Geloof het niet, volgens mij was er ook geen buslichting maandag en zondag. Dus dan loop je met wat herstelpost en wat buitenland post.quote:[quote]Op woensdag 27 april 2011 12:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Was het nog druk gisteren?
Bij een lapo kun je het meteen koppelen.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:37 schreef gekkewiebel het volgende:
Wow, wordt nou automatisch het volgende deel van de reeks toegevoegd aan je MyAT? Eindelijk een mooie verbetering!
Wel handig ja. Hoef ik niet telkens alle topicreeksen die ik volg op te zoeken als er weer eentje vol is.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:37 schreef gekkewiebel het volgende:
Wow, wordt nou automatisch het volgende deel van de reeks toegevoegd aan je MyAT? Eindelijk een mooie verbetering!
Al gehad, mooi lulverhaal over hoe ze de toekomst zien. Ze denken dat ze extra business kunnen pakken in de vorm van bewakingsbedrijfje spelen (panden controleren of het leeg is terwijl je de post ophaaltquote:Op woensdag 27 april 2011 21:37 schreef lbeew het volgende:
Maandag was er wel gelicht.
Hier binnenkort een informatiebijeenkomst over autobedrijf. Ben benieuwd.
Ah, nu krijg je een brief van je VBG manager dat je een stoute jongen was, dat vermijdbare schades het bedrijf jaarlijks veel geld kost, dat het schade bedrag onbekend is maar het eigen risico 750 euro.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:17 schreef Think_Pad het volgende:
Vandaag schade gereden tijdens een haalrit![]()
Reed achteruit een parkeervak in, en blijkbaar een prullenbak (dit model: http://de3torens.web-log.nl/de3torens/images/dsc_0876.jpg ) over het hoofd gezien.
Schade: verbogen bullbar achterop VW Transporter.
Gelukkig is de schade niet heel erg, hij is aan een uiteinde verbogen. Maar voelt toch lullig als je de boel beschadigdWel netjes op KM-standen boekje ingevuld, en doorgegeven aan m'n TC natuurlijk.
Oh ja, collega had het overigens voor elkaar gekregen om 2 schades in 2 maanden te rijden. De tweede brief is dan een LAATSTE (stond ook met hoofdletters in de brief) waarschuwing.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:48 schreef Viper86 het volgende:
En dat je binnen een jaar niet nog een keer schade mag rijden, anders zullen er andere "maatregelen" getroffen moeten worden.
ervaring?quote:Op donderdag 28 april 2011 00:03 schreef Viper86 het volgende:
Een tractor die tegen de zijkant van je auto aanrijd is gelukkig ook buiten je schuld om.
Worthless without picsquote:Op donderdag 28 april 2011 00:03 schreef Viper86 het volgende:
Een tractor die tegen de zijkant van je auto aanrijd is gelukkig ook buiten je schuld om.
Ja, was vorig jaar zomer gebeurd.quote:
Niet de zorg van TNT aangezien het hele wagenpark geleased is.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:15 schreef carboni het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren met de ex-TNT auto's. Kan me niet voorstellen dat er nog een goede prijs voor te vangen is.
Weet ik, maar wat doet ING met die dingen? Heb wel eens mee zitten lezen in het studentchauffeurtopic, daar haten ze TNT auto'squote:Op donderdag 28 april 2011 00:16 schreef lololo het volgende:
[..]
Niet de zorg van TNT aangezien het hele wagenpark geleased is.
Meeste worden gewoon doorverkocht als 2e hands auto. Zie regelmatig ford transit connectjes rijden die wel heel verdacht TNT oranje zijn. Ook nog sprinter kleppenwagens in TPG rood wel eens zien rondrijden.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:17 schreef carboni het volgende:
[..]
Weet ik, maar wat doet ING met die dingen? Heb wel eens mee zitten lezen in het studentchauffeurtopic, daar haten ze TNT auto's
Hmm, toch vreemd dat ik nog nooit een brief heb ontvangen terwijl ik al 3 schades op mijn naam heb staan. Die schades heb ik niet zelf aangebracht maar ze staan wel op mijn naam omdat ik de laatste chauffeur was en de schade daarna was ontdekt. Het gaat hier wel om kleine schades, waarbij ik de tweede keer dat ik zogenaamd schade had gereden de auto niet eens te zien heb gekregen omdat 'ie steeds weg was, maar ik kon niet onder het tekenen van een schadeformulier uitkomen. Daarnaast heb ik wel op alle schadeformulieren aangegeven dat ik de schades niet had toegebracht. Dat was voor de tijd dat de teamleider meededeelde dat hij geen schadeformulieren meer mocht invullen op naam van TNT (of iets dergelijks) omdat diegene die de schade zou hebben gereden dat bleef ontkennen, dus misschien is dat ook wel bij mij zo afgehandeld.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:48 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh ja, collega had het overigens voor elkaar gekregen om 2 schades in 2 maanden te rijden. De tweede brief is dan een LAATSTE (stond ook met hoofdletters in de brief) waarschuwing.
Overigens mooiste aan mijn schade is dat ze wel heel zielig deden over hoeveel geld het ze kost maar dat die schade nog steeds niet gerepareerd is terwijl die echt heel opvallend is. Zijbar die naar binnen geduwd is plus wat krasjes.
Die moet je inderdaad écht niet willen neequote:Op donderdag 28 april 2011 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet iig niet zo'n auto willen hebben. Lage kilometerstand is mooi, maar steeds die kleine eindjes waarbij er opgetrokken en geremd moet worden. Dat is funest voor die auto's.
Die dingen worden ook niet naar thuis gestuurd maar krijg je persoonlijk overhandigd van je TC of VM. Kan best dat sommige managers ze gewoon laten liggen.quote:Op donderdag 28 april 2011 05:26 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Hmm, toch vreemd dat ik nog nooit een brief heb ontvangen terwijl ik al 3 schades op mijn naam heb staan. Die schades heb ik niet zelf aangebracht maar ze staan wel op mijn naam omdat ik de laatste chauffeur was en de schade daarna was ontdekt. Het gaat hier wel om kleine schades, waarbij ik de tweede keer dat ik zogenaamd schade had gereden de auto niet eens te zien heb gekregen omdat 'ie steeds weg was, maar ik kon niet onder het tekenen van een schadeformulier uitkomen. Daarnaast heb ik wel op alle schadeformulieren aangegeven dat ik de schades niet had toegebracht. Dat was voor de tijd dat de teamleider meededeelde dat hij geen schadeformulieren meer mocht invullen op naam van TNT (of iets dergelijks) omdat diegene die de schade zou hebben gereden dat bleef ontkennen, dus misschien is dat ook wel bij mij zo afgehandeld.
In ieder geval zou er verbetering komen met wat betreft het controleren op schades. Tot nu toe is er nog niks aan gedaan en ik heb al van veel collega`s gehoord dat die ook schades zouden hebben gemaakt terwijl dat niet zo was. In ieder geval heb ik nu al meer dan een halfjaar geen schade meer op mijn naam gekregen en ik ben echt niet van plan om nog te tekenen voor een schade die ik niet heb gemaakt, hoe klein die ook mag zijn. Hebben jullie nooit meegemaakt dat je de volgende dag op het werk verscheen en een schadeformulier onder je neus gedrukt kreeg? Met daarbij de mededeling dat jij de laatste chauffeur was en jij er dus voor op moest draaien?
Niet opdraaien voor de schades maar er staat zoiets in over gepaste maatregelen. Zal wel schorsingen zijn ofzo. Weet wel dat bij postbodes aantal schades zwaar word meegewogen in functioneringsgesprekken.quote:Op donderdag 28 april 2011 08:29 schreef lbeew het volgende:
Waar staat eigenlijk geregeld dat je zelf gedeeltelijk moet opdraaien voor schades, want normaliter hoort dit gewoon door je baas betaald te worden. In mijn CAO staat iig niks over schades.
http://www.juridischloket(...)-op-mijn-werk-v.html
quote:Op donderdag 28 april 2011 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
Handremmetje vergeten:
http://www.nufoto.nl/foto(...)jdt-van-trap-af.html
Hij krijgt ook een brief van de areamanagerquote:Op donderdag 28 april 2011 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
Handremmetje vergeten:
quote:Veronica Uitgeverij keert terug
28 april 2011 - Vanaf 1 mei zullen we weer de radio- en televisiegidsen van Veronica gaan bezorgen. Veronica Magazine en Totaal TV keren weer terug bij TNT Post nadat zij per 1 januari 2010 de gidsen hadden ondergebracht bij Selektmail.
De reden van de overstap naar Selektmail was destijds gebaseerd op de prijs die Selektmail kon bieden. Zoals bekend heeft Sandd inmiddels Selektmail overgenomen en zij bezorgen niet op donderdag. Dit was voor Veronica Uitgeverij een reden om weer met ons in gesprek te gaan.
Bezorging
Met ingang van de eerste week van mei zullen wekelijks bijna 750.000 Veronica Magazines en twee wekelijks ongeveer 40.000 stuks Totaal TV weer door ons worden bezorgd. We gaan dit weer met dezelfde zorg doen als Veronica Uitgeverij van ons gewend was. In totaal gaat het om een jaarlijks volume van zon 40 miljoen radio- en televisiegidsen. Het contract loopt tot en met 2014.
TV Film
Ook het omroepblad TV Film dat wordt uitgegeven door Bindinc (de uitgever van o.a. ook de TeleVizier, Avrobode, KRO en NCRV gids) komt per 1 mei weer terug. TV Film gaan we twee wekelijks bij zon 70.000 abonnees bezorgen.
bron: Commercie
Mooi voor het bedrijf, maar ik denk niet dat we de tijd die ooit is afgepakt toen ze verdwenen terug zullen zien. 750duizend is best veel, is een kwart kampioen elke week.quote:
Precies naast de vestiging van TNT Post nog wel.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
Handremmetje vergeten:
Dus als we gecodeerde bundels krijgen waar toch nog verschillende wijken inzitten mogen we jou erop aanspreken?quote:
Wil best wel ff een nieuwe header makenquote:Op woensdag 27 april 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Tijd voor een nieuwe header en nieuwe kopjes in de OP dus
Hellaas wel ja,quote:Op vrijdag 29 april 2011 05:28 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Dus als we gecodeerde bundels krijgen waar toch nog verschillende wijken inzitten mogen we jou erop aanspreken?
Je vaste dienst/contracturen krijg je uitbetaald. Kijk maar in de harmony uitdraai volgende week of ze het wel correct doen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:01 schreef Drassss het volgende:
Uhm even een achterlijke vraagje.![]()
![]()
Hoe zit het morgen qua uren/betaling. Is dit gewoon een vrijedag, krijg je wel uitbetaald als zaterdagmedewerker of is het helemaal niks.
Dank, dat ga ik even checkenquote:Op vrijdag 29 april 2011 22:03 schreef carboni het volgende:
[..]
Je vaste dienst/contracturen krijg je uitbetaald. Kijk maar in de harmony uitdraai volgende week of ze het wel correct doen.
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:14 schreef Eenskijken het volgende:
wordt er morgen, koninginnedag, post bezorgd?
Zowiezo bezorgt TNT op maandag en deze maandag draaien we dinsdagdiensten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:36 schreef Eenskijken het volgende:
ok er wordt dus geen post bezorgd maak ik uit op de tnt site (vage kutsite trouwens).
Wat een kutzooi, betekent dus dat post op z'n vroeg pas dinsdag er weer is. Bijna een halve week laterDat is te laat ARGH!
Gooi zondag maar eens een kaartje in de bus.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:02 schreef Eenskijken het volgende:
Op maandag heb ik nog nooit post gehad. Alleen zakelijke post hoor ik wel eens..
heb ik vaak genoeg gedaan. altijd dinsdag pas..quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:08 schreef carboni het volgende:
[..]
Gooi zondag maar eens een kaartje in de bus.
Op maandagen worden poststukken met postzegel altijd gewoon bezorgd. En deze maandag wordt gewoon alles wel bezorgd.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:24 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
heb ik vaak genoeg gedaan. altijd dinsdag pas..
Er zit zelfs iets teveel op, ik tel in de gauwigheid 27 x 27 ct is EUR 7,29. Ik hoop dat je ze, na het nemen van de foto, wel allemaal ongeldig hebt gemaakt dmv het neutrale TNT stempel of diagonale pennestreep?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:48 schreef Think_Pad het volgende:
Kwam vandaag nog een grappig pakketje tegen:
[ afbeelding ]
Postzegels over?
Het was gisteren bij ons ook goed raak. Die veronica's waren net genoeg om ons in de tijdsproblemen te helpenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:19 schreef pussywillow het volgende:
Tien jaar oude postzegels, ook nog.
Druk dagje vandaag. De Veronica-gids zat er voor het eerst bij, dat scheelt toch wel!
Morgen is een normale werkdag.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:42 schreef Schenkstroop het volgende:
Is er vandaag geen brievenbus-post bezorgd, en hoe zit dat met morgen 5 mei?
woontquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:11 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Jup
Besef nu dat dit halve topic in Grunn werkt...
quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
k hoop dat je ze, na het nemen van de foto, wel allemaal ongeldig hebt gemaakt dmv het neutrale TNT stempel of diagonale pennestreep?
Nee, dat klopt volgens mij wel. Je salaris over april krijg je dan gewoon deze maand, samen met je contracturen voor mei.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:26 schreef hemarookworst het volgende:
Beste collega's,
Ik ben op 7 april begonnen als zaterdagbezorger, maar heb tot nog toe geen salaris ontvangen. Ik ben 3 zaterdagen in opleiding geweest, daarna kwam Koninginnedag ertussen. Dus nog niet zelfstandig gelopen (komende zaterdag voor het eerst). Krijg ik dan deze maand pas salaris binnen of hoor ik in april al ontvangen te hebben?
Geen tijd voor manquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er zit zelfs iets teveel op, ik tel in de gauwigheid 27 x 27 ct is EUR 7,29. Ik hoop dat je ze, na het nemen van de foto, wel allemaal ongeldig hebt gemaakt dmv het neutrale TNT stempel of diagonale pennestreep?
Hm oké, ik begon 11 april en kreeg eind april mijn salarisstrook.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:25 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Nee, dat klopt volgens mij wel. Je salaris over april krijg je dan gewoon deze maand, samen met je contracturen voor mei.
Er is volgens mij wel eentje, maar hij post niet in deze topicreeksquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wonen, studeren... Niemand die in Groningen werkt?!
kan alleen als je postbezorger bent volgens mij..quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hm oké, ik begon 11 april en kreeg eind april mijn salarisstrook.
Ik heb een vraagje..Mijn fiets valt bijna uit elkaar en er moet een nieuw wiel op. Nou zei een mede-tnter dat je deze kosten kan verhalen op de tnt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Kan iemand bevestigen of je reperatiekosten van je fiets mag declareren bij de tnt?
Ik ben overigens maar een zaterdagbesteller, dus eerlijk gezegd lijkt het me niet en dat ik alleen een fietsvergoeding krijg.
Ja dat dacht ik alquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:01 schreef sbientje het volgende:
[..]
kan alleen als je postbezorger bent volgens mij..
Ze zijn er weer, ja. Je hebt ze alleen net gemist, want ze waren er dinsdagquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:03 schreef sbientje het volgende:
ik ben op vakantie geweest, maar ehm, zijn de veronica's terug? ik ga morgen weer werken..
Hier worden ze verspreid over de DI/WO en eventueel de DO hoorde ik m'n teamchef zeggen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:05 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ze zijn er weer, ja. Je hebt ze alleen net gemist, want ze waren er dinsdag
nou das niet erg hoor, ik hoef ze niet per se meequote:Op donderdag 5 mei 2011 11:05 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ze zijn er weer, ja. Je hebt ze alleen net gemist, want ze waren er dinsdag
Die zijn wel terug maar daar heb je morgen geen last van, hoewel dat bij TNT nooit helemaal zeker is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:03 schreef sbientje het volgende:
ik ben op vakantie geweest, maar ehm, zijn de veronica's terug? ik ga morgen weer werken..
Die busjes van Renault zijn daarentegen ontzettend hoerigquote:
Onze renaults hebben wel cd spelerquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:18 schreef lololo het volgende:
[..]
Die busjes van Renault zijn daarentegen ontzettend hoerig.
Krijg om de haverklap statische elektriciteit van die krengen. Geen elektrische ramen erin (fijn als je een autobestelling hebt), interieur is bij verschillende exemplaren al sinds week 1 aan het loslaten
. Geen cd-speler etc etc.
Voordeel: ze slijten erg hard lijkt, erg lang kunnen ze dus nooit mee gaan
Ja daar was ik dus ook bang voor en heb alle verlofdagen nu schriftelijk laten vastleggen door de postbode + met een stempeltje van de vestiging.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Prutsers2 weken geleden verlof aangevraagd, die kerel was nu op vakantie. Dus ik maandag andere postbode+ mailen hoe het er mee staat, is er geen verlof aanvraag bekend
en nu krijg ik te horen dat het dus niet meer kan, hadden er al teveel verlof. Vraag me af of dat 2 weken geleden ook al zo was
. In totaal 5 weken van te voren gevraagd... beeetje jammer
![]()
Haha zou ik hier ook moeten doen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja daar was ik dus ook bang voor en heb alle verlofdagen nu schriftelijk laten vastleggen door de postbode + met een stempeltje van de vestiging.
dat mag idd niet nee.. ook wel raar dat dat zomaar besloten wordt dan..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:59 schreef pussywillow het volgende:
Bij ons hadden ze vandaag bedacht dat de postbezorgers ook best wel de aangetekenden voor hun wijken konden doen. Dat mag toch helemaal niet?Ik vond het wel grappig, had dat nog nooit gedaan.
Overtreding van alle afspraken met de bonden en OR.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:59 schreef pussywillow het volgende:
Bij ons hadden ze vandaag bedacht dat de postbezorgers ook best wel de aangetekenden voor hun wijken konden doen. Dat mag toch helemaal niet?Ik vond het wel grappig, had dat nog nooit gedaan.
Dan zijn de functies wel uitwisselbaar inderdaad.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:01 schreef carboni het volgende:
[..]
Overtreding van alle afspraken met de bonden en OR.
Was jij niet gestopt bij TNT i.v.m. je rug ofzo?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:42 schreef Dionysiou het volgende:
Jezus, hele blunder hier.. ik werk vanaf 06.15 tot 16.00 (normaal) en om 06.15 waren er geen rouwkaarten, nergens lagen ze! Dus gewoon doorgegaan en toen zat ik tot 12.15 als enigste nog in het s.centrum kwam de TC dat de rouwkaarten verkeerd waren neergezet voor heel mijn woonplaats. Die moet ik dus nu 16.00 bezorgen en als ik collega's tegen kom onderverdelen, lekker dan
De wagenparkbeheerder vertelde toen ook tegen mij dat die Renaults lekker rijden, maar kennelijk sneller schade oplopen wanneer iemand bijvoorbeeld z`n autodeur er tegenaan gooit, in vergelijking met de T5`s. Bij ons hebben we trouwens helemaal geen wagens meer met verhoogd dak (behalve de Sprinters), dat is zeker ook een bezuinigingsmaatregel geweest? Was wel een stuk fijner om alle postzakken netjes op te kunnen bergen en natuurlijk vanwege mijn lengte. Als ik even moet bukken sta ik nu meteen met mijn rug tegen het dak.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:18 schreef lololo het volgende:
Voordeel: ze slijten erg hard lijkt, erg lang kunnen ze dus nooit mee gaan
Oh dat gebeurd bij mij constant en die makreel heeft daar niks mee te maken. In elke wijk waar ik kom staat er wel 2-3 katten zo te doen.quote:Op zondag 8 mei 2011 10:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dit trof ik aan nadat ik een deel van een straat had gelopen:
[ afbeelding ]
Ik denk dat mijn tassen naar de gerookte makreel roken die mijn collega 's ochtends aan het eten was met voorbereiden.![]()
Gisteren twee wijken voorbereid en drie gelopen, best een lekker dagje...
Oh, en bij die busjes vallen overal de wieldoppen er vanafquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:27 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
De wagenparkbeheerder vertelde toen ook tegen mij dat die Renaults lekker rijden, maar kennelijk sneller schade oplopen wanneer iemand bijvoorbeeld z`n autodeur er tegenaan gooit, in vergelijking met de T5`s. Bij ons hebben we trouwens helemaal geen wagens meer met verhoogd dak (behalve de Sprinters), dat is zeker ook een bezuinigingsmaatregel geweest? Was wel een stuk fijner om alle postzakken netjes op te kunnen bergen en natuurlijk vanwege mijn lengte. Als ik even moet bukken sta ik nu meteen met mijn rug tegen het dak.
Zegt meer over de bestuurders dan over het busjequote:Op zondag 8 mei 2011 15:50 schreef lololo het volgende:
[..]
Oh, en bij die busjes vallen overal de wieldoppen er vanaf
Op die 'van mij' zit er nog maar één
Het zegt dat andere merken/modellen er geen last van hebben en die Renaults wel... Het zijn gewoon cheap ass dingen.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:26 schreef lbeew het volgende:
[..]
Zegt meer over de bestuurders dan over het busje
Van horen zeggen 8,57 per uur.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:17 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Iemand trouwens een idee wat t salaris is van een tijdelijke hulpkracht van 24? Kan niks vinden met Google
WTF, postbundels afbundelen met tiewraps? Zo te zien brengservice maar wij doen dat gewoon met stieken. Oh die woordvoerder "Je werkt hier om dat je leuk vind", dat geld voor alle postbodes/postbezorgers zekerquote:
Of omdat je het geld nodig hebt, of omdat je niks beters kon vinden, of omdat je je studie niet hebt afgemaakt. Ik kan legio andere redenen verzinnen waarom mensen bepaald werk doen. Zo is mevrouw Kluck woordvoerder bij TNT geworden omdat ze een pathologische leugenaar is en op deze manier klinkende munt kan slaan uit haar aandoening.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:30 schreef carboni het volgende:
[..]
WTF, postbundels afbundelen met tiewraps? Zo te zien brengservice maar wij doen dat gewoon met stieken. Oh die woordvoerder "Je werkt hier om dat je leuk vind", dat geld voor alle postbodes/postbezorgers zeker.
quote:Op zondag 8 mei 2011 23:30 schreef carboni het volgende:
[..]
WTF, postbundels afbundelen met tiewraps? Zo te zien brengservice maar wij doen dat gewoon met stieken. Oh die woordvoerder "Je werkt hier om dat je leuk vind", dat geld voor alle postbodes/postbezorgers zeker.
Oh en die vrouw mogen ze van mij strafrechtelijk vervolgen, je bezorgt gewoon en je gaat al helemaal niet kloten met rouwkaarten.
Helaas zal dit niet het laatste geval zijn :|
Ook .leuk voor de aandeelhouders, het merk TNT Post is weer beschadigd.
Precies.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:30 schreef sbientje het volgende:
ik blijf het toch apart vinden.. ja ik heb geen zin dus ik ga de post gewoon niet bezorgen.. dat kun je toch neit maken? Als je bij McDonalds werkt kan je toch ook niet zeggen: ja vandaag heb ik geen zin dus ik bak geen hamburgers? Echt 0 verantwoordelijkheidsgevoel die lui. Bah, heb er echt een hekel aan. Zaterdagpostbode is ook niet mijn droombaan, maar zolang ik het doe wil ik het goed doen..
Valt hier wel mee, al zie ik vaak dat er in wijken waar ik er 3 tot 10 over heb sommige gerust 1-2 bundels over houden.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:56 schreef Ataraxy het volgende:
Er blijven vaak wel opvallend veel zakken HAH staan die echt niet teveel kunnen zijn. Die worden dan gewoon niet bezorgd, de 'echte' post dan gelukkig wel.
Als het HAH erg dik is op zaterdag omdat we van die dikke kruidvat-boekwerken meekrijgen , zitten er soms maar 75 in een tas. Bij sommige wijken bij ons houdt je gewoon 200 stuks over dus dan laat ik ook bijna 3 tassen voor zo'n wijk staan en aangezien er bij ons minimaal 3 wijken zijn met dit probleem loopt dat voor alleen deze wijken al op naar zo'n 10 tassen die gewoon teveel zijn.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:56 schreef Ataraxy het volgende:
Er blijven vaak wel opvallend veel zakken HAH staan die echt niet teveel kunnen zijn. Die worden dan gewoon niet bezorgd, de 'echte' post dan gelukkig wel.
Bij ons is alles ook netjes opgenomen, maar sommigen zijn blijkbaar niet zo slim. De meeste wijken kloppen op onze vestiging ook ongeveer wel en wijken met nieuwbouw willen nog wel eens tekorten hebben.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Zoveel ...
Ik hield afgelopen zaterdag precies 2 setjes folders over. Bij ons is alles net opgemeten namelijk
Het is gewoon gajes dat soort mensen, als ze de boel kunnen besodemieteren zullen ze het niet laten. Ach ja, je hebt ze in elk bedrijf en in alle lagen van de bevolking helaas....quote:Op maandag 9 mei 2011 10:30 schreef sbientje het volgende:
ik blijf het toch apart vinden.. ja ik heb geen zin dus ik ga de post gewoon niet bezorgen.. dat kun je toch neit maken? Als je bij McDonalds werkt kan je toch ook niet zeggen: ja vandaag heb ik geen zin dus ik bak geen hamburgers? Echt 0 verantwoordelijkheidsgevoel die lui. Bah, heb er echt een hekel aan. Zaterdagpostbode is ook niet mijn droombaan, maar zolang ik het doe wil ik het goed doen..
Het HAH is sinds we het niet meer zelf doen een rommeltje. Vaak fikse tekorten (in totaal), te veel bij wijk X, te weinig bij wijk Y...quote:Op maandag 9 mei 2011 12:56 schreef Ataraxy het volgende:
Der worden gewoon elke week 2-4 postbezorgers/thk'en ontslagen hier voor dingen als wijken laten staan, post teruggooien in oranje bus, post thuishouden. TC die uit Fryslan komt is verbijsterd dat ie al hier zoveel mensen heeft moeten ontslaan, in Friesland nemen ze gewoon ontslag.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:37 schreef lololo het volgende:
[..]
Het is gewoon gajes dat soort mensen, als ze de boel kunnen besodemieteren zullen ze het niet laten. Ach ja, je hebt ze in elk bedrijf en in alle lagen van de bevolking helaas....
Maar het blijft naïef als TNT denkt dat postbezorgers het werk zo fantastisch vinden, al kan ik me niet voorstellen dat ze dat écht denken, met het torenhoge verloop
[..]
Het HAH is sinds we het niet meer zelf doen een rommeltje. Vaak fikse tekorten (in totaal), te veel bij wijk X, te weinig bij wijk Y...
Wat ik trouwens ook opvallend vind is waar je als postbezorger allemaal mee weg kan komen. De afgelopen paar maanden op mijn en andere sectoren een paar keer gezien dat de nabrengzakken gewoon niet besteld werden.
En dat door mensen die er al een tijdje werken, dus ze weten hoe het in elkaar steekt.... En ipv buiten gesodemieterd te worden krijgen ze te horen dat ze het niet meer moeten doen
Bij ons ook. Dan moet je met lijsten de wijk in en noteren wie er een sticker heeft. Gewoon doorgeven hoeveel hah je wil werkt helaas niet, ze moeten precies weten welk adres een sticker heeft en welke niet. Beetje vreemd, voor een product dat officieel OGS (ongeadresseerde verspreiding) heet. Desondanks zijn er diverse wijken waar je nog steeds een verkeerd aantal hah meekrijgt. Ik heb een wijk daar heb je er 200 nodig, maar ze blijven er hardnekkig 350 meegeven. Al 100.000x doorgegeven, wordt niets mee gedaan.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Zoveel ...
Ik hield afgelopen zaterdag precies 2 setjes folders over. Bij ons is alles net opgemeten namelijk
Mijn persoonlijke ervaring is dat het veel vaker voorkomt dan vroeger, en wel sinds we postbezorgers hebben die vanuit depots werken. Vroeger kwam iedereen nog op de vestiging, kende iedereen elkaar, en was er sociale controle. Nu is onze vestiging met diverse andere kleine vestigingen in 1 grote vestiging gedouwd, waarvan uit iets van 30-35 depots worden bevoorraad. Er is dus veel minder overzicht en minder controle, waardoor dit soort "incidenten" veel langer onopgemerkt kunnen blijven. Die bezorger waar het bij Hart van Nederland over ging, had al sinds de kerstdagen de post thuis opgeslagen, en dat was dus pas na 4 maanden aan het licht gekomen!quote:Op maandag 9 mei 2011 09:42 schreef lololo het volgende:
[..]
De meeste postbezorgers die wij hebben werken hier omdat ze niks anders kunnen krijgen omdat ze van alles mankeren/te oud zijn/niks kunnen/whatever. Niet omdat het zo'n tof baantje bij een tof bedrijf is.
Maar goed, incidenten als dit zie je elke zoveel maanden wel langs komen. Slechte reclame idd maar het is altijd al gebeurd en zal ook altijd blijven gebeuren.
Je hoort ook vaak genoeg verhalen van mensen die al 20 jaar voor TNT werken waarvan blijkt dat ze al die tijd regelmatig een bundeltje, wijkje, zooi pakketten niet bezorgd hebben. Het is echt niet alleen iets van de postbezorgers. Dit soort zaken wordt meestal pas ook opgemerkt als er flink geklaagd wordt. Verder neem ik aan dat ze niet álle post sinds de kerst thuis had liggen. Dan kan je best lang doorgaan totdat je gesnapt wordt.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat het veel vaker voorkomt dan vroeger, en wel sinds we postbezorgers hebben die vanuit depots werken. Vroeger kwam iedereen nog op de vestiging, kende iedereen elkaar, en was er sociale controle. Nu is onze vestiging met diverse andere kleine vestigingen in 1 grote vestiging gedouwd, waarvan uit iets van 30-35 depots worden bevoorraad. Er is dus veel minder overzicht en minder controle, waardoor dit soort "incidenten" veel langer onopgemerkt kunnen blijven. Die bezorger waar het bij Hart van Nederland over ging, had al sinds de kerstdagen de post thuis opgeslagen, en dat was dus pas na 4 maanden aan het licht gekomen!
Het woord incidenten is volgens mij niet op z'n plaats, het is schering en inslag.
dat is zo ja, het zijn gewoon asocialen. Ik vind dat je het niet kan maken, neem dan ontslag op zijn minst. Maar ja...quote:Op maandag 9 mei 2011 15:37 schreef lololo het volgende:
[..]
Het is gewoon gajes dat soort mensen, als ze de boel kunnen besodemieteren zullen ze het niet laten. Ach ja, je hebt ze in elk bedrijf en in alle lagen van de bevolking helaas....
Maar het blijft naïef als TNT denkt dat postbezorgers het werk zo fantastisch vinden, al kan ik me niet voorstellen dat ze dat écht denken, met het torenhoge verloop
nou dat valt mij ook op! als je een bekertje water op de zaal drinkt word je ontslagen, maar als je 3 weken de post niet bezorgt, krijg je een waarschuwing. Niet meer doen he??quote:[..]
Het HAH is sinds we het niet meer zelf doen een rommeltje. Vaak fikse tekorten (in totaal), te veel bij wijk X, te weinig bij wijk Y...
Wat ik trouwens ook opvallend vind is waar je als postbezorger allemaal mee weg kan komen. De afgelopen paar maanden op mijn en andere sectoren een paar keer gezien dat de nabrengzakken gewoon niet besteld werden.
En dat door mensen die er al een tijdje werken, dus ze weten hoe het in elkaar steekt.... En ipv buiten gesodemieterd te worden krijgen ze te horen dat ze het niet meer moeten doen
Tjee, ben ik dan een uitslover? Ik vind het gewoon leuk werk, en ik doe extra moeite om verkeerd geadresseerde post wel in de goede bus te gooien. Vorige week had ik post voor een mevrouw XXXvulmaarin die ergens woonde aan de stationsstraat nummer onbekend in mijn wijk, even thuis opgezocht in telefoonboek, en jawel, na enig gepuzzel gevonden, zij blij, ik ook blij!quote:Op maandag 9 mei 2011 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat het veel vaker voorkomt dan vroeger, en wel sinds we postbezorgers hebben die vanuit depots werken. Vroeger kwam iedereen nog op de vestiging, kende iedereen elkaar, en was er sociale controle. Nu is onze vestiging met diverse andere kleine vestigingen in 1 grote vestiging gedouwd, waarvan uit iets van 30-35 depots worden bevoorraad. Er is dus veel minder overzicht en minder controle, waardoor dit soort "incidenten" veel langer onopgemerkt kunnen blijven. Die bezorger waar het bij Hart van Nederland over ging, had al sinds de kerstdagen de post thuis opgeslagen, en dat was dus pas na 4 maanden aan het licht gekomen!
Het woord incidenten is volgens mij niet op z'n plaats, het is schering en inslag.
Dat doe ik alleen maar voor rouwkaarten/verjaardagskaarten en andere persoonlijke post. Tijdschriften, reclamerommel etc. gaan allemaal keihard retour.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:50 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Tjee, ben ik dan een uitslover? Ik vind het gewoon leuk werk, en ik doe extra moeite om verkeerd geadresseerde post wel in de goede bus te gooien. Vorige week had ik post voor een mevrouw XXXvulmaarin die ergens woonde aan de stationsstraat nummer onbekend in mijn wijk, even thuis opgezocht in telefoonboek, en jawel, na enig gepuzzel gevonden, zij blij, ik ook blij!En dit doe ik vaker, ook fiets ik weleens een straatje verder dan mijn eigen wijk, alleen al omdat ik het idee heb dat ik er iemand een plezier mee doe
Dat valt allemaal onder 'overservice' tegenwoordig en dat mogen we niet meer doen omdat het tijd kost hierquote:Op maandag 9 mei 2011 18:50 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Tjee, ben ik dan een uitslover? Ik vind het gewoon leuk werk, en ik doe extra moeite om verkeerd geadresseerde post wel in de goede bus te gooien. Vorige week had ik post voor een mevrouw XXXvulmaarin die ergens woonde aan de stationsstraat nummer onbekend in mijn wijk, even thuis opgezocht in telefoonboek, en jawel, na enig gepuzzel gevonden, zij blij, ik ook blij!En dit doe ik vaker, ook fiets ik weleens een straatje verder dan mijn eigen wijk, alleen al omdat ik het idee heb dat ik er iemand een plezier mee doe
Haha die is nog erger inderdaad (ik was diegene met die 27 postzegelsquote:Op maandag 9 mei 2011 19:17 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh en diegene die zich verwonderde over die 27 postzegels, ik heb een mooiere
[ afbeelding ]
AFAIK moet het voor rouwkaarten, een niet bestelbare rouwkaart moet naar de TC die gemachtigd is de kaart te openen om te kijken of het een bedankkaart is of een aankondiging. Als het buiten de stad is dan faxen ze het naar het andere kantoor en dan word die alsnog besteld. Heb zelf wel eens een fax bezorgd.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef sbientje het volgende:
ik doe ook wel wat extra moeite hoorVandaag nog een rouwkaart uitgezocht die voor een straat met flats was en waarvan het nummer niet klopte.. als het een kaartje is wil ik dat wel doen, maar niet voor reclame idd..
Mja, als er geen TC in de buurt is dan moet je wel zelf kijken. De paar keer dat ik een verkeerde rouwkaart aantrof ging het gelukkig om een bedankje.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:20 schreef carboni het volgende:
AFAIK moet het voor rouwkaarten, een niet bestelbare rouwkaart moet naar de TC die gemachtigd is de kaart te openen om te kijken of het een bedankkaart is of een aankondiging.
Heb het zelf twee keer meegemaakt ja. In één geval was dat maar goed ook trouwens, want de rouwkaart zelf kwam pas drie dagen later op ons kantoor binnen.quote:Als het buiten de stad is dan faxen ze het naar het andere kantoor en dan word die alsnog besteld. Heb zelf wel eens een fax bezorgd.
Klopt, ik ben er een goed voorbeeld van.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:25 schreef carboni het volgende:
Overigens worden nwe medewerkers erg slecht opgeleid over rouwkaarten en trombosedienst kaarten. Zelf controleer ik die dingen altijd 2 keer extra voordat die door de brievenbus/in postzak gaan
Zijn briefjes mat daarop doseringen van antistollingsmedicijnen voor trombosepatienten. Hier zijn ze geel met aan beide zijden scheur randen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Klopt, ik ben er een goed voorbeeld van.
Wat zijn trombosedienstkaarten eigenlijk?
Jep. De patiënten geven hun bloed af, dat wordt razendsnel geanalyseerd en een dag later hebben ze al hun briefje binnen met de nieuwe doseringen voor hun medicijnen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:31 schreef carboni het volgende:
[..]
Zijn briefjes mat daarop doseringen van antistollingsmedicijnen voor trombosepatienten. Hier zijn ze geel met aan beide zijden scheur randen.
netjes van jequote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:57 schreef rub3n het volgende:
Ik heb laatst nog een keer op zaterdag om 18:45 een rouwkaart bezorgt (op 30 minuten rijden met auto). Ruim een uur weggeweest. Maar, was maar goed ook, want de begrafenis was op maandag!
Als ik er voor betaald krijg wil ik dat ook best doen. Als het 'bij de dienst hoort' dan zakken ze er maar in.quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:50 schreef rub3n het volgende:
Als een bedrijf dat miljoenen verdient ¤ 9,21 zou missen, omdat een werknemer niet te beroerd is om iemand geen begrafenis te laten missen. Tja.
Wij schrijven nog gewoon tijden (de hele optivo is hier jammerlijk misluktquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:50 schreef rub3n het volgende:
Ik heb het opgeschreven. Maar ik kan er naar fluiten denk ik. Maar ach, jammer dan. Als iemand een begrafenis zou missen, omdat ik te beroerd ben om ¤ 9,21 op te offeren. Tja.
geen slechte keuze, die Fiat's zijn ongeloofijk kut. Die VW caddy gasautos zijn gewoon te snel, waren erg slecht voor mijn bocoscore.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:58 schreef Think_Pad het volgende:
Vandaag had iemand MIJN Kangootje meeDaarom mocht ik even grabbelen in de bak met sleutels. Er zat nog 2x Fiat in (Doblo) en 1x VW. Ik dus die VW gekozen, blijkt het zo'n Caddy eco model te zijn, op aardgas. Shit man die rijden echt apart als je een dieseltje gewend bent. Ik reed weg en hij sloeg gelijk af omdat ik geen gas bij gaf
pvtnt was het!quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt nog pvtnt en PostNL gebruiken. Anders moet je even contact opnemen met de ABN AMRO.
Ik zat eerst 5 keer dat ding er op en er af te doen voordat ik door had dat die knop geen noodknop wasquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:56 schreef sbientje het volgende:
gas tanken een uitdaging? je klikt dat ding erop en drukt op die knop en dat is het toch?
Die lijntjes worden hier totaal niet nageleefd en zijn al bijna weggesleten. Weer tijd en geld weggekiepert. P&W waren overigens weer lekker zwak aan het interviewen. Peter en zn maatschappelijk verantwoord ondernemen, daarom rijden we nu met een postauto achter een witte turkenbus van pakketservice en moet de pakketservice 40 km verder rijden om de pakketten op te halen. Overigens op reddepostbode.nl is er al een postbode die verteld dat ze morgen de postbezorgerfolder moeten bezorgen terwijl Petertje zei dat die meteen is afgeschaft na Zembla. Zal leuk zijn voor de ontvangers die toevallig P&W gezien hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:38 schreef Ataraxy het volgende:
TNT topman bij Pauw & Witteman, ik heb een stuk (van de herhaling) gemist, maar het ging ook over de lijntjes op de werkvloer. Valt volgens hem wel allemaal mee...
Bij ons valt het ook wel mee, we doen er namelijk helemaal niks meer meequote:Op donderdag 12 mei 2011 00:38 schreef Ataraxy het volgende:
TNT topman bij Pauw & Witteman, ik heb een stuk (van de herhaling) gemist, maar het ging ook over de lijntjes op de werkvloer. Valt volgens hem wel allemaal mee...
Haha hier ook, ondertussen staan de fietsen gewoon weer binnen, liggen de appels en boterhammen gewoon weer bij de sorteerkasten en heeft de helft niet eens een TNT-pas op, loopt drie-kwart van de postbezorgers zonder de bedrijfskleding, staat er van alles op en over die lijnen behalve wat er hoort en ouwehoert iedereen met elkaar.quote:Op donderdag 12 mei 2011 06:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij ons valt het ook wel mee, we doen er namelijk helemaal niks meer mee![]()
Maar zo werd het niet gebracht toen ze het aan het invoeren waren. Toen werd er hel en verdoemenis gepredikt als je buiten de Heilige Lijntjes zou komen.
Die lui zonder pasjes zijn ook irritant, die gaan dan minutenlang op de bel drukken, er gaat echt niemand naar beneden om de deur open te doen hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:23 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Haha hier ook, ondertussen staan de fietsen gewoon weer binnen, liggen de appels en boterhammen gewoon weer bij de sorteerkasten en heeft de helft niet eens een TNT-pas op, loopt drie-kwart van de postbezorgers zonder de bedrijfskleding, staat er van alles op en over die lijnen behalve wat er hoort en ouwehoert iedereen met elkaar.![]()
Moet er wel bij zeggen dat we ook maar een klein kantoor hebben met 2 'kanten'.
Mwa er is ook niks met je kunnen legitimeren als TNT medewerker. Ik heb hem nog nooit zelf hoeven te tonen maar lijkt me wel logisch als je naar huizen gaat om daar om paspoorten/rijbewijzen te vragen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
Wij werken nog met deurcodes, ook een prima systeem.
Je kan beter zaterdagwerker worden dan postbezorger, dan kan je voorbereiden, auto rijden en kan je in principe werken van 6 tot 19. Het is te combineren als je aangeeft op welke dagen je kan werken en dan op de andere dagen bijv. supermarkt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:57 schreef NextTVH het volgende:
Ik doe volgende week eindexamen havo en daarna ben ik dus vrij, ik werk al in de supermarkt maar ik wil er graag nog een baantje bij, nou kreeg ik een flyer voor tnt postbezorger vandaag in de bus en dat lijkt mij wel wat. Ik heb vroeger hier al krantjes rondgebracht maar ik weet niet of dat een beetje met elkaar te vergelijken is? Ook vroeg ik mij af of jullie denken dat het mogelijk is om deze 2 banen te combineren?
Ik zag hem net ook, kansloos.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:13 schreef sbientje het volgende:
Lekker, die HAH van de Gamma met zogenaamd afhaalbericht van TNT achterop
Ik ben nog maar 16, dus auto rijden zal nog even moeten wachtenquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:28 schreef carboni het volgende:
[..]
Je kan beter zaterdagwerker worden dan postbezorger, dan kan je voorbereiden, auto rijden en kan je in principe werken van 6 tot 19. Het is te combineren als je aangeeft op welke dagen je kan werken en dan op de andere dagen bijv. supermarkt.
Ik al die dingen hamsteren die ik over had want 20% korting was niet zo slecht dacht ik. Ik dus verzamelen en alles. Kom ik thuis... ik zou toch zweren dat die geldigheidsdagen (alleen komende zaterdag en zondag) er vanmiddag nog niet opstonden!quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:13 schreef sbientje het volgende:
Lekker, die HAH van de Gamma met zogenaamd afhaalbericht van TNT achterop
van TNT Post Webcare twitter http://twitter.com/#!/TNTPostWebcarequote:Op donderdag 12 mei 2011 15:57 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Ik al die dingen hamsteren die ik over had want 20% korting was niet zo slecht dacht ik. Ik dus verzamelen en alles. Kom ik thuis... ik zou toch zweren dat die geldigheidsdagen (alleen komende zaterdag en zondag) er vanmiddag nog niet opstonden!
dat geloof je toch nietquote:Momenteel worden er door GAMMA kennisgevingen verspreid, die lijken op die van TNT Post. Dit gebeurt echter zonder medeweten van TNT Post.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:04 schreef sbientje het volgende:
[..]
van TNT Post Webcare twitter http://twitter.com/#!/TNTPostWebcare
[..]
dat geloof je toch niet
Waat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:04 schreef sbientje het volgende:
[..]
[..]
dat geloof je toch niet
Ik wist het ook pas toen de eerste bewoner achter me aan kwam, ik zag het ding van een afstand en riep meteen dat het van pakketservice moest zijnquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:15 schreef pussywillow het volgende:
"Zonder medeweten van TNT Post"We weten er niets van, we verspreiden ze alleen.
Ik had vanochtend een vrouw die in badjas de deur uit kwam gestormd omdat ze dacht dat ik een pakje had proberen te bezorgen. Slim bedacht, GammaDie dingen zijn trouwens ook alleen geldig in combinatie met een Gamma kortingspas.
Beetje raar verhaal, ze worden helemaal niet door de Gamma verspreid, maar door TNT zelf, i.o.v. de Gamma. TNT weet toch wel wat ze doen in opdracht van anderen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:04 schreef sbientje het volgende:
[..]
[..]
dat geloof je toch niet
Is ook gewoon gelul van die klantenservicemiep. Weet wel zeker dat er in ieder geval communicatie was met de accountmanager. Misschien was het wel zelfs een idee van die accountmanager, TNT zelf had ook zon actie met kennisgevingen waar je een gratis tas kon ophalen. Die actie was ook wel een success, zie nog steeds mensen met die postzegeltas.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Beetje raar verhaal, ze worden helemaal niet door de Gamma verspreid, maar door TNT zelf, i.o.v. de Gamma. TNT weet toch wel wat ze doen in opdracht van anderen?
Yep, hier dik bijna 700 euro extra, jammer genoeg zal er dan ook weer dik loonheffing af gaan die ik pas over een jaar terug krijgquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:10 schreef Think_Pad het volgende:
Deze maand niet alleen salaris, maar ook vakantiegeld toch?
Het enige dat ik gehoord heb is dat we maanden misschien jarenlang in TNT kleding blijven rondlopen en TNTautos rijden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:58 schreef tntster het volgende:
Iemand al iets gehoord wat betreft de nieuwe kleding?
Vind dat er wat dat betreft weinig geinformeerd wordt, ben benieuwd of de overstap wel direct te zien is aan de medewerkers of dat we nog maanden met tnt-polo's lopen
Hier ook, sporadischquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:41 schreef Lastpost het volgende:
Ach hier rijden we nog met de mooie rode posttassen
oh wij hebben die scenario's nog steeds niet in ons team. Andere teams wel geloof ik!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Beginnen jullie je ook steeds meer te ergeren aan die Optivo-scenario's? Iedere week krijgen wij een nieuwsbrief met de prognose voor de aankomende week, en daarin staat steevast een klaagzang van de VBG-manager dat het ook die week weer ontzettend rustig gaat worden. En in de praktijk klopt er geen bal van. Ook deze week weer. Dinsdag veel plaatwerk, met oa de Veronica en H&M. Woensdag was inderdaad erg rustig, maar donderdag wederom veel met alle TV.gidsen (behalve Veronica), de Margriet, heel veel pakjes van Natuurmonumenten, etc. Vandaag wederom behoorlijk wat, oa de nieuwe brochure van de Schouwburg, die ruim 500 gram woog, en in sommige wijken nagenoeg hah was, en een flinke lading Kampioenen.
De ware reden ligt volgens mij in het vette onderstreepte zinnetje. Zo kunnen ze je lekker het minimum(jeugd)loon uitbetalen, ipv het hogere zaterdagloon. Kan dat zomaar? Iemand voor hetzelfde werk ineens minder gaan betalen. Als ze hier ook dat soort bullshit gaan flikken kom ik echt niet extra werken, hoor! Krijg ik ineens EUR 2,50 minder per uur.- Stelletje schriepen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:28 schreef VKV het volgende:
Vraagje:
Ik kreeg vandaag een brief van TNT thuis met de vraag of en wanneer ik in de zomervakantie kan werken. Nu was ik van plan wat uren te maken in deze periode, maar wat lees ik tot mijn (zeer) grote verbazing? "Wanneer je kan werken, gebeurt dit op basis van een 2de contract. Dit contract zal een Tijdelijke Hulpkracht contract zijn. Het uurloon van dit contract ligt lager dan dat van een zaterdagwerker. We hebben hiervoor gekozen omdat mondelinge afspraken niet altijd worden nagekomen."
Kan iemand mij uitleggen waar de -piep- dit laatste argument op kan slaan?
Uiteraard zal ik het morgen even voorleggen en zeggen dat ik het er absoluut niet mee eens ben.
edit: In vorige zomervakanties werd het gewone contract aangehouden en ik heb nog nooit wat over problemen gehoord.
Ze proberen het wel. Gaat hier trouwens never nooit lukken, want dan ga je de verhoudingen binnen het team verstoren.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De ware reden ligt volgens mij in het vette onderstreepte zinnetje. Zo kunnen ze je lekker het minimum(jeugd)loon uitbetalen, ipv het hogere zaterdagloon. Kan dat zomaar? Iemand voor hetzelfde werk ineens minder gaan betalen. Als ze hier ook dat soort bullshit gaan flikken kom ik echt niet extra werken, hoor! Krijg ik ineens EUR 2,50 minder per uur.- Stelletje schriepen.
het is ongeveer een maandsalaris als je altijd alleen je contracturen werktquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:49 schreef MervinMinky het volgende:
Hoeveel is de vakantiegeld ongeveer voor een zaterdagbezorger? En krijg je dit deze maand?
Vakantiegeld is 8% van het salaris van de afgelopen 12 maanden. Oftewel het bedrag wat op je laatste salarisstrookje staat als "recht vt" + 8% salaris mei.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:49 schreef MervinMinky het volgende:
Hoeveel is de vakantiegeld ongeveer voor een zaterdagbezorger? En krijg je dit deze maand?
Ja, vaak worden zaterdagmedewerkers een tijdje voor de zomervakantie gevraagd wanneer/of ze extra beschikbaar zijn. Die geven dan data door en als het dan zo ver is blijkt dat betreffende zaterdagmedewerker op vakantie is/ander bijbaantje heeft/geen zin heeft/whatever. Omdat je een zaterdagmedewerker bent kunnen ze je ook niet verplichten meer werk te doen dan je contract. Geven ze je een THK-contract voor 20 uur oid, dan pleeg je contractbreuk als je niet op komt dagen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:28 schreef VKV het volgende:
Vraagje:
Ik kreeg vandaag een brief van TNT thuis met de vraag of en wanneer ik in de zomervakantie kan werken. Nu was ik van plan wat uren te maken in deze periode, maar wat lees ik tot mijn (zeer) grote verbazing? "Wanneer je kan werken, gebeurt dit op basis van een 2de contract. Dit contract zal een Tijdelijke Hulpkracht contract zijn. Het uurloon van dit contract ligt lager dan dat van een zaterdagwerker. We hebben hiervoor gekozen omdat mondelinge afspraken niet altijd worden nagekomen."
Kan iemand mij uitleggen waar de -piep- dit laatste argument op kan slaan?
Die gedachtegang van TNT is dus zo krom als wat. Als ik aangeef dat ik extra kan werken moet TNT wel tijdig aangeven of ik nodig ben. Dus niet op de laatste nipper komen aankakken en dan verbaasd zijn dat ik inmiddels andere plannen heb. Lees: Mij de dag van tevoren om 23.30 bellen, of me proberen op de dag zelf om 6.30 uit m'n nest te bellen, en dan verbaasd zijn dat ik niet opneem. Bovendien komt het geregeld voor dat ik me desgevraagd opgeef voor extra werkzaamheden, en dat ik vervolgens niet nodig ben, terwijl ik wel mijn agenda heb vrijgehouden voor hun. Kortom: Als ze vragen of ik extra kan werken en ik stem toe, dan mag ik er niet van uitgaan dat ze mij gaan inzetten, terwijl zij wel mogen verwachten dat ik beschikbaar ben?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:37 schreef lololo het volgende:
[..]
Ja, vaak worden zaterdagmedewerkers een tijdje voor de zomervakantie gevraagd wanneer/of ze extra beschikbaar zijn. Die geven dan data door en als het dan zo ver is blijkt dat betreffende zaterdagmedewerker op vakantie is/ander bijbaantje heeft/geen zin heeft/whatever. Omdat je een zaterdagmedewerker bent kunnen ze je ook niet verplichten meer werk te doen dan je contract. Geven ze je een THK-contract voor 20 uur oid, dan pleeg je contractbreuk als je niet op komt dagen.
Juridisch zou TNT dan dus sterker staan. Maar het is natuurlijk weer een draak van een maatregel.
Dit dus, dit gaat ze alleen maar geld kosten. TC moet weer heel registratieformulier opstellen, HR miep op AREA kantoor moet verwerken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die gedachtegang van TNT is dus zo krom als wat. Als ik aangeef dat ik extra kan werken moet TNT wel tijdig aangeven of ik nodig ben. Dus niet op de laatste nipper komen aankakken en dan verbaasd zijn dat ik inmiddels andere plannen heb. Lees: Mij de dag van tevoren om 23.30 bellen, of me proberen op de dag zelf om 6.30 uit m'n nest te bellen, en dan verbaasd zijn dat ik niet opneem. Bovendien komt het geregeld voor dat ik me desgevraagd opgeef voor extra werkzaamheden, en dat ik vervolgens niet nodig ben, terwijl ik wel mijn agenda heb vrijgehouden voor hun. Kortom: Als ze vragen of ik extra kan werken en ik stem toe, dan mag ik er niet van uitgaan dat ze mij gaan inzetten, terwijl zij wel mogen verwachten dat ik beschikbaar ben?
Maar TNT kan zich ook lelijk in de vingers snijden. Ze denken nou goedkoper uit te zijn, maar nu moetn ze dus ineens bestaande medewerkers opnieuw in dienst laten treden onder een ander contract, wat een hoop administratieve rompslomp met zich meenbrengt. Al die mensen die dan ineens dubbel in Harmony staan, met 2 verschillende registernummers.
En bovendien, als ze het toch hebben over afspraken die niet worden nagekomen, als ze jou een THK-contract voor zeg 20 uur per week geven, dan zijn ze VERPLICHT om jou 20 uur werk per week te geven.
Volgens mij moet een THK-contract ook een looptijd van tenminste een maand hebben.
Yep, en daarom ga ik er vanuit dat ze dus iets te vaak met zaterdagwerkers te maken hebben gehad die niet op kwamen dagen als puntje bij paaltje kwam... Heb het bij ons ook vaak genoeg zien gebeuren. En dan ook niet even tijdig doorgeven natuurlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die gedachtegang van TNT is dus zo krom als wat. Als ik aangeef dat ik extra kan werken moet TNT wel tijdig aangeven of ik nodig ben. Dus niet op de laatste nipper komen aankakken en dan verbaasd zijn dat ik inmiddels andere plannen heb. Lees: Mij de dag van tevoren om 23.30 bellen, of me proberen op de dag zelf om 6.30 uit m'n nest te bellen, en dan verbaasd zijn dat ik niet opneem. Bovendien komt het geregeld voor dat ik me desgevraagd opgeef voor extra werkzaamheden, en dat ik vervolgens niet nodig ben, terwijl ik wel mijn agenda heb vrijgehouden voor hun. Kortom: Als ze vragen of ik extra kan werken en ik stem toe, dan mag ik er niet van uitgaan dat ze mij gaan inzetten, terwijl zij wel mogen verwachten dat ik beschikbaar ben?
Maar TNT kan zich ook lelijk in de vingers snijden. Ze denken nou goedkoper uit te zijn, maar nu moetn ze dus ineens bestaande medewerkers opnieuw in dienst laten treden onder een ander contract, wat een hoop administratieve rompslomp met zich meenbrengt. Al die mensen die dan ineens dubbel in Harmony staan, met 2 verschillende registernummers.
En bovendien, als ze het toch hebben over afspraken die niet worden nagekomen, als ze jou een THK-contract voor zeg 20 uur per week geven, dan zijn ze VERPLICHT om jou 20 uur werk per week te geven.
Oh ja dat is erg grappig, maar nog grappiger is dat het management daarboven daar al helemaal vanuit gaat. Die denken dat medewerkers kunnen leven van 15 uur postbezorgerssalaris en daarbuiten geen leven hebben of 2e baan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:26 schreef lololo het volgende:
Andersom is het ook triest om te zien hoe de TC/planners er maar vanuit gaan dat je dus idd 6 dagen per week thuis gaat zitten wachten of je misschien opgebeld wordt en dan verontwaardigd zijn als je ondertussen op het strand ligt omdat je niet ingepland stond
Opzich zou ik best een contract willen tekenen voor 36 uur voor in de zomer periode. Maar dan gewoon voor die ¤6,30 die ik nu ook krijg.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:37 schreef lololo het volgende:
[..]
Ja, vaak worden zaterdagmedewerkers een tijdje voor de zomervakantie gevraagd wanneer/of ze extra beschikbaar zijn. Die geven dan data door en als het dan zo ver is blijkt dat betreffende zaterdagmedewerker op vakantie is/ander bijbaantje heeft/geen zin heeft/whatever. Omdat je een zaterdagmedewerker bent kunnen ze je ook niet verplichten meer werk te doen dan je contract. Geven ze je een THK-contract voor 20 uur oid, dan pleeg je contractbreuk als je niet op komt dagen.
Juridisch zou TNT dan dus sterker staan. Maar het is natuurlijk weer een draak van een maatregel.
bij ons was het vandaag scenario rustigquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
Was een druk dagje bij ons vandaag. Veel plaatwerk, dus was blij dat we tijdens het sorteren geen tekort aan mankracht hadden.
Volgens mij zit de vakantietoeslag en het opgebouwde verlof in een soort afkooptoeslag verwerkt, waardoor je uurloon iets hoger uitvalt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:23 schreef sbientje het volgende:
ik ben erg benieuwd hoe ze dat aanpakken bij ons. Hoorde al dat er iig ook over gesproken was.
ieamnd zei ook dat je over dat contract geen vakantiegeld krijgt ofzo, weet neit of dat waar is?
ja dat vind ik dus eigenlijk niet zo leuk. Maar goed, ik wacht nog maar ff afquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij zit de vakantietoeslag en het opgebouwde verlof in een soort afkooptoeslag verwerkt, waardoor je uurloon iets hoger uitvalt.
Gelukkig is er hier geen Makro in de buurt, geen enkele wijk heeft er hier meer dan 20quote:
wij hebben nogal veel van die 'prachtwijken' en daar hebben ze gelukkig niet zoveel makro's. Maar ook al heb je er maar 10, ze zijn altijd best zwaar en dikquote:
Juist in die prachtwijken heb je allemaal van die prachtbedrijfjes die naar de Makro gaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:29 schreef sbientje het volgende:
[..]
wij hebben nogal veel van die 'prachtwijken' en daar hebben ze gelukkig niet zoveel makro's. Maar ook al heb je er maar 10, ze zijn altijd best zwaar en dik
hahah nou nee hoor, bij ons nietquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:01 schreef carboni het volgende:
[..]
Juist in die prachtwijken heb je allemaal van die prachtbedrijfjes die naar de Makro gaan.
nee gewoon via de briefpostquote:Op zondag 15 mei 2011 09:48 schreef pussywillow het volgende:
Ja, om zeker te weten dat het kapot is. Nadat we het van de trap hebben gegooid en erop zijn gaan zitten.
Pakketservice, zeker? Als ik ze in die witte busjes af en toe als gekken voorbij zie scheuren verbaast het me niet dat er wel eens iets sneuvelt.
Ben je postbezorger? Dan mag het eigenlijk ook niet, al gebeurt het in de praktijk best wel eens (als ze verder niemand hebben). Ik doe het zelf ook niet meer en ik moet zeggen dat ik het ook niet echt misquote:Op zondag 15 mei 2011 10:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij wordt hier Optivo ingevoerd en ik mag gelijk geen wijken meer voorbereiden
Hm, tja. Dingen worden nog wel eens onzachtzinnig in de binnentassen gepropt, en bij grote enveloppen/kleine brievenbussen moet je wel eens moeite doen om het er doorheen te krijgen, dus wellicht dat er wel eens iets sneuvelt. Maar over het algemeen zou dat toch niet zo vaak voor moeten komen... je kunt natuurlijk ook gewoon een klacht indienen bij de TNT, misschien krijgt ze bezorger dan op z'n lazerquote:
Ik heb iedere zaterdag 5 stuks op mijn lijstje staan. Dat vind ik soms ook wel een beetje veel, de laatste gaat vaak neit meer zo vlot hahaha. Gelukkig krijg ik dan wel hulp van anderen meestalquote:Op zondag 15 mei 2011 12:16 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ben je postbezorger? Dan mag het eigenlijk ook niet, al gebeurt het in de praktijk best wel eens (als ze verder niemand hebben). Ik doe het zelf ook niet meer en ik moet zeggen dat ik het ook niet echt misEén wijkje voorbereiden, oké, maar na twee of drie heb ik het ook écht wel gehad. Loop liever gewoon buiten.
ik ga het nu in mini-doosjes versturenquote:Op zondag 15 mei 2011 12:16 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ben je postbezorger? Dan mag het eigenlijk ook niet, al gebeurt het in de praktijk best wel eens (als ze verder niemand hebben). Ik doe het zelf ook niet meer en ik moet zeggen dat ik het ook niet echt misEén wijkje voorbereiden, oké, maar na twee of drie heb ik het ook écht wel gehad. Loop liever gewoon buiten.
[..]
Hm, tja. Dingen worden nog wel eens onzachtzinnig in de binnentassen gepropt, en bij grote enveloppen/kleine brievenbussen moet je wel eens moeite doen om het er doorheen te krijgen, dus wellicht dat er wel eens iets sneuvelt. Maar over het algemeen zou dat toch niet zo vaak voor moeten komen... je kunt natuurlijk ook gewoon een klacht indienen bij de TNT, misschien krijgt ze bezorger dan op z'n lazer
90% van de schade kan voorkomen worden door het gewoon in bubbelplastic te versturen zonder loze ruimte en niet op mm af tot de maximum afmetingen gaan (bol.com lees even mee aub)quote:Op zondag 15 mei 2011 12:53 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
ik ga het nu in mini-doosjes versturen
daar moet je echt op staan om dingen te slopen
kijken hoe dat gaat
Uhh, weet ik niet eigenlijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:16 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Oeps.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:48 schreef loonytik het volgende:
Hier werken we ook al een maand met optivo ongeveer. Doordeweeks gaat het wel goed. Zaterdag is nog beetje een puinhoop.
Idd bol.com.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:45 schreef carboni het volgende:
[..]
90% van de schade kan voorkomen worden door het gewoon in bubbelplastic te versturen zonder loze ruimte en niet op mm af tot de maximum afmetingen gaan (bol.com lees even mee aub)
Dan ben je zaterdagpostbode en mag je wijken voorbereiden, aangetekenden, etc etcquote:Op zondag 15 mei 2011 13:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Uhh, weet ik niet eigenlijk.
Ik ben een zaterdagbesteller (staat in mijn contract) en verdien met mijn 25 jaar 9,25.
Iemand een idee wat ik ben ?![]()
Nou ja, ergens vond ik het wel lekker: twee uur binnen en 4 uur buiten.
Ah okequote:Op zondag 15 mei 2011 14:06 schreef carboni het volgende:
[..]
Dan ben je zaterdagpostbode en mag je wijken voorbereiden, aangetekenden, etc etc
Niet goed verpakt dus.quote:
soms komen ze weken goed aan (bubbel envelop + bubbel om het product)quote:Op zondag 15 mei 2011 16:21 schreef lololo het volgende:
[..]
Niet goed verpakt dus.
Je moet er ook rekening mee houden dat jouw breekbare spulletjes wel eens onder in een tas kunnen zitten met een kilo of 25 post erboven op.
Verder kan de tas waar jouw spulletjes in zitten wel eens onder op een rolcontainer staan en dat er dus nog een laag of 3 of 4 tassen met 25 kilo post bovenop jouw tas staan te drukken.
Daar moet je envelopje met inhoud dus allemaal tegen kunnen. En ja, er wordt bij het sorteren met je spulletjes gegooid.
Dat allemaal gezegd hebbende: een goed verpakt artikel moet die behandeling gewoon zonder een centje pijn kunnen overleven. Al is het wel lastiger om een buspakje (valt onder briefpost) zo te verpakken dan een pakketpoststuk.
Bestel zelf overigens regelmatig spullen via internet die worden afgeleverd door pakketpost, nog nooit ook maar een beschadigd doosje gezien.
Bubbelenvelop geeft mee, beter kies je voor een harde verpakking idd. Dus als er 100 kilo post een beetje verschuift drukt dat gewoon mee op de inhoud van jouw bubbeltjesenvelop.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:25 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
soms komen ze weken goed aan (bubbel envelop + bubbel om het product)
maar laatste tijd heel veel niet, dus heb gister 75 doosjes besteld (brievenbus formaat).
die kunnen niet "zomaar" kapot gaan lijkt me
Toch raar dat je een zaterdagbestellercontract hebt gekregen en je het werk van een postbezorger doet. Ze willen je zeker achter de hand houden "voor de zekerheid".quote:Op zondag 15 mei 2011 14:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ah oke![]()
Ik snap niet dat ze mij niet benutten dan,
maar goed ze zullen er wel een reden voor hebben.
Oh ik denk dat ik de reden al wel weet.
Ik heb maar een contract voor 4 uur en met het voorbereiden ga ik daar fors overheen.
Volgens mij moeten iedere zaterdagbesteller nu alleen maar lopen en dan vraag ik mij af wie er dan gaat voorbereiden.
Collega (van een andere vestiging) vertelde dat er plannen waren dat het voorbereiden gedaan zou worden door een centraal punt oid.
Ja idd.. Maar de eerste 6 weken heb ik ook voorbereidingswerk gedaan.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:08 schreef VKV het volgende:
[..]
Toch raar dat je een zaterdagbestellercontract hebt gekregen en je het werk van een postbezorger doet. Ze willen je zeker achter de hand houden "voor de zekerheid".
Nou, zo te zien gaat het grapje van het Tijdelijke Hulpkracht contract gewoon door, dus ik ga op zoek naar een andere vakantiebaan voor doordeweeks. Ze bekijken het maar.
Hier is het meer van teken hier en dan kun je dan beginnen. En ik vermoed dat als je niet kunt tekenen dat een kruisje ook nog volstaat.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:41 schreef pussywillow het volgende:
Succes! Ik weet niet hoe de sollicitaties daar zijn, bij ons bestaan ze zo ongeveer alleen uit de vraag "Wanneer kun je beginnen?"
Hier begint het met "Mankeer je iets?", "Je kent het beroerde salaris" en gevolgd door "Heb je een goede fiets en wanneer wil je beginnen" en dat was het zo'n beetje.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:41 schreef pussywillow het volgende:
Succes! Ik weet niet hoe de sollicitaties daar zijn, bij ons bestaan ze zo ongeveer alleen uit de vraag "Wanneer kun je beginnen?"
zo ging het bij mij ook iddquote:Op maandag 16 mei 2011 11:18 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Hier begint het met "Mankeer je iets?", "Je kent het beroerde salaris" en gevolgd door "Heb je een goede fiets en wanneer wil je beginnen" en dat was het zo'n beetje.
Het is vrij schokkend om te zien wat voor een kneuzenverzameling er af komt op de functie van postbezorger, dus het verbaast me niks dat de meesten nog afvallen ookquote:Op maandag 16 mei 2011 12:54 schreef carboni het volgende:
Overigens komt maar 25% door deze strenge sollicitatieprocedure hier!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |