Ik heb hele fijne collega's, maar het is even iets genuanceerder. Ik ben al flink wat uurtjes mis gelopen dankzijn die staking.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:09 schreef tntster het volgende:
[..]
Ik kan meeleven met mensen die echt niet zonder het loon kunnen. geen lid van een bond zijn, omdat ze niet zoveel uren maken of flexwerker zijn.
Echter vind ik dat je respect moet hebben voor diegene die wel staken en dus geen extra werk moet gaan doen wat je normaal ook niet doet.
das alleen mijn mening
Dat zijn wel de leuke dienstjesquote:Op woensdag 8 december 2010 16:03 schreef Viper86 het volgende:
Een paar uurtjes sorteren oid vind ik nog wel kunnen, zijn de meeste voltijdsmedewerkers zelfs wel blij mee denk ik. Daarnaast werk ik over het algemeen extra, dus dan is het niet echt een probleem als je dan gewoon je eigen dienst draait, lijkt me. Moet morgen samen met een collega alle rouwkaarten die voor ons vbg bestemd zijn bezorgen, zal een hele klus worden. De vorige keer was ik in m'n eentje 180km. onderweg, en dan waren er ook nog eens weinig rouwkaarten. Gelukkig heb ik google maps op m'n gsm.
Zij is ook wij zaterdagwerkers hoor. Sterker nog wij zaterdagwerkers gaan nog veel harder genaaid worden. Zij krijgen nog een mooie afkoopsom, bij ons, word gewoon ons contract niet verlengd. Als zaterdagwerker kan je dan alleen nog maar de werkzaamheden van postbezorger doen. En dit al binnen nu en 2 jaar.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:22 schreef Troeta het volgende:
Vixenfromhell, ik heb een zaterdagcontract en mijn salaris hebben we toch echt nodig om eten en kleren voor ons kindje te kopen hoor.
Voor veel postbezorgers geld dit ook. Denk even na voor je zoiets zegt als alleen fulltimers moeten hun gezin onderhouden.
Heb ook niet teveel medelijden met de fulltimers,tot zes jaar terug was postbode zijn echt een luizenbaan en het salaris was zo goed dat veel partners niet hoefden te werken.
Natuurlijk is het vervelend dat ze misschien minder gaan verdienen en deeltijd moeten werken,maar kijk goed om je heen,duizenden mensen werken op die manier en die redden het ook.
Gelukkig heb ik een contract voor onbepaalde tijd, als zaterdagwerkerquote:Op woensdag 8 december 2010 23:28 schreef carboni het volgende:
[..]
Zij is ook wij zaterdagwerkers hoor. Sterker nog wij zaterdagwerkers gaan nog veel harder genaaid worden. Zij krijgen nog een mooie afkoopsom, bij ons, word gewoon ons contract niet verlengd. Als zaterdagwerker kan je dan alleen nog maar de werkzaamheden van postbezorger doen. En dit al binnen nu en 2 jaar.
Heck, zelfs postbezorgers zullen er achteruit op gaan met het piekdaldagensysteem waar ze al met gekke ideeen zijn gekomen als 3 bundels (hah, 24 uur, 48 uur) en het postvest. Overigens is het min of meer een zekerheid dat postbezorgers de volgende zijn die vervangen moeten worden voor goedkopere krachten.
Wij ook.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:50 schreef tntster het volgende:
Ons kantoor krijgt ook de zogehete "snowsteps" . levertijd eind december
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |