Is altijd al zo geweest. Zolang er problemen zijn met die OV-Chipkaart en het draagvlak onder de reizigers ervoor niet voldoende is, kan men altijd met papieren treinkaartjes blijven reizen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:04 schreef Fixers het volgende:
Och, Camiel Eurlings heeft de eerste CDA verkiezingsstunt voor de volgende verkiezingen er alweer inzitten: zolang er geen oplossing is voor de dubbele opstaptarieven bij spoorvervoerders blijven papieren kaartjes gehandhaafd.
Camiel Eurlings verlaat de politiek zo snel als hij kan. Mooi als hij dit er nog even door kan drukken, maar ik ga er niet opeens CDA van stemmen. Trouwens, ik heb al gestemdquote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:04 schreef Fixers het volgende:
Och, Camiel Eurlings heeft de eerste CDA verkiezingsstunt voor de volgende verkiezingen er alweer inzitten: zolang er geen oplossing is voor de dubbele opstaptarieven bij spoorvervoerders blijven papieren kaartjes gehandhaafd.
Die pas zelf is 5 jaar geldig dacht ik. ALleen ieder jaar moet je, ook bij een doorlopende VDU, even bij een automaat je klaarstaande reisproduct (quote:Zeg, hoe lang is de pas van een voordeelurenkaart geldig? Ik heb zo'n doorlopend abo. En kreeg onlangs zomaar een nieuwe chipkaart thuisgestuurd terwijl mijn huidige nog 2 jaar geldigheid heeft. Voor actuele pasfoto zal het niet zijn, er staat dezelfde op als mijn pas van 3 jaar gelee. 'k Heb onlangs wel reizen op saldo geactiveerd.
Als je geluk hebt komen er wel meldingen op rolandrail dat ie om xx.xx lang y gekomen is.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
dat dacht ik al ja, maar een vertraging word dat nog ergens weergegeven? of is het onmogelijk om daarachter te komen?
En weet je meteen alle typenummers van alle wagons in de juiste volgorde. Plus een grafschrift voor iemand die een lettertje vergeten was. Goeie site welquote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je geluk hebt komen er wel meldingen op rolandrail dat ie om xx.xx lang y gekomen is.
Jep, ik ook. =]quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef dennistd het volgende:
Heb de gratis 1e klas kaartjes naar Leeuwarden ook binnen trouwens
Ik ben blind. Waar staat die fout o.Oquote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:36 schreef Sirolf het volgende:
Tijd voor een zoekplaatje! Wat klopt er niet op onderstaande foto?
[ link | afbeelding ]
Kijk op het stationsbord links op de foto, en kijk rechtsonder op de vertrekstaatquote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:00 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik ben blind. Waar staat die fout o.O
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef dennistd het volgende:
Heb de gratis 1e klas kaartjes naar Leeuwarden ook binnen trouwens
Waarom krijg ik niks?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:59 schreef Crientj het volgende:
Jep, ik ook. =]
Lekker keertje daarheen dus, alleen wel verrassend dat het eerste klas kaartjes zijn. ;o
En ik?? Wat moet ik doen? * Guppy wil ook naar Leeuwardenquote:
Oh en nu heb ik ze welquote:
Helaas, de kaartjes zijn al op..quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En ik?? Wat moet ik doen? * Guppy wil ook naar Leeuwarden
Wat Fles zegtquote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel tof dat we daar NU al van horen, Gup en ik.
Da's lief, maar ook niet nodigquote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet nodig hoor, maar dank jeMisschien heeft Gup er meer aan
Het is niets meer dan een klapsigaar uit eigen doos.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:04 schreef Fixers het volgende:
[..]
Och, Camiel Eurlings heeft de eerste CDA verkiezingsstunt voor de volgende verkiezingen er alweer inzitten: zolang er geen oplossing is voor de dubbele opstaptarieven bij spoorvervoerders blijven papieren kaartjes gehandhaafd.
Ik moet eerst nog mijn kruidvatjes opmakenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:50 schreef Crientj het volgende:
Die link voor gratis kaartjes heeft een paar topics terug erin gestaan heur
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:53 schreef Socios het volgende:
Leeuwarden![]()
Laat even weten wanneer jullie gaan, dan zorg ik voor een welkomstcomité op het station. Voor mij paar minuten lopen.
Haha, jij kan ook wel in dat comité. Zug-Chef erbij. Keertje forumgenoten onthalen toch?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon je broer er neerzetten. Die is voor iedereen wel herkenbaar
Ja, maar dennistd, Crientj en Ireyon niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
Je broer ken ik wel. Zug-Chef heb ik als het goed is ook al eens vluchtig gezien, dus nee, het is niet echt nodig
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:08 schreef Ireyon het volgende:
'k Krijg niet spontaan meer zin om naar Leeuwarden te gaan, met het idee dat er een hoop mannen staan te wachten. Als je nou eens wat Friesche vrouwen regelt daarentegen..
Precies ja.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
Sorry, maar die houden we voor onszelf
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:11 schreef Ireyon het volgende:
Trouwens, 'k heb ooit op vakantie een meisjes uit Sneek gescharreld.. en echt elk gesprek was een ramp, want die taal is voor mij als Brabander echt onbegrijpelijk
Bron: Het Nieuwsbladquote:NMBS vreest nieuwe hype: saboteren van treinen
Sinds er deze week vijf treinen stilvielen nadat ze in een handomdraai gesaboteerd konden worden, houden ze bij de NMBS hun hart vast. 'Treinen saboteren mag geen nieuwe hype worden', aldus Leen Uyterhoeven, woordvoerster van de NMBS holding.
Bij de NMBS zit de schrik er goed in. Saboteurs slaagden er dinsdag in om het treinverkeer in en rond Brussel compleet in de war te sturen. Veel techniek kwam er niet aan te pas, maar hoe makkelijk het ook was, de gevolgen waren fenomenaal.
Vanaf 16.18 uur vielen vijf treinen op de Brusselse Noord-Zuidverbinding één voor één stil. 'Uiteindelijk draaide het hele systeem in de knoop', zegt Leen Uyterhoeven van de NMBS holding. 'De hele avondspits heeft eronder geleden, omdat heel wat treinen achter hun voorgangers geblokkeerd raakten.'
Geheim
Wat er precies misliep, wil de NMBS niet gezegd hebben. Meer zelfs: het moet een goed bewaard geheim blijven. 'We kunnen hier zeker van sabotage spreken. Maar we zullen er ook alles aan doen om te vermijden dat dit navolging krijgt. Het is geen kinderspel om de treinen te saboteren, maar eens je weet hoe het moet, is het ook niet meer zo moeilijk. Vandaar dat we geen details geven. Om kopieergedrag te vermijden.'
Motief
Wanneer de bewuste treinen deze week precies gesaboteerd werden, is niet duidelijk. 'En ook naar het motief van de saboteurs hebben we voorlopig het raden', aldus Uyterhoeven. 'Ze wisten wel waar ze mee bezig waren, want op camerabeelden zijn ze niet te zien.'
Intussen loopt er al een onderzoek om een en ander uit te klaren. Het is trouwens niet de eerste keer dat de NMBS met sabotage krijgt af te rekenen. Enkele maanden geleden werd het spoor geplaagd door mensen die de vertrekprocedure van enkele treinen in de war stuurden. Dat deden ze door aan de zogenaamde 'Alle-Verrichtingen-Gedaan'-bakjes op het perron te draaien, waarmee de treinbegeleider de trein laat vertrekken.
Noh. Fries is gewoon een goede taal..quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:11 schreef Ireyon het volgende:
Trouwens, 'k heb ooit op vakantie een meisjes uit Sneek gescharreld.. en echt elk gesprek was een ramp, want die taal is voor mij als Brabander echt onbegrijpelijk
Ik zou het proberen met popups. Gij zult geen treinen saboteren. Helpt vastquote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Het Nieuwsblad
Zucht... de NMBS weer uit de bocht.
en dan die pop-ups die terug blijven komen. 50Xquote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou het proberen met popups. Gij zult geen treinen saboteren. Helpt vast
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:02 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, maar dennistd, Crientj en Ireyon niet.
Kijk maar uit, ik & DenS zijn heel eng heur.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dennis ken ik wel, maar Crientj en Ireyon niet nee
Ja vast. Maar zodra ik me vertoon in de AH Togo ren je hard naar achterquote:Op zondag 27 juni 2010 00:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
[..]
Kijk maar uit, ik & DenS zijn heel eng heur.
quote:Op zondag 27 juni 2010 00:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
[..]
Kijk maar uit, ik & DenS zijn heel eng heur.
Hoe durf je? Onschuldige meisjes schrik aanjagen?quote:Op zondag 27 juni 2010 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja vast. Maar zodra ik me vertoon in de AH Togo ren je hard naar achter
De oude zal als saldo-kaart werken, alleen het reisproduct 'jaartrajectkaart' is verlopen toch..?quote:Op zondag 27 juni 2010 04:13 schreef Stefanovic83 het volgende:
Beste treinnerds![]()
Ik heb een jaartrajectkaart met OV-chip erop, staat ook nog saldo op. De kaart is inmiddels verlopen (jaar voorbij) maar ik heb weer een nieuw jaar besteld, betaald en dus ook een nieuwe kaart gekregen. Met OV-chip, dus nu heb ik er 2![]()
Zou die oude nog werken, en hoe kan ik het resterende saldo terug laten boeken o.i.d.?
Mooi moment om weer gewoon met papieren treinkaartjes te gaan reizen.quote:Op zondag 27 juni 2010 04:13 schreef Stefanovic83 het volgende:
De kaart is inmiddels verlopen
quote:Op zondag 27 juni 2010 12:41 schreef RubenK het volgende:
Mijn friesland kaartjes ook binnen12 maar liefst
al mn vrienden laten bestellen en aan mij laten geven :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |