abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:54:55 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83438631
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:49 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Duisburg Hbf in tijden dat er nog geen vangnet nodig was om vallende brokstukken van de perronoverkapping op te vangen. Hoe dan ook, de sneltrein is weer eens te laat ...
Dat vangnet is gedaan om te voorkomen dat duiven overal gaan zitten en de boel onder schijten lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83438726
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat vangnet is gedaan om te voorkomen dat duiven overal gaan zitten en de boel onder schijten lijkt me
Nee, dat is omdat bij de storm in januari 2007 brokken rot hout naar beneden kwamen. Toen hebben ze e.e.a. provisorisch weer vastgetimmerd en een vangnet opgehangen.

P.S. Dit soort dingen zijn nou precies waarom ik persoonlijk de DB niet als God aanbid.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2010 13:10:51 (Iets met slapende honden) ]
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:05:06 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83439053
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit soort dingen zijn nou precies waarom ik persoonlijk de DB niet als God aanbid.
Wie is God en wat wordt aanbeden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83439291
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wie is God en wat wordt aanbeden?
O ja, sorry, geen slapende honden wakker maken hè.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:32:28 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83440306
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:11 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, sorry, geen slapende honden wakker maken hè.


Of deze?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 29 juni 2010 @ 14:23:14 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83442438
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:42:11 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83443343
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat is omdat bij de storm in januari 2007 brokken rot hout naar beneden kwamen. Toen hebben ze e.e.a. provisorisch weer vastgetimmerd en een vangnet opgehangen.

P.S. Dit soort dingen zijn nou precies waarom ik persoonlijk de DB niet als God aanbid.
DB

NS had dat station gewoon dichtgegooid. Zie Gilze RIjen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:39:24 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83445940
Ja euh, dat was ProRail.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:48:42 #34
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_83446387
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:13 schreef Solique het volgende:
Wat oude NS locs tegen gekomen 2 jaar terug.

[ afbeelding ]
De 44 1085 is helemaal geen NS lok, maar een lok van de DB uit de oorlog.
So we just called him Fred
pi_83446552
Ik heb een vraag aan de kenners. Al eens eerder gesteld, maar toen ging het topic helaas op slot..

Het spoortraject Leeuwarden - Franeker - Harlingen (haven). Via Connexion bereden door een dieseltrein. Ik heb eens een paar rapporten doorgebladerd, dat dit een erg verliesgevend traject is. Er was eind jaren '90 zelfs een actiegroep "Project spoorloos", die de verliezen aantoonden en voor snelbussen pleitte.

Hoe lang blijft zo'n traject nog intact denken jullie? Uberhaupt, dieseltechniek wordt steeds duurder en achterhaalder lijkt me.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:55:09 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_83446702
Volgensmij heb je behoorlijk achterhaalde informatie zitten lezen...
Voor de werkwijze van NS is zo'n lijntje inderdaad verliesgevend.
Voor de manier waarop Arrica (niet Connexxion dus) de dienst uitvoerd valt er nog een beetje winst op te maken.

Dieseltechniek is trouwens lang niet altijd duurder dan electrisch rijden...
So we just called him Fred
pi_83446765
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:55 schreef FredvZ het volgende:
Volgensmij heb je behoorlijk achterhaalde informatie zitten lezen...
Voor de werkwijze van NS is zo'n lijntje inderdaad verliesgevend.
Voor de manier waarop Arrica (niet Connexxion dus) de dienst uitvoerd valt er nog een beetje winst op te maken.
Wat is je bron?

Ik kan het me niet voorstellen. De steden zijn niet gegroeid, trajecten niet verkort, er rijden evenveel treinen.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:58:35 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83446879
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:56 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is je bron?

Ik kan het me niet voorstellen. De steden zijn niet gegroeid, trajecten niet verkort, er rijden evenveel treinen.
Dat jij het je niet kunt voorstellen, wil niet zeggen dat het niet zo is.

En het is wel zo. Andere vervoerder, andere werkwijze, ander materieel, andere personeelsinzet, minder overhead. Et cetera, et cetera.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:58:46 #39
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_83446893
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:56 schreef Chooselife het volgende:
Ik kan het me niet voorstellen. De steden zijn niet gegroeid, trajecten niet verkort, er rijden evenveel treinen.
sinds eind jaren '90 is er een hoop veranderd, de stations zijn onbemand, lang niet elke trein heeft meer een conducteur. De treinen zijn van een goedkoper type met goedkopere onderhoudskosten.
Personeel wordt efficienter ingezet.
So we just called him Fred
pi_83447214
Dus volgens jullie per saldo wel rendabel?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:10:13 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83447408
Ja, dat is het zeker. De dienstuitvoering is goedkoper geworden. Dit is al sinds NoordNed er reed met de oude Wadlopers, waarbij voorheen project PEN(Project Exploitatie Nevenlijnen) opgestart is (Klikje).
Alhoewel NoordNed er later verdwenen is, en de volle dochteronderneming Arriva de lijn overgenomen heeft (concessie gegund aan Arriva) is er nog meer qua exploitatie aangepast. De dienstuitvoering is dus rendabeler, alhoewel ik je niet kan zeggen of het echt winstgevend is. Ze leven namelijk óók op subsidies van de provincie(s)
pi_83447578
Wel frappant dat de NS minder rendabel werkt dan arriva, terwijl arriva wel conducteurs heeft die controleren

De noordelijke Nevenlijnen zijn nog steeds niet rendabel in direct opzicht.
Het feit dat er treinen rijden is echter ook voor een deel een service en het heeft een economische waarde.
Je geeft kleine steden een snelle verbinding met de provinciestad Leeuwaarden, hierdoor stijgt het beschikbaar personeel voor Leeuwarden waardoor deze als regiostad kan groeien.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83447582
Leeuwarden - Harlingen Haven v.v.
pi_83447633
Zouden die diesel-locaties ooit worden vervangen door electrisch aangedreven varianten?
pi_83447695
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:14 schreef Chooselife het volgende:
Zouden die diesel-locaties ooit worden vervangen door electrisch aangedreven varianten?
Voor de lijnen in het noorden is dat vrijwel uitgesloten dat dat nu nog gebeurt.
De infrastructurele aanpassingen zijn zo kostbaar ten opzichte van het goedkoper rijden dan met diesel dat het niet zal gebeuren/.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:17:04 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83447729
Nee, zeer kleine kans. Om het traject te elektrificeren, is er veel geld nodig. Infrastructureel is er het meeste geld voor nodig, en Arriva zal dan ook in beroep gaan, want die hebben veel dieseltreinen in dat gebied
En met de huidige vervoersvraag is daar niet extra rendabiliteit uit te halen.
pi_83447796
Dat vroeg ik mij overigens af, waarom is na alle grote electrificaties als laatste nog besloten om de westelijke betuwelijn te electrificeren?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83447802
Dus ik heb de komende 25 jaar nog steeds een trein naast de deur.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:19:26 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83447846
Ben je er niet blij om dat de treinen daar rijden?
pi_83447880
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:17 schreef greavy het volgende:
Nee, zeer kleine kans. Om het traject te elektrificeren, is er veel geld nodig. Infrastructureel is er het meeste geld voor nodig, en Arriva zal dan ook in beroep gaan, want die hebben veel dieseltreinen in dat gebied
En met de huidige vervoersvraag is daar niet extra rendabiliteit uit te halen.
Mjah, het kan prima geëlectrificeerd worden, hoor. Als Deutsche Bahn er een spoorlijn van wil maken à la Leer - Emden Hbf - Norddeich Mole met doorgaande intercity´s naar Groningen en Duitsland dan kan het allemaal prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')