abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87353569
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:53 schreef Chickert het volgende:
Mijn eerste taartje ever :P

Kapsel (die ietwat stevig/droog was), met een laagje rozenbotteljam erin (bij gebrek aan iets anders :'))

[ afbeelding ]
Panda taart O+!!!!
pi_87411116
Nogmaals een verzoekje aan de Veldhovense dames! Ik geloof dat ik het een tijdje terug ook gevraagd heb, maar de nood is wederom aan de man ;) Binnenkort ga ik een workshop geven voor zo'n 10 mensen, dus ik moet 10 biscuits bakken. Daarom mijn vraag of één van jullie een 15 cm bakpan te leen heeft. Ik weet dat er ook springvormen zijn die je dan ophoogt, maar dat is nog nooit een succes geworden bij me 8)7
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_87420910
Zaterdag ga ik ook een start maken. Ik begin simpel met cupcakes en 3 kleuren icing. Ik heb 1 grote witte pot gekocht en een blauwe en een groene tube. Dus zit er aan te denken om de bovenkant met wit in te smeren en dan met blauw of groen wat verschillende teksten ofzo erop te zetten.
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:02:27 #54
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_87425907
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:47 schreef Taartje het volgende:
Nogmaals een verzoekje aan de Veldhovense dames! Ik geloof dat ik het een tijdje terug ook gevraagd heb, maar de nood is wederom aan de man ;) Binnenkort ga ik een workshop geven voor zo'n 10 mensen, dus ik moet 10 biscuits bakken. Daarom mijn vraag of één van jullie een 15 cm bakpan te leen heeft. Ik weet dat er ook springvormen zijn die je dan ophoogt, maar dat is nog nooit een succes geworden bij me 8)7
Heb hier wel een springvorm van 15x3,5 cm.

En ik ben een Eindhovense man dus tsja :P Je kan hem altijd lenen hoor, of kopen bij de Hema waar ik hem vandaan heb :)
pi_87428667
Mr-Z, bedankt voor het aanbod, maar een springvorm van 3,5 cm is nét wat te laag. M'n biscuits zijn meestal een cm of 7 hoog ;)
pi_87458158
Is er iemand die in de regio Hilversum die voor eind december een vierkante Hello Kitty-taart voor ong 20 personen zou kunnen maken (of kent iemand die?)
pi_87605102
QTPi, sorry, ik woon niet bepaald in de buurt.

Vandaag een taart gemaakt, er moest een Sara op die op ouderwetse manier brood bakt. U vraagt, wij maken :s)

zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:17:04 #58
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_87606375
Wat een leuke taart, Taartje! ^O^
pi_87611095
Wat leuk gedaan weer Taartje :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:30:38 #60
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87616870
Taartje, wat een mooie vrolijke taart! (Ik ben zo jaloers op mensen die goed kunnen puzzelen en boetseren, wil dat ook kunnen!!!)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87617149
Wow, wat een mooie taarten hier allemaal... _O_

Ik heb vanavond mijn eerste poging gewaagd. Had een chocoladecake gebakken en deze vervolgens versiert met wat fondant wat ik van de week had gekocht om eens te proberen.
Het stelt niet heel veel voor (zeker in vergelijking met jullie prachtige werk) maar het is een begin en het was erg lekker!

Als plaksel had ik Marshmallow-fluff gebruikt, was wel lekker c_/
pi_87662544
Ik heb zaterdag geprobeerd cupcakes te versieren met witte en met blauwe icing. Maar dat ging niet echt goed. De blauwe icing zat in een tube en die had ik in een spuitzak gedaan, dat ging nog wel om daar dan mee te schrijven zeg maar. Maar ik wilde de hele bovenkant met witte icing bedekken, maar dat werkte niet echt. Hoe krijg je dat goed voor elkaar?
pi_87670047
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb zaterdag geprobeerd cupcakes te versieren met witte en met blauwe icing. Maar dat ging niet echt goed. De blauwe icing zat in een tube en die had ik in een spuitzak gedaan, dat ging nog wel om daar dan mee te schrijven zeg maar. Maar ik wilde de hele bovenkant met witte icing bedekken, maar dat werkte niet echt. Hoe krijg je dat goed voor elkaar?
Als je de icing toch uit de tube haalt zou je het kunnen verdunnen met water. In de tubes zit thick icing, voor het versieren van cupcakes heb je medium icing nodig. Dit maak je door 1 theelepel water toe te voegen aan 200 gram icing. (Mocht het dan nog niet prettig werken kun je er altijd nog een theelepel water aan toevoegen.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_87670238
Taartje, Je hebt weer een ontzettend mooie creatie afgeleverd!

Lijnloos, Voor een eerste creatie vind ik dat je de cake netjes hebt afgewerkt hoor.

Hier staan er voor deze week 2 taarten op het programma. Een Thomas taartje voor vrijdag en een Toy Story stapel taart voor zaterdag.

De Toy Story taart moet er ongeveer zo uit gaan zien:

De poppetjes zijn besteld en gaan vandaag vanuit de webshop met de post mee. Ik vind het echt een leuke uitdaging om deze te gaan maken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_87670780
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:37 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Als je de icing toch uit de tube haalt zou je het kunnen verdunnen met water. In de tubes zit thick icing, voor het versieren van cupcakes heb je medium icing nodig. Dit maak je door 1 theelepel water toe te voegen aan 200 gram icing. (Mocht het dan nog niet prettig werken kun je er altijd nog een theelepel water aan toevoegen.)
aha ja het smeerde al zo lastig met een mes. Tnx voor de tip. Voor de volgende keer.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:36:38 #66
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87674707
Het bakvirus heeft mij ook helemaal te pakken!

Ik ga straks cupcakes bakken met het recept uit de op!
Wat ik me nou nog afvroeg; kun je ook kant en klare 'plaatjes' kopen voor op cupcakes? Het lijkt me bijvoorbeeld leuk om er binnenkort een stapel te maken voor een sinterklaasfeestje, maar 30 van die dingen zelf decoreren lijkt me erg lastig. Ik heb de motoriek van een aardbei. :')

Zoiets bedoel ik:

Bron: http://cakefantasie.webs.com/sinterklaasthema.htm
A grand adventure has begun.
pi_87675312
Keshet, ik las op een ander forum dat de Xenos momenteel suikerfiguurtjes in het sinterklaasthema in het assortiment heeft. Misschien is dat wat voor je?

Lijnloos, ziet er goed uit!
pi_87693931
Wij hebben vanavond voor het eerst een taart met marsepein gemaakt, even om te proberen.
Hebben jullie misschien nog tips voor mij want de cake zelf was een beetje droog...
De vulling hadden we gemaakt van slagroom met fijngemalen bokkepootjes.
Smaakt heerlijk, maar dus een beetje droog.
pi_87695461
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:33 schreef bloemerig het volgende:
Wij hebben vanavond voor het eerst een taart met marsepein gemaakt, even om te proberen.
Hebben jullie misschien nog tips voor mij want de cake zelf was een beetje droog...
De vulling hadden we gemaakt van slagroom met fijngemalen bokkepootjes.
Smaakt heerlijk, maar dus een beetje droog.
Waar had je de cake van gemaakt? Van biscuitmix of van iets anders?

Ik vond net iets 'nieuws' in de verschillende bakshops. Clikstix...heeft iemand hier ze al? En hoe bevallen ze?
Ze lijken mij een stuk handiger werken dan de tappits maar ik heb mijn hebberigheid nog even kunnen bedwingen omdat ik nog niet laaiend enthousiast ben over de lettertypes. O-)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:49:25 #70
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_87702313
Een vriendin van mij heeft dat, Nanook. En zij vindt het superhandig! :Y
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:50:40 #71
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_87702324
Ik vind 't Groovy lettertype trouwens wel leuk!
pi_87865624
Ik heb al een poosje geen taarten laten zien maar deze week leverde ik deze twee taarten af bij een en dezelfde jarig job.

Thomas:

En Toy Story:

Op de Toy Story taart heb ik later op de onderste taart nog een hekje gemaakt waarop de naam en de leeftijd van de jarige stonden.
pi_87866014
oh mijn god Nanook! Diepe buiging! _O_
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_87870813
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:33 schreef FutureFairytale het volgende:
oh mijn god Nanook! Diepe buiging! _O_
Niet echt nodig hoor, de Toy Story taart is gewoon een combinatie van een koeienvlekken taart met een sterren taart en een klein boltaartje. De poppetjes komen kant en klaar uit de webshop dus een beetje taartenbakster kan deze taart ook maken. En Thomas zijn gezicht is tot stand gekomen dankzij een howto op internet (en een hoop gevloek en getier omdat het in eerste instantie niet lukte. ;) )

Mochten er overigens nog mensen op zoek zijn naar een Kenwood keukenmachine...ik heb er gisteren hier een besteld voor een hele schappelijke prijs.
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:51:01 #75
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87897109
Mooi Nanook!
Ik heb een taart voor een babyshower gemaakt..was al bekend dat het een jochie zou worden dus het mocht wel blauw zijn :P
I`m not weird. I`m limited edition.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')