GtbV schrijven voor 60+, niet vergeten. Maar idd goed voor mijn bloeddruk en wat voorwerpen dat ik daar niet stondquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:05 schreef Christiaan het volgende:
Om 7.30 eindelijk de trein kunnen pakken, maar wat een kutstreek was dat zeg.
Ja ga ik ook doen, maar ik krijg dus maar 4,70 terug voor al die frustratie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
GtbV schrijven voor 60+, niet vergeten. Maar idd goed voor mijn bloeddruk en wat voorwerpen dat ik daar niet stond
Er zou op een aantal treindienstleidingsposten gewoon eens een goeie brandbom naar binnen moeten. Vuile neukfouten daar, keer op keer op keerquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:15 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ja ga ik ook doen, maar ik krijg dus maar 4,70 terug voor al die frustratie.
Mwa, als hij opdracht krijgt om daar te stoppen en er staat niemand (want er stond op dat moment niemand op het betreffende perron) en hij weet hoe station Oisterwijk georganiseerd is, allemaal dingen die je van een conducteur op dat traject mag verwachten, dan moet hij dat wel weten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:22 schreef Duvel het volgende:
Alsof de conducteur niet kan weten dat er een goederentrein in de weg staat en dat daar nog mensen achter staan te wachten. Als je het nou over neukfouten hebt...
Een of andere gastje dat grappig probeerde te zijn. Misgunt een ander zijn plezier.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Peter het volgende:
Bloknootje afgepakt op het station << was het een NS-medewerker of politie die het blocknootje pakte?
Inderdaad. "Vectron"... Zou ie een aandrijving met vectorsturing hebben? Dat is wel stoer, Alstom is daar een keer zwaar de boot mee in gegaan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Leek met de Taurus de goede kant op de gaan qua uiterlijk, maar dit..
Ja, wat wil je dan? God weet hoe lang die goederentrein daar nog staat. Een minuut? Een uur? Beide even waarschijnlijk. Moet een conducteur dan aan een treindienstleider gaan vertellen dat het op zo'n manier weinig zin heeft om een extra stop in te lassen? Prorail moet gewoon opdonderstralen met dat eeuwige cargogezeik in de spits. Rij die dingen maar tussen 22:00 en 05:00 zolang niet gewoon het hele land viersporig is. Opzouten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:22 schreef Duvel het volgende:
Alsof de conducteur niet kan weten dat er een goederentrein in de weg staat en dat daar nog mensen achter staan te wachten. Als je het nou over neukfouten hebt...
Als ik C. zo hoor kwam die goederentrein al in beweging toen de ic binnen kwam rijden. Dan kun je als treinpersoneel prima even wachten. Het was toch een bende op het baanvak, dus een minuut extra is geen probleem. En geen cargo in de spits: jammer, maar iedere vervoerder heeft recht op een pad, het is niet realistisch om cargo alleen in de nacht te rijden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, wat wil je dan? God weet hoe lang die goederentrein daar nog staat. Een minuut? Een uur? Beide even waarschijnlijk. Moet een conducteur dan aan een treindienstleider gaan vertellen dat het op zo'n manier weinig zin heeft om een extra stop in te lassen? Prorail moet gewoon opdonderstralen met dat eeuwige cargogezeik in de spits. Rij die dingen maar tussen 22:00 en 05:00 zolang niet gewoon het hele land viersporig is. Opzouten.
Laat me raden: je kreeg wel de NS-portal te zien met de aansluitingen bij je station, maar zodra je het vinkje aanzette en op de knop klikte, kreeg je een server-error van hotspot.t-mobile.net?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:10 schreef V2 het volgende:
Zat ik eindelijk eens in een OBIS-ICMm, werkt dat hele WiFi-gebeuren niet. Bah.
Die zijn te druk met domme kutspotjes over Oma Mandersquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:28 schreef James1988 het volgende:
Same here. Ligt waarschijnlijk aanT
Fucking
Mobile
Jongens toch, een kabel eruittrekken. Dat kan toch bij iedere getrokken trein? Als ik bij ICRm kijk loopt er ook een kabel van de locomotief naar het eerste rijtuig. En tussen de rijtuigen in hangen ook allerlei kabels.quote:'Het is niet meer dan de stekker eruit trekken’
Trein saboteren lijkt onverantwoord simpel
dinsdag 29 juni 2010
De grootste vrees van de NMBS lijkt werkelijkheid te worden: de manier waarop je elke trein in ons land in een handomdraai kan saboteren, is uitgelekt. ‘Meer dan de stekker eruit trekken, is het niet. Echt kinderspel’, zo klinkt het.
Sinds er vorige week dinsdag, in volle avondspits, vijf treinen op de Brusselse Noord-Zuidverbinding onverwacht stilvielen en bijgevolg grote vertragingen veroorzaakten, is het raadsel alleen maar groter geworden. Wie deed dit? Waarom? En vooral: hoe kon dit gebeuren? Het enige dat ze er tot nu toe bij de NMBS over kwijt wilden, was dat het om sabotage ging. Meer details mochten onder geen beding uitlekken.
‘Omdat we kopieergedrag absoluut willen vermijden. Eens je weet hoe het moet, is het niet meer zo moeilijk’, zei Leen Uyterhoeven van de NMBS Holding vorige week al. Maar wat ze bij de NMBS vreesden, lijkt nu toch uit te komen. De details over de sabotagetechniek lekten uit. ‘Het is écht zo kinderlijk eenvoudig dat de NMBS zich zou moeten schamen’, klinkt het bij verontwaardigde personeelsleden. ‘Het is niet meer dan de stekker eruit trekken. Iedereen kan het.’
Kabels
De saboteurs die vorige week toesloegen, deden dat ter hoogte van de sasdeuren, de harmonica-stukken waar je langs moet om van de ene wagon naar de andere te stappen. ‘Daar hangen aan de buitenkant kabels – zomaar, open en bloot – die zorgen voor de verbinding tussen de locomotief en het stuurrijtuig aan de andere kant van de trein’, aldus een personeelslid dat liever anoniem blijft. ‘Eens die onderbroken worden, valt alles uit. De acclimatisatie, de verlichting, de deuren: niets doet het dan nog. De trein zelf kan dan niet meer vertrekken.’
Leen Uyterhoeven wilde gisteren niet reageren. ‘Ik ga dit ontkennen noch bevestigen’, luidde het. ‘Maar zo’n dingen vertellen, is onverantwoord.’ Wel benadrukte ze dat de sabotage in geen geval tot gevaarlijke situaties kan leiden. ‘Enkel tot vertragingen en flink wat hinder.’ Intussen is het onderzoek bij de NMBS nog altijd bezig. En dat niet alleen om de daders te kunnen vatten. ‘Maar ook omdat we zo snel mogelijk willen weten hoe we op dit soort sabotage moeten reageren’, aldus Uyterhoeven.
De NMBS stelt alleszins met klem dat de sabotage niets met de remmen te maken heeft. Wel vermoeden ze dat de saboteurs goed op de hoogte waren van de werking van treinen, en dus wordt niet uitgesloten dat dit het werk is van gefrustreerde (ex)-medewerkers.
Sleutel
Bij de spoorbonden staat het sabotage-incident intussen bovenaan de agenda. De onafhankelijke spoorvakbond OVS dringt aan op een gesprek met de directie en vraagt snel maatregelen. Jos Digneffe van ACOD-spoor gooit het over een andere boeg en roept reizigers op tot burgerzin.
De eenvoud om een trein stil te leggen doet denken aan de ophef die vorig jaar ontstond. Toen raakte bekend dat conducteurs de trein laten vertrekken met een sleutel die in zowat elke doe-het-zelfzaak te koop is.
Hey, welkom in het treinentopic.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:04 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Heerlen heeft een nieuw station: Heerlen woonboulevard.
Heb er nog nooit iemand zien in of uitstappen![]()
Oja, controles in de Veolia treinen![]()
In die paar jaar dat die er nu zijn pas 3x een controle gehad
Dat kan bij ICRm volgens mij gewoon hoor. Tussen 2 rijtuigen in liggen er 2 plankjes, als je de deuren opent loop je daaroverheen. Kijk je links of rechts van je, dan hangt er een grote dikke UIC-kabel als het goed is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:25 schreef V2 het volgende:
Goh wat een openbaring, als je een kabel lostrekt werkt 't niet meerdaar heb je nou ook weer niet enorm veel treinkennis van nodig. Toch, je zou zeggen dat dat behoorlijk opvalt, als je zomaar tussen 2 rijtuigen in gaat zitten rommelen. Of bedoelen ze dat je van binnenuit de trein er bij kan? Dat zou wel wat raar zijn op zich.
lekker relevant reisadviesquote:Harlingen Haven-Leeuwarden in de nacht van dinsdag 29 op woensdag 30 juni na 23.00 uur
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de Arriva-bus:
* reis tussen Leeuwarden en Harlingen Haven met de Arriva-bus
* ga eerder op reis
* plan uw reis op www.arriva.nl
* reis na 0.30 uur van Amersfoort naar Ede-Wagingen met de Connexxion-bus
* reis na 1.00 uur van Barneveld Centrum naar Amersfoort met de Connexxion-bus
* reis na 0.45 uur van Ede-Wagingen naar Amersfoort met de Connexxion-bus
Extra reistijd
* een kwartier tot een half uur
Ja, dat niet alleen, maar Amersfoort - Barneveld Centrum - Ede Wageningen ligt niet eens in de buurt van het traject Leeuwarden - Harlingen Haven.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Leuk dat Connexxion de busdienst mag voorzien.
Gohquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat niet alleen, maar Amersfoort - Barneveld Centrum - Ede Wageningen ligt niet eens in de buurt van het traject Leeuwarden - Harlingen Haven.
Moet je met de hoogspanningskabel doen, dat vertel je niet na -> Darwin Award!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan bij ICRm volgens mij gewoon hoor. Tussen 2 rijtuigen in liggen er 2 plankjes, als je de deuren opent loop je daaroverheen. Kijk je links of rechts van je, dan hangt er een grote dikke UIC-kabel als het goed is.
Is dat over je linnen tasje echt waar?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Een of andere gastje dat grappig probeerde te zijn. Misgunt een ander zijn plezier.
Je ken me rug op met je arbeidsongeschiktheid!quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:15 schreef Dr_Flash het volgende:
* Dr_Flash is volledig arbeidsongeschikt jeweetzelluf
quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je ken me rug op met je arbeidsongeschiktheid!
Ik rij nu ook redelijk op tijd naar Utrecht. Weinig meer aan de hand dus.quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:11 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)trecht-centraal.html
UitslapenHopelijk rijdt er tegen 11 uur wel weer wat
Ha, kom je een bakkie doen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik rij nu ook redelijk op tijd naar Utrecht. Weinig meer aan de hand dus.
Dat wordt 'm niet nee.quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Moet om 9 uur in HGB-II zijn.
Dat topic is toch niet serieus he?quote:Op woensdag 30 juni 2010 02:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is dat over je linnen tasje echt waar?
* Dr_Flash springt keihard op rug van Duvelquote:Op woensdag 30 juni 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je ken me rug op met je arbeidsongeschiktheid!
Ik word liever niet besprongen door kerels.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
* Dr_Flash springt keihard op rug van Duvel
Maar toch knaagt het hč, toch knaagt het!quote:Dat KLB-topic van Socios is niet serieus trouwens. Tenminste, daar ga ik vanuit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |