abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89716829
Pff, ik moest vandaag bellen of ik zaterdag nog vrij zou kunnen krijgen. Nemen beide teamcoaches niet op, aargh
pi_89716838
Kut. Das ook balen he.
Werk je bij de TNT, heb je je zending nog niet eerder in huis :P

Een aangetekende zending voor jezelf waar je al een tijdje op wacht wordt natuurlijk nét bezorgd als ik niet thuis ben.... bel ik de TC op als ze hem niet ff kunnen meegeven straks bij tassen ophalen hier bij het depot.. nee kan niet...

Ach ja, morgen dan maar ophalen bij supermarkt...
pi_89717267
Volgens mij valt deze staking erg mee. Ik kreeg niet eens de optie om vrij te nemen (bij de andere stakingen wel).
pi_89720924
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:41 schreef Deezertje het volgende:
Kut. Das ook balen he.
Werk je bij de TNT, heb je je zending nog niet eerder in huis :P

Een aangetekende zending voor jezelf waar je al een tijdje op wacht wordt natuurlijk nét bezorgd als ik niet thuis ben.... bel ik de TC op als ze hem niet ff kunnen meegeven straks bij tassen ophalen hier bij het depot.. nee kan niet...

Ach ja, morgen dan maar ophalen bij supermarkt...
Nah dat begrijp ik wel, tassen ophalen is na 1700 en dan is de bupo/vimmer/etc die de agt's afhandeld al weg en de adminstratie afgehandeld.
Zowiezo heeft de postbode waarschijnlijk die dingen al naar de supermarkt gebracht dus je kan gewoon langsgaan. Die regel op de kennisgeving is gewoon indekking dat niet iedereen direct naar de supermarkt gaat.

Geloof dat de staking hier wel een succes is. Heb vandaag en gister al geen post gehad terwijl ze de postbezorger wel hebben moeten betalen om HAH folders rond te brengen.
Mooi hebben we misschien niet 3x hah zaterdag maar gewoon "maar" 2x
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 december 2010 @ 15:08:07 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89721008
Aangetekenden die niet worden bezorgd moeten eerst nog weer via de kooi. Ze worden de volgende dag pas naar het ophaalpunt gebracht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89721058
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
Aangetekenden die niet worden bezorgd moeten eerst nog weer via de kooi. Ze worden de volgende dag pas naar het ophaalpunt gebracht.
Ah bij ons moeten we ze altijd zelf naar het servicepunt brengen. Dacht dat dat standaardbeleid was.
pi_89722502
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:23 schreef Lastpost het volgende:
Hier blijven er dagelijks zo'n 5 tot 9 wijken staan, ze verwachten het pas weggewerkt te hebben eind december, begin januari. :o
:o :o Ik kan me daar echt niets bij indenken (werk zelf op een klein kantoor en als er 1 wijkje per maand blijft liggen is dat al enorm veel).
pi_89722629
Dat is wel extreem ja, hier zijn in de zomer wel regelmatig 2-3 wijken blijven staan maar de afgelopen maanden is het redelijk goed gegaan al kan je het nooit overzien dankzij dat depot systeem waar een wijk makkelijk 1+ dag blijven staan zonder dat er een haan naar kraait.

Hoeveel wijken zijn er in totaal dan?
pi_89722648
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:22 schreef Troeta het volgende:
Vixenfromhell, ik heb een zaterdagcontract en mijn salaris hebben we toch echt nodig om eten en kleren voor ons kindje te kopen hoor.
Voor veel postbezorgers geld dit ook. Denk even na voor je zoiets zegt als alleen fulltimers moeten hun gezin onderhouden.
Heb ook niet teveel medelijden met de fulltimers,tot zes jaar terug was postbode zijn echt een luizenbaan en het salaris was zo goed dat veel partners niet hoefden te werken.
Natuurlijk is het vervelend dat ze misschien minder gaan verdienen en deeltijd moeten werken,maar kijk goed om je heen,duizenden mensen werken op die manier en die redden het ook.
Dat klopt niet helemaal hoor, wat je beweert. Ik ben bijna 13 jaar postbode, en de tijd dat het een "luizenbaan" was dateert van veel langer geleden, toen we nog ambtenaren waren.

Dat de postbodes misschien in deeltijd moeten gaan werken is niet waar. Vele duizenden postbodes en sorteerders hangt ontslag boven het hoofd, geen contractverkleining maar ontslag! En aangezien veel postbodes al 50+ zijn (en over het algemeen laaggeschoold) zal een groot deel van hun nooit meer werk vinden. Dus dat is eerst WW en dan bijstand (maar wel eerst je huis opeten). Mensen die vaak al ruim 30 jaar bij dit bedrijf werkzaam zijn, maar nu de straat op worden geschopt omdat er zogenaamd minder werk is. Ondertussen worden de postbezorgers met honderden tegelijk binnengehaald en struikel je over de uitzendkrachten. Dus dan is er ineens wel werk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_89722733
Ach het is duidelijk dat de maatschappelijke trend is om net als Amerika 2-3 baantjes te moeten doen om uberhaupt eten op de plank te krijgen, geen goede ontwikkeling. Terug naar de jaren 30 van de vorige eeuw.
  donderdag 9 december 2010 @ 15:52:42 #211
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89722982
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:09 schreef carboni het volgende:

[..]

Ah bij ons moeten we ze altijd zelf naar het servicepunt brengen. Dacht dat dat standaardbeleid was.
Wij moeten ze ook altijd in een rood bakje in de kooi leggen. Anders zou ik vele kilometers moeten omrijden om bij het servicepunt te komen.
Nothing is what it seems
pi_89724881
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:52 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Wij moeten ze ook altijd in een rood bakje in de kooi leggen. Anders zou ik vele kilometers moeten omrijden om bij het servicepunt te komen.
Bij ons liggen de servicepunten redelijk in de buurt van de route, sterker nog 3 van de 7 servicepunten zitten op 100 meter van het vbg Waarschijnlijk omdat er ook geen dorpen in mijn vbg zitten.
  donderdag 9 december 2010 @ 17:17:43 #213
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89726499
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:35 schreef carboni het volgende:

[..]

Bij ons liggen de servicepunten redelijk in de buurt van de route, sterker nog 3 van de 7 servicepunten zitten op 100 meter van het vbg Waarschijnlijk omdat er ook geen dorpen in mijn vbg zitten.
Dat maakt inderdaad wel verschil. Het verste servicepunt is zo'n 40 km. van onze vestiging. De gemiddelde buitenwijk bedraagt dan vaak ook zo'n 80 tot 100 km. :)
Nothing is what it seems
pi_89726910
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:17 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Dat maakt inderdaad wel verschil. Het verste servicepunt is zo'n 40 km. van onze vestiging. De gemiddelde buitenwijk bedraagt dan vaak ook zo'n 80 tot 100 km. :)
Lelystad is wel de grootste gemeente/vbg als je het IJsselmeer/Markermeer meerekent. De sluis op grens Enkhuizen/Lelystad word vanaf Lelystad bezorgd :') Geloof dat ze daar nu nog maar max 3 dagen per week bezorgen want het is een hele afstand.http://maps.google.com/ma(...)dr=Zijlweg,+Lelystad
  donderdag 9 december 2010 @ 17:42:49 #215
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89727346
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:29 schreef carboni het volgende:

[..]

Lelystad is wel de grootste gemeente/vbg als je het IJsselmeer/Markermeer meerekent. De sluis op grens Enkhuizen/Lelystad word vanaf Lelystad bezorgd :') Geloof dat ze daar nu nog maar max 3 dagen per week bezorgen want het is een hele afstand.http://maps.google.com/ma(...)dr=Zijlweg,+Lelystad
Wij ook wel denk ik als je de waddenzee en het ijsselmeer meerekent. We moeten onder andere naar het monument op de afsluitdijk. :) Echter is het een zeer dun bevolkt gebied, dus uiteindelijk niet heel veel afgiftepunten.. :P
Nothing is what it seems
pi_89727521
Echter niks is zo baas als die postbode in de Biesbosch

http://www.trouw.nl/krant(...)in_de_Biesbosch.html
Deze gast bezorgt soms in de winter op schaatsen

Vraag me af of er een boco zit in die boot
  donderdag 9 december 2010 @ 18:10:28 #217
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89728371
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:43 schreef sk888er het volgende:

[..]

:o :o Ik kan me daar echt niets bij indenken (werk zelf op een klein kantoor en als er 1 wijkje per maand blijft liggen is dat al enorm veel).
Wij zitten ook op een klein kantoor, er lopen nu maar 3 postbodes rond + de teamchef en de rest zijn jongens en meiden die je normaal enkel op de zaterdag ziet en postbezorgers.
Ik geloof dat wij in onze regio zo'n 40 a 45 (veelal relatief kleine) wijken hebben.
Normaliter (zonder staking) gaat alles prima trouwens en de vorige stakingen hebben weinig in de war geschopt, maar ditmaal is het echt een chaos.
pi_89731388
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:47 schreef carboni het volgende:
Echter niks is zo baas als die postbode in de Biesbosch
[ afbeelding ]
http://www.trouw.nl/krant(...)in_de_Biesbosch.html
Deze gast bezorgt soms in de winter op schaatsen

Vraag me af of er een boco zit in die boot
lijkt me vet hoor!
Behalve 's winters! :P
pi_89735746
Zeg, die trackntrace afmetingen zijn toch niet in centimers he :+
quote:
Afmeting (lxbxh): 295x220x185
Anders maak ik geen vriendjes met mijn bezorger.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 december 2010 @ 20:53:42 #220
Maffe Fries
pi_89735851
het zijn meters of als het uitkomt micrometers
pi_89735889
2 rollen radiatorfolie van 500x50cm met 2x 10 meter tape in een doosje van 29x22x19cm, dat zal het ook niet zijn :P
Ik ben benieuwd morgen.
pi_89736002
Schijnt dat de actie grimmiger word en SCb Zwolle geblokkeerd is.
pi_89742491
Hier hebben ze de hele week gewoon post bezorgd zei m'n moeder (Zuid-Holland dus). Beter :P Scheelt zaterdag weer O-)
pi_89755081
Volgens mij is bij mij in de gemeente alleen de kerstpost bezorgt. postbode had vrijwel nix in de hand.
Bij ons op kantoor is vermoed ik vrijwel alles blijven liggen, was de vorige keer ook zo.
Misschien nu niet i.v.m. extra kersthulpjes :)
pi_89755606
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:56 schreef carboni het volgende:
Schijnt dat de actie grimmiger word en SCb Zwolle geblokkeerd is.
En dat houdt voor morgen in...?
pi_89755745
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:17 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

En dat houdt voor morgen in...?
Vrachtwagens zijn uiteindelijk wel doorgelaten maar wel dikke file + vertraging. Wat betekend meer procesverstoring cq minder post gesorteerd voor zaterdag. Aan de andere kant staat er al zoveel verzuip in de SCb's dat er voorlopig geen vrachtwagens meer hoeven aan te voeren, hoorde van onze chauffeur dat bij de vorige staking het 6 dagen heeft geduurd om alleen al het verzuip van de shuttle tussen SCb en pakketensorteercentrum weg te werken.
Maar reken er maar op dat er nu zo'n verzuip is dat er pas januari geen verzuip meer is oftewel drukke dagen tot over KNJ heen.

[ Bericht 13% gewijzigd door carboni op 10-12-2010 11:54:57 ]
pi_89760303
Hmm, nu maar snel nog even mailen dat ik morgen niet meer dan 4 uur wil lopen buiten, voor ik ingepland ben en er niks meer geregeld kan worden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_89765220
morgen gelukkig maar één uitvoering, ben benieuwd hoe druk het gaat worden :)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_89766255
ik heb lekker gewerkt vandaag en we hebben in ons team alles weggekregen (wat op onze vestiging een uitzondering was geloof ik). Had 2 kleine wijkjes, totaal iets meer dan 1,5 uur :) Morgen waars. opleiding voor een industriewijk met de auto..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_89767252
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:42 schreef sbientje het volgende:
ik heb lekker gewerkt vandaag en we hebben in ons team alles weggekregen (wat op onze vestiging een uitzondering was geloof ik). Had 2 kleine wijkjes, totaal iets meer dan 1,5 uur :) Morgen waars. opleiding voor een industriewijk met de auto..
Lekker, autootje en met zijn tweeën :)
Ik zal het morgen wel druk krijgen met het bundelzakken rijden :')
  Redactie Frontpage vrijdag 10 december 2010 @ 16:34:08 #231
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_89768414
Als ik dit lees ben ik blij dat ik niet meer op zaterdag met de post hoef rond te lopen...

Succes allemaal komende weken :)
pi_89768913
de KNJ wordt echt klote dit jaar vrees ik..

en waarom worden die kleine kutkaartjes niet gewoon afgestraft
er is een minimaal formaat toch? Niemand die daar op let en die kaartjes worden maar kleiner, zo onhandig!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_89769809
Ik ben sinds deze week aan de slag als decemberkracht. Tot nu toe bevalt het me best prima :) 's Ochtends ingooien en zetten waar nodig, daarna heb ik een eigen wijk die ik loop. Zeker met dit weer is dat goed te doen!

En die kleine kaartjes zouden inderdaad verboden moeten worden :P Het werkt gewoon voor geen meter. En van die achterlijke kleine pakjes, vandaag had ik er een aantal van Bolletje :N
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 december 2010 @ 17:41:02 #234
Maffe Fries
pi_89770950
Van dinsdagavond tot woensdagavond wordt er weer gestaakt
pi_89771169
Hier bij ons staakten maar zo'n 7 collega's in ons team, dus grotendeels normale diensten gedraaid.
lama
pi_89771185
Ik dacht dat TNT hier vandaag bezorgd had: rekeningafschrift ING, brief van de belastingdienst en iets van de postcodeloterij....maar was allemaal via Sandd ;(
pi_89771463
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:47 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ik dacht dat TNT hier vandaag bezorgd had: rekeningafschrift ING, brief van de belastingdienst en iets van de postcodeloterij....maar was allemaal via Sandd ;(
dat is gek, want ik had ook de belastingdienst en afschriften mee.. wat gek dat de helft via Sandd gaat? :?
pi_89771706
Ik krijg ING bezorgd van SANDD, maar bezorg het zelf ook als TNT'er. Zal wel half/half gaan.
pi_89771975
Huilies op de fp :')
pi_89771995
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:03 schreef Cerbie het volgende:
Ik krijg ING bezorgd van SANDD, maar bezorg het zelf ook als TNT'er. Zal wel half/half gaan.
maar de belastingdienst zit toch helemaal bij TNT nog?
pi_89772012
Ik mag hopen van wel. Wil geen blauwe enveloppen uit de sneeuw vissen dit jaar.
pi_89772790
De verschillen tussen DHL en TNT zijn toch wel erg groot, zag ik net weer. Las op een ander forum dat iemand de post van dinsdag vandaag nog gedeeltelijk bezorgd had, en de rest weer mee naar huis nam. Als ik een bedrijf had, zou ik never voor DHL oid kiezen. Ik vind dat dan echt veel te lang duren :o
pi_89775953
:') De pakketbezorger belt nét aan. Wat is dat nou weer voor tijd als je al vanaf 9 uur 's ochtends op chauffeur is onderweg staat.
pi_89775978
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:43 schreef Cerbie het volgende:
:') De pakketbezorger belt nét aan. Wat is dat nou weer voor tijd als je al vanaf 9 uur 's ochtends op chauffeur is onderweg staat.
drukke tijden :D :D
pi_89776074
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:43 schreef Cerbie het volgende:
Veel chauffeurs doen volgens mij 's ochtends vroeg vooral bedrijven en 's avonds pas de woonwijken, meer kans dat die mensen dan thuis zijn.
lama
pi_89776077
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:37 schreef VixenFromHell het volgende:
De verschillen tussen DHL en TNT zijn toch wel erg groot, zag ik net weer. Las op een ander forum dat iemand de post van dinsdag vandaag nog gedeeltelijk bezorgd had, en de rest weer mee naar huis nam. Als ik een bedrijf had, zou ik never voor DHL oid kiezen. Ik vind dat dan echt veel te lang duren :o
Ze krijgen het gewoon ook thuis en moeten thuis bezorgen. Neefje is bij Sandd gaan werken (toen ik het hoordde raadde ik het ook meteen af). Je moet wel alle Veronicagidsen op dinsdag bezorgen ofzo maar de controle zaal wel nog minder zijn dan TNT oftewel niks en half reageren op klachten.
Belastingdienst/SVB en andere overheidsdiensten gebruiken al voor 24+ uurs post Sandd. Geloof niet dat het een success is, ben al eens aangesproken door een klant die van vakantie terugkwam en 2 SVB brieven in de oudpapiercontainer aantrof.

Pakketbezorgers mogen tot 2100 bezorgen.

Overigens hoordde ik van een collega die een haalrit deed vanmiddag dat ze de postbezorgerswijken hebben weggebracht maar dat alle postbodewijken + alle machinepost van 3 dagen er nog staan. Schijnt tot het plafond te staan en extreem veel machinepost.
Oftewel dat word vervelen en op de machine staan want die postbezorgerswijken staan veelal vroeg in de dienst.
pi_89776126
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:46 schreef lbeew het volgende:

[..]

Veel chauffeurs doen volgens mij 's ochtends vroeg vooral bedrijven en 's avonds pas de woonwijken, meer kans dat die mensen dan thuis zijn.
Bij mijn ouders en in mijn oude studentenhuis kwamen ze altijd 's middags. Ben er eigenlijk wel blij mee, maar ik had nu net vandaag vrij om het spul uit te proberen :P
pi_89776179
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Bij mijn ouders en in mijn oude studentenhuis kwamen ze altijd 's middags. Ben er eigenlijk wel blij mee, maar ik had nu net vandaag vrij om het spul uit te proberen :P
Word vriendjes met de bezorger en vraag zijn 06. Die gasten zijn vaak erg makkelijk als ze iets kunnen afleveren.
pi_89776296
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:48 schreef carboni het volgende:

[..]

Word vriendjes met de bezorger en vraag zijn 06. Die gasten zijn vaak erg makkelijk als ze iets kunnen afleveren.
Nah dit was alweer een ander, de vorige was véél vriendelijker. Bij de bezorger bij mijn ouders wel gedaan.

Dit gebouw is sowieso bezorger-hel, de deurbellen zitten per gang (appartementen dan wel gedeelde gangen) aan het begin. Onze deurbel zit op de begane grond, die van de bovenburen een verdieping hoger _O- Hij was ook al druk briefjes aan het schrijven bij de bussen.
pi_89776314
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:48 schreef carboni het volgende:

[..]

Hier hebben praktisch al onze pakketbezorgers een stempel met hun naam+mobiele telefoonnr erop.
lama
pi_89776391
Overigens is er aanstaande woensdag weer een 24uurs staking en gaat BVPP misschien weer meedoen.
pi_89786106
Yes, morgen een buitenwijk. Sowieso brommer, geen sneeuw, oftewel: Stuk chiller dan vorige week :P
pi_89793112
Ik ga maar eens slapen! Morgen om 9:00 beginnen! (wijk voorbereiden plus eigen buitenwijk voorbereiden/wegbrengen)

Ik hoop op evenveel hulp als vorige keer na de staking! Toen was ik eerder weg dan normaal!
pi_89794426
Ik hoop dat ik vandaag maar voor het donker thuis ben :s)

Ben benieuwd :P
pi_89795794
Hm, post komt pas om 1 uur ipv 11. Dat belooft weinig goeds :P gelukkig 1 wijk nu, dus dat geeft dan niet zo veel :)

En toen werd het 14.00 :')

[ Bericht 17% gewijzigd door VixenFromHell op 11-12-2010 12:46:36 ]
pi_89803600
Hmm, lange dag vandaag, twee grote wijken moeten lopen uiteindelijk. Twee vaste medewerkers waren "ziek", was nogal dubieus onder de omstandigheden :')
pi_89805233
De buit van vandaag: 8 tassen, 2x HAH en leuke DJOSER gidsen die nét niet door de brievenbussen passen en niet dubbel te vouwen zijn..... :( (heb er stiekem één voor de deur gezet bij iemand.... (wel droog)

Overigens was dit nog lang niet alle 'achterblijvende' post van de staking hier hoor... dus wordt nog leuk volgende week.

In ieder geval.... volgende week de laatste zaterdag van het jaar werken! (die 2 daarop zijn nationale en dus betaalde feestdagen! :D)

Heb mijn kerstpakket overigens alweer gehad, en jawel wéér een kookboek, deeltje 4... + een kaart van meneer Bakker die ik helemaal niet wil hebben van hem!! :(
pi_89805610
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:11 schreef Deezertje het volgende:
De buit van vandaag: 8 tassen, 2x HAH en leuke DJOSER gidsen die nét niet door de brievenbussen passen en niet dubbel te vouwen zijn..... :( (heb er stiekem één voor de deur gezet bij iemand.... (wel droog)

Overigens was dit nog lang niet alle 'achterblijvende' post van de staking hier hoor... dus wordt nog leuk volgende week.

In ieder geval.... volgende week de laatste zaterdag van het jaar werken! (die 2 daarop zijn nationale en dus betaalde feestdagen! :D)

Heb mijn kerstpakket overigens alweer gehad, en jawel wéér een kookboek, deeltje 4... + een kaart van meneer Bakker die ik helemaal niet wil hebben van hem!! :(
Ik verwacht komende week nog veel meer stakingspost. Die 8 tassen van jou was idd hooguit alle post van de afgelopen dagen die (a) het bestelkantoor bereikt heeft, en (b) die daar ook al op wijk was gesorteerd. Op de sorteercentra staat ongetwijfeld nog veel meer, want de afgelopen dagen zaten die rode bakjes ook niet echt vol.

De kunst met die Djoser-gidsen is om ze een beetje te golven ~ (zo ongeveer). Dan passen ze meestal netaan.

Kan die kaart van Peter Bakker niet retour gezonden worden? Geweigerd door ontvanger? (Liefst ongefrankeerd). Vermeld trouwens gerust wat er nog meer in het pakket zit (wel graag in spoilertags), scheelt weer een teleurstelling.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_89806072
Hier viel het wel mee kwa post, had alleen wel 2 HAH van de C1000
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
  zaterdag 11 december 2010 @ 16:55:02 #260
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89806411
Pakketinhoud:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89807054
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:55 schreef Lastpost het volgende:
Pakketinhoud:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Of is dit ook een spoiler? Obviously not... :+
pi_89807074
Lekker wat uurtjes kunnen maken vandaag *O* *O*
pi_89807150
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:16 schreef Jesse_ het volgende:
Lekker wat uurtjes kunnen maken vandaag *O* *O*
Ik ook, van 08:30 tot 17:00 krijg ik betaald, omgerekend net iets meer dan 80 euro :P

Maar verder een ellendige dag, gigantisch veel post, 3 HaH, veel pakjes, kutweer en een van de grootste wijken hier. En het mooie is dat ik als ik klaar ben, dan nog 20 minuten naar huis mag fietsen, omdat die wijk precies aan de andere kant van de stad is :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2010 @ 17:37:35 #264
Maffe Fries
pi_89807651
Had vandaag 5 tassen post en 3 tassen HAH weg te werken. Maandag de tijden maar ff doorbellen, want buiten tijd ben ik hierdoor wel gegaan.
pi_89807663
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:18 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik ook, van 08:30 tot 17:00 krijg ik betaald, omgerekend net iets meer dan 80 euro :P

Maar verder een ellendige dag, gigantisch veel post, 3 HaH, veel pakjes, kutweer en een van de grootste wijken hier. En het mooie is dat ik als ik klaar ben, dan nog 20 minuten naar huis mag fietsen, omdat die wijk precies aan de andere kant van de stad is :')
Ik heb nog een uurtje meer gepakt en een relaxed autodienstje :s)
pi_89807838
quote:
Pakketinhoud:
SPOILER
Klinkt eigenlijk best wel als een leuk pakket deze keer! Zijn ze afgestapt van de gebruikelijke Fair Trade vingerkommetjes?

Niet echt superdruk hier, maar een paar wijken die veel meer hadden dan anderen vanwege de staking. Van het hele dvg (16 postbodes, waarvan 7 fulltime) hebben er welgeteld 4 gestaakt, dus zo groot was de achterstand niet. Niet in de laatste plaats omdat alle postbezorgers ook moesten werken, en er volop zaterdagwerkers werden ingezet en uitzendkrachten. Zelfs de TC was wijken aan het voorbereiden. Ook werd er volop besmet werk gedaan, en aan de aangekondigde stiptheidsacties (geen verplichting tot overwerk) deed al helemaal niemand mee.

Misschien dat volgende week de actiebereidheid wat groter is als de BVPP wellicht weer meestaakt, maar als ik af moet gaan op het ellenlange epistel wat ik vandaag in de bus ontving van de BVPP heb ik daar ook weinig hoop op.

Dus hier lijkt de staking toch een beetje mislukt. Weliswaar waren we met te weinig mensen, was het chaos en stress alom, en bleven er wijken staan, maar dat is tegenwoordig business as usual.
pi_89808157
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Had vandaag 5 tassen post en 3 tassen HAH weg te werken. Maandag de tijden maar ff doorbellen, want buiten tijd ben ik hierdoor wel gegaan.
Ik had twee propvolle fietstassen en in totaal 8 nabrengzakken :')
pi_89809317
Lange dag vandaag; autodienst: 7:45 tot 18:00.
pi_89809541
mijn team is iig lekker bij qua post, maar er zijn ook teams waar ze het echt niet meer wegkrijgen die arme drommels :P
Had vandaag opleiding voor een industriewijk. Ging wel redelijk, uur en een kwartier... daarnaast had ik ook nog 2 andere wijken in de middag. Ik heb uiteindelijk erg weinig voorbereiding gedaan en ben bijna heel de dag aan het bestellen geweest..
pi_89810228
Ik kom rond half 6 in mn laatste stuk van de wijk, blijken de straatlantaarns kapot te zijn :')
Wel mooi zelf opgelost --> folders in de tas (dus niet gedaan:p) post op de arm, telefoon met zaklampfunctie tussen vingers geklampt en met mn vrije hand de post in de bussen gooien. Zag alleen niet waar de paden liepen dus ging een aantal keren verkeerd :o
pi_89810623
Was wel een leuke dag, drukte viel mee voor een KNJ dag. Alleen was er geen HSM gedraaid afgelopen 3 dagen en is er dus extreem veel blijven staan van de HSM, ze hadden maar een deel voorbereid en dat was maar goed ook aangezien om 16:00 nog aan het draaien waren.
pi_89811042
Mijn wijk van vandaag was de hele week wel gewoon gelopen, dus het viel mee. Jammer dat de postbode plus nog weer een half uur te laat op depot kwam, weg was ergens af gezet. Uiteindelijk kreeg ik pas om 14.30 de post, normaal 11 uur (hij had dus wel gebeld dat het 14.00 werd).. anders was ik lekker vroeg klaar geweest :P. Nuja, nog een zaterdagje en dan een tijdje vrij :D

Hoorde van collega's trouwens ook dat het mee viel :)
pi_89811965
Bij ons viel die drukte niet mee vandaag -O-

Had opnieuw iemand in opleiding mee, wat zowel mij als haar vanmorgen pas werd verteld :') Gelukkig waren we met zijn 2'en want het was veel post. Daarna nog een andere bezorgster geholpen die 7(!) grijze tassen had gekregen.

Wel lekker bijverdiend. Nog één keertje nu.
pi_89814268
Over de situatie hier vandaag ga ik me maar niet meer druk maken :')

Maar wat ik echt achterlijk beleid vind is dat de post die van de week is blijven staan (m.u.v. hsm post), naar achteren wordt geschoven en volgende week verspreid mee wordt gegeven. Want 'te laat is te laat' (of het nou een dag of een week is). Dus post die vanochtend vroeg is binnengekomen moest vandaag mee, maar wat er van woensdag/donderdag/vrijdag nog stond staat er nog steeds. Loop je volgende week donderdag met TV gidsen die nog maar één dag bruikbaar zijn :')
pi_89816059
Mijn wijk bleek afgelopen week toch wel gedaan te zijn, dus qua post viel het wel mee gelukkig.

Op drukke dagen ga ik al richting de 5 uur voor één wijk, die vanwege nieuwbouw elke week weer wat groter is. Zit er eigenlijk ook een max aan tijd op voor 1 wijk?
pi_89816591
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mijn wijk bleek afgelopen week toch wel gedaan te zijn, dus qua post viel het wel mee gelukkig.

Op drukke dagen ga ik al richting de 5 uur voor één wijk, die vanwege nieuwbouw elke week weer wat groter is. Zit er eigenlijk ook een max aan tijd op voor 1 wijk?
5 uur?? jeez!
pi_89816785
Wat is eigenlijk het maximum qua CAO etc.?
Ander team hier heeft ook zo'n postcode die te groot is: 26R en 26T, dus die hebben ze opgesplitst in 4 lopen 26R1,26R2, 26T1, 26T2 alleen heb je nu dus 26T straten bij 26R wijken en andersom, zeer kut om te vossen.
pi_89816834
quote:
Pakketinhoud:
SPOILER
Mijn ouders lachten me gewoon uit toen ik zei
SPOILER
quote:

5 uur?! Bij ons is de grootste wijk iets van 3 uur en dat is een buitenwijk :P

Had vandaag weer eens een hond achter me aan :') Ben em toch maar even gepeerd toen die z'n tanden blootte en ging grommen, mja ben sowieso een mietje qua loslopende honden.
pi_89816873
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:15 schreef carboni het volgende:
Wat is eigenlijk het maximum qua CAO etc.?
Ander team hier heeft ook zo'n postcode die te groot is: 26R en 26T, dus die hebben ze opgesplitst in 4 lopen 26R1,26R2, 26T1, 26T2 alleen heb je nu dus 26T straten bij 26R wijken en andersom, zeer kut om te vossen.
Hoezo is dat kut dan? Je moet toch gewoon sowieso de straten uit je hoofd leren per wijk?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2010 @ 22:18:29 #280
Maffe Fries
pi_89816883
quote:

Volgens mij geen max. Ikzelf heb een wijk van 3 uren, maar ik ken een loopwijk die zelfs nog iets groter is. De autoroutes bij ons gaan allemaal richting de 4 uren, dus ook behoorlijk lang.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2010 @ 22:19:40 #281
Maffe Fries
pi_89816932
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:16 schreef xxiessiexx het volgende:

Had vandaag weer eens een hond achter me aan :') Ben em toch maar even gepeerd toen die z'n tanden blootte en ging grommen, mja ben sowieso een mietje qua loslopende honden.
Heb zelf al eens gehad dat een hond een deel van mijn been zo ongeveer in zijn bek had. Had hij echt gebeten, dan had ik niet voor mezelf in kunnen staan.
pi_89817185
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb zelf al eens gehad dat een hond een deel van mijn been zo ongeveer in zijn bek had. Had hij echt gebeten, dan had ik niet voor mezelf in kunnen staan.
Ik denk dat die beesten link worden omdat ze het geluid van m'n brommer angstaanjagend vinden. Altijd die stomme tuinders die hun honden maar gewoon naar buiten gooien zonder na te denken over lieve postbodes die heel veel extra post meezeulen door de staking ;(
pi_89817241
Oja ik kreeg nog commentaar ook bij het steunpunt :') Kon niet alles in een keer meenemen, dus zo'n man: "Had je maar niet drie dagen moeten staken haha!" :')
Nadat ik zei dat ik alleen maar op zaterdag werk bood hij toch z'n excuses wel aan _O-
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 december 2010 @ 22:30:19 #284
Maffe Fries
pi_89817327
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:27 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik denk dat die beesten link worden omdat ze het geluid van m'n brommer angstaanjagend vinden. Altijd die stomme tuinders die hun honden maar gewoon naar buiten gooien zonder na te denken over lieve postbodes die heel veel extra post meezeulen door de staking ;(
de manier van lopen, etc. Zo horen ze dat je er aan komt.

De meeste honden negeer ik gewoon. Dan heb je ook geen last van ze.
pi_89817726
dat is sowieso verstandig, alle honden negeren. Ik had vandaag een mechelse herder die even aan mijn broek wilde snuffelen. Ben maar blijven staan want hij was wel heel geinteresseerd en het was vlak langs de weg.. snap je toch niet dat iemand daar izjn hond laat lopen..

Er kwam nog een man naar mij toe vandaag, die had vroeger bij de abn amro gewerkt en kwam me even aanmoedigen :') Dat we maar flink door moesten bijten, want zonder ons (werknemers, postbodes) verdienen de bazen ook niets. Hij was echt heel onsamenhangend, en toen ie wegliep keek ie me zo aan, stak 2 duimen omhoog en zei Toi toi toi! ^O^

:') _O-
pi_89821266
Je wordt tenminste aangemoedigd :) Er zijn ook mensen die hun frustratie over wat gestaak op de zaterdagwerkers afreageren.
pi_89827737
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:18 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hoezo is dat kut dan? Je moet toch gewoon sowieso de straten uit je hoofd leren per wijk?
Ik wel, maar het management is er van overtuigd dat iedereen kan vossen. Nou blijkbaar kunnen sommigen dat niet ;) Bij elke kleine uitzondering gaat het zo vaak mis, of het nou in Zwolle is of bij het vossen.

Overigens ik kijk altijd de Dog Whisperer voor advies mbt tot honden, werkt wel
  zondag 12 december 2010 @ 12:53:40 #288
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89829642
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de manier van lopen, etc. Zo horen ze dat je er aan komt.

De meeste honden negeer ik gewoon. Dan heb je ook geen last van ze.
Ik heb sowieso een paar honden in m'n buitenwijk die ik elke keer even aai, zijn ook niet echt kwaadaardig / gevaarlijk uitziende honden. Eentje is echt zo'n grote hond met lang haar die dan tegen me aan gaat leunen zodat ik half omval. :') En een andere hond gaat altijd tegen de deur opstaan als ik de post vanuit het raam in de bus doe. :P Wel leuk, maar het interieur van de auto wordt er niet schoner op als het geregend of gesneeuwd heeft. :P

Het is gewoon belangrijk om een hond op de juiste manier te benaderen. Sommige honden kunnen er bijvoorbeeld absoluut niet tegen als je ze recht in de ogen aankijkt. Honden waar ik wel bang voor zou zijn, zijn grote honden die niet blaffen maar op hun plek blijven zitten en je recht aankijken en een houding aannemen van: als je te dicht bij me komt, bijt ik je hand af. :P Gelukkig heb ik niet zulke honden in m'n wijk. :P
Nothing is what it seems
  zondag 12 december 2010 @ 13:05:35 #289
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89829984
Ik heb altijd hondensnoepjes bij me, maar ben dan ook een hondengek. O+
Al zitten er adressen bij waar ik gewoon bij op moet passen want die happen naar alles wat door de bus gaat, dus de handen gaan daar echt de bus niet in.
De linkste is notabene een hondje van het formaat tekkel met worstenlijf en korte pootjes, maar die hoort je al 10 huizen van te voren geloof ik en scheurt de post echt doormidden.
pi_89830912
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Lastpost het volgende:
Al zitten er adressen bij waar ik gewoon bij op moet passen want die happen naar alles wat door de bus gaat, dus de handen gaan daar echt de bus niet in.
De linkste is notabene een hondje van het formaat tekkel met worstenlijf en korte pootjes, maar die hoort je al 10 huizen van te voren geloof ik en scheurt de post echt doormidden.
Die heb ik ook 1! ik snap de eigenaren van dat soort honden echt... ze hebben altijd kapotte post en worden vervolgens boos op die hond. KOOP DAN VERDOMME EEN BUITENBUS
  zondag 12 december 2010 @ 13:36:15 #291
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89831050
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:31 schreef sk888er het volgende:

[..]

Die heb ik ook 1! ik snap de eigenaren van dat soort honden echt... ze hebben altijd kapotte post en worden vervolgens boos op die hond. KOOP DAN VERDOMME EEN BUITENBUS
Of laat de hond niet in de gang, zodat ie niet bij de brievenbus kan komen. :P
Nothing is what it seems
  zondag 12 december 2010 @ 13:42:56 #292
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89831242
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Lastpost het volgende:
Haha, zo'n hondje loopt bij mij ook ergens rond op een erf. Zodra hij me ziet komt ie naar me toe rennen en blijft ie heel dicht bij me staan zonder iets te doen. Maar zodra ik de post in de bus heb gedaan en weer terug loop naar de auto begint ie keihard te blaffen, alsof ie me heeft weggejaagd ipv dat ik gewoon weer terugloop. :') Maar gevaarlijk zal die hond nooit worden, anders had ie me allang gebeten. :P
Nothing is what it seems
pi_89832233
Kleine honden zijn het irritantst en het gevaarlijkst en stille grote honden. Ik probeer wel altijd te zorgen dat een hond niet achter mij komt aangezien honden vaak van achteren aan vallen.
pi_89833500
Los lopende hond is bij mij geen post ontvangen.
Rot beesten.
pi_89834390
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 14:49 schreef Jesse_ het volgende:
Los lopende hond is bij mij geen post ontvangen.
Rot beesten.
Is mijn motto ook. Maar dan maak ik er zelf rotmensen van :') Vind het gewoon asociaal om een gevaarlijke hond los te laten lopen.
pi_89836398
Hier gaan ze van die hoofdlampjes aanschaffen voor de postbezorgers. In verband met de stakingen en KNJ wordt het vaak na 16:30 (schemerig/donker dus).

Als ik bij een boer met hond een geblokkeerde bus tegenkom (dus uitstappen) gaat de post ook gewoon retour en proberen ze het de volgende (bezorg)dag maar weer.

Ik ben gisteren van 12:00-17:00 bezig geweest. Uurtje langer, ik had 8 manden post in plaats van 3 of 4 normaal.
pi_89837403
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:11 schreef rub3n het volgende:
Hier gaan ze van die hoofdlampjes aanschaffen voor de postbezorgers. In verband met de stakingen en KNJ wordt het vaak na 16:30 (schemerig/donker dus).
Ze zouden ook meer extra personeel in dienst kunnen nemen, contracten gewoon kunnen verlengen of minder mensen er proberen uit te werken zodat het niet zo laat hoeft te worden. Maar het werken met minder mensen die meer moeten doen in minder tijd en het aanschaffen van hoofdlampjes zal ongetwijfeld goedkoper zijn :') Wat een klotebedrijf is het toch...ik ben m.i.v. februari weg...zullen ze wel fijn vinden trouwens, weer iemand met een vast contract minder...
pi_89839811
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:11 schreef rub3n het volgende:

Als ik bij een boer met hond een geblokkeerde bus tegenkom (dus uitstappen) gaat de post ook gewoon retour en proberen ze het de volgende (bezorg)dag maar weer.

Ik ben gisteren van 12:00-17:00 bezig geweest. Uurtje langer, ik had 8 manden post in plaats van 3 of 4 normaal.
:') :') :') Post gevalletje weer. Maar ja als Postbezorger kom je al snel in de problemen aangezien je soms pas om 1300 kan beginnen. Zeker de trage bezorgers/THK'ers zullen in het donker lopen.
Overig was er gisteren iemand die om 17:00 nog aan een wijk begon, snap niet wie dat accepteert. Hoordde ook nog een verhaal van een THK die verteldde dat hij soms pas om half negen met een wijk klaar is en dat ook nog normaal vond.
pi_89841488
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:41 schreef carboni het volgende:

[..]

:') :') :') Post gevalletje weer. Maar ja als Postbezorger kom je al snel in de problemen aangezien je soms pas om 1300 kan beginnen. Zeker de trage bezorgers/THK'ers zullen in het donker lopen.
Overig was er gisteren iemand die om 17:00 nog aan een wijk begon, snap niet wie dat accepteert. Hoordde ook nog een verhaal van een THK die verteldde dat hij soms pas om half negen met een wijk klaar is en dat ook nog normaal vond.
Ben zelf 1 keer tot 19.00 ongeveer bezig geweest, maar dat nooit weer. Toen begon ik ook pas om 13.00 idd, was met sneeuw/ijsrommel en ook rond kerst volgens mij. Als ik de adressen fatsoenlijk had kunnen lezen, was ik wel eerder klaar geweest :') dus in dat opzicht zijn lampjes wel handig. Maar imo moeten ze gewoon zorgen dat het voor 17.00 bezorgd kan zijn. Mij is ook ooit verteld dat we niet na die tijd nog op straat mogen zijn, officieel. Hier plannen ze nu de meesten volgens mij maar voor 1 wijk in, terwijl ze er normaal 2 lopen. Moet je meer mensen inzetten, maar mensen zijn wel op tijd klaar :)
pi_89842060
Ik heb bij mijn huidige zaterdagwijk standaard veel te veel HAH tekort. Elke keer geef je het door, en toch heb je elke week weer precies bij hetzelfde adres de HAH op :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 december 2010 @ 18:48:50 #301
Maffe Fries
pi_89842077
Uhuh. ze moeten gewoon zorgen dat je op tijd vam de straat kunt. Dat ik afgelopen zaterdag om half vijf nog bezig was is echt een uitzondering. je moet gewoon de adressen normaal kunnen blijvem lezen namelijk

Iemand anders moet maar ff een nieuw topic openen. zit mobiel namelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')