Ben je postbezorger? Dan mag het eigenlijk ook niet, al gebeurt het in de praktijk best wel eens (als ze verder niemand hebben). Ik doe het zelf ook niet meer en ik moet zeggen dat ik het ook niet echt misquote:Op zondag 15 mei 2011 10:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij wordt hier Optivo ingevoerd en ik mag gelijk geen wijken meer voorbereiden
Hm, tja. Dingen worden nog wel eens onzachtzinnig in de binnentassen gepropt, en bij grote enveloppen/kleine brievenbussen moet je wel eens moeite doen om het er doorheen te krijgen, dus wellicht dat er wel eens iets sneuvelt. Maar over het algemeen zou dat toch niet zo vaak voor moeten komen... je kunt natuurlijk ook gewoon een klacht indienen bij de TNT, misschien krijgt ze bezorger dan op z'n lazerquote:
Ik heb iedere zaterdag 5 stuks op mijn lijstje staan. Dat vind ik soms ook wel een beetje veel, de laatste gaat vaak neit meer zo vlot hahaha. Gelukkig krijg ik dan wel hulp van anderen meestalquote:Op zondag 15 mei 2011 12:16 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ben je postbezorger? Dan mag het eigenlijk ook niet, al gebeurt het in de praktijk best wel eens (als ze verder niemand hebben). Ik doe het zelf ook niet meer en ik moet zeggen dat ik het ook niet echt misEén wijkje voorbereiden, oké, maar na twee of drie heb ik het ook écht wel gehad. Loop liever gewoon buiten.
ik ga het nu in mini-doosjes versturenquote:Op zondag 15 mei 2011 12:16 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ben je postbezorger? Dan mag het eigenlijk ook niet, al gebeurt het in de praktijk best wel eens (als ze verder niemand hebben). Ik doe het zelf ook niet meer en ik moet zeggen dat ik het ook niet echt misEén wijkje voorbereiden, oké, maar na twee of drie heb ik het ook écht wel gehad. Loop liever gewoon buiten.
[..]
Hm, tja. Dingen worden nog wel eens onzachtzinnig in de binnentassen gepropt, en bij grote enveloppen/kleine brievenbussen moet je wel eens moeite doen om het er doorheen te krijgen, dus wellicht dat er wel eens iets sneuvelt. Maar over het algemeen zou dat toch niet zo vaak voor moeten komen... je kunt natuurlijk ook gewoon een klacht indienen bij de TNT, misschien krijgt ze bezorger dan op z'n lazer
90% van de schade kan voorkomen worden door het gewoon in bubbelplastic te versturen zonder loze ruimte en niet op mm af tot de maximum afmetingen gaan (bol.com lees even mee aub)quote:Op zondag 15 mei 2011 12:53 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
ik ga het nu in mini-doosjes versturen
daar moet je echt op staan om dingen te slopen
kijken hoe dat gaat
Uhh, weet ik niet eigenlijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:16 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Oeps.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:48 schreef loonytik het volgende:
Hier werken we ook al een maand met optivo ongeveer. Doordeweeks gaat het wel goed. Zaterdag is nog beetje een puinhoop.
Idd bol.com.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:45 schreef carboni het volgende:
[..]
90% van de schade kan voorkomen worden door het gewoon in bubbelplastic te versturen zonder loze ruimte en niet op mm af tot de maximum afmetingen gaan (bol.com lees even mee aub)
Dan ben je zaterdagpostbode en mag je wijken voorbereiden, aangetekenden, etc etcquote:Op zondag 15 mei 2011 13:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Uhh, weet ik niet eigenlijk.
Ik ben een zaterdagbesteller (staat in mijn contract) en verdien met mijn 25 jaar 9,25.
Iemand een idee wat ik ben ?![]()
Nou ja, ergens vond ik het wel lekker: twee uur binnen en 4 uur buiten.
Ah okequote:Op zondag 15 mei 2011 14:06 schreef carboni het volgende:
[..]
Dan ben je zaterdagpostbode en mag je wijken voorbereiden, aangetekenden, etc etc
Niet goed verpakt dus.quote:
soms komen ze weken goed aan (bubbel envelop + bubbel om het product)quote:Op zondag 15 mei 2011 16:21 schreef lololo het volgende:
[..]
Niet goed verpakt dus.
Je moet er ook rekening mee houden dat jouw breekbare spulletjes wel eens onder in een tas kunnen zitten met een kilo of 25 post erboven op.
Verder kan de tas waar jouw spulletjes in zitten wel eens onder op een rolcontainer staan en dat er dus nog een laag of 3 of 4 tassen met 25 kilo post bovenop jouw tas staan te drukken.
Daar moet je envelopje met inhoud dus allemaal tegen kunnen. En ja, er wordt bij het sorteren met je spulletjes gegooid.
Dat allemaal gezegd hebbende: een goed verpakt artikel moet die behandeling gewoon zonder een centje pijn kunnen overleven. Al is het wel lastiger om een buspakje (valt onder briefpost) zo te verpakken dan een pakketpoststuk.
Bestel zelf overigens regelmatig spullen via internet die worden afgeleverd door pakketpost, nog nooit ook maar een beschadigd doosje gezien.
Bubbelenvelop geeft mee, beter kies je voor een harde verpakking idd. Dus als er 100 kilo post een beetje verschuift drukt dat gewoon mee op de inhoud van jouw bubbeltjesenvelop.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:25 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
soms komen ze weken goed aan (bubbel envelop + bubbel om het product)
maar laatste tijd heel veel niet, dus heb gister 75 doosjes besteld (brievenbus formaat).
die kunnen niet "zomaar" kapot gaan lijkt me
Toch raar dat je een zaterdagbestellercontract hebt gekregen en je het werk van een postbezorger doet. Ze willen je zeker achter de hand houden "voor de zekerheid".quote:Op zondag 15 mei 2011 14:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ah oke![]()
Ik snap niet dat ze mij niet benutten dan,
maar goed ze zullen er wel een reden voor hebben.
Oh ik denk dat ik de reden al wel weet.
Ik heb maar een contract voor 4 uur en met het voorbereiden ga ik daar fors overheen.
Volgens mij moeten iedere zaterdagbesteller nu alleen maar lopen en dan vraag ik mij af wie er dan gaat voorbereiden.
Collega (van een andere vestiging) vertelde dat er plannen waren dat het voorbereiden gedaan zou worden door een centraal punt oid.
Ja idd.. Maar de eerste 6 weken heb ik ook voorbereidingswerk gedaan.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:08 schreef VKV het volgende:
[..]
Toch raar dat je een zaterdagbestellercontract hebt gekregen en je het werk van een postbezorger doet. Ze willen je zeker achter de hand houden "voor de zekerheid".
Nou, zo te zien gaat het grapje van het Tijdelijke Hulpkracht contract gewoon door, dus ik ga op zoek naar een andere vakantiebaan voor doordeweeks. Ze bekijken het maar.
Hier is het meer van teken hier en dan kun je dan beginnen. En ik vermoed dat als je niet kunt tekenen dat een kruisje ook nog volstaat.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:41 schreef pussywillow het volgende:
Succes! Ik weet niet hoe de sollicitaties daar zijn, bij ons bestaan ze zo ongeveer alleen uit de vraag "Wanneer kun je beginnen?"
Hier begint het met "Mankeer je iets?", "Je kent het beroerde salaris" en gevolgd door "Heb je een goede fiets en wanneer wil je beginnen" en dat was het zo'n beetje.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:41 schreef pussywillow het volgende:
Succes! Ik weet niet hoe de sollicitaties daar zijn, bij ons bestaan ze zo ongeveer alleen uit de vraag "Wanneer kun je beginnen?"
zo ging het bij mij ook iddquote:Op maandag 16 mei 2011 11:18 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Hier begint het met "Mankeer je iets?", "Je kent het beroerde salaris" en gevolgd door "Heb je een goede fiets en wanneer wil je beginnen" en dat was het zo'n beetje.
Het is vrij schokkend om te zien wat voor een kneuzenverzameling er af komt op de functie van postbezorger, dus het verbaast me niks dat de meesten nog afvallen ookquote:Op maandag 16 mei 2011 12:54 schreef carboni het volgende:
Overigens komt maar 25% door deze strenge sollicitatieprocedure hier!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |