abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89674166
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:09 schreef tntster het volgende:

[..]

Ik kan meeleven met mensen die echt niet zonder het loon kunnen. geen lid van een bond zijn, omdat ze niet zoveel uren maken of flexwerker zijn.
Echter vind ik dat je respect moet hebben voor diegene die wel staken en dus geen extra werk moet gaan doen wat je normaal ook niet doet.
das alleen mijn mening ;)
Ik heb hele fijne collega's, maar het is even iets genuanceerder. Ik ben al flink wat uurtjes mis gelopen dankzijn die staking.
Daarnaast zitten wij op zaterdag met de gebakken peren.
pi_89674301
Mijn kerstvakantie (studeerperiode) is al begonnen dus ik ga morgen en overmorgen gewoon vol aan de slag bij tnt :)

(zaterdag 11 uur + maandag 7 uur + dinsdag 10 uur gewerkt voor een zaterdag besteller dus het kan niet als besmet werk worden gezien vind ik)
pi_89674306
De stakers helpen misschien wel een aantal collega's toch hun baan te behouden zodat zij niet de rest van hun leven in het rood hoeven te staan. Ik vind het nogal egoïstisch hoe jij het brengt. Realiseer je maar goed dat jouw baantje (en de mijne) is gecreëerd om zo fulltimers buiten te kunnen zetten.
En ja, zaterdag zal het weer erg druk zijn, maar hoezo zitten 'wij' met de gebakken peren? Je kan niet harder werken, dan hard. Doe gewoon je best, meer is niet nodig.
pi_89674722
De rest van hun leven nog wel :')
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89676453
Ach, je weet best wat ik bedoel. Ik vind het gewoon egoïstisch om zo te denken. Kansen genoeg voor ons 'jongelui'. Terwijl collega's die in de 50 zijn echt niet zoveel kansen meer hebben om nog een dergelijk inkomen te krijgen en misschien niet eens een baan, zodat zij hun huis moeten gaan opeten en in de bijstand terecht komen. Ik vind het niet zo ondenkbaar hoor.
pi_89677143
Ach zolang mijn 50-jarige collega's die inderdaad met het vooruitzicht zitten dat ze straks hun hypotheek niet meer op kunnen brengen tegen mij zeggen dat ik juist nu lekker kan werken.

Er zijn hier zelfs mensen die eigenlijk niet persé willen staken, maar dat doen zodat TNT "die jongelui" lekker moet betalen. En zij wel betaald worden door de vakbond.

Het is voor jullie lastig beoordelen of ik egoïstisch ben of denk.

En daarnaast voer ik geen werkzaamheden uit die ik anders niet zou doen. Ik heb gewoon mijn vaste dienst, en naar Zwolle rijden (wat ik eerder noemde als besmet werk) doe ik wel vaker, dus is eigenlijk geen besmet werk.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:53:42 #182
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89677326
Al deed je wel meer, laat iedereen lekker z'n eigen keuze maken zeg.
We hebben niet allemaal dezelfde functie, cao, vakbond, financiën en thuissituatie en hebben allemaal weer een andere reden om wel/niet te werken.
pi_89677602
Ik vind ook dat mensen vrij zijn om hun eigen keuze te maken (voor zover dingen toegestaan zijn, uiteraard ;)).

Begrijp het best van rub3n, ik zou er in die situatie denk ik ook alles aan doen om te voorkomen dat ik in het rood kom. Met andermans bankrekening heb ik, hoe egoistisch dat ook mag klinken, niets te maken. Met mijn eigen uiteraard wel. Als je rekent op inkomsten omdat je normaal gesproken veel extra kan werken, vind ik deze situatie niet zo vreemd. Sowieso lopen er inderdaad mensen een hoop uren mis, en ik kan me voorstellen dat men dat zat wordt. Uiteindelijk denkt men in dit soort situaties meestal als eerste aan zijn of haar eigen belang, en dat vind ik niet meer dan logisch. Solidair zijn, okee, maar het houdt voor velen toch ergens op.

Wat er verder geschreven wordt over de collega's klopt natuurlijk wel, die zullen na een ontslag moeilijk meer aan de bak komen. En ja die moeten er een gezin van onderhouden, en de meeste bezorgers en zaterdagkrachten niet. En ja dat is ook klote! Dat begrijp ik allemaal, ik snap ook waarom ze staken. Maar, ik heb dus wel begrip voor de andere kant van het verhaal.

Samengevat, iedereen moet gewoon doen wat hem/haar het beste lijkt, denk ik. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door VixenFromHell op 09-12-2010 02:00:22 (omdat het blijkbaar nodig is...) ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_89677974
Natuurlijk ben je vrij om je eigen keuzes te maken, daar gaat het ook eigenlijk helemaal niet om, maar de opmerking; "Scheit aan besmet werk, door die stakers eindig ik deze maand hoogstwaarschijnlijk in het rood! " vind ik nogal respectloos naar de stakers.
En hoewel ik best begrijp dat het vervelend is om geld mis te lopen vond ik de opmerkingen juist niet passen bij het respecteren van ieders keuze.
pi_89679750
Dat "scheit aan besmet werk" was misschien een beetje te ongenuanceerd.

Ik dupeer mijn collega's niet met dat "besmet werk" dat de bonden het niet zo leuk vinden kan mij dan enigszins een zorg zijn. Zolang mijn collega's het prima vinden (of zelfs aanmoedigen) ga ik lekker mijn gang! :)
pi_89680252
Ik had ook extra gewerkt als ik nu gewoon thuis was, zit helaas doordeweeks op 2 uur reizen van het depot af :P
  woensdag 8 december 2010 @ 16:03:07 #187
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89680532
Een paar uurtjes sorteren oid vind ik nog wel kunnen, zijn de meeste voltijdsmedewerkers zelfs wel blij mee denk ik. Daarnaast werk ik over het algemeen extra, dus dan is het niet echt een probleem als je dan gewoon je eigen dienst draait, lijkt me. Moet morgen samen met een collega alle rouwkaarten die voor ons vbg bestemd zijn bezorgen, zal een hele klus worden. De vorige keer was ik in m'n eentje 180km. onderweg, en dan waren er ook nog eens weinig rouwkaarten. Gelukkig heb ik google maps op m'n gsm. _O-
Nothing is what it seems
pi_89681085
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:03 schreef Viper86 het volgende:
Een paar uurtjes sorteren oid vind ik nog wel kunnen, zijn de meeste voltijdsmedewerkers zelfs wel blij mee denk ik. Daarnaast werk ik over het algemeen extra, dus dan is het niet echt een probleem als je dan gewoon je eigen dienst draait, lijkt me. Moet morgen samen met een collega alle rouwkaarten die voor ons vbg bestemd zijn bezorgen, zal een hele klus worden. De vorige keer was ik in m'n eentje 180km. onderweg, en dan waren er ook nog eens weinig rouwkaarten. Gelukkig heb ik google maps op m'n gsm. _O-
Dat zijn wel de leuke dienstjes :)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 8 december 2010 @ 18:03:45 #189
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89685837
Ach, morgen doe ik ook een wijk extra die anders blijft staan en zich maar opstapelt, men had er dinsdag al niemand voor (ziekte) en vandaag was dat niet anders, vermoedelijk is dat probleem en morgen ook nog steeds. :P
pi_89698840
Vixenfromhell, ik heb een zaterdagcontract en mijn salaris hebben we toch echt nodig om eten en kleren voor ons kindje te kopen hoor.
Voor veel postbezorgers geld dit ook. Denk even na voor je zoiets zegt als alleen fulltimers moeten hun gezin onderhouden.
Heb ook niet teveel medelijden met de fulltimers,tot zes jaar terug was postbode zijn echt een luizenbaan en het salaris was zo goed dat veel partners niet hoefden te werken.
Natuurlijk is het vervelend dat ze misschien minder gaan verdienen en deeltijd moeten werken,maar kijk goed om je heen,duizenden mensen werken op die manier en die redden het ook.
pi_89702225
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:22 schreef Troeta het volgende:
Vixenfromhell, ik heb een zaterdagcontract en mijn salaris hebben we toch echt nodig om eten en kleren voor ons kindje te kopen hoor.
Voor veel postbezorgers geld dit ook. Denk even na voor je zoiets zegt als alleen fulltimers moeten hun gezin onderhouden.
Heb ook niet teveel medelijden met de fulltimers,tot zes jaar terug was postbode zijn echt een luizenbaan en het salaris was zo goed dat veel partners niet hoefden te werken.
Natuurlijk is het vervelend dat ze misschien minder gaan verdienen en deeltijd moeten werken,maar kijk goed om je heen,duizenden mensen werken op die manier en die redden het ook.
Zij is ook wij zaterdagwerkers hoor. Sterker nog wij zaterdagwerkers gaan nog veel harder genaaid worden. Zij krijgen nog een mooie afkoopsom, bij ons, word gewoon ons contract niet verlengd. Als zaterdagwerker kan je dan alleen nog maar de werkzaamheden van postbezorger doen. En dit al binnen nu en 2 jaar.
Heck, zelfs postbezorgers zullen er achteruit op gaan met het piekdaldagensysteem waar ze al met gekke ideeen zijn gekomen als 3 bundels (hah, 24 uur, 48 uur) en het postvest. Overigens is het min of meer een zekerheid dat postbezorgers de volgende zijn die vervangen moeten worden voor goedkopere krachten.

[ Bericht 5% gewijzigd door carboni op 08-12-2010 23:35:29 ]
pi_89705436
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:28 schreef carboni het volgende:

[..]

Zij is ook wij zaterdagwerkers hoor. Sterker nog wij zaterdagwerkers gaan nog veel harder genaaid worden. Zij krijgen nog een mooie afkoopsom, bij ons, word gewoon ons contract niet verlengd. Als zaterdagwerker kan je dan alleen nog maar de werkzaamheden van postbezorger doen. En dit al binnen nu en 2 jaar.
Heck, zelfs postbezorgers zullen er achteruit op gaan met het piekdaldagensysteem waar ze al met gekke ideeen zijn gekomen als 3 bundels (hah, 24 uur, 48 uur) en het postvest. Overigens is het min of meer een zekerheid dat postbezorgers de volgende zijn die vervangen moeten worden voor goedkopere krachten.
Gelukkig heb ik een contract voor onbepaalde tijd, als zaterdagwerker
lama
pi_89705468
Ze zijn er weer hoor:

Er lagen voor de postbezorgers ook hele dozen met rubbers/spijkers voor onder de schoenen klaar.
pi_89705521
Van die sneeuwkettingen voor de schoenen? :9 Lijken me best handige dingen, zeker in mijn vaste wijk die niet gestrooid wordt.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 9 december 2010 @ 10:21:34 #195
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89710066
Ik loop alweer een aantal dagen op die dingen van de ANWB, echt een uitkomst. _O_
Edit: En dan ga ik 3 minuten later gigantisch op m'n plaat met de hond uitlaten. ;( _O-

[ Bericht 44% gewijzigd door Lastpost op 09-12-2010 10:29:11 ]
pi_89710912
Ons kantoor krijgt ook de zogehete "snowsteps" . levertijd eind december :)
  donderdag 9 december 2010 @ 12:01:57 #197
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89713247
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:50 schreef tntster het volgende:
Ons kantoor krijgt ook de zogehete "snowsteps" . levertijd eind december :)
Wij ook. :)
Nothing is what it seems
pi_89713790
Hierover trouwens niets te merken van de staking. Iedereen is gewoon aan het werk en er blijft niets liggen
pi_89715759
Hier waren tot nu toe alle postbezorgers wijken weggebracht. Morgen beginnen we weer met het opstarten van de autodiensten. :) Morgen heb ik een autodienstje plus morgen geen rode bakjes post mee. Zal wel opgevangen door reclame, pakketjes en tijdschriften.
  donderdag 9 december 2010 @ 13:23:10 #200
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89716163
Hier blijven er dagelijks zo'n 5 tot 9 wijken staan, ze verwachten het pas weggewerkt te hebben eind december, begin januari. :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')