Dat valt alleszins mee dus. En veel Nahverkehr stopt onderweg alleen te Düsseldorf Flughafen.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:46 schreef Igen het volgende:
Met Nahverkehr is het 4,70 enkele reis, dus 9,40 retour.
Er zijn ook ICE's die er (zonder tussenstop) 11 minuten over doen.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens heb ik zowel een RE gevonden die het in 14 minuten doet, als een ICE die er 15 voor nodig heeft. Beide stoppen op Flughafen. Nja, wat boeit het dan
Dat is uiteraard de reden, ja.quote:Maar okee, ICE is juist voor de lange afstanden bedoeld. Ze hebben liever niet dat je daar kleine korte kutstukkies mee gaat rijden.
Alleen de S-Bahn stopt vaker ja.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat valt alleszins mee dus. En veel Nahverkehr stopt onderweg alleen te Düsseldorf Flughafen.
10 zelfs zag ikquote:Op zondag 17 juli 2011 20:50 schreef Socios het volgende:
Er zijn ook ICE's die er (zonder tussenstop) 11 minuten over doen.
Ja, magquote:Op zondag 17 juli 2011 21:00 schreef EddyAlbena het volgende:
Mag je met NS een kaartje kopen voor een intercity traject en dan de stoptrein gebruiken om op een tussenliggend station een vrij lange stop te houden?
Ik kom vanuit het oosten, moet naar Hilversum Noord om te werken en aan het eind van de dag door naar A'dam Zuid. Een direct ticket is goedkoper, als ik twee tickets haal is het duurder.
Met de papieren kaartjes mag dat jaquote:Op zondag 17 juli 2011 21:00 schreef EddyAlbena het volgende:
Mag je met NS een kaartje kopen voor een intercity traject en dan de stoptrein gebruiken om op een tussenliggend station een vrij lange stop te houden?
Ik kom vanuit het oosten, moet naar Hilversum Noord om te werken en aan het eind van de dag door naar A'dam Zuid. Een direct ticket is goedkoper, als ik twee tickets haal is het duurder.
Met een OV-Chipflipflop mag dat ookquote:Op zondag 17 juli 2011 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met de papieren kaartjes mag dat ja
Als ik smorgens vergeet uit te checken en ik bel de NS Klantenservice, dan krijg ik te horen "bent u vanmiddag weer op dat station? Dan kunt u dan gewoon uitchecken, 3 minuten wachten, en inchecken voor de terugweg"quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Een wassen neus dus. Ik vind het wel belangrijk om dat toch even op te merken, aangezien er in de ons omringende landen wel degelijk serieus met reisonderbrekingen gegooid wordt in allerlei tariefvoorwaarden. En daar is het ook echt controleerbaar, hetzij door Zugbindung, hetzij door de ongeveer drieduizend keer zo hoge trefkans HC in België. Die hebben bovendien allemaal WEL hun tang op het correcte treinnummer staanquote:Op zondag 17 juli 2011 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
Het is ook niet echt controleerbaar, maar dit is wat de regels stellen he
Ik ben zelf al blij dat het in NL mag. Wat ik wel een echte wassen neus vind is de e-ticket. Ze kijken even naar je ID en dan knippen ze, zonder even het e-ticket te scannen ofzo.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een wassen neus dus. Ik vind het wel belangrijk om dat toch even op te merken, aangezien er in de ons omringende landen wel degelijk serieus met reisonderbrekingen gegooid wordt in allerlei tariefvoorwaarden. En daar is het ook echt controleerbaar, hetzij door Zugbindung, hetzij door de ongeveer drieduizend keer zo hoge trefkans HC in België. Die hebben bovendien allemaal WEL hun tang op het correcte treinnummer staanWat dat betreft maakt het conducteursgilde er in Nederland echt een potje van.
Reisplanner op vrr.de, bij de zoekresultaten staat telkens de preisstufe en als je die aanklikt zie je de prijzen voor de verschillende kaartsoorten.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Igen waar haal jij die verbundtarif-prijzen vandaan?
Was er een paar weken geleden niet sprake van vrijgave van de nederlandse database voor derde partijen? De ns planner voldoet prima, maar als je voor stadsvervoer 9292 gebruikt is het een drama. De engine achter dat apparaat lijkt ontworpen in de vroege jaren 80 en nooit met zijn tijd meegegaan. Als je de komma tussen plaats en straatnaam vergeet, of de exacte haltenaam niet goed hebt snapt 'ie er niets van. Van mij mogen ze dat over laten nemen door google.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:23 schreef greavy het volgende:
[..]
In HAFAS staat bijna al het Openbaar Vervoer. Bus, tram, metro en veerboten e.d. inbegrepen.
Veel vervoerders hebben een eigen HAFAS-database. Hierdoor kan het voorkomen dat je bij de DB iets anders ziet als bij de NMBS. De vervoerders moeten hun gegevens aan elkaar doorgeven.
Een quote van het Nederlands Interrail Forum:
[..]
HaCon heeft bijvoorbeeld voor Bahn.de de online planner gemaakt, maar ook de offline planner.
En de mobiele applicatie.
Net als bij de NMBS de internationale planner.
Alles wat met HAFAS te maken heeft, komt van HaCon.
Informatie over HaCon op: http://www.hacon.de/
Nee. Waarom ook? Het is immers helemaal niet gezegd dat je met een Verbundkaartje met startpunt Düsseldorf überhaupt een trein gaat pakken.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah ja logisch ook wel. Geldt die BahnCard daar ook? Neem aan van wel?
Ook altijd mooi bij kaartcontrole in de trein: "Ihre BahnCard, bitte".quote:Op zondag 17 juli 2011 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga gewoon een treinkaartje kopen voor een ontbrekend stukje waar het NRW-ticket niet geldt. En dan wapper ik met die kaart.
Die he'k dan tochquote:Op zondag 17 juli 2011 22:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Ook altijd mooi bij kaartcontrole in de trein: "Ihre BahnCard, bitte".
Precies. Mooi toch dat je dan zo'n kaart kan showen.quote:
Ja! Goed dat je het zegt. Ik moet mijn Railplus via NS nog opzeggen voordat mijn Voordeelurenabonnement verlengd wordt.quote:Zit trouwens ook meteen RailPlus bij zag ik. Scheelt weer 15 euries![]()
Ja jammer dat die Buurlandtreinen niet meer rijden. Daar had ik nog wel profijt van toen ik in Breda op school zatquote:Op zondag 17 juli 2011 23:45 schreef James1988 het volgende:
Voordat ik ook maar in de buurt van Duitsland ben, is het al anderhalf uur verder (minstens)
Ja maar dat is anders. De meeste mensen hebben ook een normaal leven met school en werk en huis en slapen en eten en zo. Jij nietquote:Op zondag 17 juli 2011 23:46 schreef greavy het volgende:
Wat denk je van mij? Ik ben nog langer onderweg
Ik heb een normaal levenquote:Op zondag 17 juli 2011 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar dat is anders. De meeste mensen hebben ook een normaal leven met school en werk en huis en slapen en eten en zo. Jij niet
Half uurtjequote:Op zondag 17 juli 2011 23:45 schreef James1988 het volgende:
Voordat ik ook maar in de buurt van Duitsland ben, is het al anderhalf uur verder (minstens)
Zo bezien eigenlijk wel een wonder dat ik een vriendin heb...quote:Hobby's: treinen, treinreizen, treinen restaureren, treinen fotograferen, over treinen praten op internet.
quote:Op maandag 18 juli 2011 08:11 schreef Duvel het volgende:
Zie je het al voor je op zo'n datingsite?
[..]
Zo bezien eigenlijk wel een wonder dat ik een vriendin heb...
Lees meerquote:Ruim 10 procent meer omzet Thalys
BRUSSEL - Thalys, de snelle treinverbinding tussen Amsterdam en Parijs, heeft in het eerste halfjaar 10,3 procent meer binnengehaald met de verkoop van kaarten dan in het eerste halfjaar van 2010.
Alleen bij die ritten kom je wel eens te vroeg, daar heb je bij het spoor gelukkig geen last van.quote:
quote:Op maandag 18 juli 2011 13:19 schreef Bitlord het volgende:
Wauw, net in Lodz, Polen in een oude tram uit Mannheim gezeten die over een interlokale lijn reed. Anderhalf uur schommelen door de weilanden. Tramlijnen als deze waren er vroeger erg veel in Europa, nu zijn er nog maar een handvolmover. Prachtig!
Meer op nu.nlquote:Treinmachinist onder invloed van alcohol
GRONINGEN - Voor het eerst sinds het Korps landelijke politiediensten (KLPD) in 2008 alcoholcontroles uitvoert op het spoor, is een treinmachinist met meer dan 0,5 promille tegen de lamp gelopen.
Een vrouwelijke 44-jarige machinist van een passagierstrein van Arriva blies maandagmorgen op station Groningen 1 promille en is aangehouden op verdenking van rijden onder invloed, meldde het KLPD.
Zolang je maar niet twee keer te hard rijdtquote:Op maandag 18 juli 2011 16:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is ook maar twee keer zo veel als de toegestane hoeveelheid, maar het mag natuurlijk niet.
Hafas levert je een betere gebruikerservaring dan 9292ov, inderdaad.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
9292ov is afschuwelijk slecht.. Daar moet je niet meer van gebruik maken..
Ik kom voor m'n werk vaak in dorpen waar ik nog nooit van gehoord heb en dan weet ik eigenlijk weinig betere alternatievenquote:Op maandag 18 juli 2011 17:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgens mij zou het op NS.nl gewoon moeten staan dat je rechtstreeks kan reizen naar Rotterdam...
9292ov is afschuwelijk slecht.. Daar moet je niet meer van gebruik maken..
Ook de android-applicatie is best fijn en overzichtelijk.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:33 schreef Bitlord het volgende:
Wat overigens apart is, want OV9292 als Iphone Applicatie werkt Best fijn. Ik snap dan ook niet waarom men op de website niet de mogelijkheid hebt om vertrek- en eindbestemming via een kaart te kiezen.
De treinen tussen Rotterdam/Den Haag-Leeuwarden/Groningen worden onderweg gesplitst. Vanwege de norm qua treinlengte, zijn er een aantal treinen uit Groningen die 1 treinstel voor Rotterdam bij zich hebben. Dit zijn niet veel, maar toch. Er komt ook wel eens uit Leeuwarden dat naar Den Haag gaat. Dit is niet vaak op een dag, maar het heeft te maken om bepaalde treinstellen op een juiste plaats te krijgen. Dat is ook in de Dienstregeling opgenomen, en zou dus op ns.nl ook goed weergegeven moeten worden.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Moest vanmiddag van Assen naar Rotterdam. Volgens 9292ov, de reisplanner van ns.nl en de gele borden kan dat niet rechtstreeks (alleen naar Den Haag rechtstreeks en in de spits wel naar Rotterdam), volgens de CTA kan het wel rechtstreeks en in de praktijk gaat het ook rechtstreeks. Kan dat niet wat eenduidiger?
En ja, dit kan zelfs als je niet van te voren hebt opgegeven mee te doen hiermeequote:Geachte heer Greavy,
De rest van Nederland moet nog even wachten, maar u kunt vanaf vandaag uw nieuwe NS-abonnement bestellen!
Bestellen kan tot 1 augustus op http://www.ns.nl/voorinschrijving
• Kies uw abonnement via het kopje ‘Onze nieuwe abonnementen’ op de site
• Klik op ‘kopen’ en vul als gebruikersnaam Voorinschrijving in en als wachtwoord Welkom2011
Op veel van onze abonnementen ontvangt u ¤ 5 introductiekorting per maand, wanneer u een doorlopend abonnement afsluit.
Kort nadat u besteld heeft, sturen we u een e-mail met de eerste enquête. Als dank voor uw bestelling krijgt u de cd ‘Fier’ van Nick en Simon cadeau. Deze wordt na de bestelling binnen enkele dagen per post aan u toegestuurd.
Uw huidige abonnement
Wanneer u een nieuw abonnement bestelt, stapt u automatisch over en wordt uw Voordeelurenabonnement stopgezet. Het resterende abonnementsgeld storten we terug op uw rekening. U kunt, nadat u besteld heeft, niet meer terugkeren naar uw huidige Voordeelurenabonnement.
Wilt u eerst meer weten?
Hier vindt u alle informatie op een rijtje. Met de NS abonnementenwijzer kunt u meteen zien welk abonnement het beste bij u past.
Alvast veel reisplezier!
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Ja, totdat ik een keer wat updates binnenhaalde voor Android zelf. Toen was 9292 ineens niet meer thuis. Opflikkeren met die boel.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ook de android-applicatie is best fijn en overzichtelijk.
Alleen hun 'gewone' website is gewoon om te huilen
Heb je dit ook gelezen?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:44 schreef greavy het volgende:
[..]
En ja, dit kan zelfs als je niet van te voren hebt opgegeven mee te doen hiermee
quote:U kunt, nadat u besteld heeft, niet meer terugkeren naar uw huidige Voordeelurenabonnement.
Top Gear op zondag??quote:Op maandag 18 juli 2011 21:22 schreef Ireyon het volgende:
Iemand gisteren TopGear gezien? Van auto's en caravans een trein maken, Clarkson in een Jaguar met een 'high-speed' (toch zo'n 80mph) SportsTrain en May en Hammond in een Audi met 4 caravans (een 1ste klas, 2de klas, tuig-klas en restauratierijtuig). Prachtig om te zien.
Interessant!quote:Op maandag 18 juli 2011 19:44 schreef greavy het volgende:
[..]
En ja, dit kan zelfs als je niet van te voren hebt opgegeven mee te doen hiermee
En dit keer niet een mailtje er achteraan dat er iets fout is gegaan en je het bericht als niet verstuurd moet beschouwen, zoals laatst?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:44 schreef greavy het volgende:
[..]
En ja, dit kan zelfs als je niet van te voren hebt opgegeven mee te doen hiermee
Heb toevallig nog net op tijd een oude VDU gekregen, na dit jaar zie ik het wel of ik nog verlengquote:Op maandag 18 juli 2011 22:55 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Interessant!
Zit nog een beetje te twijfelen wat ik zal doen. Heb waarschijnlijk t/m 31 augustus mijn studenten ov. Op dit moment geldt nog steeds de actie dat je daarna een jaar gratis voordeelurenabonnement mag hebben. Iemand die weet of dit gaat veranderen? Anders ga ik mooi meedoen aan deze actie
Maar als je nu een VDU hebt, en die verloopt over een maand? Wordt die dan wel automatisch verlengd weer?quote:Op maandag 18 juli 2011 23:04 schreef greavy het volgende:
Het Voordeelurenabonnement gaat verdwijnen. Die word niet meer verkocht.
Ik gok dat je dus dat VDU niet kan krijgen.
Ja, alleen is de reden niet de vakantiedienstregeling. De perroncapaciteit in Zwolle is minder dan gebruikelijk en daarom worden de treinen uit Leeuwarden en Groningen al in Meppel gekoppeld. Zo ontstaat er iets meer ruimte. Het splitsen gebeurt wel in Zwolle zelf.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:10 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Stopt met de vakantie dienst regeling een extra trein vanuit Steenwijk in Meppel. De trein van rond kwart over het hele uur moet volgens de reisplanner van de ns en ov9292 ook stoppen. Maar gebeurd dit ook echt?
Waren ze ook driftig aan het schrijven?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ja hoor het vrije reizen is nu voorbij. En gelijk controleurs in de trein almelo marienberg. Nog nooit gezien in de trein.
Vorig jaar december met de materieelproblemen heb ik echt een keer SGMm als intercity van Amsterdam Zuid naar Eindhoven gehad. VIRM vind ik niet geweldig, maar het is nog altijd beter intercitymaterieel dan SGMm.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Stapte net op Driebergen-Zeist uit een SGMm, die als intercity naar Eindhoven reed
SGMm heeft dan nog een toilet. Er is ook al wel eens een koppeltje SLT-IV verzeild geraakt in de IC Zwolle - Roosendaal.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Vorig jaar december met de materieelproblemen heb ik echt een keer SGMm als intercity van Amsterdam Zuid naar Eindhoven gehad. VIRM vind ik niet geweldig, maar het is nog altijd beter intercitymaterieel dan SGMm.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
SGMm heeft dan nog een toilet. Er is ook al wel eens een koppeltje SLT-IV verzeild geraakt in de IC Zwolle - Roosendaal.
SGMm-II heeft geen toilet. De drietjes hebben dat wél.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
SGMm heeft dan nog een toilet. Er is ook al wel eens een koppeltje SLT-IV verzeild geraakt in de IC Zwolle - Roosendaal.
Dat is waar... maar rijden de tweetjes wel eens zonder drietje?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:26 schreef greavy het volgende:
[..]
SGMm-II heeft geen toilet. De drietjes hebben dat wél.
Ik heb geen idee of ik in een tweetje of drietje zat, ik kan me alleen herinneren dat ik de stoelen oncomfortabel vond.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:26 schreef greavy het volgende:
[..]
SGMm-II heeft geen toilet. De drietjes hebben dat wél.
In de stoptrein Almelo-Apeldoorn rijdt 's avonds laat nog best wel eens alleen een tweetje in z'n eentje (haha, 2 in 1quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is waar... maar rijden de tweetjes wel eens zonder drietje?
Er rijden genoeg solo tweetjes, of 2x tweetje.. Denk bijvoorbeeld aan Gouda-Alphen, bijna altijd een tweetje.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is waar... maar rijden de tweetjes wel eens zonder drietje?
Tijdens de winterproblemen had ik een los tweetje in de 13600, de koppeling van dat ding zat toen helemaal vol met sneeuw dus dat verklaart het wellicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |