abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2011 @ 17:51:08 #251
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_91758227
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:32 schreef Pandora73 het volgende:
Ziet er heel mooi uit hoor!
Maarreh, die Barbie... Is dat een echte of heb je het uit marsepein geknutseld? Aan het haar te zien lijkt het wel een echte, maar heb je er dan een hele ingestopt, of alleen het bovenlijf?
* Pandora73 nieuwsgierig is hoe je zoiets oplost
Als je een tulbandvorm gebruikt, kun je er makkelijk een hele barbie instoppen :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_91758410
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:32 schreef Pandora73 het volgende:
Ziet er heel mooi uit hoor!
Maarreh, die Barbie... Is dat een echte of heb je het uit marsepein geknutseld? Aan het haar te zien lijkt het wel een echte, maar heb je er dan een hele ingestopt, of alleen het bovenlijf?
* Pandora73 nieuwsgierig is hoe je zoiets oplost
de eigenlijke bedoeling was een tulband te gebruiken maar helaas mislukte met eruit halen. ik had al een hele barbie gekocht. ik had deze barbie ook gekocht (allen bovenlijf) voor de zekerheid. dus de mislukte is opgegaan bij de buurkindjes en de schaal die een beetje rond liep heb ik gepakt en de overgebleven biscuit in gebakken en die lukte wel.
dit is dus een insteek barbie met alleen bovenlijf is van wilton. die heb ik wel bekleed met fondant.

http://www.debakwinkel.nl/cat19/pop_voor_wondermold.html zo een is het

ze hebben met 16 mensen van de barbie kunnen eten. :o de onderste is bijna helemaal weggegooid.

zo duur was hij ook niet en ik ga hem gewoon in maart weer gebruiken voor mijn andere dochter. :D

1ding was zeker mijn taart was mooier dan die van schoonzus _O- die stond echt voor schut. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door Popples op 23-01-2011 18:01:06 ]
mama van 3 kids!
pi_91846020
Ik heb een vraagje teminste een paar eigenlijk :@

Mijn moeder word binnekort 50 en ik wil een taart voor haar maken met fondant.
En aangezien ik nog nooit een taart heb gemaakt is advies welkom :')

Kan ik de taart een avond van tevoren maken of stoort hij dan in elkaar ?
Weten jullie waar ik goede recepten kan vinden voor de vulling etc? Misschien van jullie eigen ervaringen want ik ben bang dat ik bijv een verkeerde uitkies
Ook gebruik ik een springvorm is dit een goed idee?
En kan ik ook een taart maken zonder gebruik van oven die ik ook kan bekleden met fondant?

Dankjullie wel en als mijn taart half zo goed word als die van jullie ben ik al tevreden

[ Bericht 9% gewijzigd door Pixie. op 25-01-2011 14:17:22 ]
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_91914240
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:56 schreef Pixie. het volgende:

Ja dat kan.

quote:
Weten jullie waar ik goede recepten kan vinden voor de vulling etc? Misschien van jullie eigen ervaringen want ik ben bang dat ik bijv een verkeerde uitkies
Ideeën voor vullingen kun je hier vinden: http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/
Ik gebruik zelf vaak chocolade ganache en tobleronne mousse doet het ook altijd goed maar je kunt het ook simpel houden door bijv. voor slagroom (met klop-fix) en iets van een mona toetje te gebruiken.
quote:
Nee hoor, dat kan prima alleen zal de taart iets minder hoog worden dan met een echte stalen bakpan.

quote:
En kan ik ook een taart maken zonder gebruik van oven die ik ook kan bekleden met fondant?
Volgens mij wordt dit lastig, want zonder oven kom je al snel op iets van kwark- of mon chou-taart en doordat kwark 'nat' is gaat je marsepein/fondant smelten...

Succes in elk geval met de taart voor je moeder.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_91915687
Ik heb heel veel restjes.

Zou het een probleem zijn om fondant en marsepein te combineren op één taart?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:57:41 #256
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_91916515
Dizzy-Miss-Lizzy, er is toch ook zoiets als marsefond? Half fondant, half marsepein? Dus dan kun je het gewoon door elkaar kneden. :) Ik weet niet of ik puur marsepein en puur fondant zou combineren (het ziet er qua structruur namelijk ook iets anders uit), maar als je kleuren hebt die je goed door elkaar kunt kneden zou ik het doen! En anders kun je die restjes opmaken bij het decoreren van cupcakes.
pi_91917018
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb heel veel restjes.

Zou het een probleem zijn om fondant en marsepein te combineren op één taart?
Volgens mij is dit geen probleem, ik doe ook vaak wat fondant door de marsepein als ik hele lichte kleurtjes gebruik op een taart of als ik mijn marsepein witter wil maken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_91917248
Mooi, ik wil een geboortetaartje die lief mee naar het werk kan nemen maken maar ik ben niet mobiel genoeg om naar de kookwinkel in de stad te gaan nu dus ik ging eens kijken hoeveel restjes ik nog had.

Ik wilde wit met blauw mengen dus ik ga het gewoon proberen.
Bedankt dames ^O^
The way you rock'n'roll
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:29:59 #259
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_91918756
Dat gaat helemaal goed komen, krijg je dus mooie lichtblauwe marsefond. :9 Succes!
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:15:52 #260
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91924571
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:56 schreef Pixie. het volgende:
Ik heb een vraagje teminste een paar eigenlijk :@

Mijn moeder word binnekort 50 en ik wil een taart voor haar maken met fondant.
En aangezien ik nog nooit een taart heb gemaakt is advies welkom :')

Dankjullie wel en als mijn taart half zo goed word als die van jullie ben ik al tevreden
Je zou eventueel een kant-en-klare- cake kunnen gaan bekleden.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_91933941
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:22 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ja dat kan.

[..]

Ideeën voor vullingen kun je hier vinden: http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/
Ik gebruik zelf vaak chocolade ganache en tobleronne mousse doet het ook altijd goed maar je kunt het ook simpel houden door bijv. voor slagroom (met klop-fix) en iets van een mona toetje te gebruiken.

[..]

Nee hoor, dat kan prima alleen zal de taart iets minder hoog worden dan met een echte stalen bakpan.

[..]

Volgens mij wordt dit lastig, want zonder oven kom je al snel op iets van kwark- of mon chou-taart en doordat kwark 'nat' is gaat je marsepein/fondant smelten...

Succes in elk geval met de taart voor je moeder.
Wow heel erg bedankt :D!!
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  zondag 30 januari 2011 @ 19:37:37 #262
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_92091793
Vandaag weer een taart afgeleverd bij een vriendin. Ze had een aantal plaatjes laten zien wat ze leuk vond en aan de hand daarvan deze taart gemaakt.

Gevuld met bonbonbloc mousse en slagroom:

Roosjes

M'n vriend vond het leuk om foto's halverwege te maken:

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 6 februari 2011 @ 20:06:37 #263
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_92425421
Dat was een flinke klus, SV-tje, al die roosjes maken. Wat een gezellige taart is het geworden! ^O^

Mijn dochter en ik vierden vandaag samen onze verjaardag (ik was een halve week geleden jarig en mijn dochter over een halve week), en had daarom mijn eerste stapeltaart ooit gemaakt voor de visite:

pi_92425535
Hij is weer mooi Spuug! En gefeliciteerd x2.
The way you rock'n'roll
  zondag 6 februari 2011 @ 20:08:33 #265
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_92425560
Gefeliciteerd Spuuglokje en Sterre *O* Prachtige taart weer O+

Ohh en die taart met al die roosjes O+ Wat een werk zeg, maar wat issie mooooooi
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 6 februari 2011 @ 20:15:07 #266
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_92425942
@SV-tje: wat mooooi O+ !
Spuuglokje, die van jou ook! Nog gefeliciteerd!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_92426359
Prachtig Spuuglokje! De letters zijn echt super goed gelukt, zo mooi bol. Een plaatje weer! :)
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_92428750
Mooi hoor dames!
En Spuuglokje, nog/alvast gefeliciteerd voor jou en je dochter!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92487999
Ik wil ook beginnen met cupcakes versieren (en in de toekomst misschien zelfs met taarten..) maar heeft iemand een boekentip wat betreft cupcakes versieren?
pi_92559682
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:18 schreef Stiemie het volgende:
Oh WOS die zijn leuk zeg! Dat muisje O+

En TF wow wat knap zeg met die wave erin!

Vandaag heb ik mijn cupcakes-cursus gehad. Erg leuk en ik ben best trots op mijn eerste pogingen!

[ afbeelding ]
Wie weet waar dat Pip vogeltje vormpje vandaan komt? Ik vind hem erg leuk!

Mooi cupcakes voor een beginner hoor! Ik hoop dat de mijne ook zo mooi worden!
pi_92560358
Dankjewel!

Volgens mij is die vogel deze: https://www.homebaked.nl/(...)gel-cutter-set-van-2

Ik heb 'm gebruikt bij sugarlicious dus daar verkopen ze 'm denk ik ook wel.
pi_92566724
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:16 schreef Stiemie het volgende:
Dankjewel!

Volgens mij is die vogel deze: https://www.homebaked.nl/(...)gel-cutter-set-van-2

Ik heb 'm gebruikt bij sugarlicious dus daar verkopen ze 'm denk ik ook wel.
Tenk joe!
pi_92572541
Spuuglokje en SV-tje ziet er weer geweldig uit!

Zijn er hier toevallig nog taartenmaaksters uit Brabant die in Maart nog tijd hebben voor een opdrachtje?
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:55:55 #274
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_92574510
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:13 schreef Sarabi het volgende:
Spuuglokje en SV-tje ziet er weer geweldig uit!

Zijn er hier toevallig nog taartenmaaksters uit Brabant die in Maart nog tijd hebben voor een opdrachtje?
Wat had je in gedachten en waar in Brabant? Maart is in mijn agenda nog een rustige maand.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_92574949
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:55 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wat had je in gedachten en waar in Brabant? Maart is in mijn agenda nog een rustige maand.
Richting Oss/Den Bosch
En ik ben dan jarig (of ik vier dan tenminste mijn verjaardag) voor een stuk of 10 vrienden
En het leek me wel leuk om dan zo'n mooie taart te hebben :D ik vind in principe heel veel leuk maar ik hou wel van meisjesachtige dingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')