abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:36:33 #203
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91544048
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef Temlin het volgende:

[..]

Ik weet dat het een :') artikel is want ze vervangen de seinen niet maar goed, hier gaat het mij om:
Echt wel. In Barendrecht wordt nu een mooier rood gebruikt. Geen #FF0000, maar een tikje meer #FF1010. ;)

Oh, en de bordjes worden roze.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91546452
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

Oh, en de bordjes worden roze.
Nah, laat dan maar zitten :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91550413
Is Houten het nieuwe Hoogeveen? Ik dacht dat er met die spoorverdubbeling er juist minder vertraging zou zijn voor de IC's.

De stopper Breda - Utrecht is in Den bosch gehalveerd. Ik vermoed een defecte slet die daar achterbleef. Ter ere daarvan maar een extra IC stop in Culemborg en Houten. Vroegâh toen ik nog dagelijks vanuit dat dorp vertrok stopte de IC absoluut nooit daar, ook niet als er al 2 stoptreinen waren uitgevallen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 08:56:28 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91550457
Er waren 2 IC's die extra te Culemborg en Houten stopten ja. De reden die daar achter hangt zal wel met de stoptreinen te maken hebben (te weinig capaciteit bijvoorbeeld)
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 09:19:02 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_91550864
Groetjes van Crientj :W
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91551170
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Groetjes van Crientj :W
Heb je weer chocolade koekjes bij haar gekocht ?

En Greavy, serieus, post eens wat foto's van je reis man.
pi_91551459
Ja Greavy, schiet eens op
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 09:51:34 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_91551494
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

Heb je weer chocolade koekjes bij haar gekocht ?

Ja, ze zijn in de bonus O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91551624
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 08:56 schreef greavy het volgende:
Er waren 2 IC's die extra te Culemborg en Houten stopten ja. De reden die daar achter hangt zal wel met de stoptreinen te maken hebben (te weinig capaciteit bijvoorbeeld)
Die van 7.35: SLT kapot...
En dan eerst 5 min. wachten en dan ook nog 2x stoppen :/
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:10:55 #212
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91551948
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, ze zijn in de bonus O+
Oei. Dan denk ik dat ik er vanmiddag ook maar weer eentje moet gaan kopen O-)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91552659
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, ze zijn in de bonus O+
Ik had het gezien ja :') . Al moet ik zeggen, als ik een vrouw was had ik zeker klaargekomen van die dingen, wat gruwelijk veel chocolade zit daarin zeg :9~
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 10:46:46 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_91552923
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik had het gezien ja :') . Al moet ik zeggen, als ik een vrouw was had ik zeker klaargekomen van die dingen, wat gruwelijk veel chocolade zit daarin zeg :9~
Ja, en het erge is dat ik ook ontdekt heb dat ze bij de AH XL hier ze ook verkocht worden :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 19 januari 2011 @ 11:00:45 #215
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_91553408
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:33 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Kosice! _O_
Mooie stad, alleen nooit met de trein geweest.. wel lang staan wachten voor de overweg. Daar gaan ze pas vroeg dicht!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_91554066
Haha :p ze zijn lekker, maar vol kcal. Ik twijfel nog, of ik dr eentje ga opeten, maar denk het niet.

Chococookie icm cup a soup kip is niet echt lekker denk ik.
pi_91554693
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 11:19 schreef Crientj het volgende:
Haha :p ze zijn lekker, maar vol kcal. Ik twijfel nog, of ik dr eentje ga opeten, maar denk het niet.

Chococookie icm cup a soup kip is niet echt lekker denk ik.
Wat heb je aan een modellen lichaam als je niks lekkers meer kunt eten? oO<
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 12:02:25 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_91555591
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 11:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat heb je aan een modellen lichaam als je niks lekkers meer kunt eten? oO<
Dat, en je kunt ze ook doorsnijden :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91563704
Hoppa _O_

quote:
Vier aannemersbedrijven en bouwconsortia hebben interesse in de bouw van de nieuwe OV Terminal van Station Arnhem, het belangrijkste openbaarvervoerknooppunt van Gelderland. De bouwers buigen zich momenteel over de gedetailleerde informatie van ProRail over het ontwerp van Ben van Berkels UNStudio.
http://www.gelderlander.n(...)station-afbouwen.ece
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:28:40 #220
141482 Q.
JurassiQ
pi_91564101
quote:
In other news: vandaag is de eerste paal geslagen voor de nieuwbouw van Utrecht Centraal. *O*

About bloody time.
For great justice!
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 15:32:51 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_91564293
quote:
Ooh, zou station Arnhem dan nog te redden zijn?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:37:31 #222
141482 Q.
JurassiQ
pi_91564492
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 15:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ooh, zou station Arnhem dan nog te redden zijn?
De bouwsector ligt op zn gat, ze zitten te springen om opdrachten. Hoe moeilijk dan ook. :7
For great justice!
pi_91564759
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:37 schreef Q. het volgende:

[..]

De bouwsector ligt op zn gat, ze zitten te springen om opdrachten. Hoe moeilijk dan ook. :7
De 30 miljoen extra financieringen helpt natuurlijk ook. Van de zomer is de tunnel af en dan zijn ook de grootste problemen van het tijdelijke station opgelost.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:18:04 #224
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91566531
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:28 schreef Q. het volgende:

[..]

In other news: vandaag is de eerste paal geslagen voor de nieuwbouw van Utrecht Centraal. *O*

About bloody time.
Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91566558
Gheh, i failed.
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 16:20:34 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_91566679
Why?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91566890
quote:
5s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:

[..]

Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Ik denk dat men zich tot nu toe beperkte tot het stuk maken van dingen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:30:25 #228
141482 Q.
JurassiQ
pi_91567213
quote:
5s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:

[..]

Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Dat is alleen maar opknappen en niet echt bouwen. :7
For great justice!
pi_91567280
Alle stations moeten gewoon naar model van Gouda of Amsterdam zuid worden gebouwd ^O^
pi_91567580
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:31 schreef Yreal het volgende:
Alle stations moeten gewoon naar model van Gouda of Amsterdam zuid worden gebouwd ^O^
Tochtholen ftw *O* Messentrekkers galore *O*

Okee je maakte een grapje toch? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91567895
quote:
10s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tochtholen ftw *O* Messentrekkers galore *O*

Okee je maakte een grapje toch? :)
Nee. Waarom van die gigantische projecten zoals Amsterdam Bijlmer Arena of Amsterdam Sloterdijk? Bouw gewoon een perron met een dak en een aantal schermen tegen de wind.
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 16:45:47 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_91567979
Nou ja, het mag ook wel iets voorstellen, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91568208
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Why?
Nou, ik wilde ergens geen cookie. Maar ik heb er alsnog eentje opgegeten. :')
Enzo. Ag, hij was lekker.
pi_91568243
quote:
5s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:

[..]

Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Ze zijn al vanaf april vorig jaar bezig, toen moesten wij dicht ivm de verbouwing etc.
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:08:05 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91569010
Vandaag was er weer eens een "blokkade" in de tunnel bij Barendrecht. Gelukkig was het vrij snel verholpen. De trein van 14:41 uit Lombardijen naar Roosendaal werd om 15:00 opgeheven nadat het er 20 minuten stil heeft gestaan. Het materieel ging over in de Stoptrein naar Dordrecht van 14:54 die te Rotterdam CS opgeheven werd. Reizigers voor de Stoptrein ri Roosendaal kregen hierdoor gelijk minimaal +60...
Om 15:07 reden wij weer, de omroep meldde dat het treinverkeer volledig hervat was, maar je rekening moest houden met kleine vertragingen.
pi_91570297
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee. Waarom van die gigantische projecten zoals Amsterdam Bijlmer Arena of Amsterdam Sloterdijk? Bouw gewoon een perron met een dak en een aantal schermen tegen de wind.
Het geheel mag toch ook wel een beetje mooi zijn? Bijlmer past in zijn omgeving, Gouda ook, maar dat ligt meer aan de omgeving :')
Stations met enkel een simpele overkapping zijn prima voor onbelangrijke stations waar niet overgestapt hoeft te worden, maar een groot station mag best wat meer, zeker om het in de omgeving te laten passen.
Hoewel die overkapping bij Arnhem wel iets te overdreven is. En hoe lang blijft dat wit :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 januari 2011 @ 17:35:35 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91570332
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:51 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nou, ik wilde ergens geen cookie. Maar ik heb er alsnog eentje opgegeten. :')
Enzo. Ag, hij was lekker.
Schandalig zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91571117
Misschien zitten hier wel mensen met ervaring over geldigheid van student-OV kaarten op grenstrajecten, misschien kunnen jullie hier iemand uit de brand helpen: boete in trein naar Belgie
pi_91571686
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien zitten hier wel mensen met ervaring over geldigheid van student-OV kaarten op grenstrajecten, misschien kunnen jullie hier iemand uit de brand helpen: boete in trein naar Belgie
Helpen? De Go Pass is uitdrukkelijk niet geldig tot de grens, dus is het logisch als je een boete krijgt als je geen kaartje Essen-Roosendaal(gr) hebt. Ook al is dat maar 150 meter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2011 18:14:37 ]
pi_91572019
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Helpen? De Go Pass is uitdrukkelijk niet geldig tot de grens, dus is het logisch als je een boete krijgt als je geen kaartje Essen-Roosendaal(gr) hebt. Ook al is dat maar 150 meter.
Precies, dat dus. Moeilijker wordt het leven niet ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:25:38 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91572133
Een reisje voor het goede doel

Vrijdag avond, 19:15. Het vertrek vindt eerder plaats dan gepland. Ik ga van Zwijndrecht via Dordrecht naar Rotterdam. Vanaf daar kies ik de 1977 IC naar Eindhoven/Venlo, zoals mijn schema al aangeeft. Waarom ik eerder op pad ging? Ik verveelde mij, en ben toen maar vertrokken! Sebastiaan zit al in de trein die uit Den Haag komt, daar komt hij vandaan. Ik moest even zoeken, hij zat in de vierde rijtuig, maar ik stapte net bij de verkeerde deur in, dus de hele coupé doorlopen. Samen reizen wij af naar Eindhoven. De trein was best druk. Na Tilburg leek het wel half uitgestorven.. In Eindhoven stond de Olympische VIRM 9525 ons al op te wachten voor de reis naar Sittard. Om die tijd word er niet meer gecombineerd/gesplitst in Sittard Daar moesten wij overstappen naar Heerlen. Ondertussen was Bart in Roermond er al bijgekomen.

De overstap in Sittard was super. Geen problemen gehad. De reis naar Heerlen verloopt spoedig en volledig volgens schema. Wanneer wij in Heerlen aankomen stond Martin ons al op te wachten. Hij had nog wat geld gedoneerd en de reis ging toen met ons vieren naar Maastricht. Onderweg was het erg gezellig. Er werd over vanalles gebabbeld. In Maastricht ging Martin weer naar zijn auto (en met de auto naar België terug), en wij gingen naar onze trein. VIRM 9401 stond klaar voor ons. Onderweg was het erg gezellig. Slapen was er niet bij. De reis verliep in totaal oogpunt gezien prima. Onderweg nog kleine vertragingen gehad. Wij kwamen iets te laat in Den Bosch. Daar konden wij niet op tijd vertrekken want een rangeer ritje SLT kreeg voorrang. Hierdoor vertrokken wij met een kleine plus. Nog voordat wij voorbij Lunetten waren, was de vertraging al -1! In Utrecht stonden wij met -3 aan het perron. Opweg naar Amsterdam reden wij ver voor op schema, ruim 15 minuten. Het laatste stukje werd de tijd die wij voorliepen weer terug gebracht door langzaam te rijden. Te Amsterdam kwamen wij met -4 aan. De reis verliep tot aan Rotterdam verder zonder problemen.

In Rotterdam zonder problemen de overstap gehaald op de volgende trein, trein 2413 naar Utrecht van 4:05. Dit betrof ICMm-IV 4219. OBIS en Wifi, althans, zou je denken. OBIS schermen stonden aan, maar waren niet ingesteld. WiFi werkte ook niet. Verbinden lukte, alleen kreeg je geen internet toegang. Dat was wel jammer! Dan maar even via de mobiele telefoon verbinden met de laptop. Konden we tenminste even wat aan de blog werken en actuele reisinformatie bekijken.
In Utrecht waren wij nog even langs de Kiosk gelopen. Die is in het weekend in de hal open van 0:00 t/m 0:00. 24 uur lang dus. Vanaf daar door naar spoor 3. De trein mocht je pas betreden nadat je je kaartje had laten zien, DDAR 7838. Dus die lieten wij ook zien, en omdat er maar één deur in het midden open was, en wij in de mDDM wouden zitten, terug lopen. In Weesp gewacht op de volgende trein. Dit werd SGMm-III 2938. Het leek net een NS personeelstrein, de eerste klas zat vol met NS personeel. Maar wij konden nog plaats bemachtigen!

Aangekomen in Amsterdam de SLT opgezocht naar Alkmaar. Ook hier was toegangscontrole vereist. Een nadeel was wel dat de treeplank bij de deur niet uitgeschoven was (want de deuren waren niet allemaal ontgrendeld). Het betrof hier SLT-VI 2612. Aankomst te Alkmaar was -3.

Enfin, in Alkmaar nog even bij Café-T een kop thee gehaald voor mij, Bart en Sebastiaan namen chocolademelk. Toen op de trein gewacht, die met een kleine plus (2 minuten) vertrok. Het personeel kwam wat laat aanlopen.. Ach, het is nog vroeg! Zolang jullie onze overstap niet verkloten vinden wij het niet erg, zeiden wij tegen elkaar. In Hoorn waren we wel weer exact op tijd. Vanaf Hoorn een iets andere planning als gepland. Daar namen wij de Intercity naar Amsterdam CS van 7:51, maar wij gingen tot Sloterdijk. Daar laadde ik even geld op mijn OV-Chipkaart, en gingen met de metro van 8:21 richting Amsterdam Zuid. Waarom? Omdat wij de overstap op de Berlijntrein niet wouden missen. Dat gebeurde ook niet als wij via deze route gingen. De Stoptrein wil namelijk wel eens te laat op Schiphol arriveren, en dat bleek achteraf ook zo te zijn. Nu zaten wij tenminste in de Berlijntrein, eerste klas en wel!

Enfin, in Amsterdam Zuid kwam bijna als enige trein de Berlijntrein op tijd. De trein naar Leeuwarden vertrok met +15 ongeveer, dus die zagen wij ook nog net wegrijden. De Berlijntrein miste de eerste klas, rijtuig 12. Barbistro zat er wel in. Daar hadden wij nog plaats kunnen vinden, maar bij Duivendrecht was elke zitplaats afgegeven. Opvallend is wel dat het personeel rustig blijft en iedereen uitlegt dat er een rijtuig mist, je een alternatieve zitplaats geeft e.d. Sebastiaan haalde daar een ontbijt en ik later nog een simpele baguette (of hoe je het ook maar schrijft). In Amersfoort aangekomen bleek onze trein naar Groningen met +10 aangekondigd te zijn, nog wel op spoor 2. Maar dit werd spoor 1. Dat is ook niet erg, zelfde perroneiland. De Stoptrein naar Zwolle mocht als eerst vertrekken. Onze trein kwam toen binnen. ICMm-III 4038 en ICMm-IV 4219 met nog een ongereviseerde ICM-IV(voor Leeuwarden) en ICMm(Tot Zwolle) erachter. De 4038 zonder OBIS/Wifi en de 4219 wederom met niets werkend.. Vertrok vrij snel uit Amersfoort, en wij kachelden achter de stoptrein aan, tot Putten. Daar stond de Stoptrein op een zijspoortje. Toen ging de snelheid er weer op, en werd hoogstens 5 minuten goed gemaakt. In Zwolle vertrokken wij zeer snel, maar de Stoptrein naar Groningen was al weg. Hier hebben wij tot Groningen achter gezeten, dus iets meer vertraging gekregen. Dit zorgde uiteindelijk niet voor problemen, want wij hadden 39 minuten overstap in Groningen gepland. Dat kwam in dit geval erg goed uit!

In Groningen werden wij opgewacht door Martijn, Jeroen en Pim. Daar nog even mee gebabbeld. Pim vertrok iets eerder om onze trein nog te platen. Martijn en Jeroen wachtten op ons tot wij ook weg waren, maar om 15:00 waren ze nog op Groningen.. In Leeuwarden werd volgens schema gearriveerd. Onderweg moesten wij nog wachten op een verlate stoptrein uit Leeuwarden, maar dat leverde dus geen problemen op. Daardoor was de +3 toen dus alweer ingelopen in Leeuwarden.
In Leeuwarden stond de volgende ICMm-III ons al op te wachten, met Wifi werkend. Dat was wel relaxed. Drie minuten te vroeg in Zwolle aangekomen, de Stoptrein naar Kampen kwam ook op tijd binnen. Betrof NSR stel 3429, dus niet een Zwolle-Kampen stel. Terug in Zwolle stond een solo Plan V gereed voor de Stoptrein naar Emmen, stel 963. In Mariënberg waren wij netjes op tijd. Wij zijn niet via Hardenberg gegaan, want het wachten was toch niet zo erg.

Er waren 2 jongens bezig met over de sporen te lopen. Sebastiaan heeft daarop de Spoorwegpolitie gebeld. Die hebben het gelijk doorgegeven aan de machinisten om Rijden Op Zicht af te geven. Er was ook een klein brandje gesticht in de berm. Hoe het exact afgelopen is, weet ik niet. Wij vertrokken later in Lint 45 naar Almelo. In Almelo kwamen er 3x ICMm-III binnen voor Den Haag/Rotterdam. Wij gingen in het middelste stel. Wifi erbij, dus gelijk wat aan de blog werken. In Deventer werd er nog een ICMm-IV bijgeplaatst. Wij reden dus met 13 bakken! Lekkere lengte.

In Amersfoort aangekomen kwamen de mensen van de Stichting DE-III ons verwelkomen. Hun vonden het ook een leuke prestatie! Tijdens het babbelen doorgelopen naar de Smullers voor wat eten. Eten hadden wij, door naar de Protos. Nadeel van de Protos is dat er zo weinig ruimte is in de eerste klas.. Weinig ruimte voor je benen en dergelijke. Wel een voordeel is het Wifi en de stopcontacten.

In Ede-Wageningen door rennen net de IC van 17:48 naar Arnhem gehaald. Die kwam iets te laat binnen, terwijl wij iets te vroeg aankwamen. Toen door naar Arnhem voor de IC naar Roosendaal. Die reed ook netjes op tijd. In Den Bosch gingen Sebastiaan en Bart elk de trein uit. Bart ging richting Roermond, Sebastiaan richting Schiphol. Ik ging door naar Roosendaal. In Roosendaal nam ik de Benelux trein naar Amsterdam, waarin ik tot Dordrecht meeging. De omroep meldde dat wij 6 minuten te vroeg in Dordrecht waren, en de overstap op de Sneltrein naar Amsterdam nog gehaald kon worden. Netjes! Is dus ook snel doorgereden onderweg.

Ik nam de Stoptrein van 21:07 naar Den Haag. Mijn eindpunt lag bij Zwijndrecht, 1 halte. De Stoptrein ging over het 3e spoor op de brug. De buitenste 2 sporen waren buiten gebruik ivm herstelwerkzaamheden van de spoorstaafbruik en de ES-lassen. Wij kwamen dus aan op spoor 3 in Zwijndrecht. De afhandeling over 2 sporen leek netjes te gaan, want er waren geen treinen opgeheven. Er was erg weinig gecontroleerd. Dit was op twee handen zeker te tellen.

Hierbij het einde van mijn reisverslag.

Foto's worden later nog toegevoegd. Ik ben ze nog aan het bewerken en dergelijke.
pi_91572150
ZO, om de ellendigheid van het weer en het grieperig thuiszitten te bestrijden heb ik even mijn voorseizoen in elkaar geflanst:

25-27 februari een weekendje Hannover, wat ik daar ga doen kijk ik nog wel even. Misschien wel de Harz in :P
19 maart mijn Thalysdebuut (met Voucher voor een gratis Leuk Geschenk) naar Paris
2 april met de Nederlandse Vereniging voor Beurtvaarders en Schippers naar een smalspoorbaantje door het veengebied in Ostfriesland
23 april naar de Stoomtrein der Drie Valleien (in Wallonië) , ook al rijdt er geen stoom die dag.

Heb ik tenminste wat dingetjes om naar uit te kijken *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91572174
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:25 schreef greavy het volgende:
Een reisje voor het goede doel

Foto's worden later nog toegevoegd. Ik ben ze nog aan het bewerken en dergelijke.
Denk om de sluitseintjes he :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:35:14 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91577702
Plan T (of V) teruggevonden in Zaandam
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:07:02 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91577854
De staan er al tijden.. De sloper mag niet slopen vanwege asbest dacht ik.
pi_91580175
ja klopt, in mei 2010 stonden ze er al. zal er nog eens wat fotos van maken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:35:54 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91584720
Het bandje van het omroepsysteem in SLT 2445 blijft hangen.

"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Culemborg binnen*
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Geldermalsen binnen*

Ik ben benieuwd of dat bij Breda nog steeds zo is. :)
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:45:06 #249
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91585488
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:31 schreef Yreal het volgende:
Alle stations moeten gewoon naar model van Gouda of Amsterdam zuid worden gebouwd ^O^
Model Amsterdam Sloterdijk Hemboog. Ben je zeker van overkapping...

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:35 schreef James1988 het volgende:
Het bandje van het omroepsysteem in SLT 2445 blijft hangen.

"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Culemborg binnen*
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Geldermalsen binnen*

Ik ben benieuwd of dat bij Breda nog steeds zo is. :)
Ik ben benieuwd welk bedrijf verantwoordelijk is voor dit haperende besturingssysteem. IVU (Connexxion en Qbuzz), ProData (Veolia en Arriva) en INIT (RET, HTM en Syntus) kunnen het in ieder geval niet zijn...
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:07:51 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91587310

Gevonden op OHIH.
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:14:25 #251
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91587780
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:35 schreef James1988 het volgende:
Het bandje van het omroepsysteem in SLT 2445 blijft hangen.

"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Culemborg binnen*
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Geldermalsen binnen*

Ik ben benieuwd of dat bij Breda nog steeds zo is. :)
Exact hetzelfde verhaal hoorde ik vandaag van een klasgenoot. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:20:57 #252
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91588254
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:07 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Gevonden op OHIH.
En nu? Wat is hier zo bijzonder aan?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91588366
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En nu? Wat is hier zo bijzonder aan?
-1415 min. lopen
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:27:13 #254
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91588773
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 22:22 schreef Rian. het volgende:

[..]

-1415 min. lopen
Ach jeetje, er zit een rekenfoutje in een scriptje. Laat Rover of Aptroot dat maar niet horen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:27:25 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91588783
quote:
Gevaarlijke plekken op Nederlands spoor

Het spoor in Nederland is op minstens 250 plekken levensgevaarlijk. Dat zou komen door onbezonnen bezuinigingen van spoorbeheerder Prorail. Dat zeggen deskundigen vandaag in de Telegraaf.

Wanneer aan het spoor vroeger onbedoeld iets veranderde, sprongen alle seinen op rood. Nu blijkt dat sommige wissels die beveiliging niet hebben. Prorail merkt hierdoor bijvoorbeeld niets van koperdiefstal en geeft hierdoor het spoor vrij terwijl er nog een trein op de baan kan staan. Dit kan leiden tot ongelukken. Het is wachten op dodelijke slachtoffers, zegt een specialist.

Door een eenvoudige terugkoppeling kun je het probleem voorkomen en het systeem weer onder alle omstandigheden veilig maken. Dat gebeurde vroeger ook. Maar Prorail heeft uit bezuinigingsoverwegingen voor een goedkopere en simpelere oplossing gekozen. Een onvergeeflijke fout, zegt Siem Boerema, die voor spooronderhoudsbedrijven werkt, in de ochtendkrant.
Bron: Spitsnieuws, De Telegraaf.

Een paar kantnoten:
1) Welke deskundigen? Waarom worden die niet bij naam genoemd ("dr. X Y werkzaam bij Movares")
2) Welke punten zijn onveilig? Zijn dat punten zoals de wissels bij Hoofddorp waar iedere dag duizenden reizigers langskomen in honderden treinen, of is dat een wissel naar een rangeerspoor bij Roodeschool?
3) Siem Boerema is de machinist die het ongeval bij Barendrecht heeft overleefd. Kennelijk werkt hij tegenwoordig voor onderhoudsbedrijven, er is een mogelijkheid dat hij met zijn uitspraken probeert mensen te triggeren om ERTMS versneld in te voeren.
4) Waarom zou ineens blijken dat 250 wissels niet failsafe zijn aangelegd, en waarom zou iemand dat goedkeuren?
5) Waarom zou dit nu ineens bekend worden als "schokkende ontdekking" terwijl ProRail naar mijn weten verantwoording moet afleggen aan de Tweede Kamer, en dat het IVW hier onmogelijk mee akkoord zou gaan?
6) In de normale situatie is alles veilig. Pas wanneer gekken aan deze systemen gaan rommelen ontstaat er een mogelijk onveilige situatie. Maar die gekken verdienen dan ook een knieschijfschot als je het mij vraagt.
pi_91591352
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Spitsnieuws, De Telegraaf.

Ik denk dat hier al een hoop van je vragen door beantwoord wordt....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:33:52 #257
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91592777
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ach jeetje, er zit een rekenfoutje in een scriptje. Laat Rover of Aptroot dat maar niet horen.
Geen rekenfout, een if/else-blok moet deze 'rekenfout' afvangen...
pi_91593313
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Geen rekenfout, een if/else-blok moet deze 'rekenfout' afvangen...
Ja, maar die is er blijkbaar niet en dat aantal minuten lopen lijkt mij toch echt een rekenfout.
pi_91593515
Nee hoor, absoluut geen rekenfout. Van 23:54 naar 00:19, dezelfde dag is precies die 1415 minuten, en negatief omdat je terug in de tijd gaat. Perfect uitgerekend dus! :D
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:51:00 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91593770
Dat is dus gewoon stom uitgerekend, een simpel TimeSpan-object kan je precies zeggen dat dit 25 minuten moet zijn. :')
pi_91594223
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee hoor, absoluut geen rekenfout. Van 23:54 naar 00:19, dezelfde dag is precies die 1415 minuten, en negatief omdat je terug in de tijd gaat. Perfect uitgerekend dus! :D
Intressant foutje
pi_91595856
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

Intressant foutje
Tamelijk triviaal

ALS (datum van tijdstip2-datum van tijdstip1 = 0 DAN t2-t1, ANDERS t2-t1 + 1440)

1440 is het aantal minuten in een etmaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:43:43 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91596381
Nog makkelijker (C#):

1
2
3
4
5
6
7
DateTime beginMetLopen = new DateTime(2010, 1, 19, 23, 54, 0);
DateTime stopMetLopen = new DateTime(2010, 1, 20, 0, 19, 0);

TimeSpan loopTijd = stopMetLopen - beginMetLopen;

Console.WriteLine("{0:00}:{1:00}:{2:00}", loopTijd.Hours, loopTijd.Minutes, loopTijd.Seconds);
Console.ReadKey();

Output: 00:25:00.
  donderdag 20 januari 2011 @ 01:35:51 #264
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91597923
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tamelijk triviaal

ALS (datum van tijdstip2-datum van tijdstip1 = 0 DAN t2-t1, ANDERS t2-t1 + 1440)

1440 is het aantal minuten in een etmaal.
Je gaat vooruit... :Y _O_
pi_91598540
Greavy, een lang maar toch wat eenzijdig reisverslag. Blijkt maar duidelijk uit dat treinen een grote hobby van je zijn. Wellicht kun je het verhaal voor de lezer wat interessanter maken door enkele elementen toe te voegen:
- gesprekken die onderweg gevoerd zijn
- omschrijvingen van medereizigers
- landschap en weer waar je langs rijdt

Het is een beetje monotoom op deze wijze. Zie dit als licht opbouwende kritiek
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:06:40 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91602185
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Live de hoorzitting Winterspoor.

Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
"wij zijn aangenaam verrast door de uitval van de nieuwe sprinters"
pi_91604077
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 01:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je gaat vooruit... :Y _O_
Kun je het volgen ja? Volgende week leg ik je uit hoe je 1 + 2 doet *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 11:24:13 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_91604411
Naast de NS heeft ook de NOS het fout gedaan, volgens nu.nl :')

quote:
NOS en Prorail geven falen toe

Uitgegeven: 20 januari 2011 11:18
Laatst gewijzigd: 20 januari 2011 11:18

AMSTERDAM De Nederlandse Spoorwegen (NS) en spoorwegbeheerder Prorail erkennen dat ze ondermaats hebben gepresteerd tijdens de vorst- en sneeuwperiodes deze winter.

© NU.nl/Frank de Winter
Dat weet de NOS donderdag te melden.

Meer volgt.

© NU.nl
Inmiddels is het verbeterd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:31:47 #269
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91604663
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 02:26 schreef Bitlord het volgende:
Greavy, een lang maar toch wat eenzijdig reisverslag. Blijkt maar duidelijk uit dat treinen een grote hobby van je zijn. Wellicht kun je het verhaal voor de lezer wat interessanter maken door enkele elementen toe te voegen:
- gesprekken die onderweg gevoerd zijn
- omschrijvingen van medereizigers
- landschap en weer waar je langs rijdt

Het is een beetje monotoom op deze wijze. Zie dit als licht opbouwende kritiek
Daar sluit ik me bij aan. :) Voor mij persoonlijk maakt het niet zo heel veel uit of je nu met -1 of +1 rijdt, of in V-IRM 94xx. Als je met een OV-chipkaart stel met +25 in Utrecht aankomt dan zou ik het wel vermelden, maar allerhande kleine details niet.

Ik ben overigens benieuwd naar de foto's! :) En als je snel bent kun je de TT waarmaken. :9
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91606418
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef greavy het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Live de hoorzitting Winterspoor.

Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
"wij zijn aangenaam verrast door de uitval van de nieuwe sprinters"
Ik pik net een paar minuten mee tot de lunchpauze. Iemand (weet niet wie/waarvan) waarschuwt voor tariefchaos door de OV chipkaart en verwijst naar Zwitserland waar een enorme berg vervoersbedrijven wél een eenduidige tariefstructuur hebben. Met daarbij de toevoeging: regie hiervan is ministeriële verantwoordelijkheid.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 januari 2011 @ 12:20:03 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91606529
Heeft geen zak met het winterweer te maken, maar hij heeft wel gelijk. Bij die hele ov-flopkaart heerst een chaos in de tariefstructuur.

Je kunt zomaar een boete krijgen als je tussen Arnhem en Elst reist omdat je bij de NS ingecheckt bent en met Syntus reist bijvoorbeeld :')

Dan heb ik het nog niet over vervoerders die over dezelfde trajecten rijden en verschillende tarieven hanteren. :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91607097
Daar mag ook weleens een parlementaire enquête naar gehouden worden ja. Maar laten we het vandaag over het wintergezeik hebben. Want we krijgen dan wel geen compensatie, we krijgen wel "excuses" _O_ Kost tenminste niks :')

Iemand enig idee hoe ik morgen met de excuses van 9:23 naar m'n werk kom? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:57:10 #273
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91607849
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft geen zak met het winterweer te maken, maar hij heeft wel gelijk. Bij die hele ov-flopkaart heerst een chaos in de tariefstructuur.

Zo ben ik er laatst achter gekomen dat het reizen met een OV-chipkaart een stuk goedkoper is in de brabantliner 401 Utrecht -> Breda door niet uit te checken.

Hoewel ik geen saldo op mijn kaart had toch besloten in te checken, onder het mom van 'kijken wat'ie zegt'. Bliep, groen: Borg ¤4,-. Ik kom in Breda, wil braaf als ik ben uitchecken en de ritprijs van ¤5,80 of iets betalen: Bliep, Rood. Geen saldo. Ja, dan niet. _O-
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 januari 2011 @ 12:59:32 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91607929
Probleem is dat je dit maar tot op zekere hoogte kunt doen. Na een x aantal keren wordt de kaart geblokkeerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91607943
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef greavy het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Live de hoorzitting Winterspoor.

Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
"wij zijn aangenaam verrast door de uitval van de nieuwe sprinters"
En wanneer komt de hoorzitting over de problemen op Syntus en de sporen in de Achterhoek :r hypocriet gelul.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:08:10 #276
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91608256
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
Probleem is dat je dit maar tot op zekere hoogte kunt doen. Na een x aantal keren wordt de kaart geblokkeerd.
Volgens een huisgenoot moet je dan af en toe even langs het loket. Geen enkel probleem. :+

Enfin, die OVC is gewoon een blackbox voor reiziger en chauffeur. Hou de toverkaart maar voor de lezer en kijken of je groen krijgt. :')

Ik ben erg benieuwd naar de concrete resultaten die voortvloeien uit deze hoorzitting. :9
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91608855
_O- die Duitser wil niets zeggen over concurrentie in Duitsland :D :D :D geniaal.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91608989
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
Probleem is dat je dit maar tot op zekere hoogte kunt doen. Na een x aantal keren wordt de kaart geblokkeerd.
Als je nu één keer per jaar van Zeeuws Flaanderen tot Noord Oost Groningen reist.... :P
pi_91609373


Jeuj :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:40:00 #280
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91609618
Fotoboek van bordjes? :?

Jaap Boonstra (hoogleraar)prijst/verheerlijkt vandaag de NS in een artikel in de Volkskrant. (helaas niet online)
Komt er op neer hoe geweldig blij we dienen te zijn met de NS en veel te veel klagen en zeuren. Trekt vergelijking met een automobilist die in de file staat en ook niet loopt te zeuren bij Rijkswaterstaat. Affijn een heleboel cijfertjes, klantgerichtheid en innovatiekracht wordt eruit gelicht met goede scores (misschien de enige die hij kon vinden die goed zijn of het feit dat hij klusjes gedaan heeft voor de NS?) affijn een verhaal dat van los zand aan elkaar zit en echt niet enige bruikbare informatie geeft imho.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91609816
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:40 schreef bork het volgende:
Fotoboek van bordjes? :?
Neen, afdrukken op aluminium en op canvas. Gewoon om te kijken wat het wordt. Ik heb bij nog een andere leverancier ook een afdruk op canvas besteld. Wat me het beste bevalt daar laat ik uiteindelijk een hele grote maken voor in mn nieuwe huis aan de muur :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:46:21 #282
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91609901
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Neen, afdrukken op aluminium en op canvas. Gewoon om te kijken wat het wordt. Ik heb bij nog een andere leverancier ook een afdruk op canvas besteld. Wat me het beste bevalt daar laat ik uiteindelijk een hele grote maken voor in mn nieuwe huis aan de muur :)
o, leuk ik wist niet dat ze dat deden op aluminium
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:50:51 #283
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91610142
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef greavy het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
De vorige winter reden die dingen niet eens!! In 2009 reden ze alleen maar in proefbedrijf en dat ging zo slecht dat ze half december allemaal aan de kant zijn gezet, pas toen de sneeuw weer gesmolten was werden ze voorzichtig aan weer een beetje ingezet...
pi_91610320
Arriva PLC :') die zijn gewoon over genomen door DB.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91610556
De grootste verschillen tussen aluminium en canvas zitten in de hoekafwerking trouwens:

Alu:


Canvas:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91610649
Thenk joe verrie much, mister xx and xx from de Dutch Baan.
Eh, Deutsche Baan, eh,m Deutsche Ban, eh, Thenk Joeee.

Ging weer lekker in die hoorzitting :')
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:52:48 #287
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91613067
Dr_Flash: en canvas heeft wat meer een structuurtje. Vooral bij fotos met veel egale vlakken kan dat wel mooi zijn, als je er van houdt :)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:28:12 #288
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91614509
Alu kan je weer beter schoonmaken :) (bork is in bezit van een pocket-bork vandaar :P )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91617066
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Zo ben ik er laatst achter gekomen dat het reizen met een OV-chipkaart een stuk goedkoper is in de brabantliner 401 Utrecht -> Breda door niet uit te checken.

Hoewel ik geen saldo op mijn kaart had toch besloten in te checken, onder het mom van 'kijken wat'ie zegt'. Bliep, groen: Borg ¤4,-. Ik kom in Breda, wil braaf als ik ben uitchecken en de ritprijs van ¤5,80 of iets betalen: Bliep, Rood. Geen saldo. Ja, dan niet. _O-
Doe ik ook altijd (2 keer ofzo tot nu toe). Hoewel ik laatst ergens op internet las dat er 8 euro borg gehanteerd wordt op die lijn, maar dat is dus niet doorgevoerd?
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:18:40 #290
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91619778
quote:
19s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:22 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Doe ik ook altijd (2 keer ofzo tot nu toe). Hoewel ik laatst ergens op internet las dat er 8 euro borg gehanteerd wordt op die lijn, maar dat is dus niet doorgevoerd?
Ik zal morgen anders eens mijn OVC uitlezen bij een kaartautomaat. Zou wel heel fraai zijn, dan weigert dat ding me uit te checken voor ¤5,80 om dan 8 euro in te houden. Maar volgens mij was de borg ¤4,-.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:20:18 #291
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91619848
Hoe werkt dat uberhaupt, als je onder de 4 euro komt en de borg niet meer kunt betalen? Kan je dan geen ritjes meer maken?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91620021
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:20 schreef V2 het volgende:
Hoe werkt dat uberhaupt, als je onder de 4 euro komt en de borg niet meer kunt betalen? Kan je dan geen ritjes meer maken?
Jawel, maar dan kom je dus rood te staan op je chipkaart.

En als je rood staat, dán kun je geen ritten meer maken. Tenminste geen ritten die geld kosten / waarvoor borg vereist is.
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:30:42 #293
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91622525
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar mag ook weleens een parlementaire enquête naar gehouden worden ja. Maar laten we het vandaag over het wintergezeik hebben. Want we krijgen dan wel geen compensatie, we krijgen wel "excuses" _O_ Kost tenminste niks :')
Het is maar dat de treinreiziger niet in opstand komt tegen die paljassen op het spoor...

Ik zou best wel een ludieke actie organiseren om ze de les te lezen...
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:31:52 #294
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91622560
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De grootste verschillen tussen aluminium en canvas zitten in de hoekafwerking trouwens:

Alu:
[ afbeelding ]

Canvas:
[ afbeelding ]
Gaat deze collectie weldra in de verkoop? Dit is kunst van de bovenste borden...
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:23:05 #295
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91625143
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:20 schreef V2 het volgende:
Hoe werkt dat uberhaupt, als je onder de 4 euro komt en de borg niet meer kunt betalen? Kan je dan geen ritjes meer maken?
Ligt er wel aan wat de borg is. Om in te kunnen checken moet je saldo minimaal "borg min 4 euro" zijn. Bij NS met een borg van 10 euro kan je onder de 6 euro dus niet inchecken.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:27:52 #296
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91625421
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:23 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ligt er wel aan wat de borg is. Om in te kunnen checken moet je saldo minimaal "borg min 4 euro" zijn. Bij NS met een borg van 10 euro kan je onder de 6 euro dus niet inchecken.
Dus als je een weggooikaart koopt van 10 euro, dan kan je daar dus maar 4 euro van gebruiken, als je korte ritjes maakt. Tof systeem. Ik zie 't al een enorm succes worden.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91625846
Een weggooikaart is toch niet voor de trein?
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:38:53 #298
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91626077
quote:
19s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:35 schreef Hugo__Boss het volgende:
Een weggooikaart is toch niet voor de trein?
Wat is er gebeurd met 1 kaart voor al het openbaar vervoer in Nederland dan?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:52:26 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91626919
Weggooikaartjes worden alleen in Amsterdam en Rotterdam gebruikt omdat ze de metro ook openen. In bijvoorbeeld Leeuwarden is dat niet van toepassing en kost een wegwerp-OV-chipkaart meer dan ouderwets papier.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:56:33 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91627160
Whehe. Net op tijd denk ik.


Rotterdam!


Sebastiaan


Ik


Een hele planning..


Bart


Nummertjes noteren!


sittard


Sliep niet echt hoor!


In Utrecht


Onze bagage


en die omweg maakten wij nou weer net niet....


Omdat WiFi het niet deed!


Groningen


toch wel moe

[img]http://www.durkhoutsma.nl(...)or_het_goede_doel%2F[/img
Kampen
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:57:24 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91627214
En vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')