Faal.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:09 schreef greavy het volgende:
Nice Ireyon. Veel succes.
Veel uren nodig om in Budapest te komen?
Voll
Edit: Toch niet![]()
Alsof een HC met MP3 op kan gaan zittenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ach, dat valt ook wel weer mee.
Ik hoor het in de GTW niet eens meer.
En me eraan storen doe ik al helemaal niet. Lekker krantje lezen of mp3 op en je hebt er echt geen last van.
Hoi.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:12 schreef Myraela het volgende:
Hoi. Is dit het treinentopic? Ik ben door Socios gestuurd.
Nouja, mijn reisgenoten willen liever niet een hele dag in een trein zitten, dus het worden etappes van Roosendaal - München, - Wenen, - Budapest, - Salzburg, - Venetië, - Florence, - Freiburg, - Roosendaal. 't Zou in zo'n anderhalve week te doen moeten zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:09 schreef greavy het volgende:
Nice Ireyon. Veel succes.
Veel uren nodig om in Budapest te komen?
Ohnee een lekker wijf in ons topic.. Bijna nog opwindender dan het toilet van een gemoderniseerde ICMquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:12 schreef Myraela het volgende:
Hoi. Is dit het treinentopic? Ik ben door Socios gestuurd.
Das pech hebben voor die HC. Voor hem is het zijn beroep, dat hoor je op gegeven moment echt niet meer.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:12 schreef greavy het volgende:
Fuck die V250. Waarom is de OP er niet
[..]
Alsof een HC met MP3 op kan gaan zitten![]()
Welkom liefie.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:12 schreef Myraela het volgende:
Hoi. Is dit het treinentopic? Ik ben door Socios gestuurd.
Die opmerking wilde ik makenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:16 schreef greavy het volgende:
Ehm: Oude OP: Gelieve niet te posten!
MarkoAlmelo, je hebt de oude OP mee gekopieerd.
Eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:18 schreef Myraela het volgende:
Ik reis met de metro naar school. Telt dat ook?
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:16 schreef greavy het volgende:
Ehm: Oude OP: Gelieve niet te posten!
MarkoAlmelo, je hebt de oude OP mee gekopieerd.
Enne Ireyon, succes met je interrail. Lijkt mij ook vet om een keer te doen.
Misschien dat ik mijn ouders zo ver krijg voor een weekje Duitsland met interrail (en dergelijke)
Stelletje huulerds over de OPquote:
Metro is geen echte treinquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:18 schreef Myraela het volgende:
Ik reis met de metro naar school. Telt dat ook?
quote:
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ohnee een lekker wijf in ons topic.. Bijna nog opwindender dan het toilet van een gemoderniseerde ICM.
Reis dan keertje met de trein naar Leeuwarden. Prachtig intercitystuk erbij.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:19 schreef Myraela het volgende:
Ja godverdomme. Jij haalt me hierheen.
Ik ging laatst voor de lol naar Utrecht met de trein. Een gele.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Reis dan keertje met de trein naar Leeuwarden. Prachtig intercitystuk erbij.
Het is een begin.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:20 schreef Myraela het volgende:
Ik ging laatst voor de lol naar Utrecht met de trein. Een gele.
Ik vind je wel lief hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja godverdomme. Jij haalt me hierheen.
Mooi stuk naar Weert.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:22 schreef Myraela het volgende:
Ja! En ik ben laatst naar weert gegaan met de trein. Toen ging ik perongeluk eerste klas zitten.
Nee, ik ben na een volgende halte wel doorgelopen naar 2de klas. Ik ben nogal een stresskippetje.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Mooi stuk naar Weert.
En werd je gecontroleerd?
Wat moest je in Weert btw?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:24 schreef Myraela het volgende:
Nee, ik ben na een volgende halte wel doorgelopen naar 2de klas. Ik ben nogal een stresskippetje.
We hebben een nieuwe gemaakt, maar marko faalt gewoonquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:28 schreef Myraela het volgende:
Die OP is lang gast.Zeg gewoon "Wij houden van treinen, praat met ons mee!"
Dude.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:28 schreef Yreal het volgende:
Daar heb ik ooit een brommer gehaald en die naar zoetermeer gereden. Wat een grap was dat
Houd ons op de hoogte!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:29 schreef greavy het volgende:
Zaterdag afspraak @ SSN voor planning stoomrit naar de Zeeuwse Sloelijn. Eens de mogelijkheden doorspreken daarzo.
De theorie was 4 uur.quote:
Dat zal ik zeker doenquote:
Ik slaap al half dus t viel me niet echt op, zo ziet t er alweer aardig uit volgens mijquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:36 schreef greavy het volgende:
Staat in de Wiki, maar niet helemaal kopieëren. Vanaf ongeveer de helft staat de oude opStaat duidelijk aangegeven.
Blablabla.. Die melding staat vaak zat uit, als je oplet zie je toch op alle schermen staan op welk station je bent. Tenzij die faalde zoals ik laatst meemaakte.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat moet terug komen![]()
Dat gelijkvloerse instap is misschien wel handig, maar een rolstoel had vandaag in Dordrecht toch echt een loopbrug nodig om in de trein te komen. Ze kwam met haar voorwiel anders tussen het perron en traptrede te zitten.
Vandaag een HC die vond dat SLT behoorlijk klote is, vooral als je er een tijdje in zit "ding dong Dames en heren, het volgende station is X", en dat continu
"Ding dong. Het volgende station is Y, deze stoptrein zal doorrijden naar Z en nog stoppen te I, J, K, L et cetera. Hier kunt u overstappen op de treinen naar ...."
Bij een langer stationnement (bijv. de 5100 die uit Roosendaal komt en in Dordrecht halteert), krijg je weer de omroep "goedemiddag dames en heren, welkom in de stoptrein naar A,B,C,D,E,F,G et cetera"
Stuur ik je bij deze weer weg.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja godverdomme. Jij haalt me hierheen.
Op somda vertelt broek53 vandaag:quote:Gisteren zag ik bij aankomst in Rotterdam een SGMm en een ICM gekreukeld tegen elkaar aan staan. Wat is er gebeurd?
Beide stellen zijn vanmorgen naar Haarlem gegaan, waarbij de 4228 één boegdeur miste.quote:Op donderdag jl is de 2973 nogal hard zijdelings/frontaal op de 4228 + 4040 gebotst op een opstelspoor van Rotterdam C
Ik gok om dezelfde reden dat de kopbakken van VIRM nog uitsparingen hebben voor de pantografen: omdat het goedkoper is dan het hele productieproces aanpassen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:24 schreef greavy het volgende:
Als toevoeging ook nog de ramen die in de Stiltecoupé worden geplaatst.
Ik ben vergeten te vragen waarom het lijkt dat er een uitklapraam in zit, terwijl die met schroeven dichtgemaakt is.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik gok om dezelfde reden dat de kopbakken van VIRM nog uitsparingen hebben voor de pantografen: omdat het goedkoper is dan het hele productieproces aanpassen.
Dat klinkt ook wel aannemelijk.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik gok bij het ICMm op een andere verklaring. Mocht een treinstel stilvallen en de airco valt uit dat de HC met de sleutel er alsnog voor kan zorgen dat er frisse lucht binnen komt.
In elke bak zitten namelijk meerdere van dat soort ramen.
ICMm en ICRm hebben dit inderdaad. Het voorste en het achterste raam van elke coupé.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik gok bij het ICMm op een andere verklaring. Mocht een treinstel stilvallen en de airco valt uit dat de HC met de sleutel er alsnog voor kan zorgen dat er frisse lucht binnen komt.
In elke bak zitten namelijk meerdere van dat soort ramen.
Leuke foto's! Hoe was ja aan deze rondleiding gekomen?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:24 schreef greavy het volgende:
Zaterdag 5 juni, een reis naar NedTrain Haarlem, om daar via C-Tracks een rondleiding te krijgen.
blablabla trein blabla werkplaats blablabla ICMm blabla
Ik heb het nagevraagd, en dat klopt inderdaad. Mocht de airco uitvallen, kan de HC of machinist, of wat van NS-personeel dan ook, de ramen ontgrendelen, en openen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik gok bij het ICMm op een andere verklaring. Mocht een treinstel stilvallen en de airco valt uit dat de HC met de sleutel er alsnog voor kan zorgen dat er frisse lucht binnen komt.
In elke bak zitten namelijk meerdere van dat soort ramen.
C-Tracks, de organisator/eigenaar daarvan, werkt bij Spoorflex, en heeft vaker deze excursies georganiseerd.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuke foto's! Hoe was ja aan deze rondleiding gekomen?
Yes please. ;o Heerlijk mobielvriendelijk ook.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:34 schreef Yreal het volgende:
Even voor zorgen dat we een nieuwe page beginnen. ik word een beetje gaar van al die foto's op mijn scherm .
Beetje onzinnig, aangezien je het aantal posts per pagina zelf in kunt stellen. Ik zit bijvoorbeeld nog op pagina 2 (met 50 ppp).quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:34 schreef Yreal het volgende:
Even voor zorgen dat we een nieuwe page beginnen. ik word een beetje gaar van al die foto's op mijn scherm .
Hier ut zelfde hoor, 50 posts per pagina.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Beetje onzinnig, aangezien je het aantal posts per pagina zelf in kunt stellen. Ik zit bijvoorbeeld nog op pagina 2 (met 50 ppp).
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 234quote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:52 schreef Yreal het volgende:
ja nou dus , ik en crientje zitten op een mobiel. als je dan 30 biljard plaatjes moet laden, is kut hoor
Ja. Moet je maar naar een teksttopic gaan, Plaatjes blijven en zijn gewoon goedquote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 234
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nja, als ik hier eens kijk via telefoon dan maakt het opzich niet uit. Tis alleen niet zo fijn als er meer dan 15 plaatjes op een pagina staan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:52 schreef Yreal het volgende:
ja nou dus , ik en crientje zitten op een mobiel. als je dan 30 biljard plaatjes moet laden, is kut hoor
Dat, of zoals bij quote dat de boel veranderd in [Afbeelding].quote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:58 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk moet het forum een optie bieden om plaatjes bij een mobiele layout standaard niet in te laden. Maar hier moeten we gewoon pics blijven posten.
Open een topic in: FOK!features, Bugs & Developmentquote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:58 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk moet het forum een optie bieden om plaatjes bij een mobiele layout standaard niet in te laden. Maar hier moeten we gewoon pics blijven posten.
Kwaliteit gaat boven kwantiteit.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:48 schreef Ascendancy het volgende:
Unieke foto's daar gaat het om. Foto's van dingen/plaatsen die niet alledaags zijn voor de Nederlandse treinreiziger.
Je moet niks, maar wat mij betreft is het meer dan welkomquote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:52 schreef trainfreak het volgende:
Misschien moet ik hier ook wel wat meer foto's plaatsen van Belgische treinen?
Dat komt omdat ze oude VIRM-stammen hebben verlengd met nieuwe bakken, waarbij de panto op de nieuwe bak zit ivm andere/extra tractie oid.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik gok om dezelfde reden dat de kopbakken van VIRM nog uitsparingen hebben voor de pantografen: omdat het goedkoper is dan het hele productieproces aanpassen.
Maak liever foto's van jullie stationsquote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:52 schreef trainfreak het volgende:
Ik vind het wel leuk dat er (zoveel) foto's komen.
Ik woon niet in Nederland dus het boeit me wel om eens andere treinen dan deze hier te zien...
Misschien moet ik hier ook wel wat meer foto's plaatsen van Belgische treinen?
Meer foto's = meer plezierquote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:52 schreef trainfreak het volgende:
Ik vind het wel leuk dat er (zoveel) foto's komen.
Ik woon niet in Nederland dus het boeit me wel om eens andere treinen dan deze hier te zien...
Misschien moet ik hier ook wel wat meer foto's plaatsen van Belgische treinen?
Nou kan je zeggen wat je wil, Maar ik vind gouda een stuk fijner dan Amsterdam Sloterdijkquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maak liever foto's van jullie stations![]()
Pro-rail bouwt op ieder groot station tegenwoordig alweer nieuwbouw () en op ieder klein station mag je tegenwoordig al blij zijn als er 2 overkappingen zijn
Gouda is ook niet echt een klein station.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou kan je zeggen wat je wil, Maar ik vind gouda een stuk fijner dan Amsterdam Sloterdijk
Station zoetermeer dan. Nou heeft dit alles meer te maken met mijn haat tegen Sloterdijkquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gouda is ook niet echt een klein station.
Ik heb het over stations als sliedrecht, waar je op spoor 2 staanplaatsen hebt terwijl in de spits het hele perron volstaat. Dan bij je toch een overkapping? Zelfs buiten de spits zijn die 6 plaatsen nooit genoeg.
He die naam komt bekend voorquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:05 schreef DenS het volgende:
Hallooo!
Ik ga maar eens actief zijn hier. Weet iemand of er in de toekomst al gepland staat dat de SLT tussen Enschede en Apeldoorn gaat rijden?
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:05 schreef DenS het volgende:
Hallooo!
Ik ga maar eens actief zijn hier. Weet iemand of er in de toekomst al gepland staat dat de SLT tussen Enschede en Apeldoorn gaat rijden?
Stom!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voorlopig niet. Ga er maar vanuit dat het voorlopig SGMm zal blijven
quote:
Ene kant wel logisch, maar de andere kant ook wel raar. Waarom niet over het hele land verdelen? Zullen ze wel een reden voor hebbenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het SGMm verdwijnt grotendeels uit de Randstad en zal in den lande stoptreinseries gaan bevolken. Het SLT zal in de brede Randstad ingezet gaan worden.
randstad uber alles natuurlijkquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:14 schreef DenS het volgende:
[..]
Ene kant wel logisch, maar de andere kant ook wel raar. Waarom niet over het hele land verdelen? Zullen ze wel een reden voor hebben
In SLT ook hoor. Alleen kijkt dan de hele trein mee.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:15 schreef Yreal het volgende:
oh en sgm > slet. In sgm kan je tenminsten pissen![]()
Jawel! Behalve als je heel nodig naar de wc moet, waarom ze dat er dan weer uit hebben gehaald is stom.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
DenS![]()
SLT zit je niet echt op te wachten hoor
Niet mênquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:17 schreef Crientj het volgende:
[..]
Jawel! Behalve als je heel nodig naar de wc moet, waarom ze dat er dan weer uit hebben gehaald is stom.
Je moet altijd wachten op een SLT. Ook op andere treinenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
DenS![]()
SLT zit je niet echt op te wachten hoor
Die heeft overkappingquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Station zoetermeer dan. Nou heeft dit alles meer te maken met mijn haat tegen Sloterdijk
Idd.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet mênSLT is een kille kuttrein zonder reisgevoel.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die heeft overkapping![]()
Beesd is nog erger, maar dat verdiend het ook niet.
Sfeerimpressie:
[ afbeelding ]
Daarachter is een kleine overkapping met 2 zitbankjes.
SLT is een heerlijk stille en lichte trein met prima rijgedrag.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet mênSLT is een kille kuttrein zonder reisgevoel.
Dat dus.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:32 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
SLT is een heerlijk stille en lichte trein met prima rijgedrag.
Voor Mat '54 moet je naar het Spoorwegmuseum.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:31 schreef DenS het volgende:
Wat hebben jullie toch tegen een SLT![]()
Net of een Mat'54 beter is
Mat '54 was keizerlijk materieel ja!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:31 schreef DenS het volgende:
Wat hebben jullie toch tegen een SLT![]()
Net of een Mat'54 beter is
Welke kleurtjes heb je nog meer gehad voor je borders?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mat '54 was keizerlijk materieel ja!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik bedenk telkens wat nieuws.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:41 schreef Crientj het volgende:
[..]
Welke kleurtjes heb je nog meer gehad voor je borders?
quote:
Ja..hoe onnodig ookquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt er van zeggen wat je wilt, maar het station heeft wel twee perrons!
Check de 1e klas maar eens. GEEN VER GE LIJK.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:31 schreef DenS het volgende:
Wat hebben jullie toch tegen een SLT![]()
Net of een Mat'64 beter is
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt er van zeggen wat je wilt, maar het station heeft wel twee perrons!
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:00 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ja maar wat is de reden om zo'n perron aan te leggen? naast een enkelspoor?
Ik noem een Eygelshoven.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor en na de overweg![]()
Had het destijds enkelsporige station Zwaagwesteinde trouwens ook.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:03 schreef Yreal het volgende:
Zulke butstations hebben we ook in de randstad trouwens
[ afbeelding ]
Vooral rijnegouwe lijn dus
Zowat al die pauperstations liggen gewoon aan een dubbelsporige lijn, en dat ze dan Bajonetligging hebben dat maakt het nog geen pauperstationsquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:11 schreef Ireyon het volgende:
Zowat al die pauperstations in Zeeland hebben een voor- en na de overweg perron toch?
Waddixveen noord, boskoop, lammeschans, moerwijk, delft zuid, rotterdam noord en cappele scholevaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:03 schreef Yreal het volgende:
Zulke butstations hebben we ook in de randstad trouwens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral rijnegouwe lijn dus
whehe ook WK aan t kijken dusquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een irritant dom blond klotekaffer is die Julie uit die kutreclame toch ook
Dat er hoogstens 3 mensen per dag in- en uitstappen, maakt ze wel pauperstationsquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zowat al die pauperstations liggen gewoon aan een dubbelsporige lijn, en dat ze dan Bajonetligging hebben dat maakt het nog geen pauperstations
Zit je voetbal te kijken fles?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een irritant dom blond klotekaffer is die Julie uit die kutreclame toch ook
Waar de neuk is dat danquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat er hoogstens 3 mensen per dag in- en uitstappen, maakt ze wel pauperstations. Er staan leuke gebouwtjes bij maar daar houdt het wel mee op.
[ afbeelding ]
Dit lijkt toch nergens op
Hij staat er ook echt bij te kijken van "Oh okee, gaat dat zo hier. Nou ja, dan kan je wel gewoon opdonderen ook iddquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zit je voetbal te kijken fles?Sowieso is die reclame fucking dom, je wacht toch op elkaar
![]()
Dat zijn dan ook kwaliteits stations . Ik moet dat lijntje trouwens maar eens gaan doen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Rilland-Bath.. Arnemuiden en Krabbendijke zien er ook zo uit.
Halfuurtje vanaf hierquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:44 schreef Ascendancy het volgende:
Veel plezier, naar goes is al een kutend.
Bedoel je vanwege de naam? Dat had ik ook bij Chevremont, 't klinkt als een exotisch dorp in Zuid-Frankrijk maar ..quote:
Valt an sich wel mee tbhquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:44 schreef Ascendancy het volgende:
Veel plezier, naar goes is al een kutend.
Stukken beter. Mooie pics. Tjes zullen gemist worden, behalve in de 4000. Donder die maar terug in de sprinters door zoetermeer en 10 bakken slet in de 4000. Maar uberhaupt het gevoel van "trein" is bij mat64 veel groter dan die moderne shit.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:47 schreef greavy het volgende:
We hadden afgelopen zaterdag een afscheidsrit voor Plan V (en T, wat we niet troffen).
Doel: Zoveel mogelijk met Mat'64 reizen, en een rondje maken.
Hoeveel personen waren we: 9 volgens mij.
Omdat het een Mat'64 afscheidsrit was, hierbij alleen foto's van het Mat'64. Overige foto's van deze dag zijn Hier ook te vinden.
[ afbeelding ]
In Dordrecht staat 2x Plan V gereed om de 5100 naar Rotterdam en Den Haag te rijden, aldaar ik in Rotterdam met een ICM-IV naar Utrecht zou. Te Utrecht begon de rit pas echt.
[ afbeelding ]
De V'tjes vanaf de andere kant.
[ afbeelding ]
VIRM en Plan V naastelkaar in rotterdam, wat nu zeldzaam wordt. Plan V zit niet meer in de 5100.
[ afbeelding ]
Tijdens de laatste dag geplande inzet van Plan V staat hier een setje Plan V in Utrecht te genieten van het mooie weer, om later als Stoptrein naar Breda te vertrekken.
[ afbeelding ]
Dit setje Plan V staat ook nog steeds te genieten, en zal als stoptrein naar Tiel vertrekken.
[ afbeelding ]
Plan V vertrekt als Stoptrein richting Tiel, te Utrecht CS.
[ afbeelding ]
Driemaal Plan V in Lage Zwaluwe, wachtend tot ze hun laatste geplande slagen in de 5100 mogen maken, richting Den Haag CS. Deze setjes doen Roosendaal niet aan, omdat er werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal waren.
[ afbeelding ]
Nogmaals Plan V in Lage Zwaluwe
[ afbeelding ]
Deze foto is met komst van SLT in de 5100 bijna onmogelijk om opnieuw te maken, hangend vanuit het raam, in de bocht tussen Dordrecht en Dordrecht Zuid.
[ afbeelding ]
2x Plan V komt Delft Zuid binnenrijden, om even later naar Den Haag Centraal te gaan.
[ afbeelding ]
2x Plan V komt Rotterdam C binnen om naar Dordrecht te gaan, als Stoptrein. Plan V is in Rotterdam nog te vinden, namelijk de serie 4000.
[ afbeelding ]
Maar deze foto is waarschijnlijk niet opnieuw te maken in Rotterdam C., tenzij Mat'64 weer terug komt in de 5100.
[ afbeelding ]
2x Plan V staan klaar om naar Tiel te vertrekken.
[ afbeelding ]
Plan V staat in Tiel, wat nu ook een onmogelijke opgave gaat worden: SGMm en DD-AR rijdt hier nu.
[ afbeelding ]
Plan V staat nog te genieten van één van zijn laatste geplande slagen in de 6000/16000 te Geldermalsen.
[ afbeelding ]
Culemborg wordt nu ook een missie onmogelijk om Plan V planmatig te spotten.
[ afbeelding ]
Dit setje Plan V geniet nog van de laatste geplande dag voor de 6000 en 16000. Te Culemborg.
[ afbeelding ]
2x Plan V rijdt door Houten, en gaat verder naar Breda.
[ afbeelding ]
Dit bakbeest bracht ons weer terug naar Utrecht Centraal.
Ik hoop dat je genoten hebt!
Kruiningen-yerseke als IC stationquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Valt an sich wel mee tbh
1.52 vanaf hs. Das een stuk verder dan bijvoorbeeld groningen. Grootste afstand is dordrecht -> roosendaal van een half uurtje. verder steeds stukjes van 10-15 minuten
Ik herken idd iets bekends, het 'fietsaduct'quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Die met die fietsen lijkt me Delft Zuid?
Dat is serieus best nog wel druk met die 2 treinen per uurquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Lage Zwaluwe, dat is ook zo'n station waarvan ik me afvraag waarom het bestaat
Inderdaad ja, Chevremont kwam hier laatst ook voorbij, ik dacht echt dat het een buitenlands station wasquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Halfuurtje vanaf hier
[..]
Bedoel je vanwege de naam? Dat had ik ook bij Chevremont, 't klinkt als een exotisch dorp in Zuid-Frankrijk maar ..
Je ziet in de verre omtrek het dorp niet liggen volgens mijquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is serieus best nog wel druk met die 2 treinen per uur. hele volkstammen uit al die boerengehuchten stappen daar toch elke dag op de trein, en ze komen allemaal met de auto
. Dan heb ik zoiets, rij dan gewoon door
In 2006 684 in en uitstappers.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is serieus best nog wel druk met die 2 treinen per uur. hele volkstammen uit al die boerengehuchten stappen daar toch elke dag op de trein, en ze komen allemaal met de auto
. Dan heb ik zoiets, rij dan gewoon door
Ik ken ze erger hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:51 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Kruiningen-yerseke als IC station
Ik vind dat op het eiland van Dordrecht ook zo zonde met die HSL. En nog een moerdijkbrug erbij, voor 12 treintjes per dag nu. Het mag allemaal wat kosten.
Al lach ik me de tering als er echt ergens n de Pyrenneeën een station met die naam ligtquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:46 schreef Ireyon het volgende:
Bedoel je vanwege de naam? Dat had ik ook bij Chevremont, 't klinkt als een exotisch dorp in Zuid-Frankrijk maar ..
Heerhugowaard. En bovenkarspel twee keer noemen is ook weer wat overdrevenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ken ze erger hoor![]()
Ik noem u, Grou jinsum, akkrum, wolvega, steenwijk, beilen, hoogeveen, haren, Hilversum sportpark, utrecht overvecht, leiden lammeschans, deurne, horst-serverum, blerick, Almere buiten, hoorn kersenbogaard, Bovenkarspel, Den helder zuid, alkmaar noord en bovenkarspel.
Meer zinloze ic stops kan ik even niet verzinnen
Vroeger wel: station chevremont.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al lach ik me de tering als er echt ergens n de Pyrenneeën een station met die naam ligt
Ze hebben er dan ook 2 stations, waarbij het dus dubbel bullshit is dat de ic er stoptquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heerhugowaard. En bovenkarspel twee keer noemen is ook weer wat overdreven
Fair enoughquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat weer wel tof is is dat NS in ELKE IC een toilet handhaaft. Ja, dan mag je van mij elke schijtboemel een IC noemen. Ieder nadeel hep se foordeel
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heerhugowaard. En bovenkarspel twee keer noemen is ook weer wat overdreven
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:33 schreef Ascendancy het volgende:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Gare_de_Chèvremont
Ik kan er niet uit opmaken of er nog treinen stoppen.
Lijkt me crystal clear, wordt bediend door twee TERs. Regio Mulhouse hmm? Daar moet ik in Augustus toch zijnquote:Elle est desservie par les trains TER Franche-Comté et TER Alsace (ligne de Belfort à Mulhouse-Ville).
Dat perron richting Mullhouse. Zo slecht is het zelfs in Nederland nietquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me crystal clear, wordt bediend door twee TERs. Regio Mulhouse hmm? Daar moet ik in Augustus toch zijn
Je moet eens wat vaker over de grens komen. In Nederland vind je geen maatstaven voor slechte perrons. Er zijn genoeg buitenlanden waar een perronnetje a la Stroe genoeg reden zou zijn om een Sneltrein te laten stoppen, en Frankrijk is er daar één van.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat perron richting Mullhouse. Zo slecht is het zelfs in Nederland niet
Dat heb ik ook gedaanquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:43 schreef Ascendancy het volgende:
En langs het cinq a terre. Door de bergen
Maar ik weet niet meer hoe het er allemaal uit zag.
Waarom diesel? Er hangt gewoon waslijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit rijdt er schijnbaarIk heb er nu al zin in
![]()
[ afbeelding ]
Oooooh dies mooiquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit rijdt er schijnbaarIk heb er nu al zin in
![]()
[ afbeelding ]
Vanaf Deurne rijdt de IC Den Haag Centraal-Venlo door als stoptrein.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ken ze erger hoor![]()
Ik noem u, Grou jinsum, akkrum, wolvega, steenwijk, beilen, hoogeveen, haren, Hilversum sportpark, utrecht overvecht, leiden lammeschans, deurne, horst-serverum, blerick, Almere buiten, hoorn kersenbogaard, Bovenkarspel, Den helder zuid, alkmaar noord en bovenkarspel.
Meer zinloze ic stops kan ik even niet verzinnen
Wat doe jij nou weer hierquote:Op woensdag 16 juni 2010 00:54 schreef o.us het volgende:
[..]
Vanaf Deurne rijdt de IC Den Haag Centraal-Venlo door als stoptrein.
Omdat de 1900 tussen Helmond en Venlo nu al heel rustig is. Als je daar nog een stoptrein laat rijden zit er helemaal niemand meer in.quote:Op woensdag 16 juni 2010 02:02 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom trekken ze de stoptrein niet door naar Venlo, zodat de 1900 tenminste een goede IC is.
Net als dat Eindhoven-Den Haag centraal sneller is via Utrecht
Omdat ie meer dan 5 minuten stil staat op HS
http://www.gelderlander.n(...)een-ton-boete-op.ecequote:Provincie legt ProRail een ton boete op
ARNHEM/DOETINCHEM - Spoorbeheerder ProRail krijgt een boete van 100.000 euro van de provincie Gelderland. Dat hebben Gedeputeerde Staten dinsdag besloten. De boete is het gevolg van de recente verstoringen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk.
Komen allemaal lekker trollen omdat ze denken dat wij allemaal lichtgeraakte nerveuze bloedserieuze sociaal gehandicapte puistennerds zijnquote:Op woensdag 16 juni 2010 09:57 schreef Socios het volgende:
Steeds meer users, ook uit KLB, ontdekken het Treinentopic als hèt topic van heel FOK!
Op het meeste wat je hier noemt stopt in feite alleen een stoptrein, ik heb die gevallen hier even doorgestreept. De echte IC scheurt er gewoon voorbij of ze liggen aan een lijn waar gewoon geen echte IC rijdt. Alkmaar-Den Helder en Hoorn-Enkhuizen zijn gewoon stoptreinlijntjes die toevallig aan een IC-route geknoopt zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ken ze erger hoor![]()
Ik noem u, Grou jinsum, akkrum, wolvega, steenwijk, beilen, hoogeveen, haren, Hilversum sportpark, utrecht overvecht, leiden lammeschans, deurne, horst-serverum, blerick, Almere buiten, hoorn kersenbogaard, Bovenkarspel, Den helder zuid, alkmaar noord en bovenkarspel.
Meer zinloze ic stops kan ik even niet verzinnen
Vet.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit rijdt er schijnbaarIk heb er nu al zin in
![]()
[ afbeelding ]
Jij bent aan het oefenen voor NS-woordvoerder?quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op het meeste wat je hier noemt stopt in feite alleen een stoptrein, ik heb die gevallen hier even doorgestreept. De echte IC scheurt er gewoon voorbij of ze liggen aan een lijn waar gewoon geen echte IC rijdt. Alkmaar-Den Helder en Hoorn-Enkhuizen zijn gewoon stoptreinlijntjes die toevallig aan een IC-route geknoopt zijn.
Onzin.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op het meeste wat je hier noemt stopt in feite alleen een stoptrein, ik heb die gevallen hier even doorgestreept. De echte IC scheurt er gewoon voorbij of ze liggen aan een lijn waar gewoon geen echte IC rijdt. Alkmaar-Den Helder en Hoorn-Enkhuizen zijn gewoon stoptreinlijntjes die toevallig aan een IC-route geknoopt zijn.
Schiphol -> groningen pakt ze wel allemaal vanaf zwolle, schiphol -> leeuwarden ook, maar daar zijn geen andere treinenquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:36 schreef greavy het volgende:
De IC tussen Zwolle en Groningen stopt alleen te Assen hoor Jeroen.
En je hebt nog de IC tussen Zwolle en Leeuwarden die niet stopt in Wolvega, Meppel, Grou-Jirnsum en Akkrum.
ProRail kan daar weinig aan doen hoor, het is Syntus die een stel defect heeft staan. Waarschijnlijk moet de machinist dan naar Zutphen of misschien zelfs wel Winterswijk of Arnhem komen voor een ander stel (die ook pas na de spits beschikbaar is), en ja, dat duurt wel even.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:28 schreef greavy het volgende:
ProRail & Syntus zijn behoorlijke faalbeesten: Sinds 7.45 staat er een trein defect bij Vriezenveen, en die is er nog niet weg. Prognose is al 2x bijgesteld, en inmiddels 13:00 uur.
Zal wel Winterwijk zijn want daar is het nu ook een bendequote:Op woensdag 16 juni 2010 12:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
ProRail kan daar weinig aan doen hoor, het is Syntus die een stel defect heeft staan. Waarschijnlijk moet de machinist dan naar Zutphen of misschien zelfs wel Winterswijk of Arnhem komen voor een ander stel (die ook pas na de spits beschikbaar is), en ja, dat duurt wel even.
Oh nee hoor, alkmaar noord heeft in de spits,quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:00 schreef Ascendancy het volgende:
Ze wilden eerst ook de stoptrein vaker laten rijden en de IC gewoon door laten rijden, maar dat liet Drenthe niet toe.
Ik vind echter niet dat je daarom al die stations IC stations moet noemen. Er staat duidelijk in de vertrekstaten. "rijdt tussen Zwolle en Groningen als stoptrein"
Dat is dan niet al te moeilijk toch?
Alkmaar-noord is natuurlijk onzin wat je daar zegt.
Het is allemaal een andere richting waarin het rijdt.
Geldermalsen heeft ook 10 treinen per uur.
[flauw]Delft is ook een klein kutstation, maar die doet het nog beter[/flauw]quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh nee hoor, alkmaar noord heeft in de spits,
2x schagen, 2x den helder, 2x hoorn, 2x nijmegen, 2x den haag cs, 2xmaastricht.
En daarmee dus directe verbindingen met haarlem, leiden, den haag, hoorn, amsterdam, utrecht, den bosch, eindhoven, arnhem, nijmegen en nog wat andere dorpen, 2x per uur. Dat doen maar weinig kleine kut stations je na hoor![]()
Tyf op.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Laat dan in ieder geval de IC's naar Oost en Noord doorrijden.
What the fuck.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:05 schreef Yreal het volgende:
we praten hier over dit kwaliteits station![]()
[ afbeelding ]
Ja maar delft is dan nog een boeiende stad ofzo. Het zou pas erg worden als alles dat in delft stopt, weer stopt in delft zuidquote:Op woensdag 16 juni 2010 13:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
[flauw]Delft is ook een klein kutstation, maar die doet het nog beter[/flauw]
Je hebt wel gelijk dat het teveel is.
Maar dat heeft Gouda ook eigenlijk.
8 IC's per uur in beide richtingen. En 10 stoptreinen per uur
Laat dan in ieder geval de IC's naar Oost en Noord doorrijden.
Zit ik te denken he, dat is precies hezelfde station als voorhout heeft, maar daar komen 2 stoptreinen per uur langsquote:
quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De lokale ijscoboer in Vriezenveen doet goede zaken begrijp ik?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:47 schreef Socios het volgende:
Lightrailtreintjes die defect gaan sowieso.
In tegendeel. Het is NS dat het laat het lijken of een plaats als Enkhuizen een heuse Intercityverbinding heeft terwijl dat eigenlijk niets voorstelt. Ik geef alleen maar aan hoe het werkelijk zit.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent aan het oefenen voor NS-woordvoerder?
Je kan toevallig vier kanten op (Den Helder, Hoorn, Haarlem, Amsterdam) en er rijdt gewoon 2x/uur een trein in elke van deze richtingen + in de spits een paar extra treintjes van/naar Amsterdam. Niks extreems aan toch?quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh nee hoor, alkmaar noord heeft in de spits,
2x schagen, 2x den helder, 2x hoorn, 2x nijmegen, 2x den haag cs, 2xmaastricht.
En daarmee dus directe verbindingen met haarlem, leiden, den haag, hoorn, amsterdam, utrecht, den bosch, eindhoven, arnhem, nijmegen en nog wat andere dorpen, 2x per uur. Dat doen maar weinig kleine kut stations je na hoor![]()
Hele rapportquote:IVW: mankement aan wagen oorzaak ontsporing goederentrein Vleuten
De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) concludeert dat een niet volledig losgedraaide handrem de aanleiding is geweest voor de ontsporing van een goederentrein op maandag 23 maart 2009 bij Vleuten. Hierdoor slipten de wielen en ontstonden er op de loopvlakken van deze wielen pakketten samengeperst en versmolten staal van wiel- en railmateriaal. De trein ontspoorde door het overrijden van één of meerdere pakketten van dit staal.
De Inspectie concludeert dat de wagenmeester tijdens de technische controle en de remproef de problemen met de handrem had moeten opmerken. Hierdoor had de ontsporing voorkomen kunnen worden. Een technische controle en een remproef zijn standaardprocedures die worden uitgevoerd voordat een trein gaat rijden.
Daarnaast is de Inspectie van mening dat door een tijdige signalering van mankementen aan de wielen van de goederentrein de ontsporing voorkomen had kunnen worden. Tijdige signalering is mogelijk door meetinstallaties in de spoorbaan uit te breiden en uit te rusten met real-time systemen. Ook is ontsporingsdetectie op de wagens mogelijk. Hierdoor hadden de schade en het risico van de ontsporing verkleind kunnen worden.
De betreffende goederentrein was op maandag 23 maart 2009 onderweg van de Maasvlakte naar Duitsland. Voor Vleuten ontspoorden twee wagens in het midden van de trein. De infrastructuur werd zwaar beschadigd over een lengte van bijna 5 kilometer. Ook veroorzaakte de ontsporing schade aan het station Vleuten, een passerende reizigerstrein en geparkeerde auto’s. Het treinverkeer tussen Woerden en Utrecht was een week lang ontregeld.
Daarom zeg ik, laat de 500 en de 1700 gewoon doorrijden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja maar delft is dan nog een boeiende stad ofzo. Het zou pas erg worden als alles dat in delft stopt, weer stopt in delft zuid.
Gouda snap ik dan opzich nog wel, Dat heeft ic status zodat ze cappele aan de ijsel, zoetermeer en voorburg gewoon met stoptreintjes kunnen bedienen en dan de overstap geven op gouda, waardoor zoetermeer ook een fatsoenlijk verbinding met rotterdam heeft![]()
8x per uur is slechts omdat ze 4x per uur rotterdam en den haag naar utrecht willen, Gouda is slechts bijzaak.
Hoe doet de arriva dat eigenlijk op de merwedelingelijn als er een trein defect is? Die spitstreinen kunnen echt niet met 1 stel gereden worden.quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:42 schreef dennistd het volgende:
Het probleem is niet zozeer dat die trein daar staat (nouja, behalve dan dat er verkeerd spoor gereden moet worden (aanrijden overwegen en op zicht rijden). Het probleem is meer dat Syntus een heleboel defect materieel heeft staan en dus eigenlijk 0 reserve meer (fijn he, Voith ip NedTrain...)
Je kan lullen wat je wil, maar alkmaar fucking noord heeft in de spits meer treinen naar amsterdam dan arnhem, nijmegen, eindhoven en den bosch. Dat gaat me toch wat verquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
In tegendeel. Het is NS dat het laat het lijken of een plaats als Enkhuizen een heuse Intercityverbinding heeft terwijl dat eigenlijk niets voorstelt. Ik geef alleen maar aan hoe het werkelijk zit.
[..]
Je kan toevallig vier kanten op (Den Helder, Hoorn, Haarlem, Amsterdam) en er rijdt gewoon 2x/uur een trein in elke van deze richtingen + in de spits een paar extra treintjes van/naar Amsterdam. Niks extreems aan toch?
Da's echt onzin. Rotterdam is behoorlijk druk. NS had er sowieso voor kunnen kiezen om de treinen in Gouda te combineren, maar doet dat niet uit oogpunt van machinistenomloop en punctualiteit. Acht ic's per uur is dan ook een beetje geflatteerd, immers: er rijden steeds ic's met drie minuten er tussen, en dat ieder kwartier.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En 2 naar Rotterdam is ook wel genoeg.
Precies, eigelijk gewoon 4 per uur, met herkansing als je hem net mistquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's echt onzin. Rotterdam is behoorlijk druk. NS had er sowieso voor kunnen kiezen om de treinen in Gouda te combineren, maar doet dat niet uit oogpunt van machinistenomloop en punctualiteit. Acht ic's per uur is dan ook een beetje geflatteerd, immers: er rijden steeds ic's met drie minuten er tussen, en dat ieder kwartier.
mazzelaarquote:
quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
mazzelaar![]()
Ik vind trouwens dat ze ook maar directe ic's van Zoetermeer naar Amsterdam Bijlmer Arena moeten gaan laten rijden
Precies !quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Net zoals Geerdijk - Schiphol zeker
Dank U ! Dat kan deze persoon wel gebruikenquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:06 schreef dennistd het volgende:
Gratis 1e klas naar Leeuwarden: http://www.fryslan.nl/sja(...)w.asp?objectID=32777
Instappen in Zwijndrecht en relaxed blijven zitten tot Leeuwardenquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies !
Net zoals dat we ook stavoren (of harlingen? Weet het niet meer.. socios zijn dorpje iig) - utrecht een directe ic moet krijgen !![]()
en leeuwarden - rotterdam vast ook doorgetrokken mag worden naar zwijndrecht?
Besteldquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:06 schreef dennistd het volgende:
Gratis 1e klas naar Leeuwarden: http://www.fryslan.nl/sja(...)w.asp?objectID=32777
Let wel, dat is precies wat het is: NAAR leeuwarden. Kaartje terug is minder gratis.quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:06 schreef dennistd het volgende:
Gratis 1e klas naar Leeuwarden: http://www.fryslan.nl/sja(...)w.asp?objectID=32777
quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Let wel, dat is precies wat het is: NAAR leeuwarden. Kaartje terug is minder gratis.
precies, ga ze ook maar bestellenquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, daar heb ik mijn OV wel voor
feliquote:Op woensdag 16 juni 2010 15:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Dank U ! Dat kan deze persoon wel gebruiken![]()
![]()
![]()
[..]
Instappen in Zwijndrecht en relaxed blijven zitten tot Leeuwarden
Als ze dan nog Plan V inzetten ben ik helemaal blij![]()
heeft zijn examen gehaald
Over die dubbeldekkers;quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)n+er?p=1175591764597
quote:Je kunt zowel boven als beneden zitten.
quote:In het najaar van 2008 zullen er treinen gaan rijden
Lekker outdated inmiddels ja.quote:Van Amsterdam naar Parijs (Frankrijk) in iets meer dan vier uur, dat kan met de Thalys. Tussen Brussel en Parijs haalt deze hogesnelheidstrein 300 kilometer per uur.
En tussenin kan je staan op het wiebelbalkonquote:
Dacht dat onze hogesnelheidslijn tot Antwerpen liep en niet naar Parijs? En volgens mij is het hogesnelheidslijn...quote:HSA en de hogesnelheidstrein
In het najaar van 2008 zullen er treinen gaan rijden van de High Speed Alliance (HSA, het hoge snelheids verbond). HSA is een samenwerking tussen NS Internationaal en KLM. Hogesnelheidstreinen gaan rijden op het traject van de HSL-Zuid (Hoge Snelheids Lijn). Dit traject loopt van Amsterdam naar Parijs.
Dus per DAG reizen 1,2 miljoen mensen met de trein, dat is dus dik 400 miljoen per jaar, en die reizen SAMEN ongeveer 20 miljoen km. Per jaar ook. Dat is gemiddeld een meter of 50 per reiziger per dagquote:Per dag reizen ruim 1,2 miljoen mensen in Nederland met de trein.
• Ruim 1,3 miljoen reizigers maken gebruik van een Voordeelurenabonnement.
• Studenten houden van reizen: OV-Studentenkaarthouders reizen jaarlijks ongeveer 4.630.000 kilometer, de overige reizigers 15.091.000 kilometer.
die is 200 m. Ik denk dat ze een maximale samenstelling ICM bedoelenquote:Op woensdag 16 juni 2010 18:39 schreef Ireyon het volgende:
Wat is trouwens de "langste trein van 400 meter" waar ze het over hebben? Een ICE treinstel?
We hebben het over de "Leuke Weetjes"quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:43 schreef dennistd het volgende:
Een trein kan rustig langer dan 400 meter zijn hoor, je zit alleen met het probleem dat veel perrons te kort zijn
En de Thalys? Die neemt met 8 rijtuigen en 2 locs ook een behoorlijke lengte in beslag?quote:De langste trein van NS is 400 meter. De grootste trein is een dubbeldekker met een lengte van 320 meter en met 1.200 stoelen.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
We hebben het over de "Leuke Weetjes"
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)inen?p=1175591764597
[..]
Geef het gewoon op johquote:Op woensdag 16 juni 2010 19:05 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand een tip om sneller antwoord te krijgen van die klantenservice bij de NS? Heb al tweemaal een klacht ingediend (resp 2 maanden en 2 weken geleden) en nog steeds geen antwoord
Die rijtuigen zijn echt maar 25 meter lang ja. Die van de Thalys zijn nog veel korter want die stellen zijn inclusief motorwagens 200m lang.quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:45 schreef Ireyon het volgende:
En de Thalys? Die neemt met 8 rijtuigen en 2 locs ook een behoorlijke lengte in beslag?
200 meter voor een ICE is trouwens wel kort.. zijn die rijtuigen echt maar 25 meter lang?
"Dorpje"quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:58 schreef Yreal het volgende:
Net zoals dat we ook stavoren (of harlingen? Weet het niet meer.. socios zijn dorpje iig) - utrecht een directe ic moet krijgen !![]()
Kan ik als inwoner van Leeuwarden ook een gratis enkele reis NAAR Leeuwarden bestellen?quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:06 schreef dennistd het volgende:
Gratis 1e klas naar Leeuwarden: http://www.fryslan.nl/sja(...)w.asp?objectID=32777
Nu je 't zegt, bij Veolia heb ik ergens in december '09 ook nog een klacht ingediend.. Naja 't ging om de rookpaal die in Rsd gewoon pal voor de hoofdingang staat, die ruk ik er dan zelf wel uit.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geef het gewoon op johHeb ik met Veolia ook maar gedaan
Wt moet je dan doen? Bussen in de fik gaan steken?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:04 schreef Chooselife het volgende:
Zo'n traject met zo'n dieselbak van Leeuwarden naar Harlingen. Is dat nog een lang leven beschoren?
Welke concessie?quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nog tot zeker 2020. zo lang duurt de concessie nog
quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Welke concessie?
En zie je het daarna verdwijnen?
BOUW DAN GEWOON WAT SNELLER!quote:Een woordvoerder van ProRail zegt dat het zo lang duurt, omdat er een kwalitatief goed station moet komen.
Dat is wel een goeie om te onthouden. Zal je net zien dat het eoa gaar onooglijk tochthol wordt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:17 schreef KapiteinT het volgende:
Pff, de bouw van het station Halfweg-Zwanenburg is een jaar uitgesteld. Maar gelukkig heeft ProRail een hele goede reden voor dit ongemak:
[..]
BOUW DAN GEWOON WAT SNELLER!
Echt he, alsof er nu ineens een mooi authentiek stationsgebouw geplaatst wordt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is wel een goeie om te onthouden. Zal je net zien dat het eoa gaar onooglijk tochthol wordt.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:28 schreef Socios het volgende:
Wordt vast gewoon zo een standaard uitgeklapt bouwpakketje.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:30 schreef dennistd het volgende:
In Oostenrijk is een trein met Dacia's nogal ontspoord: http://vorarlberg.orf.at/stories/450004/
[ afbeelding ]
Plan T en V is nu ingezet als stoptrein tussen Zp - Nm, oude dagen herleven weerquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:20 schreef Yreal het volgende:
kom op jongens, nog 23 posts, hebben we in 2 dagen een topic vol
+1 reactie.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:20 schreef Yreal het volgende:
kom op jongens, nog 23 posts, hebben we in 2 dagen een topic vol
Whehequote:Op woensdag 16 juni 2010 21:20 schreef Yreal het volgende:
kom op jongens, nog 23 posts, hebben we in 2 dagen een topic vol
Fuck you met meer comfortquote:Op woensdag 16 juni 2010 21:50 schreef V2 het volgende:
[..]
Whehe
In het kader van postvulling: deze ochtend mijn SLT-ontmaagdingVan DZ naar R'dam in een SLT6, en terug ook weer. Nogal krap bemeten voor in de spits, met name terug. Terug deed ook de airco het niet optimaal volgens mij, en het falen kon je mooi volgen: buitentemp 23 graden, binnentemp 25... Verder vond ik het best okay, beter dan Mat'64 (sorry
). Meer comfort, minder herrie.
Voor de lange afstande is slet inderdaad fucking kut. Ik heb ze alleen nooit langer dan Zoetermeer -> goudaquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Fuck you met meer comfort![]()
Je wordt knetter gestoord van dat gepiep van die deuren, en je hebt bijna geen normale beenruimte![]()
En je wordt daarnaast ook gek van de hele tijd het riedeltje "Goedemorgen ... " etc![]()
Vandaag met Plan V tussen Zwijndrecht en Den Haag op en neer gependeld. Zat EINDELIJK weer Plan V in. Heb ze gemist sinds zondag
Stel je eens niet zo aan.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Fuck you met meer comfort![]()
Je wordt knetter gestoord van dat gepiep van die deuren, en je hebt bijna geen normale beenruimte![]()
En je wordt daarnaast ook gek van de hele tijd het riedeltje "Goedemorgen ... " etc![]()
Vandaag met Plan V tussen Zwijndrecht en Den Haag op en neer gependeld. Zat EINDELIJK weer Plan V in. Heb ze gemist sinds zondag
Je kan ook overdrijven in je Plan V fetishquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Fuck you met meer comfort![]()
Je wordt knetter gestoord van dat gepiep van die deuren, en je hebt bijna geen normale beenruimte![]()
En je wordt daarnaast ook gek van de hele tijd het riedeltje "Goedemorgen ... " etc![]()
Vandaag met Plan V tussen Zwijndrecht en Den Haag op en neer gependeld. Zat EINDELIJK weer Plan V in. Heb ze gemist sinds zondag
En dit trouwens ookquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven in je Plan V fetish
Doe effe normaal joh. Is het echt nodig om elke keer boos te worden als iemand SLT wel goed vindt?quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Fuck you met meer comfort![]()
Je wordt knetter gestoord van dat gepiep van die deuren, en je hebt bijna geen normale beenruimte![]()
En je wordt daarnaast ook gek van de hele tijd het riedeltje "Goedemorgen ... " etc![]()
Vandaag met Plan V tussen Zwijndrecht en Den Haag op en neer gependeld. Zat EINDELIJK weer Plan V in. Heb ze gemist sinds zondag
quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Fuck you met meer comfort![]()
Je wordt knetter gestoord van dat gepiep van die deuren, en je hebt bijna geen normale beenruimte![]()
En je wordt daarnaast ook gek van de hele tijd het riedeltje "Goedemorgen ... " etc![]()
Vandaag met Plan V tussen Zwijndrecht en Den Haag op en neer gependeld. Zat EINDELIJK weer Plan V in. Heb ze gemist sinds zondag
Bij SLT heb je geen gevoel dat je in een trein reistquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:11 schreef V2 het volgende:
Mja in Plan V hoor je idd weinig anders dan herrie van die motoren![]()
Als het kon.. Zal de NS wel niet goed vindenquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:16 schreef Crientj het volgende:
[..]Trouw met een plan V! Dan heb je dr nog eeuwig plezier van.
Problemen meequote:Op woensdag 16 juni 2010 22:19 schreef KapiteinT het volgende:
Hoe krijg je een topic vol? Gewoon greavy iets laten roepen over zijn geliefde Matjes. Voor je het weet ben je 20 reacties verder.
Als je schade veroorzaakt aan de infrastructuur, doe het dan ook goed.quote:De schade aan de infrastructuur is zeer groot over een lengte van 4,5 km zijn circa
6800-6900 dwarsliggers gebroken. Verder zijn een hoge snelheidswissel, twee
overloopwissels, aansluitkasten, railspoelen en ATB bakens beschadigd of vernield.
Ook zijn stelconplaten van een railinzetplaats beschadigd evenals een deel van het
perron van station Vleuten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |