Dat willen ze hier ook erg moeilijk begrijpen. Komt natuurlijk ook door die stomme brieven die TNT zelfs nu op maandag laat bezorgen.quote:Op maandag 6 december 2010 20:08 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om extra te werken.
Wat moet je dan? Halverwege je dienst stoppen?quote:Op maandag 6 december 2010 20:08 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om extra te werken.
Jep, er zijn bijvoorbeeld afgelopen zaterdag 90 bundels bij ons blijven liggen omdat de meeste collega's gewoon stopten op het moment dat hun diensttijd officieel afliep.quote:Op maandag 6 december 2010 21:42 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Wat moet je dan? Halverwege je dienst stoppen?
Helaas is de werkelijkheid dat we met 5 kaartjes lopen en daarnaast nog 10 stuks bedrijvenpost en drie soorten klote HaH erbijquote:Op maandag 6 december 2010 22:53 schreef Zipportal het volgende:
TNT heeft de kerstreclames weer van stal gehaald. Postbode komt op een donkere avond aan én met één kaartje in de hand.
Inderdaad. Die voice-over is echt verschrikkelijk.quote:Op maandag 6 december 2010 22:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Helaas is de werkelijkheid dat we met 5 kaartjes lopen en daarnaast nog 10 stuks bedrijvenpost en drie soorten klote HaH erbij
Hier zetten ze de eindtijden heel slim niet op het roosterquote:Op maandag 6 december 2010 22:04 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Jep, er zijn bijvoorbeeld afgelopen zaterdag 90 bundels bij ons blijven liggen omdat de meeste collega's gewoon stopten op het moment dat hun diensttijd officieel afliep.
Ja.quote:
Raak je die "toevallig" kwijt. Administratie is toch zwaar kut wat dat betreft aan het aantal "nep"postbodes die mensen oplichten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:38 schreef Cerbie het volgende:
Kan ik meteen mijn kleding inleverenDe fleecemuts
Je mag hem de 18de vast wel meenemenquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:01 schreef Cerbie het volgende:
Kerstpakket zal best wel komen, anders waren de pepernoten ook wegbezuinigd.
Ben benieuwd hoe ik de mijne ga krijgen; nog maar 2 keer zaterdag dit jaar en per 1 januari ben ik weg.
Hier wisten ze nog niets op ons depot en moet me morgen dan ook gewoon melden op de normale tijd.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:57 schreef ftt1989 het volgende:
hoe zit het nou daadwerkelijk met de staking van deze week, gaat deze al definitief door? want ik las dat het overleg van gisteren vandaag nog verder ging, maar heb nog niks kunnen vinden?
De staking is landelijk.quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:00 schreef Balisto het volgende:
Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan als decemberkracht.
Ben benieuwd of de staking hier in Groningen doorgaat. Mijn teamcoach zei dat ik gewoon om 8:45 aanwezig moet zijn.
Zit je aan de Diamantlaan?quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:00 schreef Balisto het volgende:
Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan als decemberkracht.
Ben benieuwd of de staking hier in Groningen doorgaat. Mijn teamcoach zei dat ik gewoon om 8:45 aanwezig moet zijn.
Oke.quote:
Makro er bij? Afgelopen zaterdag was die er ook al.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:11 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Oke.![]()
Baal wel verschrikkelijk van de staking. Pak het dan meteen goed aan, en staak zaterdag ook. Dan zit die stront Makro er ook weer bij. Dat wordt één dikke bende zaterdag. Weet dat ik sowieso al 2x HAH heb.
Bij jullie was het misschien rustig, maar dat zal dan wel per vestiging verschillen. Bij ons doen ze niet aan het opzij zetten van rolcontainers, en ik kon de vorige keer pas 2,5 uur later dan normaal de straat op. Dus ik baal er ook wel behoorlijk van.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:18 schreef carboni het volgende:
Nah, de laatste zaterdag post-staking was anders behoorlijk rustig. Sorteercentra zullen ook niet op volle kracht werken. Ik was nog vroeger klaar geweest dan anders als die machine niet een half uur in storing zat.
Ook zullen nu veel BVPP'ers niet meer meedoen.
Plus schijnt dus dat sommige vestigingen rolcontainers opzij zetten.
quote:Geen verplichting tot overwerk, ook voor postbezorgers en zaterdagbestellers!
Verder gaan de bonden door met de actie tot het niet verrichten van overwerk of meerwerk. De huidige aanzegging loopt tot maandag 6 december 23.00 uur en wordt verlengd. Wij roepen alle leden bij Productie op geen overwerk of meerwerk te doen. Ook postbezorgers en zaterdagbestellers kunnen overwerk en meerwerk weigeren.
Dat is standaard! Wij zijn zeker selektvracht niet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:26 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Bedankt dat ik een pakketje binnen een dag binne had.
Top tnt!
;D
quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:27 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat is standaard! Wij zijn zeker selektvracht niet. Graag gedaan! Fijn dat er eens iemand niet komt klagen in het topic!![]()
Nah je hebt echt heel veel uitzendkrachten daar rondlopen dus er zal zeker op verminderde kracht door gewerkt worden in de SCb's. Verder zijn de vrachtwagenchaffeurs tussen SCb en VGB ingehuurde externe krachten en draait collectie ook redelijk goed door,quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:27 schreef Denzo het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of er zaterdag wel zo veel post is, dat is dan toch nog niet allemaal gesorteerd als ze vrijdag nog hebben gestaakt of wel?
Vorige keer viel het op zich wel mee maar er was heel wat meer dan een normale zaterdag.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:27 schreef Denzo het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of er zaterdag wel zo veel post is, dat is dan toch nog niet allemaal gesorteerd als ze vrijdag nog hebben gestaakt of wel?
Met Sinterklaas is er altijd een extra Makro. Dus deze zaterdag ook weer, heb het al zovaak meegemaakt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Makro er bij? Afgelopen zaterdag was die er ook al.
Ja haha daar klaagden ze zaterdag óók nog overquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:30 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Met Sinterklaas is er altijd een extra Makro. Dus deze zaterdag ook weer, heb het al zovaak meegemaakt.
TC's worden altijd ingelicht over stakingen per briefquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:34 schreef sk888er het volgende:
Hmm had toenstrx gevragen of ik wat extra wijkjes moet bezorgen tijdens het staken (aangezien bij de vorige staking alleen machine post werd bezorgd en ik er vanuit ging dat het deze keer weer was) kreeg ik als antwoord dat er niet gestaakt wordt en dat het dus niet nodig is. Ben benieuwd of ze der nog op terugkomen als ik hiero lees dat toch gestaakt gaat worden.
Ja, dat zal wel, maar post laten staan vind ik zelf gewoon not done, die mensen krijgen hun post al 3 dagen te laat en dan komen daar nog eens minstens 2 dagen bij op omdat ik het laat staan. Daar doe ik niet aan mee, tenzij het gewoon zo donker is dat ik niks meer kan zien natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:26 schreef carboni het volgende:
http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/nieuws/3-dagen-staken-tnt
Maar
[..]
Ik ook niet maar dat is voor diegene die naar dat verjaardagsfeest moest.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat zal wel, maar post laten staan vind ik zelf gewoon not done, die mensen krijgen hun post al 3 dagen te laat en dan komen daar nog eens minstens 2 dagen bij op omdat ik het laat staan. Daar doe ik niet aan mee, tenzij het gewoon zo donker is dat ik niks meer kan zien natuurlijk.
Krijgen we dit riedeltje weer, weigeren van extra werk. Je pakt je zelf er alleen maar mee, als je bijvoorbeeld een postbezorger bent. Wanneer moet je het dan doen, maandag of dinsdag? Dan komen er die dag weer grijze tassen binnen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:26 schreef carboni het volgende:
http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/nieuws/3-dagen-staken-tnt
Maar
[..]
Jij baalt gewoon dat je zaterdag hard moet werken.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Krijgen we dit riedeltje weer, weigeren van extra werk. Je pakt je zelf er alleen maar mee, als je bijvoorbeeld een postbezorger bent. Wanneer moet je het dan doen, maandag of dinsdag? Dan komen er die dag weer grijze tassen binnen.
Postbezorgers in boerendorpjes krijgen echt geen extra hulp, bij het wegbrengen. Want op kantoor hebben ze de postbodes ook hard nodig.
Wordt gewoon harstikke druk zaterdag. Sinterklaas is net het land uit, of mensen beginnen al kerstbomen op te tuigen en masaal kerstkaartjes te versturen.
mja, dat wordt vissen zaterdag, omdat sommigen op andere adressen bezorgd moeten worden dan er op staat.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:30 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Met Sinterklaas is er altijd een extra Makro. Dus deze zaterdag ook weer, heb het al zovaak meegemaakt.
Ach, da's geen massaexplosie dussquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:48 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Controleren jullie trouwens wel? Dat pakketje zat namelijk iets in wat onder 1.3 valt qua explosieven.
Niet als je zaterdagwerker bent en niet doordeweeks werktquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Krijgen we dit riedeltje weer, weigeren van extra werk. Je pakt je zelf er alleen maar mee, als je bijvoorbeeld een postbezorger bent. Wanneer moet je het dan doen, maandag of dinsdag? Dan komen er die dag weer grijze tassen binnen.
Postbezorgers in boerendorpjes krijgen echt geen extra hulp, bij het wegbrengen. Want op kantoor hebben ze de postbodes ook hard nodig.
Wordt gewoon harstikke druk zaterdag. Sinterklaas is net het land uit, of mensen beginnen al kerstbomen op te tuigen en masaal kerstkaartjes te versturen.
Dat denk ik ook heel vaak maar dan wil ik er ook weer geen collega mee opzadelen die ook al super veel moet doen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ga waarschijnlijk wel extra werk weigeren dan. Meestal loop ik op zaterdag zo'n 3,5 tot 4 uur buiten (contract = 3 uur pw). Ben niet van plan daar flink over heen te gaan, als het echt druk wordt. Niet mijn probleem
1 miljoen bij gemiddeld 15 euro kosten per uur per medewerkers (bruto + verzekeringen etc.) is, is 66.666 opleidings uren. Reken qua opleidingsduur 10 uur dan kost het 1 miljoen euro om 6666 medewerkers op te leiden.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:01 schreef lololo het volgende:
Miljoenen lijkt me een ietwat overdreven maar dat het hoge verloop veel geld kost kan je niet omheen.
Woensdag zal er niet zo heel veel zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:43 schreef anna45 het volgende:
Hier ook megaveel zeker de HaH, 4 stuks om 3 stuks en spiegelglad was het.
M'n Yes was er al wel,Sanoma heeft alle zeilen bijgezet om de tijdschiften op tijd af te geven.
Woensdag ook een berg weer.
Ja ga er vooral naar vragenquote:Op dinsdag 7 december 2010 19:46 schreef Viper86 het volgende:
Weet iemand de inhoud van het kerstpakket al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och, zo bijzonder is de inhoud meestal niet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:51 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja ga er vooral naar vragenZou het dit jaar leuk vinden als ik de inhoud eens níet weet voordat ik het pakket open
Klopt, meestal zit er wat stro, een vaas, een paar waxinelichtjes, een of andere pan, een paar chocolaatjes en een pak vruchtensap inquote:Op dinsdag 7 december 2010 19:58 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Och, zo bijzonder is de inhoud meestal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |