abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89452745

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!
Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics: 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:
Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen: HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes: Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen
ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Bartjes Bart, werkzaam in Arnhem Hazenkamp
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen

De OP is hier te vinden.

Laatste posts:

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:57 schreef Balisto het volgende:
Ik begin dinsdag als decemberkracht, kan ik dan meteen van woensdag t/m vrijdag niks doen? Ik wil juist zoveel mogelijk uren maken verdorie. :(
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:15 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ach er is volgens mij altijd wel wát te doen.
pi_89452831
staken :r
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 december 2010 @ 22:24:25 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89453041
Morgen maar eens in de sneeuw een autoroute rijden. Zal een nieuwe ervaring voor me worden. ben zelf wel overal op voorbereid, dus dat komt goed :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89453115
Weet niet hoeveel uren een decemberhulp contract heeft maar misschien heb je geluk en krijg je betaald voor thuis zitten :D
pi_89453251
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:25 schreef carboni het volgende:
Weet niet hoeveel uren een decemberhulp contract heeft maar misschien heb je geluk en krijg je betaald voor thuis zitten :D
Ja maar ik vraag me wel af of je nou decemberhulp wordt alleen voor het geld, of dat je het juist voor de gezelligheid doet zo rond Kerst. Als je het voor het geld doet, kan je toch ook het hele jaar aan de slag?
pi_89453298
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen maar eens in de sneeuw een autoroute rijden. Zal een nieuwe ervaring voor me worden. ben zelf wel overal op voorbereid, dus dat komt goed :P
Trek er maar wat extra tijd voor uit omdat je niet zo hard kan rijden.
pi_89453356
Overigens word nog leuk met haalritten volgende week maandag.
Hoorde dat ze deze maandag hard over tijd gingen en daarna nog 20 rolcontainers hadden staan terwijl beide vrachtwagens vol zaten. Uiteindelijk hebben ze nog iemand met een klepwagen gestuurd plus daarna nog een vrachtwagen maar ik denk dat Zwolle kopje onder is gegaan.

Oh en die zaterdag daarvoor, ze zullen wel wat blauwe bakken op zij moeten zetten dan. Ik denk dat het verzuip nooit voor kerst kan worden weggewerkt.
pi_89453761
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:25 schreef carboni het volgende:
Ik heb een contract voor 3 uur per week. :(
pi_89454208
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:36 schreef Balisto het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:36 schreef Balisto het volgende:

[..]

1 voordeel, de dagen dat er niet gestaakt word zal er genoeg te doen zijn tussen 6 en 9 en waarschijnlijk nog wel zelfs na kerst.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 december 2010 @ 22:48:39 #10
Maffe Fries
pi_89454455
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:29 schreef carboni het volgende:
Overigens word nog leuk met haalritten volgende week maandag.
Hoorde dat ze deze maandag hard over tijd gingen en daarna nog 20 rolcontainers hadden staan terwijl beide vrachtwagens vol zaten. Uiteindelijk hebben ze nog iemand met een klepwagen gestuurd plus daarna nog een vrachtwagen maar ik denk dat Zwolle kopje onder is gegaan.
Dat weet ik wel zeker, want volgens mij hebben ze pas afgelopen woensdag de laatste post van vorige week weggewerkt.
quote:
Oh en die zaterdag daarvoor, ze zullen wel wat blauwe bakken op zij moeten zetten dan. Ik denk dat het verzuip nooit voor kerst kan worden weggewerkt.
Nope, tenzij ze het op een of andere manier voor elkaar krijgen om op de dag na een staking meer bakken mee te sturen. Anders blijft het verzuip zich opstapelen.
pi_89456793
Las ik nou serieus dat de naam van TNT Post weer gaat veranderen? :')
pi_89456948
mijn baas belde vanmiddag, of ik mogen kon werken... ja want er staat nog post van woensdag en vandaag... dus ik mag morgen de hele dag bezorgen, en daar is het echt weer voor :r En ook nog dubbel, dus dan moet ik steeds 2 bundels meenemen. Hopelijk zit daar dan niet OOK nog huis aan huis bij want dan word ik gek :(
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_89457521
Ik zal morgen is een standaard postje maken voor de mensen de klagers die volgende week weer langs komen :')
  donderdag 2 december 2010 @ 23:55:09 #14
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89457606
Mijn baas vroeg of ik volgende week zaterdag wilde werken, toen had ik nog niets van die staking gehoord maar ik had al zo'n voorgevoel dus heb bedankt. O-)
pi_89458077
Dit hele jaar geen enkele vrije dag opgenomen ... behalve 11 december. Kan ik nu ook wel vergeten waarschijnlijk :')
  vrijdag 3 december 2010 @ 00:06:05 #16
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89458115
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit hele jaar geen enkele vrije dag opgenomen ... behalve 11 december. Kan ik nu ook wel vergeten waarschijnlijk :')
Ik moest de 24ste vrij hebben, ging ook niet gebeuren.
Nu maar een ochtendwijk op die dag i.p.v mijn middagwijk, dat was gelukkig wel in orde. :D
pi_89458649
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 00:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het scheelt dat 1e Kerstdag en Nieuwjaarsdag dit jaar op een zaterdag vallen :)
pi_89459175
ik heb mijn verlofformulier voor volgend jaar ingeleverd, met 3 vrije zaterdagen voor komend jaar.. Maar mijn overige opgebouwde verlofuren wil ik na de zomer graag gebruiken aangezien ik dan fulltime afstudeer..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  vrijdag 3 december 2010 @ 00:33:40 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89459240
Ik wil mijn verlofuren graag gebruiken vanaf het moment dat ik de sleutel krijg van m'n nieuwe woning, wanneer dat is valt alleen nog niet te zeggen.
Kan ook doodleuk vanaf januari ze alvast indienen, heb er dusdanig veel dat ik dan 27 weken vrij kan nemen. :D
pi_89460502
Centraaltje *O*
Was hem al kwijt
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89460581
Ik heb die verlofuren voor volgend jaar niet ingeleverd, die brief ligt *ergens* op mijn bureau. Ben toch per 1-1 weg. Maar vond dat maar een raar geval, aan het mailtje van de TC te zien was ik niet de enige.
Wij worden gewoon in koppels ingedeeld en in de 6 weken van de zomer kun je dan ieder 3 weken vrij nemen, maar niet in dezelfde weken. Zo is er altijd iemand voor de wijken.
pi_89466068
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:40 schreef sbientje het volgende:
mijn baas belde vanmiddag, of ik mogen kon werken... ja want er staat nog post van woensdag en vandaag... dus ik mag morgen de hele dag bezorgen, en daar is het echt weer voor :r En ook nog dubbel, dus dan moet ik steeds 2 bundels meenemen. Hopelijk zit daar dan niet OOK nog huis aan huis bij want dan word ik gek :(
Ik had geweigerd :')
pi_89476299
misschien gaat het staken wel niet door.
maar hopelijk gaan ze niet akkoord met 500 minder ontslagen.."i move to you, you move to me" oO/
pi_89476584
Geen staking
pi_89477117
Mag morgen iemand opleiden, weet ze meteen wat sneeuw en ijs is :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 december 2010 @ 17:58:29 #26
Maffe Fries
pi_89485070
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:41 schreef tntster het volgende:
misschien gaat het staken wel niet door.
maar hopelijk gaan ze niet akkoord met 500 minder ontslagen.."i move to you, you move to me" oO/
Mja, één bond staakt al niet meer, dus volgende week werken er sowieso al meer postbodes dan de afgelopen weken ...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 december 2010 @ 17:59:34 #27
Maffe Fries
pi_89485110
Vandaag erg veel boekjes. We hadden zo ongeveer alle kampioenen er ook bij zitten, dus ik was pas om 12:15 uur de weg op ipv 11:30 uur. Met de sneeuwoverlast viel het nog wel een beetje mee, al deed ik er wel iets langer over dan normaal.
pi_89488249
Het verzuip is begonnen, we krijgen het niet meer weg hier.
pi_89492025
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:25 schreef TokenW het volgende:
Het verzuip is begonnen, we krijgen het niet meer weg hier.
Gaat lekker dan, KNJ moet nog beginnen. Veel succes
  vrijdag 3 december 2010 @ 21:52:06 #30
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_89496071
Hoorde vandaag dat de Rabobank weg gaat bij TNT, wie zullen er volgen?
pi_89496592
En toen begon het hier weer te sneeuwen... -O- :|W
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_89497814
Was een weeralarm hier :') Verdorie tien centimeter extra sneeuw gevallen vandaag :r
Dat wordt gegarandeerd onderuit gaan morgen...
pi_89497879
Lekker regenpak aan tegen de kou morgen :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 december 2010 @ 22:20:55 #34
Maffe Fries
pi_89497936
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 22:18 schreef xxiessiexx het volgende:
Was een weeralarm hier :') Verdorie tien centimeter extra sneeuw gevallen vandaag :r
Dat wordt gegarandeerd onderuit gaan morgen...
Was het zo erg?

Wel voorzichtig doen he :*
pi_89498169
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 december 2010 22:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was het zo erg?

Wel voorzichtig doen he :*
Ja ik was vandaag de hele dag niet thuis, kom ik vanavond naar huis zie ik ineens een dik pak sneeuw :') _O-

Ik zal voorzichtig doen haha :P
pi_89500775
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, één bond staakt al niet meer, dus volgende week werken er sowieso al meer postbodes dan de afgelopen weken ...
Ja, de BVPP. Maar ik weet niet of dat veel invloed heeft. Wat ik begrepen heb, hebben veel BVPP-leden per direct opgezegd, en zijn naar de Abvakabo overgestapt.

De redenatie van die BVPP is ook bullshit. TNT was volgens hun niet onder de indruk van 1 dag staken, en ook niet van 2. Er zat dus weinig beweging in, dus zou 3 dagen ook weinig zin hebben. Terwijl ik zou denken dat je dan juist langer zou moeten doorstaken ipv de handdoek in de ring gooien.

Ik heb ook het verhaal gehoord dat de BVPP eieren voor hun geld kiest omdat de stakingskas bijna leeg is. Zou best kunnen, want bij de BVPP bedraagt de contributie maar iets van 1/3 van wat het bij Abvakabo of CNV kost.

Ik ben destijds ook voor hun lage prijzen gegaan, dus nu heb ik toch een probleem. "Mijn" bond steunt de staking niet dus betaalt mij dan ook geen stakingsuitkering, en gewoon verlof opnemen is ook geen optie meer, want dat gaan ze nu niet langer honoreren. En gewoon 3 dagen (en dan in de week voor Kerst wellicht 4 of 5) niet werken en geen geld krijgen kan ik me helaas echt niet veroorloven. Dus ga ik volgende week gewoon aan het werk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 december 2010 @ 23:26:50 #37
Maffe Fries
pi_89501176
Dat van die stakingskas heb ik ook gehoord. Het kan dus zijn dat volgende week ondanks de stakers er toch nog redelijk wat post bezorgd wordt.
pi_89501368
nou bij ons is het op het moment verschrikkelijk en loopt het verzuip ook op. Ik heb vandaag 2 wijken gedaan, waarvan in 1 wijk de post van gisteren (kwam halverwege de postbode me inhalen met alleen het plaatwerk, de HSM post hadden ze niet mee vandaan? :? Liepen we dus met 2en door de straat..) en 1 wijk de post van gisteren en vandaag. Ik dacht dat dat wel ging, waren bijna alleen flats, maar dat werkt echt voor geen meter (en ook nog horizontale bussennummering :'( ). Was om 10 voor 6 thuis. Heb het maar ff afgemaakt toch, ook al was het al donker. Qua kou en sneeuw von ik het wel te doen vandaag.. Morgen weer een dag!
pi_89509787
Ik heb vandaag lekker een dagje vrij, dus vanuit mijn verwarmde huisje wil ik jullie bij deze veel sterkte (en sneeuwpret) toewensen in de sneeuw.

Hopelijk is er vandaag nu eens wat minder post. Het is hier al een week elke dag maatwerk druk (za t/m vr), er is zoveel dat ik niet geloof dat dat allemaal nog post van de staking is. Zelfs de plussen en TC's waren op een gegeven moment wijken aan het voorbereiden en weglopen _O-
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_89516485
Het zit er weer op voor vandaag *O* Opleiden ging lekker makkelijk, ze had alles zo door, alleen een keer een foutloper in de bus gegooid, maar dat kan gebeuren.

Wel weer een :') - gevalletje:

Enveloppe, geadresseerd naar Leiden maar de machinecode had de volledige straat + huisnr, = verhuispost. Komt die vent even later naar buiten gelopen met de enveloppe helemaal ondergekalkt':
"kijk nu hoe de TNT weer bezig is, bezorgd in [dorp]!! En dan nog staken ook"
pi_89516491
Oh en pepernoten :9
pi_89517708
Pfff, wat een hondenweer!! Ik kreeg echt veel sympathie van mensen, dat was dan wel weer leuk :)
Out for my own, to live my own way...
pi_89518142
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:04 schreef gelebeer het volgende:
Pfff, wat een hondenweer!! Ik kreeg echt veel sympathie van mensen, dat was dan wel weer leuk :)
Ik werd bekogeld met sneeuwballen door een paar sjonnies.
lama
pi_89518151
Er lag gisteren hier al een hoop sneeuw (weeralarm) en de weergoden vonden het blijkbaar nog te weinig. Begon hier om een uur of 8 te sneeuwen, niet normaal. Zo rond 12 uur stopte het, lag zo'n tien centimeter sneeuw bij.
Uiteraard verwachtte de TC gewoon dat je ff die post ging bezorgen, sneeuw is immers geen gegronde reden om post te laten staan. Nou, ik was de eerste die de deur uitging, om half elf midden in de sneeuwstorm. Het was echt níet te doen. Er was ooit gestrooid, nu niks meer van te merken. Ben maar op de autoweg gaan rijden in de bandensporen van auto's. Natuurlijk tig keer weggeslipt :')
Had precies de allerverste wijk die er is, dus na een half uur met een slakkengangetje rijden was ik er dan eindelijk. In de hele wijk was niet gestrooid, goed geregeld. Kom je er meteen achter hoe zwaar een brommer is als je em moet voortduwen :') :P
Heb inclusief reistijd 3,5 uur over de wijk gedaan waar normaal twee uur voor staat en daarbij dus gewoon bundels post mee teruggenomen omdat ik de tuinderslaantjes opgaan toch wel even té link vond.
Op de terugweg nog even een 90graden slip gemaakt :') En in het depot zag ik dat heel wat mensen hun buitenwijk dus gewoon hadden laten staan.

Maar hee, dit alles is zo vergeten met die heerlijke zak kruidnoten! :Y)
pi_89518753
Kutdag, kampioen, makro, sneeuw...

Nee dat wordt niet goedgemaakt door sympathie op straat en een zak kruidnoten :P
pi_89518777
ik vind ze niet te eten:)
zie het maar als overlevingsvoer voor a.s. dinsdag.
pi_89518912
Net weer thuis. Moest gewoon mijn hand voor mijn ogen houden, omdat ik 20 minuten van noord naar zuid moest fietsen en ik steeds sneeuw in mijn ogen kreeg :')
pi_89519472
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:34 schreef anna45 het volgende:
ik vind ze niet te eten:)
zie het maar als overlevingsvoer voor a.s. dinsdag.
Oh :P Ik heb de zak nog niet opengemaakt, dat gebeurt vanavond tijdens het sinterklaas vieren :P
pi_89519724
Gebruiken jullie eigenlijk handschoenen tijdens het bezorgen? Ik deed daar nooit aan tot vandaag. Te koud.
pi_89519877
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:59 schreef Weaut het volgende:
Gebruiken jullie eigenlijk handschoenen tijdens het bezorgen? Ik deed daar nooit aan tot vandaag. Te koud.
Kwam er vandaag nog achter dat post bezorgen met normale handschoenen prima te doen is. Kon de post makkelijk pakken. Had de handschoenen wel hard nodig ja.
pi_89520440
Was een bijzondere ervaring, zo met de scooter door mijn wijk; een bedrijventerrein. Niks was nog platgelopen, stond soms tot mn assen in de sneeuw. Wel een hoop sympathie op straat inderdaad.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_89521235
In mijn wijk ook heel wat sympathie. Waren veel mensen de stoep aan het sneeuwvrij maken die allemaal dezelfde opmerkingen maakten :') "Dit doe ik voor jou hè" en "Oh sorry, als ik had geweten dat je zo vroeg ( :') vroeg) zou komen, had ik eerder begonnen met scheppen" :P
pi_89521450
das idd wel netjes en fijn als mensen massaal gaan sneeuwscheppen.
Scheelt een stuk met lopen.
En alle bvpp-ers bij ons op kantoor stappen vanaf maandag over naar abvakabo en staken gewoon mee *)
pi_89526826
Hmmm heb de hele dag binnengezeten, post van zaterdag, vrijdag, donderdag toevallig? :') voorbereiden. Normaal bereid ik er maar twee voor.
Het sneeuwde wel behoorlijk... maar ik had eventueel best naar buiten gewild. O-)
Blijf me er elk jaar wel over verbazen dat het bij gladheid het meest uitkijken is... op het TNT-terrein zelf :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 december 2010 @ 20:02:06 #55
Maffe Fries
pi_89528210
Was vandaag pas tegen 17:00 klaar, terwijl ik voor 12:00 de weg op was. Was af en toe echt glibberen en glijden. Maar de hele wijk is wel weggebracht.
pi_89534246
Wat was dit een dag waarvan je zou willen dat je geen postbode was. Kut sneeuw.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_89534776
Pff, irritante dag. Veel post, de kampioen dan vooral. Allemaal wel te verwachten, maar ze hadden ook nog vergeten de overige post na te brengen. Sta je daar meer dan 30 minuten te wachten in de kou :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 december 2010 @ 23:09:30 #58
Maffe Fries
pi_89534999
De kampioenen hadden wij gisteren al, waarbij we ook lekker lang onderweg waren. eentje deed er nog wat langer over, want deze had onderweg op een gegeven moment de versnellingspook in handen.

Was ik ff blij dat ik gister die auto niet mee had :P
pi_89550416
No ik waspas om 16.00 klaar... :P
Was iemand nog bevangen door de kou bij ons, die had geen handschoenen aan en geen muts op... :+ :') hebben ze 'm nu nogmaals maar gegeven... zelf overigens totaal geen last van gehad, was goed ingepakt met een muts, de TNT-sjaal en -vingerhandschoenen O-) , en kreeg pas tegen het einde van de laatste wijk wat koude voeten van het door de sneeuw banjeren.
pi_89552462
Hier waren er natuurlijk wat nieuwe mensen die niet zijn komen opdagen. Verbaast me nog steeds dat mensen niet realiseren dat het kan regenen en sneeuwen op dagen dat er nog steeds post word bezorgd
pi_89554847
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:18 schreef marcodej het volgende:
Was een bijzondere ervaring, zo met de scooter door mijn wijk; een bedrijventerrein. Niks was nog platgelopen, stond soms tot mn assen in de sneeuw. Wel een hoop sympathie op straat inderdaad.
Heel wat idd, "Helden van de straat vandaag" en "Respect dat je toch nog komt vandaag" waren het meest gehoord..

Maar een bak koffie of iets warms c_/ aanbieden ho maar, terwijl anderen bij mij wel 3x iets aangeboden hebben gekregen! :% oO/
pi_89556996
Weet iemand of de brievenbus vandaag wel geleegd worden ivm sinterklaas? Ik sta al sinds 17:00 te wachten op de postbode omdat mn brief niet in de brievenbus past vanwege dat kut vuurwerk :(
pi_89559764
Nee, morgen weer.
"Knowledge be the key to unlock your brain and set your mindstate free." - Inspectah Deck
pi_89562865
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:03 schreef FireFoz het volgende:
Weet iemand of de brievenbus vandaag wel geleegd worden ivm sinterklaas? Ik sta al sinds 17:00 te wachten op de postbode omdat mn brief niet in de brievenbus past vanwege dat kut vuurwerk :(
Is er geen supermarkt in de buurt waar je het kwijt kan?
pi_89563172
Buslichting op zondag kan tussen 17:00 en 20:00 uur zijn.
Overigens weinig brievenbussen zijn afgesloten dus een rondje in de stad kom je er meestal eentje tegen. Posities staan op tntpost.nl
En zoals genoemd winkels met TNT service punt kunnen ook zondag open zijn hoewel het dan niet geleegd zal worden op zondag.
pi_89564707
Is het nou straks half januari ook ineens weer heel rustig met de post, of bouw de drukte zich nog wel een beetje gestaag af?
pi_89565572
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is het nou straks half januari ook ineens weer heel rustig met de post, of bouw de drukte zich nog wel een beetje gestaag af?
Ik vind het in januari eigenlijk nooit heel rustig. Alleen in de zomer is het qua post ineens veel minder.
pi_89590344
In mijn klas werken er verdorie keiveel bij TNT _O- Allemaal klagen over zaterdag haha :P
pi_89590500
Gaat staking nou wel/niet door dan?
pi_89590832
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:00 schreef gekkewiebel het volgende:
Gaat staking nou wel/niet door dan?
Jup.
http://www.fnv.nl/publiek(...)g-gedurende-3-dagen/
pi_89596906
Dat is een verouderd artikel. Het is nog helemaal niet zeker.

http://www.nu.nl/economie(...)-dinsdag-verder.html
Out for my own, to live my own way...
pi_89597532
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:48 schreef gelebeer het volgende:
Dat is een verouderd artikel. Het is nog helemaal niet zeker.

http://www.nu.nl/economie(...)-dinsdag-verder.html
Wel weer lekker bagger dat als het doorgaat, alles weer op de zaterdagwerkers terecht komt.
pi_89598140
Woehoe persoonlijk laat recrord vandaag :D ben pas net klaar.
Kerstpost moest mee en hadden ze geen rekening mee gehouden.
pi_89600376
kansloos,

dat ze staken als ze dr zelf ook van de dupen zijn niet de zaterdag bezorgers...

dankzij hun kom ik dus nu te laat op de verjaardag van mijn vriendin....

gr een boze zaterdag bezorger
ik kan tot 4 tellen en dat herhalen
jeps ik ben een drummer=D
  maandag 6 december 2010 @ 20:08:10 #75
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89600808
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:00 schreef koentjedrummer het volgende:
kansloos,

dat ze staken als ze dr zelf ook van de dupen zijn niet de zaterdag bezorgers...

dankzij hun kom ik dus nu te laat op de verjaardag van mijn vriendin....

gr een boze zaterdag bezorger
Je bent niet verplicht om extra te werken. ;)
Nothing is what it seems
pi_89601231
Er was van vorige week zoveel verzuip, dat eerst alle kanten van zaterdag moesten worden weggebracht. Tot ziens alle maandagdiensten.
pi_89602428
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:08 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Dat willen ze hier ook erg moeilijk begrijpen. Komt natuurlijk ook door die stomme brieven die TNT zelfs nu op maandag laat bezorgen.

Dit lekkere weer zorgt gelukkig wel voor een hele mooie schifting van alle kuttige irritante tijdelijke decemberkrachten. Volgens mij zijn er meerdere niet op komen dagen wegens de sneeuwstorm
pi_89607934
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:08 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Wat moet je dan? Halverwege je dienst stoppen? :P
pi_89609380
Weet misschien iemand die link nog te vinden van de abvakabo, stond in wat wel en niet onder 'besmet werk' valt en hoe het zit met verlof tijdens staking enzo?
  maandag 6 december 2010 @ 22:04:05 #80
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89609580
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 21:42 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wat moet je dan? Halverwege je dienst stoppen? :P
Jep, er zijn bijvoorbeeld afgelopen zaterdag 90 bundels bij ons blijven liggen omdat de meeste collega's gewoon stopten op het moment dat hun diensttijd officieel afliep. :Y
Nothing is what it seems
pi_89613310
TNT heeft de kerstreclames weer van stal gehaald. Postbode komt op een donkere avond aan én met één kaartje in de hand. :')
pi_89613519
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:53 schreef Zipportal het volgende:
TNT heeft de kerstreclames weer van stal gehaald. Postbode komt op een donkere avond aan én met één kaartje in de hand. :')
Helaas is de werkelijkheid dat we met 5 kaartjes lopen en daarnaast nog 10 stuks bedrijvenpost en drie soorten klote HaH erbij :')
pi_89614793
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:57 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Helaas is de werkelijkheid dat we met 5 kaartjes lopen en daarnaast nog 10 stuks bedrijvenpost en drie soorten klote HaH erbij :')
Inderdaad. Die voice-over is echt verschrikkelijk.

Grattiiiiiees.
pi_89614911
Mag ik uit de OP ik ben per 28 nov weg bij de TNT, jaja net op tijd (8> voor de kerst en echt grote stakingen

Weet iemand toevallig wanneer we het kerstpakket krijgen, dan weet ik wanneer ik een keertje terug kan om dat ding op te halen, toch nog bijna het hele jaar voor gewerkt.

Maar jullie natuurlijk veel succes nog.
pi_89615140
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:04 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Jep, er zijn bijvoorbeeld afgelopen zaterdag 90 bundels bij ons blijven liggen omdat de meeste collega's gewoon stopten op het moment dat hun diensttijd officieel afliep. :Y
Hier zetten ze de eindtijden heel slim niet op het rooster :P
pi_89615141
Heb je uit de wiki verwijderd :)
pi_89615541
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:19 schreef Cerbie het volgende:
Heb je uit de wiki verwijderd :)
Ik dank je ^O^
pi_89616629
Volgens de geruchten zijn de kerstpakketten wegbezuinigd dit jaar. Er werden zaterdag overigens wel 2 pallets met kerstpakketten uitgeladen maar daar stond op een blaadje op dat het 100 pakketten waren voor steunpunten.
Ja die steunpunten die we in september er allemaal uit hebben moeten flikkeren :')

besmet werk linkje

http://bvpp.nl/index.php?(...)tid=34:tnt&Itemid=82

Oh en die reclames zijn irritant. Ook die ene met die vogel en die kadowinkel.
Maar het kan nooit erger dan deze:

Deze was nog het meest realistisch aangezien je nu echt zulke capriolen moet uithalen soms om de normtijden te halen.
pi_89622171
Kerstpakketten wegbezuinigen, moeten ze vooral doen :') Kijken hoeveel post er dan nog met Kerst bezorgd wordt :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:01:24 #90
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89622232
Dat zou wel bijzonder triest zijn zeg, als zelfs de kerstpakketten sneuvelen. ;(
Niet dat het veel bijzonders is zo'n pakket, maar het gaat om het idee.

Stond er hier net een collega voor de deur of ik alsjeblieft een bepaalde ochtendwijk weg wilde brengen, maar ik had al verplichtingen en dus kon ze weer terug en iets anders verzinnen.
pi_89622532
:D er kwam iemand bij je langs?
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:25:29 #92
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89622622
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:20 schreef Smeich het volgende:
:D er kwam iemand bij je langs?

Ja. _O-
Ze hadden me gebeld maar kregen me niet te pakken (gek om 8 uur terwijl ik pas om 12 uur begin) en dachten, dan gaan we maar even langs. }:|
pi_89626743
Kerstpakket zal best wel komen, anders waren de pepernoten ook wegbezuinigd.

Ben benieuwd hoe ik de mijne ga krijgen; nog maar 2 keer zaterdag dit jaar en per 1 januari ben ik weg.
pi_89629888
kerstpakketten staan bij ons al binnen dus wees blij we krijgen ze haha.
En Cerbie, die zal je denk ik toch even zelf af moeten gaan halen ;-)
pi_89630136
Kan ik meteen mijn kleding inleveren :P

;( De fleecemuts
pi_89630427
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:38 schreef Cerbie het volgende:
Kan ik meteen mijn kleding inleveren :P

;( De fleecemuts
Raak je die "toevallig" kwijt. Administratie is toch zwaar kut wat dat betreft aan het aantal "nep"postbodes die mensen oplichten.
En zowiezo nog maar 5 maanden TNT waarschijnlijk
pi_89630689
O-)

Heb ook nog zat dubbel, zoals 3 sjaals, 2 paar handschoenen, 2 regenjassen en 2 van die lekker warme jassen. Zal die jas en de fleecemuts het meeste missen.
pi_89630755
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:01 schreef Cerbie het volgende:
Kerstpakket zal best wel komen, anders waren de pepernoten ook wegbezuinigd.

Ben benieuwd hoe ik de mijne ga krijgen; nog maar 2 keer zaterdag dit jaar en per 1 januari ben ik weg.
Je mag hem de 18de vast wel meenemen :s)
pi_89635461
hoe zit het nou daadwerkelijk met de staking van deze week, gaat deze al definitief door? want ik las dat het overleg van gisteren vandaag nog verder ging, maar heb nog niks kunnen vinden?
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:08:29 #100
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89635934
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:57 schreef ftt1989 het volgende:
hoe zit het nou daadwerkelijk met de staking van deze week, gaat deze al definitief door? want ik las dat het overleg van gisteren vandaag nog verder ging, maar heb nog niks kunnen vinden?
Hier wisten ze nog niets op ons depot en moet me morgen dan ook gewoon melden op de normale tijd.
Geen idee wat ik te doen krijg, in ieder geval de HAH van vandaag omdat die verschoven was aangezien ik een deel van een andere wijk eerst heb weggebracht en anders in tijdnood zou kunnen komen. :P
pi_89636011
Hier wordt er in ieder geval wel rekening mee gehouden, de DD lag vandaag al in de bus :P
pi_89636641
Het is nog niet bekend, ze zijn nog steeds in overleg http://twitter.com/abvakabofnv
pi_89637458
Ik kreeg net een mail van mijn leidinggevende dat de staking door gaat :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:47:44 #104
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89638094
Jup werd ook net gebeld, staking gaat door, Heb geen idee wat hoeveel bvpp'ers er bij ons op de vestiging zijn maar ik heb wel gehoord dat er veel minder zijn nu :D
pi_89638133
Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan als decemberkracht. :)

Ben benieuwd of de staking hier in Groningen doorgaat. Mijn teamcoach zei dat ik gewoon om 8:45 aanwezig moet zijn.
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:12:48 #107
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89638630
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:00 schreef Balisto het volgende:

Ben benieuwd of de staking hier in Groningen doorgaat. Mijn teamcoach zei dat ik gewoon om 8:45 aanwezig moet zijn.
De staking is landelijk. :)
Nothing is what it seems
pi_89638858
Ze weten het ook pas om 16:30 maar dan nog zullen de TC's gewoon blijven zeggen dat alles doorgaat.
Maar ik kan je wel vertellen dat als er geen werk is je naar huis zal worden gestuurd. Bij de werkwilligen zullen ze eerst proberen de grote uren contracten te vullen.
pi_89640411
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:00 schreef Balisto het volgende:

Zit je aan de Diamantlaan?
pi_89640497
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:03 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Zit je aan de Diamantlaan?
Achterweg.
pi_89640686
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:05 schreef Balisto het volgende:

[..]

Achterweg.
Oke. :)

Baal wel verschrikkelijk van de staking. Pak het dan meteen goed aan, en staak zaterdag ook. Dan zit die stront Makro er ook weer bij. Dat wordt één dikke bende zaterdag. Weet dat ik sowieso al 2x HAH heb.
pi_89640958
Nah, de laatste zaterdag post-staking was anders behoorlijk rustig. Sorteercentra zullen ook niet op volle kracht werken. Ik was nog vroeger klaar geweest dan anders als die machine niet een half uur in storing zat.
Ook zullen nu veel BVPP'ers niet meer meedoen.
Plus schijnt dus dat sommige vestigingen rolcontainers opzij zetten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 18:22:22 #113
Maffe Fries
pi_89641091
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:11 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Oke. :)

Baal wel verschrikkelijk van de staking. Pak het dan meteen goed aan, en staak zaterdag ook. Dan zit die stront Makro er ook weer bij. Dat wordt één dikke bende zaterdag. Weet dat ik sowieso al 2x HAH heb.
Makro er bij? Afgelopen zaterdag was die er ook al.
pi_89641147
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:18 schreef carboni het volgende:
Nah, de laatste zaterdag post-staking was anders behoorlijk rustig. Sorteercentra zullen ook niet op volle kracht werken. Ik was nog vroeger klaar geweest dan anders als die machine niet een half uur in storing zat.
Ook zullen nu veel BVPP'ers niet meer meedoen.
Plus schijnt dus dat sommige vestigingen rolcontainers opzij zetten.
Bij jullie was het misschien rustig, maar dat zal dan wel per vestiging verschillen. Bij ons doen ze niet aan het opzij zetten van rolcontainers, en ik kon de vorige keer pas 2,5 uur later dan normaal de straat op. Dus ik baal er ook wel behoorlijk van.
pi_89641211
Zal ook wel liggen bij welk sorteercentrum jullie zitten.
SCb Zwolle hier.
pi_89641247
Ja, bij ons ook Zwolle, dus daar ligt het niet aan
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:26:34 #117
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_89641268
Bedankt dat ik een pakketje binnen een dag binne had.
Top tnt!

;D
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_89641274
http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/nieuws/3-dagen-staken-tnt
Maar
quote:
Geen verplichting tot overwerk, ook voor postbezorgers en zaterdagbestellers!
Verder gaan de bonden door met de actie tot het niet verrichten van overwerk of meerwerk. De huidige aanzegging loopt tot maandag 6 december 23.00 uur en wordt verlengd. Wij roepen alle leden bij Productie op geen overwerk of meerwerk te doen. Ook postbezorgers en zaterdagbestellers kunnen overwerk en meerwerk weigeren.
pi_89641289
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:26 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Bedankt dat ik een pakketje binnen een dag binne had.
Top tnt!

;D
Dat is standaard! Wij zijn zeker selektvracht niet.
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:27:52 #120
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_89641316
Ik vraag me eigenlijk af of er zaterdag wel zo veel post is, dat is dan toch nog niet allemaal gesorteerd als ze vrijdag nog hebben gestaakt of wel?
pi_89641373
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:27 schreef carboni het volgende:

[..]

Dat is standaard! Wij zijn zeker selektvracht niet. Graag gedaan! Fijn dat er eens iemand niet komt klagen in het topic! ^O^
:D
pi_89641386
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:27 schreef Denzo het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of er zaterdag wel zo veel post is, dat is dan toch nog niet allemaal gesorteerd als ze vrijdag nog hebben gestaakt of wel?
Nah je hebt echt heel veel uitzendkrachten daar rondlopen dus er zal zeker op verminderde kracht door gewerkt worden in de SCb's. Verder zijn de vrachtwagenchaffeurs tussen SCb en VGB ingehuurde externe krachten en draait collectie ook redelijk goed door,
pi_89641398
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:27 schreef Denzo het volgende:
Vorige keer viel het op zich wel mee maar er was heel wat meer dan een normale zaterdag.
pi_89641422
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Makro er bij? Afgelopen zaterdag was die er ook al.
Met Sinterklaas is er altijd een extra Makro. Dus deze zaterdag ook weer, heb het al zovaak meegemaakt.
pi_89641485
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:30 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Met Sinterklaas is er altijd een extra Makro. Dus deze zaterdag ook weer, heb het al zovaak meegemaakt.
Ja haha daar klaagden ze zaterdag óók nog over :P Gelukkig was het wel een dunnetje.
pi_89641553
Ah was dat waarom die Makro zo dus was? Ik heb nauwelijks Makro in mijn wijk zitten, gelukkig. Krijg het altijd net in 2 tassen met wat moeite en als er geen 3 HAH is.
pi_89641566
Hmm had toenstrx gevragen of ik wat extra wijkjes moet bezorgen tijdens het staken (aangezien bij de vorige staking alleen machine post werd bezorgd en ik er vanuit ging dat het deze keer weer was) kreeg ik als antwoord dat er niet gestaakt wordt en dat het dus niet nodig is. Ben benieuwd of ze der nog op terugkomen als ik hiero lees dat toch gestaakt gaat worden.
pi_89641605
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:34 schreef sk888er het volgende:
Hmm had toenstrx gevragen of ik wat extra wijkjes moet bezorgen tijdens het staken (aangezien bij de vorige staking alleen machine post werd bezorgd en ik er vanuit ging dat het deze keer weer was) kreeg ik als antwoord dat er niet gestaakt wordt en dat het dus niet nodig is. Ben benieuwd of ze der nog op terugkomen als ik hiero lees dat toch gestaakt gaat worden.
TC's worden altijd ingelicht over stakingen per brief :')
pi_89641617
quote:
Ja, dat zal wel, maar post laten staan vind ik zelf gewoon not done, die mensen krijgen hun post al 3 dagen te laat en dan komen daar nog eens minstens 2 dagen bij op omdat ik het laat staan. Daar doe ik niet aan mee, tenzij het gewoon zo donker is dat ik niks meer kan zien natuurlijk.
pi_89641644
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:35 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dat zal wel, maar post laten staan vind ik zelf gewoon not done, die mensen krijgen hun post al 3 dagen te laat en dan komen daar nog eens minstens 2 dagen bij op omdat ik het laat staan. Daar doe ik niet aan mee, tenzij het gewoon zo donker is dat ik niks meer kan zien natuurlijk.
Ik ook niet maar dat is voor diegene die naar dat verjaardagsfeest moest.
pi_89641716
Ik ben nog niet afgebeld, en ben ingepland, dan heb ik toch gewoon recht op loon of zie ik dat helemaal verkeerd?

KLOTE STAKING!
pi_89641789
quote:
Krijgen we dit riedeltje weer, weigeren van extra werk. Je pakt je zelf er alleen maar mee, als je bijvoorbeeld een postbezorger bent. Wanneer moet je het dan doen, maandag of dinsdag? Dan komen er die dag weer grijze tassen binnen.

Postbezorgers in boerendorpjes krijgen echt geen extra hulp, bij het wegbrengen. Want op kantoor hebben ze de postbodes ook hard nodig.

Wordt gewoon harstikke druk zaterdag. Sinterklaas is net het land uit, of mensen beginnen al kerstbomen op te tuigen en masaal kerstkaartjes te versturen.
pi_89641940
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:40 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Krijgen we dit riedeltje weer, weigeren van extra werk. Je pakt je zelf er alleen maar mee, als je bijvoorbeeld een postbezorger bent. Wanneer moet je het dan doen, maandag of dinsdag? Dan komen er die dag weer grijze tassen binnen.

Postbezorgers in boerendorpjes krijgen echt geen extra hulp, bij het wegbrengen. Want op kantoor hebben ze de postbodes ook hard nodig.

Wordt gewoon harstikke druk zaterdag. Sinterklaas is net het land uit, of mensen beginnen al kerstbomen op te tuigen en masaal kerstkaartjes te versturen.
Jij baalt gewoon dat je zaterdag hard moet werken. :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 18:46:58 #134
Maffe Fries
pi_89642059
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:30 schreef Zipportal het volgende:

[..]

mja, dat wordt vissen zaterdag, omdat sommigen op andere adressen bezorgd moeten worden dan er op staat.
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:48:29 #135
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_89642110
Controleren jullie trouwens wel? Dat pakketje zat namelijk iets in wat onder 1.3 valt qua explosieven. :P
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_89642146
Ik ga waarschijnlijk wel extra werk weigeren dan. Meestal loop ik op zaterdag zo'n 3,5 tot 4 uur buiten (contract = 3 uur pw). Ben niet van plan daar flink over heen te gaan, als het echt druk wordt. Niet mijn probleem :)
pi_89642179
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:48 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Controleren jullie trouwens wel? Dat pakketje zat namelijk iets in wat onder 1.3 valt qua explosieven. :P
Ach, da's geen massaexplosie duss :P
pi_89642227
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:40 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Niet als je zaterdagwerker bent en niet doordeweeks werkt ;)
Oh en die oproep geld ook voor postbodes.
Is bedoeld dat de stakers niet worden geintimideerd alles weg te werken.
pi_89642236
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ga waarschijnlijk wel extra werk weigeren dan. Meestal loop ik op zaterdag zo'n 3,5 tot 4 uur buiten (contract = 3 uur pw). Ben niet van plan daar flink over heen te gaan, als het echt druk wordt. Niet mijn probleem :)
Dat denk ik ook heel vaak maar dan wil ik er ook weer geen collega mee opzadelen die ook al super veel moet doen. :')
pi_89642408
Moeten ze maar weer eens voltijdwerkers inhuren met een jaarcontract ipv elke keer weer iemand 3 dagen lang opleiden terwijl ze soms al de dag erop vertrekken.
Moeten miljoenen zijn die elke dag weer de deur uitlopen
pi_89642672
Miljoenen lijkt me een ietwat overdreven maar dat het hoge verloop veel geld kost kan je niet omheen.
pi_89643157
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:01 schreef lololo het volgende:
Miljoenen lijkt me een ietwat overdreven maar dat het hoge verloop veel geld kost kan je niet omheen.
1 miljoen bij gemiddeld 15 euro kosten per uur per medewerkers (bruto + verzekeringen etc.) is, is 66.666 opleidings uren. Reken qua opleidingsduur 10 uur dan kost het 1 miljoen euro om 6666 medewerkers op te leiden.
In Nederland hebben we 174 VBG'en dus ik denk dat we wel over miljoenen spreken. En dan heb je nog bijkomende kosten die we niet meerekenen zoals TC die tijd spendeerd aan sollicitatiegesprekken, administratie die er bij komt kijken, HR die adminstratie moet verwerken, geld die word gespendeerd aan recruiting (advertenties, flyers, HAH folders, krantenadvertenties) etc. etc.
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:30:26 #143
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_89644109
Vandaag had ik 7 grijze porsttassen in plaats van 2!! :X
5 tassen met dikke enveloppen van de postcode loterij met celebrations (van die snickers en mars dingen), leken wel chocolade letters.
Om iets na 17uur heb ik het voor gezien gehouden, de rest doe ik morgen wel. :{w
pi_89644804
Hier ook megaveel zeker de HaH, 4 stuks om 3 stuks en spiegelglad was het.
M'n Yes was er al wel,Sanoma heeft alle zeilen bijgezet om de tijdschiften op tijd af te geven.
Woensdag ook een berg weer.
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:46:40 #145
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89645006
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:43 schreef anna45 het volgende:
Hier ook megaveel zeker de HaH, 4 stuks om 3 stuks en spiegelglad was het.
M'n Yes was er al wel,Sanoma heeft alle zeilen bijgezet om de tijdschiften op tijd af te geven.
Woensdag ook een berg weer.
Woensdag zal er niet zo heel veel zijn. :P
Nothing is what it seems
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:46:52 #146
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89645021
Weet iemand de inhoud van het kerstpakket al? :P
Nothing is what it seems
pi_89645278
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:46 schreef Viper86 het volgende:
Weet iemand de inhoud van het kerstpakket al? :P
Ja ga er vooral naar vragen :') Zou het dit jaar leuk vinden als ik de inhoud eens níet weet voordat ik het pakket open :P
pi_89645633
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:58:00 #149
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89645644
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja ga er vooral naar vragen :') Zou het dit jaar leuk vinden als ik de inhoud eens níet weet voordat ik het pakket open :P
Och, zo bijzonder is de inhoud meestal niet. :P
Nothing is what it seems
pi_89646112
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:58 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Och, zo bijzonder is de inhoud meestal niet. :P
Klopt, meestal zit er wat stro, een vaas, een paar waxinelichtjes, een of andere pan, een paar chocolaatjes en een pak vruchtensap in :')
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:07:09 #151
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89646201
quote:
Ook postbezorgers en zaterdagbestellers kunnen overwerk en meerwerk weigeren.
Hoe zit dat nou in mijn specifieke geval?
Ik heb een contract voor 9 uur (4x een middagwijk) en ik vermoed bij weinig post dat ze mij mijn vaste wijk laten doen en nu andere wijken die ernaast liggen, die ken ik wel maar dat zijn al tijden niet meer mijn vaste wijken, moet ik die dan wel weglopen als het binnen mijn normale wijktijd van een krappe 2 uur valt of kan ik dat weigeren?

En hoe bepaal je precies wat overwerk en meerwerk is, als ik normaal gesproken onder de 2 uur blijf en nu met (of na) zo'n stakingsdag boven die 2 uur uitkom zonder HAH mag ik gewoon stoppen na 2 uur of werkt dat zo niet?
En wat valt er dan onder meerwerk, zijn dat magazines die normaliter op vrijdag komen en nu ineens naar voren geschoven worden of wat?

Ik hoop dat iemand me dat kan uitleggen, want op m'n werk zijn ze niet echt happig op mensen die vanuit sympathie voor de stakers werk 'weigeren' te doen.
pi_89646215
Al was dat playmobile poppetje een hoogtepunt

http://bvpp.nl/index.php?(...)tid=34:tnt&Itemid=82

quote:
Besmet werk en de postbezorger
Met besmet werk bedoelen we al het werk dat normaal door stakende collegas gedaan zou moeten worden. Het is niet de bedoeling dat de mensen die niet worden opgeroepen om te staken dat soort werk gaan doen. Ook niet in de vorm van overwerk en meerwerk. De bonden hebben TNT een nieuwe actie aangezegd, ook voor postbezorgers en zaterdagbestellers: namelijk dat er van donderdag 25 tot maandag 29 november 23.00 uur geen overwerk of meerwerk zal worden uitgevoerd. Dat betekent dat je als postbezorger of zaterdagbesteller al het werk kunt weigeren dat niet tot je normale werk behoort. Een paar voorbeelden:

Het lopen van je eigen wijk in de daarvoor bestemde tijd is normaal eigen werk. Ook als die tijd wat langer duurt door veel huis aan huis.
Het lopen van een wijk van een postbode of het voorbereidingswerk is niet je normale werk. Als je dat normaal ook nooit doet dan kun je dat werk nu weigeren, het is besmet werk.
Het lopen van een andere wijk is niet normaal als je dat anders ook nooit doet. Maar als je wijken regelmatig wisselen is het weer wel normaal. Wel moet de hoeveelheid werk ongeveer gelijk zijn aan je normale werk.
Extra dagen of uren werken buiten je normale werkdagen en uren is niet normaal en dus besmet werk.

Als je er niet helemaal uitkomt kun je je melden bij je eigen bond, die helpen je verder. En als er echt druk wordt uitgeoefend door leidinggevenden dan horen we dat ook graag, dan gaan we daar mee aan de slag.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 20:09:50 #153
Maffe Fries
pi_89646365
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:05 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Klopt, meestal zit er wat stro, een vaas, een paar waxinelichtjes, een of andere pan, een paar chocolaatjes en een pak vruchtensap in :')
Je vergeet het kookboek
pi_89646386
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je vergeet het kookboek
Oja :')
pi_89646474
Kookboek deel 1, vorig jaar deel 2, zal nu wel deel 3 zijn :')

Overigens kregen postbezorgers verdomme een Iris cheque, postbodes een eindejaarsuitkering maar zaterdagwerkers geen flikker
pi_89646778
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:11 schreef carboni het volgende:
Kookboek deel 1, vorig jaar deel 2, zal nu wel deel 3 zijn :')

Overigens kregen postbezorgers verdomme een Iris cheque, postbodes een eindejaarsuitkering maar zaterdagwerkers geen flikker
Met een irischeque van bv. 15 euro zou ik heel tevreden zijn. Ten eerste is het al 5x zoveel waard als de troep in de doos en ten tweede hoef je er niet mee te sjouwen :P
pi_89646874
Als je behoefte hebt aan lucifers van 28 cm, dan zit je dit jaar goed met het kerstpakket.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:20:36 #158
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89646978
quote:
Het lopen van een andere wijk is niet normaal als je dat anders ook nooit doet. Maar als je wijken regelmatig wisselen is het weer wel normaal. Wel moet de hoeveelheid werk ongeveer gelijk zijn aan je normale werk.
Die laatste zin roept dan toch weer twijfels op, als ik dus minder tijd nodig heb - laten we zeggen 3 kwartier - voor mijn vaste (en enige) wijk, ben ik dan weer wel verplicht om een andere wijk te lopen of niet om aan mijn normale werktijd te komen voor die dag van 2 uur?
pi_89647014
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:18 schreef TokenW het volgende:
Als je behoefte hebt aan lucifers van 28 cm, dan zit je dit jaar goed met het kerstpakket.
Mooi, dan kan ik mijn kaars aansteken en daarna nog 20 seconden genieten van een brandende lucifer.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 december 2010 @ 20:30:49 #160
Maffe Fries
pi_89647554
Is wel handig bij het aansteken van vuurwerk ;)
pi_89647814
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Is wel handig bij het aansteken van vuurwerk ;)
Handig voor die lawinepijl waarmee je de rode/oranje brievenbus opblaast.
pi_89647925
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:34 schreef sk888er het volgende:
Er was vandaag nog overleg tussen de bonden en TNT, maar dat heeft onvoldoende opgeleverd. De staking gaat dus wel door. Maar ik vraag me af of het weer zo massaal is deze keer, ik had het idee dat er deze keer meer werkwilligen zijn. Sowieso gaan veel mensen die lid zijn van de BVPP (die deze staking niet steunt) gewoon aan het werk, omdat ze geen stakingsuitkering kunnen krijgen. En de mensen die uit solidariteit de vorige keren een vrije dag hadden genomen (waaronder ik) mogen dat deze keer niet meer doen, omdat de KNJ nu begonnen is.
pi_89652600
Lees nu dat TNT zich niet neerlegt bij de stakingen ...
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:01:25 #164
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89653032
quote:
Grens is bereikt voor TNT Post

DEN HAAG - Postbedrijf TNT Post is verrast door en zwaar teleurgesteld over het besluit van de vakbonden Abavakabo FNV en CNV Publieke Zaak om de driedaagse poststaking in de aanloop naar de kerst door te zetten.

''We hebben de plicht om zes dagen in de week post te bezorgen. Er speelt een maatschappelijk belang. We beraden ons en sluiten een gang naar de rechter dan ook niet uit'', zei directeur Pieter Kunz van TNT Post dinsdag.
Kunz is bij TNT Post verantwoordelijk voor de reorganisatie waar het allemaal om te doen is.
Volgens Kunz is het los van de effecten op het bedrijf ''onverantwoord wat men nu aan het doen is''.

Klanten
De effecten op het bedrijf zijn ook niet gering. Bestaande klanten kunnen door de stakingen hun heil zoeken bij de concurrent of alsnog besluiten over te schakelen op het elektronisch versturen van de post.
''Staken lost niks op maar levert nog meer krimp op; de vakbonden hebben een grote verantwoordelijkheid hierin.''

Concessies
De bonden en TNT Post zaten sinds maandag weer om tafel. ''Normaal gesproken voer je gesprekken om eruit te komen.''
TNT Post heeft volgens het bedrijf inmiddels forse concessies gedaan bij het aantal mensen dat gedwongen het bedrijf moet verlaten. ''De bonden laten niet weten wat hun eisen zijn. Dat is gissen voor ons, waar eindigt dit?''

Ontslagen
Het aantal gedwongen ontslagen dat gepaard gaat met een reorganisatie, die vanaf volgend jaar zijn beslag moet krijgen, is eerst verlaagd van 4500 naar 3100. Dat aantal kon in het voorstel van dinsdag nog verder omlaag.
''Als het aantal verder omlaag moet, staat daar wel een rekening tegenover.'' Kunz doelt daarmee op afspraken over toekomstige cao's.
Volgens TNT Post zoeken de bonden bewust de grens op met het stakingswapen. ''En die grens is nu bereikt.'' Kunz hoopt dat consumenten gewoon kerstkaarten blijven sturen. ''Wat mij betreft maken ze er een nieuwjaarskaart van. We gaan ze bezorgen.''
pi_89653933
Ach die vakbonden hebben gelukkig door dat het "verlagen" van het aantal ontslagen geen reet inhoud. Kijk ook maar hoe makkelijk TNT gestrooid heeft met die verlagingen, bij het minste protest gingen we al vanaf 11.000 naar 6.000, leuk voor de media.
Als de VBG's worden vervangen door CVL's, overigens een toekomst plan waar je nog steeds vraagtekens kan stellen bij de uitvoerbaarheid. Zoals hoe in godsnaam je genoeg mensen vind die bereid zijn om part-time tussen 2 en 6 wijken voor te bereiden, genoeg depots en genoeg ruimte vind voor deze CVL's.
Buiten dat zijn er zoveel manieren om mensen weg te krijgen zonder te ze ontslaan. Laten rijden vanuit Leeuwarden naar Zwolle bijvoorbeeld, In gebroken diensten werken van 6 smorgens tot tot 7 savonds, elke dag een andere stad, verlofuren constant weigeren, etc etc.
Nu kan er nog een vuist worden gemaakt.
pi_89654820
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:15 schreef carboni het volgende:
Ach die vakbonden hebben gelukkig door dat het "verlagen" van het aantal ontslagen geen reet inhoud. Kijk ook maar hoe makkelijk TNT gestrooid heeft met die verlagingen, bij het minste protest gingen we al vanaf 11.000 naar 6.000, leuk voor de media.
Als de VBG's worden vervangen door CVL's, overigens een toekomst plan waar je nog steeds vraagtekens kan stellen bij de uitvoerbaarheid. Zoals hoe in godsnaam je genoeg mensen vind die bereid zijn om part-time tussen 2 en 6 wijken voor te bereiden, genoeg depots en genoeg ruimte vind voor deze CVL's.
Buiten dat zijn er zoveel manieren om mensen weg te krijgen zonder te ze ontslaan. Laten rijden vanuit Leeuwarden naar Zwolle bijvoorbeeld, In gebroken diensten werken van 6 smorgens tot tot 7 savonds, elke dag een andere stad, verlofuren constant weigeren, etc etc.
Nu kan er nog een vuist worden gemaakt.
Hoe je het ook wendt of keert, er moeten er nog steeds 11.000 mensen uit. Hoe lager het aantal gedwongen ontslagen, des te meer mensen het bedrijf vrijwillig zullen moeten verlaten, bijv. via Mobility. Dus die toezeggingen tav gedwongen ontslagen zijn niet zoveel waard.

Bovendien: wie houdt er bij hoeveel mensen er al vertrokken zijn? Op mijn kantoor is er tegenwoordig iedere week wel een keer gebak in de kantine om het vertrek van een fulltimer te vieren, maar het aantal mensen wat moet vertrekken blijft op hetzelfde getal staan.
pi_89656225
De RVS schaal van vorig jaar doet dienst als slaschaal hier
En een enkele keer als hondendrinkbak als mijn ouders op bezoek zijn met de hond
pi_89656310
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe je het ook wendt of keert, er moeten er nog steeds 11.000 mensen uit. Hoe lager het aantal gedwongen ontslagen, des te meer mensen het bedrijf vrijwillig zullen moeten verlaten, bijv. via Mobility. Dus die toezeggingen tav gedwongen ontslagen zijn niet zoveel waard.

Bovendien: wie houdt er bij hoeveel mensen er al vertrokken zijn? Op mijn kantoor is er tegenwoordig iedere week wel een keer gebak in de kantine om het vertrek van een fulltimer te vieren, maar het aantal mensen wat moet vertrekken blijft op hetzelfde getal staan.
Dat dus ook, Je loopt het risico er na een jaar uit te liggen via TNT Mobility , maar dat geld dan bij TNT Post weer als "geen ontslag" en ondertussen is er nog steeds een gierend tekort aan bezorgers
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:08:54 #169
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89657345
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:52 schreef carboni het volgende:

[..]

Dat dus ook, Je loopt het risico er na een jaar uit te liggen via TNT Mobility , maar dat geld dan bij TNT Post weer als "geen ontslag" en ondertussen is er nog steeds een gierend tekort aan bezorgers
Ik kan het model van TNT Post met al die hubs e.d. wel begrijpen, maar het is praktisch gezien gewoon niet uitvoerbaar. Daarnaast is het menselijkerwijs ook niet een juiste oplossing, mensen die 10tallen jaren voor je bedrijf hebben gewerkt op deze manier eruit trappen, dat wens je toch niemand toe...

Het is en blijft een goed voorbeeld van een tekentafelidee die door mensen is bedacht die de hele dag in een kantoor zitten en totaal geen inzicht hebben op hoe het er in de praktijk daadwerkelijk aan toe gaat...
Nothing is what it seems
pi_89667588
Ik moet vanavond gewoon route rijden! Joepie! Misschien kan ik zelfs wel een extra ritje naar Zwolle lospeuteren! Scheit aan besmet werk, door die stakers eindig ik deze maand hoogstwaarschijnlijk in het rood!
  woensdag 8 december 2010 @ 10:58:24 #171
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89668163
Ik heb vandaag 2 wijken om te lopen, beiden veel dunne post.
pi_89671010
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:40 schreef rub3n het volgende:
Ik moet vanavond gewoon route rijden! Joepie! Misschien kan ik zelfs wel een extra ritje naar Zwolle lospeuteren! Scheit aan besmet werk, door die stakers eindig ik deze maand hoogstwaarschijnlijk in het rood!
Ik kan meeleven met mensen die echt niet zonder het loon kunnen. geen lid van een bond zijn, omdat ze niet zoveel uren maken of flexwerker zijn.
Echter vind ik dat je respect moet hebben voor diegene die wel staken en dus geen extra werk moet gaan doen wat je normaal ook niet doet.
das alleen mijn mening ;)
pi_89673104
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:09 schreef tntster het volgende:

[..]

Ik kan meeleven met mensen die echt niet zonder het loon kunnen. geen lid van een bond zijn, omdat ze niet zoveel uren maken of flexwerker zijn.
Echter vind ik dat je respect moet hebben voor diegene die wel staken en dus geen extra werk moet gaan doen wat je normaal ook niet doet.
Ik zou mijn eigen uren toch net wat belangrijker vinden :)
pi_89673500
Het is dat ik met verlof ben,maar anders had ik ook gewoon gaan werken hoor.
Dit is gewoon mijn werk en zaterdag en deeltijdwerkers worden altijd opzij geschoven door de fulltimers en zijn zelf nooit solidair.
Moeten ze nou niet gaan piepen over anderen.
pi_89673530
quote:

[..]

helemaal mee eens. Ik baal ook, want ik werk veel minder met die stakingen. Ik ga echter geen werk doen wat door een collega die staakt vrij is gekomen..
pi_89674166
quote:

[..]

Ik heb hele fijne collega's, maar het is even iets genuanceerder. Ik ben al flink wat uurtjes mis gelopen dankzijn die staking.
Daarnaast zitten wij op zaterdag met de gebakken peren.
pi_89674301
Mijn kerstvakantie (studeerperiode) is al begonnen dus ik ga morgen en overmorgen gewoon vol aan de slag bij tnt :)

(zaterdag 11 uur + maandag 7 uur + dinsdag 10 uur gewerkt voor een zaterdag besteller dus het kan niet als besmet werk worden gezien vind ik)
pi_89674306
De stakers helpen misschien wel een aantal collega's toch hun baan te behouden zodat zij niet de rest van hun leven in het rood hoeven te staan. Ik vind het nogal egoïstisch hoe jij het brengt. Realiseer je maar goed dat jouw baantje (en de mijne) is gecreëerd om zo fulltimers buiten te kunnen zetten.
En ja, zaterdag zal het weer erg druk zijn, maar hoezo zitten 'wij' met de gebakken peren? Je kan niet harder werken, dan hard. Doe gewoon je best, meer is niet nodig.
pi_89674722
De rest van hun leven nog wel :')
pi_89676453
Ach, je weet best wat ik bedoel. Ik vind het gewoon egoïstisch om zo te denken. Kansen genoeg voor ons 'jongelui'. Terwijl collega's die in de 50 zijn echt niet zoveel kansen meer hebben om nog een dergelijk inkomen te krijgen en misschien niet eens een baan, zodat zij hun huis moeten gaan opeten en in de bijstand terecht komen. Ik vind het niet zo ondenkbaar hoor.
pi_89677143
Ach zolang mijn 50-jarige collega's die inderdaad met het vooruitzicht zitten dat ze straks hun hypotheek niet meer op kunnen brengen tegen mij zeggen dat ik juist nu lekker kan werken.

Er zijn hier zelfs mensen die eigenlijk niet persé willen staken, maar dat doen zodat TNT "die jongelui" lekker moet betalen. En zij wel betaald worden door de vakbond.

Het is voor jullie lastig beoordelen of ik egoïstisch ben of denk.

En daarnaast voer ik geen werkzaamheden uit die ik anders niet zou doen. Ik heb gewoon mijn vaste dienst, en naar Zwolle rijden (wat ik eerder noemde als besmet werk) doe ik wel vaker, dus is eigenlijk geen besmet werk.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:53:42 #182
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89677326
Al deed je wel meer, laat iedereen lekker z'n eigen keuze maken zeg.
We hebben niet allemaal dezelfde functie, cao, vakbond, financiën en thuissituatie en hebben allemaal weer een andere reden om wel/niet te werken.
pi_89677602
Ik vind ook dat mensen vrij zijn om hun eigen keuze te maken (voor zover dingen toegestaan zijn, uiteraard ;)).

Begrijp het best van rub3n, ik zou er in die situatie denk ik ook alles aan doen om te voorkomen dat ik in het rood kom. Met andermans bankrekening heb ik, hoe egoistisch dat ook mag klinken, niets te maken. Met mijn eigen uiteraard wel. Als je rekent op inkomsten omdat je normaal gesproken veel extra kan werken, vind ik deze situatie niet zo vreemd. Sowieso lopen er inderdaad mensen een hoop uren mis, en ik kan me voorstellen dat men dat zat wordt. Uiteindelijk denkt men in dit soort situaties meestal als eerste aan zijn of haar eigen belang, en dat vind ik niet meer dan logisch. Solidair zijn, okee, maar het houdt voor velen toch ergens op.

Wat er verder geschreven wordt over de collega's klopt natuurlijk wel, die zullen na een ontslag moeilijk meer aan de bak komen. En ja die moeten er een gezin van onderhouden, en de meeste bezorgers en zaterdagkrachten niet. En ja dat is ook klote! Dat begrijp ik allemaal, ik snap ook waarom ze staken. Maar, ik heb dus wel begrip voor de andere kant van het verhaal.

Samengevat, iedereen moet gewoon doen wat hem/haar het beste lijkt, denk ik. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door VixenFromHell op 09-12-2010 02:00:22 (omdat het blijkbaar nodig is...) ]
pi_89677974
Natuurlijk ben je vrij om je eigen keuzes te maken, daar gaat het ook eigenlijk helemaal niet om, maar de opmerking; "Scheit aan besmet werk, door die stakers eindig ik deze maand hoogstwaarschijnlijk in het rood! " vind ik nogal respectloos naar de stakers.
En hoewel ik best begrijp dat het vervelend is om geld mis te lopen vond ik de opmerkingen juist niet passen bij het respecteren van ieders keuze.
pi_89679750
Dat "scheit aan besmet werk" was misschien een beetje te ongenuanceerd.

Ik dupeer mijn collega's niet met dat "besmet werk" dat de bonden het niet zo leuk vinden kan mij dan enigszins een zorg zijn. Zolang mijn collega's het prima vinden (of zelfs aanmoedigen) ga ik lekker mijn gang! :)
pi_89680252
Ik had ook extra gewerkt als ik nu gewoon thuis was, zit helaas doordeweeks op 2 uur reizen van het depot af :P
  woensdag 8 december 2010 @ 16:03:07 #187
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89680532
Een paar uurtjes sorteren oid vind ik nog wel kunnen, zijn de meeste voltijdsmedewerkers zelfs wel blij mee denk ik. Daarnaast werk ik over het algemeen extra, dus dan is het niet echt een probleem als je dan gewoon je eigen dienst draait, lijkt me. Moet morgen samen met een collega alle rouwkaarten die voor ons vbg bestemd zijn bezorgen, zal een hele klus worden. De vorige keer was ik in m'n eentje 180km. onderweg, en dan waren er ook nog eens weinig rouwkaarten. Gelukkig heb ik google maps op m'n gsm. _O-
Nothing is what it seems
pi_89681085
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:03 schreef Viper86 het volgende:
Een paar uurtjes sorteren oid vind ik nog wel kunnen, zijn de meeste voltijdsmedewerkers zelfs wel blij mee denk ik. Daarnaast werk ik over het algemeen extra, dus dan is het niet echt een probleem als je dan gewoon je eigen dienst draait, lijkt me. Moet morgen samen met een collega alle rouwkaarten die voor ons vbg bestemd zijn bezorgen, zal een hele klus worden. De vorige keer was ik in m'n eentje 180km. onderweg, en dan waren er ook nog eens weinig rouwkaarten. Gelukkig heb ik google maps op m'n gsm. _O-
Dat zijn wel de leuke dienstjes :)
  woensdag 8 december 2010 @ 18:03:45 #189
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89685837
Ach, morgen doe ik ook een wijk extra die anders blijft staan en zich maar opstapelt, men had er dinsdag al niemand voor (ziekte) en vandaag was dat niet anders, vermoedelijk is dat probleem en morgen ook nog steeds. :P
pi_89698840
Vixenfromhell, ik heb een zaterdagcontract en mijn salaris hebben we toch echt nodig om eten en kleren voor ons kindje te kopen hoor.
Voor veel postbezorgers geld dit ook. Denk even na voor je zoiets zegt als alleen fulltimers moeten hun gezin onderhouden.
Heb ook niet teveel medelijden met de fulltimers,tot zes jaar terug was postbode zijn echt een luizenbaan en het salaris was zo goed dat veel partners niet hoefden te werken.
Natuurlijk is het vervelend dat ze misschien minder gaan verdienen en deeltijd moeten werken,maar kijk goed om je heen,duizenden mensen werken op die manier en die redden het ook.
pi_89702225
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:22 schreef Troeta het volgende:
Vixenfromhell, ik heb een zaterdagcontract en mijn salaris hebben we toch echt nodig om eten en kleren voor ons kindje te kopen hoor.
Voor veel postbezorgers geld dit ook. Denk even na voor je zoiets zegt als alleen fulltimers moeten hun gezin onderhouden.
Heb ook niet teveel medelijden met de fulltimers,tot zes jaar terug was postbode zijn echt een luizenbaan en het salaris was zo goed dat veel partners niet hoefden te werken.
Natuurlijk is het vervelend dat ze misschien minder gaan verdienen en deeltijd moeten werken,maar kijk goed om je heen,duizenden mensen werken op die manier en die redden het ook.
Zij is ook wij zaterdagwerkers hoor. Sterker nog wij zaterdagwerkers gaan nog veel harder genaaid worden. Zij krijgen nog een mooie afkoopsom, bij ons, word gewoon ons contract niet verlengd. Als zaterdagwerker kan je dan alleen nog maar de werkzaamheden van postbezorger doen. En dit al binnen nu en 2 jaar.
Heck, zelfs postbezorgers zullen er achteruit op gaan met het piekdaldagensysteem waar ze al met gekke ideeen zijn gekomen als 3 bundels (hah, 24 uur, 48 uur) en het postvest. Overigens is het min of meer een zekerheid dat postbezorgers de volgende zijn die vervangen moeten worden voor goedkopere krachten.

[ Bericht 5% gewijzigd door carboni op 08-12-2010 23:35:29 ]
pi_89705436
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:28 schreef carboni het volgende:

[..]

Zij is ook wij zaterdagwerkers hoor. Sterker nog wij zaterdagwerkers gaan nog veel harder genaaid worden. Zij krijgen nog een mooie afkoopsom, bij ons, word gewoon ons contract niet verlengd. Als zaterdagwerker kan je dan alleen nog maar de werkzaamheden van postbezorger doen. En dit al binnen nu en 2 jaar.
Heck, zelfs postbezorgers zullen er achteruit op gaan met het piekdaldagensysteem waar ze al met gekke ideeen zijn gekomen als 3 bundels (hah, 24 uur, 48 uur) en het postvest. Overigens is het min of meer een zekerheid dat postbezorgers de volgende zijn die vervangen moeten worden voor goedkopere krachten.
Gelukkig heb ik een contract voor onbepaalde tijd, als zaterdagwerker
lama
pi_89705468
Ze zijn er weer hoor:

Er lagen voor de postbezorgers ook hele dozen met rubbers/spijkers voor onder de schoenen klaar.
pi_89705521
Van die sneeuwkettingen voor de schoenen? :9 Lijken me best handige dingen, zeker in mijn vaste wijk die niet gestrooid wordt.
  donderdag 9 december 2010 @ 10:21:34 #195
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89710066
Ik loop alweer een aantal dagen op die dingen van de ANWB, echt een uitkomst. _O_
Edit: En dan ga ik 3 minuten later gigantisch op m'n plaat met de hond uitlaten. ;( _O-

[ Bericht 44% gewijzigd door Lastpost op 09-12-2010 10:29:11 ]
pi_89710912
Ons kantoor krijgt ook de zogehete "snowsteps" . levertijd eind december :)
  donderdag 9 december 2010 @ 12:01:57 #197
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89713247
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:50 schreef tntster het volgende:
Ons kantoor krijgt ook de zogehete "snowsteps" . levertijd eind december :)
Wij ook. :)
Nothing is what it seems
pi_89713790
Hierover trouwens niets te merken van de staking. Iedereen is gewoon aan het werk en er blijft niets liggen
pi_89715759
Hier waren tot nu toe alle postbezorgers wijken weggebracht. Morgen beginnen we weer met het opstarten van de autodiensten. :) Morgen heb ik een autodienstje plus morgen geen rode bakjes post mee. Zal wel opgevangen door reclame, pakketjes en tijdschriften.
  donderdag 9 december 2010 @ 13:23:10 #200
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89716163
Hier blijven er dagelijks zo'n 5 tot 9 wijken staan, ze verwachten het pas weggewerkt te hebben eind december, begin januari. :o
pi_89716829
Pff, ik moest vandaag bellen of ik zaterdag nog vrij zou kunnen krijgen. Nemen beide teamcoaches niet op, aargh
pi_89716838
Kut. Das ook balen he.
Werk je bij de TNT, heb je je zending nog niet eerder in huis :P

Een aangetekende zending voor jezelf waar je al een tijdje op wacht wordt natuurlijk nét bezorgd als ik niet thuis ben.... bel ik de TC op als ze hem niet ff kunnen meegeven straks bij tassen ophalen hier bij het depot.. nee kan niet...

Ach ja, morgen dan maar ophalen bij supermarkt...
pi_89717267
Volgens mij valt deze staking erg mee. Ik kreeg niet eens de optie om vrij te nemen (bij de andere stakingen wel).
pi_89720924
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:41 schreef Deezertje het volgende:
Kut. Das ook balen he.
Werk je bij de TNT, heb je je zending nog niet eerder in huis :P

Een aangetekende zending voor jezelf waar je al een tijdje op wacht wordt natuurlijk nét bezorgd als ik niet thuis ben.... bel ik de TC op als ze hem niet ff kunnen meegeven straks bij tassen ophalen hier bij het depot.. nee kan niet...

Ach ja, morgen dan maar ophalen bij supermarkt...
Nah dat begrijp ik wel, tassen ophalen is na 1700 en dan is de bupo/vimmer/etc die de agt's afhandeld al weg en de adminstratie afgehandeld.
Zowiezo heeft de postbode waarschijnlijk die dingen al naar de supermarkt gebracht dus je kan gewoon langsgaan. Die regel op de kennisgeving is gewoon indekking dat niet iedereen direct naar de supermarkt gaat.

Geloof dat de staking hier wel een succes is. Heb vandaag en gister al geen post gehad terwijl ze de postbezorger wel hebben moeten betalen om HAH folders rond te brengen.
Mooi hebben we misschien niet 3x hah zaterdag maar gewoon "maar" 2x
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 december 2010 @ 15:08:07 #205
Maffe Fries
pi_89721008
Aangetekenden die niet worden bezorgd moeten eerst nog weer via de kooi. Ze worden de volgende dag pas naar het ophaalpunt gebracht.
pi_89721058
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
Aangetekenden die niet worden bezorgd moeten eerst nog weer via de kooi. Ze worden de volgende dag pas naar het ophaalpunt gebracht.
Ah bij ons moeten we ze altijd zelf naar het servicepunt brengen. Dacht dat dat standaardbeleid was.
pi_89722502
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:23 schreef Lastpost het volgende:
Hier blijven er dagelijks zo'n 5 tot 9 wijken staan, ze verwachten het pas weggewerkt te hebben eind december, begin januari. :o
:o :o Ik kan me daar echt niets bij indenken (werk zelf op een klein kantoor en als er 1 wijkje per maand blijft liggen is dat al enorm veel).
pi_89722629
Dat is wel extreem ja, hier zijn in de zomer wel regelmatig 2-3 wijken blijven staan maar de afgelopen maanden is het redelijk goed gegaan al kan je het nooit overzien dankzij dat depot systeem waar een wijk makkelijk 1+ dag blijven staan zonder dat er een haan naar kraait.

Hoeveel wijken zijn er in totaal dan?
pi_89722648
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:22 schreef Troeta het volgende:
Dat klopt niet helemaal hoor, wat je beweert. Ik ben bijna 13 jaar postbode, en de tijd dat het een "luizenbaan" was dateert van veel langer geleden, toen we nog ambtenaren waren.

Dat de postbodes misschien in deeltijd moeten gaan werken is niet waar. Vele duizenden postbodes en sorteerders hangt ontslag boven het hoofd, geen contractverkleining maar ontslag! En aangezien veel postbodes al 50+ zijn (en over het algemeen laaggeschoold) zal een groot deel van hun nooit meer werk vinden. Dus dat is eerst WW en dan bijstand (maar wel eerst je huis opeten). Mensen die vaak al ruim 30 jaar bij dit bedrijf werkzaam zijn, maar nu de straat op worden geschopt omdat er zogenaamd minder werk is. Ondertussen worden de postbezorgers met honderden tegelijk binnengehaald en struikel je over de uitzendkrachten. Dus dan is er ineens wel werk.
pi_89722733
Ach het is duidelijk dat de maatschappelijke trend is om net als Amerika 2-3 baantjes te moeten doen om uberhaupt eten op de plank te krijgen, geen goede ontwikkeling. Terug naar de jaren 30 van de vorige eeuw.
  donderdag 9 december 2010 @ 15:52:42 #211
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89722982
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:09 schreef carboni het volgende:

[..]

Ah bij ons moeten we ze altijd zelf naar het servicepunt brengen. Dacht dat dat standaardbeleid was.
Wij moeten ze ook altijd in een rood bakje in de kooi leggen. Anders zou ik vele kilometers moeten omrijden om bij het servicepunt te komen.
Nothing is what it seems
pi_89724881
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:52 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Wij moeten ze ook altijd in een rood bakje in de kooi leggen. Anders zou ik vele kilometers moeten omrijden om bij het servicepunt te komen.
Bij ons liggen de servicepunten redelijk in de buurt van de route, sterker nog 3 van de 7 servicepunten zitten op 100 meter van het vbg Waarschijnlijk omdat er ook geen dorpen in mijn vbg zitten.
  donderdag 9 december 2010 @ 17:17:43 #213
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89726499
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:35 schreef carboni het volgende:

[..]

Bij ons liggen de servicepunten redelijk in de buurt van de route, sterker nog 3 van de 7 servicepunten zitten op 100 meter van het vbg Waarschijnlijk omdat er ook geen dorpen in mijn vbg zitten.
Dat maakt inderdaad wel verschil. Het verste servicepunt is zo'n 40 km. van onze vestiging. De gemiddelde buitenwijk bedraagt dan vaak ook zo'n 80 tot 100 km. :)
Nothing is what it seems
pi_89726910
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:17 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Dat maakt inderdaad wel verschil. Het verste servicepunt is zo'n 40 km. van onze vestiging. De gemiddelde buitenwijk bedraagt dan vaak ook zo'n 80 tot 100 km. :)
Lelystad is wel de grootste gemeente/vbg als je het IJsselmeer/Markermeer meerekent. De sluis op grens Enkhuizen/Lelystad word vanaf Lelystad bezorgd :') Geloof dat ze daar nu nog maar max 3 dagen per week bezorgen want het is een hele afstand.http://maps.google.com/ma(...)dr=Zijlweg,+Lelystad
  donderdag 9 december 2010 @ 17:42:49 #215
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89727346
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:29 schreef carboni het volgende:

[..]

Lelystad is wel de grootste gemeente/vbg als je het IJsselmeer/Markermeer meerekent. De sluis op grens Enkhuizen/Lelystad word vanaf Lelystad bezorgd :') Geloof dat ze daar nu nog maar max 3 dagen per week bezorgen want het is een hele afstand.http://maps.google.com/ma(...)dr=Zijlweg,+Lelystad
Wij ook wel denk ik als je de waddenzee en het ijsselmeer meerekent. We moeten onder andere naar het monument op de afsluitdijk. :) Echter is het een zeer dun bevolkt gebied, dus uiteindelijk niet heel veel afgiftepunten.. :P
Nothing is what it seems
pi_89727521
Echter niks is zo baas als die postbode in de Biesbosch

http://www.trouw.nl/krant(...)in_de_Biesbosch.html
Deze gast bezorgt soms in de winter op schaatsen

Vraag me af of er een boco zit in die boot
  donderdag 9 december 2010 @ 18:10:28 #217
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89728371
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:43 schreef sk888er het volgende:

[..]

:o :o Ik kan me daar echt niets bij indenken (werk zelf op een klein kantoor en als er 1 wijkje per maand blijft liggen is dat al enorm veel).
Wij zitten ook op een klein kantoor, er lopen nu maar 3 postbodes rond + de teamchef en de rest zijn jongens en meiden die je normaal enkel op de zaterdag ziet en postbezorgers.
Ik geloof dat wij in onze regio zo'n 40 a 45 (veelal relatief kleine) wijken hebben.
Normaliter (zonder staking) gaat alles prima trouwens en de vorige stakingen hebben weinig in de war geschopt, maar ditmaal is het echt een chaos.
pi_89731388
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:47 schreef carboni het volgende:
Echter niks is zo baas als die postbode in de Biesbosch
[ afbeelding ]
http://www.trouw.nl/krant(...)in_de_Biesbosch.html
Deze gast bezorgt soms in de winter op schaatsen

Vraag me af of er een boco zit in die boot
lijkt me vet hoor!
Behalve 's winters! :P
pi_89735746
Zeg, die trackntrace afmetingen zijn toch niet in centimers he :+
quote:
Afmeting (lxbxh): 295x220x185
Anders maak ik geen vriendjes met mijn bezorger.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 december 2010 @ 20:53:42 #220
Maffe Fries
pi_89735851
het zijn meters of als het uitkomt micrometers
pi_89735889
2 rollen radiatorfolie van 500x50cm met 2x 10 meter tape in een doosje van 29x22x19cm, dat zal het ook niet zijn :P
Ik ben benieuwd morgen.
pi_89736002
Schijnt dat de actie grimmiger word en SCb Zwolle geblokkeerd is.
pi_89742491
Hier hebben ze de hele week gewoon post bezorgd zei m'n moeder (Zuid-Holland dus). Beter :P Scheelt zaterdag weer O-)
pi_89755081
Volgens mij is bij mij in de gemeente alleen de kerstpost bezorgt. postbode had vrijwel nix in de hand.
Bij ons op kantoor is vermoed ik vrijwel alles blijven liggen, was de vorige keer ook zo.
Misschien nu niet i.v.m. extra kersthulpjes :)
pi_89755606
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:56 schreef carboni het volgende:
Schijnt dat de actie grimmiger word en SCb Zwolle geblokkeerd is.
En dat houdt voor morgen in...?
pi_89755745
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:17 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

En dat houdt voor morgen in...?
Vrachtwagens zijn uiteindelijk wel doorgelaten maar wel dikke file + vertraging. Wat betekend meer procesverstoring cq minder post gesorteerd voor zaterdag. Aan de andere kant staat er al zoveel verzuip in de SCb's dat er voorlopig geen vrachtwagens meer hoeven aan te voeren, hoorde van onze chauffeur dat bij de vorige staking het 6 dagen heeft geduurd om alleen al het verzuip van de shuttle tussen SCb en pakketensorteercentrum weg te werken.
Maar reken er maar op dat er nu zo'n verzuip is dat er pas januari geen verzuip meer is oftewel drukke dagen tot over KNJ heen.

[ Bericht 13% gewijzigd door carboni op 10-12-2010 11:54:57 ]
pi_89760303
Hmm, nu maar snel nog even mailen dat ik morgen niet meer dan 4 uur wil lopen buiten, voor ik ingepland ben en er niks meer geregeld kan worden.
pi_89765220
morgen gelukkig maar één uitvoering, ben benieuwd hoe druk het gaat worden :)
pi_89766255
ik heb lekker gewerkt vandaag en we hebben in ons team alles weggekregen (wat op onze vestiging een uitzondering was geloof ik). Had 2 kleine wijkjes, totaal iets meer dan 1,5 uur :) Morgen waars. opleiding voor een industriewijk met de auto..
pi_89767252
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:42 schreef sbientje het volgende:
ik heb lekker gewerkt vandaag en we hebben in ons team alles weggekregen (wat op onze vestiging een uitzondering was geloof ik). Had 2 kleine wijkjes, totaal iets meer dan 1,5 uur :) Morgen waars. opleiding voor een industriewijk met de auto..
Lekker, autootje en met zijn tweeën :)
Ik zal het morgen wel druk krijgen met het bundelzakken rijden :')
  Redactie Frontpage vrijdag 10 december 2010 @ 16:34:08 #231
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_89768414
Als ik dit lees ben ik blij dat ik niet meer op zaterdag met de post hoef rond te lopen...

Succes allemaal komende weken :)
pi_89768913
de KNJ wordt echt klote dit jaar vrees ik..

en waarom worden die kleine kutkaartjes niet gewoon afgestraft
er is een minimaal formaat toch? Niemand die daar op let en die kaartjes worden maar kleiner, zo onhandig!
pi_89769809
Ik ben sinds deze week aan de slag als decemberkracht. Tot nu toe bevalt het me best prima :) 's Ochtends ingooien en zetten waar nodig, daarna heb ik een eigen wijk die ik loop. Zeker met dit weer is dat goed te doen!

En die kleine kaartjes zouden inderdaad verboden moeten worden :P Het werkt gewoon voor geen meter. En van die achterlijke kleine pakjes, vandaag had ik er een aantal van Bolletje :N
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 december 2010 @ 17:41:02 #234
Maffe Fries
pi_89770950
Van dinsdagavond tot woensdagavond wordt er weer gestaakt
pi_89771169
Hier bij ons staakten maar zo'n 7 collega's in ons team, dus grotendeels normale diensten gedraaid.
lama
pi_89771185
Ik dacht dat TNT hier vandaag bezorgd had: rekeningafschrift ING, brief van de belastingdienst en iets van de postcodeloterij....maar was allemaal via Sandd ;(
pi_89771463
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:47 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ik dacht dat TNT hier vandaag bezorgd had: rekeningafschrift ING, brief van de belastingdienst en iets van de postcodeloterij....maar was allemaal via Sandd ;(
dat is gek, want ik had ook de belastingdienst en afschriften mee.. wat gek dat de helft via Sandd gaat? :?
pi_89771706
Ik krijg ING bezorgd van SANDD, maar bezorg het zelf ook als TNT'er. Zal wel half/half gaan.
pi_89771975
Huilies op de fp :')
pi_89771995
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:03 schreef Cerbie het volgende:
Ik krijg ING bezorgd van SANDD, maar bezorg het zelf ook als TNT'er. Zal wel half/half gaan.
maar de belastingdienst zit toch helemaal bij TNT nog?
pi_89772012
Ik mag hopen van wel. Wil geen blauwe enveloppen uit de sneeuw vissen dit jaar.
pi_89772790
De verschillen tussen DHL en TNT zijn toch wel erg groot, zag ik net weer. Las op een ander forum dat iemand de post van dinsdag vandaag nog gedeeltelijk bezorgd had, en de rest weer mee naar huis nam. Als ik een bedrijf had, zou ik never voor DHL oid kiezen. Ik vind dat dan echt veel te lang duren :o
pi_89775953
:') De pakketbezorger belt nét aan. Wat is dat nou weer voor tijd als je al vanaf 9 uur 's ochtends op chauffeur is onderweg staat.
pi_89775978
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:43 schreef Cerbie het volgende:
:') De pakketbezorger belt nét aan. Wat is dat nou weer voor tijd als je al vanaf 9 uur 's ochtends op chauffeur is onderweg staat.
drukke tijden :D :D
pi_89776074
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:43 schreef Cerbie het volgende:
Veel chauffeurs doen volgens mij 's ochtends vroeg vooral bedrijven en 's avonds pas de woonwijken, meer kans dat die mensen dan thuis zijn.
lama
pi_89776077
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:37 schreef VixenFromHell het volgende:
De verschillen tussen DHL en TNT zijn toch wel erg groot, zag ik net weer. Las op een ander forum dat iemand de post van dinsdag vandaag nog gedeeltelijk bezorgd had, en de rest weer mee naar huis nam. Als ik een bedrijf had, zou ik never voor DHL oid kiezen. Ik vind dat dan echt veel te lang duren :o
Ze krijgen het gewoon ook thuis en moeten thuis bezorgen. Neefje is bij Sandd gaan werken (toen ik het hoordde raadde ik het ook meteen af). Je moet wel alle Veronicagidsen op dinsdag bezorgen ofzo maar de controle zaal wel nog minder zijn dan TNT oftewel niks en half reageren op klachten.
Belastingdienst/SVB en andere overheidsdiensten gebruiken al voor 24+ uurs post Sandd. Geloof niet dat het een success is, ben al eens aangesproken door een klant die van vakantie terugkwam en 2 SVB brieven in de oudpapiercontainer aantrof.

Pakketbezorgers mogen tot 2100 bezorgen.

Overigens hoordde ik van een collega die een haalrit deed vanmiddag dat ze de postbezorgerswijken hebben weggebracht maar dat alle postbodewijken + alle machinepost van 3 dagen er nog staan. Schijnt tot het plafond te staan en extreem veel machinepost.
Oftewel dat word vervelen en op de machine staan want die postbezorgerswijken staan veelal vroeg in de dienst.
pi_89776126
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:46 schreef lbeew het volgende:

[..]

Veel chauffeurs doen volgens mij 's ochtends vroeg vooral bedrijven en 's avonds pas de woonwijken, meer kans dat die mensen dan thuis zijn.
Bij mijn ouders en in mijn oude studentenhuis kwamen ze altijd 's middags. Ben er eigenlijk wel blij mee, maar ik had nu net vandaag vrij om het spul uit te proberen :P
pi_89776179
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Bij mijn ouders en in mijn oude studentenhuis kwamen ze altijd 's middags. Ben er eigenlijk wel blij mee, maar ik had nu net vandaag vrij om het spul uit te proberen :P
Word vriendjes met de bezorger en vraag zijn 06. Die gasten zijn vaak erg makkelijk als ze iets kunnen afleveren.
pi_89776296
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:48 schreef carboni het volgende:

[..]

Word vriendjes met de bezorger en vraag zijn 06. Die gasten zijn vaak erg makkelijk als ze iets kunnen afleveren.
Nah dit was alweer een ander, de vorige was véél vriendelijker. Bij de bezorger bij mijn ouders wel gedaan.

Dit gebouw is sowieso bezorger-hel, de deurbellen zitten per gang (appartementen dan wel gedeelde gangen) aan het begin. Onze deurbel zit op de begane grond, die van de bovenburen een verdieping hoger _O- Hij was ook al druk briefjes aan het schrijven bij de bussen.
pi_89776314
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:48 schreef carboni het volgende:

[..]

Hier hebben praktisch al onze pakketbezorgers een stempel met hun naam+mobiele telefoonnr erop.
lama
pi_89776391
Overigens is er aanstaande woensdag weer een 24uurs staking en gaat BVPP misschien weer meedoen.
pi_89786106
Yes, morgen een buitenwijk. Sowieso brommer, geen sneeuw, oftewel: Stuk chiller dan vorige week :P
pi_89793112
Ik ga maar eens slapen! Morgen om 9:00 beginnen! (wijk voorbereiden plus eigen buitenwijk voorbereiden/wegbrengen)

Ik hoop op evenveel hulp als vorige keer na de staking! Toen was ik eerder weg dan normaal!
pi_89794426
Ik hoop dat ik vandaag maar voor het donker thuis ben :s)

Ben benieuwd :P
pi_89795794
Hm, post komt pas om 1 uur ipv 11. Dat belooft weinig goeds :P gelukkig 1 wijk nu, dus dat geeft dan niet zo veel :)

En toen werd het 14.00 :')

[ Bericht 17% gewijzigd door VixenFromHell op 11-12-2010 12:46:36 ]
pi_89803600
Hmm, lange dag vandaag, twee grote wijken moeten lopen uiteindelijk. Twee vaste medewerkers waren "ziek", was nogal dubieus onder de omstandigheden :')
pi_89805233
De buit van vandaag: 8 tassen, 2x HAH en leuke DJOSER gidsen die nét niet door de brievenbussen passen en niet dubbel te vouwen zijn..... :( (heb er stiekem één voor de deur gezet bij iemand.... (wel droog)

Overigens was dit nog lang niet alle 'achterblijvende' post van de staking hier hoor... dus wordt nog leuk volgende week.

In ieder geval.... volgende week de laatste zaterdag van het jaar werken! (die 2 daarop zijn nationale en dus betaalde feestdagen! :D)

Heb mijn kerstpakket overigens alweer gehad, en jawel wéér een kookboek, deeltje 4... + een kaart van meneer Bakker die ik helemaal niet wil hebben van hem!! :(
pi_89805610
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:11 schreef Deezertje het volgende:
De buit van vandaag: 8 tassen, 2x HAH en leuke DJOSER gidsen die nét niet door de brievenbussen passen en niet dubbel te vouwen zijn..... :( (heb er stiekem één voor de deur gezet bij iemand.... (wel droog)

Overigens was dit nog lang niet alle 'achterblijvende' post van de staking hier hoor... dus wordt nog leuk volgende week.

In ieder geval.... volgende week de laatste zaterdag van het jaar werken! (die 2 daarop zijn nationale en dus betaalde feestdagen! :D)

Heb mijn kerstpakket overigens alweer gehad, en jawel wéér een kookboek, deeltje 4... + een kaart van meneer Bakker die ik helemaal niet wil hebben van hem!! :(
Ik verwacht komende week nog veel meer stakingspost. Die 8 tassen van jou was idd hooguit alle post van de afgelopen dagen die (a) het bestelkantoor bereikt heeft, en (b) die daar ook al op wijk was gesorteerd. Op de sorteercentra staat ongetwijfeld nog veel meer, want de afgelopen dagen zaten die rode bakjes ook niet echt vol.

De kunst met die Djoser-gidsen is om ze een beetje te golven ~ (zo ongeveer). Dan passen ze meestal netaan.

Kan die kaart van Peter Bakker niet retour gezonden worden? Geweigerd door ontvanger? (Liefst ongefrankeerd). Vermeld trouwens gerust wat er nog meer in het pakket zit (wel graag in spoilertags), scheelt weer een teleurstelling.
pi_89806072
Hier viel het wel mee kwa post, had alleen wel 2 HAH van de C1000
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
  zaterdag 11 december 2010 @ 16:55:02 #260
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89806411
Pakketinhoud:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89807054
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:55 schreef Lastpost het volgende:
Pakketinhoud:
SPOILER
:')

Of is dit ook een spoiler? Obviously not... :+
pi_89807074
Lekker wat uurtjes kunnen maken vandaag *O* *O*
pi_89807150
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:16 schreef Jesse_ het volgende:
Lekker wat uurtjes kunnen maken vandaag *O* *O*
Ik ook, van 08:30 tot 17:00 krijg ik betaald, omgerekend net iets meer dan 80 euro :P

Maar verder een ellendige dag, gigantisch veel post, 3 HaH, veel pakjes, kutweer en een van de grootste wijken hier. En het mooie is dat ik als ik klaar ben, dan nog 20 minuten naar huis mag fietsen, omdat die wijk precies aan de andere kant van de stad is :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2010 @ 17:37:35 #264
Maffe Fries
pi_89807651
Had vandaag 5 tassen post en 3 tassen HAH weg te werken. Maandag de tijden maar ff doorbellen, want buiten tijd ben ik hierdoor wel gegaan.
pi_89807663
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:18 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik ook, van 08:30 tot 17:00 krijg ik betaald, omgerekend net iets meer dan 80 euro :P

Maar verder een ellendige dag, gigantisch veel post, 3 HaH, veel pakjes, kutweer en een van de grootste wijken hier. En het mooie is dat ik als ik klaar ben, dan nog 20 minuten naar huis mag fietsen, omdat die wijk precies aan de andere kant van de stad is :')
Ik heb nog een uurtje meer gepakt en een relaxed autodienstje :s)
pi_89807838
quote:
Pakketinhoud:
SPOILER
Klinkt eigenlijk best wel als een leuk pakket deze keer! Zijn ze afgestapt van de gebruikelijke Fair Trade vingerkommetjes?

Niet echt superdruk hier, maar een paar wijken die veel meer hadden dan anderen vanwege de staking. Van het hele dvg (16 postbodes, waarvan 7 fulltime) hebben er welgeteld 4 gestaakt, dus zo groot was de achterstand niet. Niet in de laatste plaats omdat alle postbezorgers ook moesten werken, en er volop zaterdagwerkers werden ingezet en uitzendkrachten. Zelfs de TC was wijken aan het voorbereiden. Ook werd er volop besmet werk gedaan, en aan de aangekondigde stiptheidsacties (geen verplichting tot overwerk) deed al helemaal niemand mee.

Misschien dat volgende week de actiebereidheid wat groter is als de BVPP wellicht weer meestaakt, maar als ik af moet gaan op het ellenlange epistel wat ik vandaag in de bus ontving van de BVPP heb ik daar ook weinig hoop op.

Dus hier lijkt de staking toch een beetje mislukt. Weliswaar waren we met te weinig mensen, was het chaos en stress alom, en bleven er wijken staan, maar dat is tegenwoordig business as usual.
pi_89808157
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Had vandaag 5 tassen post en 3 tassen HAH weg te werken. Maandag de tijden maar ff doorbellen, want buiten tijd ben ik hierdoor wel gegaan.
Ik had twee propvolle fietstassen en in totaal 8 nabrengzakken :')
pi_89809317
Lange dag vandaag; autodienst: 7:45 tot 18:00.
pi_89809541
mijn team is iig lekker bij qua post, maar er zijn ook teams waar ze het echt niet meer wegkrijgen die arme drommels :P
Had vandaag opleiding voor een industriewijk. Ging wel redelijk, uur en een kwartier... daarnaast had ik ook nog 2 andere wijken in de middag. Ik heb uiteindelijk erg weinig voorbereiding gedaan en ben bijna heel de dag aan het bestellen geweest..
pi_89810228
Ik kom rond half 6 in mn laatste stuk van de wijk, blijken de straatlantaarns kapot te zijn :')
Wel mooi zelf opgelost --> folders in de tas (dus niet gedaan:p) post op de arm, telefoon met zaklampfunctie tussen vingers geklampt en met mn vrije hand de post in de bussen gooien. Zag alleen niet waar de paden liepen dus ging een aantal keren verkeerd :o
pi_89810623
Was wel een leuke dag, drukte viel mee voor een KNJ dag. Alleen was er geen HSM gedraaid afgelopen 3 dagen en is er dus extreem veel blijven staan van de HSM, ze hadden maar een deel voorbereid en dat was maar goed ook aangezien om 16:00 nog aan het draaien waren.
pi_89811042
Mijn wijk van vandaag was de hele week wel gewoon gelopen, dus het viel mee. Jammer dat de postbode plus nog weer een half uur te laat op depot kwam, weg was ergens af gezet. Uiteindelijk kreeg ik pas om 14.30 de post, normaal 11 uur (hij had dus wel gebeld dat het 14.00 werd).. anders was ik lekker vroeg klaar geweest :P. Nuja, nog een zaterdagje en dan een tijdje vrij :D

Hoorde van collega's trouwens ook dat het mee viel :)
pi_89811965
Bij ons viel die drukte niet mee vandaag -O-

Had opnieuw iemand in opleiding mee, wat zowel mij als haar vanmorgen pas werd verteld :') Gelukkig waren we met zijn 2'en want het was veel post. Daarna nog een andere bezorgster geholpen die 7(!) grijze tassen had gekregen.

Wel lekker bijverdiend. Nog één keertje nu.
pi_89814268
Over de situatie hier vandaag ga ik me maar niet meer druk maken :')

Maar wat ik echt achterlijk beleid vind is dat de post die van de week is blijven staan (m.u.v. hsm post), naar achteren wordt geschoven en volgende week verspreid mee wordt gegeven. Want 'te laat is te laat' (of het nou een dag of een week is). Dus post die vanochtend vroeg is binnengekomen moest vandaag mee, maar wat er van woensdag/donderdag/vrijdag nog stond staat er nog steeds. Loop je volgende week donderdag met TV gidsen die nog maar één dag bruikbaar zijn :')
pi_89816059
Mijn wijk bleek afgelopen week toch wel gedaan te zijn, dus qua post viel het wel mee gelukkig.

Op drukke dagen ga ik al richting de 5 uur voor één wijk, die vanwege nieuwbouw elke week weer wat groter is. Zit er eigenlijk ook een max aan tijd op voor 1 wijk?
pi_89816591
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mijn wijk bleek afgelopen week toch wel gedaan te zijn, dus qua post viel het wel mee gelukkig.

Op drukke dagen ga ik al richting de 5 uur voor één wijk, die vanwege nieuwbouw elke week weer wat groter is. Zit er eigenlijk ook een max aan tijd op voor 1 wijk?
5 uur?? jeez!
pi_89816785
Wat is eigenlijk het maximum qua CAO etc.?
Ander team hier heeft ook zo'n postcode die te groot is: 26R en 26T, dus die hebben ze opgesplitst in 4 lopen 26R1,26R2, 26T1, 26T2 alleen heb je nu dus 26T straten bij 26R wijken en andersom, zeer kut om te vossen.
pi_89816834
quote:
Pakketinhoud:
SPOILER
Mijn ouders lachten me gewoon uit toen ik zei
SPOILER
quote:

5 uur?! Bij ons is de grootste wijk iets van 3 uur en dat is een buitenwijk :P

Had vandaag weer eens een hond achter me aan :') Ben em toch maar even gepeerd toen die z'n tanden blootte en ging grommen, mja ben sowieso een mietje qua loslopende honden.
pi_89816873
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:15 schreef carboni het volgende:
Wat is eigenlijk het maximum qua CAO etc.?
Ander team hier heeft ook zo'n postcode die te groot is: 26R en 26T, dus die hebben ze opgesplitst in 4 lopen 26R1,26R2, 26T1, 26T2 alleen heb je nu dus 26T straten bij 26R wijken en andersom, zeer kut om te vossen.
Hoezo is dat kut dan? Je moet toch gewoon sowieso de straten uit je hoofd leren per wijk?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2010 @ 22:18:29 #280
Maffe Fries
pi_89816883
quote:

Volgens mij geen max. Ikzelf heb een wijk van 3 uren, maar ik ken een loopwijk die zelfs nog iets groter is. De autoroutes bij ons gaan allemaal richting de 4 uren, dus ook behoorlijk lang.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2010 @ 22:19:40 #281
Maffe Fries
pi_89816932
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:16 schreef xxiessiexx het volgende:

Had vandaag weer eens een hond achter me aan :') Ben em toch maar even gepeerd toen die z'n tanden blootte en ging grommen, mja ben sowieso een mietje qua loslopende honden.
Heb zelf al eens gehad dat een hond een deel van mijn been zo ongeveer in zijn bek had. Had hij echt gebeten, dan had ik niet voor mezelf in kunnen staan.
pi_89817185
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb zelf al eens gehad dat een hond een deel van mijn been zo ongeveer in zijn bek had. Had hij echt gebeten, dan had ik niet voor mezelf in kunnen staan.
Ik denk dat die beesten link worden omdat ze het geluid van m'n brommer angstaanjagend vinden. Altijd die stomme tuinders die hun honden maar gewoon naar buiten gooien zonder na te denken over lieve postbodes die heel veel extra post meezeulen door de staking ;(
pi_89817241
Oja ik kreeg nog commentaar ook bij het steunpunt :') Kon niet alles in een keer meenemen, dus zo'n man: "Had je maar niet drie dagen moeten staken haha!" :')
Nadat ik zei dat ik alleen maar op zaterdag werk bood hij toch z'n excuses wel aan _O-
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2010 @ 22:30:19 #284
Maffe Fries
pi_89817327
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:27 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik denk dat die beesten link worden omdat ze het geluid van m'n brommer angstaanjagend vinden. Altijd die stomme tuinders die hun honden maar gewoon naar buiten gooien zonder na te denken over lieve postbodes die heel veel extra post meezeulen door de staking ;(
de manier van lopen, etc. Zo horen ze dat je er aan komt.

De meeste honden negeer ik gewoon. Dan heb je ook geen last van ze.
pi_89817726
dat is sowieso verstandig, alle honden negeren. Ik had vandaag een mechelse herder die even aan mijn broek wilde snuffelen. Ben maar blijven staan want hij was wel heel geinteresseerd en het was vlak langs de weg.. snap je toch niet dat iemand daar izjn hond laat lopen..

Er kwam nog een man naar mij toe vandaag, die had vroeger bij de abn amro gewerkt en kwam me even aanmoedigen :') Dat we maar flink door moesten bijten, want zonder ons (werknemers, postbodes) verdienen de bazen ook niets. Hij was echt heel onsamenhangend, en toen ie wegliep keek ie me zo aan, stak 2 duimen omhoog en zei Toi toi toi! ^O^

:') _O-
pi_89821266
Je wordt tenminste aangemoedigd :) Er zijn ook mensen die hun frustratie over wat gestaak op de zaterdagwerkers afreageren.
pi_89827737
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:18 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hoezo is dat kut dan? Je moet toch gewoon sowieso de straten uit je hoofd leren per wijk?
Ik wel, maar het management is er van overtuigd dat iedereen kan vossen. Nou blijkbaar kunnen sommigen dat niet ;) Bij elke kleine uitzondering gaat het zo vaak mis, of het nou in Zwolle is of bij het vossen.

Overigens ik kijk altijd de Dog Whisperer voor advies mbt tot honden, werkt wel
  zondag 12 december 2010 @ 12:53:40 #288
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89829642
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de manier van lopen, etc. Zo horen ze dat je er aan komt.

De meeste honden negeer ik gewoon. Dan heb je ook geen last van ze.
Ik heb sowieso een paar honden in m'n buitenwijk die ik elke keer even aai, zijn ook niet echt kwaadaardig / gevaarlijk uitziende honden. Eentje is echt zo'n grote hond met lang haar die dan tegen me aan gaat leunen zodat ik half omval. :') En een andere hond gaat altijd tegen de deur opstaan als ik de post vanuit het raam in de bus doe. :P Wel leuk, maar het interieur van de auto wordt er niet schoner op als het geregend of gesneeuwd heeft. :P

Het is gewoon belangrijk om een hond op de juiste manier te benaderen. Sommige honden kunnen er bijvoorbeeld absoluut niet tegen als je ze recht in de ogen aankijkt. Honden waar ik wel bang voor zou zijn, zijn grote honden die niet blaffen maar op hun plek blijven zitten en je recht aankijken en een houding aannemen van: als je te dicht bij me komt, bijt ik je hand af. :P Gelukkig heb ik niet zulke honden in m'n wijk. :P
Nothing is what it seems
  zondag 12 december 2010 @ 13:05:35 #289
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89829984
Ik heb altijd hondensnoepjes bij me, maar ben dan ook een hondengek. O+
Al zitten er adressen bij waar ik gewoon bij op moet passen want die happen naar alles wat door de bus gaat, dus de handen gaan daar echt de bus niet in.
De linkste is notabene een hondje van het formaat tekkel met worstenlijf en korte pootjes, maar die hoort je al 10 huizen van te voren geloof ik en scheurt de post echt doormidden.
pi_89830912
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Lastpost het volgende:
Al zitten er adressen bij waar ik gewoon bij op moet passen want die happen naar alles wat door de bus gaat, dus de handen gaan daar echt de bus niet in.
De linkste is notabene een hondje van het formaat tekkel met worstenlijf en korte pootjes, maar die hoort je al 10 huizen van te voren geloof ik en scheurt de post echt doormidden.
Die heb ik ook 1! ik snap de eigenaren van dat soort honden echt... ze hebben altijd kapotte post en worden vervolgens boos op die hond. KOOP DAN VERDOMME EEN BUITENBUS
  zondag 12 december 2010 @ 13:36:15 #291
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89831050
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:31 schreef sk888er het volgende:

[..]

Die heb ik ook 1! ik snap de eigenaren van dat soort honden echt... ze hebben altijd kapotte post en worden vervolgens boos op die hond. KOOP DAN VERDOMME EEN BUITENBUS
Of laat de hond niet in de gang, zodat ie niet bij de brievenbus kan komen. :P
Nothing is what it seems
  zondag 12 december 2010 @ 13:42:56 #292
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89831242
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Lastpost het volgende:
Haha, zo'n hondje loopt bij mij ook ergens rond op een erf. Zodra hij me ziet komt ie naar me toe rennen en blijft ie heel dicht bij me staan zonder iets te doen. Maar zodra ik de post in de bus heb gedaan en weer terug loop naar de auto begint ie keihard te blaffen, alsof ie me heeft weggejaagd ipv dat ik gewoon weer terugloop. :') Maar gevaarlijk zal die hond nooit worden, anders had ie me allang gebeten. :P
Nothing is what it seems
pi_89832233
Kleine honden zijn het irritantst en het gevaarlijkst en stille grote honden. Ik probeer wel altijd te zorgen dat een hond niet achter mij komt aangezien honden vaak van achteren aan vallen.
pi_89833500
Los lopende hond is bij mij geen post ontvangen.
Rot beesten.
pi_89834390
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 14:49 schreef Jesse_ het volgende:
Los lopende hond is bij mij geen post ontvangen.
Rot beesten.
Is mijn motto ook. Maar dan maak ik er zelf rotmensen van :') Vind het gewoon asociaal om een gevaarlijke hond los te laten lopen.
pi_89836398
Hier gaan ze van die hoofdlampjes aanschaffen voor de postbezorgers. In verband met de stakingen en KNJ wordt het vaak na 16:30 (schemerig/donker dus).

Als ik bij een boer met hond een geblokkeerde bus tegenkom (dus uitstappen) gaat de post ook gewoon retour en proberen ze het de volgende (bezorg)dag maar weer.

Ik ben gisteren van 12:00-17:00 bezig geweest. Uurtje langer, ik had 8 manden post in plaats van 3 of 4 normaal.
pi_89837403
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:11 schreef rub3n het volgende:
Hier gaan ze van die hoofdlampjes aanschaffen voor de postbezorgers. In verband met de stakingen en KNJ wordt het vaak na 16:30 (schemerig/donker dus).
Ze zouden ook meer extra personeel in dienst kunnen nemen, contracten gewoon kunnen verlengen of minder mensen er proberen uit te werken zodat het niet zo laat hoeft te worden. Maar het werken met minder mensen die meer moeten doen in minder tijd en het aanschaffen van hoofdlampjes zal ongetwijfeld goedkoper zijn :') Wat een klotebedrijf is het toch...ik ben m.i.v. februari weg...zullen ze wel fijn vinden trouwens, weer iemand met een vast contract minder...
pi_89839811
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:11 schreef rub3n het volgende:

Als ik bij een boer met hond een geblokkeerde bus tegenkom (dus uitstappen) gaat de post ook gewoon retour en proberen ze het de volgende (bezorg)dag maar weer.

Ik ben gisteren van 12:00-17:00 bezig geweest. Uurtje langer, ik had 8 manden post in plaats van 3 of 4 normaal.
:') :') :') Post gevalletje weer. Maar ja als Postbezorger kom je al snel in de problemen aangezien je soms pas om 1300 kan beginnen. Zeker de trage bezorgers/THK'ers zullen in het donker lopen.
Overig was er gisteren iemand die om 17:00 nog aan een wijk begon, snap niet wie dat accepteert. Hoordde ook nog een verhaal van een THK die verteldde dat hij soms pas om half negen met een wijk klaar is en dat ook nog normaal vond.
pi_89841488
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:41 schreef carboni het volgende:

[..]

:') :') :') Post gevalletje weer. Maar ja als Postbezorger kom je al snel in de problemen aangezien je soms pas om 1300 kan beginnen. Zeker de trage bezorgers/THK'ers zullen in het donker lopen.
Overig was er gisteren iemand die om 17:00 nog aan een wijk begon, snap niet wie dat accepteert. Hoordde ook nog een verhaal van een THK die verteldde dat hij soms pas om half negen met een wijk klaar is en dat ook nog normaal vond.
Ben zelf 1 keer tot 19.00 ongeveer bezig geweest, maar dat nooit weer. Toen begon ik ook pas om 13.00 idd, was met sneeuw/ijsrommel en ook rond kerst volgens mij. Als ik de adressen fatsoenlijk had kunnen lezen, was ik wel eerder klaar geweest :') dus in dat opzicht zijn lampjes wel handig. Maar imo moeten ze gewoon zorgen dat het voor 17.00 bezorgd kan zijn. Mij is ook ooit verteld dat we niet na die tijd nog op straat mogen zijn, officieel. Hier plannen ze nu de meesten volgens mij maar voor 1 wijk in, terwijl ze er normaal 2 lopen. Moet je meer mensen inzetten, maar mensen zijn wel op tijd klaar :)
pi_89842060
Ik heb bij mijn huidige zaterdagwijk standaard veel te veel HAH tekort. Elke keer geef je het door, en toch heb je elke week weer precies bij hetzelfde adres de HAH op :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 december 2010 @ 18:48:50 #301
Maffe Fries
pi_89842077
Uhuh. ze moeten gewoon zorgen dat je op tijd vam de straat kunt. Dat ik afgelopen zaterdag om half vijf nog bezig was is echt een uitzondering. je moet gewoon de adressen normaal kunnen blijvem lezen namelijk

Iemand anders moet maar ff een nieuw topic openen. zit mobiel namelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')