Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:59 |
Welkom in alweer deel 264 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:04 |
Fipo | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:04 |
En ik ben weer weg, wat heb ik te zoeken @ trein topics? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:06 |
Ja, wegwezen Turqie ![]() | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:07 |
quote:Omdat je treinen interessant vindt? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:08 |
quote:Welnee man, check zijn PH ![]() | |
James1988 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:12 |
Tijd voor weekend. Lekker in de 800, daarna in de 3600. | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:14 |
quote:Maastricht - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch? Amsterdam Centraal Roosendaal via ´s-Hertogenbosch? | |
Ireyon | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:17 |
quote:Utrecht - Breda. Wat win ik ![]() | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:17 |
quote:Een NS-dagkaart. | |
Ireyon | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:20 |
Die zal ik dan morgen maar eens op m'n OV-Chipkaart gaan laden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:22 |
quote:Dan zou ik de directe stoptrein pakken. Te belazerd om over te stappen ![]() | |
HTrockstar | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:23 |
Ik heb niet veel met treinen maar deze heeft echt een super geluid als hij start ! ![]() zesendertig zuiger met maar drie krukassen .. ![]() ps. drie keer raden wie er net britain greatest machines heeft gekeken op ng ![]() | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:23 |
quote:Vroeger had je één Intercity per dag aan het eind van de middag Amsterdam Centraal - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:25 |
Kom, we doen hem nog een keertje ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:26 |
quote:Heb je Arriva er al eens zelf op gewezen? Want als je het alleen hier post dan zullen ze het waarschijnlijk niet zien. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:28 |
quote:Dat was zeker dezelfde tijd als toen je ook nog, 's avonds, een directe trein Groningen-Maastricht had, die tot Zwolle als stoptrein reed. Was wel mooi, in Haren eindbestemming Maastricht op de CTA. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:29 |
quote:Ja, mooi, in Haren geen trein door een seinstoring bij Maastricht ![]() | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:29 |
quote:Echt hè. Tegenwoordig moet er zo min mogelijk afwisseling zijn lijkt wel. ![]() Stel je voor dat er wat variatie in de treinseries zit. ![]() ![]() | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:35 |
Net als vroeger de treinen Groningen - Den Haag Centraal en Leeuwarden - Rotterdam Centraal om en om naar beide eindbestemmingen reden. | |
Crientj | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:46 |
Whoes. | |
Crientj | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:51 |
@Socios, je krijgt straks een antwoord op die PM. ;o | |
James1988 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:54 |
quote:Die is gek. Dan ben ik én 10 minuten langer onderweg, én zit ik in een stampvolle sprinter zonder tafeltje, terwijl ik nu VIRM had (800) met tafeltje, en nu ICRm (3600) met tafeltje. Handig! | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:55 |
quote:6 blikken bier op de stoel naast me en op de grond, 4 knoopjes van mijn hemd open, nooit last van iemand ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:56 |
quote:Gek hè, zou een zo simpel mogelijk dienstuitvoering met efficiëntie en flexibiliteit / robuustheid te maken hebben? Ik weet, dat is voor ons niet leuk, maar zo liggen de feiten wel. Als we nog even verder dromen, waar is de tijd gebleven dat internationale sneltreinen van Amsterdam via Arnhem / Nijmegen en Kleve verder Duitsland in reden? quote: | |
James1988 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:59 |
quote:Gek hè, pa Tokkie? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:59 |
quote:Maar aan de andere kant: vijf minuten vertraging en de aansluiting missen is uiteindelijk een stuk nadeliger dan vijftien minuten vertraging en niet over hoeven te stappen. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:00 |
quote:Hey, it serves the purpose ![]() ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:04 |
quote:Hoezo? De term "olievlekwerking" is je bekend? Al helemaal op het drukke spoor waar er niet megaveel tijdspaden vrij zijn. Maar goed, ik heb geen zin om in dit topic de pisang te zijn omdat ik een onplezierige waarheid verkondig, dus ik laat het maar hier bij. ![]() | |
James1988 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:04 |
Er staat nu een 1900 naast me, waar op een ICRm-bak nog steeds "Geel en blauw houdt van Oranje!" staat. Volgens mij is er een NS'er of Nedtrainer voetbalgek... ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:05 |
quote:Dat doet me denken dat ik met maten recentelijk eens in Delft heb gepilsd, daar nog enkele fustjes hebben gekocht en in de spits naar Rotterdam gingen. Ook hadden we ergens nog bierglazen vandaan geplukt (van de gelegenheid waar we vandaan kwamen), en zaten toen met 8 a 10 man vrolijk te pilzen. Sommige forenzen konden er de humor wel van inzien, met die fustjes op de tafel, alleen niemand wilde op ons aanbod ingaan om gezellig mee te drinken. ![]() | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:08 |
quote:Hoezo? In Duitsland gaat dat ook prima. Intercity´s door het hele land. De ene keer met die bestemming en de andere keer met een andere bestemming. De ene keer via die route en de andere keer via de andere route. Het kan allemaal. Ook tijden die lang niet altijd een vast patroon hebben. Prachtig. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:09 |
quote:Omdat je in het eerste geval een half uur te laat aankomt, en in het tweede geval maar een kwartier. quote:Ik snap ook wel dat in deze moderne tijd een forens niet vier uur later van huis kan om met de overstapvrije trein van Hoorn naar Zutphen o.i.d. te gaan en dat het in de spits dus handig is om relatief vaak en punctueel in corridors te rijden. Maar buiten de spits zou je toch voor reizigers zonder haast best wat meer directe verbindingen kunnen aanbieden? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2010 19:09:58 ] | |
von_Preussen | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:16 |
quote:In Japan gaat het ook prima dat treinen ondanks aardbevingen en vuurspuwende draken gewoon met slechts seconden vertraging rijden. Maar toch zal je dat hier nooit lukken. Waarom niet, gewoon omdat die landen te verschillend zijn. Maar leuk dat je Duitsland aanhaalt, want deze hebben 30 jaar geleden juist geprobeerd om het systeem te stroomlijnen. Want vroeg had men als motto: "vanuit elke stad moet je elk punt in het netwerk kunnen bereiken, ook al is het maar 1 keer per dag". Daarom had je toen heel veel zgn. "Kurswagen", die dan werden afgehaakt en bij andere treinen weer werden aangehaakt. Dat bracht veel kosten, inflexibiliteit etc. mee. Toen is men erop overgestapt (met het Intercitynetwerk) om volgens een vast patroon te gaan rijden, prachtig. | |
Socios | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:20 |
quote:Dat zie je nog steeds, hoor. ICE´s die bijvoorbeeld met een hele `omweg´ door het land rijden. Berlin Hbf - Frankfurt (Main) Hbf - München Hbf om maar eentje te noemen. En daarnaast ook ICE´s over kortere routes of een ICE-Sprinter zonder tussenstops rechtstreeks van Berlin naar Frankfurt (Main) Hbf. En ga zo maar door. Afwisseling is the key, prachtig. | |
Peterselieman | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:22 |
quote:Die van 14:04 was vandaag redelijk rustig en ook die van 16:04 ging wel met een solo 2/8. Wel had die laatste trein evenals de sneltrein ervoor +15. Zelf ben ik onderweg ingestapt en miste ik mijn bus. Moest een uur wachten ![]() | |
Crientj | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:41 |
Damn, lang verhaal getikt. ![]() Nu snel omkleden, visite komt zo. ![]() | |
greavy | vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:14 |
En om even door te gaan over de gereactiveerde buffeltjes: De DM'90 3434 + 3435 komen bij Syntus en de DM'90 3447 komt bij Veolia. Veolia kan hierdoor met 2x een Buffel gekoppeld rijden aangezien hun op de Maaslijn al de 3446 hebben rijden, maar dan solo. Dit wordt dus straks 2 stellen. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:58 |
Poll: Op wat voor dag gaat het PTA treinenrondje plaatsvinden? • Zaterdag • Zondag • Doordeweekse dag Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier Nog iemand die niet gestemd heeft? Morgenochtend gaat hij dicht ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:07 |
quote:Moet wel snel genoeg gebeuren, de Syntus-machinisten zijn bereid een collectieve snipperdag te nemen... | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:09 |
quote:Ze denken namelijk dat de agressie daar MINDER van wordt. Heel bijzonder. | |
Ofyles2 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:17 |
quote:Ik denk dat zelfs een PR-offensief niet tot de mogelijkheden behoort, waarschijnlijk een beslissing van hogerhand (Keolis/SNCF)... | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:18 |
quote:Erwtensoep uitdelen kan ALTIJD ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:23 |
quote:Zorgen ze er dan wel voor dat de wissels alvast in storing liggen? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:24 |
quote:Weinig voor nodig ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:56 |
quote:Klopt en voor andere storingen kun je altijd een paar scholieren inzetten. Die weten ook wel hoe er eentje te veroorzaken. | |
Peterselieman | vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:02 |
Komende zomer trouwens 6x per week een nachttrein Groningen - Amersfoort en terug. Deze geeft aansluiting op de nachttrein Enschede - Utrecht - Schiphol v.v. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:04 |
Interessant. Misschien wordt het toch nog eens ooit wat met het land ![]() | |
Basekid_NZ | zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:09 |
Net gelezen dat ze in Zwitserland klaar zijn met de 54km lange treintunnel. Nice! | |
brandsrus | zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:18 |
quote:Trein van 15.04 en 15.34 zijn altijd te druk voor een solo 2/8, dit is elke vrijdag zo. Probeer vaak deze te vermijden maar dat gaat niet lukken. | |
Peterselieman | zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:21 |
De 15.04 op vrijdag kent wel tientallen staanplaatsen, maar na Grijpskerk kan vrijwel iedereen wel zitten. Het is namelijk mijn vaste reistrein normaal gesproken ![]() | |
bork | zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:09 |
![]() | |
Ascendancy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:33 |
Zeg, sinds wanneer rijdt er ICMm op Nijmegen-Schiphol. Die was toch volledig verVIRM''t? | |
Ofyles2 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:59 |
quote:Vandaag reed op dezelfde treinserie ook een ICRm-stam. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 oktober 2010 @ 06:13 |
Nice bork! Hebben ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 06:45 |
Net 500 meter goederentrein van Groningen richting Leeuwarden gestuurd. Gebeurt ook niet vaak, goederenverkeer op dat traject. Goedemorgen trouwens. | |
dennistd | zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:50 |
Wel oppassen dat je er niet ook één van de andere kant laat komen en vervolgens laat kruisen op een te kort passeerspoor ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:05 |
quote:Daar hebben we genoeg ervaring mee op de lijnen naar Roodeschool en Delfzijl. ![]() | |
Socios | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:22 |
quote:Hoezo pak jij een stoptrein? ![]() | |
Socios | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:23 |
quote:Wil je het bordspel Koplopers & Dwarsliggers? Dat heb ik hier nog liggen. Mag je zo overnemen. | |
Socios | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:25 |
quote:Heel vet. Hoelaat vertrekt `ie? Om 01.00u ofzo? Dan kan men vanuit Leeuwarden nog met de laatste stoptrein via Groningen die nachttrein nemen. ![]() | |
von_Preussen | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:42 |
Nou heren, ik verdwijn zo langzaam eens richting Duitsland (en dan Rome), dus ik wens jullie nog een prettig weekend toe! | |
Dr_Flash | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:43 |
quote:Is het geen leuk spel dan? ![]() | |
Socios | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:46 |
quote:Jawel, maar na een paar keer had ik wel gezien. Sowieso beetje lastig om het in mijn eentje te spelen. Het ligt nu al een tijd in de kast. | |
dennistd | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:48 |
Tijd om het een keer met een aantal te gaan spelen dan ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:53 |
Gisteren.![]() Op vrijdag 15 oktober 2010 vonden er weer eens metingen plaats op het station van 's Hertogenbosch. Dit heeft te maken met diverse aanstaande werkzaamheden/onderhoud aan het station, waarvoor elk detail van de oude stationskap nauwkeurig geregistreerd moet worden. Het perron aan de sporen 6 en 7 is aangelegd in 1998 en heeft een veel modernere overkapping gekregen. Van de oude stationskap, daterende uit 1896, is niets te zien, als de ACTS 189 096 met 60 beladen Fccpps'n uit Schwarzkolm het station door dendert, vlak achter Railion met de Tilburg-shuttle. Op weg naar Roosendaal passeert het geheel tijdens een kort zonnig moment het grote kantoorcomplex van bankier F. van Lanschoten. ![]() Onder de paraplu, want het weer was allerminst om van te genieten, werd in de late namiddag van vrijdag 15 oktober 2010 een kort bezoek gebracht aan de bekende stek te Dordrecht Zuid, waar zo langzamerhand ook stukje bij beetje de herfstkleurtjes aan de bomen komen. Doel van dit bezoekje was de flink vertraagde beladen autotrein 47059 vanuit de Botlek naar Safenwil, die vandaag afwijkend met de Railpool bestickerde 186 103 reed. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:59 |
quote:leuke foto's! Ik zag toevallig die acts trein gisterochtend nog langs almelo de riet denderen richting deventer, zal dat dezelfde zijn geweest? | |
Dr_Flash | zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:00 |
quote:Ik wil het in mijn nieuwe huis wel hebben hoor ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:09 |
quote:Dankje ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:21 |
En er is weer eens een boot tegen een spoorbrug in Leeuwarden gevaren... | |
Socios | zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:29 |
quote:Dat gebeurt echt te vaak daar... | |
Zug-Chef | zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:31 |
'Gelukkig' is het de spoorbrug tussen Leeuwarden en Harlingen/Sneek... | |
Socios | zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:32 |
quote:Haha, inderdaad. Jij gaat ook nog richting Heerenveen/ Zwolle vandaag? | |
Dr_Flash | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:54 |
quote:Poll is gesloten, het wordt toch een zaterdag ![]() Ik maak binnenkort wel een poll voor welke zaterdag. Ondertussen kunnen jullie vast nadenken over de route ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:02 |
quote:Bedankt, In Utrecht kan de trein rechtstreeks naar Den Bosch? of moet daar om de trein gereden worden? | |
Zug-Chef | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:09 |
quote:Ja kan rechtstreeks. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:10 |
quote:Komende uit Bentheim hoef je in Utrecht niet om te lopen voor Den Bosch he ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:12 |
quote:Vertrek is om 00:45, dus geen aansluiting quote:Sneltrein sluit niet aan op het busvervoer en daarnaast kom ik vanaf noord en dan is het al vrijwel onmogelijk om de sneltrein te halen. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:13 |
quote:Ik heb geen idee hoe het zit in Utrecht welk spoor welke kant op gaat enzo. danku ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:24 |
quote: ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:26 |
quote: ![]() Ik dank u ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:27 |
quote:Slecht plaatje. Zwolle en Schiphol ontbreken | |
Dr_Flash | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:29 |
Zwolle boeit niet. De splitsing bij Overvecht komt eerst. En dan nog die bij Den Dolder. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:31 |
quote:Waarom dan wel Deventer erin zetten? | |
Dr_Flash | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:32 |
quote:Daarom. | |
Peterselieman | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:33 |
Als je het doet dan moet je alle hoofdrichtingen er neerzetten. Hilversum boeit dan weer niet. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:34 |
quote:Doe ik toch ![]() Teken Zwolle maar in op zo'n kaartje van Amersfoort. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:35 |
Mij is het duidelijk ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:40 |
quote:Fijn zo ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:57 |
quote:Het kán niet duidelijk zijn zonder Zwolle. ![]() | |
Crientj | zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:07 |
*binnenstormt met taart en slagroom. Have fun, ;D | |
Dr_Flash | zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:11 |
Gefeliciteerd met je verjaardag Crientj ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:54 |
quote:Gefeliciteerd! ![]() ![]() En bedankt voor de taart. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:17 |
quote: | |
Ascendancy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:52 |
quote: | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:02 |
quote: | |
James1988 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:29 |
quote:Dat dus ![]() | |
Ireyon | zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:38 |
quote: | |
Peterselieman | zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:56 |
quote: | |
#ANONIEM | zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:58 |
quote: | |
Ascendancy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:10 |
Zo en nu weer verder met treinen. Die zijn natuurlijk veel boeiender dan onbereikbare vrouwen. | |
James1988 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:23 |
In de NS-reisplanner staan per 13 december ook Fyra's vanaf Breda verwerkt. We weten inmiddels zeker dat deze niet gaan rijden, dat kan wel 2011 of 2012 worden voordat dat het geval is. De reistijd per Fyra bedraagt volgens de reisplanner 24 minuten, waarbij de huidige intercity er 33 minuten over doet - aldus NS.nl. Ervaring leert mij dat de IC het vaak in 30 minuten redt... Fyra is dus maar een goede 6 minuten sneller dan de huidige IC. Hoe gaan ze daar ooit mensen in krijgen? Het lukt al amper op Amsterdam - Rotterdam waar de winst groter is, op Breda - Rotterdam is de winst zo klein... | |
Ireyon | zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:36 |
quote:Da's toch niet zo gek.. Pas vlak voor de Moerdijkbrug gaat-ie de HSL op en bij Barendrecht er alweer af.. zo snij je alleen dat bochtje bij Dordrecht af. Als-ie nou gewoon zoals de Belgen wilden tussen Roosendaal en Rotterdam ging rijden.. ![]() ![]() | |
ReisT | zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:49 |
quote:Dat alleen al is bijzonder, nu al de nieuwe dienstregeling erin? Da's best snel nog. quote:Op Amsterdam-Breda lijkt de winst dan wel weer behoorlijk: 1:07 in plaats van 1:42 per IC. | |
Ofyles2 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:55 |
quote:Je moet niet denken in absolute reistijd maar in relatieve reistijd. Ik zeg dat er 18 procent van de reistijd afgaat. | |
Ireyon | zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:03 |
quote:Betaal 60% meer, krijg 20% meer. Is dat even een koopje of wat ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:04 |
In de nieuwe dienstregeling laat Arriva de stoptreinen naar Roodeschool overdag ook 2x per uur rijden. Nu is dat alleen in de spits het geval. Verder opvallend is dat de sneltreinen op Leeuwarden - Groningen 's avonds een uur langer doorrijden en de klapper is dat er op het traject ook op zondag sneltreinen gaan rijden. 3 treinen per uur naar Sneek, maar dat zal wel iets later dan 11 december worden denk ik. | |
Ofyles2 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:06 |
quote:Ik was ook de gemiddelde prijs per kilometer vergeten, sorry... ![]() | |
Ireyon | zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:13 |
quote:Ik neem je niks kwalijk hoor ![]() | |
dennistd | zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:02 |
De stoptreinen Hengelo-Bentheim staan er nu ook in, waarbij het met name opvallend is dat deze maar 19 minuten erover doen met stop in Oldenzaal, terwijl de IC's er zonder stop 20 minuten over doen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 oktober 2010 @ 13:17 |
Baarn, 16 oktober 2010. Gewoon een leuk plaatje, oud en nieuw naast elkaar ![]() ![]() | |
Socios | zondag 17 oktober 2010 @ 13:20 |
Waar zien jullie de nieuwe dienstregeling? ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 oktober 2010 @ 13:24 |
quote:reisplanner van de NS | |
Ireyon | zondag 17 oktober 2010 @ 13:28 |
Weer wat nieuws ![]() ![]() | |
Socios | zondag 17 oktober 2010 @ 14:23 |
quote:Ha, okey, thanks. ![]() Nog steeds mensen die volhouden dat zo een reisplanner handiger is dan een Spoorboekje? Iedere reis in moeten tikken terwijl in het Spoorboekje tijdens het bladeren meteen te zien is wat nieuw of anders is. | |
Dr_Flash | zondag 17 oktober 2010 @ 14:30 |
Ik begrijp het niet zo goed. Mijn spoorboekje doet dat nooit ![]() ![]() | |
Ireyon | zondag 17 oktober 2010 @ 14:31 |
quote:Meteen te zien? In een boekje wat 1x per jaar wordt uitgegeven kun je meteen zien wat er elke maand in de dienstregeling verandert? | |
Dr_Flash | zondag 17 oktober 2010 @ 14:33 |
Kansloze en irrelevante discussie ook. De planner is kut, maar het spoorboekje gaat toch weg. ![]() | |
Socios | zondag 17 oktober 2010 @ 14:36 |
quote:Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen (dagen en tijden aanpassen etc.). In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling. | |
Ireyon | zondag 17 oktober 2010 @ 14:39 |
quote:En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden. | |
Dr_Flash | zondag 17 oktober 2010 @ 14:41 |
quote:Waarom gebeurde dat vroegah nooit dan? Dat maandelijkse geklier met dienstregelingen is gewoon alleen maar gedaan om het spoorboekje onaantrekkelijk te maken zodat ze een smoes hadden om het af te schaffen. | |
Peterselieman | zondag 17 oktober 2010 @ 14:44 |
quote:Dat besluit Arriva niet zo snel omdat de dienstregeling an sich al redelijk geoptimaliseerd is. De enige echte verbetering zou zijn om de sneltrein Groningen - Leeuwarden één minuut later te laten vertrekken om zo er voor te zorgen dat deze in Veenwouden door kan rijden. De aankomsttijd zou gelijk kunnen blijven, omdat met de huidige dienstregeling de sneltrein bij dat station al opgehouden wordt. | |
Ofyles2 | zondag 17 oktober 2010 @ 14:53 |
quote:Je bedoelt: het zoekalgoritme is kut. | |
Dr_Flash | zondag 17 oktober 2010 @ 15:04 |
quote:Nee, ik bedoel heel de planner. Ik ben heel aardig in staat om zelf onder woorden te brengen wat ik bedoel, dank je ![]() | |
Crientj | zondag 17 oktober 2010 @ 15:38 |
Ty all. ;o | |
James1988 | zondag 17 oktober 2010 @ 15:47 |
Hmm, naar het schijnt rijdt er ook een Fyra naar Parijs vanaf 13 december. Moet een Thalys zijn natuurlijk... wat in de planner staat is dus nog niet foutvrij. Ook de 9200 is geen Fyra... (IC Brussel-Amsterdam) | |
Duvel | zondag 17 oktober 2010 @ 15:49 |
Mogge. | |
Dr_Flash | zondag 17 oktober 2010 @ 15:52 |
quote:OH NOES DE PLANNER zIT AL VOL FOUTEN ALS HIJ UITKOMT!!! AFSCAHFFE!!!11!!!!! ![]() | |
Socios | zondag 17 oktober 2010 @ 16:12 |
quote: ![]() ![]() | |
KapiteinT | zondag 17 oktober 2010 @ 16:49 |
quote:Ja, maar het spoorboekje is nog niet uit en de reisplanner wel. ![]() | |
ReisT | zondag 17 oktober 2010 @ 18:55 |
Het spoorboekje gaat helemaal niet uitkomen, dat is juist het hele punt... we moeten het nu dus alleen met die reisplanner doen. | |
Dr_Flash | zondag 17 oktober 2010 @ 18:58 |
Zijn jullie broers van elkaar trouwens, herenT? | |
Socios | zondag 17 oktober 2010 @ 19:01 |
quote:Lol, scherp. | |
Wimpeh | zondag 17 oktober 2010 @ 19:03 |
quote:Grmbl, dus die nieuwe boemel sluit óók al niet lekker aan op de bus die ik meestal heb (lijn 64 vanuit Almelo), de bus komt meestal net ná 20 over aan op het station, 't blijft dus een kwartiertje wachten op Syntus of met de bus verder naar Enschede... (en de bus terug vertrekt om :10 of :40, de boemel komt aan om :43... hopelijk past iemand 't nog aan bij cxx ![]() | |
juxtaposition | zondag 17 oktober 2010 @ 19:22 |
De laatste tijd zie ik bij steeds meer stations (bijvoorbeeld bij station Utrecht Overvecht) op de zijkanten van het spoor (niet de bielzen maar op het metaal) ''zilveren'' verticale balkjes, allemaal vrij kort naast elkaar geplaatst. Dit is alleen bij het station zelf, vlak daarna houden ze weer op... Weet iemand wat het is? Misschien komt het omdat ik er nu op let, maar die dingen lijken wel overal op te doemen. | |
dennistd | zondag 17 oktober 2010 @ 19:29 |
Bedoel je dit:![]() Dat zijn geluidsdempers | |
KapiteinT | zondag 17 oktober 2010 @ 19:29 |
quote:Haha, helaas heeft mijn broer geen verstand van treinen. ![]() | |
juxtaposition | zondag 17 oktober 2010 @ 19:38 |
Ja, die bedoelde ik! Weer een vraagstuk opgelost ![]() | |
greavy | zondag 17 oktober 2010 @ 20:14 |
http://twitpic.com/2y90dy Waarom heeft Nederland dat niet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 oktober 2010 @ 20:25 |
quote:Omdat het nergens op slaat ![]() Ouwe vrouwtjes beroven en verkrachten, okee cool ![]() Totale zwakzinnigheid natuurlijk. | |
Duvel | zondag 17 oktober 2010 @ 20:27 |
quote:Omdat de voertaal hier Nederlands is. | |
ziggyziggyziggy | zondag 17 oktober 2010 @ 20:33 |
quote:Wat een onzinbadge. Alsof het aanvallen van mensen zonder uniform je niet duur kan komen te staan. Ik mag toch hopen dat ook burgers "protected by New York State law" zijn. | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 00:25 |
Geachte mijnheer Fles, Wij hebben uw claim ontvangen onder kenmerk 15555555 met als reisdatum 23-09-2010. Allereerst bieden wij onze excuses aan voor de vertraging die u had tijdens uw reis. Wij zullen overgaan tot uitbetaling van een bedrag van ¤ 8,38. De hoogte van dit bedrag is berekend op basis van de regeling "Geld Terug Bij Vertraging". Dit bedrag zal binnen 3 weken worden overgemaakt op 1234567 Heeft u nog vragen? Kijk bij " veelgestelde vragen " op www.ns.nl u kunt ook bellen: 0900- 2021163 (0,10 euro per minuut). Met vriendelijke groet, Nederlandse Spoorwegen | |
#ANONIEM | maandag 18 oktober 2010 @ 00:34 |
Da's een mooi claimnummer! Maar hoezo krijg jij zo'n mailtje? Ik heb tot nu toe één keer geclaimd en ook geld teruggekregen, maar heb daarover geen mailtje gezien. | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 00:36 |
quote:je krijg OF een brief OF een mailtje. Het boeit niet veel, ik wacht nog steeds op de centen. Die zullen morgen of overmorgen wel komen | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 00:42 |
tot nu toe heb ik al mijn 35 claims nog toegewezen gekregen. Gemiddelde doorlooptijd is ruim 46 dagen. Er wordt geadviseerd na 6 weken (42 dagen) contact oip te nemen. Doorgaans worden mijn claims na ongeveer 3 weken gestort. Soms na 18 dagen, soms 20, soms 22, soms 24. 5 claims bleven echter 100 dagen of langer onderweg. 1 claim precies 100 dagen, 1 claim 104 dagen, 2 claims 146 dagen en 1 claim zelfs een whoppig 230 dagen. We blijven het in de gaten houden. | |
Socios | maandag 18 oktober 2010 @ 11:03 |
quote:Nieuwe poll om te beslissen of het zaterdag 8, 15 of 22 januari 2011 wordt? ![]() Mij maakt het overigens niets uit. Zelfs 1 en 29 zijn goed. | |
Ascendancy | maandag 18 oktober 2010 @ 11:15 |
Een meet op 1 januari is niet echt handig ![]() Ik denk dat je dan monologen kan gaan houden. | |
Peterselieman | maandag 18 oktober 2010 @ 11:18 |
ziggy of een collega van hem had het maar druk vanochtend met Arriva in Groningen. Treintje aftrappen en bij een andere trein weer een stelletje aanplakken, waardoor er op een gegeven moment meerdere rangerende stellen aan de westzijde buiten het station stonden te wachten ![]() | |
Socios | maandag 18 oktober 2010 @ 11:22 |
quote:Hey, wordt Leeuwarden - Sneek v.v. al een 20 minutendienst in december? Ik wist niet dat ze al klaar waren met de benodigde aanpassingen? | |
Zug-Chef | maandag 18 oktober 2010 @ 11:26 |
De witte wand.![]() ACTS rijdt nu al drie weken op rij een Houtsnippertrein vanuit Oss naar het oost Duitse Stendal bij Berlijn. De afgelopen twee weken werden de kleine stukjes hout met relatief oude wagens van het type Frrs vervoerd. Op zondag 17 oktober werd er gebruik gemaakt van 81 witte Innofreight containers. Vanuit het hoge standpunt op de bult bij Heierhoeve is de inhoud van de trein goed waar te nemen. ACTS 189 096 is met de 7108 als trein 50131 op weg naar Blerick. Wegens werkzaamheden op het emplacement van Venlo moet Raildox de trein met hun geleasde 186 108 met de Nederlandse stroomafnemer op komen halen. Achteraf bleek, door een ongelukkige samenloop van omstandigheden, dat het beter was de trein in Venlo of zelfs Kaldenkirchen te stallen, want om 17:00 was de trein nog niet vertrokken, terwijl de westoever van de Maasstad al om 11:00 bereikt was! Opkomend herfstbos ![]() Eindelijk zijn er wat herfstkleuren te ontdekken in het bos tussen Venlo en Kaldenkirchen. Daar is dankbaar gebruik van gemaakt bij de omgeleide lege DBM trein uit Mainzlar naar Amsterdam Westhaven, die op 17 oktober door werkzaamheden bij Arnhem moest worden omgeleid via Venlo. De lekker herkenbare SBBCD 186 181 is met 19 Tads'n als trein 48520 van Kaldenkirchen naar Amsterdam onderweg en zal daar bij Rotim geplaatst worden ter belading. | |
Peterselieman | maandag 18 oktober 2010 @ 11:31 |
quote:Ze zijn volgens mij ook nog niet klaar, maar de laatste keer dat ik die kant op ben geweest is al weer een hele poos geleden. | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 11:34 |
Ik was jullie kwijt!! Maar goed, de meet wordt dus een zaterdag? Allright ![]() Crientj, nog gefeliciteerd!! ![]() | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 12:03 |
quote:Dankjewel! Woensdagochtend ben ik dr inderdaad. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 12:05 |
Poll: Wanneer vindt het PTA-treinenrondje plaats? • Zaterdag 8 januari 2011 • Zaterdag 15 januari 2011 • Zaterdag 22 januari 2011 • Zaterdag 29 januari 2011 Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier Let wel: op alle genoemde dagen zijn de Kruidvatkaartjes geldig. Het laatste weekend van geldigheid, traditioneel het drukste, zit hier niet bij ![]() | |
dennistd | maandag 18 oktober 2010 @ 12:20 |
Het maakt mij eerlijk gezegd niet zo heel veel uit... | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 12:27 |
Dat bestaat niet ![]() Ik pak de laatste, dan worden de dagen alweer wat langer ![]() | |
rubje | maandag 18 oktober 2010 @ 12:32 |
Dat is ook een oplossing die je op zijn minst apart mag noemen. ![]() | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 12:48 |
Hoe zit dat met die Kruidvat kaartje? Moet je dat dan nu al kopen? | |
Fixers | maandag 18 oktober 2010 @ 12:51 |
Vanavond thuis maar eens uitzoeken waarom de chip van mijn voordeelurenkaart niet snapt dat 'ie op een voordeelurenkaart zit. Ben nu vol tarief aan het reizen, daar heb ik natuurlijk niet een doorlopende VDU voor. | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 12:55 |
quote:Zou ik doen ja ![]() ![]() | |
Socios | maandag 18 oktober 2010 @ 12:56 |
Mijn kruidvatkaartjes voor de huidige periode zijn alweer op. ![]() Voor die van 11DEC t/m 06FEB zal ik er eentje bewaren voor de meet. ![]() | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 12:58 |
quote:Ik rij vanmiddag wel even langs, kijken of ze er nog zijn ![]() | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 13:04 |
Hmm. toch een zaterdag. Nja, dat is dus even overleggen. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 oktober 2010 @ 13:08 |
quote:Jij had laatst een screenshot geplaatst van een treinreis met de ICE waar je voor de sparpreis een ticket voor verschillende steden kriskras door Duitsland had geboekt. Kun je die nog een keer laten zien en heb je tips om ook zo'n reisje te boeken? ![]() | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 13:09 |
Ooh, pasfoto's! Ik zie nu al op tegen 2013, dan moet ik een nieuw paspoort. En dus ook nieuwe foto's... En de huidige zijn, voor pasfoto begrippen, echt leuk! Ze kunnen dus nooit beter worden... ![]() | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 13:10 |
quote:Nou ja, ik moet ze toch hebben. Mijn huidige pasfoto is op een miniformaat gedrukt & is ruim 3 jaar oud. En ik heb ze toch nodig voor later, auto theorie/praktijk enzo. En voor mn OV. Kuch, dan wil ik geen minifoto van 3 jaar oud. Dan maar een stomme waarop ik niet mag lachen. Zolang ik dan wel mn emolok mag houden. o.O | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 13:12 |
quote:Emolok kun je vergeten denk ik, maar lachen kàn wel! Je moet 'lachen zoals Mona Lisa, met je ogen', aldus mijn fotograaf. En verrek, ik sta lachend op m'n paspoort ![]() Dus ga maar vast oefenen voor de spiegel ![]() | |
Socios | maandag 18 oktober 2010 @ 13:13 |
quote:http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/d Tussen de 2 en 3 maanden vooruit plannen voor volledige beschikbaarheid. Eerder kan vaak ook wel, zelfs tot één of twee weken van te voren. Eén of twee `via-stations´ gebruiken en aangeven met welke soort treinen je wil reizen per traject. Voor de gevorderen is er nog de optie overstaptijden, die je voornamelijk kunt gebruiken als niet de `gewenste´ trein aangeboden wordt. Heb je al iets in gedachte waar je naartoe wil? | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 13:13 |
quote:Nja, van die appelwangetjes(?) kan opzich nog wel. Alleen die lok... Die wil ik houden ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 oktober 2010 @ 13:16 |
quote:It's all in a day's work. ![]() Overigens lag ik op 1 oor, vanavond namelijk een nachtdienstje. | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 13:19 |
quote:Nou ja, hij mag niet zo emo zijn dat ie over je ogen valt in ieder geval..? | |
Peterselieman | maandag 18 oktober 2010 @ 13:20 |
quote:Op spoor 50 passen wel 6 bakken, maar dan moet je ff over de overweg ![]() Dan is het handiger om GA te gebruiken. | |
#ANONIEM | maandag 18 oktober 2010 @ 13:20 |
Komende vrijdag ook weer eens op pad met de Deutsche Bahn voor een weekendje Berlijn. Het begint al gelijk goed, want vanwege de doorvaart van een cruiseschip is er geen treinverkeer tussen Nieuweschans en Leer (we vertrekken vanaf Groningen). Daarna nemen we de RE richting Munster om in Rheine over te stappen op de IC naar Berlin Hbf. Hopelijk niet te veel vertraging tot Leer anders zijn we behoorlijk screwed. ![]() Maandag is de terugreis met wat interessanter treinmaterieel. Vertrek om 1749 vanaf Hbf met de ICE naar Hannover. Daar hebben we een overstaptijd van 21 minuten om vervolgens op de ICE vanuit Frankfurt naar Oldenburg te reizen. Het laatste stukje met de DB wordt afgelegd in de RE naar Leer, waar we opnieuw een krappe aansluiting van 5 minuten op de laatste trein naar Groningen hebben. We reizen met 9 personen, met twee reserveringen voor 4 en 5 personen. De prijs was voor het DB gedeelte 52 euro. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2010 13:23:19 ] | |
#ANONIEM | maandag 18 oktober 2010 @ 13:22 |
quote:Sowieso een keer Frankfurt bezoeken, maar ik vond specifiek de reis die jij had geboekt geniaal vanwege de combi afstand, prijs en ICE. ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 oktober 2010 @ 13:23 |
quote:810 bedoel je. GA begint bij de Peizerweg. | |
Peterselieman | maandag 18 oktober 2010 @ 13:24 |
quote:Die ja, precies naast Niemeyer dus ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 oktober 2010 @ 13:28 |
quote:Zo wordt dat op de post ook genoemd. "Even rangeren via Niemeyer". Enige probleem is dat je dan een binnenkomende trein uit Roodeschool of Delfzijl op Groningen Noord moet vasthouden, anders kun je niet meer naar Niemeyer. Een extra bediend sein aan de andere kant van de Peizerweg zou geen overbodige luxe zijn. | |
Socios | maandag 18 oktober 2010 @ 13:37 |
quote:Leuk reisje. ![]() Ook echt een ICE uitgezocht tussen Bremen Hbf en Oldenburg. Die rijden daar maar één of twee keer per dag. Nice. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 18-10-2010 13:43:06 ] | |
Hugo__Boss | maandag 18 oktober 2010 @ 14:37 |
Wanneer kunnen wij studenten met een weekabonnement en weekend kortingskaart nou eens op saldo gaan reizen met de trein? Geen kenners hier? Zou hier namelijk graag gebruik van willen maken, scheelt weer wat gedoe ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 oktober 2010 @ 14:47 |
quote:Voorlopig niet. Dat op saldo reizen faalt aan alle kanten, zeker als er ook nog eens een kortingskaart in het geding is. Als je op een doordeweekse dag om 8:59 uur incheckt om de trein van 9:01 uur te halen berekent het ding het volle pond ![]() Maar met een kaartje heb je nergens last van en heb je totaal geen gedoe achteraf. | |
dennistd | maandag 18 oktober 2010 @ 15:16 |
quote:Ik dacht dat dit tijdstip op 8.45u gezet was? | |
Peterselieman | maandag 18 oktober 2010 @ 15:20 |
quote:8:55 uur blijkt dus uit de video van Roel Geeraerdts van RTL http://www.rtl.nl/%28/act(...)r_de_ovchipkaart.xml | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 15:45 |
D'r waren toch werkzamenheden hè, in Arnhem. Nu hebben ze de stroomkabels stukgemaakt en rijden er helemaal geen treinen meer ![]() quote: | |
Ofyles2 | maandag 18 oktober 2010 @ 16:04 |
De Wet van Murphy... ![]() ![]() | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 16:10 |
Het zat eraan te komen he ![]() | |
vergeetmewelletje | maandag 18 oktober 2010 @ 16:15 |
Ben ik weer met een NOOB-vraagje. ![]() Waarom kun je vandaag (en de komende dagen) met de trein van Veenendaal - de Klomp naar Breukelen en Rhenen? Er is toch geen rechtstreeks spoor van De Klomp naar Veenendaal Centrum? En ik meende ook de sprinter te zien staan op Ede-Wageningen? Iemand die me dit mysterie uit kan leggen? | |
Zug-Chef | maandag 18 oktober 2010 @ 16:16 |
Omdat die sprinter, die normaal naar Rhenen rijdt, nu naar Veenendaal de Klomp rijdt. Dat is logistiek gezien wat makkelijker. Vanaf De Klomp rijden bussen naar Veenendaal Centrum en Rhenen. En in Ede-Wageningen die sprinter zien staan kan kloppen, want na Veenendaal de Klomp rijdt de trein leeg naar Ede-Wageningen om daar te kunnen keren. | |
vergeetmewelletje | maandag 18 oktober 2010 @ 16:19 |
quote:Oh, het was me niet duidelijk dat er bussen reden, dat is me met mijn maandagochtendhoofd ontgaan. ![]() Maar vanochtend zaten er wel mensen in de trein die vanuit Ede-wageningen kwam, die hadden dan waarschijnlijk mazzel. Wat is de reden dat die treinen niet via Veenendaal Centraal gaan trouwens? Werkzaamheden ofzo? | |
Zug-Chef | maandag 18 oktober 2010 @ 16:20 |
quote:Ja. | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 16:22 |
Van De Klomp naar Centrum kan je ook met Connexxion lijnen 80 en 83 geloof ik, die rijden samen al om het kwartier. | |
Zug-Chef | maandag 18 oktober 2010 @ 16:23 |
Maar in die bussen van Connexxion is je NS vervoerbewijs niet geldig ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 16:23 |
Dat klopt ![]() | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 16:27 |
Zei iemand iets over Murphy's law? quote: | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 16:32 |
Tering. Ik heb wel de goede dag uitgekozen om thuis te blijven ![]() | |
Ofyles2 | maandag 18 oktober 2010 @ 16:34 |
En alsof het nog niet erger kan heeft iemand zijn leven beëindigd op het traject Utrecht-Arnhem... | |
Ofyles2 | maandag 18 oktober 2010 @ 16:36 |
quote:Dat was ik. | |
vergeetmewelletje | maandag 18 oktober 2010 @ 16:42 |
quote:Ik reis al jaren op dit traject, maar er is nog nooit ook maar één bus ingezet op Veenendaal - de Klomp. Gaan ze vandaag ook niet doen. | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 16:48 |
quote:Nou, je ziet wat ervan komt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 16:49 |
quote:Ja, zwijg nou maar verder dan ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 oktober 2010 @ 16:50 |
Doe er nog maar een verstoring bij dan | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 17:25 |
Ik zie het morgen wel weer allemaal. Ben wel blij dat ik vandaag niet de baan op gegaan ben. | |
Zug-Chef | maandag 18 oktober 2010 @ 17:35 |
Pcies. Morgen staat er ook weer een retourtje Ut op het programma voor mij... | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 17:50 |
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 264 Hop hop, allemaal stemmen ![]() | |
Socios | maandag 18 oktober 2010 @ 17:57 |
Heb al gestemd. ![]() | |
Duvel | maandag 18 oktober 2010 @ 18:04 |
Ik ga niet mee, sorry. | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 18:05 |
quote:Oh jammer zeg. | |
Duvel | maandag 18 oktober 2010 @ 18:06 |
quote:Ik had ook niet op de poll gereageerd. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 18:08 |
quote:Dat kan ik niet zien he ![]() | |
Duvel | maandag 18 oktober 2010 @ 18:11 |
quote:Oh ja, dat klopt. | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 18:31 |
![]() | |
Fixers | maandag 18 oktober 2010 @ 18:42 |
quote:Op het spoor minimaal last gehad.... enkel een vertraagde ic met +10. Alleen de OV-chip heeft me een +66% ritprijs opgeleverd. Morgen bellen waarom mijn VDU het niet doet. Ik heb netjes betaald dit jaar. | |
James1988 | maandag 18 oktober 2010 @ 18:45 |
quote:Bron: International Railway Journal | |
Bitlord | maandag 18 oktober 2010 @ 18:49 |
Verdomme, vandaag van Osnabruck naar Utrecht. Ik dacht in Hengelo, kom laat ik eens met het disseltje naar Zutphen gaan, tot Lochem had ik daar nog nooit gereden. De trein uit Hengelo van 17:16 gepakt. Gedurende de rit als kruisingsproblemen met andere treinen, en nu blijkt er in Zutphen een defect wissel te zijn. We zijn nu net naar Laren-Almen gereden; 20 minuten stilgestaan en nu weer met dezelfde trein TERUG naar Lochem. Daar moet een steenoude Alliance-bus klaarstaan om ons naar Zutphen te brengen, dat is dan wel weer leuk. Maar wel bijna 90 minuten vertraging zoals het er nu uitziet. (oorspronkelijke aankomsttijd Zutphen 17:53, ben nu net terug in Lochem...) | |
Bitlord | maandag 18 oktober 2010 @ 18:49 |
Oh ja kut Syntus!!!! | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 18:51 |
En weg uit ede. Al met gaat t nog vrij snel ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 18:53 |
Het gaat goed in Gelderland? ![]() | |
Bitlord | maandag 18 oktober 2010 @ 18:54 |
En daar sta je dan op een koud en kil Lochem. | |
warhamstr | maandag 18 oktober 2010 @ 19:11 |
Hoi, Heb weinig met treinen, (wel met zwaar materieel en grote projecten ![]() Maar nu reed ik vanmiddag over de A15 langs die lijn en ter hoogte van Schelluinen waren ze met zo'n bielzen-trein bezig de oude houten bielzen te vervangen voor betonnen exemplaren. Maar naar mijn idee ging dat niet helemaal lekker want een van de portaalkranen die over de bielzen-wagons heenrijden was met een poot van zijn spoortje gekeild en het hele geval hing op de stapel bielzen te rusten danig uit z'n fatsoen. om te kijken of het ernstig was en/of verholpen ben ik er net weer langsgereden en heb ik gezien dat ze er zelf ook niet echt raad mee wisten: treinen stonden allemaal stil en zeker 20 mannen in felgele pakken stonden er naar te kijken. Gebeurd dit vaker? Enne hoe worden die kranen bestuurd? Hoe gaan die dingen op transport, dus is zon kraan los te vervoeren (zo ja dan zou er vannacht wel eens een leuk hijsklusje kunnen gebeuren daar) | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 19:23 |
Oh noes; lok moest helemaal opzij. Stomme stomme pasfoto. | |
Socios | maandag 18 oktober 2010 @ 19:24 |
quote:Pics van je pasfoto? ![]() | |
Ascendancy | maandag 18 oktober 2010 @ 19:25 |
Geen idee hoe dat voor de rest zit, maar ik heb nu eigenlijk wel zin om even te gaan kijken ![]() | |
Bitlord | maandag 18 oktober 2010 @ 19:25 |
Had ik nog gehoopt op een oude Alliance, is het een verrotte Volvo, de 1400. Verwachte aankomsttijd: +105... | |
warhamstr | maandag 18 oktober 2010 @ 19:26 |
^^ Gaat dat over?? ![]() | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 19:27 |
quote:Harr. Dus echt niet ;D Ik zal een nieuwe in mn fotoboek zetten. | |
Ascendancy | maandag 18 oktober 2010 @ 19:28 |
quote:Als je mij bedoelt ja. Ik woon ook vlakbij de MLL. Helaas (nog) niet vlakbij een lijn Utrecht-Breda | |
Socios | maandag 18 oktober 2010 @ 19:28 |
quote:Haha, okey dan. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 19:31 |
quote:LAAT ZIEN ![]() | |
Bitlord | maandag 18 oktober 2010 @ 19:32 |
quote:Lees ff terug; treinvervangend busvervoer. Alliance is een bustype, er zijn mensen die het leuk vinden daarmee te reizen. Groetjes vanuit " Klein Dochteren" | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 19:32 |
Ja, dus echt niet. ![]() Socios, heb je al gesolliciteerd? ![]() | |
warhamstr | maandag 18 oktober 2010 @ 19:33 |
quote:Nja ik kan je vertellen dat het er DOM uit ziet ![]() ![]() | |
Bitlord | maandag 18 oktober 2010 @ 19:33 |
quote:Hoe oud is Socio's eigenlijk, voor mijn beeldvorming? | |
Ascendancy | maandag 18 oktober 2010 @ 19:34 |
quote:Zal het wel weer 3 dagen langer duren ![]() Nog langer niet over Rotterdam met OBIS als ik toch de tijd heb. | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 19:35 |
quote:Ik heb geen flauw idee. ![]() | |
Ireyon | maandag 18 oktober 2010 @ 19:38 |
Nou in z'n profiel staat dat-ie in 1983 geboren is dus dat is nou niet bepaald moeilijk te achterhalen voor zij die kunnen optellen ![]() quote:Ik snap hier niks van | |
Duvel | maandag 18 oktober 2010 @ 19:38 |
quote:Checkt... Tof! En nog gefelicteerd. Ik was even weg, dus daarom wat te laat. | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 19:40 |
quote:Dankje! Welkom terug enzo. | |
Peterselieman | maandag 18 oktober 2010 @ 19:41 |
quote:Zo ongeveer. Ik ken eerlijk gezegd alleen de broer van Socios | |
Bitlord | maandag 18 oktober 2010 @ 19:44 |
quote:Zit, nee sta hier met de mobiele Fok dus dat is wat lastiger te zien. Over wat je niet snapt: er is een treinstoring tussen Zutphen en Lochem waardoor bussen worden ingezet. Ik had als buzls gehoopt op een bus van het type Alliance, het bleek een Volvo te zijn. De verraging die ik heb opgelopen tot nu toe bedraagt 105, inmiddels 120 minuten. | |
Guppy | maandag 18 oktober 2010 @ 19:51 |
Ben thuis ![]() Oh Crientj, kut van je lok ![]() | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 19:51 |
quote:Ja. ;{ Nou ja, ik kan 'm altijd nog afplakken. ;D | |
greavy | maandag 18 oktober 2010 @ 19:55 |
quote:Ik heb voor deze periode 7 gekocht, volgende periode 11 ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 19:59 |
quote:idioot ![]() | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 20:03 |
quote:Geld teveel? ;o | |
greavy | maandag 18 oktober 2010 @ 20:07 |
quote:Waarom idioot? Het heeft mij tot op heden bespaart: Normale dagkaart met reductie uit automaat: 18x ¤27,20 = ¤489,60 Nu betaald: 18x ¤12,50 = ¤225 Totaal bespaart:¤ 264,60 | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 20:08 |
en je gaat ze ook echt allemaal opmaken? | |
greavy | maandag 18 oktober 2010 @ 20:08 |
quote:Niet echt nee. Heb geld geleend van mijn ouders, die ik het dan in 5 maanden terug betaal (4x 50 en 1x 25) Had ik het niet gedaan was ik gewoon duurder (zie vorige berekening) | |
Duvel | maandag 18 oktober 2010 @ 20:09 |
quote:QFT. | |
greavy | maandag 18 oktober 2010 @ 20:09 |
quote:Ja, ik gooi ze niet weg ![]() Ze komen wel op hoor ![]() Al is het maar voor Zwijndrecht - Amersfoort op en neer om aan de DE-3 115 te klussen, want dan bespaar ik al ¤4,20 per keer ![]() | |
Ireyon | maandag 18 oktober 2010 @ 20:23 |
quote:Poep je hebt niks bespaard maar gewoon dik 200 euro uitgegeven die je anders.. naja waarschijnlijk.. niet had uitgegeven. 'k Snap best dat een hobby geld mag kosten maar zoveel neerleggen om in Nederland te kunnen reizen ![]() | |
Ascendancy | maandag 18 oktober 2010 @ 20:32 |
quote:Inderdaad. Daar kan je beter op wachten. Wat het heldending is het ook hé. Ik loop nu iedere dag op Utrecht Centraal en als ik toch tijd over heb dan pak ik snap even een trein. | |
Bitlord | maandag 18 oktober 2010 @ 20:38 |
Inderdaad. Lekker treinen waar en (bijna) wanneer je wilt. Maar zonder OV was ik nooit in de diesel naar Zutphen gestapt.. | |
Ascendancy | maandag 18 oktober 2010 @ 20:39 |
quote:Ik ook. Ik was laatst op utrecht en ik verdomde het 50cent te betalen voor het toilet, dus toen ben ik in de 1e de beste trein gesprongen, zonder te kijken waar ie heenging, | |
dan13lv | maandag 18 oktober 2010 @ 20:44 |
quote:ZIggy, stel mogen de trein ook rijden over het oude stukje spoor richting Delfzijl, ( tot aan de meubelboulevard) lijkt me overigens niet heel logisch, maar mag dit zomaar, aangezien dat spoor buiten de ahob's is geplaatst ? | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 21:19 |
Sowieso, geld van je ouders lenen voor Kruidvatkaartjes, terwijl er een SOV op komst is ![]() | |
Socios | maandag 18 oktober 2010 @ 21:23 |
Ach, die Kruidvatkaartjes zijn sowieso voor de volle prijs te verpatsen, mocht men `overhouden´. | |
Crientj | maandag 18 oktober 2010 @ 21:24 |
Januari! ![]() OV! ![]() | |
Bitlord | maandag 18 oktober 2010 @ 21:28 |
Treinofielen zijn jou eenmaal rare mensen, die doen dat soort dingen. Mensen, fijne avond, ik ga kijken of er nog iets buitenlands is te scoren in de CB in Utrecht. | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 21:29 |
De CB? | |
Bitlord | maandag 18 oktober 2010 @ 21:51 |
Cambridgebar, De Uithof | |
warhamstr | maandag 18 oktober 2010 @ 22:03 |
Updeet, ![]() Kraan is met een mobielekraan van wagon gehesen werk ligt stil tot er een nieuwe is... | |
greavy | maandag 18 oktober 2010 @ 22:16 |
quote:Je hebt helemaal gelijk. Maar ik gebruik het niet altijd zozeer om in NL te treinen. Bjvoorbeeld om te klussen bij de Stichting DE3 (Plan U 115), bezoek aan de NVBS bieb, bezoek aan de familie in Friesland en dergelijke. Tijd voor Duitsland heb ik toch niet. Daar is mijn agenda ieder weekend te vol voor ![]() En het SOV geldt in het weekend niet, aangezien ik de weekkaart krijg... als het goed is... | |
Dr_Flash | maandag 18 oktober 2010 @ 22:19 |
quote:Dacht ik al ja. Was t wat? ![]() | |
greavy | maandag 18 oktober 2010 @ 22:21 |
quote:En ik krijg mijn WEEK ov pas in januari. En weekends heb ik daar geen bal aan, ja 40% korting, maar die heb ik nu toch al. En bijvoorbeeld reizen naar de familie betalen mijn ouders, dus uiteindelijk ben ik zelf nog iets van ¤150 á ¤175 kwijt aan de kruidvat kaartjes. | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 oktober 2010 @ 22:37 |
quote:Het oude tramspoor naar Drachten bedoel je? Ja, dat mag. Er staat een bedienkastje naast het spoor om de overweg handmatig te sluiten. Aan de zuidkant moet er dan nog een knakker met een rode vlag staan, omdat daar het spoor inderdaad niet wordt afgedekt door de ahob. | |
Watertornado | maandag 18 oktober 2010 @ 22:44 |
Yes, een afstudeeropdracht in de spoorwereld weten te versieren! ![]() | |
Socios | maandag 18 oktober 2010 @ 22:45 |
quote:Nice. Bij welk bedrijf en wat houdt je opdracht in? | |
Duvel | maandag 18 oktober 2010 @ 23:27 |
quote:Huh, dat had je toch al? | |
KapiteinT | dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:06 |
quote:Gewoon zo plannen dat je altijd doordeweeks reist. Doe ik ook. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:25 |
quote:en toen zat er geen wc in de trein ![]() | |
Ireyon | dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:20 |
Mja 'k dacht even een ritje ICE Asd - Ehv mee te pakken.. rijdt-ie maar 2x per dag ![]() | |
Socios | dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:41 |
quote:Zie tabel 5a van het NSHiSpeed gedeelte in het Spoorboekje. In een oog opslag duidelijk dat veel ICE´s deze periode vanaf Utrecht Centraal rijden. | |
Ascendancy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:06 |
quote:Zeg ga je nu nog lang dat spoorboekje vereren? Ik wist het ook en heb nog nooit een spoorboekje aangeraakt. En als ik er nu 1 zie dan verbrand ik 'm ritueel. | |
Socios | dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:07 |
quote:Dat heb ik gedaan met de ongevraagd toegezonden OV-Chipkaart eind vorig jaar. | |
James1988 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:18 |
En waar heb je dan je Voordeelurenabonnement op staan? ![]() | |
Duvel | dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:59 |
quote:Ha. Ik hoop dat je jezelf mee in de fik steekt. ![]() | |
James1988 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:55 |
Deutsche Bahn heeft bekend gemaakt wat hun plannen zijn met de Kanaaltunnel. Het was min-of-meer al bekend, maar nu dus bevestigd: • 3 treinen per dag door de Kanaaltunnel • Combineren/splitsen in Brussel-Zuid • Het ene deel gaat naar Frankfurt, het andere deel naar Amsterdam Bron: BBC Er zijn nog wel een paar issues, zo schrijven de regels van de Kanaaltunnel momenteel voor dat de tractie alleen geleverd mag worden door locomotieven aan het einde van de treinen, ofwel: zoals de TGV's die er nu rijden zijn opgebouwd, net als de shuttletreinen. DB's ICE-treinen hebben meerdere aangedreven rijtuigen - zoals eigenlijk alle treinstellen die er rondrijden. Eurostar heeft onlangs 10 van dezelfde treinen besteld bij Siemens, waardoor het nu in het belang van twee partijen is om die regel op te heffen. Wanneer dat gebeurt zal dat betekenen dat meer partijen gebruik kunnen maken van de Kanaaltunnel. Ook in Spanje rijden Velaro's rond, en er zijn geruchten dat Trenitalia naar Londen wil. Ook voor de private Italiaanse aanbieder NTV kan dit mogelijk interessant zijn: zij hebben een order van 25 AGV's lopen bij Alstom. | |
trainfreak | dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:45 |
Dan vraag ik me af hoe ze de controle gaan doen in Brussel. De Eurostar stopt daar op een perron dat enkel toegankelijk is voor reizigers met een geldig vervoersbewijs. Het zijn 2 kopsporen waarop die daar toekomt, als men dus verder wil naar Frankfurt/Amsterdam zal men moeten kopmaken en het ringspoor nemen. Ik dacht dat ze enkel door de Kanaaltunnel mochten als de trein volledig gecontroleerd is op verdachte objecten? Hoe gaan ze dat dan doen?? In Brussel lukt dat nog door de afgeschermde zone, maar elders? | |
Dr_Flash | dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:43 |
quote:Hater ![]() | |
Socios | dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:01 |
quote:Op zo´n plastic kaartje. Dat ding nooit geactiveerd voor `reizen op saldo´. ![]() | |
Socios | dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:07 |
ICE over de HSL-Zuid. ![]() ![]() ![]() | |
Crientj | dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:11 |
Bluh. wat een rotdag. | |
Guppy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:15 |
quote:Voor jou een chocolade treintje: ![]() | |
greavy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:37 |
Eind oktober geen treinen Breda-Roosendaal UTRECHT – Tussen zaterdag 23 oktober en zondag 1 november ligt het treinverkeer tussen Roosendaal en Breda stil. Spoorbeheerder ProRail voert negen dagen lang groot onderhoud uit op het traject. De Nederlandse Spoorwegen zetten bussen in. De Thalys van en naar Parijs en de intercity Brussel-Amsterdam rijden wel. Dat liet ProRail dinsdag weten op zijn website. De werkzaamheden omvatten het vervangen van vier overwegen, diverse wissels en het vervangen van 5 kilometer spoor. De stremming van het treinverkeer geldt voor beide richtingen op het traject Roosendaal-Breda. De reis met de bus vergt een extra reistijd van een half uur. De stoptrein van Roosendaal naar Vlissingen vertrekt 6 minuten later dan normaal. Dit kan gevolgen hebben voor de aansluiting op bus en of boot. | |
greavy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:08 |
Administratiekosten afgeschaft! 19 oktober 2010 Als u uw saldo wilt terugvragen van uw OV-chipkaart betaalt u nu geen administratiekosten meer! Ook hanteren wij geen grensbedrag meer van ¤5. En dat is goed nieuws. Er zijn drie redenen waarom u uw saldo van uw OV-chipkaart bij de Klantenservice OV-chipkaart kan terugvragen: Omdat u uw kaart bent verloren of omdat deze gestolen is (persoonlijke OV-chipkaart) Omdat u uw kaart wilt beëindigen (persoonlijke en anonieme OV-chipkaart) Omdat u uw kaart wilt vervangen (persoonlijke OV-chipkaart). Voorheen kreeg u alleen saldo terug als het saldo gelijk aan of hoger was dan ¤ 5. Daarnaast brachten wij ¤ 2,50 administratiekosten in rekening. Vanaf 19 oktober 2010 vervallen de administratiekosten van ¤ 2,50. Dit geldt ook voor het grensbedrag van ¤ 5. Concreet betekent dit dat u bij de Klantenservice OV-chipkaart altijd het saldo van uw OV-chipkaart terugkrijgt. Zonder dat hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Wel administratiekosten als u saldo terugvraagt bij een balie Als u uw saldo terugvraagt bij een balie van een OV-bedrijf, wordt daarbij ook geen grensbedrag van ¤ 5,00 gehanteerd. De ¤ 2,50 administratiekosten worden bij de balie wel in rekening gebracht. U kunt in dit geval uw kaart houden en nog verder reizen met de OV-chipkaart. Teruggave van saldo bij de Klantenservice OV-chipkaart betekent dat uw kaart beëindigd en/of dat deze vervangen wordt. | |
juxtaposition | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:10 |
quote: ![]() | |
carboni | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:12 |
![]() http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=305320#p305320 | |
Crientj | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:13 |
Goddomme, wat lelijk. | |
greavy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:15 |
![]() 18 oktober 2010, RRF 16 kreeg de taak om van de Botlek naar IJsselmonde als Losse Loc te gaan, en vervolgens met een matige snelheid terug te rijden, met de NS20 'kameel' op sleeptouw over de Havenspoorlijn. De Kameel moest naar de Waalhaven, en om precies te zijn NedTrain Waalhaven voor onderhoud. Hier passeert het setje de snelweg A15 ter hoogte van Knooppunt Vaanplein. De reden dat de Kameel getrokken wordt, komt omdat de Kameel alleen ATB heeft, en geen ECTS. Ook vanwege veiligheidsredenen mag de Kameel getrokken maximaal 30 km/h rijden op een stuk zonder wissels, en 10 km/h door de wissels. Hier reed de trein ongeveer 10-15 km/h. Excuses voor de wat wazige foto, maar dit kwam door regen waar ik al 25 minuten in stond te wachten, en dus een trillende hand kreeg ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 19-10-2010 16:07:22 ] | |
V2 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:20 |
quote:Minder lelijk dan het was, vind ik. | |
Peterselieman | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:35 |
quote:Een neppe VIRM, maar alsnog beter dan het was. | |
Socios | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:54 |
quote:Qua `uiterlijk´ blijft het toch AggloRegio-materieel... | |
dennistd | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:57 |
quote:Kun je je geld niet beter aan een goede camera besteden ipv aan treinkaartjes? | |
Crientj | dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:03 |
quote:Voor dat geld heb je nog niet eens de helft van een goede camera. ;o | |
dennistd | dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:08 |
Voor 330 euro had ik een prima tweedehands EOS 400D, dus een honderdje erbij en je bent er. | |
greavy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:09 |
quote:Got, als je had gelezen wist je waar het door kwam ![]() EN dan wist je waarvoor ik die treinkaartjes kocht. Niet even om voor de fun te treinen, maar met achterliggende redenen ![]() | |
Crientj | dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:15 |
quote:Of voor 170 erbij heb je een nieuwe Canon 450D met kit- en telelens. | |
Stefanovic83 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:32 |
hmm nee, dan ga ik toch liever op vakantie | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:28 |
Ik heb een Nikon D40 en vrij reizen. ![]() | |
Duvel | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:34 |
quote:Wat? Er mist een raam, het ziet er niet uit, je benadrukt een naar beneden lopende baan. | |
Watertornado | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:36 |
quote:Daar stond ik ook. Echter had ik zoiets van ik negeer niet de 3018 borden met "NIET FOTOGRAFEREN". Edit: bij de trein dus, niet bij de foto van de trein. Treinentopic # 265 - Waar de DDZ bekritiseerd wordt verder. [ Bericht 14% gewijzigd door Watertornado op 19-10-2010 17:42:22 ] |