abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96063921

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel Zaterdagwerker:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over TNT Post<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>

De OP is hier te vinden.

Laatste post uit het vorige deel:
quote:
[quote]0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Was het nog druk gisteren?
Geloof het niet, volgens mij was er ook geen buslichting maandag en zondag. Dus dan loop je met wat herstelpost en wat buitenland post.
[/quote]
  woensdag 27 april 2011 @ 21:37:10 #2
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96064222
Ja, dat is inderdaad even wennen. :P
Nothing is what it seems
pi_96064240
Wow, wordt nou automatisch het volgende deel van de reeks toegevoegd aan je MyAT? Eindelijk een mooie verbetering! :)
pi_96064269
Maandag was er wel gelicht.

Hier binnenkort een informatiebijeenkomst over autobedrijf. Ben benieuwd.
lama
pi_96064311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:37 schreef gekkewiebel het volgende:
Wow, wordt nou automatisch het volgende deel van de reeks toegevoegd aan je MyAT? Eindelijk een mooie verbetering! :)
Bij een lapo kun je het meteen koppelen.
  woensdag 27 april 2011 @ 21:39:26 #6
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96064372
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:37 schreef gekkewiebel het volgende:
Wel handig ja. Hoef ik niet telkens alle topicreeksen die ik volg op te zoeken als er weer eentje vol is. :P
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 21:40:56 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96064479
Tijd voor een nieuwe header en nieuwe kopjes in de OP dus :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96064718
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:37 schreef lbeew het volgende:
Maandag was er wel gelicht.

Hier binnenkort een informatiebijeenkomst over autobedrijf. Ben benieuwd.
Al gehad, mooi lulverhaal over hoe ze de toekomst zien. Ze denken dat ze extra business kunnen pakken in de vorm van bewakingsbedrijfje spelen (panden controleren of het leeg is terwijl je de post ophaalt :') ), meterstanden bij mensen opnemen. Etc. alles om een wagenpark dat eigenlijk al continu rijd van 8 uur tot 19 uur geen minuut stil te laten staan. Al die auto's krijgen GPS dus als je in de buurt bent van een klant die iets wil laten ophalen word de dichtstbijzijnde auto gestuurd.
Pakketten gaan weer mee, autobedrijf gaat subcontracten voor TNT Post in de buitengebieden, 10 aan reorganisatie worden weer teruggedraaid hier :'). Overigens denken ze ook nog subcontractor te kunnen spelen voor TNT express, UPS, DHL etc.
Ze gaan werken in shifts van 6.00 tot 21.00, 6 tot 11, 11 tot 15, 15 tot 21. Ze gaan ook zelf werk uitbesteden aan subcontractors net zoals pakketservice. TNT kennende zal binnen 5 jaar 90% van het werk gedaan worden door een nauwelijks Nederlands sprekende turk (nofi ze zijn aardig, maar wel de enige die gek genoeg zijn om zo weinig te verdienen en geen pensioen op te bouwen)
Als zaterdagwerker en postbode kun je solliciteren met behoud van salaris, vakantiedagen en rooster. Alleen postbodes raken hun sociaal plan kwijt op het moment dat ze accepteren en kunnen niet meer terug.
Overigens van wat ik er gehoord heb is die sollicitatieprocedure een farce die nauwelijks beoordeeld op hoe goed een persoon daar zal functioneren. Gelul over situaties, star vragen. Van sommige collega's die aangenomen zijn weet iedereen dat ze totaal niet flexibel noch tegen stress kunnen.
  woensdag 27 april 2011 @ 21:49:38 #9
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96065060
Tsja, ik ben blij dat ik er per 1 juli weg ben als medewerker.
Hier gaat het van kwaad tot erger. ;(
pi_96065223
Die autounit is gewoon begin van het einde van het einde. Hier krijgen we 20 juni autounit, dan blijft het VBG nog 1 jaar open en dan is het over. Bedoeling is dat die autounit dan verhuist naar Almere op een half uur rijden. Businesspoint gaan dicht in Oktober en postbussen gaan dan ook weg.
pi_96071285
Vandaag schade gereden tijdens een haalrit }:|

Reed achteruit een parkeervak in, en blijkbaar een prullenbak (dit model: http://de3torens.web-log.nl/de3torens/images/dsc_0876.jpg ) over het hoofd gezien.

Schade: verbogen bullbar achterop VW Transporter.

Gelukkig is de schade niet heel erg, hij is aan een uiteinde verbogen. Maar voelt toch lullig als je de boel beschadigd ;( Wel netjes op KM-standen boekje ingevuld, en doorgegeven aan m'n TC natuurlijk.
pi_96072970
quote:
13s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:17 schreef Think_Pad het volgende:
Vandaag schade gereden tijdens een haalrit }:|

Reed achteruit een parkeervak in, en blijkbaar een prullenbak (dit model: http://de3torens.web-log.nl/de3torens/images/dsc_0876.jpg ) over het hoofd gezien.

Schade: verbogen bullbar achterop VW Transporter.

Gelukkig is de schade niet heel erg, hij is aan een uiteinde verbogen. Maar voelt toch lullig als je de boel beschadigd ;( Wel netjes op KM-standen boekje ingevuld, en doorgegeven aan m'n TC natuurlijk.
Ah, nu krijg je een brief van je VBG manager dat je een stoute jongen was, dat vermijdbare schades het bedrijf jaarlijks veel geld kost, dat het schade bedrag onbekend is maar het eigen risico 750 euro.

Zeker een van de weinige oude T5'jes zonder parkeersensoren? Die zijn zo oud dat ze toch binnen een jaar vervangen worden. Hier hadden we er ook een, zeer verraderlijk als je even snel achteruit rijd en gewend ben aan een T5 met sensoren.
En het is geen bullbar maar een extra bumper bedoeld voor deze schades. Zal niet de eerste keer zijn dat ik eerst op die bumper moet staan springen omdat iemand er weer tegen aan is gereden en de parkeersensoren maar blijven piepen.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:48:14 #13
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96073015
En dat je binnen een jaar niet nog een keer schade mag rijden, anders zullen er andere "maatregelen" getroffen worden. :')
Nothing is what it seems
pi_96073049
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:48 schreef Viper86 het volgende:
En dat je binnen een jaar niet nog een keer schade mag rijden, anders zullen er andere "maatregelen" getroffen moeten worden. :')
Oh ja, collega had het overigens voor elkaar gekregen om 2 schades in 2 maanden te rijden. De tweede brief is dan een LAATSTE (stond ook met hoofdletters in de brief) waarschuwing.
Overigens mooiste aan mijn schade is dat ze wel heel zielig deden over hoeveel geld het ze kost maar dat die schade nog steeds niet gerepareerd is terwijl die echt heel opvallend is. Zijbar die naar binnen geduwd is plus wat krasjes.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 23:51:15 #15
Maffe Fries
pi_96073146
Ach, sommige dingen zoals lekke banden zijn buiten je schuld om :P
pi_96073273
Schadeformulier schrijven is wel een ontzettend gedoe zeg
  donderdag 28 april 2011 @ 00:03:59 #17
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96073709
Een tractor die tegen de zijkant van je auto aanrijd is gelukkig ook buiten je schuld om. :')
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 april 2011 @ 00:05:07 #18
Maffe Fries
pi_96073769
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:03 schreef Viper86 het volgende:
Een tractor die tegen de zijkant van je auto aanrijd is gelukkig ook buiten je schuld om. :')
ervaring?
pi_96073916
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:03 schreef Viper86 het volgende:
Worthless without pics
  donderdag 28 april 2011 @ 00:09:00 #20
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96073946
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ervaring?
Ja, was vorig jaar zomer gebeurd.

Complete zijkant moest er opnieuw ingezet worden, duurde wel een aardig tijdje voordat ie weer terug was van de garage. :P
Nothing is what it seems
pi_96074244
Wat zou er eigenlijk gebeuren met de ex-TNT auto's. Kan me niet voorstellen dat er nog een goede prijs voor te vangen is.
pi_96074319
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:15 schreef carboni het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren met de ex-TNT auto's. Kan me niet voorstellen dat er nog een goede prijs voor te vangen is.
Niet de zorg van TNT aangezien het hele wagenpark geleased is.
pi_96074334
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:16 schreef lololo het volgende:

[..]

Niet de zorg van TNT aangezien het hele wagenpark geleased is.
Weet ik, maar wat doet ING met die dingen? Heb wel eens mee zitten lezen in het studentchauffeurtopic, daar haten ze TNT auto's

Een gevonden.
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13893724;referer=gaspedaal
Moet wel ex-TNT zijn, de kleur, de radio, de smerigheid zowel binnen als buiten plus de missende versnellingspook. Een kapot handdeurvat die half aan elkaar zit met een postelastiek
Geloof dat die bedrijf allemaal ex-postauto's verkoopt. http://veenhuizenbv.nl/ Verbleekt van voren, glanzend waar het wit zat. 9500 euro zou ik er niet voor over hebben.
Op zich zijn die auto's dus best PostNL te maken zonder over te spuiten.

[ Bericht 8% gewijzigd door carboni op 28-04-2011 00:26:05 ]
pi_96074449
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:17 schreef carboni het volgende:

[..]

Weet ik, maar wat doet ING met die dingen? Heb wel eens mee zitten lezen in het studentchauffeurtopic, daar haten ze TNT auto's
Meeste worden gewoon doorverkocht als 2e hands auto. Zie regelmatig ford transit connectjes rijden die wel heel verdacht TNT oranje zijn. Ook nog sprinter kleppenwagens in TPG rood wel eens zien rondrijden.
lama
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 april 2011 @ 00:31:59 #25
Maffe Fries
pi_96074923
Je moet iig niet zo'n auto willen hebben. Lage kilometerstand is mooi, maar steeds die kleine eindjes waarbij er opgetrokken en geremd moet worden. Dat is funest voor die auto's.
pi_96074967
Ha, je kan zelfs die achterlijke Fiat kopen.
http://www.autowereld.nl/(...)1184283/details.html
Wat een kutauto's waren die Fiat's zeg, ding heeft mij bijna vermoord door de banden half af te slijten tot op het metaal. We hadden bijna hetzelfde kenteken op de vestiging (59 en 80) dus die zal wel net zo'n rampenbak zijn. Aan de kilometerstand heeft dit ding nog 2x zo lang in de garage gestaan.

[ Bericht 32% gewijzigd door carboni op 28-04-2011 00:47:54 ]
pi_96077764
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:48 schreef carboni het volgende:

[..]

Oh ja, collega had het overigens voor elkaar gekregen om 2 schades in 2 maanden te rijden. De tweede brief is dan een LAATSTE (stond ook met hoofdletters in de brief) waarschuwing.
Overigens mooiste aan mijn schade is dat ze wel heel zielig deden over hoeveel geld het ze kost maar dat die schade nog steeds niet gerepareerd is terwijl die echt heel opvallend is. Zijbar die naar binnen geduwd is plus wat krasjes.
Hmm, toch vreemd dat ik nog nooit een brief heb ontvangen terwijl ik al 3 schades op mijn naam heb staan. Die schades heb ik niet zelf aangebracht maar ze staan wel op mijn naam omdat ik de laatste chauffeur was en de schade daarna was ontdekt. Het gaat hier wel om kleine schades, waarbij ik de tweede keer dat ik zogenaamd schade had gereden de auto niet eens te zien heb gekregen omdat 'ie steeds weg was, maar ik kon niet onder het tekenen van een schadeformulier uitkomen. Daarnaast heb ik wel op alle schadeformulieren aangegeven dat ik de schades niet had toegebracht. Dat was voor de tijd dat de teamleider meededeelde dat hij geen schadeformulieren meer mocht invullen op naam van TNT (of iets dergelijks) omdat diegene die de schade zou hebben gereden dat bleef ontkennen, dus misschien is dat ook wel bij mij zo afgehandeld.

In ieder geval zou er verbetering komen met wat betreft het controleren op schades. Tot nu toe is er nog niks aan gedaan en ik heb al van veel collega`s gehoord dat die ook schades zouden hebben gemaakt terwijl dat niet zo was. In ieder geval heb ik nu al meer dan een halfjaar geen schade meer op mijn naam gekregen en ik ben echt niet van plan om nog te tekenen voor een schade die ik niet heb gemaakt, hoe klein die ook mag zijn. Hebben jullie nooit meegemaakt dat je de volgende dag op het werk verscheen en een schadeformulier onder je neus gedrukt kreeg? Met daarbij de mededeling dat jij de laatste chauffeur was en jij er dus voor op moest draaien?
Tok.
pi_96077769
Een collega reed hier laatst twee keer schade op één dag :X Achteruit sjezend met de klep open :N
pi_96077792
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet iig niet zo'n auto willen hebben. Lage kilometerstand is mooi, maar steeds die kleine eindjes waarbij er opgetrokken en geremd moet worden. Dat is funest voor die auto's.
Die moet je inderdaad écht niet willen nee :D

1000X per week deur open en dicht, 500 keer starten en afzetten, optrekken, afremmen, optrekken, afremmen, optrekken, afremmen. Ik verbaasde me er in het begin over dat die dingen met relatief lage kilometerstand al vervangen werden. Toen 'onze' Transporter echter tegen de 100k aan liep heb ik regelmatig lopen vloeken dat dat kreng al lang vervangen had moeten worden. Stond elke maand een keer bij de garage en het interieur viel van ellende uit elkaar :')
pi_96078518
Ergste is nog wel hoe vaak stoepjes gepakt worden.
lama
pi_96078554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 05:26 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Hmm, toch vreemd dat ik nog nooit een brief heb ontvangen terwijl ik al 3 schades op mijn naam heb staan. Die schades heb ik niet zelf aangebracht maar ze staan wel op mijn naam omdat ik de laatste chauffeur was en de schade daarna was ontdekt. Het gaat hier wel om kleine schades, waarbij ik de tweede keer dat ik zogenaamd schade had gereden de auto niet eens te zien heb gekregen omdat 'ie steeds weg was, maar ik kon niet onder het tekenen van een schadeformulier uitkomen. Daarnaast heb ik wel op alle schadeformulieren aangegeven dat ik de schades niet had toegebracht. Dat was voor de tijd dat de teamleider meededeelde dat hij geen schadeformulieren meer mocht invullen op naam van TNT (of iets dergelijks) omdat diegene die de schade zou hebben gereden dat bleef ontkennen, dus misschien is dat ook wel bij mij zo afgehandeld.

In ieder geval zou er verbetering komen met wat betreft het controleren op schades. Tot nu toe is er nog niks aan gedaan en ik heb al van veel collega`s gehoord dat die ook schades zouden hebben gemaakt terwijl dat niet zo was. In ieder geval heb ik nu al meer dan een halfjaar geen schade meer op mijn naam gekregen en ik ben echt niet van plan om nog te tekenen voor een schade die ik niet heb gemaakt, hoe klein die ook mag zijn. Hebben jullie nooit meegemaakt dat je de volgende dag op het werk verscheen en een schadeformulier onder je neus gedrukt kreeg? Met daarbij de mededeling dat jij de laatste chauffeur was en jij er dus voor op moest draaien?
Die dingen worden ook niet naar thuis gestuurd maar krijg je persoonlijk overhandigd van je TC of VM. Kan best dat sommige managers ze gewoon laten liggen.
pi_96078617
Waar staat eigenlijk geregeld dat je zelf gedeeltelijk moet opdraaien voor schades, want normaliter hoort dit gewoon door je baas betaald te worden. In mijn CAO staat iig niks over schades.

http://www.juridischloket(...)-op-mijn-werk-v.html
lama
pi_96078667
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 08:29 schreef lbeew het volgende:
Waar staat eigenlijk geregeld dat je zelf gedeeltelijk moet opdraaien voor schades, want normaliter hoort dit gewoon door je baas betaald te worden. In mijn CAO staat iig niks over schades.

http://www.juridischloket(...)-op-mijn-werk-v.html
Niet opdraaien voor de schades maar er staat zoiets in over gepaste maatregelen. Zal wel schorsingen zijn ofzo. Weet wel dat bij postbodes aantal schades zwaar word meegewogen in functioneringsgesprekken.
pi_96096281
Pittig dagje vandaag, mocht voor het eerst 2 van de 4 bedrijvenwijken wegrijden die ik slechts1x eerder gereden had op een zaterdag. Alles dus nu wel open en een hele zooi aangetekenden. Maar wel leuk! Nu nog een keer op een zaterdag :P
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 april 2011 @ 18:58:56 #35
Maffe Fries
pi_96099924
pi_96101566
:D

Zelf zet ik em nooit op de handrem (alleen als heeeeel steil), meestal zet ik em gewoon gelijk in z'n 1 als ik stilsta.
lama
pi_96101731
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
Handremmetje vergeten:
http://www.nufoto.nl/foto(...)jdt-van-trap-af.html
:D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_96107471
quote:
Handremmetje vergeten:
Hij krijgt ook een brief van de areamanager :') Hier is een betere foto, is een TNT Express busje.
Had een keer een kleppenwagen waarvan de handrem het niet goed genoeg deed om stil te kunnen staan op een heuveltje. Das dan ook rennen.
Hier heeft iemand jaren geleden zn postauto op een bermpaaltje in de vorm van een piramide gereden, vlak voor de vestiging. Naar het schijnt is die piramide in de onderkant geramd en moest er een takelwagen om het los te krijgen.
pi_96108927
Ik moest lachen om de titel. :')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_96111918
quote:
Veronica Uitgeverij keert terug

28 april 2011 - Vanaf 1 mei zullen we weer de radio- en televisiegidsen van Veronica gaan bezorgen. Veronica Magazine en Totaal TV keren weer terug bij TNT Post nadat zij per 1 januari 2010 de gidsen hadden ondergebracht bij Selektmail.

De reden van de overstap naar Selektmail was destijds gebaseerd op de prijs die Selektmail kon bieden. Zoals bekend heeft Sandd inmiddels Selektmail overgenomen en zij bezorgen niet op donderdag. Dit was voor Veronica Uitgeverij een reden om weer met ons in gesprek te gaan.

Bezorging
Met ingang van de eerste week van mei zullen wekelijks bijna 750.000 Veronica Magazines en twee wekelijks ongeveer 40.000 stuks Totaal TV weer door ons worden bezorgd. We gaan dit weer met dezelfde zorg doen als Veronica Uitgeverij van ons gewend was. In totaal gaat het om een jaarlijks volume van zon 40 miljoen radio- en televisiegidsen. Het contract loopt tot en met 2014.

TV Film
Ook het omroepblad TV Film dat wordt uitgegeven door Bindinc (de uitgever van o.a. ook de TeleVizier, Avrobode, KRO en NCRV gids) komt per 1 mei weer terug. TV Film gaan we twee wekelijks bij zon 70.000 abonnees bezorgen.

bron: Commercie
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_96112541
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mooi voor het bedrijf, maar ik denk niet dat we de tijd die ooit is afgepakt toen ze verdwenen terug zullen zien. 750duizend is best veel, is een kwart kampioen elke week.
Oh en alsjeblieft nooit meer een combimailing waar je overal een veronicagids moest afleveren.

[ Bericht 6% gewijzigd door carboni op 28-04-2011 22:16:12 ]
pi_96114856
quote:
Handremmetje vergeten:
Precies naast de vestiging van TNT Post nog wel. :')
Tok.
pi_96117907
Best veel, 750.000. Ik dacht dat alleen bejaarden nog een TV-gids hadden :+
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_96121746
Ik zal mij even voorstellen,

Stefan, 18 jaartjes, en woon in het limburgse nederweert.

Ik werk hellaas niet bij tnt post, MAAR!, (voordat jullie beginnen te denken, wat moet je hier dan)

Ik werk in Neerlands grootste drukkerij, Waar dus ook onderandere Veronica magazine, Elsevier, Story, Nieuwe revu, VPRO gids, en nog meer veel meer dingen gedraaid worden.

Een van de dingen waar ik over ga, is de afdeling postverzendingen, Dat wil dus zeggen, van het bestellen van lege containers, tot het laden van volle containers.

Daardoor kom ik dus ook heel veel in aanraking met tnt post, en weet dus ook al een maand of 3 dat tnt een naam verandering kreeg

Voor diegene die dus niet weten welke drukkerij ik bedoel, Roto Smeets Weert.

Mijn vraag, Ben ik welkom hier? O+
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_96121950
Nee

There are only 151 Pokémon.
pi_96123920
Half 5, tijd om te vertrekken.
lama
pi_96124105
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:03 schreef stefkee3 het volgende:
[...]
Dus als we gecodeerde bundels krijgen waar toch nog verschillende wijken inzitten mogen we jou erop aanspreken? :D
pi_96129898
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kut, ik was eigenlijk wel blij met de dunnere bundels, komt er ineens allerlei zooi terug :(
pi_96142010
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Tijd voor een nieuwe header en nieuwe kopjes in de OP dus :')
Wil best wel ff een nieuwe header maken :D maar ik kan nog niet zoveel geschikte plaatjes vinden nu..

Hier volgende week weer HAH/sticker telling doen.. dat zeiden ze er niet bij toen ze vroegen of ik extra wilde werken :( vorig jaar kon ik het uit mijn hoofd doen, want toen liep ik al maanden in dezelfde wijk elke dag. Nu niet meer, helaas.. dus dat wordt goed kijken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_96142730
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 05:28 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

Dus als we gecodeerde bundels krijgen waar toch nog verschillende wijken inzitten mogen we jou erop aanspreken? :D
Hellaas wel ja,
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_96151761
Verwachting deze week: scenario rustig, vandaag ook weer, het leek wel kerst vandaag.
Ze zijn bij zeker vergeten dat er deze week maar 3 normale besteldagen zijn ipv 5.

Woensdag werd gezegd dat ik vandaag niet nodig was, uiteindelijk tien en een half uur gewerkt, de voorbereiding was pas om 14:00 klaar, vervolgens nog 2 wijken lopen (87 trappenhuizen waarvan 30 dubbel), belt de teamcoach om half drie op of ik nog een hele stapel aangetekenden wil rijden (komen ze ook serieus pas om kwart over twee achter), met alle respect maar ik ga om half zes 's avonds toch echt geen aangetekenden meer rijden. Zo laat werk ik niet en de mensen zien me al aankomen om 8 uur met een aangtekende brief, dan schaam je je toch ook kapot.
pi_96152143
Als ik 14:30 klaar ben vind ik dat al laat!
lama
pi_96158757
Werd in paniek gebeld want er stonden nog 5 wijken, helaas voor ze had ik totaal geen zin. Hoor net dat er nog 2 staan. Schijnt heel druk geweest te zijn plus zieken.
Die scenario's zijn zo bullshit, voor Zaterdag in week 17 verwachten ze maatwerk rustig, -75%. Word dan wel een hele rustige dag :').
pi_96158857
Uhm even een achterlijke vraagje. :@ :@

Hoe zit het morgen qua uren/betaling. Is dit gewoon een vrijedag, krijg je wel uitbetaald als zaterdagmedewerker of is het helemaal niks.
pi_96158946
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:01 schreef Drassss het volgende:
Uhm even een achterlijke vraagje. :@ :@

Hoe zit het morgen qua uren/betaling. Is dit gewoon een vrijedag, krijg je wel uitbetaald als zaterdagmedewerker of is het helemaal niks.
Je vaste dienst/contracturen krijg je uitbetaald. Kijk maar in de harmony uitdraai volgende week of ze het wel correct doen.
pi_96159007
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:03 schreef carboni het volgende:

[..]

Je vaste dienst/contracturen krijg je uitbetaald. Kijk maar in de harmony uitdraai volgende week of ze het wel correct doen.
Dank, dat ga ik even checken :)
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:07:37 #57
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96159086
Hier ook een verdomd drukke dag, scenario rustig.
Lekker rustig met 3 fatsoenlijke bezorgdagen, maar oke.

Word er af en toe simpel van hoe het binnen de TNT gaat. _O-
pi_96159414
wordt er morgen, koninginnedag, post bezorgd?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 april 2011 @ 22:16:09 #59
Maffe Fries
pi_96159490
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:14 schreef Eenskijken het volgende:
wordt er morgen, koninginnedag, post bezorgd?
Wat denk je zelf?
pi_96160225
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
geen flauw idee, daarom vraag ik het :)
pi_96160490
ok er wordt dus geen post bezorgd maak ik uit op de tnt site (vage kutsite trouwens).

Wat een kutzooi, betekent dus dat post op z'n vroeg pas dinsdag er weer is. Bijna een halve week later :( Dat is te laat ARGH!
pi_96160562
Maandag worden volle diensten gedraaid (helaas :'()
pi_96161573
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:36 schreef Eenskijken het volgende:
ok er wordt dus geen post bezorgd maak ik uit op de tnt site (vage kutsite trouwens).

Wat een kutzooi, betekent dus dat post op z'n vroeg pas dinsdag er weer is. Bijna een halve week later :( Dat is te laat ARGH!
Zowiezo bezorgt TNT op maandag en deze maandag draaien we dinsdagdiensten.
pi_96161663
Op maandag heb ik nog nooit post gehad. Alleen zakelijke post hoor ik wel eens..
pi_96161917
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:02 schreef Eenskijken het volgende:
Op maandag heb ik nog nooit post gehad. Alleen zakelijke post hoor ik wel eens..
Gooi zondag maar eens een kaartje in de bus.
pi_96162652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:08 schreef carboni het volgende:

[..]

Gooi zondag maar eens een kaartje in de bus.
heb ik vaak genoeg gedaan. altijd dinsdag pas..
pi_96173271
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:24 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

heb ik vaak genoeg gedaan. altijd dinsdag pas..
Op maandagen worden poststukken met postzegel altijd gewoon bezorgd. En deze maandag wordt gewoon alles wel bezorgd.
pi_96174216
Ik bezorg op maandag toch vaak genoeg kaarten :Y
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_96243755
Pakketservice bezorgt ook vandaag gewoon? Mijn track trace is al sinds vrijdag niet meer bijgewerkt en ik moet het uiterlijk dinsdag hebben..
Out for my own, to live my own way...
pi_96244127
Ja, dat lijkt mij wel.
pi_96245968
Heb vandaag 1 pakje ontvangen maar had er eigenlijk 3 verwacht. Kwam met de gewone postbode. Kan het dat die later nog terugkomen? Of was er gewoon niet meer?
pi_96246083
Persoonlijk bezorg ik mijn pakjes voor 1 adres in 1 keer.
pi_96246298
Ik had vaak de wat grotere pakjes (bol.com e.d.) in een losse bundel, en had dus inderdaad soms dat ik terug moest omdat ik nog wat had in de gewone bundel :+
  maandag 2 mei 2011 @ 13:34:24 #74
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96246426
Bij ons doen ze de grotere pakjes meestal apart (je moet toch iets met die dingen, de grijze binnentassen zijn er gewoon te klein voor), en dan vergeet ik vaak dat ze er zijn en moet ik later weer terug :P Maar als je er al één gehad hebt dan lijkt me niet dat er straks nog meer komen.
pi_96263182
kon wel eens zo zijn dat je de andere nog moest krijgen.
De postbode bezorgt alleen buspakjes, voor grotere pakketten komt je plaatselijke koeriersdienst nog even langs ;-)
pi_96263710
Hmm niets meer ontvangen later helaas. Misschien morgen dan maar.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:28:49 #77
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_96269843
Ik ben van plan om deze vakantie deeltijdwerker te worden tbv chauffeurswerk naast mijn werk als postbezorger. Dat is voorbereidingswerk voor de bezorgservice neem ik aan? En weet iemand uurloon voor een 19-jarige daarvoor?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_96308936
Kwam vandaag nog een grappig pakketje tegen:

Postzegels over? :D
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:19:02 #79
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96310695
:D Tien jaar oude postzegels, ook nog.

Druk dagje vandaag. De Veronica-gids zat er voor het eerst bij, dat scheelt toch wel!
pi_96321481
Zo verstuur ik ook pakjes hoor, moet toch wat met die postzegels en lekker gratis verzenden. Heb die postzegels ooit eens gekregen.
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:19:24 #81
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_96343951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:48 schreef Think_Pad het volgende:
Kwam vandaag nog een grappig pakketje tegen:
[ afbeelding ]

Postzegels over? :D
Er zit zelfs iets teveel op, ik tel in de gauwigheid 27 x 27 ct is EUR 7,29. Ik hoop dat je ze, na het nemen van de foto, wel allemaal ongeldig hebt gemaakt dmv het neutrale TNT stempel of diagonale pennestreep? :Y
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_96344262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:19 schreef pussywillow het volgende:
:D Tien jaar oude postzegels, ook nog.

Druk dagje vandaag. De Veronica-gids zat er voor het eerst bij, dat scheelt toch wel!
Het was gisteren bij ons ook goed raak. Die veronica's waren net genoeg om ons in de tijdsproblemen te helpen :')
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:42:22 #83
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96359265
Is er vandaag geen brievenbus-post bezorgd, en hoe zit dat met morgen 5 mei?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 mei 2011 @ 20:47:45 #84
Maffe Fries
pi_96359517
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:42 schreef Schenkstroop het volgende:
Is er vandaag geen brievenbus-post bezorgd, en hoe zit dat met morgen 5 mei?
Morgen is een normale werkdag.
  Redactie Frontpage woensdag 4 mei 2011 @ 22:01:52 #85
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_96364044
Wellicht deze zomer mijn oude baantje maar eens oppakken in een nieuwe omgeving O+
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:07:24 #86
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96364379
Grunn'? :+
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage woensdag 4 mei 2011 @ 22:11:49 #87
J'adore hardcore
pi_96364690
Jup

Besef nu dat dit halve topic in Grunn werkt...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 mei 2011 @ 22:24:59 #88
Maffe Fries
pi_96365573
quote:
6s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:11 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Jup

Besef nu dat dit halve topic in Grunn werkt...
woont ;)
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:26:17 #89
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_96365654
Beste collega's,

Ik ben op 7 april begonnen als zaterdagbezorger, maar heb tot nog toe geen salaris ontvangen. Ik ben 3 zaterdagen in opleiding geweest, daarna kwam Koninginnedag ertussen. Dus nog niet zelfstandig gelopen (komende zaterdag voor het eerst). Krijg ik dan deze maand pas salaris binnen of hoor ik in april al ontvangen te hebben?
Uw ADH vitamine Worst
pi_96365805
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
k hoop dat je ze, na het nemen van de foto, wel allemaal ongeldig hebt gemaakt dmv het neutrale TNT stempel of diagonale pennestreep? :Y
8)7
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:36:41 #91
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96366261
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

woont ;)
Of studeert. :P
Nothing is what it seems
pi_96368959
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:26 schreef hemarookworst het volgende:
Beste collega's,

Ik ben op 7 april begonnen als zaterdagbezorger, maar heb tot nog toe geen salaris ontvangen. Ik ben 3 zaterdagen in opleiding geweest, daarna kwam Koninginnedag ertussen. Dus nog niet zelfstandig gelopen (komende zaterdag voor het eerst). Krijg ik dan deze maand pas salaris binnen of hoor ik in april al ontvangen te hebben?
Nee, dat klopt volgens mij wel. Je salaris over april krijg je dan gewoon deze maand, samen met je contracturen voor mei.
pi_96370374
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Er zit zelfs iets teveel op, ik tel in de gauwigheid 27 x 27 ct is EUR 7,29. Ik hoop dat je ze, na het nemen van de foto, wel allemaal ongeldig hebt gemaakt dmv het neutrale TNT stempel of diagonale pennestreep? :Y
Geen tijd voor man :+ , ik doe Collectie en moest pakketjes ophalen bij een supermarkt, en daar zat deze toevallig tussen :P Heb de boel achterin gegooid en moest gelijk weer door.
pi_96376540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:25 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Nee, dat klopt volgens mij wel. Je salaris over april krijg je dan gewoon deze maand, samen met je contracturen voor mei.
Hm oké, ik begon 11 april en kreeg eind april mijn salarisstrook.

Ik heb een vraagje.. :') Mijn fiets valt bijna uit elkaar en er moet een nieuw wiel op. Nou zei een mede-tnter dat je deze kosten kan verhalen op de tnt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Kan iemand bevestigen of je reperatiekosten van je fiets mag declareren bij de tnt?

Ik ben overigens maar een zaterdagbesteller, dus eerlijk gezegd lijkt het me niet en dat ik alleen een fietsvergoeding krijg.
  Redactie Frontpage donderdag 5 mei 2011 @ 09:19:48 #95
J'adore hardcore
pi_96376567
Wonen, studeren... Niemand die in Groningen werkt?! :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 mei 2011 @ 10:28:57 #96
Maffe Fries
pi_96378407
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wonen, studeren... Niemand die in Groningen werkt?! :P
Er is volgens mij wel eentje, maar hij post niet in deze topicreeks
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:29:39 #97
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96378432
Dan vertegenwoordig ik de randstad maar. :+
pi_96379524
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hm oké, ik begon 11 april en kreeg eind april mijn salarisstrook.

Ik heb een vraagje.. :') Mijn fiets valt bijna uit elkaar en er moet een nieuw wiel op. Nou zei een mede-tnter dat je deze kosten kan verhalen op de tnt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Kan iemand bevestigen of je reperatiekosten van je fiets mag declareren bij de tnt?

Ik ben overigens maar een zaterdagbesteller, dus eerlijk gezegd lijkt het me niet en dat ik alleen een fietsvergoeding krijg.
kan alleen als je postbezorger bent volgens mij..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_96379591
ik ben op vakantie geweest, maar ehm, zijn de veronica's terug? ik ga morgen weer werken..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_96379606
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:01 schreef sbientje het volgende:

[..]

kan alleen als je postbezorger bent volgens mij..
Ja dat dacht ik al :)
Bedankt voor je antwoord!
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:05:48 #101
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96379649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:03 schreef sbientje het volgende:
ik ben op vakantie geweest, maar ehm, zijn de veronica's terug? ik ga morgen weer werken..
Ze zijn er weer, ja. Je hebt ze alleen net gemist, want ze waren er dinsdag :P
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:07:17 #102
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96379706
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:05 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Hier worden ze verspreid over de DI/WO en eventueel de DO hoorde ik m'n teamchef zeggen.
pi_96379781
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:05 schreef pussywillow het volgende:

[..]

nou das niet erg hoor, ik hoef ze niet per se mee :D
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:43:47 #104
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96383370
:P

OMG er werd net een reusachtig kledingpakket bezorgd. Een broek, een jack, een regenjas, 3 polo's, 3 overhemden, een pet, alles. Ik dacht niet dat het ooit zou komen :o
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 mei 2011 @ 12:46:12 #105
Maffe Fries
pi_96383454
Met de nieuwe logo's er op of dat niet?
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:48:42 #106
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96383551
Nee, dat dan weer niet, er staat gewoon TNT Post op. Je kunt niet alles hebben :P
pi_96386419
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:03 schreef sbientje het volgende:
Die zijn wel terug maar daar heb je morgen geen last van, hoewel dat bij TNT nooit helemaal zeker is.

[ Bericht 2% gewijzigd door TokenW op 05-05-2011 14:49:52 ]
pi_96391161
Vandaag voor het eerst een kangoo gereden, wat een snelheid vergeleken met de sprinters. En de remmen zijn erg fel. Beetje beangstigend.

Lekker weer om te lopen vandaag.
lama
pi_96391750
Die Kangoo's zijn heerlijk.
pi_96395145
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:56 schreef rub3n het volgende:
Die Kangoo's zijn heerlijk.
Die busjes van Renault zijn daarentegen ontzettend hoerig :{ .

Krijg om de haverklap statische elektriciteit van die krengen. Geen elektrische ramen erin (fijn als je een autobestelling hebt :') ), interieur is bij verschillende exemplaren al sinds week 1 aan het loslaten :') . Geen cd-speler etc etc.

Voordeel: ze slijten erg hard lijkt, erg lang kunnen ze dus nooit mee gaan *O*
pi_96403536
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:18 schreef lololo het volgende:

[..]

Die busjes van Renault zijn daarentegen ontzettend hoerig :{ .

Krijg om de haverklap statische elektriciteit van die krengen. Geen elektrische ramen erin (fijn als je een autobestelling hebt :') ), interieur is bij verschillende exemplaren al sinds week 1 aan het loslaten :') . Geen cd-speler etc etc.

Onze renaults hebben wel cd speler :6 en aux ingang zodat je een ipod kan aansluiten. T5'jes sturen heerlijk, 180 graden draai op een weg, achteruit insteken om zonder uit te stappen post in brievenbus te doen allemaal veel makkelijker met een T5. Je kan het stuur met je vinger gewoon draaien ipv het krachtwerk in een Trafic.
Elektrische ramen schijnen te storingsgevoelig te zijn :(
pi_96432489
Prutsers :( 2 weken geleden verlof aangevraagd, die kerel was nu op vakantie. Dus ik maandag andere postbode+ mailen hoe het er mee staat, is er geen verlof aanvraag bekend :N en nu krijg ik te horen dat het dus niet meer kan, hadden er al teveel verlof. Vraag me af of dat 2 weken geleden ook al zo was :X . In totaal 5 weken van te voren gevraagd... beeetje jammer -O-

Gelukkig ging mijn andere verlofaanvraag voor in juli wel door, dus dan kan ik een weekje op vakantie *O*

Ook jammer dat er zo weinig extra werk is. Wel een mail sturen van kun je in de meivakantie aub werken?? En je dan maar inplannen voor maandag en donderdag. Sowieso kan ik al maanden op vrijdag werken, maar ze hebben me nooit meer nodig. Ook houden ze me nu meestal op de zaterdag strak aan de contracturen. Eerder had ik 3 uur en drie kwartier, wat bij mijn vaste contract verlaagd is naar 3 uur. Ze beloofden me nog steeds voor 3.45 in te zetten, maar dat was dus ook niets waard. Ben er destijds wel tegenin gegaan, want in eerste instantie was me zelfs beloofd dat de contracturen hetzelfde zouden blijven. Van hogerop mocht dat echter niet meer, dus pech..
Ik zou graag extra uren maken, zeker met dat mooie weer. Zo is het wel lekker lopen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_96433138
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Prutsers :( 2 weken geleden verlof aangevraagd, die kerel was nu op vakantie. Dus ik maandag andere postbode+ mailen hoe het er mee staat, is er geen verlof aanvraag bekend :N en nu krijg ik te horen dat het dus niet meer kan, hadden er al teveel verlof. Vraag me af of dat 2 weken geleden ook al zo was :X . In totaal 5 weken van te voren gevraagd... beeetje jammer -O-
Ja daar was ik dus ook bang voor en heb alle verlofdagen nu schriftelijk laten vastleggen door de postbode + met een stempeltje van de vestiging.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:20:26 #114
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96433332
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja daar was ik dus ook bang voor en heb alle verlofdagen nu schriftelijk laten vastleggen door de postbode + met een stempeltje van de vestiging.
Haha zou ik hier ook moeten doen.
Had voor 12 mei vrij gevraagd, kom ik afgelopen dinsdag aan op m'n werk en zie ik m'n wijk nergens staan, had ik blijkbaar verlof. :')

En natuurlijk, 12 mei weer niet en nergens was meer mijn schriftelijke verzoek te vinden.
pi_96437326
nou, dacht dat ik een wijk had maar dat was niet, had de aangetekenden-dienst.. bijna alleen maar rabopassen met legitimatie.. had 20 stuks, ging redelijk vlot!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 16:59:15 #116
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96440128
Bij ons hadden ze vandaag bedacht dat de postbezorgers ook best wel de aangetekenden voor hun wijken konden doen. Dat mag toch helemaal niet? :P Ik vond het wel grappig, had dat nog nooit gedaan.
pi_96443151
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:59 schreef pussywillow het volgende:
Bij ons hadden ze vandaag bedacht dat de postbezorgers ook best wel de aangetekenden voor hun wijken konden doen. Dat mag toch helemaal niet? :P Ik vond het wel grappig, had dat nog nooit gedaan.
dat mag idd niet nee.. ook wel raar dat dat zomaar besloten wordt dan..
pi_96448438
uitzendkrachten postbezorgers hebben een net iets anders contract geloof ik en mogen wel aangetekende bezorgen.. miss dat dat het was. :< postbezorgers zei eigenlijk niet mogen nee.. zaterdagwerkers mogen het weer wel (yay :P )
pi_96454493
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:59 schreef pussywillow het volgende:
Overtreding van alle afspraken met de bonden en OR.
pi_96454863
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:01 schreef carboni het volgende:

[..]

Overtreding van alle afspraken met de bonden en OR.
Dan zijn de functies wel uitwisselbaar inderdaad.
lama
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:42:29 #121
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_96470029
Jezus, hele blunder hier.. ik werk vanaf 06.15 tot 16.00 (normaal) en om 06.15 waren er geen rouwkaarten, nergens lagen ze! Dus gewoon doorgegaan en toen zat ik tot 12.15 als enigste nog in het s.centrum kwam de TC dat de rouwkaarten verkeerd waren neergezet voor heel mijn woonplaats. Die moet ik dus nu 16.00 bezorgen en als ik collega's tegen kom onderverdelen, lekker dan :')
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_96474730
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:42 schreef Dionysiou het volgende:
Jezus, hele blunder hier.. ik werk vanaf 06.15 tot 16.00 (normaal) en om 06.15 waren er geen rouwkaarten, nergens lagen ze! Dus gewoon doorgegaan en toen zat ik tot 12.15 als enigste nog in het s.centrum kwam de TC dat de rouwkaarten verkeerd waren neergezet voor heel mijn woonplaats. Die moet ik dus nu 16.00 bezorgen en als ik collega's tegen kom onderverdelen, lekker dan :')
Was jij niet gestopt bij TNT i.v.m. je rug ofzo? :P
pi_96476614
Kak, net nieuwe rooster bekeken voor volgende week, en ik zie dat ik woensdag een rit moet rijden die behoorlijk lang is (24 punten) en die ik nog maar 2x mee heb gereden. Ik heb verder ook geen aantekeningen van die rit gemaakt (herkenningspunten o.i.d.) dus ik ga maandag maar even bellen of ik niet kan ruilen met iemand.

Ik wil hem best rijden namelijk, maar omdat ik op tijd sta, en hem nog niet zo vaak heb gedaan doe ik hem liever niet, ik weet namelijk nu al dat ik dan te laat ga komen.

Omdat ik zo'n fijne TC heb, heb ik zonet even kunnen bellen en kunnen ruilen :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Think_Pad op 07-05-2011 17:04:57 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 mei 2011 @ 17:19:27 #124
Maffe Fries
pi_96477187
Bij ons was vandaag een mannetje tekort, dus ik heb een wijk extra gezet. Hierdoor een uurtje later de weg opgegaan en door stevig doorrijden toch mooi op tijd klaar :P
pi_96480875
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:18 schreef lololo het volgende:
De wagenparkbeheerder vertelde toen ook tegen mij dat die Renaults lekker rijden, maar kennelijk sneller schade oplopen wanneer iemand bijvoorbeeld z`n autodeur er tegenaan gooit, in vergelijking met de T5`s. Bij ons hebben we trouwens helemaal geen wagens meer met verhoogd dak (behalve de Sprinters), dat is zeker ook een bezuinigingsmaatregel geweest? Was wel een stuk fijner om alle postzakken netjes op te kunnen bergen en natuurlijk vanwege mijn lengte. Als ik even moet bukken sta ik nu meteen met mijn rug tegen het dak. :P
Tok.
pi_96485269
Lekker dagje, ideaal!
  zondag 8 mei 2011 @ 10:15:00 #127
76042 4EverBlackEyed
Boem is ho.
pi_96498120
Dit trof ik aan nadat ik een deel van een straat had gelopen:

Ik denk dat mijn tassen naar de gerookte makreel roken die mijn collega 's ochtends aan het eten was met voorbereiden. :')

Gisteren twee wijken voorbereid en drie gelopen, best een lekker dagje...
pi_96498188
Ik heb ook weleens een kat op mijn fietstassen gehad haha, ik had een rondje gelopen, kom ik terug ligt die kat prinsheerlijk over mijn tas gedrapeerd :D

Gisteren 5 wijken voorbereid en 2 uitgevoerd. 8.30 - 15.20 gewerkt... kwam nog wel een bekende tegen waar ik een tijdje mee heb staan praten dus dat heb ik maar als pauze opgeschreven. Het was echt niet normaal heet in de auto trouwens, mijn god!
pi_96505733
quote:
7s.gif Op zondag 8 mei 2011 10:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dit trof ik aan nadat ik een deel van een straat had gelopen:

[ afbeelding ]

Ik denk dat mijn tassen naar de gerookte makreel roken die mijn collega 's ochtends aan het eten was met voorbereiden. :')

Gisteren twee wijken voorbereid en drie gelopen, best een lekker dagje...
Oh dat gebeurd bij mij constant en die makreel heeft daar niks mee te maken. In elke wijk waar ik kom staat er wel 2-3 katten zo te doen.
Het is het spul waar die tassen gemaakt zijn plus al die elastieken. Open maar eens zak vol elastieken en je gaat over je nek van de visgeur.
  zondag 8 mei 2011 @ 15:23:04 #130
76042 4EverBlackEyed
Boem is ho.
pi_96506306
Nou weer een mysterie opgelost, ik vond het wel een grappig gezicht :')
pi_96506362
Toppunt was overigens 4 katten die tegelijk aan mijn fietstassen stonden :')
pi_96506945
Nog nooit meegemaakt, meestal maken ze zich uit de voeten als ik in de buurt ben. Vind het altijd wel tof, katten tegenkomen tijdens de bestelling O+
pi_96506981
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:27 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

De wagenparkbeheerder vertelde toen ook tegen mij dat die Renaults lekker rijden, maar kennelijk sneller schade oplopen wanneer iemand bijvoorbeeld z`n autodeur er tegenaan gooit, in vergelijking met de T5`s. Bij ons hebben we trouwens helemaal geen wagens meer met verhoogd dak (behalve de Sprinters), dat is zeker ook een bezuinigingsmaatregel geweest? Was wel een stuk fijner om alle postzakken netjes op te kunnen bergen en natuurlijk vanwege mijn lengte. Als ik even moet bukken sta ik nu meteen met mijn rug tegen het dak. :P
Oh, en bij die busjes vallen overal de wieldoppen er vanaf :D

Op die 'van mij' zit er nog maar één :')
pi_96511766
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:50 schreef lololo het volgende:

[..]

Oh, en bij die busjes vallen overal de wieldoppen er vanaf :D

Op die 'van mij' zit er nog maar één :')
Zegt meer over de bestuurders dan over het busje :)
lama
pi_96514506
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:26 schreef lbeew het volgende:

[..]

Zegt meer over de bestuurders dan over het busje :)
Het zegt dat andere merken/modellen er geen last van hebben en die Renaults wel... Het zijn gewoon cheap ass dingen. :P
  Redactie Frontpage zondag 8 mei 2011 @ 20:17:05 #136
J'adore hardcore
pi_96516984
Iemand trouwens een idee wat t salaris is van een tijdelijke hulpkracht van 24? Kan niks vinden met Google :)
pi_96523184
Heeft iemand nog een idee of je nog de Union X-pression fietsen kan kopen bij Halfords?
De aanbieding staat namelijk nog wel op de website www.welkompostbezorger.nl
pi_96524877
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:17 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Iemand trouwens een idee wat t salaris is van een tijdelijke hulpkracht van 24? Kan niks vinden met Google :)
Van horen zeggen 8,57 per uur.
  zondag 8 mei 2011 @ 23:09:26 #139
Bijdehand mannetje
pi_96529133
pi_96530051
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sure We Can!
WTF, postbundels afbundelen met tiewraps? Zo te zien brengservice maar wij doen dat gewoon met stieken. Oh die woordvoerder "Je werkt hier om dat je leuk vind", dat geld voor alle postbodes/postbezorgers zeker :').

Oh en die vrouw mogen ze van mij strafrechtelijk vervolgen, je bezorgt gewoon en je gaat al helemaal niet kloten met rouwkaarten.
Helaas zal dit niet het laatste geval zijn :|

Ook .leuk voor de aandeelhouders, het merk TNT Post is weer beschadigd.
  maandag 9 mei 2011 @ 00:13:49 #141
Bijdehand mannetje
pi_96531790
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:30 schreef carboni het volgende:

[..]

WTF, postbundels afbundelen met tiewraps? Zo te zien brengservice maar wij doen dat gewoon met stieken. Oh die woordvoerder "Je werkt hier om dat je leuk vind", dat geld voor alle postbodes/postbezorgers zeker :').
Of omdat je het geld nodig hebt, of omdat je niks beters kon vinden, of omdat je je studie niet hebt afgemaakt. Ik kan legio andere redenen verzinnen waarom mensen bepaald werk doen. Zo is mevrouw Kluck woordvoerder bij TNT geworden omdat ze een pathologische leugenaar is en op deze manier klinkende munt kan slaan uit haar aandoening.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 mei 2011 @ 00:17:51 #142
Maffe Fries
pi_96531943
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sure We Can!
Lekker is dat ...
  maandag 9 mei 2011 @ 00:22:07 #143
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96532105
Ik werk er eigenlijk vooral omdat ik niks beters heb en toch iets van een inkomen nodig heb :') Het werk op zich is ook best leuk, alleen wel jammer van de HAH, incompetente teamcoaches en falende organisatie in het algemeen :P Maar goed, zo is er natuurlijk overal wel wat. Maar als je denkt dat mensen bij TNT werken omdat het er zo geweldig leuk is heb je denk ik toch wel een beetje een plaat voor je hoofd.
pi_96535849
Jaja, we worden nog beroemd hier in helmond komen wel een paar keer per jaar op tv w/
pi_96536456
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:30 schreef carboni het volgende:

[..]

Oh en die vrouw mogen ze van mij strafrechtelijk vervolgen, je bezorgt gewoon en je gaat al helemaal niet kloten met rouwkaarten.
Helaas zal dit niet het laatste geval zijn :|

Ook .leuk voor de aandeelhouders, het merk TNT Post is weer beschadigd.
:')

De meeste postbezorgers die wij hebben werken hier omdat ze niks anders kunnen krijgen omdat ze van alles mankeren/te oud zijn/niks kunnen/whatever. Niet omdat het zo'n tof baantje bij een tof bedrijf is :D .

Maar goed, incidenten als dit zie je elke zoveel maanden wel langs komen. Slechte reclame idd maar het is altijd al gebeurd en zal ook altijd blijven gebeuren.
pi_96537244
Als het echt de gedachte is op het hoofdkantoor dat je postbezorger bent omdat "je werkt omdat je postbezorgen leuk vind", is het niet raar dat ze nog steeds niet in geslaagd zijn de doorloop te verlagen.
pi_96537624
ik blijf het toch apart vinden.. ja ik heb geen zin dus ik ga de post gewoon niet bezorgen.. dat kun je toch neit maken? Als je bij McDonalds werkt kan je toch ook niet zeggen: ja vandaag heb ik geen zin dus ik bak geen hamburgers? Echt 0 verantwoordelijkheidsgevoel die lui. Bah, heb er echt een hekel aan. Zaterdagpostbode is ook niet mijn droombaan, maar zolang ik het doe wil ik het goed doen..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 mei 2011 @ 10:50:18 #148
Maffe Fries
pi_96538204
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:30 schreef sbientje het volgende:
ik blijf het toch apart vinden.. ja ik heb geen zin dus ik ga de post gewoon niet bezorgen.. dat kun je toch neit maken? Als je bij McDonalds werkt kan je toch ook niet zeggen: ja vandaag heb ik geen zin dus ik bak geen hamburgers? Echt 0 verantwoordelijkheidsgevoel die lui. Bah, heb er echt een hekel aan. Zaterdagpostbode is ook niet mijn droombaan, maar zolang ik het doe wil ik het goed doen..
Precies.
  maandag 9 mei 2011 @ 12:56:00 #149
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_96542418
Er blijven vaak wel opvallend veel zakken HAH staan die echt niet teveel kunnen zijn. Die worden dan gewoon niet bezorgd, de 'echte' post dan gelukkig wel.
pi_96543248
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:56 schreef Ataraxy het volgende:
Er blijven vaak wel opvallend veel zakken HAH staan die echt niet teveel kunnen zijn. Die worden dan gewoon niet bezorgd, de 'echte' post dan gelukkig wel.
Valt hier wel mee, al zie ik vaak dat er in wijken waar ik er 3 tot 10 over heb sommige gerust 1-2 bundels over houden.
Die gasten met 0 verantwoordelijkheidsgevoel zijn idd irritant. Ook omdat de dag dat ze opeens wegblijven altijd een hele drukke dag met kutweer is :(
pi_96543327
quote:
Als het HAH erg dik is op zaterdag omdat we van die dikke kruidvat-boekwerken meekrijgen , zitten er soms maar 75 in een tas. Bij sommige wijken bij ons houdt je gewoon 200 stuks over dus dan laat ik ook bijna 3 tassen voor zo'n wijk staan en aangezien er bij ons minimaal 3 wijken zijn met dit probleem loopt dat voor alleen deze wijken al op naar zo'n 10 tassen die gewoon teveel zijn.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 mei 2011 @ 13:20:34 #152
Maffe Fries
pi_96543446
Zoveel ...

Ik hield afgelopen zaterdag precies 2 setjes folders over. Bij ons is alles net opgemeten namelijk ;)
pi_96543824
Hier was het vorig jaar nog constant precies 0 over of een paar tekort. Toen na dramatisch slechte kwaliteitscijfers en daarop volgend geklaag van medewerkers die steeds tevergeefs tekorten melden hebben ze toen overal 10 bijgegooid. En dan kom je overal wel goed uit.
200 over is echt dramatisch, dat gebeurd hier alleen maar in een nieuwbouwwijk. Zeker via VSP met die tie wraps? Als postbode ga je toch niet graag 3 zakken teveel hah vouwen/scharen/stapelen
pi_96544095
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Zoveel ...

Ik hield afgelopen zaterdag precies 2 setjes folders over. Bij ons is alles net opgemeten namelijk ;)
Bij ons is alles ook netjes opgenomen, maar sommigen zijn blijkbaar niet zo slim. De meeste wijken kloppen op onze vestiging ook ongeveer wel en wijken met nieuwbouw willen nog wel eens tekorten hebben.

Het HAH wordt hier overigens al jaren niet meer zelf gestapeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door TokenW op 09-05-2011 13:45:51 ]
  maandag 9 mei 2011 @ 14:19:55 #155
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96545936
Hier wordt de HAH gedaan door de plantsoenendienst en dat is te merken ook. :')
Normaliter is het hier voor de ochtendwijk ongeveer 120 teveel en voor de middag of precies goed of bizar veel tekort.
pi_96549201
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:30 schreef sbientje het volgende:
Het is gewoon gajes dat soort mensen, als ze de boel kunnen besodemieteren zullen ze het niet laten. Ach ja, je hebt ze in elk bedrijf en in alle lagen van de bevolking helaas....

Maar het blijft naïef als TNT denkt dat postbezorgers het werk zo fantastisch vinden, al kan ik me niet voorstellen dat ze dat écht denken, met het torenhoge verloop :+

quote:
Het HAH is sinds we het niet meer zelf doen een rommeltje. Vaak fikse tekorten (in totaal), te veel bij wijk X, te weinig bij wijk Y...

Wat ik trouwens ook opvallend vind is waar je als postbezorger allemaal mee weg kan komen. De afgelopen paar maanden op mijn en andere sectoren een paar keer gezien dat de nabrengzakken gewoon niet besteld werden :{ .

En dat door mensen die er al een tijdje werken, dus ze weten hoe het in elkaar steekt.... En ipv buiten gesodemieterd te worden krijgen ze te horen dat ze het niet meer moeten doen :')
pi_96549428
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:37 schreef lololo het volgende:

[..]

Het is gewoon gajes dat soort mensen, als ze de boel kunnen besodemieteren zullen ze het niet laten. Ach ja, je hebt ze in elk bedrijf en in alle lagen van de bevolking helaas....

Maar het blijft naïef als TNT denkt dat postbezorgers het werk zo fantastisch vinden, al kan ik me niet voorstellen dat ze dat écht denken, met het torenhoge verloop :+

[..]

Het HAH is sinds we het niet meer zelf doen een rommeltje. Vaak fikse tekorten (in totaal), te veel bij wijk X, te weinig bij wijk Y...

Wat ik trouwens ook opvallend vind is waar je als postbezorger allemaal mee weg kan komen. De afgelopen paar maanden op mijn en andere sectoren een paar keer gezien dat de nabrengzakken gewoon niet besteld werden :{ .

En dat door mensen die er al een tijdje werken, dus ze weten hoe het in elkaar steekt.... En ipv buiten gesodemieterd te worden krijgen ze te horen dat ze het niet meer moeten doen :')
Der worden gewoon elke week 2-4 postbezorgers/thk'en ontslagen hier voor dingen als wijken laten staan, post teruggooien in oranje bus, post thuishouden. TC die uit Fryslan komt is verbijsterd dat ie al hier zoveel mensen heeft moeten ontslaan, in Friesland nemen ze gewoon ontslag.
Overigens is er wel hier een groep postbezorgers die goed oplet en opbelt als er bijvoorbeeld een tas HAH staat zonder label/briefjes etc.
  maandag 9 mei 2011 @ 16:11:32 #158
Bijdehand mannetje
pi_96550720
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Zoveel ...

Bij ons ook. Dan moet je met lijsten de wijk in en noteren wie er een sticker heeft. Gewoon doorgeven hoeveel hah je wil werkt helaas niet, ze moeten precies weten welk adres een sticker heeft en welke niet. Beetje vreemd, voor een product dat officieel OGS (ongeadresseerde verspreiding) heet. Desondanks zijn er diverse wijken waar je nog steeds een verkeerd aantal hah meekrijgt. Ik heb een wijk daar heb je er 200 nodig, maar ze blijven er hardnekkig 350 meegeven. Al 100.000x doorgegeven, wordt niets mee gedaan.
  maandag 9 mei 2011 @ 16:21:16 #159
Bijdehand mannetje
pi_96551175
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:42 schreef lololo het volgende:

[..]

:')

De meeste postbezorgers die wij hebben werken hier omdat ze niks anders kunnen krijgen omdat ze van alles mankeren/te oud zijn/niks kunnen/whatever. Niet omdat het zo'n tof baantje bij een tof bedrijf is :D .

Maar goed, incidenten als dit zie je elke zoveel maanden wel langs komen. Slechte reclame idd maar het is altijd al gebeurd en zal ook altijd blijven gebeuren.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het veel vaker voorkomt dan vroeger, en wel sinds we postbezorgers hebben die vanuit depots werken. Vroeger kwam iedereen nog op de vestiging, kende iedereen elkaar, en was er sociale controle. Nu is onze vestiging met diverse andere kleine vestigingen in 1 grote vestiging gedouwd, waarvan uit iets van 30-35 depots worden bevoorraad. Er is dus veel minder overzicht en minder controle, waardoor dit soort "incidenten" veel langer onopgemerkt kunnen blijven. Die bezorger waar het bij Hart van Nederland over ging, had al sinds de kerstdagen de post thuis opgeslagen, en dat was dus pas na 4 maanden aan het licht gekomen!

Het woord incidenten is volgens mij niet op z'n plaats, het is schering en inslag.
  Redactie Frontpage maandag 9 mei 2011 @ 16:50:11 #160
J'adore hardcore
pi_96552720
Maandag op de thee bij de TNT :)
pi_96553128
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is dat het veel vaker voorkomt dan vroeger, en wel sinds we postbezorgers hebben die vanuit depots werken. Vroeger kwam iedereen nog op de vestiging, kende iedereen elkaar, en was er sociale controle. Nu is onze vestiging met diverse andere kleine vestigingen in 1 grote vestiging gedouwd, waarvan uit iets van 30-35 depots worden bevoorraad. Er is dus veel minder overzicht en minder controle, waardoor dit soort "incidenten" veel langer onopgemerkt kunnen blijven. Die bezorger waar het bij Hart van Nederland over ging, had al sinds de kerstdagen de post thuis opgeslagen, en dat was dus pas na 4 maanden aan het licht gekomen!

Het woord incidenten is volgens mij niet op z'n plaats, het is schering en inslag.
Je hoort ook vaak genoeg verhalen van mensen die al 20 jaar voor TNT werken waarvan blijkt dat ze al die tijd regelmatig een bundeltje, wijkje, zooi pakketten niet bezorgd hebben. Het is echt niet alleen iets van de postbezorgers. Dit soort zaken wordt meestal pas ook opgemerkt als er flink geklaagd wordt. Verder neem ik aan dat ze niet álle post sinds de kerst thuis had liggen. Dan kan je best lang doorgaan totdat je gesnapt wordt.

En zo lang ik al bij TNT werk heb ik niet de indruk dat het meer is geworden. Eens in het half jaar ofzo gemiddeld dat er zo'n verhaal naar buiten komt. Natuurlijk komen wel alleen de ernstigste gevallen naar buiten. Paar jaar geleden hadden we een tijdelijke kracht die 2 weken lang haar laatste bundel niet bezorgd had. Dat haalt het nieuws dus echt niet :P
pi_96555493
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:37 schreef lololo het volgende:

[..]

dat is zo ja, het zijn gewoon asocialen. Ik vind dat je het niet kan maken, neem dan ontslag op zijn minst. Maar ja...
quote:
[..]

nou dat valt mij ook op! als je een bekertje water op de zaal drinkt word je ontslagen, maar als je 3 weken de post niet bezorgt, krijg je een waarschuwing. Niet meer doen he?? :')
  maandag 9 mei 2011 @ 18:50:18 #163
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_96558271
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tjee, ben ik dan een uitslover? Ik vind het gewoon leuk werk, en ik doe extra moeite om verkeerd geadresseerde post wel in de goede bus te gooien. Vorige week had ik post voor een mevrouw XXXvulmaarin die ergens woonde aan de stationsstraat nummer onbekend in mijn wijk, even thuis opgezocht in telefoonboek, en jawel, na enig gepuzzel gevonden, zij blij, ik ook blij! *O* En dit doe ik vaker, ook fiets ik weleens een straatje verder dan mijn eigen wijk, alleen al omdat ik het idee heb dat ik er iemand een plezier mee doe :)
Leven en laten leven
pi_96559674
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:50 schreef Miepiekiekuut het volgende:

[..]

Tjee, ben ik dan een uitslover? Ik vind het gewoon leuk werk, en ik doe extra moeite om verkeerd geadresseerde post wel in de goede bus te gooien. Vorige week had ik post voor een mevrouw XXXvulmaarin die ergens woonde aan de stationsstraat nummer onbekend in mijn wijk, even thuis opgezocht in telefoonboek, en jawel, na enig gepuzzel gevonden, zij blij, ik ook blij! *O* En dit doe ik vaker, ook fiets ik weleens een straatje verder dan mijn eigen wijk, alleen al omdat ik het idee heb dat ik er iemand een plezier mee doe :)
Dat doe ik alleen maar voor rouwkaarten/verjaardagskaarten en andere persoonlijke post. Tijdschriften, reclamerommel etc. gaan allemaal keihard retour.

Oh en diegene die zich verwonderde over die 27 postzegels, ik heb een mooiere
pi_96561273
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:50 schreef Miepiekiekuut het volgende:

[..]

Dat valt allemaal onder 'overservice' tegenwoordig en dat mogen we niet meer doen omdat het tijd kost hier :') .

Ik heb er ook geen problemen mee, het moet wel heel erg belangrijk zijn wil ik er nog extra moeite voor doen. De Donald Duck ofzo :P
pi_96562178
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:17 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh en diegene die zich verwonderde over die 27 postzegels, ik heb een mooiere
[ afbeelding ]
Haha die is nog erger inderdaad (ik was diegene met die 27 postzegels ;) ).

Een postzegelverzamelaar zou gaan huilen als die werden doorgekrast denk ik :P
pi_96562558
ik doe ook wel wat extra moeite hoor :) Vandaag nog een rouwkaart uitgezocht die voor een straat met flats was en waarvan het nummer niet klopte.. als het een kaartje is wil ik dat wel doen, maar niet voor reclame idd..
pi_96564052
Ik had een paar weken geleden te weinig HAH mee, toen ik dat aan de postbode plus meldde, was hij helemaal verbaasd.
Dat schijnt niemand te doen :')
Nou ja.. ik dacht, je kunt het maar beter melden, voor als je controle krijgt.
pi_96564198
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef sbientje het volgende:
ik doe ook wel wat extra moeite hoor :) Vandaag nog een rouwkaart uitgezocht die voor een straat met flats was en waarvan het nummer niet klopte.. als het een kaartje is wil ik dat wel doen, maar niet voor reclame idd..
AFAIK moet het voor rouwkaarten, een niet bestelbare rouwkaart moet naar de TC die gemachtigd is de kaart te openen om te kijken of het een bedankkaart is of een aankondiging. Als het buiten de stad is dan faxen ze het naar het andere kantoor en dan word die alsnog besteld. Heb zelf wel eens een fax bezorgd.

Afgelopen zomer waren er hier enorme acties om HAH, je moest elk tekort melden bij de TC want als er een fout werd geconstateerd moest je dat schriftelijk verklaren.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 mei 2011 @ 20:23:33 #170
Maffe Fries
pi_96564444
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:20 schreef carboni het volgende:

AFAIK moet het voor rouwkaarten, een niet bestelbare rouwkaart moet naar de TC die gemachtigd is de kaart te openen om te kijken of het een bedankkaart is of een aankondiging.
Mja, als er geen TC in de buurt is dan moet je wel zelf kijken. De paar keer dat ik een verkeerde rouwkaart aantrof ging het gelukkig om een bedankje.
quote:
Als het buiten de stad is dan faxen ze het naar het andere kantoor en dan word die alsnog besteld. Heb zelf wel eens een fax bezorgd.
Heb het zelf twee keer meegemaakt ja. In één geval was dat maar goed ook trouwens, want de rouwkaart zelf kwam pas drie dagen later op ons kantoor binnen.
pi_96564567
Overigens worden nwe medewerkers erg slecht opgeleid over rouwkaarten en trombosedienst kaarten. Zelf controleer ik die dingen altijd 2 keer extra voordat die door de brievenbus/in postzak gaan
pi_96564785
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:25 schreef carboni het volgende:
Overigens worden nwe medewerkers erg slecht opgeleid over rouwkaarten en trombosedienst kaarten. Zelf controleer ik die dingen altijd 2 keer extra voordat die door de brievenbus/in postzak gaan
Klopt, ik ben er een goed voorbeeld van.
Wat zijn trombosedienstkaarten eigenlijk?
pi_96565083
quote:
9s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Klopt, ik ben er een goed voorbeeld van.
Wat zijn trombosedienstkaarten eigenlijk?
Zijn briefjes mat daarop doseringen van antistollingsmedicijnen voor trombosepatienten. Hier zijn ze geel met aan beide zijden scheur randen.
pi_96565859
Ah oke, thx voor de uitleg.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 mei 2011 @ 00:25:22 #176
Maffe Fries
pi_96580678
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:31 schreef carboni het volgende:

[..]

Zijn briefjes mat daarop doseringen van antistollingsmedicijnen voor trombosepatienten. Hier zijn ze geel met aan beide zijden scheur randen.
Jep. De patiënten geven hun bloed af, dat wordt razendsnel geanalyseerd en een dag later hebben ze al hun briefje binnen met de nieuwe doseringen voor hun medicijnen.
pi_96593669
Ah geweldig nog meer HAH, meer dan 3 op 1 dag plus zwaardere stukken. Great :(
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:46:58 #178
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96598247
Lekkere dag inderdaad, hier stond alles een uur later dan gepland op de depos en natuurlijk met 3 keer big-ass HAH, Veronica, Kampioen en een of ander lokaal blaadje en dankzij de natuurliefhebbers heb ik ruim 30 van die achterlijke dikke boekjes in karton erbij.
Bij elkaar 13 tassen post vandaag, joepie-jee en morgen vast weer amper iets. }:|

En ik doe trouwens tegenwoordig ook niet meer veel bijzonders qua verkeerd gestorteerden etc, gewoon retour en dat zien we volgende dag dan wel weer.
Alleen bij rouwkaarten/verjaardagskaarten bezorg ik ze zelf nog mits het niet te gortig is qua verkeerd gezet zijn (andere kant van de loop ofzo) en de rest heeft pech.
Voorheen bezorgde ik de boel nog wel netjes als ik er verdwaalden tussen had zitten, maar dat was in een tijd dat je die tijden ook nog gewoon kon schrijven. :+
pi_96627007
Ik heb laatst nog een keer op zaterdag om 18:45 een rouwkaart bezorgt (op 30 minuten rijden met auto). Ruim een uur weggeweest. Maar, was maar goed ook, want de begrafenis was op maandag!
pi_96632598
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:57 schreef rub3n het volgende:
Ik heb laatst nog een keer op zaterdag om 18:45 een rouwkaart bezorgt (op 30 minuten rijden met auto). Ruim een uur weggeweest. Maar, was maar goed ook, want de begrafenis was op maandag!
netjes van je ^O^
pi_96635246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:44 schreef sbientje het volgende:

[..]

netjes van je ^O^
Als ik er voor betaald krijg wil ik dat ook best doen. Als het 'bij de dienst hoort' dan zakken ze er maar in. :P
pi_96644828
Ik heb het opgeschreven. Maar ik kan er naar fluiten denk ik. Maar ach, jammer dan. Als iemand een begrafenis zou missen, omdat ik te beroerd ben om ¤ 9,21 op te offeren. Tja.
pi_96644983
Oranje kaart invullen?
lama
pi_96647159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:50 schreef rub3n het volgende:
Als een bedrijf dat miljoenen verdient ¤ 9,21 zou missen, omdat een werknemer niet te beroerd is om iemand geen begrafenis te laten missen. Tja.
;)
pi_96649315
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:50 schreef rub3n het volgende:
Ik heb het opgeschreven. Maar ik kan er naar fluiten denk ik. Maar ach, jammer dan. Als iemand een begrafenis zou missen, omdat ik te beroerd ben om ¤ 9,21 op te offeren. Tja.
Wij schrijven nog gewoon tijden (de hele optivo is hier jammerlijk mislukt :') ) maar zou dat niet zo zijn dan bracht ik echt niks meer weg in mijn vrije tijd. Nou ja, of er moeten levens in het geding zijn :')

Het bedrijf en de consument moet maar beseffen dat het niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten :)
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:49:23 #186
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96649798
Erg rustig dagje vandaag! Gelukkig was er irritante, geplastificeerde (lees: aan elkaar plakkende) HAH van de Karwei zodat het toch nog wat leek :')
pi_96664996
Vandaag had iemand MIJN Kangootje mee :'( Daarom mocht ik even grabbelen in de bak met sleutels. Er zat nog 2x Fiat in (Doblo) en 1x VW. Ik dus die VW gekozen, blijkt het zo'n Caddy eco model te zijn, op aardgas. Shit man die rijden echt apart als je een dieseltje gewend bent. Ik reed weg en hij sloeg gelijk af omdat ik geen gas bij gaf :')
pi_96667315
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:58 schreef Think_Pad het volgende:
Vandaag had iemand MIJN Kangootje mee :'( Daarom mocht ik even grabbelen in de bak met sleutels. Er zat nog 2x Fiat in (Doblo) en 1x VW. Ik dus die VW gekozen, blijkt het zo'n Caddy eco model te zijn, op aardgas. Shit man die rijden echt apart als je een dieseltje gewend bent. Ik reed weg en hij sloeg gelijk af omdat ik geen gas bij gaf :')
geen slechte keuze, die Fiat's zijn ongeloofijk kut. Die VW caddy gasautos zijn gewoon te snel, waren erg slecht voor mijn bocoscore.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 20:39:03 #189
Maffe Fries
pi_96667536
mja, het kan mij niet snel genoeg zijn trouwens :P

Die Caddy's die ze enkele jaren geleden hadden waren trouwens fantastisch. Gingen als de brandweer zonder de bocoscore aan te tasten :9
pi_96667831
Ja snel was hij opzich wel, maar ik vond dat gaspedaal beetje apart, kon m'n voet niet echt in een lekkere houding krijgen. En die gasmodellen klinken gewoon raar qua uitlaat geluid :P

Doe mij maar een dieseltje :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Think_Pad op 11-05-2011 20:49:24 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 20:52:08 #191
Maffe Fries
pi_96668270
Die FIAT wil op zich trouwens ook wel, zolang je m maar in de toeren houdt.
pi_96671355
Even een vraagje. Een tijd terug kregen we zo'n reclamefoldertje van TNT met daarin een collectiviteitsregeling voor de Rabobank. Nou ga ik binnenkort naar het buitenland en die creditcard is dan wel handig/nodig. Ik heb alles gegoogled, maar ik kan echt niets meer vinden van een linkje/pdfje met wat er nou precies aangeboden werd. Heeft iemand die link nog??
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 21:41:52 #193
Maffe Fries
pi_96671439
Dat was de ABN AMRO toch?
pi_96671575
Oh echt waar? Is de link daarvan nog bekend??
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 21:44:51 #195
Maffe Fries
pi_96671669
ik heb even gezocht en het is: abnamro.nl/pvtnt
pi_96671706
Je bent een topper! Razendsnel!
Dank!! :)
pi_96671872
Nog een vraagje :')
Je moet op die site een bedrijfsnaam invullen. "tnt" "tnt post" "tntpost" "koninklijke tnt" enz accepteert hij niet. Staat hier nog iets over in het formuliertje?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2011 @ 21:52:32 #198
Maffe Fries
pi_96672206
je kunt nog pvtnt en PostNL gebruiken. Anders moet je even contact opnemen met de ABN AMRO.
pi_96672430
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt nog pvtnt en PostNL gebruiken. Anders moet je even contact opnemen met de ABN AMRO.
pvtnt was het! _O_
Dank u wel :)
pi_96674613
Die gascaddy's hebben trouwens geen reservewiel. Kwam een collega achter in de middle of nowhere :').
Dat gastanken is trouwens nog een uitdaging.
pi_96676423
gas tanken een uitdaging? je klikt dat ding erop en drukt op die knop en dat is het toch? :D
pi_96680641
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:56 schreef sbientje het volgende:
gas tanken een uitdaging? je klikt dat ding erop en drukt op die knop en dat is het toch? :D
Ik zat eerst 5 keer dat ding er op en er af te doen voordat ik door had dat die knop geen noodknop was :X
Sindsdien ben ik er wel een paar keer erop uit gestuurd door de TC om die auto te tanken omdat er meer faalden.
  donderdag 12 mei 2011 @ 00:38:37 #203
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_96681588
TNT topman bij Pauw & Witteman, ik heb een stuk (van de herhaling) gemist, maar het ging ook over de lijntjes op de werkvloer. Valt volgens hem wel allemaal mee...
pi_96681614
bij ons valt het ook wel mee, gelukkig :)
pi_96681734
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:38 schreef Ataraxy het volgende:
TNT topman bij Pauw & Witteman, ik heb een stuk (van de herhaling) gemist, maar het ging ook over de lijntjes op de werkvloer. Valt volgens hem wel allemaal mee...
Die lijntjes worden hier totaal niet nageleefd en zijn al bijna weggesleten. Weer tijd en geld weggekiepert. P&W waren overigens weer lekker zwak aan het interviewen. Peter en zn maatschappelijk verantwoord ondernemen, daarom rijden we nu met een postauto achter een witte turkenbus van pakketservice en moet de pakketservice 40 km verder rijden om de pakketten op te halen. Overigens op reddepostbode.nl is er al een postbode die verteld dat ze morgen de postbezorgerfolder moeten bezorgen terwijl Petertje zei dat die meteen is afgeschaft na Zembla. Zal leuk zijn voor de ontvangers die toevallig P&W gezien hebben.
Haha in P&W vonden ze een mooie gelijkenis

pi_96683837
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:38 schreef Ataraxy het volgende:
Bij ons valt het ook wel mee, we doen er namelijk helemaal niks meer mee :')

Maar zo werd het niet gebracht toen ze het aan het invoeren waren. Toen werd er hel en verdoemenis gepredikt als je buiten de Heilige Lijntjes zou komen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:23:11 #207
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96687720
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 06:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij ons valt het ook wel mee, we doen er namelijk helemaal niks meer mee :')

Maar zo werd het niet gebracht toen ze het aan het invoeren waren. Toen werd er hel en verdoemenis gepredikt als je buiten de Heilige Lijntjes zou komen.
Haha hier ook, ondertussen staan de fietsen gewoon weer binnen, liggen de appels en boterhammen gewoon weer bij de sorteerkasten en heeft de helft niet eens een TNT-pas op, loopt drie-kwart van de postbezorgers zonder de bedrijfskleding, staat er van alles op en over die lijnen behalve wat er hoort en ouwehoert iedereen met elkaar. _O-

Moet er wel bij zeggen dat we ook maar een klein kantoor hebben met 2 'kanten'.
pi_96688132
In de garageboxen staat nadrukkelijk vermeld dat er binnen niet gerookt mag worden, wat wordt er gedaan? Juist, het staat er blauw van de rook. :')
pi_96693014
Bij ons blijft niemand hangen bij depots. We hebben dan ook niet echt postbezorgers, dus we zien elkaar op de vestiging wel.
lama
pi_96693483
De postbezorgers hier gaan zelfs voor de depots op een stoeltje in de zon zitten :')
Ik snap dat echt niet.. ik werk liever door en ben dan eerder klaar.
pi_96693542
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:23 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Haha hier ook, ondertussen staan de fietsen gewoon weer binnen, liggen de appels en boterhammen gewoon weer bij de sorteerkasten en heeft de helft niet eens een TNT-pas op, loopt drie-kwart van de postbezorgers zonder de bedrijfskleding, staat er van alles op en over die lijnen behalve wat er hoort en ouwehoert iedereen met elkaar. _O-

Moet er wel bij zeggen dat we ook maar een klein kantoor hebben met 2 'kanten'.
Die lui zonder pasjes zijn ook irritant, die gaan dan minutenlang op de bel drukken, er gaat echt niemand naar beneden om de deur open te doen hoor.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 mei 2011 @ 12:52:53 #212
Maffe Fries
pi_96693635
Wij werken nog met deurcodes, ook een prima systeem.
pi_96693755
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
Wij werken nog met deurcodes, ook een prima systeem.
Mwa er is ook niks met je kunnen legitimeren als TNT medewerker. Ik heb hem nog nooit zelf hoeven te tonen maar lijkt me wel logisch als je naar huizen gaat om daar om paspoorten/rijbewijzen te vragen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 mei 2011 @ 13:00:58 #214
Maffe Fries
pi_96693923
True. Heb het zelf nog niet meegemaakt, maar mocht het nodig zijn dan kan ik idd mijn pasje tonen.
pi_96695215
Overigens heb ik het idee dat er meer overvallers in TNT kleding rondlopen dan postbezorgers.

Hier zoals deze, die een oudere mevrouw compleet in elkaar slaan voor een buit van misschien 1200 euro. :(
pi_96698700
Ik doe volgende week eindexamen havo en daarna ben ik dus vrij, ik werk al in de supermarkt maar ik wil er graag nog een baantje bij, nou kreeg ik een flyer voor tnt postbezorger vandaag in de bus en dat lijkt mij wel wat. Ik heb vroeger hier al krantjes rondgebracht maar ik weet niet of dat een beetje met elkaar te vergelijken is? Ook vroeg ik mij af of jullie denken dat het mogelijk is om deze 2 banen te combineren?
pi_96699441
Lekker, die HAH van de Gamma met zogenaamd afhaalbericht van TNT achterop :')
pi_96699999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:57 schreef NextTVH het volgende:
Ik doe volgende week eindexamen havo en daarna ben ik dus vrij, ik werk al in de supermarkt maar ik wil er graag nog een baantje bij, nou kreeg ik een flyer voor tnt postbezorger vandaag in de bus en dat lijkt mij wel wat. Ik heb vroeger hier al krantjes rondgebracht maar ik weet niet of dat een beetje met elkaar te vergelijken is? Ook vroeg ik mij af of jullie denken dat het mogelijk is om deze 2 banen te combineren?
Je kan beter zaterdagwerker worden dan postbezorger, dan kan je voorbereiden, auto rijden en kan je in principe werken van 6 tot 19. Het is te combineren als je aangeeft op welke dagen je kan werken en dan op de andere dagen bijv. supermarkt.
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:30:46 #219
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96700089
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:13 schreef sbientje het volgende:
Ik zag hem net ook, kansloos. _O-
En hier werken we trouwens ook met deurcodes, ideaal systeem als ze tenminste aan de postbezorgers doorgeven dat de code is veranderd. :D
pi_96700510
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:28 schreef carboni het volgende:

[..]

Je kan beter zaterdagwerker worden dan postbezorger, dan kan je voorbereiden, auto rijden en kan je in principe werken van 6 tot 19. Het is te combineren als je aangeeft op welke dagen je kan werken en dan op de andere dagen bijv. supermarkt.
Ik ben nog maar 16, dus auto rijden zal nog even moeten wachten :P Is het ook mogelijk dat ik bijvoorbeeld tegen de tnt zeg, ik wil maandag woensdag en vrijdagochtend bezorgen? of zijn het echt specifieke tijden? Want ik wil wel graag mijn dagen goed gaan vullen, paar maanden vakantie is fijn maar om hele dag thuis te zitten vind ik maar niks :)
pi_96701225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:13 schreef sbientje het volgende:
Ik al die dingen hamsteren die ik over had want 20% korting was niet zo slecht dacht ik. Ik dus verzamelen en alles. Kom ik thuis... ik zou toch zweren dat die geldigheidsdagen (alleen komende zaterdag en zondag) er vanmiddag nog niet opstonden! :')
pi_96701527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:57 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik al die dingen hamsteren die ik over had want 20% korting was niet zo slecht dacht ik. Ik dus verzamelen en alles. Kom ik thuis... ik zou toch zweren dat die geldigheidsdagen (alleen komende zaterdag en zondag) er vanmiddag nog niet opstonden! :')
van TNT Post Webcare twitter http://twitter.com/#!/TNTPostWebcare
quote:
Momenteel worden er door GAMMA kennisgevingen verspreid, die lijken op die van TNT Post. Dit gebeurt echter zonder medeweten van TNT Post.
dat geloof je toch niet :D
pi_96701676
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:04 schreef sbientje het volgende:

[..]

[..]

quote:

[..]

[..]

Waat? :P
Ik heb me wel lopen verbazen vanmorgen. Zat al helemaal te bedenken hoe een of andere pipo van TNT dan vanachter z'n bureautje samen met een Gammamedewerker zo'n folder in TNT-look in elkaar zou draaien :')
Volgens mij mag je ook geeneens zomaar een logo gebruiken en alles? TNT stond toch rechtsboven iets van?
pi_96701766
er stond een zinnetje reclame op de andere kant over de verhuisservice van tnt. Dus het lijkt mij dat er echt wel overleg is geweest, anders kan dat gewoon echt niet en dat zal Gamma ook wel weten. Maar dat TNT het dan zou verspreiden is wel heel ogneloofwaardig _O-
pi_96704743
"Zonder medeweten van TNT Post" :') We weten er niets van, we verspreiden ze alleen. :D

Ik had vanochtend een vrouw die in badjas de deur uit kwam gestormd omdat ze dacht dat ik een pakje had proberen te bezorgen. Slim bedacht, Gamma :P Die dingen zijn trouwens ook alleen geldig in combinatie met een Gamma kortingspas.
pi_96705045
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:15 schreef pussywillow het volgende:
"Zonder medeweten van TNT Post" :') We weten er niets van, we verspreiden ze alleen. :D

Ik had vanochtend een vrouw die in badjas de deur uit kwam gestormd omdat ze dacht dat ik een pakje had proberen te bezorgen. Slim bedacht, Gamma :P Die dingen zijn trouwens ook alleen geldig in combinatie met een Gamma kortingspas.
Ik wist het ook pas toen de eerste bewoner achter me aan kwam, ik zag het ding van een afstand en riep meteen dat het van pakketservice moest zijn :')

Vond het ook een zeer matige actie. Als het zonder medeweten is gebeurd zou ik als TNT toch eens een stevig gesprekje met Gamma gaan voeren. Niet te stevig natuurlijk, aangezien ze een goede klant zijn. :+

Ik weet trouwens de helft van de tijd niet wat voor HAH ik bezorg want /care... :P
pi_96708921
Haha het is echt niet zonder medeweten gebeurt van TNT. Misschien zonder medeweten van webcare/klantenservice. Het zinnetje over de verhuisservice is er zeker ook zonder medeweten op gezet :'). Slechte leugenaars daar, maar ja wat verwacht je van de enige niet krimpende afdeling van TNT.
In ieder geval gaat er bij het reclamebureau van Gamma een fles champagne open over deze sucessvolle actie.
pi_96711726
morgen 1 wijkje (flats) en aangetekenden rijden *O*
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:33:09 #229
Bijdehand mannetje
pi_96714198
quote:

[..]

[..]

Beetje raar verhaal, ze worden helemaal niet door de Gamma verspreid, maar door TNT zelf, i.o.v. de Gamma. TNT weet toch wel wat ze doen in opdracht van anderen?
pi_96714639
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Beetje raar verhaal, ze worden helemaal niet door de Gamma verspreid, maar door TNT zelf, i.o.v. de Gamma. TNT weet toch wel wat ze doen in opdracht van anderen?
Is ook gewoon gelul van die klantenservicemiep. Weet wel zeker dat er in ieder geval communicatie was met de accountmanager. Misschien was het wel zelfs een idee van die accountmanager, TNT zelf had ook zon actie met kennisgevingen waar je een gratis tas kon ophalen. Die actie was ook wel een success, zie nog steeds mensen met die postzegeltas.
pi_96738264
Deze maand niet alleen salaris, maar ook vakantiegeld toch :9 ?
pi_96738659
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:10 schreef Think_Pad het volgende:
Deze maand niet alleen salaris, maar ook vakantiegeld toch :9 ?
Yep, hier dik bijna 700 euro extra, jammer genoeg zal er dan ook weer dik loonheffing af gaan die ik pas over een jaar terug krijg :( Al was die 600 euro die ik net terug kreeg ook weer leuk, maar te laat.
pi_96739521
Iemand al iets gehoord wat betreft de nieuwe kleding?
Vind dat er wat dat betreft weinig geinformeerd wordt, ben benieuwd of de overstap wel direct te zien is aan de medewerkers of dat we nog maanden met tnt-polo's lopen *O*
pi_96739863
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:58 schreef tntster het volgende:
Iemand al iets gehoord wat betreft de nieuwe kleding?
Vind dat er wat dat betreft weinig geinformeerd wordt, ben benieuwd of de overstap wel direct te zien is aan de medewerkers of dat we nog maanden met tnt-polo's lopen *O*
Het enige dat ik gehoord heb is dat we maanden misschien jarenlang in TNT kleding blijven rondlopen en TNTautos rijden.
Kleding word toch kut en te koud (alleen korte mouwen, geen truien etc.)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:41:09 #235
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96743114
Ach hier rijden we nog met de mooie rode posttassen en ledere schoudertassen, dus het zou al heel wat zijn als we volgend jaar allemaal in TNT-herkenbaarheid op straat te zien zijn.
pi_96743478
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:41 schreef Lastpost het volgende:
Ach hier rijden we nog met de mooie rode posttassen
Hier ook, sporadisch :')
pi_96746126
hadden jullie vandaag ook allemaal brieven van stichting vluchteling met enkel ' port betaald' als frankering? Niks van Tnt ofzo dus?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:04:31 #238
Bijdehand mannetje
pi_96756483
Beginnen jullie je ook steeds meer te ergeren aan die Optivo-scenario's? Iedere week krijgen wij een nieuwsbrief met de prognose voor de aankomende week, en daarin staat steevast een klaagzang van de VBG-manager dat het ook die week weer ontzettend rustig gaat worden. En in de praktijk klopt er geen bal van. Ook deze week weer. Dinsdag veel plaatwerk, met oa de Veronica en H&M. Woensdag was inderdaad erg rustig, maar donderdag wederom veel met alle TV.gidsen (behalve Veronica), de Margriet, heel veel pakjes van Natuurmonumenten, etc. Vandaag wederom behoorlijk wat, oa de nieuwe brochure van de Schouwburg, die ruim 500 gram woog, en in sommige wijken nagenoeg hah was, en een flinke lading Kampioenen. :(
pi_96756743
Zo, ik had vandaag wel een lekker dagje. Eerst een wijk gelopen, ong. 1,5 uur denk ik, daarna aangetekenden gereden en toen nog een klein wijkje van 3 kwartier. Het weer was wel goed, gelukkig ging het niet regenen.
pi_96756754
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Beginnen jullie je ook steeds meer te ergeren aan die Optivo-scenario's? Iedere week krijgen wij een nieuwsbrief met de prognose voor de aankomende week, en daarin staat steevast een klaagzang van de VBG-manager dat het ook die week weer ontzettend rustig gaat worden. En in de praktijk klopt er geen bal van. Ook deze week weer. Dinsdag veel plaatwerk, met oa de Veronica en H&M. Woensdag was inderdaad erg rustig, maar donderdag wederom veel met alle TV.gidsen (behalve Veronica), de Margriet, heel veel pakjes van Natuurmonumenten, etc. Vandaag wederom behoorlijk wat, oa de nieuwe brochure van de Schouwburg, die ruim 500 gram woog, en in sommige wijken nagenoeg hah was, en een flinke lading Kampioenen. :(
oh wij hebben die scenario's nog steeds niet in ons team. Andere teams wel geloof ik!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:28:24 #241
342418 VKV
Plausibel
pi_96757559
Vraagje:

Ik kreeg vandaag een brief van TNT thuis met de vraag of en wanneer ik in de zomervakantie kan werken. Nu was ik van plan wat uren te maken in deze periode, maar wat lees ik tot mijn (zeer) grote verbazing? "Wanneer je kan werken, gebeurt dit op basis van een 2de contract. Dit contract zal een Tijdelijke Hulpkracht contract zijn. Het uurloon van dit contract ligt lager dan dat van een zaterdagwerker. We hebben hiervoor gekozen omdat mondelinge afspraken niet altijd worden nagekomen."
Kan iemand mij uitleggen waar de -piep- dit laatste argument op kan slaan? :?
Uiteraard zal ik het morgen even voorleggen en zeggen dat ik het er absoluut niet mee eens ben.

edit: In vorige zomervakanties werd het gewone contract aangehouden en ik heb nog nooit wat over problemen gehoord.
pi_96757681
ik denk dat ze de uren dan in dat thk contract stoppen omdat ze bang zijnd at mensen toezeggen en dan afhaken en dan kan je ze niet aan hun uren houden zeg maar. Begrijpelijk, maar wel balen dat je daar dan de dupe van wordt. Ik heb die brief niet gehad overigens, al wel toegezegd extra te werken. Ikw acht wel even af :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:32:39 #243
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_96759954
Wel erg sad als dat zo is. Als dat zo is doe ik er mooi niet aan mee. :')
Krijg trouwens te horen dat het geen probleem was om de 13 uur uit te betalen die ik zaterdag had gewerkt. Dat was ze maar geraden :P
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:05:44 #244
Bijdehand mannetje
pi_96761307
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:28 schreef VKV het volgende:
Vraagje:

Ik kreeg vandaag een brief van TNT thuis met de vraag of en wanneer ik in de zomervakantie kan werken. Nu was ik van plan wat uren te maken in deze periode, maar wat lees ik tot mijn (zeer) grote verbazing? "Wanneer je kan werken, gebeurt dit op basis van een 2de contract. Dit contract zal een Tijdelijke Hulpkracht contract zijn. Het uurloon van dit contract ligt lager dan dat van een zaterdagwerker. We hebben hiervoor gekozen omdat mondelinge afspraken niet altijd worden nagekomen."
Uiteraard zal ik het morgen even voorleggen en zeggen dat ik het er absoluut niet mee eens ben.

edit: In vorige zomervakanties werd het gewone contract aangehouden en ik heb nog nooit wat over problemen gehoord.
De ware reden ligt volgens mij in het vette onderstreepte zinnetje. Zo kunnen ze je lekker het minimum(jeugd)loon uitbetalen, ipv het hogere zaterdagloon. Kan dat zomaar? Iemand voor hetzelfde werk ineens minder gaan betalen. Als ze hier ook dat soort bullshit gaan flikken kom ik echt niet extra werken, hoor! Krijg ik ineens EUR 2,50 minder per uur.- Stelletje schriepen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 mei 2011 @ 19:32:22 #245
Maffe Fries
pi_96762411
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De ware reden ligt volgens mij in het vette onderstreepte zinnetje. Zo kunnen ze je lekker het minimum(jeugd)loon uitbetalen, ipv het hogere zaterdagloon. Kan dat zomaar? Iemand voor hetzelfde werk ineens minder gaan betalen. Als ze hier ook dat soort bullshit gaan flikken kom ik echt niet extra werken, hoor! Krijg ik ineens EUR 2,50 minder per uur.- Stelletje schriepen.
Ze proberen het wel. Gaat hier trouwens never nooit lukken, want dan ga je de verhoudingen binnen het team verstoren.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:08:52 #246
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_96764118
Ik vind het ook een rare regeling, ze hebben al te kort bij ons.. dit is niet echt een stimulans.
pi_96766131
Hoeveel is de vakantiegeld ongeveer voor een zaterdagbezorger? En krijg je dit deze maand?
The dead ball specialist!
pi_96766283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:49 schreef MervinMinky het volgende:
Hoeveel is de vakantiegeld ongeveer voor een zaterdagbezorger? En krijg je dit deze maand?
het is ongeveer een maandsalaris als je altijd alleen je contracturen werkt :) Gaat wel meer belasting af, dacht ik..
pi_96768643
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:49 schreef MervinMinky het volgende:
Vakantiegeld is 8% van het salaris van de afgelopen 12 maanden. Oftewel het bedrag wat op je laatste salarisstrookje staat als "recht vt" + 8% salaris mei.
Over dat THK contract en in de zomer. Ik snap dat ze willen kunnen rekenen op zoveel aantal beschikbare medewerkers maar dan geef je maar een extra zaw contract.
pi_96769137
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:28 schreef VKV het volgende:
Vraagje:

Ja, vaak worden zaterdagmedewerkers een tijdje voor de zomervakantie gevraagd wanneer/of ze extra beschikbaar zijn. Die geven dan data door en als het dan zo ver is blijkt dat betreffende zaterdagmedewerker op vakantie is/ander bijbaantje heeft/geen zin heeft/whatever. Omdat je een zaterdagmedewerker bent kunnen ze je ook niet verplichten meer werk te doen dan je contract. Geven ze je een THK-contract voor 20 uur oid, dan pleeg je contractbreuk als je niet op komt dagen.

Juridisch zou TNT dan dus sterker staan. Maar het is natuurlijk weer een draak van een maatregel. :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 mei 2011 @ 21:39:46 #251
Maffe Fries
pi_96769283
Als ze weten dat ze op je kunnen bouwen dan is een extra contract niet nodig.
pi_96770942
Overigens heeft dat THK contract, zover ik weet, geen opzegtermijn dus kunnen ze nog steeds nergens opbouwen.
Hier is een extragratis tip voor Peter Bakker: Neem gewoon geen mensen aan waarop je niet kunt bouwen. En als je die niet kunt vinden ontsla dan niet de mensen waar je al decennia op bouwt.

En zelfs als het geen opzegtermijn heeft dan is er wel een proeftijd waar je zo weg kan lopen.
Intressant juridisch vraagstuk overigens, twee contracten bij dezelfde werkgever. Als je als THK niet komt opdagen, mogen ze je dan als ZAW er uit flikkeren?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:08:26 #253
Bijdehand mannetje
pi_96771131
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:37 schreef lololo het volgende:

[..]

Ja, vaak worden zaterdagmedewerkers een tijdje voor de zomervakantie gevraagd wanneer/of ze extra beschikbaar zijn. Die geven dan data door en als het dan zo ver is blijkt dat betreffende zaterdagmedewerker op vakantie is/ander bijbaantje heeft/geen zin heeft/whatever. Omdat je een zaterdagmedewerker bent kunnen ze je ook niet verplichten meer werk te doen dan je contract. Geven ze je een THK-contract voor 20 uur oid, dan pleeg je contractbreuk als je niet op komt dagen.

Juridisch zou TNT dan dus sterker staan. Maar het is natuurlijk weer een draak van een maatregel. :')
Die gedachtegang van TNT is dus zo krom als wat. Als ik aangeef dat ik extra kan werken moet TNT wel tijdig aangeven of ik nodig ben. Dus niet op de laatste nipper komen aankakken en dan verbaasd zijn dat ik inmiddels andere plannen heb. Lees: Mij de dag van tevoren om 23.30 bellen, of me proberen op de dag zelf om 6.30 uit m'n nest te bellen, en dan verbaasd zijn dat ik niet opneem. Bovendien komt het geregeld voor dat ik me desgevraagd opgeef voor extra werkzaamheden, en dat ik vervolgens niet nodig ben, terwijl ik wel mijn agenda heb vrijgehouden voor hun. Kortom: Als ze vragen of ik extra kan werken en ik stem toe, dan mag ik er niet van uitgaan dat ze mij gaan inzetten, terwijl zij wel mogen verwachten dat ik beschikbaar ben?

Maar TNT kan zich ook lelijk in de vingers snijden. Ze denken nou goedkoper uit te zijn, maar nu moetn ze dus ineens bestaande medewerkers opnieuw in dienst laten treden onder een ander contract, wat een hoop administratieve rompslomp met zich meenbrengt. Al die mensen die dan ineens dubbel in Harmony staan, met 2 verschillende registernummers.

En bovendien, als ze het toch hebben over afspraken die niet worden nagekomen, als ze jou een THK-contract voor zeg 20 uur per week geven, dan zijn ze VERPLICHT om jou 20 uur werk per week te geven.

Volgens mij moet een THK-contract ook een looptijd van tenminste een maand hebben.
pi_96771328
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die gedachtegang van TNT is dus zo krom als wat. Als ik aangeef dat ik extra kan werken moet TNT wel tijdig aangeven of ik nodig ben. Dus niet op de laatste nipper komen aankakken en dan verbaasd zijn dat ik inmiddels andere plannen heb. Lees: Mij de dag van tevoren om 23.30 bellen, of me proberen op de dag zelf om 6.30 uit m'n nest te bellen, en dan verbaasd zijn dat ik niet opneem. Bovendien komt het geregeld voor dat ik me desgevraagd opgeef voor extra werkzaamheden, en dat ik vervolgens niet nodig ben, terwijl ik wel mijn agenda heb vrijgehouden voor hun. Kortom: Als ze vragen of ik extra kan werken en ik stem toe, dan mag ik er niet van uitgaan dat ze mij gaan inzetten, terwijl zij wel mogen verwachten dat ik beschikbaar ben?

Maar TNT kan zich ook lelijk in de vingers snijden. Ze denken nou goedkoper uit te zijn, maar nu moetn ze dus ineens bestaande medewerkers opnieuw in dienst laten treden onder een ander contract, wat een hoop administratieve rompslomp met zich meenbrengt. Al die mensen die dan ineens dubbel in Harmony staan, met 2 verschillende registernummers.

En bovendien, als ze het toch hebben over afspraken die niet worden nagekomen, als ze jou een THK-contract voor zeg 20 uur per week geven, dan zijn ze VERPLICHT om jou 20 uur werk per week te geven.

Volgens mij moet een THK-contract ook een looptijd van tenminste een maand hebben.
Dit dus, dit gaat ze alleen maar geld kosten. TC moet weer heel registratieformulier opstellen, HR miep op AREA kantoor moet verwerken.
Kun je wel lekker minuren opbouwen :D

Overigens is er hier een tijdelijke kracht die kan bevestigen dat er geen opzegtermijn is? Want dan is het helemaal dom
pi_96772298
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Yep, en daarom ga ik er vanuit dat ze dus iets te vaak met zaterdagwerkers te maken hebben gehad die niet op kwamen dagen als puntje bij paaltje kwam... Heb het bij ons ook vaak genoeg zien gebeuren. En dan ook niet even tijdig doorgeven natuurlijk :{

Andersom is het ook triest om te zien hoe de TC/planners er maar vanuit gaan dat je dus idd 6 dagen per week thuis gaat zitten wachten of je misschien opgebeld wordt en dan verontwaardigd zijn als je ondertussen op het strand ligt omdat je niet ingepland stond :')
pi_96772653
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:26 schreef lololo het volgende:
Andersom is het ook triest om te zien hoe de TC/planners er maar vanuit gaan dat je dus idd 6 dagen per week thuis gaat zitten wachten of je misschien opgebeld wordt en dan verontwaardigd zijn als je ondertussen op het strand ligt omdat je niet ingepland stond :')
Oh ja dat is erg grappig, maar nog grappiger is dat het management daarboven daar al helemaal vanuit gaat. Die denken dat medewerkers kunnen leven van 15 uur postbezorgerssalaris en daarbuiten geen leven hebben of 2e baan.
pi_96797904
wat een vreselijke dag vandaag zeg. Post was te laat, waardoor ik ook erg uitliep, en niemand had echt veel zin vandaag dus vlotjes ging het ook niet. Had om hafl 11 al knallende koppijn. Gelukkig ging het wel wat beter toen ik eenmaal buiten liep, dat ging wel redelijk vlot allemaal..
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:07:50 #258
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_96798599
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:37 schreef lololo het volgende:

[..]

Opzich zou ik best een contract willen tekenen voor 36 uur voor in de zomer periode. Maar dan gewoon voor die ¤6,30 die ik nu ook krijg. :')
pi_96799157
ik ben erg benieuwd hoe ze dat aanpakken bij ons. Hoorde al dat er iig ook over gesproken was.

ieamnd zei ook dat je over dat contract geen vakantiegeld krijgt ofzo, weet neit of dat waar is?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 mei 2011 @ 17:43:16 #260
Maffe Fries
pi_96799938
Was een druk dagje bij ons vandaag. Veel plaatwerk, dus was blij dat we tijdens het sorteren geen tekort aan mankracht hadden.
pi_96800032
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
Was een druk dagje bij ons vandaag. Veel plaatwerk, dus was blij dat we tijdens het sorteren geen tekort aan mankracht hadden.
bij ons was het vandaag scenario rustig :') iedereen had dubbel zoveel rode en blauwe bakken _O-
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:54:30 #262
Bijdehand mannetje
pi_96800289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:23 schreef sbientje het volgende:
ik ben erg benieuwd hoe ze dat aanpakken bij ons. Hoorde al dat er iig ook over gesproken was.

ieamnd zei ook dat je over dat contract geen vakantiegeld krijgt ofzo, weet neit of dat waar is?
Volgens mij zit de vakantietoeslag en het opgebouwde verlof in een soort afkooptoeslag verwerkt, waardoor je uurloon iets hoger uitvalt.
pi_96800751
Hier was het voor het eerst sinds KNJ weer eens heel druk, mailing van UPC en van de gemeente, gelukkig wederom geen HaH, desondanks toch een half uurtje langer bezig geweest dan normaal!
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_96801265
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij zit de vakantietoeslag en het opgebouwde verlof in een soort afkooptoeslag verwerkt, waardoor je uurloon iets hoger uitvalt.
ja dat vind ik dus eigenlijk niet zo leuk. Maar goed, ik wacht nog maar ff af :)
pi_96802670
Scenario maatwerk rustig -30% hier :') oftewel scenario derkloptweerhelemaalniksvan. Lekker druk, maar ook weer niet te druk.
pi_96805061
Als er Makro is, is het altijd druk. :')
pi_96808947
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:04 schreef Zipportal het volgende:
Gelukkig is er hier geen Makro in de buurt, geen enkele wijk heeft er hier meer dan 20 :)

[ Bericht 0% gewijzigd door carboni op 14-05-2011 21:23:59 ]
pi_96809806
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:04 schreef Zipportal het volgende:
wij hebben nogal veel van die 'prachtwijken' en daar hebben ze gelukkig niet zoveel makro's. Maar ook al heb je er maar 10, ze zijn altijd best zwaar en dik :)
pi_96811921
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:29 schreef sbientje het volgende:

[..]

wij hebben nogal veel van die 'prachtwijken' en daar hebben ze gelukkig niet zoveel makro's. Maar ook al heb je er maar 10, ze zijn altijd best zwaar en dik :)
Juist in die prachtwijken heb je allemaal van die prachtbedrijfjes die naar de Makro gaan.
pi_96812202
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:01 schreef carboni het volgende:

[..]

Juist in die prachtwijken heb je allemaal van die prachtbedrijfjes die naar de Makro gaan.
hahah nou nee hoor, bij ons niet :D
  zondag 15 mei 2011 @ 01:39:13 #271
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_96824720
argggg tnt is weer eens lekker bezig.

stampen jullie op post ofzo? zijn weer eens producten kapot aangekomen
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  zondag 15 mei 2011 @ 09:48:20 #272
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96828441
Ja, om zeker te weten dat het kapot is. Nadat we het van de trap hebben gegooid en erop zijn gaan zitten. :P

Pakketservice, zeker? Als ik ze in die witte busjes af en toe als gekken voorbij zie scheuren verbaast het me niet dat er wel eens iets sneuvelt.
pi_96829488
Daarom zou ik geen breekbare producten met de pakketpost mee sturen, omdat ik uit ervaring weet hoe ze ermee omgaan. Nu is alles relatief makkelijk stuk te maken, maar een boek toch wat minder dan een porseleinen beeldje, bij wijze van spreken.
Ik snap de mensen ook niet die een tv van 2 meter laten thuisbezorgen :')

Moet wel zeggen dat mijn bezorger een vriendelijke en beleefde man is die altijd 's ochtends komt. Dus ik ben wel tevreden.
pi_96829571
Volgens mij wordt hier Optivo ingevoerd en ik mag gelijk geen wijken meer voorbereiden :')
  zondag 15 mei 2011 @ 10:52:32 #275
313962 alexmeijer
pi_96829625
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:48 schreef pussywillow het volgende:
Ja, om zeker te weten dat het kapot is. Nadat we het van de trap hebben gegooid en erop zijn gaan zitten. :P

Pakketservice, zeker? Als ik ze in die witte busjes af en toe als gekken voorbij zie scheuren verbaast het me niet dat er wel eens iets sneuvelt.
nee gewoon via de briefpost :)
  zondag 15 mei 2011 @ 12:16:00 #276
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96831855
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij wordt hier Optivo ingevoerd en ik mag gelijk geen wijken meer voorbereiden :')
Ben je postbezorger? Dan mag het eigenlijk ook niet, al gebeurt het in de praktijk best wel eens (als ze verder niemand hebben). Ik doe het zelf ook niet meer en ik moet zeggen dat ik het ook niet echt mis :P Eén wijkje voorbereiden, oké, maar na twee of drie heb ik het ook écht wel gehad. Loop liever gewoon buiten.

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:52 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Hm, tja. Dingen worden nog wel eens onzachtzinnig in de binnentassen gepropt, en bij grote enveloppen/kleine brievenbussen moet je wel eens moeite doen om het er doorheen te krijgen, dus wellicht dat er wel eens iets sneuvelt. Maar over het algemeen zou dat toch niet zo vaak voor moeten komen... je kunt natuurlijk ook gewoon een klacht indienen bij de TNT, misschien krijgt ze bezorger dan op z'n lazer :P
pi_96832010
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:16 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ben je postbezorger? Dan mag het eigenlijk ook niet, al gebeurt het in de praktijk best wel eens (als ze verder niemand hebben). Ik doe het zelf ook niet meer en ik moet zeggen dat ik het ook niet echt mis :P Eén wijkje voorbereiden, oké, maar na twee of drie heb ik het ook écht wel gehad. Loop liever gewoon buiten.

Ik heb iedere zaterdag 5 stuks op mijn lijstje staan. Dat vind ik soms ook wel een beetje veel, de laatste gaat vaak neit meer zo vlot hahaha. Gelukkig krijg ik dan wel hulp van anderen meestal :)
pi_96832944
IK heb me vaste contract yay :P geen jaar contract meer 8-)
Hier werken we ook al een maand met optivo ongeveer. Doordeweeks gaat het wel goed. Zaterdag is nog beetje een puinhoop. Dat een paar mensen langer als een kwartier moeten wachten voordat ze kunnen beginnen was niet echt zeldzaam (omdat de vorige nog niet klaar was) :<

Meer balen is dat alle steunpunten weg zijn nu. En alleen de depots overgebleven zijn. dus je moet soms een pokke end teruglopen/fietsen. Waar ze weer een hele leuke gemiddelde tijd voor gerekend hebben :')
  zondag 15 mei 2011 @ 12:53:11 #279
313962 alexmeijer
pi_96833128
quote:

[..]

[..]

Hm, tja. Dingen worden nog wel eens onzachtzinnig in de binnentassen gepropt, en bij grote enveloppen/kleine brievenbussen moet je wel eens moeite doen om het er doorheen te krijgen, dus wellicht dat er wel eens iets sneuvelt. Maar over het algemeen zou dat toch niet zo vaak voor moeten komen... je kunt natuurlijk ook gewoon een klacht indienen bij de TNT, misschien krijgt ze bezorger dan op z'n lazer :P
ik ga het nu in mini-doosjes versturen
daar moet je echt op staan om dingen te slopen

kijken hoe dat gaat :)
pi_96835248
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:53 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

ik ga het nu in mini-doosjes versturen
daar moet je echt op staan om dingen te slopen

kijken hoe dat gaat :)
90% van de schade kan voorkomen worden door het gewoon in bubbelplastic te versturen zonder loze ruimte en niet op mm af tot de maximum afmetingen gaan (bol.com lees even mee aub)
pi_96835826
quote:

[..]

Uhh, weet ik niet eigenlijk.
Ik ben een zaterdagbesteller (staat in mijn contract) en verdien met mijn 25 jaar 9,25. :')
Iemand een idee wat ik ben ? :@

Nou ja, ergens vond ik het wel lekker: twee uur binnen en 4 uur buiten.
pi_96835886
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:48 schreef loonytik het volgende:
Hier werken we ook al een maand met optivo ongeveer. Doordeweeks gaat het wel goed. Zaterdag is nog beetje een puinhoop.
Oeps. :')
pi_96835971
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:45 schreef carboni het volgende:

[..]

90% van de schade kan voorkomen worden door het gewoon in bubbelplastic te versturen zonder loze ruimte en niet op mm af tot de maximum afmetingen gaan (bol.com lees even mee aub)
Idd bol.com.
Gisteren had ik ook een pakketje waar 1/4 loze ruimte tussen zat.
Die was dus helemaal dubbelgevouwen, omdat iemand vond dat het er nog best bij kon in de grijze tas.
pi_96836272
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Uhh, weet ik niet eigenlijk.
Ik ben een zaterdagbesteller (staat in mijn contract) en verdien met mijn 25 jaar 9,25. :')
Iemand een idee wat ik ben ? :@

Nou ja, ergens vond ik het wel lekker: twee uur binnen en 4 uur buiten.
Dan ben je zaterdagpostbode en mag je wijken voorbereiden, aangetekenden, etc etc
pi_96836507
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 14:06 schreef carboni het volgende:

[..]

Dan ben je zaterdagpostbode en mag je wijken voorbereiden, aangetekenden, etc etc
Ah oke :)
Ik snap niet dat ze mij niet benutten dan,
maar goed ze zullen er wel een reden voor hebben.
Oh ik denk dat ik de reden al wel weet.
Ik heb maar een contract voor 4 uur en met het voorbereiden ga ik daar fors overheen.

Volgens mij moeten iedere zaterdagbesteller nu alleen maar lopen en dan vraag ik mij af wie er dan gaat voorbereiden.

Collega (van een andere vestiging) vertelde dat er plannen waren dat het voorbereiden gedaan zou worden door een centraal punt oid.
pi_96836743
Ja alle voorbereidingen gaan naar CVL's waar ze van 2 uur snachts tot 6 uur sochtends wijken gaan voorbereiden. Maar afaik is de eerste CVL nog niet open.
pi_96843879
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:52 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Niet goed verpakt dus.

Je moet er ook rekening mee houden dat jouw breekbare spulletjes wel eens onder in een tas kunnen zitten met een kilo of 25 post erboven op.

Verder kan de tas waar jouw spulletjes in zitten wel eens onder op een rolcontainer staan en dat er dus nog een laag of 3 of 4 tassen met 25 kilo post bovenop jouw tas staan te drukken.

Daar moet je envelopje met inhoud dus allemaal tegen kunnen. En ja, er wordt bij het sorteren met je spulletjes gegooid.

Dat allemaal gezegd hebbende: een goed verpakt artikel moet die behandeling gewoon zonder een centje pijn kunnen overleven. Al is het wel lastiger om een buspakje (valt onder briefpost) zo te verpakken dan een pakketpoststuk.

Bestel zelf overigens regelmatig spullen via internet die worden afgeleverd door pakketpost, nog nooit ook maar een beschadigd doosje gezien.
  zondag 15 mei 2011 @ 16:25:06 #288
313962 alexmeijer
pi_96844154
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:21 schreef lololo het volgende:

[..]

Niet goed verpakt dus.

Je moet er ook rekening mee houden dat jouw breekbare spulletjes wel eens onder in een tas kunnen zitten met een kilo of 25 post erboven op.

Verder kan de tas waar jouw spulletjes in zitten wel eens onder op een rolcontainer staan en dat er dus nog een laag of 3 of 4 tassen met 25 kilo post bovenop jouw tas staan te drukken.

Daar moet je envelopje met inhoud dus allemaal tegen kunnen. En ja, er wordt bij het sorteren met je spulletjes gegooid.

Dat allemaal gezegd hebbende: een goed verpakt artikel moet die behandeling gewoon zonder een centje pijn kunnen overleven. Al is het wel lastiger om een buspakje (valt onder briefpost) zo te verpakken dan een pakketpoststuk.

Bestel zelf overigens regelmatig spullen via internet die worden afgeleverd door pakketpost, nog nooit ook maar een beschadigd doosje gezien.
soms komen ze weken goed aan (bubbel envelop + bubbel om het product)
maar laatste tijd heel veel niet, dus heb gister 75 doosjes besteld (brievenbus formaat).

die kunnen niet "zomaar" kapot gaan lijkt me
pi_96844605
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:25 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

soms komen ze weken goed aan (bubbel envelop + bubbel om het product)
maar laatste tijd heel veel niet, dus heb gister 75 doosjes besteld (brievenbus formaat).

die kunnen niet "zomaar" kapot gaan lijkt me
Bubbelenvelop geeft mee, beter kies je voor een harde verpakking idd. Dus als er 100 kilo post een beetje verschuift drukt dat gewoon mee op de inhoud van jouw bubbeltjesenvelop.

Ik heb het altijd een beetje een vals gevoel van veiligheid gevonden, die bubbels. Het beschermt enigszins tegen vallen en gooien maar niet tegen gewicht.
  zondag 15 mei 2011 @ 19:08:59 #290
342418 VKV
Plausibel
pi_96851085
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 14:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ah oke :)
Ik snap niet dat ze mij niet benutten dan,
maar goed ze zullen er wel een reden voor hebben.
Oh ik denk dat ik de reden al wel weet.
Ik heb maar een contract voor 4 uur en met het voorbereiden ga ik daar fors overheen.

Volgens mij moeten iedere zaterdagbesteller nu alleen maar lopen en dan vraag ik mij af wie er dan gaat voorbereiden.

Collega (van een andere vestiging) vertelde dat er plannen waren dat het voorbereiden gedaan zou worden door een centraal punt oid.
Toch raar dat je een zaterdagbestellercontract hebt gekregen en je het werk van een postbezorger doet. Ze willen je zeker achter de hand houden "voor de zekerheid".

Nou, zo te zien gaat het grapje van het Tijdelijke Hulpkracht contract gewoon door, dus ik ga op zoek naar een andere vakantiebaan voor doordeweeks. Ze bekijken het maar.
pi_96851249
quote:
15s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:08 schreef VKV het volgende:

[..]

Toch raar dat je een zaterdagbestellercontract hebt gekregen en je het werk van een postbezorger doet. Ze willen je zeker achter de hand houden "voor de zekerheid".

Nou, zo te zien gaat het grapje van het Tijdelijke Hulpkracht contract gewoon door, dus ik ga op zoek naar een andere vakantiebaan voor doordeweeks. Ze bekijken het maar.
Ja idd.. Maar de eerste 6 weken heb ik ook voorbereidingswerk gedaan.
Ook toen ik nog niet in dienst was bij de TNT.

Ik zou overigens hetzelfde doen en een ander baantje zoeken voor doordeweeks :')
  Redactie Frontpage zondag 15 mei 2011 @ 19:19:14 #292
J'adore hardcore
pi_96851478
Morgen sollicitatie voor een rentree van enkele weken komende zomer. Moet toch vast goed komen met 5 jaar ervaring :)
  zondag 15 mei 2011 @ 22:41:50 #293
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96864518
Succes! Ik weet niet hoe de sollicitaties daar zijn, bij ons bestaan ze zo ongeveer alleen uit de vraag "Wanneer kun je beginnen?" :')
pi_96868180
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:41 schreef pussywillow het volgende:
Succes! Ik weet niet hoe de sollicitaties daar zijn, bij ons bestaan ze zo ongeveer alleen uit de vraag "Wanneer kun je beginnen?" :')
Hier is het meer van teken hier en dan kun je dan beginnen. En ik vermoed dat als je niet kunt tekenen dat een kruisje ook nog volstaat.
pi_96878096
Hier gaat het:
"Kun je schrijven?"
"Vul dan lekker zelf maar het formulier voor de belastingdienst maar in voor inwerkstelling(ofzoiets)"
  maandag 16 mei 2011 @ 11:18:14 #296
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96878744
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:41 schreef pussywillow het volgende:
Hier begint het met "Mankeer je iets?", "Je kent het beroerde salaris" en gevolgd door "Heb je een goede fiets en wanneer wil je beginnen" en dat was het zo'n beetje. :')
pi_96878968
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:18 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Hier begint het met "Mankeer je iets?", "Je kent het beroerde salaris" en gevolgd door "Heb je een goede fiets en wanneer wil je beginnen" en dat was het zo'n beetje. :')
zo ging het bij mij ook idd _O-
pi_96882454
Wij mogen trouwens geen zaterdagpostbodes meer aannemen. Alleen nog als zaterdagpostbezorger... Boutzooi :(
pi_96882568
Overigens komt maar 25% door deze strenge sollicitatieprocedure hier!
pi_96882984
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:54 schreef carboni het volgende:
Overigens komt maar 25% door deze strenge sollicitatieprocedure hier!
Het is vrij schokkend om te zien wat voor een kneuzenverzameling er af komt op de functie van postbezorger, dus het verbaast me niks dat de meesten nog afvallen ook :P

Bij ons een klein wondertje: 4 nieuwe postbezorgers aan het werk per 1 mei. Dat is al een wonder, aangezien we al sinds de invoering van de postbezorger er een groot en chronisch tekort aan hebben. Maar het grootste wonder is toch wel dat er nog niet 1 van de vier is opgestapt *O* .

En dat terwijl ik nog erg sceptisch was over ze toen ik ze gezien en gesproken had! :+ Maar goed, eens kijken of ze ook de hele zomer blijven :P
  maandag 16 mei 2011 @ 16:01:32 #301
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_96889707
Ik werk nu sinds twee weken zelfstandig als postbezorger in de zaterdag, maar ik twijfel of ik nog de hele zomer doorga. Ik krijg veel te weinig tijd voor de twee wijken die ik loop. Ik krijg de eerste 5 weken nog een halfuurtje extra uitbetaald, maar daarna gaat het volgende de gemiddelde tijd. Ik moet me kapot haasten om het binnen de vastgestelde tijd te kunnen bezorgen. Als ik iets anders kan vinden doordeweeks voor de vakantie stop ik ermee. Ik neem aan dat er en opzegtermijn daarvoor is? Zo ja, hoelang?
Uw ADH vitamine Worst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')