Als je een tulbandvorm gebruikt, kun je er makkelijk een hele barbie instoppenquote:Op zondag 23 januari 2011 17:32 schreef Pandora73 het volgende:
Ziet er heel mooi uit hoor!
Maarreh, die Barbie... Is dat een echte of heb je het uit marsepein geknutseld? Aan het haar te zien lijkt het wel een echte, maar heb je er dan een hele ingestopt, of alleen het bovenlijf?
* Pandora73 nieuwsgierig is hoe je zoiets oplost
de eigenlijke bedoeling was een tulband te gebruiken maar helaas mislukte met eruit halen. ik had al een hele barbie gekocht. ik had deze barbie ook gekocht (allen bovenlijf) voor de zekerheid. dus de mislukte is opgegaan bij de buurkindjes en de schaal die een beetje rond liep heb ik gepakt en de overgebleven biscuit in gebakken en die lukte wel.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:32 schreef Pandora73 het volgende:
Ziet er heel mooi uit hoor!
Maarreh, die Barbie... Is dat een echte of heb je het uit marsepein geknutseld? Aan het haar te zien lijkt het wel een echte, maar heb je er dan een hele ingestopt, of alleen het bovenlijf?
* Pandora73 nieuwsgierig is hoe je zoiets oplost
Ja dat kan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:56 schreef Pixie. het volgende:
Kan ik de taart een avond van tevoren maken of stoort hij dan in elkaar ?
Ideeën voor vullingen kun je hier vinden: http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/quote:Weten jullie waar ik goede recepten kan vinden voor de vulling etc? Misschien van jullie eigen ervaringen want ik ben bang dat ik bijv een verkeerde uitkies
Nee hoor, dat kan prima alleen zal de taart iets minder hoog worden dan met een echte stalen bakpan.quote:Ook gebruik ik een springvorm is dit een goed idee?
Volgens mij wordt dit lastig, want zonder oven kom je al snel op iets van kwark- of mon chou-taart en doordat kwark 'nat' is gaat je marsepein/fondant smelten...quote:En kan ik ook een taart maken zonder gebruik van oven die ik ook kan bekleden met fondant?
Volgens mij is dit geen probleem, ik doe ook vaak wat fondant door de marsepein als ik hele lichte kleurtjes gebruik op een taart of als ik mijn marsepein witter wil maken.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb heel veel restjes.
Zou het een probleem zijn om fondant en marsepein te combineren op één taart?
Je zou eventueel een kant-en-klare- cake kunnen gaan bekleden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:56 schreef Pixie. het volgende:
Ik heb een vraagje teminste een paar eigenlijk
Mijn moeder word binnekort 50 en ik wil een taart voor haar maken met fondant.
En aangezien ik nog nooit een taart heb gemaakt is advies welkom
Kan ik de taart een avond van tevoren maken of stoort hij dan in elkaar ?
Weten jullie waar ik goede recepten kan vinden voor de vulling etc? Misschien van jullie eigen ervaringen want ik ben bang dat ik bijv een verkeerde uitkies
Ook gebruik ik een springvorm is dit een goed idee?
En kan ik ook een taart maken zonder gebruik van oven die ik ook kan bekleden met fondant?
Dankjullie wel en als mijn taart half zo goed word als die van jullie ben ik al tevreden
Wow heel erg bedanktquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:22 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ja dat kan.
[..]
Ideeën voor vullingen kun je hier vinden: http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/
Ik gebruik zelf vaak chocolade ganache en tobleronne mousse doet het ook altijd goed maar je kunt het ook simpel houden door bijv. voor slagroom (met klop-fix) en iets van een mona toetje te gebruiken.
[..]
Nee hoor, dat kan prima alleen zal de taart iets minder hoog worden dan met een echte stalen bakpan.
[..]
Volgens mij wordt dit lastig, want zonder oven kom je al snel op iets van kwark- of mon chou-taart en doordat kwark 'nat' is gaat je marsepein/fondant smelten...
Succes in elk geval met de taart voor je moeder.
Wie weet waar dat Pip vogeltje vormpje vandaan komt? Ik vind hem erg leuk!quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:18 schreef Stiemie het volgende:
Oh WOS die zijn leuk zeg! Dat muisje![]()
En TF wow wat knap zeg met die wave erin!
Vandaag heb ik mijn cupcakes-cursus gehad. Erg leuk en ik ben best trots op mijn eerste pogingen!
[ afbeelding ]
Tenk joe!quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:16 schreef Stiemie het volgende:
Dankjewel!
Volgens mij is die vogel deze: https://www.homebaked.nl/(...)gel-cutter-set-van-2
Ik heb 'm gebruikt bij sugarlicious dus daar verkopen ze 'm denk ik ook wel.
Wat had je in gedachten en waar in Brabant? Maart is in mijn agenda nog een rustige maand.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:13 schreef Sarabi het volgende:
Spuuglokje en SV-tje ziet er weer geweldig uit!
Zijn er hier toevallig nog taartenmaaksters uit Brabant die in Maart nog tijd hebben voor een opdrachtje?
Richting Oss/Den Boschquote:Op woensdag 9 februari 2011 23:55 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wat had je in gedachten en waar in Brabant? Maart is in mijn agenda nog een rustige maand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |