Of je bekijkt het via de TopicGallery van het vorige topic?quote:Op maandag 27 september 2010 10:30 schreef Mr-Z het volgende:
Waarom niet alle taarten van het vorige topic in de OP ? Lijkt me een handig overzichtje om eens terug te kijken
Ik doe best vaak een (dun) laagje jam als vulling. Dan doe ik er wel een andere laag met 'echte' vulling in. Wat ik altijd doe om te voorkomen dat de jam in het biscuit trekt, is een héél dun laagje botercreme op beide snijvlakken van de taartlaag smeren. Een beetje zoals je boter op brood smeert. Dit vormt dan een waterdichte laag en de jam blijft dan tussen de lagen zitten, in plaats van dat hij in het biscuit trektquote:Op zondag 26 september 2010 23:45 schreef Chickert het volgende:
Doen jullie in je taart ook wel eens een laagje gewone jam? Zo ja... wat doe je dan om te voorkomen dat het in je kapsel trekt en gewoon een mooi laagje blijft?
Mooooi zeg! Super strak en netjes. Ik wou dat mijn scriptiebegeleider zoiets verdiend hadquote:Op maandag 27 september 2010 22:07 schreef Taartje het volgende:
Kom weer even een taartje showen, in de stijl van Pip. Wilde er al een tijdje zo eentje maken, nu gebruikt als thema voor het bedanktaartje voor m'n scriptiebegeleidster
[ afbeelding ]
Ik ben een redelijke beginner (zo'n 10 taarten gemaakt) maar met alles erop en eraan, dus ook bakken, fondant kleuren en vullingen maken ben ik voor een heel simpel taartje toch al wel gauw een uur of 4 kwijt. Over de bruidstaart die in de openingspost staat heb ik in totaal zelfs zo'n 13-14 uur gedaanquote:Op maandag 27 september 2010 22:09 schreef MissHobje het volgende:
FF een zomaar vraagje.. hoe lang doet de taartenmaak(st)er gemiddeld over zijn/haar creatie eigenlijk? dan heb ik het puur over het vullen en versieren zeg maar.
Okee, ik kan niet wachten tot ik tijd heb om te gaan beginnenquote:Op maandag 27 september 2010 15:59 schreef Taartje het volgende:
Morgane, op http://www.deleukstetaarten.nl/faq vind je héél veel info over het maken van een taart. Wat betreft vulling kun je het zo gek maken als je zelf wil. Een eenvoudige vulling is jam, smaakt altijd goed in een taartje. Kun je bijvoorbeeld combineren met een laag gele room (pakjes van dr Oetker, alleen water toevoegen). Heel simpel maar errug lekker!
Ik denk dat je met je 8 uur en 1,5 hand toch wel redelijk representatief bent hoor.quote:Op maandag 27 september 2010 22:14 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Een hele simpele heb ik binnen 2 uur klaar. Over ingewikkelde doe ik soms wel 8 uur ofzo.
Maar ik doe het met 1,5 hand dus ben waarschijnlijk niet helemaal representatief
Niemand?quote:Op zondag 26 september 2010 20:48 schreef tliciouz het volgende:
Nog even in de herhaling. Is er iemand in de buurt van Arnhem die voor mijn 20e verjaardag een taart wil/kan maken. Ik wil het zelf wel proberen maar heb er helaas niet al het geduld voor. En als ik die taartjes zie smelt ik weg.
En BT, je komt maar.
Om welke datum gaat het? Mijn vriend woont in Arnhem, dus daar ben ik vaak te vinden. Mss kunnen we wat regelen. Als je wilt kun je me een pm sturenquote:
In de Molenpoort zit dat 'knutselwinkeltje', Pipo's ofzo? Daar kan je héééél veel spul halenquote:Op maandag 27 september 2010 14:56 schreef morgane het volgende:
Hé dat is cool! Thanks![]()
Maar dat terzijde, nu weer ontopic. Ik wil toch binnenkort (na de tentamens) maar eens mijn eerste 'beklede' taart gaan maken. Hoe en met welke vulling kan ik het beste beginnen?
Goede tip, daar had ik nou nooit aan gedacht! Dank jequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
In de Molenpoort zit dat 'knutselwinkeltje', Pipo's ofzo? Daar kan je héééél veel spul halen
ja, ik weet 't verder ook niet. Ik moest laatst glitterlijm hebben en toen kwam ik daar terecht en zag ik dat 't ook een bak-walhalla wasquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Pipoos is alleen wel véél te duur... Ik zou iedereen aanraden om alles online te kopen.
na de bevalling zal 't ook allemaal minder strak zijnquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:53 schreef Jeetjejom het volgende:
[ afbeelding ]
Vooral de rechter wilde niet echt strak worden, maar na 7 uur had ik het er zo helemaal mee gehad.... En het was toch maar voor op het werk bekend te maken dat ik over een tijd er 4 maanden uitlig![]()
Maar ze vonden ze iig wel allemaal leuk!
Mooiquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:46 schreef megamandy het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn chocoladebom, alleen had ik de kitkats niet gelijk gebroken, beetje slordig maja.
Chocoladecake, met chocolademousse, nutella, M&M's, kitkats en toefjes slagroom
dat wat ik hierboven schreef haha. Ik had voor de makkelijkheid nu gewoon een chocoladecake gemaakt. In een springvorm.quote:
Dit is echt perfect voor mijn chocoladeverslavingquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:46 schreef megamandy het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn chocoladebom, alleen had ik de kitkats niet gelijk gebroken, beetje slordig maja.
Chocoladecake, met chocolademousse, nutella, M&M's, kitkats en toefjes slagroom
Superleukquote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:17 schreef Mr-Z het volgende:
Afgelopen weekend weer een taartje gemaakt:
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:37 schreef Jeetjejom het volgende:
MR-Z super gaaf zeg!!!! (Welke vulling(en) zitten erin?)
Ben op zoek naar inspiratie voor vullingen vandaar....
Panda taartquote:Op donderdag 30 september 2010 17:53 schreef Chickert het volgende:
Mijn eerste taartje ever
Kapsel (die ietwat stevig/droog was), met een laagje rozenbotteljam erin (bij gebrek aan iets anders)
[ afbeelding ]
Heb hier wel een springvorm van 15x3,5 cm.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:47 schreef Taartje het volgende:
Nogmaals een verzoekje aan de Veldhovense dames! Ik geloof dat ik het een tijdje terug ook gevraagd heb, maar de nood is wederom aan de manBinnenkort ga ik een workshop geven voor zo'n 10 mensen, dus ik moet 10 biscuits bakken. Daarom mijn vraag of één van jullie een 15 cm bakpan te leen heeft. Ik weet dat er ook springvormen zijn die je dan ophoogt, maar dat is nog nooit een succes geworden bij me
Als je de icing toch uit de tube haalt zou je het kunnen verdunnen met water. In de tubes zit thick icing, voor het versieren van cupcakes heb je medium icing nodig. Dit maak je door 1 theelepel water toe te voegen aan 200 gram icing. (Mocht het dan nog niet prettig werken kun je er altijd nog een theelepel water aan toevoegen.)quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb zaterdag geprobeerd cupcakes te versieren met witte en met blauwe icing. Maar dat ging niet echt goed. De blauwe icing zat in een tube en die had ik in een spuitzak gedaan, dat ging nog wel om daar dan mee te schrijven zeg maar. Maar ik wilde de hele bovenkant met witte icing bedekken, maar dat werkte niet echt. Hoe krijg je dat goed voor elkaar?
aha ja het smeerde al zo lastig met een mes. Tnx voor de tip. Voor de volgende keer.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:37 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Als je de icing toch uit de tube haalt zou je het kunnen verdunnen met water. In de tubes zit thick icing, voor het versieren van cupcakes heb je medium icing nodig. Dit maak je door 1 theelepel water toe te voegen aan 200 gram icing. (Mocht het dan nog niet prettig werken kun je er altijd nog een theelepel water aan toevoegen.)
Waar had je de cake van gemaakt? Van biscuitmix of van iets anders?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:33 schreef bloemerig het volgende:
Wij hebben vanavond voor het eerst een taart met marsepein gemaakt, even om te proberen.
Hebben jullie misschien nog tips voor mij want de cake zelf was een beetje droog...
De vulling hadden we gemaakt van slagroom met fijngemalen bokkepootjes.
Smaakt heerlijk, maar dus een beetje droog.
quote:Niet echt nodig hoor, de Toy Story taart is gewoon een combinatie van een koeienvlekken taart met een sterren taart en een klein boltaartje. De poppetjes komen kant en klaar uit de webshop dus een beetje taartenbakster kan deze taart ook maken. En Thomas zijn gezicht is tot stand gekomen dankzij een howto op internet (en een hoop gevloek en getier omdat het in eerste instantie niet lukte.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:33 schreef FutureFairytale het volgende:
oh mijn god Nanook! Diepe buiging!
quote:en hij was nog lekker ook..Op zondag 24 oktober 2010 14:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mooi Nanook!
Ik heb een taart voor een babyshower gemaakt..was al bekend dat het een jochie zou worden dus het mocht wel blauw zijn
[ ]
quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Nanook![]()
Dank je wel!
Ik vind zelf dat het nog véél beter kan, maar dat vind je al snel va je eigen werk he?
Wow! Die Barbapappa taart. Fantastischquote:Op zondag 7 november 2010 15:35 schreef Nanook24 het volgende:
Een jaar geleden maakte ik mijn eerste taarten op bestelling. Dit jaar mocht ik voor dezelfde dame weer 3 taarten leveren:
Barbapapa:
[ afbeelding ]
Pip:
[ afbeelding ]
en Lola:
[ afbeelding ]
Die is echt super kjoetquote:Op zaterdag 13 november 2010 23:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Rrrrrrrroze Nijntje
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 november 2010 13:22 schreef Nanook24 het volgende:
Wat een mooi strak stapeltje is het geworden TF. Leuk ook zo met al die verschillende kleurtjes roze.
Mijn dochter moest gisteren afzwemmen en hoewel ik eigenlijk niet aan boetseren doe vond ik dat ik het voor de zwembad taart toch echt moest proberen met dit als resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wowquote:Op zaterdag 13 november 2010 23:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Rrrrrrrroze Nijntje
[ afbeelding ]
Er staan veel gave taarten hier zoals die met nijntje en die met barbapapa.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:17 schreef Mr-Z het volgende:
Afgelopen weekend weer een taartje gemaakt:
[ afbeelding ]
Dankjequote:Op zondag 21 november 2010 12:57 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Er staan veel gave taarten hier zoals die met nijntje en die met barbapapa.
Maar deze taart vind ik echt te gek! Die kleine donuts zijn geniaal.
Ik quote hem gewoon maar een keer, anders ziet niemand hemquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Weer een gemaakt
[ afbeelding ]
Onderste was een chocobiscuit gevuld met chocolademousse, caramel en hazelnootpasta. Bovenste een vanillebiscuit met witte chocopasta en kersenvlaavulling. Lekk0r!
super lief zegquote:Op donderdag 25 november 2010 21:41 schreef Jeetjejom het volgende:
Gisteren een Workshop gehad en voor het eerst is een puzzelplaatje gelukt!!!!
[ afbeelding ]
Wow wat mooi zeg!quote:Op zondag 7 november 2010 15:35 schreef Nanook24 het volgende:
Een jaar geleden maakte ik mijn eerste taarten op bestelling. Dit jaar mocht ik voor dezelfde dame weer 3 taarten leveren:
Barbapapa:
[ afbeelding ]
Pip:
[ afbeelding ]
en Lola:
[ afbeelding ]
Wow dat klinkt echt heel erg lekker.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:44 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik quote hem gewoon maar een keer, anders ziet niemand hem
Wat zou ik graag net zo creatief zijn als jij zegquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
M`n laatste creatie, met ganache ipv marsepein
[ afbeelding ]
Ja Keshet, hoe waren ze?
Ik heb me een week vergistquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Stiemie hoe was je workshop?
Ik heb een prinsessentaart gemaakt, echt leuk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
doe maar wel! Iedereen is een keer begonnen plus ik moet nog beginnen en dan gelijk voor kerst. Haha stomme ik.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:17 schreef Elvi het volgende:
Ik wilde hier ook mn cupcakes plaatsen maar nu durf ik niet meer... Jullie zijn echt goed hierin!
Ja,het ging eigenlijk best wel goed. Beter dan ik zelf had gedacht eigenlijk. Maar mijn 1e was niet zo mooi hoor hahaquote:Op vrijdag 17 december 2010 01:02 schreef YskaFredriksson het volgende:
En dit was respectievelijk de 2e, 3e en de 4e keer dat je een taart maakte deze stijl :| Oh my heeeel mooi en super knap zeg!
Leuk ! Originele vorm ookquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Leuk gedaan w_o_s!
Ik heb eens een wavy geprobeerd, viel niet helemaal mee
Maar het resultaat mag er zijn vind ik
[ afbeelding ]
Ik vind dit altijd een leuk en lekker recept:quote:Op zondag 19 december 2010 19:20 schreef Stiemie het volgende:
dankjewel! Ik vond het heel leuk om te doen. Nu wil ik binnenkort ook zelf cupcakes maken (de cupcakes waren in dit geval al voorgebakken voor de cursus). Wat voor mix kan ik daar het beste voor gebruiken? Iemand een tip? Ik lees op internet zoveel verschillende recepten...
Ah die ga ik denk ik eerst eens proberen! Ook bedankt voor het andere recept, maar ik heb eigenlijk nooit frisdank in huis dus dat leek me niet zo handigquote:Op zondag 19 december 2010 19:39 schreef Taartje het volgende:
Leuk zijn ze geworden Stiemie!
Ik gebruik voor mijn cupcakes altijd een standaard cakerecept (200 gr boter, zakje vanillesuiker, mespunt zout, 200 gr witte basterdsuiker mixen. Eén voor één 4 eieren doorheen mixen. Ten slotte nog 200 gr zelfrijzend bakmeel in delen doorheen mixen). Uit dat beslag haal ik ongeveer 20 cakejes. Maar wellicht is het ook gewoon een kwestie van uitproberen, welk recept je het lekkerst vindt
Ze hebben sterren, hartjes en bloemenstekers bij de action voor 1 euro oid. Heb ze nog niet uitgeprobeerd maar ze lijken me wel fijn.quote:Op zondag 19 december 2010 21:00 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ah die ga ik denk ik eerst eens proberen! Ook bedankt voor het andere recept, maar ik heb eigenlijk nooit frisdank in huis dus dat leek me niet zo handig![]()
Kopen jullie trouwens je spullen in een echte winkel of online? En zijn er nog leuke budgetoplossingen voor al die vormpjes die je "nodig" hebt?
nu nog afwachten wat de jarige ervan vind morgen (die geeft nog weinig om taart volgens mij) en wat de visite ervan vind. Morgenochtend vroeg vullen en afmaken met glazuurquote:
Tips zijn altijd welkom hoor! Zeker van een ervaren iemand als jijquote:Op dinsdag 28 december 2010 09:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Dank voor de complimentjes.![]()
Stiemie, die cupcakes zien er weer mooi uit! Ik kan zien dat je heel precies bent, hou ik van.![]()
Lijnloos wat een vrolijke taart!En die cupcakes passen er goed bij.
(Misschien zit je wel helemaal niet op tips te wachten
maar ik smeer op mijn werkmat/roller altijd een klein beetje crisco en gebruik daarvoor nooit suikerbakkerspoeder/poedersuiker, dan blijven de kleuren mooi helder.)
ik zat even met m'n handen in 't haar voor een verjaardagstaart voor m'n jarige peuterquote:Op dinsdag 28 december 2010 09:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
De invasie van de OUD-ers..
Spuuglokje, je weet dat ik dol ben op je heerlijke nauwkeurigheid..
Lijnloos, voor een eerste taart vind ik 'm erg goed gelukt!
Wij zijn overal...quote:
Zo heb ik het laatst ook gedaan. Uit de oven halen en meteen een paar tellen een broodplank erop leggen! En de andere die dan nog te bol zijn, snij ik bijquote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:37 schreef Lijnloos het volgende:
Keshet, ik kreeg de tip om er niks op te leggen maar als ze uit de oven komen meteen op de kop op een plaat of bord te leggen... Hielp ook maar deels hoor...
Wat een mooie taarten weer
Ik heb een perfectie ijsschep die vult precies goed en als de cc's uit de oven komen de broodplank er eventjes opleggenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:20 schreef Keshet het volgende:
![]()
Hoe krijgen jullie je cupcakes nou mooi plat zonder dat je een mes pakt en de bovenkant erafsnijdt?
Wat ik nu doe is: Vormpje voor max de helft vol doen, iets op de vormpjes leggen en bakken maar. Ik heb het idee dat ik ze op die manier niet lekker gaar krijg maar als ik er niks opleg ploffen ze.
't is dat ik bakken zo leuk vindt (en het resultaat zo lekker) maar echt, aaaaargh!
Wat leggen jullie er nou op?
Jeetjejom, voor 0,0 concentratie vind ik het een mooie taart, echt!
Geniale taartquote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:35 schreef SV-tje het volgende:
Voor kerst had ik wel taartjes gemaakt, maar door de drukte van het kerstdiner waren ze niet goed gelukt en al aangesneden voor ik er foto's van kon maken.
Gisteren weer twee taartjes gemaakt, één voor oud en nieuw, waarvan de foto later komt omdat de vrienden waar we oud en nieuw vierden die hebben gemaakt, en één voor ons neefje die één jaar werd. Ouders hebben gewoon taart gekocht voor het bezoek maar vonden een meptaartje voor de jarige wel leuk. Dus bij deze een blauwe slagroom koekiemonster.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahahha, wat leuk.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:35 schreef SV-tje het volgende:
Voor kerst had ik wel taartjes gemaakt, maar door de drukte van het kerstdiner waren ze niet goed gelukt en al aangesneden voor ik er foto's van kon maken.
Gisteren weer twee taartjes gemaakt, één voor oud en nieuw, waarvan de foto later komt omdat de vrienden waar we oud en nieuw vierden die hebben gemaakt, en één voor ons neefje die één jaar werd. Ouders hebben gewoon taart gekocht voor het bezoek maar vonden een meptaartje voor de jarige wel leuk. Dus bij deze een blauwe slagroom koekiemonster.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:35 schreef SV-tje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Superleuk! Ik had ze al eens als cupcakes gezien met koekiemonster, maar als taart ook heel tof!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:35 schreef SV-tje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee dat zijn 2 hartjes over elkaar.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:00 schreef Stiemie het volgende:
Limbolandgirl ze zijn wel een beetje lastig om te zien op de foto. Heeft die rechtsonder nou een plaatje van een bij?
Leuk geworden zeg! Ook leuk zo die presentatie in die houderquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:15 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik heb 1e kerstdag mijn allereerste cupcakes ever gemaakt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die met die strikken waren de laatste maar ook echt een haastklus die zijn dan ook het lelijkste geworden. Ik was heel trots op mijn sneeuwpoppen!
[ afbeelding ]
De kleine sterretjes bij de sneeuwpoppen daar had ik geen uitsteker voor. Die heb ik dus maar zo gesneden met een schilmesje :p
Ik had 4 pakjes marsepein van Makro, wit, geel, rood en blauw.
Ik vind hem mooi hoor! Zeker als het je eerste is!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 02:46 schreef Radio91 het volgende:
Nou ja zeg, ik ben leerling kok bijna klaar gelukkig, en ik wil veder leren als banketbakker.
Nou kan ik aardig koken, maar had nog nooit een echte taart gemaakt, dus ik was verdomde trots op mijn allereerste taart met fondant.
Maar nu ik die van jullie allemaal zie, ben ik jaloers
Volgensmij kan ik beter in de leer bij jullie whahha
Dit is mijn allereerste creatie voor een vriendin die 18 werd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oldenhof in Amersfoort heeft onder de trap een verzameling staan. Ook zou je in Utrecht betsies kookwinkel kunnen proberen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:59 schreef Keshet het volgende:
Weet iemand toevallig een goede winkel in Amersfoort of Utrecht of Leusden die zaken als marsepein, rolfondant etc. verkoopt? Bij voorkeur enigszins in het centrum.
Met Google vind ik niet veel helaas.
Keshet, Homebaked.nl heeft een webwinkel maar daarbij kun je ook kiezen om het spul op te halen en dat is in Amersfoort (Hoogland, aan de kant van de Mac bij de A1...) Heb daar vorige keer spul besteld en vond het goedkoper dan vele andere winkels en goed assortiment en snel!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:59 schreef Keshet het volgende:
Weet iemand toevallig een goede winkel in Amersfoort of Utrecht of Leusden die zaken als marsepein, rolfondant etc. verkoopt? Bij voorkeur enigszins in het centrum.
Met Google vind ik niet veel helaas.
Huh? Vriendin vna me gaat altijd naar Tafel van 18 omdat die bij haar werk bijna naast zit en ze is er volgens mij afgelopen week nog geweest... maar vanuit de trein is ie niet heel erg dichtbij geloof ik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:09 schreef Keshet het volgende:
Dank! Tafel van 18 is verhuisd naar Zeist helaas.
Ik wilde vandaag even wat spulletjes kopen maar ben met de trein, dan is Hoogland niet zo'n fijne optie geloof ik.
Oldenhof ga ik eens even bestuderen mhv Google!
euhm nee hoor? zit er gewoon.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:09 schreef Keshet het volgende:
Dank! Tafel van 18 is verhuisd naar Zeist helaas.
Ik wilde vandaag even wat spulletjes kopen maar ben met de trein, dan is Hoogland niet zo'n fijne optie geloof ik.
Oldenhof ga ik eens even bestuderen mhv Google!
Leuk! Hoe heb je die 'linten' van het strikje uitgesneden? Of kan jij gewoon zo ontzettend recht met een mesje snijden,quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:15 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik heb 1e kerstdag mijn allereerste cupcakes ever gemaakt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die met die strikken waren de laatste maar ook echt een haastklus die zijn dan ook het lelijkste geworden. Ik was heel trots op mijn sneeuwpoppen!
[ afbeelding ]
De kleine sterretjes bij de sneeuwpoppen daar had ik geen uitsteker voor. Die heb ik dus maar zo gesneden met een schilmesje :p
Ik had 4 pakjes marsepein van Makro, wit, geel, rood en blauw.
Ik kan recht snijden of de foto vertekendquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:47 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Leuk! Hoe heb je die 'linten' van het strikje uitgesneden? Of kan jij gewoon zo ontzettend recht met een mesje snijden,?
Ja leuk he, ik kreeg hem voor mn verjaardag net even dat extra duwtje om te beginnen :pquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:24 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Leuk geworden zeg! Ook leuk zo die presentatie in die houder
Haha oke,quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:49 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik kan recht snijden of de foto vertekend
[..]
Ja leuk he, ik kreeg hem voor mn verjaardag net even dat extra duwtje om te beginnen :p
Ik had nog een grote ronde uitsteker, eigenlijk gekocht voor iets anders maar kwam nu goed van pas. Vergeet de deegroller niet. Ik heb de boel uitgerold met een onderdeel van mijn etagere. Dat werkte prima bij de witte marsepein maar gekleurde marsepein plakte meer ofzoquote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:01 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Haha oke,.
Als ik wil beginnen met cupcakes maken, incl. versiering en alles. Wat is dan allemaal spul dat ik nodig heb? Uiteraard muffinbeslag (Dr. Oetker gewoon?), marsepein?, bakvorm, uitstekers..
Verder nog iets? Hoe krijg je zegmaar die perfecte rondjes bovenop een muffin?
Bedankt voor de tips!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:12 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik had nog een grote ronde uitsteker, eigenlijk gekocht voor iets anders maar kwam nu goed van pas. Vergeet de deegroller niet. Ik heb de boel uitgerold met een onderdeel van mijn etagere. Dat werkte prima bij de witte marsepein maar gekleurde marsepein plakte meer ofzoik heb het ook nog geprobeerd met een glas maar dat werkte ook niet bijster goed.. En ik gebruikte poedersuiker met water om dingen vast te plakken.
Ik heb trouwens van boerencakemix cakejes gemaakt. En ik heb die met de gele vallende ster gevuld met baileys.
zal wel staan naast de muffinmixquote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips!
Die boerencakemix is ook gewoon in de winkel te koop? Sorry,maar ik heb geen enkele bakervaring
.
Vastplakken van marsepein op marsepein doe ik alleen met wat water (niet te veel want dan vlekt het) Cake en marsepein aan elkaar plakken doe ik met jam. Ik heb bij de cupcakewinkel een roller gekocht en dat werkt wel heel fijn (want plakt niet) en ik rol alles op een ikeaplankje met een stukje antislipmatje eronderquote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:01 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Haha oke,.
Als ik wil beginnen met cupcakes maken, incl. versiering en alles. Wat is dan allemaal spul dat ik nodig heb? Uiteraard muffinbeslag (Dr. Oetker gewoon?), marsepein?, bakvorm, uitstekers..
Verder nog iets? Hoe krijg je zegmaar die perfecte rondjes bovenop een muffin?
Iemand?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:38 schreef ChipsZak. het volgende:
Oh, ben ik weerhaha.
Hoelang kan je cupcakes ongeveer bewaren en hoe?
En hoeveel vragen jullie, degene die taarten voor anderen maken dan, eigenlijk voor jullie taarten? Ik zit te denken over een simpel boltaartje met wat versiering.. alleen ik heb eigenlijk geen zin om het zelf te (leren) maken. Ik ga zelf eerst maar aan de slag met cupcakes ipv taartjes.
Een boltaartje van 20cm in doorsnee vraag ik 28 euro voor, voor een kleintje van 12cm 12 euro.quote:Op zondag 16 januari 2011 18:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Iemand?Met name de laatste vraag.
Wat een schatjes!!quote:Op zondag 16 januari 2011 20:28 schreef MissHobje het volgende:
Mini cupcakes voor verjaardags feestje hier thuus.
[ afbeelding ]
Prachtig inderdaad. Vooral die Bumba-taart.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:33 schreef Taartje het volgende:
Wauw, wat een mooie taarten zijn er weer geplaatst! Ik heb het idee dat steeds meer talent zich hier komt melden
Is inderdaad met en zonder flits. Dank je wel voor het compliment.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:57 schreef Pandora73 het volgende:
Ik vind ze er enorm professioneel uitzien hoor!
En heb je nou twee bladen gemaakt, of is het een verschil tussen met en zonder flits?
Alles wat er niet perfect genoeg uitziet om te serveren, moet je natuurlijk wel gelijk opeten...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:21 schreef trovey het volgende:
Volgens mij ben ik meteen 2 kilo aangekomen met het doorlezen van dit topic.![]()
Maar hele leuke resultaten, alleen niet zo'n goed idee om het zelf te doen.
Ik lust zelf de marsepein/fondant wat dan ook niet dus ik kan mij er zelf nooit misselijk in eten, is wel fijnquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:34 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Alles wat er niet perfect genoeg uitziet om te serveren, moet je natuurlijk wel gelijk opeten...
Er is niet toevallig nog een 3e kind dat Alexander heet he?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vorige week 2 taarten gemaakt. Een voor een tweeling, vriendinnen van m'n dochter Sterre. En omdat ik die toch ging maken, heb ik er meteen een kleine bij gemaakt van 15 cm doorsnede, als verrassing voor mijn jarige zus. Want zo'n tweede is zo gemaakt als je iets meer botercreme en biscuitdeeg maakt.
De tweeling wilde een met groene marsepein beklede taart met blauwe letters en roze bloemetjes. Dat kon geregeld worden.Ik heb in de bloemetjes een blauw suikerpareltje gedaan en er nog een blauw sierrandje om gemaakt. De vulling was een laagje framboos en een laagje Funcakes botercreme.
[ afbeelding ]
Haha had gekundquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:51 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuke taart Amooma!
SV-tje, wat een prachttaarten en mooie petit fours! Wauw!Nee 92Merel, ze hebben nog 2 oudere zussen, geen broer.
Vandaag ben ik 13 jaar getrouwd, dus voor het eerst in lange tijd heb ik weer eens een taart gemaakt om zelf (met ons gezin, niet helemaal in m'n eentje natuurlijk) op te eten!
[ afbeelding ]
Hoe maak je die?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:56 schreef SV-tje het volgende:
Dank jullie wel voor de reacties op m'n bumba taart, wordt er verlegen van![]()
Later in de week ook nog petit fours gemaakt voor m'n vaders verjaardag, een stuk minder spectaculair, maar ook deze vielen weer in de smaak
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@Breathtaking: Voor de petit fours heb ik eerst een vierkante taart gebakken, deze in gelijke repen gesneden. De repen heb ik gevuld, afgesmeerd en bekleed. Daarna hebben we deze repen in gelijke stukken gesneden, eerst de ongelijke zijkantjes eraf en dan in stukken. Dus je hebt redelijk wat afvalstukken maar dat vind m'n vriend niet ergquote:
Dat zou dan hier ook het probleem zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:34 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Alles wat er niet perfect genoeg uitziet om te serveren, moet je natuurlijk wel gelijk opeten...
Als je een tulbandvorm gebruikt, kun je er makkelijk een hele barbie instoppenquote:Op zondag 23 januari 2011 17:32 schreef Pandora73 het volgende:
Ziet er heel mooi uit hoor!
Maarreh, die Barbie... Is dat een echte of heb je het uit marsepein geknutseld? Aan het haar te zien lijkt het wel een echte, maar heb je er dan een hele ingestopt, of alleen het bovenlijf?
* Pandora73 nieuwsgierig is hoe je zoiets oplost
de eigenlijke bedoeling was een tulband te gebruiken maar helaas mislukte met eruit halen. ik had al een hele barbie gekocht. ik had deze barbie ook gekocht (allen bovenlijf) voor de zekerheid. dus de mislukte is opgegaan bij de buurkindjes en de schaal die een beetje rond liep heb ik gepakt en de overgebleven biscuit in gebakken en die lukte wel.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:32 schreef Pandora73 het volgende:
Ziet er heel mooi uit hoor!
Maarreh, die Barbie... Is dat een echte of heb je het uit marsepein geknutseld? Aan het haar te zien lijkt het wel een echte, maar heb je er dan een hele ingestopt, of alleen het bovenlijf?
* Pandora73 nieuwsgierig is hoe je zoiets oplost
Ja dat kan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:56 schreef Pixie. het volgende:
Kan ik de taart een avond van tevoren maken of stoort hij dan in elkaar ?
Ideeën voor vullingen kun je hier vinden: http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/quote:Weten jullie waar ik goede recepten kan vinden voor de vulling etc? Misschien van jullie eigen ervaringen want ik ben bang dat ik bijv een verkeerde uitkies
Nee hoor, dat kan prima alleen zal de taart iets minder hoog worden dan met een echte stalen bakpan.quote:Ook gebruik ik een springvorm is dit een goed idee?
Volgens mij wordt dit lastig, want zonder oven kom je al snel op iets van kwark- of mon chou-taart en doordat kwark 'nat' is gaat je marsepein/fondant smelten...quote:En kan ik ook een taart maken zonder gebruik van oven die ik ook kan bekleden met fondant?
Volgens mij is dit geen probleem, ik doe ook vaak wat fondant door de marsepein als ik hele lichte kleurtjes gebruik op een taart of als ik mijn marsepein witter wil maken.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb heel veel restjes.
Zou het een probleem zijn om fondant en marsepein te combineren op één taart?
Je zou eventueel een kant-en-klare- cake kunnen gaan bekleden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:56 schreef Pixie. het volgende:
Ik heb een vraagje teminste een paar eigenlijk
Mijn moeder word binnekort 50 en ik wil een taart voor haar maken met fondant.
En aangezien ik nog nooit een taart heb gemaakt is advies welkom
Kan ik de taart een avond van tevoren maken of stoort hij dan in elkaar ?
Weten jullie waar ik goede recepten kan vinden voor de vulling etc? Misschien van jullie eigen ervaringen want ik ben bang dat ik bijv een verkeerde uitkies
Ook gebruik ik een springvorm is dit een goed idee?
En kan ik ook een taart maken zonder gebruik van oven die ik ook kan bekleden met fondant?
Dankjullie wel en als mijn taart half zo goed word als die van jullie ben ik al tevreden
Wow heel erg bedanktquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:22 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ja dat kan.
[..]
Ideeën voor vullingen kun je hier vinden: http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/
Ik gebruik zelf vaak chocolade ganache en tobleronne mousse doet het ook altijd goed maar je kunt het ook simpel houden door bijv. voor slagroom (met klop-fix) en iets van een mona toetje te gebruiken.
[..]
Nee hoor, dat kan prima alleen zal de taart iets minder hoog worden dan met een echte stalen bakpan.
[..]
Volgens mij wordt dit lastig, want zonder oven kom je al snel op iets van kwark- of mon chou-taart en doordat kwark 'nat' is gaat je marsepein/fondant smelten...
Succes in elk geval met de taart voor je moeder.
Wie weet waar dat Pip vogeltje vormpje vandaan komt? Ik vind hem erg leuk!quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:18 schreef Stiemie het volgende:
Oh WOS die zijn leuk zeg! Dat muisje![]()
En TF wow wat knap zeg met die wave erin!
Vandaag heb ik mijn cupcakes-cursus gehad. Erg leuk en ik ben best trots op mijn eerste pogingen!
[ afbeelding ]
Tenk joe!quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:16 schreef Stiemie het volgende:
Dankjewel!
Volgens mij is die vogel deze: https://www.homebaked.nl/(...)gel-cutter-set-van-2
Ik heb 'm gebruikt bij sugarlicious dus daar verkopen ze 'm denk ik ook wel.
Wat had je in gedachten en waar in Brabant? Maart is in mijn agenda nog een rustige maand.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:13 schreef Sarabi het volgende:
Spuuglokje en SV-tje ziet er weer geweldig uit!
Zijn er hier toevallig nog taartenmaaksters uit Brabant die in Maart nog tijd hebben voor een opdrachtje?
Richting Oss/Den Boschquote:Op woensdag 9 februari 2011 23:55 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wat had je in gedachten en waar in Brabant? Maart is in mijn agenda nog een rustige maand.
Heb je al een bepaald beeld in je hoofd of niet, ik kan dit weekend wel eveneen opzetje maken en je laten weten wat de kosten zijn, ik woon in de buurt van Tilburg, dus qua afstand zou dat te doen moeten zijn. Onderaan m'n post staat m'n hyves adres waar ik verschillende taartfoto's van wat ik tot nu toe heb gemaakt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Richting Oss/Den Bosch
En ik ben dan jarig (of ik vier dan tenminste mijn verjaardag) voor een stuk of 10 vrienden
En het leek me wel leuk om dan zo'n mooie taart te hebbenik vind in principe heel veel leuk maar ik hou wel van meisjesachtige dingen
Als je op taartworkshop zoekt op internet kom je heel veel dingen tegen die een middagje of avondje duren (leuk als cadeautje) en buiten die echte winkels/workshopgevers, zijn er ook genoeg mensen die het als hobby erbij doen (zoals ik).quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:32 schreef zarlor het volgende:
Zijn er ook cursussen (ofzo) waar je dit kan leren?
Ik ken namelijk iemand die dit soort dingen graag wil maken, maar ze weet niet hoe. Dus ik dacht dat dat een leuk cadeautje zou zijn voor haar verjaardag.
wow, spannend!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 20:22 schreef Ooi86 het volgende:
Oooeeh, mijn eerste cupcakeproject staat nu in de over en de botercreme is in de maak..... Zal het me gaan lukken?
Hihi, ik heb een paar waardevolle lessen geleerd:quote:
Mooie toef voor de eerste keerquote:Op zondag 13 februari 2011 12:18 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Hihi, ik heb een paar waardevolle lessen geleerd:
- Cupcakes maken in de vorm en dan pas in het papiertje want door het vet is het papiertje nu weer bijna zo goed als doorzichtig
- minder beslag maken want ik heb er veel te veel!
- minder beslag per cupcake gebruken want ze zijn veel te groot!
Toch nog een fotootje van mijn firstborn:
[ afbeelding ]
Ik vind hem wel hilarisch. De topping is trouwens wel heel lekker: botercreme met frambozensmaak.
Dank voor je feedback! Wat de papiertjes betreft, ja dat los zitten leek me ook al niet zo handig. Zoals je recht onderin de foto ziet, zie je dat ik ook nog koeienpapiertjes had en die schijnen een stuk minder door. Dus misschien ligt het inderdaad aan welk merk ofzo. Nog tips?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:49 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Mooie toef voor de eerste keer![]()
Wat betreft de papiertjes, die zou ik er niet pas later omheen doen dan zitten ze los. Dat doorschijnen is afhankelijk van welke papiertjes je gebruikt, hebben meer mensen last van bij bepaalde merken. Ik heb het zelf nog nooit gehad.
Ik zou ze ongeveer voor de helft vullen, om de juiste grote cupcake te krijgen.
Wat ik me nog wel afvroeg bij je foto is waarom je glazuur onder je botercreme hebt gedaan?
Van elkaar kunnen we leren tochquote:Op zondag 13 februari 2011 20:23 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Dank voor je feedback! Wat de papiertjes betreft, ja dat los zitten leek me ook al niet zo handig. Zoals je recht onderin de foto ziet, zie je dat ik ook nog koeienpapiertjes had en die schijnen een stuk minder door. Dus misschien ligt het inderdaad aan welk merk ofzo. Nog tips?
Die glazuur onder mijn botercreme: ik was bang dat ik geen mooie grote cupcake bedekkende toef kon maken, dus die glazuur diende als extra bekleding![]()
Doe jij normaal met cupcakes alleen botercreme?
Wow, mooie toef hoor!quote:Op maandag 14 februari 2011 09:13 schreef sita55 het volgende:
Dit is mijn eerste cupcake met vanille botercreme en lekker simpel wat sprinkles eroverheen.![]()
[ afbeelding ]
Leukquote:Op maandag 14 februari 2011 09:13 schreef sita55 het volgende:
Dit is mijn eerste cupcake met vanille botercreme en lekker simpel wat sprinkles eroverheen.![]()
[ afbeelding ]
Hoi welke letter uitstekers zijn dat?quote:Op zondag 6 februari 2011 20:06 schreef Spuuglokje het volgende:
Dat was een flinke klus, SV-tje, al die roosjes maken. Wat een gezellige taart is het geworden!![]()
Mijn dochter en ik vierden vandaag samen onze verjaardag (ik was een halve week geleden jarig en mijn dochter over een halve week), en had daarom mijn eerste stapeltaart ooit gemaakt voor de visite:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn de FMM Funky Alphabet Tappits. O.a. te koop bij De leukste taartenshop.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:49 schreef emss het volgende:
[..]
Hoi welke letter uitstekers zijn dat?
Dat zou kunnen, maar ik heb het gewoon zelf bedachtquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:01 schreef sita55 het volgende:
die zien er mooi uit! ik heb die volgens mij ook eens op youtube gezien, klopt dat?
Je kunt ze invriezen, scheelt weer dat je niet alles ineens hoeft op te eten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:20 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik heb het gewoon zelf bedachtMaar het is niet bijster orgineel ofzo.
Vandaag wilde ik nog 'even een PAAR' cupcakes bakken voor de verjaardag van mijn vriend morgen. Ik zocht een recept van internet (het Magnolia Bakery recept) en ging aan de slag met mijn beslag. Mijn god, wat was het veel!!!! Nou heb ik !!! 30 !!! cupcakes en dan heb ik nog een gedeelte van het beslag weg gemikt. Whaha, wat zullen we dik worden
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja hoor dat kan zeker
Is nog lekker ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |