Nah dat begrijp ik wel, tassen ophalen is na 1700 en dan is de bupo/vimmer/etc die de agt's afhandeld al weg en de adminstratie afgehandeld.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:41 schreef Deezertje het volgende:
Kut. Das ook balen he.
Werk je bij de TNT, heb je je zending nog niet eerder in huis
Een aangetekende zending voor jezelf waar je al een tijdje op wacht wordt natuurlijk nét bezorgd als ik niet thuis ben.... bel ik de TC op als ze hem niet ff kunnen meegeven straks bij tassen ophalen hier bij het depot.. nee kan niet...
Ach ja, morgen dan maar ophalen bij supermarkt...
Ah bij ons moeten we ze altijd zelf naar het servicepunt brengen. Dacht dat dat standaardbeleid was.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
Aangetekenden die niet worden bezorgd moeten eerst nog weer via de kooi. Ze worden de volgende dag pas naar het ophaalpunt gebracht.
quote:Op donderdag 9 december 2010 13:23 schreef Lastpost het volgende:
Hier blijven er dagelijks zo'n 5 tot 9 wijken staan, ze verwachten het pas weggewerkt te hebben eind december, begin januari.
Dat klopt niet helemaal hoor, wat je beweert. Ik ben bijna 13 jaar postbode, en de tijd dat het een "luizenbaan" was dateert van veel langer geleden, toen we nog ambtenaren waren.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:22 schreef Troeta het volgende:
Vixenfromhell, ik heb een zaterdagcontract en mijn salaris hebben we toch echt nodig om eten en kleren voor ons kindje te kopen hoor.
Voor veel postbezorgers geld dit ook. Denk even na voor je zoiets zegt als alleen fulltimers moeten hun gezin onderhouden.
Heb ook niet teveel medelijden met de fulltimers,tot zes jaar terug was postbode zijn echt een luizenbaan en het salaris was zo goed dat veel partners niet hoefden te werken.
Natuurlijk is het vervelend dat ze misschien minder gaan verdienen en deeltijd moeten werken,maar kijk goed om je heen,duizenden mensen werken op die manier en die redden het ook.
Wij moeten ze ook altijd in een rood bakje in de kooi leggen. Anders zou ik vele kilometers moeten omrijden om bij het servicepunt te komen.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:09 schreef carboni het volgende:
[..]
Ah bij ons moeten we ze altijd zelf naar het servicepunt brengen. Dacht dat dat standaardbeleid was.
Bij ons liggen de servicepunten redelijk in de buurt van de route, sterker nog 3 van de 7 servicepunten zitten op 100 meter van het vbg Waarschijnlijk omdat er ook geen dorpen in mijn vbg zitten.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:52 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Wij moeten ze ook altijd in een rood bakje in de kooi leggen. Anders zou ik vele kilometers moeten omrijden om bij het servicepunt te komen.
Dat maakt inderdaad wel verschil. Het verste servicepunt is zo'n 40 km. van onze vestiging. De gemiddelde buitenwijk bedraagt dan vaak ook zo'n 80 tot 100 km.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:35 schreef carboni het volgende:
[..]
Bij ons liggen de servicepunten redelijk in de buurt van de route, sterker nog 3 van de 7 servicepunten zitten op 100 meter van het vbg Waarschijnlijk omdat er ook geen dorpen in mijn vbg zitten.
Lelystad is wel de grootste gemeente/vbg als je het IJsselmeer/Markermeer meerekent. De sluis op grens Enkhuizen/Lelystad word vanaf Lelystad bezorgdquote:Op donderdag 9 december 2010 17:17 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Dat maakt inderdaad wel verschil. Het verste servicepunt is zo'n 40 km. van onze vestiging. De gemiddelde buitenwijk bedraagt dan vaak ook zo'n 80 tot 100 km.
Wij ook wel denk ik als je de waddenzee en het ijsselmeer meerekent. We moeten onder andere naar het monument op de afsluitdijk.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:29 schreef carboni het volgende:
[..]
Lelystad is wel de grootste gemeente/vbg als je het IJsselmeer/Markermeer meerekent. De sluis op grens Enkhuizen/Lelystad word vanaf Lelystad bezorgdGeloof dat ze daar nu nog maar max 3 dagen per week bezorgen want het is een hele afstand.http://maps.google.com/ma(...)dr=Zijlweg,+Lelystad
Wij zitten ook op een klein kantoor, er lopen nu maar 3 postbodes rond + de teamchef en de rest zijn jongens en meiden die je normaal enkel op de zaterdag ziet en postbezorgers.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:43 schreef sk888er het volgende:
[..]
![]()
Ik kan me daar echt niets bij indenken (werk zelf op een klein kantoor en als er 1 wijkje per maand blijft liggen is dat al enorm veel).
lijkt me vet hoor!quote:Op donderdag 9 december 2010 17:47 schreef carboni het volgende:
Echter niks is zo baas als die postbode in de Biesbosch
[ afbeelding ]
http://www.trouw.nl/krant(...)in_de_Biesbosch.html
Deze gast bezorgt soms in de winter op schaatsen
Vraag me af of er een boco zit in die boot
Anders maak ik geen vriendjes met mijn bezorger.quote:Afmeting (lxbxh): 295x220x185
En dat houdt voor morgen in...?quote:Op donderdag 9 december 2010 20:56 schreef carboni het volgende:
Schijnt dat de actie grimmiger word en SCb Zwolle geblokkeerd is.
Vrachtwagens zijn uiteindelijk wel doorgelaten maar wel dikke file + vertraging. Wat betekend meer procesverstoring cq minder post gesorteerd voor zaterdag. Aan de andere kant staat er al zoveel verzuip in de SCb's dat er voorlopig geen vrachtwagens meer hoeven aan te voeren, hoorde van onze chauffeur dat bij de vorige staking het 6 dagen heeft geduurd om alleen al het verzuip van de shuttle tussen SCb en pakketensorteercentrum weg te werken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:17 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En dat houdt voor morgen in...?
Lekker, autootje en met zijn tweeënquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:42 schreef sbientje het volgende:
ik heb lekker gewerkt vandaag en we hebben in ons team alles weggekregen (wat op onze vestiging een uitzondering was geloof ik). Had 2 kleine wijkjes, totaal iets meer dan 1,5 uurMorgen waars. opleiding voor een industriewijk met de auto..
dat is gek, want ik had ook de belastingdienst en afschriften mee.. wat gek dat de helft via Sandd gaat?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:47 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ik dacht dat TNT hier vandaag bezorgd had: rekeningafschrift ING, brief van de belastingdienst en iets van de postcodeloterij....maar was allemaal via Sandd
maar de belastingdienst zit toch helemaal bij TNT nog?quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:03 schreef Cerbie het volgende:
Ik krijg ING bezorgd van SANDD, maar bezorg het zelf ook als TNT'er. Zal wel half/half gaan.
drukke tijdenquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:43 schreef Cerbie het volgende:
De pakketbezorger belt nét aan. Wat is dat nou weer voor tijd als je al vanaf 9 uur 's ochtends op chauffeur is onderweg staat.
Veel chauffeurs doen volgens mij 's ochtends vroeg vooral bedrijven en 's avonds pas de woonwijken, meer kans dat die mensen dan thuis zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:43 schreef Cerbie het volgende:
De pakketbezorger belt nét aan. Wat is dat nou weer voor tijd als je al vanaf 9 uur 's ochtends op chauffeur is onderweg staat.
Ze krijgen het gewoon ook thuis en moeten thuis bezorgen. Neefje is bij Sandd gaan werken (toen ik het hoordde raadde ik het ook meteen af). Je moet wel alle Veronicagidsen op dinsdag bezorgen ofzo maar de controle zaal wel nog minder zijn dan TNT oftewel niks en half reageren op klachten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:37 schreef VixenFromHell het volgende:
De verschillen tussen DHL en TNT zijn toch wel erg groot, zag ik net weer. Las op een ander forum dat iemand de post van dinsdag vandaag nog gedeeltelijk bezorgd had, en de rest weer mee naar huis nam. Als ik een bedrijf had, zou ik never voor DHL oid kiezen. Ik vind dat dan echt veel te lang duren
Bij mijn ouders en in mijn oude studentenhuis kwamen ze altijd 's middags. Ben er eigenlijk wel blij mee, maar ik had nu net vandaag vrij om het spul uit te proberenquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:46 schreef lbeew het volgende:
[..]
Veel chauffeurs doen volgens mij 's ochtends vroeg vooral bedrijven en 's avonds pas de woonwijken, meer kans dat die mensen dan thuis zijn.
Word vriendjes met de bezorger en vraag zijn 06. Die gasten zijn vaak erg makkelijk als ze iets kunnen afleveren.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:47 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Bij mijn ouders en in mijn oude studentenhuis kwamen ze altijd 's middags. Ben er eigenlijk wel blij mee, maar ik had nu net vandaag vrij om het spul uit te proberen
Nah dit was alweer een ander, de vorige was véél vriendelijker. Bij de bezorger bij mijn ouders wel gedaan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:48 schreef carboni het volgende:
[..]
Word vriendjes met de bezorger en vraag zijn 06. Die gasten zijn vaak erg makkelijk als ze iets kunnen afleveren.
Hier hebben praktisch al onze pakketbezorgers een stempel met hun naam+mobiele telefoonnr erop.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:48 schreef carboni het volgende:
[..]
Word vriendjes met de bezorger en vraag zijn 06. Die gasten zijn vaak erg makkelijk als ze iets kunnen afleveren.
Ik verwacht komende week nog veel meer stakingspost. Die 8 tassen van jou was idd hooguit alle post van de afgelopen dagen die (a) het bestelkantoor bereikt heeft, en (b) die daar ook al op wijk was gesorteerd. Op de sorteercentra staat ongetwijfeld nog veel meer, want de afgelopen dagen zaten die rode bakjes ook niet echt vol.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:11 schreef Deezertje het volgende:
De buit van vandaag: 8 tassen, 2x HAH en leuke DJOSER gidsen die nét niet door de brievenbussen passen en niet dubbel te vouwen zijn.....(heb er stiekem één voor de deur gezet bij iemand.... (wel droog)
Overigens was dit nog lang niet alle 'achterblijvende' post van de staking hier hoor... dus wordt nog leuk volgende week.
In ieder geval.... volgende week de laatste zaterdag van het jaar werken! (die 2 daarop zijn nationale en dus betaalde feestdagen!)
Heb mijn kerstpakket overigens alweer gehad, en jawel wéér een kookboek, deeltje 4... + een kaart van meneer Bakker die ik helemaal niet wil hebben van hem!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:55 schreef Lastpost het volgende:
Pakketinhoud:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of is dit ook een spoiler? Obviously not...![]()
Ik ook, van 08:30 tot 17:00 krijg ik betaald, omgerekend net iets meer dan 80 euroquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:16 schreef Jesse_ het volgende:
Lekker wat uurtjes kunnen maken vandaag![]()
Ik heb nog een uurtje meer gepakt en een relaxed autodienstjequote:Op zaterdag 11 december 2010 17:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik ook, van 08:30 tot 17:00 krijg ik betaald, omgerekend net iets meer dan 80 euro
Maar verder een ellendige dag, gigantisch veel post, 3 HaH, veel pakjes, kutweer en een van de grootste wijken hier. En het mooie is dat ik als ik klaar ben, dan nog 20 minuten naar huis mag fietsen, omdat die wijk precies aan de andere kant van de stad is
Pakketinhoud:Klinkt eigenlijk best wel als een leuk pakket deze keer! Zijn ze afgestapt van de gebruikelijke Fair Trade vingerkommetjes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet echt superdruk hier, maar een paar wijken die veel meer hadden dan anderen vanwege de staking. Van het hele dvg (16 postbodes, waarvan 7 fulltime) hebben er welgeteld 4 gestaakt, dus zo groot was de achterstand niet. Niet in de laatste plaats omdat alle postbezorgers ook moesten werken, en er volop zaterdagwerkers werden ingezet en uitzendkrachten. Zelfs de TC was wijken aan het voorbereiden. Ook werd er volop besmet werk gedaan, en aan de aangekondigde stiptheidsacties (geen verplichting tot overwerk) deed al helemaal niemand mee.
Misschien dat volgende week de actiebereidheid wat groter is als de BVPP wellicht weer meestaakt, maar als ik af moet gaan op het ellenlange epistel wat ik vandaag in de bus ontving van de BVPP heb ik daar ook weinig hoop op.
Dus hier lijkt de staking toch een beetje mislukt. Weliswaar waren we met te weinig mensen, was het chaos en stress alom, en bleven er wijken staan, maar dat is tegenwoordig business as usual.Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
Ik had twee propvolle fietstassen en in totaal 8 nabrengzakkenquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Had vandaag 5 tassen post en 3 tassen HAH weg te werken. Maandag de tijden maar ff doorbellen, want buiten tijd ben ik hierdoor wel gegaan.
5 uur?? jeez!quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mijn wijk bleek afgelopen week toch wel gedaan te zijn, dus qua post viel het wel mee gelukkig.
Op drukke dagen ga ik al richting de 5 uur voor één wijk, die vanwege nieuwbouw elke week weer wat groter is. Zit er eigenlijk ook een max aan tijd op voor 1 wijk?
Pakketinhoud:Mijn ouders lachten me gewoon uit toen ik zeiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5 uur?! Bij ons is de grootste wijk iets van 3 uur en dat is een buitenwijkquote:Op zaterdag 11 december 2010 21:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mijn wijk bleek afgelopen week toch wel gedaan te zijn, dus qua post viel het wel mee gelukkig.
Op drukke dagen ga ik al richting de 5 uur voor één wijk, die vanwege nieuwbouw elke week weer wat groter is. Zit er eigenlijk ook een max aan tijd op voor 1 wijk?
Had vandaag weer eens een hond achter me aanBen em toch maar even gepeerd toen die z'n tanden blootte en ging grommen, mja ben sowieso een mietje qua loslopende honden.
Hoezo is dat kut dan? Je moet toch gewoon sowieso de straten uit je hoofd leren per wijk?quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:15 schreef carboni het volgende:
Wat is eigenlijk het maximum qua CAO etc.?
Ander team hier heeft ook zo'n postcode die te groot is: 26R en 26T, dus die hebben ze opgesplitst in 4 lopen 26R1,26R2, 26T1, 26T2 alleen heb je nu dus 26T straten bij 26R wijken en andersom, zeer kut om te vossen.
Volgens mij geen max. Ikzelf heb een wijk van 3 uren, maar ik ken een loopwijk die zelfs nog iets groter is. De autoroutes bij ons gaan allemaal richting de 4 uren, dus ook behoorlijk lang.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Heb zelf al eens gehad dat een hond een deel van mijn been zo ongeveer in zijn bek had. Had hij echt gebeten, dan had ik niet voor mezelf in kunnen staan.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Had vandaag weer eens een hond achter me aanBen em toch maar even gepeerd toen die z'n tanden blootte en ging grommen, mja ben sowieso een mietje qua loslopende honden.
Ik denk dat die beesten link worden omdat ze het geluid van m'n brommer angstaanjagend vinden. Altijd die stomme tuinders die hun honden maar gewoon naar buiten gooien zonder na te denken over lieve postbodes die heel veel extra post meezeulen door de stakingquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb zelf al eens gehad dat een hond een deel van mijn been zo ongeveer in zijn bek had. Had hij echt gebeten, dan had ik niet voor mezelf in kunnen staan.
de manier van lopen, etc. Zo horen ze dat je er aan komt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:27 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik denk dat die beesten link worden omdat ze het geluid van m'n brommer angstaanjagend vinden. Altijd die stomme tuinders die hun honden maar gewoon naar buiten gooien zonder na te denken over lieve postbodes die heel veel extra post meezeulen door de staking
Ik wel, maar het management is er van overtuigd dat iedereen kan vossen. Nou blijkbaar kunnen sommigen dat nietquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hoezo is dat kut dan? Je moet toch gewoon sowieso de straten uit je hoofd leren per wijk?
Ik heb sowieso een paar honden in m'n buitenwijk die ik elke keer even aai, zijn ook niet echt kwaadaardig / gevaarlijk uitziende honden. Eentje is echt zo'n grote hond met lang haar die dan tegen me aan gaat leunen zodat ik half omval.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de manier van lopen, etc. Zo horen ze dat je er aan komt.
De meeste honden negeer ik gewoon. Dan heb je ook geen last van ze.
Die heb ik ook 1! ik snap de eigenaren van dat soort honden echt... ze hebben altijd kapotte post en worden vervolgens boos op die hond. KOOP DAN VERDOMME EEN BUITENBUSquote:Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb altijd hondensnoepjes bij me, maar ben dan ook een hondengek.![]()
Al zitten er adressen bij waar ik gewoon bij op moet passen want die happen naar alles wat door de bus gaat, dus de handen gaan daar echt de bus niet in.
De linkste is notabene een hondje van het formaat tekkel met worstenlijf en korte pootjes, maar die hoort je al 10 huizen van te voren geloof ik en scheurt de post echt doormidden.
Of laat de hond niet in de gang, zodat ie niet bij de brievenbus kan komen.quote:Op zondag 12 december 2010 13:31 schreef sk888er het volgende:
[..]
Die heb ik ook 1! ik snap de eigenaren van dat soort honden echt... ze hebben altijd kapotte post en worden vervolgens boos op die hond. KOOP DAN VERDOMME EEN BUITENBUS
Haha, zo'n hondje loopt bij mij ook ergens rond op een erf. Zodra hij me ziet komt ie naar me toe rennen en blijft ie heel dicht bij me staan zonder iets te doen. Maar zodra ik de post in de bus heb gedaan en weer terug loop naar de auto begint ie keihard te blaffen, alsof ie me heeft weggejaagd ipv dat ik gewoon weer terugloop.quote:Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb altijd hondensnoepjes bij me, maar ben dan ook een hondengek.![]()
Al zitten er adressen bij waar ik gewoon bij op moet passen want die happen naar alles wat door de bus gaat, dus de handen gaan daar echt de bus niet in.
De linkste is notabene een hondje van het formaat tekkel met worstenlijf en korte pootjes, maar die hoort je al 10 huizen van te voren geloof ik en scheurt de post echt doormidden.
Is mijn motto ook. Maar dan maak ik er zelf rotmensen vanquote:Op zondag 12 december 2010 14:49 schreef Jesse_ het volgende:
Los lopende hond is bij mij geen post ontvangen.
Rot beesten.
Ze zouden ook meer extra personeel in dienst kunnen nemen, contracten gewoon kunnen verlengen of minder mensen er proberen uit te werken zodat het niet zo laat hoeft te worden. Maar het werken met minder mensen die meer moeten doen in minder tijd en het aanschaffen van hoofdlampjes zal ongetwijfeld goedkoper zijnquote:Op zondag 12 december 2010 16:11 schreef rub3n het volgende:
Hier gaan ze van die hoofdlampjes aanschaffen voor de postbezorgers. In verband met de stakingen en KNJ wordt het vaak na 16:30 (schemerig/donker dus).
quote:Op zondag 12 december 2010 16:11 schreef rub3n het volgende:
Hier gaan ze van die hoofdlampjes aanschaffen voor de postbezorgers. In verband met de stakingen en KNJ wordt het vaak na 16:30 (schemerig/donker dus).
Als ik bij een boer met hond een geblokkeerde bus tegenkom (dus uitstappen) gaat de post ook gewoon retour en proberen ze het de volgende (bezorg)dag maar weer.
Ik ben gisteren van 12:00-17:00 bezig geweest. Uurtje langer, ik had 8 manden post in plaats van 3 of 4 normaal.
Ben zelf 1 keer tot 19.00 ongeveer bezig geweest, maar dat nooit weer. Toen begon ik ook pas om 13.00 idd, was met sneeuw/ijsrommel en ook rond kerst volgens mij. Als ik de adressen fatsoenlijk had kunnen lezen, was ik wel eerder klaar geweestquote:Op zondag 12 december 2010 17:41 schreef carboni het volgende:
[..]![]()
![]()
Post gevalletje weer. Maar ja als Postbezorger kom je al snel in de problemen aangezien je soms pas om 1300 kan beginnen. Zeker de trage bezorgers/THK'ers zullen in het donker lopen.
Overig was er gisteren iemand die om 17:00 nog aan een wijk begon, snap niet wie dat accepteert. Hoordde ook nog een verhaal van een THK die verteldde dat hij soms pas om half negen met een wijk klaar is en dat ook nog normaal vond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |