Die gedachtegang van TNT is dus zo krom als wat. Als ik aangeef dat ik extra kan werken moet TNT wel tijdig aangeven of ik nodig ben. Dus niet op de laatste nipper komen aankakken en dan verbaasd zijn dat ik inmiddels andere plannen heb. Lees: Mij de dag van tevoren om 23.30 bellen, of me proberen op de dag zelf om 6.30 uit m'n nest te bellen, en dan verbaasd zijn dat ik niet opneem. Bovendien komt het geregeld voor dat ik me desgevraagd opgeef voor extra werkzaamheden, en dat ik vervolgens niet nodig ben, terwijl ik wel mijn agenda heb vrijgehouden voor hun. Kortom: Als ze vragen of ik extra kan werken en ik stem toe, dan mag ik er niet van uitgaan dat ze mij gaan inzetten, terwijl zij wel mogen verwachten dat ik beschikbaar ben?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:37 schreef lololo het volgende:
[..]
Ja, vaak worden zaterdagmedewerkers een tijdje voor de zomervakantie gevraagd wanneer/of ze extra beschikbaar zijn. Die geven dan data door en als het dan zo ver is blijkt dat betreffende zaterdagmedewerker op vakantie is/ander bijbaantje heeft/geen zin heeft/whatever. Omdat je een zaterdagmedewerker bent kunnen ze je ook niet verplichten meer werk te doen dan je contract. Geven ze je een THK-contract voor 20 uur oid, dan pleeg je contractbreuk als je niet op komt dagen.
Juridisch zou TNT dan dus sterker staan. Maar het is natuurlijk weer een draak van een maatregel.
Dit dus, dit gaat ze alleen maar geld kosten. TC moet weer heel registratieformulier opstellen, HR miep op AREA kantoor moet verwerken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die gedachtegang van TNT is dus zo krom als wat. Als ik aangeef dat ik extra kan werken moet TNT wel tijdig aangeven of ik nodig ben. Dus niet op de laatste nipper komen aankakken en dan verbaasd zijn dat ik inmiddels andere plannen heb. Lees: Mij de dag van tevoren om 23.30 bellen, of me proberen op de dag zelf om 6.30 uit m'n nest te bellen, en dan verbaasd zijn dat ik niet opneem. Bovendien komt het geregeld voor dat ik me desgevraagd opgeef voor extra werkzaamheden, en dat ik vervolgens niet nodig ben, terwijl ik wel mijn agenda heb vrijgehouden voor hun. Kortom: Als ze vragen of ik extra kan werken en ik stem toe, dan mag ik er niet van uitgaan dat ze mij gaan inzetten, terwijl zij wel mogen verwachten dat ik beschikbaar ben?
Maar TNT kan zich ook lelijk in de vingers snijden. Ze denken nou goedkoper uit te zijn, maar nu moetn ze dus ineens bestaande medewerkers opnieuw in dienst laten treden onder een ander contract, wat een hoop administratieve rompslomp met zich meenbrengt. Al die mensen die dan ineens dubbel in Harmony staan, met 2 verschillende registernummers.
En bovendien, als ze het toch hebben over afspraken die niet worden nagekomen, als ze jou een THK-contract voor zeg 20 uur per week geven, dan zijn ze VERPLICHT om jou 20 uur werk per week te geven.
Volgens mij moet een THK-contract ook een looptijd van tenminste een maand hebben.
Yep, en daarom ga ik er vanuit dat ze dus iets te vaak met zaterdagwerkers te maken hebben gehad die niet op kwamen dagen als puntje bij paaltje kwam... Heb het bij ons ook vaak genoeg zien gebeuren. En dan ook niet even tijdig doorgeven natuurlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die gedachtegang van TNT is dus zo krom als wat. Als ik aangeef dat ik extra kan werken moet TNT wel tijdig aangeven of ik nodig ben. Dus niet op de laatste nipper komen aankakken en dan verbaasd zijn dat ik inmiddels andere plannen heb. Lees: Mij de dag van tevoren om 23.30 bellen, of me proberen op de dag zelf om 6.30 uit m'n nest te bellen, en dan verbaasd zijn dat ik niet opneem. Bovendien komt het geregeld voor dat ik me desgevraagd opgeef voor extra werkzaamheden, en dat ik vervolgens niet nodig ben, terwijl ik wel mijn agenda heb vrijgehouden voor hun. Kortom: Als ze vragen of ik extra kan werken en ik stem toe, dan mag ik er niet van uitgaan dat ze mij gaan inzetten, terwijl zij wel mogen verwachten dat ik beschikbaar ben?
Maar TNT kan zich ook lelijk in de vingers snijden. Ze denken nou goedkoper uit te zijn, maar nu moetn ze dus ineens bestaande medewerkers opnieuw in dienst laten treden onder een ander contract, wat een hoop administratieve rompslomp met zich meenbrengt. Al die mensen die dan ineens dubbel in Harmony staan, met 2 verschillende registernummers.
En bovendien, als ze het toch hebben over afspraken die niet worden nagekomen, als ze jou een THK-contract voor zeg 20 uur per week geven, dan zijn ze VERPLICHT om jou 20 uur werk per week te geven.
Oh ja dat is erg grappig, maar nog grappiger is dat het management daarboven daar al helemaal vanuit gaat. Die denken dat medewerkers kunnen leven van 15 uur postbezorgerssalaris en daarbuiten geen leven hebben of 2e baan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:26 schreef lololo het volgende:
Andersom is het ook triest om te zien hoe de TC/planners er maar vanuit gaan dat je dus idd 6 dagen per week thuis gaat zitten wachten of je misschien opgebeld wordt en dan verontwaardigd zijn als je ondertussen op het strand ligt omdat je niet ingepland stond
Opzich zou ik best een contract willen tekenen voor 36 uur voor in de zomer periode. Maar dan gewoon voor die ¤6,30 die ik nu ook krijg.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:37 schreef lololo het volgende:
[..]
Ja, vaak worden zaterdagmedewerkers een tijdje voor de zomervakantie gevraagd wanneer/of ze extra beschikbaar zijn. Die geven dan data door en als het dan zo ver is blijkt dat betreffende zaterdagmedewerker op vakantie is/ander bijbaantje heeft/geen zin heeft/whatever. Omdat je een zaterdagmedewerker bent kunnen ze je ook niet verplichten meer werk te doen dan je contract. Geven ze je een THK-contract voor 20 uur oid, dan pleeg je contractbreuk als je niet op komt dagen.
Juridisch zou TNT dan dus sterker staan. Maar het is natuurlijk weer een draak van een maatregel.
bij ons was het vandaag scenario rustigquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
Was een druk dagje bij ons vandaag. Veel plaatwerk, dus was blij dat we tijdens het sorteren geen tekort aan mankracht hadden.
Volgens mij zit de vakantietoeslag en het opgebouwde verlof in een soort afkooptoeslag verwerkt, waardoor je uurloon iets hoger uitvalt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:23 schreef sbientje het volgende:
ik ben erg benieuwd hoe ze dat aanpakken bij ons. Hoorde al dat er iig ook over gesproken was.
ieamnd zei ook dat je over dat contract geen vakantiegeld krijgt ofzo, weet neit of dat waar is?
ja dat vind ik dus eigenlijk niet zo leuk. Maar goed, ik wacht nog maar ff afquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij zit de vakantietoeslag en het opgebouwde verlof in een soort afkooptoeslag verwerkt, waardoor je uurloon iets hoger uitvalt.
Gelukkig is er hier geen Makro in de buurt, geen enkele wijk heeft er hier meer dan 20quote:
wij hebben nogal veel van die 'prachtwijken' en daar hebben ze gelukkig niet zoveel makro's. Maar ook al heb je er maar 10, ze zijn altijd best zwaar en dikquote:
Juist in die prachtwijken heb je allemaal van die prachtbedrijfjes die naar de Makro gaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:29 schreef sbientje het volgende:
[..]
wij hebben nogal veel van die 'prachtwijken' en daar hebben ze gelukkig niet zoveel makro's. Maar ook al heb je er maar 10, ze zijn altijd best zwaar en dik
hahah nou nee hoor, bij ons nietquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:01 schreef carboni het volgende:
[..]
Juist in die prachtwijken heb je allemaal van die prachtbedrijfjes die naar de Makro gaan.
nee gewoon via de briefpostquote:Op zondag 15 mei 2011 09:48 schreef pussywillow het volgende:
Ja, om zeker te weten dat het kapot is. Nadat we het van de trap hebben gegooid en erop zijn gaan zitten.
Pakketservice, zeker? Als ik ze in die witte busjes af en toe als gekken voorbij zie scheuren verbaast het me niet dat er wel eens iets sneuvelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |