of Ehv - Maastricht ong. even lang zouden duren. En terug via Nijmegen scheelt natuurlijk ook een hoop.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:39 schreef greavy het volgende:

[..]

BN de Stem

JOEPIE. 7 Hele minuten sneller :r
Dat is toch gevoelsmatig het verschil tussen 50 minuten of een uur onderweg zijn.. scheelt flink wat hoor.
  zondag 17 juli 2011 @ 19:09:37 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99586588
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:50 schreef greavy het volgende:

[..]

Oeps. Ik dacht dat het Audun-le-Tiche was, maar het is Rodange..
Oh okee, ik dacht al. Ben daar sinds 2008 niet meer geweest.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 juli 2011 @ 19:16:27 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99586759
Audun-le-Tiche is een kopspoortje, en houdt verder niks meer in. Er staat wel iets van een stationsgebouw, maar daar houdt het bij op.

Nog even iets: Wij werden regelmatig vreemd aangekeken als wij op het eindpunt bleven zitten..
Toen wij zeiden dat wij mee terug gingen, vroegen ze waarom.. Uitleggen dat wij een rondje deden.
Vonden ze het wel goed.

Er was 1 bij (op Audun-le-Tiche), die het zo geniaal vond, gelijk zijn collega erbij riep, en mochten wij het haar ook uitleggen. Op Esch-Sur-Alzette werden wij vriendelijk uitgezwaaid.

In Luxemburg kunnen ze echter veel geld besparen. Minder treinpersoneel inzetten. Een los CFL 2000'tje (de oudste stoptreinen, komen ergens uit beginjaren 90) zitten 2 conducteuren op, en natuurlijk de Machinist.

Ja, zoals ik zeg: Het oudste materieel wat Luxemburg heeft rijden, is net 21 jaar oud!
  zondag 17 juli 2011 @ 19:18:34 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99586807
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:16 schreef greavy het volgende:
Audun-le-Tiche is een kopspoortje, en houdt verder niks meer in. Er staat wel iets van een stationsgebouw, maar daar houdt het bij op.
Ja, dat is dus het oude SNCF-gebouw, uit de tijd dat de Fransen er nog kwamen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 juli 2011 @ 19:20:08 #75
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99586854
Als geïnteresseerd treinreiziger en informaticagebruiker vroeg ik me af hoe het zit met het systeem waar de dienstregeling in staat. Ik weet niet precies hoe het heet maar de volgende twee namen zijn mij bij gebleven: HAFAS en HaCon Ingenieurgesellschaft.

Op interrail naar Montenegro vorig jaar merkte ik dat ze ook in Tsjechië hetzelfde systeem gebruiken. Zitten alle landen nou op 1 groot systeem, of is het wel ieder voor zich?

Het viel me op dat alle vertrek- en aankomststaten op de stations, vooral in het oostblok, vrijwel dezelfde opmaak hebben. Komen deze ook uit datzelfde systeem rollen?
  zondag 17 juli 2011 @ 19:23:56 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99586966
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:20 schreef placeholder het volgende:
Als geïnteresseerd treinreiziger en informaticagebruiker vroeg ik me af hoe het zit met het systeem waar de dienstregeling in staat. Ik weet niet precies hoe het heet maar de volgende twee namen zijn mij bij gebleven: HAFAS en HaCon Ingenieurgesellschaft.

Op interrail naar Montenegro vorig jaar merkte ik dat ze ook in Tsjechië hetzelfde systeem gebruiken. Zitten alle landen nou op 1 groot systeem, of is het wel ieder voor zich?

Het viel me op dat alle vertrek- en aankomststaten op de stations, vooral in het oostblok, vrijwel dezelfde opmaak hebben. Komen deze ook uit datzelfde systeem rollen?
In HAFAS staat bijna al het Openbaar Vervoer. Bus, tram, metro en veerboten e.d. inbegrepen.
Veel vervoerders hebben een eigen HAFAS-database. Hierdoor kan het voorkomen dat je bij de DB iets anders ziet als bij de NMBS. De vervoerders moeten hun gegevens aan elkaar doorgeven.

Een quote van het Nederlands Interrail Forum:
quote:
Hafas is de treinplanner van Hacon (ingenieurbureau), zij maken die op maat voor elke spoorwegmaatschappij.
SNCF en trenitalia gebruiken voor hun eigen planner geen Hafas, NS heeft momenteel ook nog een ander systeem.
Al hun treinen zitten wel in het systeem.

Als je meer richting Balkan en oost Europa gaat zitten meestal alleen de grootste treinen erin
HaCon heeft bijvoorbeeld voor Bahn.de de online planner gemaakt, maar ook de offline planner.
En de mobiele applicatie.
Net als bij de NMBS de internationale planner.
Alles wat met HAFAS te maken heeft, komt van HaCon.
Informatie over HaCon op: http://www.hacon.de/
pi_99587059
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:56 schreef Ireyon het volgende:
Dat is toch gevoelsmatig het verschil tussen 50 minuten of een uur onderweg zijn.. scheelt flink wat hoor.
Jij begrijpt het, ja! Iedere extra stop voelt superlang. De reiziger zit daar niet te wachten. Stel dat de Intercity niet overal zou stoppen en alsnog zeven minuten langer deed over hetzelfde traject, dan was het veel minder erg geweest...

Maar waarom niet gewoon één keer per uur een Intercity en één keer per uur een Intercity die overal stopt onderweg?
  zondag 17 juli 2011 @ 19:47:50 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99587597

Aldus de website van StadlerRail. De GTW voor de Achterhoek.
Ik vind alleen die deuren zo tussen het rode een beetje vreemd. Die hadden - lijkt mij - gewoon rood kunnen blijven..
  zondag 17 juli 2011 @ 19:57:08 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99587917
Niet weer die rood-witte krengen. Ben het nu al zat met dat kleurenschema.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 juli 2011 @ 19:59:09 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99587995
BRENG word anders:


En de Achterhoek krijgt maar 1 soort CiCo. Kosten worden onderling verdeeld. Dus niet én voor Arriva én voor Breng concessie een CiCo. Zijn toch beide Arriva..
Ook al was de Breng concessie van Syntus, moest het alsnog 1 CiCo zijn.
pi_99588087
quote:
13s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet weer die rood-witte krengen. Ben het nu al zat met dat kleurenschema.
Sowieso die lightraileenheidsworst op het spoor ineens. :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juli 2011 @ 20:02:22 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99588099
quote:
13s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet weer die rood-witte krengen. Ben het nu al zat met dat kleurenschema.
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99588156
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaar
Met rood-wit heb ik sowieso geen problemen. De kleuren van DB en ICE. :D

(En AFC Ajax :+)
  zondag 17 juli 2011 @ 20:05:07 #84
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99588199
Witte deuren contrasteren beter ten opzichte van het rood.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juli 2011 @ 20:05:52 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99588220
Behalve dat de kleuren bedacht zouden zijn door de voormalig gedeputeerde in Groningen Musschenga, tenminste dat zei hij destijds :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99588247
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:59 schreef greavy het volgende:
BRENG word anders:
[ afbeelding ]

En de Achterhoek krijgt maar 1 soort CiCo. Kosten worden onderling verdeeld. Dus niet én voor Arriva én voor Breng concessie een CiCo. Zijn toch beide Arriva..
Ook al was de Breng concessie van Syntus, moest het alsnog 1 CiCo zijn.
wtf is Cico?
dag
pi_99588249
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:59 schreef greavy het volgende:
BRENG word anders:
[ afbeelding ]

En de Achterhoek krijgt maar 1 soort CiCo. Kosten worden onderling verdeeld. Dus niet én voor Arriva én voor Breng concessie een CiCo. Zijn toch beide Arriva..
Ook al was de Breng concessie van Syntus, moest het alsnog 1 CiCo zijn.
CiCo? :?
  zondag 17 juli 2011 @ 20:07:30 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99588269
CiCo is het apparaat waarmee je je chipkaart in- of uitcheckt
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juli 2011 @ 20:07:44 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99588280
Check in
Check out

:')
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 juli 2011 @ 20:10:37 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99588364
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaar
Ja, want rood met wit is teneminste even groen met creme als hun bussen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99588392
In- en uitcheckpaal dus. Schrijf dat dan gewoon :{w
dag
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juli 2011 @ 20:11:49 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99588400
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, want rood met wit is teneminste even groen met creme als hun bussen ^O^
Jij snapt het
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 juli 2011 @ 20:11:49 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99588401
EN totaal anders dan het rood met wit van Veolia natuurlijk. EN totaal anders dan het rood met wit van Connexxion in Twente.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 juli 2011 @ 20:27:18 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99588861
Ik heb een BahnCard 25 besteld *O*

Zat nog te denken over een 50 maar die geeft geen korting op Sparpreis-Angebote. Mja, dan wordt het toch een stuk minder interessant ineens :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 juli 2011 @ 20:28:02 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99588890
Ik wou eerst ook een BahnCard 50, maar die Sparpreis-Angebote maak ik veel gebruik van. Dus ik heb die BC-25 ook.
pi_99589118
Precies. :P
  zondag 17 juli 2011 @ 20:34:55 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99589233
Die Normalpreis-tarieven zijn echt van de gekke daar trouwens. Duisburg - Düsseldorf retour, 23 km x 2: ¤ 25,00 8)7

Vergelijk Utrecht Zuilen - Amersfoort, ook 23 km x 2: ¤ 8,60. En dat is NOG niet echt goedkoop, eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99589530
quote:
15s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Normalpreis-tarieven zijn echt van de gekke daar trouwens. Duisburg - Düsseldorf retour, 23 km x 2: ¤ 25,00 8)7

Vergelijk Utrecht Zuilen - Amersfoort, ook 23 km x 2: ¤ 8,60. En dat is NOG niet echt goedkoop, eigenlijk.
Mjah, maar dan reis je wel met een rechtstreekse ICE zonder tussenstops én met 200 km/u. :D

Overigens kost het met IC/ EC ¤ 7,50 enkele reis. Met het RE/RB/S geen idee, maar zal goedkoper zijn?
pi_99589968
Met Nahverkehr is het 4,70 enkele reis, dus 9,40 retour.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2011 20:47:08 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 20:48:08 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99590043
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Mjah, maar dan reis je wel met een rechtstreekse ICE zonder tussenstops én met 200 km/u. :D

Overigens kost het met IC/ EC ¤ 7,50 enkele reis. Met het RE/RB/S geen idee, maar zal goedkoper zijn?
Verbundtarif :')

Overigens heb ik zowel een RE gevonden die het in 14 minuten doet, als een ICE die er 15 voor nodig heeft. Beide stoppen op Flughafen. Nja, wat boeit het dan :D

Maar okee, ICE is juist voor de lange afstanden bedoeld. Ze hebben liever niet dat je daar kleine korte kutstukkies mee gaat rijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')