Ik zie echt élke dag wel een paar mensen chillen op aan het uiteinde van de perrons in Ehv, Tilburg, Breda of Roosendaal. 't Is gewoon een lekker rustige, zonnige plek en als je toch nog moet wachten, waarom zou je er dan niet terecht kunnen. Omdat zo'n machinist niks gewend is? Puh-lease.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:36 schreef Eix het volgende:
Nou, ik vind het niet zo vreemd dat je daar op aangesproken wordt. Een machinist kan aardig schrikken van mensen die zich op een 'vreemde' plek ophouden. Een perron is bedoeld om in en uit een trein te stappen. Er zijn betrekkelijk weinig treinen die met een deur bij het uiterste perronpuntje tot stilstand komen en nog minder mensen die exact weten dat daar nog een trein stopt en vervolgens door die laatste deur instappen.
Mensen die zich op zo'n plek bevinden zijn dus spoorhobbyisten of mensen met zelfmoordneigingen. Hoe dan ook heb je zelden iets te zoeken bij de uiterste rand van een perron dus tenzij je er toevallig uitstapt zou ik er fijn wegblijven in plaats van machinisten schrik aan te jagen.
Ligt aan het station. In EIndhoven, Breda of Tilburg is het inderdaad een heerlijke plek om te vertoeven en doe ik het zelf ook. En de treinen staan daar ook volledig langs het perron dus zo gek is het niet dat je daar doet wachten.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik zie echt élke dag wel een paar mensen chillen op aan het uiteinde van de perrons in Ehv, Tilburg, Breda of Roosendaal. 't Is gewoon een lekker rustige, zonnige plek en als je toch nog moet wachten, waarom zou je er dan niet terecht kunnen. Omdat zo'n machinist niks gewend is? Puh-lease.
Als zitten een beetje raar doen is, dan deed ik raarquote:Op woensdag 30 juni 2010 17:43 schreef Duvel het volgende:
Blijkbaar deed greavy een beetje raar.
Ja, en wat dan nog? Een perron is een publiekelijk toegankelijk iets (in de meeste gevallen). En de spotters kiezen juist (meestal) de plekken waar nooit planmatig een trein stil staat, en waar dan ook nog eens veel mensen uit komen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Ligt aan het station. In EIndhoven, Breda of Tilburg is het inderdaad een heerlijke plek om te vertoeven en doe ik het zelf ook. En de treinen staan daar ook volledig langs het perron.
Maar in Sittard bijvoorbeeld is er een eilandperron dat eerst enorm breed is en vervolgens steeds smaller wordt. Vervolgens stopt de IC naar Maastricht met welgeteld één wagen op perron 3a en rijdt de stoptrein naar Randwyck vrijwel zelden verder dan het bord 4. Maar langs dat perron past met gemak 10 bakken V-IRM.
Enfin, als je dus dat hele perron afloopt sta je nog net niet in de wisselstraat op een plek waar nooit een trein planmatig zal stoppen. En daar zou ik dus gewoon wegblijven. Maar goed, mijn mening.
Als je gewoon op het perron zit, dus binnen de witte stippellijn en niet voorbij een bordje "verboden toegang", wat is dan in het probleem?quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Enfin, als je dus dat hele perron afloopt sta je nog net niet in de wisselstraat op een plek waar nooit een trein planmatig zal stoppen. En daar zou ik dus gewoon wegblijven. Maar goed, mijn mening.
Het ligt gewoon aan de situatie, maar niet alle publiek toegankelijke plekken zijn, vind ik, ook plekken waar je moet gaan spotten.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, en wat dan nog? Een perron is een publiekelijk toegankelijk iets (in de meeste gevallen). En de spotters kiezen juist (meestal) de plekken waar nooit planmatig een trein stil staat, en waar dan ook nog eens veel mensen uit komen.
Zo sta/zit ik ook regelmatig op het uiterste uiteinde van perrons op Rotterdam, aan de Gouda/Schiedamse kant. Nooit problemen mee gehad.
De perrons van een station zijn zeker geen openbare ruimte.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, en wat dan nog? Een perron is een publiekelijk toegankelijk iets (in de meeste gevallen). En de spotters kiezen juist (meestal) de plekken waar nooit planmatig een trein stil staat, en waar dan ook nog eens veel mensen uit komen.
Zo sta/zit ik ook regelmatig op het uiterste uiteinde van perrons op Rotterdam, aan de Gouda/Schiedamse kant. Nooit problemen mee gehad.
Da's nog altijd 14 man per dag. De muppets moeten wel wat te doen hebben natuurlijkquote:Op woensdag 30 juni 2010 18:24 schreef Zug-Chef het volgende:
99,99% van de reizigers komt daar niet in Utrecht Centraal. Voor die ene 0,01% die zich daar ophoudt, kan ik me wel enigzins voorstellen dat een mcn het zekere voor het onzekere neemt en er een melding van maakt.
In aanvulling op mijn eerdere post. Ik heb er niks op tegen als er een spoorwijziging dan wel redelijk vermoeden is dat er een trein gaat stoppen bij het smalle uiteinde. Iemand die daar op rekent zal er ook nooit bijzonder lang op zo'n plek gaan staan. In Sittard overigens sowieso nooit een goed plan om op die plek te gaan wachten, de kans is zeer groot dat halverwege de wandeling terug de trein al voorbij komt gereden en je kan wachten op de volgende.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je gewoon op het perron zit, dus binnen de witte stippellijn en niet voorbij een bordje "verboden toegang", wat is dan in het probleem?
In principe kunnen er treinen komen die de hele perronlengte gebruiken. In Zwolle gebeurt het bijvoorbeeld regelmatig dat de IC naar Groningen helemaal tot het (heel erg smalle) uiteinde van het perron moet doorrijden. In principe is het dus best het overwegen waard om bij het uiteinde van het perron te wachten zodat je op een rustige plek kan instappen en een zitplaats kan bemachtigen.
Wat de fuck.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:32 schreef greavy het volgende:
Zaterdag daar bijvoorbeeld van 6.40 tot 11.10 gezeten, ..
Ik was al om 3.50 wakker, en kon niet meer slapen. Was pas om 11.15 in Utrecht verzamelen voor een OHIH meeting. Naja, heb er heerlijk genoten van het zonnetjequote:
Duuuuude.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik was al om 3.50 wakker, en kon niet meer slapen. Was pas om 11.15 in Utrecht verzamelen voor een OHIH meeting. Naja, heb er heerlijk genoten van het zonnetje
Jezus.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik was al om 3.50 wakker, en kon niet meer slapen. Was pas om 11.15 in Utrecht verzamelen voor een OHIH meeting. Naja, heb er heerlijk genoten van het zonnetje
Doen we tochquote:Op woensdag 30 juni 2010 18:53 schreef James1988 het volgende:
Wat zijn jullie hier lekker bezig, jongens.
Als die gast het leuk vindt om uren op een perronrand te zitten voordat hij naar een OHIH-meet gaat, laat hem?
Er lopen inderdaad nog wel eens horken bij die denken dat ze de functie van station uitsmijter hebben jammer genoeg.quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:32 schreef greavy het volgende:
En dat de S&V je daar dan weg roept omdat ik op het spoor heb gelopen (wat niet waar is/was), is nog het meeste onbegrijpelijk. Het hangt er dus vanaf welk personeel je treft.
Dan ga je toch porno kijken of gamen of Utrecht bekijken of een ritje makenquote:Op woensdag 30 juni 2010 18:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik was al om 3.50 wakker, en kon niet meer slapen. Was pas om 11.15 in Utrecht verzamelen voor een OHIH meeting. Naja, heb er heerlijk genoten van het zonnetje
Ik ging met de aller eerste trein van 5.36 naar Rotterdam om vervolgens met de laatste nachttrein van 6.05 naar Utrecht te gaan. Om 5 uur was ik echter al op station Zwijndrecht, en heb toen ook nog 7 cargo's voorbij zien scheurenquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan ga je toch porno kijken of gamen of Utrecht bekijken of een ritje maken
Muahah, ja, dat zeker. Moet wachten tot januari, voor ik mijn SOV heb. Vanaf september tot eind december met een maand abonnement Zwijndrecht - Rotterdam Centraalquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:36 schreef Ascendancy het volgende:
Volgens mij, als jij je OV-kaart hebt, dan doe je niet anders meer dan treinreizen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |