abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92576480
Elke keer als ik dit topic bekijk vertrek ik met honger. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92590683
Zijn er ook cursussen (ofzo) waar je dit kan leren?

Ik ken namelijk iemand die dit soort dingen graag wil maken, maar ze weet niet hoe. Dus ik dacht dat dat een leuk cadeautje zou zijn voor haar verjaardag.
pi_92619072
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 00:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Richting Oss/Den Bosch
En ik ben dan jarig (of ik vier dan tenminste mijn verjaardag) voor een stuk of 10 vrienden
En het leek me wel leuk om dan zo'n mooie taart te hebben :D ik vind in principe heel veel leuk maar ik hou wel van meisjesachtige dingen
Heb je al een bepaald beeld in je hoofd of niet, ik kan dit weekend wel eveneen opzetje maken en je laten weten wat de kosten zijn, ik woon in de buurt van Tilburg, dus qua afstand zou dat te doen moeten zijn. Onderaan m'n post staat m'n hyves adres waar ik verschillende taartfoto's van wat ik tot nu toe heb gemaakt.
Ik hoor het wel.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_92619134
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:32 schreef zarlor het volgende:
Zijn er ook cursussen (ofzo) waar je dit kan leren?

Ik ken namelijk iemand die dit soort dingen graag wil maken, maar ze weet niet hoe. Dus ik dacht dat dat een leuk cadeautje zou zijn voor haar verjaardag.
Als je op taartworkshop zoekt op internet kom je heel veel dingen tegen die een middagje of avondje duren (leuk als cadeautje) en buiten die echte winkels/workshopgevers, zijn er ook genoeg mensen die het als hobby erbij doen (zoals ik).
pi_92690920
Oooeeh, mijn eerste cupcakeproject staat nu in de over en de botercreme is in de maak..... Zal het me gaan lukken?
pi_92711392
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:22 schreef Ooi86 het volgende:
Oooeeh, mijn eerste cupcakeproject staat nu in de over en de botercreme is in de maak..... Zal het me gaan lukken?
wow, spannend! c_/
pi_92711655
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:11 schreef sita55 het volgende:

[..]

wow, spannend! c_/
Hihi, ik heb een paar waardevolle lessen geleerd:
- Cupcakes maken in de vorm en dan pas in het papiertje want door het vet is het papiertje nu weer bijna zo goed als doorzichtig
- minder beslag maken want ik heb er veel te veel!
- minder beslag per cupcake gebruken want ze zijn veel te groot!

Toch nog een fotootje van mijn firstborn:

Ik vind hem wel hilarisch. De topping is trouwens wel heel lekker: botercreme met frambozensmaak.
pi_92713869
Geweldig!! O+ Ik ga morgen mijn eerste poging doen, dan zal ik ook wat fotos plaatsen. :)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 februari 2011 @ 15:49:48 #284
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_92720020
Aww wat een schattige eerste poging, :D ! O+

Gaat er iemand trouwens binnenkort nog wat bestellen bij de leukstetaartenshop?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 13 februari 2011 @ 16:49:30 #285
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_92723163
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:18 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Hihi, ik heb een paar waardevolle lessen geleerd:
- Cupcakes maken in de vorm en dan pas in het papiertje want door het vet is het papiertje nu weer bijna zo goed als doorzichtig
- minder beslag maken want ik heb er veel te veel!
- minder beslag per cupcake gebruken want ze zijn veel te groot!

Toch nog een fotootje van mijn firstborn:

[ afbeelding ]

Ik vind hem wel hilarisch. De topping is trouwens wel heel lekker: botercreme met frambozensmaak.
Mooie toef voor de eerste keer :)

Wat betreft de papiertjes, die zou ik er niet pas later omheen doen dan zitten ze los. Dat doorschijnen is afhankelijk van welke papiertjes je gebruikt, hebben meer mensen last van bij bepaalde merken. Ik heb het zelf nog nooit gehad.

Ik zou ze ongeveer voor de helft vullen, om de juiste grote cupcake te krijgen.

Wat ik me nog wel afvroeg bij je foto is waarom je glazuur onder je botercreme hebt gedaan?
pi_92733440
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:49 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Mooie toef voor de eerste keer :)

Wat betreft de papiertjes, die zou ik er niet pas later omheen doen dan zitten ze los. Dat doorschijnen is afhankelijk van welke papiertjes je gebruikt, hebben meer mensen last van bij bepaalde merken. Ik heb het zelf nog nooit gehad.

Ik zou ze ongeveer voor de helft vullen, om de juiste grote cupcake te krijgen.

Wat ik me nog wel afvroeg bij je foto is waarom je glazuur onder je botercreme hebt gedaan?
Dank voor je feedback! Wat de papiertjes betreft, ja dat los zitten leek me ook al niet zo handig. Zoals je recht onderin de foto ziet, zie je dat ik ook nog koeienpapiertjes had en die schijnen een stuk minder door. Dus misschien ligt het inderdaad aan welk merk ofzo. Nog tips? :P

Die glazuur onder mijn botercreme: ik was bang dat ik geen mooie grote cupcake bedekkende toef kon maken, dus die glazuur diende als extra bekleding :P

Doe jij normaal met cupcakes alleen botercreme?
  zondag 13 februari 2011 @ 23:32:02 #287
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_92748868
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:23 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Dank voor je feedback! Wat de papiertjes betreft, ja dat los zitten leek me ook al niet zo handig. Zoals je recht onderin de foto ziet, zie je dat ik ook nog koeienpapiertjes had en die schijnen een stuk minder door. Dus misschien ligt het inderdaad aan welk merk ofzo. Nog tips? :P

Die glazuur onder mijn botercreme: ik was bang dat ik geen mooie grote cupcake bedekkende toef kon maken, dus die glazuur diende als extra bekleding :P

Doe jij normaal met cupcakes alleen botercreme?
Van elkaar kunnen we leren toch :*

Ik gebruik tot op heden dr oetker papiertjes (gewoon te koop bij de supermarkt) er zijn mensen die problemen hebben dat die papiertjes loslaten maar dat heb ik nooit gehad.
Ik doe of een botercreme toef of afsmeren met botercreme en dan een laagje fondant of marsepein erop. Net wat ik wil bereiken met de cupcakes.
pi_92756730
Dit is mijn eerste cupcake met vanille botercreme en lekker simpel wat sprinkles eroverheen. :)

pi_92776854
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 09:13 schreef sita55 het volgende:
Dit is mijn eerste cupcake met vanille botercreme en lekker simpel wat sprinkles eroverheen. :)

[ afbeelding ]
Wow, mooie toef hoor!

Ik was ook nog even verder gegaan met een paar cuppies en die zagen er toen zo uit:

Best cute vond ik O-)
pi_92865004
die zien er mooi uit! ik heb die volgens mij ook eens op youtube gezien, klopt dat?
pi_92865246
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 09:13 schreef sita55 het volgende:

[ afbeelding ]
Leuk O+ Mijn eerste toef zag er echt niet zo mooi uit :D
pi_92866873
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:06 schreef Spuuglokje het volgende:
Dat was een flinke klus, SV-tje, al die roosjes maken. Wat een gezellige taart is het geworden! ^O^

Mijn dochter en ik vierden vandaag samen onze verjaardag (ik was een halve week geleden jarig en mijn dochter over een halve week), en had daarom mijn eerste stapeltaart ooit gemaakt voor de visite:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoi welke letter uitstekers zijn dat?
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:29:34 #293
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_92884228
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:49 schreef emss het volgende:

[..]

Hoi welke letter uitstekers zijn dat?
Dat zijn de FMM Funky Alphabet Tappits. O.a. te koop bij De leukste taartenshop. :)
pi_92888303
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:01 schreef sita55 het volgende:
die zien er mooi uit! ik heb die volgens mij ook eens op youtube gezien, klopt dat?
Dat zou kunnen, maar ik heb het gewoon zelf bedacht :) Maar het is niet bijster orgineel ofzo.

Vandaag wilde ik nog 'even een PAAR' cupcakes bakken voor de verjaardag van mijn vriend morgen. Ik zocht een recept van internet (het Magnolia Bakery recept) en ging aan de slag met mijn beslag. Mijn god, wat was het veel!!!! Nou heb ik !!! 30 !!! cupcakes en dan heb ik nog een gedeelte van het beslag weg gemikt. Whaha, wat zullen we dik worden :P
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:38:41 #295
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_92889628
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:20 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ik heb het gewoon zelf bedacht :) Maar het is niet bijster orgineel ofzo.

Vandaag wilde ik nog 'even een PAAR' cupcakes bakken voor de verjaardag van mijn vriend morgen. Ik zocht een recept van internet (het Magnolia Bakery recept) en ging aan de slag met mijn beslag. Mijn god, wat was het veel!!!! Nou heb ik !!! 30 !!! cupcakes en dan heb ik nog een gedeelte van het beslag weg gemikt. Whaha, wat zullen we dik worden :P
Je kunt ze invriezen, scheelt weer dat je niet alles ineens hoeft op te eten.
pi_92998437
Iemand hier enig idee hoe ik "de perfecte muffin" kan maken?
Ik krijg ze namelijk nooit zo mooi hoog en het blijven eigenlijk altijd cupcakes. -O-
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 19 februari 2011 @ 00:54:33 #297
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_92998628
Muffins moet je niet mixen maar snel door elkaar roeren. Mag zelfs nog met klonten in het beslag.
Echte cupcakes hebben een ander recept dan muffins :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 19 februari 2011 @ 09:34:37 #298
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_93003829
Je kan bovenop cupcakes toch ook gewoon marsepein doen? Als dat bovenstukje zegmaar? :')
Want ik mag geen (kant-en-klare) fondant i.v.m. gelatine. En het zelf maken.. hmm.. volgens mij komt dat niet goed :D .
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 09:35:48 #299
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93003840
Ja hoor dat kan zeker :)
Is nog lekker ook :9
I`m not weird. I`m limited edition.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 19 februari 2011 @ 09:45:13 #300
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_93003939
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja hoor dat kan zeker :)
Is nog lekker ook :9
*O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')