Ja nou ja, als je ziet hoeveel ruimte die inneemt dan kan daar nooit meer dan wat schroefjes en lampjes in zittenquote:Op zondag 17 juli 2011 15:54 schreef Igen het volgende:
Ook grappig dat er een doos reserve-onderdelen aan boord is. Is misschien niet onzinnig, maar ik had het zelf niet echt verwacht.
Betalen, wat is dat?quote:Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Overpriced troep met die achterlijke hoeveelheid DLC's
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | 6:07 Den helder zuid - 7:18 Amsterdam CS 7:26 Amsterdam CS - 8:33 Breda (zuurstok) 8:52 Breda - 9:11 Roosendaal 9:18 Roostendaal - 10:09 Middelburg 10:22 Middelburg - 11:14 Roosendaal 11:21 Roosendaal - 11:53 Tilburg 11:58 Tilburg - 12:27 Eindhoven 12:32 Eindhoven - 13:34 Maastricht 13:56 Maastricht - 15:52 Utrecht CS 16:21 Utrecht CS - 18:14 Groningen 18:19 Groningen - 19:04 Nieuweschans 19:14 Nieuweschans - 19:59 Groningen 20:04 Groningen - 20:54 Leeuwarden ## Bus ## 21:03 Leeuwarden - 22:12 Busstation den oever 22:16 Busstation Den Oever - 22:48 Den Helder |
Ja dat scheeltquote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | 6:07 Den helder zuid - 7:18 Amsterdam CS 7:26 Amsterdam CS - 8:33 Breda (zuurstok) 8:52 Breda - 9:11 Roosendaal 9:18 Roosendaal - 10:09 Middelburg 10:22 Middelburg - 11:14 Roosendaal 11:21 Roosendaal - 11:39 Breda 11:51 Breda - 13:13 Venlo 13:30 Venlo - 14:22 Nijmegen 14:45 Nijmegen - 16:13 Zwolle 16:17 Zwolle - 17:14 Groningen 17:19 Groningen - 18:04 Nieuweschans 18:14 Nieuweschans - 18:59 Groningen 19:06 Groningen - 20:52 Amersfoort 20:59 Amersfoort - 21:44 Amsterdam Sloterdijk 21:47 Amsterdam sloterdijk - 22:52 Den Helder Zuid |
Scheelt 2 uur totaal. Dus kan Crasho zeker weten thuis komenquote:Op zondag 17 juli 2011 18:26 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou de IC van 6:48 uit Den Helder gelijk naar Maastricht pakken. De langst mogelijke zit die je in 't binnenland kunt hebben.
[..]
Ja dat scheelt![]()
Ook de meest pijnlijkequote:Op zondag 17 juli 2011 18:26 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou de IC van 6:48 uit Den Helder gelijk naar Maastricht pakken. De langst mogelijke zit die je in 't binnenland kunt hebben.
BN de Stemquote:MIDDELBURG - Het verzet tegen de nieuwe dienstregeling op het Zeeuwse spoor groeit.
De CDA-fractie in Provinciale Staten wil dat de provincie opnieuw met de Nederlandse Spoorwegen onderhandelt om een snelle verbinding met de Randstad te behouden. Eerder drong de PvdA al aan op actie. En ook de gemeenten Middelburg en Vlissingen protesteerden onlangs. Vanaf december stoppen de treinen op alle Zeeuwse stations. Nu rijdt er nog eens per uur een intercity. Dat scheelt zeven minuten op het traject Vlissingen-Roosendaal.
Mja, en dan kom ik weer op me uiterste tijd aan, dus ben ik de sjaak met een vertragingkje op dat stukquote:Op zondag 17 juli 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Je kan er ook voor kiezen om niet in Amersfoort over te stappen, maar in Schiphol ofzo. Alhoewel je dat vast niet zoveel VIRM zal schelen...
Oeps. Ik dacht dat het Audun-le-Tiche was, maar het is Rodange..quote:Op zondag 17 juli 2011 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
godverdomme ik word doodziek van die hoerige Flickr links er allemaal bij
geen quote derhalve.
Maar komen er ook Belgen in Audun-le-Tiche ja? Bijzonder. Belgen op het Luxemburgse net, in Frankrijk
Oja. Ik keek even een uur scheef. Dan is dit beter jaquote:Op zondag 17 juli 2011 18:47 schreef CrashO het volgende:
[..]
Mja, en dan kom ik weer op me uiterste tijd aan, dus ben ik de sjaak met een vertragingkje op dat stuk
Hmm ja 'k zat met het idee dat Ehv - Venlo of Ehv - Maastricht ong. even lang zouden duren. En terug via Nijmegen scheelt natuurlijk ook een hoop.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Scheelt 2 uur totaal. Dus kan Crasho zeker weten thuis komen
Dat is toch gevoelsmatig het verschil tussen 50 minuten of een uur onderweg zijn.. scheelt flink wat hoor.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:39 schreef greavy het volgende:
[..]
BN de Stem
JOEPIE. 7 Hele minuten sneller
Oh okee, ik dacht al. Ben daar sinds 2008 niet meer geweest.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Oeps. Ik dacht dat het Audun-le-Tiche was, maar het is Rodange..
Ja, dat is dus het oude SNCF-gebouw, uit de tijd dat de Fransen er nog kwamenquote:Op zondag 17 juli 2011 19:16 schreef greavy het volgende:
Audun-le-Tiche is een kopspoortje, en houdt verder niks meer in. Er staat wel iets van een stationsgebouw, maar daar houdt het bij op.
In HAFAS staat bijna al het Openbaar Vervoer. Bus, tram, metro en veerboten e.d. inbegrepen.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:20 schreef placeholder het volgende:
Als geïnteresseerd treinreiziger en informaticagebruiker vroeg ik me af hoe het zit met het systeem waar de dienstregeling in staat. Ik weet niet precies hoe het heet maar de volgende twee namen zijn mij bij gebleven: HAFAS en HaCon Ingenieurgesellschaft.
Op interrail naar Montenegro vorig jaar merkte ik dat ze ook in Tsjechië hetzelfde systeem gebruiken. Zitten alle landen nou op 1 groot systeem, of is het wel ieder voor zich?
Het viel me op dat alle vertrek- en aankomststaten op de stations, vooral in het oostblok, vrijwel dezelfde opmaak hebben. Komen deze ook uit datzelfde systeem rollen?
HaCon heeft bijvoorbeeld voor Bahn.de de online planner gemaakt, maar ook de offline planner.quote:Hafas is de treinplanner van Hacon (ingenieurbureau), zij maken die op maat voor elke spoorwegmaatschappij.
SNCF en trenitalia gebruiken voor hun eigen planner geen Hafas, NS heeft momenteel ook nog een ander systeem.
Al hun treinen zitten wel in het systeem.
Als je meer richting Balkan en oost Europa gaat zitten meestal alleen de grootste treinen erin
Jij begrijpt het, ja! Iedere extra stop voelt superlang. De reiziger zit daar niet te wachten. Stel dat de Intercity niet overal zou stoppen en alsnog zeven minuten langer deed over hetzelfde traject, dan was het veel minder erg geweest...quote:Op zondag 17 juli 2011 18:56 schreef Ireyon het volgende:
Dat is toch gevoelsmatig het verschil tussen 50 minuten of een uur onderweg zijn.. scheelt flink wat hoor.
Sowieso die lightraileenheidsworst op het spoor ineens.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet weer die rood-witte krengen. Ben het nu al zat met dat kleurenschema.
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaarquote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet weer die rood-witte krengen. Ben het nu al zat met dat kleurenschema.
Met rood-wit heb ik sowieso geen problemen. De kleuren van DB en ICE.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaar
wtf is Cico?quote:Op zondag 17 juli 2011 19:59 schreef greavy het volgende:
BRENG word anders:
[ afbeelding ]
En de Achterhoek krijgt maar 1 soort CiCo. Kosten worden onderling verdeeld. Dus niet én voor Arriva én voor Breng concessie een CiCo. Zijn toch beide Arriva..
Ook al was de Breng concessie van Syntus, moest het alsnog 1 CiCo zijn.
CiCo?quote:Op zondag 17 juli 2011 19:59 schreef greavy het volgende:
BRENG word anders:
[ afbeelding ]
En de Achterhoek krijgt maar 1 soort CiCo. Kosten worden onderling verdeeld. Dus niet én voor Arriva én voor Breng concessie een CiCo. Zijn toch beide Arriva..
Ook al was de Breng concessie van Syntus, moest het alsnog 1 CiCo zijn.
Ja, want rood met wit is teneminste even groen met creme als hun bussenquote:Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaar
Jij snapt hetquote:Op zondag 17 juli 2011 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want rood met wit is teneminste even groen met creme als hun bussen
Mjah, maar dan reis je wel met een rechtstreekse ICE zonder tussenstops én met 200 km/u.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Normalpreis-tarieven zijn echt van de gekke daar trouwens. Duisburg - Düsseldorf retour, 23 km x 2: ¤ 25,00![]()
Vergelijk Utrecht Zuilen - Amersfoort, ook 23 km x 2: ¤ 8,60. En dat is NOG niet echt goedkoop, eigenlijk.
Verbundtarifquote:Op zondag 17 juli 2011 20:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, maar dan reis je wel met een rechtstreekse ICE zonder tussenstops én met 200 km/u.
Overigens kost het met IC/ EC ¤ 7,50 enkele reis. Met het RE/RB/S geen idee, maar zal goedkoper zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |