Dat dacht ik dus ook, maar de laatste keer werd ons wel om de chipkaart gevraagd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef Socios het volgende:
Als je een Superdiscountticket hebt gekocht, hoef je helemaal geen ov-studentenkaart mee te nemen.
Je stapt dus in Arnhem in een ICE die niet in Emmerich stopt, maar je hebt een Superdiscountticket vanaf Emmerich naar Keulen?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:38 schreef Cerbie het volgende:
Even een korte vraag over de internationale treinen.
Komende dinsdag gaan we met de ICE vanaf Arnhem naar Keulen, en ik bedenk me net dat onze OV-studentenkaarten (week) niet geldig zijn![]()
Moet ik me hier nog druk over maken of gewoon vriendelijk lachen en mijn OV-kaart laten zien? Het zijn superdiscounttickets waarop Emmerich -> Keulen staat en ik herinner me van vorig jaar nog dat ze om een OV-kaart vroegen.
Ligt eraan. Heb je dikke tieten? Dan kom je er misschien mee weg.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:38 schreef Cerbie het volgende:
Moet ik me hier nog druk over maken of gewoon vriendelijk lachen en mijn OV-kaart laten zien?
Die tickets van nshispeed zijn altijd lekker onduidelijk. We hebben via nshispeed.nl geboekt, Arnhem --> Keulen. Dan krijg je een ticket waar bovenaan staat:quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Je stapt dus in Arnhem in een ICE die niet in Emmerich stopt, maar je hebt een Superdiscountticket vanaf Emmerich naar Keulen?
Of heb je een Superdiscountticket vanaf Arnhem?
Als je vanaf Emmerich hebt, moet je sowieso een kaartje Arnhem -> Emmerich hebben. Maar de ICE stopt weer niet in Emmerich, dus of die SDT in de ICE geldig is, betwijfel ik.
Als je SDT vanaf Arnhem is, hoef je vanaf Arnhem geen andere kaarten te gebruiken, tenzij je elders uit het land komt.
1 | http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/gerardns-afstanden-vz-loket-dec-2010.pdf |
1 | http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/gerardns-afstanden-az-loket-dec-2010.pdf |
Ohw, nu wordt het wat duidelijker!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:12 schreef Cerbie het volgende:
Die tickets van nshispeed zijn altijd lekker onduidelijk. We hebben via nshispeed.nl geboekt, Arnhem --> Keulen. Dan krijg je een ticket waar bovenaan staat:
Vertrek: EMMERICH(GR). Aankomst: KOELN
SUPERDISCOUNT
Reservering: ARNHEM -> KOELN HBF [plaatsnummers]
Kun je überhaupt een kaartje Arnhem -> grens kopen? Of vragen ze nog steeds alleen om je chipkaart zonder hem daadwerkelijk te scannen? In dat geval hebben we natuurlijk allebei een 'weekendOV'
Ja!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, nu wordt het wat duidelijker!
Bij het boeken heb je dus aangeven dat je OV/NS-reisrecht hebt in Nederland. Anders krijg je niet meerdere tickets.
In dat geval heb je dus inderdaad wél je ov-studentenkaart nodig. Terecht dat je daar op aangesproken bent!
Ik heb de URL's aangepast.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:15 schreef lyolyrc het volgende:
@Socios: de links naar de tariefeenhedenkaarten van NS in de OP kloppen niet meer.
De grote kaart is te vinden op:
[ code verwijderd ]
De detailkaarten staan op:
[ code verwijderd ]
Als je die aanpast in de OP, dan is die weer wat beter up to date.
Moet. En ja, bij het loketquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:19 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ja!
Maar tijdens het boeken had ik niet door dat we enkel 40% korting hebben ipv vrij reizen op de reisdatum, omdat we een week later hebben geboekt dan oorspronkelijk de bedoeling was (dom, niet opgelet).
Kan ik dan alsnog een kaartje tot de grens ergens kopen?
Maandag even regelen danquote:
Woon jij daar of zo? Dat je er zo'n last van hadquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:03 schreef Watertornado het volgende:
Eindelijk dat ding weg uit Cartesiusweg.
Niks, die jongen heet gewoon Sebastiaanquote:Op zondag 17 juli 2011 00:19 schreef bork het volgende:
Nice Greavy, mooie plaatjes hoor!, eentje (Schwerte) had je misschien er uit kunnen laten.
maar, Voor mijn reisgenoot de Niehl Sebastianstrasse weer bezocht:" dan word ik nieuwsgierig, wat is daar dan te zien?
Bad Harzburg staat er nog.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:41 schreef Igen het volgende:
Ik heb van die foto van Schwerte even het grootformaat bekeken, en zo te zien hebben ze daar inmiddels ook de armseinen vervangen door moderne? Ergens toch wel jammer, een paar jaar terug was het nog het enige station wat ik kende waar nog massa's ouderwetse armseinen stonden.
Ik dacht dat er op Schwerte nog 1, hoogstens 2, armseinen stonden. Ben alleen niet helemaal zeker daarvan.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:41 schreef Igen het volgende:
Ik heb van die foto van Schwerte even het grootformaat bekeken, en zo te zien hebben ze daar inmiddels ook de armseinen vervangen door moderne? Ergens toch wel jammer, een paar jaar terug was het nog het enige station wat ik kende waar nog massa's ouderwetse armseinen stonden.
Dankje. Zoals Fles al zegt, mijn reisgenoot heet Sebastiaanquote:Op zondag 17 juli 2011 00:19 schreef bork het volgende:
Nice Greavy, mooie plaatjes hoor!, eentje (Schwerte) had je misschien er uit kunnen laten.
maar, Voor mijn reisgenoot de Niehl Sebastianstrasse weer bezocht:" dan word ik nieuwsgierig, wat is daar dan te zien?
heel somda een 10tje pp en dan lekker gaan cruissen met een vtjequote:Op zondag 17 juli 2011 10:55 schreef greavy het volgende:
Whut. Ik hoor net via-via een aantal lease- en koopprijzen van locomotieven:
- Serie 1600/1800 E-locs: Koop ¤50.000 tot ¤300.000. Afhankelijk van de staat van de loc ed
- Serie BR189 E-locs: Lease ¤60.000 per maand (onderhoud ed inbegrepen)
- Plan V en DM90: Lease ¤16.000 per maand
Microsoft train simulatorquote:Op zondag 17 juli 2011 12:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Wie speelt er hier wel eens treinspelletjes
Misschien de optie 'Nur direktverbindungen mit Schlafwagen anzeigen' aanklikken bij de vervoersmiddelkeuze?quote:Op zondag 17 juli 2011 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Echt, kan er niet eens een soort "comfort"-mode komen in HAFAS? Dat je niet van dit soort absurde adviezen krijgt:
Utrecht Centraal 20:51 V
Enschede 22:32 x 23:26
Münster 0:44 x 1:13
Köln Hbf 3:09 x 3:20
Frankfurt Flughafen 4:41 x 5:39
München Hbf 9:16 A
Dat is toch totale waanzin?![]()
Ik wil alleen zinvolle adviezen krijgen, namelijk de CityNightLine
Nja, dat gaat dan ook weer wat ver, andere opties kunnen ook comfortabel zijn, maar niet op deze manier. Misschien iets als "geen overstaps tussen 00:00 en 06:00" erin.quote:Op zondag 17 juli 2011 12:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien de optie 'Nur direktverbindungen mit Schlafwagen anzeigen' aanklikken bij de vervoersmiddelkeuze?
Laatst was de DLC -75%, da's het moment om wat te kopen.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Overpriced troep met die achterlijke hoeveelheid DLC's
27 en 28 augustus is er al stoom in de achterhoekquote:Op zondag 17 juli 2011 13:17 schreef dennistd het volgende:
Op 24 en 25 september worden er een aantal slagen Münster-Enschede en Münster-Coesfeld met stoom en oude diesels gereden. Fahrplan op http://www.altenberge.de/2005/zvm_flyer.pdf
Daarom boek ik die ook 92 dagen van te vorenquote:Op zondag 17 juli 2011 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht, alle nachttreinen zitten al tot de rand toe volgeboekt voor komend weekend en het weekend daarop. En ook Frankfurt lukt niet anders dan OF voor astronomisch veel geld, OF het wordt een soort stop-and-go-penalty aldaar![]()
Maar gewoon een slagje Köln dan. Kijk ik daar wel verder. Meteen maar even een BahnCard sjeffen trouwens.
Wel grappig: Een NS-jaarkaart is 3503 euro, ALS je hem ineens betaalt, anders 3649.
Een BahnCard 100 is 3800 euro. Maar daar kan je dan ook wel _IETS_ meer mee![]()
Ja natuurlijk, maar ja, ik weet NU pas dat het nog 2 weken slecht weer wordt en ik wil dus NU naar ergens waar het leuk isquote:Op zondag 17 juli 2011 14:03 schreef bork het volgende:
[..]
Daarom boek ik die ook 92 dagen van te voren
Dat klopt. Op de rode Fyra-locs staat NL-HSA, die locs zijn dus overgedragen aan HSA (die ze least van Alpha Trains). De grijze Fyra-locs zijn van D-CBR, dat is Cobra Rail. Die locs zijn slechts voor een korte tijd voor HSA, en zijn daarom niet overgedragen.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:37 schreef Fixers het volgende:
In de lange registratiecodes op de zijkant van locs, daar in zijn de onderstreepte letters toch het land van herkomst? In dat geval stond er een duitse fyraloc in Breda. (grijs, met alleen het fyra logo in't rood)
Dat is dus precies ook mijn bezwaar tegen al die vroegboekkortingen.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar ja, ik weet NU pas dat het nog 2 weken slecht weer wordt en ik wil dus NU naar ergens waar het leuk is
Ja nou ja, als je ziet hoeveel ruimte die inneemt dan kan daar nooit meer dan wat schroefjes en lampjes in zittenquote:Op zondag 17 juli 2011 15:54 schreef Igen het volgende:
Ook grappig dat er een doos reserve-onderdelen aan boord is. Is misschien niet onzinnig, maar ik had het zelf niet echt verwacht.
Betalen, wat is dat?quote:Op zondag 17 juli 2011 13:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Overpriced troep met die achterlijke hoeveelheid DLC's
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | 6:07 Den helder zuid - 7:18 Amsterdam CS 7:26 Amsterdam CS - 8:33 Breda (zuurstok) 8:52 Breda - 9:11 Roosendaal 9:18 Roostendaal - 10:09 Middelburg 10:22 Middelburg - 11:14 Roosendaal 11:21 Roosendaal - 11:53 Tilburg 11:58 Tilburg - 12:27 Eindhoven 12:32 Eindhoven - 13:34 Maastricht 13:56 Maastricht - 15:52 Utrecht CS 16:21 Utrecht CS - 18:14 Groningen 18:19 Groningen - 19:04 Nieuweschans 19:14 Nieuweschans - 19:59 Groningen 20:04 Groningen - 20:54 Leeuwarden ## Bus ## 21:03 Leeuwarden - 22:12 Busstation den oever 22:16 Busstation Den Oever - 22:48 Den Helder |
Ja dat scheeltquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | 6:07 Den helder zuid - 7:18 Amsterdam CS 7:26 Amsterdam CS - 8:33 Breda (zuurstok) 8:52 Breda - 9:11 Roosendaal 9:18 Roosendaal - 10:09 Middelburg 10:22 Middelburg - 11:14 Roosendaal 11:21 Roosendaal - 11:39 Breda 11:51 Breda - 13:13 Venlo 13:30 Venlo - 14:22 Nijmegen 14:45 Nijmegen - 16:13 Zwolle 16:17 Zwolle - 17:14 Groningen 17:19 Groningen - 18:04 Nieuweschans 18:14 Nieuweschans - 18:59 Groningen 19:06 Groningen - 20:52 Amersfoort 20:59 Amersfoort - 21:44 Amsterdam Sloterdijk 21:47 Amsterdam sloterdijk - 22:52 Den Helder Zuid |
Scheelt 2 uur totaal. Dus kan Crasho zeker weten thuis komenquote:Op zondag 17 juli 2011 18:26 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou de IC van 6:48 uit Den Helder gelijk naar Maastricht pakken. De langst mogelijke zit die je in 't binnenland kunt hebben.
[..]
Ja dat scheelt![]()
Ook de meest pijnlijkequote:Op zondag 17 juli 2011 18:26 schreef Ireyon het volgende:
Ik zou de IC van 6:48 uit Den Helder gelijk naar Maastricht pakken. De langst mogelijke zit die je in 't binnenland kunt hebben.
BN de Stemquote:MIDDELBURG - Het verzet tegen de nieuwe dienstregeling op het Zeeuwse spoor groeit.
De CDA-fractie in Provinciale Staten wil dat de provincie opnieuw met de Nederlandse Spoorwegen onderhandelt om een snelle verbinding met de Randstad te behouden. Eerder drong de PvdA al aan op actie. En ook de gemeenten Middelburg en Vlissingen protesteerden onlangs. Vanaf december stoppen de treinen op alle Zeeuwse stations. Nu rijdt er nog eens per uur een intercity. Dat scheelt zeven minuten op het traject Vlissingen-Roosendaal.
Mja, en dan kom ik weer op me uiterste tijd aan, dus ben ik de sjaak met een vertragingkje op dat stukquote:Op zondag 17 juli 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Je kan er ook voor kiezen om niet in Amersfoort over te stappen, maar in Schiphol ofzo. Alhoewel je dat vast niet zoveel VIRM zal schelen...
Oeps. Ik dacht dat het Audun-le-Tiche was, maar het is Rodange..quote:Op zondag 17 juli 2011 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
godverdomme ik word doodziek van die hoerige Flickr links er allemaal bij
geen quote derhalve.
Maar komen er ook Belgen in Audun-le-Tiche ja? Bijzonder. Belgen op het Luxemburgse net, in Frankrijk
Oja. Ik keek even een uur scheef. Dan is dit beter jaquote:Op zondag 17 juli 2011 18:47 schreef CrashO het volgende:
[..]
Mja, en dan kom ik weer op me uiterste tijd aan, dus ben ik de sjaak met een vertragingkje op dat stuk
Hmm ja 'k zat met het idee dat Ehv - Venlo of Ehv - Maastricht ong. even lang zouden duren. En terug via Nijmegen scheelt natuurlijk ook een hoop.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Scheelt 2 uur totaal. Dus kan Crasho zeker weten thuis komen
Dat is toch gevoelsmatig het verschil tussen 50 minuten of een uur onderweg zijn.. scheelt flink wat hoor.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:39 schreef greavy het volgende:
[..]
BN de Stem
JOEPIE. 7 Hele minuten sneller
Oh okee, ik dacht al. Ben daar sinds 2008 niet meer geweest.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Oeps. Ik dacht dat het Audun-le-Tiche was, maar het is Rodange..
Ja, dat is dus het oude SNCF-gebouw, uit de tijd dat de Fransen er nog kwamenquote:Op zondag 17 juli 2011 19:16 schreef greavy het volgende:
Audun-le-Tiche is een kopspoortje, en houdt verder niks meer in. Er staat wel iets van een stationsgebouw, maar daar houdt het bij op.
In HAFAS staat bijna al het Openbaar Vervoer. Bus, tram, metro en veerboten e.d. inbegrepen.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:20 schreef placeholder het volgende:
Als geïnteresseerd treinreiziger en informaticagebruiker vroeg ik me af hoe het zit met het systeem waar de dienstregeling in staat. Ik weet niet precies hoe het heet maar de volgende twee namen zijn mij bij gebleven: HAFAS en HaCon Ingenieurgesellschaft.
Op interrail naar Montenegro vorig jaar merkte ik dat ze ook in Tsjechië hetzelfde systeem gebruiken. Zitten alle landen nou op 1 groot systeem, of is het wel ieder voor zich?
Het viel me op dat alle vertrek- en aankomststaten op de stations, vooral in het oostblok, vrijwel dezelfde opmaak hebben. Komen deze ook uit datzelfde systeem rollen?
HaCon heeft bijvoorbeeld voor Bahn.de de online planner gemaakt, maar ook de offline planner.quote:Hafas is de treinplanner van Hacon (ingenieurbureau), zij maken die op maat voor elke spoorwegmaatschappij.
SNCF en trenitalia gebruiken voor hun eigen planner geen Hafas, NS heeft momenteel ook nog een ander systeem.
Al hun treinen zitten wel in het systeem.
Als je meer richting Balkan en oost Europa gaat zitten meestal alleen de grootste treinen erin
Jij begrijpt het, ja! Iedere extra stop voelt superlang. De reiziger zit daar niet te wachten. Stel dat de Intercity niet overal zou stoppen en alsnog zeven minuten langer deed over hetzelfde traject, dan was het veel minder erg geweest...quote:Op zondag 17 juli 2011 18:56 schreef Ireyon het volgende:
Dat is toch gevoelsmatig het verschil tussen 50 minuten of een uur onderweg zijn.. scheelt flink wat hoor.
Sowieso die lightraileenheidsworst op het spoor ineens.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet weer die rood-witte krengen. Ben het nu al zat met dat kleurenschema.
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaarquote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet weer die rood-witte krengen. Ben het nu al zat met dat kleurenschema.
Met rood-wit heb ik sowieso geen problemen. De kleuren van DB en ICE.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaar
wtf is Cico?quote:Op zondag 17 juli 2011 19:59 schreef greavy het volgende:
BRENG word anders:
[ afbeelding ]
En de Achterhoek krijgt maar 1 soort CiCo. Kosten worden onderling verdeeld. Dus niet én voor Arriva én voor Breng concessie een CiCo. Zijn toch beide Arriva..
Ook al was de Breng concessie van Syntus, moest het alsnog 1 CiCo zijn.
CiCo?quote:Op zondag 17 juli 2011 19:59 schreef greavy het volgende:
BRENG word anders:
[ afbeelding ]
En de Achterhoek krijgt maar 1 soort CiCo. Kosten worden onderling verdeeld. Dus niet én voor Arriva én voor Breng concessie een CiCo. Zijn toch beide Arriva..
Ook al was de Breng concessie van Syntus, moest het alsnog 1 CiCo zijn.
Ja, want rood met wit is teneminste even groen met creme als hun bussenquote:Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaar
Jij snapt hetquote:Op zondag 17 juli 2011 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want rood met wit is teneminste even groen met creme als hun bussen
Mjah, maar dan reis je wel met een rechtstreekse ICE zonder tussenstops én met 200 km/u.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Normalpreis-tarieven zijn echt van de gekke daar trouwens. Duisburg - Düsseldorf retour, 23 km x 2: ¤ 25,00![]()
Vergelijk Utrecht Zuilen - Amersfoort, ook 23 km x 2: ¤ 8,60. En dat is NOG niet echt goedkoop, eigenlijk.
Verbundtarifquote:Op zondag 17 juli 2011 20:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, maar dan reis je wel met een rechtstreekse ICE zonder tussenstops én met 200 km/u.
Overigens kost het met IC/ EC ¤ 7,50 enkele reis. Met het RE/RB/S geen idee, maar zal goedkoper zijn?
Dat valt alleszins mee dus. En veel Nahverkehr stopt onderweg alleen te Düsseldorf Flughafen.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:46 schreef Igen het volgende:
Met Nahverkehr is het 4,70 enkele reis, dus 9,40 retour.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |