abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96543327
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:56 schreef Ataraxy het volgende:
Er blijven vaak wel opvallend veel zakken HAH staan die echt niet teveel kunnen zijn. Die worden dan gewoon niet bezorgd, de 'echte' post dan gelukkig wel.
Als het HAH erg dik is op zaterdag omdat we van die dikke kruidvat-boekwerken meekrijgen , zitten er soms maar 75 in een tas. Bij sommige wijken bij ons houdt je gewoon 200 stuks over dus dan laat ik ook bijna 3 tassen voor zo'n wijk staan en aangezien er bij ons minimaal 3 wijken zijn met dit probleem loopt dat voor alleen deze wijken al op naar zo'n 10 tassen die gewoon teveel zijn.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 mei 2011 @ 13:20:34 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96543446
Zoveel ...

Ik hield afgelopen zaterdag precies 2 setjes folders over. Bij ons is alles net opgemeten namelijk ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96543824
Hier was het vorig jaar nog constant precies 0 over of een paar tekort. Toen na dramatisch slechte kwaliteitscijfers en daarop volgend geklaag van medewerkers die steeds tevergeefs tekorten melden hebben ze toen overal 10 bijgegooid. En dan kom je overal wel goed uit.
200 over is echt dramatisch, dat gebeurd hier alleen maar in een nieuwbouwwijk. Zeker via VSP met die tie wraps? Als postbode ga je toch niet graag 3 zakken teveel hah vouwen/scharen/stapelen
pi_96544095
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Zoveel ...

Ik hield afgelopen zaterdag precies 2 setjes folders over. Bij ons is alles net opgemeten namelijk ;)
Bij ons is alles ook netjes opgenomen, maar sommigen zijn blijkbaar niet zo slim. De meeste wijken kloppen op onze vestiging ook ongeveer wel en wijken met nieuwbouw willen nog wel eens tekorten hebben.

Het HAH wordt hier overigens al jaren niet meer zelf gestapeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door TokenW op 09-05-2011 13:45:51 ]
  maandag 9 mei 2011 @ 14:19:55 #155
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96545936
Hier wordt de HAH gedaan door de plantsoenendienst en dat is te merken ook. :')
Normaliter is het hier voor de ochtendwijk ongeveer 120 teveel en voor de middag of precies goed of bizar veel tekort.
pi_96549201
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:30 schreef sbientje het volgende:
ik blijf het toch apart vinden.. ja ik heb geen zin dus ik ga de post gewoon niet bezorgen.. dat kun je toch neit maken? Als je bij McDonalds werkt kan je toch ook niet zeggen: ja vandaag heb ik geen zin dus ik bak geen hamburgers? Echt 0 verantwoordelijkheidsgevoel die lui. Bah, heb er echt een hekel aan. Zaterdagpostbode is ook niet mijn droombaan, maar zolang ik het doe wil ik het goed doen..
Het is gewoon gajes dat soort mensen, als ze de boel kunnen besodemieteren zullen ze het niet laten. Ach ja, je hebt ze in elk bedrijf en in alle lagen van de bevolking helaas....

Maar het blijft naïef als TNT denkt dat postbezorgers het werk zo fantastisch vinden, al kan ik me niet voorstellen dat ze dat écht denken, met het torenhoge verloop :+

quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:56 schreef Ataraxy het volgende:
Er blijven vaak wel opvallend veel zakken HAH staan die echt niet teveel kunnen zijn. Die worden dan gewoon niet bezorgd, de 'echte' post dan gelukkig wel.
Het HAH is sinds we het niet meer zelf doen een rommeltje. Vaak fikse tekorten (in totaal), te veel bij wijk X, te weinig bij wijk Y...

Wat ik trouwens ook opvallend vind is waar je als postbezorger allemaal mee weg kan komen. De afgelopen paar maanden op mijn en andere sectoren een paar keer gezien dat de nabrengzakken gewoon niet besteld werden :{ .

En dat door mensen die er al een tijdje werken, dus ze weten hoe het in elkaar steekt.... En ipv buiten gesodemieterd te worden krijgen ze te horen dat ze het niet meer moeten doen :')
pi_96549428
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:37 schreef lololo het volgende:

[..]

Het is gewoon gajes dat soort mensen, als ze de boel kunnen besodemieteren zullen ze het niet laten. Ach ja, je hebt ze in elk bedrijf en in alle lagen van de bevolking helaas....

Maar het blijft naïef als TNT denkt dat postbezorgers het werk zo fantastisch vinden, al kan ik me niet voorstellen dat ze dat écht denken, met het torenhoge verloop :+

[..]

Het HAH is sinds we het niet meer zelf doen een rommeltje. Vaak fikse tekorten (in totaal), te veel bij wijk X, te weinig bij wijk Y...

Wat ik trouwens ook opvallend vind is waar je als postbezorger allemaal mee weg kan komen. De afgelopen paar maanden op mijn en andere sectoren een paar keer gezien dat de nabrengzakken gewoon niet besteld werden :{ .

En dat door mensen die er al een tijdje werken, dus ze weten hoe het in elkaar steekt.... En ipv buiten gesodemieterd te worden krijgen ze te horen dat ze het niet meer moeten doen :')
Der worden gewoon elke week 2-4 postbezorgers/thk'en ontslagen hier voor dingen als wijken laten staan, post teruggooien in oranje bus, post thuishouden. TC die uit Fryslan komt is verbijsterd dat ie al hier zoveel mensen heeft moeten ontslaan, in Friesland nemen ze gewoon ontslag.
Overigens is er wel hier een groep postbezorgers die goed oplet en opbelt als er bijvoorbeeld een tas HAH staat zonder label/briefjes etc.
  maandag 9 mei 2011 @ 16:11:32 #158
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_96550720
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Zoveel ...

Bij ons ook. Dan moet je met lijsten de wijk in en noteren wie er een sticker heeft. Gewoon doorgeven hoeveel hah je wil werkt helaas niet, ze moeten precies weten welk adres een sticker heeft en welke niet. Beetje vreemd, voor een product dat officieel OGS (ongeadresseerde verspreiding) heet. Desondanks zijn er diverse wijken waar je nog steeds een verkeerd aantal hah meekrijgt. Ik heb een wijk daar heb je er 200 nodig, maar ze blijven er hardnekkig 350 meegeven. Al 100.000x doorgegeven, wordt niets mee gedaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 9 mei 2011 @ 16:21:16 #159
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_96551175
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:42 schreef lololo het volgende:

[..]

:')

De meeste postbezorgers die wij hebben werken hier omdat ze niks anders kunnen krijgen omdat ze van alles mankeren/te oud zijn/niks kunnen/whatever. Niet omdat het zo'n tof baantje bij een tof bedrijf is :D .

Maar goed, incidenten als dit zie je elke zoveel maanden wel langs komen. Slechte reclame idd maar het is altijd al gebeurd en zal ook altijd blijven gebeuren.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het veel vaker voorkomt dan vroeger, en wel sinds we postbezorgers hebben die vanuit depots werken. Vroeger kwam iedereen nog op de vestiging, kende iedereen elkaar, en was er sociale controle. Nu is onze vestiging met diverse andere kleine vestigingen in 1 grote vestiging gedouwd, waarvan uit iets van 30-35 depots worden bevoorraad. Er is dus veel minder overzicht en minder controle, waardoor dit soort "incidenten" veel langer onopgemerkt kunnen blijven. Die bezorger waar het bij Hart van Nederland over ging, had al sinds de kerstdagen de post thuis opgeslagen, en dat was dus pas na 4 maanden aan het licht gekomen!

Het woord incidenten is volgens mij niet op z'n plaats, het is schering en inslag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage maandag 9 mei 2011 @ 16:50:11 #160
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_96552720
Maandag op de thee bij de TNT :)
pi_96553128
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is dat het veel vaker voorkomt dan vroeger, en wel sinds we postbezorgers hebben die vanuit depots werken. Vroeger kwam iedereen nog op de vestiging, kende iedereen elkaar, en was er sociale controle. Nu is onze vestiging met diverse andere kleine vestigingen in 1 grote vestiging gedouwd, waarvan uit iets van 30-35 depots worden bevoorraad. Er is dus veel minder overzicht en minder controle, waardoor dit soort "incidenten" veel langer onopgemerkt kunnen blijven. Die bezorger waar het bij Hart van Nederland over ging, had al sinds de kerstdagen de post thuis opgeslagen, en dat was dus pas na 4 maanden aan het licht gekomen!

Het woord incidenten is volgens mij niet op z'n plaats, het is schering en inslag.
Je hoort ook vaak genoeg verhalen van mensen die al 20 jaar voor TNT werken waarvan blijkt dat ze al die tijd regelmatig een bundeltje, wijkje, zooi pakketten niet bezorgd hebben. Het is echt niet alleen iets van de postbezorgers. Dit soort zaken wordt meestal pas ook opgemerkt als er flink geklaagd wordt. Verder neem ik aan dat ze niet álle post sinds de kerst thuis had liggen. Dan kan je best lang doorgaan totdat je gesnapt wordt.

En zo lang ik al bij TNT werk heb ik niet de indruk dat het meer is geworden. Eens in het half jaar ofzo gemiddeld dat er zo'n verhaal naar buiten komt. Natuurlijk komen wel alleen de ernstigste gevallen naar buiten. Paar jaar geleden hadden we een tijdelijke kracht die 2 weken lang haar laatste bundel niet bezorgd had. Dat haalt het nieuws dus echt niet :P
pi_96555493
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:37 schreef lololo het volgende:

[..]

dat is zo ja, het zijn gewoon asocialen. Ik vind dat je het niet kan maken, neem dan ontslag op zijn minst. Maar ja...
quote:
[..]

nou dat valt mij ook op! als je een bekertje water op de zaal drinkt word je ontslagen, maar als je 3 weken de post niet bezorgt, krijg je een waarschuwing. Niet meer doen he?? :')
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  maandag 9 mei 2011 @ 18:50:18 #163
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_96558271
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tjee, ben ik dan een uitslover? Ik vind het gewoon leuk werk, en ik doe extra moeite om verkeerd geadresseerde post wel in de goede bus te gooien. Vorige week had ik post voor een mevrouw XXXvulmaarin die ergens woonde aan de stationsstraat nummer onbekend in mijn wijk, even thuis opgezocht in telefoonboek, en jawel, na enig gepuzzel gevonden, zij blij, ik ook blij! *O* En dit doe ik vaker, ook fiets ik weleens een straatje verder dan mijn eigen wijk, alleen al omdat ik het idee heb dat ik er iemand een plezier mee doe :)
Leven en laten leven
pi_96559674
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:50 schreef Miepiekiekuut het volgende:

[..]

Tjee, ben ik dan een uitslover? Ik vind het gewoon leuk werk, en ik doe extra moeite om verkeerd geadresseerde post wel in de goede bus te gooien. Vorige week had ik post voor een mevrouw XXXvulmaarin die ergens woonde aan de stationsstraat nummer onbekend in mijn wijk, even thuis opgezocht in telefoonboek, en jawel, na enig gepuzzel gevonden, zij blij, ik ook blij! *O* En dit doe ik vaker, ook fiets ik weleens een straatje verder dan mijn eigen wijk, alleen al omdat ik het idee heb dat ik er iemand een plezier mee doe :)
Dat doe ik alleen maar voor rouwkaarten/verjaardagskaarten en andere persoonlijke post. Tijdschriften, reclamerommel etc. gaan allemaal keihard retour.

Oh en diegene die zich verwonderde over die 27 postzegels, ik heb een mooiere
pi_96561273
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:50 schreef Miepiekiekuut het volgende:

[..]

Dat valt allemaal onder 'overservice' tegenwoordig en dat mogen we niet meer doen omdat het tijd kost hier :') .

Ik heb er ook geen problemen mee, het moet wel heel erg belangrijk zijn wil ik er nog extra moeite voor doen. De Donald Duck ofzo :P
pi_96562178
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:17 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh en diegene die zich verwonderde over die 27 postzegels, ik heb een mooiere
[ afbeelding ]
Haha die is nog erger inderdaad (ik was diegene met die 27 postzegels ;) ).

Een postzegelverzamelaar zou gaan huilen als die werden doorgekrast denk ik :P
pi_96562558
ik doe ook wel wat extra moeite hoor :) Vandaag nog een rouwkaart uitgezocht die voor een straat met flats was en waarvan het nummer niet klopte.. als het een kaartje is wil ik dat wel doen, maar niet voor reclame idd..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_96564052
Ik had een paar weken geleden te weinig HAH mee, toen ik dat aan de postbode plus meldde, was hij helemaal verbaasd.
Dat schijnt niemand te doen :')
Nou ja.. ik dacht, je kunt het maar beter melden, voor als je controle krijgt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_96564198
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef sbientje het volgende:
ik doe ook wel wat extra moeite hoor :) Vandaag nog een rouwkaart uitgezocht die voor een straat met flats was en waarvan het nummer niet klopte.. als het een kaartje is wil ik dat wel doen, maar niet voor reclame idd..
AFAIK moet het voor rouwkaarten, een niet bestelbare rouwkaart moet naar de TC die gemachtigd is de kaart te openen om te kijken of het een bedankkaart is of een aankondiging. Als het buiten de stad is dan faxen ze het naar het andere kantoor en dan word die alsnog besteld. Heb zelf wel eens een fax bezorgd.

Afgelopen zomer waren er hier enorme acties om HAH, je moest elk tekort melden bij de TC want als er een fout werd geconstateerd moest je dat schriftelijk verklaren.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 mei 2011 @ 20:23:33 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96564444
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:20 schreef carboni het volgende:

AFAIK moet het voor rouwkaarten, een niet bestelbare rouwkaart moet naar de TC die gemachtigd is de kaart te openen om te kijken of het een bedankkaart is of een aankondiging.
Mja, als er geen TC in de buurt is dan moet je wel zelf kijken. De paar keer dat ik een verkeerde rouwkaart aantrof ging het gelukkig om een bedankje.
quote:
Als het buiten de stad is dan faxen ze het naar het andere kantoor en dan word die alsnog besteld. Heb zelf wel eens een fax bezorgd.
Heb het zelf twee keer meegemaakt ja. In één geval was dat maar goed ook trouwens, want de rouwkaart zelf kwam pas drie dagen later op ons kantoor binnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96564567
Overigens worden nwe medewerkers erg slecht opgeleid over rouwkaarten en trombosedienst kaarten. Zelf controleer ik die dingen altijd 2 keer extra voordat die door de brievenbus/in postzak gaan
pi_96564785
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:25 schreef carboni het volgende:
Overigens worden nwe medewerkers erg slecht opgeleid over rouwkaarten en trombosedienst kaarten. Zelf controleer ik die dingen altijd 2 keer extra voordat die door de brievenbus/in postzak gaan
Klopt, ik ben er een goed voorbeeld van.
Wat zijn trombosedienstkaarten eigenlijk?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_96565083
quote:
9s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Klopt, ik ben er een goed voorbeeld van.
Wat zijn trombosedienstkaarten eigenlijk?
Zijn briefjes mat daarop doseringen van antistollingsmedicijnen voor trombosepatienten. Hier zijn ze geel met aan beide zijden scheur randen.
pi_96565859
Ah oke, thx voor de uitleg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')