quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
D'r is trouwens in het oosten van het land vrij weinig aan de hand momenteel. Daar lag het vorig jaar met die sneeuwbui ook behoorlijk plat, dus ze doen wel iets goed!
Hier "viel" het ook wel mee met de sneeuw als je kijkt naar andere delen van Nederland.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
D'r is trouwens in het oosten van het land vrij weinig aan de hand momenteel. Daar lag het vorig jaar met die sneeuwbui ook behoorlijk plat, dus ze doen wel iets goed!
Ik ben vandaag in Enschede in in Deventer geweest, en er ligt hier in Deventer wel wat meer inderdaad, maar ook hier rijden alle treinen nog prima!quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hier "viel" het ook wel mee met de sneeuw als je kijkt naar andere delen van Nederland.
Heel fraai!quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Vrijdag 3 december 2010
[ link | afbeelding ]
Ten behoeve van het opleiden van machinisten van NSR voor het rijden van de Citynightline en Euronight per 12 december 2010 tussen Amsterdam en Emmerich, vinden er enkele vrijdagen op rij scholingsritten plaats tussen Arnhem en Emmerich. In een wit Elten vanaf de nieuw gecreëerde bult is Plan V stel 913 bezig aan zijn tweede slag Duitsland als trein 882108.
Onverwoestbaarquote:Op zaterdag 4 december 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan V is gewoon niet alleen niet weg te denken, het is gewoon niet weg te SLAAN uit het spoorbeeld, Sinds 1970 al niet hoor, trouwens![]()
NS Reizigers heeft opnieuw besloten om 20 Plan V stellen die per 13 december terzijde zouden, op de baan te houden. Vorig jaar waren er teveel defecten, en ze hopen nu meer materieel op de baan te houden. Plan V kunnen ze nog steeds niet kwijt...quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan V is gewoon niet alleen niet weg te denken, het is gewoon niet weg te SLAAN uit het spoorbeeld, Sinds 1970 al niet hoor, trouwens![]()
Ligt eraan. Volgens de meteorologische definitie is het al vijf dagen winter.quote:Op zondag 5 december 2010 01:02 schreef Wimpeh het volgende:
Winter begint pas de 21ste, we leven nog in de herfst
En dan denk je, kom laat ik een vage link naar trunc.it plaatsen? Link dan gewoon naar de DB site...quote:Op zondag 5 december 2010 12:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De hafas voor 2011 is gratis te downloaden opde site van die bahn http://trunc.it/d4459
quote:104 Teletekst zo 05 dec
***************************************
Treinen NS beschadigd door sneeuw
***************************************
` Veel treinstellen van de NS zijn door
de hevige sneeuwval beschadigd.Er zijn
vooral zekeringen kapot.Daardoor werken
deuren niet en kan de verlichting in
treinen uitvallen.De gevolgen voor de
dienstregeling zijn nog niet duidelijk.
Volgens ProRail rijden de treinen nu
nog volgens de normale dienstregeling.
Gisteren was het treinverkeer ernstig
ontregeld door het winterweer,vooral
rond Utrecht,Amsterdam en Rotterdam.
GroenLinks heeft een spoeddebat
aangevraagd.Volgens Kamerlid Van Gent
was het een "puinhoop" op de rails,
ondanks toezeggingen van ProRail en de
NS dat het spoor winterklaar is.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Tegenwoordig allemaal flutmaterieel. Mat 54 reed vroeger zelfs met sneeuwstormen nog vrolijk rond.quote:
Ik had een ICMm vanmorgen van Zutphen naar Arnhemquote:Op zondag 5 december 2010 11:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het moet trouwens niet veel gekker worden. Nou rijdt er zelfs al SGMm in de 3600! Gelukkig hoef ik alleen maar het kleine stukje Deventer-Zwolle.
Meestal het tweede rijtuig achter de loc.quote:Op zondag 5 december 2010 13:53 schreef Ascendancy het volgende:
Bork, waar is het pimpel-gedeelte van de pimpel
Ik bedoelde meer dat er een essentieel onderdeel ontbrak bij zijn ontbijt.quote:Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Meestal het tweede rijtuig achter de loc.
Vandaag niet hing als een na achterste, veel dingen stuk trouwens, verwarming in de bistro, een WC die niet spoelde en een WC deur die vast zat met een opgesloten conducteur er achter! Dan moet er een zekering uitgehaald worden etc.quote:Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Meestal het tweede rijtuig achter de loc.
Mensenwerkquote:Op zaterdag 4 december 2010 23:27 schreef bork het volgende:
[..]
Heel fraai!
Nieuwe gecreëerde bult? Is dat sneeuwtechnisch of mensenwerk daar te plekke?
Tsja, leuk. Wie gaat dat betalen?quote:Op zondag 5 december 2010 18:13 schreef James1988 het volgende:
Mooi plaatje, Zug!
En hier een mooi praatje:
quote:The Transrapid was considered] by the UK government for a 500 km/h (310 mph) link between London and Glasgow, via Birmingham, Liverpool/Manchester, Leeds, Teesside, Newcastle and Edinburgh, but was rejected in July 2007.
En geen kat die het in zn botte harses opkomt om even een allesomvattend zipje ter beschikking te stellenquote:Op zondag 5 december 2010 21:13 schreef greavy het volgende:
ns.nl DRGL 2011
De tabellen met DRGL staan ook online.
Whattefuck. Zoveel PDF'jes die je dan kan downloaden (en desgewenst printen...
Geluidsschermen zijn nogal overbodig voor een trein die nauwelijks geluid maaktquote:Op zondag 5 december 2010 20:48 schreef Temlin het volgende:
In China zijn geen geluidschermen nodig volgens mij
Nu ik ze nog moet downloaden wil ik best een ZIP maken, en dan ff op mijn server uploaden. Voor eenieder hier wel zo makkelijk, en opzich ook geen moeite..quote:Op zondag 5 december 2010 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En geen kat die het in zn botte harses opkomt om even een allesomvattend zipje ter beschikking te stellenWat een neukfouten daar zeg, ongehoord
En bedenken hoe onhandelbaar dik de hele teringtroep wordt op normaal printpapier.quote:Op zondag 5 december 2010 21:39 schreef greavy het volgende:
Nu eens kijken hoeveel pagina's het totaal zijn. En dan berekenen hoeveel inkt/papier het me gaat kosten om te printen
Waarschijnlijk dat ik via school ook wel wat zal gaan printen
Lang leve m.ns.nlquote:Op zondag 5 december 2010 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En bedenken hoe onhandelbaar dik de hele teringtroep wordt op normaal printpapier.
Kilometerkaart heb ik nog niet gevonden trouwens.
Klopt. Moet ook hé.quote:
Eerst even die tabellenkaart uit je hoofd leren natuurlijk, anders wordt het wel een fucking lastig verhaal.quote:
Zijn totaal 328 pagina's.quote:Op zondag 5 december 2010 21:39 schreef greavy het volgende:
Nu eens kijken hoeveel pagina's het totaal zijn.
Goed hequote:Op zondag 5 december 2010 22:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Zijn totaal 328 pagina's.
Nadeel is dat je pagina's krijgt waar maar op een kwart iets staat
5 secondenquote:
Ik heb inderdaad een rappe server. Gelukkig. Daarom dat ik het ook op m'n eigen server online zet, en niet op één of andere vreemde gratis host ding.quote:
Ik woon in een normaal huisquote:
En nu ook in de OP van het huidige topicquote:Op zondag 5 december 2010 22:10 schreef greavy het volgende:
Ik zal het ook ff in de OP plaatsen. Wel zo makkelijk.
De V250 zeker?quote:Op maandag 6 december 2010 08:58 schreef Fixers het volgende:
Volgens mij zijn ze een nieuwe sneeuwtactiek aan het testen. Er rijdt net een gigantische stofzuiger door utrecht. Gaan ze de sneeuw gewoon opzuigen?
Is de materiaal inzet al bekend? Waar is hij te vinden?quote:Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
Als je treinseries kent kun je met http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011-1/mat.txt een heel stuk vooruit komen. Niet alles klopt en is volledig, maar je hebt wel een aardig overzicht.quote:Op maandag 6 december 2010 14:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is de materiaal inzet al bekend? Waar is hij te vinden?
Verzekerd? Wasda?quote:Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
Ah, dat lijstje zocht ik inderdaad. Dankje!quote:Op maandag 6 december 2010 15:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je treinseries kent kun je met http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011-1/mat.txt een heel stuk vooruit komen. Niet alles klopt en is volledig, maar je hebt wel een aardig overzicht.
Jammer van de sluitseintjes...quote:Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
Er blijven meer V'tjes in dienst. De serie 5000 - 5700 en 4900 worden daardoor dan [als het goed is] ook gereden door V's en DDAR gemengd. En zo zullen er met Plan V nog wel wat afwijkingen komen.quote:Op maandag 6 december 2010 15:25 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ah, dat lijstje zocht ik inderdaad. Dankje!
Oh, ik ging al in polonaise door het huis, omdat ik geen matjes meer zag in de 5700.quote:Op maandag 6 december 2010 17:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Er blijven meer V'tjes in dienst. De serie 5000 - 5700 en 4900 worden daardoor dan [als het goed is] ook gereden door V's en DDAR gemengd. En zo zullen er met Plan V nog wel wat afwijkingen komen.
Whaha. Mat'64 is altijd beter dan SLeT. Dit hoorde ik gister zelf van een planner bij NS, die hier dingen voor heeft moeten aanpassen (PlanV ipv DDAR).quote:Op maandag 6 december 2010 17:17 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Oh, ik ging al in polonaise door het huis, omdat ik geen matjes meer zag in de 5700.
Dat dus.quote:
Ede-Wageningenquote:Op maandag 6 december 2010 19:08 schreef Ascendancy het volgende:
Welk station is dat op die 2e foto?
Realiseert men zich dan ook even dat de gemiddelde treinenfapper ongeveer driehonderd keer zo veel geld uitgeeft aan treinreizen dan de gemiddelde Alzheimerkliniekbezoeker? Fijnquote:Op maandag 6 december 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, die pdf's zijn natuurlijk gemaakt met de gemiddelde reiziger in het achterhoofd, die alleen van zijn forenzentraject of het maandelijkse tripje naar schoondochter of Alzheimerkliniek de drgl wil. Zo gek bedacht vind ik dat dus nog niet. Treinfappers zijn waarschijnlijk een te kleine doelgroep om er één bestand van te maken.
Ja, dat snap ik. Maar dan kan NS de opmaak per tabel wel iets logischer maken, zodat ik bijvoorbeeld tabel 41a en 41b naast elkaar kan zetten ipv 2 pagina's nodig heb.quote:Op maandag 6 december 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, die pdf's zijn natuurlijk gemaakt met de gemiddelde reiziger in het achterhoofd, die alleen van zijn forenzentraject of het maandelijkse tripje naar schoondochter of Alzheimerkliniek de drgl wil. Zo gek bedacht vind ik dat dus nog niet. Treinfappers zijn waarschijnlijk een te kleine doelgroep om er één bestand van te maken.
Realiseer je wel dat er veel meer Alzheimerkliniekbezoekers zijn dan treinenfappersquote:Op maandag 6 december 2010 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Realiseert men zich dan ook even dat de gemiddelde treinenfapper ongeveer driehonderd keer zo veel geld uitgeeft aan treinreizen dan de gemiddelde Alzheimerkliniekbezoeker? Fijn
Dat is niet waarquote:Op maandag 6 december 2010 19:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Realiseer je wel dat er veel meer Alzheimerkliniekbezoekers zijn dan treinenfappers
Duuude..quote:Op maandag 6 december 2010 20:07 schreef James1988 het volgende:
Een iPad is anders wel een goede investering...
Met enkelspoor, diesel en arriva-gtw is er ook weinig andere regioquote:
Of Delfzijl, Harlingen of Nieuweschans. NEXTquote:Op maandag 6 december 2010 22:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Met enkelspoor, diesel en arriva-gtw is er ook weinig andere regio
Zal wel richting stavoren zijn of Roodeschool.
Nou ja, aangezien t een 2tje is...quote:Op maandag 6 december 2010 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of Delfzijl, Harlingen of Nieuweschans. NEXT
Delfzijl, Harlingen en Nieuweschans worden ook met tweetjes bediend hoor...quote:Op maandag 6 december 2010 22:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nou ja, aangezien t een 2tje is...
Dat is Dronrijpquote:Op maandag 6 december 2010 22:22 schreef greavy het volgende:
Het is in het Noorden. Maarja, waar. Ik zal nog wel één foto toevoegen, die het misschien makkelijker maakt.
[ afbeelding ]
Bij welk dorp is dit genomen?
Zal ik het maar doen dan?quote:Op maandag 6 december 2010 22:32 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4 December 2010: Arriva D-GTW 'Spurt' te Dronrijp (Voor de lokalen: Hatzum) opweg naar Leeuwarden
Nope. Maar dat is ook logisch, omdat je vanwege bomen of boerderijen geen echt indicatiepunt hebt waar het kan zijn. Je kan uiteraard veel stukjes van trajecten wegstrepen, maar meer ook niet.quote:Op maandag 6 december 2010 22:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Wordt daar vaak ook Hatzum genoemd.
Wist je dat met die eerdere foto ook?
Een E-GTW? Waar is de bovenleiding dan?quote:Op maandag 6 december 2010 22:32 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
4 December 2010: Arriva E-GTW 'Spurt' komt uit Leeuwarden en nadert Dronrijp, om als Stoptrein door te gaan naar Harlingen Haven
quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een E-GTW? Waar is de bovenleiding dan?
En was je niet halfbevroren voordat je eindelijk die foto's had?![]()
Dan heb je geluk gehad, want er reed ook in elk geval een enkele Plan-V wat ik zo heb gezien en zoals gebruikelijk Sgmmquote:Op maandag 6 december 2010 23:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, daar ben ik eigenlijk ook het meest blij mee, dat deze trein me naar Deventer brengt![]()
Kan ik daar lekker in m'n warme bedje kruipen!
Dat worden opstelsporen, net als 1a, 8 en 10.quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:43 schreef dan13lv het volgende:
ik mis het gedeelte waar staat dat het 2/6 jes of 2/8 jes zijn A.
Ze waren in groningen spoor 6a aan het slijpen, wat gaat er eigenlijk met spoor 5 gebeuren. Aangezien daar geen perron ligt?
Typfoutje. En nee, was niet halfbevroren. Was wel koud, dat wel. 10 Minuten later begon het er echt hard te sneeuwen, je moest blij zijn dat je 30 meter kon zien, dus was er mooi op tijdquote:Op dinsdag 7 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een E-GTW? Waar is de bovenleiding dan?
En was je niet halfbevroren voordat je eindelijk die foto's had?![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)spoorproblemen.dhtmlquote:[knip]....
De NS heeft de tv-spotjes over het winterklaar zijn van het spoorwegennet inmiddels van het scherm gehaald. De spoorwegen vonden het minder gepast om de optimistische filmpjes te vertonen in een weekeinde vol vertragingen. De NS zegt geleerd te hebben van de problemen. "Het was voor het eerst dat we een nooddienstregeling moesten invoeren in de gewone dienstregeling. Daarvoor moet je het treinverkeer even stilleggen. Achteraf gezien hadden we de reiziger daarover beter moeten informeren'', aldus de NS. (ANP)
Het enige dat mij weer bij Arriva opvalt is dat in verschillende stellen de automatische omroepinstallatie het niet meer doet. Hierdoor moet de mcn alle stations zelf weer om gaan roepen. Was vorige winter ook al zo.quote:Op dinsdag 7 december 2010 05:40 schreef dan13lv het volgende:
oh oké,
Arriva doet het beter qua winterweer dan ns:p was al voorspeld volgens mij. Gelukkig zijn de motoren koeler met dit weer, waardoor er minder uitval is, nu maar 2 stellen zo uit mijn hoofd,
Ziggyziggy werk ze;)
Misschien is de gps bevroren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het enige dat mij weer bij Arriva opvalt is dat in verschillende stellen de automatische omroepinstallatie het niet meer doet. Hierdoor moet de mcn alle stations zelf weer om gaan roepen. Was vorige winter ook al zo.
En dan te weten dat die er niet eens in zit. Ze doen het met vastgestelde afstanden tussen de stations.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Misschien is de gps bevroren.
http://www.nu.nl/binnenla(...)chaos-sneeuwval.htmlquote:NS ontkent chaos door sneeuwval
De sneeuwval van afgelopen zaterdag heeft allerminst tot chaos op het spoor geleid. Door over te schakelen op de winterdienstregeling bleef de overlast beperkt, zegt NS-topman Bert Meerstadt dinsdag in het AD.
Hij vindt de kritiek van de Tweede Kamer, vakbonden, minister van verkeer Melanie Schultz (VVD) en reizigersorganisatie Rover niet terecht.
Nee hoor. Ieder Arrivastel heeft een gps. Arriva kan precies zien waar welk stel is, zelfs op welk spoor het staat opgesteld. Maar het zou idd kunnen dat ze de gps niet gebruiken voor de omroep.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan te weten dat die er niet eens in zit. Ze doen het met vastgestelde afstanden tussen de stations.
http://m.oogtv.nl/?newsid=1291676496quote:ProRail waarschuwt voor nieuwe dienstregeling
GRONINGEN - Stadjers die in de buurt van de spoorlijn naar Leeuwarden wonen kunnen deze week een brief van spoorbeheerder ProRail verwachten. Met de brief wil het railinfra bedrijf waarschuwen voor de nieuwe dienstregeling.
"We merken dat mensen erg gewend zijn aan de dienstregeling en in geval van niet bewaakte spoorwegovergangen zo het spoor oversteken omdat ze weten dat er niet een trein aankomt", legt woordvoerder Jouke Schaafsma van ProRail uit. "Met de brief willen we de mensen alert maken en wijzen op de nieuwe dienstregeling die op 12 december ingevoerd wordt".
Op de spoorlijn van Groningen naar Leeuwarden komen met de nieuwe dienstregeling behoorlijk wat meer treinen te rijden. Zo zal er in de spits een extra trein gaan rijden tussen Zuidhorn en de stad. En zal de sneltrein ook in de avonduren en op zondag ingezet worden.
Schaafsma vertelt verder dat behalve omwonenden ook scholen zijn aangeschreven. "We willen ook graag dat ouders, begeleiders en docenten van leerlingen de kinderen erop wijzen zich netjes aan de regels te houden bij beveiligde spoorwegovergangen. En dat ze goed uitkijken bij niet-beveiligde overwegen", aldus de woordvoerder.
Dan hebben ze het later ingebouwd, want in het begin zat GPS er niet in.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee hoor. Ieder Arrivastel heeft een gps. Arriva kan precies zien waar welk stel is, zelfs op welk spoor het staat opgesteld. Maar het zou idd kunnen dat ze de gps niet gebruiken voor de omroep.
Als hiermee een ongeluk wordt voorkomen is het een goede maatregel.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom steekt prorail zijn energie niet in belangrijkere zaken dan in dit soort problemen die zichzelf oplossen?
Veiligheid op overwegen is minder belangrijk? Mooi dat ik dat weet, dat maakt mijn werk een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom steekt prorail zijn energie niet in belangrijkere zaken dan in dit soort problemen die zichzelf oplossen?
Volk wat te belazerd is om te KIJKEN of er wat aankomt bij het oversteken van een overweg, kan beter van jouw en mijn kostbare zuurstof afblijven, vind je niet?quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Veiligheid op overwegen is minder belangrijk? Mooi dat ik dat weet, dat maakt mijn werk een stuk makkelijker.
Klopt, maar ik heb ze liever niet onder een trein. Dat kost me namelijk een hele hoop extra werk.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volk wat te belazerd is om te KIJKEN of er wat aankomt bij het oversteken van een overweg, kan beter van jouw en mijn kostbare zuurstof afblijven, vind je niet?
Ehm. GPS is het niet. Maar ook niet de afstanden. Mijn zus krijgt regelmatig in de omroep station Hurdegaryp terwijl ze bij Cammingaburen aankomen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan te weten dat die er niet eens in zit. Ze doen het met vastgestelde afstanden tussen de stations.
Dat is als je verliefd bent dan schrijf je je naam op zoeen slotje, allebei, hang je dat slotje aan dat hek en gooi je het sleuteltje in de Rijn. Daarna haal je je schouders op en loop je doorquote:Op dinsdag 7 december 2010 15:06 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat was het verhaal nou van die hangslotjes aan die hekken?
Ik was dit weekend in Parijs (helaas met de auto) en kwam dat fenomeen daar ook tegen (achter de Notre Dame). Wel leuk gezicht!
Dat is een flink stukje gooien vanuit Parijs.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is als je verliefd bent dan schrijf je je naam op zoeen slotje, allebei, hang je dat slotje aan dat hek en gooi je het sleuteltje in de Rijn.
Iedere doorgewinterde treinnerd snapt dat toch!quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:25 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat is een flink stukje gooien vanuit Parijs.
Dat is toch een aardige expeditiequote:
Tijdje geleden gebeurde het iedere keer in Groningen als de trein uit Roodeschool op die naar Delfzijl keerde. Telkens het verkeerde riedeltje ...quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:31 schreef dan13lv het volgende:
wat een kutmachinist vanochtend, vergrendeld de deuren terwijl er nog mensen moeten instappen ...
Het is inderdaad afstand, aangezien het bandje van franeker ook wel is is afgespeeld tijdens de rit van gr naar lw
Dat heb je toch wel door op een goed moment?quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tijdje geleden gebeurde het iedere keer in Groningen als de trein uit Roodeschool op die naar Delfzijl keerde. Telkens het verkeerde riedeltje ...
het werd telkens omgeroepen als de trein de overweg Peizerweg in Groningen al gepasseerd was, dus vrijwel iedere keer greep de mcn naar de microfoon om te zeggen waar de trein heen ging.quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb je toch wel door op een goed moment?Dan zet je hem toch uit en roep je even zelf om? Of?
mooi!quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:
123 Teletekst di 07 dec
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` De Tweede Kamer vindt dat elke trein
een toilet moet hebben.Een motie van de
SP daarover is aangenomen,met alleen de
regeringspartijen VVD en CDA tegen.In
de nieuwe sprinters zitten geen wc's,
omdat treinreizigers op korte afstanden
daar vaak toch geen gebruik van maken.
Onder meer FNV Bondgenoten eist wc's in
elke trein,ook voor het NS-personeel.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Jezusquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:42 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, over enkele ogenblikken gaan we ingehaald worden door de stoptrein naar Geldermalsen. Natuurlijk krijgt deze voorrang, dit is weer een sterk staaltje van ProRail. Excuses, maar de machinist en conducteur kunnen hier niks aan doen."
Geweldig, een perfect op tijd rijdende intercity van Utrecht naar Eindhoven (vertrokken stipt om 18.22) bij Houten af laten remmen zodat de stoptrein die daar vertrekt voor kan gaan. Overigens is die stoptrein mijn aansluitende trein naar Breda, hopelijk halen we 'm bij Geldermalsen in.
Nee maar goed, dat is al achterhaald op het moment dat het eindelijk ingebouwd is.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:42 schreef V2 het volgende:
En dat 'internet in elke trein'-argument snijdt ook geen hout. Drie keer raden in welke trein er nu juist géén internet wordt ingebouwd...
quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar goed, dat is al achterhaald op het moment dat het eindelijk ingebouwd is.
Dus TENZIJ jij even heel snel een reuk- en afvalstofloze mobiele pisverdamper op de markt brengt, blijven toiletten de komende decennia nog wel nodig
Had ik vorige week ook. IC zetten ze stil om er een stoppertje binnenlangs in te laten halen. Laten we hopen dat het onwennigheid van de verkeersleiders en het nog niet in de dienstregeling verwerkt zijn van die extra sporen en station is.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JezusWie verzint zoiets dan weer?
Misschien was het een fout van de trdl, maar misschien was er wel een andere, goede, reden. Wel erg flauw om dan in de trein om te roepen dat het de fout van ProRail is.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Had ik vorige week ook. IC zetten ze stil om er een stoppertje binnenlangs in te laten halen. Laten we hopen dat het onwennigheid van de verkeersleiders en het nog niet in de dienstregeling verwerkt zijn van die extra sporen en station is.
Serieus, wat zou zo'n andere, goede, reden kunnen zijn?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
misschien was er wel een andere, goede, reden.
Dat weet ik niet, ik ben daar niet bekend. Maar ik heb ook wel eens treinen tussen de weilanden stilstaan met verdomd goede redenen. Vanuit de trein lijkt het dan alsof je voor jan lul stilstaat.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus, wat zou zo'n andere, goede, reden kunnen zijn?
Zo werkt het dus niet. Het is niet simpel eerst-komt-eerst-maalt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
De trein diende zich op het punt als eerste aan en had daarom voorrang.
Alleen jammer dat ze hiervoor een simpel algoritme gebruiken ipv een vorm van kunstmatige intelligentie waardoor de capaciteit van het spoor nog beter benut kan worden.
Kunstmatige intelligentie?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
De trein diende zich op het punt als eerste aan en had daarom voorrang.
Alleen jammer dat ze hiervoor een simpel algoritme gebruiken ipv een vorm van kunstmatige intelligentie waardoor de capaciteit van het spoor nog beter benut kan worden.
Denk naquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:22 schreef greavy het volgende:
"Meester van trein 5xx (weet 't nummer zo niet meer, maar was ri Utrecht) uw sein word herroepen. Vanwege uw vertraging moet u wachten op de Stoptrein naar Utrecht. Als die weg is, kan u vertrekken."
Hoe bedoel je, idioot. Moest die IC Amersfoort-Utrecht achter de stopper boemelen.
zit soms dus echt geen logica achter.
Kan van alles zijn. Veiligheid (bv. aanwijzing afgeven voor de trein weer mag rijden), problemen met rangeren, infraproblemen (wisselstoringen, sectiestoringen, rijrichtingsstoringen), etc etc. De meeste dingen zie je buiten niet en lijkt het of de trein voor niks voor een leeg stuk vrije baan staat.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:25 schreef James1988 het volgende:
Had die stoptrein 3 minuten langer in Houten gehouden, dan was die IC op tijd in Eindhoven geweest. Een op tijd rijdende trein op tijd houden dupeert minder reizigers dan de vertraging verdelen over twee treinen. Goed, ik had een paar minuten langer in Den Bosch moeten wachten, boeiend.
Wat zijn voor jou dan redenen om een trein midden in een weiland stil te laten staan, ziggy?
Nee, dat snap ik. Maar die stoptrein was nog niet eens binnen op het station. Toen die melding kwam, kwam ongeveer 2 minuten later de Stoptrein binnen. Had de IC allang weg kunnen zijn. En het was niet voor de overstap overnemen, dat maken ze mij niet wijs.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk naVANWEGE UW VERTRAGING staat er toch?? Dan kan het gewoon gebeuren dat je uit je pad gekickt wordt ja. Maar die situatie speelt hier helemaal niet
Een OP TIJD rijdende IC wordt stilgezet voor een (blijkbaar vertraagde) stoptrein.
Okee, stel dat daar echt een plausibele reden voor kan bestaanquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kan van alles zijn. Veiligheid (bv. aanwijzing afgeven voor de trein weer mag rijden), problemen met rangeren, infraproblemen (wisselstoringen, sectiestoringen, rijrichtingsstoringen), etc etc. De meeste dingen zie je buiten niet en lijkt het of de trein voor niks voor een leeg stuk vrije baan staat.
Bij een storing heb je het als trdl druk genoeg, soms kun je niet iedereen op tijd informeren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, stel dat daar echt een plausibele reden voor kan bestaan![]()
Dan kun je als TRDL toch gewoon je treinpersoneel informeren daarover? En als dat dan inderdaad een goed verhaal is, dan is er toch geen reden voor het treinpersoneel om dat op deze manier uit te leggen?
In dit geval gaat het om gedeelde rijwegen en dan kan het systeem de ene trein voorrang geven boven de andere. Daarbij wordt niet gekeken of het een stoptrein is of een IC.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Het is niet simpel eerst-komt-eerst-maalt.
Dat wel, maar het kan zijn dat het systeem anders beslist.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunstmatige intelligentie?WTF? Dat ding heeft toch gewoon een rijweg? Zeker als hij gewoon op tijd is?
Ach, vandaar dat de NS zo'n afkeer tegen toiletten heeftquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of de trdl was gewoon even pissen, dat kan ook.
Je moest vanuit Utrecht/Houten naar Dordrecht... waarom reis je dan via Den Bosch?quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
Even nog over die stoptrein, Ik zat er namelijk in. Dat was al een hoop gefaal. De Stoptrein was 5 minuten stilgezet omdat er op Utrecht nog een IC langs moest
En daardoor liep van Het sowieso helemaal soep. Want de stoptrein moest toen wachten tot de trein naar Dordrecht weg was. En vervolgens dus ook weer wachten om die IC erlangs te laten.
Pro-rail had dus gewoon die 1e IC op Houten er langs moeten laten. Dat kan toch prima met 5 minuten vertraging?
Ik moest die trein naar Dordrecht trouwens hebben
ARNHEM - Syntus krijgt een strafkorting van 35 mille vanwege de slechte dienstverlening aan de reizigers op de trajecten Zutphen-Winterswijk en Arnhem-Winterswijk. Dat heeft de provincie Gelderland gisteren bekendgemaakt.quote:
Terecht dat ze dat doorbelasten aan prorail jaquote:terecht.
Ik snap nu hoe een gemiddelde Ajaccied zich voelt. Die man lul echt alleen maar over dingen waar hij geen verstand van heeft...quote:Op woensdag 8 december 2010 09:55 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Johan Cruijff over wissels... geweldig stukje xD
Dat artikel is een grap hè. Kijk maar eens wat voor andere artikelen de Speld publiceert.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:30 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik snap nu hoe een gemiddelde Ajaccied zich voelt. Die man lul echt alleen maar over dingen waar hij geen verstand van heeft...
die blijft wel tot 19:00quote:Op woensdag 8 december 2010 10:41 schreef Yreal het volgende:
die verstoring op anhem winterswijk blijft ook maar duren!
Dat verklaart een boel. Ik vond het al zo compleet over de top.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat artikel is een grap hè. Kijk maar eens wat voor andere artikelen de Speld publiceert.
Maar alle DD-AR's zouden toch al gereviseerd worden?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:06 schreef greavy het volgende:
In plaats van investeren in nieuwe Sprinters, gaan de NS een groter aantal dubbeldekkers dan gepland moderniseren en van toiletten voorzien.
Dat moet je aan de regionale concessieverleners vragen. Als bijvoorbeeld de Provincie Zuid Holland beslist voor die regionale concessie Dordrecht-Geldermalsen dat er géén toilet nodig is in de trein, waarom zei de vervoerder dat dan wél doen?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:25 schreef Temlin het volgende:
Wat ik nog steeds niet helemaal snap, is waarom reizigers met de NS wel recht hebben op een toilet in de trein en reizigers op andere trajecten niet. Ik weet dat dit met de concessie te maken heeft maar dan nog.
Zwolle - Kampen zou nog kunnen. Een maximum van 20 km zou ik mee kunnen leven. Maar dan Utrecht - Baarn (24) dus gewoon WEL een plee. En niet ook daar weer mee gaan marchanderen danquote:Op woensdag 8 december 2010 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk is een WC alleen op kleine trajecten als Almelo - Mariënberg en Apeldoorn - Zutphen overbodig.
Ik snap ook wel dat een vervoerder niet iets gaan doen als het niet geëist wordt. Maar waarom hebben reizigers tussen Utrecht en Amsterdam wel recht op een traject en tussen Dordrecht en Geldermalsen niet.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat moet je aan de regionale concessieverleners vragen. Als bijvoorbeeld de Provincie Zuid Holland beslist voor die regionale concessie Dordrecht-Geldermalsen dat er géén toilet nodig is in de trein, waarom zei de vervoerder dat dan wél doen?
In plaats van een toilet te eisen, heeft de Provincie voor Dordrecht-Geldermalsen geëist dat er continu een steward aanwezig is.
Maar dan moeten ze ook niet zulke dingen roepen.quote:Gisteren heeft de Tweede Kamer al een motie aangenomen dat in 2015 iedere trein een toilet moet hebben en dat dit in 2030 gerealiseerd moet zijn.
Nee, het plan was dat er 50 DDZ-stammen zouden komen terwijl er nu een stuk of 80 DDAR-stammen zijn. Dus zou er nog een hele zooi rijtuigen overbodig worden.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Maar alle DD-AR's zouden toch al gereviseerd worden?
Eerst was het nog 100.000 euro per toilet. Wat is het nou?quote:De NS heeft er al 80 rijden, en zegt dat het aanbrengen van wcs in deze treinen 400.000 euro per toilet kost. Het zou technisch zeer ingewikkeld en daarom zo duur zijn. Bovendien zegt de NS dat wcs de beoogde transparantie in de treinen wegnemen.
quote:Op woensdag 8 december 2010 16:59 schreef Temlin het volgende:
Kijkt even bij de vertragingen, Syntus
Ken je trajectenquote:Op dinsdag 7 december 2010 22:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je moest vanuit Utrecht/Houten naar Dordrecht... waarom reis je dan via Den Bosch?
Ik heb ook al 1 miljoen, 2 ton en 7 ton gehoord. Men zwetst maar wat.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eerst was het nog 100.000 euro per toilet. Wat is het nou?
Dat kost toch vast een of meer extra omlopen?quote:Op woensdag 8 december 2010 18:59 schreef James1988 het volgende:
Nee, dat denk ik niet. De huidige 900-serie gaat in de toekomst doorrijden naar Breda.
Heel fraai, leuke combi, die staven van afgelopen zomer die wat rommelig aan de rand liggen, liggen er nog steeds zo te zienquote:Op woensdag 8 december 2010 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het verschil tussen zomer en winter is goed te zien op dinsdagavond 7 december 2010, als de flink vertraagde Leeuwarden-shuttle wordt behandeld op de terminal in Leeuwarden. Omstreeks hetzelfde tijdstip als afgelopen zomer (toen ook zo'n 12 uur vertraagd), staat de ACTS 6702 met een alweer bijna vol beladen trein 50063 in een mistig en berijpt maar tevens nog sneeuwwit Leeuwarden te wachten tot ook de achterste wagens beladen zijn.
quote:Op woensdag 8 december 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ziggy, alsjeblieft, als fles ooit naar groningen gaat, gooi er dan alsjeblieft alles voor dat je kan vinden.
Ja was ook zo deze keerquote:Op woensdag 8 december 2010 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
HaHa, die Fles
Kolentrein gaat normaal gesproken toch eerst kamperen op Utrecht Goederen
Ja Ziggy, doequote:Op woensdag 8 december 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:
Ziggy, alsjeblieft, als fles ooit naar groningen gaat, gooi er dan alsjeblieft alles voor dat je kan vinden.
precies.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:52 schreef Igen het volgende:
Jazeker. Eentje van goederentreinen en eentje van bussen. Of niet dan?
Da's best lang om op een bankje te liggen slapenquote:Op woensdag 8 december 2010 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies.
Overigens is het nachtgat van passagierstreinen in Groningen doordeweek slechts 2 uur en 43 minuten.
neem een hotelquote:Op donderdag 9 december 2010 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's best lang om op een bankje te liggen slapen
SkyScraperCity denk ik zo. Ik ben overigens ook AlexNL op HGBTF, OHIH en Somda.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af waar 'daar' is.
En ik ga nu naar bed, dus dat zie ik morgen wel.
vanwaar dan de james?quote:Op donderdag 9 december 2010 00:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
SkyScraperCity denk ik zo. Ik ben overigens ook AlexNL op HGBTF, OHIH en Somda.
Alleen ben ik hier al langer lid
Zal lekker krap zijn....quote:* 475 + 895 + 935 inderdaad ter vervanging van een ICR-stam in 3623.
* 7455 (+1727) in 3613
* Een TD7-stam in 1916/1927.
quote:* 7853 in 13619/13624.
td7?quote:Op donderdag 9 december 2010 08:55 schreef greavy het volgende:
En nog een leuke vandaag (gezien op Somda):
[..]
Zal lekker krap zijn....
Maar de stopper Utrecht-Breda/Tiel moet niet klagen denk ik:
[..]
Balen. De enige fatsoenlijke rijtuigen die hier reden, weg.quote:Op donderdag 9 december 2010 08:54 schreef greavy het volgende:
Dus vandaag gaan ze definitief uit de dienst Amsterdam-Brussel vv
... en het bonusgetal is 37.quote:Op donderdag 9 december 2010 08:55 schreef greavy het volgende:
En nog een leuke vandaag (gezien op Somda):
[..]
Zal lekker krap zijn....
Maar de stopper Utrecht-Breda/Tiel moet niet klagen denk ik:
[..]
die bovenste nummertjes klinken als v'tjes,,quote:Op donderdag 9 december 2010 09:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
... en het bonusgetal is 37.
Met andere woorden, wat betekenen al die nummertjes? Wat is een 7853?
De 1900 (IC Den Haag - Venlo), 3600 (IC Roosendaal - Zwolle), 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch) en 16000 (stoptrein Den Bosch - Utrecht CS) zijn me wel bekend omdat ik er vaak mee reis, maar al die andere nummertjes zeggen me totaal niets.
edit: Zojuist een zuurstok aka dweilkar aka stofzuiger aka V250 tegengekomen op het traject Utrecht - Den Bosch. Blijft een lelijk ding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |