abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89534641

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

==========================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

==========================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon

==========================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 2% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 05-12-2010 23:32:53 ]
pi_89534677
He bah, dat was niet de bedoeling... moet ik ineens de moeite gaan nemen een nieuw topic te openen... :P

Hier de sluitpost:

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
D'r is trouwens in het oosten van het land vrij weinig aan de hand momenteel. Daar lag het vorig jaar met die sneeuwbui ook behoorlijk plat, dus ze doen wel iets goed!
pi_89534680
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
D'r is trouwens in het oosten van het land vrij weinig aan de hand momenteel. Daar lag het vorig jaar met die sneeuwbui ook behoorlijk plat, dus ze doen wel iets goed!
Hier "viel" het ook wel mee met de sneeuw als je kijkt naar andere delen van Nederland.
  zaterdag 4 december 2010 @ 23:02:13 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89534710
Al moet ik zeggen dat ik dit plaatje wel leuk gedaan vind:
pi_89534886
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hier "viel" het ook wel mee met de sneeuw als je kijkt naar andere delen van Nederland.
Ik ben vandaag in Enschede in in Deventer geweest, en er ligt hier in Deventer wel wat meer inderdaad, maar ook hier rijden alle treinen nog prima!
pi_89535380
Vrijdag 3 december 2010


Ten behoeve van het opleiden van machinisten van NSR voor het rijden van de Citynightline en Euronight per 12 december 2010 tussen Amsterdam en Emmerich, vinden er enkele vrijdagen op rij scholingsritten plaats tussen Arnhem en Emmerich. In een wit Elten vanaf de nieuw gecreëerde bult is Plan V stel 913 bezig aan zijn tweede slag Duitsland als trein 882108.
  zaterdag 4 december 2010 @ 23:27:50 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89535750
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Vrijdag 3 december 2010

[ link | afbeelding ]
Ten behoeve van het opleiden van machinisten van NSR voor het rijden van de Citynightline en Euronight per 12 december 2010 tussen Amsterdam en Emmerich, vinden er enkele vrijdagen op rij scholingsritten plaats tussen Arnhem en Emmerich. In een wit Elten vanaf de nieuw gecreëerde bult is Plan V stel 913 bezig aan zijn tweede slag Duitsland als trein 882108.
Heel fraai!
Nieuwe gecreëerde bult? Is dat sneeuwtechnisch of mensenwerk daar te plekke?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_89535956
Plan V is gewoon niet alleen niet weg te denken, het is gewoon niet weg te SLAAN uit het spoorbeeld, Sinds 1970 al niet hoor, trouwens :D _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 december 2010 @ 23:37:41 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89536126
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan V is gewoon niet alleen niet weg te denken, het is gewoon niet weg te SLAAN uit het spoorbeeld, Sinds 1970 al niet hoor, trouwens :D _O_
Onverwoestbaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89538091
Alles leuk en aardig, maar we zien nu dat er op de VIERDE van de DRIE-EN-NEGENTIG dagen die de winter lang is, al naar de laatste noodmaatregelen gegrepen moet worden. Ik weet het niet hoor, maar al die leuterpraat van "we zijn er klaar voor" ligt al LANG op de bodem van de vuilcontainer. En we zijn nog geen week onderweg. Wat verwacht je nou van ons, reizigerspubliek? Begrip? Vergeet het. Geduld? Vergeet het.

Hier gebeurt precies waar ik, en met mij iedereen die er langer dan een kwart seconde over nagedacht heeft, ZO bang voor was. De reality slap. Mja, ik en de sceptici met mij hebben gelijk gekregen. Joepie. Wat is het waard? Geen stuiver, alles staat stil en blijft stil staan. En God wat zijn DIT toch extreme omstandigheden die NIEMAND ooit had kunnen voorzien. Bla bla bla. Bla. Leuter maar raak zolang je wilt, maar voor dit falen kan gewoon geen enkel begrip meer bestaan. En dan is het pas 4 december. Diep, diep droevig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89539506
Winter begint pas de 21ste, we leven nog in de herfst ;)
  zondag 5 december 2010 @ 01:22:08 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89540097
* James1988 is het eens met wat Dr_Flash te melden heeft

Dat men vorig jaar verrast werd door de hevige winter na een flinke tijd van relatief zachte winters kan ik me nog enigszins voorstellen. Dat al het materieel wat de laatste 15 jaar is aangeschaft kennelijk is gebouwd voor Italië/Spanje-achtige weerstypen vind ik al twijfelachtig maar kan ik me nog voorstellen met alle rapporten over "De aarde wordt steeds warmer en dit is onomkeerbaar en allemaal onze schuld" in het achterhoofd (die nu onzin blijken te zijn).

Dat we in 2010 nog geen week sneeuw hebben en het spoorland alweer tot stilstand komt is gewoon too much. ProRail heeft 10 maanden de tijd gehad om zich voor te bereiden en klopt zich op de borst dat het allemaal gelukt is, maar vandaag is gewoon het tegendeel bewezen.

Leuk dat er 2300 wissels helemaal klaar zijn voor de winter, maar als er vervolgens alsnog bij bosjes wissels uitvallen schiet dat niet op. Geweldig prachtig mooi dat de elektrische installaties van veel treinen zijn gefixt of geheel vervangen, maar als je nieuwste materieel - waarvan de uitrol zelfs nog loopt - overal strandt en niet eens een fly-over op kan is het gewoon ouderwetse meuk. Gelijkvloerse meuk, maar nog steeds meuk.

En wij als reizigers hebben het maar te slikken... we moeten toch naar ons werk, en op de wegen is het ook een chaos. Thuiswerken is voor slechts een deel van ons mogelijk, lang niet voor iedereen, dus we moeten alsnog het koekblik op rubberbanden of de banaan op stalen wielen in.

Ik krijg genoeg van dit gefaal.. kan ÖBB-Infrastruktur ProRail niet overnemen? Zij hebben meer dan genoeg ervaring met sneeuw...


Deze net ergens op het web gezien... niet helemaal mee eens, ProRail doet ook een hoop goede dingen. Maar nu falen ze wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 05-12-2010 02:33:50 ]
  zondag 5 december 2010 @ 07:53:03 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89542710
Nou, ik waag het er op!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 5 december 2010 @ 08:32:44 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89542785
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan V is gewoon niet alleen niet weg te denken, het is gewoon niet weg te SLAAN uit het spoorbeeld, Sinds 1970 al niet hoor, trouwens :D _O_
NS Reizigers heeft opnieuw besloten om 20 Plan V stellen die per 13 december terzijde zouden, op de baan te houden. Vorig jaar waren er teveel defecten, en ze hopen nu meer materieel op de baan te houden. Plan V kunnen ze nog steeds niet kwijt...

ICM heeft veel defecten minder: Die problemen lijken grotendeels wel opgelost. VIRM en SLeT schijnt nu nog problemen gehad te hebben.
  zondag 5 december 2010 @ 08:36:25 #15
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89542793
quote:
Op zondag 5 december 2010 01:02 schreef Wimpeh het volgende:
Winter begint pas de 21ste, we leven nog in de herfst ;)
Ligt eraan. Volgens de meteorologische definitie is het al vijf dagen winter.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89543103
Het was werkelijk niet te geloven. Mijn vrouw en ik gingen een dagje vanuit Oost Groningen naar Gouda. De heenreis verliep wel goed, we kwamen redelijk op tijd in Gouda. Toen begon het, tegen de weersvoorspelling in, te sneeuwen.
We volgden teletekst 751 om de meldingen te volgen.
Er kwam in de loop van de dag her en der wel een storing, maar niet op ons traject.
Eenmaal op Gouda aangekomen bleken daar al tweeenhalf uur mensen staan te wachten op de stoptrein naar Utrecht (intereshitties reden niet). Voor Utrecht kwamen we tot stilstand, er was geen spoor/perron vrij.
Na twintig minuten hobbelden wij verder. Er waren sporen genoeg vrij, er stond namelijk ene enkele andere trein. Boven in de hal was het chaos. Iedereen keek naar een blaauw bord waarop niets stond. De electronische borden vermelden vrolijk nog wat meldingen van werkzaamheden Amersfoort-Amsterdam en bij de NS infobalie stond: NIEMAND !
Tienduizenden mensen drommen in de hal, toen ik ineens een geel vest zag: een ns-medewerker die zei dat we naar spoor 7 moesten voor Amersfoort.
Daar wachtten we. En wachtten en wachtten. De trein naar Berlin zou daar komen; dat klopte, die stond die 20 minuten wachten naast ons (had ik gezien). Maar die kwam niet. Een omroepbericht volgde: spoor 9. De massa verplaatste zich en wij gingen gelukkig beneden langs (tip voor iedereen !!) en dus niet door de hal. We bemachtigden een plekje en nadat er echt niemand meer in kon, reden we naar Amersfoort. Daar aangekomen was het station bijna uitgestorven.
Maar op een gegeven moment kwam er een intercity naar Zwolle. Daar volgde op een gegeven moment de intercity uit Groningen (1 stel) die direct weer terugreed. Met zijn allen gepropt in dat ene stel, boemelden we via Assen naar Groningen. 1 minuut overstap en we kwamen thuis. Slechts 1 uur vertraging !
Maar wanneer ik het geweten had, had ik de reis de volgende dag aangevangen. Maar ja, de communicatie naar teletekst en uberhaupt op de stations, was gewoon bagger. Later thuis lazen we berichten op nieuws-sites, die verzachtend uitdrukten van wat wij meemaakten; wel wat oponthoud, maar niet de totale chaos die wij met name in Utrecht aantroffen.
Hoe kan dat nu ? Wat nou: We zijn er klaar voor. Je zou bij de volgende NS-commercial met die strekking toch een steen door je TV gooien ?
Ns was puinhoop, is puinhoop en het lijkt erop dat het ook wel zo zal blijven. Want laten we wel zij: okay er was sneeuw. Maar was het nou echt allemaal zo erg dat het dit tot gevolg heeft ? Ik snap dat niet. Ga ze dat maar uitleggen in Scandinavie, Zwitserland, Oostenrijk, Roemenie, Polen. Een dikke bende na een beetje sneeuw. En informatie: Ho maar.
pi_89543483
Als je met de auto was gegaan had je ook minstens een uur vertraging gehad.
Maar over al die extra files die dan ontstaan omdat men er totaal niet op is voorbereid dat het gaat sneeuwen (ja, de bestuurders bijvoorbeeld!) daar hoor je niemand zo hard over klagen!
  zondag 5 december 2010 @ 10:31:30 #18
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89543636
Ik denk niet dat alle problemen door winterweer te voorkomen zijn.

Wat wel te voorkomen is, is een modderfiguur slaan doordat je zo hard hebt geroepen dat je winterklaar bent. Men had beter kunnen zeggen: het gaat sneeuwen, dus hou rekening met problemen en vertragingen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89544822
Als ik met de auto moest, dan had ik mijn reis uitgesteld.
Als er op teletekst had gestaan dat Gouda-Utrecht een probleem was (was al ruim 2uur bekend), dan had ik mijn treinreis eveneens uitgesteld.
Het probleem met de NS is al jaren: Communicatie.
pi_89545100
Het moet trouwens niet veel gekker worden. Nou rijdt er zelfs al SGMm in de 3600! Gelukkig hoef ik alleen maar het kleine stukje Deventer-Zwolle.
  zondag 5 december 2010 @ 12:11:29 #21
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_89545533
De hafas voor 2011 is gratis te downloaden opde site van die bahn http://trunc.it/d4459
  zondag 5 december 2010 @ 12:13:46 #22
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_89545588
Wat is dit, log je na 3 maanden weer eens in op Fok, weg foksilver, weg voorkeurenmenu... :|
pi_89545730
Duckie :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 5 december 2010 @ 12:21:09 #24
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_89545797
Gelukkig ben ik niet meer afhankelijk van prorail, hier rijd alles gewoon min of meer, misschien niet op tijd, maar het rijd..

En als er toch een zooitje uitvalt is er altijd wel een machinist die een ledig mat ritje openstelt voor reizigers (tot aan het station bij het depot )...

En gratis vervoer met oud en nieuw
pi_89546053
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 12:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De hafas voor 2011 is gratis te downloaden opde site van die bahn http://trunc.it/d4459
En dan denk je, kom laat ik een vage link naar trunc.it plaatsen? Link dan gewoon naar de DB site...
  zondag 5 december 2010 @ 12:58:27 #26
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  zondag 5 december 2010 @ 13:08:37 #27
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_89547965
Oh jee. Nou issie sjtuk :)

quote:
104 Teletekst zo 05 dec
***************************************
Treinen NS beschadigd door sneeuw
***************************************
` Veel treinstellen van de NS zijn door
de hevige sneeuwval beschadigd.Er zijn
vooral zekeringen kapot.Daardoor werken
deuren niet en kan de verlichting in
treinen uitvallen.De gevolgen voor de
dienstregeling zijn nog niet duidelijk.
Volgens ProRail rijden de treinen nu
nog volgens de normale dienstregeling.

Gisteren was het treinverkeer ernstig
ontregeld door het winterweer,vooral
rond Utrecht,Amsterdam en Rotterdam.

GroenLinks heeft een spoeddebat
aangevraagd.Volgens Kamerlid Van Gent
was het een "puinhoop" op de rails,
ondanks toezeggingen van ProRail en de
NS dat het spoor winterklaar is.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89548258
Als de treinen nu kapot zijn, hoe kan er dan een normale dienstregeling gereden worden en kan dat straks misschien niet meer? :')

Wel prachtig hoe goed het mat in Nederland tegen sneeuw kan :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 5 december 2010 @ 13:39:20 #30
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_89548330
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee. Nou issie sjtuk :)

[..]

Tegenwoordig allemaal flutmaterieel. Mat 54 reed vroeger zelfs met sneeuwstormen nog vrolijk rond.
Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 5 december 2010 @ 13:41:13 #31
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89548395
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het moet trouwens niet veel gekker worden. Nou rijdt er zelfs al SGMm in de 3600! Gelukkig hoef ik alleen maar het kleine stukje Deventer-Zwolle.
Ik had een ICMm vanmorgen van Zutphen naar Arnhem :) .



En ontbijtje in de Pimpel



Die vanochtend in Utrecht startte :D

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_89548846
Bork, waar is het pimpel-gedeelte van de pimpel :{w
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89548941
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:53 schreef Ascendancy het volgende:
Bork, waar is het pimpel-gedeelte van de pimpel :{w
Meestal het tweede rijtuig achter de loc.
pi_89549039
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Meestal het tweede rijtuig achter de loc.
Ik bedoelde meer dat er een essentieel onderdeel ontbrak bij zijn ontbijt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 5 december 2010 @ 14:00:44 #35
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89549081
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Meestal het tweede rijtuig achter de loc.
Vandaag niet hing als een na achterste, veel dingen stuk trouwens, verwarming in de bistro, een WC die niet spoelde en een WC deur die vast zat met een opgesloten conducteur er achter! Dan moet er een zekering uitgehaald worden etc.

O dat onderdeel, 's ochtends toch liever c_/ Volgens mij wordt er pas 's middags alcohol geschonken?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_89549719
Netjes borkie *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89549805
Gaaf Bork! De Pimpel rulezzz. Jammer dat ik niet op die reisrelatie woon-werk.
pi_89549903

Captrain heeft de afgelopen week flink wat vertraging in het kolenvervoer tussen Amsterdam Westhaven en Möllen moeten verwerken. Op vrijdag 3 december 2010 kon er gelukkig weer nagenoeg op tijd vertrokken worden met de beladen trein 47721 uit het Amsterdamse richting een eveneens winters wit Emmerich. Aldaar ging de trein kort aan de kant, maar al snel mochten de "European Bulls"-2003 en 2002 van Captrain hun weg richting Möllen vervolgen.
  zondag 5 december 2010 @ 18:13:59 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89557296
Mooi plaatje, Zug!

En hier een mooi praatje:
pi_89557356
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:27 schreef bork het volgende:

[..]

Heel fraai!
Nieuwe gecreëerde bult? Is dat sneeuwtechnisch of mensenwerk daar te plekke?
Mensenwerk :) Dus die blijft nog wel even.
pi_89562223
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:13 schreef James1988 het volgende:
Mooi plaatje, Zug!

En hier een mooi praatje:
Tsja, leuk. Wie gaat dat betalen? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89562635
quote:
The Transrapid was considered] by the UK government for a 500 km/h (310 mph) link between London and Glasgow, via Birmingham, Liverpool/Manchester, Leeds, Teesside, Newcastle and Edinburgh, but was rejected in July 2007.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_89562905
Maglev gaat er nooit meer komen, hooguit die aangepaste Japanse variant maar daar houdt 't wel mee op :N
pi_89562992

In China zijn geen geluidschermen nodig volgens mij :')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zondag 5 december 2010 @ 21:13:18 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89564188
ns.nl DRGL 2011
De tabellen met DRGL staan ook online.

Whattefuck. Zoveel PDF'jes die je dan kan downloaden (en desgewenst printen...
pi_89564520
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:13 schreef greavy het volgende:
ns.nl DRGL 2011
De tabellen met DRGL staan ook online.

Whattefuck. Zoveel PDF'jes die je dan kan downloaden (en desgewenst printen...
En geen kat die het in zn botte harses opkomt om even een allesomvattend zipje ter beschikking te stellen 8)7 Wat een neukfouten daar zeg, ongehoord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89564875
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 20:48 schreef Temlin het volgende:

In China zijn geen geluidschermen nodig volgens mij :')
Geluidsschermen zijn nogal overbodig voor een trein die nauwelijks geluid maakt ;)
  zondag 5 december 2010 @ 21:33:04 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89565167
quote:
13s.gif Op zondag 5 december 2010 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En geen kat die het in zn botte harses opkomt om even een allesomvattend zipje ter beschikking te stellen 8)7 Wat een neukfouten daar zeg, ongehoord
Nu ik ze nog moet downloaden wil ik best een ZIP maken, en dan ff op mijn server uploaden. Voor eenieder hier wel zo makkelijk, en opzich ook geen moeite..
pi_89565292
Geen moeite? Dat is een dag werk man :X al die dingen los downloaden... Maar als je er lol in hebt, prima ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 5 december 2010 @ 21:39:48 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89565525
Het schiet al op hoor. Ben denk ik over [s]10[/b]5 minuten ofzo wel klaar :P
Handig, zo'n tooltje die ik zelf heb inelkaar geknutseld om PDF'jes automatisch op te slaan met een simpele muisklik :)

Edit: Heb de PDF'jes allemaal binnen. Nu even inpakken in een .rar en zal ik ze wel online zetten.
Nu eens kijken hoeveel pagina's het totaal zijn. En dan berekenen hoeveel inkt/papier het me gaat kosten om te printen :P
Waarschijnlijk dat ik via school ook wel wat zal gaan printen :P

[ Bericht 22% gewijzigd door greavy op 05-12-2010 21:47:58 ]
pi_89566075
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:39 schreef greavy het volgende:
Nu eens kijken hoeveel pagina's het totaal zijn. En dan berekenen hoeveel inkt/papier het me gaat kosten om te printen :P
Waarschijnlijk dat ik via school ook wel wat zal gaan printen :P
En bedenken hoe onhandelbaar dik de hele teringtroep wordt op normaal printpapier.

Kilometerkaart heb ik nog niet gevonden trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 5 december 2010 @ 21:50:54 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89566180
Spoorboekje NS Dienstregeling 2011
In onderstaande RAR-file vind je de PDF-files die los te downloaden zijn van de website, maar nu samengepakt in één bestand.

Klik hier om "Spoorboekje NS DRGL 2011.rar" te downloaden

DEUVM (Doe Er Uw Voordeel Mee)!!
pi_89566267
Zo, dat is een rappe server _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89566307
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En bedenken hoe onhandelbaar dik de hele teringtroep wordt op normaal printpapier.

Kilometerkaart heb ik nog niet gevonden trouwens.
Lang leve m.ns.nl :) Wat jij ook al zei laatst, hoevaak heb je afgelopen jaar dat spoorboekje ingekeken? Ik 1x volgens mij, toen ik m kreeg/kocht. Daarna ging ie de kast in en daar staat ie tot op de dag van vandaag nog steeds..
  zondag 5 december 2010 @ 21:56:34 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89566523
quote:
11s.gif Op zondag 5 december 2010 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, dat is een rappe server _O_
Klopt. Moet ook hé.

Het spoorboekje gebruik ik regelmatig. Maar zal het nu wel minder gaan gebruiken, want wordt nu een gezeul steeds om mee te nemen...
  zondag 5 december 2010 @ 22:03:38 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89566958
Smartphone + PDF-lezer ftw
pi_89567067
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:03 schreef James1988 het volgende:
Smartphone + PDF-lezer ftw
Eerst even die tabellenkaart uit je hoofd leren natuurlijk, anders wordt het wel een fucking lastig verhaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 5 december 2010 @ 22:07:06 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89567185
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:39 schreef greavy het volgende:
Nu eens kijken hoeveel pagina's het totaal zijn.
Zijn totaal 328 pagina's.
Nadeel is dat je pagina's krijgt waar maar op een kwart iets staat :?
pi_89567215
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Zijn totaal 328 pagina's.
Nadeel is dat je pagina's krijgt waar maar op een kwart iets staat :?
Goed he O+ En bestandjes die altijd uit een even aantal pagina's bestaan waarvan de laatste vaker dan niet een lege is *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 5 december 2010 @ 22:08:56 #60
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89567277
quote:
11s.gif Op zondag 5 december 2010 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, dat is een rappe server _O_
5 seconden :D
ennuh waarom kan je maar tot eind mei plannen vanaf Hendaye ?? Zowel online als met hafas-planner?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_89567289
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:08 schreef bork het volgende:

[..]

5 seconden :D
Hier vrijwel instantly :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 5 december 2010 @ 22:09:50 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89567329
Eigenlijk niet. Het aantal pagina's valt enorm te reduceren. Maar dat kost wel moeite. Maarja, eens kijken of dat ergens te realiseren valt.
  zondag 5 december 2010 @ 22:10:53 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89567394
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:08 schreef bork het volgende:

[..]

5 seconden :D
Ik heb inderdaad een rappe server. Gelukkig. Daarom dat ik het ook op m'n eigen server online zet, en niet op één of andere vreemde gratis host ding.

Ik zal het ook ff in de OP plaatsen. Wel zo makkelijk.
  zondag 5 december 2010 @ 22:11:17 #64
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89567412
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier vrijwel instantly :D
Ik woon in een normaal huis ;)
Kunnen jullie nog ff iets zeggen over mijn vraag hierboven?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 5 december 2010 @ 22:20:27 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89567893
Heeft volgens mij te maken met de beschikbaarheid van de DRGL. Je kan vaak maar x maanden vooruit plannen
pi_89571550
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:10 schreef greavy het volgende:
Ik zal het ook ff in de OP plaatsen. Wel zo makkelijk.
En nu ook in de OP van het huidige topic :)
pi_89577367
Volgens mij zijn ze een nieuwe sneeuwtactiek aan het testen. Er rijdt net een gigantische stofzuiger door utrecht. Gaan ze de sneeuw gewoon opzuigen?
  maandag 6 december 2010 @ 09:14:42 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89577577


6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
  maandag 6 december 2010 @ 10:00:09 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89578373
quote:
12s.gif Op maandag 6 december 2010 08:58 schreef Fixers het volgende:
Volgens mij zijn ze een nieuwe sneeuwtactiek aan het testen. Er rijdt net een gigantische stofzuiger door utrecht. Gaan ze de sneeuw gewoon opzuigen?
De V250 zeker? :P
pi_89578390
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:00 schreef greavy het volgende:

[..]

De V250 zeker? :P
Kan die wel tegen een beetje sneeuw dan? :D
Of durven ze dat nog niet te testen...
  maandag 6 december 2010 @ 10:31:52 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89579056
De V250 is in Velim geweest, toen daar ook hevige sneeuwval was.
Zie ook Railway Gazette
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 december 2010 @ 11:00:25 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89579771
In Groningen zijn ze druk bezig perron 6/7 goed bereikbaar te maken. Inmiddels ligt er vanaf 4a al een dam die richting op, maar enige vorm van bestrating ontbreekt nog. Daarnaast hebben ze 4a en 6a aan de andere zijde iets verlengd door het overpad op te heffen en dit stukje op perronhoogte te brengen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 december 2010 @ 11:06:51 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89579952
Overpad was sowieso overbodig geworden nu er een veilige oversteek naar het perroneiland is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport maandag 6 december 2010 @ 11:33:44 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_89580654
Bij het doorspitten van wat oude kranten stuitte ik toevallig op dit stuk van 25 november 1986:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_89582164
Ik ga even een rondje treinen :)

Zoetermeer -> den haag -> eindhoven en dan naar school in de bijlmer :W
pi_89587426
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
Is de materiaal inzet al bekend? Waar is hij te vinden?

@Dennistd: mooi artikel!
  Redactie Sport maandag 6 december 2010 @ 15:06:22 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_89588136
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:48 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Is de materiaal inzet al bekend? Waar is hij te vinden?
Als je treinseries kent kun je met http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011-1/mat.txt een heel stuk vooruit komen. Niet alles klopt en is volledig, maar je hebt wel een aardig overzicht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 6 december 2010 @ 15:23:43 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89588845
quote:
Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
Verzekerd? Wasda?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89588939
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als je treinseries kent kun je met http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011-1/mat.txt een heel stuk vooruit komen. Niet alles klopt en is volledig, maar je hebt wel een aardig overzicht.
Ah, dat lijstje zocht ik inderdaad. Dankje!
pi_89589509
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Verzekerd? Wasda?
Belgs :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 december 2010 @ 17:08:51 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89593269
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:14 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

6 december 2010 Het contrast kan bijna niet groter zijn. Plan V 474 en 946 hebben zojuist trein 13626 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch) verzekerd en staan op punt van vertrek voor trein 16026 (stoptrein 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal). Over een week zou hier planmatig SLT moeten rijden.
Jammer van de sluitseintjes...
  maandag 6 december 2010 @ 17:09:47 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89593309
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:25 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ah, dat lijstje zocht ik inderdaad. Dankje!
Er blijven meer V'tjes in dienst. De serie 5000 - 5700 en 4900 worden daardoor dan [als het goed is] ook gereden door V's en DDAR gemengd. En zo zullen er met Plan V nog wel wat afwijkingen komen.
  maandag 6 december 2010 @ 17:14:05 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89593497
18&19 December is de 9200 (Beneluxtrein Amsterdam-Roosendaal-Brussel) opgeheven Amsterdam-Roosendaal, en zal starten te Roosendaal. 20 December rijdt de Beneluxtrein 9212 Amsterdam-Brussel op Amsterdam-Roosendaal met een VIRM en is 4 minuten crossplatform overstap met de 9212 Roosendaal-Brussel. Reden voor deze afwijking op maandag is dat er dan geen stam op de Watergraafsmeer staat, maar in Roosendaal.

Hierdoor rijdt de Stoomtrein Rotterdam-Tilburg-Maastricht-Valkenburg van de SSN op 18 December 's ochtends Rotterdam-Tilburg-Maastricht-Valkenburg, maar de terugweg Valkenburg-Maastricht-'s-Hertogenbosch-Utrecht-Gouda-Rotterdam. Deelnemers die de heenweg in Tilburg instapten kunnen nu uitstappen in 's-Hertogenbosch, met eveneens uitstapmogelijkheden Utrecht en Gouda.
pi_89593642
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Er blijven meer V'tjes in dienst. De serie 5000 - 5700 en 4900 worden daardoor dan [als het goed is] ook gereden door V's en DDAR gemengd. En zo zullen er met Plan V nog wel wat afwijkingen komen.
Oh, ik ging al in polonaise door het huis, omdat ik geen matjes meer zag in de 5700. :(
  maandag 6 december 2010 @ 17:19:19 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89593705
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:17 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Oh, ik ging al in polonaise door het huis, omdat ik geen matjes meer zag in de 5700. :(
Whaha. Mat'64 is altijd beter dan SLeT. Dit hoorde ik gister zelf van een planner bij NS, die hier dingen voor heeft moeten aanpassen (PlanV ipv DDAR).
Hoeveel omlopen het precies worden kon hij mij niet vertellen.

Ik had vandaag een DD-AR in de 5157 (Stoptrein Den Haag-Roosendaal).
Er stond weer eens een SLeT defect te Den Haag CS :r
pi_89594651
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Jammer van de sluitseintjes...
Boei0nd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 december 2010 @ 18:35:24 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89596412
quote:
13s.gif Op maandag 6 december 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Boei0nd
Dat dus.

Als ik naar de voorkant van die trein was gelopen speciaal om een foto met de frontseinen te maken was dat barrel allang vertrokken. En boeiend dat sluitseinen niet zouden mogen ofzo... wie bepaalt dat? :')
pi_89596542
Hier. Twee hartstikke leuke foto's van treinen van vandaag in de sneeuw *O* MET toepasselijke filename :7 Die bovenste is trouwens de fotootjestrein die nog steeds rondrijdt met de slotjes van Ireyon erop *O*





:s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 december 2010 @ 18:55:16 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89597179
Die filenames _O-

Mooie platen verder :D
pi_89597771
Welk station is dat op die 2e foto?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89597796
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:08 schreef Ascendancy het volgende:
Welk station is dat op die 2e foto?
Ede-Wageningen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89598169
Hahahaha! En inderdaad.

Ik maak voor het eerst mee dat er in de omroep wordt gewezen op de stiltecoupés. Is richting Rotterdam ook wel nodig, dat is toch de richting waar men zich het minste aan het stilte idee houdt.
  maandag 6 december 2010 @ 19:24:19 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89598507
Kut ns. Met die DRGL tabellen. Probeer ik hier met Acrobat/Word enzo wat te bewerken om bijvoorbeeld tabel 41a en 41b op één pagina te krijgen. Wil dat niet. :?
Wat een klote opmaak hebben ze daarvoor gebruikt zeg.

Oké, het is wel erg duidelijk om te lezen.

[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 06-12-2010 19:32:03 ]
  maandag 6 december 2010 @ 19:40:34 #94
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89599345
Ach, die pdf's zijn natuurlijk gemaakt met de gemiddelde reiziger in het achterhoofd, die alleen van zijn forenzentraject of het maandelijkse tripje naar schoondochter of Alzheimerkliniek de drgl wil. Zo gek bedacht vind ik dat dus nog niet. Treinfappers zijn waarschijnlijk een te kleine doelgroep om er één bestand van te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89599587
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, die pdf's zijn natuurlijk gemaakt met de gemiddelde reiziger in het achterhoofd, die alleen van zijn forenzentraject of het maandelijkse tripje naar schoondochter of Alzheimerkliniek de drgl wil. Zo gek bedacht vind ik dat dus nog niet. Treinfappers zijn waarschijnlijk een te kleine doelgroep om er één bestand van te maken.
Realiseert men zich dan ook even dat de gemiddelde treinenfapper ongeveer driehonderd keer zo veel geld uitgeeft aan treinreizen dan de gemiddelde Alzheimerkliniekbezoeker? Fijn :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 december 2010 @ 19:46:25 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89599625
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ach, die pdf's zijn natuurlijk gemaakt met de gemiddelde reiziger in het achterhoofd, die alleen van zijn forenzentraject of het maandelijkse tripje naar schoondochter of Alzheimerkliniek de drgl wil. Zo gek bedacht vind ik dat dus nog niet. Treinfappers zijn waarschijnlijk een te kleine doelgroep om er één bestand van te maken.
Ja, dat snap ik. Maar dan kan NS de opmaak per tabel wel iets logischer maken, zodat ik bijvoorbeeld tabel 41a en 41b naast elkaar kan zetten ipv 2 pagina's nodig heb.
Wat als resultaat heeft dat ik met printen aanzienlijk wat pagina's kan besparen, zodat ik minder mee hoef te zeulen steeds.

Het zijn nu !!!328!!! pagina's. Door te combineren van tabellen met maar een halve pagina zoals 41a en 41b kan je aanzienlijk wat besparen
  maandag 6 december 2010 @ 19:46:41 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89599640


[ Bericht 100% gewijzigd door greavy op 06-12-2010 19:46:47 ]
  Redactie Sport maandag 6 december 2010 @ 19:56:06 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_89600133
quote:
3s.gif Op maandag 6 december 2010 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Realiseert men zich dan ook even dat de gemiddelde treinenfapper ongeveer driehonderd keer zo veel geld uitgeeft aan treinreizen dan de gemiddelde Alzheimerkliniekbezoeker? Fijn :s)
Realiseer je wel dat er veel meer Alzheimerkliniekbezoekers zijn dan treinenfappers :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_89600195
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:56 schreef dennistd het volgende:

[..]

Realiseer je wel dat er veel meer Alzheimerkliniekbezoekers zijn dan treinenfappers :P
Dat is niet waar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89600396
Koop een e-reader! Scheelt een hoop gezeul en bomen. Als er genoeg van die dingen in omloop zijn wil NS er vast wel een epub aan wagen, of desnoods een simpele HTML.
  maandag 6 december 2010 @ 20:02:39 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_89600474
een e-reader 8)7 Meest zinloze uitvinding ever. Samen met de portable DVD-speler. Net zo groot, lomp, zwaar en duur als een laptop, het KAN alleen 99% minder 8)7

Welke dakhaas toch steeds zulke onzin bedenkt... :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')