abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83447889
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:18 schreef Chooselife het volgende:
Dus ik heb de komende 25 jaar nog steeds een trein naast de deur.
Dus je wil hem eigenlijk gewoon weghebben
Ga er maar niet vanuit. Met het sluiten van die lijn maak je waddeneilanden onbereikbaar en sluit je Friesland helemaal af van Nederland. Dan kunnen we ze beter direct afstoten
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83447899
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:18 schreef Chooselife het volgende:
Dus ik heb de komende 25 jaar nog steeds een trein naast de deur.
Waar woon je dan?
pi_83447926
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Mjah, het kan prima geëlectrificeerd worden, hoor. Als Deutsche Bahn er een spoorlijn van wil maken à la Leer - Emden Hbf - Norddeich Mole met doorgaande intercity´s naar Groningen en Duitsland dan kan het allemaal prima.
Tot groningen dan. Maar ik denk niet dat DB markt ziet in en IC Leer-Harlingen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83447964
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Waar woon je dan?
Franeker. Vlakbij het traject.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 juni 2010 @ 16:21:55 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83447975
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:10 schreef greavy het volgende:
Ja, dat is het zeker. De dienstuitvoering is goedkoper geworden. Dit is al sinds NoordNed er reed met de oude Wadlopers, waarbij voorheen project PEN(Project Exploitatie Nevenlijnen) opgestart is (Klikje).
Alhoewel NoordNed er later verdwenen is, en de volle dochteronderneming Arriva de lijn overgenomen heeft (concessie gegund aan Arriva) is er nog meer qua exploitatie aangepast. De dienstuitvoering is dus rendabeler, alhoewel ik je niet kan zeggen of het echt winstgevend is. Ze leven namelijk óók op subsidies van de provincie(s)

NoordNed was een bedrijf dat in handen was van Arriva, NS Reiziger en ABN Amro. In 2003 kocht Arriva de resterende aandelen, waardoor het dus een dochterbedrijf van Arriva werd. En niet andersom zoals jij zegt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83448019
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dus je wil hem eigenlijk gewoon weghebben
Ga er maar niet vanuit. Met het sluiten van die lijn maak je waddeneilanden onbereikbaar en sluit je Friesland helemaal af van Nederland. Dan kunnen we ze beter direct afstoten
Nou, ik wil het graag verplaatst hebben.
pi_83448065
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:21 schreef Ascendancy het volgende:
Tot groningen dan. Maar ik denk niet dat DB markt ziet in en IC Leer-Harlingen
Door naar Berlin Hbf of Leipzig Hbf ofzo. Vanuit Norddeich Mole rijden ze ook naar Luxembourg Gare. Net als er mooie verbindingen zijn vanaf Westerland (Sylt), ook vergelijkbaar.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:26:21 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83448243
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:22 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Nou, ik wil het graag verplaatst hebben.
die paar boemeltjes in het uur is een probleem? Trouwens die treinen rijden precies buiten Franeker om.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83448269
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Door naar Berlin Hbf of Leipzig Hbf ofzo. Vanuit Norddeich Mole rijden ze ook naar Luxembourg Gare. Net als er mooie verbindingen zijn vanaf Westerland (Sylt), ook vergelijkbaar.
Naja, ik kwam er vandaag achter dat er ook een ICE Munchen-Garmisch-partenkirchen-innsbruck rijdt, dus eigenlijk kijk ik nergens meer van op.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83448296
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

die paar boemeltjes in het uur is een probleem? Trouwens die treinen rijden precies buiten Franeker om.
Ik woon vlakbij het spoor.

Niet erg, maar het zou luxe zijn als het er niet was.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 juni 2010 @ 16:27:53 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83448321
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

die paar boemeltjes in het uur is een probleem? Trouwens die treinen rijden precies buiten Franeker om.

