Denk naquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:22 schreef greavy het volgende:
"Meester van trein 5xx (weet 't nummer zo niet meer, maar was ri Utrecht) uw sein word herroepen. Vanwege uw vertraging moet u wachten op de Stoptrein naar Utrecht. Als die weg is, kan u vertrekken."
Hoe bedoel je, idioot. Moest die IC Amersfoort-Utrecht achter de stopper boemelen.
zit soms dus echt geen logica achter.
Kan van alles zijn. Veiligheid (bv. aanwijzing afgeven voor de trein weer mag rijden), problemen met rangeren, infraproblemen (wisselstoringen, sectiestoringen, rijrichtingsstoringen), etc etc. De meeste dingen zie je buiten niet en lijkt het of de trein voor niks voor een leeg stuk vrije baan staat.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:25 schreef James1988 het volgende:
Had die stoptrein 3 minuten langer in Houten gehouden, dan was die IC op tijd in Eindhoven geweest. Een op tijd rijdende trein op tijd houden dupeert minder reizigers dan de vertraging verdelen over twee treinen. Goed, ik had een paar minuten langer in Den Bosch moeten wachten, boeiend.
Wat zijn voor jou dan redenen om een trein midden in een weiland stil te laten staan, ziggy?
Nee, dat snap ik. Maar die stoptrein was nog niet eens binnen op het station. Toen die melding kwam, kwam ongeveer 2 minuten later de Stoptrein binnen. Had de IC allang weg kunnen zijn. En het was niet voor de overstap overnemen, dat maken ze mij niet wijs.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk naVANWEGE UW VERTRAGING staat er toch?? Dan kan het gewoon gebeuren dat je uit je pad gekickt wordt ja. Maar die situatie speelt hier helemaal niet
Een OP TIJD rijdende IC wordt stilgezet voor een (blijkbaar vertraagde) stoptrein.
Okee, stel dat daar echt een plausibele reden voor kan bestaanquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kan van alles zijn. Veiligheid (bv. aanwijzing afgeven voor de trein weer mag rijden), problemen met rangeren, infraproblemen (wisselstoringen, sectiestoringen, rijrichtingsstoringen), etc etc. De meeste dingen zie je buiten niet en lijkt het of de trein voor niks voor een leeg stuk vrije baan staat.
Bij een storing heb je het als trdl druk genoeg, soms kun je niet iedereen op tijd informeren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, stel dat daar echt een plausibele reden voor kan bestaan![]()
Dan kun je als TRDL toch gewoon je treinpersoneel informeren daarover? En als dat dan inderdaad een goed verhaal is, dan is er toch geen reden voor het treinpersoneel om dat op deze manier uit te leggen?
In dit geval gaat het om gedeelde rijwegen en dan kan het systeem de ene trein voorrang geven boven de andere. Daarbij wordt niet gekeken of het een stoptrein is of een IC.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Het is niet simpel eerst-komt-eerst-maalt.
Dat wel, maar het kan zijn dat het systeem anders beslist.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunstmatige intelligentie?WTF? Dat ding heeft toch gewoon een rijweg? Zeker als hij gewoon op tijd is?
Ach, vandaar dat de NS zo'n afkeer tegen toiletten heeftquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of de trdl was gewoon even pissen, dat kan ook.
Je moest vanuit Utrecht/Houten naar Dordrecht... waarom reis je dan via Den Bosch?quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
Even nog over die stoptrein, Ik zat er namelijk in. Dat was al een hoop gefaal. De Stoptrein was 5 minuten stilgezet omdat er op Utrecht nog een IC langs moest
En daardoor liep van Het sowieso helemaal soep. Want de stoptrein moest toen wachten tot de trein naar Dordrecht weg was. En vervolgens dus ook weer wachten om die IC erlangs te laten.
Pro-rail had dus gewoon die 1e IC op Houten er langs moeten laten. Dat kan toch prima met 5 minuten vertraging?
Ik moest die trein naar Dordrecht trouwens hebben
ARNHEM - Syntus krijgt een strafkorting van 35 mille vanwege de slechte dienstverlening aan de reizigers op de trajecten Zutphen-Winterswijk en Arnhem-Winterswijk. Dat heeft de provincie Gelderland gisteren bekendgemaakt.quote:
Terecht dat ze dat doorbelasten aan prorail jaquote:terecht.
Ik snap nu hoe een gemiddelde Ajaccied zich voelt. Die man lul echt alleen maar over dingen waar hij geen verstand van heeft...quote:Op woensdag 8 december 2010 09:55 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Johan Cruijff over wissels... geweldig stukje xD
Dat artikel is een grap hč. Kijk maar eens wat voor andere artikelen de Speld publiceert.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:30 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik snap nu hoe een gemiddelde Ajaccied zich voelt. Die man lul echt alleen maar over dingen waar hij geen verstand van heeft...
die blijft wel tot 19:00quote:Op woensdag 8 december 2010 10:41 schreef Yreal het volgende:
die verstoring op anhem winterswijk blijft ook maar duren!
Dat verklaart een boel. Ik vond het al zo compleet over de top.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat artikel is een grap hč. Kijk maar eens wat voor andere artikelen de Speld publiceert.
Maar alle DD-AR's zouden toch al gereviseerd worden?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:06 schreef greavy het volgende:
In plaats van investeren in nieuwe Sprinters, gaan de NS een groter aantal dubbeldekkers dan gepland moderniseren en van toiletten voorzien.
Dat moet je aan de regionale concessieverleners vragen. Als bijvoorbeeld de Provincie Zuid Holland beslist voor die regionale concessie Dordrecht-Geldermalsen dat er géén toilet nodig is in de trein, waarom zei de vervoerder dat dan wél doen?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:25 schreef Temlin het volgende:
Wat ik nog steeds niet helemaal snap, is waarom reizigers met de NS wel recht hebben op een toilet in de trein en reizigers op andere trajecten niet. Ik weet dat dit met de concessie te maken heeft maar dan nog.
Zwolle - Kampen zou nog kunnen. Een maximum van 20 km zou ik mee kunnen leven. Maar dan Utrecht - Baarn (24) dus gewoon WEL een plee. En niet ook daar weer mee gaan marchanderen danquote:Op woensdag 8 december 2010 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk is een WC alleen op kleine trajecten als Almelo - Mariënberg en Apeldoorn - Zutphen overbodig.
Ik snap ook wel dat een vervoerder niet iets gaan doen als het niet geëist wordt. Maar waarom hebben reizigers tussen Utrecht en Amsterdam wel recht op een traject en tussen Dordrecht en Geldermalsen niet.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat moet je aan de regionale concessieverleners vragen. Als bijvoorbeeld de Provincie Zuid Holland beslist voor die regionale concessie Dordrecht-Geldermalsen dat er géén toilet nodig is in de trein, waarom zei de vervoerder dat dan wél doen?
In plaats van een toilet te eisen, heeft de Provincie voor Dordrecht-Geldermalsen geëist dat er continu een steward aanwezig is.
Maar dan moeten ze ook niet zulke dingen roepen.quote:Gisteren heeft de Tweede Kamer al een motie aangenomen dat in 2015 iedere trein een toilet moet hebben en dat dit in 2030 gerealiseerd moet zijn.
Nee, het plan was dat er 50 DDZ-stammen zouden komen terwijl er nu een stuk of 80 DDAR-stammen zijn. Dus zou er nog een hele zooi rijtuigen overbodig worden.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Maar alle DD-AR's zouden toch al gereviseerd worden?
Eerst was het nog 100.000 euro per toilet. Wat is het nou?quote:De NS heeft er al 80 rijden, en zegt dat het aanbrengen van wcs in deze treinen 400.000 euro per toilet kost. Het zou technisch zeer ingewikkeld en daarom zo duur zijn. Bovendien zegt de NS dat wcs de beoogde transparantie in de treinen wegnemen.
quote:Op woensdag 8 december 2010 16:59 schreef Temlin het volgende:
Kijkt even bij de vertragingen, Syntus
Ken je trajectenquote:Op dinsdag 7 december 2010 22:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je moest vanuit Utrecht/Houten naar Dordrecht... waarom reis je dan via Den Bosch?
Ik heb ook al 1 miljoen, 2 ton en 7 ton gehoord. Men zwetst maar wat.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eerst was het nog 100.000 euro per toilet. Wat is het nou?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |