Dus je wil hem eigenlijk gewoon weghebbenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:18 schreef Chooselife het volgende:
Dus ik heb de komende 25 jaar nog steeds een trein naast de deur.
Waar woon je dan?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:18 schreef Chooselife het volgende:
Dus ik heb de komende 25 jaar nog steeds een trein naast de deur.
Tot groningen dan. Maar ik denk niet dat DB markt ziet in en IC Leer-Harlingenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, het kan prima geëlectrificeerd worden, hoor. Als Deutsche Bahn er een spoorlijn van wil maken à la Leer - Emden Hbf - Norddeich Mole met doorgaande intercity´s naar Groningen en Duitsland dan kan het allemaal prima.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:10 schreef greavy het volgende:
Ja, dat is het zeker. De dienstuitvoering is goedkoper geworden. Dit is al sinds NoordNed er reed met de oude Wadlopers, waarbij voorheen project PEN(Project Exploitatie Nevenlijnen) opgestart is (Klikje).
Alhoewel NoordNed er later verdwenen is, en de volle dochteronderneming Arriva de lijn overgenomen heeft (concessie gegund aan Arriva) is er nog meer qua exploitatie aangepast. De dienstuitvoering is dus rendabeler, alhoewel ik je niet kan zeggen of het echt winstgevend is. Ze leven namelijk óók op subsidies van de provincie(s)
Nou, ik wil het graag verplaatst hebben.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus je wil hem eigenlijk gewoon weghebben![]()
Ga er maar niet vanuit. Met het sluiten van die lijn maak je waddeneilanden onbereikbaar en sluit je Friesland helemaal af van Nederland. Dan kunnen we ze beter direct afstoten
Door naar Berlin Hbf of Leipzig Hbf ofzo. Vanuit Norddeich Mole rijden ze ook naar Luxembourg Gare. Net als er mooie verbindingen zijn vanaf Westerland (Sylt), ook vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:21 schreef Ascendancy het volgende:
Tot groningen dan. Maar ik denk niet dat DB markt ziet in en IC Leer-Harlingen
die paar boemeltjes in het uur is een probleem?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:22 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nou, ik wil het graag verplaatst hebben.
Naja, ik kwam er vandaag achter dat er ook een ICE Munchen-Garmisch-partenkirchen-innsbruck rijdt, dus eigenlijk kijk ik nergens meer van op.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Door naar Berlin Hbf of Leipzig Hbf ofzo. Vanuit Norddeich Mole rijden ze ook naar Luxembourg Gare. Net als er mooie verbindingen zijn vanaf Westerland (Sylt), ook vergelijkbaar.
Ik woon vlakbij het spoor.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die paar boemeltjes in het uur is een probleem?Trouwens die treinen rijden precies buiten Franeker om.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die paar boemeltjes in het uur is een probleem?Trouwens die treinen rijden precies buiten Franeker om.
Waarom ga je dan naast het spoor wonen?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:22 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nou, ik wil het graag verplaatst hebben.
Geweldig hè die IC(E) verbindingen in Duitsland en omringende landen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:26 schreef Ascendancy het volgende:
Naja, ik kwam er vandaag achter dat er ook een ICE Munchen-Garmisch-partenkirchen-innsbruck rijdt, dus eigenlijk kijk ik nergens meer van op.
Ach, ik viel op het huis. Uniek.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom ga je dan naast het spoor wonen?
En zoveel herrie maken die spurts heul niet. Moet je eens vlakbij de betuwelijn wonen
Jammer dat ik niet in het weekend daar was.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Geweldig hè die IC(E) verbindingen in Duitsland en omringende landen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, er staan nog precies drie huizen ten zuiden van het station in Franeker
Ach, daar raak je aan gewend.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:29 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ach, ik viel op het huis. Uniek.
Ja ben ik met je eens. Alleen in de tuin is het soms irritant.
Nee hoor, sowieso een compleet nieuwe wijk (Franeker-Zuid).quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, er staan nog precies drie huizen ten zuiden van het station in Franeker
DB Freakquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, het kan prima geëlectrificeerd worden, hoor. Als Deutsche Bahn er een spoorlijn van wil maken à la Leer - Emden Hbf - Norddeich Mole met doorgaande intercity´s naar Groningen en Duitsland dan kan het allemaal prima.
Het is in ieder geval realtistischer dan in Nederland een eigen HSL-bedrijf willen beginnen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:36 schreef greavy het volgende:
DB Freak![]()
Je moet soms wel wat realistisch blijven. Dat zal er dus echt niet komen..
Moet je maar niet bij het spoor wonenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij het spoor.
Niet erg, maar het zou luxe zijn als het er niet was.
Nou, ik zeur niet hoor. Ik ben alleen op zoek naar informatie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet je maar niet bij het spoor wonen![]()
* greavy vindt dat mensen soms maar zeuren over lawaai van treinen, als ze zelf naast het spoor zijn gaan wonen
En als het spoor er pas kwam toen je er al woonde?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet je maar niet bij het spoor wonen![]()
* greavy vindt dat mensen soms maar zeuren over lawaai van treinen, als ze zelf naast het spoor zijn gaan wonen
Zo bedoel ik het nietquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nou, ik zeur niet hoor. Ik ben alleen op zoek naar informatie.
Ja, dat is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En als het spoor er pas kwam toen je er al woonde?
Zoals die betuweroute?
En ook een halte bij jou voor de deur?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:43 schreef Socios het volgende:
Van mij mag er een HSL in mijn tuin gelegd worden.
Jaja. Er is op Groningen-Duitsland net genoeg verkeersvraag om vier keer per dag een touringcar vol te krijgen, en dan denk jij dat de DB wel eventjes een IC wil laten rijden (en dan ook nog verder naar Harlingen) en daarvoor een mega-investering in de infrastructuur wil doen?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is in ieder geval realtistischer dan in Nederland een eigen HSL-bedrijf willen beginnen.![]()
DB heeft het gewoon prachtig voor elkaar allemaal.
Een spoor zou ik kunnen hebben, maar wij zijn eens gillend weggerend bij een huis wat achter een school bleek te liggen. Handig gefotografeerd, dus niet gezien. Magoed. Daar kiezen we dus niet voor.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet je maar niet bij het spoor wonen![]()
* greavy vindt dat mensen soms maar zeuren over lawaai van treinen, als ze zelf naast het spoor zijn gaan wonen
Dat snap ik dan weer niet. Ik heb 10 jaar naast een basisschool gewoond (inmiddels gesloopt en huizen voor in de plaats gezet), maar dat zijn werkelijk ideale buren. Rust in vakanties, weekend en 's middags na 15:00 uur. Ik ben doordeweeks nauwelijks thuis tussen 8:30 en 15:00 uur...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een spoor zou ik kunnen hebben, maar wij zijn eens gillend weggerend bij een huis wat achter een school bleek te liggen. Handig gefotografeerd, dus niet gezien. Magoed. Daar kiezen we dus niet voor.
Bij mij had er een HSL door de tuin móeten gaan. Maar neuh, die Kuthollanders moeten hem weer per se langs Breda leggenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:43 schreef Socios het volgende:
Van mij mag er een HSL in mijn tuin gelegd worden.
Kut hee, moet je alsnog zelf je onkruid doenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bij mij had er een HSL door de tuin móeten gaan. Maar neuh, die Kuthollanders moeten hem weer per se langs Breda leggen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kut hee, moet je alsnog zelf je onkruid doen![]()
Ik ga maar eens een huis bouwen vlakbij een groot Intercity-knooppunt, waar toch alles stopt
Ik heb een begin gemaakt door vlakbij het station van Leeuwarden te gaan wonen. Scheelt mij weer (incl. overstap en ´voorvervoer´) een uur reistijd met de rest van Nederland.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga maar eens een huis bouwen vlakbij een groot Intercity-knooppunt, waar toch alles stopt
al is het wel handig als je er voor je vervoersbehoefte zelf ook wat aan hebt hmmquote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
Ga in een kantoor op Hoog Catherijne wonen.
Als je in Tricht woont komen er wel veel treinen langs. 18 treinen per uur
Het was inderdaad op de terugweg.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een extra trein voor een schoolreisjeWat was er zo spannend in Dendermonde? Of waren ze een dagje naar de zee geweest en is dit de terugweg?
Vanaf Geldermalsen heb je prima verbindingen naar Utrecht en Den Boschquote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
al is het wel handig als je er voor je vervoersbehoefte zelf ook wat aan hebt hmm
Vanaf Deventer ook. En meer. Verbindingen naar Berlijn bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Vanaf Geldermalsen heb je prima verbindingen naar Utrecht en Den Bosch
Dit was zo'n school die ook na schooltijd het plein openhield voor de kinderen om te spelen. Met als gevolg dat er altijd van alles rondhing, en niet alleen kinderen. Nee, dank je.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:35 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Dat snap ik dan weer niet. Ik heb 10 jaar naast een basisschool gewoond (inmiddels gesloopt en huizen voor in de plaats gezet), maar dat zijn werkelijk ideale buren. Rust in vakanties, weekend en 's middags na 15:00 uur. Ik ben doordeweeks nauwelijks thuis tussen 8:30 en 15:00 uur...
Omdat dit een diesel-eiland geworden was, en omdat deze lijn gezien werd als belangrijke omleidingsroute.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:18 schreef Ascendancy het volgende:
Dat vroeg ik mij overigens af, waarom is na alle grote electrificaties als laatste nog besloten om de westelijke betuwelijn te electrificeren?
Nee, maar de overheid heeft er voor gekozen dat OV een belangrijk goed is waarvoor subsidie mag worden gegeven. Om de staatsbijdrage zo laag mogelijk te houden, worden lijnen aanbesteed. De partij die in het noorden gewonnen heeft, Arriva, is blijkbaar in staat om het goedkoper te doen dan NS het destijds deed. Maar winstgevend? Nee, maar dat moet je naar mijn mening ook niet willen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:05 schreef Chooselife het volgende:
Dus volgens jullie per saldo wel rendabel?
Dit meen je niet hè.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:05 schreef Christiaan het volgende:
Goed, vanochtend om 6.30 zou ik lekker de trein hebben naar mijn stage. U snapte, 6.30 uur, dus ik was in opperbeste stemming. Ik stond op station Oisterwijk. Vijf minuten voor hij zou gaan werd hij afgelast "vanwege uitgelopen werkzaamheden". Ook de stoptrein de andere richting op reed niet.
Flink balen dus, en maar wachten op de trein van een half uur later. Maar eerste de bus proberen, die ook langs het station rijdt. Die besloot voor de grap gewoon niet op te komen dagen.
Om ongeveer 6.55 werden ook de andere twee treinen afgelast. Was behoorlijk boos, want de intercity stormde wel gewoon langs en dat wisten ze toch al veel eerder? Die trein had een uur eerder al uit Weert vertrokken moeten zijn. Ik stond ondertussen dus al een half uur te wachten in opperbeste stemming.
Ongeveer een kwartier later kwam er een goederentrein langs. Die reed langzaam. Nu wil het dat Oisterwijk zo'n station heeft:
[ code verwijderd ]
= is dus spoor, |-| perron en [/] is spoorwegovergang
De overgang is echt een overgang, dus over het spoor met spoorbomen die dichtgaan. Als je dus op perron a staat en de spoorbomen zijn dicht, is het onmogelijk om bij perron b en dus bij spoor 2 en 3 te komen. De meeste mensen staan echter op perron a omdat daar de ingang van het station is en alles.
Zo ook vanochtend. De trein reed maar niet dus de wachtende menigte stond op perron a. De goederentrein stond stil op spoor 2, waardoor de spoorbomen dicht waren. Er werd omgeroepen dat de intercity speciaal voor ons een extra stop zou maken op spoor 3. Wij blij, dus even wachten tot de goederentrein weg was. Die begon te rijden en de intercity kwam aan. En toen kwam de grootste NSfail van vandaag, toen de spoorbomen opengingen en de mensen dus eindelijk naar de trein konden, was de IC al lang en breed bezig met wegrijden...
Om 7.30 eindelijk de trein kunnen pakken, maar wat een kutstreek was dat zeg.
Ik geloof er geen flikker vanquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Peter het volgende:
Bloknootje afgepakt op het station << was het een NS-medewerker of politie die het blocknootje pakte?
Foto's bij bron: treinreiziger.nlquote:Siemens presenteert Vectron - universele locomotief voor Europa
De Vectron is een nieuwe loc serie van het Duitse bedrijf Siemens. Deze locomotieven kunnen worden gebruikt voor zowel nationale als grensoverschrijdende personenvervoer en goederenvervoer en zijn gebouwd voor een maximale snelheid van een 160 kmh of 200 km / h. De loc is verkrijgbaar met wisselstroom (AC), gelijkstroom (DC) of met een multy systeem.
"Rail transport in Europa is aan het veranderen in een steeds sneller tempo. De logistiek wordt steeds complexer; goederen moeten sneller en over grotere afstanden worden verplaatst. Het grensoverschrijdend verkeer in Midden-Europa en op de Zuidoost-corridor is al aanzienlijk en zal blijven toenemen. Moderne locomotieven moeten kunnen dienen op deze belangrijkste routes en de toekomstige groei van de regio's versterken" schrijft Siemens in een persbericht.
Siemens biedt een aantal verschillende Vectron-versies aan. Zo is er een versie voor zowel liche als zwaardere goederentreinen. Een diesel-elektrische versie is gepland voor de middellange termijn. De trein is ontworpen voor een maximale snelheid van 160 kilometer per uur, maar kan worden opgewaardeerd tot een snelheid van 200 kilometer per uur.
Volgens Siemens kan de Vectron in bijna alle Europese landen dienen. Met de Vectron heeft de Traxx van Bombardier er een concurrent bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |