Mensen die geen snars van Internet begrijpen moeten de pest krijgen. Simpel zat.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:04 schreef Igen het volgende:
Edit: Het MIVB is zelfs nog strenger! Volgens hun voorwaarden mag je helemaal geen link maken zonder expliciete toestemming, zelfs niet naar de startpagina!
Ze waren op weg naar een feest en het was erg druk bij de voetgangerstunnel, dus toen gingen er groepen mensen langs en over het spoor lopen richting het strand. Weten zij veel of dat een HSL-spoor is, hoe vaak en wanneer er treinen langs komen?quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
En die gasten in spanje. Hoe de fuck kan je nou met 16 man tegelijk op een HSL spoor gaan staan![]()
![]()
!!!
Ja maar met ze 16e tegelijk op het spoor staan in een groep van 30.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze waren op weg naar een feest en het was erg druk bij de voetgangerstunnel, dus toen gingen er groepen mensen langs en over het spoor lopen richting het strand. Weten zij veel of dat een HSL-spoor is, hoe vaak en wanneer er treinen langs komen?
Men was op de hoogte van het bestaan van een transportsysteem, geleid door twee ijzeren staven gemonteerd op dwarsliggers, en dat daar soms treinen overheen rijden. Tamelijk onhandig om daar over te steken...quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze waren op weg naar een feest en het was erg druk bij de voetgangerstunnel, dus toen gingen er groepen mensen langs en over het spoor lopen richting het strand. Weten zij veel of dat een HSL-spoor is, hoe vaak en wanneer er treinen langs komen?
Wie heeft er een ANDERE, steekhoudende verklaring dan "NS HiSpeed is OPNIEUW privégegevens aan het doorverkopen"?quote:Geachte heer Fles,
Graag nodigen wij u uit om deel te nemen aan een onderzoek over reizen op het traject Nederland - Londen. Het gaat hierbij zowel om reizen voor zakelijke als privé doeleinden.
Door dit onderzoek willen wij achterhalen:
- wat uw indruk is van de vervoermiddelen die u voor deze reis kunt gebruiken
- welke vervoermiddelen u zelf gebruikt en
- hoe u komt tot deze keuze.
Wij zijn zeer geïnteresseerd in uw mening en daarom vragen wij ongeveer 12 minuten van uw tijd om deel te nemen aan dit onderzoek.
[blabla geneuzel]
We benadrukken dat uw antwoorden op deze vragenlijst in bezit blijven van IPM Research & Advies en dat alle antwoorden vertrouwelijk worden behandeld en anoniem worden verwerkt. Om uw antwoorden niet te beïnvloeden vertellen wij vooraf niet wie de opdrachtgever is, we zullen dit echter wel na afloop van het onderzoek vertellen.
Ga dat op Koninginnedag in Amsterdam maar vertellen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Men was op de hoogte van het bestaan van een transportsysteem, geleid door twee ijzeren staven gemonteerd op dwarsliggers, en dat daar soms treinen overheen rijden. Tamelijk onhandig om daar over te steken...
Ik.. en volgens mij heb ik de vorige keer toch echt aangegeven dat ik niet meer zulke rotzooi wens te ontvangenquote:Op donderdag 24 juni 2010 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel godverdomme. Het is weer zo laat. Mail van "infovragenlijst@ipmbv.nl"
[..]
Wie heeft er een ANDERE, steekhoudende verklaring dan "NS HiSpeed is OPNIEUW privégegevens aan het doorverkopen"?![]()
![]()
En wie heeft dit mailtje ook gehad?
Niet voor rede vatbaar...quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga dat op Koninginnedag in Amsterdam maar vertellen.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:26 schreef Yreal het volgende:
ik ben trouwens misleid door wikipedia, daar staat een foto van een stuk enkel spoor bij het artikel van staatslijn a, en dat de moffen daar spoorstaven hebben weggehaald
Gaat niet gebeuren. De brug bij Ravenstein is vorig jaar gerenoveerd.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze nieuw ijzer geplaatst. Nu nog Deventer - Olst en de brug bij Ravenstein verdubbelen
En laat het maar zo. Voor de 3600 en de 4400 is het mooi zat zo. Voor je het weet ziet Pquote:Op donderdag 24 juni 2010 13:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. De brug bij Ravenstein is vorig jaar gerenoveerd.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. De brug bij Ravenstein is vorig jaar gerenoveerd.
De huidige dienstregeling is een tweede brug nog niet nodig. Daarbij zal eerst bij Wijchen een keervoriezing worden gemaakt voor een stroptrein Wijchen - Arnhem - (Zutphen / Ede-wageningen).quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het blijft volgens mij nog wel altijd een soort van wens om er een tweede brug naast te plaatsen.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:
Wat is trouwens de scherpste spoorbocht in NL voor reizigerstreinen? Ik zou gokken op Dordrecht waar je vanaf 2 bakken verder de rest van de trein kunt zien. Bij Vught richting Tilburg ligt ook een krap bochtje, maar die's volgens mij toch nog wat ruimer dan bij Ddr.
quote:Citaat vanop HGBTF:
Met pijn in het hart moet ik dit slechte nieuws meedelen voor de mensen die dit weekend naar de grote railexpo te Saint-Ghislain gaan.
Vandaag gingen we ons konvooi van Schaarbeek naar Saint-Ghislain doen. Met een uur vertraging zijn we vertrokken uit de Group R naar L28. (convooi: 5183, 5515, 52xx, 2201, 61xx, 8264, L rijtuig, Koninklijk rijtuig, 1 K3, 2 K2, 1 M1, cinema rijtuig SCM, Buffetrijtuig TSP, 1 M2 rijtuig, 4403 SCM, en nog 2 rijtuigen die mij momenteel ontgaan.
Welke zijn beschadigd: Meerbepaald kopruit 5183 kant bestuurder (was machien die op kop reed), ruitje van de machienekamer 5515, zijruit van de stuurpostdeur 2201, 1 ruit kapot in het L rijtuig, 2 buitenruiten van het koningklijk rijtuig kapot + 1 binnenruit, 1 ruit kapot in het cinemarijtuig SCM, 1 ruit kapot in het TSP buffetrijtuig.
Mede dankzij de vakantie en de allochtone jongeren die zich vervelen en in Simonis de boel kort en klein slaan + historisch materiaal beschadigen. We zijn blij dat we niet gewond zijn geraakt want de kopruiten van de 5183 zijn nog de originele (enkel glas).
Bellen naar securail en wat blijk dat er geen camerabewaking is in station Simonis .
Namens de vrijwilligers van het TSP verontschuldigen wij ons voor het slechte uitzicht
De bocht naar Den Haag CS vanaf HS is ook best scherp toch?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:
Wat is trouwens de scherpste spoorbocht in NL voor reizigerstreinen? Ik zou gokken op Dordrecht waar je vanaf 2 bakken verder de rest van de trein kunt zien. Bij Vught richting Tilburg ligt ook een krap bochtje, maar die's volgens mij toch nog wat ruimer dan bij Ddr.
NIet Harderwijk?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:
Wat is trouwens de scherpste spoorbocht in NL voor reizigerstreinen?
Nekschot voor die lui. Opmerkelijk dat ze overigens meteen weer allochtonen roepenquote:Op donderdag 24 juni 2010 14:09 schreef trainfreak het volgende:
Gisteravond vond er een konvooi plaats voor de expo van komend weekend.
In Brussel zijn ze 'aangevallen' door een stel stenengooiers. Er sneuvelden enkele ruiten ven historisch materieel.
[..]
Droevigquote:Op donderdag 24 juni 2010 14:09 schreef trainfreak het volgende:
Gisteravond vond er een konvooi plaats voor de expo van komend weekend.
In Brussel zijn ze 'aangevallen' door een stel stenengooiers. Er sneuvelden enkele ruiten ven historisch materieel.
[..]
Vind maar eens een blanke in die contreien. Veel succesquote:Op donderdag 24 juni 2010 14:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nekschot voor die lui. Opmerkelijk dat ze overigens meteen weer allochtonen roepen
Harderwijk heeft wel de maximale verkanting, maar je mag er nog steeds met 110 doorheen.quote:
Deventer-Olst liggen alle viaducten al/nog dubbelsporig. Overwegen hebben bijna allemaal ook de juiste ligging/breedte. Alleen hebben ze wat schakelkasten op de bedding voor het 2e spoor gezet in de loop der jaren.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Brembo het volgende:
[..]
De huidige dienstregeling is een tweede brug nog niet nodig. Daarbij zal eerst bij Wijchen een keervoriezing worden gemaakt voor een stroptrein Wijchen - Arnhem - (Zutphen / Ede-wageningen).
Het stuk tussen Deventer - Olst kan veel goedkoper dubbelsporig worden uitgevoerd, hierbij kan een kwartiersdienst vanaf Zutphen naar Zwolle neergezet worden.
Alle bovenstaande andere antwoorden vervallen; dat is de bocht bij Winterswijk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:
Wat is trouwens de scherpste spoorbocht in NL voor reizigerstreinen?
Ja, er zijn wel meer scherpe bochten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:59 schreef dennistd het volgende:
Tussen Deventer en de IJsselbrug is het ook vrij scherp.
Die van Dordrecht is ook vrij scherp, lijkt mij scherper zelfs.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, er zijn wel meer scherpe bochten.
Er kan maar één bocht het scherpst zijn, en dat is die bij Winterswijk.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was net even aan de Jaarbeurszijde van Utrecht CS, om een taart te scoren bij Multivlaai, maar wat is het daar een troosteloos stukje station gewordenalle winkeltjes wel...
Nee. Op het lijntje Lage Zwaluwe -Oosterhout ligt een veel scherpere bochtquote:Op donderdag 24 juni 2010 15:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, er zijn wel meer scherpe bochten.
Er kan maar één bocht het scherpst zijn, en dat is die bij Winterswijk.
Me2quote:
Keertje Google Maps erbij dan maar.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:06 schreef Ascendancy het volgende:
Die van Dordrecht is ook vrij scherp, lijkt mij scherper zelfs.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:16 schreef greavy het volgende:
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=oosterhout&sll=51.816938,4.64823&sspn=0.165754,0.308647&ie=UTF8&hq=&hnear=Oosterhout,+Noord-Brabant&ll=51.692565,4.827418&spn=0.020776,0.038581&z=15
Die is nog scherper
Meer naar Oosterhout toe (beneden) zijn er ook mooie bochtjes.
De bocht is daar te scherp voor de stoomloc 01 1075 (wss ook de 65 018 etc)
Ik niet in elk geval.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
er is vast wel een prorailer in de house met een boekje met boogstralen overal
Moeten ze vaker doen! ICE Hoofddorp - Utrecht (en verder)!quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:19 schreef Yreal het volgende:
Wat een drama rond Schiphol/leiden
op de avt staat een extra ice naar hoofdorp
Weet jij toevallig hoe ze dat gaan doen? Wordt dit een extra trein tussen Nijmegen en Arnhem? Vraag me af of dat ooit gaat passen... Dan zouden ze wel de 3600 kunnen upgraden naar echte intercity, want 4 treinen per uur voor Nijmegen-Lent, Elst en Arnhem Zuid is meer dan genoeg.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Brembo het volgende:
[..]
De huidige dienstregeling is een tweede brug nog niet nodig. Daarbij zal eerst bij Wijchen een keervoriezing worden gemaakt voor een stroptrein Wijchen - Arnhem - (Zutphen / Ede-wageningen).
Dan zie ik je vast wel eens in het restaurant in HGB II.quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:27 schreef James1988 het volgende:
* James1988 zwaait naar alle lieve mensjes hier.
Ik begin overigens mijn weg te vinden in De Inktpot.
Zou kunnen. Ik loop er pas rond sinds dinsdag dus echt bekend ben ik er nog niet.quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan zie ik je vast wel eens in het restaurant in HGB II.
Ik ben ook geen blijvertje, want hopelijk ben ik binnenkort klaar met mijn opleiding.quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik loop er pas rond sinds dinsdag dus echt bekend ben ik er nog niet.
Ik ben overigens ook geen blijvertje, wanneer mijn inzet voor het project klaar is, ben ik weer weg. ;P
Zo moeilijk is dat toch niet, je kan rondjes lopen :>quote:Op donderdag 24 juni 2010 18:27 schreef James1988 het volgende:
* James1988 zwaait naar alle lieve mensjes hier.
Ik begin overigens mijn weg te vinden in De Inktpot.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
waarom niet? Je mocht daar niet staan of zo?
Goed plan.quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer zoeen domme ...,waar TT
Gauw voltrappen deze
Och ja, Fles heeft het weer gedaanquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:29 schreef Peter het volgende:
[TREIN] #237 Waar Fles zich aan irriteert
quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:32 schreef dennistd het volgende:
Het irriteert me en ik erger me er aan als mensen zeggen zich ergens aan te irriteren
De bestaande stopper Zutphen-Nijmegen gaat gewoon twee stationnetjes verder doorrijden. Da's allesquote:Op donderdag 24 juni 2010 17:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Weet jij toevallig hoe ze dat gaan doen? Wordt dit een extra trein tussen Nijmegen en Arnhem? Vraag me af of dat ooit gaat passen... Dan zouden ze wel de 3600 kunnen upgraden naar echte intercity, want 4 treinen per uur voor Nijmegen-Lent, Elst en Arnhem Zuid is meer dan genoeg.
Deutsche Bahn natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 20:06 schreef Ireyon het volgende:
Waar kan ik het beste een ticket Brussel - Aken kopen?
DB-Freakquote:Op donderdag 24 juni 2010 23:12 schreef Socios het volgende:
[..]
Deutsche Bahn natuurlijk.
[ afbeelding ]
Voor ¤ 19,-. met de Europa Spezial Belgien.
Is een omgeleide ICE,quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:51 schreef megamandy het volgende:
Zondag zat ik in de bus in Eindhoven, en toen zag ik opeens een ICE het station inrijden? Dit is toch normaal niet? Vroeg mij echt af waar die heenging. Fijne treinen
jammer :pquote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Is een omgeleide ICE,
zie -> http://www.ns.nl/werktrajecten/index.form (1e bericht)
Welkom in het rappe-nerds topic.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
jammer :p
bedankt voor de snelle reactie
Een hele lap tekst zonder het woord "welke". Je leert het nog wel eens.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:44 schreef greavy het volgende:
Hulde voor het NS-personeel afgelopen dinsdagmiddag in Den Haag CS rond 13:50.
De trein van Den Haag naar Venlo stond klaar, er werd gefloten, deuren werden gesloten.
Echter, er was nog een blinde vrouw in aantocht, die een hond en stok had. Deze wou instappen, maar slaagde niet echt. Vrijwel meteen wat het een gil over het perron van een NS-medewerker die er vlakbij stond, naar de HC die aan de andere kant van de trein aanwezig was (betrof VIRM IV).
Mevrouw werd met nog 2 andere NS-medewerkers begeleidt naar de deur die nog open was, en waar de HC ook nog stond. Mevrouw kon nog mee, en was erg blij. De NS medewerkers namen het "een stukje service voor mindervaliden".
Voordat we vertrokken werd er in de trein al omgeroepen dat we wat langer moesten wachten met vertrekken.
Nadat we eindelijk konden vertrekken, werd dit ook netjes omgeroepen, en de vertraging ook. Dit was 4 minuten. In Rotterdam hadden we nog 2 minuten over.
Tevens in Rotterdam ook weer een goed stuk service: De HC had contact opgenomen met S&V in Rotterdam, omdat deze blinde mevrouw er daar uit moest. Ze wou zichzelf wel redden, zei ze. In Rotterdam werd ze netjes geholpen om de trein uit de komen, en bij de trap naar beneden te gaan. Achteraf was ze er ook wel erg blij mee.
Je hebt het ruimtelijk inzicht van een vrouw of wat?quote:
Zie je echt de gruwelijke taalfout niet welke ze op dat blad gemaakt hebben?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee vertel het me maar.
Hangt daar een staat van Amsterdam Zuid op Diemen Zuid?![]()
Wat een pipo's...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:36 schreef Sirolf het volgende:
Tijd voor een zoekplaatje! Wat klopt er niet op onderstaande foto?
[ link | afbeelding ]
Jij cummed op dingen die je niet mag?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Kwam trouwens in de bus nog een uiting van gelijkgestemden tegen:
[ afbeelding ]
Of allebeiquote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:24 schreef Duvel het volgende:
Iemand die in elk geval ofwel opgewonden raakt van de OV-chipkaart, ofwel de OV-chipkaart vergelijkt met nazi's.
En hoe laat zal hij normaal gesproken langs Almelo gaan? rond kwart voor 7quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:15 schreef dennistd het volgende:
Voor de circustreinliefhebbers (leuk voor galgje):
Dinsdag vertrekt circus Roncalli weer uit Amsterdam naar Hannover per trein. De tijden (onder voorbehoud):
tr 47797 Awhv 08:08 - Bh 11:13 (30 wagens)
tr 47799 Awhv 16:08 - Bh 19:13 (26 wagens)
Awhv=Amsterdam Westhaven
Bh=Bad Bentheim
dat dacht ik al ja, maar een vertraging word dat nog ergens weergegeven? of is het onmogelijk om daarachter te komenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:29 schreef dennistd het volgende:
Ik denk heel iets eerder, Almelo-Bentheim is zo'n 35 minuten. Hou er wel rekening mee dat ie rustig twee uur eerder of vier uur later kan zijn, met goederen weet je het maar nooit...
Neem maar een klapstoeltje en een uitgebreid lunchpakket meequote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
dat dacht ik al ja, maar een vertraging word dat nog ergens weergegeven? of is het onmogelijk om daarachter te komen?
Dat dacht ik al jaquote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neem maar een klapstoeltje en een uitgebreid lunchpakket mee
Och, Camiel Eurlings heeft de eerste CDA verkiezingsstunt voor de volgende verkiezingen er alweer inzitten: zolang er geen oplossing is voor de dubbele opstaptarieven bij spoorvervoerders blijven papieren kaartjes gehandhaafd.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Kwam trouwens in de bus nog een uiting van gelijkgestemden tegen:
[ afbeelding ]
Dat laatste in een linnen tasje.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Neem maar een klapstoeltje en een uitgebreid lunchpakket mee
Is altijd al zo geweest. Zolang er problemen zijn met die OV-Chipkaart en het draagvlak onder de reizigers ervoor niet voldoende is, kan men altijd met papieren treinkaartjes blijven reizen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:04 schreef Fixers het volgende:
Och, Camiel Eurlings heeft de eerste CDA verkiezingsstunt voor de volgende verkiezingen er alweer inzitten: zolang er geen oplossing is voor de dubbele opstaptarieven bij spoorvervoerders blijven papieren kaartjes gehandhaafd.
Camiel Eurlings verlaat de politiek zo snel als hij kan. Mooi als hij dit er nog even door kan drukken, maar ik ga er niet opeens CDA van stemmen. Trouwens, ik heb al gestemdquote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:04 schreef Fixers het volgende:
Och, Camiel Eurlings heeft de eerste CDA verkiezingsstunt voor de volgende verkiezingen er alweer inzitten: zolang er geen oplossing is voor de dubbele opstaptarieven bij spoorvervoerders blijven papieren kaartjes gehandhaafd.
Die pas zelf is 5 jaar geldig dacht ik. ALleen ieder jaar moet je, ook bij een doorlopende VDU, even bij een automaat je klaarstaande reisproduct (quote:Zeg, hoe lang is de pas van een voordeelurenkaart geldig? Ik heb zo'n doorlopend abo. En kreeg onlangs zomaar een nieuwe chipkaart thuisgestuurd terwijl mijn huidige nog 2 jaar geldigheid heeft. Voor actuele pasfoto zal het niet zijn, er staat dezelfde op als mijn pas van 3 jaar gelee. 'k Heb onlangs wel reizen op saldo geactiveerd.
Als je geluk hebt komen er wel meldingen op rolandrail dat ie om xx.xx lang y gekomen is.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
dat dacht ik al ja, maar een vertraging word dat nog ergens weergegeven? of is het onmogelijk om daarachter te komen?
En weet je meteen alle typenummers van alle wagons in de juiste volgorde. Plus een grafschrift voor iemand die een lettertje vergeten was. Goeie site welquote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je geluk hebt komen er wel meldingen op rolandrail dat ie om xx.xx lang y gekomen is.
Jep, ik ook. =]quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef dennistd het volgende:
Heb de gratis 1e klas kaartjes naar Leeuwarden ook binnen trouwens
Ik ben blind. Waar staat die fout o.Oquote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:36 schreef Sirolf het volgende:
Tijd voor een zoekplaatje! Wat klopt er niet op onderstaande foto?
[ link | afbeelding ]
Kijk op het stationsbord links op de foto, en kijk rechtsonder op de vertrekstaatquote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:00 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik ben blind. Waar staat die fout o.O
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef dennistd het volgende:
Heb de gratis 1e klas kaartjes naar Leeuwarden ook binnen trouwens
Waarom krijg ik niks?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:59 schreef Crientj het volgende:
Jep, ik ook. =]
Lekker keertje daarheen dus, alleen wel verrassend dat het eerste klas kaartjes zijn. ;o
En ik?? Wat moet ik doen? * Guppy wil ook naar Leeuwardenquote:
Oh en nu heb ik ze welquote:
Helaas, de kaartjes zijn al op..quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En ik?? Wat moet ik doen? * Guppy wil ook naar Leeuwarden
Wat Fles zegtquote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel tof dat we daar NU al van horen, Gup en ik.
Da's lief, maar ook niet nodigquote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet nodig hoor, maar dank jeMisschien heeft Gup er meer aan
Het is niets meer dan een klapsigaar uit eigen doos.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:04 schreef Fixers het volgende:
[..]
Och, Camiel Eurlings heeft de eerste CDA verkiezingsstunt voor de volgende verkiezingen er alweer inzitten: zolang er geen oplossing is voor de dubbele opstaptarieven bij spoorvervoerders blijven papieren kaartjes gehandhaafd.
Ik moet eerst nog mijn kruidvatjes opmakenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:50 schreef Crientj het volgende:
Die link voor gratis kaartjes heeft een paar topics terug erin gestaan heur
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:53 schreef Socios het volgende:
Leeuwarden![]()
Laat even weten wanneer jullie gaan, dan zorg ik voor een welkomstcomité op het station. Voor mij paar minuten lopen.
Haha, jij kan ook wel in dat comité. Zug-Chef erbij. Keertje forumgenoten onthalen toch?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon je broer er neerzetten. Die is voor iedereen wel herkenbaar
Ja, maar dennistd, Crientj en Ireyon niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
Je broer ken ik wel. Zug-Chef heb ik als het goed is ook al eens vluchtig gezien, dus nee, het is niet echt nodig
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:08 schreef Ireyon het volgende:
'k Krijg niet spontaan meer zin om naar Leeuwarden te gaan, met het idee dat er een hoop mannen staan te wachten. Als je nou eens wat Friesche vrouwen regelt daarentegen..
Precies ja.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Sorry, maar die houden we voor onszelf
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:11 schreef Ireyon het volgende:
Trouwens, 'k heb ooit op vakantie een meisjes uit Sneek gescharreld.. en echt elk gesprek was een ramp, want die taal is voor mij als Brabander echt onbegrijpelijk
Bron: Het Nieuwsbladquote:NMBS vreest nieuwe hype: saboteren van treinen
Sinds er deze week vijf treinen stilvielen nadat ze in een handomdraai gesaboteerd konden worden, houden ze bij de NMBS hun hart vast. 'Treinen saboteren mag geen nieuwe hype worden', aldus Leen Uyterhoeven, woordvoerster van de NMBS holding.
Bij de NMBS zit de schrik er goed in. Saboteurs slaagden er dinsdag in om het treinverkeer in en rond Brussel compleet in de war te sturen. Veel techniek kwam er niet aan te pas, maar hoe makkelijk het ook was, de gevolgen waren fenomenaal.
Vanaf 16.18 uur vielen vijf treinen op de Brusselse Noord-Zuidverbinding één voor één stil. 'Uiteindelijk draaide het hele systeem in de knoop', zegt Leen Uyterhoeven van de NMBS holding. 'De hele avondspits heeft eronder geleden, omdat heel wat treinen achter hun voorgangers geblokkeerd raakten.'
Geheim
Wat er precies misliep, wil de NMBS niet gezegd hebben. Meer zelfs: het moet een goed bewaard geheim blijven. 'We kunnen hier zeker van sabotage spreken. Maar we zullen er ook alles aan doen om te vermijden dat dit navolging krijgt. Het is geen kinderspel om de treinen te saboteren, maar eens je weet hoe het moet, is het ook niet meer zo moeilijk. Vandaar dat we geen details geven. Om kopieergedrag te vermijden.'
Motief
Wanneer de bewuste treinen deze week precies gesaboteerd werden, is niet duidelijk. 'En ook naar het motief van de saboteurs hebben we voorlopig het raden', aldus Uyterhoeven. 'Ze wisten wel waar ze mee bezig waren, want op camerabeelden zijn ze niet te zien.'
Intussen loopt er al een onderzoek om een en ander uit te klaren. Het is trouwens niet de eerste keer dat de NMBS met sabotage krijgt af te rekenen. Enkele maanden geleden werd het spoor geplaagd door mensen die de vertrekprocedure van enkele treinen in de war stuurden. Dat deden ze door aan de zogenaamde 'Alle-Verrichtingen-Gedaan'-bakjes op het perron te draaien, waarmee de treinbegeleider de trein laat vertrekken.
Noh. Fries is gewoon een goede taal..quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:11 schreef Ireyon het volgende:
Trouwens, 'k heb ooit op vakantie een meisjes uit Sneek gescharreld.. en echt elk gesprek was een ramp, want die taal is voor mij als Brabander echt onbegrijpelijk
Ik zou het proberen met popups. Gij zult geen treinen saboteren. Helpt vastquote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Het Nieuwsblad
Zucht... de NMBS weer uit de bocht.
en dan die pop-ups die terug blijven komen. 50Xquote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou het proberen met popups. Gij zult geen treinen saboteren. Helpt vast
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:02 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, maar dennistd, Crientj en Ireyon niet.
Kijk maar uit, ik & DenS zijn heel eng heur.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dennis ken ik wel, maar Crientj en Ireyon niet nee
Ja vast. Maar zodra ik me vertoon in de AH Togo ren je hard naar achterquote:Op zondag 27 juni 2010 00:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
[..]
Kijk maar uit, ik & DenS zijn heel eng heur.
quote:Op zondag 27 juni 2010 00:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
[..]
Kijk maar uit, ik & DenS zijn heel eng heur.
Hoe durf je? Onschuldige meisjes schrik aanjagen?quote:Op zondag 27 juni 2010 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja vast. Maar zodra ik me vertoon in de AH Togo ren je hard naar achter
De oude zal als saldo-kaart werken, alleen het reisproduct 'jaartrajectkaart' is verlopen toch..?quote:Op zondag 27 juni 2010 04:13 schreef Stefanovic83 het volgende:
Beste treinnerds![]()
Ik heb een jaartrajectkaart met OV-chip erop, staat ook nog saldo op. De kaart is inmiddels verlopen (jaar voorbij) maar ik heb weer een nieuw jaar besteld, betaald en dus ook een nieuwe kaart gekregen. Met OV-chip, dus nu heb ik er 2![]()
Zou die oude nog werken, en hoe kan ik het resterende saldo terug laten boeken o.i.d.?
Mooi moment om weer gewoon met papieren treinkaartjes te gaan reizen.quote:Op zondag 27 juni 2010 04:13 schreef Stefanovic83 het volgende:
De kaart is inmiddels verlopen
quote:Op zondag 27 juni 2010 12:41 schreef RubenK het volgende:
Mijn friesland kaartjes ook binnen12 maar liefst
al mn vrienden laten bestellen en aan mij laten geven :p
Helemaal niet! Ik zat achter omdat ik om 4 uur pas hoefte te beginnen.quote:Op zondag 27 juni 2010 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja vast. Maar zodra ik me vertoon in de AH Togo ren je hard naar achter
quote:Op zondag 27 juni 2010 12:51 schreef Socios het volgende:
Hoe ziet zo een kaartje er eigenlijk uit? Iemand een scan?
Ik bedoel: zetten ze als vertrekstation het dichtsbijzijnde NS-station neer of wat?
De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, waarschijnlijk een mcn die dacht met 12 bakken te maken te hebben. Was twee bakken verder rijden geen optie geweest?
quote:Op zondag 27 juni 2010 15:54 schreef greavy het volgende:
[..]
De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.
Een VIRM IV + IV + IV is daartegen weer 379,12 meter lang.
Op spoor 9a+b kunnen dus een VIRM VI + VI of 3x IV.
Spoor 4, 5, 11, en 12 hadden ze hiervoor wél kunnen gebruiken.
Mooie trein, mooie foto. Woon jij in de IBB?quote:Op zondag 27 juni 2010 16:52 schreef busfoto.nl het volgende:
Plan U 114 kwam vanmiddag langs mijn woning gereden tijdens zijn keerrit Maliebaan-DriebergenZeist/Maarsbergen voor de Heimwee Express.
[ afbeelding ]
Wat raar dat spoor 8 en 9 minder lang zijn. Dat zijn juist de sporen waar vaak lange treinen (Koplopers van de Noord-Oost) komen.quote:Op zondag 27 juni 2010 15:54 schreef greavy het volgende:
[..]
De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.
Een VIRM IV + IV + IV is daartegen weer 379,12 meter lang.
Op spoor 9a+b kunnen dus een VIRM VI + VI of 3x IV.
Spoor 4, 5, 11, en 12 hadden ze hiervoor wél kunnen gebruiken.
quote:Op zondag 27 juni 2010 17:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wat raar dat spoor 8 en 9 minder lang zijn. Dat zijn juist de sporen waar vaak lange treinen (Koplopers van de Noord-Oost) komen.
quote:Op zondag 27 juni 2010 17:31 schreef KapiteinT het volgende:
Die Nico toch...
Ik krijg lichtelijk het idee dat ik de boel hier in m'n eentje volspam, dus ik duik maar weer eens de zon in.
Het is ook weer een paar dagen goed gegaan hoorquote:Seinstoring Arnhem-Doetinchem
Tussen Arnhem en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 60 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem geen treinen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 20.30 uur.
Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja
Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
Deze klopt dan wel weer (behalve de capslock die nog aanstond tijdens het typen), dat is gewoonlijk de IC naar schiphol die door de werkzaamheden vandaag niet verder kon dan uitrechtquote:Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
Afgelopen woensdag was het op spoor 5 in Utrecht ook een behoorlijk CTA-zooitje. Eerst stond dat de ICE naar Amsterdam zou vertrekken, toen de IC naar Den Haag toen die naar Rotterdam. Vervolgens werd er omgeroepen 'Het is nog niet bekend naar welke plaats de intercity op spoor 5 zal rijden.' Minuutje later werd besloten dat ze toch maar naar Rotterdam gingen.
Wanneer houdt NS eens op met deze fratsen en informeren ze hun reizigers beter?quote:Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja
Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
Dit ziet er toch niet uit.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...quote:Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja
Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
Lang leve de moderne techniek.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...
Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
Is ook heel makkelijk aan te passen.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.
Zekers! In de hoge flat, alleen niet aan de spoorzijde. Daar is het 's middags altijd zo warm door de zon dat ik bewust heb gekozen voor de oostzijde.quote:Op zondag 27 juni 2010 17:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mooie trein, mooie foto. Woon jij in de IBB?
Nog even geduld met die afkortingen als H'sum Sportpark enzo. Totdat alle oude CTA's zijn vervangen wordt er voor de aansturing nog gebruik gemaakt van een oude server ofzo uit de oertijd met een koppelvlak.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...
Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
quote:Op zondag 27 juni 2010 21:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Lang leve de moderne techniek.
Ik vind zelf dat de borden geoptimaliseerd kunnen worden naar een Duits systeem. Ik mis nog steeds de rijtuiglengtes en -posities.
Het gebeurt vaak genoeg dat passagiers (ja, ook ik) de lengte van een trein verkeerd inschatten en eventueel wat meters moeten teruglopen danwel terugrennen.
De treinstellen, -rijtuigen en locomotieven moeten dan overigens technisch vertimmerd worden zodat deze voertuiginformatie kunnen sturen naar de verkeersleiding. Naar voorbeeld van GVB Amsterdam en RET Rotterdam.
Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.quote:Op zondag 27 juni 2010 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is het niet eenvoudiger om de Railpocket daar voor in te zetten? Daar moeten volgens mij de treinlengtes toch al ingevoerd worden meende ik.
quote:Op zondag 27 juni 2010 22:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.
Dan blijf je dus omroepen.quote:Op zondag 27 juni 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Absoluut. Je zou bijvoorbeeld op de grotere stations met een zachte lichtlijn de lengte van de trein aan kunnen geven. Op kleinere stations zou je het om kunnen roepen als het afwijkt van het dagplan.
quote:
Vertel mij dan waar perronfase C is?quote:Op zondag 27 juni 2010 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De aap is al uit de mouw. Misschien zijn alleen de AB-fase van perron 9 aan de trein toegewezen en de C-fase niet. 9AB heeft een nuttige lengte van 322 meter, terwijl 9ABC een nuttige lengte van 417 meter heeft. En dat is ruim voldoende.
Zie http://www.prorail.nl/Ver(...)%20perronlengten.pdf
Ja.. Dat zeker. Duitsland heeft dat alquote:Op zondag 27 juni 2010 22:35 schreef Ireyon het volgende:
Laat ze eerst maar eens beginnen met perrongerelateerde omroepen.. Alsof het mij wat boeit van welk spoor ICE International in 3 verschillende talen vertrekt, als ik op de stoptrein naar Woerden sta te wachten.
GVB Amsterdam had dat ook, maar heeft dat systeem afgeschaft denk ik...quote:Op zondag 27 juni 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja.. Dat zeker. Duitsland heeft dat al![]()
Begint zwaar irritant te worden als je bijvoorbeeld van 6.40 tot 11.10 op Utrecht stond, zoals gister. Continu die omroepen waar je eigk niks mee te schaffen hebt. Maar ProRail kennende kan dat systeem ook gaan falen (kinderziektes)
Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Vertel mij dan waar perronfase C is?
Er is alleen een A+B te bekennen, zoals ook op Sporenplan.nl te lezen valt![]()
Maar iig paste de trein niet aan het perron![]()
Ik heb alleen aan de kant waar je weer terug gaat naar Gouda etc gekeken.
Edit: Het perron langs spoor 8+9 is inderdaad korter dan het perron aan sporen 5+7 en 11 en 12.
[ afbeelding ]
(Klik voor grote versie)
© Sporenplan.nl
quote:Op zondag 27 juni 2010 23:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.
Geweldig toen ik dat voor de eerste keer hoorde.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:36 schreef James1988 het volgende:
"Meine Damen und Herrn auf Gleis 4. Willkommen auf Berlin Hauptbahnhof!"
Zo hoort het
Sporen liggen altijd tussen seinen. Seinen 178 en 182 in dit geval dus.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.
Omdat de dubbeldekkers van lengte verschillen. De lengte van de IC naar Maastricht/Heerlen is 8, 10 of 12 bakken.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:32 schreef megamandy het volgende:
[..]
Geweldig toen ik dat voor de eerste keer hoorde.
En dat van de treinlengtes, waar de trein stopt, dan moeten ze eerst eens beginnen om consequent een station binnen te rijden. ALs ik in Eindhoven de trein richting Maastricht/Heerlen pak is de splitsing iedere keer op een andere plaats. Nu stap ik iedere keer op ongeveer hetzelfde punt in de trein maar op de andere stations zie ik dat de trein iedere keer verschillend stopt, de ene keer bij trappen, de volgende keer zelfs "buiten" het station
Overstapverbindingen erbij.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:36 schreef James1988 het volgende:
"Meine Damen und Herrn auf Gleis 4. Willkommen auf Berlin Hauptbahnhof!"
Meestal is het toch Arnhem - Winterswijk wat eruitligt, of ligt dat aan mij?quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Zutphen-Winterswijk
Oorzaak
Tussen Winterswijk en Vorden rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Verwachting
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Vervelende wijsneus.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Vertel mij dan waar perronfase C is?
Er is alleen een A+B te bekennen, zoals ook op Sporenplan.nl te lezen valt![]()
Maar iig paste de trein niet aan het perron![]()
Ik heb alleen aan de kant waar je weer terug gaat naar Gouda etc gekeken.
Edit: Het perron langs spoor 8+9 is inderdaad korter dan het perron aan sporen 5+7 en 11 en 12.
[ afbeelding ]
(Klik voor grote versie)
© Sporenplan.nl
Of 14.quote:Op maandag 28 juni 2010 02:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Omdat de dubbeldekkers van lengte verschillen. De lengte van de IC naar Maastricht/Heerlen is 8, 10 of 12 bakken.
quote:
Die passen niet in Gouda volgens mij.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus niet. Alleen in de serie 500 staat planmatig 14 bakken VIRM gepland.
quote:
Dus of het Rotterdamse deel (20500) rijdt dan ook met VIRM, of er wordt op Ut een stel bijgeplaatst. Ik heb alleen nog nooit VIRM in de 20500 gezien, of ben ik toevallig niet op het juiste moment op de juiste plaats?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt en daarom is het ook alleen tussen Utrecht en Zwolle dat er 14 bakken VIRM gepland staan in enkele treinen.
Ik zie wel eens 3 stellen VIRM in de 800, maar dat zullen dan wel 3 4tjes zijn.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus niet. Alleen in de serie 500 staat planmatig 14 bakken VIRM gepland.
Heb ooit wel eens VIRM gezien in de 10500, dus logischerwijs heeft het even later ook in de 20500 gereden.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus of het Rotterdamse deel (20500) rijdt dan ook met VIRM, of er wordt op Ut een stel bijgeplaatst. Ik heb alleen nog nooit VIRM in de 20500 gezien, of ben ik toevallig niet op het juiste moment op de juiste plaats?
quote:Op maandag 28 juni 2010 11:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus of het Rotterdamse deel (20500) rijdt dan ook met VIRM, of er wordt op Ut een stel bijgeplaatst. Ik heb alleen nog nooit VIRM in de 20500 gezien, of ben ik toevallig niet op het juiste moment op de juiste plaats?
quote:Op maandag 28 juni 2010 11:34 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik zie wel eens 3 stellen VIRM in de 800, maar dat zullen dan wel 3 4tjes zijn.
Kut, die zooi moet opdonderen uit de NO.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Slechts enkele diensten in de 20500 rijden met VIRM. Uit mijn hoofd zijn dat 20526 (zondag 20530) en 20561.
Daar zijn recentelijk voor door de week 20522, 20533, 20546 en 20557 bij gekomen.
Past wel, maar alleen richting Utrecht. Tweede eilandperron is wat korter dan het eerste, iets waar meer stations last van hebben.quote:
quote:Op maandag 28 juni 2010 11:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kut, die zooi moet opdonderen uit de NO.
Cadeautjequote:Op maandag 28 juni 2010 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan dat geklier met die treinnummers aub afgelopen zijn? Deze leek heeft in de meeste gevallen geen idee waar dit over gaat namelijk. En het staat nogal sociopaat. Daar kom je misschien op Somda of Rolandrail mee weg, maar dit is Fok! Dank u wel
Ik sla die posts gewoon over bij het lezen. Kan mij het schelen dat er drie in plaats van twee bakken in het lokaallijntje naar Schubbekutterveen zaten.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan dat geklier met die treinnummers aub afgelopen zijn? Deze leek heeft in de meeste gevallen geen idee waar dit over gaat namelijk. En het staat nogal sociopaat. Daar kom je misschien op Somda of Rolandrail mee weg, maar dit is Fok! Dank u wel
Dit is natuurlijk jouw persoonlijke mening. Als professionele trdl kun je 't je natuurlijk niet permitteren een driebaks kutboemel op dat veel te korte kopspoortje binnen te nemen zonder dat dat door greavy breed uitgemeten wordt in dit topic.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik sla die posts gewoon over bij het lezen. Kan mij het schelen dat er drie in plaats van twee bakken in het lokaallijntje naar Schubbekutterveen zaten.
quote:Op maandag 28 juni 2010 13:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het kopspoortje welke te kort is, die?
Mja, ik weet niet of men op de post er zo blij mee is als ik discussies hier ga veroorzaken door dat soort fratsen...quote:Op maandag 28 juni 2010 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon een 7-baks Arrivatrein op spoortje 58 in Leeuwarden binnen laten komen. Dan weet je wel waar het over gaat.
quote:Op maandag 28 juni 2010 13:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, ik weet niet of men op de post er zo blij mee is als ik discussies hier ga veroorzaken door dat soort fratsen...
Mwoah. We kunnen nog altijd keren op Hurdegaryp.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, want zoiets zal de gehele treindienst tussen Leeuwarden en Groningen verstoren
Verzoek afgewezen.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan dat geklier met die treinnummers aub afgelopen zijn? Deze leek heeft in de meeste gevallen geen idee waar dit over gaat namelijk. En het staat nogal sociopaat. Daar kom je misschien op Somda of Rolandrail mee weg, maar dit is Fok! Dank u wel
Yep.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:59 schreef V2 het volgende:
Zeg, zijn er ineens wat meer ICMm-4's in omloop?
Ik heb er in de wandelgangen wel wat over gehoord, maar niets officieels en geen details. Is in principe ook een zaak van Arriva om dat in te voeren.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:47 schreef greavy het volgende:
Hurdegaryp werd een paar weken geleden nog gekeerd toen heel Leeuwarden plat lag ivm werkzaamheden.
Ziggy, jij weet dat vast wel, zijn er plannen om een 2e sneltrein Leeuwarden-Groningen te laten rijden?
Dat heb ik laatst ergens een keer gelezen, dat ze met die plannen bezig zijn..
Dan weet je in ieder geval dat het over het lokaallijntje naar Schubbenkuttenveen gaat. Maar God weet waar de 12000 of de 6400 rtijdtquote:Op maandag 28 juni 2010 13:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik sla die posts gewoon over bij het lezen. Kan mij het schelen dat er drie in plaats van twee bakken in het lokaallijntje naar Schubbekutterveen zaten.
Use The Fine Google...quote:Op maandag 28 juni 2010 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan weet je in ieder geval dat het over het lokaallijntje naar Schubbenkuttenveen gaat. Maar God weet waar de 12000 of de 6400 rtijdt
Ik zal hier eens een dag lang alles in het Pools doen. Dat jullie maar Google erbij halen als je er wat van wil makenquote:
Dat is niet zo moeilijk hoorquote:Op maandag 28 juni 2010 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan weet je in ieder geval dat het over het lokaallijntje naar Schubbenkuttenveen gaat. Maar God weet waar de 12000 of de 6400 rtijdt
Dat zal best. Maar het gaat erom dat het ook een beetje leuk en leesbaar moet blijven voor mensen die niet zo diep ingevoerd zijn. Die willen vaak gewoon een antwoord op hun vraag. En dan is het hartstikke leuk als jullie hier allemaal super goed weten welke nummertjes waarvoor staan, maar van enige zinvolle communicatie met andere mensen is dan geen sprake meer. En zoals ik al zei, dat is geen probleem op sites waar ALLEEN MAAR zulke mensen komen, maar dit is Fok, dusquote:
Kolere, 80 euro een duur hotel noemen.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:44 schreef greavy het volgende:
De planning was om dag 2 in Aken te overnachten, maar de jeugdherbergen en B&B's zaten vol. En ik ga geen 80 euro voor een nacht betalen in een duur hotel![]()
Ja maar jij bent al vet veel ouder, jeweetz!quote:Op maandag 28 juni 2010 14:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Als ik over een Global Pass mocht beschikken zou ik toch echt wel verder gaan dan Duitsland en Belgie
Am I...? * Guppy trekt in paniek de rimpels strakquote:Op maandag 28 juni 2010 14:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar jij bent al vet veel ouder, jeweetz!
Ja maar toch en zo!quote:Op maandag 28 juni 2010 14:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Am I...? * Guppy trekt in paniek de rimpels strak
Greavy is toch 20 (volgens zn profiel)? Zo jong is dat toch niet? Op m'n 18de nachttreinde ik bijvoorbeeld gewoon naar Denemarken en Zuid Frankrijk. Of ben ik nu heel onverantwoordelijk...?
Dan nog, Keulen-Dusseldorf-Keulen is een stom saai industrieel traject wat je gewoon niet voor je lol 2x doet.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar jij bent al vet veel ouder, jeweetz!
Volgende keer ga ik andere trips maken, dat zekerquote:Op maandag 28 juni 2010 14:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Als ik over een Global Pass mocht beschikken zou ik toch echt wel verder gaan dan Duitsland en Belgie
True, dat is zo. En nu kun je er in ieder geval een beetje aan proevenquote:Op maandag 28 juni 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgende keer ga ik andere trips maken, dat zeker![]()
Ik wou wel langer én verder weg, maar je moet het geld er wel voor hebben
Jaja, later als je groot bent. Maar wat maakt het uit of je een nacht in een cheap-ass hotelletje in de buurt van de grens of verderop in Duitsland, of zelfs in Oostenrijk zit? Ze accepteren er allemaal euro's en ze spreken er zelfs allemaal een soort van Duits.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgende keer ga ik andere trips maken, dat zeker![]()
Ik wou wel langer én verder weg, maar je moet het geld er wel voor hebben![]()
Jamaar ik ben heul niet oudquote:Op maandag 28 juni 2010 14:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar toch en zo!
En ik kan niet beantwoorden of dat onverantwoordelijk is, ik ken je niet!
Moet een foutje zijn. Is aangepast. Ben 17.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Am I...? * Guppy trekt in paniek de rimpels strak
Greavy is toch 20 (volgens zn profiel)? Zo jong is dat toch niet? Op m'n 18de nachttreinde ik bijvoorbeeld gewoon naar Denemarken en Zuid Frankrijk. Of ben ik nu heel onverantwoordelijk...?
Ik zit nog te kijken of ik vanuit Düsseldorf via Wuppertal / W-Vohwinkel (of zo iets) en Solingen terug naar Köln ga.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan nog, Keulen-Dusseldorf-Keulen is een stom saai industrieel traject wat je gewoon niet voor je lol 2x doet.
20+ is vergeleken met greavy oud.quote:
Naja, als je vanaf Keulen ipv kleine stadjes gewoon doorgaat naar wenen ofzo dan is het echt niet duurder.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgende keer ga ik andere trips maken, dat zeker![]()
Ik wou wel langer én verder weg, maar je moet het geld er wel voor hebben![]()
quote:
Eensch! (dat schijnt ook een fok uitspraak te zijn).quote:Op maandag 28 juni 2010 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar het gaat erom dat het ook een beetje leuk en leesbaar moet blijven voor mensen die niet zo diep ingevoerd zijn. Die willen vaak gewoon een antwoord op hun vraag. En dan is het hartstikke leuk als jullie hier allemaal super goed weten welke nummertjes waarvoor staan, maar van enige zinvolle communicatie met andere mensen is dan geen sprake meer. En zoals ik al zei, dat is geen probleem op sites waar ALLEEN MAAR zulke mensen komen, maar dit is Fok, dus
Maar ga je alleen of niet? Ik ben vorig jaar (toen was ik ook 17) half Europa door geinterraild, maar toen was ik met 4 mensen. Naja, na 1 week waren er nog 3 over...quote:Op maandag 28 juni 2010 15:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet een foutje zijn. Is aangepast. Ben 17.
Tegenwoordig verzorgd Shunter het onderhoud aan de DB Schenker / Railion 1600'en en daardoor zullen er binnen afzienbare tijd meer van zulke 1600'en brandschoon terugkomen.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Wat zien die 1600'en er toch aftands uit...Maar ja, de 1600'en hebben itt de 1800'en volgens mij ook nog hun eerste laklaag. Welke stagiair zal de ondankbare taak hebben gekregen om de 1613 te poetsen?
quote:Op maandag 28 juni 2010 20:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Lijkt me trouwens sterk dat die onderste 1600 in Veendam is geweest...
Of reizigers in Sittard over laten stappen.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Door er in Eindhoven een stel voor te plaatsen..
D'r was toch wat met werkzaamheden in Roermond?quote:Op maandag 28 juni 2010 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of reizigers in Sittard over laten stappen.
Dat hebben ze netjes gedaan bij Shunter. Ze worden in de Waalhaven onderhouden? Leuk om ze daar te krijgen onder 25kV!quote:Op maandag 28 juni 2010 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tegenwoordig verzorgd Shunter het onderhoud aan de DB Schenker / Railion 1600'en en daardoor zullen er binnen afzienbare tijd meer van zulke 1600'en brandschoon terugkomen.
Ik heb er in gezeten en WiFi werkte niet: te weinig bereik.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:36 schreef KapiteinT het volgende:
Heeft er hier iemand al in een ICMm viertje gezeten? Worden ze gelijk allemaal van Wifi en reizigersinformatie voorzien, of was dat ene stel alleen een proef?
In de 4203 was de WiFi ook maar in 1 bak, dacht ik. Weet niet of dat bij alle ICMm's zo is, maar zat je niet gewoon in de verkeerde bak?quote:Op maandag 28 juni 2010 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb er in gezeten en WiFi werkte niet: te weinig bereik.
Volgens mij zitten de WiFi-icoontjes op alle deuren...quote:Op maandag 28 juni 2010 22:11 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
In de 4203 was de WiFi ook maar in 1 bak, dacht ik. Weet niet of dat bij alle ICMm's zo is, maar zat je niet gewoon in de verkeerde bak?
Dat is inderdaad niet al te snuggerquote:Op maandag 28 juni 2010 21:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Op het balkon in een buffel gaan zitten met dit weer is ook geen pretje
quote:Op maandag 28 juni 2010 22:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet al te snugger
In een wadje daarentegen:
Toch apart. Ik heb feb-jun 2009 en feb-jun 2010 dagelijks zo gereisd en tot nu toe maar 1 keer in een donkere trein de tunnel door gegaan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:23 schreef KapiteinT het volgende:
Heb het regelmatig in de stoptreinen vanaf Hoofddorp richting Schiphol. Deze beginnen in Hoofddorp, dus staat het licht nog niet altijd aan. Is altijd heel knus in de Schipholtunnel.
Het is niet wekelijks ofzo, maar heb het het afgelopen jaar al zeker een paar keer gehad. Meestal gaat halverwege de tunnel het licht ook weer gewoon aan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:27 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Toch apart. Ik heb feb-jun 2009 en feb-jun 2010 dagelijks zo gereisd en tot nu toe maar 1 keer in een donkere trein de tunnel door gegaan.
Blijkbaar heb ik mazzel.
Ben blij dat ik ze niet meer heb... Wat een afzien in die treinen zegquote:Op maandag 28 juni 2010 21:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Op het balkon in een buffel gaan zitten met dit weer is ook geen pretje
t went, t went, Gelukkig hebben we hier nu ook sgmmetjes rijden als stopperquote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:28 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ben blij dat ik ze niet meer heb... Wat een afzien in die treinen zeg
Na 4 jaar was ik er nog niet aan gewend...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
t went, t went, Gelukkig hebben we hier nu ook sgmmetjes rijden als stopper
Ook goed.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:24 schreef dennistd het volgende:
Ik bedoel dus de circustrein die vandaag naar Duitsland gaat
Was die TT grappig bedoeldquote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:01 schreef Duvel het volgende:
Het volgende topic s.v.p. een betere TT, bijvoorbeeld
"Treinentopic 237, nu met WiFi (bereik t/m pagina 1)."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |