abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89534641

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 2% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 05-12-2010 23:32:53 ]
pi_89534677
He bah, dat was niet de bedoeling... moet ik ineens de moeite gaan nemen een nieuw topic te openen... :P

Hier de sluitpost:

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
D'r is trouwens in het oosten van het land vrij weinig aan de hand momenteel. Daar lag het vorig jaar met die sneeuwbui ook behoorlijk plat, dus ze doen wel iets goed!
pi_89534680
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
D'r is trouwens in het oosten van het land vrij weinig aan de hand momenteel. Daar lag het vorig jaar met die sneeuwbui ook behoorlijk plat, dus ze doen wel iets goed!
Hier "viel" het ook wel mee met de sneeuw als je kijkt naar andere delen van Nederland.
  zaterdag 4 december 2010 @ 23:02:13 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89534710
Al moet ik zeggen dat ik dit plaatje wel leuk gedaan vind:
pi_89534886
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hier "viel" het ook wel mee met de sneeuw als je kijkt naar andere delen van Nederland.
Ik ben vandaag in Enschede in in Deventer geweest, en er ligt hier in Deventer wel wat meer inderdaad, maar ook hier rijden alle treinen nog prima!
pi_89535380
Vrijdag 3 december 2010

Ten behoeve van het opleiden van machinisten van NSR voor het rijden van de Citynightline en Euronight per 12 december 2010 tussen Amsterdam en Emmerich, vinden er enkele vrijdagen op rij scholingsritten plaats tussen Arnhem en Emmerich. In een wit Elten vanaf de nieuw gecreëerde bult is Plan V stel 913 bezig aan zijn tweede slag Duitsland als trein 882108.
  zaterdag 4 december 2010 @ 23:27:50 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89535750
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Vrijdag 3 december 2010

[ link | afbeelding ]
Ten behoeve van het opleiden van machinisten van NSR voor het rijden van de Citynightline en Euronight per 12 december 2010 tussen Amsterdam en Emmerich, vinden er enkele vrijdagen op rij scholingsritten plaats tussen Arnhem en Emmerich. In een wit Elten vanaf de nieuw gecreëerde bult is Plan V stel 913 bezig aan zijn tweede slag Duitsland als trein 882108.
Heel fraai!
Nieuwe gecreëerde bult? Is dat sneeuwtechnisch of mensenwerk daar te plekke?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_89535956
Plan V is gewoon niet alleen niet weg te denken, het is gewoon niet weg te SLAAN uit het spoorbeeld, Sinds 1970 al niet hoor, trouwens :D _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 december 2010 @ 23:37:41 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89536126
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan V is gewoon niet alleen niet weg te denken, het is gewoon niet weg te SLAAN uit het spoorbeeld, Sinds 1970 al niet hoor, trouwens :D _O_
Onverwoestbaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89538091
Alles leuk en aardig, maar we zien nu dat er op de VIERDE van de DRIE-EN-NEGENTIG dagen die de winter lang is, al naar de laatste noodmaatregelen gegrepen moet worden. Ik weet het niet hoor, maar al die leuterpraat van "we zijn er klaar voor" ligt al LANG op de bodem van de vuilcontainer. En we zijn nog geen week onderweg. Wat verwacht je nou van ons, reizigerspubliek? Begrip? Vergeet het. Geduld? Vergeet het.

Hier gebeurt precies waar ik, en met mij iedereen die er langer dan een kwart seconde over nagedacht heeft, ZO bang voor was. De reality slap. Mja, ik en de sceptici met mij hebben gelijk gekregen. Joepie. Wat is het waard? Geen stuiver, alles staat stil en blijft stil staan. En God wat zijn DIT toch extreme omstandigheden die NIEMAND ooit had kunnen voorzien. Bla bla bla. Bla. Leuter maar raak zolang je wilt, maar voor dit falen kan gewoon geen enkel begrip meer bestaan. En dan is het pas 4 december. Diep, diep droevig.
pi_89539506
Winter begint pas de 21ste, we leven nog in de herfst ;)
  zondag 5 december 2010 @ 01:22:08 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89540097
* James1988 is het eens met wat Dr_Flash te melden heeft

Dat men vorig jaar verrast werd door de hevige winter na een flinke tijd van relatief zachte winters kan ik me nog enigszins voorstellen. Dat al het materieel wat de laatste 15 jaar is aangeschaft kennelijk is gebouwd voor Italië/Spanje-achtige weerstypen vind ik al twijfelachtig maar kan ik me nog voorstellen met alle rapporten over "De aarde wordt steeds warmer en dit is onomkeerbaar en allemaal onze schuld" in het achterhoofd (die nu onzin blijken te zijn).

Dat we in 2010 nog geen week sneeuw hebben en het spoorland alweer tot stilstand komt is gewoon too much. ProRail heeft 10 maanden de tijd gehad om zich voor te bereiden en klopt zich op de borst dat het allemaal gelukt is, maar vandaag is gewoon het tegendeel bewezen.

Leuk dat er 2300 wissels helemaal klaar zijn voor de winter, maar als er vervolgens alsnog bij bosjes wissels uitvallen schiet dat niet op. Geweldig prachtig mooi dat de elektrische installaties van veel treinen zijn gefixt of geheel vervangen, maar als je nieuwste materieel - waarvan de uitrol zelfs nog loopt - overal strandt en niet eens een fly-over op kan is het gewoon ouderwetse meuk. Gelijkvloerse meuk, maar nog steeds meuk.

En wij als reizigers hebben het maar te slikken... we moeten toch naar ons werk, en op de wegen is het ook een chaos. Thuiswerken is voor slechts een deel van ons mogelijk, lang niet voor iedereen, dus we moeten alsnog het koekblik op rubberbanden of de banaan op stalen wielen in.

Ik krijg genoeg van dit gefaal.. kan ÖBB-Infrastruktur ProRail niet overnemen? Zij hebben meer dan genoeg ervaring met sneeuw...

Deze net ergens op het web gezien... niet helemaal mee eens, ProRail doet ook een hoop goede dingen. Maar nu falen ze wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 05-12-2010 02:33:50 ]
  zondag 5 december 2010 @ 07:53:03 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89542710
Nou, ik waag het er op!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 5 december 2010 @ 08:32:44 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89542785
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
NS Reizigers heeft opnieuw besloten om 20 Plan V stellen die per 13 december terzijde zouden, op de baan te houden. Vorig jaar waren er teveel defecten, en ze hopen nu meer materieel op de baan te houden. Plan V kunnen ze nog steeds niet kwijt...

ICM heeft veel defecten minder: Die problemen lijken grotendeels wel opgelost. VIRM en SLeT schijnt nu nog problemen gehad te hebben.
  zondag 5 december 2010 @ 08:36:25 #15
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89542793
quote:
Op zondag 5 december 2010 01:02 schreef Wimpeh het volgende:
Winter begint pas de 21ste, we leven nog in de herfst ;)
Ligt eraan. Volgens de meteorologische definitie is het al vijf dagen winter.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89543103
Het was werkelijk niet te geloven. Mijn vrouw en ik gingen een dagje vanuit Oost Groningen naar Gouda. De heenreis verliep wel goed, we kwamen redelijk op tijd in Gouda. Toen begon het, tegen de weersvoorspelling in, te sneeuwen.
We volgden teletekst 751 om de meldingen te volgen.
Er kwam in de loop van de dag her en der wel een storing, maar niet op ons traject.
Eenmaal op Gouda aangekomen bleken daar al tweeenhalf uur mensen staan te wachten op de stoptrein naar Utrecht (intereshitties reden niet). Voor Utrecht kwamen we tot stilstand, er was geen spoor/perron vrij.
Na twintig minuten hobbelden wij verder. Er waren sporen genoeg vrij, er stond namelijk ene enkele andere trein. Boven in de hal was het chaos. Iedereen keek naar een blaauw bord waarop niets stond. De electronische borden vermelden vrolijk nog wat meldingen van werkzaamheden Amersfoort-Amsterdam en bij de NS infobalie stond: NIEMAND !
Tienduizenden mensen drommen in de hal, toen ik ineens een geel vest zag: een ns-medewerker die zei dat we naar spoor 7 moesten voor Amersfoort.
Daar wachtten we. En wachtten en wachtten. De trein naar Berlin zou daar komen; dat klopte, die stond die 20 minuten wachten naast ons (had ik gezien). Maar die kwam niet. Een omroepbericht volgde: spoor 9. De massa verplaatste zich en wij gingen gelukkig beneden langs (tip voor iedereen !!) en dus niet door de hal. We bemachtigden een plekje en nadat er echt niemand meer in kon, reden we naar Amersfoort. Daar aangekomen was het station bijna uitgestorven.
Maar op een gegeven moment kwam er een intercity naar Zwolle. Daar volgde op een gegeven moment de intercity uit Groningen (1 stel) die direct weer terugreed. Met zijn allen gepropt in dat ene stel, boemelden we via Assen naar Groningen. 1 minuut overstap en we kwamen thuis. Slechts 1 uur vertraging !
Maar wanneer ik het geweten had, had ik de reis de volgende dag aangevangen. Maar ja, de communicatie naar teletekst en uberhaupt op de stations, was gewoon bagger. Later thuis lazen we berichten op nieuws-sites, die verzachtend uitdrukten van wat wij meemaakten; wel wat oponthoud, maar niet de totale chaos die wij met name in Utrecht aantroffen.
Hoe kan dat nu ? Wat nou: We zijn er klaar voor. Je zou bij de volgende NS-commercial met die strekking toch een steen door je TV gooien ?
Ns was puinhoop, is puinhoop en het lijkt erop dat het ook wel zo zal blijven. Want laten we wel zij: okay er was sneeuw. Maar was het nou echt allemaal zo erg dat het dit tot gevolg heeft ? Ik snap dat niet. Ga ze dat maar uitleggen in Scandinavie, Zwitserland, Oostenrijk, Roemenie, Polen. Een dikke bende na een beetje sneeuw. En informatie: Ho maar.
pi_89543483
Als je met de auto was gegaan had je ook minstens een uur vertraging gehad.
Maar over al die extra files die dan ontstaan omdat men er totaal niet op is voorbereid dat het gaat sneeuwen (ja, de bestuurders bijvoorbeeld!) daar hoor je niemand zo hard over klagen!
  zondag 5 december 2010 @ 10:31:30 #18
45532 ziggyziggyziggy
pi_89543636
Ik denk niet dat alle problemen door winterweer te voorkomen zijn.

Wat wel te voorkomen is, is een modderfiguur slaan doordat je zo hard hebt geroepen dat je winterklaar bent. Men had beter kunnen zeggen: het gaat sneeuwen, dus hou rekening met problemen en vertragingen.
pi_89544822
Als ik met de auto moest, dan had ik mijn reis uitgesteld.
Als er op teletekst had gestaan dat Gouda-Utrecht een probleem was (was al ruim 2uur bekend), dan had ik mijn treinreis eveneens uitgesteld.
Het probleem met de NS is al jaren: Communicatie.
pi_89545100
Het moet trouwens niet veel gekker worden. Nou rijdt er zelfs al SGMm in de 3600! Gelukkig hoef ik alleen maar het kleine stukje Deventer-Zwolle.
  zondag 5 december 2010 @ 12:11:29 #21
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_89545533
De hafas voor 2011 is gratis te downloaden opde site van die bahn http://trunc.it/d4459
  zondag 5 december 2010 @ 12:13:46 #22
200192 Darkwing_Duck
pi_89545588
Wat is dit, log je na 3 maanden weer eens in op Fok, weg foksilver, weg voorkeurenmenu... :|
pi_89545730
Duckie :W
  zondag 5 december 2010 @ 12:21:09 #24
200192 Darkwing_Duck
pi_89545797
Gelukkig ben ik niet meer afhankelijk van prorail, hier rijd alles gewoon min of meer, misschien niet op tijd, maar het rijd..

En als er toch een zooitje uitvalt is er altijd wel een machinist die een ledig mat ritje openstelt voor reizigers (tot aan het station bij het depot )...

En gratis vervoer met oud en nieuw
pi_89546053
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 12:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De hafas voor 2011 is gratis te downloaden opde site van die bahn http://trunc.it/d4459
En dan denk je, kom laat ik een vage link naar trunc.it plaatsen? Link dan gewoon naar de DB site...
  zondag 5 december 2010 @ 12:58:27 #26
200192 Darkwing_Duck
  zondag 5 december 2010 @ 13:08:37 #27
200192 Darkwing_Duck
pi_89547965
Oh jee. Nou issie sjtuk :)

quote:
104 Teletekst zo 05 dec
Treinen NS beschadigd door sneeuw
` Veel treinstellen van de NS zijn door
de hevige sneeuwval beschadigd.Er zijn
vooral zekeringen kapot.Daardoor werken
deuren niet en kan de verlichting in
treinen uitvallen.De gevolgen voor de
dienstregeling zijn nog niet duidelijk.
Volgens ProRail rijden de treinen nu
nog volgens de normale dienstregeling.

Gisteren was het treinverkeer ernstig
ontregeld door het winterweer,vooral
rond Utrecht,Amsterdam en Rotterdam.

GroenLinks heeft een spoeddebat
aangevraagd.Volgens Kamerlid Van Gent
was het een "puinhoop" op de rails,
ondanks toezeggingen van ProRail en de
NS dat het spoor winterklaar is.
volgende nieuws weer&verkeer sport
pi_89548258
Als de treinen nu kapot zijn, hoe kan er dan een normale dienstregeling gereden worden en kan dat straks misschien niet meer? :')

Wel prachtig hoe goed het mat in Nederland tegen sneeuw kan :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 5 december 2010 @ 13:39:20 #30
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_89548330
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee. Nou issie sjtuk :)

[..]

Tegenwoordig allemaal flutmaterieel. Mat 54 reed vroeger zelfs met sneeuwstormen nog vrolijk rond.
Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 5 december 2010 @ 13:41:13 #31
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89548395
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het moet trouwens niet veel gekker worden. Nou rijdt er zelfs al SGMm in de 3600! Gelukkig hoef ik alleen maar het kleine stukje Deventer-Zwolle.
Ik had een ICMm vanmorgen van Zutphen naar Arnhem :) .

En ontbijtje in de Pimpel

Die vanochtend in Utrecht startte :D

pi_89548846
Bork, waar is het pimpel-gedeelte van de pimpel :{w
pi_89548941
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:53 schreef Ascendancy het volgende:
Bork, waar is het pimpel-gedeelte van de pimpel :{w
Meestal het tweede rijtuig achter de loc.
pi_89549039
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat er een essentieel onderdeel ontbrak bij zijn ontbijt.
  zondag 5 december 2010 @ 14:00:44 #35
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89549081
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Vandaag niet hing als een na achterste, veel dingen stuk trouwens, verwarming in de bistro, een WC die niet spoelde en een WC deur die vast zat met een opgesloten conducteur er achter! Dan moet er een zekering uitgehaald worden etc.

O dat onderdeel, 's ochtends toch liever c_/ Volgens mij wordt er pas 's middags alcohol geschonken?
pi_89549719
Netjes borkie *O*
pi_89549805
Gaaf Bork! De Pimpel rulezzz. Jammer dat ik niet op die reisrelatie woon-werk.
pi_89549903

Captrain heeft de afgelopen week flink wat vertraging in het kolenvervoer tussen Amsterdam Westhaven en Möllen moeten verwerken. Op vrijdag 3 december 2010 kon er gelukkig weer nagenoeg op tijd vertrokken worden met de beladen trein 47721 uit het Amsterdamse richting een eveneens winters wit Emmerich. Aldaar ging de trein kort aan de kant, maar al snel mochten de "European Bulls"-2003 en 2002 van Captrain hun weg richting Möllen vervolgen.
  zondag 5 december 2010 @ 18:13:59 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89557296
Mooi plaatje, Zug!

En hier een mooi praatje:
pi_89557356
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:27 schreef bork het volgende:

[..]

Heel fraai!
Nieuwe gecreëerde bult? Is dat sneeuwtechnisch of mensenwerk daar te plekke?
Mensenwerk :) Dus die blijft nog wel even.
pi_89562223
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:13 schreef James1988 het volgende:
Mooi plaatje, Zug!

En hier een mooi praatje:
Tsja, leuk. Wie gaat dat betalen? :')
pi_89562635
quote:
The Transrapid was considered] by the UK government for a 500 km/h (310 mph) link between London and Glasgow, via Birmingham, Liverpool/Manchester, Leeds, Teesside, Newcastle and Edinburgh, but was rejected in July 2007.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_89562905
Maglev gaat er nooit meer komen, hooguit die aangepaste Japanse variant maar daar houdt 't wel mee op :N
pi_89562992

In China zijn geen geluidschermen nodig volgens mij :')
  zondag 5 december 2010 @ 21:13:18 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89564188
ns.nl DRGL 2011
De tabellen met DRGL staan ook online.

Whattefuck. Zoveel PDF'jes die je dan kan downloaden (en desgewenst printen...
pi_89564520
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:13 schreef greavy het volgende:
ns.nl DRGL 2011
De tabellen met DRGL staan ook online.

Whattefuck. Zoveel PDF'jes die je dan kan downloaden (en desgewenst printen...
En geen kat die het in zn botte harses opkomt om even een allesomvattend zipje ter beschikking te stellen 8)7 Wat een neukfouten daar zeg, ongehoord
pi_89564875
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 20:48 schreef Temlin het volgende:

In China zijn geen geluidschermen nodig volgens mij :')
Geluidsschermen zijn nogal overbodig voor een trein die nauwelijks geluid maakt ;)
  zondag 5 december 2010 @ 21:33:04 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89565167
quote:
13s.gif Op zondag 5 december 2010 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En geen kat die het in zn botte harses opkomt om even een allesomvattend zipje ter beschikking te stellen 8)7 Wat een neukfouten daar zeg, ongehoord
Nu ik ze nog moet downloaden wil ik best een ZIP maken, en dan ff op mijn server uploaden. Voor eenieder hier wel zo makkelijk, en opzich ook geen moeite..
pi_89565292
Geen moeite? Dat is een dag werk man :X al die dingen los downloaden... Maar als je er lol in hebt, prima ^O^
  zondag 5 december 2010 @ 21:39:48 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89565525
Het schiet al op hoor. Ben denk ik over [s]10[/b]5 minuten ofzo wel klaar :P
Handig, zo'n tooltje die ik zelf heb inelkaar geknutseld om PDF'jes automatisch op te slaan met een simpele muisklik :)

Edit: Heb de PDF'jes allemaal binnen. Nu even inpakken in een .rar en zal ik ze wel online zetten.
Nu eens kijken hoeveel pagina's het totaal zijn. En dan berekenen hoeveel inkt/papier het me gaat kosten om te printen :P
Waarschijnlijk dat ik via school ook wel wat zal gaan printen :P

[ Bericht 22% gewijzigd door greavy op 05-12-2010 21:47:58 ]
pi_89566075
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:39 schreef greavy het volgende:
Nu eens kijken hoeveel pagina's het totaal zijn. En dan berekenen hoeveel inkt/papier het me gaat kosten om te printen :P
Waarschijnlijk dat ik via school ook wel wat zal gaan printen :P
En bedenken hoe onhandelbaar dik de hele teringtroep wordt op normaal printpapier.

Kilometerkaart heb ik nog niet gevonden trouwens.
  zondag 5 december 2010 @ 21:50:54 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89566180
Spoorboekje NS Dienstregeling 2011
In onderstaande RAR-file vind je de PDF-files die los te downloaden zijn van de website, maar nu samengepakt in één bestand.

Klik hier om "Spoorboekje NS DRGL 2011.rar" te downloaden

DEUVM (Doe Er Uw Voordeel Mee)!!
pi_89566267
Zo, dat is een rappe server _O_
pi_89566307
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En bedenken hoe onhandelbaar dik de hele teringtroep wordt op normaal printpapier.

Kilometerkaart heb ik nog niet gevonden trouwens.
Lang leve m.ns.nl :) Wat jij ook al zei laatst, hoevaak heb je afgelopen jaar dat spoorboekje ingekeken? Ik 1x volgens mij, toen ik m kreeg/kocht. Daarna ging ie de kast in en daar staat ie tot op de dag van vandaag nog steeds..
  zondag 5 december 2010 @ 21:56:34 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89566523
quote:
11s.gif Op zondag 5 december 2010 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt. Moet ook hé.

Het spoorboekje gebruik ik regelmatig. Maar zal het nu wel minder gaan gebruiken, want wordt nu een gezeul steeds om mee te nemen...
  zondag 5 december 2010 @ 22:03:38 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89566958
Smartphone + PDF-lezer ftw
pi_89567067
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
Smartphone + PDF-lezer ftw
Eerst even die tabellenkaart uit je hoofd leren natuurlijk, anders wordt het wel een fucking lastig verhaal.
  zondag 5 december 2010 @ 22:07:06 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89567185
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:39 schreef greavy het volgende:
Nu eens kijken hoeveel pagina's het totaal zijn.
Zijn totaal 328 pagina's.
Nadeel is dat je pagina's krijgt waar maar op een kwart iets staat :?
pi_89567215
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Zijn totaal 328 pagina's.
Nadeel is dat je pagina's krijgt waar maar op een kwart iets staat :?
Goed he O+ En bestandjes die altijd uit een even aantal pagina's bestaan waarvan de laatste vaker dan niet een lege is *O*
  zondag 5 december 2010 @ 22:08:56 #60
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89567277
quote:
11s.gif Op zondag 5 december 2010 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
5 seconden :D
ennuh waarom kan je maar tot eind mei plannen vanaf Hendaye ?? Zowel online als met hafas-planner?
pi_89567289
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:08 schreef bork het volgende:

[..]

Hier vrijwel instantly :D
  zondag 5 december 2010 @ 22:09:50 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89567329
Eigenlijk niet. Het aantal pagina's valt enorm te reduceren. Maar dat kost wel moeite. Maarja, eens kijken of dat ergens te realiseren valt.
  zondag 5 december 2010 @ 22:10:53 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89567394
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:08 schreef bork het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een rappe server. Gelukkig. Daarom dat ik het ook op m'n eigen server online zet, en niet op één of andere vreemde gratis host ding.

Ik zal het ook ff in de OP plaatsen. Wel zo makkelijk.
  zondag 5 december 2010 @ 22:11:17 #64
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89567412
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier vrijwel instantly :D
Ik woon in een normaal huis ;)
Kunnen jullie nog ff iets zeggen over mijn vraag hierboven?
  zondag 5 december 2010 @ 22:20:27 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89567893
Heeft volgens mij te maken met de beschikbaarheid van de DRGL. Je kan vaak maar x maanden vooruit plannen
pi_89571550
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:10 schreef greavy het volgende:
Ik zal het ook ff in de OP plaatsen. Wel zo makkelijk.
En nu ook in de OP van het huidige topic :)
pi_89577367
Volgens mij zijn ze een nieuwe sneeuwtactiek aan het testen. Er rijdt net een gigantische stofzuiger door utrecht. Gaan ze de sneeuw gewoon opzuigen?
  maandag 6 december 2010 @ 09:14:42 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89577577

6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
  maandag 6 december 2010 @ 10:00:09 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89578373
quote:
12s.gif Op maandag 6 december 2010 08:58 schreef Fixers het volgende:
Volgens mij zijn ze een nieuwe sneeuwtactiek aan het testen. Er rijdt net een gigantische stofzuiger door utrecht. Gaan ze de sneeuw gewoon opzuigen?
De V250 zeker? :P
pi_89578390
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:00 schreef greavy het volgende:

[..]

De V250 zeker? :P
Kan die wel tegen een beetje sneeuw dan? :D
Of durven ze dat nog niet te testen...
  maandag 6 december 2010 @ 10:31:52 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89579056
De V250 is in Velim geweest, toen daar ook hevige sneeuwval was.
Zie ook Railway Gazette
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 december 2010 @ 11:00:25 #72
Maffe Fries
pi_89579771
In Groningen zijn ze druk bezig perron 6/7 goed bereikbaar te maken. Inmiddels ligt er vanaf 4a al een dam die richting op, maar enige vorm van bestrating ontbreekt nog. Daarnaast hebben ze 4a en 6a aan de andere zijde iets verlengd door het overpad op te heffen en dit stukje op perronhoogte te brengen.
  maandag 6 december 2010 @ 11:06:51 #73
45532 ziggyziggyziggy
pi_89579952
Overpad was sowieso overbodig geworden nu er een veilige oversteek naar het perroneiland is.
  Redactie Sport maandag 6 december 2010 @ 11:33:44 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_89580654
Bij het doorspitten van wat oude kranten stuitte ik toevallig op dit stuk van 25 november 1986:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_89582164
Ik ga even een rondje treinen :)

Zoetermeer -> den haag -> eindhoven en dan naar school in de bijlmer :W
pi_89587426
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
Is de materiaal inzet al bekend? Waar is hij te vinden?

@Dennistd: mooi artikel!
  Redactie Sport maandag 6 december 2010 @ 15:06:22 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_89588136
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:48 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Is de materiaal inzet al bekend? Waar is hij te vinden?
Als je treinseries kent kun je met http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011-1/mat.txt een heel stuk vooruit komen. Niet alles klopt en is volledig, maar je hebt wel een aardig overzicht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 6 december 2010 @ 15:23:43 #78
45532 ziggyziggyziggy
pi_89588845
quote:
Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Verzekerd? Wasda?
pi_89588939
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als je treinseries kent kun je met http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011-1/mat.txt een heel stuk vooruit komen. Niet alles klopt en is volledig, maar je hebt wel een aardig overzicht.
Ah, dat lijstje zocht ik inderdaad. Dankje!
pi_89589509
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Verzekerd? Wasda?
Belgs :Y
  maandag 6 december 2010 @ 17:08:51 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89593269
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Jammer van de sluitseintjes...
  maandag 6 december 2010 @ 17:09:47 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89593309
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:25 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ah, dat lijstje zocht ik inderdaad. Dankje!
Er blijven meer V'tjes in dienst. De serie 5000 - 5700 en 4900 worden daardoor dan [als het goed is] ook gereden door V's en DDAR gemengd. En zo zullen er met Plan V nog wel wat afwijkingen komen.
  maandag 6 december 2010 @ 17:14:05 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89593497
18&19 December is de 9200 (Beneluxtrein Amsterdam-Roosendaal-Brussel) opgeheven Amsterdam-Roosendaal, en zal starten te Roosendaal. 20 December rijdt de Beneluxtrein 9212 Amsterdam-Brussel op Amsterdam-Roosendaal met een VIRM en is 4 minuten crossplatform overstap met de 9212 Roosendaal-Brussel. Reden voor deze afwijking op maandag is dat er dan geen stam op de Watergraafsmeer staat, maar in Roosendaal.

Hierdoor rijdt de Stoomtrein Rotterdam-Tilburg-Maastricht-Valkenburg van de SSN op 18 December 's ochtends Rotterdam-Tilburg-Maastricht-Valkenburg, maar de terugweg Valkenburg-Maastricht-'s-Hertogenbosch-Utrecht-Gouda-Rotterdam. Deelnemers die de heenweg in Tilburg instapten kunnen nu uitstappen in 's-Hertogenbosch, met eveneens uitstapmogelijkheden Utrecht en Gouda.
pi_89593642
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Er blijven meer V'tjes in dienst. De serie 5000 - 5700 en 4900 worden daardoor dan [als het goed is] ook gereden door V's en DDAR gemengd. En zo zullen er met Plan V nog wel wat afwijkingen komen.
Oh, ik ging al in polonaise door het huis, omdat ik geen matjes meer zag in de 5700. :(
  maandag 6 december 2010 @ 17:19:19 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89593705
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:17 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Oh, ik ging al in polonaise door het huis, omdat ik geen matjes meer zag in de 5700. :(
Whaha. Mat'64 is altijd beter dan SLeT. Dit hoorde ik gister zelf van een planner bij NS, die hier dingen voor heeft moeten aanpassen (PlanV ipv DDAR).
Hoeveel omlopen het precies worden kon hij mij niet vertellen.

Ik had vandaag een DD-AR in de 5157 (Stoptrein Den Haag-Roosendaal).
Er stond weer eens een SLeT defect te Den Haag CS :r
pi_89594651
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Jammer van de sluitseintjes...
Boei0nd
  maandag 6 december 2010 @ 18:35:24 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89596412
quote:
13s.gif Op maandag 6 december 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boei0nd
Dat dus.

Als ik naar de voorkant van die trein was gelopen speciaal om een foto met de frontseinen te maken was dat barrel allang vertrokken. En boeiend dat sluitseinen niet zouden mogen ofzo... wie bepaalt dat? :')
pi_89596542
Hier. Twee hartstikke leuke foto's van treinen van vandaag in de sneeuw *O* MET toepasselijke filename :7 Die bovenste is trouwens de fotootjestrein die nog steeds rondrijdt met de slotjes van Ireyon erop *O*

:s)
  maandag 6 december 2010 @ 18:55:16 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89597179
Die filenames _O-

Mooie platen verder :D
pi_89597771
Welk station is dat op die 2e foto?
pi_89597796
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:08 schreef Ascendancy het volgende:
Welk station is dat op die 2e foto?
Ede-Wageningen :)
pi_89598169
Hahahaha! En inderdaad.

Ik maak voor het eerst mee dat er in de omroep wordt gewezen op de stiltecoupés. Is richting Rotterdam ook wel nodig, dat is toch de richting waar men zich het minste aan het stilte idee houdt.
  maandag 6 december 2010 @ 19:24:19 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89598507
Kut ns. Met die DRGL tabellen. Probeer ik hier met Acrobat/Word enzo wat te bewerken om bijvoorbeeld tabel 41a en 41b op één pagina te krijgen. Wil dat niet. :?
Wat een klote opmaak hebben ze daarvoor gebruikt zeg.

Oké, het is wel erg duidelijk om te lezen.

[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 06-12-2010 19:32:03 ]
  maandag 6 december 2010 @ 19:40:34 #94
45532 ziggyziggyziggy
pi_89599345
Ach, die pdf's zijn natuurlijk gemaakt met de gemiddelde reiziger in het achterhoofd, die alleen van zijn forenzentraject of het maandelijkse tripje naar schoondochter of Alzheimerkliniek de drgl wil. Zo gek bedacht vind ik dat dus nog niet. Treinfappers zijn waarschijnlijk een te kleine doelgroep om er één bestand van te maken.
pi_89599587
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, die pdf's zijn natuurlijk gemaakt met de gemiddelde reiziger in het achterhoofd, die alleen van zijn forenzentraject of het maandelijkse tripje naar schoondochter of Alzheimerkliniek de drgl wil. Zo gek bedacht vind ik dat dus nog niet. Treinfappers zijn waarschijnlijk een te kleine doelgroep om er één bestand van te maken.
Realiseert men zich dan ook even dat de gemiddelde treinenfapper ongeveer driehonderd keer zo veel geld uitgeeft aan treinreizen dan de gemiddelde Alzheimerkliniekbezoeker? Fijn :s)
  maandag 6 december 2010 @ 19:46:25 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89599625
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, dat snap ik. Maar dan kan NS de opmaak per tabel wel iets logischer maken, zodat ik bijvoorbeeld tabel 41a en 41b naast elkaar kan zetten ipv 2 pagina's nodig heb.
Wat als resultaat heeft dat ik met printen aanzienlijk wat pagina's kan besparen, zodat ik minder mee hoef te zeulen steeds.

Het zijn nu !!!328!!! pagina's. Door te combineren van tabellen met maar een halve pagina zoals 41a en 41b kan je aanzienlijk wat besparen
  maandag 6 december 2010 @ 19:46:41 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89599640

[ Bericht 100% gewijzigd door greavy op 06-12-2010 19:46:47 ]
  Redactie Sport maandag 6 december 2010 @ 19:56:06 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_89600133
quote:
3s.gif Op maandag 6 december 2010 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Realiseert men zich dan ook even dat de gemiddelde treinenfapper ongeveer driehonderd keer zo veel geld uitgeeft aan treinreizen dan de gemiddelde Alzheimerkliniekbezoeker? Fijn :s)
Realiseer je wel dat er veel meer Alzheimerkliniekbezoekers zijn dan treinenfappers :P
PM mij!
pi_89600195
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:56 schreef dennistd het volgende:

[..]

Realiseer je wel dat er veel meer Alzheimerkliniekbezoekers zijn dan treinenfappers :P
Dat is niet waar :P
pi_89600396
Koop een e-reader! Scheelt een hoop gezeul en bomen. Als er genoeg van die dingen in omloop zijn wil NS er vast wel een epub aan wagen, of desnoods een simpele HTML.
  maandag 6 december 2010 @ 20:02:39 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89600474
een e-reader 8)7 Meest zinloze uitvinding ever. Samen met de portable DVD-speler. Net zo groot, lomp, zwaar en duur als een laptop, het KAN alleen 99% minder 8)7

Welke dakhaas toch steeds zulke onzin bedenkt... :N
  maandag 6 december 2010 @ 20:03:21 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89600521
http://www.nederlandveili(...)ernetcampagne/trein/

Een leuke campagne voor veiligheid op straat...
  maandag 6 december 2010 @ 20:07:29 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89600765
Een iPad is anders wel een goede investering... Én kan ook nog PDFjes lezen.
pi_89600832
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:07 schreef James1988 het volgende:
Een iPad is anders wel een goede investering...
Duuude.. :') Neem dan een tablet waar je wél dingen mee kan.
  maandag 6 december 2010 @ 20:10:45 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89600976
Internetten gaat er anders prima mee, net als PDFs lezen. Net even uitgeprobeerd met tabel Ha en dat is echt prima te doen. :)
  maandag 6 december 2010 @ 21:53:53 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89608859

Wie weet waar dit is?
  maandag 6 december 2010 @ 21:58:15 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89609173
Ergens tussen Groningen en Leeuwarden? :+
  maandag 6 december 2010 @ 21:59:30 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89609270
Nee. Je zit wel in de goede 'regio'
pi_89610400
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:59 schreef greavy het volgende:
Nee. Je zit wel in de goede 'regio'
Met enkelspoor, diesel en arriva-gtw is er ook weinig andere regio :P
Zal wel richting stavoren zijn of Roodeschool.
  maandag 6 december 2010 @ 22:16:22 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89610481
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Met enkelspoor, diesel en arriva-gtw is er ook weinig andere regio :P
Zal wel richting stavoren zijn of Roodeschool.
Of Delfzijl, Harlingen of Nieuweschans. NEXT *O*
pi_89610876
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of Delfzijl, Harlingen of Nieuweschans. NEXT *O*
Nou ja, aangezien t een 2tje is...
  maandag 6 december 2010 @ 22:22:04 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89610921
Het is in het Noorden. Maarja, waar. Ik zal nog wel één foto toevoegen, die het misschien makkelijker maakt.

Bij welk dorp is dit genomen?
  maandag 6 december 2010 @ 22:22:43 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89610979
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:21 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nou ja, aangezien t een 2tje is...
Delfzijl, Harlingen en Nieuweschans worden ook met tweetjes bediend hoor...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 december 2010 @ 22:24:18 #114
Maffe Fries
pi_89611117
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:22 schreef greavy het volgende:
Het is in het Noorden. Maarja, waar. Ik zal nog wel één foto toevoegen, die het misschien makkelijker maakt.

[ afbeelding ]

Bij welk dorp is dit genomen?
Dat is Dronrijp
  maandag 6 december 2010 @ 22:28:40 #115
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89611451
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is Dronrijp
Klopt. Wordt daar vaak ook Hatzum genoemd.

Wist je dat met die eerdere foto ook?
  maandag 6 december 2010 @ 22:32:21 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89611751

4 December 2010: Arriva D-GTW 'Spurt' komt uit Leeuwarden en nadert Dronrijp, om als Stoptrein door te gaan naar Harlingen Haven

4 December 2010: 2x Arriva D-GTW 'Spurt' te Dronrijp (voor de lokalen onder ons: Hatzum !)

4 December 2010: Arriva D-GTW 'Spurt' te Dronrijp (Voor de lokalen: Hatzum) opweg naar Leeuwarden

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 07-12-2010 06:06:50 ]
  maandag 6 december 2010 @ 22:42:07 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89612468
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:32 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
4 December 2010: Arriva D-GTW 'Spurt' te Dronrijp (Voor de lokalen: Hatzum) opweg naar Leeuwarden
Zal ik het maar doen dan? :+

"Wel jammer van die sluitseintjes" :')

:Y
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 december 2010 @ 22:48:12 #118
Maffe Fries
pi_89612887
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt. Wordt daar vaak ook Hatzum genoemd.

Wist je dat met die eerdere foto ook?
Nope. Maar dat is ook logisch, omdat je vanwege bomen of boerderijen geen echt indicatiepunt hebt waar het kan zijn. Je kan uiteraard veel stukjes van trajecten wegstrepen, maar meer ook niet.
pi_89616225
Heerlijk! Zit nu in de stoptrein Almelo-Apeldoorn, maar er rijdt ICMm, met wlan!

Zelfs automatische omroepinstallatie naast de schermen, alleen die noemt dit de "Intercity naar Apeldoorn via Wierden, Rijssen, Holten en Deventer" :D
  maandag 6 december 2010 @ 23:44:11 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89616353
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2010 23:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Heerlijk! [..] Deventer" :D
*O*
pi_89616491
Ja, daar ben ik eigenlijk ook het meest blij mee, dat deze trein me naar Deventer brengt O+
Kan ik daar lekker in m'n warme bedje kruipen!
  maandag 6 december 2010 @ 23:51:13 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89616622
Helaas woon ik nog altijd in Utrecht. En MIJLEN van het station af.
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:17:00 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89617781
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:32 schreef greavy het volgende:

[ afbeelding ]
4 December 2010: Arriva E-GTW 'Spurt' komt uit Leeuwarden en nadert Dronrijp, om als Stoptrein door te gaan naar Harlingen Haven

Een E-GTW? Waar is de bovenleiding dan? :+

En was je niet halfbevroren voordat je eindelijk die foto's had? :P
pi_89617866
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

:D :D :D _O_
pi_89618775
ik mis het gedeelte waar staat dat het 2/6 jes of 2/8 jes zijn A.
Ze waren in groningen spoor 6a aan het slijpen, wat gaat er eigenlijk met spoor 5 gebeuren. Aangezien daar geen perron ligt?
pi_89620031
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, daar ben ik eigenlijk ook het meest blij mee, dat deze trein me naar Deventer brengt O+
Kan ik daar lekker in m'n warme bedje kruipen!
Dan heb je geluk gehad, want er reed ook in elk geval een enkele Plan-V wat ik zo heb gezien en zoals gebruikelijk Sgmm
pi_89620625
van alles reed er vorige week. sgmm, plan v, icm, virm.
  dinsdag 7 december 2010 @ 05:26:08 #128
45532 ziggyziggyziggy
pi_89621046
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 00:43 schreef dan13lv het volgende:
ik mis het gedeelte waar staat dat het 2/6 jes of 2/8 jes zijn A.
Ze waren in groningen spoor 6a aan het slijpen, wat gaat er eigenlijk met spoor 5 gebeuren. Aangezien daar geen perron ligt?
Dat worden opstelsporen, net als 1a, 8 en 10.
pi_89621075
oh oké,
Arriva doet het beter qua winterweer dan ns:p was al voorspeld volgens mij. Gelukkig zijn de motoren koeler met dit weer, waardoor er minder uitval is, nu maar 2 stellen zo uit mijn hoofd,
Ziggyziggy werk ze;)
  dinsdag 7 december 2010 @ 06:17:32 #130
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89621136
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Typfoutje. En nee, was niet halfbevroren. Was wel koud, dat wel. 10 Minuten later begon het er echt hard te sneeuwen, je moest blij zijn dat je 30 meter kon zien, dus was er mooi op tijd :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 07:06:45 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89621291
quote:
[knip]....
De NS heeft de tv-spotjes over het winterklaar zijn van het spoorwegennet inmiddels van het scherm gehaald. De spoorwegen vonden het minder gepast om de optimistische filmpjes te vertonen in een weekeinde vol vertragingen. De NS zegt geleerd te hebben van de problemen. "Het was voor het eerst dat we een nooddienstregeling moesten invoeren in de gewone dienstregeling. Daarvoor moet je het treinverkeer even stilleggen. Achteraf gezien hadden we de reiziger daarover beter moeten informeren'', aldus de NS. (ANP)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)spoorproblemen.dhtml
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:10:12 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89622368
Ik heb ooit een scan van een krantenartikel gezien over de InterCity Plus, waarbij de HSL-Zuid zou worden ingezet voor allerlei langeafstandsverbindingen. Heeft iemand dat toevallig nog?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 09:38:12 #133
Maffe Fries
pi_89622884
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 05:40 schreef dan13lv het volgende:
oh oké,
Arriva doet het beter qua winterweer dan ns:p was al voorspeld volgens mij. Gelukkig zijn de motoren koeler met dit weer, waardoor er minder uitval is, nu maar 2 stellen zo uit mijn hoofd,
Ziggyziggy werk ze;)
Het enige dat mij weer bij Arriva opvalt is dat in verschillende stellen de automatische omroepinstallatie het niet meer doet. Hierdoor moet de mcn alle stations zelf weer om gaan roepen. Was vorige winter ook al zo.
  dinsdag 7 december 2010 @ 10:23:35 #134
45532 ziggyziggyziggy
pi_89623898
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 09:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het enige dat mij weer bij Arriva opvalt is dat in verschillende stellen de automatische omroepinstallatie het niet meer doet. Hierdoor moet de mcn alle stations zelf weer om gaan roepen. Was vorige winter ook al zo.
Misschien is de gps bevroren. ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 10:28:15 #135
Maffe Fries
pi_89623994
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Misschien is de gps bevroren. ;)
En dan te weten dat die er niet eens in zit. Ze doen het met vastgestelde afstanden tussen de stations.
  dinsdag 7 december 2010 @ 10:53:33 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89624580
quote:
NS ontkent chaos door sneeuwval

De sneeuwval van afgelopen zaterdag heeft allerminst tot chaos op het spoor geleid. Door over te schakelen op de winterdienstregeling bleef de overlast beperkt, zegt NS-topman Bert Meerstadt dinsdag in het AD.

Hij vindt de kritiek van de Tweede Kamer, vakbonden, minister van verkeer Melanie Schultz (VVD) en reizigersorganisatie Rover niet terecht.
http://www.nu.nl/binnenla(...)chaos-sneeuwval.html

Ja, zo kan ik het ook :')
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:19:52 #137
45532 ziggyziggyziggy
pi_89625364
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En dan te weten dat die er niet eens in zit. Ze doen het met vastgestelde afstanden tussen de stations.
Nee hoor. Ieder Arrivastel heeft een gps. Arriva kan precies zien waar welk stel is, zelfs op welk spoor het staat opgesteld. Maar het zou idd kunnen dat ze de gps niet gebruiken voor de omroep.
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:21:42 #138
45532 ziggyziggyziggy
pi_89625429
quote:
ProRail waarschuwt voor nieuwe dienstregeling

GRONINGEN - Stadjers die in de buurt van de spoorlijn naar Leeuwarden wonen kunnen deze week een brief van spoorbeheerder ProRail verwachten. Met de brief wil het railinfra bedrijf waarschuwen voor de nieuwe dienstregeling.

"We merken dat mensen erg gewend zijn aan de dienstregeling en in geval van niet bewaakte spoorwegovergangen zo het spoor oversteken omdat ze weten dat er niet een trein aankomt", legt woordvoerder Jouke Schaafsma van ProRail uit. "Met de brief willen we de mensen alert maken en wijzen op de nieuwe dienstregeling die op 12 december ingevoerd wordt".

Op de spoorlijn van Groningen naar Leeuwarden komen met de nieuwe dienstregeling behoorlijk wat meer treinen te rijden. Zo zal er in de spits een extra trein gaan rijden tussen Zuidhorn en de stad. En zal de sneltrein ook in de avonduren en op zondag ingezet worden.

Schaafsma vertelt verder dat behalve omwonenden ook scholen zijn aangeschreven. "We willen ook graag dat ouders, begeleiders en docenten van leerlingen de kinderen erop wijzen zich netjes aan de regels te houden bij beveiligde spoorwegovergangen. En dat ze goed uitkijken bij niet-beveiligde overwegen", aldus de woordvoerder.
http://m.oogtv.nl/?newsid=1291676496
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:38:04 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89626005
Waarom steekt prorail zijn energie niet in belangrijkere zaken dan in dit soort problemen die zichzelf oplossen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 11:52:44 #140
Maffe Fries
pi_89626436
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee hoor. Ieder Arrivastel heeft een gps. Arriva kan precies zien waar welk stel is, zelfs op welk spoor het staat opgesteld. Maar het zou idd kunnen dat ze de gps niet gebruiken voor de omroep.
Dan hebben ze het later ingebouwd, want in het begin zat GPS er niet in.

Voor het omroepsysteem gebruiken ze het zeker niet, tenzij ze dat ook opeens aangepast hebben.
pi_89626888
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom steekt prorail zijn energie niet in belangrijkere zaken dan in dit soort problemen die zichzelf oplossen?
Als hiermee een ongeluk wordt voorkomen is het een goede maatregel.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:30:14 #142
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89627703
ChristenUnie: verdubbelde Valleilijn noodroute

Wordt Slob de grote rail (pro-)motor?
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:34:57 #143
45532 ziggyziggyziggy
pi_89627875
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Veiligheid op overwegen is minder belangrijk? Mooi dat ik dat weet, dat maakt mijn werk een stuk makkelijker.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:37:01 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89627957
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Veiligheid op overwegen is minder belangrijk? Mooi dat ik dat weet, dat maakt mijn werk een stuk makkelijker.
Volk wat te belazerd is om te KIJKEN of er wat aankomt bij het oversteken van een overweg, kan beter van jouw en mijn kostbare zuurstof afblijven, vind je niet? :)
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:41:21 #145
45532 ziggyziggyziggy
pi_89628135
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Volk wat te belazerd is om te KIJKEN of er wat aankomt bij het oversteken van een overweg, kan beter van jouw en mijn kostbare zuurstof afblijven, vind je niet? :)
Klopt, maar ik heb ze liever niet onder een trein. Dat kost me namelijk een hele hoop extra werk.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:41:49 #146
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_89628155
En het geeft zo veel vertraging ook meteen :N
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:44:05 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89628256
Toch kan je ze beter 1 keer GOED plat rijden dan honderd keer bijna }>
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:44:18 #148
45532 ziggyziggyziggy
pi_89628261
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 12:41 schreef V2 het volgende:
En het geeft zo veel vertraging ook meteen :N
Dat ook. En rotzooi.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:56:02 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89630810
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ehm. GPS is het niet. Maar ook niet de afstanden. Mijn zus krijgt regelmatig in de omroep station Hurdegaryp terwijl ze bij Cammingaburen aankomen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 14:00:32 #150
Maffe Fries
pi_89630989
Het zijn echt wel de afstanden. De mcn kan onderweg het systeem wel overrulen door op wat knopjes te drukken en het kan zijn dat er een aantal zijn die er iets te gretig gebruik van maken.
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:07:37 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89631274
Owkee. Maarja, dan is het wel stom dat het regelmatig voorkomt.
pi_89633477
Wat was het verhaal nou van die hangslotjes aan die hekken?
Ik was dit weekend in Parijs (helaas met de auto) en kwam dat fenomeen daar ook tegen (achter de Notre Dame). Wel leuk gezicht!
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:13:29 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89633731
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:06 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat was het verhaal nou van die hangslotjes aan die hekken?
Ik was dit weekend in Parijs (helaas met de auto) en kwam dat fenomeen daar ook tegen (achter de Notre Dame). Wel leuk gezicht!
Dat is als je verliefd bent dan schrijf je je naam op zoeen slotje, allebei, hang je dat slotje aan dat hek en gooi je het sleuteltje in de Rijn. Daarna haal je je schouders op en loop je door :)
pi_89634242
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is als je verliefd bent dan schrijf je je naam op zoeen slotje, allebei, hang je dat slotje aan dat hek en gooi je het sleuteltje in de Rijn.
Dat is een flink stukje gooien vanuit Parijs. :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:02:47 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89635696
Zanikpiet :P
pi_89636403
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:25 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat is een flink stukje gooien vanuit Parijs. :P
Iedere doorgewinterde treinnerd snapt dat toch! :P
Nooit je sleuteltje te dichtbij het slot weggooien, dus stap je in Parijs in de Thalys naar Keulen, en gooi je 'm daar in de rijn :Y
pi_89636871
wat een kutmachinist vanochtend, vergrendeld de deuren terwijl er nog mensen moeten instappen ...
Het is inderdaad afstand, aangezien het bandje van franeker ook wel is is afgespeeld tijdens de rit van gr naar lw
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:32:47 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89636905
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:31 schreef dan13lv het volgende:
de rit van gr naar lw
Dat is toch een aardige expeditie _O_ 234 km uit mn hoofd?
pi_89636973
ben niet zo'n ster in afkortingen;) gn - lw natuurlijk
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:36:51 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89637039
Ik ook niet hoor ;) Als ik er niet zeker van ben schrijf ik het voluit :)
pi_89637249
Alleen typt verdomt irritant op je mobiel ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 16:42:04 #162
Maffe Fries
pi_89637266
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:31 schreef dan13lv het volgende:
wat een kutmachinist vanochtend, vergrendeld de deuren terwijl er nog mensen moeten instappen ...
Het is inderdaad afstand, aangezien het bandje van franeker ook wel is is afgespeeld tijdens de rit van gr naar lw
Tijdje geleden gebeurde het iedere keer in Groningen als de trein uit Roodeschool op die naar Delfzijl keerde. Telkens het verkeerde riedeltje ...
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:42:58 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89637312
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tijdje geleden gebeurde het iedere keer in Groningen als de trein uit Roodeschool op die naar Delfzijl keerde. Telkens het verkeerde riedeltje ...
Dat heb je toch wel door op een goed moment? :? Dan zet je hem toch uit en roep je even zelf om? Of? :?
pi_89637402
In de cabine is het volgens mij stil, weet het niet zeker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 16:45:07 #165
Maffe Fries
pi_89637404
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heb je toch wel door op een goed moment? :? Dan zet je hem toch uit en roep je even zelf om? Of? :?
het werd telkens omgeroepen als de trein de overweg Peizerweg in Groningen al gepasseerd was, dus vrijwel iedere keer greep de mcn naar de microfoon om te zeggen waar de trein heen ging.

Voor mij was het niet relevant omdat ik op Noord uitstapte :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:50:53 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89637666
123 Teletekst di 07 dec
Kort nieuws binnenland

` De Tweede Kamer vindt dat elke trein
een toilet moet hebben.Een motie van de
SP daarover is aangenomen,met alleen de
regeringspartijen VVD en CDA tegen.In
de nieuwe sprinters zitten geen wc's,
omdat treinreizigers op korte afstanden
daar vaak toch geen gebruik van maken.
Onder meer FNV Bondgenoten eist wc's in
elke trein,ook voor het NS-personeel.

pi_89637732
alsof ze wel in de winter te gebruiken zijn, hoor je daar iemand over klagen..
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:51:17 #168
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89639980
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:
123 Teletekst di 07 dec
Kort nieuws binnenland

` De Tweede Kamer vindt dat elke trein
een toilet moet hebben.Een motie van de
SP daarover is aangenomen,met alleen de
regeringspartijen VVD en CDA tegen.In
de nieuwe sprinters zitten geen wc's,
omdat treinreizigers op korte afstanden
daar vaak toch geen gebruik van maken.
Onder meer FNV Bondgenoten eist wc's in
elke trein,ook voor het NS-personeel.

mooi!

Kost wel een lieve duit trouwens, kunnen ze niet beter een wagon extra er bij ontwikkelen, met wc en fietsplekken ofzo? ;)
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:54:26 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89640099
Mja, hadden ze er maar eerder over moeten nadenken -O-
pi_89640396
Ergens vind ik een miljoen per plee toch een boel centen :D
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:05:03 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89640467
Ja, dat is het ook. Het is ook helemaal niet zo hoor. Het wordt nu gewoon gezegd dat het zo duur is op de gok af dat het publiek dan zegt "Oh okee dan laat maar zitten" :s)
pi_89640875
plem op ieder kut station een chemo plee neer en op dat wat grotere normale wc's en iedereen is ook gelukkig. kost een fractie.
pi_89640930
Zitten er in lintjes wc's?
dag
pi_89640970
dacht het niet. SGM-2 heeft trouwens ook geen plee
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 18:23:13 #175
Maffe Fries
pi_89641124
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:17 schreef Peter het volgende:
Zitten er in lintjes wc's?
nope
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:42:03 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89641851
"Dames en heren, over enkele ogenblikken gaan we ingehaald worden door de stoptrein naar Geldermalsen. Natuurlijk krijgt deze voorrang, dit is weer een sterk staaltje van ProRail. Excuses, maar de machinist en conducteur kunnen hier niks aan doen."

Geweldig, een perfect op tijd rijdende intercity van Utrecht naar Eindhoven (vertrokken stipt om 18.22) bij Houten af laten remmen zodat de stoptrein die daar vertrekt voor kan gaan. Overigens is die stoptrein mijn aansluitende trein naar Breda, hopelijk halen we 'm bij Geldermalsen in.
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:45:08 #177
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_89641986
Als mcn zou je eigenlijk moeten weigeren ... voor 't wissel stoppen en wachten totdat ie wordt teruggezet :P maar dat is dan weer niet zo goed voor je carrière denk ik :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:52:48 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89642287
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:42 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, over enkele ogenblikken gaan we ingehaald worden door de stoptrein naar Geldermalsen. Natuurlijk krijgt deze voorrang, dit is weer een sterk staaltje van ProRail. Excuses, maar de machinist en conducteur kunnen hier niks aan doen."

Geweldig, een perfect op tijd rijdende intercity van Utrecht naar Eindhoven (vertrokken stipt om 18.22) bij Houten af laten remmen zodat de stoptrein die daar vertrekt voor kan gaan. Overigens is die stoptrein mijn aansluitende trein naar Breda, hopelijk halen we 'm bij Geldermalsen in.
Jezus 8)7 Wie verzint zoiets dan weer? :N
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:05:32 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89642873
Ondertussen vertrekt er in Den Bosch onder heel erg veel luid gepiep en gekreun een goederentrein samengesteld uit een reeks Falns'jes. Wat een klereherrie zeg... hopelijk gaat die mijn trein niet nog verder vertragen.

Overigens, wat me net opviel is dat de digitale CTA's in de linker onderhoek soms een kleine diagonale streep tonen die afwisselt tussen de kleuren rood, groen, blauw en vervolgens weer weg is. Iemand enig idee waar dat voor is?
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:36:36 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89644431
Dat Lint geen plee heeft komt omdat de regionale concessieverlener daar het niet verplichtte. Eveneens als de E-GTW op de Merwedelingelijn geen WC hebben, omdat de concessieverlener dat niet verplichtte.

Op nu.nl staat een uitgebreider bericht:
Kamer eist toilet in iedere trein

DEN HAAG - Een toilet in elke trein is wat de Tweede Kamer betreft een vereiste. De Kamer stemde dinsdag in met een motie van SP'er Farshad Bashir waarin daarop wordt aangedrongen.

De NS heeft een aantal Sprinters in de dienstregeling die geen sanitaire voorzieningen hebben. De bedoeling was dat die voertuigen alleen op korte trajecten zouden worden ingezet.
De NS zet ze echter ook op langere ritten in, met klagende passagiers en treinpersoneel tot gevolg.

In de Kamer wordt al langer en door meerdere fracties geklaagd over die praktijk. Uiteindelijk diende Bashir de motie in. Die gaat ervan uit dat de NS een nieuwe concessie krijgt voor het vervoer op het zogenoemde hoofdrailnet.
Bij het gunnen van die concessie aan de NS moet de regering dat bedrijf verplichten om toiletten in elke trein te hebben.

Inbouwen
Dat geldt dan voor nieuwe treinen, maar ook voor de voertuigen die de wc's nu niet hebben. In die treinstellen moeten ze, volgens de SP'er, worden ingebouwd.
Dat inbouwen is volgens de NS heel duur, maar het Kamerlid denkt dat dat best goedkoper kan.

GroenLinks
Ook GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent beijverde zich in het verleden voor de wc's. ''Het is toch van de gekke dat we straks in elke trein kunnen internetten, maar niet kunnen plassen'', schetste zij eerder de situatie.
Van haar komt volgende week een amendement in stemming over dezelfde kwestie. ''Die SP-motie is heel goed en wij hebben haar gesteund, maar die regelt de situatie pas vanaf 2015.In het amendement stel ik voor om aanbestedingsmeevallers van ProRail per direct voor dit doel te gebruiken. Met die 50 miljoen moet je een heel eind kunnen komen'', aldus Van Gent.
Een woordvoerster van het ministerie van Infrastructuur en Milieu laat weten dat de gesprekken over de nieuwe concessie nog moeten beginnen. Daarin wordt ook de kwestie wc's besproken.
pi_89644559
Alleen al omdat Ineke van Gent voor is, ben ik tegen. Stom mens. Net als Farshad "Mobiele toiletten zijn een stuk goedkoper en werken ook prima" Bashir.
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:40:21 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89644643
Gewoon inbouwen, overal, en volgende keer nadenken bij wat je bestelt.
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:42:04 #183
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_89644733
En dat 'internet in elke trein'-argument snijdt ook geen hout. Drie keer raden in welke trein er nu juist géén internet wordt ingebouwd... ;)
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 19:43:30 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_89644820
Internet in de trein vind ik nou niet echt een basisbehoefte
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:44:01 #185
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89644853
Een WC is meer een basisbehoefte.

Internet in de trein niet, zoals Guppy al zegt
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:44:29 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89644879
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:42 schreef V2 het volgende:
En dat 'internet in elke trein'-argument snijdt ook geen hout. Drie keer raden in welke trein er nu juist géén internet wordt ingebouwd... ;)
Nee maar goed, dat is al achterhaald op het moment dat het eindelijk ingebouwd is.

Dus TENZIJ jij even heel snel een reuk- en afvalstofloze mobiele pisverdamper op de markt brengt, blijven toiletten de komende decennia nog wel nodig :Y
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:48:45 #187
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_89645136
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee maar goed, dat is al achterhaald op het moment dat het eindelijk ingebouwd is.

Dus TENZIJ jij even heel snel een reuk- en afvalstofloze mobiele pisverdamper op de markt brengt, blijven toiletten de komende decennia nog wel nodig :Y
:P true. Dan nog, het argument van 'wel internet, geen plee', dat snijdt geen hout, daar ging het me om.
pi_89645354
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jezus 8)7 Wie verzint zoiets dan weer? :N
Had ik vorige week ook. IC zetten ze stil om er een stoppertje binnenlangs in te laten halen. Laten we hopen dat het onwennigheid van de verkeersleiders en het nog niet in de dienstregeling verwerkt zijn van die extra sporen en station is.
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:59:39 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89645741
Geen advies gevonden

Opties
Uitgebreide telefonische reisinformatie:
0900-9292 (¤ 0,70 p.m.)
Bereikbaar op werkdagen van 06.00 tot 24.00 uur, in het weekend en op feestdagen van 07.00 tot 24.00 uur.
Internationale reizen plannen en boeken
Via de website van NS Internationaal
Reisinformatie via de mobiele NS-site:
Voer http://mobiel.ns.nl in op de browser van uw mobiele telefoon.

KRIJG DAN LEKKER DE PLEURES OFZO MET JE NS.NL :(
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:04:52 #190
45532 ziggyziggyziggy
pi_89646025
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 19:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Had ik vorige week ook. IC zetten ze stil om er een stoppertje binnenlangs in te laten halen. Laten we hopen dat het onwennigheid van de verkeersleiders en het nog niet in de dienstregeling verwerkt zijn van die extra sporen en station is.
Misschien was het een fout van de trdl, maar misschien was er wel een andere, goede, reden. Wel erg flauw om dan in de trein om te roepen dat het de fout van ProRail is.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:10:21 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89646397
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
misschien was er wel een andere, goede, reden.
Serieus, wat zou zo'n andere, goede, reden kunnen zijn? :?
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:11:16 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89646445
Reizigertje pesten *O*
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:11:43 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89646465
ff niet Durk, kom op }:|
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 20:13:39 #194
Maffe Fries
pi_89646581
De trein diende zich op het punt als eerste aan en had daarom voorrang.

Alleen jammer dat ze hiervoor een simpel algoritme gebruiken ipv een vorm van kunstmatige intelligentie waardoor de capaciteit van het spoor nog beter benut kan worden.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:14:38 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89646628
Maar nu ff serieus: De Trdl had die IC best voor kunnen laten gaan. Gebeurt vaker. Nu word de IC onnodig gehinderd, terwijl de stoptrein door even te wachten minder gehinderd wordt...
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:14:55 #196
45532 ziggyziggyziggy
pi_89646643
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Serieus, wat zou zo'n andere, goede, reden kunnen zijn? :?
Dat weet ik niet, ik ben daar niet bekend. Maar ik heb ook wel eens treinen tussen de weilanden stilstaan met verdomd goede redenen. Vanuit de trein lijkt het dan alsof je voor jan lul stilstaat.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:15:55 #197
45532 ziggyziggyziggy
pi_89646692
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:

Alleen jammer dat ze hiervoor een simpel algoritme gebruiken ipv een vorm van kunstmatige intelligentie waardoor de capaciteit van het spoor nog beter benut kan worden.
Zo werkt het dus niet. Het is niet simpel eerst-komt-eerst-maalt.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:17:06 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89646770
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:

Kunstmatige intelligentie? :? WTF? Dat ding heeft toch gewoon een rijweg? Zeker als hij gewoon op tijd is? -O-
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:22:03 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89647058
Ik was laatst in Amersfoort bij de Plan U 115, en een mede-vrijwilliger heeft een scanner en luistert mee met de VL (ik heb der eind december ook 1 :P), en werd er eens via gemeld: "Meester van trein 5xx (weet 't nummer zo niet meer, maar was ri Utrecht) uw sein word herroepen. Vanwege uw vertraging moet u wachten op de Stoptrein naar Utrecht. Als die weg is, kan u vertrekken."
Hoe bedoel je, idioot. Moest die IC Amersfoort-Utrecht achter de stopper boemelen.

zit soms dus echt geen logica achter.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:25:31 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89647249
Had die stoptrein 3 minuten langer in Houten gehouden, dan was die IC op tijd in Eindhoven geweest. Een op tijd rijdende trein op tijd houden dupeert minder reizigers dan de vertraging verdelen over twee treinen. Goed, ik had een paar minuten langer in Den Bosch moeten wachten, boeiend.

Wat zijn voor jou dan redenen om een trein midden in een weiland stil te laten staan, ziggy?
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:26:20 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89647294
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:22 schreef greavy het volgende:

"Meester van trein 5xx (weet 't nummer zo niet meer, maar was ri Utrecht) uw sein word herroepen. Vanwege uw vertraging moet u wachten op de Stoptrein naar Utrecht. Als die weg is, kan u vertrekken."
Hoe bedoel je, idioot. Moest die IC Amersfoort-Utrecht achter de stopper boemelen.

zit soms dus echt geen logica achter.
Denk na -O- VANWEGE UW VERTRAGING staat er toch?? Dan kan het gewoon gebeuren dat je uit je pad gekickt wordt ja. Maar die situatie speelt hier helemaal niet :N

Een OP TIJD rijdende IC wordt stilgezet voor een (blijkbaar vertraagde) stoptrein.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:29:17 #202
45532 ziggyziggyziggy
pi_89647477
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 20:25 schreef James1988 het volgende:
Had die stoptrein 3 minuten langer in Houten gehouden, dan was die IC op tijd in Eindhoven geweest. Een op tijd rijdende trein op tijd houden dupeert minder reizigers dan de vertraging verdelen over twee treinen. Goed, ik had een paar minuten langer in Den Bosch moeten wachten, boeiend.

Wat zijn voor jou dan redenen om een trein midden in een weiland stil te laten staan, ziggy?
Kan van alles zijn. Veiligheid (bv. aanwijzing afgeven voor de trein weer mag rijden), problemen met rangeren, infraproblemen (wisselstoringen, sectiestoringen, rijrichtingsstoringen), etc etc. De meeste dingen zie je buiten niet en lijkt het of de trein voor niks voor een leeg stuk vrije baan staat.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:29:40 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89647493
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Denk na -O- VANWEGE UW VERTRAGING staat er toch?? Dan kan het gewoon gebeuren dat je uit je pad gekickt wordt ja. Maar die situatie speelt hier helemaal niet :N

Een OP TIJD rijdende IC wordt stilgezet voor een (blijkbaar vertraagde) stoptrein.
Nee, dat snap ik. Maar die stoptrein was nog niet eens binnen op het station. Toen die melding kwam, kwam ongeveer 2 minuten later de Stoptrein binnen. Had de IC allang weg kunnen zijn. En het was niet voor de overstap overnemen, dat maken ze mij niet wijs.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:29:51 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89647502

[ Bericht 100% gewijzigd door greavy op 07-12-2010 20:30:01 ]
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:31:02 #205
45532 ziggyziggyziggy
pi_89647571
Wat ik maar wil zeggen: there is more than meets the eye. Er kan dus van alles aan de hand zijn geweest.

Of de trdl was gewoon even pissen, dat kan ook.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:31:56 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89647616
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Kan van alles zijn. Veiligheid (bv. aanwijzing afgeven voor de trein weer mag rijden), problemen met rangeren, infraproblemen (wisselstoringen, sectiestoringen, rijrichtingsstoringen), etc etc. De meeste dingen zie je buiten niet en lijkt het of de trein voor niks voor een leeg stuk vrije baan staat.
Okee, stel dat daar echt een plausibele reden voor kan bestaan :)

Dan kun je als TRDL toch gewoon je treinpersoneel informeren daarover? En als dat dan inderdaad een goed verhaal is, dan is er toch geen reden voor het treinpersoneel om dat op deze manier uit te leggen? :?
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:34:13 #207
45532 ziggyziggyziggy
pi_89647746
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Okee, stel dat daar echt een plausibele reden voor kan bestaan :)

Dan kun je als TRDL toch gewoon je treinpersoneel informeren daarover? En als dat dan inderdaad een goed verhaal is, dan is er toch geen reden voor het treinpersoneel om dat op deze manier uit te leggen? :?
Bij een storing heb je het als trdl druk genoeg, soms kun je niet iedereen op tijd informeren.

En ook als het wel de fout van ProRail is, dan roep je dat niet zo kinderachtig om. Wij roepen ook niet op de stations om dat de NS weer eens mat inzet dat niet tegen sneeuw kan ofzo.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:39:36 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89648036
Mja, het zal wel een gevalletje druppeltje-emmertje zijn dan, denk ik. Ik neem aan dat het niet de eerste keer is dat ze zoiets gebeurt. En ze BLIJVEN natuurlijk niet "de veroorzaker" uit de wind houden. Of dat nou terecht is of niet. Ergens blijft het toch mensenwerk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 20:39:45 #209
Maffe Fries
pi_89648042
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet. Het is niet simpel eerst-komt-eerst-maalt.
In dit geval gaat het om gedeelde rijwegen en dan kan het systeem de ene trein voorrang geven boven de andere. Daarbij wordt niet gekeken of het een stoptrein is of een IC.
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kunstmatige intelligentie? :? WTF? Dat ding heeft toch gewoon een rijweg? Zeker als hij gewoon op tijd is? -O-
Dat wel, maar het kan zijn dat het systeem anders beslist.

Met KI of in ieder geval betere algoritmes kun je beslissen om een trein op het ene punt voorrang te geven zodat op andere punten de dienstregeling niet in de war wordt geschopt. Je kijkt dus naar het hele landelijke net ipv zoals het nu is per verkeersleidingspost.

Hierdoor zou het werk van verkeersleiders makkelijker moeten worden, omdat voor iedere trein een optimaal pad ingelegd wordt, daarbij rekening houdend met dienstregelingen, etc.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:41:23 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89648139
Ik vond het anders wel een prima omroep om de reiziger duidelijk te maken dat NS niet meer alleen de scepter zwaait over het spoor. En dat het rijdend personeel daar ook wel eens goed van baalt moge duidelijk zijn.
pi_89653617
Nu op 3FM: een discussie over de problemen op het spoor dit weekend. Wie gaat even zijn mening laten weten? :P
pi_89653722
Even nog over die stoptrein, Ik zat er namelijk in. Dat was al een hoop gefaal. De Stoptrein was 5 minuten stilgezet omdat er op Utrecht nog een IC langs moest :r
En daardoor liep van Het sowieso helemaal soep. Want de stoptrein moest toen wachten tot de trein naar Dordrecht weg was. En vervolgens dus ook weer wachten om die IC erlangs te laten.
Pro-rail had dus gewoon die 1e IC op Houten er langs moeten laten. Dat kan toch prima met 5 minuten vertraging?

Ik moest die trein naar Dordrecht trouwens hebben :r
pi_89654971
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of de trdl was gewoon even pissen, dat kan ook.
Ach, vandaar dat de NS zo'n afkeer tegen toiletten heeft :Y)
pi_89655990
[/quote]ARNHEM - Syntus krijgt een strafkorting van 35 mille vanwege de slechte dienstverlening aan de reizigers op de trajecten Zutphen-Winterswijk en Arnhem-Winterswijk. Dat heeft de provincie Gelderland gisteren bekendgemaakt.[quote]

terecht.
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:48:29 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89656070
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
Even nog over die stoptrein, Ik zat er namelijk in. Dat was al een hoop gefaal. De Stoptrein was 5 minuten stilgezet omdat er op Utrecht nog een IC langs moest :r
En daardoor liep van Het sowieso helemaal soep. Want de stoptrein moest toen wachten tot de trein naar Dordrecht weg was. En vervolgens dus ook weer wachten om die IC erlangs te laten.
Pro-rail had dus gewoon die 1e IC op Houten er langs moeten laten. Dat kan toch prima met 5 minuten vertraging?

Ik moest die trein naar Dordrecht trouwens hebben :r
Je moest vanuit Utrecht/Houten naar Dordrecht... waarom reis je dan via Den Bosch?
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:28:24 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89658440
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:47 schreef Temlin het volgende:
ARNHEM - Syntus krijgt een strafkorting van 35 mille vanwege de slechte dienstverlening aan de reizigers op de trajecten Zutphen-Winterswijk en Arnhem-Winterswijk. Dat heeft de provincie Gelderland gisteren bekendgemaakt.
quote:
terecht.
Terecht dat ze dat doorbelasten aan prorail ja :W
pi_89665286
Ik blijf het knap vinden om een IC tussen Den Bosch en Utrecht op een +10 te zetten. Er zijn daar op 3 plaatsen inhaalmogelijkheden.
  woensdag 8 december 2010 @ 09:55:40 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89666283

Johan Cruijff over wissels... geweldig stukje xD
pi_89667248
quote:
Op woensdag 8 december 2010 09:55 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Johan Cruijff over wissels... geweldig stukje xD
Ik snap nu hoe een gemiddelde Ajaccied zich voelt. Die man lul echt alleen maar over dingen waar hij geen verstand van heeft... :N
pi_89667318
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:30 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik snap nu hoe een gemiddelde Ajaccied zich voelt. Die man lul echt alleen maar over dingen waar hij geen verstand van heeft... :N
Dat artikel is een grap hè. Kijk maar eens wat voor andere artikelen de Speld publiceert.
pi_89667631
die verstoring op anhem winterswijk blijft ook maar duren :D !
pi_89667925
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:41 schreef Yreal het volgende:
die verstoring op anhem winterswijk blijft ook maar duren :D !
die blijft wel tot 19:00
pi_89669538
quote:
Op woensdag 8 december 2010 10:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat artikel is een grap hè. Kijk maar eens wat voor andere artikelen de Speld publiceert.
Dat verklaart een boel. Ik vond het al zo compleet over de top.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:50:44 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89677200
Vanwege de (verwachte) sneeuwval in Limburg rijdt de serie 800 (IC Alkmaar-Maastricht/Heerlen) in zijn geheel door naar Maastricht. Voor Heerlen overstappen in Sittard.
Ook zijn vannacht nog alle VIRMs serie 8600 en 9400 uit de serie 800 gehaald. Hier rijden [als het goed is] dus (vooral) alleen VIRMs genummerd als 87xx en 95xx rond nu.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:04:19 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89677795
EETC naar/van Venlo

Samenstelling: 1200 + 12 rijtuigen
87700:
Watergraafsmeer v.9.00
Amsterdam Arena v.9.20
Utrecht d.9.41
Geldermalsen d.9.59
Den Bosch d.10.15
Eindhoven d.10.42
Venlo a.11.26

87701:
Venlo v.13.35
Eindhoven d.14.16
Tilburg d.14.40
Breda d.14.54
Lage Zwaluwe v.15.09
Dordrecht d.15.24
Rotterdam d.15.41
Gouda d.16.03
Breukelen d.16.23
Amsterdam Bijlmer Arena d.16.35
Watergraafsmeer a.16.45
  woensdag 8 december 2010 @ 15:06:04 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89677871
OJA, GOED NIEUWS!!!

NS ziet af van nieuwe sprinters
Gepubliceerd op 08 december 10, 13:37 Laatst bijgewerkt op 08 december 10, 14:22
BEVERWIJK - De NS ziet af van de bestelling van de laatste 51 Sprinter Lighttrains. Op deze sprintertreinen is veel kritiek vanwege het ontbreken van toiletten. Dat zegt FNV-bestuurder Roel Berghuis uit Beverwijk, die de informatie heeft gekregen van de NS-directie. FNV Spoor had geëist dat de sprinters worden voorzien van wcs. Zowel reizigers als NS-personeelsleden klagen over het gebrek aan wcs in de sprinters.

De NS heeft er al 80 rijden, en zegt dat het aanbrengen van wcs in deze treinen 400.000 euro per toilet kost. Het zou technisch zeer ingewikkeld en daarom zo duur zijn. Bovendien zegt de NS dat wcs de beoogde transparantie in de treinen wegnemen.

Berghuis: ,,Ik ben verheugd dat de NS nu afziet van nog eens tachtig sprinters. Ze willen in plaats daarvan gaan rijden met gereviseerd materiaal. Denk daarbij aan de oude dubbeldekkers. In die treinen zijn veel toiletten stuk en afgesloten. Die wcs worden gerepareerd. Het is dus een dubbele afspraak.
http://www.noordhollandsd(...)van-nieuwe-sprinters

NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen (NS) schaffen geen nieuwe Sprinter-treinen meer aan zonder toiletten. Die toezegging deed het spoorbedrijf woensdag aan de vakbond FNV Bondgenoten.

In plaats van investeren in nieuwe Sprinters, gaan de NS een groter aantal dubbeldekkers dan gepland moderniseren en van toiletten voorzien.

In de nieuwe generatie stoptreinen, de zogeheten Sprinters, zit geen toilet. Dat zou de treinen veiliger moeten maken. De NS vond wc's ook niet nodig, omdat met stoptreinen alleen maar korte ritjes worden gemaakt.

FNV Bondgenoten stelde echter dat het treinpersoneel dat op de Sprinters moet werken, ernstige hinder ondervindt.

Dinsdag nam de Tweede Kamer al een motie aan dat in 2015 iedere trein een toilet moet hebben.
http://www.nu.nl/binnenla(...)der-toilet-meer.html
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 december 2010 @ 15:07:46 #227
Maffe Fries
pi_89677948
Komt er dus op neer dat ze de laatste twee opties op de sprinters niet meer opnemen.
pi_89678341
Blijven ze nu ook met mat 64 rijden _O- dat wil de overheid ook niet zeker.
pi_89678643
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:06 schreef greavy het volgende:
In plaats van investeren in nieuwe Sprinters, gaan de NS een groter aantal dubbeldekkers dan gepland moderniseren en van toiletten voorzien.
Maar alle DD-AR's zouden toch al gereviseerd worden?
pi_89678681
Wat ik nog steeds niet helemaal snap, is waarom reizigers met de NS wel recht hebben op een toilet in de trein en reizigers op andere trajecten niet. Ik weet dat dit met de concessie te maken heeft maar dan nog.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 december 2010 @ 15:27:29 #231
Maffe Fries
pi_89678796
Eigenlijk is een WC alleen op kleine trajecten als Almelo - Mariënberg en Apeldoorn - Zutphen overbodig.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:29:27 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89678884
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:25 schreef Temlin het volgende:
Wat ik nog steeds niet helemaal snap, is waarom reizigers met de NS wel recht hebben op een toilet in de trein en reizigers op andere trajecten niet. Ik weet dat dit met de concessie te maken heeft maar dan nog.
Dat moet je aan de regionale concessieverleners vragen. Als bijvoorbeeld de Provincie Zuid Holland beslist voor die regionale concessie Dordrecht-Geldermalsen dat er géén toilet nodig is in de trein, waarom zei de vervoerder dat dan wél doen?
In plaats van een toilet te eisen, heeft de Provincie voor Dordrecht-Geldermalsen geëist dat er continu een steward aanwezig is.
pi_89679009
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk is een WC alleen op kleine trajecten als Almelo - Mariënberg en Apeldoorn - Zutphen overbodig.
Zwolle - Kampen zou nog kunnen. Een maximum van 20 km zou ik mee kunnen leven. Maar dan Utrecht - Baarn (24) dus gewoon WEL een plee. En niet ook daar weer mee gaan marchanderen dan :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 december 2010 @ 15:33:01 #234
Maffe Fries
pi_89679054
Zwolle - Kampen heb ik niet genoemd omdat dat toch een tramverbinding wordt.
pi_89679062
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat moet je aan de regionale concessieverleners vragen. Als bijvoorbeeld de Provincie Zuid Holland beslist voor die regionale concessie Dordrecht-Geldermalsen dat er géén toilet nodig is in de trein, waarom zei de vervoerder dat dan wél doen?
In plaats van een toilet te eisen, heeft de Provincie voor Dordrecht-Geldermalsen geëist dat er continu een steward aanwezig is.
Ik snap ook wel dat een vervoerder niet iets gaan doen als het niet geëist wordt. Maar waarom hebben reizigers tussen Utrecht en Amsterdam wel recht op een traject en tussen Dordrecht en Geldermalsen niet.

Eigenlijk zouden de regels van een toilet in de trein voor alle trajecten moeten gelden en niet alleen voor het hoofdrailnet.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:35:16 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89679163
Dat komt omdat de Regering zeg maar van die trajecten af wou, en het nu regionaal in beheer is qua concessie. Logisch ook dan ook dat de regering niet invloed kan hebben op de concessie-eisen.
pi_89679248
quote:
Gisteren heeft de Tweede Kamer al een motie aangenomen dat in 2015 iedere trein een toilet moet hebben en dat dit in 2030 gerealiseerd moet zijn.
Maar dan moeten ze ook niet zulke dingen roepen.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:40:28 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89679443
EETC naar/van Venlo
9 December 2010:
Samenstelling: 1200 + 12 rijtuigen
87700:
Watergraafsmeer v.9.00
Aankomst Amsterdam Arena mij niet bekend
Amsterdam Arena v.9.20
Utrecht d.9.41
Geldermalsen d.9.59
Den Bosch d.10.15
Eindhoven d.10.42
Venlo a.11.26

87701:
Venlo v.13.35
Eindhoven d.14.16
Tilburg d.14.40
Breda d.14.54
Lage Zwaluwe v.15.09
Dordrecht d.15.24
Rotterdam d.15.41
Gouda d.16.03
Breukelen d.16.23
Amsterdam Bijlmer Arena d.16.35
Watergraafsmeer a.16.45

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 08-12-2010 15:41:27 (Wat dingen aangepast) ]
  woensdag 8 december 2010 @ 15:52:24 #239
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_89680031
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:24 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Maar alle DD-AR's zouden toch al gereviseerd worden?
Nee, het plan was dat er 50 DDZ-stammen zouden komen terwijl er nu een stuk of 80 DDAR-stammen zijn. Dus zou er nog een hele zooi rijtuigen overbodig worden.
  woensdag 8 december 2010 @ 16:05:28 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89680622
Ja, maar het plan was ook om 6wagen stammen te creëren: 25 6-delige en 25 4-delige
Je hebt dus stuk of 77 vierwagen stammen. Met 25 vierdelige blijven er nog 52 vierdelige over, maar om 25 zesdelige te krijgen heb je per rijtuig 2 stammen meer nodig. Zijn dus zeg maar 13 stammen. Dan houd je ongeveer 10-15 vierwagen stammen over.

Is zo uit het hoofd gedaan, kan mis zitten.

Edit:
Project DDZ:
Als systeem integrator zal NedTrain de treinstellen van het type DDZ(Dubbel dekker zone) en de motorbak gaan moderniseren, die gebruikt worden door NS. De eerste fase van het project betreft 250 bakken, welke als 4 en 6 treinssets zullen worden ingezet.
De totale project omvang bedraagt 369 bakken, welke alsvolgt per fase zijn ingedeeld:
200 bakken (1a fase, Deze staat gepland om voor Juli 2012 te zijn afgerond)
50 bakken (1b , Deze staat gepland om voor december 2012 te zijn afgerond)
37 bakken (2e fase) 82 bakken (3e fase)

Uiteindelijk moeten het iets van 30 vierwagenstellen en 20 zeswagenstellen worden

[ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 08-12-2010 16:15:27 ]
  woensdag 8 december 2010 @ 16:39:31 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89682242
quote:
De NS heeft er al 80 rijden, en zegt dat het aanbrengen van wcs in deze treinen 400.000 euro per toilet kost. Het zou technisch zeer ingewikkeld en daarom zo duur zijn. Bovendien zegt de NS dat wcs de beoogde transparantie in de treinen wegnemen.
Eerst was het nog 100.000 euro per toilet. Wat is het nou?

En wat gaat er gebeuren met de 80 reeds geleverde SLT's?
pi_89683060
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:40 schreef greavy het volgende:
EETC naar/van Venlo
Ah bedankt, die ga ik morgen platen op Reeshof denk ik. :)
pi_89683208
Kijkt even bij de vertragingen, Syntus :')
pi_89684757
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:59 schreef Temlin het volgende:
Kijkt even bij de vertragingen, Syntus :')
:')
pi_89685491
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je moest vanuit Utrecht/Houten naar Dordrecht... waarom reis je dan via Den Bosch?
Ken je trajecten :{w
Die arriva stopper natuurlijk die gewoon altijd rijdt O+
pi_89685606
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eerst was het nog 100.000 euro per toilet. Wat is het nou?
Ik heb ook al 1 miljoen, 2 ton en 7 ton gehoord. Men zwetst maar wat.
pi_89686886
Over DDZ gesproken, de witte omlijstingen in deze video schijnen definitief te zijn
http://www.haarlemsdagbla(...)-intercity%E2%80%99s
  woensdag 8 december 2010 @ 18:54:49 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89687685
Vandaag is aangekondigd dat per 4 april 2011 Fyra ook Breda gaat aandoen, dit zullen geen vogelbekdieren zijn maar de Traxx+Prio-stammen die ook al Amsterdam - Rotterdam doen.

Ik zelf ben bijzonder sceptisch, immers werd een paar maanden terug nog gezegd dat dit per december 2010 zou zijn, tot ineens bleek dat er toch wat problemen waren bij de overgang 25 kV/1500 V...
pi_89687802
Ah, nog meer ICRm nodig voor hispeed zeker :r :r :r
  woensdag 8 december 2010 @ 18:59:23 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89687892
Nee, dat denk ik niet. De huidige 900-serie gaat in de toekomst doorrijden naar Breda.
pi_89687982
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:59 schreef James1988 het volgende:
Nee, dat denk ik niet. De huidige 900-serie gaat in de toekomst doorrijden naar Breda.
Dat kost toch vast een of meer extra omlopen?

Ben jij trouwens toevallig AlexNL? ;)

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2010 19:01:59 ]
  woensdag 8 december 2010 @ 19:03:47 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89688075
Ja, klopt, maar dat ICRm is al naar Hispeed gegaan omdat de oorspronkelijke plannen waren om per a.s. maandag met Failra naar Breda te gaan karren. Daarom rijdt er al een paar maanden ICMm rond in de 3600.

En ja, dat ben ik.

35 minuten tijdwinst op een enkele reis Breda - Amsterdam is aantrekkelijk, maar ik denk dat de prijs doorslaggevend gaat worden. Die wordt pas in maart bekend, maar afgaande op de huidige prijs voor Fyra + de tijdwinst kom ik uit op een toeslag van ongeveer 11 euro voor een enkele reis, of ongeveer 17,50 voor een superdiscountticket.
pi_89690813

Het verschil tussen zomer en winter is goed te zien op dinsdagavond 7 december 2010, als de flink vertraagde Leeuwarden-shuttle wordt behandeld op de terminal in Leeuwarden. Omstreeks hetzelfde tijdstip als afgelopen zomer (toen ook zo'n 12 uur vertraagd), staat de ACTS 6702 met een alweer bijna vol beladen trein 50063 in een mistig en berijpt maar tevens nog sneeuwwit Leeuwarden te wachten tot ook de achterste wagens beladen zijn.
pi_89690889
meh, voith werkplaats is niet te zien :N
  woensdag 8 december 2010 @ 20:23:54 #255
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89692221
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het verschil tussen zomer en winter is goed te zien op dinsdagavond 7 december 2010, als de flink vertraagde Leeuwarden-shuttle wordt behandeld op de terminal in Leeuwarden. Omstreeks hetzelfde tijdstip als afgelopen zomer (toen ook zo'n 12 uur vertraagd), staat de ACTS 6702 met een alweer bijna vol beladen trein 50063 in een mistig en berijpt maar tevens nog sneeuwwit Leeuwarden te wachten tot ook de achterste wagens beladen zijn.
Heel fraai, leuke combi, die staven van afgelopen zomer die wat rommelig aan de rand liggen, liggen er nog steeds zo te zien
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 20:25:10 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_89692300
Crientj, lees je mee? M'n cookie was lekker O+ En m'n nijntje is weer thuis, nu in de ziekenboeg
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89692818
Ik lees altijd mee Gupps :) Fijn om het nieuws te horen! ;D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 december 2010 @ 20:38:21 #258
Maffe Fries
pi_89693073
Moet je zondagmiddag ook weer werken?
pi_89693139
Nope, ik werk tegenwoordig alleen op maandagavond & woensdagochtend/middag.
Soms nog op dinsdag, maar nooit op vrijdagmiddag/avond, zaterdag & zondag.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 december 2010 @ 20:41:41 #260
Maffe Fries
pi_89693269
Jammer. Anders was er een minimeet geweest :P
pi_89693287
Ghehe :P
pi_89694313
Utrecht Centraal, 8 december 2010. Een groene breedbekstrontkar heeft even veel recht op het spoor. De oplettende reiziger richting Nijmegen ziet de bui al hangen: +9 :P

pi_89696215
HaHa, die Fles _O-

Kolentrein gaat normaal gesproken toch eerst kamperen op Utrecht Goederen :)
pi_89696256
Ziggy, alsjeblieft, als fles ooit naar groningen gaat, gooi er dan alsjeblieft alles voor dat je kan vinden.
  woensdag 8 december 2010 @ 21:36:54 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89696315
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ziggy, alsjeblieft, als fles ooit naar groningen gaat, gooi er dan alsjeblieft alles voor dat je kan vinden.
_O-
pi_89696464
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
HaHa, die Fles _O-

Kolentrein gaat normaal gesproken toch eerst kamperen op Utrecht Goederen :)
Ja was ook zo deze keer O-) Die +9 zal wel ergens anders opgelopen zijn denk ik :) De 3500 naar Eindhoven kon wel vrijwel op tijd weg namelijk. En toen ik uiteindelijk vertrokken was, zag ik m langs de kant staan :Y

quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ja Ziggy, doe }>
  woensdag 8 december 2010 @ 21:43:01 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89696611
Hoe bedoel je, omroep in SLeT is soms erg gek..

Te Barendrecht werd vandaag omgeroepen: "Het volgende station is Rhenen [etc]"
  woensdag 8 december 2010 @ 21:43:27 #268
45532 ziggyziggyziggy
pi_89696628
:s)
pi_89697791
113 Teletekst wo 08 dec
ANWB:spitsalarm voor morgenochtend

` De ANWB heeft voor morgenochtend een
spitsalarm afgegeven.[..]

De ANWB adviseert mensen om als het kan
de trein te nemen

:')
pi_89698298
Okido, doen we. :')
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 22:44:06 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_89700086
Ik blijf thuis, telt dat ook? Dagje vrij morgen
  woensdag 8 december 2010 @ 22:54:55 #272
45532 ziggyziggyziggy
pi_89700654
Ik ga morgenavond de nachtdienst in. Dan ga ik standaard met de auto.
pi_89701263
Is er dan zoveel te doen 's nachts in Groningen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 december 2010 @ 23:07:44 #274
Maffe Fries
pi_89701316
Zeker. er zijn een heel nachtnet rond zonder dat je het ziet
pi_89702262
er zijn een heel nachtnet? :P
pi_89702904
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:29 schreef Yreal het volgende:
er zijn een heel nachtnet? :P
:Y

Zonder dat je het ziet *)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 december 2010 @ 23:45:11 #277
Maffe Fries
pi_89703005
er zijn meerdere nachtnetten ja :P
pi_89703393
Jazeker. Eentje van goederentreinen en eentje van bussen. Of niet dan? :P
  woensdag 8 december 2010 @ 23:53:56 #279
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89703444
Je kan nu ook in google maps ov gebruiken vb:

http://maps.google.nl/map(...)&ie=UTF8&z=8&start=0
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 december 2010 @ 23:58:56 #280
Maffe Fries
pi_89703665
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:52 schreef Igen het volgende:
Jazeker. Eentje van goederentreinen en eentje van bussen. Of niet dan? :P
precies.

Overigens is het nachtgat van passagierstreinen in Groningen doordeweek slechts 2 uur en 43 minuten.
pi_89704036
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies.

Overigens is het nachtgat van passagierstreinen in Groningen doordeweek slechts 2 uur en 43 minuten.
Da's best lang om op een bankje te liggen slapen :X
pi_89704322
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's best lang om op een bankje te liggen slapen :X
neem een hotel :P
pi_89704619
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:01 schreef Igen het volgende:
Ben jij trouwens toevallig AlexNL? ;)
Wie ben jij *daar*?
pi_89704684
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie ben jij *daar*?
Dat hangt ervan af waar 'daar' is. :P

En ik ga nu naar bed, dus dat zie ik morgen wel.
  donderdag 9 december 2010 @ 00:41:30 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89705050
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af waar 'daar' is. :P

En ik ga nu naar bed, dus dat zie ik morgen wel.
SkyScraperCity denk ik zo. Ik ben overigens ook AlexNL op HGBTF, OHIH en Somda.

Alleen ben ik hier al langer lid :')
pi_89705160
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

SkyScraperCity denk ik zo. Ik ben overigens ook AlexNL op HGBTF, OHIH en Somda.

Alleen ben ik hier al langer lid :')
vanwaar dan de james?
  donderdag 9 december 2010 @ 00:47:52 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89705200
Oude nick. Heel oud.
pi_89705580
ik had HGBTF in gedachten idd :)
  donderdag 9 december 2010 @ 06:19:12 #289
200192 Darkwing_Duck
pi_89707225
Winterse foto van goederentrein in Leeuwarden siert nu mijn achtergrond, en vervangt een reeds 3 jaar oude achtergrond. Bedankt Zug! :)

Tevens is hier in Parijs gisterenmiddag de sneeuw met bakken uit de lucht komen vallen, in een middagje tijd 11 cm, waar ik woon 14 cm. Vliegtuigen en bussen gestopt, maar de treinen rijden nog :)
pi_89707660
quote:
Op donderdag 9 december 2010 01:06 schreef Dr_Flash het volgende:
ik had HGBTF in gedachten idd :)
Daar ben ik geen lid. Wel op ssc, daar heet ik 'Grunnen' ( :') )
  donderdag 9 december 2010 @ 08:17:57 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89707873
Als alles blijft gaan zoals het moet: Trein 9260 (IC Amsterdam-Brussel, vertrek Amsterdan 17:54) rijdt met 12 (!!) rijtuigen ICR-prio. 2 Stammen dus. Achterste stam zal afgesloten zijn.
Trein 9268 (vertrek Amsterdam 19:54) heeft de LAATSTE rit met I6/I10 in de Benelux. In Brussel worden deze rijtuigen ook uit de dienst gehaald, en keren niet meer terug in de Benelux-dienst.
  donderdag 9 december 2010 @ 08:29:00 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89707973
Waarom worden die uit dienst gehaald dan? Is dit omdat de deuren naar het schijnt soms niet helemaal goed afsluiten en dit bijna onmogelijk te zien is?
  donderdag 9 december 2010 @ 08:54:21 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89708270
NMBS heeft aan NS HiSpeed te kennen gegeven dat de rijtuigen zelf in eigen land nodig zijn, voor andere diensten. Plan was om alle I6/I10 in November al uit de dienst te onttrekken, dat was zelfs ook nog gelukt. Maar omdat er nog wat met ICR-omlopen mis liep, stond in België soms een I6/I10 stam klaar. Dit werd vervolgens in Nederland geweigerd, maar later alsnog toegestaan.
En dat van de deuren klopt. NSH personeel vind het te gevaarlijk.

Dus vandaag gaan ze definitief uit de dienst Amsterdam-Brussel vv
  donderdag 9 december 2010 @ 08:55:37 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89708284
En nog een leuke vandaag (gezien op Somda):
quote:
* 475 + 895 + 935 inderdaad ter vervanging van een ICR-stam in 3623.
* 7455 (+1727) in 3613
* Een TD7-stam in 1916/1927.
Zal lekker krap zijn....

Maar de stopper Utrecht-Breda/Tiel moet niet klagen denk ik:
quote:
* 7853 in 13619/13624.
pi_89708423
quote:
Op donderdag 9 december 2010 08:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Zal lekker krap zijn....

[..]

td7?
  donderdag 9 december 2010 @ 09:07:22 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89708468
TD=TrekDuw, dus een ICR-stam. Een TD-7 is een ICR-stam met 7 rijtuigen, een TD-10 is een ICR-stam met 10 rijtuigen.
pi_89708616
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 08:54 schreef greavy het volgende:

Dus vandaag gaan ze definitief uit de dienst Amsterdam-Brussel vv
Balen. De enige fatsoenlijke rijtuigen die hier reden, weg. -O-
  donderdag 9 december 2010 @ 09:21:18 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89708755
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 08:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Zal lekker krap zijn....

[..]

... en het bonusgetal is 37.

Met andere woorden, wat betekenen al die nummertjes? Wat is een 7853?

De 1900 (IC Den Haag - Venlo), 3600 (IC Roosendaal - Zwolle), 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch) en 16000 (stoptrein Den Bosch - Utrecht CS) zijn me wel bekend omdat ik er vaak mee reis, maar al die andere nummertjes zeggen me totaal niets. ;(

edit: Zojuist een zuurstok aka dweilkar aka stofzuiger aka V250 tegengekomen op het traject Utrecht - Den Bosch. Blijft een lelijk ding.

[ Bericht 13% gewijzigd door James1988 op 09-12-2010 09:28:18 ]
pi_89708918
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met andere woorden, wat betekenen al die nummertjes? Wat is een 7853?

De 1900 (IC Den Haag - Venlo), 3600 (IC Roosendaal - Zwolle), 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch) en 16000 (stoptrein Den Bosch - Utrecht CS) zijn me wel bekend omdat ik er vaak mee reis, maar al die andere nummertjes zeggen me totaal niets. ;(

edit: Zojuist een zuurstok aka dweilkar aka stofzuiger aka V250 tegengekomen op het traject Utrecht - Den Bosch. Blijft een lelijk ding.
die bovenste nummertjes klinken als v'tjes,, :?
pi_89709500
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

BINGO!! *O*
  donderdag 9 december 2010 @ 10:04:13 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89709667
Net kwam er bij Utrecht een prachtige combinatie voorbijrijden: een 1200-loc, een reeks EETC-rijtuigen, dit gecombineerd met sneeuwval. Echt jammer dat ik in een rijdende trein zat en niet ergens langs de baan lag met een goede camera ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')