abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2010 @ 15:06:04 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89677871
OJA, GOED NIEUWS!!!

NS ziet af van nieuwe sprinters
Gepubliceerd op 08 december 10, 13:37 Laatst bijgewerkt op 08 december 10, 14:22
BEVERWIJK - De NS ziet af van de bestelling van de laatste 51 Sprinter Lighttrains. Op deze sprintertreinen is veel kritiek vanwege het ontbreken van toiletten. Dat zegt FNV-bestuurder Roel Berghuis uit Beverwijk, die de informatie heeft gekregen van de NS-directie. FNV Spoor had geëist dat de sprinters worden voorzien van wcs. Zowel reizigers als NS-personeelsleden klagen over het gebrek aan wcs in de sprinters.

De NS heeft er al 80 rijden, en zegt dat het aanbrengen van wcs in deze treinen 400.000 euro per toilet kost. Het zou technisch zeer ingewikkeld en daarom zo duur zijn. Bovendien zegt de NS dat wcs de beoogde transparantie in de treinen wegnemen.

Berghuis: ,,Ik ben verheugd dat de NS nu afziet van nog eens tachtig sprinters. Ze willen in plaats daarvan gaan rijden met gereviseerd materiaal. Denk daarbij aan de oude dubbeldekkers. In die treinen zijn veel toiletten stuk en afgesloten. Die wcs worden gerepareerd. Het is dus een dubbele afspraak.
http://www.noordhollandsd(...)van-nieuwe-sprinters

NS schaffen geen Sprinters zonder toilet meer aan
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen (NS) schaffen geen nieuwe Sprinter-treinen meer aan zonder toiletten. Die toezegging deed het spoorbedrijf woensdag aan de vakbond FNV Bondgenoten.

In plaats van investeren in nieuwe Sprinters, gaan de NS een groter aantal dubbeldekkers dan gepland moderniseren en van toiletten voorzien.

In de nieuwe generatie stoptreinen, de zogeheten Sprinters, zit geen toilet. Dat zou de treinen veiliger moeten maken. De NS vond wc's ook niet nodig, omdat met stoptreinen alleen maar korte ritjes worden gemaakt.

FNV Bondgenoten stelde echter dat het treinpersoneel dat op de Sprinters moet werken, ernstige hinder ondervindt.

Dinsdag nam de Tweede Kamer al een motie aan dat in 2015 iedere trein een toilet moet hebben.
http://www.nu.nl/binnenla(...)der-toilet-meer.html
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 december 2010 @ 15:07:46 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89677948
Komt er dus op neer dat ze de laatste twee opties op de sprinters niet meer opnemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89678341
Blijven ze nu ook met mat 64 rijden _O- dat wil de overheid ook niet zeker.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_89678643
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:06 schreef greavy het volgende:
In plaats van investeren in nieuwe Sprinters, gaan de NS een groter aantal dubbeldekkers dan gepland moderniseren en van toiletten voorzien.
Maar alle DD-AR's zouden toch al gereviseerd worden?
pi_89678681
Wat ik nog steeds niet helemaal snap, is waarom reizigers met de NS wel recht hebben op een toilet in de trein en reizigers op andere trajecten niet. Ik weet dat dit met de concessie te maken heeft maar dan nog.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 december 2010 @ 15:27:29 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89678796
Eigenlijk is een WC alleen op kleine trajecten als Almelo - Mariënberg en Apeldoorn - Zutphen overbodig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 december 2010 @ 15:29:27 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89678884
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:25 schreef Temlin het volgende:
Wat ik nog steeds niet helemaal snap, is waarom reizigers met de NS wel recht hebben op een toilet in de trein en reizigers op andere trajecten niet. Ik weet dat dit met de concessie te maken heeft maar dan nog.
Dat moet je aan de regionale concessieverleners vragen. Als bijvoorbeeld de Provincie Zuid Holland beslist voor die regionale concessie Dordrecht-Geldermalsen dat er géén toilet nodig is in de trein, waarom zei de vervoerder dat dan wél doen?
In plaats van een toilet te eisen, heeft de Provincie voor Dordrecht-Geldermalsen geëist dat er continu een steward aanwezig is.
pi_89679009
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk is een WC alleen op kleine trajecten als Almelo - Mariënberg en Apeldoorn - Zutphen overbodig.
Zwolle - Kampen zou nog kunnen. Een maximum van 20 km zou ik mee kunnen leven. Maar dan Utrecht - Baarn (24) dus gewoon WEL een plee. En niet ook daar weer mee gaan marchanderen dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 december 2010 @ 15:33:01 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89679054
Zwolle - Kampen heb ik niet genoemd omdat dat toch een tramverbinding wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89679062
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat moet je aan de regionale concessieverleners vragen. Als bijvoorbeeld de Provincie Zuid Holland beslist voor die regionale concessie Dordrecht-Geldermalsen dat er géén toilet nodig is in de trein, waarom zei de vervoerder dat dan wél doen?
In plaats van een toilet te eisen, heeft de Provincie voor Dordrecht-Geldermalsen geëist dat er continu een steward aanwezig is.
Ik snap ook wel dat een vervoerder niet iets gaan doen als het niet geëist wordt. Maar waarom hebben reizigers tussen Utrecht en Amsterdam wel recht op een traject en tussen Dordrecht en Geldermalsen niet.

Eigenlijk zouden de regels van een toilet in de trein voor alle trajecten moeten gelden en niet alleen voor het hoofdrailnet.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 8 december 2010 @ 15:35:16 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89679163
Dat komt omdat de Regering zeg maar van die trajecten af wou, en het nu regionaal in beheer is qua concessie. Logisch ook dan ook dat de regering niet invloed kan hebben op de concessie-eisen.
pi_89679248
quote:
Gisteren heeft de Tweede Kamer al een motie aangenomen dat in 2015 iedere trein een toilet moet hebben en dat dit in 2030 gerealiseerd moet zijn.
Maar dan moeten ze ook niet zulke dingen roepen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 8 december 2010 @ 15:40:28 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89679443
EETC naar/van Venlo
9 December 2010:
Samenstelling: 1200 + 12 rijtuigen
87700:
Watergraafsmeer v.9.00
Aankomst Amsterdam Arena mij niet bekend
Amsterdam Arena v.9.20
Utrecht d.9.41
Geldermalsen d.9.59
Den Bosch d.10.15
Eindhoven d.10.42
Venlo a.11.26

87701:
Venlo v.13.35
Eindhoven d.14.16
Tilburg d.14.40
Breda d.14.54
Lage Zwaluwe v.15.09
Dordrecht d.15.24
Rotterdam d.15.41
Gouda d.16.03
Breukelen d.16.23
Amsterdam Bijlmer Arena d.16.35
Watergraafsmeer a.16.45

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 08-12-2010 15:41:27 (Wat dingen aangepast) ]
  woensdag 8 december 2010 @ 15:52:24 #239
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_89680031
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:24 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Maar alle DD-AR's zouden toch al gereviseerd worden?
Nee, het plan was dat er 50 DDZ-stammen zouden komen terwijl er nu een stuk of 80 DDAR-stammen zijn. Dus zou er nog een hele zooi rijtuigen overbodig worden.
  woensdag 8 december 2010 @ 16:05:28 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89680622
Ja, maar het plan was ook om 6wagen stammen te creëren: 25 6-delige en 25 4-delige
Je hebt dus stuk of 77 vierwagen stammen. Met 25 vierdelige blijven er nog 52 vierdelige over, maar om 25 zesdelige te krijgen heb je per rijtuig 2 stammen meer nodig. Zijn dus zeg maar 13 stammen. Dan houd je ongeveer 10-15 vierwagen stammen over.

Is zo uit het hoofd gedaan, kan mis zitten.

Edit:
Project DDZ:
Als systeem integrator zal NedTrain de treinstellen van het type DDZ(Dubbel dekker zone) en de motorbak gaan moderniseren, die gebruikt worden door NS. De eerste fase van het project betreft 250 bakken, welke als 4 en 6 treinssets zullen worden ingezet.
De totale project omvang bedraagt 369 bakken, welke alsvolgt per fase zijn ingedeeld:
200 bakken (1a fase, Deze staat gepland om voor Juli 2012 te zijn afgerond)
50 bakken (1b , Deze staat gepland om voor december 2012 te zijn afgerond)
37 bakken (2e fase) 82 bakken (3e fase)

Uiteindelijk moeten het iets van 30 vierwagenstellen en 20 zeswagenstellen worden

[ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 08-12-2010 16:15:27 ]
  woensdag 8 december 2010 @ 16:39:31 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89682242
quote:
De NS heeft er al 80 rijden, en zegt dat het aanbrengen van wcs in deze treinen 400.000 euro per toilet kost. Het zou technisch zeer ingewikkeld en daarom zo duur zijn. Bovendien zegt de NS dat wcs de beoogde transparantie in de treinen wegnemen.
Eerst was het nog 100.000 euro per toilet. Wat is het nou?

En wat gaat er gebeuren met de 80 reeds geleverde SLT's?
pi_89683060
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:40 schreef greavy het volgende:
EETC naar/van Venlo
Ah bedankt, die ga ik morgen platen op Reeshof denk ik. :)
pi_89683208
Kijkt even bij de vertragingen, Syntus :')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_89684757
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:59 schreef Temlin het volgende:
Kijkt even bij de vertragingen, Syntus :')
:')
pi_89685491
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je moest vanuit Utrecht/Houten naar Dordrecht... waarom reis je dan via Den Bosch?
Ken je trajecten :{w
Die arriva stopper natuurlijk die gewoon altijd rijdt O+
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89685606
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eerst was het nog 100.000 euro per toilet. Wat is het nou?
Ik heb ook al 1 miljoen, 2 ton en 7 ton gehoord. Men zwetst maar wat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89686886
Over DDZ gesproken, de witte omlijstingen in deze video schijnen definitief te zijn
http://www.haarlemsdagbla(...)-intercity%E2%80%99s
  woensdag 8 december 2010 @ 18:54:49 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89687685
Vandaag is aangekondigd dat per 4 april 2011 Fyra ook Breda gaat aandoen, dit zullen geen vogelbekdieren zijn maar de Traxx+Prio-stammen die ook al Amsterdam - Rotterdam doen.

Ik zelf ben bijzonder sceptisch, immers werd een paar maanden terug nog gezegd dat dit per december 2010 zou zijn, tot ineens bleek dat er toch wat problemen waren bij de overgang 25 kV/1500 V...
pi_89687802
Ah, nog meer ICRm nodig voor hispeed zeker :r :r :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 8 december 2010 @ 18:59:23 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89687892
Nee, dat denk ik niet. De huidige 900-serie gaat in de toekomst doorrijden naar Breda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')