Mja, er staan nog precies drie huizen ten zuiden van het station in Franeker
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83448322
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:22 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Nou, ik wil het graag verplaatst hebben.
Waarom ga je dan naast het spoor wonen?
En zoveel herrie maken die spurts heul niet. Moet je eens vlakbij de betuwelijn wonen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83448389
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:26 schreef Ascendancy het volgende:
Naja, ik kwam er vandaag achter dat er ook een ICE Munchen-Garmisch-partenkirchen-innsbruck rijdt, dus eigenlijk kijk ik nergens meer van op.
Geweldig hè die IC(E) verbindingen in Duitsland en omringende landen.
pi_83448428
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom ga je dan naast het spoor wonen?
En zoveel herrie maken die spurts heul niet. Moet je eens vlakbij de betuwelijn wonen
Ach, ik viel op het huis. Uniek.

Ja ben ik met je eens. Alleen in de tuin is het soms irritant.
pi_83448574
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Geweldig hè die IC(E) verbindingen in Duitsland en omringende landen.
Jammer dat ik niet in het weekend daar was.
Als ik dit eerder had geweten dan had ik die ICE graag over dat eensporige berglijntje richting mittenwald zien boemelen
Daar zijn de boogstralen echt krapper dan de kleinste boog in Nederland
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:32:33 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83448576
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Mja, er staan nog precies drie huizen ten zuiden van het station in Franeker
DAT DIT KAN IN NEDERLAND
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83448609
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:29 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ach, ik viel op het huis. Uniek.

Ja ben ik met je eens. Alleen in de tuin is het soms irritant.
Ach, daar raak je aan gewend.
Maar voorlopig gaat die lijn echt niet weg. En wees blij dat je kinderen (later) gewoon snel in leeuwarden kunnen komen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:35:37 #68
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_83448741
nvm
So we just called him Fred
pi_83448758
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Mja, er staan nog precies drie huizen ten zuiden van het station in Franeker
Nee hoor, sowieso een compleet nieuwe wijk (Franeker-Zuid).
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:36:28 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83448792
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Mjah, het kan prima geëlectrificeerd worden, hoor. Als Deutsche Bahn er een spoorlijn van wil maken à la Leer - Emden Hbf - Norddeich Mole met doorgaande intercity´s naar Groningen en Duitsland dan kan het allemaal prima.
DB Freak

Je moet soms wel wat realistisch blijven. Dat zal er dus echt niet komen..
pi_83448846
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:36 schreef greavy het volgende:
DB Freak

Je moet soms wel wat realistisch blijven. Dat zal er dus echt niet komen..
Het is in ieder geval realtistischer dan in Nederland een eigen HSL-bedrijf willen beginnen.

DB heeft het gewoon prachtig voor elkaar allemaal.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:39:20 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83448947
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:27 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik woon vlakbij het spoor.

Niet erg, maar het zou luxe zijn als het er niet was.
Moet je maar niet bij het spoor wonen

* greavy vindt dat mensen soms maar zeuren over lawaai van treinen, als ze zelf naast het spoor zijn gaan wonen
pi_83448984
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Moet je maar niet bij het spoor wonen

* greavy vindt dat mensen soms maar zeuren over lawaai van treinen, als ze zelf naast het spoor zijn gaan wonen
Nou, ik zeur niet hoor. Ik ben alleen op zoek naar informatie.
pi_83449039
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Moet je maar niet bij het spoor wonen

* greavy vindt dat mensen soms maar zeuren over lawaai van treinen, als ze zelf naast het spoor zijn gaan wonen
En als het spoor er pas kwam toen je er al woonde?
Zoals die betuweroute?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83449146
Van mij mag er een HSL in mijn tuin gelegd worden.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:43:43 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83449160
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Nou, ik zeur niet hoor. Ik ben alleen op zoek naar informatie.
Zo bedoel ik het niet
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En als het spoor er pas kwam toen je er al woonde?
Zoals die betuweroute?
Ja, dat is een ander verhaal.

Maar er zijn genoeg plekken waar er een geluidswal/wand of dergelijke gekomen is omdat er weer eens buren geklaagd hebben over het lawaai van treinen.
Uitzicht verpestende kutkoppen zijn dat. Dáár heb ik het over.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:44:09 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83449176
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:43 schreef Socios het volgende:
Van mij mag er een HSL in mijn tuin gelegd worden.
En ook een halte bij jou voor de deur?
pi_83449748
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:37 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is in ieder geval realtistischer dan in Nederland een eigen HSL-bedrijf willen beginnen.

DB heeft het gewoon prachtig voor elkaar allemaal.
Jaja. Er is op Groningen-Duitsland net genoeg verkeersvraag om vier keer per dag een touringcar vol te krijgen, en dan denk jij dat de DB wel eventjes een IC wil laten rijden (en dan ook nog verder naar Harlingen) en daarvoor een mega-investering in de infrastructuur wil doen?

Hint: Ook in Duitsland zelf begint het met de overheid die infrastructuur aanlegt en de DB die er vervolgens treinen over laat rijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2010 16:56:43 ]
  Moderator dinsdag 29 juni 2010 @ 17:23:27 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_83451023
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Moet je maar niet bij het spoor wonen

* greavy vindt dat mensen soms maar zeuren over lawaai van treinen, als ze zelf naast het spoor zijn gaan wonen
Een spoor zou ik kunnen hebben, maar wij zijn eens gillend weggerend bij een huis wat achter een school bleek te liggen. Handig gefotografeerd, dus niet gezien. Magoed. Daar kiezen we dus niet voor.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83451551
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Een spoor zou ik kunnen hebben, maar wij zijn eens gillend weggerend bij een huis wat achter een school bleek te liggen. Handig gefotografeerd, dus niet gezien. Magoed. Daar kiezen we dus niet voor.
Dat snap ik dan weer niet. Ik heb 10 jaar naast een basisschool gewoond (inmiddels gesloopt en huizen voor in de plaats gezet), maar dat zijn werkelijk ideale buren. Rust in vakanties, weekend en 's middags na 15:00 uur. Ik ben doordeweeks nauwelijks thuis tussen 8:30 en 15:00 uur...
* Whatever floats your goat!
pi_83451608
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:43 schreef Socios het volgende:
Van mij mag er een HSL in mijn tuin gelegd worden.
Bij mij had er een HSL door de tuin móeten gaan. Maar neuh, die Kuthollanders moeten hem weer per se langs Breda leggen .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:45:25 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83451941
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Bij mij had er een HSL door de tuin móeten gaan. Maar neuh, die Kuthollanders moeten hem weer per se langs Breda leggen .
Kut hee, moet je alsnog zelf je onkruid doen

Ik ga maar eens een huis bouwen vlakbij een groot Intercity-knooppunt, waar toch alles stopt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 juni 2010 @ 17:48:47 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83452067
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kut hee, moet je alsnog zelf je onkruid doen

Ik ga maar eens een huis bouwen vlakbij een groot Intercity-knooppunt, waar toch alles stopt

Daar hoort Deventer niet bij hoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:51:25 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83452187
Dat maak ik zelf wel uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83452312
Ga in een kantoor op Hoog Catherijne wonen.

Als je in Tricht woont komen er wel veel treinen langs. 18 treinen per uur
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83452378
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga maar eens een huis bouwen vlakbij een groot Intercity-knooppunt, waar toch alles stopt
Ik heb een begin gemaakt door vlakbij het station van Leeuwarden te gaan wonen. Scheelt mij weer (incl. overstap en ´voorvervoer´) een uur reistijd met de rest van Nederland.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:56:42 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83452385
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
Ga in een kantoor op Hoog Catherijne wonen.

Als je in Tricht woont komen er wel veel treinen langs. 18 treinen per uur
al is het wel handig als je er voor je vervoersbehoefte zelf ook wat aan hebt hmm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83452646
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een extra trein voor een schoolreisje Wat was er zo spannend in Dendermonde? Of waren ze een dagje naar de zee geweest en is dit de terugweg?
Het was inderdaad op de terugweg.
pi_83453949
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

al is het wel handig als je er voor je vervoersbehoefte zelf ook wat aan hebt hmm
Vanaf Geldermalsen heb je prima verbindingen naar Utrecht en Den Bosch
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 29 juni 2010 @ 18:48:46 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83454634
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Vanaf Geldermalsen heb je prima verbindingen naar Utrecht en Den Bosch
Vanaf Deventer ook. En meer. Verbindingen naar Berlijn bijvoorbeeld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83456780
Bloknootje afgepakt op het station << was het een NS-medewerker of politie die het blocknootje pakte?
dag
  Moderator dinsdag 29 juni 2010 @ 19:50:23 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_83457417
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 17:35 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Dat snap ik dan weer niet. Ik heb 10 jaar naast een basisschool gewoond (inmiddels gesloopt en huizen voor in de plaats gezet), maar dat zijn werkelijk ideale buren. Rust in vakanties, weekend en 's middags na 15:00 uur. Ik ben doordeweeks nauwelijks thuis tussen 8:30 en 15:00 uur...
Dit was zo'n school die ook na schooltijd het plein openhield voor de kinderen om te spelen. Met als gevolg dat er altijd van alles rondhing, en niet alleen kinderen. Nee, dank je.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 29 juni 2010 @ 19:50:51 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83457443
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:18 schreef Ascendancy het volgende:
Dat vroeg ik mij overigens af, waarom is na alle grote electrificaties als laatste nog besloten om de westelijke betuwelijn te electrificeren?
Omdat dit een diesel-eiland geworden was, en omdat deze lijn gezien werd als belangrijke omleidingsroute.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:05:37 #94
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_83458092
Goed, vanochtend om 6.30 zou ik lekker de trein hebben naar mijn stage. U snapte, 6.30 uur, dus ik was in opperbeste stemming. Ik stond op station Oisterwijk. Vijf minuten voor hij zou gaan werd hij afgelast "vanwege uitgelopen werkzaamheden". Ook de stoptrein de andere richting op reed niet.

Flink balen dus, en maar wachten op de trein van een half uur later. Maar eerste de bus proberen, die ook langs het station rijdt. Die besloot voor de grap gewoon niet op te komen dagen.

Om ongeveer 6.55 werden ook de andere twee treinen afgelast. Was behoorlijk boos, want de intercity stormde wel gewoon langs en dat wisten ze toch al veel eerder? Die trein had een uur eerder al uit Weert vertrokken moeten zijn. Ik stond ondertussen dus al een half uur te wachten in opperbeste stemming.

Ongeveer een kwartier later kwam er een goederentrein langs. Die reed langzaam. Nu wil het dat Oisterwijk zo'n station heeft: klik

De overgang is echt een overgang, dus over het spoor met spoorbomen die dichtgaan. Als je dus op perron a staat en de spoorbomen zijn dicht, is het onmogelijk om bij perron b en dus bij spoor 2 en 3 te komen. De meeste mensen staan echter op perron a omdat daar de ingang van het station is en alles.

Zo ook vanochtend. De trein reed maar niet dus de wachtende menigte stond op perron a. De goederentrein stond stil op spoor 2, waardoor de spoorbomen dicht waren. Er werd omgeroepen dat de intercity speciaal voor ons een extra stop zou maken op spoor 3. Wij blij, dus even wachten tot de goederentrein weg was. Die begon te rijden en de intercity kwam aan. En toen kwam de grootste NSfail van vandaag, toen de spoorbomen opengingen en de mensen dus eindelijk naar de trein konden, was de IC al lang en breed bezig met wegrijden...

Om 7.30 eindelijk de trein kunnen pakken, maar wat een kutstreek was dat zeg.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:06:04 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83458112
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:05 schreef Chooselife het volgende:
Dus volgens jullie per saldo wel rendabel?
Nee, maar de overheid heeft er voor gekozen dat OV een belangrijk goed is waarvoor subsidie mag worden gegeven. Om de staatsbijdrage zo laag mogelijk te houden, worden lijnen aanbesteed. De partij die in het noorden gewonnen heeft, Arriva, is blijkbaar in staat om het goedkoper te doen dan NS het destijds deed. Maar winstgevend? Nee, maar dat moet je naar mijn mening ook niet willen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:07:09 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83458166
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:05 schreef Christiaan het volgende:
Goed, vanochtend om 6.30 zou ik lekker de trein hebben naar mijn stage. U snapte, 6.30 uur, dus ik was in opperbeste stemming. Ik stond op station Oisterwijk. Vijf minuten voor hij zou gaan werd hij afgelast "vanwege uitgelopen werkzaamheden". Ook de stoptrein de andere richting op reed niet.

Flink balen dus, en maar wachten op de trein van een half uur later. Maar eerste de bus proberen, die ook langs het station rijdt. Die besloot voor de grap gewoon niet op te komen dagen.

Om ongeveer 6.55 werden ook de andere twee treinen afgelast. Was behoorlijk boos, want de intercity stormde wel gewoon langs en dat wisten ze toch al veel eerder? Die trein had een uur eerder al uit Weert vertrokken moeten zijn. Ik stond ondertussen dus al een half uur te wachten in opperbeste stemming.

Ongeveer een kwartier later kwam er een goederentrein langs. Die reed langzaam. Nu wil het dat Oisterwijk zo'n station heeft:
[ code verwijderd ]

= is dus spoor, |-| perron en [/] is spoorwegovergang

De overgang is echt een overgang, dus over het spoor met spoorbomen die dichtgaan. Als je dus op perron a staat en de spoorbomen zijn dicht, is het onmogelijk om bij perron b en dus bij spoor 2 en 3 te komen. De meeste mensen staan echter op perron a omdat daar de ingang van het station is en alles.

Zo ook vanochtend. De trein reed maar niet dus de wachtende menigte stond op perron a. De goederentrein stond stil op spoor 2, waardoor de spoorbomen dicht waren. Er werd omgeroepen dat de intercity speciaal voor ons een extra stop zou maken op spoor 3. Wij blij, dus even wachten tot de goederentrein weg was. Die begon te rijden en de intercity kwam aan. En toen kwam de grootste NSfail van vandaag, toen de spoorbomen opengingen en de mensen dus eindelijk naar de trein konden, was de IC al lang en breed bezig met wegrijden...

Om 7.30 eindelijk de trein kunnen pakken, maar wat een kutstreek was dat zeg.
Dit meen je niet hè. Ik zou ter plekke ontploft zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83458190
Ik ben kort na de middag nog eventjes gaan spotten langs L50a, die ook door Wetteren loopt.
Toen ik stond te wachten kwam er een TGV voorbij, ik wist niet eens dat die ook in Gent kwamen!


Maar het was eigenlijk de 1810 waarvoor ik kwam:
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:10:14 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83458308
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Peter het volgende:
Bloknootje afgepakt op het station << was het een NS-medewerker of politie die het blocknootje pakte?
Ik geloof er geen flikker van Goed haptopic wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:12:06 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83458391
quote:
Siemens presenteert Vectron - universele locomotief voor Europa

De Vectron is een nieuwe loc serie van het Duitse bedrijf Siemens. Deze locomotieven kunnen worden gebruikt voor zowel nationale als grensoverschrijdende personenvervoer en goederenvervoer en zijn gebouwd voor een maximale snelheid van een 160 kmh of 200 km / h. De loc is verkrijgbaar met wisselstroom (AC), gelijkstroom (DC) of met een multy systeem.
"Rail transport in Europa is aan het veranderen in een steeds sneller tempo. De logistiek wordt steeds complexer; goederen moeten sneller en over grotere afstanden worden verplaatst. Het grensoverschrijdend verkeer in Midden-Europa en op de Zuidoost-corridor is al aanzienlijk en zal blijven toenemen. Moderne locomotieven moeten kunnen dienen op deze belangrijkste routes en de toekomstige groei van de regio's versterken" schrijft Siemens in een persbericht.
Siemens biedt een aantal verschillende Vectron-versies aan. Zo is er een versie voor zowel liche als zwaardere goederentreinen. Een diesel-elektrische versie is gepland voor de middellange termijn. De trein is ontworpen voor een maximale snelheid van 160 kilometer per uur, maar kan worden opgewaardeerd tot een snelheid van 200 kilometer per uur.
Volgens Siemens kan de Vectron in bijna alle Europese landen dienen. Met de Vectron heeft de Traxx van Bombardier er een concurrent bij.
Foto's bij bron: treinreiziger.nl
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:12:17 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83458398
Ik vind die reeks 18 eigenlijk niet zo mooi...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')