Echt wel. In Barendrecht wordt nu een mooier rood gebruikt. Geen #FF0000, maar een tikje meer #FF1010.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik weet dat het eenartikel is want ze vervangen de seinen niet maar goed, hier gaat het mij om:
Nah, laat dan maar zittenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, en de bordjes worden roze.
Heb je weer chocolade koekjes bij haar gekocht ?quote:
Ja, ze zijn in de bonusquote:Op woensdag 19 januari 2011 09:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heb je weer chocolade koekjes bij haar gekocht ?
Die van 7.35: SLT kapot...quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:56 schreef greavy het volgende:
Er waren 2 IC's die extra te Culemborg en Houten stopten ja. De reden die daar achter hangt zal wel met de stoptreinen te maken hebben (te weinig capaciteit bijvoorbeeld)
Oei. Dan denk ik dat ik er vanmiddag ook maar weer eentje moet gaan kopenquote:
Ik had het gezien jaquote:
Ja, en het erge is dat ik ook ontdekt heb dat ze bij de AH XL hier ze ook verkocht wordenquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik had het gezien ja. Al moet ik zeggen, als ik een vrouw was had ik zeker klaargekomen van die dingen, wat gruwelijk veel chocolade zit daarin zeg
Mooie stad, alleen nooit met de trein geweest.. wel lang staan wachten voor de overweg. Daar gaan ze pas vroeg dicht!quote:
Wat heb je aan een modellen lichaam als je niks lekkers meer kunt eten?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:19 schreef Crientj het volgende:
Haha :p ze zijn lekker, maar vol kcal. Ik twijfel nog, of ik dr eentje ga opeten, maar denk het niet.
Chococookie icm cup a soup kip is niet echt lekker denk ik.
Dat, en je kunt ze ook doorsnijdenquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat heb je aan een modellen lichaam als je niks lekkers meer kunt eten?
http://www.gelderlander.n(...)station-afbouwen.ecequote:Vier aannemersbedrijven en bouwconsortia hebben interesse in de bouw van de nieuwe OV Terminal van Station Arnhem, het belangrijkste openbaarvervoerknooppunt van Gelderland. De bouwers buigen zich momenteel over de gedetailleerde informatie van ProRail over het ontwerp van Ben van Berkels UNStudio.
In other news: vandaag is de eerste paal geslagen voor de nieuwbouw van Utrecht Centraal.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:20 schreef Temlin het volgende:
Hoppa
[..]
http://www.gelderlander.n(...)station-afbouwen.ece
Ooh, zou station Arnhem dan nog te redden zijn?quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:20 schreef Temlin het volgende:
Hoppa
[..]
http://www.gelderlander.n(...)station-afbouwen.ece
De bouwsector ligt op zn gat, ze zitten te springen om opdrachten. Hoe moeilijk dan ook.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ooh, zou station Arnhem dan nog te redden zijn?
De 30 miljoen extra financieringen helpt natuurlijk ook. Van de zomer is de tunnel af en dan zijn ook de grootste problemen van het tijdelijke station opgelost.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:37 schreef Q. het volgende:
[..]
De bouwsector ligt op zn gat, ze zitten te springen om opdrachten. Hoe moeilijk dan ook.
Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:28 schreef Q. het volgende:
[..]
In other news: vandaag is de eerste paal geslagen voor de nieuwbouw van Utrecht Centraal.![]()
About bloody time.
Ik denk dat men zich tot nu toe beperkte tot het stuk maken van dingenquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Dat is alleen maar opknappen en niet echt bouwen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Tochtholen ftwquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:31 schreef Yreal het volgende:
Alle stations moeten gewoon naar model van Gouda of Amsterdam zuid worden gebouwd
Nee. Waarom van die gigantische projecten zoals Amsterdam Bijlmer Arena of Amsterdam Sloterdijk? Bouw gewoon een perron met een dak en een aantal schermen tegen de wind.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tochtholen ftwMessentrekkers galore
![]()
Okee je maakte een grapje toch?
Nou, ik wilde ergens geen cookie. Maar ik heb er alsnog eentje opgegeten.quote:
Ze zijn al vanaf april vorig jaar bezig, toen moesten wij dicht ivm de verbouwing etc.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Het geheel mag toch ook wel een beetje mooi zijn? Bijlmer past in zijn omgeving, Gouda ook, maar dat ligt meer aan de omgevingquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee. Waarom van die gigantische projecten zoals Amsterdam Bijlmer Arena of Amsterdam Sloterdijk? Bouw gewoon een perron met een dak en een aantal schermen tegen de wind.
Schandalig zegquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:51 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nou, ik wilde ergens geen cookie. Maar ik heb er alsnog eentje opgegeten.
Enzo. Ag, hij was lekker.
Helpen? De Go Pass is uitdrukkelijk niet geldig tot de grens, dus is het logisch als je een boete krijgt als je geen kaartje Essen-Roosendaal(gr) hebt. Ook al is dat maar 150 meter.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien zitten hier wel mensen met ervaring over geldigheid van student-OV kaarten op grenstrajecten, misschien kunnen jullie hier iemand uit de brand helpen: boete in trein naar Belgie
Precies, dat dus. Moeilijker wordt het leven nietquote:Op woensdag 19 januari 2011 18:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Helpen? De Go Pass is uitdrukkelijk niet geldig tot de grens, dus is het logisch als je een boete krijgt als je geen kaartje Essen-Roosendaal(gr) hebt. Ook al is dat maar 150 meter.
Denk om de sluitseintjes hequote:Op woensdag 19 januari 2011 18:25 schreef greavy het volgende:
Een reisje voor het goede doel
Foto's worden later nog toegevoegd. Ik ben ze nog aan het bewerken en dergelijke.
Model Amsterdam Sloterdijk Hemboog. Ben je zeker van overkapping...quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:31 schreef Yreal het volgende:
Alle stations moeten gewoon naar model van Gouda of Amsterdam zuid worden gebouwd
Ik ben benieuwd welk bedrijf verantwoordelijk is voor dit haperende besturingssysteem. IVU (Connexxion en Qbuzz), ProData (Veolia en Arriva) en INIT (RET, HTM en Syntus) kunnen het in ieder geval niet zijn...quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:35 schreef James1988 het volgende:
Het bandje van het omroepsysteem in SLT 2445 blijft hangen.
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Culemborg binnen*
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Geldermalsen binnen*
Ik ben benieuwd of dat bij Breda nog steeds zo is.
Exact hetzelfde verhaal hoorde ik vandaag van een klasgenoot.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:35 schreef James1988 het volgende:
Het bandje van het omroepsysteem in SLT 2445 blijft hangen.
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Culemborg binnen*
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Geldermalsen binnen*
Ik ben benieuwd of dat bij Breda nog steeds zo is.
En nu? Wat is hier zo bijzonder aan?quote:
-1415 min. lopenquote:Op woensdag 19 januari 2011 22:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En nu? Wat is hier zo bijzonder aan?
Ach jeetje, er zit een rekenfoutje in een scriptje. Laat Rover of Aptroot dat maar niet horen.quote:
Bron: Spitsnieuws, De Telegraaf.quote:Gevaarlijke plekken op Nederlands spoor
Het spoor in Nederland is op minstens 250 plekken levensgevaarlijk. Dat zou komen door onbezonnen bezuinigingen van spoorbeheerder Prorail. Dat zeggen deskundigen vandaag in de Telegraaf.
Wanneer aan het spoor vroeger onbedoeld iets veranderde, sprongen alle seinen op rood. Nu blijkt dat sommige wissels die beveiliging niet hebben. Prorail merkt hierdoor bijvoorbeeld niets van koperdiefstal en geeft hierdoor het spoor vrij terwijl er nog een trein op de baan kan staan. Dit kan leiden tot ongelukken. Het is wachten op dodelijke slachtoffers, zegt een specialist.
Door een eenvoudige terugkoppeling kun je het probleem voorkomen en het systeem weer onder alle omstandigheden veilig maken. Dat gebeurde vroeger ook. Maar Prorail heeft uit bezuinigingsoverwegingen voor een goedkopere en simpelere oplossing gekozen. Een onvergeeflijke fout, zegt Siem Boerema, die voor spooronderhoudsbedrijven werkt, in de ochtendkrant.
Ik denk dat hier al een hoop van je vragen door beantwoord wordt....quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Spitsnieuws, De Telegraaf.
Geen rekenfout, een if/else-blok moet deze 'rekenfout' afvangen...quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ach jeetje, er zit een rekenfoutje in een scriptje. Laat Rover of Aptroot dat maar niet horen.
Ja, maar die is er blijkbaar niet en dat aantal minuten lopen lijkt mij toch echt een rekenfout.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geen rekenfout, een if/else-blok moet deze 'rekenfout' afvangen...
Intressant foutjequote:Op woensdag 19 januari 2011 23:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee hoor, absoluut geen rekenfout. Van 23:54 naar 00:19, dezelfde dag is precies die 1415 minuten, en negatief omdat je terug in de tijd gaat. Perfect uitgerekend dus!
Tamelijk triviaalquote:
1 2 3 4 5 6 7 | DateTime beginMetLopen = new DateTime(2010, 1, 19, 23, 54, 0); DateTime stopMetLopen = new DateTime(2010, 1, 20, 0, 19, 0); TimeSpan loopTijd = stopMetLopen - beginMetLopen; Console.WriteLine("{0:00}:{1:00}:{2:00}", loopTijd.Hours, loopTijd.Minutes, loopTijd.Seconds); Console.ReadKey(); |
Je gaat vooruit...quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tamelijk triviaal
ALS (datum van tijdstip2-datum van tijdstip1 = 0 DAN t2-t1, ANDERS t2-t1 + 1440)
1440 is het aantal minuten in een etmaal.
Kun je het volgen ja? Volgende week leg ik je uit hoe je 1 + 2 doetquote:
Inmiddels is het verbeterdquote:NOS en Prorail geven falen toe
Uitgegeven: 20 januari 2011 11:18
Laatst gewijzigd: 20 januari 2011 11:18
AMSTERDAM De Nederlandse Spoorwegen (NS) en spoorwegbeheerder Prorail erkennen dat ze ondermaats hebben gepresteerd tijdens de vorst- en sneeuwperiodes deze winter.
© NU.nl/Frank de Winter
Dat weet de NOS donderdag te melden.
Meer volgt.
© NU.nl
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op donderdag 20 januari 2011 02:26 schreef Bitlord het volgende:
Greavy, een lang maar toch wat eenzijdig reisverslag. Blijkt maar duidelijk uit dat treinen een grote hobby van je zijn. Wellicht kun je het verhaal voor de lezer wat interessanter maken door enkele elementen toe te voegen:
- gesprekken die onderweg gevoerd zijn
- omschrijvingen van medereizigers
- landschap en weer waar je langs rijdt
Het is een beetje monotoom op deze wijze. Zie dit als licht opbouwende kritiek
Ik pik net een paar minuten mee tot de lunchpauze. Iemand (weet niet wie/waarvan) waarschuwt voor tariefchaos door de OV chipkaart en verwijst naar Zwitserland waar een enorme berg vervoersbedrijven wél een eenduidige tariefstructuur hebben. Met daarbij de toevoeging: regie hiervan is ministeriële verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef greavy het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Live de hoorzitting Winterspoor.
Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
"wij zijn aangenaam verrast door de uitval van de nieuwe sprinters"
Zo ben ik er laatst achter gekomen dat het reizen met een OV-chipkaart een stuk goedkoper is in de brabantliner 401 Utrecht -> Breda door niet uit te checken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft geen zak met het winterweer te maken, maar hij heeft wel gelijk. Bij die hele ov-flopkaart heerst een chaos in de tariefstructuur.
En wanneer komt de hoorzitting over de problemen op Syntus en de sporen in de Achterhoekquote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef greavy het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Live de hoorzitting Winterspoor.
Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
"wij zijn aangenaam verrast door de uitval van de nieuwe sprinters"
Volgens een huisgenoot moet je dan af en toe even langs het loket. Geen enkel probleem.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
Probleem is dat je dit maar tot op zekere hoogte kunt doen. Na een x aantal keren wordt de kaart geblokkeerd.
Als je nu één keer per jaar van Zeeuws Flaanderen tot Noord Oost Groningen reist....quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
Probleem is dat je dit maar tot op zekere hoogte kunt doen. Na een x aantal keren wordt de kaart geblokkeerd.
Neen, afdrukken op aluminium en op canvas. Gewoon om te kijken wat het wordt. Ik heb bij nog een andere leverancier ook een afdruk op canvas besteld. Wat me het beste bevalt daar laat ik uiteindelijk een hele grote maken voor in mn nieuwe huis aan de muurquote:
o, leuk ik wist niet dat ze dat deden op aluminiumquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neen, afdrukken op aluminium en op canvas. Gewoon om te kijken wat het wordt. Ik heb bij nog een andere leverancier ook een afdruk op canvas besteld. Wat me het beste bevalt daar laat ik uiteindelijk een hele grote maken voor in mn nieuwe huis aan de muur
De vorige winter reden die dingen niet eens!! In 2009 reden ze alleen maar in proefbedrijf en dat ging zo slecht dat ze half december allemaal aan de kant zijn gezet, pas toen de sneeuw weer gesmolten was werden ze voorzichtig aan weer een beetje ingezet...quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef greavy het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
Doe ik ook altijd (2 keer ofzo tot nu toe). Hoewel ik laatst ergens op internet las dat er 8 euro borg gehanteerd wordt op die lijn, maar dat is dus niet doorgevoerd?quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Eix het volgende:
[..]
Zo ben ik er laatst achter gekomen dat het reizen met een OV-chipkaart een stuk goedkoper is in de brabantliner 401 Utrecht -> Breda door niet uit te checken.
Hoewel ik geen saldo op mijn kaart had toch besloten in te checken, onder het mom van 'kijken wat'ie zegt'. Bliep, groen: Borg ¤4,-. Ik kom in Breda, wil braaf als ik ben uitchecken en de ritprijs van ¤5,80 of iets betalen: Bliep, Rood. Geen saldo. Ja, dan niet.
Ik zal morgen anders eens mijn OVC uitlezen bij een kaartautomaat. Zou wel heel fraai zijn, dan weigert dat ding me uit te checken voor ¤5,80 om dan 8 euro in te houden. Maar volgens mij was de borg ¤4,-.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:22 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd (2 keer ofzo tot nu toe). Hoewel ik laatst ergens op internet las dat er 8 euro borg gehanteerd wordt op die lijn, maar dat is dus niet doorgevoerd?
Jawel, maar dan kom je dus rood te staan op je chipkaart.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:20 schreef V2 het volgende:
Hoe werkt dat uberhaupt, als je onder de 4 euro komt en de borg niet meer kunt betalen? Kan je dan geen ritjes meer maken?
Het is maar dat de treinreiziger niet in opstand komt tegen die paljassen op het spoor...quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar mag ook weleens een parlementaire enquête naar gehouden worden ja. Maar laten we het vandaag over het wintergezeik hebben. Want we krijgen dan wel geen compensatie, we krijgen wel "excuses"Kost tenminste niks
![]()
Gaat deze collectie weldra in de verkoop? Dit is kunst van de bovenste borden...quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De grootste verschillen tussen aluminium en canvas zitten in de hoekafwerking trouwens:
Alu:
[ afbeelding ]
Canvas:
[ afbeelding ]
Ligt er wel aan wat de borg is. Om in te kunnen checken moet je saldo minimaal "borg min 4 euro" zijn. Bij NS met een borg van 10 euro kan je onder de 6 euro dus niet inchecken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:20 schreef V2 het volgende:
Hoe werkt dat uberhaupt, als je onder de 4 euro komt en de borg niet meer kunt betalen? Kan je dan geen ritjes meer maken?
Dus als je een weggooikaart koopt van 10 euro, dan kan je daar dus maar 4 euro van gebruiken, als je korte ritjes maakt. Tof systeem. Ik zie 't al een enorm succes worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ligt er wel aan wat de borg is. Om in te kunnen checken moet je saldo minimaal "borg min 4 euro" zijn. Bij NS met een borg van 10 euro kan je onder de 6 euro dus niet inchecken.
Wat is er gebeurd met 1 kaart voor al het openbaar vervoer in Nederland dan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:35 schreef Hugo__Boss het volgende:
Een weggooikaart is toch niet voor de trein?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |