quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar goed, dat is al achterhaald op het moment dat het eindelijk ingebouwd is.
Dus TENZIJ jij even heel snel een reuk- en afvalstofloze mobiele pisverdamper op de markt brengt, blijven toiletten de komende decennia nog wel nodig
Had ik vorige week ook. IC zetten ze stil om er een stoppertje binnenlangs in te laten halen. Laten we hopen dat het onwennigheid van de verkeersleiders en het nog niet in de dienstregeling verwerkt zijn van die extra sporen en station is.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JezusWie verzint zoiets dan weer?
Misschien was het een fout van de trdl, maar misschien was er wel een andere, goede, reden. Wel erg flauw om dan in de trein om te roepen dat het de fout van ProRail is.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Had ik vorige week ook. IC zetten ze stil om er een stoppertje binnenlangs in te laten halen. Laten we hopen dat het onwennigheid van de verkeersleiders en het nog niet in de dienstregeling verwerkt zijn van die extra sporen en station is.
Serieus, wat zou zo'n andere, goede, reden kunnen zijn?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
misschien was er wel een andere, goede, reden.
Dat weet ik niet, ik ben daar niet bekend. Maar ik heb ook wel eens treinen tussen de weilanden stilstaan met verdomd goede redenen. Vanuit de trein lijkt het dan alsof je voor jan lul stilstaat.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus, wat zou zo'n andere, goede, reden kunnen zijn?
Zo werkt het dus niet. Het is niet simpel eerst-komt-eerst-maalt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
De trein diende zich op het punt als eerste aan en had daarom voorrang.
Alleen jammer dat ze hiervoor een simpel algoritme gebruiken ipv een vorm van kunstmatige intelligentie waardoor de capaciteit van het spoor nog beter benut kan worden.
Kunstmatige intelligentie?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
De trein diende zich op het punt als eerste aan en had daarom voorrang.
Alleen jammer dat ze hiervoor een simpel algoritme gebruiken ipv een vorm van kunstmatige intelligentie waardoor de capaciteit van het spoor nog beter benut kan worden.
Denk naquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:22 schreef greavy het volgende:
"Meester van trein 5xx (weet 't nummer zo niet meer, maar was ri Utrecht) uw sein word herroepen. Vanwege uw vertraging moet u wachten op de Stoptrein naar Utrecht. Als die weg is, kan u vertrekken."
Hoe bedoel je, idioot. Moest die IC Amersfoort-Utrecht achter de stopper boemelen.
zit soms dus echt geen logica achter.
Kan van alles zijn. Veiligheid (bv. aanwijzing afgeven voor de trein weer mag rijden), problemen met rangeren, infraproblemen (wisselstoringen, sectiestoringen, rijrichtingsstoringen), etc etc. De meeste dingen zie je buiten niet en lijkt het of de trein voor niks voor een leeg stuk vrije baan staat.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:25 schreef James1988 het volgende:
Had die stoptrein 3 minuten langer in Houten gehouden, dan was die IC op tijd in Eindhoven geweest. Een op tijd rijdende trein op tijd houden dupeert minder reizigers dan de vertraging verdelen over twee treinen. Goed, ik had een paar minuten langer in Den Bosch moeten wachten, boeiend.
Wat zijn voor jou dan redenen om een trein midden in een weiland stil te laten staan, ziggy?
Nee, dat snap ik. Maar die stoptrein was nog niet eens binnen op het station. Toen die melding kwam, kwam ongeveer 2 minuten later de Stoptrein binnen. Had de IC allang weg kunnen zijn. En het was niet voor de overstap overnemen, dat maken ze mij niet wijs.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk naVANWEGE UW VERTRAGING staat er toch?? Dan kan het gewoon gebeuren dat je uit je pad gekickt wordt ja. Maar die situatie speelt hier helemaal niet
Een OP TIJD rijdende IC wordt stilgezet voor een (blijkbaar vertraagde) stoptrein.
Okee, stel dat daar echt een plausibele reden voor kan bestaanquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kan van alles zijn. Veiligheid (bv. aanwijzing afgeven voor de trein weer mag rijden), problemen met rangeren, infraproblemen (wisselstoringen, sectiestoringen, rijrichtingsstoringen), etc etc. De meeste dingen zie je buiten niet en lijkt het of de trein voor niks voor een leeg stuk vrije baan staat.
Bij een storing heb je het als trdl druk genoeg, soms kun je niet iedereen op tijd informeren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, stel dat daar echt een plausibele reden voor kan bestaan![]()
Dan kun je als TRDL toch gewoon je treinpersoneel informeren daarover? En als dat dan inderdaad een goed verhaal is, dan is er toch geen reden voor het treinpersoneel om dat op deze manier uit te leggen?
In dit geval gaat het om gedeelde rijwegen en dan kan het systeem de ene trein voorrang geven boven de andere. Daarbij wordt niet gekeken of het een stoptrein is of een IC.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Het is niet simpel eerst-komt-eerst-maalt.
Dat wel, maar het kan zijn dat het systeem anders beslist.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunstmatige intelligentie?WTF? Dat ding heeft toch gewoon een rijweg? Zeker als hij gewoon op tijd is?
Ach, vandaar dat de NS zo'n afkeer tegen toiletten heeftquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of de trdl was gewoon even pissen, dat kan ook.
Je moest vanuit Utrecht/Houten naar Dordrecht... waarom reis je dan via Den Bosch?quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
Even nog over die stoptrein, Ik zat er namelijk in. Dat was al een hoop gefaal. De Stoptrein was 5 minuten stilgezet omdat er op Utrecht nog een IC langs moest
En daardoor liep van Het sowieso helemaal soep. Want de stoptrein moest toen wachten tot de trein naar Dordrecht weg was. En vervolgens dus ook weer wachten om die IC erlangs te laten.
Pro-rail had dus gewoon die 1e IC op Houten er langs moeten laten. Dat kan toch prima met 5 minuten vertraging?
Ik moest die trein naar Dordrecht trouwens hebben
ARNHEM - Syntus krijgt een strafkorting van 35 mille vanwege de slechte dienstverlening aan de reizigers op de trajecten Zutphen-Winterswijk en Arnhem-Winterswijk. Dat heeft de provincie Gelderland gisteren bekendgemaakt.quote:
Terecht dat ze dat doorbelasten aan prorail jaquote:terecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |