Een extra trein voor een schoolreisjequote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:35 schreef trainfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Locje van de NMBS
Deze reed gisteren met een extra trein voor groepen (schoolreizen) van De Panne naar Dendermonde. Foto is gemaakt in Wetteren. Er waren I6 en I10 rijtuigen mee, waaronder nog enkele ligrijtuigen!
Ja inderdaad, had de foto nogal vlug gemaakt. Achteraf gezien had ik wel wat meer tijd kunnen nemen, want hij heeft er nog een hele tijd gestaan.quote:
Bronquote:Jongen gestoken na waarschuwing bij spoorweg
BUSSUM - Een 17-jarige jongen uit Bussum is neergestoken toen hij een man wilde waarschuwen bij een spoorwegovergang. Dat meldde de politie dinsdag.
De jongen was maandag met een aantal vrienden op weg naar huis, toen hij een man zag die een dichte spoorboom optilde. Hij riep naar de man dat die voorzichtig moest zijn. De man liep vervolgens op de jongen af, gaf hem een aantal klappen en stak hem met een mes in zijn zij.
De jongen is overgebracht naar het ziekenhuis, zijn toestand is stabiel. De politie onderzoekt het incident.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:21 schreef dennistd het volgende:
[ link | afbeelding ]
(klikbaar voor grotere versie)
Mooi!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:21 schreef dennistd het volgende:
[ link | afbeelding ]
(klikbaar voor grotere versie)
Dat vangnet is gedaan om te voorkomen dat duiven overal gaan zitten en de boel onder schijten lijkt mequote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:49 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Duisburg Hbf in tijden dat er nog geen vangnet nodig was om vallende brokstukken van de perronoverkapping op te vangen. Hoe dan ook, de sneltrein is weer eens te laat ...
Nee, dat is omdat bij de storm in januari 2007 brokken rot hout naar beneden kwamen. Toen hebben ze e.e.a. provisorisch weer vastgetimmerd en een vangnet opgehangen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat vangnet is gedaan om te voorkomen dat duiven overal gaan zitten en de boel onder schijten lijkt me
Wie is God en wat wordt aanbeden?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Dit soort dingen zijn nou precies waarom ik persoonlijk de DB niet als God aanbid.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:11 schreef Igen het volgende:
[..]
O ja, sorry, geen slapende honden wakker maken hè.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat bij de storm in januari 2007 brokken rot hout naar beneden kwamen. Toen hebben ze e.e.a. provisorisch weer vastgetimmerd en een vangnet opgehangen.
P.S. Dit soort dingen zijn nou precies waarom ik persoonlijk de DB niet als God aanbid.
De 44 1085 is helemaal geen NS lok, maar een lok van de DB uit de oorlog.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:13 schreef Solique het volgende:
Wat oude NS locs tegen gekomen 2 jaar terug.
[ afbeelding ]
Wat is je bron?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:55 schreef FredvZ het volgende:
Volgensmij heb je behoorlijk achterhaalde informatie zitten lezen...
Voor de werkwijze van NS is zo'n lijntje inderdaad verliesgevend.
Voor de manier waarop Arrica (niet Connexxion dus) de dienst uitvoerd valt er nog een beetje winst op te maken.
Dat jij het je niet kunt voorstellen, wil niet zeggen dat het niet zo is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:56 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat is je bron?
Ik kan het me niet voorstellen. De steden zijn niet gegroeid, trajecten niet verkort, er rijden evenveel treinen.
sinds eind jaren '90 is er een hoop veranderd, de stations zijn onbemand, lang niet elke trein heeft meer een conducteur. De treinen zijn van een goedkoper type met goedkopere onderhoudskosten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:56 schreef Chooselife het volgende:
Ik kan het me niet voorstellen. De steden zijn niet gegroeid, trajecten niet verkort, er rijden evenveel treinen.
Voor de lijnen in het noorden is dat vrijwel uitgesloten dat dat nu nog gebeurt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:14 schreef Chooselife het volgende:
Zouden die diesel-locaties ooit worden vervangen door electrisch aangedreven varianten?
Mjah, het kan prima geëlectrificeerd worden, hoor. Als Deutsche Bahn er een spoorlijn van wil maken à la Leer - Emden Hbf - Norddeich Mole met doorgaande intercity´s naar Groningen en Duitsland dan kan het allemaal prima.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:17 schreef greavy het volgende:
Nee, zeer kleine kans. Om het traject te elektrificeren, is er veel geld nodig. Infrastructureel is er het meeste geld voor nodig, en Arriva zal dan ook in beroep gaan, want die hebben veel dieseltreinen in dat gebied![]()
En met de huidige vervoersvraag is daar niet extra rendabiliteit uit te halen.
Dus je wil hem eigenlijk gewoon weghebbenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:18 schreef Chooselife het volgende:
Dus ik heb de komende 25 jaar nog steeds een trein naast de deur.
Waar woon je dan?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:18 schreef Chooselife het volgende:
Dus ik heb de komende 25 jaar nog steeds een trein naast de deur.
Tot groningen dan. Maar ik denk niet dat DB markt ziet in en IC Leer-Harlingenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, het kan prima geëlectrificeerd worden, hoor. Als Deutsche Bahn er een spoorlijn van wil maken à la Leer - Emden Hbf - Norddeich Mole met doorgaande intercity´s naar Groningen en Duitsland dan kan het allemaal prima.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:10 schreef greavy het volgende:
Ja, dat is het zeker. De dienstuitvoering is goedkoper geworden. Dit is al sinds NoordNed er reed met de oude Wadlopers, waarbij voorheen project PEN(Project Exploitatie Nevenlijnen) opgestart is (Klikje).
Alhoewel NoordNed er later verdwenen is, en de volle dochteronderneming Arriva de lijn overgenomen heeft (concessie gegund aan Arriva) is er nog meer qua exploitatie aangepast. De dienstuitvoering is dus rendabeler, alhoewel ik je niet kan zeggen of het echt winstgevend is. Ze leven namelijk óók op subsidies van de provincie(s)
Nou, ik wil het graag verplaatst hebben.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus je wil hem eigenlijk gewoon weghebben![]()
Ga er maar niet vanuit. Met het sluiten van die lijn maak je waddeneilanden onbereikbaar en sluit je Friesland helemaal af van Nederland. Dan kunnen we ze beter direct afstoten
Door naar Berlin Hbf of Leipzig Hbf ofzo. Vanuit Norddeich Mole rijden ze ook naar Luxembourg Gare. Net als er mooie verbindingen zijn vanaf Westerland (Sylt), ook vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:21 schreef Ascendancy het volgende:
Tot groningen dan. Maar ik denk niet dat DB markt ziet in en IC Leer-Harlingen
die paar boemeltjes in het uur is een probleem?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:22 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nou, ik wil het graag verplaatst hebben.
Naja, ik kwam er vandaag achter dat er ook een ICE Munchen-Garmisch-partenkirchen-innsbruck rijdt, dus eigenlijk kijk ik nergens meer van op.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Door naar Berlin Hbf of Leipzig Hbf ofzo. Vanuit Norddeich Mole rijden ze ook naar Luxembourg Gare. Net als er mooie verbindingen zijn vanaf Westerland (Sylt), ook vergelijkbaar.
Ik woon vlakbij het spoor.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die paar boemeltjes in het uur is een probleem?Trouwens die treinen rijden precies buiten Franeker om.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die paar boemeltjes in het uur is een probleem?Trouwens die treinen rijden precies buiten Franeker om.
Waarom ga je dan naast het spoor wonen?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:22 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nou, ik wil het graag verplaatst hebben.
Geweldig hè die IC(E) verbindingen in Duitsland en omringende landen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:26 schreef Ascendancy het volgende:
Naja, ik kwam er vandaag achter dat er ook een ICE Munchen-Garmisch-partenkirchen-innsbruck rijdt, dus eigenlijk kijk ik nergens meer van op.
Ach, ik viel op het huis. Uniek.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom ga je dan naast het spoor wonen?
En zoveel herrie maken die spurts heul niet. Moet je eens vlakbij de betuwelijn wonen
Jammer dat ik niet in het weekend daar was.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Geweldig hè die IC(E) verbindingen in Duitsland en omringende landen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, er staan nog precies drie huizen ten zuiden van het station in Franeker
Ach, daar raak je aan gewend.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:29 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ach, ik viel op het huis. Uniek.
Ja ben ik met je eens. Alleen in de tuin is het soms irritant.
Nee hoor, sowieso een compleet nieuwe wijk (Franeker-Zuid).quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, er staan nog precies drie huizen ten zuiden van het station in Franeker
DB Freakquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, het kan prima geëlectrificeerd worden, hoor. Als Deutsche Bahn er een spoorlijn van wil maken à la Leer - Emden Hbf - Norddeich Mole met doorgaande intercity´s naar Groningen en Duitsland dan kan het allemaal prima.
Het is in ieder geval realtistischer dan in Nederland een eigen HSL-bedrijf willen beginnen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:36 schreef greavy het volgende:
DB Freak![]()
Je moet soms wel wat realistisch blijven. Dat zal er dus echt niet komen..
Moet je maar niet bij het spoor wonenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij het spoor.
Niet erg, maar het zou luxe zijn als het er niet was.
Nou, ik zeur niet hoor. Ik ben alleen op zoek naar informatie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet je maar niet bij het spoor wonen![]()
* greavy vindt dat mensen soms maar zeuren over lawaai van treinen, als ze zelf naast het spoor zijn gaan wonen
En als het spoor er pas kwam toen je er al woonde?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet je maar niet bij het spoor wonen![]()
* greavy vindt dat mensen soms maar zeuren over lawaai van treinen, als ze zelf naast het spoor zijn gaan wonen
Zo bedoel ik het nietquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nou, ik zeur niet hoor. Ik ben alleen op zoek naar informatie.
Ja, dat is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En als het spoor er pas kwam toen je er al woonde?
Zoals die betuweroute?
En ook een halte bij jou voor de deur?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:43 schreef Socios het volgende:
Van mij mag er een HSL in mijn tuin gelegd worden.
Jaja. Er is op Groningen-Duitsland net genoeg verkeersvraag om vier keer per dag een touringcar vol te krijgen, en dan denk jij dat de DB wel eventjes een IC wil laten rijden (en dan ook nog verder naar Harlingen) en daarvoor een mega-investering in de infrastructuur wil doen?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is in ieder geval realtistischer dan in Nederland een eigen HSL-bedrijf willen beginnen.![]()
DB heeft het gewoon prachtig voor elkaar allemaal.
Een spoor zou ik kunnen hebben, maar wij zijn eens gillend weggerend bij een huis wat achter een school bleek te liggen. Handig gefotografeerd, dus niet gezien. Magoed. Daar kiezen we dus niet voor.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet je maar niet bij het spoor wonen![]()
* greavy vindt dat mensen soms maar zeuren over lawaai van treinen, als ze zelf naast het spoor zijn gaan wonen
Dat snap ik dan weer niet. Ik heb 10 jaar naast een basisschool gewoond (inmiddels gesloopt en huizen voor in de plaats gezet), maar dat zijn werkelijk ideale buren. Rust in vakanties, weekend en 's middags na 15:00 uur. Ik ben doordeweeks nauwelijks thuis tussen 8:30 en 15:00 uur...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een spoor zou ik kunnen hebben, maar wij zijn eens gillend weggerend bij een huis wat achter een school bleek te liggen. Handig gefotografeerd, dus niet gezien. Magoed. Daar kiezen we dus niet voor.
Bij mij had er een HSL door de tuin móeten gaan. Maar neuh, die Kuthollanders moeten hem weer per se langs Breda leggenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:43 schreef Socios het volgende:
Van mij mag er een HSL in mijn tuin gelegd worden.
Kut hee, moet je alsnog zelf je onkruid doenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bij mij had er een HSL door de tuin móeten gaan. Maar neuh, die Kuthollanders moeten hem weer per se langs Breda leggen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kut hee, moet je alsnog zelf je onkruid doen![]()
Ik ga maar eens een huis bouwen vlakbij een groot Intercity-knooppunt, waar toch alles stopt
Ik heb een begin gemaakt door vlakbij het station van Leeuwarden te gaan wonen. Scheelt mij weer (incl. overstap en ´voorvervoer´) een uur reistijd met de rest van Nederland.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga maar eens een huis bouwen vlakbij een groot Intercity-knooppunt, waar toch alles stopt
al is het wel handig als je er voor je vervoersbehoefte zelf ook wat aan hebt hmmquote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
Ga in een kantoor op Hoog Catherijne wonen.
Als je in Tricht woont komen er wel veel treinen langs. 18 treinen per uur
Het was inderdaad op de terugweg.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een extra trein voor een schoolreisjeWat was er zo spannend in Dendermonde? Of waren ze een dagje naar de zee geweest en is dit de terugweg?
Vanaf Geldermalsen heb je prima verbindingen naar Utrecht en Den Boschquote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
al is het wel handig als je er voor je vervoersbehoefte zelf ook wat aan hebt hmm
Vanaf Deventer ook. En meer. Verbindingen naar Berlijn bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Vanaf Geldermalsen heb je prima verbindingen naar Utrecht en Den Bosch
Dit was zo'n school die ook na schooltijd het plein openhield voor de kinderen om te spelen. Met als gevolg dat er altijd van alles rondhing, en niet alleen kinderen. Nee, dank je.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:35 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Dat snap ik dan weer niet. Ik heb 10 jaar naast een basisschool gewoond (inmiddels gesloopt en huizen voor in de plaats gezet), maar dat zijn werkelijk ideale buren. Rust in vakanties, weekend en 's middags na 15:00 uur. Ik ben doordeweeks nauwelijks thuis tussen 8:30 en 15:00 uur...
Omdat dit een diesel-eiland geworden was, en omdat deze lijn gezien werd als belangrijke omleidingsroute.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:18 schreef Ascendancy het volgende:
Dat vroeg ik mij overigens af, waarom is na alle grote electrificaties als laatste nog besloten om de westelijke betuwelijn te electrificeren?
Nee, maar de overheid heeft er voor gekozen dat OV een belangrijk goed is waarvoor subsidie mag worden gegeven. Om de staatsbijdrage zo laag mogelijk te houden, worden lijnen aanbesteed. De partij die in het noorden gewonnen heeft, Arriva, is blijkbaar in staat om het goedkoper te doen dan NS het destijds deed. Maar winstgevend? Nee, maar dat moet je naar mijn mening ook niet willen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:05 schreef Chooselife het volgende:
Dus volgens jullie per saldo wel rendabel?
Dit meen je niet hè.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:05 schreef Christiaan het volgende:
Goed, vanochtend om 6.30 zou ik lekker de trein hebben naar mijn stage. U snapte, 6.30 uur, dus ik was in opperbeste stemming. Ik stond op station Oisterwijk. Vijf minuten voor hij zou gaan werd hij afgelast "vanwege uitgelopen werkzaamheden". Ook de stoptrein de andere richting op reed niet.
Flink balen dus, en maar wachten op de trein van een half uur later. Maar eerste de bus proberen, die ook langs het station rijdt. Die besloot voor de grap gewoon niet op te komen dagen.
Om ongeveer 6.55 werden ook de andere twee treinen afgelast. Was behoorlijk boos, want de intercity stormde wel gewoon langs en dat wisten ze toch al veel eerder? Die trein had een uur eerder al uit Weert vertrokken moeten zijn. Ik stond ondertussen dus al een half uur te wachten in opperbeste stemming.
Ongeveer een kwartier later kwam er een goederentrein langs. Die reed langzaam. Nu wil het dat Oisterwijk zo'n station heeft:
[ code verwijderd ]
= is dus spoor, |-| perron en [/] is spoorwegovergang
De overgang is echt een overgang, dus over het spoor met spoorbomen die dichtgaan. Als je dus op perron a staat en de spoorbomen zijn dicht, is het onmogelijk om bij perron b en dus bij spoor 2 en 3 te komen. De meeste mensen staan echter op perron a omdat daar de ingang van het station is en alles.
Zo ook vanochtend. De trein reed maar niet dus de wachtende menigte stond op perron a. De goederentrein stond stil op spoor 2, waardoor de spoorbomen dicht waren. Er werd omgeroepen dat de intercity speciaal voor ons een extra stop zou maken op spoor 3. Wij blij, dus even wachten tot de goederentrein weg was. Die begon te rijden en de intercity kwam aan. En toen kwam de grootste NSfail van vandaag, toen de spoorbomen opengingen en de mensen dus eindelijk naar de trein konden, was de IC al lang en breed bezig met wegrijden...
Om 7.30 eindelijk de trein kunnen pakken, maar wat een kutstreek was dat zeg.
Ik geloof er geen flikker vanquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Peter het volgende:
Bloknootje afgepakt op het station << was het een NS-medewerker of politie die het blocknootje pakte?
Foto's bij bron: treinreiziger.nlquote:Siemens presenteert Vectron - universele locomotief voor Europa
De Vectron is een nieuwe loc serie van het Duitse bedrijf Siemens. Deze locomotieven kunnen worden gebruikt voor zowel nationale als grensoverschrijdende personenvervoer en goederenvervoer en zijn gebouwd voor een maximale snelheid van een 160 kmh of 200 km / h. De loc is verkrijgbaar met wisselstroom (AC), gelijkstroom (DC) of met een multy systeem.
"Rail transport in Europa is aan het veranderen in een steeds sneller tempo. De logistiek wordt steeds complexer; goederen moeten sneller en over grotere afstanden worden verplaatst. Het grensoverschrijdend verkeer in Midden-Europa en op de Zuidoost-corridor is al aanzienlijk en zal blijven toenemen. Moderne locomotieven moeten kunnen dienen op deze belangrijkste routes en de toekomstige groei van de regio's versterken" schrijft Siemens in een persbericht.
Siemens biedt een aantal verschillende Vectron-versies aan. Zo is er een versie voor zowel liche als zwaardere goederentreinen. Een diesel-elektrische versie is gepland voor de middellange termijn. De trein is ontworpen voor een maximale snelheid van 160 kilometer per uur, maar kan worden opgewaardeerd tot een snelheid van 200 kilometer per uur.
Volgens Siemens kan de Vectron in bijna alle Europese landen dienen. Met de Vectron heeft de Traxx van Bombardier er een concurrent bij.
GtbV schrijven voor 60+, niet vergeten. Maar idd goed voor mijn bloeddruk en wat voorwerpen dat ik daar niet stondquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:05 schreef Christiaan het volgende:
Om 7.30 eindelijk de trein kunnen pakken, maar wat een kutstreek was dat zeg.
Ja ga ik ook doen, maar ik krijg dus maar 4,70 terug voor al die frustratie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
GtbV schrijven voor 60+, niet vergeten. Maar idd goed voor mijn bloeddruk en wat voorwerpen dat ik daar niet stond
Er zou op een aantal treindienstleidingsposten gewoon eens een goeie brandbom naar binnen moeten. Vuile neukfouten daar, keer op keer op keerquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:15 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ja ga ik ook doen, maar ik krijg dus maar 4,70 terug voor al die frustratie.
Mwa, als hij opdracht krijgt om daar te stoppen en er staat niemand (want er stond op dat moment niemand op het betreffende perron) en hij weet hoe station Oisterwijk georganiseerd is, allemaal dingen die je van een conducteur op dat traject mag verwachten, dan moet hij dat wel weten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:22 schreef Duvel het volgende:
Alsof de conducteur niet kan weten dat er een goederentrein in de weg staat en dat daar nog mensen achter staan te wachten. Als je het nou over neukfouten hebt...
Een of andere gastje dat grappig probeerde te zijn. Misgunt een ander zijn plezier.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Peter het volgende:
Bloknootje afgepakt op het station << was het een NS-medewerker of politie die het blocknootje pakte?
Inderdaad. "Vectron"... Zou ie een aandrijving met vectorsturing hebben? Dat is wel stoer, Alstom is daar een keer zwaar de boot mee in gegaan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Leek met de Taurus de goede kant op de gaan qua uiterlijk, maar dit..
Ja, wat wil je dan? God weet hoe lang die goederentrein daar nog staat. Een minuut? Een uur? Beide even waarschijnlijk. Moet een conducteur dan aan een treindienstleider gaan vertellen dat het op zo'n manier weinig zin heeft om een extra stop in te lassen? Prorail moet gewoon opdonderstralen met dat eeuwige cargogezeik in de spits. Rij die dingen maar tussen 22:00 en 05:00 zolang niet gewoon het hele land viersporig is. Opzouten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:22 schreef Duvel het volgende:
Alsof de conducteur niet kan weten dat er een goederentrein in de weg staat en dat daar nog mensen achter staan te wachten. Als je het nou over neukfouten hebt...
Als ik C. zo hoor kwam die goederentrein al in beweging toen de ic binnen kwam rijden. Dan kun je als treinpersoneel prima even wachten. Het was toch een bende op het baanvak, dus een minuut extra is geen probleem. En geen cargo in de spits: jammer, maar iedere vervoerder heeft recht op een pad, het is niet realistisch om cargo alleen in de nacht te rijden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, wat wil je dan? God weet hoe lang die goederentrein daar nog staat. Een minuut? Een uur? Beide even waarschijnlijk. Moet een conducteur dan aan een treindienstleider gaan vertellen dat het op zo'n manier weinig zin heeft om een extra stop in te lassen? Prorail moet gewoon opdonderstralen met dat eeuwige cargogezeik in de spits. Rij die dingen maar tussen 22:00 en 05:00 zolang niet gewoon het hele land viersporig is. Opzouten.
Laat me raden: je kreeg wel de NS-portal te zien met de aansluitingen bij je station, maar zodra je het vinkje aanzette en op de knop klikte, kreeg je een server-error van hotspot.t-mobile.net?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:10 schreef V2 het volgende:
Zat ik eindelijk eens in een OBIS-ICMm, werkt dat hele WiFi-gebeuren niet. Bah.
Die zijn te druk met domme kutspotjes over Oma Mandersquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:28 schreef James1988 het volgende:
Same here. Ligt waarschijnlijk aanT
Fucking
Mobile
Jongens toch, een kabel eruittrekken. Dat kan toch bij iedere getrokken trein? Als ik bij ICRm kijk loopt er ook een kabel van de locomotief naar het eerste rijtuig. En tussen de rijtuigen in hangen ook allerlei kabels.quote:'Het is niet meer dan de stekker eruit trekken’
Trein saboteren lijkt onverantwoord simpel
dinsdag 29 juni 2010
De grootste vrees van de NMBS lijkt werkelijkheid te worden: de manier waarop je elke trein in ons land in een handomdraai kan saboteren, is uitgelekt. ‘Meer dan de stekker eruit trekken, is het niet. Echt kinderspel’, zo klinkt het.
Sinds er vorige week dinsdag, in volle avondspits, vijf treinen op de Brusselse Noord-Zuidverbinding onverwacht stilvielen en bijgevolg grote vertragingen veroorzaakten, is het raadsel alleen maar groter geworden. Wie deed dit? Waarom? En vooral: hoe kon dit gebeuren? Het enige dat ze er tot nu toe bij de NMBS over kwijt wilden, was dat het om sabotage ging. Meer details mochten onder geen beding uitlekken.
‘Omdat we kopieergedrag absoluut willen vermijden. Eens je weet hoe het moet, is het niet meer zo moeilijk’, zei Leen Uyterhoeven van de NMBS Holding vorige week al. Maar wat ze bij de NMBS vreesden, lijkt nu toch uit te komen. De details over de sabotagetechniek lekten uit. ‘Het is écht zo kinderlijk eenvoudig dat de NMBS zich zou moeten schamen’, klinkt het bij verontwaardigde personeelsleden. ‘Het is niet meer dan de stekker eruit trekken. Iedereen kan het.’
Kabels
De saboteurs die vorige week toesloegen, deden dat ter hoogte van de sasdeuren, de harmonica-stukken waar je langs moet om van de ene wagon naar de andere te stappen. ‘Daar hangen aan de buitenkant kabels – zomaar, open en bloot – die zorgen voor de verbinding tussen de locomotief en het stuurrijtuig aan de andere kant van de trein’, aldus een personeelslid dat liever anoniem blijft. ‘Eens die onderbroken worden, valt alles uit. De acclimatisatie, de verlichting, de deuren: niets doet het dan nog. De trein zelf kan dan niet meer vertrekken.’
Leen Uyterhoeven wilde gisteren niet reageren. ‘Ik ga dit ontkennen noch bevestigen’, luidde het. ‘Maar zo’n dingen vertellen, is onverantwoord.’ Wel benadrukte ze dat de sabotage in geen geval tot gevaarlijke situaties kan leiden. ‘Enkel tot vertragingen en flink wat hinder.’ Intussen is het onderzoek bij de NMBS nog altijd bezig. En dat niet alleen om de daders te kunnen vatten. ‘Maar ook omdat we zo snel mogelijk willen weten hoe we op dit soort sabotage moeten reageren’, aldus Uyterhoeven.
De NMBS stelt alleszins met klem dat de sabotage niets met de remmen te maken heeft. Wel vermoeden ze dat de saboteurs goed op de hoogte waren van de werking van treinen, en dus wordt niet uitgesloten dat dit het werk is van gefrustreerde (ex)-medewerkers.
Sleutel
Bij de spoorbonden staat het sabotage-incident intussen bovenaan de agenda. De onafhankelijke spoorvakbond OVS dringt aan op een gesprek met de directie en vraagt snel maatregelen. Jos Digneffe van ACOD-spoor gooit het over een andere boeg en roept reizigers op tot burgerzin.
De eenvoud om een trein stil te leggen doet denken aan de ophef die vorig jaar ontstond. Toen raakte bekend dat conducteurs de trein laten vertrekken met een sleutel die in zowat elke doe-het-zelfzaak te koop is.
Hey, welkom in het treinentopic.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:04 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Heerlen heeft een nieuw station: Heerlen woonboulevard.
Heb er nog nooit iemand zien in of uitstappen![]()
Oja, controles in de Veolia treinen![]()
In die paar jaar dat die er nu zijn pas 3x een controle gehad
Dat kan bij ICRm volgens mij gewoon hoor. Tussen 2 rijtuigen in liggen er 2 plankjes, als je de deuren opent loop je daaroverheen. Kijk je links of rechts van je, dan hangt er een grote dikke UIC-kabel als het goed is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:25 schreef V2 het volgende:
Goh wat een openbaring, als je een kabel lostrekt werkt 't niet meerdaar heb je nou ook weer niet enorm veel treinkennis van nodig. Toch, je zou zeggen dat dat behoorlijk opvalt, als je zomaar tussen 2 rijtuigen in gaat zitten rommelen. Of bedoelen ze dat je van binnenuit de trein er bij kan? Dat zou wel wat raar zijn op zich.
lekker relevant reisadviesquote:Harlingen Haven-Leeuwarden in de nacht van dinsdag 29 op woensdag 30 juni na 23.00 uur
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de Arriva-bus:
* reis tussen Leeuwarden en Harlingen Haven met de Arriva-bus
* ga eerder op reis
* plan uw reis op www.arriva.nl
* reis na 0.30 uur van Amersfoort naar Ede-Wagingen met de Connexxion-bus
* reis na 1.00 uur van Barneveld Centrum naar Amersfoort met de Connexxion-bus
* reis na 0.45 uur van Ede-Wagingen naar Amersfoort met de Connexxion-bus
Extra reistijd
* een kwartier tot een half uur
Ja, dat niet alleen, maar Amersfoort - Barneveld Centrum - Ede Wageningen ligt niet eens in de buurt van het traject Leeuwarden - Harlingen Haven.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Leuk dat Connexxion de busdienst mag voorzien.
Gohquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat niet alleen, maar Amersfoort - Barneveld Centrum - Ede Wageningen ligt niet eens in de buurt van het traject Leeuwarden - Harlingen Haven.
Moet je met de hoogspanningskabel doen, dat vertel je niet na -> Darwin Award!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan bij ICRm volgens mij gewoon hoor. Tussen 2 rijtuigen in liggen er 2 plankjes, als je de deuren opent loop je daaroverheen. Kijk je links of rechts van je, dan hangt er een grote dikke UIC-kabel als het goed is.
Is dat over je linnen tasje echt waar?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Een of andere gastje dat grappig probeerde te zijn. Misgunt een ander zijn plezier.
Je ken me rug op met je arbeidsongeschiktheid!quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:15 schreef Dr_Flash het volgende:
* Dr_Flash is volledig arbeidsongeschikt jeweetzelluf
quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je ken me rug op met je arbeidsongeschiktheid!
Ik rij nu ook redelijk op tijd naar Utrecht. Weinig meer aan de hand dus.quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:11 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)trecht-centraal.html
UitslapenHopelijk rijdt er tegen 11 uur wel weer wat
Ha, kom je een bakkie doen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik rij nu ook redelijk op tijd naar Utrecht. Weinig meer aan de hand dus.
Dat wordt 'm niet nee.quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Moet om 9 uur in HGB-II zijn.
Dat topic is toch niet serieus he?quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is dat over je linnen tasje echt waar?
* Dr_Flash springt keihard op rug van Duvelquote:Op woensdag 30 juni 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je ken me rug op met je arbeidsongeschiktheid!
Ik word liever niet besprongen door kerels.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
* Dr_Flash springt keihard op rug van Duvel
Maar toch knaagt het hè, toch knaagt het!quote:Dat KLB-topic van Socios is niet serieus trouwens. Tenminste, daar ga ik vanuit
quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:34 schreef Ascendancy het volgende:
Maar op somda zijn toch wel gasten die dat de hele dag doen?
Voor sommige mensen is dit het dichtste dat ze ooit bij "leven" zullen komen, dat moet je respecteren.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:40 schreef Ascendancy het volgende:
Niet eng, maar dat is wel een gevalletje, ga iets maken van je leven.
Neuh, alhoewel, ik heb er wel eentje met een TEE-logo erop, maar die gebruik ik nooit.quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:04 schreef KapiteinT het volgende:
Is dat over je linnen tasje echt waar?
quote:
Klopt helemaal, dat topic moet wel met een heel grote korrel zout genomen worden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat KLB-topic van Socios is niet serieus trouwens. Tenminste, daar ga ik vanuit
Maar welk voorval heeft je geïnspireerd, dat vraag ik me wel af...quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Neuh, alhoewel, ik heb er wel eentje met een TEE-logo erop, maar die gebruik ik nooit.![]()
[..]
[..]
Klopt helemaal, dat topic moet wel met een heel grote korrel zout genomen worden.Het blijft KLB, hè. Stukje zelfspot erbij.
Mááááár, wat was er dan wel waar?quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:34 schreef Socios het volgende:
Klopt helemaal, dat topic moet wel met een heel grote korrel zout genomen worden.Het blijft KLB, hè. Stukje zelfspot erbij.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:06 schreef Duvel het volgende:
Maar welk voorval heeft je geïnspireerd, dat vraag ik me wel af...
Nou ja, ik loop weleens serieus op het station treinen te spotten. En soms zie je mensen echt kijken ´wtf doet hij´quote:
Maar schrijf je de nummers dan ook op om ze in te voeren op Somda?quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:19 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, ik loop weleens serieus op het station treinen te spotten. En soms zie je mensen echt kijken ´wtf doet hij´. Ik voel me soms dan ook wel ´onprettig´ en dacht wat nou als ze naar mij toekomen etc. Daar is de klacht uit voortgevloeid.
Ja, maar dat probeer ik wel zo onopvallend mogelijk te doen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:20 schreef KapiteinT het volgende:
Maar schrijf je de nummers dan ook op om ze in te voeren op Somda?
Haha, herkenbaar, ja...quote:Ik voel me al dom als ik een foto maak.
Nee, dat moet je zelf ondergaan. Probeer het maar eens een weekje.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:58 schreef Ascendancy het volgende:
Kun je me uitleggen wat er zo leuk aan is aan het noteren en invoeren van treinen op somda?
Haha, juist ja. Moeilijk uit te leggen verder.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:04 schreef Duvel het volgende:
Nee, dat moet je zelf ondergaan. Probeer het maar eens een weekje.
Kom op Peterselieman, we hebben weleens dezelfde trein gespot, hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn betere hobby's te bedenken
Ik kan het allicht een deel van een dag doen. Moet volgende week naar Apeldoorn en me daar een paar uur vervelenquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, dat moet je zelf ondergaan. Probeer het maar eens een weekje.
Naja, als ik Greavy tegen zou komen op Dordrecht dan zou ik ook wel even gniffelenquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat nummers noteren zie ik ook niet zo, maar tering, een foto maken, wat is daar nou raar aan? Zeker als het een foto van een trein is.
Alleen bij hem?quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:10 schreef Ascendancy het volgende:
Naja, als ik Greavy tegen zou komen op Dordrecht dan zou ik ook wel even gniffelen
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Kom op Peterselieman, we hebben weleens dezelfde trein gespot, hoor.
Voer je ze tegenwoordig nog weleens in?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen bij hem?
Hoe denk je dat mensen kijken als ik met getrokken Powershot door een Regionalbahn op en neer aan het rennen ben voor wat bordjes? Maar echt vragen krijg ik er nooit over
Joh als dat joch daar toch plezier in heeft, wat zou het. Waar heb jij het bij nodig om iemand anders te gaan uitlachen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar greavy is wel een faalbaas, dat ie op zaterdag om half 5 opgaat om een beetje te gaan treinen in noordfriesland.
Ten eerste is daar niks, en als je om half 9 gaat is er nog nog steeds niks
Is het nodig om mensen belachelijk te maken omdat ze voor hun hobby vroeg opstaan?quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:40 schreef Yreal het volgende:
En waar haal jij het vandaan om mij te verbieden mensen gek te vinden als ze voor de lol om half 5 op gaan op zaterdag
Ik was rond 8:30 aangekomen in Utrecht, zonder enige vertragingquote:Op woensdag 30 juni 2010 08:14 schreef Duvel het volgende:
Ik was helemaal op tijd in Utrecht...
Dus opstaan, luie hond, en produceren tot meerdere eer en glorie van 's lands economie!
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar greavy is wel een faalbaas, dat ie op zaterdag om half 5 opgaat om een beetje te gaan treinen in noordfriesland.
Ten eerste is daar niks, en als je om half 9 gaat is er nog nog steeds niks
Je moet je tijd nuttig bestedenquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:18 schreef Yreal het volgende:
Nee, ik vind mensen die om half 5 op zaterdag opstaan om dingen te doen die er om 8 uur ook nog zijn een beetje maf ja
Dat is inderdaad prachtig om te zien.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen bij hem?
Hoe denk je dat mensen kijken als ik met getrokken Powershot door een Regionalbahn op en neer aan het rennen ben voor wat bordjes? Maar echt vragen krijg ik er nooit over
Waar je al niet druk mee kan zijn hequote:Op woensdag 30 juni 2010 17:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als ik bij de NS zou werken, zou ik zonder reden af en toe wat mat uitwisselen, gewoon om spotters te pesten.
Ook dat. Maar ik had het meer over mensen die druk in de weer zijn met "spotters pesten" alsof het hun kerntaak is.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
Precies. Je moet blij zijn dat er wat rijdt. De trein had ook opgeheven kunnen zijn
Waar hoor je me zeggen dat ik spotters pest? En als ik bij de NS zou werken, en in de functie zou zijn waarin ik het in te zetten mat kan bepalen, zou het niet mijn kerntaak zijn, me dunkt. Het zou hoogstens een bijkomend voordeeltje zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook dat. Maar ik had het meer over mensen die druk in de weer zijn met "spotters pesten" alsof het hun kerntaak is.
In ieder geval sinds 3 jaar, want wij moesten het ook. Maar je hoeft de treinnummers niet op te schrijven, alleen hoe laat je opstapt en op welke dag.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee sinds wanneer is het zo dat je bij Interrail een log bij MOET houden? Anders zit je zonder geldig vvb in de treinNou flikker maar lekker op dat ik ook nog overal treinnummers bij ga opzoeken, dat doe ik thuis wel
Ze moeten wel altijd dezelfde mensen hebben he?quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:13 schreef greavy het volgende:
Vandaag was een machinist ook een @#$%^&^ te Utrecht CS.....
Had die mcn met de Veiligheidscentrale gebeld, en komt er S&V personeel naar me toe
Ik zat vlakbij de rand van het perron (niet op een illegale/gevaarlijke plek), maar de machinist had gezegd dat ik over het spoor liep. Oftewel ik zelfmoordneigingen had.
Conclusie: Als ik daar bleef zitten werd ik aangereden door een treinIk zat niet langs de rand, gewoon op het perron.
Neemt de NS soms alleen maar achterlijke gladiolen aan als S&V medewerkers![]()
Zo, dat moest gezegd worden
Toen ik in dec 2007 naar Zweden ging hoefde het nog nietquote:Op woensdag 30 juni 2010 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
In ieder geval sinds 3 jaar, want wij moesten het ook. Maar je hoeft de treinnummers niet op te schrijven, alleen hoe laat je opstapt en op welke dag.
Eerst maar eens een paint van waar hij WEL zat?quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:16 schreef dennistd het volgende:
Waarom ga je daar dan ook zitten?
En waarom is het nu weer de schuld van die S&V-medewerkers? Die krijgen ook alleen maar door dat er iemand over het spoor zou lopen....
Mja. weinig op aan te merken lijkt me.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:26 schreef greavy het volgende:
HIER ZAT IK.
Zaterdag mocht het nog gewoon van de SpoPo en S&V..
Gelul. Er staan strepen bij de perronrand en bordjes verboden toegang aan het eind van het perron. Daarbinnen mag je zijn, zitten, lopen, staan, nummertjes opschrijven, foto's maken. Whatever. Kijk als je rare dingen gaat lopen doen als dreigen te springen of op een andere manier zeg maar, de aandacht op je vestigt, okee. Maar als je gewoon normaal doet is er geen enkele reden om daar wat van te zeggen. Hee weet je? Een machinist moet ook gewoon uit zijn doppen kijken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:36 schreef Eix het volgende:
Nou, ik vind het niet zo vreemd dat je daar op aangesproken wordt. Een machinist kan aardig schrikken van mensen die zich op een 'vreemde' plek ophouden. Een perron is bedoeld om in en uit een trein te stappen. Er zijn betrekkelijk weinig treinen die met een deur bij het uiterste perronpuntje tot stilstand komen en nog minder mensen die exact weten dat daar nog een trein stopt en vervolgens door die laatste deur instappen.
Mensen die zich op zo'n plek bevinden zijn dus spoorhobbyisten of mensen met zelfmoordneigingen. Hoe dan ook heb je zelden iets te zoeken bij de uiterste rand van een perron dus tenzij je er toevallig uitstapt zou ik er fijn wegblijven in plaats van machinisten schrik aan te jagen.
Je bent niet de enige heur.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:13 schreef greavy het volgende:
Vandaag was een machinist ook een @#$%^&^ te Utrecht CS.....
Had die mcn met de Veiligheidscentrale gebeld, en komt er S&V personeel naar me toe
Ik zat vlakbij het uiteinde van het perron (niet op een illegale/gevaarlijke plek), maar de machinist had gezegd dat ik over het spoor liep. Oftewel ik zelfmoordneigingen had.
Conclusie: Als ik daar bleef zitten werd ik aangereden door een treinIk zat niet langs de rand, gewoon op het perron.
Neemt de NS soms alleen maar achterlijke gladiolen aan als S&V medewerkers![]()
Of tref ik nou te vaak verkeerde personen![]()
Zo, dat moest gezegd worden
Ik zie echt élke dag wel een paar mensen chillen op aan het uiteinde van de perrons in Ehv, Tilburg, Breda of Roosendaal. 't Is gewoon een lekker rustige, zonnige plek en als je toch nog moet wachten, waarom zou je er dan niet terecht kunnen. Omdat zo'n machinist niks gewend is? Puh-lease.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:36 schreef Eix het volgende:
Nou, ik vind het niet zo vreemd dat je daar op aangesproken wordt. Een machinist kan aardig schrikken van mensen die zich op een 'vreemde' plek ophouden. Een perron is bedoeld om in en uit een trein te stappen. Er zijn betrekkelijk weinig treinen die met een deur bij het uiterste perronpuntje tot stilstand komen en nog minder mensen die exact weten dat daar nog een trein stopt en vervolgens door die laatste deur instappen.
Mensen die zich op zo'n plek bevinden zijn dus spoorhobbyisten of mensen met zelfmoordneigingen. Hoe dan ook heb je zelden iets te zoeken bij de uiterste rand van een perron dus tenzij je er toevallig uitstapt zou ik er fijn wegblijven in plaats van machinisten schrik aan te jagen.
Ligt aan het station. In EIndhoven, Breda of Tilburg is het inderdaad een heerlijke plek om te vertoeven en doe ik het zelf ook. En de treinen staan daar ook volledig langs het perron dus zo gek is het niet dat je daar doet wachten.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik zie echt élke dag wel een paar mensen chillen op aan het uiteinde van de perrons in Ehv, Tilburg, Breda of Roosendaal. 't Is gewoon een lekker rustige, zonnige plek en als je toch nog moet wachten, waarom zou je er dan niet terecht kunnen. Omdat zo'n machinist niks gewend is? Puh-lease.
Als zitten een beetje raar doen is, dan deed ik raarquote:Op woensdag 30 juni 2010 17:43 schreef Duvel het volgende:
Blijkbaar deed greavy een beetje raar.
Ja, en wat dan nog? Een perron is een publiekelijk toegankelijk iets (in de meeste gevallen). En de spotters kiezen juist (meestal) de plekken waar nooit planmatig een trein stil staat, en waar dan ook nog eens veel mensen uit komen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Ligt aan het station. In EIndhoven, Breda of Tilburg is het inderdaad een heerlijke plek om te vertoeven en doe ik het zelf ook. En de treinen staan daar ook volledig langs het perron.
Maar in Sittard bijvoorbeeld is er een eilandperron dat eerst enorm breed is en vervolgens steeds smaller wordt. Vervolgens stopt de IC naar Maastricht met welgeteld één wagen op perron 3a en rijdt de stoptrein naar Randwyck vrijwel zelden verder dan het bord 4. Maar langs dat perron past met gemak 10 bakken V-IRM.
Enfin, als je dus dat hele perron afloopt sta je nog net niet in de wisselstraat op een plek waar nooit een trein planmatig zal stoppen. En daar zou ik dus gewoon wegblijven. Maar goed, mijn mening.
Als je gewoon op het perron zit, dus binnen de witte stippellijn en niet voorbij een bordje "verboden toegang", wat is dan in het probleem?quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Enfin, als je dus dat hele perron afloopt sta je nog net niet in de wisselstraat op een plek waar nooit een trein planmatig zal stoppen. En daar zou ik dus gewoon wegblijven. Maar goed, mijn mening.
Het ligt gewoon aan de situatie, maar niet alle publiek toegankelijke plekken zijn, vind ik, ook plekken waar je moet gaan spotten.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, en wat dan nog? Een perron is een publiekelijk toegankelijk iets (in de meeste gevallen). En de spotters kiezen juist (meestal) de plekken waar nooit planmatig een trein stil staat, en waar dan ook nog eens veel mensen uit komen.
Zo sta/zit ik ook regelmatig op het uiterste uiteinde van perrons op Rotterdam, aan de Gouda/Schiedamse kant. Nooit problemen mee gehad.
De perrons van een station zijn zeker geen openbare ruimte.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, en wat dan nog? Een perron is een publiekelijk toegankelijk iets (in de meeste gevallen). En de spotters kiezen juist (meestal) de plekken waar nooit planmatig een trein stil staat, en waar dan ook nog eens veel mensen uit komen.
Zo sta/zit ik ook regelmatig op het uiterste uiteinde van perrons op Rotterdam, aan de Gouda/Schiedamse kant. Nooit problemen mee gehad.
Da's nog altijd 14 man per dag. De muppets moeten wel wat te doen hebben natuurlijkquote:Op woensdag 30 juni 2010 18:24 schreef Zug-Chef het volgende:
99,99% van de reizigers komt daar niet in Utrecht Centraal. Voor die ene 0,01% die zich daar ophoudt, kan ik me wel enigzins voorstellen dat een mcn het zekere voor het onzekere neemt en er een melding van maakt.
In aanvulling op mijn eerdere post. Ik heb er niks op tegen als er een spoorwijziging dan wel redelijk vermoeden is dat er een trein gaat stoppen bij het smalle uiteinde. Iemand die daar op rekent zal er ook nooit bijzonder lang op zo'n plek gaan staan. In Sittard overigens sowieso nooit een goed plan om op die plek te gaan wachten, de kans is zeer groot dat halverwege de wandeling terug de trein al voorbij komt gereden en je kan wachten op de volgende.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je gewoon op het perron zit, dus binnen de witte stippellijn en niet voorbij een bordje "verboden toegang", wat is dan in het probleem?
In principe kunnen er treinen komen die de hele perronlengte gebruiken. In Zwolle gebeurt het bijvoorbeeld regelmatig dat de IC naar Groningen helemaal tot het (heel erg smalle) uiteinde van het perron moet doorrijden. In principe is het dus best het overwegen waard om bij het uiteinde van het perron te wachten zodat je op een rustige plek kan instappen en een zitplaats kan bemachtigen.
Wat de fuck.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:32 schreef greavy het volgende:
Zaterdag daar bijvoorbeeld van 6.40 tot 11.10 gezeten, ..
Ik was al om 3.50 wakker, en kon niet meer slapen. Was pas om 11.15 in Utrecht verzamelen voor een OHIH meeting. Naja, heb er heerlijk genoten van het zonnetjequote:
Duuuuude.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik was al om 3.50 wakker, en kon niet meer slapen. Was pas om 11.15 in Utrecht verzamelen voor een OHIH meeting. Naja, heb er heerlijk genoten van het zonnetje
Jezus.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik was al om 3.50 wakker, en kon niet meer slapen. Was pas om 11.15 in Utrecht verzamelen voor een OHIH meeting. Naja, heb er heerlijk genoten van het zonnetje
Doen we tochquote:Op woensdag 30 juni 2010 18:53 schreef James1988 het volgende:
Wat zijn jullie hier lekker bezig, jongens.
Als die gast het leuk vindt om uren op een perronrand te zitten voordat hij naar een OHIH-meet gaat, laat hem?
Er lopen inderdaad nog wel eens horken bij die denken dat ze de functie van station uitsmijter hebben jammer genoeg.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:32 schreef greavy het volgende:
En dat de S&V je daar dan weg roept omdat ik op het spoor heb gelopen (wat niet waar is/was), is nog het meeste onbegrijpelijk. Het hangt er dus vanaf welk personeel je treft.
Dan ga je toch porno kijken of gamen of Utrecht bekijken of een ritje makenquote:Op woensdag 30 juni 2010 18:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik was al om 3.50 wakker, en kon niet meer slapen. Was pas om 11.15 in Utrecht verzamelen voor een OHIH meeting. Naja, heb er heerlijk genoten van het zonnetje
Ik ging met de aller eerste trein van 5.36 naar Rotterdam om vervolgens met de laatste nachttrein van 6.05 naar Utrecht te gaan. Om 5 uur was ik echter al op station Zwijndrecht, en heb toen ook nog 7 cargo's voorbij zien scheurenquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan ga je toch porno kijken of gamen of Utrecht bekijken of een ritje maken
Muahah, ja, dat zeker. Moet wachten tot januari, voor ik mijn SOV heb. Vanaf september tot eind december met een maand abonnement Zwijndrecht - Rotterdam Centraalquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:36 schreef Ascendancy het volgende:
Volgens mij, als jij je OV-kaart hebt, dan doe je niet anders meer dan treinreizen
In ons boekje wat we erbij krijgen (alles over interraillen of zo) stond dat dat moest, omdat je anders een boete zou krijgen. Dus wij hebben m braaf ingevuldquote:Op woensdag 30 juni 2010 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen ik in dec 2007 naar Zweden ging hoefde het nog nietAls je het wel doet en je stuurt de boel op krijg je een hippe (
) 256 MB USB-stok van ze met een reclamefilmpje erop. Dat je vooral Interrail eens moet proberen want dat het hartstikke cool is. JA HOI IK BEN NET THUIS. IK HEB 20.000 KM IN EEN MAAND GEREDEN. NU EVEN NIET OKEE
Ik drink geen alcoholquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Moet je maar tegen je ouders zeggen dat je anders ook wel een avondje wilt gaan comazuipen, kijken of ze dat toffer vinden
Zo'n vermoeden had ik alquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik drink geen alcohol![]()
En mijn ouders respecteren wel wat ik doe, zelf zouden ze het niet doen, maar ze laten mij gewoon mijn gang gaan
Hij is nog geen 18?quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:56 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom mag je nog geen OV? Ga je MBO doen?
Nuance, nuance. Ik denk dat er hier heel wat relaxter met jongens als greavy omgegaan wordt dan op de die-hard spoorsites die we allemaal kennen. Waar je een enkeltje Goelag verdient door de type-afkorting van een goederenwagon 1 lettertje mis te hebben.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:36 schreef Ascendancy het volgende:
je bent ook een beetje knetter.
Maar dat moet je zelf weten![]()
Maar verwacht op FOK! geen nuance.
Wat is dat voor onzin? Dus als je op je 17de HBO gaat doen -> *alsjeblieft, OV*, maar als je op je 17de naar de Universiteit gaat -> *Nee, betaal maar even een paar 100 euro aan treinkaartjes*?quote:
Neu, HBO en WO vallen onder dezelfde (kromme) regeling.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin? Dus als je op je 17de HBO gaat doen -> *alsjeblieft, OV*, maar als je op je 17de naar de Universiteit gaat -> *Nee, betaal maar even een paar 100 euro aan treinkaartjes*?
En dat is zo krom als de pest. :/quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:14 schreef greavy het volgende:
Universiteit is die grens er ook niet
Bij MBO moet je alleen wel voor je treinkaartjes of buskaartjes betalen tot je 18e..
Dat is bij mij over ongeveer 5 maanden, dus 4 maandjes heb ik een abonnement nodig (ca. 400 euro schat ik, betalen ouders dan wel )
Euh? Een wattes?quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:25 schreef greavy het volgende:
Ja, dat wel.. Ik word dan pas eind december 18 (rond de feestdagen), dus heb daar nauwelijks last van. Maar het is wel enorm krom..
@Crientje, je ouders kunnen tot je 18e een Tegemoetkoming Ouders aanvragen, waarbij hun dus extra geld krijgen voor je studie etc
Deed ik ook in het eerste jaar dat ik m hadquote:Op woensdag 30 juni 2010 20:28 schreef Crientj het volgende:
Ik wil die kaart hebbenDan ga ik echt het hele land door. Zoeffff.
Het euh, zal wel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:31 schreef greavy het volgende:
Tegemoetkoming ouders
En ja, ik wil die kaart ook hebben. Dan zal ik ook meer gaan reizen door de week, door NL
Hangt er vanaf... als de OV-chipkaartcijfers worden meegeteld klopt het wel. Daar is alles een enkele reis.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:54 schreef Ascendancy het volgende:
Ik lees net ergens dat de NS meer enkele reizen verkoopt dan retourtjes. Klopt dit? Het lijkt me namelijk erg sterk.
Dat wou ik net typenquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf... als de OV-chipkaartcijfers worden meegeteld klopt het wel. Daar is alles een enkele reis.
Al 9 jaar zonder.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, ik mis mijn OV kaart! Moet het al twee jaar zonder stellen![]()
Maar goed, ik heb dan wel weer een maandtrajectabbo op Arnhem - Utrecht, betaald door m'n werkgever. Is ook erg handig.
Inderdaad, heb destijds 2 weken zwart gereisd (in de bus, dat dan wel).quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:13 schreef Eix het volgende:
[..]
-edit-
En als je 16 of 17 bent kun je voor HBO en WO ook stufi krijgen en dus OV. In dat geval vervalt wel het recht op kinderbijslag, maar ook dan ben je gebonden aan dat kwartaal gebeuren. Kortom: Je stufi gaat pas in op het moment dat de kinderbijslag vervalt en die mutatie kan alleen per kwartaal worden verwerkt.
Ik zal maar niet wat voor kaart ík van de baas heb.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Al 9 jaar zonder.En al 9 jaar een JTK van de baas.
Ehm.. ze hebben met deze actie juist het prijsverschil tussen papier en chip iets kleiner gemaakt. Daardoor geeft die nu chipkaart dus juist minder voordeel ten opzichte van gewone kaartjes dan eerst... dus hoezo bevorderen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:14 schreef greavy het volgende:
Door deze tariefwijziging willen ze het reizen met de OV-Chipkaart nog meer bevorderen.
Door het opeens te hebben.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:45 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Misschien een rare vraag,..maar hoe kan je conducteur worden?
Klopt. Met de weekendkaart kon je tussen 15 juli en 15 augustus de hele week vrij reizen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:35 schreef Zyron het volgende:
Dat is dan een mooie poos terug ja, ziggy. ;o
Was het vroeger ook niet zo dat de weekendkaart juist de hele zomer geldig was, of is dat een fabel? -zelf in bezit van OV sinds oktober 2007 en naar verwachting nog hebbende tot zomer 2013-
http://www.werkenbijns.nl/quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:45 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Misschien een rare vraag,..maar hoe kan je conducteur worden?
http://www.werkenbijns.nl/quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:45 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Misschien een rare vraag,..maar hoe kan je conducteur worden?
ProRail heeft nog vrij vervoer ja. Misschien moet ik er toch maar eens solliciteren.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zal maar niet wat voor kaart ík van de baas heb.
Nou, het is niet helemaal vrij vervoer. Ik betaal een klein beetje bij en je moet wel met de trein naar je werk gaan. Belastingtechnisch geneuzel dus. Maar nee, trdl is de hoogste schaal die nog tweede klas krijgt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
ProRail heeft nog vrij vervoer ja. Misschien moet ik er toch maar eens solliciteren.
Zit je als trdl al hoog genoeg in de boom voor 1e klas?
Hey, niet zo flauw doenquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:54 schreef MetalMike het volgende:
[..]
http://www.werkenbijns.nl/
Spuit 11
quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou, het is niet helemaal vrij vervoer. Ik betaal een klein beetje bij en je moet wel met de trein naar je werk gaan. Belastingtechnisch geneuzel dus. Maar nee, trdl is de hoogste schaal die nog tweede klas krijgt.
En ik betaal het meeste gewoon zelfquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Al 9 jaar zonder.En al 9 jaar een JTK van de baas.
Je LAAT het hoorquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
ProRail heeft nog vrij vervoer ja. Misschien moet ik er toch maar eens solliciteren.
Lol, waarom moet men een logboek bijhouden met Interrail dan?quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
In ieder geval sinds 3 jaar, want wij moesten het ook. Maar je hoeft de treinnummers niet op te schrijven, alleen hoe laat je opstapt en op welke dag.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:32 schreef Ascendancy het volgende:
Ik stel een treinmeet voor op de plek waar greavy werd weggestuurd
Verdeelsleutel inkomsten bla bla.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, waarom moet men een logboek bijhouden met Interrail dan?
codes? Waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:35 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Oja,..die codes he,..zijn dat die vier cijferige codes op de trein?
Dat kan ja.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
codes? Waarschijnlijk niet.
Waarschijnlijk doel je op treinnummers en zijn "de viercijferige codes op de trein" de materieelnummers
quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:41 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Ik was een busspotter toen ik een jaar of 12 was![]()
Op die treinstelnummers inderdaad. Combineer die met het treinnummer uit het spoorboekje en je hebt een heuse volwaardige spot.quote:Was even benieuwd hoe dat nu bij treinen is, waar je op moet letten en zo
De nummers lopen op gedurende de dag en er worden er vier per uur gebruikt: twee oneven de ene kant op en twee even de andere kant op. Het heeft met de vertrektijd aan het beginstation te maken, maar het fijne weet ik er zo niet van.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:51 schreef Yreal het volgende:
Kunnen de eckte eckte me nou eens vertellen hoe de treinen aan de invulling van de nummers komen? Dat dus de 1900 de serie is, hoe weet ik dan dat een trein de 1911 is
Ik heb het ooit eens op OHIH gevraagd: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=4&t=11414quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:51 schreef Yreal het volgende:
Kunnen de eckte eckte me nou eens vertellen hoe de treinen aan de invulling van de nummers komen? Dat dus de 1900 de serie is, hoe weet ik dan dat een trein de 1911 is
ja maar ik zie die nummers dus nergens, logaritmes kan ik wel ontdekkenquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:02 schreef Socios het volgende:
Ga een maandje de nummertjes noteren, dan ontdek je vanzelf de logica erin.
Ehm, kijk in het spoorboekje. Ze staan boven iedere trein in de kolommen. Superhandig.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:06 schreef Yreal het volgende:
ja maar ik zie die nummers dus nergens, logaritmes kan ik wel ontdekken
en somda. En verder is het "Algoritmes" wat Yreal bedoelt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ehm, kijk in het spoorboekje. Ze staan boven iedere trein in de kolommen. Superhandig.![]()
Ik herinner me vaag dat hij gezegd had dat het kappen moest wezen met die nerdtalk omdat hier toch nauwelijks lekkere wijven komen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:38 schreef Duvel het volgende:
Hé, had Fles niet laatst een stelling geponeerd betreffende het fappen op treinnummers en zo?
Die kende ik nog nietquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
bovendien komt het de leesbaarheid voor niet-sociaal-gehandicapten bepaald niet ten goede. En mocht je het toch niet kunnen laten, dan wijs ik op het bestaan van de AFK tag.
als in
16093
Tip: mouse over
Het is wel ff wat werk. Op OVNL worden die dingen automatisch geparsed. Ik weet niet of Kontenbonker Jablan en zijn schandknapen ook al zo ver zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet![]()
Wel handig dat we dat gaan gebruiken, als je het niet vergeet tenminste..
Daarentegen heb je de vrijheid om zelf je trein te omschrijvenquote:
Dat heeft OVNL ook met de t3531 (treinnummer) en de m4119 (matnummer)quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:02 schreef greavy het volgende:
OHIH heeft het nog niet.
Als je er een serie vermeldt, moet je er onder vermelden: 's(nummer)', en komt er bijvoorbeeld:
intercity Maastricht / Eindhoven / Utrecht - Schiphol (3500)
als je s3500 intikt.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarentegen heb je de vrijheid om zelf je trein te omschrijvenBijvoorbeeld
147
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarentegen heb je de vrijheid om zelf je trein te omschrijvenBijvoorbeeld
147
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |