Ja die gaat inderdaad elk halfuur, maar de trein van .46 sluit niet goed aan op die trein. Vandaar dat 'ie niet in de planner staat.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:53 schreef Eltonno het volgende:
[..]
reis nog door met de trein die richting roosendaal gaat, maar die gaat om het half uur
Inderdaad. Wat weer een schjit-TT zeg. Oh wacht, dat boeit me toch geen zakquote:
Nieveul, ging er zo af eigenlijkquote:Op zondag 16 januari 2011 16:11 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hoeveel uur je je handen moeten wassen om ze weer schoon te krijgen?
Lol @ TT overigens!
voor de nieuwe dienstregeling raadde ze deze reis gewoon aan,, maar er zullen wel klachten zijn geweest over de korte overstaptijd, en in plaats van meer tijd te regelen halen ze die reis gewoon uit de planner, beetje gemakzuchtig. nu moet je volgens de ns dus altijd de stoptrein nemen en wachten op zwolle... beetje jammer weerquote:Op zondag 16 januari 2011 16:03 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja die gaat inderdaad elk halfuur, maar de trein van .46 sluit niet goed aan op die trein. Vandaar dat 'ie niet in de planner staat.
De TT
Weet u nog? 1870...quote:Op zondag 16 januari 2011 16:33 schreef Socios het volgende:
al dan niet met een Spoorboekje. Zo is de beste reis te plannen.
De Offline Hafas planner van DB (Y)quote:
RailNavigator op Androidquote:
Deutsche Bahnquote:Op zondag 16 januari 2011 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
RailNavigator op Android
U weet wel, van de Deutsch Bahn
Zelfde geldt ook voor automobilisten: vertrouw nooit voor 100% op je TomTom...quote:Op zondag 16 januari 2011 16:33 schreef Socios het volgende:
Ik snap het hele probleem niet. Je wil van Groningen naar Roosendaal? Gewoon met de echte Intercity van .46 uit Groningen. Prachtige overstap in Zwolle erbij op de Intercity naar Roosendaal.
Nooit naar reisplanners op internet luisteren!
Altijd zelf onderzoek doen, al dan niet met een Spoorboekje. Zo is de beste reis te plannen.
Heb je geld genoeg om binnenkort een HTC te kopen?quote:Op zondag 16 januari 2011 16:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Deutsche Bahn
Heb alleen geen geschikte mobiele telefoon voor ingewikkelde functies.
Mooi!quote:Op zondag 16 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ afbeelding ]
De 1759, Den Haag - Enschede komt over een heele brede IJssel Deventer binnenrijden
quote:Op zondag 16 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ afbeelding ]
De 1759, Den Haag - Enschede komt over een heele brede IJssel Deventer binnenrijden
Nice ja!quote:Op zondag 16 januari 2011 19:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ afbeelding ]
De 1759, Den Haag - Enschede komt over een heele brede IJssel Deventer binnenrijden
O ja, 5 minuten later had ik er nog eentje gemaakt, maar toen was het nog donkerder geworden ondertussen:quote:Op zondag 16 januari 2011 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag je vaker doen hoor zoiets
Dit is nou eindelijk ook eens een plaat die geschikt is als desktop wallpaper
Valt wel mee hoor, beide foto's zijn vanaf Deventer richting Twello genomen! Alleen de eerste 50m ten noorden en de andere 50m ten zuiden van de brugquote:Op zondag 16 januari 2011 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan heb je hard gelopen naar de andere kant
Nou ja , je hebt hier figuren rondlopen die het zouden kunnen willen doen.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
3 uur en 3 kwartier in een bus gaan zitten dan ben je toch goed van t padje hoor
Oh ja 100 meter in 5 minuten dat lukt welquote:Op zondag 16 januari 2011 20:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, beide foto's zijn vanaf Deventer richting Twello genomen! Alleen de eerste 50m ten noorden en de andere 50m ten zuiden van de brug
Uh-uhquote:Op zondag 16 januari 2011 20:18 schreef bork het volgende:
[..]
Nou ja , je hebt hier figuren rondlopen die het zouden kunnen willen doen.
Ja, sind een half jaar ofzoquote:Op zondag 16 januari 2011 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja 100 meter in 5 minuten dat lukt wel
Woon je zelf in Dv trouwens als ik vragen mag?
Oh ja ik had gehoopt er toen ook al te wonen Zal nog wel een half jaartje durenquote:Op zondag 16 januari 2011 20:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, sind een half jaar ofzo
Een hele dag in de trein zitten prima, maar een bus!quote:Op zondag 16 januari 2011 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
3 uur en 3 kwartier in een bus gaan zitten dan ben je toch goed van t padje hoor
Mwoa, zoiets idd Maar een stuk wat binnen een uurtje met de trein kan, daarvoor ga je toch niet uit vrije wil 4 keer zo lang in een bus zitten?quote:Op zondag 16 januari 2011 20:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Een hele dag in de trein zitten prima, maar een bus!
Daar bedank ik voor!
Ik ken er iemand die anti-trein is. Hij moest van Groningen naar Utrecht. Heeft hij met de bus gedaan Hij was iets van 6 en half uur onderwegquote:Op zondag 16 januari 2011 20:18 schreef bork het volgende:
[..]
Nou ja , je hebt hier figuren rondlopen die het zouden kunnen willen doen.
Een ICE ís ook een hogesnelheidstreinquote:Op zondag 16 januari 2011 21:14 schreef Temlin het volgende:
Een ICE wordt in Nederland ook een hogesnelheidstrein genoemd.
Ja, maar niet op het spoor waar die in Nederland langsrijdt!quote:Op zondag 16 januari 2011 21:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een ICE ís ook een hogesnelheidstrein
[ afbeelding ]
Nee de thalys is ook geen Hogesnelheidstrein als hij station Rotterdam binnenrijdt, daar mag ie namelijk maar 40. Trage kuttreinen van tegenwoordigquote:Op zondag 16 januari 2011 21:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, maar niet op het spoor waar die in Nederland langsrijdt!
ten eerste haalt de ICE tenminste ERGENS een hoge snelheid, de fyra niet. En ten tweede betaal je voor de ICE een redelijke toeslag. Die fyra-toeslagen zijn door een zwakzinnige, een geestelijk gehandicapte bedacht.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, maar niet op het spoor waar die in Nederland langsrijdt!
Ook op het spoor in Nederland is de ICE gewoon een hogesnelheidstrein. Dat-ie niet met hoge snelheid rijdt, doet daar verder geen afbreuk aan .quote:Op zondag 16 januari 2011 21:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, maar niet op het spoor waar die in Nederland langsrijdt!
quote:Op zondag 16 januari 2011 21:57 schreef Bombvis het volgende:
Vraag het Socios, die weet dat vast wel
Nee, heeft nooit gekund. In 1962 zijn de eerste kaartautomaten geintroduceerd, daar moest je elke munt in zijn eigen gleuf gooien. Briefgeld heeft in NL nooit gekund.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:02 schreef dennistd het volgende:
kon je vroeger met briefgeld betalen in de oude ns automaten
[..]
Dat klopt toch ook gewoon? De grens naar frietenland.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[ afbeelding ]
Bij Den Bosch de grens over.
Misschien denk je te ver terug. Ik kan me nog herinneren dat er automaten waren die briefgeld accepteerden en in 1962 was ik nog lang niet geboren. Het gaat om de automaten waar je de bestemming moest kiezen door middel van codes.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, heeft nooit gekund. In 1962 zijn de eerste kaartautomaten geintroduceerd, daar moest je elke munt in zijn eigen gleuf gooien. Briefgeld heeft in NL nooit gekund.
Sjongejonge. Het is toch lógisch dat een trein voor een station even wat langzamer rijdt? Daarvoor legt 'ie Antwerpen Centraal - Rotterdam Centraal met een top van 300 km/u in een half uur af. Absoluut een hogesnelheidstrein. Menig auto staat na een half uur na vertrek nog vast in het agglomeraat van één van beide steden.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:20 schreef Ascendancy het volgende:
Nee de thalys is ook geen Hogesnelheidstrein als hij station Rotterdam binnenrijdt, daar mag ie namelijk maar 40. Trage kuttreinen van tegenwoordig
Ik denk dat A. het ironisch bedoelde.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Sjongejonge. Het is toch lógisch dat een trein voor een station even wat langzamer rijdt? Daarvoor legt 'ie Antwerpen Centraal - Rotterdam Centraal met een top van 300 km/u in een half uur af. Absoluut een hogesnelheidstrein. Menig auto staat na een half uur na vertrek nog vast in het agglomeraat van één van beide steden.
NOU DAN KEN JE SOCIOS NOG NIETquote:Op maandag 17 januari 2011 11:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk dat A. het ironisch bedoelde.
quote:
Dat zal de grootste reden zijn. NS HiSpeed personeel weigert dienst te doen op I6/I10.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:19 schreef V2 het volgende:
Denk dat ze bedoelden dat er geen (NMBS?)-personeel aanwezig was.
Nee hoor, dat is niet vergezocht. Ik zie regelmatig dat soort algemene termen bij de reisinfo langskomen, terwijl de ware aard van de problemen dan veel genuanceerder ligt.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Oorzaak-gevolg misschien?
Er waren werkzaamheden, en als gevolg daarvan was er een overwegstoring.
De machinist kreeg dat hele verhaal te horen, meldt aan de reizigers dat er ten gevolge van de werkzaamheden nog steeds wat stuk is.
De NS site meldt alleen het gevolg, namelijk dat er een overwegstoring is.
Het is misschien ver gezocht, maar het kan wel toch?
Meteen ontslaan en een vuist in hun anus als bonus meegeven. Ze moeten verdomme gewoon hun werk doen, hoe moeilijk kan het zijn om op je luie reet in de 1ste klas te blijven zitten en in gebrekkig Frans Skippel Errepor om te roepen?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zal de grootste reden zijn. NS HiSpeed personeel weigert dienst te doen op I6/I10.
Ik moest echt even drie keer lezen voor ik snapte welk station je bedoeldequote:Op maandag 17 januari 2011 17:08 schreef Ireyon het volgende:
Ze moeten verdomme gewoon hun werk doen, hoe moeilijk kan het zijn om op je luie reet in de 1ste klas te blijven zitten en in gebrekkig Frans Skippel Errepor om te roepen?
I10 zit zeker prima, maar zo slecht is het ICRm niet hoor. Daar ben ik tenminste nog nooit op een toilet zonder bril gestuit. In tegenstelling tot mijn eerste en vooralsnog laatste rit met I10.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bovendien zijn I6 en toch zeker I10 rijtuigen aanzienlijk beter dan die aftandse ICRm troep, dus hoe durven ze er überhaupt over te zeuren. Alsof het NMBS personeel anders met gevaar voor eigen leven die trein bedient. Mafkezen.
Volgens NSH personeel is het materieel te gevaarlijk wat ook erkend werd. I6/I10 is tijdelijk terug gekomen om de Prio-tekorten op te vangen. En om de Benelux nog bonter te maken als wat het nu al is is er een zeer grote kans dat er drie ICR-Prio rijtuigen samen gaan rijden met 4 I6/I10 rijtuigen. Stam zal waarschijnlijk worden: 3x ICR - 4x I6/I10quote:Op maandag 17 januari 2011 17:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Meteen ontslaan en een vuist in hun anus als bonus meegeven. Ze moeten verdomme gewoon hun werk doen, hoe moeilijk kan het zijn om op je luie reet in de 1ste klas te blijven zitten en in gebrekkig Frans Skippel Errepor om te roepen?
Bovendien zijn I6 en toch zeker I10 rijtuigen aanzienlijk beter dan die aftandse ICRm troep, dus hoe durven ze er überhaupt over te zeuren. Alsof het NMBS personeel anders met gevaar voor eigen leven die trein bedient. Mafkezen.
vind het knap als je daarin kwamquote:Op maandag 17 januari 2011 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
Middelste stel moet trouwens de 10240 (Eise Eisinga) zijn. Mijn treinstel stond daar vanochtend tenminste
Zo bedoel ik het niet. Heb destijds de naam voor dit treinstel ingestuurdquote:
Sodeju. Die heeft al aardig wat afgetuft in het Noordenquote:Op maandag 17 januari 2011 18:50 schreef dan13lv het volgende:
oh oke:P
240 heeft trouwens al 12000 draaiuren gemaakt, en dus 450000 km gereden
Wat is er precies te gevaarlijk aan dan?quote:Op maandag 17 januari 2011 18:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens NSH personeel is het materieel te gevaarlijk wat ook erkend werd.
Deuren schenen niet goed te sluiten: Er zaten kieren tussen de deuren die je niet zomaar kon zien, pas als je er tegen aan ging leunenquote:Op maandag 17 januari 2011 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is er precies te gevaarlijk aan dan?
quote:
Ja doe dat, en voel je er goed bij.quote:
Normaal is dat ook zo. Maar het was nogal kansloos qua weer allemaal. Jammer.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:22 schreef greavy het volgende:
Leuk stukkie. Ik zat mij er meer bij voor te stellen dat Fles door de trein aan het "rennen" was voor de foto's.
Het is al vaker gezegd in de media de afgelopen twee maanden: tijd voor rondjes rond de kerk. Kan je een boel vertragingen om logistieke problemen mee voorkomen.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of de mcn reed nog een andere trein die te laat binnenkwam. Arriva heeft dat nog wel eens op Groningen.
Zoals op 10 oktober bedoel je? Dat zou kunnen jaquote:Op maandag 17 januari 2011 20:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het is al vaker gezegd in de media de afgelopen twee maanden: tijd voor rondjes rond de kerk. Kan je een boel vertragingen om logistieke problemen mee voorkomen.
Dan ga je gewoon met een stopwatch op je stuurtafel zitten om een baanrecord neer te zetten Je moet het SOMEHOW leuk houden voor jezelfquote:Op maandag 17 januari 2011 20:30 schreef greavy het volgende:
Op 10 oktober was er een machinist die 14 keer Zwolle-Kampen in zijn dienst heen-en-weer had
Dacht ik ook aan ja. Maar die schijnt er 390 te hebben. Dit is nog niet een fractie daarvan.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
Zeker OVinNederland en gebruiker FYS (Find Your Spor)?
Geen treinforum, 'k heb ook nog andere hobbiesquote:Op maandag 17 januari 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
Zeker OVinNederland en gebruiker FYS (Find Your Spor)?
ja maar goed. Dan zijn er dingen die jij doet, die andere mensen weer erg ver vinden gaan. Of dingen die ik doe. Dat heb je weleensquote:Op maandag 17 januari 2011 21:10 schreef greavy het volgende:
Hmm, oke. Die FYS daar heeft echt veel OVC's. Hij wil elke type uitgave die er maar te vinden is hebben.. Dat vind ik wel erg ver gaan. 2 Heb ik al te veel aan
Wel grappig hoor, ook over de buspalenspotters . 'Daar heb ik niks mee.' Iedereen heeft zijn hobby. Hebben mensen je hiervoor opgegeven of kwam mbh opeens naar je toe?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:08 schreef Mkr het volgende:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1043455
Lijkt me buitengewoon stug. Zeg maar neequote:Op maandag 17 januari 2011 22:17 schreef Crientj het volgende:
Hey! Zag ik in dat filmpje Nijverdal West?
Die mensen bestaan ookquote:
Zekerquote:
Poeh nou. Het werd nog een buitengemeen lange dagquote:Op maandag 17 januari 2011 23:29 schreef bork het volgende:
[..]
Zeker
Helemaal ok hoor, wel bagger-weer dan. Na hun verplichte ARBO-stop ben je toch verder gegaan?
Het is FindYourSpot.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
Zeker OVinNederland en gebruiker FYS (Find Your Spor)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:57 schreef Crientj het volgende:
Kom je morgen gezellig langs Gupps? Heb weer een 07:00 / 16:00 dienstje.Ooh, ochtendcoockieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Dit is nog niet het IVW-rapport, he.quote:
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ooh, ochtendcoockieYeahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:21 schreef Crientj het volgende:
[..]
YeahGa proberen eraan te denkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Ja, ik dacht al, wat een afwijkende indeling ineens. Toch, er staan een aantal best zware dingen in vind ik, met name de hele analyse van hoe slecht er met het STS-passage-probleem wordt omgegaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dit is nog niet het IVW-rapport, he.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ga proberen eraan te denkenBij een van mijn lieve collega's natuurlijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jamaar da's niet hetzelfdequote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:34 schreef Crientj het volgende:
[..]
Bij een van mijn lieve collega's natuurlijk!
die zit erachter ff doorscrollenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dit is nog niet het IVW-rapport, he.
Nee, dit is NOG uitgebreider zo te zien. Ik wacht wel op de IVW-versiequote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dit is nog niet het IVW-rapport, he.
Waarom staat er op ivw.nl nog niks dan?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:51 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
die zit erachter ff doorscrollen
quote:Boete voor vervoerder Syntus
Uitgegeven: 18 januari 2011 14:45
Laatst gewijzigd: 18 januari 2011 14:45
ARNHEM - De provincie Gelderland legt vervoersbedrijf Syntus een boete van 50.000 euro op wegens aanhoudende problemen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk.
© Syntus
Dat maakte de provincie dinsdag bekend.
Reizigers op de lijn klagen al maanden steen en been over uitval van treinen, vertragingen en andere ongemakken.
De provincie hield eind vorig jaar een steekproef op de lijn en concludeerde dat er te vaak sprake was van treinuitval door defecte treinen. In andere gevallen waren treinen simpelweg te kort en bleven reizigers op stations achter. ''Het is nog niet op orde'', aldus de provincie.
Syntus heeft nog twee weken de tijd om bezwaar te maken tegen de boete. Er gaan regelmatig stemmen op om in ieder geval het aantal sporen tussen Arnhem en Winterswijk te verdubbelen van één naar twee.
© ANP
Zorgvuldigheid is belangrijk, bovendien kan de onderzoeksraad gefundeerde aanbevelingen doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:07 schreef greavy het volgende:
Waarom zijn die rapporten altijd zo ellenlang
Ik zit nu op pagina 8 en de oorzaak is al bekend. En dan komen er nog 102 pagina's
Ja, oke. Die ene machinist die al twee keer door de Dodeman tot stilstand was gebracht, had niet mogen rijden. Duidelijk.
Langdradigheid en zorgvuldigheid zijn verschillende dingenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:19 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Zorgvuldigheid is belangrijk, bovendien kan de onderzoeksraad gefundeerde aanbevelingen doen.
'k Heb 'm nog niet gezien in ieder geval.. maar dat ze onderhand zélf niet moe worden van dat gekloot met rijtuigen..quote:Proef rijtuigvolgorde
Momenteel is in één van de treinen de rijtuigvolgorde aangepast. Hierbij is een rijtuig 1e klas geheel vooraan en een rijtuig 1e klas geheel achteraan de trein geplaatst. Bij een succesvolle proef zullen alle treinen in deze rijtuigvolgorde gaan rijden.
Mja, Fles is wel thuis, maar niet zonder reden. Fles heeft griep namelijk. Dus inderdaad geen gepimpel, maar ik denk dat ik vandaag gewoon helemaal niet meer de deur uit gaquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:21 schreef Bitlord het volgende:
Als Fles nu thuis is zit ik tegenover je in de UB op de vierde aan de Cambridgelaanzijde. Ben bezig met statistiektentamen, maar wellicht kunnen we straks samen eten?
Geen gepimpel, moet vanavond ook weer door! Ik kijk over een uurtje hier weer.
Prima, ik ben hier helaas nog vaak zat. Straks maar ff een pizzaatje doen dan maar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, Fles is wel thuis, maar niet zonder reden. Fles heeft griep namelijk. Dus inderdaad geen gepimpel, maar ik denk dat ik vandaag gewoon helemaal niet meer de deur uit ga
Ander keertje doen? Bij de Basket kan je wel goed eten op zich
'k Zie je zo al zitten in de treinquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:27 schreef Socios het volgende:
Ben ik de enige die nooit `mobiel internet´ gebruikt en gewoon altijd FOK!t op zijn Intel Core i7, 12 GB RAM? En dus nooit problemen heeft. Spoilers gewoon te zien zijn, snel laden van foto's etc.
Dat is idd een foutje die er nog inzit. ik zit meestal via de mobiele site te lezen en te tyPen op dode momenten of wanneer ik even afleiding zoek.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je kan geen spoilers meer lezen in de mobiele layout.
Je weet niet wat je mist. Even subtiel je smartphone tevoorschijn halen, Fok!ken en je scherm zo houden dat de chick naast je stiekem kan kijken wat je aan het doen bent. Die heb je dan zo in je zak zittenquote:
Lief meisje in trein wordt niet wakker ?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Doet me denken aan dat topic van die gast met dat slapende meisje in de trein
Ha op dat laatste stationnetje ben ik ook geweest, helaas bestonden er nog geen digitale camera's en had ik een analoog frutding in die tijd (misschien toch maar ff kijken want ik heb daar toen al wel een foto van gemaakt (of van een trein)).quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:15 schreef Igen het volgende:
Heb zelf op vakantie trouwens ook nog twee bordjes gefotografeerd:
[ afbeelding ]
Hier was een stationschef heel enthousiast geweest met het ophangen van kleurige en kipperende kerstverlichting. Jammer genoeg stopte de trein op de heenweg, toen het donker was, te kort om een foto te kunnen maken.
[ afbeelding ]
En hierheen geweest, ijshockey kijken. Leuk.
[ afbeelding ]
En hier is ook nog een stationsnaambordje te zien. En zo'n stom twee-assig dieseltreintje, waar bijna niemand mee ging omdat er van het andere spoor ook een moderne elektrische buurtspoortrein vertrekt.
Het was wel grappig dat zelfs op dit kleine kutstationnetje nog een loket is waar je internationale treinkaartjes en reserveringen kan maken.
Igenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:13 schreef Igen het volgende:
Zeg Fles, was dat bordje van Friedrich-Wilhelmshütte nou eigenlijk gelukt?
Ah okee. Wel een pittoresk stationnetje, nietwaar? Hier dan nog een foto van de twee types treinen die er voorbij komen:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:23 schreef bork het volgende:
[..]
Ha op dat laatste stationnetje ben ik ook geweest, helaas bestonden er nog geen digitale camera's en had ik een analoog frutding in die tijd (misschien toch maar ff kijken want ik heb daar toen al wel een foto van gemaakt (of van een trein)).
Leuk hoor Slowakije moet ik ook nogeens heen. Ben er ooit een keertje geweest voor het digitale tijdperk ook.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah okee. Wel een pittoresk stationnetje, nietwaar? Hier dan nog een foto van de twee types treinen die er voorbij komen:
[ afbeelding ]
Het dieseltreintje dat van Tatranska Lomnica naar Studený Potok rijdt, en daar een prachtige aansluiting naar Poprad biedt. Pure "Nebenbahnromantik".
[ afbeelding ]
Maar naar Poprad kun je ook met deze elektrische GTW-treintjes, die over smalspoor door de bergen slingeren.
Het elektrische buurtspoortreintje is trouwens duidelijk veel populairder dan het dieseltje, dat men voortaan dus ook alleen nog maar in het seizoen wil laten rijden.
_! Geniaal.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:28 schreef Peter het volgende:
@ AH togo verlaatster: Wat heb je aan een streepje vóór als je met PLU-codes werkt?
Ik weet dat het een artikel is want ze vervangen de seinen niet maar goed, hier gaat het mij om:quote:Nieuwe seinen voor Barendrecht na ongeval
ProRail vervangt uiterlijk in 2013 verouderde seinen op het spoor bij Barendrecht door moderne. Dat heeft de gemeente Barendrecht dinsdag bekendgemaakt. Aanleiding voor de ingreep is het ongeval in september 2009 waarbij twee goederentreinen frontaal met elkaar in botsing kwamen.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid liet dinsdag weten dat het ongeval waarschijnlijk werd veroorzaakt doordat een van de machinisten onwel werd en door een rood sein reed. Dit kon doordat de seinen uitgerust waren met een oud beveiligingssysteem. De machinist die onwel werd, kwam door de botsing om het leven.
Verschillende landen binnen Europa gaan al voor landelijke invoering van ERMTS 2. Op de Betuweroute waren het aantal problemen vrij klein omdat het door een leverancier geleverd werd. Op de HSL-zuid werden het Nederlandse en Belgische deel door twee afzonderlijke partijen geleverd. Voordeel is wel dat het hele seinensysteem, simpel en het spoorverkeer veel efficiënter wordt!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef Temlin het volgende:
Ik zou nog maar even wachten met ERMTS totdat alle technische problemen er uit zijn. Anders krijg je problemen zoals op de HSL-Zuid en de Betuweroute dat kan op het reguliere net niet.
Daarnaast wil je wel de mogelijkheid hebben om naar level 3 te gaan en die is er op dit moment nog niet.
Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.quote:Grootschalige investeringen in de huidige, door de Europese Commissie vastgestelde ERTMS-versie 2.3.0 debugged vind ik risicovol. Zoals aangegeven in mijn brief aan uw Kamer van 12 december 2008 blijkt uit de verschillende, door de lidstaten bij de Europese Commissie ingediende nationale ERTMS-implementatieplannen dat er Europa-breed behoefte is aan een andere versie dan 2.3.0 debugged. Er is blijkbaar in Europa weinig draagvlak voor deze huidige versie, en deze zal daarom waarschijnlijk maar op beperkte schaal worden geimplementeerd en een beperkte levensduur hebben.
Dit blijkt ook uit de ministersverklaring van de Rotterdam-Genua spoorgoederencorridor, die ik op 26 mei 2009 naar uw Kamer heb gestuurd. Hierin besluiten de transportministers van Duitsland, Zwitserland, Italie en ikzelf om ons gezamenlijk in te zetten om de planning conform de MoU over ERTMS-versie baseline 3 te behalen.
Op basis van deze beperkte toekomstvastheid van versie 2.3.0 debugged en het Europa-brede streven naar versie baseline 3 zijn de spoorsector en ik het er dan ook over eens dat grootschalige investeringen in ERTMS vanaf 2015 kunnen worden gedaan op basis van de toekomstvaste versie baseline 3.
Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:09 schreef Temlin het volgende:
[..]
Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.
Totdat er slachtoffers vallen, moet Melanie oppassen als Marianne Thieme het woord neemt...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.
Ik zou het heel dom vinden om hierom nu toch maar voor het niet toekomstvaste 2.3.3 te gaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Totdat er slachtoffers vallen, moet Melanie oppassen als Marianne Thieme het woord neemt...
Mooie foto! Ik was vandaag nog met `die´ trein, alleen een uur later om 18.27u!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
In opdracht van en gefinancierd door de provincie Fryslân rijden er in de spits enkele slagen tussen Leeuwarden en Wolvega v.v. om de relatief drukke reizigersstroom op het Friese hoofdrailnet in goede banen te leiden. Tevens is het voor Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega een tweede trein per uur, omdat de reguliere 'stoppende' Intercity naar Zwolle en verder eenmaal per uur rijdt. Normaliter rijden deze spitstreinen met een los Koploper-stel, maar doordat de sneeuwperiode in december een flinke aanslag heeft gepleegd op het materieel, is door NS Reizigers een trukendoos geopend die het doorschuiven van nog wel functionerende treinstellen naar belangrijkere treinseries tot gevolg had. Daarom rijdt het inmiddels aardig overtollig zijnde DM90-mat, beter bekend als de Buffel, weer tussen Leeuwarden en Wolvega. Tijdens de blauwe Stunde staan NSR 3425 en 3418 te Leeuwarden vertrekgereed als trein 2966 naar Wolvega. Dinsdag 18 januari 2011
Echt wel. In Barendrecht wordt nu een mooier rood gebruikt. Geen #FF0000, maar een tikje meer #FF1010.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik weet dat het een artikel is want ze vervangen de seinen niet maar goed, hier gaat het mij om:
Nah, laat dan maar zittenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, en de bordjes worden roze.
Heb je weer chocolade koekjes bij haar gekocht ?quote:
Ja, ze zijn in de bonusquote:Op woensdag 19 januari 2011 09:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heb je weer chocolade koekjes bij haar gekocht ?
Die van 7.35: SLT kapot...quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:56 schreef greavy het volgende:
Er waren 2 IC's die extra te Culemborg en Houten stopten ja. De reden die daar achter hangt zal wel met de stoptreinen te maken hebben (te weinig capaciteit bijvoorbeeld)
Oei. Dan denk ik dat ik er vanmiddag ook maar weer eentje moet gaan kopenquote:
Ik had het gezien ja . Al moet ik zeggen, als ik een vrouw was had ik zeker klaargekomen van die dingen, wat gruwelijk veel chocolade zit daarin zegquote:
Ja, en het erge is dat ik ook ontdekt heb dat ze bij de AH XL hier ze ook verkocht wordenquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik had het gezien ja . Al moet ik zeggen, als ik een vrouw was had ik zeker klaargekomen van die dingen, wat gruwelijk veel chocolade zit daarin zeg
Mooie stad, alleen nooit met de trein geweest.. wel lang staan wachten voor de overweg. Daar gaan ze pas vroeg dicht!quote:
Wat heb je aan een modellen lichaam als je niks lekkers meer kunt eten?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:19 schreef Crientj het volgende:
Haha :p ze zijn lekker, maar vol kcal. Ik twijfel nog, of ik dr eentje ga opeten, maar denk het niet.
Chococookie icm cup a soup kip is niet echt lekker denk ik.
Dat, en je kunt ze ook doorsnijdenquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat heb je aan een modellen lichaam als je niks lekkers meer kunt eten?
http://www.gelderlander.n(...)station-afbouwen.ecequote:Vier aannemersbedrijven en bouwconsortia hebben interesse in de bouw van de nieuwe OV Terminal van Station Arnhem, het belangrijkste openbaarvervoerknooppunt van Gelderland. De bouwers buigen zich momenteel over de gedetailleerde informatie van ProRail over het ontwerp van Ben van Berkels UNStudio.
In other news: vandaag is de eerste paal geslagen voor de nieuwbouw van Utrecht Centraal.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:20 schreef Temlin het volgende:
Hoppa
[..]
http://www.gelderlander.n(...)station-afbouwen.ece
Ooh, zou station Arnhem dan nog te redden zijn?quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:20 schreef Temlin het volgende:
Hoppa
[..]
http://www.gelderlander.n(...)station-afbouwen.ece
De bouwsector ligt op zn gat, ze zitten te springen om opdrachten. Hoe moeilijk dan ook.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ooh, zou station Arnhem dan nog te redden zijn?
De 30 miljoen extra financieringen helpt natuurlijk ook. Van de zomer is de tunnel af en dan zijn ook de grootste problemen van het tijdelijke station opgelost.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:37 schreef Q. het volgende:
[..]
De bouwsector ligt op zn gat, ze zitten te springen om opdrachten. Hoe moeilijk dan ook.
Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:28 schreef Q. het volgende:
[..]
In other news: vandaag is de eerste paal geslagen voor de nieuwbouw van Utrecht Centraal.
About bloody time.
Ik denk dat men zich tot nu toe beperkte tot het stuk maken van dingenquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Dat is alleen maar opknappen en niet echt bouwen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Tochtholen ftw Messentrekkers galorequote:Op woensdag 19 januari 2011 16:31 schreef Yreal het volgende:
Alle stations moeten gewoon naar model van Gouda of Amsterdam zuid worden gebouwd
Nee. Waarom van die gigantische projecten zoals Amsterdam Bijlmer Arena of Amsterdam Sloterdijk? Bouw gewoon een perron met een dak en een aantal schermen tegen de wind.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tochtholen ftw Messentrekkers galore
Okee je maakte een grapje toch?
Nou, ik wilde ergens geen cookie. Maar ik heb er alsnog eentje opgegeten.quote:
Ze zijn al vanaf april vorig jaar bezig, toen moesten wij dicht ivm de verbouwing etc.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Het geheel mag toch ook wel een beetje mooi zijn? Bijlmer past in zijn omgeving, Gouda ook, maar dat ligt meer aan de omgevingquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee. Waarom van die gigantische projecten zoals Amsterdam Bijlmer Arena of Amsterdam Sloterdijk? Bouw gewoon een perron met een dak en een aantal schermen tegen de wind.
Schandalig zegquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:51 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nou, ik wilde ergens geen cookie. Maar ik heb er alsnog eentje opgegeten.
Enzo. Ag, hij was lekker.
Helpen? De Go Pass is uitdrukkelijk niet geldig tot de grens, dus is het logisch als je een boete krijgt als je geen kaartje Essen-Roosendaal(gr) hebt. Ook al is dat maar 150 meter.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien zitten hier wel mensen met ervaring over geldigheid van student-OV kaarten op grenstrajecten, misschien kunnen jullie hier iemand uit de brand helpen: boete in trein naar Belgie
Precies, dat dus. Moeilijker wordt het leven nietquote:Op woensdag 19 januari 2011 18:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Helpen? De Go Pass is uitdrukkelijk niet geldig tot de grens, dus is het logisch als je een boete krijgt als je geen kaartje Essen-Roosendaal(gr) hebt. Ook al is dat maar 150 meter.
Denk om de sluitseintjes hequote:Op woensdag 19 januari 2011 18:25 schreef greavy het volgende:
Een reisje voor het goede doel
Foto's worden later nog toegevoegd. Ik ben ze nog aan het bewerken en dergelijke.
Model Amsterdam Sloterdijk Hemboog. Ben je zeker van overkapping...quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:31 schreef Yreal het volgende:
Alle stations moeten gewoon naar model van Gouda of Amsterdam zuid worden gebouwd
Ik ben benieuwd welk bedrijf verantwoordelijk is voor dit haperende besturingssysteem. IVU (Connexxion en Qbuzz), ProData (Veolia en Arriva) en INIT (RET, HTM en Syntus) kunnen het in ieder geval niet zijn...quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:35 schreef James1988 het volgende:
Het bandje van het omroepsysteem in SLT 2445 blijft hangen.
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Culemborg binnen*
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Geldermalsen binnen*
Ik ben benieuwd of dat bij Breda nog steeds zo is.
Exact hetzelfde verhaal hoorde ik vandaag van een klasgenoot.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:35 schreef James1988 het volgende:
Het bandje van het omroepsysteem in SLT 2445 blijft hangen.
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Culemborg binnen*
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Geldermalsen binnen*
Ik ben benieuwd of dat bij Breda nog steeds zo is.
En nu? Wat is hier zo bijzonder aan?quote:
-1415 min. lopenquote:Op woensdag 19 januari 2011 22:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En nu? Wat is hier zo bijzonder aan?
Ach jeetje, er zit een rekenfoutje in een scriptje. Laat Rover of Aptroot dat maar niet horen.quote:
Bron: Spitsnieuws, De Telegraaf.quote:Gevaarlijke plekken op Nederlands spoor
Het spoor in Nederland is op minstens 250 plekken levensgevaarlijk. Dat zou komen door onbezonnen bezuinigingen van spoorbeheerder Prorail. Dat zeggen deskundigen vandaag in de Telegraaf.
Wanneer aan het spoor vroeger onbedoeld iets veranderde, sprongen alle seinen op rood. Nu blijkt dat sommige wissels die beveiliging niet hebben. Prorail merkt hierdoor bijvoorbeeld niets van koperdiefstal en geeft hierdoor het spoor vrij terwijl er nog een trein op de baan kan staan. Dit kan leiden tot ongelukken. Het is wachten op dodelijke slachtoffers, zegt een specialist.
Door een eenvoudige terugkoppeling kun je het probleem voorkomen en het systeem weer onder alle omstandigheden veilig maken. Dat gebeurde vroeger ook. Maar Prorail heeft uit bezuinigingsoverwegingen voor een goedkopere en simpelere oplossing gekozen. Een onvergeeflijke fout, zegt Siem Boerema, die voor spooronderhoudsbedrijven werkt, in de ochtendkrant.
Ik denk dat hier al een hoop van je vragen door beantwoord wordt....quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Spitsnieuws, De Telegraaf.
Geen rekenfout, een if/else-blok moet deze 'rekenfout' afvangen...quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ach jeetje, er zit een rekenfoutje in een scriptje. Laat Rover of Aptroot dat maar niet horen.
Ja, maar die is er blijkbaar niet en dat aantal minuten lopen lijkt mij toch echt een rekenfout.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geen rekenfout, een if/else-blok moet deze 'rekenfout' afvangen...
Intressant foutjequote:Op woensdag 19 januari 2011 23:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee hoor, absoluut geen rekenfout. Van 23:54 naar 00:19, dezelfde dag is precies die 1415 minuten, en negatief omdat je terug in de tijd gaat. Perfect uitgerekend dus!
Tamelijk triviaalquote:
1 2 3 4 5 6 7 | DateTime beginMetLopen = new DateTime(2010, 1, 19, 23, 54, 0); DateTime stopMetLopen = new DateTime(2010, 1, 20, 0, 19, 0); TimeSpan loopTijd = stopMetLopen - beginMetLopen; Console.WriteLine("{0:00}:{1:00}:{2:00}", loopTijd.Hours, loopTijd.Minutes, loopTijd.Seconds); Console.ReadKey(); |
Je gaat vooruit...quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tamelijk triviaal
ALS (datum van tijdstip2-datum van tijdstip1 = 0 DAN t2-t1, ANDERS t2-t1 + 1440)
1440 is het aantal minuten in een etmaal.
Kun je het volgen ja? Volgende week leg ik je uit hoe je 1 + 2 doetquote:
Inmiddels is het verbeterdquote:NOS en Prorail geven falen toe
Uitgegeven: 20 januari 2011 11:18
Laatst gewijzigd: 20 januari 2011 11:18
AMSTERDAM De Nederlandse Spoorwegen (NS) en spoorwegbeheerder Prorail erkennen dat ze ondermaats hebben gepresteerd tijdens de vorst- en sneeuwperiodes deze winter.
© NU.nl/Frank de Winter
Dat weet de NOS donderdag te melden.
Meer volgt.
© NU.nl
Daar sluit ik me bij aan. Voor mij persoonlijk maakt het niet zo heel veel uit of je nu met -1 of +1 rijdt, of in V-IRM 94xx. Als je met een OV-chipkaart stel met +25 in Utrecht aankomt dan zou ik het wel vermelden, maar allerhande kleine details niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 02:26 schreef Bitlord het volgende:
Greavy, een lang maar toch wat eenzijdig reisverslag. Blijkt maar duidelijk uit dat treinen een grote hobby van je zijn. Wellicht kun je het verhaal voor de lezer wat interessanter maken door enkele elementen toe te voegen:
- gesprekken die onderweg gevoerd zijn
- omschrijvingen van medereizigers
- landschap en weer waar je langs rijdt
Het is een beetje monotoom op deze wijze. Zie dit als licht opbouwende kritiek
Ik pik net een paar minuten mee tot de lunchpauze. Iemand (weet niet wie/waarvan) waarschuwt voor tariefchaos door de OV chipkaart en verwijst naar Zwitserland waar een enorme berg vervoersbedrijven wél een eenduidige tariefstructuur hebben. Met daarbij de toevoeging: regie hiervan is ministeriële verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef greavy het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Live de hoorzitting Winterspoor.
Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
"wij zijn aangenaam verrast door de uitval van de nieuwe sprinters"
Zo ben ik er laatst achter gekomen dat het reizen met een OV-chipkaart een stuk goedkoper is in de brabantliner 401 Utrecht -> Breda door niet uit te checken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft geen zak met het winterweer te maken, maar hij heeft wel gelijk. Bij die hele ov-flopkaart heerst een chaos in de tariefstructuur.
En wanneer komt de hoorzitting over de problemen op Syntus en de sporen in de Achterhoek hypocriet gelul.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef greavy het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Live de hoorzitting Winterspoor.
Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
"wij zijn aangenaam verrast door de uitval van de nieuwe sprinters"
Volgens een huisgenoot moet je dan af en toe even langs het loket. Geen enkel probleem.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
Probleem is dat je dit maar tot op zekere hoogte kunt doen. Na een x aantal keren wordt de kaart geblokkeerd.
Als je nu één keer per jaar van Zeeuws Flaanderen tot Noord Oost Groningen reist....quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
Probleem is dat je dit maar tot op zekere hoogte kunt doen. Na een x aantal keren wordt de kaart geblokkeerd.
Neen, afdrukken op aluminium en op canvas. Gewoon om te kijken wat het wordt. Ik heb bij nog een andere leverancier ook een afdruk op canvas besteld. Wat me het beste bevalt daar laat ik uiteindelijk een hele grote maken voor in mn nieuwe huis aan de muurquote:
o, leuk ik wist niet dat ze dat deden op aluminiumquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neen, afdrukken op aluminium en op canvas. Gewoon om te kijken wat het wordt. Ik heb bij nog een andere leverancier ook een afdruk op canvas besteld. Wat me het beste bevalt daar laat ik uiteindelijk een hele grote maken voor in mn nieuwe huis aan de muur
De vorige winter reden die dingen niet eens!! In 2009 reden ze alleen maar in proefbedrijf en dat ging zo slecht dat ze half december allemaal aan de kant zijn gezet, pas toen de sneeuw weer gesmolten was werden ze voorzichtig aan weer een beetje ingezet...quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef greavy het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
Doe ik ook altijd (2 keer ofzo tot nu toe). Hoewel ik laatst ergens op internet las dat er 8 euro borg gehanteerd wordt op die lijn, maar dat is dus niet doorgevoerd?quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Eix het volgende:
[..]
Zo ben ik er laatst achter gekomen dat het reizen met een OV-chipkaart een stuk goedkoper is in de brabantliner 401 Utrecht -> Breda door niet uit te checken.
Hoewel ik geen saldo op mijn kaart had toch besloten in te checken, onder het mom van 'kijken wat'ie zegt'. Bliep, groen: Borg ¤4,-. Ik kom in Breda, wil braaf als ik ben uitchecken en de ritprijs van ¤5,80 of iets betalen: Bliep, Rood. Geen saldo. Ja, dan niet.
Ik zal morgen anders eens mijn OVC uitlezen bij een kaartautomaat. Zou wel heel fraai zijn, dan weigert dat ding me uit te checken voor ¤5,80 om dan 8 euro in te houden. Maar volgens mij was de borg ¤4,-.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:22 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd (2 keer ofzo tot nu toe). Hoewel ik laatst ergens op internet las dat er 8 euro borg gehanteerd wordt op die lijn, maar dat is dus niet doorgevoerd?
Jawel, maar dan kom je dus rood te staan op je chipkaart.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:20 schreef V2 het volgende:
Hoe werkt dat uberhaupt, als je onder de 4 euro komt en de borg niet meer kunt betalen? Kan je dan geen ritjes meer maken?
Het is maar dat de treinreiziger niet in opstand komt tegen die paljassen op het spoor...quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar mag ook weleens een parlementaire enquête naar gehouden worden ja. Maar laten we het vandaag over het wintergezeik hebben. Want we krijgen dan wel geen compensatie, we krijgen wel "excuses" Kost tenminste niks
Gaat deze collectie weldra in de verkoop? Dit is kunst van de bovenste borden...quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De grootste verschillen tussen aluminium en canvas zitten in de hoekafwerking trouwens:
Alu:
[ afbeelding ]
Canvas:
[ afbeelding ]
Ligt er wel aan wat de borg is. Om in te kunnen checken moet je saldo minimaal "borg min 4 euro" zijn. Bij NS met een borg van 10 euro kan je onder de 6 euro dus niet inchecken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:20 schreef V2 het volgende:
Hoe werkt dat uberhaupt, als je onder de 4 euro komt en de borg niet meer kunt betalen? Kan je dan geen ritjes meer maken?
Dus als je een weggooikaart koopt van 10 euro, dan kan je daar dus maar 4 euro van gebruiken, als je korte ritjes maakt. Tof systeem. Ik zie 't al een enorm succes worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ligt er wel aan wat de borg is. Om in te kunnen checken moet je saldo minimaal "borg min 4 euro" zijn. Bij NS met een borg van 10 euro kan je onder de 6 euro dus niet inchecken.
Wat is er gebeurd met 1 kaart voor al het openbaar vervoer in Nederland dan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:35 schreef Hugo__Boss het volgende:
Een weggooikaart is toch niet voor de trein?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |