Normaal is dat ook zo. Maar het was nogal kansloos qua weer allemaal. Jammer.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:22 schreef greavy het volgende:
Leuk stukkie. Ik zat mij er meer bij voor te stellen dat Fles door de trein aan het "rennen" was voor de foto's.
Het is al vaker gezegd in de media de afgelopen twee maanden: tijd voor rondjes rond de kerk. Kan je een boel vertragingen om logistieke problemen mee voorkomen.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of de mcn reed nog een andere trein die te laat binnenkwam. Arriva heeft dat nog wel eens op Groningen.
Zoals op 10 oktober bedoel je?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het is al vaker gezegd in de media de afgelopen twee maanden: tijd voor rondjes rond de kerk. Kan je een boel vertragingen om logistieke problemen mee voorkomen.
Dan ga je gewoon met een stopwatch op je stuurtafel zitten om een baanrecord neer te zettenquote:Op maandag 17 januari 2011 20:30 schreef greavy het volgende:
Op 10 oktober was er een machinist die 14 keer Zwolle-Kampen in zijn dienst heen-en-weer had
Dacht ik ook aan ja. Maar die schijnt er 390 te hebben. Dit is nog niet een fractie daarvan.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
Zeker OVinNederland en gebruiker FYS (Find Your Spor)?
Geen treinforum, 'k heb ook nog andere hobbiesquote:Op maandag 17 januari 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
Zeker OVinNederland en gebruiker FYS (Find Your Spor)?
ja maar goed. Dan zijn er dingen die jij doet, die andere mensen weer erg ver vinden gaan. Of dingen die ik doe. Dat heb je weleensquote:Op maandag 17 januari 2011 21:10 schreef greavy het volgende:
Hmm, oke. Die FYS daar heeft echt veel OVC's. Hij wil elke type uitgave die er maar te vinden is hebben.. Dat vind ik wel erg ver gaan. 2 Heb ik al te veel aan
Wel grappig hoor, ook over de buspalenspottersquote:Op maandag 17 januari 2011 20:08 schreef Mkr het volgende:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1043455
Lijkt me buitengewoon stug. Zeg maar neequote:Op maandag 17 januari 2011 22:17 schreef Crientj het volgende:
Hey! Zag ik in dat filmpje Nijverdal West?
Zekerquote:
Poeh nou. Het werd nog een buitengemeen lange dagquote:Op maandag 17 januari 2011 23:29 schreef bork het volgende:
[..]
Zeker![]()
Helemaal ok hoor, wel bagger-weer dan. Na hun verplichte ARBO-stop ben je toch verder gegaan?
Het is FindYourSpot.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
Zeker OVinNederland en gebruiker FYS (Find Your Spor)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:57 schreef Crientj het volgende:
Kom je morgen gezellig langs Gupps?Heb weer een 07:00 / 16:00 dienstje.
Ooh, ochtendcoockieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Dit is nog niet het IVW-rapport, he.quote:
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ooh, ochtendcoockieYeahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:21 schreef Crientj het volgende:
[..]
YeahGa proberen eraan te denkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Ja, ik dacht al, wat een afwijkende indeling ineens. Toch, er staan een aantal best zware dingen in vind ik, met name de hele analyse van hoe slecht er met het STS-passage-probleem wordt omgegaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dit is nog niet het IVW-rapport, he.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ga proberen eraan te denkenBij een van mijn lieve collega's natuurlijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jamaar da's niet hetzelfdequote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:34 schreef Crientj het volgende:
[..]
Bij een van mijn lieve collega's natuurlijk!
die zit erachterquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dit is nog niet het IVW-rapport, he.
Nee, dit is NOG uitgebreider zo te zien. Ik wacht wel op de IVW-versiequote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dit is nog niet het IVW-rapport, he.
Waarom staat er op ivw.nl nog niks dan?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:51 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
die zit erachterff doorscrollen
quote:Boete voor vervoerder Syntus
Uitgegeven: 18 januari 2011 14:45
Laatst gewijzigd: 18 januari 2011 14:45
ARNHEM - De provincie Gelderland legt vervoersbedrijf Syntus een boete van 50.000 euro op wegens aanhoudende problemen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk.
© Syntus
Dat maakte de provincie dinsdag bekend.
Reizigers op de lijn klagen al maanden steen en been over uitval van treinen, vertragingen en andere ongemakken.
De provincie hield eind vorig jaar een steekproef op de lijn en concludeerde dat er te vaak sprake was van treinuitval door defecte treinen. In andere gevallen waren treinen simpelweg te kort en bleven reizigers op stations achter. ''Het is nog niet op orde'', aldus de provincie.
Syntus heeft nog twee weken de tijd om bezwaar te maken tegen de boete. Er gaan regelmatig stemmen op om in ieder geval het aantal sporen tussen Arnhem en Winterswijk te verdubbelen van één naar twee.
© ANP
Zorgvuldigheid is belangrijk, bovendien kan de onderzoeksraad gefundeerde aanbevelingen doen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:07 schreef greavy het volgende:
Waarom zijn die rapporten altijd zo ellenlang
Ik zit nu op pagina 8 en de oorzaak is al bekend. En dan komen er nog 102 pagina's![]()
Ja, oke. Die ene machinist die al twee keer door de Dodeman tot stilstand was gebracht, had niet mogen rijden. Duidelijk.
Langdradigheid en zorgvuldigheid zijn verschillende dingenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:19 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Zorgvuldigheid is belangrijk, bovendien kan de onderzoeksraad gefundeerde aanbevelingen doen.
'k Heb 'm nog niet gezien in ieder geval.. maar dat ze onderhand zélf niet moe worden van dat gekloot met rijtuigen..quote:Proef rijtuigvolgorde
Momenteel is in één van de treinen de rijtuigvolgorde aangepast. Hierbij is een rijtuig 1e klas geheel vooraan en een rijtuig 1e klas geheel achteraan de trein geplaatst. Bij een succesvolle proef zullen alle treinen in deze rijtuigvolgorde gaan rijden.
Mja, Fles is wel thuis, maar niet zonder reden. Fles heeft griep namelijk. Dus inderdaad geen gepimpel, maar ik denk dat ik vandaag gewoon helemaal niet meer de deur uit gaquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:21 schreef Bitlord het volgende:
Als Fles nu thuis is zit ik tegenover je in de UB op de vierde aan de Cambridgelaanzijde. Ben bezig met statistiektentamen, maar wellicht kunnen we straks samen eten?
Geen gepimpel, moet vanavond ook weer door! Ik kijk over een uurtje hier weer.
Prima, ik ben hier helaas nog vaak zat. Straks maar ff een pizzaatje doen dan maar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, Fles is wel thuis, maar niet zonder reden. Fles heeft griep namelijk. Dus inderdaad geen gepimpel, maar ik denk dat ik vandaag gewoon helemaal niet meer de deur uit ga![]()
Ander keertje doen?Bij de Basket kan je wel goed eten op zich
'k Zie je zo al zitten in de treinquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:27 schreef Socios het volgende:
Ben ik de enige die nooit `mobiel internet´ gebruikt en gewoon altijd FOK!t op zijn Intel Core i7, 12 GB RAM? En dus nooit problemen heeft. Spoilers gewoon te zien zijn, snel laden van foto's etc.
Dat is idd een foutje die er nog inzit. ik zit meestal via de mobiele site te lezen en te tyPen op dode momenten of wanneer ik even afleiding zoek.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je kan geen spoilers meer lezen in de mobiele layout.
Je weet niet wat je mist. Even subtiel je smartphone tevoorschijn halen, Fok!ken en je scherm zo houden dat de chick naast je stiekem kan kijken wat je aan het doen bent. Die heb je dan zo in je zak zittenquote:
Lief meisje in trein wordt niet wakker ?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Doet me denken aan dat topic van die gast met dat slapende meisje in de trein
Ha op dat laatste stationnetje ben ik ook geweest, helaas bestonden er nog geen digitale camera's en had ik een analoog frutding in die tijd (misschien toch maar ff kijken want ik heb daar toen al wel een foto van gemaakt (of van een trein)).quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:15 schreef Igen het volgende:
Heb zelf op vakantie trouwens ook nog twee bordjes gefotografeerd:
[ afbeelding ]
Hier was een stationschef heel enthousiast geweest met het ophangen van kleurige en kipperende kerstverlichting. Jammer genoeg stopte de trein op de heenweg, toen het donker was, te kort om een foto te kunnen maken.
[ afbeelding ]
En hierheen geweest, ijshockey kijken. Leuk.
[ afbeelding ]
En hier is ook nog een stationsnaambordje te zien. En zo'n stom twee-assig dieseltreintje, waar bijna niemand mee ging omdat er van het andere spoor ook een moderne elektrische buurtspoortrein vertrekt.
Het was wel grappig dat zelfs op dit kleine kutstationnetje nog een loket is waar je internationale treinkaartjes en reserveringen kan maken.
Igenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:13 schreef Igen het volgende:
Zeg Fles, was dat bordje van Friedrich-Wilhelmshütte nou eigenlijk gelukt?
Ah okee. Wel een pittoresk stationnetje, nietwaar? Hier dan nog een foto van de twee types treinen die er voorbij komen:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:23 schreef bork het volgende:
[..]
Ha op dat laatste stationnetje ben ik ook geweest, helaas bestonden er nog geen digitale camera's en had ik een analoog frutding in die tijd (misschien toch maar ff kijken want ik heb daar toen al wel een foto van gemaakt (of van een trein)).
Leuk hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah okee. Wel een pittoresk stationnetje, nietwaar? Hier dan nog een foto van de twee types treinen die er voorbij komen:
[ afbeelding ]
Het dieseltreintje dat van Tatranska Lomnica naar Studený Potok rijdt, en daar een prachtige aansluiting naar Poprad biedt. Pure "Nebenbahnromantik".
[ afbeelding ]
Maar naar Poprad kun je ook met deze elektrische GTW-treintjes, die over smalspoor door de bergen slingeren.
Het elektrische buurtspoortreintje is trouwens duidelijk veel populairder dan het dieseltje, dat men voortaan dus ook alleen nog maar in het seizoen wil laten rijden.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:28 schreef Peter het volgende:
@ AH togo verlaatster: Wat heb je aan een streepje vóór als je met PLU-codes werkt?
Ik weet dat het eenquote:Nieuwe seinen voor Barendrecht na ongeval
ProRail vervangt uiterlijk in 2013 verouderde seinen op het spoor bij Barendrecht door moderne. Dat heeft de gemeente Barendrecht dinsdag bekendgemaakt. Aanleiding voor de ingreep is het ongeval in september 2009 waarbij twee goederentreinen frontaal met elkaar in botsing kwamen.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid liet dinsdag weten dat het ongeval waarschijnlijk werd veroorzaakt doordat een van de machinisten onwel werd en door een rood sein reed. Dit kon doordat de seinen uitgerust waren met een oud beveiligingssysteem. De machinist die onwel werd, kwam door de botsing om het leven.
Verschillende landen binnen Europa gaan al voor landelijke invoering van ERMTS 2. Op de Betuweroute waren het aantal problemen vrij klein omdat het door een leverancier geleverd werd. Op de HSL-zuid werden het Nederlandse en Belgische deel door twee afzonderlijke partijen geleverd. Voordeel is wel dat het hele seinensysteem, simpel en het spoorverkeer veel efficiënter wordt!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef Temlin het volgende:
Ik zou nog maar even wachten met ERMTS totdat alle technische problemen er uit zijn. Anders krijg je problemen zoals op de HSL-Zuid en de Betuweroute dat kan op het reguliere net niet.
Daarnaast wil je wel de mogelijkheid hebben om naar level 3 te gaan en die is er op dit moment nog niet.
Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.quote:Grootschalige investeringen in de huidige, door de Europese Commissie vastgestelde ERTMS-versie 2.3.0 debugged vind ik risicovol. Zoals aangegeven in mijn brief aan uw Kamer van 12 december 2008 blijkt uit de verschillende, door de lidstaten bij de Europese Commissie ingediende nationale ERTMS-implementatieplannen dat er Europa-breed behoefte is aan een andere versie dan 2.3.0 debugged. Er is blijkbaar in Europa weinig draagvlak voor deze huidige versie, en deze zal daarom waarschijnlijk maar op beperkte schaal worden geimplementeerd en een beperkte levensduur hebben.
Dit blijkt ook uit de ministersverklaring van de Rotterdam-Genua spoorgoederencorridor, die ik op 26 mei 2009 naar uw Kamer heb gestuurd. Hierin besluiten de transportministers van Duitsland, Zwitserland, Italie en ikzelf om ons gezamenlijk in te zetten om de planning conform de MoU over ERTMS-versie baseline 3 te behalen.
Op basis van deze beperkte toekomstvastheid van versie 2.3.0 debugged en het Europa-brede streven naar versie baseline 3 zijn de spoorsector en ik het er dan ook over eens dat grootschalige investeringen in ERTMS vanaf 2015 kunnen worden gedaan op basis van de toekomstvaste versie baseline 3.
Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:09 schreef Temlin het volgende:
[..]
Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.
Totdat er slachtoffers vallen, moet Melanie oppassen als Marianne Thieme het woord neemt...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.
Ik zou het heel dom vinden om hierom nu toch maar voor het niet toekomstvaste 2.3.3 te gaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Totdat er slachtoffers vallen, moet Melanie oppassen als Marianne Thieme het woord neemt...
Mooie foto! Ik was vandaag nog met `die´ trein, alleen een uur later om 18.27u!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
In opdracht van en gefinancierd door de provincie Fryslân rijden er in de spits enkele slagen tussen Leeuwarden en Wolvega v.v. om de relatief drukke reizigersstroom op het Friese hoofdrailnet in goede banen te leiden. Tevens is het voor Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega een tweede trein per uur, omdat de reguliere 'stoppende' Intercity naar Zwolle en verder eenmaal per uur rijdt. Normaliter rijden deze spitstreinen met een los Koploper-stel, maar doordat de sneeuwperiode in december een flinke aanslag heeft gepleegd op het materieel, is door NS Reizigers een trukendoos geopend die het doorschuiven van nog wel functionerende treinstellen naar belangrijkere treinseries tot gevolg had. Daarom rijdt het inmiddels aardig overtollig zijnde DM90-mat, beter bekend als de Buffel, weer tussen Leeuwarden en Wolvega. Tijdens de blauwe Stunde staan NSR 3425 en 3418 te Leeuwarden vertrekgereed als trein 2966 naar Wolvega. Dinsdag 18 januari 2011
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |