abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83240157

Welkom in alweer deel 236 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_83240181
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:04 schreef Igen het volgende:

Edit: Het MIVB is zelfs nog strenger! Volgens hun voorwaarden mag je helemaal geen link maken zonder expliciete toestemming, zelfs niet naar de startpagina!
Mensen die geen snars van Internet begrijpen moeten de pest krijgen. Simpel zat.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:58 schreef Yreal het volgende:
En die gasten in spanje. Hoe de fuck kan je nou met 16 man tegelijk op een HSL spoor gaan staan !!!
Ze waren op weg naar een feest en het was erg druk bij de voetgangerstunnel, dus toen gingen er groepen mensen langs en over het spoor lopen richting het strand. Weten zij veel of dat een HSL-spoor is, hoe vaak en wanneer er treinen langs komen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83240219
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:


Ze waren op weg naar een feest en het was erg druk bij de voetgangerstunnel, dus toen gingen er groepen mensen langs en over het spoor lopen richting het strand. Weten zij veel of dat een HSL-spoor is, hoe vaak en wanneer er treinen langs komen?
Ja maar met ze 16e tegelijk op het spoor staan in een groep van 30.
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:34:21 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83240358
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ze waren op weg naar een feest en het was erg druk bij de voetgangerstunnel, dus toen gingen er groepen mensen langs en over het spoor lopen richting het strand. Weten zij veel of dat een HSL-spoor is, hoe vaak en wanneer er treinen langs komen?
Men was op de hoogte van het bestaan van een transportsysteem, geleid door twee ijzeren staven gemonteerd op dwarsliggers, en dat daar soms treinen overheen rijden. Tamelijk onhandig om daar over te steken...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83240397
Wel godverdomme. Het is weer zo laat. Mail van "infovragenlijst@ipmbv.nl"
quote:
Geachte heer Fles,

Graag nodigen wij u uit om deel te nemen aan een onderzoek over reizen op het traject Nederland - Londen. Het gaat hierbij zowel om reizen voor zakelijke als privé doeleinden.

Door dit onderzoek willen wij achterhalen:
- wat uw indruk is van de vervoermiddelen die u voor deze reis kunt gebruiken
- welke vervoermiddelen u zelf gebruikt en
- hoe u komt tot deze keuze.

Wij zijn zeer geïnteresseerd in uw mening en daarom vragen wij ongeveer 12 minuten van uw tijd om deel te nemen aan dit onderzoek.

[blabla geneuzel]

We benadrukken dat uw antwoorden op deze vragenlijst in bezit blijven van IPM Research & Advies en dat alle antwoorden vertrouwelijk worden behandeld en anoniem worden verwerkt. Om uw antwoorden niet te beïnvloeden vertellen wij vooraf niet wie de opdrachtgever is, we zullen dit echter wel na afloop van het onderzoek vertellen.
Wie heeft er een ANDERE, steekhoudende verklaring dan "NS HiSpeed is OPNIEUW privégegevens aan het doorverkopen"? En wie heeft dit mailtje ook gehad?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83240433
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Men was op de hoogte van het bestaan van een transportsysteem, geleid door twee ijzeren staven gemonteerd op dwarsliggers, en dat daar soms treinen overheen rijden. Tamelijk onhandig om daar over te steken...
Ga dat op Koninginnedag in Amsterdam maar vertellen.

Ook dat mailtje gehad?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83240514
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel godverdomme. Het is weer zo laat. Mail van "infovragenlijst@ipmbv.nl"
[..]

Wie heeft er een ANDERE, steekhoudende verklaring dan "NS HiSpeed is OPNIEUW privégegevens aan het doorverkopen"? En wie heeft dit mailtje ook gehad?
Ik.. en volgens mij heb ik de vorige keer toch echt aangegeven dat ik niet meer zulke rotzooi wens te ontvangen
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:40:10 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83240620
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ga dat op Koninginnedag in Amsterdam maar vertellen.
Niet voor rede vatbaar...

Nee, geen mail gehad, maar ik doe dan ook geen zaken met NSHiFail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 juni 2010 @ 13:52:12 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83241124
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:26 schreef Yreal het volgende:
ik ben trouwens misleid door wikipedia, daar staat een foto van een stuk enkel spoor bij het artikel van staatslijn a, en dat de moffen daar spoorstaven hebben weggehaald

Gelukkig hebben ze nieuw ijzer geplaatst. Nu nog Deventer - Olst en de brug bij Ravenstein verdubbelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:54:00 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83241203
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Gelukkig hebben ze nieuw ijzer geplaatst. Nu nog Deventer - Olst en de brug bij Ravenstein verdubbelen
Gaat niet gebeuren. De brug bij Ravenstein is vorig jaar gerenoveerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83241241
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren. De brug bij Ravenstein is vorig jaar gerenoveerd.
En laat het maar zo. Voor de 3600 en de 4400 is het mooi zat zo. Voor je het weet ziet P o ail weer een fraaie nieuwe goederencorridor ontstaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 juni 2010 @ 13:57:40 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83241386
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren. De brug bij Ravenstein is vorig jaar gerenoveerd.

Ik weet het, maar het blijft volgens mij nog wel altijd een soort van wens om er een tweede brug naast te plaatsen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83241503
pi_83241647
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik weet het, maar het blijft volgens mij nog wel altijd een soort van wens om er een tweede brug naast te plaatsen.
De huidige dienstregeling is een tweede brug nog niet nodig. Daarbij zal eerst bij Wijchen een keervoriezing worden gemaakt voor een stroptrein Wijchen - Arnhem - (Zutphen / Ede-wageningen).

Het stuk tussen Deventer - Olst kan veel goedkoper dubbelsporig worden uitgevoerd, hierbij kan een kwartiersdienst vanaf Zutphen naar Zwolle neergezet worden.
pi_83241674
Wat is trouwens de scherpste spoorbocht in NL voor reizigerstreinen? Ik zou gokken op Dordrecht waar je vanaf 2 bakken verder de rest van de trein kunt zien. Bij Vught richting Tilburg ligt ook een krap bochtje, maar die's volgens mij toch nog wat ruimer dan bij Ddr.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 juni 2010 @ 14:06:28 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83241806
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:
Wat is trouwens de scherpste spoorbocht in NL voor reizigerstreinen? Ik zou gokken op Dordrecht waar je vanaf 2 bakken verder de rest van de trein kunt zien. Bij Vught richting Tilburg ligt ook een krap bochtje, maar die's volgens mij toch nog wat ruimer dan bij Ddr.

Op het Soesterlijntje?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83241929
Gisteravond vond er een konvooi plaats voor de expo van komend weekend.
In Brussel zijn ze 'aangevallen' door een stel stenengooiers. Er sneuvelden enkele ruiten ven historisch materieel.
quote:
Citaat vanop HGBTF:
Met pijn in het hart moet ik dit slechte nieuws meedelen voor de mensen die dit weekend naar de grote railexpo te Saint-Ghislain gaan.

Vandaag gingen we ons konvooi van Schaarbeek naar Saint-Ghislain doen. Met een uur vertraging zijn we vertrokken uit de Group R naar L28. (convooi: 5183, 5515, 52xx, 2201, 61xx, 8264, L rijtuig, Koninklijk rijtuig, 1 K3, 2 K2, 1 M1, cinema rijtuig SCM, Buffetrijtuig TSP, 1 M2 rijtuig, 4403 SCM, en nog 2 rijtuigen die mij momenteel ontgaan.

Welke zijn beschadigd: Meerbepaald kopruit 5183 kant bestuurder (was machien die op kop reed), ruitje van de machienekamer 5515, zijruit van de stuurpostdeur 2201, 1 ruit kapot in het L rijtuig, 2 buitenruiten van het koningklijk rijtuig kapot + 1 binnenruit, 1 ruit kapot in het cinemarijtuig SCM, 1 ruit kapot in het TSP buffetrijtuig.

Mede dankzij de vakantie en de allochtone jongeren die zich vervelen en in Simonis de boel kort en klein slaan + historisch materiaal beschadigen. We zijn blij dat we niet gewond zijn geraakt want de kopruiten van de 5183 zijn nog de originele (enkel glas).

Bellen naar securail en wat blijk dat er geen camerabewaking is in station Simonis .

Namens de vrijwilligers van het TSP verontschuldigen wij ons voor het slechte uitzicht
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:10:53 #18
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_83241987
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:
Wat is trouwens de scherpste spoorbocht in NL voor reizigerstreinen? Ik zou gokken op Dordrecht waar je vanaf 2 bakken verder de rest van de trein kunt zien. Bij Vught richting Tilburg ligt ook een krap bochtje, maar die's volgens mij toch nog wat ruimer dan bij Ddr.
De bocht naar Den Haag CS vanaf HS is ook best scherp toch?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_83242000
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:
Wat is trouwens de scherpste spoorbocht in NL voor reizigerstreinen?
NIet Harderwijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83242013
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:09 schreef trainfreak het volgende:
Gisteravond vond er een konvooi plaats voor de expo van komend weekend.
In Brussel zijn ze 'aangevallen' door een stel stenengooiers. Er sneuvelden enkele ruiten ven historisch materieel.
[..]


Nekschot voor die lui. Opmerkelijk dat ze overigens meteen weer allochtonen roepen
pi_83242079
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:09 schreef trainfreak het volgende:
Gisteravond vond er een konvooi plaats voor de expo van komend weekend.
In Brussel zijn ze 'aangevallen' door een stel stenengooiers. Er sneuvelden enkele ruiten ven historisch materieel.
[..]
Droevig Waarom is er geen camerabewaking op Simonis? Waarom is daar überhaupt een station als het zo'n battle zone is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83242101
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nekschot voor die lui. Opmerkelijk dat ze overigens meteen weer allochtonen roepen
Vind maar eens een blanke in die contreien. Veel succes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 juni 2010 @ 14:14:18 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83242137
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NIet Harderwijk?

Nee, die bocht heeft de meeste verkanting toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83242146
Weet ik veel waar simons licht

Als wallonië is mogen ze die boel sowieso platgooien, want daar is dus echt helemaaaaaal niks
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:15:03 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83242175
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NIet Harderwijk?
Harderwijk heeft wel de maximale verkanting, maar je mag er nog steeds met 110 doorheen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83243265
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Brembo het volgende:

[..]

De huidige dienstregeling is een tweede brug nog niet nodig. Daarbij zal eerst bij Wijchen een keervoriezing worden gemaakt voor een stroptrein Wijchen - Arnhem - (Zutphen / Ede-wageningen).

Het stuk tussen Deventer - Olst kan veel goedkoper dubbelsporig worden uitgevoerd, hierbij kan een kwartiersdienst vanaf Zutphen naar Zwolle neergezet worden.
Deventer-Olst liggen alle viaducten al/nog dubbelsporig. Overwegen hebben bijna allemaal ook de juiste ligging/breedte. Alleen hebben ze wat schakelkasten op de bedding voor het 2e spoor gezet in de loop der jaren.
dag
pi_83243273
Treinen
pi_83243371
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:
Wat is trouwens de scherpste spoorbocht in NL voor reizigerstreinen?
Alle bovenstaande andere antwoorden vervallen; dat is de bocht bij Winterswijk.
  Redactie Sport donderdag 24 juni 2010 @ 14:59:32 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83243969
Tussen Deventer en de IJsselbrug is het ook vrij scherp.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83244030
er is vast wel een prorailer in de house met een boekje met boogstralen overal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 15:03:58 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_83244110
Ik was net even aan de Jaarbeurszijde van Utrecht CS, om een taart te scoren bij Multivlaai, maar wat is het daar een troosteloos stukje station geworden alle winkeltjes wel...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83244452
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:59 schreef dennistd het volgende:
Tussen Deventer en de IJsselbrug is het ook vrij scherp.
Ja, er zijn wel meer scherpe bochten.

Er kan maar één bocht het scherpst zijn, en dat is die bij Winterswijk.
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:35:08 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_83245444
TVPolski
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_83246912
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, er zijn wel meer scherpe bochten.

Er kan maar één bocht het scherpst zijn, en dat is die bij Winterswijk.
Die van Dordrecht is ook vrij scherp, lijkt mij scherper zelfs.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_83247308
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was net even aan de Jaarbeurszijde van Utrecht CS, om een taart te scoren bij Multivlaai, maar wat is het daar een troosteloos stukje station geworden alle winkeltjes wel...
Ik mis het rustige in Utrecht2.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:50:39 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83249225
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, er zijn wel meer scherpe bochten.

Er kan maar één bocht het scherpst zijn, en dat is die bij Winterswijk.
Nee. Op het lijntje Lage Zwaluwe -Oosterhout ligt een veel scherpere bocht
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:52:07 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83249302
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:13 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik mis het rustige in Utrecht2.
Me2
Ik kwam altijd bij die AH To Go, omdat die meestal rustiger was dan die in de stationshal.
pi_83249440
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:06 schreef Ascendancy het volgende:
Die van Dordrecht is ook vrij scherp, lijkt mij scherper zelfs.
Keertje Google Maps erbij dan maar.



Beat that.
pi_83249714
Dat de uiteindelijke draai groter is betekent niet dat de boogstraal ook kleiner is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:16:32 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83250408
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=oosterhout&sll=51.816938,4.64823&sspn=0.165754,0.308647&ie=UTF8&hq=&hnear=Oosterhout,+Noord-Brabant&ll=51.692565,4.827418&spn=0.020776,0.038581&z=15

Die is nog scherper
Meer naar Oosterhout toe (beneden) zijn er ook mooie bochtjes.
De bocht is daar te scherp voor de stoomloc 01 1075 (wss ook de 65 018 etc)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 juni 2010 @ 17:19:41 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83250546
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:16 schreef greavy het volgende:
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=oosterhout&sll=51.816938,4.64823&sspn=0.165754,0.308647&ie=UTF8&hq=&hnear=Oosterhout,+Noord-Brabant&ll=51.692565,4.827418&spn=0.020776,0.038581&z=15

Die is nog scherper
Meer naar Oosterhout toe (beneden) zijn er ook mooie bochtjes.
De bocht is daar te scherp voor de stoomloc 01 1075 (wss ook de 65 018 etc)

Het ging om spoor voor reizigerstreinen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83250557
Wat een drama rond Schiphol/leiden

op de avt staat een extra ice naar hoofdorp
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:27:50 #43
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83250901
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
er is vast wel een prorailer in de house met een boekje met boogstralen overal
Ik niet in elk geval.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_83252335
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:19 schreef Yreal het volgende:
Wat een drama rond Schiphol/leiden

op de avt staat een extra ice naar hoofdorp
Moeten ze vaker doen! ICE Hoofddorp - Utrecht (en verder)!
pi_83252498
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:03 schreef Brembo het volgende:

[..]

De huidige dienstregeling is een tweede brug nog niet nodig. Daarbij zal eerst bij Wijchen een keervoriezing worden gemaakt voor een stroptrein Wijchen - Arnhem - (Zutphen / Ede-wageningen).
Weet jij toevallig hoe ze dat gaan doen? Wordt dit een extra trein tussen Nijmegen en Arnhem? Vraag me af of dat ooit gaat passen... Dan zouden ze wel de 3600 kunnen upgraden naar echte intercity, want 4 treinen per uur voor Nijmegen-Lent, Elst en Arnhem Zuid is meer dan genoeg.
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:27:31 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83253955
* James1988 zwaait naar alle lieve mensjes hier.

Ik begin overigens mijn weg te vinden in De Inktpot.
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:38:13 #47
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83254420
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:27 schreef James1988 het volgende:
* James1988 zwaait naar alle lieve mensjes hier.

Ik begin overigens mijn weg te vinden in De Inktpot.
Dan zie ik je vast wel eens in het restaurant in HGB II.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_83254428
James
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:42:48 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83254580
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dan zie ik je vast wel eens in het restaurant in HGB II.
Zou kunnen. Ik loop er pas rond sinds dinsdag dus echt bekend ben ik er nog niet.

Ik ben overigens ook geen blijvertje, wanneer mijn inzet voor het project klaar is, ben ik weer weg. ;P
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:47:36 #50
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83254770
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zou kunnen. Ik loop er pas rond sinds dinsdag dus echt bekend ben ik er nog niet.

Ik ben overigens ook geen blijvertje, wanneer mijn inzet voor het project klaar is, ben ik weer weg. ;P
Ik ben ook geen blijvertje, want hopelijk ben ik binnenkort klaar met mijn opleiding.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')