abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 18 januari 2011 @ 19:00:51 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91527511
Toffe platen Eix *O* De TT zullen we t maar niet meer over hebben :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91530674

In opdracht van en gefinancierd door de provincie Fryslân rijden er in de spits enkele slagen tussen Leeuwarden en Wolvega v.v. om de relatief drukke reizigersstroom op het Friese hoofdrailnet in goede banen te leiden. Tevens is het voor Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega een tweede trein per uur, omdat de reguliere 'stoppende' Intercity naar Zwolle en verder eenmaal per uur rijdt. Normaliter rijden deze spitstreinen met een los Koploper-stel, maar doordat de sneeuwperiode in december een flinke aanslag heeft gepleegd op het materieel, is door NS Reizigers een trukendoos geopend die het doorschuiven van nog wel functionerende treinstellen naar belangrijkere treinseries tot gevolg had. Daarom rijdt het inmiddels aardig overtollig zijnde DM90-mat, beter bekend als de Buffel, weer tussen Leeuwarden en Wolvega. Tijdens de blauwe Stunde staan NSR 3425 en 3418 te Leeuwarden vertrekgereed als trein 2966 naar Wolvega. Dinsdag 18 januari 2011
pi_91530718
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:28 schreef Peter het volgende:
@ AH togo verlaatster: Wat heb je aan een streepje vóór als je met PLU-codes werkt? :P
:')_! Geniaal.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:02:10 #190
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91531218
Mooie platen toch altijd, Zug-Chef :Y
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 18 januari 2011 @ 20:14:43 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91531835
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:53 schreef Zug-Chef het volgende:
het Friese hoofdrailnet
:D :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91535058
quote:
Nieuwe seinen voor Barendrecht na ongeval

ProRail vervangt uiterlijk in 2013 verouderde seinen op het spoor bij Barendrecht door moderne. Dat heeft de gemeente Barendrecht dinsdag bekendgemaakt. Aanleiding voor de ingreep is het ongeval in september 2009 waarbij twee goederentreinen frontaal met elkaar in botsing kwamen.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid liet dinsdag weten dat het ongeval waarschijnlijk werd veroorzaakt doordat een van de machinisten onwel werd en door een rood sein reed. Dit kon doordat de seinen uitgerust waren met een oud beveiligingssysteem. De machinist die onwel werd, kwam door de botsing om het leven.
Ik weet dat het een :') artikel is want ze vervangen de seinen niet maar goed, hier gaat het mij om:

Ik neem aan dat het hier om ATB-VV gaat, maar dit beveiligingssysteem is toch nog niet verplichten voor alle vervoerders?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91536393
quote:
[ afbeelding ]
En hierheen geweest, ijshockey kijken. Leuk. :)
Kosice! _O_
pi_91537980
Zo Pieter van Vollenhoven in Nieuwsuur
http://nieuwsuur.nl/onder(...)poor-moet-beter.html

Word hoogtijd en voor een nieuw treinbeïnvloedingssysteem in Nederland en mogen ze meteen de bovenleiding 25 kv maken. :Y

Kost erg veel geld maar dan heb je wel een hele grote verbetering. ;)
............................
pi_91538681
Ik zou nog maar even wachten met ERMTS totdat alle technische problemen er uit zijn. Anders krijg je problemen zoals op de HSL-Zuid en de Betuweroute dat kan op het reguliere net niet.

Daarnaast wil je wel de mogelijkheid hebben om naar level 3 te gaan en die is er op dit moment nog niet.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91539896
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef Temlin het volgende:
Ik zou nog maar even wachten met ERMTS totdat alle technische problemen er uit zijn. Anders krijg je problemen zoals op de HSL-Zuid en de Betuweroute dat kan op het reguliere net niet.

Daarnaast wil je wel de mogelijkheid hebben om naar level 3 te gaan en die is er op dit moment nog niet.
Verschillende landen binnen Europa gaan al voor landelijke invoering van ERMTS 2. Op de Betuweroute waren het aantal problemen vrij klein omdat het door een leverancier geleverd werd. Op de HSL-zuid werden het Nederlandse en Belgische deel door twee afzonderlijke partijen geleverd. Voordeel is wel dat het hele seinensysteem, simpel en het spoorverkeer veel efficiënter wordt!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 januari 2011 @ 22:27:57 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91540218
Ultieme situatie zou zijn dat je de computer de treinenloop laat bepalen, waarbij de dienstregeling de beperkende factor vormt. Geen slecht idee als je bedenkt dat je hiermee er voor kunt zorgen dat de algehele treinenloop beter wordt. Zo kunnen goederentreinen bijvoorbeeld meer aan het rollen worden gehouden en dat een stoptrein even op een station vastgehouden wordt zodat een licht vertraagde IC bij het volgende station vrijwel weer in zijn treinpad kan zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91542779
quote:
Grootschalige investeringen in de huidige, door de Europese Commissie vastgestelde ERTMS-versie 2.3.0 debugged vind ik risicovol. Zoals aangegeven in mijn brief aan uw Kamer van 12 december 2008 blijkt uit de verschillende, door de lidstaten bij de Europese Commissie ingediende nationale ERTMS-implementatieplannen dat er Europa-breed behoefte is aan een andere versie dan 2.3.0 debugged. Er is blijkbaar in Europa weinig draagvlak voor deze huidige versie, en deze zal daarom waarschijnlijk maar op beperkte schaal worden geimplementeerd en een beperkte levensduur hebben.

Dit blijkt ook uit de ministersverklaring van de Rotterdam-Genua spoorgoederencorridor, die ik op 26 mei 2009 naar uw Kamer heb gestuurd. Hierin besluiten de transportministers van Duitsland, Zwitserland, Italie en ikzelf om ons gezamenlijk in te zetten om de planning conform de MoU over ERTMS-versie baseline 3 te behalen.

Op basis van deze beperkte toekomstvastheid van versie 2.3.0 debugged en het Europa-brede streven naar versie baseline 3 zijn de spoorsector en ik het er dan ook over eens dat grootschalige investeringen in ERTMS vanaf 2015 kunnen worden gedaan op basis van de toekomstvaste versie baseline 3.
Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 18 januari 2011 @ 23:11:44 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91542862
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:09 schreef Temlin het volgende:

[..]

Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.
Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:14:00 #200
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91542966
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.
Totdat er slachtoffers vallen, moet Melanie oppassen als Marianne Thieme het woord neemt...
pi_91543338
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Totdat er slachtoffers vallen, moet Melanie oppassen als Marianne Thieme het woord neemt...
Ik zou het heel dom vinden om hierom nu toch maar voor het niet toekomstvaste 2.3.3 te gaan.

In 2008 werd er overigens nog vanuit gegaan dat ze niet gingen wachten op 3.0.0
http://www.rijksoverheid.(...)atie-scenario-s.html
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91543607
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
In opdracht van en gefinancierd door de provincie Fryslân rijden er in de spits enkele slagen tussen Leeuwarden en Wolvega v.v. om de relatief drukke reizigersstroom op het Friese hoofdrailnet in goede banen te leiden. Tevens is het voor Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega een tweede trein per uur, omdat de reguliere 'stoppende' Intercity naar Zwolle en verder eenmaal per uur rijdt. Normaliter rijden deze spitstreinen met een los Koploper-stel, maar doordat de sneeuwperiode in december een flinke aanslag heeft gepleegd op het materieel, is door NS Reizigers een trukendoos geopend die het doorschuiven van nog wel functionerende treinstellen naar belangrijkere treinseries tot gevolg had. Daarom rijdt het inmiddels aardig overtollig zijnde DM90-mat, beter bekend als de Buffel, weer tussen Leeuwarden en Wolvega. Tijdens de blauwe Stunde staan NSR 3425 en 3418 te Leeuwarden vertrekgereed als trein 2966 naar Wolvega. Dinsdag 18 januari 2011
Mooie foto! Ik was vandaag nog met `die´ trein, alleen een uur later om 18.27u!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:36:33 #203
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91544048
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef Temlin het volgende:

[..]

Ik weet dat het een :') artikel is want ze vervangen de seinen niet maar goed, hier gaat het mij om:
Echt wel. In Barendrecht wordt nu een mooier rood gebruikt. Geen #FF0000, maar een tikje meer #FF1010. ;)

Oh, en de bordjes worden roze.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 19 januari 2011 @ 00:28:34 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91546452
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

Oh, en de bordjes worden roze.
Nah, laat dan maar zitten :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91550413
Is Houten het nieuwe Hoogeveen? Ik dacht dat er met die spoorverdubbeling er juist minder vertraging zou zijn voor de IC's.

De stopper Breda - Utrecht is in Den bosch gehalveerd. Ik vermoed een defecte slet die daar achterbleef. Ter ere daarvan maar een extra IC stop in Culemborg en Houten. Vroegâh toen ik nog dagelijks vanuit dat dorp vertrok stopte de IC absoluut nooit daar, ook niet als er al 2 stoptreinen waren uitgevallen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 08:56:28 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91550457
Er waren 2 IC's die extra te Culemborg en Houten stopten ja. De reden die daar achter hangt zal wel met de stoptreinen te maken hebben (te weinig capaciteit bijvoorbeeld)
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 09:19:02 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_91550864
Groetjes van Crientj :W
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91551170
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Groetjes van Crientj :W
Heb je weer chocolade koekjes bij haar gekocht ?

En Greavy, serieus, post eens wat foto's van je reis man.
pi_91551459
Ja Greavy, schiet eens op
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 09:51:34 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_91551494
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

Heb je weer chocolade koekjes bij haar gekocht ?

Ja, ze zijn in de bonus O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 19 januari 2011 @ 09:57:27 #211
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_91551624
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 08:56 schreef greavy het volgende:
Er waren 2 IC's die extra te Culemborg en Houten stopten ja. De reden die daar achter hangt zal wel met de stoptreinen te maken hebben (te weinig capaciteit bijvoorbeeld)
Die van 7.35: SLT kapot...
En dan eerst 5 min. wachten en dan ook nog 2x stoppen :/
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:10:55 #212
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91551948
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, ze zijn in de bonus O+
Oei. Dan denk ik dat ik er vanmiddag ook maar weer eentje moet gaan kopen O-)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91552659
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, ze zijn in de bonus O+
Ik had het gezien ja :') . Al moet ik zeggen, als ik een vrouw was had ik zeker klaargekomen van die dingen, wat gruwelijk veel chocolade zit daarin zeg :9~
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 10:46:46 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_91552923
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik had het gezien ja :') . Al moet ik zeggen, als ik een vrouw was had ik zeker klaargekomen van die dingen, wat gruwelijk veel chocolade zit daarin zeg :9~
Ja, en het erge is dat ik ook ontdekt heb dat ze bij de AH XL hier ze ook verkocht worden :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 19 januari 2011 @ 11:00:45 #215
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_91553408
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:33 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Kosice! _O_
Mooie stad, alleen nooit met de trein geweest.. wel lang staan wachten voor de overweg. Daar gaan ze pas vroeg dicht!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_91554066
Haha :p ze zijn lekker, maar vol kcal. Ik twijfel nog, of ik dr eentje ga opeten, maar denk het niet.

Chococookie icm cup a soup kip is niet echt lekker denk ik.
pi_91554693
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 11:19 schreef Crientj het volgende:
Haha :p ze zijn lekker, maar vol kcal. Ik twijfel nog, of ik dr eentje ga opeten, maar denk het niet.

Chococookie icm cup a soup kip is niet echt lekker denk ik.
Wat heb je aan een modellen lichaam als je niks lekkers meer kunt eten? oO<
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')