Duuude..quote:Op maandag 6 december 2010 20:07 schreef James1988 het volgende:
Een iPad is anders wel een goede investering...
Met enkelspoor, diesel en arriva-gtw is er ook weinig andere regioquote:
Of Delfzijl, Harlingen of Nieuweschans. NEXTquote:Op maandag 6 december 2010 22:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Met enkelspoor, diesel en arriva-gtw is er ook weinig andere regio
Zal wel richting stavoren zijn of Roodeschool.
Nou ja, aangezien t een 2tje is...quote:Op maandag 6 december 2010 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of Delfzijl, Harlingen of Nieuweschans. NEXT
Delfzijl, Harlingen en Nieuweschans worden ook met tweetjes bediend hoor...quote:Op maandag 6 december 2010 22:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nou ja, aangezien t een 2tje is...
Dat is Dronrijpquote:Op maandag 6 december 2010 22:22 schreef greavy het volgende:
Het is in het Noorden. Maarja, waar. Ik zal nog wel één foto toevoegen, die het misschien makkelijker maakt.
[ afbeelding ]
Bij welk dorp is dit genomen?
Zal ik het maar doen dan?quote:Op maandag 6 december 2010 22:32 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4 December 2010: Arriva D-GTW 'Spurt' te Dronrijp (Voor de lokalen: Hatzum) opweg naar Leeuwarden
Nope. Maar dat is ook logisch, omdat je vanwege bomen of boerderijen geen echt indicatiepunt hebt waar het kan zijn. Je kan uiteraard veel stukjes van trajecten wegstrepen, maar meer ook niet.quote:Op maandag 6 december 2010 22:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Wordt daar vaak ook Hatzum genoemd.
Wist je dat met die eerdere foto ook?
Een E-GTW? Waar is de bovenleiding dan?quote:Op maandag 6 december 2010 22:32 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
4 December 2010: Arriva E-GTW 'Spurt' komt uit Leeuwarden en nadert Dronrijp, om als Stoptrein door te gaan naar Harlingen Haven
quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een E-GTW? Waar is de bovenleiding dan?
En was je niet halfbevroren voordat je eindelijk die foto's had?![]()
Dan heb je geluk gehad, want er reed ook in elk geval een enkele Plan-V wat ik zo heb gezien en zoals gebruikelijk Sgmmquote:Op maandag 6 december 2010 23:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, daar ben ik eigenlijk ook het meest blij mee, dat deze trein me naar Deventer brengt![]()
Kan ik daar lekker in m'n warme bedje kruipen!
Dat worden opstelsporen, net als 1a, 8 en 10.quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:43 schreef dan13lv het volgende:
ik mis het gedeelte waar staat dat het 2/6 jes of 2/8 jes zijn A.
Ze waren in groningen spoor 6a aan het slijpen, wat gaat er eigenlijk met spoor 5 gebeuren. Aangezien daar geen perron ligt?
Typfoutje. En nee, was niet halfbevroren. Was wel koud, dat wel. 10 Minuten later begon het er echt hard te sneeuwen, je moest blij zijn dat je 30 meter kon zien, dus was er mooi op tijdquote:Op dinsdag 7 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een E-GTW? Waar is de bovenleiding dan?
En was je niet halfbevroren voordat je eindelijk die foto's had?![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)spoorproblemen.dhtmlquote:[knip]....
De NS heeft de tv-spotjes over het winterklaar zijn van het spoorwegennet inmiddels van het scherm gehaald. De spoorwegen vonden het minder gepast om de optimistische filmpjes te vertonen in een weekeinde vol vertragingen. De NS zegt geleerd te hebben van de problemen. "Het was voor het eerst dat we een nooddienstregeling moesten invoeren in de gewone dienstregeling. Daarvoor moet je het treinverkeer even stilleggen. Achteraf gezien hadden we de reiziger daarover beter moeten informeren'', aldus de NS. (ANP)
Het enige dat mij weer bij Arriva opvalt is dat in verschillende stellen de automatische omroepinstallatie het niet meer doet. Hierdoor moet de mcn alle stations zelf weer om gaan roepen. Was vorige winter ook al zo.quote:Op dinsdag 7 december 2010 05:40 schreef dan13lv het volgende:
oh oké,
Arriva doet het beter qua winterweer dan ns:p was al voorspeld volgens mij. Gelukkig zijn de motoren koeler met dit weer, waardoor er minder uitval is, nu maar 2 stellen zo uit mijn hoofd,
Ziggyziggy werk ze;)
Misschien is de gps bevroren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het enige dat mij weer bij Arriva opvalt is dat in verschillende stellen de automatische omroepinstallatie het niet meer doet. Hierdoor moet de mcn alle stations zelf weer om gaan roepen. Was vorige winter ook al zo.
En dan te weten dat die er niet eens in zit. Ze doen het met vastgestelde afstanden tussen de stations.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Misschien is de gps bevroren.
http://www.nu.nl/binnenla(...)chaos-sneeuwval.htmlquote:NS ontkent chaos door sneeuwval
De sneeuwval van afgelopen zaterdag heeft allerminst tot chaos op het spoor geleid. Door over te schakelen op de winterdienstregeling bleef de overlast beperkt, zegt NS-topman Bert Meerstadt dinsdag in het AD.
Hij vindt de kritiek van de Tweede Kamer, vakbonden, minister van verkeer Melanie Schultz (VVD) en reizigersorganisatie Rover niet terecht.
Nee hoor. Ieder Arrivastel heeft een gps. Arriva kan precies zien waar welk stel is, zelfs op welk spoor het staat opgesteld. Maar het zou idd kunnen dat ze de gps niet gebruiken voor de omroep.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan te weten dat die er niet eens in zit. Ze doen het met vastgestelde afstanden tussen de stations.
http://m.oogtv.nl/?newsid=1291676496quote:ProRail waarschuwt voor nieuwe dienstregeling
GRONINGEN - Stadjers die in de buurt van de spoorlijn naar Leeuwarden wonen kunnen deze week een brief van spoorbeheerder ProRail verwachten. Met de brief wil het railinfra bedrijf waarschuwen voor de nieuwe dienstregeling.
"We merken dat mensen erg gewend zijn aan de dienstregeling en in geval van niet bewaakte spoorwegovergangen zo het spoor oversteken omdat ze weten dat er niet een trein aankomt", legt woordvoerder Jouke Schaafsma van ProRail uit. "Met de brief willen we de mensen alert maken en wijzen op de nieuwe dienstregeling die op 12 december ingevoerd wordt".
Op de spoorlijn van Groningen naar Leeuwarden komen met de nieuwe dienstregeling behoorlijk wat meer treinen te rijden. Zo zal er in de spits een extra trein gaan rijden tussen Zuidhorn en de stad. En zal de sneltrein ook in de avonduren en op zondag ingezet worden.
Schaafsma vertelt verder dat behalve omwonenden ook scholen zijn aangeschreven. "We willen ook graag dat ouders, begeleiders en docenten van leerlingen de kinderen erop wijzen zich netjes aan de regels te houden bij beveiligde spoorwegovergangen. En dat ze goed uitkijken bij niet-beveiligde overwegen", aldus de woordvoerder.
Dan hebben ze het later ingebouwd, want in het begin zat GPS er niet in.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee hoor. Ieder Arrivastel heeft een gps. Arriva kan precies zien waar welk stel is, zelfs op welk spoor het staat opgesteld. Maar het zou idd kunnen dat ze de gps niet gebruiken voor de omroep.
Als hiermee een ongeluk wordt voorkomen is het een goede maatregel.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom steekt prorail zijn energie niet in belangrijkere zaken dan in dit soort problemen die zichzelf oplossen?
Veiligheid op overwegen is minder belangrijk? Mooi dat ik dat weet, dat maakt mijn werk een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom steekt prorail zijn energie niet in belangrijkere zaken dan in dit soort problemen die zichzelf oplossen?
Volk wat te belazerd is om te KIJKEN of er wat aankomt bij het oversteken van een overweg, kan beter van jouw en mijn kostbare zuurstof afblijven, vind je niet?quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Veiligheid op overwegen is minder belangrijk? Mooi dat ik dat weet, dat maakt mijn werk een stuk makkelijker.
Klopt, maar ik heb ze liever niet onder een trein. Dat kost me namelijk een hele hoop extra werk.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volk wat te belazerd is om te KIJKEN of er wat aankomt bij het oversteken van een overweg, kan beter van jouw en mijn kostbare zuurstof afblijven, vind je niet?
Ehm. GPS is het niet. Maar ook niet de afstanden. Mijn zus krijgt regelmatig in de omroep station Hurdegaryp terwijl ze bij Cammingaburen aankomen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan te weten dat die er niet eens in zit. Ze doen het met vastgestelde afstanden tussen de stations.
Dat is als je verliefd bent dan schrijf je je naam op zoeen slotje, allebei, hang je dat slotje aan dat hek en gooi je het sleuteltje in de Rijn. Daarna haal je je schouders op en loop je doorquote:Op dinsdag 7 december 2010 15:06 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat was het verhaal nou van die hangslotjes aan die hekken?
Ik was dit weekend in Parijs (helaas met de auto) en kwam dat fenomeen daar ook tegen (achter de Notre Dame). Wel leuk gezicht!
Dat is een flink stukje gooien vanuit Parijs.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is als je verliefd bent dan schrijf je je naam op zoeen slotje, allebei, hang je dat slotje aan dat hek en gooi je het sleuteltje in de Rijn.
Iedere doorgewinterde treinnerd snapt dat toch!quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:25 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat is een flink stukje gooien vanuit Parijs.
Dat is toch een aardige expeditiequote:
Tijdje geleden gebeurde het iedere keer in Groningen als de trein uit Roodeschool op die naar Delfzijl keerde. Telkens het verkeerde riedeltje ...quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:31 schreef dan13lv het volgende:
wat een kutmachinist vanochtend, vergrendeld de deuren terwijl er nog mensen moeten instappen ...
Het is inderdaad afstand, aangezien het bandje van franeker ook wel is is afgespeeld tijdens de rit van gr naar lw
Dat heb je toch wel door op een goed moment?quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tijdje geleden gebeurde het iedere keer in Groningen als de trein uit Roodeschool op die naar Delfzijl keerde. Telkens het verkeerde riedeltje ...
het werd telkens omgeroepen als de trein de overweg Peizerweg in Groningen al gepasseerd was, dus vrijwel iedere keer greep de mcn naar de microfoon om te zeggen waar de trein heen ging.quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb je toch wel door op een goed moment?Dan zet je hem toch uit en roep je even zelf om? Of?
mooi!quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:
123 Teletekst di 07 dec
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` De Tweede Kamer vindt dat elke trein
een toilet moet hebben.Een motie van de
SP daarover is aangenomen,met alleen de
regeringspartijen VVD en CDA tegen.In
de nieuwe sprinters zitten geen wc's,
omdat treinreizigers op korte afstanden
daar vaak toch geen gebruik van maken.
Onder meer FNV Bondgenoten eist wc's in
elke trein,ook voor het NS-personeel.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Jezusquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:42 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, over enkele ogenblikken gaan we ingehaald worden door de stoptrein naar Geldermalsen. Natuurlijk krijgt deze voorrang, dit is weer een sterk staaltje van ProRail. Excuses, maar de machinist en conducteur kunnen hier niks aan doen."
Geweldig, een perfect op tijd rijdende intercity van Utrecht naar Eindhoven (vertrokken stipt om 18.22) bij Houten af laten remmen zodat de stoptrein die daar vertrekt voor kan gaan. Overigens is die stoptrein mijn aansluitende trein naar Breda, hopelijk halen we 'm bij Geldermalsen in.
Nee maar goed, dat is al achterhaald op het moment dat het eindelijk ingebouwd is.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:42 schreef V2 het volgende:
En dat 'internet in elke trein'-argument snijdt ook geen hout. Drie keer raden in welke trein er nu juist géén internet wordt ingebouwd...
quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar goed, dat is al achterhaald op het moment dat het eindelijk ingebouwd is.
Dus TENZIJ jij even heel snel een reuk- en afvalstofloze mobiele pisverdamper op de markt brengt, blijven toiletten de komende decennia nog wel nodig
Had ik vorige week ook. IC zetten ze stil om er een stoppertje binnenlangs in te laten halen. Laten we hopen dat het onwennigheid van de verkeersleiders en het nog niet in de dienstregeling verwerkt zijn van die extra sporen en station is.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JezusWie verzint zoiets dan weer?
Misschien was het een fout van de trdl, maar misschien was er wel een andere, goede, reden. Wel erg flauw om dan in de trein om te roepen dat het de fout van ProRail is.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Had ik vorige week ook. IC zetten ze stil om er een stoppertje binnenlangs in te laten halen. Laten we hopen dat het onwennigheid van de verkeersleiders en het nog niet in de dienstregeling verwerkt zijn van die extra sporen en station is.
Serieus, wat zou zo'n andere, goede, reden kunnen zijn?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
misschien was er wel een andere, goede, reden.
Dat weet ik niet, ik ben daar niet bekend. Maar ik heb ook wel eens treinen tussen de weilanden stilstaan met verdomd goede redenen. Vanuit de trein lijkt het dan alsof je voor jan lul stilstaat.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus, wat zou zo'n andere, goede, reden kunnen zijn?
Zo werkt het dus niet. Het is niet simpel eerst-komt-eerst-maalt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
De trein diende zich op het punt als eerste aan en had daarom voorrang.
Alleen jammer dat ze hiervoor een simpel algoritme gebruiken ipv een vorm van kunstmatige intelligentie waardoor de capaciteit van het spoor nog beter benut kan worden.
Kunstmatige intelligentie?quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
De trein diende zich op het punt als eerste aan en had daarom voorrang.
Alleen jammer dat ze hiervoor een simpel algoritme gebruiken ipv een vorm van kunstmatige intelligentie waardoor de capaciteit van het spoor nog beter benut kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |