quote:Op donderdag 2 december 2010 21:57 schreef Balisto het volgende:
Ik begin dinsdag als decemberkracht, kan ik dan meteen van woensdag t/m vrijdag niks doen? Ik wil juist zoveel mogelijk uren maken verdorie.
quote:Op donderdag 2 december 2010 22:15 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ach er is volgens mij altijd wel wát te doen.
Ja maar ik vraag me wel af of je nou decemberhulp wordt alleen voor het geld, of dat je het juist voor de gezelligheid doet zo rond Kerst. Als je het voor het geld doet, kan je toch ook het hele jaar aan de slag?quote:Op donderdag 2 december 2010 22:25 schreef carboni het volgende:
Weet niet hoeveel uren een decemberhulp contract heeft maar misschien heb je geluk en krijg je betaald voor thuis zitten
Trek er maar wat extra tijd voor uit omdat je niet zo hard kan rijden.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen maar eens in de sneeuw een autoroute rijden. Zal een nieuwe ervaring voor me worden. ben zelf wel overal op voorbereid, dus dat komt goed
Ik heb een contract voor 3 uur per week.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:25 schreef carboni het volgende:
Weet niet hoeveel uren een decemberhulp contract heeft maar misschien heb je geluk en krijg je betaald voor thuis zitten
quote:Op donderdag 2 december 2010 22:36 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb een contract voor 3 uur per week.
1 voordeel, de dagen dat er niet gestaakt word zal er genoeg te doen zijn tussen 6 en 9 en waarschijnlijk nog wel zelfs na kerst.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:36 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb een contract voor 3 uur per week.
Dat weet ik wel zeker, want volgens mij hebben ze pas afgelopen woensdag de laatste post van vorige week weggewerkt.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:29 schreef carboni het volgende:
Overigens word nog leuk met haalritten volgende week maandag.
Hoorde dat ze deze maandag hard over tijd gingen en daarna nog 20 rolcontainers hadden staan terwijl beide vrachtwagens vol zaten. Uiteindelijk hebben ze nog iemand met een klepwagen gestuurd plus daarna nog een vrachtwagen maar ik denk dat Zwolle kopje onder is gegaan.
Nope, tenzij ze het op een of andere manier voor elkaar krijgen om op de dag na een staking meer bakken mee te sturen. Anders blijft het verzuip zich opstapelen.quote:Oh en die zaterdag daarvoor, ze zullen wel wat blauwe bakken op zij moeten zetten dan. Ik denk dat het verzuip nooit voor kerst kan worden weggewerkt.
Ik moest de 24ste vrij hebben, ging ook niet gebeuren.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit hele jaar geen enkele vrije dag opgenomen ... behalve 11 december. Kan ik nu ook wel vergeten waarschijnlijk
Het scheelt dat 1e Kerstdag en Nieuwjaarsdag dit jaar op een zaterdag vallenquote:Op vrijdag 3 december 2010 00:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit hele jaar geen enkele vrije dag opgenomen ... behalve 11 december. Kan ik nu ook wel vergeten waarschijnlijk
Ik had geweigerdquote:Op donderdag 2 december 2010 23:40 schreef sbientje het volgende:
mijn baas belde vanmiddag, of ik mogen kon werken... ja want er staat nog post van woensdag en vandaag... dus ik mag morgen de hele dag bezorgen, en daar is het echt weer voorEn ook nog dubbel, dus dan moet ik steeds 2 bundels meenemen. Hopelijk zit daar dan niet OOK nog huis aan huis bij want dan word ik gek
Mja, één bond staakt al niet meer, dus volgende week werken er sowieso al meer postbodes dan de afgelopen weken ...quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:41 schreef tntster het volgende:
misschien gaat het staken wel niet door.
maar hopelijk gaan ze niet akkoord met 500 minder ontslagen.."i move to you, you move to me"
Gaat lekker dan, KNJ moet nog beginnen. Veel succesquote:Op vrijdag 3 december 2010 19:25 schreef TokenW het volgende:
Het verzuip is begonnen, we krijgen het niet meer weg hier.
Was het zo erg?quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:18 schreef xxiessiexx het volgende:
Was een weeralarm hierVerdorie tien centimeter extra sneeuw gevallen vandaag
Dat wordt gegarandeerd onderuit gaan morgen...
Ja ik was vandaag de hele dag niet thuis, kom ik vanavond naar huis zie ik ineens een dik pak sneeuwquote:Op vrijdag 3 december 2010 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was het zo erg?
Wel voorzichtig doen he
Ja, de BVPP. Maar ik weet niet of dat veel invloed heeft. Wat ik begrepen heb, hebben veel BVPP-leden per direct opgezegd, en zijn naar de Abvakabo overgestapt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, één bond staakt al niet meer, dus volgende week werken er sowieso al meer postbodes dan de afgelopen weken ...
Ik werd bekogeld met sneeuwballen door een paar sjonnies.quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:04 schreef gelebeer het volgende:
Pfff, wat een hondenweer!! Ik kreeg echt veel sympathie van mensen, dat was dan wel weer leuk
Ohquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:34 schreef anna45 het volgende:
ik vind ze niet te eten:)
zie het maar als overlevingsvoer voor a.s. dinsdag.
Kwam er vandaag nog achter dat post bezorgen met normale handschoenen prima te doen is. Kon de post makkelijk pakken. Had de handschoenen wel hard nodig ja.quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:59 schreef Weaut het volgende:
Gebruiken jullie eigenlijk handschoenen tijdens het bezorgen? Ik deed daar nooit aan tot vandaag. Te koud.
Heel wat idd, "Helden van de straat vandaag" en "Respect dat je toch nog komt vandaag" waren het meest gehoord..quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:18 schreef marcodej het volgende:
Was een bijzondere ervaring, zo met de scooter door mijn wijk; een bedrijventerrein. Niks was nog platgelopen, stond soms tot mn assen in de sneeuw. Wel een hoop sympathie op straat inderdaad.
Is er geen supermarkt in de buurt waar je het kwijt kan?quote:Op zondag 5 december 2010 18:03 schreef FireFoz het volgende:
Weet iemand of de brievenbus vandaag wel geleegd worden ivm sinterklaas? Ik sta al sinds 17:00 te wachten op de postbode omdat mn brief niet in de brievenbus past vanwege dat kut vuurwerk
Ik vind het in januari eigenlijk nooit heel rustig. Alleen in de zomer is het qua post ineens veel minder.quote:Op zondag 5 december 2010 21:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is het nou straks half januari ook ineens weer heel rustig met de post, of bouw de drukte zich nog wel een beetje gestaag af?
Jup.quote:Op maandag 6 december 2010 16:00 schreef gekkewiebel het volgende:
Gaat staking nou wel/niet door dan?
Wel weer lekker bagger dat als het doorgaat, alles weer op de zaterdagwerkers terecht komt.quote:Op maandag 6 december 2010 18:48 schreef gelebeer het volgende:
Dat is een verouderd artikel. Het is nog helemaal niet zeker.
http://www.nu.nl/economie(...)-dinsdag-verder.html
Je bent niet verplicht om extra te werken.quote:Op maandag 6 december 2010 20:00 schreef koentjedrummer het volgende:
kansloos,
dat ze staken als ze dr zelf ook van de dupen zijn niet de zaterdag bezorgers...
dankzij hun kom ik dus nu te laat op de verjaardag van mijn vriendin....
gr een boze zaterdag bezorger
Dat willen ze hier ook erg moeilijk begrijpen. Komt natuurlijk ook door die stomme brieven die TNT zelfs nu op maandag laat bezorgen.quote:Op maandag 6 december 2010 20:08 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om extra te werken.
Wat moet je dan? Halverwege je dienst stoppen?quote:Op maandag 6 december 2010 20:08 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om extra te werken.
Jep, er zijn bijvoorbeeld afgelopen zaterdag 90 bundels bij ons blijven liggen omdat de meeste collega's gewoon stopten op het moment dat hun diensttijd officieel afliep.quote:Op maandag 6 december 2010 21:42 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Wat moet je dan? Halverwege je dienst stoppen?
Helaas is de werkelijkheid dat we met 5 kaartjes lopen en daarnaast nog 10 stuks bedrijvenpost en drie soorten klote HaH erbijquote:Op maandag 6 december 2010 22:53 schreef Zipportal het volgende:
TNT heeft de kerstreclames weer van stal gehaald. Postbode komt op een donkere avond aan én met één kaartje in de hand.
Inderdaad. Die voice-over is echt verschrikkelijk.quote:Op maandag 6 december 2010 22:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Helaas is de werkelijkheid dat we met 5 kaartjes lopen en daarnaast nog 10 stuks bedrijvenpost en drie soorten klote HaH erbij
Hier zetten ze de eindtijden heel slim niet op het roosterquote:Op maandag 6 december 2010 22:04 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Jep, er zijn bijvoorbeeld afgelopen zaterdag 90 bundels bij ons blijven liggen omdat de meeste collega's gewoon stopten op het moment dat hun diensttijd officieel afliep.
Ja.quote:
Raak je die "toevallig" kwijt. Administratie is toch zwaar kut wat dat betreft aan het aantal "nep"postbodes die mensen oplichten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:38 schreef Cerbie het volgende:
Kan ik meteen mijn kleding inleverenDe fleecemuts
Je mag hem de 18de vast wel meenemenquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:01 schreef Cerbie het volgende:
Kerstpakket zal best wel komen, anders waren de pepernoten ook wegbezuinigd.
Ben benieuwd hoe ik de mijne ga krijgen; nog maar 2 keer zaterdag dit jaar en per 1 januari ben ik weg.
Hier wisten ze nog niets op ons depot en moet me morgen dan ook gewoon melden op de normale tijd.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:57 schreef ftt1989 het volgende:
hoe zit het nou daadwerkelijk met de staking van deze week, gaat deze al definitief door? want ik las dat het overleg van gisteren vandaag nog verder ging, maar heb nog niks kunnen vinden?
De staking is landelijk.quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:00 schreef Balisto het volgende:
Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan als decemberkracht.
Ben benieuwd of de staking hier in Groningen doorgaat. Mijn teamcoach zei dat ik gewoon om 8:45 aanwezig moet zijn.
Zit je aan de Diamantlaan?quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:00 schreef Balisto het volgende:
Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan als decemberkracht.
Ben benieuwd of de staking hier in Groningen doorgaat. Mijn teamcoach zei dat ik gewoon om 8:45 aanwezig moet zijn.
Oke.quote:
Makro er bij? Afgelopen zaterdag was die er ook al.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:11 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Oke.![]()
Baal wel verschrikkelijk van de staking. Pak het dan meteen goed aan, en staak zaterdag ook. Dan zit die stront Makro er ook weer bij. Dat wordt één dikke bende zaterdag. Weet dat ik sowieso al 2x HAH heb.
Bij jullie was het misschien rustig, maar dat zal dan wel per vestiging verschillen. Bij ons doen ze niet aan het opzij zetten van rolcontainers, en ik kon de vorige keer pas 2,5 uur later dan normaal de straat op. Dus ik baal er ook wel behoorlijk van.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:18 schreef carboni het volgende:
Nah, de laatste zaterdag post-staking was anders behoorlijk rustig. Sorteercentra zullen ook niet op volle kracht werken. Ik was nog vroeger klaar geweest dan anders als die machine niet een half uur in storing zat.
Ook zullen nu veel BVPP'ers niet meer meedoen.
Plus schijnt dus dat sommige vestigingen rolcontainers opzij zetten.
quote:Geen verplichting tot overwerk, ook voor postbezorgers en zaterdagbestellers!
Verder gaan de bonden door met de actie tot het niet verrichten van overwerk of meerwerk. De huidige aanzegging loopt tot maandag 6 december 23.00 uur en wordt verlengd. Wij roepen alle leden bij Productie op geen overwerk of meerwerk te doen. Ook postbezorgers en zaterdagbestellers kunnen overwerk en meerwerk weigeren.
Dat is standaard! Wij zijn zeker selektvracht niet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:26 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Bedankt dat ik een pakketje binnen een dag binne had.
Top tnt!
;D
quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:27 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat is standaard! Wij zijn zeker selektvracht niet. Graag gedaan! Fijn dat er eens iemand niet komt klagen in het topic!![]()
Nah je hebt echt heel veel uitzendkrachten daar rondlopen dus er zal zeker op verminderde kracht door gewerkt worden in de SCb's. Verder zijn de vrachtwagenchaffeurs tussen SCb en VGB ingehuurde externe krachten en draait collectie ook redelijk goed door,quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:27 schreef Denzo het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of er zaterdag wel zo veel post is, dat is dan toch nog niet allemaal gesorteerd als ze vrijdag nog hebben gestaakt of wel?
Vorige keer viel het op zich wel mee maar er was heel wat meer dan een normale zaterdag.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:27 schreef Denzo het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of er zaterdag wel zo veel post is, dat is dan toch nog niet allemaal gesorteerd als ze vrijdag nog hebben gestaakt of wel?
Met Sinterklaas is er altijd een extra Makro. Dus deze zaterdag ook weer, heb het al zovaak meegemaakt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Makro er bij? Afgelopen zaterdag was die er ook al.
Ja haha daar klaagden ze zaterdag óók nog overquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:30 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Met Sinterklaas is er altijd een extra Makro. Dus deze zaterdag ook weer, heb het al zovaak meegemaakt.
TC's worden altijd ingelicht over stakingen per briefquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:34 schreef sk888er het volgende:
Hmm had toenstrx gevragen of ik wat extra wijkjes moet bezorgen tijdens het staken (aangezien bij de vorige staking alleen machine post werd bezorgd en ik er vanuit ging dat het deze keer weer was) kreeg ik als antwoord dat er niet gestaakt wordt en dat het dus niet nodig is. Ben benieuwd of ze der nog op terugkomen als ik hiero lees dat toch gestaakt gaat worden.
Ja, dat zal wel, maar post laten staan vind ik zelf gewoon not done, die mensen krijgen hun post al 3 dagen te laat en dan komen daar nog eens minstens 2 dagen bij op omdat ik het laat staan. Daar doe ik niet aan mee, tenzij het gewoon zo donker is dat ik niks meer kan zien natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:26 schreef carboni het volgende:
http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/nieuws/3-dagen-staken-tnt
Maar
[..]
Ik ook niet maar dat is voor diegene die naar dat verjaardagsfeest moest.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat zal wel, maar post laten staan vind ik zelf gewoon not done, die mensen krijgen hun post al 3 dagen te laat en dan komen daar nog eens minstens 2 dagen bij op omdat ik het laat staan. Daar doe ik niet aan mee, tenzij het gewoon zo donker is dat ik niks meer kan zien natuurlijk.
Krijgen we dit riedeltje weer, weigeren van extra werk. Je pakt je zelf er alleen maar mee, als je bijvoorbeeld een postbezorger bent. Wanneer moet je het dan doen, maandag of dinsdag? Dan komen er die dag weer grijze tassen binnen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:26 schreef carboni het volgende:
http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/nieuws/3-dagen-staken-tnt
Maar
[..]
Jij baalt gewoon dat je zaterdag hard moet werken.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Krijgen we dit riedeltje weer, weigeren van extra werk. Je pakt je zelf er alleen maar mee, als je bijvoorbeeld een postbezorger bent. Wanneer moet je het dan doen, maandag of dinsdag? Dan komen er die dag weer grijze tassen binnen.
Postbezorgers in boerendorpjes krijgen echt geen extra hulp, bij het wegbrengen. Want op kantoor hebben ze de postbodes ook hard nodig.
Wordt gewoon harstikke druk zaterdag. Sinterklaas is net het land uit, of mensen beginnen al kerstbomen op te tuigen en masaal kerstkaartjes te versturen.
mja, dat wordt vissen zaterdag, omdat sommigen op andere adressen bezorgd moeten worden dan er op staat.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:30 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Met Sinterklaas is er altijd een extra Makro. Dus deze zaterdag ook weer, heb het al zovaak meegemaakt.
Ach, da's geen massaexplosie dussquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:48 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Controleren jullie trouwens wel? Dat pakketje zat namelijk iets in wat onder 1.3 valt qua explosieven.
Niet als je zaterdagwerker bent en niet doordeweeks werktquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Krijgen we dit riedeltje weer, weigeren van extra werk. Je pakt je zelf er alleen maar mee, als je bijvoorbeeld een postbezorger bent. Wanneer moet je het dan doen, maandag of dinsdag? Dan komen er die dag weer grijze tassen binnen.
Postbezorgers in boerendorpjes krijgen echt geen extra hulp, bij het wegbrengen. Want op kantoor hebben ze de postbodes ook hard nodig.
Wordt gewoon harstikke druk zaterdag. Sinterklaas is net het land uit, of mensen beginnen al kerstbomen op te tuigen en masaal kerstkaartjes te versturen.
Dat denk ik ook heel vaak maar dan wil ik er ook weer geen collega mee opzadelen die ook al super veel moet doen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ga waarschijnlijk wel extra werk weigeren dan. Meestal loop ik op zaterdag zo'n 3,5 tot 4 uur buiten (contract = 3 uur pw). Ben niet van plan daar flink over heen te gaan, als het echt druk wordt. Niet mijn probleem
1 miljoen bij gemiddeld 15 euro kosten per uur per medewerkers (bruto + verzekeringen etc.) is, is 66.666 opleidings uren. Reken qua opleidingsduur 10 uur dan kost het 1 miljoen euro om 6666 medewerkers op te leiden.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:01 schreef lololo het volgende:
Miljoenen lijkt me een ietwat overdreven maar dat het hoge verloop veel geld kost kan je niet omheen.
Woensdag zal er niet zo heel veel zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:43 schreef anna45 het volgende:
Hier ook megaveel zeker de HaH, 4 stuks om 3 stuks en spiegelglad was het.
M'n Yes was er al wel,Sanoma heeft alle zeilen bijgezet om de tijdschiften op tijd af te geven.
Woensdag ook een berg weer.
Ja ga er vooral naar vragenquote:Op dinsdag 7 december 2010 19:46 schreef Viper86 het volgende:
Weet iemand de inhoud van het kerstpakket al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och, zo bijzonder is de inhoud meestal niet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja ga er vooral naar vragenZou het dit jaar leuk vinden als ik de inhoud eens níet weet voordat ik het pakket open
Klopt, meestal zit er wat stro, een vaas, een paar waxinelichtjes, een of andere pan, een paar chocolaatjes en een pak vruchtensap inquote:Op dinsdag 7 december 2010 19:58 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Och, zo bijzonder is de inhoud meestal niet.
Hoe zit dat nou in mijn specifieke geval?quote:Ook postbezorgers en zaterdagbestellers kunnen overwerk en meerwerk weigeren.
quote:Besmet werk en de postbezorger
Met besmet werk bedoelen we al het werk dat normaal door stakende collegas gedaan zou moeten worden. Het is niet de bedoeling dat de mensen die niet worden opgeroepen om te staken dat soort werk gaan doen. Ook niet in de vorm van overwerk en meerwerk. De bonden hebben TNT een nieuwe actie aangezegd, ook voor postbezorgers en zaterdagbestellers: namelijk dat er van donderdag 25 tot maandag 29 november 23.00 uur geen overwerk of meerwerk zal worden uitgevoerd. Dat betekent dat je als postbezorger of zaterdagbesteller al het werk kunt weigeren dat niet tot je normale werk behoort. Een paar voorbeelden:
Het lopen van je eigen wijk in de daarvoor bestemde tijd is normaal eigen werk. Ook als die tijd wat langer duurt door veel huis aan huis.
Het lopen van een wijk van een postbode of het voorbereidingswerk is niet je normale werk. Als je dat normaal ook nooit doet dan kun je dat werk nu weigeren, het is besmet werk.
Het lopen van een andere wijk is niet normaal als je dat anders ook nooit doet. Maar als je wijken regelmatig wisselen is het weer wel normaal. Wel moet de hoeveelheid werk ongeveer gelijk zijn aan je normale werk.
Extra dagen of uren werken buiten je normale werkdagen en uren is niet normaal en dus besmet werk.
Als je er niet helemaal uitkomt kun je je melden bij je eigen bond, die helpen je verder. En als er echt druk wordt uitgeoefend door leidinggevenden dan horen we dat ook graag, dan gaan we daar mee aan de slag.
Je vergeet het kookboekquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Klopt, meestal zit er wat stro, een vaas, een paar waxinelichtjes, een of andere pan, een paar chocolaatjes en een pak vruchtensap in
Met een irischeque van bv. 15 euro zou ik heel tevreden zijn. Ten eerste is het al 5x zoveel waard als de troep in de doos en ten tweede hoef je er niet mee te sjouwenquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:11 schreef carboni het volgende:
Kookboek deel 1, vorig jaar deel 2, zal nu wel deel 3 zijn
Overigens kregen postbezorgers verdomme een Iris cheque, postbodes een eindejaarsuitkering maar zaterdagwerkers geen flikker
Die laatste zin roept dan toch weer twijfels op, als ik dus minder tijd nodig heb - laten we zeggen 3 kwartier - voor mijn vaste (en enige) wijk, ben ik dan weer wel verplicht om een andere wijk te lopen of niet om aan mijn normale werktijd te komen voor die dag van 2 uur?quote:Het lopen van een andere wijk is niet normaal als je dat anders ook nooit doet. Maar als je wijken regelmatig wisselen is het weer wel normaal. Wel moet de hoeveelheid werk ongeveer gelijk zijn aan je normale werk.
Mooi, dan kan ik mijn kaars aansteken en daarna nog 20 seconden genieten van een brandende lucifer.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:18 schreef TokenW het volgende:
Als je behoefte hebt aan lucifers van 28 cm, dan zit je dit jaar goed met het kerstpakket.
Handig voor die lawinepijl waarmee je de rode/oranje brievenbus opblaast.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Is wel handig bij het aansteken van vuurwerk
Er was vandaag nog overleg tussen de bonden en TNT, maar dat heeft onvoldoende opgeleverd. De staking gaat dus wel door. Maar ik vraag me af of het weer zo massaal is deze keer, ik had het idee dat er deze keer meer werkwilligen zijn. Sowieso gaan veel mensen die lid zijn van de BVPP (die deze staking niet steunt) gewoon aan het werk, omdat ze geen stakingsuitkering kunnen krijgen. En de mensen die uit solidariteit de vorige keren een vrije dag hadden genomen (waaronder ik) mogen dat deze keer niet meer doen, omdat de KNJ nu begonnen is.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:34 schreef sk888er het volgende:
Hmm had toenstrx gevragen of ik wat extra wijkjes moet bezorgen tijdens het staken (aangezien bij de vorige staking alleen machine post werd bezorgd en ik er vanuit ging dat het deze keer weer was) kreeg ik als antwoord dat er niet gestaakt wordt en dat het dus niet nodig is. Ben benieuwd of ze der nog op terugkomen als ik hiero lees dat toch gestaakt gaat worden.
quote:Grens is bereikt voor TNT Post
DEN HAAG - Postbedrijf TNT Post is verrast door en zwaar teleurgesteld over het besluit van de vakbonden Abavakabo FNV en CNV Publieke Zaak om de driedaagse poststaking in de aanloop naar de kerst door te zetten.
''We hebben de plicht om zes dagen in de week post te bezorgen. Er speelt een maatschappelijk belang. We beraden ons en sluiten een gang naar de rechter dan ook niet uit'', zei directeur Pieter Kunz van TNT Post dinsdag.
Kunz is bij TNT Post verantwoordelijk voor de reorganisatie waar het allemaal om te doen is.
Volgens Kunz is het los van de effecten op het bedrijf ''onverantwoord wat men nu aan het doen is''.
Klanten
De effecten op het bedrijf zijn ook niet gering. Bestaande klanten kunnen door de stakingen hun heil zoeken bij de concurrent of alsnog besluiten over te schakelen op het elektronisch versturen van de post.
''Staken lost niks op maar levert nog meer krimp op; de vakbonden hebben een grote verantwoordelijkheid hierin.''
Concessies
De bonden en TNT Post zaten sinds maandag weer om tafel. ''Normaal gesproken voer je gesprekken om eruit te komen.''
TNT Post heeft volgens het bedrijf inmiddels forse concessies gedaan bij het aantal mensen dat gedwongen het bedrijf moet verlaten. ''De bonden laten niet weten wat hun eisen zijn. Dat is gissen voor ons, waar eindigt dit?''
Ontslagen
Het aantal gedwongen ontslagen dat gepaard gaat met een reorganisatie, die vanaf volgend jaar zijn beslag moet krijgen, is eerst verlaagd van 4500 naar 3100. Dat aantal kon in het voorstel van dinsdag nog verder omlaag.
''Als het aantal verder omlaag moet, staat daar wel een rekening tegenover.'' Kunz doelt daarmee op afspraken over toekomstige cao's.
Volgens TNT Post zoeken de bonden bewust de grens op met het stakingswapen. ''En die grens is nu bereikt.'' Kunz hoopt dat consumenten gewoon kerstkaarten blijven sturen. ''Wat mij betreft maken ze er een nieuwjaarskaart van. We gaan ze bezorgen.''
Hoe je het ook wendt of keert, er moeten er nog steeds 11.000 mensen uit. Hoe lager het aantal gedwongen ontslagen, des te meer mensen het bedrijf vrijwillig zullen moeten verlaten, bijv. via Mobility. Dus die toezeggingen tav gedwongen ontslagen zijn niet zoveel waard.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:15 schreef carboni het volgende:
Ach die vakbonden hebben gelukkig door dat het "verlagen" van het aantal ontslagen geen reet inhoud. Kijk ook maar hoe makkelijk TNT gestrooid heeft met die verlagingen, bij het minste protest gingen we al vanaf 11.000 naar 6.000, leuk voor de media.
Als de VBG's worden vervangen door CVL's, overigens een toekomst plan waar je nog steeds vraagtekens kan stellen bij de uitvoerbaarheid. Zoals hoe in godsnaam je genoeg mensen vind die bereid zijn om part-time tussen 2 en 6 wijken voor te bereiden, genoeg depots en genoeg ruimte vind voor deze CVL's.
Buiten dat zijn er zoveel manieren om mensen weg te krijgen zonder te ze ontslaan. Laten rijden vanuit Leeuwarden naar Zwolle bijvoorbeeld, In gebroken diensten werken van 6 smorgens tot tot 7 savonds, elke dag een andere stad, verlofuren constant weigeren, etc etc.
Nu kan er nog een vuist worden gemaakt.
Dat dus ook, Je loopt het risico er na een jaar uit te liggen via TNT Mobility , maar dat geld dan bij TNT Post weer als "geen ontslag" en ondertussen is er nog steeds een gierend tekort aan bezorgersquote:Op dinsdag 7 december 2010 22:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, er moeten er nog steeds 11.000 mensen uit. Hoe lager het aantal gedwongen ontslagen, des te meer mensen het bedrijf vrijwillig zullen moeten verlaten, bijv. via Mobility. Dus die toezeggingen tav gedwongen ontslagen zijn niet zoveel waard.
Bovendien: wie houdt er bij hoeveel mensen er al vertrokken zijn? Op mijn kantoor is er tegenwoordig iedere week wel een keer gebak in de kantine om het vertrek van een fulltimer te vieren, maar het aantal mensen wat moet vertrekken blijft op hetzelfde getal staan.
Ik kan het model van TNT Post met al die hubs e.d. wel begrijpen, maar het is praktisch gezien gewoon niet uitvoerbaar. Daarnaast is het menselijkerwijs ook niet een juiste oplossing, mensen die 10tallen jaren voor je bedrijf hebben gewerkt op deze manier eruit trappen, dat wens je toch niemand toe...quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:52 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat dus ook, Je loopt het risico er na een jaar uit te liggen via TNT Mobility , maar dat geld dan bij TNT Post weer als "geen ontslag" en ondertussen is er nog steeds een gierend tekort aan bezorgers
Ik kan meeleven met mensen die echt niet zonder het loon kunnen. geen lid van een bond zijn, omdat ze niet zoveel uren maken of flexwerker zijn.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:40 schreef rub3n het volgende:
Ik moet vanavond gewoon route rijden! Joepie! Misschien kan ik zelfs wel een extra ritje naar Zwolle lospeuteren! Scheit aan besmet werk, door die stakers eindig ik deze maand hoogstwaarschijnlijk in het rood!
Ik zou mijn eigen uren toch net wat belangrijker vindenquote:Op woensdag 8 december 2010 12:09 schreef tntster het volgende:
[..]
Ik kan meeleven met mensen die echt niet zonder het loon kunnen. geen lid van een bond zijn, omdat ze niet zoveel uren maken of flexwerker zijn.
Echter vind ik dat je respect moet hebben voor diegene die wel staken en dus geen extra werk moet gaan doen wat je normaal ook niet doet.
das alleen mijn mening
helemaal mee eens. Ik baal ook, want ik werk veel minder met die stakingen. Ik ga echter geen werk doen wat door een collega die staakt vrij is gekomen..quote:Op woensdag 8 december 2010 12:09 schreef tntster het volgende:
[..]
Ik kan meeleven met mensen die echt niet zonder het loon kunnen. geen lid van een bond zijn, omdat ze niet zoveel uren maken of flexwerker zijn.
Echter vind ik dat je respect moet hebben voor diegene die wel staken en dus geen extra werk moet gaan doen wat je normaal ook niet doet.
das alleen mijn mening
Ik heb hele fijne collega's, maar het is even iets genuanceerder. Ik ben al flink wat uurtjes mis gelopen dankzijn die staking.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:09 schreef tntster het volgende:
[..]
das alleen mijn mening
Dat zijn wel de leuke dienstjesquote:Op woensdag 8 december 2010 16:03 schreef Viper86 het volgende:
Een paar uurtjes sorteren oid vind ik nog wel kunnen, zijn de meeste voltijdsmedewerkers zelfs wel blij mee denk ik. Daarnaast werk ik over het algemeen extra, dus dan is het niet echt een probleem als je dan gewoon je eigen dienst draait, lijkt me. Moet morgen samen met een collega alle rouwkaarten die voor ons vbg bestemd zijn bezorgen, zal een hele klus worden. De vorige keer was ik in m'n eentje 180km. onderweg, en dan waren er ook nog eens weinig rouwkaarten. Gelukkig heb ik google maps op m'n gsm.
Zij is ook wij zaterdagwerkers hoor. Sterker nog wij zaterdagwerkers gaan nog veel harder genaaid worden. Zij krijgen nog een mooie afkoopsom, bij ons, word gewoon ons contract niet verlengd. Als zaterdagwerker kan je dan alleen nog maar de werkzaamheden van postbezorger doen. En dit al binnen nu en 2 jaar.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:22 schreef Troeta het volgende:
Vixenfromhell, ik heb een zaterdagcontract en mijn salaris hebben we toch echt nodig om eten en kleren voor ons kindje te kopen hoor.
Voor veel postbezorgers geld dit ook. Denk even na voor je zoiets zegt als alleen fulltimers moeten hun gezin onderhouden.
Heb ook niet teveel medelijden met de fulltimers,tot zes jaar terug was postbode zijn echt een luizenbaan en het salaris was zo goed dat veel partners niet hoefden te werken.
Natuurlijk is het vervelend dat ze misschien minder gaan verdienen en deeltijd moeten werken,maar kijk goed om je heen,duizenden mensen werken op die manier en die redden het ook.
Gelukkig heb ik een contract voor onbepaalde tijd, als zaterdagwerkerquote:Op woensdag 8 december 2010 23:28 schreef carboni het volgende:
[..]
Zij is ook wij zaterdagwerkers hoor. Sterker nog wij zaterdagwerkers gaan nog veel harder genaaid worden. Zij krijgen nog een mooie afkoopsom, bij ons, word gewoon ons contract niet verlengd. Als zaterdagwerker kan je dan alleen nog maar de werkzaamheden van postbezorger doen. En dit al binnen nu en 2 jaar.
Heck, zelfs postbezorgers zullen er achteruit op gaan met het piekdaldagensysteem waar ze al met gekke ideeen zijn gekomen als 3 bundels (hah, 24 uur, 48 uur) en het postvest. Overigens is het min of meer een zekerheid dat postbezorgers de volgende zijn die vervangen moeten worden voor goedkopere krachten.
Wij ook.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:50 schreef tntster het volgende:
Ons kantoor krijgt ook de zogehete "snowsteps" . levertijd eind december
Nah dat begrijp ik wel, tassen ophalen is na 1700 en dan is de bupo/vimmer/etc die de agt's afhandeld al weg en de adminstratie afgehandeld.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:41 schreef Deezertje het volgende:
Kut. Das ook balen he.
Werk je bij de TNT, heb je je zending nog niet eerder in huis
Een aangetekende zending voor jezelf waar je al een tijdje op wacht wordt natuurlijk nét bezorgd als ik niet thuis ben.... bel ik de TC op als ze hem niet ff kunnen meegeven straks bij tassen ophalen hier bij het depot.. nee kan niet...
Ach ja, morgen dan maar ophalen bij supermarkt...
Ah bij ons moeten we ze altijd zelf naar het servicepunt brengen. Dacht dat dat standaardbeleid was.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
Aangetekenden die niet worden bezorgd moeten eerst nog weer via de kooi. Ze worden de volgende dag pas naar het ophaalpunt gebracht.
quote:Op donderdag 9 december 2010 13:23 schreef Lastpost het volgende:
Hier blijven er dagelijks zo'n 5 tot 9 wijken staan, ze verwachten het pas weggewerkt te hebben eind december, begin januari.
Dat klopt niet helemaal hoor, wat je beweert. Ik ben bijna 13 jaar postbode, en de tijd dat het een "luizenbaan" was dateert van veel langer geleden, toen we nog ambtenaren waren.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:22 schreef Troeta het volgende:
Vixenfromhell, ik heb een zaterdagcontract en mijn salaris hebben we toch echt nodig om eten en kleren voor ons kindje te kopen hoor.
Voor veel postbezorgers geld dit ook. Denk even na voor je zoiets zegt als alleen fulltimers moeten hun gezin onderhouden.
Heb ook niet teveel medelijden met de fulltimers,tot zes jaar terug was postbode zijn echt een luizenbaan en het salaris was zo goed dat veel partners niet hoefden te werken.
Natuurlijk is het vervelend dat ze misschien minder gaan verdienen en deeltijd moeten werken,maar kijk goed om je heen,duizenden mensen werken op die manier en die redden het ook.
Wij moeten ze ook altijd in een rood bakje in de kooi leggen. Anders zou ik vele kilometers moeten omrijden om bij het servicepunt te komen.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:09 schreef carboni het volgende:
[..]
Ah bij ons moeten we ze altijd zelf naar het servicepunt brengen. Dacht dat dat standaardbeleid was.
Bij ons liggen de servicepunten redelijk in de buurt van de route, sterker nog 3 van de 7 servicepunten zitten op 100 meter van het vbg Waarschijnlijk omdat er ook geen dorpen in mijn vbg zitten.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:52 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Wij moeten ze ook altijd in een rood bakje in de kooi leggen. Anders zou ik vele kilometers moeten omrijden om bij het servicepunt te komen.
Dat maakt inderdaad wel verschil. Het verste servicepunt is zo'n 40 km. van onze vestiging. De gemiddelde buitenwijk bedraagt dan vaak ook zo'n 80 tot 100 km.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:35 schreef carboni het volgende:
[..]
Bij ons liggen de servicepunten redelijk in de buurt van de route, sterker nog 3 van de 7 servicepunten zitten op 100 meter van het vbg Waarschijnlijk omdat er ook geen dorpen in mijn vbg zitten.
Lelystad is wel de grootste gemeente/vbg als je het IJsselmeer/Markermeer meerekent. De sluis op grens Enkhuizen/Lelystad word vanaf Lelystad bezorgdquote:Op donderdag 9 december 2010 17:17 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Dat maakt inderdaad wel verschil. Het verste servicepunt is zo'n 40 km. van onze vestiging. De gemiddelde buitenwijk bedraagt dan vaak ook zo'n 80 tot 100 km.
Wij ook wel denk ik als je de waddenzee en het ijsselmeer meerekent. We moeten onder andere naar het monument op de afsluitdijk.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:29 schreef carboni het volgende:
[..]
Lelystad is wel de grootste gemeente/vbg als je het IJsselmeer/Markermeer meerekent. De sluis op grens Enkhuizen/Lelystad word vanaf Lelystad bezorgdGeloof dat ze daar nu nog maar max 3 dagen per week bezorgen want het is een hele afstand.http://maps.google.com/ma(...)dr=Zijlweg,+Lelystad
Wij zitten ook op een klein kantoor, er lopen nu maar 3 postbodes rond + de teamchef en de rest zijn jongens en meiden die je normaal enkel op de zaterdag ziet en postbezorgers.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:43 schreef sk888er het volgende:
[..]
![]()
Ik kan me daar echt niets bij indenken (werk zelf op een klein kantoor en als er 1 wijkje per maand blijft liggen is dat al enorm veel).
lijkt me vet hoor!quote:Op donderdag 9 december 2010 17:47 schreef carboni het volgende:
Echter niks is zo baas als die postbode in de Biesbosch
[ afbeelding ]
http://www.trouw.nl/krant(...)in_de_Biesbosch.html
Deze gast bezorgt soms in de winter op schaatsen
Vraag me af of er een boco zit in die boot
Anders maak ik geen vriendjes met mijn bezorger.quote:Afmeting (lxbxh): 295x220x185
En dat houdt voor morgen in...?quote:Op donderdag 9 december 2010 20:56 schreef carboni het volgende:
Schijnt dat de actie grimmiger word en SCb Zwolle geblokkeerd is.
Vrachtwagens zijn uiteindelijk wel doorgelaten maar wel dikke file + vertraging. Wat betekend meer procesverstoring cq minder post gesorteerd voor zaterdag. Aan de andere kant staat er al zoveel verzuip in de SCb's dat er voorlopig geen vrachtwagens meer hoeven aan te voeren, hoorde van onze chauffeur dat bij de vorige staking het 6 dagen heeft geduurd om alleen al het verzuip van de shuttle tussen SCb en pakketensorteercentrum weg te werken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:17 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En dat houdt voor morgen in...?
Lekker, autootje en met zijn tweeënquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:42 schreef sbientje het volgende:
ik heb lekker gewerkt vandaag en we hebben in ons team alles weggekregen (wat op onze vestiging een uitzondering was geloof ik). Had 2 kleine wijkjes, totaal iets meer dan 1,5 uurMorgen waars. opleiding voor een industriewijk met de auto..
dat is gek, want ik had ook de belastingdienst en afschriften mee.. wat gek dat de helft via Sandd gaat?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:47 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ik dacht dat TNT hier vandaag bezorgd had: rekeningafschrift ING, brief van de belastingdienst en iets van de postcodeloterij....maar was allemaal via Sandd
maar de belastingdienst zit toch helemaal bij TNT nog?quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:03 schreef Cerbie het volgende:
Ik krijg ING bezorgd van SANDD, maar bezorg het zelf ook als TNT'er. Zal wel half/half gaan.
drukke tijdenquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:43 schreef Cerbie het volgende:
De pakketbezorger belt nét aan. Wat is dat nou weer voor tijd als je al vanaf 9 uur 's ochtends op chauffeur is onderweg staat.
Veel chauffeurs doen volgens mij 's ochtends vroeg vooral bedrijven en 's avonds pas de woonwijken, meer kans dat die mensen dan thuis zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:43 schreef Cerbie het volgende:
De pakketbezorger belt nét aan. Wat is dat nou weer voor tijd als je al vanaf 9 uur 's ochtends op chauffeur is onderweg staat.
Ze krijgen het gewoon ook thuis en moeten thuis bezorgen. Neefje is bij Sandd gaan werken (toen ik het hoordde raadde ik het ook meteen af). Je moet wel alle Veronicagidsen op dinsdag bezorgen ofzo maar de controle zaal wel nog minder zijn dan TNT oftewel niks en half reageren op klachten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:37 schreef VixenFromHell het volgende:
De verschillen tussen DHL en TNT zijn toch wel erg groot, zag ik net weer. Las op een ander forum dat iemand de post van dinsdag vandaag nog gedeeltelijk bezorgd had, en de rest weer mee naar huis nam. Als ik een bedrijf had, zou ik never voor DHL oid kiezen. Ik vind dat dan echt veel te lang duren
Bij mijn ouders en in mijn oude studentenhuis kwamen ze altijd 's middags. Ben er eigenlijk wel blij mee, maar ik had nu net vandaag vrij om het spul uit te proberenquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:46 schreef lbeew het volgende:
[..]
Veel chauffeurs doen volgens mij 's ochtends vroeg vooral bedrijven en 's avonds pas de woonwijken, meer kans dat die mensen dan thuis zijn.
Word vriendjes met de bezorger en vraag zijn 06. Die gasten zijn vaak erg makkelijk als ze iets kunnen afleveren.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:47 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Bij mijn ouders en in mijn oude studentenhuis kwamen ze altijd 's middags. Ben er eigenlijk wel blij mee, maar ik had nu net vandaag vrij om het spul uit te proberen
Nah dit was alweer een ander, de vorige was véél vriendelijker. Bij de bezorger bij mijn ouders wel gedaan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:48 schreef carboni het volgende:
[..]
Word vriendjes met de bezorger en vraag zijn 06. Die gasten zijn vaak erg makkelijk als ze iets kunnen afleveren.
Hier hebben praktisch al onze pakketbezorgers een stempel met hun naam+mobiele telefoonnr erop.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:48 schreef carboni het volgende:
[..]
Word vriendjes met de bezorger en vraag zijn 06. Die gasten zijn vaak erg makkelijk als ze iets kunnen afleveren.
Ik verwacht komende week nog veel meer stakingspost. Die 8 tassen van jou was idd hooguit alle post van de afgelopen dagen die (a) het bestelkantoor bereikt heeft, en (b) die daar ook al op wijk was gesorteerd. Op de sorteercentra staat ongetwijfeld nog veel meer, want de afgelopen dagen zaten die rode bakjes ook niet echt vol.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:11 schreef Deezertje het volgende:
De buit van vandaag: 8 tassen, 2x HAH en leuke DJOSER gidsen die nét niet door de brievenbussen passen en niet dubbel te vouwen zijn.....(heb er stiekem één voor de deur gezet bij iemand.... (wel droog)
Overigens was dit nog lang niet alle 'achterblijvende' post van de staking hier hoor... dus wordt nog leuk volgende week.
In ieder geval.... volgende week de laatste zaterdag van het jaar werken! (die 2 daarop zijn nationale en dus betaalde feestdagen!)
Heb mijn kerstpakket overigens alweer gehad, en jawel wéér een kookboek, deeltje 4... + een kaart van meneer Bakker die ik helemaal niet wil hebben van hem!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:55 schreef Lastpost het volgende:
Pakketinhoud:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of is dit ook een spoiler? Obviously not...![]()
Ik ook, van 08:30 tot 17:00 krijg ik betaald, omgerekend net iets meer dan 80 euroquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:16 schreef Jesse_ het volgende:
Lekker wat uurtjes kunnen maken vandaag![]()
Ik heb nog een uurtje meer gepakt en een relaxed autodienstjequote:Op zaterdag 11 december 2010 17:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik ook, van 08:30 tot 17:00 krijg ik betaald, omgerekend net iets meer dan 80 euro
Maar verder een ellendige dag, gigantisch veel post, 3 HaH, veel pakjes, kutweer en een van de grootste wijken hier. En het mooie is dat ik als ik klaar ben, dan nog 20 minuten naar huis mag fietsen, omdat die wijk precies aan de andere kant van de stad is
Pakketinhoud:Klinkt eigenlijk best wel als een leuk pakket deze keer! Zijn ze afgestapt van de gebruikelijke Fair Trade vingerkommetjes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet echt superdruk hier, maar een paar wijken die veel meer hadden dan anderen vanwege de staking. Van het hele dvg (16 postbodes, waarvan 7 fulltime) hebben er welgeteld 4 gestaakt, dus zo groot was de achterstand niet. Niet in de laatste plaats omdat alle postbezorgers ook moesten werken, en er volop zaterdagwerkers werden ingezet en uitzendkrachten. Zelfs de TC was wijken aan het voorbereiden. Ook werd er volop besmet werk gedaan, en aan de aangekondigde stiptheidsacties (geen verplichting tot overwerk) deed al helemaal niemand mee.
Misschien dat volgende week de actiebereidheid wat groter is als de BVPP wellicht weer meestaakt, maar als ik af moet gaan op het ellenlange epistel wat ik vandaag in de bus ontving van de BVPP heb ik daar ook weinig hoop op.
Dus hier lijkt de staking toch een beetje mislukt. Weliswaar waren we met te weinig mensen, was het chaos en stress alom, en bleven er wijken staan, maar dat is tegenwoordig business as usual.Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
Ik had twee propvolle fietstassen en in totaal 8 nabrengzakkenquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Had vandaag 5 tassen post en 3 tassen HAH weg te werken. Maandag de tijden maar ff doorbellen, want buiten tijd ben ik hierdoor wel gegaan.
5 uur?? jeez!quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mijn wijk bleek afgelopen week toch wel gedaan te zijn, dus qua post viel het wel mee gelukkig.
Op drukke dagen ga ik al richting de 5 uur voor één wijk, die vanwege nieuwbouw elke week weer wat groter is. Zit er eigenlijk ook een max aan tijd op voor 1 wijk?
Pakketinhoud:Mijn ouders lachten me gewoon uit toen ik zeiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5 uur?! Bij ons is de grootste wijk iets van 3 uur en dat is een buitenwijkquote:Op zaterdag 11 december 2010 21:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mijn wijk bleek afgelopen week toch wel gedaan te zijn, dus qua post viel het wel mee gelukkig.
Op drukke dagen ga ik al richting de 5 uur voor één wijk, die vanwege nieuwbouw elke week weer wat groter is. Zit er eigenlijk ook een max aan tijd op voor 1 wijk?
Had vandaag weer eens een hond achter me aanBen em toch maar even gepeerd toen die z'n tanden blootte en ging grommen, mja ben sowieso een mietje qua loslopende honden.
Hoezo is dat kut dan? Je moet toch gewoon sowieso de straten uit je hoofd leren per wijk?quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:15 schreef carboni het volgende:
Wat is eigenlijk het maximum qua CAO etc.?
Ander team hier heeft ook zo'n postcode die te groot is: 26R en 26T, dus die hebben ze opgesplitst in 4 lopen 26R1,26R2, 26T1, 26T2 alleen heb je nu dus 26T straten bij 26R wijken en andersom, zeer kut om te vossen.
Volgens mij geen max. Ikzelf heb een wijk van 3 uren, maar ik ken een loopwijk die zelfs nog iets groter is. De autoroutes bij ons gaan allemaal richting de 4 uren, dus ook behoorlijk lang.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Heb zelf al eens gehad dat een hond een deel van mijn been zo ongeveer in zijn bek had. Had hij echt gebeten, dan had ik niet voor mezelf in kunnen staan.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Had vandaag weer eens een hond achter me aanBen em toch maar even gepeerd toen die z'n tanden blootte en ging grommen, mja ben sowieso een mietje qua loslopende honden.
Ik denk dat die beesten link worden omdat ze het geluid van m'n brommer angstaanjagend vinden. Altijd die stomme tuinders die hun honden maar gewoon naar buiten gooien zonder na te denken over lieve postbodes die heel veel extra post meezeulen door de stakingquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb zelf al eens gehad dat een hond een deel van mijn been zo ongeveer in zijn bek had. Had hij echt gebeten, dan had ik niet voor mezelf in kunnen staan.
de manier van lopen, etc. Zo horen ze dat je er aan komt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:27 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik denk dat die beesten link worden omdat ze het geluid van m'n brommer angstaanjagend vinden. Altijd die stomme tuinders die hun honden maar gewoon naar buiten gooien zonder na te denken over lieve postbodes die heel veel extra post meezeulen door de staking
Ik wel, maar het management is er van overtuigd dat iedereen kan vossen. Nou blijkbaar kunnen sommigen dat nietquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hoezo is dat kut dan? Je moet toch gewoon sowieso de straten uit je hoofd leren per wijk?
Ik heb sowieso een paar honden in m'n buitenwijk die ik elke keer even aai, zijn ook niet echt kwaadaardig / gevaarlijk uitziende honden. Eentje is echt zo'n grote hond met lang haar die dan tegen me aan gaat leunen zodat ik half omval.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de manier van lopen, etc. Zo horen ze dat je er aan komt.
De meeste honden negeer ik gewoon. Dan heb je ook geen last van ze.
Die heb ik ook 1! ik snap de eigenaren van dat soort honden echt... ze hebben altijd kapotte post en worden vervolgens boos op die hond. KOOP DAN VERDOMME EEN BUITENBUSquote:Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb altijd hondensnoepjes bij me, maar ben dan ook een hondengek.![]()
Al zitten er adressen bij waar ik gewoon bij op moet passen want die happen naar alles wat door de bus gaat, dus de handen gaan daar echt de bus niet in.
De linkste is notabene een hondje van het formaat tekkel met worstenlijf en korte pootjes, maar die hoort je al 10 huizen van te voren geloof ik en scheurt de post echt doormidden.
Of laat de hond niet in de gang, zodat ie niet bij de brievenbus kan komen.quote:Op zondag 12 december 2010 13:31 schreef sk888er het volgende:
[..]
Die heb ik ook 1! ik snap de eigenaren van dat soort honden echt... ze hebben altijd kapotte post en worden vervolgens boos op die hond. KOOP DAN VERDOMME EEN BUITENBUS
Haha, zo'n hondje loopt bij mij ook ergens rond op een erf. Zodra hij me ziet komt ie naar me toe rennen en blijft ie heel dicht bij me staan zonder iets te doen. Maar zodra ik de post in de bus heb gedaan en weer terug loop naar de auto begint ie keihard te blaffen, alsof ie me heeft weggejaagd ipv dat ik gewoon weer terugloop.quote:Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb altijd hondensnoepjes bij me, maar ben dan ook een hondengek.![]()
Al zitten er adressen bij waar ik gewoon bij op moet passen want die happen naar alles wat door de bus gaat, dus de handen gaan daar echt de bus niet in.
De linkste is notabene een hondje van het formaat tekkel met worstenlijf en korte pootjes, maar die hoort je al 10 huizen van te voren geloof ik en scheurt de post echt doormidden.
Is mijn motto ook. Maar dan maak ik er zelf rotmensen vanquote:Op zondag 12 december 2010 14:49 schreef Jesse_ het volgende:
Los lopende hond is bij mij geen post ontvangen.
Rot beesten.
Ze zouden ook meer extra personeel in dienst kunnen nemen, contracten gewoon kunnen verlengen of minder mensen er proberen uit te werken zodat het niet zo laat hoeft te worden. Maar het werken met minder mensen die meer moeten doen in minder tijd en het aanschaffen van hoofdlampjes zal ongetwijfeld goedkoper zijnquote:Op zondag 12 december 2010 16:11 schreef rub3n het volgende:
Hier gaan ze van die hoofdlampjes aanschaffen voor de postbezorgers. In verband met de stakingen en KNJ wordt het vaak na 16:30 (schemerig/donker dus).
quote:Op zondag 12 december 2010 16:11 schreef rub3n het volgende:
Hier gaan ze van die hoofdlampjes aanschaffen voor de postbezorgers. In verband met de stakingen en KNJ wordt het vaak na 16:30 (schemerig/donker dus).
Als ik bij een boer met hond een geblokkeerde bus tegenkom (dus uitstappen) gaat de post ook gewoon retour en proberen ze het de volgende (bezorg)dag maar weer.
Ik ben gisteren van 12:00-17:00 bezig geweest. Uurtje langer, ik had 8 manden post in plaats van 3 of 4 normaal.
Ben zelf 1 keer tot 19.00 ongeveer bezig geweest, maar dat nooit weer. Toen begon ik ook pas om 13.00 idd, was met sneeuw/ijsrommel en ook rond kerst volgens mij. Als ik de adressen fatsoenlijk had kunnen lezen, was ik wel eerder klaar geweestquote:Op zondag 12 december 2010 17:41 schreef carboni het volgende:
[..]![]()
![]()
Post gevalletje weer. Maar ja als Postbezorger kom je al snel in de problemen aangezien je soms pas om 1300 kan beginnen. Zeker de trage bezorgers/THK'ers zullen in het donker lopen.
Overig was er gisteren iemand die om 17:00 nog aan een wijk begon, snap niet wie dat accepteert. Hoordde ook nog een verhaal van een THK die verteldde dat hij soms pas om half negen met een wijk klaar is en dat ook nog normaal vond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |