quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
D'r is trouwens in het oosten van het land vrij weinig aan de hand momenteel. Daar lag het vorig jaar met die sneeuwbui ook behoorlijk plat, dus ze doen wel iets goed!
Hier "viel" het ook wel mee met de sneeuw als je kijkt naar andere delen van Nederland.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
D'r is trouwens in het oosten van het land vrij weinig aan de hand momenteel. Daar lag het vorig jaar met die sneeuwbui ook behoorlijk plat, dus ze doen wel iets goed!
Ik ben vandaag in Enschede in in Deventer geweest, en er ligt hier in Deventer wel wat meer inderdaad, maar ook hier rijden alle treinen nog prima!quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hier "viel" het ook wel mee met de sneeuw als je kijkt naar andere delen van Nederland.
Heel fraai!quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Vrijdag 3 december 2010
[ link | afbeelding ]
Ten behoeve van het opleiden van machinisten van NSR voor het rijden van de Citynightline en Euronight per 12 december 2010 tussen Amsterdam en Emmerich, vinden er enkele vrijdagen op rij scholingsritten plaats tussen Arnhem en Emmerich. In een wit Elten vanaf de nieuw gecreëerde bult is Plan V stel 913 bezig aan zijn tweede slag Duitsland als trein 882108.
Onverwoestbaarquote:Op zaterdag 4 december 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan V is gewoon niet alleen niet weg te denken, het is gewoon niet weg te SLAAN uit het spoorbeeld, Sinds 1970 al niet hoor, trouwens![]()
NS Reizigers heeft opnieuw besloten om 20 Plan V stellen die per 13 december terzijde zouden, op de baan te houden. Vorig jaar waren er teveel defecten, en ze hopen nu meer materieel op de baan te houden. Plan V kunnen ze nog steeds niet kwijt...quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan V is gewoon niet alleen niet weg te denken, het is gewoon niet weg te SLAAN uit het spoorbeeld, Sinds 1970 al niet hoor, trouwens![]()
Ligt eraan. Volgens de meteorologische definitie is het al vijf dagen winter.quote:Op zondag 5 december 2010 01:02 schreef Wimpeh het volgende:
Winter begint pas de 21ste, we leven nog in de herfst
En dan denk je, kom laat ik een vage link naar trunc.it plaatsen? Link dan gewoon naar de DB site...quote:Op zondag 5 december 2010 12:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De hafas voor 2011 is gratis te downloaden opde site van die bahn http://trunc.it/d4459
quote:104 Teletekst zo 05 dec
***************************************
Treinen NS beschadigd door sneeuw
***************************************
` Veel treinstellen van de NS zijn door
de hevige sneeuwval beschadigd.Er zijn
vooral zekeringen kapot.Daardoor werken
deuren niet en kan de verlichting in
treinen uitvallen.De gevolgen voor de
dienstregeling zijn nog niet duidelijk.
Volgens ProRail rijden de treinen nu
nog volgens de normale dienstregeling.
Gisteren was het treinverkeer ernstig
ontregeld door het winterweer,vooral
rond Utrecht,Amsterdam en Rotterdam.
GroenLinks heeft een spoeddebat
aangevraagd.Volgens Kamerlid Van Gent
was het een "puinhoop" op de rails,
ondanks toezeggingen van ProRail en de
NS dat het spoor winterklaar is.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Tegenwoordig allemaal flutmaterieel. Mat 54 reed vroeger zelfs met sneeuwstormen nog vrolijk rond.quote:
Ik had een ICMm vanmorgen van Zutphen naar Arnhemquote:Op zondag 5 december 2010 11:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het moet trouwens niet veel gekker worden. Nou rijdt er zelfs al SGMm in de 3600! Gelukkig hoef ik alleen maar het kleine stukje Deventer-Zwolle.
Meestal het tweede rijtuig achter de loc.quote:Op zondag 5 december 2010 13:53 schreef Ascendancy het volgende:
Bork, waar is het pimpel-gedeelte van de pimpel
Ik bedoelde meer dat er een essentieel onderdeel ontbrak bij zijn ontbijt.quote:Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Meestal het tweede rijtuig achter de loc.
Vandaag niet hing als een na achterste, veel dingen stuk trouwens, verwarming in de bistro, een WC die niet spoelde en een WC deur die vast zat met een opgesloten conducteur er achter! Dan moet er een zekering uitgehaald worden etc.quote:Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Meestal het tweede rijtuig achter de loc.
Mensenwerkquote:Op zaterdag 4 december 2010 23:27 schreef bork het volgende:
[..]
Heel fraai!
Nieuwe gecreëerde bult? Is dat sneeuwtechnisch of mensenwerk daar te plekke?
Tsja, leuk. Wie gaat dat betalen?quote:Op zondag 5 december 2010 18:13 schreef James1988 het volgende:
Mooi plaatje, Zug!
En hier een mooi praatje:
quote:The Transrapid was considered] by the UK government for a 500 km/h (310 mph) link between London and Glasgow, via Birmingham, Liverpool/Manchester, Leeds, Teesside, Newcastle and Edinburgh, but was rejected in July 2007.
En geen kat die het in zn botte harses opkomt om even een allesomvattend zipje ter beschikking te stellenquote:Op zondag 5 december 2010 21:13 schreef greavy het volgende:
ns.nl DRGL 2011
De tabellen met DRGL staan ook online.
Whattefuck. Zoveel PDF'jes die je dan kan downloaden (en desgewenst printen...
Geluidsschermen zijn nogal overbodig voor een trein die nauwelijks geluid maaktquote:Op zondag 5 december 2010 20:48 schreef Temlin het volgende:
In China zijn geen geluidschermen nodig volgens mij
Nu ik ze nog moet downloaden wil ik best een ZIP maken, en dan ff op mijn server uploaden. Voor eenieder hier wel zo makkelijk, en opzich ook geen moeite..quote:Op zondag 5 december 2010 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En geen kat die het in zn botte harses opkomt om even een allesomvattend zipje ter beschikking te stellenWat een neukfouten daar zeg, ongehoord
En bedenken hoe onhandelbaar dik de hele teringtroep wordt op normaal printpapier.quote:Op zondag 5 december 2010 21:39 schreef greavy het volgende:
Nu eens kijken hoeveel pagina's het totaal zijn. En dan berekenen hoeveel inkt/papier het me gaat kosten om te printen
Waarschijnlijk dat ik via school ook wel wat zal gaan printen
Lang leve m.ns.nlquote:Op zondag 5 december 2010 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En bedenken hoe onhandelbaar dik de hele teringtroep wordt op normaal printpapier.
Kilometerkaart heb ik nog niet gevonden trouwens.
Klopt. Moet ook hé.quote:
Eerst even die tabellenkaart uit je hoofd leren natuurlijk, anders wordt het wel een fucking lastig verhaal.quote:
Zijn totaal 328 pagina's.quote:Op zondag 5 december 2010 21:39 schreef greavy het volgende:
Nu eens kijken hoeveel pagina's het totaal zijn.
Goed hequote:Op zondag 5 december 2010 22:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Zijn totaal 328 pagina's.
Nadeel is dat je pagina's krijgt waar maar op een kwart iets staat
5 secondenquote:
Ik heb inderdaad een rappe server. Gelukkig. Daarom dat ik het ook op m'n eigen server online zet, en niet op één of andere vreemde gratis host ding.quote:
Ik woon in een normaal huisquote:
En nu ook in de OP van het huidige topicquote:Op zondag 5 december 2010 22:10 schreef greavy het volgende:
Ik zal het ook ff in de OP plaatsen. Wel zo makkelijk.
De V250 zeker?quote:Op maandag 6 december 2010 08:58 schreef Fixers het volgende:
Volgens mij zijn ze een nieuwe sneeuwtactiek aan het testen. Er rijdt net een gigantische stofzuiger door utrecht. Gaan ze de sneeuw gewoon opzuigen?
Is de materiaal inzet al bekend? Waar is hij te vinden?quote:Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
Als je treinseries kent kun je met http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011-1/mat.txt een heel stuk vooruit komen. Niet alles klopt en is volledig, maar je hebt wel een aardig overzicht.quote:Op maandag 6 december 2010 14:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is de materiaal inzet al bekend? Waar is hij te vinden?
Verzekerd? Wasda?quote:Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
Ah, dat lijstje zocht ik inderdaad. Dankje!quote:Op maandag 6 december 2010 15:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je treinseries kent kun je met http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011-1/mat.txt een heel stuk vooruit komen. Niet alles klopt en is volledig, maar je hebt wel een aardig overzicht.
Jammer van de sluitseintjes...quote:Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
Er blijven meer V'tjes in dienst. De serie 5000 - 5700 en 4900 worden daardoor dan [als het goed is] ook gereden door V's en DDAR gemengd. En zo zullen er met Plan V nog wel wat afwijkingen komen.quote:Op maandag 6 december 2010 15:25 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ah, dat lijstje zocht ik inderdaad. Dankje!
Oh, ik ging al in polonaise door het huis, omdat ik geen matjes meer zag in de 5700.quote:Op maandag 6 december 2010 17:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Er blijven meer V'tjes in dienst. De serie 5000 - 5700 en 4900 worden daardoor dan [als het goed is] ook gereden door V's en DDAR gemengd. En zo zullen er met Plan V nog wel wat afwijkingen komen.
Whaha. Mat'64 is altijd beter dan SLeT. Dit hoorde ik gister zelf van een planner bij NS, die hier dingen voor heeft moeten aanpassen (PlanV ipv DDAR).quote:Op maandag 6 december 2010 17:17 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Oh, ik ging al in polonaise door het huis, omdat ik geen matjes meer zag in de 5700.
Dat dus.quote:
Ede-Wageningenquote:Op maandag 6 december 2010 19:08 schreef Ascendancy het volgende:
Welk station is dat op die 2e foto?
Realiseert men zich dan ook even dat de gemiddelde treinenfapper ongeveer driehonderd keer zo veel geld uitgeeft aan treinreizen dan de gemiddelde Alzheimerkliniekbezoeker? Fijnquote:Op maandag 6 december 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, die pdf's zijn natuurlijk gemaakt met de gemiddelde reiziger in het achterhoofd, die alleen van zijn forenzentraject of het maandelijkse tripje naar schoondochter of Alzheimerkliniek de drgl wil. Zo gek bedacht vind ik dat dus nog niet. Treinfappers zijn waarschijnlijk een te kleine doelgroep om er één bestand van te maken.
Ja, dat snap ik. Maar dan kan NS de opmaak per tabel wel iets logischer maken, zodat ik bijvoorbeeld tabel 41a en 41b naast elkaar kan zetten ipv 2 pagina's nodig heb.quote:Op maandag 6 december 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, die pdf's zijn natuurlijk gemaakt met de gemiddelde reiziger in het achterhoofd, die alleen van zijn forenzentraject of het maandelijkse tripje naar schoondochter of Alzheimerkliniek de drgl wil. Zo gek bedacht vind ik dat dus nog niet. Treinfappers zijn waarschijnlijk een te kleine doelgroep om er één bestand van te maken.
Realiseer je wel dat er veel meer Alzheimerkliniekbezoekers zijn dan treinenfappersquote:Op maandag 6 december 2010 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Realiseert men zich dan ook even dat de gemiddelde treinenfapper ongeveer driehonderd keer zo veel geld uitgeeft aan treinreizen dan de gemiddelde Alzheimerkliniekbezoeker? Fijn
Dat is niet waarquote:Op maandag 6 december 2010 19:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Realiseer je wel dat er veel meer Alzheimerkliniekbezoekers zijn dan treinenfappers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |