Exact hetzelfde verhaal hoorde ik vandaag van een klasgenoot.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:35 schreef James1988 het volgende:
Het bandje van het omroepsysteem in SLT 2445 blijft hangen.
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Culemborg binnen*
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Geldermalsen binnen*
Ik ben benieuwd of dat bij Breda nog steeds zo is.
En nu? Wat is hier zo bijzonder aan?quote:
-1415 min. lopenquote:Op woensdag 19 januari 2011 22:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En nu? Wat is hier zo bijzonder aan?
Ach jeetje, er zit een rekenfoutje in een scriptje. Laat Rover of Aptroot dat maar niet horen.quote:
Bron: Spitsnieuws, De Telegraaf.quote:Gevaarlijke plekken op Nederlands spoor
Het spoor in Nederland is op minstens 250 plekken levensgevaarlijk. Dat zou komen door onbezonnen bezuinigingen van spoorbeheerder Prorail. Dat zeggen deskundigen vandaag in de Telegraaf.
Wanneer aan het spoor vroeger onbedoeld iets veranderde, sprongen alle seinen op rood. Nu blijkt dat sommige wissels die beveiliging niet hebben. Prorail merkt hierdoor bijvoorbeeld niets van koperdiefstal en geeft hierdoor het spoor vrij terwijl er nog een trein op de baan kan staan. Dit kan leiden tot ongelukken. Het is wachten op dodelijke slachtoffers, zegt een specialist.
Door een eenvoudige terugkoppeling kun je het probleem voorkomen en het systeem weer onder alle omstandigheden veilig maken. Dat gebeurde vroeger ook. Maar Prorail heeft uit bezuinigingsoverwegingen voor een goedkopere en simpelere oplossing gekozen. Een onvergeeflijke fout, zegt Siem Boerema, die voor spooronderhoudsbedrijven werkt, in de ochtendkrant.
Ik denk dat hier al een hoop van je vragen door beantwoord wordt....quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Spitsnieuws, De Telegraaf.
Geen rekenfout, een if/else-blok moet deze 'rekenfout' afvangen...quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ach jeetje, er zit een rekenfoutje in een scriptje. Laat Rover of Aptroot dat maar niet horen.
Ja, maar die is er blijkbaar niet en dat aantal minuten lopen lijkt mij toch echt een rekenfout.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geen rekenfout, een if/else-blok moet deze 'rekenfout' afvangen...
Intressant foutjequote:Op woensdag 19 januari 2011 23:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee hoor, absoluut geen rekenfout. Van 23:54 naar 00:19, dezelfde dag is precies die 1415 minuten, en negatief omdat je terug in de tijd gaat. Perfect uitgerekend dus!
Tamelijk triviaalquote:
1 2 3 4 5 6 7 | DateTime beginMetLopen = new DateTime(2010, 1, 19, 23, 54, 0); DateTime stopMetLopen = new DateTime(2010, 1, 20, 0, 19, 0); TimeSpan loopTijd = stopMetLopen - beginMetLopen; Console.WriteLine("{0:00}:{1:00}:{2:00}", loopTijd.Hours, loopTijd.Minutes, loopTijd.Seconds); Console.ReadKey(); |
Je gaat vooruit...quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tamelijk triviaal
ALS (datum van tijdstip2-datum van tijdstip1 = 0 DAN t2-t1, ANDERS t2-t1 + 1440)
1440 is het aantal minuten in een etmaal.
Kun je het volgen ja? Volgende week leg ik je uit hoe je 1 + 2 doetquote:
Inmiddels is het verbeterdquote:NOS en Prorail geven falen toe
Uitgegeven: 20 januari 2011 11:18
Laatst gewijzigd: 20 januari 2011 11:18
AMSTERDAM De Nederlandse Spoorwegen (NS) en spoorwegbeheerder Prorail erkennen dat ze ondermaats hebben gepresteerd tijdens de vorst- en sneeuwperiodes deze winter.
© NU.nl/Frank de Winter
Dat weet de NOS donderdag te melden.
Meer volgt.
© NU.nl
Daar sluit ik me bij aan. Voor mij persoonlijk maakt het niet zo heel veel uit of je nu met -1 of +1 rijdt, of in V-IRM 94xx. Als je met een OV-chipkaart stel met +25 in Utrecht aankomt dan zou ik het wel vermelden, maar allerhande kleine details niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 02:26 schreef Bitlord het volgende:
Greavy, een lang maar toch wat eenzijdig reisverslag. Blijkt maar duidelijk uit dat treinen een grote hobby van je zijn. Wellicht kun je het verhaal voor de lezer wat interessanter maken door enkele elementen toe te voegen:
- gesprekken die onderweg gevoerd zijn
- omschrijvingen van medereizigers
- landschap en weer waar je langs rijdt
Het is een beetje monotoom op deze wijze. Zie dit als licht opbouwende kritiek
Ik pik net een paar minuten mee tot de lunchpauze. Iemand (weet niet wie/waarvan) waarschuwt voor tariefchaos door de OV chipkaart en verwijst naar Zwitserland waar een enorme berg vervoersbedrijven wél een eenduidige tariefstructuur hebben. Met daarbij de toevoeging: regie hiervan is ministeriële verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef greavy het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Live de hoorzitting Winterspoor.
Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
"wij zijn aangenaam verrast door de uitval van de nieuwe sprinters"
Zo ben ik er laatst achter gekomen dat het reizen met een OV-chipkaart een stuk goedkoper is in de brabantliner 401 Utrecht -> Breda door niet uit te checken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft geen zak met het winterweer te maken, maar hij heeft wel gelijk. Bij die hele ov-flopkaart heerst een chaos in de tariefstructuur.
En wanneer komt de hoorzitting over de problemen op Syntus en de sporen in de Achterhoek hypocriet gelul.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef greavy het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Live de hoorzitting Winterspoor.
Een quote van Meerstadt:
"de nieuwe sprinters die het vorige winter wel goed deden ..."
"wij zijn aangenaam verrast door de uitval van de nieuwe sprinters"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |