_! Geniaal.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:28 schreef Peter het volgende:
@ AH togo verlaatster: Wat heb je aan een streepje vóór als je met PLU-codes werkt?
Ik weet dat het een artikel is want ze vervangen de seinen niet maar goed, hier gaat het mij om:quote:Nieuwe seinen voor Barendrecht na ongeval
ProRail vervangt uiterlijk in 2013 verouderde seinen op het spoor bij Barendrecht door moderne. Dat heeft de gemeente Barendrecht dinsdag bekendgemaakt. Aanleiding voor de ingreep is het ongeval in september 2009 waarbij twee goederentreinen frontaal met elkaar in botsing kwamen.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid liet dinsdag weten dat het ongeval waarschijnlijk werd veroorzaakt doordat een van de machinisten onwel werd en door een rood sein reed. Dit kon doordat de seinen uitgerust waren met een oud beveiligingssysteem. De machinist die onwel werd, kwam door de botsing om het leven.
Verschillende landen binnen Europa gaan al voor landelijke invoering van ERMTS 2. Op de Betuweroute waren het aantal problemen vrij klein omdat het door een leverancier geleverd werd. Op de HSL-zuid werden het Nederlandse en Belgische deel door twee afzonderlijke partijen geleverd. Voordeel is wel dat het hele seinensysteem, simpel en het spoorverkeer veel efficiënter wordt!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef Temlin het volgende:
Ik zou nog maar even wachten met ERMTS totdat alle technische problemen er uit zijn. Anders krijg je problemen zoals op de HSL-Zuid en de Betuweroute dat kan op het reguliere net niet.
Daarnaast wil je wel de mogelijkheid hebben om naar level 3 te gaan en die is er op dit moment nog niet.
Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.quote:Grootschalige investeringen in de huidige, door de Europese Commissie vastgestelde ERTMS-versie 2.3.0 debugged vind ik risicovol. Zoals aangegeven in mijn brief aan uw Kamer van 12 december 2008 blijkt uit de verschillende, door de lidstaten bij de Europese Commissie ingediende nationale ERTMS-implementatieplannen dat er Europa-breed behoefte is aan een andere versie dan 2.3.0 debugged. Er is blijkbaar in Europa weinig draagvlak voor deze huidige versie, en deze zal daarom waarschijnlijk maar op beperkte schaal worden geimplementeerd en een beperkte levensduur hebben.
Dit blijkt ook uit de ministersverklaring van de Rotterdam-Genua spoorgoederencorridor, die ik op 26 mei 2009 naar uw Kamer heb gestuurd. Hierin besluiten de transportministers van Duitsland, Zwitserland, Italie en ikzelf om ons gezamenlijk in te zetten om de planning conform de MoU over ERTMS-versie baseline 3 te behalen.
Op basis van deze beperkte toekomstvastheid van versie 2.3.0 debugged en het Europa-brede streven naar versie baseline 3 zijn de spoorsector en ik het er dan ook over eens dat grootschalige investeringen in ERTMS vanaf 2015 kunnen worden gedaan op basis van de toekomstvaste versie baseline 3.
Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:09 schreef Temlin het volgende:
[..]
Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.
Totdat er slachtoffers vallen, moet Melanie oppassen als Marianne Thieme het woord neemt...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.
Ik zou het heel dom vinden om hierom nu toch maar voor het niet toekomstvaste 2.3.3 te gaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Totdat er slachtoffers vallen, moet Melanie oppassen als Marianne Thieme het woord neemt...
Mooie foto! Ik was vandaag nog met `die´ trein, alleen een uur later om 18.27u!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
In opdracht van en gefinancierd door de provincie Fryslân rijden er in de spits enkele slagen tussen Leeuwarden en Wolvega v.v. om de relatief drukke reizigersstroom op het Friese hoofdrailnet in goede banen te leiden. Tevens is het voor Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega een tweede trein per uur, omdat de reguliere 'stoppende' Intercity naar Zwolle en verder eenmaal per uur rijdt. Normaliter rijden deze spitstreinen met een los Koploper-stel, maar doordat de sneeuwperiode in december een flinke aanslag heeft gepleegd op het materieel, is door NS Reizigers een trukendoos geopend die het doorschuiven van nog wel functionerende treinstellen naar belangrijkere treinseries tot gevolg had. Daarom rijdt het inmiddels aardig overtollig zijnde DM90-mat, beter bekend als de Buffel, weer tussen Leeuwarden en Wolvega. Tijdens de blauwe Stunde staan NSR 3425 en 3418 te Leeuwarden vertrekgereed als trein 2966 naar Wolvega. Dinsdag 18 januari 2011
Echt wel. In Barendrecht wordt nu een mooier rood gebruikt. Geen #FF0000, maar een tikje meer #FF1010.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik weet dat het een artikel is want ze vervangen de seinen niet maar goed, hier gaat het mij om:
Nah, laat dan maar zittenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, en de bordjes worden roze.
Heb je weer chocolade koekjes bij haar gekocht ?quote:
Ja, ze zijn in de bonusquote:Op woensdag 19 januari 2011 09:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heb je weer chocolade koekjes bij haar gekocht ?
Die van 7.35: SLT kapot...quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:56 schreef greavy het volgende:
Er waren 2 IC's die extra te Culemborg en Houten stopten ja. De reden die daar achter hangt zal wel met de stoptreinen te maken hebben (te weinig capaciteit bijvoorbeeld)
Oei. Dan denk ik dat ik er vanmiddag ook maar weer eentje moet gaan kopenquote:
Ik had het gezien ja . Al moet ik zeggen, als ik een vrouw was had ik zeker klaargekomen van die dingen, wat gruwelijk veel chocolade zit daarin zegquote:
Ja, en het erge is dat ik ook ontdekt heb dat ze bij de AH XL hier ze ook verkocht wordenquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik had het gezien ja . Al moet ik zeggen, als ik een vrouw was had ik zeker klaargekomen van die dingen, wat gruwelijk veel chocolade zit daarin zeg
Mooie stad, alleen nooit met de trein geweest.. wel lang staan wachten voor de overweg. Daar gaan ze pas vroeg dicht!quote:
Wat heb je aan een modellen lichaam als je niks lekkers meer kunt eten?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:19 schreef Crientj het volgende:
Haha :p ze zijn lekker, maar vol kcal. Ik twijfel nog, of ik dr eentje ga opeten, maar denk het niet.
Chococookie icm cup a soup kip is niet echt lekker denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |